Wéér twee schietpartijen te 020, woning moeder rapper Bigidagoe met 19 kogels doorzeefd
Amsterdam al twee dagen op rij niet bedoeld om in te wonen.
Eergister twee schietpartijen binnen 12 uur in dezelfde Vechtstraat, waarschijnlijk allebei iets te maken met body positivity rapper Bigidagoe. En gisternacht rond 03:30 was z'n moeder aan de beurt. "Op de Nieuwersluishof in Zuidoost is in de nacht van woensdag op donderdag de woning van de moeder van Danzel S., beter bekend als rapper Bigidagoe, beschoten. Dat bevestigen meerdere bronnen." Er raakte niemand gewond, maar wij tellen 19 verse kogelgaten en dit lijkt ons toch wel weer een escalatieladdertje verder. Voor je het weet worden er advocaten op klaarlichte dag doorzeefd of zo.
Diezelfde nacht om 05:09 kwam er vervolgens een melding binnen van een schietpartij op de Cornelis Lelylaan, het is vooralsnog onduidelijk of dit met Bigi's moeder te maken heeft. Onderstaand een slagveldkaartje om de immer krimpende green zone live bij te houden.
Halsema stelt ondertussen dapper dat je "je voorzichtig moet zijn met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen, maar dat neemt niet weg dat ik het wapengeweld in Amsterdam ernstig genoeg vind. Ik wil een ding zeggen over de suggestie die er in zit, namelijk dat je met preventief fouilleren dit soort incidenten had kunnen voorkomen. Dat is echt niet waar. Dat betekent dat je de hele stad preventief moet fouilleren, vrijwel continu. Dat kan niet." Inderdaad mensen, laten we in godsnaam niet stigmatiseren, want voor je het weet voelt iemand zich gestigmatiseerd.
UPDATE: Twee aanhoudingen voor schietpartij Vechtstraat
Advocaat pikt het niet langer!
Social
Reaguursels
InloggenIk stel voor dat we alle rappers uit 010 en 020 bij elkaar brengen voor een vreedzame dialoog !
Degene die overblijft mag een plaatje opnemen
Hij lijkt mij toch dat wanneer er problemen zijn, dat die worden onderkend en geanalyseerd, alvorens er naar effectieve middelen gegrepen kan worden om die problemen aan te pakken. Zo niet in amsterdam, want daar draait alles om dat de tere zieltjes van de criminelen niet wordt gekrenkt.
Wereldvreemde snuiters daar in 020. Snel een hek er omheen
En wie gaat dat preventief fouilleren doen? Net of daar menskracht genoeg voor is? En dat lukt ook extra geweld uit. Een rapper met pistool laat zich echt niet zomaar door een agentje op straat betasten.
"Ik schiet je de moeder", lijkt nu het devies. Waarschijnlijk is het oude devies vanwege Corona nu toch minder aanlokkelijk.
Weggejorist... pffff. Ik ben altijd te direct. Maar ik maak me zorgen om de toekomst van onze (klein)kinderen. Het wordt er niet leuker op.
Wellicht kunt u het in rebusvorm nog eens proberen ?
Laten we in godsnaam niet stigmatiseren. Dat is namelijk het ergste dat er is. Dan maar liever beschietingen. Mooi man, politiek.
Laten we het over een pak stroopwafels van 43 euro hebben.
Sta je je ideologie te verdedigen. Om de hete brij blijven heendralen ondanks dat je onderkent dat je de realiteit kent en weet wat een oplossing kan zijn.
Guurrechts handhaven. En als je niet de hele stad kunt gaan fouilleren moet je kijken of je gericht kunt gaan fouilleren.
Je zou bijvoorbeeld een profiel kunnen opstellen aan de hand van de gegevens die uit arrestaties en veroordelingen naar voren komen. Met dat profiel kun je gerichter actie ondernemen en hoef je niet de hele stad preventief te fouilleren.
Maar ja, dan ga je natuurlijk af in deugkringen en staan je ‘vrienden’ klaar om je voor het vuurpeloton te slepen, net als ze doen met andere radicaal rechtse racisten.
En laten we eerlijk zijn, schietpartijen in het openbaar zijn een kleine prijs die we moeten betalen om het fatsoenlijke wereldbeeld in stand te houden.
De meeste mensen deugen immers wel, die snappen het wel. Veiligheid, een klein offer voor een groot ideaal.
Er gaat volgens mij werkelijk geen dag voorbij dat er niemand wordt gestoken of neergeschoten hier. Denk dat ik er een scheurkalender van ga maken.
Uiteindelijk zal de wal het schip keren ook voor onze linkse broeders als het bloed elke dag rijkelijk door de straten vloeit zullen ze toch wel een keer tot inkeer komen ......toch?
Helaas, toch niet. Als je hoort hoe Femke Roosma reageert is het muntje nog niet gevallen. Naast etnisch profileren (hanteren statistiek?) is nu het argument dat preventief fouilleren te stigmatiserend werkt op de buurt. Dus als je weet dat er veel problemen zijn mag je niets doen want dan wel je de indruk dat er veel problemen zijn?? Dus niets doen is de betere oplossing. Ze bevestigd daarmee dat Groen Links actief haar kop in T zand steekt. En bedankt.
Wel je de indruk = wek je de ..
Als er maar niet gestigmatiseerd wordt. Het totale failliet van de hogepriesteres van de deugreligie.
Want ja, ook in zeer blanke habitats zoals Laren, Wassenaar, of bv Uithuizermeeden en Zwartsluis wordt flink door blanke Nederlanders op elkaar geschoten of gestoken.
Nee suffie Halsema. Je gedeug is niet fijn voor burgers met een lichtgetinte en zwarte huid. Uiteindelijks de meerderheid niet gewelddadig, maar wonen wel in wijken waar veel geweld is omdat we allemaal weten dat in deze groepen meer geweld en criminaliteit is. Niet benoemen zorgt voor niet kunnen aanpakken en dus voor blijvend geweld in deze wijken waar de meerderheid niet gelukkig is met dat geweld.
Maar ja wat maakt dat een groen slinks deugtrutje nu uit. Zelf woont zij, en haar mede deugneuzen fijn in rustige blanke wijken waar je op afstand moreel verheven kan zijn.
Don Ceder... is dat de Nederlandse versie van Don Lemon? Is er dan ook een Don Druif?
We blijven in de plantensfeer.
Repper de pep! Wat een krep!
(in plaats van de nieuwe Bach, Brückner of Beethoven)
Nou mevrouw de Burgemeerster. ik denk dat preventief fouilleren parallel aan etnisch profileren nog wel eens heel effectief zou kunnen blijken te zijn. Als iemand 'onterecht' blijkt te zijn gefouilleerd, moet die maar begrip opbrengen. Het is ook in zijn belang en van zijn gemeenschap.
Doel en middel worden in de discussie vaak omgedraaid. Volgens de misdaad statistieken zijn allochtonen in bepaalde wijken oververtegenwoordigd. Daarop richten is statistiek gebruiken voor zinnige allocatie van capaciteit bij schaarste. Dus het “etnisch profileren” is geen doel op zich of racisme maar een middel om gericht rotte plekken in de maatschappij aan te pakken.
Rapper biggie de koe, wie kent hem niet
amsterdam heeft toch op links gestemd dus nu ook niet zeuren.
beter bekend als rapper bigidoedoe? ik ken alleen maar rapper sjors...
'stigmatiseren van bevolkingsgroepen...' Deden we het goddoemme maar weer eens! STATISTIEK!1!1!1! Gewoon een feit dat dat tuig tot 600% keer vaker dat soort delicten plegen. En dat linkse wegkijken heeft nu ook al weer een leven geëist van Bas. En de dader? Alweer geen Jan, Piet of Klaas. Dit land glijdt de afgrond in.
Er is maar 1 rapper
www.youtube.com/watch?v=s3Z2MlJLd24
Ondertussen is het zover in NL dat de politie als enige niet met wapens mag schieten.
Laat Femke nou gewoon burgemeester blijven in Amsterdam.
U weet hoe het werkt als dit soort mensen moeten opstappen.
Voor u het weet is ze minster van justitie en is het ineens landelijk beleid.
Mooi in die tweet van Don Ceder is dat neutrale "ouderlijk huis". Verwacht iemand dat vader Bigidoegie nog ergens te vinden is?
Toen zijn vader zijn kunstje had gedaan zei hij gauw tegen zijn mollige vriendinnetje doei doei biggie vandaar....
Moeder Bigidoegie weet waarschijnlijk ook niet wie het is. Dat is altijd lastig in die kringen.
Vol verwachting klopte mijn hart bij de aanvang van het NOSJournaal. Weer de zoveelste moordpoging in Amsterdam dus daar moest wel een bericht over komen, het 20:00 uur journaal is nog steeds (voor hoelang) het vlaggeschip van de NPO ... toch?
Nada, niets, niente, wél meteen uitgebreid over de burgeroorlog in in de VS. Krankzinnig en verschrikkelijk wat daar gebeurt en toont weer eens aan hoe extreem gewelddadig deze maatschappij op het meest basale niveau is én ... én .... hoe extreem veel verschil er is met onze maatschappij, hoewel allerlei qua pigment uitgedaagde proto-fascisten dat proberen te ontkennen en die maatschappij als voorbeeld en bewijs nemen ter stilling van hun eigen machtshonger. (Excuus, beetje lange zin geworden, maar dat floepte er zo uit)
Dus kijken wat het NOSJournaal ons vanavond om 20:00 weer op de mouw wil spelden. Hoi men. Gelauff hoe gaat het.
Marcel Gelauff is een geval apart. Ooit verklaarde hij in een interview hoe het anti-communisme hem door zijn vader per paplepel was ingegoten. Nu vraag ik mij af hoe hij tegenover de BLM-beweging staat die een tijdje terug tot een marxistische stoottroep is verklaard door de leidende figuren. Of gebruikt hij die instelling alleen als er Russifobische berichtgeving noodzakelijk is.
Ik vraag het maar.
We zien het .. of niet.. hedenavond. Evocatus
.
Marcel Gelauff heeft een diploma van de Sociale Akademie in de jaren '90, schat ik. Diens realiteitsbesef is sindsdien voor altijd verwrongen, of liever verknipt.
ik zat ook te wachten op een rap van rapper digidiedoedie
Dus stoere rapper Danzel woont nog bij zijn moeder.
aan dat goddelijke zwarte lijf van m te zien had mama digidoedieodadieodop m wel s wat vaker bakkeljauw en roti superlarge mogen serveren...
Black Life Matters.
Die zijn wel erg stil opeens.
black fat life ...
Amsterdam is inmiddels al twee eeuwen op rij niet bedoeld om in te wonen.
Dat dit soort mannen moeders hebben...
Mannen?
Moeder Natuur heeft een wrede grap uitgehaald met moeders waardoor die vaak tegen wil en dank van zo'n kind móeten houden.
Nog meer white guilt, politieke correctheid, positief racisme, positieve discriminatie, onbeperkte tolerantie, beelden neerhalen, Wilders/pvv en fvd met pensioen sturen zal al deze criminaliteit, terreur en ellende doen stoppen mensen! Echt waar hoor
Ja maar zwarte piet is erg hoor.
Zolang ze elkaar afmaken prima, geen medelijden.
Om 03:30 uur?
Wie had er toen nachtdienst van de kansenparels?
Handig voor de ventilatie met het warme weer.
Maar mensen, gelukkig is het grootste gevaar voor de zwarte bevolking door BLM overwonnen. Die zwarte pieten hebben al heel wat slachtoffers geëist door dat maffe cultuur gedoe van blanken.
Dat rap gebeuren is cultuur van zwarte mensen, dat aanpakken is pas rascistich.
Dus het wapenbezit in bepaalde bevolkingsgroepen wordt ( blijft) heel groot, als je niet mag profileren. Dat is een keuze dus, mevr Halsema.
Zie : voxeurop.eu/nl/blaffers-voor-een-schi...
“NRC Handelsblad heeft in de bijlage een groot verhaal over de opmars van de omgebouwde alarmpistolen die in Nederland bij honderden worden gevonden. Van de Tanfoglio GT 28 zijn er de afgelopen jaren bij Nederlandse misdrijven 1.500 tot 2.000 aangetroffen. Traditioneel is vooral de verchroomde versie vooral onder Antillianen populair. ”
Klik: www.crimesite.nl/opmars-van-de-omgebo...
Tja mama, dat komt er nu van als je je kindertjes opvoedt tot crimineel.
Je hoeft niet iedereen te fouilleren. Alleen in bepaalde wijken met bepaalde bevolkingsgroepen.... maar ja. Statistiek en etnisch profileren zijn soms hetzelfde....
Zelfde manier van denken als Van Dissel. De kans dat één ziek persoon in een vliegtuig alle andere passagiers besmet is vrijwel nihil, dus vliegen is veilig.
" Dan moet je de hele stad fouilleren" Geen wonder dat bij Groenlinks de kikkertjes eén voor één uit de pan springen in een tempo waar Krol jaloers op kan zijn .
Zelfs de verstokte linksdenkers wordt de beuzelpraat van GL-corifeeën teveel.
Amsterdam is überhaupt niet bedoeld om in te wonen, tenmiste voor iedereen met 2 of meer werkende hersencellen, zeker sinds dat GroenLinks pleuris wijf daar burgemeester is. Niet dat het daarvoor wel leefbaar was, maar toch.
Iedere migratieachtergrondiër met 1 youtube video is tegenwoordig een rapper. Ieder instagrammer met narcistische persoonlijkheid en iemand (m/v) in de friendzone en/of een statief is tegenwoordig een model. En heb je meer dan 1000 schapen die je volgen dan ben je tegenwoordig een influencer. En dan te bedenken dat 99.99% van deze beroepen letterlijk geen cent opleveren.
