Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IND-medewerkers kijken Netflix. Van uw geld

Chaos bij immigratiedienst. Omvolking ook al een grote puinhoop

lalala

Ambtenaren die er een zootje van maken. Is het niet bij Justitie, VWS, OM en de Belastingdienst dan is het wel bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). De "Taskforce" die is aangesteld om De Omvolking van Nederland sneller te laten verlopen en de Nederlandse paspoorten sneller uit te delen, heeft helemaal geen task, laat staan force. De AZC's puilen uit. Lange rijen in Ter Apel. Heel veel Miele wasmachines op voorraad. Iedere week een asielinstroom van ongeveer 400 (joehoe, waar is week 35?) Maar werken ho maar. De raamambtenaren staren zelfs niet uit een raam. Ze zitten thuis naar Netflix te kijken, en dan vooral documentaires over Syrië want dat is leerzaam ofzo. "Het komt erop neer dat veel mensen thuiszitten, een salaris ontvangen van ten minste 3.040 euro bruto per maand en helemaal niks doen." Aldus een anonieme IND-medewerker tegen de Volkskrant. En wat doet de verantwoordelijk staatssecretaris Ankie Broekers-Knol? Inderdaad, de polonaise op het gemeentehuis van Bloemendaal.

Reaguursels

Inloggen

Waarom lijkt toch iedereen te denken dat er alleen jonge mensen naar Nl toe komen?
Natuurlijk zijn er per 1-1-20 minder Nederlandse mannen van 82 jaar oud dan er per 1-1-19 waren van 81 jaar oud - in percentage uitgedrukt is 93.73 % NL mannen van vorig jaar 81, 1 jaar ouder (82 jaar) geworden. Dat zijn mannen die zijn geboren in 1937 en die hier van pakweg 1957 tm 2002 hebben gewerkt en bijgedragen. De gemiddelde leeftijd die Nederlanders (M+V) bereiken ligt op 81,5 jaar.

Maar: het percentage mannen uit landen waar men een veel lagere gemiddelde leeftijd heeft, ligt gek genoeg veel hoger: voor Marokkaanse mannen (81/82 jr) is dit 95.60 % en voor Antilliaanse mannen 98.36 %. Eenmaal in Nederland worden zij ineens allemaal veel ouder? Of zouden er gewoon heel veel bejaarde (ouders) naar NL gehaald worden 'want in NL is alles gratis'.

Tevens is het een verklaring voor de stijging van de zorgkosten: voor inwoners van Turkse afkomst liggen bijvoorbeeld de medische kosten voor alle leeftijdsgroepen beduidend hoger dan die van inwoners met NL achtergrond.

Dát is nou die 'dubbele vergrijzing' waar Hugo de Jonge het wel eens over heeft.
En dat gaat echt niet over Nederlanders.
Kijk je naar het aantal NL inwoners uit geboortejaar 1954, dan leeft c.q 'nog in NL' op 1-1-2020 (op 65 jarige leeftijd):
mannen nog 75.97 % en vrouwen 79.76 % t.o.v. het aantal 0-jarigen in 1955.
Door immigratie staat het totale aantal inwoners uit geboortejaar 1954 nog steeds op bijna 100 % t.o.v. het aantal 0-jarigen per 1-1-1955.

Wie dat allemaal betaalt? Wij.
T.o.v. een jaar of 15 geleden (2003), is het aantal NL vrouwen in de groep 55-65 jarigen nu ongeveer 121 %. Hun arbeidsparticipatie is gestegen van 29.44 % in 2003 naar 62.55 % in 2019.
Niet-westerse vrouwen: in 2019 in aantal gestegen naar 290 % t.o.v. 2003.
Toen met een arbeidsparticipatie van 22.58 % (in 2003 dus 6.86 % achterstand vs NL vrouw)
Anno 2019 hebben zij een netto arbeidsparticipatie van 44.44 % (dus 18.11 % achterstand - ofwel, een forse toename van de achterstand).

Iemand zei het hier al eens: ze slachten de kip met de gouden eieren.
Op dit moment redt men het nog. Dat komt door de 'dubbele verhoging van de pensioenleeftijd' voor NL inwoners: namelijk d.m.v. het opjagen van de arbeidsparticipatie van de brave NL die zo rond 1950-1970/75 werd geboren.

Weet u het nog? Joop den Uyl zei, nog niet eens zo heel lang geleden, dat je op je 57e niet meer hoefde te solliciteren want dan was je al zó oud dat geen enkele werkgever je nog wilde hebben.... maar die jongere van toen moet nu door om de boel te financieren, zo hoorden zij (pas toen zij de vijftig al gepasseerd waren). Niks "ja maar, mijn (arbeids)contract..."
Allemaal niks meer waard. Alleen dat Vluchtelingenverdrag uit 1951, daarvoor geldt dan weer niet dat 'tijden veranderen'....

Wering | 04-09-20 | 16:55 | 1

"Alleen dat Vluchtelingenverdrag uit 1951, daarvoor geldt dan weer niet dat 'tijden veranderen'...."

Daarom moet dat eindelijk eens opgezegd worden. De hoop dat dat verdrag eindelijk eens een keer drastisch aangepast zal worden aan de situatie van de 21e eeuw, heb ik allang opgegeven.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 17:40

Man bijt hond vraagt zich af

Welke documentaires zou u op netflix kijken als werknemer van de IND

Triple2K8 | 04-09-20 | 15:39

Vraagje: hoeveel ambtenaren gaan onze overheden eigenlijk ontslaan vanwege de coronacrisis?
-
En als het antwoord op die vraag 'geen' zou zijn, dan luidt mijn volgende vraag:
-
'waarom eigenlijk niet? '

bisbisbis | 04-09-20 | 14:27

Even serieus, hoeveel Netflix series gaan er over Marokko?

crk | 04-09-20 | 14:25

Het valt me nog mee dat ze niet werden aangeraden om Vice-documentaires te kijken. Netflix is al een aardig woke clubje aan het worden (zoals FB, Twitter en die andere Social Media-lutsers), maar Vice is pro SJW/antifa/blm-dood-en-verderf 'woke' en dat lijkt mij beter passen bij het huidige softe welkom 'jihad'-beleid.

Andiamo | 04-09-20 | 14:01 | 1

Die zender is ook gestopt in de Benelux, er keken alleen maar een handjevol groenlinksers.

Het brein erachter | 04-09-20 | 16:59

Heerlijk zo'n puinhoop, vooral voor uitgeprocedeerden en andere niksnutten. Die tienduizenden euri's aan opvang kosten, maar helemaal geen vluchteling zijn. Gewoon het land in willen voor een financiële genoegdoening van de IND voor te late behandeling. En vervolgens natuurlijk de uitkering plus gratis huis/inrichting voor permanent verblijf.

jochum1980 | 04-09-20 | 13:40
-weggejorist-
swassannuf | 04-09-20 | 13:05

Het is duidelijk dat de overheid en dit kabinet - zeker de laatste 30 jaar accelererend - er zeker niet voor ons is, dat ze andere belangen dienen. Wel door ons maar niet voor ons.

En daarom intransparant en totaal geen verantwoordelijkheid, ook niet met voortschrijdend inzicht. (Want ook zij trekken blijkbaar niet aan de touwtjes).

Er zijn wel meer virussen in de maatschappij waar ze zich ook niet verantwoordelijk voor voelen en het maar laten gebeuren, en dus tegengesteld dienen aan betalend Nederland. Hoe noemt men zoiets? Slavernij.

Andere virussen zoals de invasie van cultuurparels of de fundamenteel racistische zwartenbeweging, de NPO. VNO-NCW (grootbedrijf en grootbank). EU/VN. De linksradicale sekte. De door links geïnfiltreerde en geïndoctrineerde roverheid.

Neem nu dat gewenste en reeds aangekochte vaccin, is dit werkelijk dan zo goedbedoeld, terwijl met al het andere ze laten zien dat ze werkelijk geen zak om de Nederlander geeft? Dor hout. Het grootbedrijf en de grootbank die wordt aan alle kanten gefaciliteerd... geen aansprakelijkheid (zoals bij astrazeneca en het kabinet zelf ook), winsten zijn privaat en verliezen socialiseren ze, voor het grootkapitaal. Niet voor de arme geprivilegieerde sloeber.