Als je gestigmatiseerd wordt zit je zomaar 6 maanden in de revalidatie, het is erger dan Corona schijnt het.
Voorstel: niet stigmatiseren; gewoon ALLE Amsterdammers preventief fouilleren. Grote presentie van de doelgroep doet dan de rest. Amsterdam weer veilig, Femke blij, Nederland blij. Toch?
Het escaleert. De Janwillems met de grote bril en boekentas zijn zich as we speak ook aan het bewapenen. Nu ""jongeren"", met steun van links, ongestoord wapens kunnen dragen, worden hun ongelovige vijanden, de jongeren, dus gedwongen dat ook te doen. (Hoewel er in het laatste geval van ongestoord waarschijnlijk niet lang sprake zal zijn.)
Halsema modus aan: Als het regent, heeft het geen zin om een paraplu te gebruiken want als je geen plastic burka gebruikt, worden je schoenen nog steeds nat.
Gelukkig nog niet zo ernstig dat preventief fouilleren nodig is..
Een tussenbalans leert dat een 'kneiterlinks bestuur' (dixit Rutger Groot Wassink) onder leiding van de eerste vrouwelijke - en ook nog linkse - burgemeester, de stad nog niet dat positieve gebracht heeft wat we op basis van typisch linkse beloften hadden mogen verwachten.
Daar waar men repressie en handhaving verafschuwt, verwacht men alle heil van benaderingen als 'inclusie', 'in dialoog gaan' en 'iedereen doet mee'.
Vrouwelijk leiderschap (Hallo Femke!) zou per definitie goed uitpakken want het is o.a. gericht op samenwerkening en niet op polariseren.
Ons zijn hele mooie beloften gedaan door linkse denkers en politici.
Een tussenbalans leert echter dat er in de verste verte nog geen schim van al dat moois is te zien.
Vooralsnog is de conclusie dat de ideeën er op papier hoopvol uitzien maar dat juist en vooral de 'verworpenen' in de stad niet bepaald meewerken om linkse politiek te doen slagen.
Een treurige tussenbalans.
is dit verrassend te noemen? Ik bedoel we kennen toch al meer dan 90 jaar het effect van marxisme en fascisme op het welzijn van de medemens? Hint: niet bijzonder rooskleurig.
@Gladiator Fap | 27-08-20 | 13:49:
Ja, tegen beter weten in blijf ik toch hopen op het paradijs.
Al ik op de kermis zou staan, dan zou ik een schiettent een amsterdams decor geven met poppen van rappers, halsema en overig tuig waar je op kunt schieten.
De prijzen zijn dan dat je geen huiszoeking krijgt en een kanskaart met daarop
"u gaat niet naar de gevangenis, dus rap je eigen naar start en ontvang 20.000 subsidie."
En dan gewoon allemaal onklaar gemaakte Oey geweren, zodat niemand de prijs wint.
.
Kan iemand me uitleggen waarom deze criminelen door de NOS steeds worden aangeduid als "rapper"? Is dat alleen maar omdat ze zwart zijn? Volgens mij zijn het gewoon werkeloze criminelen.
Goed punt.
Een crimineel is nooit werkeloos. Hij is hoogstens "in between jobs" of "op zoek naar een nieuwe uitdaging".
Elke zwarte mens met rapper aanduiden is best wel stigmatiserend. Er zijn heus ook wel zwarten die van soul of disco houden. Desnoods R&B. Toch ?
Omdat “woordkunstenaar” te lang is om die ranzige troep die uit hun bek komt aanteduiden.
Vrijgesteld van de sollicitatie plicht om aan hun muziekcarrière te kunnen werken.
Kennelijk beginnen de nieuwe criminelen er toch een soort ethiek op na te houden: afrekeningen blijven in de familie en op tijdstippen dat er geen onschuldige burgers bij betrokken kunnen raken...
Kijk aan: dat is winst!
Alleen al het dinky toy silhouet van die politie auto, dat straalt toch nul komma nul gezag uit, wil je als serieuze politie m/v toch niet in gezien worden? Zelfs in de meeste oostblok landen rijd de regulier politie tegenwoordig rond in minimaal een A4, 3-serie of C-klasse. Notabene mede betaald van onze EU bijdrage
Gaat meer om het handelen, in Frankrijk rijdt la Police in kangoos maar ik blijf toch liever uit hun buurt
En Halsema blijft maar om de hete brij heen draaien. Kop in het zand, ontkennen en vooral geen conclusies trekken. Liever nog kiest Halsema om de vrijheden van alle mensen te beperken dan de dadergroep aan te pakken.
Ongelooflijk ja (en toch ook weer niet).
Gisteren was ze op radio1 bij dat 1op1 programma. Dit keer Twan Huys die de vragen stelde.
Over dat gebeuren met die teststraat meteen een zo vreemd ontwijkend antwoord. Meteen in de valse verdediging (het zou geen zaak van amsterdam zijn want het ligt in de haarlemmermeer oid.).
Kijk, dat je je verdedigd is prima natuurlijk.
Maar deze mevrouw gaat meteen zo persoonlijk in de verdediging dat het onderwerp niet uit lijkt te maken.
Die zit er echt met een instelling "iedereen tegen ons" en denkt en handelt ook echt zo.
Gewoon dikke (groene) schijt aan iedereen!
@Gazzerop | 27-08-20 | 15:49: Goffer: verdedigT.
Ik kan het echt wel hoor!
@Gazzerop | 27-08-20 | 15:49: Yup, Halsema functioneert alleen op primaire emotie.
Als ik de experts hier in de VS mag geloven, is de oplossing heel erg simpel. Men moet in Amsterdam gewoon vuurwapens verbieden. Dan is het probleem binnen een paar dagen opgelost. Echt waar!
Je wilt toch niet zeggen dat mensen zich niet aan de regels houden? Dat zou verboden moeten zijn dan mensen zich niet aan de regels houden.
Als je preventief fouilleren “stigmatiserend” noemt zeg je dan niet indirect welke bevolkingsgroep de meeste wapens heeft?
Feitelijk is Halsema zelf aan het etnisch profileren.
Ijzersterke redenering.
Zo, gearriveerd. Klusje Adam. Met dat verschil dat ik over een uurtje weer naar huis kan. Zie er nu al naar uit. Even mijn kogelvrije vest opzoeken. Maar eh... Niet stimatiseren? Nee, je zou de dader eens kunnen vinden. Zit je daar weer mee.
Ik zit me nu al te 'verkneukelen' hoe links Amsterdam, als 'preventief fouilleren' uiteindelijk toch wordt ingevoerd,
dit gaat her-framen naar niet 'preventief fouilleren' ...
Voorzetje voor de Kleinwassink's :
Amsterdams fouilleren
preventief controleren
van racisme ontdaan fouilleren
BLM-proof fouilleren
'jongeren'-fouilleren
gebiedsfouilleren
voorzorgsfouilleren etc.
ze gaat gewoon -om racisme tegen te gaan- alle blanken preventief fouilleren en dan later vaststellen dat de hoeveelheid schietincidenten gewoon verder toeneemt.
Positief fouilleren
Divers fouilleren
Inclusief fouilleren
Binnen een paar uur heeft Halsema met het verlossende woord gegeven: "bepaalde gebieden in Amsterdam experimenteren met preventief fouilleren",
kortom een mondvol voor 'Amsterdams fouilleren'.
Nu alleen nog de vraag hoe Links dit zo gaat spinnen, dat dit helemaal niets te maken heeft met waar FvD (Annabel) al tijden om vraagt...
Rappen verbieden.
Goede D66-oplossing!
Dat hoeft ook weer niet. Ik zou zeggen: verplicht op rap-cursus bij een neerlandica die ze vertelt over jambes, metrums, anapesten, alexandrijnen, alliteraties en binnenrijm.
Ik durf te wedden dat ze dat rappen daarna niet meer zo cool vinden.
Nodig anders alle rappers uit in de Arena, leg daar ongelimiteerde hoeveelheden wapens en munitie neer, en laat ze daar de competitie aangaan.
Camera's erbij zodat wij vanaf de bank kunnen meegenieten van de spannende wedstrijd.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ene Denzel S. een fittie heeft met een paar andere Denzels. Weet het niet zeker maar mijn gevoel zegt toch dat het iets met een meningsverschil te maken kan hebben. Misschien zelfs onderling wat woorden gehad, over en weer een klein meningsverschil. Maar goed wie ben ik.
Het zijn allemaal “woordkunstenaars” begrijp dat eindelijk eens!
""je voorzichtig moet zijn met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen, maar dat neemt niet weg dat ik het wapengeweld in Amsterdam ernstig genoeg vind."
En welke bevolkingsgroep had je precies in gedachten toen je dit zei, Femke? Laf wegkijkend kreng.
Ach, als de BM van Adam wapens in huis heeft en er geen huiszoeking word gedaan, waarom zou je dan als burger geen wapen in huis mogen hebben? Want als er bij de BM geen huiszoeking gedaan word, dan moet dat bij jou ook niet mogen!
Spijker op z'n kop. Halsema heeft 0,0 gezag op de bestrijding van wapengerelateerde criminaliteit omdat haar man en zoon, zonder noemenswaardige consequenties, zelf over de schreef zijn gegaan op dit punt.
@Amsterdamsko | 27-08-20 | 13:48:
Oud Hollands gezegde: Boter op het hoofd hebben.....
East Coast, West Coast achtige taferelen.
Bloods en Crips.
Het komt laat op gang maar we komen er wel.
Altijd maar weer die Amerikanen na-apen.
Verzin zelf eens iets.
Amsterdam, 1720.
Bong, bong, bong, bong.....
"Moeder, de kerkklok slaat. Het is dus 12 uur. Tijd voor het middagmaal."
Amsterdam 2020.
BLAM BLAM BLAM RATATATATATA BLAM BLAM BLAM
"Moeder, de rappers schieten. Het is dus 18 uur. Tijd voor het avondmaal."
Amsterdam, 1663.
Bong, bong, bong, bong.....
Bring out the dead, Bring out the dead!
Amsterdam, 2020.
Bong, bong, bong, bong....
Bring out the dead, Bring out the dead!
Soort van gestendige gedragslijn toch?
En, wat schaft de pot? Kip en watermeloen?
Rottttiiiiii!
Elke rappende mongool een pistool.
Controle is rascisme.
Qua criminaliteit heeft Amsterdam in ieder geval een straatlengte voorsprong op Düsseldorf.
Allemaal in een sociale huurflat die reppers plus aanhang. Zelfs al zitten ze in het poeder verder dan een BMW en een fletje komen ze niet.
Das voor de uitkering en de toeslagen !
Ik had begrepen dat de Wallen een broedplaats voor misdaad was. Echter, het aantal schietincidenten in Amsterdam-Centrum vergeleken met Amsterdam-Noord en de Bijlmer valt enorm mee, zie ik.
En ik wil niet stigmatiseren, maar in het overwegend joodse Buitenveldert zie ik helemaal geen schietincidenten. Dat is dan weer typisch.
Het kuiken van Halsema heeft zelf met een vuurwapen lopen zwaaien, geleverd door haar hubbie.
Dus als ze echt gaat optreden moet ze ook thuis flink aan de slag. En ja das moeilijk dus dat doet ze niet.
Rap is Entartete muziek
Ik stel voor dat allen wrappers in Nederland inpakken en wegwezen.
haha
Links bestuur en multicultuur.
Woningschaarste.
Stoken wordt duur.
Auto's vol vuur.
ISIS als buur.
Angstige Joden.
Homo's met kwetsuur.
Gezichten vol zuur.
Schietpartijen uur na uur.
Oudjes beroofd.
Politie opent vuur.
Methlab in een schuur.
Graffiti op elke muur.
Kogelgaten, handgranaten.
Rellen rondom het uur.
ME inzet is geen kuur.
Bevolking overstuur.
Het zijn goede jongens.
Hun harten zijn puur.
Ook zijn ze te huur.
Een huurmoord is niet duur.
Vernietiging van traditie,
weg met inheemse cultuur.
Leefklimaat wordt guur.
Kinderen niet langer puur.
Voor menige stad,
slaat al het laatste uur.
Dankzij links bestuur
en multicultuur.
Mooi geschreven! Moet u wat mee doen!
@Nathan | 27-08-20 | 12:34:
Bij Halsema op de plee hangen lijkt me ook niet zo gek.
Halsema doet niet aan preventief controleren wapens , want etnisch profileren en is ozo on-amsterdams. En bedenk dat er haast geen autochtonen wonen in de schietstraten. Liever de markten bestormen met domme boa,s. Want covid-19 en dwarse kooplieden. Dat is ozo Amsterdams.
Hebben die huizen daar een balkon aan de voorkant kan oma sigaretje roken buiten.
tja hebben het allemaal over racen in hun 101 barz, blijkbaar de verkeerde getroffen.
Tsja... Halsema in één adem met wapenbezit... het blijft tóch kleven en het wordt zo langzamerhand een uiterst hypocriet alsook onhoudbaar 'dingetje',.
Halsema handhaven is spelen met de levens van brave, belastingbetalende burgers. Mevrouw moet met égards -en waarschijnlijk enige lichte dwang - uitgeleide worden gedaan tot voorbij de banpalen van de stad.
-
Amsterdam zou verder serieus moeten overwegen om een jaartje een Rudy Giuliani-achtige in te huren als waarnemend burgemeester, bij voorkeur één die niet afkomstig is uit de Old-Boys-Cover-My-Ass-Apathy van de vaderlandse bestuursdienst.
-
Dan kan hij die welzijnswerker van een Paauw aan het werk schóppen.
Het komt bij Femke gewoon niet in haar hoofd op, dat de kans dat een gangsterrapper een vuurwapen heeft, nu eenmaal groter is, dan dat Lousewies van de tennisclub een vuurwapen heeft. En dan de politie mogen leiden. Oh boy..
Ja maar ze is volledig wappie als het gaat om “etnisch profileren” want racistisch etc etc... laat dat etnisch maar weg miss Kaakklem en focus je niet op “alle Amsterdammers” maar op potentiële schutters. Dat daar veel gekleurde medemensen tussen zitten is een feit maar dit profileren op (potentieel) dader profiel heeft niets met racisme te maken.
@Blonde Nel 12:18: Er is vast ook een blanke gangsterrapper te vinden om te foulleren. En Umberto Tan hoef je helemaal niet de fouilleren. Femke is hier de racist, door te denken dat profileren een etnische grondslag heeft. Het is enkel een gerichte aanpak, meer niet.
Iemand van die laaggeletterden heeft het weer niet begrepen. Het is: "ik NEUK je de moeder". Niet nuke.
“Nuke” kan ook maar is veel heftiger....
Als je hem de moeder wil nuken, dan is zijn zusje, oma en opa er ook meteen bij.
De vraag van de bevolking was meer blauw op straat aub, het antwoord van de grote steden is helaas, het is rood geworden van het bloed dat door de straten stroomt, en de ministers van veiligheid en van rechtsbescherming, grijpen niet in laten dit over aan zwakke burgemeesters, zoals dat stronteigewijse wijf Halsema en die bolgevormde gehaktbal uit Nijmegen, die Halsema beschermde bij haar faal op de Dam
Is cultuur mensen. Wen er alvast maar aan.
Ies koeltoer svp
Laat die jongens toch. Is cultuur.
Je zou wel wat willen veranderen als burgemeester van Amsterdam ,maar stel je voor dat e.e.a. door sommige mensen opgevat zou kunnen worden als zijnde het gelijk van Wilders............ en DAT.... DAT is onverkoopbaar!
#BlackLivesDontMatter4Blacks
Dat is helaas waar. Zwarten komen alleen uit hun stoel als er een blanke in het geding is.
Dito in de Arabische landen, die bij 250.000 doden bij een burgeroorlog wegkijken, en schuimbekkend in de touwen vliegen als er een Israëlische soldaat een Palestijnse terrorist uitschakelt.
Dat minderwaardigheidscomplex moet diep zitten, maar het is hoognodig dat ze er iets aan gaan doen. In het westen proberen ze er beleid op te maken, maar bij één geheven vinger schiet dat bij de stiknaden prompt los.
Spijker op zn kop. We proberen al deccenia het goed te doen maar het heeft geen nut waarschijnlijk juist het omgekeerde effect en daarom is het nu hun beurt om hand in eigen boezem te steken.
Of dat gebeurd ik denk het niet.
@Madame Poitiers | 27-08-20 | 12:16: Ze willen ook niets doen aan dat minderwaardigheidscomplex want dat levert ze nogal wat voordelen op. Hun slachtofferschap staat garant voor een bevoorrechte positie waarin de westerse mens middels zelfchantage hen heeft gemanoeuvreerd.
@Vleespet96 | 27-08-20 | 12:23: Leven aan de onderkant. Het systeem dat de onderklasse in stand houdt is de Nederlandse vertaling van Life at the Bottom, een boek uit 2001 van Theodore Dalrymple. Het is in 2004 uitgegeven door Het Spectrum op initiatief van en grotendeels vertaald door de Nederlandse criminoloog Chris Rutenfrans.
Dalrymple levert anecdotisch bewijs voor zijn stelling dat er een perfide systeem functioneert dat de onderklasse in stand houdt.
@theo-is-dood | 27-08-20 | 12:55:
"Dalrymple levert anecdotisch bewijs voor zijn stelling dat..."
Maar hij levert wel heel veel anekdotisch bewijs.
@Dr_Johnson | 27-08-20 | 14:17: Als je je hele leven werkt tussen het falderappes, in gevangenissen en achterbuurten, dan mag je je waarnemingen als bewijs opvoeren.
Géén medelijden met Bollebiggoe, hij voelt zich helemaal thuis in de cultuur waarin je mensen om het minste en geringste een kogel door de kop jaagt.
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat het Amsterdamse bestuur en ook een groot deel van de bewoners van die stad het eigenlijk ook geen donder uitmaakt. Ik zag ergens een interview met een bewoonster/ooggetuige van één van die recente shootings...... ze stond zowat triomfantelijk te oreren hoe vet ratatatata dat ging. Het lijkt warempel wel of ze het soort van stoer vinden, eindelijk zijn ze ook een "wereldstad" of iets dergelijks.
Het wordt geromantiseerd. Dat sowieso.
Als Amsterdammer maak je er niet zo druk om. We zijn wel wat gewend. Laat ze elkaar maar afmaken. Het wordt pas vervelend als er onschuldige slachtoffers vallen.
tot het pleisterwerk loskomt en er gaten verschijnen in hun veel te grote en veel te dure tv op afbetaling.
@Lt-Kol Kilgore | 27-08-20 | 12:26: voor het pleisterwerk komt de woningbouwvereniging , en een nieuwe tv wordt betaald door de afdeling Bijzondere Bijstand (ook voor uw schuld aan het ziekenfonds)
Ah gossie toch....
Foei
#blm geldt niet voor onderling geweld.
Heeft de npo al subsidie gegeven of anders een programma ?
Haha Halsema. Vooral benadrukken wat je NIET moet doen (fouilleren). Dan hoef je niet meer te praten over wat je wel GAAT doen (helemaal niets)
Het gebruiken van het woord 'niet' is een beproefd recept van ALLE politici, van minister tot gemeenteraadslid, om maar niet te hoeven zeggen wat er wel moet gebeuren. Omdat ze weten dat de domme journalisten niet daarnaar doorvragen.
Zie ook het Burka verbod verhaal. Femke wist precies wat ze niet ging doen. Zwaktebod eigenlijk want ik weet ook wel een miljoen dingen te bedenken die ik vandaag niet ga doen. Zo hoef je dus niet te handelen.
Zo lang dit land "gasten" binnen laat zonder dit af te zetten tegen het aantal inwoners per vierkante kilometer vergeleken met andere Europese landen zal de ellende en de overbevolking alleen maar toenemen.
Wij zijn al heel, heel lang overbevolkt.
Bedenk dan nog eens het zeer beperkte aantal mensen dat al die lasten moet dragen en daadwerkelijk geld opbrengt dan snap je wel dat dit volledig uit de klauwen loopt.
Het zijn namelijk niet alleen de ww-ers, bijstandsgerechtigden etc. maar ook alle ambtenaren, onderwijzend volk, EU etc. etc. waarvoor de echt werkenden in de industrie etc. de salariskosten etc. moeten betalen....
De belastingen lopen nu al de spuigaten uit !
Is hier gewoon geboren en heeft gezien dat je met eerlijk hard werken altijd in armoe blijft als zwarte.
@Tishetnetnie | 27-08-20 | 11:53:
Een jeugd vol lol levert een leven op zonder veel lol. Eeen jeugd zonder veel lol levert een leven op vol lol. Het is maar waar je voor kiest en of je geholpen wordt te kiezen.
"Zo lang dit land "gasten" binnen laat zonder dit af te zetten tegen het aantal inwoners per vierkante kilometer vergeleken met andere Europese landen zal de ellende en de overbevolking alleen maar toenemen."
Dat is uiteraard het grote onderliggende probleem. Uiteindelijk is al dit soort ellende terug te voeren op het feit dat vanaf de tweede helft van de jaren 60 er een massa-immigratie heeft plaatsgevonden van lieden die qua cultuur, religie, opleiding, kennis en vaardigheden, slecht compatibel bleken met een moderne, democratische, liberale, seculiere samenleving als de Nederlandse.
En het treurige is dat er nog steeds vele mensen - van de Gutmensch-soort - rondlopen die er maar mee door willen blijven gaan. Gisteren of eergisteren pleitte Bram van Ojik van GL nog maar weer eens voor het ophalen van 250 'kinderen' uit kamp Moria op Lesbos. 'Kinderen' waarvan allang bekend is (want oa Duitsland heeft er al enige honderden ingevlogen) dat het 1) geen kinderen zijn, maar 'adolescenten' van een jaar of 17 (in het beste geval), maar vaker jong-volwassenen die over hun leeftijd liegen, en 2) dat het geen 'wezen' zijn, zoals beweerd werd, en dat zodra ze hier een verblijfsvergunning hebben, de rest van het gezin wordt ingevoerd inkv de gezinshereniging.
Maar ja, mensen als Van Ojik krijgen het waarschijnlijk heel prettig in hun hoofd van dat soort pleidooien, en dat is ook wat waard.
Stigmatiseren mag waarschijnlijk alleen wanneer het PVV-ers, FvD-ers, of gewoon blanke, hetero mensen met een baan, betreft van Halsema.
Amsterdam zou een sluitend plan moeten ontwikkelen om Halsema op zo kort mogelijke termijn te lossen... de chaos wordt steeds groter net als haar onbekwaamheid....
Wie in de jaren 70 het door criminaliteit geteisterde New York bezocht, kreeg op het vliegveld een folder die waarschuwde voor de gevaren van de stad. Binnenkort krijgen ook reizigers die op Schiphol aankomen zo'n folder. Over Amsterdam.
Pas op! U betreed gevaarlijk Amsterdam. Komt u mensen tegen die we niet moeten stigmatiseren, ga gehurkt op de grond zitten, houd uw handen voor uw gezicht en roep heel hard: ‘Ik stem GroenLinks, ik stem GroenLinks’.
Links van U ziet U een bodemloze put. Bij elke weggegooide euro mag U een niet uit te komen linkse wens doen.
Halsema heeft groot gelijk. Het zou wat zijn als ze iedere ochtend haar man en haar zoon moest fouilleren op het dragen van een pistool. Ze heeft wel meer te doen. Protesten bijwonen van BLM. Landelijke corronaregels aan haar laars lappen, de middenstand in A dam om zeep helpen, De Marokkaanse criminelen de ruimte geven om zo ontzettend te deugen en onderdak geven aan uitgeprocedeerde asielzoekers. Tja het is nu eenmaal de taak van de Groenlinks politica om de Nederlander het leven zuur te maken te belasten met milieubelastingen die volledig uit de duim gezogen zijn en de rest van de Wereld te steunen met uw geld.
Precies zoals het is.
Komt Bigi thuis bij moeders om te eten.
Vraagt ze: Wat heb je vandaag gedaan Bigi?
Ouwe vrouwtjes geholpen bij het oversteken.
Het enige wat mij interesseert is dat ze ELKAAR goed raken wanneer ze schieten.
Doe maar, los het probleem maar voor ons op.
Ik heb al 40 jaren een pesthekel aan Amsterdam. Was je daar in het verleden voor je werk, toen al dat geouwehoer met parkeren.
Zeker toen je moest regelen dat ons personeel met busjes konden parkeren. Ook moest je een paar extra mensen incalculeren voor beveiliging. Terwijl je stond te lossen stonden die krullebollen al te loeren hoe ze je busjes konden leegroven. Ik ben voor een wijziging in het strafsysteem voor dit soort hedendaagse schiet/liquideer misdrijven. Die gasten de bak in (zwaardere straffen) en laten werken. Ik heb hier wel eens gelezen dat een dag bajes de maatschappij € 220 per persoon per dag kost. Nou laat ze maar werken (niet verplicht). Minimum loon betalen voor elk uur dat ze werken; daarvan kunnen die criminelen dan hun bajesschuld mee afbetalen. Mooi, dat lukt ze niet, dus met een restschuld, na ontslag, de bajes uit en met legaal verdiend geld later terugbetalen. Ik zal wel wat over het hoofd zien, maar het gaat om het idee. Waarom moet een goedwillende student wel met een studieschuld blijven zitten en een crimineel niet met een staatsverblijfsschuld?
Waarom heb je in de bajes wel een airco, maar in het verpleeghuis niet?
Waarom is er geld genoeg voor TBS-klinieken, en is er te weinig personeel om voor demente bejaarden te zorgen?!
In de jaren 80-'90 kwam profilering op.
Daar maakte niemand bezwaar tegen want het ging over seriemoordenaars, blanke mannen, 20 - 40 jaar. Er is een compleet misdaadlectuur-genre om dat profileren ontstaan. Misdaadfilms, Silence of the Lambs, Zodiac, de Alex Cross-reeks. Onlangs Mindhunter op Netflix, over de opkomst van dat profileren.
Nooit maakte iemand bezwaar, want het ging om blanke gekken. Nu gaat het om triggerhappy zwarten en is het opeens fout om te profileren.
De import van mensjes (vooral Mocro maffio) werpt lekker zijn vruchten. Het is knap dat we nu langzaam op Manhatten cijfers komen als Amsterdam.
Halsema moet eindelijk eens ontslagen worden. En dan promoveren ze haar maar weg naar ergens waar ze weinig kwaad kan, voorzitter van een of ander commissietje dat twee jaar lang onderzoekt hoe het onderwijs in Nederland beter kan, of zoiets, en dan een rapportje mag aanbieden aan de minister dat meteen in de onderste la verdwijnt.
En om orde op zaken te stellen in Amsterdam moeten we gewoon eens 'out of the box' gaan denken. Mijn voorstel zou zijn om Rudy Giuliani aan te trekken; die heeft indertijd heel New York 'gepacificeerd', die kan Amsterdam ook wel aan, lijkt me.