Santoku | 04-09-20 | 12:37

Overigens heb ik ook goede ervaringen met de IND. Als je documenten gewoon kloppen en je alles volgens de regels doet dan worden zaken gewoon goed afgehandeld.

Zelf ook dingen uitzoeken helpt veel. Lees zelf de wetten en regels goed door om iets goed geregeld te krijgen.

omwenteling | 04-09-20 | 12:16 | 3

Dat is bij bijna elke overhedisinstelling zo is mijn ervaring. Heb professioneel tijdens een vorige baan ook wel met de IND te maken gehad, en het gaat er heel simpel om de vraag: "welke gegevens hebben jullie nodig om...". Nou, dan lever je die aan. Simpel. Als je vriendelijk bent en blijft werken ze heus wel mee hoor.

Graaisnaaiert | 04-09-20 | 12:22

Geeft wel aan dat mensen die op hun toch naar Europa echt bewust kiezen voor een dwaalspoor door hun papieren weg te gooien. Hulp staat toch ruimschoots klaar.

Deflatiemonster | 04-09-20 | 12:45

@Deflatiemonster | 04-09-20 | 12:45:

Iedere 'asielzoeker' weet al sinds de jaren 80 dat je ervoor moet zorgen bij aankomst in Nederland je paspoort - of andere 'papieren' - zoek te maken. Anders wordt het wel heel simpel voor de IND om erachter te komen waar je precies vandaan komt, je 'vluchtverhaal' te checken (en natuurlijk door te prikken) en je weer retour te sturen naar je 'eige' land, dat nu niet al te moeilijk kan doen met het terugnemen van eigen onderdanen, verstrekken van laissez-passez documenten, etc.

Tijd rekken, traineren, niet meewerken, en bij afwijzing telkens een nieuwe procedure beginnen, werken allemaal in het voordeel van de asielzoeker (vraag het maar aan Armina, de moeder van Howick en Lily). De kans dat je ooit nog daadwerkelijk wordt uitgezet, neemt alleen maar af, en de kans op de hoofdprijs: een verblijfsvergunning, een sociale huurwoning, een uitkering, en gratis toegang tot alle voorzieningen neemt alleen maar toe.

Behalve wanneer je paspoort opeens een toegangskaartje tot de gratis vleespotten van Noordwest-Europa blijkt te zijn. Dat zag je in het 'Wir schaffen das' jaar toen je op tv al die volksverhuizers uit Syrië met hun Syrische paspoorten zag wapperen, omdat ze hier meteen een verblijfsvergunning kregen. Toen nam natuurlijk opeens de handel in valse Syrische paspoorten een enorme vlucht.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 14:25

Ambtenaren die er een zooitje van maken... bestaat er een ander, nog niet ontdekt soort dan?

Dirty-Harry44 | 04-09-20 | 12:14 | 3

Beetje kort door de bocht om de ambtenaren hier de schuld van te geven. Het zooitje wordt bewust gecreëerd door de industrie die er omheen hangt.

Neem bijvoorbeeld een club als vluchtelingenwerk, Haalde in 2019 ruim 49 miljoen euro binnen aan subsidies.

De bestuursvoorzitter van die club staat voor 140k op de loonlijst, Het is volledig in zijn belang om de procedure te traineren en te frustreren.

Niet alleen dit persoon, er zijn ook nog 5 regio directeuren, stuk voor stuk goed voor een salaris tussen de 107 a 118 k per jaar.

muggetje | 04-09-20 | 13:13

@muggetje | 04-09-20 | 13:13: Even een aanvulling:

Vluchtenlingen werk houdt 826 FTE bezig. betaald daar ruim 55 miljoen euro voor. Dat is 66.000 per FTE. Tikt lekker aan.

muggetje | 04-09-20 | 13:20

@muggetje | 04-09-20 | 13:13: Met alle respect maar ook die uitvoerende ambtenaren staan willens en wetens aan de foute kant. Ze kunnen ook fatsoenlijk werk gaan zoeken.

5611 | 04-09-20 | 18:41

De laatste weken was de IND echt werkelijk niet te bereiken per telefoon. Soms stond ik 40 minuten in de wacht en werd daarna de verbinding verbroken. Daarna hadden ze een probleem met het telefoon systeem en werd er helemaal niet opgenomen. En als je al iemand kan bereiken dan wordt alleen een terugbelafspraak gemaakt want de telefonisten hebben niet genoeg kennis van de materie.

Maak dan gewoon een formuliertje op de website zodat je zelf een belafspraak kan inplannen. Hoe moeilijk kan het zijn.

omwenteling | 04-09-20 | 12:13

Gewoon iedereen toelaten is de goedkoopste optie.

Baron Clappique | 04-09-20 | 12:08 | 2

Ja, is ook in lijn met wat linkse sneeuwvlokjes al jaren roepen: "Geen mens is illegaal, en de wereld is van ons allemaal".

Maar 'gewoon iedereen toelaten' betekent dat je elk jaar een tsunami zoals in 2015 over je heen krijgt, en erger. Het betekent dat we in ijltempo in een derdewereld-regio metamorfoseren, met shanty-towns rondom alle grote steden, het opheffen van de verzorgingsstaat - want onbetaalbaar - en het zich terugtrekken van bemiddelde oorspronkelijke Nederlanders in bewaakte 'gated communities'.

Ik weet niet of dat nou zo'n aantrekkelijk toekomstbeeld is.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 12:18

Als je ze allemaal flink aan het werk zet, wel.

bisbisbis | 04-09-20 | 14:30

Heel de collaborerende Tweede Kamer en alle ministers zitten zichtbaar te Netflixen en porno te kijken tijdens "belangrijke" debatten. Vooral Rutte. De schaamte voorbij. Dus dit is echt geen opmerkelijk nieuws. Nooit gehoord van spookafdelingen, waar duur betaalde ambtenaren alleen maar nutteloos aanwezig hoeven te zijn zijn ?

Baron Clappique | 04-09-20 | 12:06

Graag meer alleenstaande mannen. ( gelukzoekers) gratis huis plus 15k voor de inrichting, elektrische fiets etc... en onze vrouwen lastig vallen/aanranden. Meer meer meer

Watjijwat | 04-09-20 | 12:04 | 2

Elke overheidsdienst heeft zijn eigen "boulevard of broken dreams". Ambtenaren die eerder serieus werden genomen, maar om een of andere reden niet meer mee mogen doen. Ze hebben niet of nauwelijks werk. Werk dat er in ieder geval niet toe doet. Vaak is die gang in de buurt van de "boulevard of wet dreams". Al dan niet geblondeerde dames van HR, Communicatie en het secretariaat. Hun werk doet er ook niet echt toe. Maar zelf vinden ze dat ze hele leuke dingen doen. Soms worden zij wel serieus "genomen". Maar dan in de andere betekenis van het woord.

Graaier | 04-09-20 | 12:12

Het IND heeft al miljoenen vreemdelingendossiers verwerkt. Dus lui zijn ze niet. Kijk maar een bij het Nationaal Archief (2.09.5028.jaartal) en dat is maar een gedeelte want er staat nog 8 km bij het IND zelf

batvoca2 | 04-09-20 | 11:53 | 1

Welkom welkom welkom

Is dit nog nieuws? | 04-09-20 | 11:58

De IND heeft zes maanden de tijd om asielaanvragen te beoordelen. Als dat langer duurt, kan een asielzoeker een dwangsom eisen voor elke dag extra vertraging. De vergoeding, die in principe kan oplopen tot 15.000 euro, moet de IND dwingen om de asielprocedure op tijd af te ronden.
En zo wordt de ruif leeggevreten.
En vooral degenen die het niet eens zijn met dit asielbeleid werken zich de tering om deze ongein te betalen.
Om te kotsen.