Giuliani, ik dacht precies hetzelfde.
Ik verfoei GroenLinks, maar ik was niet tegen Halsema als burgemeester, in het begin. Inmiddels ben ik van gedachten veranderd. Ze is totaal niet bekwaam voor deze functie, ze heeft de zaken helemaal niet in de hand en vooral: ze weet ons niet te overtuigen dat haar beslissingen juist zijn. Ze moet maar burgemeester van Stadskanaal worden o.i.d. En Amsterdam heeft een Nordholt of Giuliani nodig.
@Madame Poitiers | 27-08-20 | 11:46: Waarom wil je Stadskanaal naar de donder helpen?
@Madame Poitiers | 27-08-20 | 11:46: Vanwaar die haat jegens Stadskanaal?
Dat is heel simpel , het recept is zero tollerance tegen krapuul maar ook corrupte of eigen familie/soort beschermende flikken. Al wie niet in de pas loopt vliegt zonder al te veel zever gewoon de bak in.
Nog meer verbaas ik me waarom de huizenprijzen in o.a. de Amsterdamse VECHTstraat zo achterlijk hoog zijn. Wie wil er nog in deze volgens Halalsema lieve stad wonen?
Goed signaal Halsema, vooral blijven roepen wat niet kan en uiteraard niet met een alternatief voorstel komen om de bezorgde inwoner van Amsterdam gerust te stellen.
Wat is erger: elimineren of stigmatiseren ?
Zal volgens de linkse deugkerk stigmatiseren zijn, doden of gewonden vallen er toch wel?
Wat een deugnieten zijn het toch he? Ach, we zijn allemaal jong geweest.
</Struisvogelmodus>
Ik - blank, vrouw, niet-religieus - werd op elk vliegveld ook als potentiële terrorist doorgelicht omdat een stel gestoorde exoten onze vliegtuigen als massavernietigingswapen gebruiken.
Het had ons miljarden kunnen besparen als we ook daar etnisch mochten profileren. Doen we niet. We blijven coulant en we blijven torenhoge kosten maken om inclusief te zijn.
How very true....
Bigidagoe heeft op Spotify een paar tracks met meer dan 300k plays. Op z’n profiel zie je hem richten met een pistool. Lieve jongen, zie je wel.
Bigidakoe
Halsema denkt; "Beter een dooie rapper dan een gefouilleerde rapper"...
Slim vrouwtje !
LOL
Wat is het tijdsbestek van deze kaart, ziet er uit als al jaren?
Verder lijkt het me verstandig in sommige buurten en straten waar nu veel wordt geschoten op huizen wel degelijk preventief te gaan fouilleren. Denk dan eigenlijk al aan zwaar beschermde militairenposten inmiddels?
Zowel beneden als boven op de kaart staat vermeld; "Tijdsbestek 2020" !
@A333aan | 27-08-20 | 11:34:
Ah ja, zie het nu ook, heb je met een smartphonescherm, dan zie je ... en afgekort. Dank!
Crisis? What crisis?
Mede mogelijk gemaakt met uw belastinggeld voor het verheerlijken van criminaliteit en geweld in het programma 101Barz.
Halsema’s ‘voorzichtigheid’ vormt een bedreiging voor de veiligheid van de Amsterdamse bevolking.
De linkse deugbrigades beginnen in een behoorlijke spagaat te komen. Dat moet een keer knappen. De keerzijde van het niet willen stigmatiseren is dat bepaalde bevolkingsgroepen een verhoogde kans houden om door vuurwapen geweld om te komen, wat hun slachtoffersentiment weer gaat verhogen. Met alle gevolgen vandien. Ook de deugbrigades zullen inzien dat de cirkel doorbroken moet gaan worden. En dat zachte heelmeesters toch echt stinkende wonden maken.
Denk het ook, heel fraai verwoord.
Ze zitten inderdaad in een spagaat.
Het mag nooit gaan over een huidskleur gerelateerde subgroep.
Je mag wel zeggen dat Duitsers beter score op een IQ test dan Nederlanders.
Je mag wel zeggen dat Chinezen beter scoren op een IQ test dan Nederlanders.
Je mag niet zeggen dat Nederlanders beter scoren op een IQ test dan Surinamers.
Dat mag niet omdat mensen in Suriname een andere huidskleur hebben gemiddeld. Waren ze in Suriname blank geweest, dan was het geen probleem om die uitspraak te doen.
Idem bij de rellen.
Gevolg is dat we niet verder komen, want die erkenning vind niet plaats.
In het geval van Suriname zou je bijvoorbeeld verder kunnen zoeken naar de invloed van het type onderwijs.
In het geval van de rellen naar een cultuurding bij jongens tussen 15-20.
Dus zetten de policors de boel klem en kan je niet aan de slag ermee.
Het lijkt wel alsof de deugbrigade, al krijgen ze het bewijs zwart op wit, blijft ontkennen, en het probleem niet wilt zien. Die fuck facts mentaliteit gaat nog voor grote problemen zorgen.
Die cirkel is voor deugbrigades perfect. Hier hebben ze 50 jaar naartoe gewerkt. Je denkt toch niet dat ze inzien dat het door hen komt. Dit wordt veroorzaakt door te weinig subsidies, discriminatie etc.
Die BNN/VARA rappertjes gaan steeds een stukje verder, het is wel een logische stap van " ik neuk je " naar " ik schiet je " de moeder .
TIP: de volgende keer een lening weer gewoon bij een bank afsluiten. Zijn ook geen aardige jongens en verkopen misschien je huis onder je vandaan maar daar blijft het dan ook bij.
De lening was waarschijnlijk afgesloten bij de MAFFO Bank.
Amsterdam is niet makkelijk, nooit geweest ook. Snel met je bakfiets en 2 kinderen naar Haarlem of Monnickendam verhuizen.
Biggiedoeidoei?
En ook Cypress Hill - Boom Biddy Bye Bye youtu.be/zYSIuZV63cI
Dagoe betekent hond in het Surinaams volgens mij.
We zijn ook voorzichtig met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen.
We zeggen alleen maar dat het meestal allochtonen zijn, hetgeen gewoon waar is.
Als we zouden stigmatiseren, zouden we zeggen dat het per definitie altijd allochtonen zijn. Lijkt mij dus voorzichtig genoeg. Dat de allochtonen die geen illegaal schietijzer dragen het niet leuk vinden dat het meestal hun maatjes zijn... tjsa, moet dat mijn probleem zijn? Doe er wat aan zou ik zeggen, spreek ze erop aan en overtuig ze. Ze luisteren door HUN STIGMATISERING wel naar jou en niet naar mij.
Nou bolle, dikke revanche straks?
Yeahhhh Een super shoot out onderling, lijkt me een goed plan van aanpak. Vandaar NIET fouilleren!
Woordenboek : " Rapper, een crimineel die graag zou zingen maar alleen woorden kan brabbelen "
Woordenboek: "IQloos volk, een bevolkingsgroep welke graag rapt, maar alleen maar kunnen praten als ze tegenover een rechercheur zitten. Zijn vaak stoer in een groep, maar zielig als ze weer naar bedje toe moeten.
In de Tweede Wereldoorlog waren er ook veel schietincidenten. Amsterdam = oorlogsgebied.
Weet je het zeker? luister ff naar Jules "Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbeten, stonden ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijken wat een mooie auto’s die Duitsers toch hadden! "
@Spartaan1888 | 27-08-20 | 11:30: blijf gewoon in sprookjes geloven om je Rotterdamse identeit te bevestigen
Al die verdwaalde kunstenaars ook toen...
@Spartaan1888 | 27-08-20 | 11:30:
En vooral die moderne en mooie uitrusting.
Hier aan de maas lagen de soldaatjes met geweren uit 1896.
@Spartaan1888 | 27-08-20 | 11:30: Juul zat er niet zo ver naast overigens....
Al dat gekut met die onderzoeken, hulpdiensten, traumahelicopters, krijgen we daar subsidie voor uit Brussel?
Ik neem aan dat de zorgverzekeraar een traumaheli betaalt.
Betalen we dus allemaal aan mee in de premie.
Begint nu wel gekkenwerk te worden zeg, stelletje malloten. En een valsema die de boel een beetje bagatelliseert terwijl ze zelf het woord 'bevolkingsgroepen' aanhaalt.
Afijn, het boeit me niet zoveel ook. Ze schieten elkaar maar af, maar dat ze vervolgens ook nog elkaars familie het leven zuur maken duidt maar weer eens met wat voor IQ loos volk we hier te maken hebben. Bedankt Taghi, voor het brengen van een nieuwe trend.
De schutters hebben vanzelfsprekend ook recht op een NPO-prijs....
Gratis tip voor de burgemeester. We kunnen niet heel Amsterdam preventief gaan fouilleren (niemand heeft dat trouwens ooit gevraagd) maar misschien is beginnen met rappers een idee? En dan geleidelijk uitbreiden naar andere risicogroepen? Ach laat ook maar. Risicobeheersing is niet zo haar dingetje. Durft ze zelf nog wel op haar fiets door nachtelijk Amsterdam? Hahaha, sorry ik moest even lachen.
Stel je voor hé, mevrouwtje Halsema. Dat je alleen maar jonge mensen van kleur gaat aanhouden en fouilleren, Tenslotte is dat de groep die overlast veroorzaakt en blanke oude oma's fouilleren is gewoon tijd verspilling. Met selectief fouilleren kom je echt heel ver, beetje jammer dat een groepje mensen slappe knieën kreeg toen een stel voetballers gIng klagen over zogenaamde rasictische agenten die aan stereo typetjes deden.
Die Trump is nog een intelligente man vergeleken met de clowns die dit land besturen.
Halsema moet toch een zeldzaam dikke beton muur voor der harses hebben. Dat je idealen heb is één ding maar kom op.
Van drugs word je toch blij en zo?
Alleen maar blije mensen.
Bestaat er al een mogelijkheid om Nieuw-Nederlands of Rapgebrek te vertalen naar het Nederlands dat normaal begaafde Nederlanders spreken? Google Translate kan dat nog niet. Dat wordt steeds vervelender omdat ik geen flauw idee heb waar ze het over hebben. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden wat ze zeggen, en daarom heb ik een titanium kettingslot op mijn scooter en schrikdraad om mijn portemonnee en telefoontje gewikkeld.
De Straat App? Nog niet geloof ik. Of zelfs de Ztraat Appie. No mang.
(Titanium, met extra Tiet)
Stond moeke net lekker te koken en dan vliegen de kogels om haar oren.
Arm mens.
Vooral omdat die moeke vrijwel zeker anderskokend is.
@HoerieHarry, Misschien een schampschot en zit er een ladder in de Kouseband.
@Annie MG 42 | 27-08-20 | 11:33: Ze stond 'schamppot' te koken?
Roti met buskruit. Wellicht gewoon een heerlijk nieuw recept. Leve de multiculturele samenleving.
Blauwe bonen
Kogelbiefstukje, met extra kogel.
Dat is vast lekker handgranaatappel geweest
Nog even en rapper Sjors is ook aan de beurt.
Halsema: “Dat betekent dat je de hele stad moet gaan fouilleren”
Nee, domme kut, daar stel je dus profielen voor op. Statistisch profileren, zodat je juist NIET de hele stad hoeft te fouilleren.
Etnisch profileren is het meest efficiënt.
Etnisch profileren kan ook omgekeerd. In plaats van potentiële Opsporing Verzochtiërs aan te wijzen, kan je ook degenen aanwijzen die je níét hoeft te fouilleren. Dat is handig, omdat de groep potentiëel onschuldigen steeds kleiner wordt. Dat gaat op den duur veel werk besparen.
Voordat BLM als enigszins geloofwaardige organisatie naar buiten kan treden, moeten er klaarblijkelijk eerst wat vuiltje worden weggewerkt om de interne organisatie op poten te krijgen.
Zou zo zeggen: hang wat bananen in de boom ......
Hoeveel immigratie, massa immigratie, is eindelijk een keer genoeg?
Kunnen we niet tussendoor een keer pauze nemen, van bijv. 5 jaar ongeveer?
Aandacht besteden aan interne kwesties enzo. Is maar een idee.
Of eigenlijk toch meer een oprecht verlangen.
Het is nooit genoeg. Het moet nog diverser en inclusiever worden. We moeten de wereld redden. Opkomen voor alle minderheden op de wereld. We geven iedereen een huis en een uitkering. Iedereen verdient een tweede kans. Je cultuur is belangrijk.
Oftewel, fuck de gemiddelde Nederlander.
De echte slachtoffers zijn de schutters. Want die worden erop aangekeken. Die worden erdoor op achterstand gezet.
Voor mij een aanleiding om The Offspring te quoten:
"The more you suffer / The more it shows you really care"
Wat een lieve kaart
Rappen moeilijk? Nee hoor, iedereen kan het. Net zoals slechte Sinterklaasrijmpjes maken.
Ik zou wel eens willen weten wie van de mensen met een rapper-achtergrond er werkelijk geld mee verdient en wie er een uitkering heeft en zich rapper noemt om zich een houding te geven. Maar misschien is de wereld gek genoeg om die dwazen werkelijk te betalen.
Voor een aantal van die kneuzen is het vooral een witwasmachine voor drugsgeld.
Het rap-groepje rond die dikke big heeft recent een 3400 kilo-cocageval, geen kleingeld en big zal zijn portemonnee zijn verloren...
Je moet wel met je handen kunnen wapperen voor een groothoeklens en doen alsof je nodig naar de wc moet.
"Yoyo Biden -cruising down election street -pimping and low ridin'
@grindbak | 27-08-20 | 11:11: meevaller of tegenvaller?
Betekent dit dat er ergens een "3K4 C represent" zoiets
muziekje klinkt.... neeh tikje vergezocht. =)
Gaap. Behalve de achterstandswijken en justitie kent niemand deze bigibolle. Laten we dat alstjeblieft zo houden.
Dat krijgen als je een burgemeester hebt die niet een stad kan besturen
Wie niet verkozen wordt hoeft niets te kunnen.
Wat een prachtige en verbindende woorden van Halalsema. We zullen haar en haar gewapende man/zoon ook niet stigmatiseren.
Dat programma 'Opsporing Verzocht ',doet dat ook aan stigmatiseren ,of zijn al die gekleurde mensen toevallig bij criminele zaken betrokken ?
Ze komen uit de jungle, allemaal toevallig waar.
Amsterdam begint op Chicago te lijken met al die schietpartijen.
Wacht maar tot de rest van de steden op Amsterdam beginnen te lijken.
@Pieter_Auper | 27-08-20 | 11:04:
Venlo in de 90 er jaren bedoel u?,
Jammer dat Ennio Morricone overleden is, die had er zo’n mooie muziek bij kunnen schrijven. Moeten we dat ook weer missen.
We hebben Keestelpro toch nog?
Feestmuziekje eronder. Mooi man.
Je hoeft echt niet de HELE stad te fouilleren.
Pak gewoon de juiste doelgroep. De straatjeugd en bendes die OVERAL rondlopen.
Maar dat zal wel weer niet mogen want dan worden ze beschuldigd van racial profiling.
En het redden van levens is nou eenmaal minder belangrijk dan PC zijn.
Je kunt zo een lijstje maken. Fouilleren in volgende geval:
- draagt vrouwentasje
- rijdt scooter tijdens de momenten dat normale mensen werken
- begint voordat je ze aanspreekt al te schelden en vloeken
- begint elk woord met k#anker...
- is wel eens vaker staande gehouden voor een "licht" vergrijp... (diefstal, poging tot... vul maar in)
- woont in een bepaalde buurt
- heeft veel moeite met ABN.
etc. Etc. Stigmatiseren nu aas!1!!
Kun je jezelf stigmatiseren... als bijvoorbeeld "" jongeren "" ? Dan hebben wij het tenminste niet gedaan en is er geen vuiltje aan de lucht .
Willen wij meer of minder Femke en Rutger. en als we toch bezig zijn, doe Sylvana er ook maar bij
Meer meer meer... uh meer weg!
Het stigmatiseren gebeurt in het denken van mensen die dingen zeggen als 'we moeten niet stigmatiseren'. Juist daarmee stigmatiseer je. Want eigenlijk zeg je dat er inderdaad reden is om te stigmatiseren maar dat we het niet moeten doen.
Normaal denkende mensen snappen automatisch dat je niet iedereen over een kam kan scheren en hebben het helemaal niet over 'stigmatiseren'.
Hetzelfde fenomeen zie je vaak met beschuldigingen van racisme. Dat is vaak een projectie door mensen die zelf racistisch denken.
Dit lijkt mij een juiste analyse.
exact, maar dat begrijpen ze gewoon niet
Zolang je maar met een beschuldigde vinger naar een ander blijft wijzen, val je zelf niet op. Zo werkt dat inderdaad.
Helemaal mee eens. De policor kramp die ik bij veel linkse familie en collega's waarneem duidt op een diepgeworteld, paternalistisch racisme, in de christelijk/stichtelijke traditie van 'we moeten die arme mensen in bescherming nemen want alleen kunnen ze het niet.'
Betuttelracisme, precies dezelfde kleinerende houding naar minderheden als de zendelingen van welleer. Niet verassend aangezien ze zich naar de autochtone bevolking gedragen als een stel moraliserende predikanten.
Rapmaster Krimiboef:"Ze liegmatiseren me. Zo vaak. Zo erg. Isnie'leuk."
Rappers zijn erg creatief met taal, volgens NPO radio.
Het lijkt mij waarschijnlijk dat rapmaster Biggieboebie heel dramatisch
boos en overstuur raakt "want ze komen aan mijn moeder en ze moeten niet
aan mijn moeder komen". En er een hele voorstelling van maakt.
Tja, rapmaster Biggieboebie, tja. Complicaties. 19 complicaties. Moeilijk.
Misschien maakt hij er wel een liedje van. "jij komen aan mijn moeder swa jij dood"
of zo iets.
gegarandeerd top 40.
@Nuchternederland | 27-08-20 | 11:01:
Liedje is er al.
Tekst hoeft maar een beetje aangepast.
Boney M. - Ma Bakeradoe.
Amsterdam staat medio augustus 2020 dit jaar al 300... miljoen in het rood (woorden Halsema gisteren).. daarop vraagt Huys naar de eventuele logische artikel 12-status.... ze lult er gewoon doorheen/of snapt het niet. Bestuurlijk is deze mevrouw totaal onhoudbaar, wie houdt die gans de hand boven de kop?????
Lex ?
@joppo0 | 27-08-20 | 11:55: Is die dan ook al chantabel???
Uitkijken met stigmatiseren? Dus je mag niet zeggen dat Surinamers en Marokkanen een monopolie hebben op ernstige mishandelingen, schiet- en steekpartijen, drugshandel?
Spontaan. Heel spontaan. En passie. Met passie.
Die Halsema zelf is nog het grootste gevaar voor Amsterdam. Man, man, hoe is het mogelijk dat zoiets burgemeester is geworden.
Waarschijnlijk kan ze lekker pijpen.
@OuweOuweLekkerMauwe | 27-08-20 | 10:56: Met die stijve kaken?
Als het zo is dat Amsterdamse allochtonen niet overweg kunnen met Rotterdamse allochtonen en vice versa, dan is alles toch precies zoals het hoort? Dit is multiculti zo puur als het maar kan.
Kunduz. Het Kunduz Akkoord. Uit die goeie ouwe tijd, van toen Halsma
nog in de politiek zat. Voor wie zich afvraagt hoe het nu inmiddels gaat
met de regio Kunduz in Afghanistan: slecht.
Blij te lezen dat Femke Halsema haar prioriteiten op orde heeft:
"Halsema stelt ondertussen dapper dat je "je voorzichtig moet zijn met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen".
Hier mag je van haar niet benoemen dat 'drillrap' geweld van voornamelijk Antillianen afkomstig is; een tijdje terug, toen haar door 'M' (vd LInden) gevraagd werd wie er nou toch verantwoordelijk is voor al dat homogeweld in Amsterdam, antwoordde ze dat het geweld van allerlei groeperingen afkomstig was, om maar vooral het M-woord niet te noemen. En de echte maatregelen die m.i. al ca 20 jaar 'overdue' zijn, worden maar niet genomen.
Voer wetgeving in die het mogelijk maakt het Nederlanderschap in te trekken en iemand naar zijn 'eige' land uit te zetten. Three strikes and you're out: maak je je voor de derde maal schuldig aan een strafbaar feit, dan is het: wegwezen. Met de uitzondering dat indien het een zwaar misdrijf betreft - zeg waarop 18 jaar gevangenisstraf wordt gegeven - dat je dan meteen 'af' bent en eruit gaat - eventueel na uitzitten van (een deel) van de straf).
Antillianen zijn officieel weliswaar Nederlander, maar moeten wat mij betreft teruggeschopt worden naar hun eilanden. Die eilanden hebben in het verleden datzelfde gedaan. Ik weet nog dat Erik Noordholt, toen hij hoofdcommissaris van Amsterdam was (dat moet eerste helft jaren 90 geweest zijn), al wist te vertellen dat de Antillen hun criminele jongeren op een enkele vlucht naar Nederland zetten. Dus waarom zouden wij datzelfde niet doen?
Al dat soort tuig, waarvan hun 'roots' ergens buiten Nederland liggen, moeten gaan beseffen dat hun aanwezigheid in Nederland geen vanzelfsprekendheid is, geen onveranderlijke natuurwet of zo. Of je gedraagt je, houd je aan de wet, en doet je best om een opleiding af te maken en een eerlijke 9-to-5 baan te vinden, of je vliegt Luilekkerland voorgoed uit. Dát besef zou zich moeten nestelen in al die 'birdbrains'.
Ik vind tolerantie inmiddels een ontzettend naar woord, en krijg het mijn strot niet meer uit zonder erbij te vloeken.
“Nederlandse” Nederlanders kunnen zich ook niet zonder toestemming vestigen op Curacao. Dan lijkt het me dat op basis van het gelijkheidsbegins mogelijk moet zijn om Antillianen te weren die vanaf dag één in de bijstand zitten.
Hoe kan in godsnaam je eerste reactie als burgemeester zijn dat we moeten oppassen met stigmatiseren terwijl er gewoon fucking huizing doorzeefd worden met kogels alsof we in een gangsterfilm leven. Wat gebeurt er in dat hoofd joh. Wat een totaal debiele reactie.
Groenlinks gedachtengoed is gevaarlijk voor je geestelijke gezondheid. Er zou eigenlijk een politieke bijsluiter moeten worden gemaakt, welke onder elke uiting van de betreffende politicus wordt afgedrukt.
Die mag dan ook wel gemaakt worden voor o.a. D66, Denk, PvdA, SP, PvdD
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben al zo murw gebeukt door de domste burgermeester ever dat ik deze redenatie niet eens maakte. Maar van god los inderdaad. Wat is Amsterdam gestraft met dit wijf zeg. Man man man.
Ik wist niet dat rapper zo n gevaarlijk beroep was.
Ja het is oppassen wat je zegt hoor, tegenwoordig.
Je kan hier ook niks meer roepen
Misschien zou je de effectiviteit van fouilleren moeten testen in Amsterdam en je baseren op meetgegevens in plaats van meningen, ow wacht...
Op 27 september 2010 schrijft het Parool:
In de gebieden waar de politie preventief mag fouilleren, is sinds 2004 sprake van een forse daling van het aantal wapenincidenten. In het centrum is het aantal incidenten gedaald met 36 procent en in Zuidoost met 21 procent. In de rest van de stad steeg het aantal wapenincidenten daarentegen met 8 procent.
Uit onderzoek blijkt dat 78 procent van de Amsterdammers voorstander is van wapencontroles. Dat is iets hoger dan voorgaande jaren. Het aantal tegenstanders is gedaald van 10 naar 8 procent. Van de Amsterdammers heeft driekwart er geen moeite mee zelf te worden gecontroleerd.
Halsema is een voorstander van stigmatiseren. Ze vindt, dat je dat voorzichtig moet doen. Ze denkt, nee Geertje, niet zo. Stigmatiseer zoals ik het doe. Ik ben een beter mens. Ik deug.
"Dat betekent dat je de hele stad preventief moet fouilleren, vrijwel continu. Dat kan niet."
Ja hoor, net als de politie ook altijd zegt... Om te voorkomen dat iedereen altijd maar met willekeurige snelheden door het verkeer scheurt, moet je op alle wegen snelheidscontroles hebben, vrijwel continu.
Tuurlijk niet, domme muts! Mensen moeten door steekproef-controles het gevoel hebben dat er een pakkans is, dan gaan ze zich vanzelf beter aan de regels houden. En nee, daarmee voorkom je niet elke snelheidsovertreding of in dit geval schietpartij, maar je voorkomt het gros! Bovendien kom je er vanzelf achter wie de veelplegers zijn, die kan je extra in de gaten houden en uit het verkeer of de samenleving halen.
Dit is basisschoolniveau logica. Waarom accepteert men een burgemeester die dit niet begrijpt?!
"je voorzichtig moet zijn met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen, maar dat neemt niet weg dat ik het wapengeweld in Amsterdam ernstig genoeg vind. Ik wil een ding zeggen over de suggestie die er in zit, namelijk dat je met preventief fouilleren dit soort incidenten had kunnen voorkomen. Dat is echt niet waar. Dat betekent dat je de hele stad preventief moet fouilleren, vrijwel continu. Dat kan niet."
Aldus Halsema. Een groter brevet van onvermogen kun je als burgemeester gewoon niet afgeven al zou je er je best voor doen. Het lijkt me duidelijk dat haar positie volstrekt onhoudbaar is nu want dit raakt dírect de veiligheid van alle mensen op straat. Als je als burgemeester zó onwillig bent je van je taak te kwijten omdat je gedreven wordt door een activistische agenda, dan heb je op de post van burgemeester níets te zoeken. Wat een aperte schande dit.
Rappers vinden het blijkbaar leuk om te flirten met het stempel 'crimineel'.
Dan zijn mensen bang voor je. En dat is fijn.
Want dan krijg je respect.
O nee, toch niet.
Dan ben je het parasitair aan het verpesten voor andere mensen en dan hebben ze gewoon een hekel aan je. Maar dat verschil maakt blijkbaar niet uit.
Crimineel is een ander woord voor parasitair. Niets om trots op te zijn.
Zo herken ik altijd criminelen.
Ik ben al oud, maar toen ik jong was had je seksfilms waarin de politie veel fouilleerde. Door zulke films kreeg je zin om bij de politie te gaan werken. Die pet past iedereen! Maar toen ik solliciteerde bleek dat men bij de politie geen behoefte heeft aan mensen die graag schieten en graag fouilleren.
Trouwens, het preventief fouilleren van zo'n waggelende hoofddoek is geen pretje.
Als je niets kunt wordt je rapper of trommelaar. Het rappervok lijkt een schakel te zijn tussen onder en bovenwereld. Degene die al aardig hoog zijn opgeklommen zie je een enkele keer in de wereld waar ze zich het beste thuis lijken te voelen.
Fouilleren is zo stigmatiserend, dan maar wat schietpartijen, steekincidenten. Lekker makkelijk
Maar gelukkig ging de anti-racisme demonstratie wél door. Zó belangrijk.