Ruimedenker | 04-09-20 | 11:28 | 4

Nee, ik dacht dat die dwangsom begin dit jaar was afgeschaft. En terecht natuurlijk.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

De hele asielindustrie toont de totale waanzin aan van onze overheid. Er is al een vorm van grenscontrole bij de landsgrenzen (nu alleen voor drugs). Schiphol en de havens zijn nog eenvoudiger te beveiligen. Stuur gewoon elke vreemdeling direkt terug, bij de grens of op Schiphol. Gewoon op hetzelfde vliegtuig terug. Hef dat hele COA op, en verklaar illegaal verblijf in Nederland, en ook het helpen van illegalen strafbaar met altijd 1 jaar gevangenisstraf. Daarna alsnog gedwongen uitzetten. Nederland is te klein om de hele wereld toe te laten. en het geld kunnen we beter besteden dan aan het COA.

mickey99999 | 04-09-20 | 11:26 | 2

Schiphol? hahaha, ze komen gewoon met de flixbus, en binnen europa zijn er amper controles. Op de grensovergang tussen DE en AT na dan, maar als je daar zegt iek ga naar niederlande mag je zo door.

muggetje | 04-09-20 | 11:29

Juist, deze idioterie moet zo snel mogelijk ophouden.

bqbq | 04-09-20 | 12:10

Casa de papel ?

van Oeffelen | 04-09-20 | 11:23 | 2

Waarschijnlijk Undercover.

Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 11:24

Wat waren ze trouwens aan het hoesten en proesten op radio1.
Of: "Help er komt een tweede golf. Binnenblijven"
Of: "Laten we veel door elkaar lullen, dan valt het niet op. Die presentator zat zich trouwens op te vreten".
Of: "Iedereen is welkom, als je het maar over de angst en Trump hebt"

Kamervraag | 04-09-20 | 11:19

Mmmh, ik word dus probleemloos aangenomen bij de IND, als ik mijn hobby's opgeef.

Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 11:17 | 1

Tja, opportunist: op die manier kunt u nog beter betaald de hele dag reaguren (tenminste: ik weet niet wat u nu aan toelage krijgt van de VVD).

Maytheforcebewithyou | 04-09-20 | 13:03

Dossiers van asielzoekers worden door uitzendkrachten beoordeeld (meisjes met een rechten BA van de marxistische Uni's in dit land), met aan alle kanten rammelende procedures. Soms zie ik via mijn LinkedIn mensen die overgestapt zijn naar IND en het een fantastische organisatie vinden, waar je je helemaal kan ontplooien qua ambities.. Dus ik zou zeggen, geen zorgen gaat allemaal goed komen!

UpdateAvailable | 04-09-20 | 11:12

Ze kunnen die asielmeisjes beter uitleggen wat je moet doen als je geen geld hebt maar je wilt toch je gerepareerde fiets weer ophalen bij de fietsenmaker.

_pacman_ | 04-09-20 | 11:09 | 1

He he. Wat?! No munnie???!
RIP fietsopa.

Professor Superhirn | 04-09-20 | 11:15

Jaarcijfers COA 2019 (dus zonder kosten iND)

totale lasten 650.000.000 (inderdaad 650 miljoen euro)
gemiddelde bezetting 25.000 apothekers (2019)
Kosten per nieuwe nieuwe Nederlander: 26.000 euro per jaar!!!!!

In 2019 maakte het COA 219 miljoen euro aan salarissen over aan de 2.639 FTE's . Dat is 83.000 euro per FTE. Ik zeg solliciteren.

muggetje | 04-09-20 | 11:09 | 7

@Joris Beltsin | 04-09-20 | 11:19:

Wat denk je dat het kost om jaren aan achterstallig tandenonderhoud te repareren. Als je gaat omvolken moet je natuurlijk wel over een mooi hagelwit gebit beschikken, anders staan de linkse meisjes niet voor je in de rij.

HoogToontje | 04-09-20 | 11:26

@_pacman_ | 04-09-20 | 11:19:
En voorang met het krijgen van een huis. Verdommen om de hier gangbare taal te spreken etc.

bqbq | 04-09-20 | 12:12

Mevrouw Spok werkt in de gezondheidszorg. Asieleisers komen voor elk wissewasje naar de huisarts, begrijpen geen snars van enig advies en dan moet er een tolk zich mee bemoeien. En idd gewoon wegsturen is vaak een klacht aan je broek met in het ergste geval een discriminatie aangifte erbij. Krankjorem worden ze van die gasten en vooral van de veelal linkse begeleiders die heel onbeschoft de medewerkers benaderen en direct zorg eisen voor zelfs de meest niet dringende zaken. De dokter schrijft ook vaak briefjes onder dwang voor vergoeding van medische hulpmiddelen zoals een speciaal matras want het volk wat altijd op de vloer sliep heeft last van de rug. Moet dan altijd denken aan de gebrekkige zorg tijdens de laatste paar maanden van het leven van mijn moeder in de zorginstelling waar ze verbleef.

Misterspok | 04-09-20 | 12:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze hebben werk genoeg. Er moeten nog wat uitgeprocedeerden daadwerkelijk het land uitgezet worden.

Bijtendehond | 04-09-20 | 11:02 | 1

Sorry om je bubbel te breken maar er gaat niemand weg of uit!

UpdateAvailable | 04-09-20 | 11:15

Ik wil ook bj het IND werken !

DankU | 04-09-20 | 10:59 | 1

Ze hebben vast nog wel een stageplek voor je.

Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 11:16

Iedereen die nu nog denkt dat dit met stemmen goedkomt mag mijn moeras in Florida kopen.
Het is niet meer de vraag wanneer, maar hoe snel dit land geschiedenis is.
Overigens mag de centrale bank binnenkort rechtstreeks geld storten op uw nieuwe rekening, waarbij ze het rentetarief mogen bepalen (waarschijnlijk zwaar negatief). Tenminste, als de EU de US of A volgt, waar momenteel de banking for all act door zowel senaat als huis wordt geloodst.

OudeNederlander | 04-09-20 | 10:54 | 1

En het dan weer snel ervan af halen ?

A333aan | 04-09-20 | 13:44

Het is net als bij de vertraging in de trein, de meerderheid berust er vermoeid in.

lingo star | 04-09-20 | 10:52 | 1

Of gaat voortaan met de auto.

Kuifje-naar-Brussel | 04-09-20 | 10:55

Moest vroeger op de basisschool verplicht de samsam lezen. Met fotootjes van Afrikaanse kindjes met een opgezwollen buik en vliegen op de mond. Of we maar melkdopjes wilden sparen om een cent aan het kindje te geven.

Die generatie is nu GroenLinks geworden, en dankzij hen lopen die arme afrikaantjes hier nu onze telefoons te jatten.

Het probleem verplaatst zich nu naar ambtenaren. Alleen zijn het geen afrikaantjes maar syriers, en de doelgroep is opgeschaald van 10jarigen naar vijftigers.

Maar uiteindelijk is het allemaal een weggegooide investering voor een nietbestaand probleem.

Jos Tiebent | 04-09-20 | 10:45 | 3

Ik heb de Samsam ook gelezen en ik ben absoluut niet van de Groenlinks. Kwam na mij studie terecht bij een bedrijf wat iets deed voor het COA en heb er heel goed aan verdiend.

Probleem naar de Ambtenaren? Was het maar waar. Het is een industrie waar miljarden in omgaan. Stopt deze gratis import van tandartsen, apothekers en opticiens is eens dan stijgt de werkeloosheid in Nederland tot ongekende hoogte.

De hele asielindustrie houdt duizenden zoniet tienduizenden mensen aan het werk. En dat zijn geen onderbetaalde ambtenaren, maar professionele clubjes die maar wat graag uurtje-factuurtje schrijven.

Daarmee praat ik dit zeker niet goed, want deze mensen zouden beter op zijn plek zijn in de zorg, in de bouw van woningen ipv barakken voor de eerder genoemde hoger opgeleide vluchtelingen en ga zo maar door. Door te stoppen met het opvangen van asielzoekers zou zomaar een groot deel van de problematiek zowel personeel als op financieel gebied in de gezondheidszorg opgelost kunnen zijn.

Een asielzoeker die de oversteek waagt is niet dom, beschikt over middelen (veel geld) en is niet voornemens om dat hier uit te geven. Hij (99,9% is man) wil zo snel mogelijk zijn gezinnetje deze kant op hebben. Eventueel een kindje in Nederland maken want dat versterkt de positie om de mogen blijven. Maar werken en een bijdrage leveren aan de Nederlandse economie staat niet in de plannen.

muggetje | 04-09-20 | 10:53

@muggetje | 04-09-20 | 10:53:
"De hele asielindustrie houdt duizenden zoniet tienduizenden mensen aan het werk. En dat zijn geen onderbetaalde ambtenaren, maar professionele clubjes die maar wat graag uurtje-factuurtje schrijven."
DIT......!!!
Dat is Nederland mensen, en de rede waarom er niks gaat veranderen.
Doe je voordeel ermee en trek dit land leeg voordat je vertrekt.