Kan dat wijf van Halsema niet uit haar functie gezet worden wegens totaal incompetent? En het negeren van de problemen waarbij wél mensen doodgaan.
Doen "rappers" niet aan BLM dan?
Ja hoor, ze doen zelfs aan positieve discriminatie en trekken mede-mensen-van-kleur voor.
Nou, het wordt steeds lastiger om te onthouden dat racisme door blanke autochtonen HÉT probleem van Nederland is. De NPO moet echt een tandje bijschakelen hoor, gaat niet goed zo.
Alleen blanken preventief foulleren zodat je zeker weet dat ze niet terugschieten en daar een fijne docu van maken lijkt me wel wat.
Wat is dat nou weer voor zin:
"je voorzichtig moet zijn met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen,
maar
dat neemt niet weg dat
ik het wapengeweld in Amsterdam ernstig genoeg vind. "
Het gaat gaat hard regenen, maar dat neemt niet weg dat ...
we een tros bananen gaan kopen.
Hee swah, ik schiet je de moeder.
Nou daar is dan niets van gelogen.
Ben het helemaal met FemFem eens. Je moet vooral geen politie opofferen om in de wilde weg preventief te fouilleren.
Maar FemFem, je hoeft niet preventief te fouilleren omdat je kunt weten wie het zijn en wie het gaan doen. Daar hebben ze het (inderdaad vrij onverstaanbaar) over in liedjes, en aangezien er daad bij woord wordt gevoegd kun je daar naar handelen. Dus zeker niet iedereen fouilleren. Gewoon de popo in de waggie en dan met een huisbevel op zoek naar de pipa. NIks aankondigen en gewoon auto, huis en binnenband van de Karl Kani (bestaat dat nog?) doorzoeken.
@Sjors W. | 27-08-20 | 10:39 |
Als het constant de eenden zijn die mijn brood stelen, dan ga ik niet op zoek naar zwanen. Zo simpel kan het dus zijn. Maar dit alles is meerdere bruggen te ver voor burrie Halsema.
Femke moet beter naar de anderen in de driehoek luisteren. Haar politiechef legde eerder prima uit hoe het in Rotterdam heeft uitgepakt. Als je regelmatig preventief fouilleert, dan laten veel jongeren hun nare spullen thuis, en dat helpt. Nee, niet 100%. Maar Femke verdedigt hier vooral haar eigen miskleun om preventief fouilleren niet in te voeren (vanwege een neergeschoten verdachte in de States)
@Muxje | 27-08-20 | 10:47:
Ik prefereer gericht zoeken boven de speld in een hooiberg methode. Ik snap de keuze in Rotterdam wel, maar ik heb gewoon liever het idee dat ze weten wat ze aan het doen zijn. Betekent wel dat je Oom Agent van achter de computer en flitskast vandaan moet halen en gewoon weer eens in de wijk moet laten lopen, zodat hij/zij weet wat er gaande is.
In Amsterdam zijn ze zo naïef dat ze denken dat expats zich niets aan trekken van geweld en toch wel komen.
Wanneer dan plotseling blijkt dat dit niet zo is en de gemeenlijke inkomsten dalen, en er dus geen gratis geld voor links beleid is, zullen ze wellicht preventief fouilleren overwegen.
Wat ben ik toch blij dat ik niet in die stad woon.
Nee hoor. Gewoon hand ophouden en aankloppen bij Den Haag. Vaste gewoonte van linksmensen.
Criminelen "rappers" noemen, hou daar eens mee op zeg.
Woordkunstenaars is beter inderdaad.
@OuweOuweLekkerMauwe | 27-08-20 | 10:39: Bewapende woordkunstenaars
@Behangdelul | 27-08-20 | 10:42:
Moordkunstenaars?
@Behangdelul | 27-08-20 | 10:42:
Moordkunstenaars.
Begin 2000 tot 2010 ben ik actief met een groep nederlands rap artiesten op tour geweest door europa. Geschillen werden op het podium met zogenaamde rapbattles uitgevochten. Gewoon op basis van hun skills. Die nieuwe generatie rappers kunnen dat niet, dan moet er meteen met grof geweld het ongenoegen worden vereffend.
@Sjors W. | 27-08-20 | 10:45:
Geachte Sjors W.
Sorry dat ik je altijd napraat.
@RickTheDick | 27-08-20 | 10:49:
Great minds think alike, vast een gevalletje 'gelijktijdig uniek gevonden'.
Waarom toch steeds die focos op de totale kutstad die amsterdam is?
Het is een kleine kijk in de toekomst voor de provincialen.
Vraag het eens aan Martin van Waardenberg.
Uit protest tegen het aanhoudend geweld door dergelijke mensen van kleur, ga ik vandaag niet naar mijn werk.
Wat maakt het uit, het is toch s' nachts. Fatsoenlijke burgers liggen dan te slapen, want vroeg op om te gaan werken en naar school te gaan e.d. Ophef om niets.
Zo kun je het inderdaad ook zien ja.
axed.nl/meisje-amsterdam-geraakt-koge...
Weer meer kogel verschoten dan corona besmettingen.
De steek/schietincidenten zou een eigen grafiek moeten hebben.
Misschien moeten we zelfs een lockdown voor Amsterdam overwegen, want het is te gevaarlijk om naar buiten te gaan...
Een voordeel, Amsterdam is hier onwijs blij mee. Ze hebben tenslotte gestemd op zo'n daadkrachtige, niet stigmatiserende en meelevende burrie. You get what you choose! Ondernemers, dat is het echte probleem in A'dam.
Daar hebben we dus juist NIET op gestemd.. die worden in nl gewoon opgedrongen/aangewezen
Black Rifles Matter
n nog steeds over 'schietincidenten' spreken. Pfff. Ik zie er toch aardig wat structureels in, maar dat al wel aan mij liggen.
Scherp gezien.
Het begint inderdaad vaste prik te worden.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-08-20 | 10:41:
Dat prikken is weer een andere uitingsvorm van die cultuur, wel even de zaken scherp houden he?
@elfenstein | 27-08-20 | 10:52:
Ok.
Er zit een patroon in. Niet zomaar iemand die een keer uit zijn slof schiet. Het woord incidenten triggerde me en dat prikken was het eerste dat me te binnen schoot, maar het was een beetje een losse flodder.
Femke zegt dat niet de hele stad preventief te fouilleren is. Ik denk dat ze de mensen in het Rijksmuseum wel kan overslaan en kan beginnen met rappers en jonge meneren die de hele dag niks doen maar wel een dikke BMW ofzo hebben. Meneren die ergens dakpannen aan het leggen zijn of bijvoorbeeld de tramrails staan te lassen kan ze ook wel overslaan.
Maar ja, dan ben je weer selectief bezig en mag niet, he... je kunt geen onderscheid maken tussen een dakbedekker en een handtasje...
@viejohuevon | 27-08-20 | 10:38: Ze kan ook de helft overslaan. Hoeveel vrouwen schieten eigenlijk procentueel in 020 in het wilde weg?
@MeneerGuggenheimer | 27-08-20 | 10:41:
Dat moet dringend omhoog dat percentage, zó niet-inclusief dit.
@MeneerGuggenheimer | 27-08-20 | 10:41:
Wat ook helpt is het gegeven dat er vrij weinig vrouwelijke dakdekkers zijn. De politiecapaciteit kan daardoor beperkt blijven.
Een beetje klieren moet toch kunnen, niet?
Boys will be boys.
Kijk, zolang rappers mekaar afmaken, wordt Nederland er alleen maar mooier op (maar we weten allemaal dat het daar niet bij blijft). Nòg fraaier zou het worden, als GL-ers en rappers mekaar over en weer afknallen ***dagdroomt verder***.
Maar alle gekheid op een stokkie, hoever moet het komen voor die gestoorde Amsterdammers dat naïeve GL-tuig wegstemmen? Zóóó blij dat ik destijds uiteindelijk de keuze maakte om níet in dat verdorven hol te gaan wonen!
Of als we GL-ers consequent drillrappers noemen. Kunnen die mee doen in een shoot-out
De mensen die nog altijd niet willen zien dat bepaalde bevolkingsgroepen vaker crimineel gedrag vertonen dan andere kun je vergelijken met mensen die nog steeds geloven dat de aarde plat is. Ondanks alle overweldigende bewijzen dat de aarde niet plat is houden ze star vast aan hun eigen opvatting. Het is als een dogma in de linkse kerk waaraan niet getornd mag worden. Op een gegeven moment kan je die mensen niet meer serieus nemen.
Vergeet ook niet dat OLH overal (nep-)dinosaurusbotten heeft begraven!
OLH van links? Wie is dat? Ik denk dat u links en rechts van het midden een beetje door elkaar haalt...
De moeder van een Bigidagoe, is dat dan een Zeugidagoe? Weer eens wat anders dan een bitch
Die moeder moet toch niet heel moeilijk te raken zijn, tenminste als zij net zo'n KFC volgevreten vette pens zou hebben als haar zoon. Het lijkt mij sterk als de overgewicht-meter bij de moeder van die dikke swah niet ook zou uitslaan naar moribide obees.
@pibasso | 27-08-20 | 10:44: Een kogel die dwars door vetweefsel vliegt richt niet zo veel schade aan. De vitale organen raken is net zo moeilijk als bij een slank persoon.
We moeten wel voor ogen houden dat Halsema niet de enige verantwoordelijke is.
Ze wordt geadviseerd door justitie en politie. Waarom horen we daar niets over?
Die hele top is door en door rot.
Met zo`n slechte burgemeester en vriendjes vraag je er ook om. Het zal nog veel erger worden.
Van Valsema moet de politie wel voldoende roomwitte rollator-omaatjes foeljeren, want anders is er sprake van driedubbele discriminatie (geslacht, leeftijd en ras).
Dus er moet heel wat blauw op straat bij om deze inclusieve handelingen te kunnen uitvoeren.
Want stel je toch voor dat de politie zich zou richten op the usual suspects. Dat moeten we niet willen want diskriminazi !
Verdorie, nu hoor ik weer de hele dag bigidagoe djomp'a liba bari tjoewe-tjoewe in m'n hoofd.
Besturen wordt vanzelf ingewikkeld wanneer je lid van Groen Links bent. De realiteit die in de weg zit van de ideale wereld.
Het is toch allemaal logisch, Amsterdam was in 2019 al bijna failliet en nu geldt het recht van de sterkste. Femke kan beter haar muilkorf opdoen.
Noem Groen Links Halsemavollek al jaren boomschorsvreters ies da errug stiegmateserend?
Ik begrijp niet waarom ze preventief fouilleren erbij haalt. Ik zie preventief fouilleren als een middel om mensen niet met een wapen in de binnenstad te hebben rondlopen, die naar dat wapen grijpen als er een opstootje o.i.d. is.
Als iemand erop uit trekt om gericht wat kogels af te vuren, wellicht vanuit een auto, dan gebeurt dat gewoon.
Of aanmaakblokjes te vinden.
Ja, we kunnen niet riskeren dat een Volkert gefouilleerd wordt als hij op missie is ofzo...
En iedereen zich maar drukmaken om de schietpartijen in de VS.
Tsja, een blanke politieagent die een zwarte crimineel neerschiet, da's nieuws he. Dit niet, dit is slechts een uiting van frustratie van de zwarte slaven.
Dat krijg je van al die FunX nominaties. Hef die NPO ophitsers op.
Dit
Ja, inderdaad. Als elkaar overhoop steken en schieten wordt aangemoedigd, met gemeenschapsgeld nota bene, dan moet je niet raar opkijken dat er mensen zijn die elkaar inderdaad overhoop gaan steken en schieten. Pak de stekers en schieters én de ophitsers aan.
Door de Gemeente is in diezelfde Rivierenbuurt de Rijnstraat autoluw gemaakt i.v.m. corona (...) Een belangrijke en drukke toegangsweg vanuit Utrecht. Dit experiment is na een week stopgezet want faliekant mislukt: https://www.parool.nl/amsterdam/experiment-rijnstraat-mislukt-fietser-gewoon-weer-op-het-fietspad~b54db564/
En diezelfde weke bestuurders gaan wel even een straatoorlog tussen drillrapers en drugsdealers aanpakken? Laat me niet lachen.
Loco en el coco
youtu.be/sGmKLUIpwrM
Beste Mevrouw Halsema,
Als je een stukje vlees zoekt, ga je ervoor naar de slager en niet naar de groenteboer.
M.a.w. je hoeft niet heel Amsterdam te fouilleren, maar slechts bepaalde gebieden waarvan je weet dat het daar te vinden is.
Met de immense lijst van "bekenden" van de politie weet je precies waar ze wonen en graag foerageren.
Maar tja je mag wel een slager profileren, maar criminelen blijkbaar niet.
We hebben een muur nodig.
Om Amsterdam.
In Berlijn gaan ze die weer bouwen, daar is de DDR uitgeroepen gisteren.
Tegen de muur! Of voor?
Je bedoeld "De muur van Ollongren" !?
Is toevalligerwijs Bigidagoe familie van Bigibana. Komt wel erg dichtbij zo.
Denk dat onze Bigi niet heel erg blij met dat soort figuren is.
@Graaisnaaiert | 27-08-20 | 11:38: Nee, die kan hij wel schieten.
NPO approves.
Lee Towers was de zingende kraanmachinist, Henk Wijngaard de zingende vrachtwagenchauffeur.
Dan zijn dit toch gewoon schreeuwende criminelen?
De Gillende Gekleurden?
De Stotterende Steuntrekkers?
De Kakelende Kipkluivers.