MogeWijEveOvergeve | 04-09-20 | 11:13

Netflix .
Mooie docu over video game historie dacht ik .
Gaat het vooral over een neger die zogenaamd de verwisselbare cartridge had uitgevonden ruim na de Magnavox . Een transseksueel, een RPG voor homofielen en dan nog een homofiele neger aan het eind .
Dat het weer voornamelijk over de US ging oke, maar moet die woke shit er nu in geforceerd worden ?

Castor12 | 04-09-20 | 10:42 | 3

Als de docu niet voor een groot uit Japanners bestond, is het sowieso zinloos. Niemand had meer invloed dan mannen als Osamu Tezuka, Shigeru Miyamoto en Yu Suzuki.

drs. Levi Samsonov | 04-09-20 | 10:46

Highscore heet die docu-reeks. En hoewel de woke-shit er inderdaad in zit, en weinig toevoegt, is het wel degelijk een interessante docu over de opkomst en ondergang van arcadehallen, opkomst Nintendo, Atari en Sega. Vond het alleen een gemis dat de Playstation totaal is genegeerd.

_pacman_ | 04-09-20 | 11:06

@_pacman_ | 04-09-20 | 11:06: De opkomst en de ondergang van Arcade hallen in de US dan, veel verder dan Pacman en Donkey Kong zijn ze daar niet gekomen, na 4 jaar was het voorbij . Ook dat gelul over de videogame crash was alleen in de US hier kwamen de home consoles toen in zwang , Commodore, Sinclair en Atari , MSX, in Japan begon de Arcade cultuur maar net en had haar piek eind jaren '90 maar haast niks daar over tot SF2 .

Castor12 | 04-09-20 | 11:22

Asielzoekers zijn een verdienmodel voor de blanke Nederlander. Zonder asielzoekers valt direct een hele industrie weg. Indirect krijgen dubieuze bedrijfjes die taallessen, inburgeringscursussen en 'advies' aanbieden ook geen opdrachten meer binnen.

Tevens heeft de blanke Nederlander zonder asielzoekers geen middel meer om te kunnen deugen. Je kan lekker klagen over asielzoekers, maar twee bovengenoemde punten geven aan dat veel Nederlanders asielzoekers gewoon nodig hebben. Hoe meer er binnenkomen, hoe beter.

Heyn166 | 04-09-20 | 10:41

Je even lekker verdiepen in de burgeroorlogen van Marokko, Nigeria en The Gambia. Of de belevingswereld van een upper-class tandarts in Damascus die de overtocht naar Europa kocht van zijn vakantiegeld, maar wel hoopt dat corona stel voorbij is want anders kan hij niet lekker thuis op vakantie.

drs. Levi Samsonov | 04-09-20 | 10:41

Zullen ze naar Kalifat kijken? Toch een beetje wat Nederland te wachten staat.

Trasnochador | 04-09-20 | 10:36

Is dat alles? Ik heb voor meer dan 10K per maand bij de IND fulltime zitten internetten.

IkWilOokWatZeggen | 04-09-20 | 10:35 | 2

Heel goed. Leegtrekken die hap.

sjef-van-iekel | 04-09-20 | 10:38

Ex-prins Harry en Meghan gaan wat docu-dingetjes doen voor Netflix. Ze hadden het al geprobeerd bij Disney en Apple, maar het wordt natuurlijk Netflix. Dat is goed nieuws voor de IND medewerkers, want nog meer geile documentaires om je werktijd mee in te vullen. www.nytimes.com/2020/09/02/business/m...

suscrofa | 04-09-20 | 10:32

Ach.

Die "asielzoekers" kijken al jaren volop leerzame "documentaires" op Netflix om precies te weten in welk land ze de beste kansen hebben om de rest van hun leven gratis te kunnen leven.

En natuurlijk gratis Netflix te kunnen (blijven) kijken.

Win-win situatie.

Dr.Mabuse | 04-09-20 | 10:30 | 2

Van uw geld.

Dr.Mabuse | 04-09-20 | 10:32

@Dr.Mabuse | 04-09-20 | 10:32:
Dat snap ik niet. Volgens jou kijken potentiële asielzoekers VOORDAT ze hierheen komen in welk land ze het best terecht kunnen voor asiel. Nog even afgezien dat ik die documentaires op netflix nog nooit gevonden heb, zolang ze dat in het land van herkomst doen, is het niet op onze kosten. Toch?

* Il Principe * | 04-09-20 | 10:35

Denk dat ze mensen meer moeten ontmoedigen hierheen te komen voordat ze op de boot stappen. Volgens mij hebben ze daar het idee dat ze hier in het land van eindeloze mogelijkheden komen en er geen benul van hebben dat zolang ze de taal niet spreken en geen diploma's hebben ze hier nog minder hebben als daar.

Barkruk2 | 04-09-20 | 10:30 | 1

Gratis geld, goederen en huis, voor de rest interesseert het hun niet, daar denken ze helemaal niet over na! Ze denken heus niet, hoe kan ik mij daar nuttig maken!

vluchtelingallergie | 04-09-20 | 11:00

Dan duren de dagen wel lang.

TheGreatMachine | 04-09-20 | 10:29

Een beetje ambtenaar heeft een iptv abbo en Kodi op de pc.
Al jaren geleden kwam ik er achter dat je beter aan de ontvangende kant kan staan dan de betalende.
Goede voorwaarden, veel vrij, goed betaald,
Nog een paar jaar volhouden en dan taaien we af naar het buitenland.
Zo, nu weer koffie en dan gaan ik maar formule 1 kijken.
Nederland bedankt.

MogeWijEveOvergeve | 04-09-20 | 10:27 | 6

@MogeWijEveOvergeve | 04-09-20 | 11:00: u spreekt voor zichzelf. Probeert te bagatelliseren door te doen alsof het de norm is, en daarom dus ok. Ik zal de godwin achterwege laten en sluit af met de mededeling dat ik u veracht.

jemagookniksmeer | 04-09-20 | 11:15

@Joris Beltsin | 04-09-20 | 10:58: Miltheid, genade en barmhartigheid, zou ik er nog aan toe willen voegen. Wat is er mooier dan voor God te kunnen spelen als het om mensen(levens) gaat?

UpdateAvailable | 04-09-20 | 11:41

Ik krijg buikpijn van je ongegeneerde lafheid

Spiritus | 04-09-20 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Een begin van een oplossing zou zijn om de belastingen flink te verlagen, dan kan de overheid in ieder geval minder geld over de balk smijten.

Diederik_Ezel | 04-09-20 | 10:26

Volgens mij zijn er hier bij GS ook heel wat reaguurders die op kosten van de belastingbetaler overdag Netflix zitten te kijken...

* Il Principe * | 04-09-20 | 10:26 | 3

Bron?

GWB | 04-09-20 | 10:28

Ja dus? Wie weet, maar dat praat dit niet goed.

Natte Washand | 04-09-20 | 10:28

Kuifje reaguurt zoveel, dat is wel echt werken hoor.

HoogToontje | 04-09-20 | 11:14

En wie is de allerhoogste baas van dit vorstelijk betaalde circus? Juist, spreekstalmeester Mark Rutte. Onder zijn bezielende leiding gaat Nederland in een versneld tempo naar de haaien. Gewoon roepen dat je er geen actieve herinnering aan hebt en heel veel beloven, je komt er klaarblijkelijk ver mee.
.
Inmiddels krijgen steeds meer mensen in de gaten dat hij het helemaal fout heeft gedaan in deze crisis. Eens kijken welk effect dit gaat hebben op de peilingen...

Ommezwaai | 04-09-20 | 10:26 | 1

Vorige week kwam cruiseschip De Rotterdam al toeterend voorbij en zojuist ook de Amsterdam...
Het toeteren betekent het afscheid want rederijen zijn in grote geldproblemen en deze boten kunnen niet meer varen.
Dat is zo'n deprimerend geluid.... pfff.. word er gewoon verdrietig van als je dat zo voorbij ziet komen.
Dank u Rutte...

Natte Washand | 04-09-20 | 10:31

Omvolking is een proces. Het is begonnen met het overhevelen van hun naar hier. Maar over een tijdje gaan wij van hier naar daar. Daar is het altijd mooi weer. Als Afrika leeg is begint de blanke uittocht naar Afrika. En dan zijn we altijd op vakantie. Dat is omvolking.

Leptob | 04-09-20 | 10:25 | 5

Zuid-Afrika was economisch en eigenlijk in veel opzichten op sociaal onder de "Boers" een doorslaand succes. Gevolg was massale migratie van mensen uit andere delen van Afrika. Tel daar de waanzinnige voortplantingsdrift van de bestaande stammen toe en opeens vonden blanken zich in een 90% zwart land dat ook steeds meer gaat lijken op de rest van Afrika.

drs. Levi Samsonov | 04-09-20 | 10:43

@drs. Levi Samsonov | 04-09-20 | 10:43:

Dat is ons voorland als we de grenzen niet sluiten. Niet een beetje, maar helemaal. Martin Bosma heeft hier trouwens een profetisch boekje over geschreven.

HoogToontje | 04-09-20 | 11:15

@drs. Levi Samsonov | 04-09-20 | 10:43: Als u nu blanke boer bent in Zuid-Afrika, dan krijgt u regelmatig bezoek van uw zwarte medemens. Die steken vredig uw huis in brand en verkrachten uw oma en dochters. Uiteraard zonder vervolging omdat u racist bent, want u bent blank. In Zimbabwe deden ze dat 10 jaar geleden ook, toen ze "de graanschuur van Afrika" waren en alle succesvolle boeren schuldig waren aan racisme omdat ze een goed bedrijf runden. Nu krijgen blanke boeren daar geld van de overheid om terug te komen. Omdat ze geen eten meer hebben. Daarom geef ik geen geld meer aan ontwikkelingshulp.

HetGewoneNormaal | 04-09-20 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ambtenaren klooien maar wat aan en doen vooral waar ze zin in hebben en de opperbaas van Nederland laat dat allemaal maar gebeuren. Zou dat de reden zijn dat hij zolang aan de macht kan blijven. Heb medelijden met zijn opvolger die de puinhoop moet gaan opruimen.

watazooi | 04-09-20 | 10:24 | 1

Om precies deze reden roep ik altijd dat helemaal niemand in Nederland ooit grote veranderingen gedaan zal krijgen zolang het ambtenaren ontslagrecht niet radicaal op de schop gaat: weigeraars, wanpresteerders, ambtenaren met een eigen of politieke agenda: allemaal eruit. Niet op een speciaal plekje voor uitgerangeerde ambtenaren, maar gewoon net als alle andere mensen de WW in en vervolgens de bijstand.

jemagookniksmeer | 04-09-20 | 10:57

Er schijnen 14.000 achterstallige dossiers te zijn volgens Broekers Knol. Omdat een leugenachtig karakter kennelijk een functie-eis voor een minister of staatssecretaris zal dit getal wel onjuist zijn. De problemen zijn waarschijnlijk groter.
Begin 2021 zullen we van Broekers Knol een hakkelende verklaring krijgen, vol versprekingen en leugens.
Laatst werd ik abrupt wakker uit een nachtmerrie: Grapperhaus en Broekers Knol zijn mijn ouders. Al jarenlang proberen ze mij fatsoen, orde en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen. Ik moet koken, het huishouden doen, de boodschappen halen, het geld in de gaten houden, terwijl zij op te bank wazige bevelen zitten te brallen. Uiteraard zijn dromen bedrog. Zeker in dit geval. De realiteit bij de meeste bewindslieden is erger. Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken wat zit soort types wel kunnen.
Schrale troost voor Ferdje en Ankie: ooit waren jullie ouders trots op jullie.

Check-zei-de-Gek | 04-09-20 | 10:21

Waarom chartert de GGD deze mensen niet om de Corona telefoon te bemannen?

Rico den Hollander | 04-09-20 | 10:20 | 3

Laten we het wel een beetje binnen hun vaardigheden houden. Toiletten schoonmaken?

Blasfemie | 04-09-20 | 10:21

Ja of testen af te nemen op Schiphol of helpen die testen bezorgen op het lab etc etc etc

Diederik_Ezel | 04-09-20 | 10:21

Geloof serieus da'k gek word.
Van deze santekraam.
Ken een mevrouw uit de TsjechoSlowaakse tijd die jaren hommeles op haar bord kreeg, en daarnaast precies dat: helemaal NIETS, INf***ingD.

chicago river | 04-09-20 | 10:19

Tsja, het startsalaris is hoger dan dat van een ervaren (>20 jaar) loodgieter/bouwvakker/elektricien. Niet slecht voor een totaal risicoloos baantje, waar niet hard gewerkt of gepresteerd hoeft te worden. Nog een van die zaken waarin Nederland een totaal verrot land is geworden. Zolang je maar een volledig overbodig en nutteloze alfa studie hebt gedaan wordt je extreem ruim beloont de rest van je leven.

Grachus | 04-09-20 | 10:17 | 2

Als loodgieter of bouwvakker moet je ook niet in dienst. Beetje gemiddelde ZZP'er er in de bouw pakt 6k per maand. Hoog risico, dat wel natuurlijk.

Derechtselutser | 04-09-20 | 10:52

Of ons belasting geld nu naar Netflix kijkende IND'ers gaan of naar gelukszoekers maakt allemaal niet meer uit.

halfvolle glas | 04-09-20 | 10:15 | 1

Het is niet óf óf maar én én.

Joris Beltsin | 04-09-20 | 10:17

Documentaires gemaakt door linkse gesubsidieerde clubjes. Lekker dan, die "onafhankelijke" informatie. Kijken de asielzoeker ook Netflix?

boerk | 04-09-20 | 10:13 | 1

Exact wat ik dacht.

halfvolle glas | 04-09-20 | 10:16

Volgens mij zit hier een agenda achter.
Als je daar werkt ben je pro migratie en omvolking.
Ze weten dat als het te lang duurt ze uiteindelijk vanwege dat feit mogen blijven omdat ze dan de zieligheidskaart kunnen trekken.

Miezerig | 04-09-20 | 10:09 | 3

Hele hordes lopen achter de reet aan van wie ze betaalt. Dus waarom de IND-medewerker niet?

GodfrietvanAviko | 04-09-20 | 10:16

@GodfrietvanAviko | 04-09-20 | 10:16: Omdat ze al zo waren voor dat ze er begonnen met werken. In die sector werk je alleen/kom je alleen te werken als je met gestrekte arm 'Heil multiculti' roept. Om het bij het COA uit te kunnen houden moet je wel een 'believer' zijn, anders ga je kotsend over je nek als je de verhalen van al die leugenaars moet aanhoren.

Grachus | 04-09-20 | 10:21

@Grachus | 04-09-20 | 10:21:
Dat is genuanceerder. Ik lees op de Elseviersite nogal eens verhalen van ex-medewerkers waarvan gaandeweg de ogen open gingen.

JvanDeventer | 04-09-20 | 10:28

Ik ken dat soort problemen bij dat soort organisaties. De “oplossing” is dat er nog meer personeel gaat worden aangenomen. Dergelijke organisaties groeien autonoom. Ze zijn niet bezig met het doel waarvoor ze zijn opgericht, maar met zichzelf. Ze zien steeds meer interne problemen die met steeds meer aan te nemen personeel moeten worden aangepakt, met als resultaat meer nieuwe problemen die met nog meer nieuw aan te nemen personeel moeten worden aangepakt, waardoor etc., etc.

Ridde Rogter | 04-09-20 | 10:09

Maar gelukkig: “Uitspraak rechter zet de deur open voor economische vluchtelingen”.

Schriever | 04-09-20 | 10:04 | 2

Ja, Gazanen. Volgens mij pompt de 'internationale gemeenschap' jaarlijks miljarden in die strip land, dus waarom slagen die lui er niet in eindelijk eens iets op te bouwen daar?

Oorlogsvluchtelingen lijken het me ook al niet, althans de oorlogjes daar veroorzaken ze zelfs met hun scud-aanslagen op Israël, die dan weer eens represaille bombardementen uitvoert.

In ieder geval, hier horen klaplopers uit Gaza m.i. niet thuis.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 10:28

@Dr_Johnson | 04-09-20 | 10:28:
Ook in Egypte, toch een gezellig islamitisch buurland, vlak naast de deur, zijn ze niet welkom. Hoe zou dat nou toch komen?