De straat moet voor de veiligheid en eerlijkheid maar hernoemd worden naar de "Vuurgevechtstraat".
Lieve stad met allemaal lieve mensen.... Fouilleren kan niet maar wel een muilkorf opdringen.
Want Amsterdam is Bigadoe, bloedend op de stoep.
Die vent is inmens en met dat gewicht kan hij echt niet wegrennen. Hoe moeilijk is het om hem neer te schieten? Als je na 2 schietpartijen nog niks bereikt heb is het echt tijd voor een carriereswitch.
Daar heeft Urbanus een keer een leuk verhaal over verteld. Maandagochtend executies. Hij had pech en kreeg Bigidagoe. Kon de nek niet vinden. Kom, ga eerst eens een stropdas omdoen..
Werd gisteren op het zebrabad bijna overreden door een zwarte in een witte auto. Die uitpuilende zoeloe ogen blijven me nog lang bij.
U was liever bijna aangereden door een witte in een zwarte auto met diepliggende ogen?
Ja, tegen het stigmatiseren.
Als ik over straat loop pik ik de rotste appels er zo uit. Maar ja is dat omdat ik een stigmatiserend beeld van sommige mensen heb of levenservaring?
Zelf 2x slachtoffer geweest van gewapende beroving in Amsterdam.
1e keer was klaarlichte dag in de tram met een mes, 2e avonds stappen midden op straat met mes en pistool. Aangifte etc. gedaan, nooit meer wat van gehoord.
Dat waren geen jongens die Jan Willem en Diederik heten.
Je voelt je lange tijd niet meer veilig als je over straat loopt.
Als die gesten het nog doen omdat ze niet te eten hebben, ok.
Maar er wordt alleen maar van gegokt, geblowd en luxe merk spullen van gekocht.
Want thuis mag je familie natuurlijk niet te veel merken van je illegale activiteiten.
Groepen stigmatiseren?
We hebben het over rappers, niet over huidskleur.
Rappers hebben een 'way of life' net als motorclubs of chinezen of zelfs negers en dat is een ras, resume..... stigmatiseren=rasjies...
@serieusgenomen | 27-08-20 | 10:32:
I know, maar probeert toch wat he.
Zoals kijken hoeveel blanke rappers elkaar overhoop schieten en zo.
Met een vuurwapen kun je ook best mooie stigmata maken...
De kogels vliegen je daar letterlijk en figuurlijk om de oren maar laten we vooral niet stigmatiseren, want dat laatste is het echte probleem. En de letters I Amsterdam natuurlijk, want dat is niet divers. En divers moeten we zijn, want dat brengt andere mooie culturen met zich mee. En zo is het cirkeltje weer rond.
Ik ben blij dat Nederlandse gangsterrap zichzelf eindelijk een beetje serieus neemt.
Zou Halsema ook moeten doen.
Alleen waarmee.
Nog steeds gebaseerd op helemaal niets (g.o.h.n.)
Groepje (g.o.h.n.) om het groepje en dan het ene groepje (g.o.h.n.) tegen het andere groepje (g.o.h.n.).
En omdat iemand van het ene groepje (g.o.h.n.) iets zei over het andere groepje (g.o.h.n.), worden mensen van dat groepje (g.o.h.n.) boos (g.o.h.n.).
Maar het groepje (g.o.h.n.) is nog steeds op basis van helemaal niets een groepje (g.o.h.n.).
Gebrek aan eigen identiteit dus.
En dan elkaar (g.o.h.n.) het leven zuur maken. Dan ben je toch niet wijs.
@kloopindeslootjijook | 27-08-20 | 10:30: Vanzelfsprekend gaat het hier om zwakzinnigen. Maar dat gangstertje spelen zonder te schieten was nog treuriger.
Halsema? Is dat die incompetente trut die wel vindt dat permanent toezicht op mondkapjes prima haalbaar is? Die Halsema? Kaalscheren en op een strontkar door de stad rijden...
Kaalscheren is geen straf meer. Een hoop van die GL-dames doet dat uit zichzelf al. Ik ben ook bang dat je die kar niet door Amsterdam moet rijden, want dan krijgt ze nog applaus ook, net als Van der Laan.
@JvanDeventer | 27-08-20 | 10:25: Van der Laan was gewoon te soft, te lief. Halsema heeft een agenda om Amsterdam te vernielen en dat gaat goed.
En kogels zijn overal om ons heen.
Kwaadwillende mensen overal om ons heen...
@steekmug | 27-08-20 | 10:22: Bleib Zuhause....
@Lupuslupus | 27-08-20 | 10:29: Nein!
Ga dan niet in de Vechtstraat wonen.
Aan de Dialooglaan waren geen woningen meer te huur of te koop.
Ze hebben gewacht tot de hittegolf voorbij was. Intens gemeen.
Ze hadden gehoopt dat die vette wellicht vanzelf het loodje zou leggen tijdens de hitte golf. Balen natuurlijk voor die jongens, die moeten nu dan maar zelf de kalasjnikov uit het preserveervet halen.
Stigmatiseren? Op een gegeven moment kun je t niet meer ontkennen hoe erg je je best erop doet.... en maar blijven wegkijken
Een stad fatsoenlijk besturen en de politiek correcte doctrine volgen gaan niet samen. Ik ben benieuwd na hoeveel menselijk leed Halsema ook tot dat inzicht komt.
Halsema en inzicht? lol
Hahaha,Halsema en inzicht?
Ze is ziende blind!
In de lieve stad van hoop, waar hoop overal om je heen is, daar hoort handhaven zoooo niet bij ons.
La Kaakklem zit in de houdgreep bij Sylvana en DENK. Alles wat maar een zweem kan hebben van ethnisch profileren staat effectieve handhaving van de openbare orde in de weg.
Dit is dezelfde spagaat die in andere links bestuurde steden in de westerse wereld alles verziekt. Armoede en geweld komen daar waar linkse waandenkers het openbaar bestuur vergallen.
Sylvana, die te weinig stemmen kreeg voor een directe raadszetel.
Welnee. Denk en SS hoeven helemaal niets te doen om Halsema dezelfde acties en/of houding te doen laten uitvoeren/hebben. Dit is gewoon GL politiek die ze al sinds jaar en dag uitkramen.
Niets mis mee toch? Amsterdam was toch al verloren en ruimt zichzelf nu netjes op.
Hup, alle sportcompetities stil leggen. We demand change, sick of it!!!
Kaartje 'schietincidenten'. Incidenten? Ik zie een kaartje bezaaid met spelden!
Ik heb vroeger op school geleerd dat een incident een gebeurtenis is, die sporadis h voorkomt.
Iets dat met de regelmaat van de klok plaatsvindt, heette toen 'schering en inslag'.
Kanker los je overigens niet op door aspirientjes te geven aan de patiënt. (fouilleren) Kanker los je op door de tumor diep en rigoreus met een scalpel te verwijderen.
Dit is meer knallen en kogelinslag. En als je dd tijdsspanne maar goed genoeg verstatistiekt komt elke gebeurtenis/incident maar één keer voor.
Eindelijk iemand met de oplossing voor kanker.
@BobDobalina | 27-08-20 | 10:26: Over Cure for Cancer gesproken: Denis Leary's 'Asshole' is in het GeenStijlcafé gisteravond weer eens op de draaitafel gegooid. En waarom niet nog eens:
www.youtube.com/watch?v=hJ4-ylhfz_I
(de officiële video is vermakelijker, maar bovenstaand linkje legt even de link met de oplossing voor kanker)
Goed, officiële video dus:
www.youtube.com/watch?v=UrgpZ0fUixs
@BobDobalina | 27-08-20 | 10:26:
LOL!
Een losstaande gebeurtenis is een incident, totdat je de trend herkent, dan wordt het een patroon.
Zijn de handgranaten uitverkocht?
Die worden door een andere, niet nader te benoemen want profileren en stigmatiseren, groep mensen geprefereerd.
Is er dan sprake van discriminatie van de handgranaat? Zou vrouwe Kaakklem ons hierbij kunnen helpen? Ze heeft immers binnen de familie concrete ervaring met wapens?
Natuurlijk wel alle begrip voor het feit dat je niet iedereen kunt fouilleren. Alleen al met Bigidagoe ben je een hele middag zoet.
Vriend van de show Bert Brussen, TPO, serveert Burrie Halsema keurig af op
tpo.nl/2020/08/26/de-kwaadaardige-dom...
“Verkeersdoden blijven altijd vallen, verkeersregels- en wetten kun je eigenlijk net zo goed niet invoeren.”
“ALSOF JE MET PREVENTIEF FOUILLEREN NOG MEER DODEN KUNT VOORKOMEN. JE KUNT MOEILIJK DE HELE STAD FOUILLEREN.”
Hij had er ook nog eentje over Corona kunnen doen.
"Alsof je met handhaven Corona-doden kunt voorkomen. Je kunt moeilijk de hele stad op anderhalve meter houden."
Ja , het is net als het gebruik van een mondkapje .... alle kleine beetjes helpen .
Vreemd dat de ruiten niet aan diggelen zijn. Gelaagd glas?
Een pistool vasthouden is één, er een afvuren en gelijktijdig mikken is even iets anders als je nog nooit daadwerkelijk zo'n ding hebt afgevuurd.
Dan ga ik er even van uit dat de 'schutters' (afvuurders had een betere omschrijving geweest) niet een aantal maanden een training in een land hier ver vandaan hebben gevolgd; die zouden toch op zijn minst een raam moeten kunnen raken.
Weer een fijne frame van Halsema: "de hele stad fouilleren". Ze maakt de oplossing die ze niet wil veel erger dan hij is. Goedkope rethorische truc.
Ze is ook goedkoop.
Dan kan het niet beter dan dat.
Kan deze stad AUB zo snel mogelijk zinken?
En iedereen tegenhouden die wil vluchten terwijl dat gebeurt.
Loodvergiftiging in Amsterdamned neemt ernstige vormen aan.
Naast de loden leidingen in de grond zit er nu ook veel lood in de lucht.
Pamsterdam
Zo'n automatisch wapen schiet dan ook heel wat rapper.
Dat heet een rappertjespistool.
@Mr_Natural | 27-08-20 | 10:17: Ik stam nog uit de tijd dat die pistooltjes met zo'n rood rolletje papier mer bolletjes werkt. Of een plastic rondje met hulsjes. En dat kreng wilde bij het 'herladen' dan nooit meer uit je 'wapen' komen. Stond je daar te kutten, schuilend achter een boom, terwijl je maten aan kwamen stormen...
@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-20 | 10:43: Hahahahaha , ik herken het !
Als je 400 kilo coke steelt dan krijg je dit. Verder zijn die rappers van Zone 6 nogal homofoob en vrouwvijandig. De eisen van inclusiviteit en diversiteit gelden blijkbaar alleen voor blanke autochtone cis mannen.
"We kunnen niet de hele stad preventief fouilleren."
Nee, precies daarom maak je gebruik van profielen. Doet de douane ook, die kan ook moeilijk elke koffer openen.
Kan het niet zijn dat een jonge leeuw op zoek is naar erkenning en dat hij daarom zijn wapentuig leeg schie........ ach laat ook maar.
Het was in ieder geval een dappere poging van je. Top!
Dikkertje Rap.
Kerel, kerel, kerel, kerel,
ik sta paf.
De vraag is wanneer de kogel nou eens door de kerk gaat
Daarna voor het rappen de kerk uit.
Als Halsema moet kiezen tussen beschuldigd worden van etnisch profileren en escalerend geweld dan kiest ze voor escalerend geweld. Dat zien we nu. Haar geweten is schoon.
De keuze dus tussen ongewenst gekwetst worden en ongewenst verwond of gedood worden.
Ach, zolang die rappers maar op elkaar schieten zie ik het probleem niet zo.
Vraag maar aan de familie van Bas van Wijk of het een probleem is.
@Koning Willy | 27-08-20 | 10:14: Waren dat riffijnse rappers, dan?
@Koning Willy | 27-08-20 | 10:14:
Je begrijpt de zinsnede "op elkaar" niet?
Zei Keith Richards dat niet over gansterrap? ‘Keep on shooting, boys!’
@DrumPiet | 27-08-20 | 10:18: Wat ik begrijp is dat jouw voorwaarde "op elkaar" de rappers niet zoveel uitmaakt.
Jij begrijpt een veilige samenleving niet.
@Koning Willy | 27-08-20 | 10:26:
En de voorwaarde "zolang" ?
Het is maar goed dat alleen criminelen bewapend mogen zijn.
Er is voor de huis, tuin en keukenmens genoeg legaal zwaar spul te krijgen waar je geen vergunning voor nodig hebt. vandaag besteld, morgen in huis en gewoon via Nederlandse wapenhandels en webshops en nogmaals: 100% legaal. Zelfs tot kaliber .50. (Umarex hammer .50 pcp)
@Hangtietsmurfin | 27-08-20 | 10:20: Vorsicht! Der feind hört mit.
@Frau_Ferkel | 27-08-20 | 11:00: Dus? Legaal = legaal. Enige wettelijke vereiste is 18+
@Hangtietsmurfin | 27-08-20 | 11:17: Verbieden gaat heel snel.
@Frau_Ferkel | 27-08-20 | 11:26:
Vuurwapens zijn toch verboden? Dacht ik.
@Mr.Crowley | 27-08-20 | 11:31: Het gaat hier om zwaar kaliber luchtdruk geweren, Nog legaal te koop.
Black Lives Mother
Fucker
Nee, je hoeft ook niet IEDEREEN preventief fouielleren, begin maar eens met mensen die zich verdacht gedragen en bij de daderprofiel passen. Oh nee wacht, dan doe je je werk als politieagent niet meer goed tegenwoordig... want racisme!
U wilt gaan profileren? Tss. Snel uw mond spoelen met water en zeep.
Wat is verdacht gedragen?
@BobDobalina | 27-08-20 | 10:23: snel praten en zwart zijn.
Geef ze allemaal een muziekprijs. Verrijkend.
Amsterdam stond er al niet best voor, maar toch knap dat Halsema het nog sneller gaan verergeren.
Je kan inderdaad niet heel Amsterdam altijd maar fouilleren, maar beginnen in een paar wijken zoals Bijlmer, Nieuw West en Diamantbuurt zou al een klap schelen
Als je Bigidagoe heet ben je sowiezo af...
Als je niet weet hoe je sowieso schrijft ook.
@DrumPiet | 27-08-20 | 10:12: Je zal je maar druk maken hoe zo een 'muziekant' zich pleegt te noemen.
U mag me voortaan aanspreken met LLewellyan-Quamphoefshoe.
En oh, wee, als u dit verkeerd schrijft (laat staan uitspreekt!), dan schiet er wat.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-20 | 10:19: De Welshe Neger?
@henkvaningrid | 27-08-20 | 10:21: Alleen als u het op de juiste manier uitspreekt.
Je hoeft toch alleen de negers en Marokkanen maar te fouilleren? Veel effectiever dan zo een hele stad.
Vermoedelijk heb je dan 95% al te pakken. Triest maar waar.
Stom van me, ik was der zoontje vergeten.
De enige effectieve, nuttige en doeltreffende oplossing. Inderdaad dikke helaas voor die minderheid die er wel aan trekt.
95% van de Amsterdammers is inderdaad neger of Marokkaan
Afvalputje van het land. De groenlinkse gemeenteraad vervuilt het water nog eens even extra voordat het eindelijk de zee instroomt.
Goed om te zien dat misdaad daalt. Ik kan me nog heugen hoe er vroeger wel ieder uur geschoten werd.
Was het niet gewoon een vreedzaam BLM protest?
Burglary, looting, murder? Niet onmogelijk.
Gelukkig is de politie in Amsterdam een hele fijn, diverse en inclusieve club geworden. Er is dan ook heel veel tijd besteed aan inclusiviteit. Dat ondertussen de zware criminaliteit welig tiert, dat ziet de korpsleiding dan maar even door de vingers...
Over een jaar of 10 komt naar buiten dat diverse korpsen totaal niet meer functioneren : teveel eilanden die elkaar wantrouwen, totale corruptie en diverse collega's die aan hun diverse vriendjes vertrouwelijke informatie doorspelen. Dit wordt een shitshow van epische proporties. Maar wel lekker divers.
En oh wee, als je voortelt om , na zo'n aantal jaar netjes inclusief aan te nemen, waarbij normen naar de kelder zijn bijgesteld om ze maar haalbaar te maken, eens onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren hoe het nu loopt.
- Hoe functioneert deze nieuwe aanwas?
- Is er sprake van segregatie binnen de korpsen?
- Hoe zit het met misbruik van positie binnen de korpsen? Is er aantoonbaar verschil tussen deze inclusief aangenomen agenten en regulier aangenomen agenten?
@Suncatcher | 27-08-20 | 10:12: als indertijd Endstra op het bureau van politie was geweest, dan wist de Neus dat dezelfde dag nog.
Wat had dat huis misdaan dan?
Ik oeweet oewaar je huis oewoont.
Het is niet meer te stoppen, met alle consequenties van dien.
Femke zegt dus dat iedereen in Amsterdam overal en altijd wapens bij zich heeft. Alle Amsterdammers vindt zij dus potentiële criminelen De rest (vooral buitenlanders) mag Amsterdam niet meer in wegens corona. Opgelost.
Haha, ja. Hoe debiel haar redenering ook, dat is eigenlijk wat ze zegt.
Het is wel altijd een kleurrijke bedoeling.
De hele stad preventief fouilleren, nee dat gaat niet. Dat hoeft ook niet. Gericht preventief fouilleren, dat moet gebeuren. Maar dat mag nou net niet.
Agenten weten preciés wie ze moeten fouilleren.
Maar ja, om de schijn van etnisch profileren te voorkomen, wordt er dus maar helemaal niet gefouilleerd.
@Papa Jones | 27-08-20 | 10:10: dan maar flink wat doden en verdwaalde kogels
@Papa Jones | 27-08-20 | 10:10: de grootste grap is dat het geweld door anders gekleurden vaak tegen anders gekleurden is gericht. Dus dat preventief fouilleren zou juist hen helpen en de schijtgat wijken iets minder schijtgat maken.
Als je als man alleen vliegt wordt je er om de haverklap uitgeplukt voor een drugscontrole.
Wat je zaait mag je oogsten.... de grachtengordel, zit dat op schietafstand?
Black Lives Matter, wanneer ze dat zo uitkomt.
Zo burgemeester, zo stinkende Deugstad.
19 kogels! Dat is een ware kogelneger.
Kogelregen.
* veegt de koffie van de vloer *
@RickTheDick | 27-08-20 | 10:08: Freudian slip
Halsema klinkt zoals de bestuurders van de Democratische partij in de VS, die ook het geweld liever laten escaleren en anarchie laten ontstaan dan dat ze ingrijpen of federale troepen orde op zaken willen laten stellen.
Altijd comfortabel ons te realiseren een Amerika-expert in de gelederen te hebben. U draagt toch zeker ook een hoornen brilletje?
@Ridde Rogter | 27-08-20 | 10:11: Hij maakt een treffende vergelijking. Doet dat pijn?
En zodra de bevolking smeekt om in te grijpen, grijpt men de macht.
De absolute macht. Om een einde te maken aan een dergelijke anarchie, zijn harde maatregelen nodig en het opschorten van de grondrechten. En de mensen zullen dankbaar zijn, want de angst, de agressie, de onzekerheid, het geweld en de langdurige psychische druk (combat stress) heeft ze tot het breekpunt gebracht.
Was dit nou bij eb of bij vloed?
Hadden ze Femke's zoon maar preventief gefouilleerd.
Hete Aardappelsema..... djezus, hoe lang nog?
Four more years.Ze is benoemd voor zes jaar.
Zo lang Halsema politiek bedrijven belangrijker vind dan besturen gaan er nog wel wat kogels door Amsterdam. Halsema lost niets op maar creëert problemen.
En het regent, lodenstralen, cd van mij gekregen van mijn moeder...
Rapper? Je bedoelt drugs-handelaar?
Halsema heeft geen idee waar en hoe te beginnen. Zelf is ze niet persé tegen preventief fouilleren maar ze krijgt de meerderheid van de gemeenteraad niet mee. En aangezien ze aan de leiband van Groot
Wassink loopt... Moest er nog achter komen.
Halsema heeft geen toestemming nodig van de gemeenteraad: nl.m.wikipedia.org/wiki/Noodbevel
Halsema kan wel zeggen 'fouilleren helpt niet'...
Maar wat gaat ze dan wél doen?
Dat mens heeft echt geen daadkracht.
Het enige dat ze doet is moeilijk, bezorgd of vertederd kijken.
Ze zit in de spagaat dat ze niet van racisme beschuldigd wil worden. Daarom is extreemlinks niet geschikt voor bestuurlijke functies.
Als dit tussen boeren plaatsvond, werd alles afgegrendeld en kregen allen werkzaam in de agrarische sector en nevenbedrijven een herkenbare tag. Daarnaast werden er zoekingen verordonneert in huizen, stallen, auto's, bedrijven, tractoren en op persoon. De FIOD zou 24/7 doordraaien om bewijsmateriaal te creëren. En alle kinderen en ouders werden onder toezicht geplaatst ZONDER bezoekrecht.
Want extremisme is rechts.
Wie heeft er toch bedacht dat een burgemeester die illegale wapens niet eens uit haar eigen woning kan houden de juiste persoon is om schietpartijen en wapenbezit aan te pakken?
Amsterdam heeft het!
Amsterdam is de grootste dierentuin van Nederland.
Je kan ook niet verwachten van een burgemeester die haar eigen gezin al niet eens wapenvrij kan houden dat ze dit voor de stad wel kan doen.
Scherp :-)
Is die gast geboren?! Dacht dat 'ie uit de fabriek kwam..
Halsema heeft teveel last van policor reflexen om een goede burgemeester te kunnen zijn. Tijd om plaats te maken.
Grappig die Halsema. Haar redenering is binnenstebuiten en achterstevoren wel enorm stigmatiserend. Zij is goed.
Vroeger hadden we Corrie & de Rekels qua muziek.
Ja maar ook de rappers MC Miker G & DJ Sven.
@Piet Karbiet | 27-08-20 | 10:10: DJ Sven is nog wel aardig terechtgekomen.
Burgemeester Halsema is tegen maatregelen om wapengeweld tegen te gaan zoals fouilleren, dus dan moet je ook niet zeiken.
"Och was Ik maar, bij Moeder thuis gebleven"
www.youtube.com/watch?v=Pd9Xc8qmU0U
Rappen is een spraakgebrek van een mentaal uitgedaagd persoon. Ik snap best dat iemand gaat schieten.
Mijn idee. Je zal dit regelmatig aan moeten horen. En die Big-a-doe kan maar beter af gaan vallen want hij zal wellicht binnenkort moeten rennen voor zijn leven.
@Therapietje | 27-08-20 | 10:10: Het zou een mooi gebaar zijn van de
media om aan al die vlugpraterij geen aandacht meer te besteden.
Er is ruim voldoende ECHT talent in Nederland om die ghetto-meuk
mee te vervangen. Ik doel dan op mensen die een instrument
kunnen bespelen en die kunnen zingen.
En die wonen niet allemaal in Volendam.
@getzappad | 27-08-20 | 10:22: Goed plan, en stop dan ook de soepsiedie stromen naar deze bagger, laat ze hun eigen broek maar ophouden. Blijft er misschien ook geld over om te behouden wat écht de moeite waard is.
Mamabigidagoe
Faalsema laat overigens wederom zien volkomen incapabel te zijn met haar politiek-gedreven onzin. Ieder wapen wat door preventief fouileren van straat gehaald wordt is er één minder, en handhaven werkt preventief. Hoe moeilijk kan het zijn, muts!
Dat is VERBOTEN, want Etnisch profileren en da's racisme.
Preventief fouilleren heeft zich al lang bewezen maar Faalsema vindt een beledigde allochtoon veel erger dan een dooie allochtoon.
Waarom kunnen legale wapenbezitters WEL preventief gecontroleerd worden?
Ah, het dagelijkse stukje Amsterdamse misstanden. Kan nog altijd geen traan laten om wat er in die stad gebeurt. Men stemt en wilt links, dan krijgt men ook links. Maak van Amsterdam nou maar gewoon maar het Nederlandse Lesotho, dan blijft al die diversiteitswaanzin ook maar lekker in die multiculturele randstadenclave. Waar blijft die gracht?
Overal waar links aan de macht komt wordt het een shithole. Kijk maar naar de VS.
@Suncatcher | 27-08-20 | 10:05: En nog altijd heeft het gros van de mensen dat niet door. Overweldigend links stemmen op 'liberale' (lol) partijen en dan verrast zijn dat je stad, waar je bent geboren en getogen, naar de verdommenis gaat. Zulke mensen verdienen het ergens ook. Maar het ergste is dat ze op een gegeven moment niets anders rust dan te verkassen naar de provincie, waar ze hetzelfde geintje doodleuk opnieuw flikken.
@Suncatcher | 27-08-20 | 10:05: is trump links?
@BobDobalina | 27-08-20 | 10:19: Californië, Portland... Texas begint ook op een shithole te lijken doordat mensen Californië massaal ontvluchten.
@Suncatcher | 27-08-20 | 10:27: ohja, Chicago.. hoe kan ik dat vergeten. Wat een linkse shithole is dat.
Nee, maar wel veel burgemeesters en gouverneurs in die steden en gebieden waar veel minderheidsgroepen wonen. Juist daar is het een enorme chaos omdat de democratische partij de kant van BLM en antifa heeft gekozen en dat tuig hun gang laat gaan.
Ach, we zijn gelukkig nog niet zo gecucked als Frankrijk. Daar kan je als ambtenaar veroordeeld worden voor discriminatie zodra je maar bepaalde bevolkingsgroepen linked aan bepaalde cijfers...
Toch een geluk dat zijn vader blijkbaar ergens anders woont.
Die wonen altijd ergens anders.
@kwark001 | 27-08-20 | 10:06: lol
@kwark001 | 27-08-20 | 10:06: -Tienerzwangerschappen komen volgens het CBS het vaakst voor onder meisjes met Antilliaanse of Surinaamse wortels.—
Zie AD: www.ad.nl/rotterdam/vlaardingen-telt-...
Vaders lijden een Nomadisch bestaan heb ik gelezen in een wetenschappelijk essay
@Rotterdammert1965 | 27-08-20 | 16:48: Dat nomadisch bestaan is verklaarbaar. Als je drie lovebabies hebt gemaakt bij drie vrouwen, dan zitten er drie sociale diensten achter je aan om een ouderbijdrage te innen
Maar preventief fouileren moeten wij niet willen met zijn allen.
Op mondkapjes controleren heeft waarschijnlijk meer prioriteit dan op wapens in het land van mevrouw Halsema.
All Lives Matter. Toch ? Of praten we ineens over een verdienmodel ?
Schijnbaar kan niet iedereen die 'muziek' waarderen.
Maar dat handelden Asterix en co toch beschaafder af met hun bard.
@Heelsum | 27-08-20 | 10:07: Die waren daar ook heel consequent in.
REAGEER OOK