JvanDeventer | 04-09-20 | 10:30

Ankie heeft niets bereikt. Dat is niet eens een overdreven stelling. Er is simpelweg niets bereikt naast marginaal organisatorisch geneuzel, en je kunt er zeker van zijn dat het kabinet haar aanstelling ook zo had bedoeld.

Nederland80 | 04-09-20 | 10:03 | 2

Dat is ook niet het doel. Rekken, strekken en traineren wel en dat doet ze als een volleerde VVD'er.

Super Vaagstra | 04-09-20 | 10:12

Ach, ik weet niet in hoeverre je dat Ankie nou echt kwalijk kunt nemen. Een willekeurige andere staatssecretaris die er had gezeten had het m.i. niet veel beter gedaan.

Dat komt omdat Ankie met handen en voeten gebonden is aan allerlei wetten en regelgeving en 'internationale verdragen' die een verstikkend keurslijf/dwangbuis vormen.

Vandaar mijn vaak herhaalde pleidooi om die verdragen eindelijk eens op te zeggen en een begin te maken met nieuwe wetgeving. Hoe kan het bv dat asielzoekers nog steeds jarenlang procedure op procedure kunnen stapelen? Dat heeft toch niets met het Vluchtelingenverdrag van 1951 te maken? Daar gaat Nederland toch zelf over? Waarom is dat circus niet al jaren geleden beperkt tot één aanvraag, en bij afwijzing één mogelijkheid tot hoger beroep, af te wachten in 'eige' land? Vragen, vragen..... maar antwoorden, ho maar.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 10:21

Dan kunnen ze beter Borderless van Lauren Southern kijken maar dat zal te veel waarheid bevatten,

doskabouter | 04-09-20 | 10:03 | 1

Kunnen we de familie in het thuisland ook geen uitkering geven dan komen ze waarschijnlijk niet hieruit.

Bram-Jr | 04-09-20 | 10:13

Lees ook het begeleidende verhaal van ene Iftikhar, gevlucht uit Pakistan, waar zijn vader

"zijn enige stukje land in Lahore verkocht om de reis van zijn zoon met een smokkelaar te bekostigen. Prijskaartje: 15 duizend euro. Hij hoopte met de verkoop van al zijn bezit het leven van Iftikhar te redden."

En liep het leven van Iftikhar nou werkelijk zo'n enorm gevaar? Zelfs in Iftikhar's 'vluchtverhaal', waarvan je je nog maar moet afvragen in hoeverre eea overdreven en/of verzonnen is, vind ik dat meevallen. Er waren vast wel andere oplossingen te bedenken dan helemaal naar Nederland 'vluchten' voor €15.000,-. Maar goed, ik ben uiteraard een harteloze, rechtse, xenofobe klootzak, waarvan de Gutmenschen vaak zeggen dat ze liever mij Nederland uitgooien om plaats te maken voor alle zielige Iftikhars van deze wereld.

En waarom lezen we toch altijd deze onzin over asielzoekers die in procedure zitten:

"Het probleem is dat ik zonder verblijfsvergunning niet kan werken, terwijl mijn familie dringend geld nodig heeft."

O o o, wat is het toch sneu dat ze niet mogen werken, maar wie kan me nou eens uitleggen hoe het komt dat, zodra ze een verblijfsvergunning hebben gescoord en wél mogen werken, ze allemaal linea recta de bijstand in verdwijnen?

Ik blijf het zeggen: er moet een finaal eind aan dat hele asielcircus worden gemaakt. Opvang van oorlogsvluchtelingen doe je maar in de regio, zodat ze snel weer naar huis kunnen, als de situatie wat stabiliseert, en andere migranten die zich hier graag willen vestigen, regelen hun aanvraag maar bij de ambassades in hun thuisland. Dan zullen ze allemaal worden afgekeurd, want economisch hebben we die lui totaal niet nodig, maar iedereen die op de bonnefooi hierheen komt en 'Asiel!' roept, wordt onmiddellijk geretourneerd. Zonder paspoort en visum kom je er niet meer in.

Dr_Johnson | 04-09-20 | 10:01 | 4

@Nederland80 | 04-09-20 | 10:06:
Men kijkt bij links überhaupt niet graag naar de realiteit. Dat is al zo sinds Karl Marx en zijn manifest (1848).

JvanDeventer | 04-09-20 | 10:10

Ik denk dat veel Nederlanders geen 15.000 euro bijeen kunnen harken voor een overtocht. Ze zien het dan ook als een investering in heel veel gratis geld en mogelijkheden.

drs. Levi Samsonov | 04-09-20 | 10:44

Ik ga ook 15.000 bij elkaar sprokkelen om mijn 'vlucht' vanuit Nederland te kunnen betalen. Koeweit schijnt erg veilig te zijn en een uitkering van 80.000 per jaar te verstrekken. Hopelijk verstrekken ze ook een Ferrari en een villa om in ieder geval in de basisbehoeften te kunnen vooezien.

druipsmurf | 04-09-20 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

Best wel knap die ronde getallen 400, 500, 300, 200.

MorgenEenAnder | 04-09-20 | 09:58 | 3

Dat valt mij ook altijd op. Het is een geregisseerd aantal.

doskabouter | 04-09-20 | 09:59

Of een indicatie dat de instroom wel degelijk te managen is?

Joris Beltsin | 04-09-20 | 10:11

Afronden.
Alles onder de 299 wordt 200.

Kapitein Sjaak Mus | 04-09-20 | 10:18

Het voordeel van het uitwissen van de autochtoon en diens cultuur ontgaat mij volledig.

Acidstain | 04-09-20 | 09:56

Als ze dan gelijk naar Kalifat kijken, dan leren ze ze misschien daar te houden

Quantum Suicide | 04-09-20 | 09:55

Ik vind dit prima. Hoe meer zand er in de omvolkingsmachine terecht komt, hoe beter. Wat mij betreft mogen die AZC's allemaal op kamp Moria gaan lijken.
Het enige probleem is dat die jongens niet opgesloten zitten in zo'n AZC. Als de boel daar op slot gaat met prikkeldraad eromheen zijn we weer een stapje dichter bij de oplossing. Laat ze maar foto's van elkaar maken en die aan het thuisfront sturen: kijk, zo leuk is het hier.

JvanDeventer | 04-09-20 | 09:55 | 1

Helemaal niet prima. De asieleisers krijgen een vergoeding als de asiel aanvraag behandeling te lang duurt. Was eind vorig jaar volgens mij al 1 miljoen/maand.
Met de aanwas van 400 man/maand, loopt dat flink op.

Maytheforcebewithyou | 04-09-20 | 12:33

Kan alleen maar een stukje van Pritt zijn, als er het woord "omvolking" zonder ironie in wordt genoemd.

En so what van de IND? Dat medewerkers via Netflix pogen een beeld te krijgen van bepaalde landen van herkomst. Ik heb slechtere voorstellen voor zelfstudie gezien. Maar nee, belastingcentjes! Onze belastingcentjes. Die moeten allemaal naar de in hun pis liggende oudjes in bejaardenhuizen.

Overigens qua baangarantie heb je betere werkgevers dan de IND en het COA. Die krimpen direct weer in als de asielinstroom vermindert. Dat is al meerdere malen gebeurd, waarna weer moest worden geworven zodra het weer aantrok..

Beste_Landgenoten | 04-09-20 | 09:54 | 21

@countus | 04-09-20 | 10:46:
96% van de asielzoekers blijft in de regio. Libanon heeft 1.5 miljoen vluchtelingen op 4.5 miljoen inwoners. Jordanie en Turkije ook dergelijke aantallen. Maar die kampen zijn niet geweldig en ook niet geweldig veilig voor mensen met afwijkende meningen, kleine kinderen, zieken en anderen die om goede redenen niet goed kunnen leven in erbarmelijke omstandigheden en sommigen van hen reizen dus door.

Het is cynisch en ook heel gemakkelijk vanuit je comfortabele stoel, om dat "gelukszoekers" te noemen. Ja er zal ongetwijfeld een deel oplichters tussen zitten, die hierheen komt als economisch migrant om mee te liften op de vluchtelingenstroom. Niemand die het ontkent. Maar wat me stoort is dat hier op GS steevast eenzijdig wordt geoordeeld over asielzoekers, alsof het allemaal maar tuig zou zijn, of oplichters, of minderwaardig volk.

De manier van praten in de panalen is soms veelzeggend. Asielzoekers worden insecten genoemd, er wordt hen een snelle dood gewenst op zee en "ze" zouden hun kinderen expres gevaar laten lopen of laten verdrinken voor een mnooi plaatje op internet. Wie zo over mensen denkt, want het zijn verder gewoon exact mensen zoals jij en ik, alleen in andere omstandigheden geboren en getogen, is geen knip voor de neus waard.

Beste_Landgenoten | 04-09-20 | 11:11

@Beste_Landgenoten | 04-09-20 | 11:11: "Maar die kampen zijn niet geweldig en ook niet geweldig veilig voor mensen met afwijkende meningen, kleine kinderen, zieken en anderen die om goede redenen niet goed kunnen leven in erbarmelijke omstandigheden en sommigen van hen reizen dus door."

Dat die kampen niet geweldig zijn ben ik met u eens, maar het is er over het algemeen wel veilig. Mensen, voor wie een dergelijk kamp niet veilig is, bijvoorbeeld omdat zij afvallige of homoseksueel zijn (in het midden-oosten nog steeds een soort doodsvonnis), geef ik geen ongelijk als zij ervoor kiezen verder te reizen om bijvoorbeeld hier asiel aan te vragen. Deze mensen, voor wie opvang in de regio echt geen oplossing is, kunnen we best opvangen, al dan niet begrensd qua aantallen en rekening houdend met andere landen waar zij doorheen reizen en waar opvang mogelijk is.

Het punt is alleen dat veel van de mensen die doorreizen juist niet tot de groepen die u benoemt (zieken e.d.) behoren. Juist de mensen die tot deze groepen behoren, hebben vaak ook niet eens de middelen om verder te reizen. De mensen die wel verder kunnen reizen zijn maar al te vaak de mensen voor wie opvang in de regio, hoewel niet ideaal, nu juist wel een oplossing is. Overigens is men ook niet altijd aangewezen op kampen: in Turkije kan je bijvoorbeeld ook als vluchteling zijnde een verblijfsstatus verkrijgen en zo zijn er wel meer landen, die op de route naar Nederland liggen, waar dat kan.

countus | 04-09-20 | 12:25

@Beste_Landgenoten | 04-09-20 | 11:11: "Het is cynisch en ook heel gemakkelijk vanuit je comfortabele stoel, om dat "gelukszoekers" te noemen."

Over de gebruikte term kun je twisten, maar hoe je het ook wendt of keert: de mensen die hier in Nederland asiel aanvragen en krijgen zijn toch nog steeds voor het overgrote deel mensen, die prima opgevangen hadden kunnen worden in de regio of een van de andere van de vele landen waar zij doorheen gereisd zijn. Is deze constatering cynisch te noemen? Wellicht, maar het is wel hoe het is. Wie het enkel te doen is om zijn veiligheid, neemt genoegen met de eerste de beste mogelijkheid tot veilig verblijf. Wie ervoor kiest verder te reizen dan noodzakelijk is uit veiligheidsoverwegingen, doet dit veelal uit economische motieven. Dit beeld wordt eigenlijk alleen maar versterkt, als je kijkt wie er in Nederland asiel krijgen: dat zijn toch veelal niet de mensen voor wie verblijf in de regio echt absoluut ondraaglijk zou zijn.

Dat gezegd hebbende, begrijp ik het best dat men hier asiel wil aanvragen en verblijf wil en dat geldt zowel voor echte vluchtelingen als louter economische migranten. We kunnen echter niet iedereen toelaten, vandaar ook dat we een rem zetten op louter economische migranten. Het blijft hoe dan ook vreemd dat je deze migranten dan wel afwijst, maar zij die ook voor economische redenen hiernaartoe komen, maar toevallig uit een land komen waar zij gevaar (zouden) lopen, wel toelaat (ook al waren er andere opvangmogelijkheden voorhanden). Dat is dan ook niet geheel rechtvaardig.

"De manier van praten in de panalen is soms veelzeggend."

Dat soort reacties zitten er inderdaad tussen en ja, ik kan heel goed begrijpen dat u zich aan dat soort reacties stoort. Ik sta er soms zelf ook van te kijken. Aan de andere kant: er is niet veel aan te doen, behalve een weerwoord geven. Er is een hoop mis met het huidige asielstelsel en de logica erachter, maar als jij je in een positie bevindt, waarin je weinig te verliezen hebt en je kunt voordeel halen uit het bestaande stelsel: is het dan werkelijk zo vreemd dat jij hiervan gebruik wilt maken? Ik zou zeggen van niet. Ik denk dat dat besef er ook niet bij iedereen is, namelijk dat hoewel je kritiek kunt hebben op het systeem, je het mensen in bepaalde posities niet per se kwalijk kunt nemen, dat zij gebruik maken van dit systeem.

countus | 04-09-20 | 12:46
▼ 18 antwoorden verborgen

Is minder salaris dan een bijstandstrekker met kinderen, inclusief toeslagen, extraatjes en fokpremie, aan uitkering ontvangt. En die loert vast geen documentaires op Netflix.

DrumPiet | 04-09-20 | 09:53

Zuid afrika 2.0

witte | 04-09-20 | 09:53

Ga er maar van uit dat over de breedte een aanzienlijk deel van de overheid netflixt van uw geld.

Reaaalist | 04-09-20 | 09:52 | 1

Yep.

inCol | 04-09-20 | 09:54

COA IND. Heeft die club een beursnotering? Doen die aandeeltjes? Nog een beetje rendement? Wat is hún corebusiness eigenlijk? U zegt? Ah, import/export. Tja, handel. Zijn we altijd al goed in geweest.

Dubbelepunthoofd | 04-09-20 | 09:51 | 2

De exporttak valt een beetje tegen

MorgenEenAnder | 04-09-20 | 09:56

Gratis geld is dus al ingezet. De overheid is super machtig. En absolute macht maakt absoluut corrupt. De schuld ligt bij ons. Wij hebben haar gekozen.

Atheist-Priest | 04-09-20 | 09:51 | 2

Nee hoor. Luister maar eens naar Bosma.

Dubbelepunthoofd | 04-09-20 | 09:52

Volgens mij is Rutte als een van de langstzittende naoorlogse premiers al heel lang eindverantwoordelijk voor al dat overheidsfalen. Hoelang blijft deze man al die kolere zooi nog weg lachen.

romario..... | 04-09-20 | 09:49 | 3

Neem eens een lesje staatsinrichting. Zal je goed doen.

DrumPiet | 04-09-20 | 09:51

Verantwoordelijkheid gaat tegenwoordig tot staatssecretarissen en ministers, die dan ook regelmatig aftreden. Rutte zweeft op een of andere wonderlijke wijze hier vrijblijvend boven, met oeverloos gezwatel en neplach. De controlerende taak van het parlement is opgeschort.
Tot zover de actuele staatsinrichting.

Schmalz | 04-09-20 | 10:01

Half Nederland komt toch onder water te staan wegens dramatische stijging van de zeespiegel? Bovendien schijnt alles wat er leeft op aarde te vergaan door de klimaatverandering, toch? Dus, waarom doet men nog zoveel moeite? Maar misschien ben ik te dom om het allemaal te snappen. Ik ben tot slot van rekening ook maar een gewone burger die ingewikkelde dossiers niet kan begrijpen.

kweethetooknietbeter | 04-09-20 | 09:49 | 1

Angst is al duizenden jaren het beste middel om geld en macht te vergaren, de Islam, katholieke kerk en nu de milieu kerk zijn er zeer succesvol in.

NanoTube | 04-09-20 | 09:56

Dat paspoort uitdelen is al geautomatiseerd. Er staan apparaten die na het maken van een anusscan, automatisch Nederlandse paspoorten uitpoepen. Die mensen gaan linea rectaal de maatschappij in.

Leptob | 04-09-20 | 09:47 | 1

Niet de maatschappij in, maar de bijstand.

wakker worden | 04-09-20 | 09:48

Nou lees ik net dat er een Marokkaanse medewerker wel hard aan het werk was. Hij regelde een verblijfsvergunning voor zijn eigen oma .

dedwarsligger | 04-09-20 | 09:47

Misschien kunnen ze in plaats van Netflix deze docu kijken. Steken ze er nog iets van op ook.

Het kaf en het koren - de IND op zoek naar oorlogsmisdadigers
De afdeling 1F van de IND onderzoekt of asielzoekers zich schuldig hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden. In de praktijk blijkt dat een bijna onmogelijke opgave
www.2doc.nl/documentaires/series/2doc...

RickRD | 04-09-20 | 09:47

Weer mooi op dreef vandaag, Pritt.

Dubbelepunthoofd | 04-09-20 | 09:46

Docu’s over Syrië? Homeland lijkt me zinniger. Of 24.

Feitenpliesie | 04-09-20 | 09:41

Voor € 3.040,00 bruto kom ik mijn bed niet uit en zeker niet op op het fietsje naar het IND te gaan.

pibasso | 04-09-20 | 09:40 | 5

Jij verdient dat natuurlijk per uur.

NanoTube | 04-09-20 | 09:51

blufmans. u zit nu in badjas commentaar te geven.

AntiZanicz | 04-09-20 | 10:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij de IND werken allemaal afgestudeerden met een Netflix-diploma op zak? Ik ga vannacht met een gerust hart slapen!

MickeyGouda | 04-09-20 | 09:40

Ik hoop voor die mensen wel dat de werkgever ook het abonnement op Netflix betaalt.

Leptob | 04-09-20 | 09:39 | 1

En het internet abo.. En een koffie vergoeding was er al , naar ik aanneem

Tantalus | 04-09-20 | 09:42

Ben voor mijn vriendin aan het kijken of ze misschien bij mij in kan wonen. Heb de IND 3 keer gebeld. Elke keer minstens 40 min wachten tot gehoor en elke keer een andere 'specialist'. Elk persoon een compleet andere verhaal. We hebben gisteren maar een advocaat ingeschakeld. Vertelde het verhaal en hij was bekend met het probleem. Hij weet ons gelukkig wel te helpen.

gebakkenzuchten | 04-09-20 | 09:39 | 2

Aan wie alle hoop verliest kan ik melden dat er één overheidsinstantie is die nog redelijk 'old skool' te werk gaat ("Wij werken nu eenmaal veel met ouderen. Daar houden we rekening mee.") en dat is de Sociale Verzekeringsbank. Geen keuzemenu met driehonderd doorkiesnummers, geen kastje-naar-de-muur, gewoon heldere tekst en uitleg en nakomen van gemaakte afspraken. Om misverstanden te voorkomen: dit jonkie belde uiteraard voor haar ouders, kuch.

MickeyGouda | 04-09-20 | 09:47

Is trouwen misschien een optie?

kweethetooknietbeter | 04-09-20 | 09:55

Net even gekeken op de site van de IND. Geen vacatures. (Op twee it functies na)

sjuul69 | 04-09-20 | 09:39

Personeelsbestand vd asielindustrie is toch wel divers? Want dat is het belangrijkste. Het systeem hoeft niet te werken, het hoeft niet zinnig te zijn, het hoeft niet gecoördineerd of gestructureerd te verlopen. Zolang het maar divers is, dan is het niet erg dat ons belastinggeld door de goot spoelt.

Madame Poitiers | 04-09-20 | 09:38

Ik zie kansen. Wellicht een 78-delige IND-Faalfabriek serie op GS??

marcoplarco | 04-09-20 | 09:38

artikel zit weer eens achter een paywall. Jammer, dan maar geen wederhoor.

Calastir | 04-09-20 | 09:37

Gelukkig krijgen in 020 de statushouders nu voorrang bij de toewijzing van sociale huurwoningen t.o.v. urgente Amsterdammers. Dat asielzoeken in NL gaat nog eens heel groot worden.

romario..... | 04-09-20 | 09:37 | 2

Migranten hebben al vanaf het prille begin voorrang gekregen bij woningtoewijzing. Daardoor zijn hele stadswijken verkleurd.
De nieuwste GroenLinks-actie is statushouders bij sociale huurwoning voorrang verlenen op (psychische) patiënten, maar de meeste van die patiënten zijn ook al allochtoon.

Madame Poitiers | 04-09-20 | 09:40

@Madame Poitiers | 04-09-20 | 09:40: Gelukkig heeft onze overheid met geweld afgedwongen dat afkomst niet meer mee geteld mag worden in de statistieken.

piet7003 | 04-09-20 | 21:13

Lijkt ook altijd weer over blanke IND medewerkers te gaan. Waar zijn toch altijd die asielzoekers van 10-20 jaar geleden? Je zou verwachten dat die hun landgenoten opvangen, helpen, ondersteunen, de taal helpen te leren.

small_town_dude | 04-09-20 | 09:35 | 4

@Der Schnitzeljäger | 04-09-20 | 09:37:

Of als jurist

djs | 04-09-20 | 10:03

Hebben ze dan rechten gestudeerd. En bovendien maakt dat de procedure gevoelig voor tribalisme.

AntiZanicz | 04-09-20 | 10:16

Die zijn bezig met een vaccin tegen corona te maken.

Is dit nog nieuws? | 04-09-20 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dan kun je dus ook de films van Rambo bekijken? Ik heb ergens gelezen dat onze nieuwmensen namelijk wel wat van agressie houden.

GodfrietvanAviko | 04-09-20 | 09:35 | 2

De meesten willen alleen maar graag assiel en aan de slag.

AntiZanicz | 04-09-20 | 10:15

Excuse me..........3040 euro bruto per maand ????????

Koning BongoBongo | 04-09-20 | 09:34 | 6

Bruto betekent dat de belasting en premies er nog af moeten.

AntiZanicz | 04-09-20 | 10:14

@AntiZanicz | 04-09-20 | 10:14:
Bedankt Bonkers voor de uitleg m.b.t. bruto/netto. We zijn hier niet achterlijk, hoor.

Maytheforcebewithyou | 04-09-20 | 12:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Michel Houellebecq zei het al in 2018 in zijn prachtboek " Serotonine" : Nederland is geen land , hooguit een onderneming. Ik vrees dat de man inmiddels niet ver van de waarheid zit.

daytripper | 04-09-20 | 09:34 | 2

Want bij bedrijven zou dit gebeuren? Heeft u wel eens gewerkt?

AntiZanicz | 04-09-20 | 10:13

@AntiZanicz | 04-09-20 | 10:13:
Als Nederland een onderneming was geweest, dan was het al lang geleden roemloos ten onder gegaan. En niet vanwege eigen succes.

Ommezwaai | 04-09-20 | 10:20

Stop de asielindustrie.

keestelpro | 04-09-20 | 09:32

Tip voor de IND ambtenaren: je vooral niet meer laten zien en geen contact opnemen. Met wat mazzel vergeten ze je en kunt je blijven vangen en nietsdoen. En voor wie denkt dat dit een geintje is: ik ken iemand bij de belastingdienst die dit geflikt heeft.

Der Schnitzeljäger | 04-09-20 | 09:32 | 2

ik ken iemand die vroeger bij KPN niets deed en elke maand hetzelfde verslag inleverde. Als hij ontmaskerd zou worden kon hij zeggen: het is een experiment, ik wilde aantonen dat jullie je werk niet goed doen.

small_town_dude | 04-09-20 | 09:37

Frappant hoe die indianenverhalen altijd weer naar boven komen.

AntiZanicz | 04-09-20 | 10:12

Er is sowieso veel verborgen werkloosheid.

Mahatma | 04-09-20 | 09:32

Tja, als je wilt dweilen: eerst de kraan dicht, dan de dweil pakken. Moeilijk, moeilijk.

Otto Normal | 04-09-20 | 09:32 | 1

Haha, vrouwen logica... vorige week stond zolder raam open tijdens die harde regen, vrouwe des huizes ging gelijk het water van de vloer dweilen. Ik opperde nog: doe eerst even het raam dicht.

lovekila | 04-09-20 | 11:28

Die docu over de platte aarde is een aanrader!

Kapitein Sjaak Mus | 04-09-20 | 09:32

Lachband start.

Poesman | 04-09-20 | 09:31

Zoals 'The White Helmets' zeker? Clowns.

First Contact | 04-09-20 | 09:31

Goh, een overheidsinstantie die faalt.
Zullen we het nieuws gaan noemen als er één naar behoren functioneert?

J-van-de-Bontekoe | 04-09-20 | 09:30 | 1

Ik zal 'm inkoppen:
Dan is er voorlopig weinig nieuws.

Schmalz | 04-09-20 | 09:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken