Vervanger Derk Wiersum stopt wegens gebrek aan beveiliging: 'Er gebeurt amper wat'
Ministerie van V en J te druk met op klokkenluiders jagen
Kroongetuige Nabil B. heeft geen advocaat. Dat komt omdat zijn vorige advocaat is doodgeschoten en diens vervanger stopt omdat hij ontevreden is met de beveiligingsmaatregelen van de overheidsinstanties. Dat zijn precies dezelfde overheidsinstanties die na de moord op Derk Wiersum ach en wee stonden te playbacken over de rechtsstaat. "Ik praat nu al weken met overheidsinstanties over de beveiliging van mijn kantoor en van mijzelf. Concreet gebeurt er amper wat. De maat is vol wat mij betreft." Wat ons betreft ook. Regel dit nou eens goed verdomme.
Reaguursels
InloggenO gelukkig hij wordt gewoon gelijk behandeld als de rest van het klootjesvolk.
Vast onzichtbare beveiliging net als de onzichtbare grenzen van Europa.
Dan krijgt de kroongetuige toch gewoon geen advocaat? De kroongetuige is ook uitschot. Mag wat mij betreft zichzelf verdedigen.
elk degelijke rechtstaat heeft een goede verdediging nodig, dus zeker zulke types en zulke 'bijzondere' zaken.
Poes Fiep | 18-12-19 | 20:40
Je maakt hopelijk een grap. Op het moment dat de staat haar burgers niet meer kan beschermen, is Nederland verworden tot de bananenrepubliek die Geenstijl het al tien jaar verwijt te zijn.
Ach niet zeuren. Het waarschijnlijk om dezelfde onzichtbare beveiligingsmaatregelen die de burger mag genieten als het bedreigingsniveau rood aanloopt.
Ongekend overschrijdend.
Maar,
Welke moord is dat niet dan als je het hebt over “deze”?
Normaal wordt tuig afgeslacht maar nu een advocaat. Dat is een wezenlijk verschil.
Ik ben benieuwd in hoeverre onze rechtspraak is opgewassen tegen dit soort terreur van monsterachtige proporties, waar onze samenleving en onze rechtsstaat nooit voor is opgericht en ook nooit voor is bewapend.
En zeg nou zelf, dat verwacht je als Thorbecke in 1848 toch ook niet?
Eigen schuld, dikke bult.
Het is wachten tot er een rechter wordt neergeknald.
Misschien houden ze dan eens op met hun fopstrafjes.
De overheid en z’n vazalen regelt dit soort zaken alleen goed voor zichzelf / topambtenaren & het koningshuis. De rest telt niet, en is alleen goed om te betalen voor de elite.
Mag lijen dat Boeren, bouwers en burgers nou eindelijk eens samen optrekken tegen dit veelkoppig monster! Of het nu dit soort zaken is, of de Stikstof pfas / belastingroverij en onderdrukken van ouders die volledig ter goeder trouw zijn met toeslagen, werkelijk niets brengen die prutsers tot een goed einde......
Het beste zou een ander stemgedrag zijn. Maar ja.......
@HenkyPanky | 18-12-19 | 16:30: Maar ja wat?
Misschien moet die adcocaat gewoon zijn eigen beveiliging regelen en betalen? Doen andere high risk bedrijven toch ook? Straks wil iedere commerciele organisatie politie beveiliging. Zijn genoeg bedrijven die commercieel actief zijn en bedreigd worden.
Er zou ook beter rechtgesproken kunnen worden. Er valt jezelf weinig te verdedigen als het systeem het laat afweten.
Tja na alles wat er gebeurt is is dat wel te vergelijken met ‘iedere commerciële organisatie’
Natuurlijk niet. Hij is onderdeel van het rechtssysteem en dat valt onder de overheid. Wanneer ik advocaat zou zijn en beveiliging zelf moet regelen in deze situatie, want “high risk”, dan zou ik de zaak gewoon niet aannemen en lost de overheid zijn eigen ellende maar op.
Misschien wil Taghi ook wel kroongetuigen tegen Nabil B. Dan kunnen ze allebei weer snel vrijgelaten worden. Zo sla je twee vliegen in één klap.
Het enige dat Grapperhaus doet is in de ochtend opboeren van zijn ontbijt, in de middag opboeren van de lunch waarna een siësta met open ogen volgt.
Hij gaat steeds meer op opa ‘hard aanpakken’ Opstelten lijken.
Is nou juist niet een van de kenmerken van een bananenrepubliek/narcostaat dat je je niet (meer) kunt verdedigen tegen de bedreigingen vanuit die hoek? Dat de mogelijkheden zeg maar zo'n beetje op zijn? De overheid de grip op de samenleving is verloren?
Precies! Het kenmerk narco-gerelateerde corruptie tot in de hoogste kringen is voor ons gewone burgers niet direct zichtbaar en zal dus waarschijnlijk hooguit bij toeval bekend worden.
De overheid is steeds minder in staat om de simpelste dingen goed te laten verlopen, laat staan ingewikkelde zaken. Men is gevangen in een monsterlijk groot, geld en tijd verslindend bureaucratisch gedrocht. Niemand die overzicht heeft, alleen het eigen relatief kleine stukje verantwoordelijkheid. Overstijgend kan en durft niemand te denken, laat staan handelen. Er is geen visie, er zijn alleen protocollen. Gaat iets mis, dan is de cultuur om de doofpot te gebruiken.
De overheid is daarnaast zeer arrogant. Telkens weer die houding dat zonder de overheid niets loopt en de samen
Erving ineen zal,storten. Nee dus. De samenleving in Nederland draait grotendeels goed, maar dat is ondanks de overheid. Burgers en bedrijven houden dit land draaiende.
Wat de overheid moet doen, is grondig afslanken en zich beperken tot basale zaken: veiligheid, justitie, voorwaarden scheppen dat de zieken, ouderen en zwakken in de samenleving op rechtvaardige manier ondersteunt worden.
NIET: allerlei onzin ondersteunen met subsidies voor de meest grote waanzin, projectgroepen opzetten, bakken geld naar de EU laten stromen omdat daarmee leuke betrekkingen voor Nederlandse overheids-oligarchen. Het woord overheidsdienaar krijg ik niet meer uit mijn strot dan wel toetsenbord.
Deze advocaat zou gewoon beveiliging moeten krijgen. Laat de betreffende diensten dat zelf regelen, maar het lukt niet? Waarom niet. Het is totale desinteresse bij Grapperhaus en consorten. Ze blaten wat op TV als er een kalf is verdronken maar niet in staat een put te dempen.
Misschien ook een soort "omvolking", waar is PvdLandgenoten?
Geen macht/geld, geen beveiliging. Niet anders dan in elk shithole country. Des te sterker geldt dit met toenemend geweld. Wen er maar aan.
Weer een kenmerk van een juridische bananenrepubliek toegevoegd aan het NL-blazoen.
Eerst Snel, dan Grapperhaus.
Sorry, ik droomde even weg.
Grappermaus doet gewoon een Ruttetje "Ik kan het me niet meer herinneren."
Tja een getuige bijstaan zal ook wel niet zoveel opleveren dus 'geen risico'
Advocaten,..... waarom ze tot de chordata gerekend worden is me altijd een raadsel gebleven
Wellicht is het mijn paranoia, maar deze hele kwestie maakt mij een te geregisseerde indruk, terwijl de fouten zich blijven opstapelen. Dit, het per abuis in beeld brengen van de kroongetuige en ik vraag me nog steeds af welke opsporingsmethoden gebruikt zijn (die zijn sinds de IRT affaire nogal karig qua legaliteit) zowel door het OM als de buitenlandse opsporingsdiensten.
Gegeven de geldstromen van de narcoticasector, waarvan de officiële schattingen uiteenlopen van 3 tot 18 miljard (die laatste nota bene zonder meerekenen van de cokehandel) is zo'n Taghi natuurlijk maar een onbeduidend radertje, voor hem letterlijk een paar dozijn anderen.
Nogmaals, het totaalplaatje klopt volgens mij niet. Dat kan meerdere dingen betekenen. Wel hoop ik dat Taghi zelf wel goed beveiligd wordt. Interessante kwestie vanuit de optiek van het overleven van onze rechtsstaat.
"Wellicht is het mijn paranoia, maar deze hele kwestie maakt mij een te geregisseerde indruk."
Op mij ook en dan met regisseurs tot in de hoogste kringen.
De staat zegt dat ze optreedt maar doet dit niet of nauwelijks. Nederland is doordrenkt van drugs hetgeen zich op meerdere fronten manifesteert. Jongelui (niet zelden met een niet-westerse achtergrond) hebben een uitgavenpatroon dat alle perken te buiten gaat. Dure auto's, kleding, electronica, vacanties etc etc. Dit kan iedereen elke dag in zo ongeveer iedere straat met eigen ogen zien. Optreden van e overheid, niet of nauwelijks. De overheid is zelf de grootste ondermijner. Jongelui verkiezen de misdaad boven een " normaal " bestaan. luxe Een luxe leventje is nu eenmaal aantrekkelijker dan een baantje met modale inkomsten. Zeer geringe pakkans; wie doet je wat. De staat incasseert bij alle uitgaven BTW en inkomstenbelasting etc. Als deze criminaliteit serieus zou worden aangepakt betekent dit een enorme uitgavenverhoging door meer Justitie, rechtszaken, gevangenissen etc terwijl de inkomsten significant minder worden. De drugssector is een economische sector van belang. U denkt toch zeker niet dat de staat dit zomaar teniet doet. Slaapt u rustig verder !
"ach en wee stonden te playbacken"
Prachtig beschreven.
Grapperhaus
Van besproken gedrag, zoals alle daders die opereren namens EU.
De "tuinen van skippy" zijn 100% te begrijpen hoewel die van de OnderwereldMonoplisten natuurlijk niet mogen bestaan.
Met participatiemaatschappij wordt bedoeld dat je mag klikken bij de pliesie die niet handelt of niet kan of mag handelen en dat je de StEUer bezahlen soll en je maul haltet.
NIET dat de burger actief participeert in het uitvoeren van justitie.
Zelfs niet waar een verheven gewaand waanzinnig persoon uit de dadergroep "doodslag" noteert waar er een moord is gepleegd, en waar er "moord" had moeten staan en een straf van 41 jaar had moeten worden opgelegd.
gotverderdegotver
Dan mag je de Zweihander meenemen vind ik, concealed carry uiteraard.
Misschien moet ze nog wat gaarkeukens en Toyota Cruisers uitdelen aan de verkeerde clubs.
Je verwacht het niet................
Wat zal het druk zijn nu in de safe spaces van de Nederlandse rechtenfaculteiten.
Yeo wrange grapjeshuis had het te druk met, we hebben hem. En zeg maar het veerineigenreetsteken. Dat is namelijk een stuk belangrijker en haalt zo lekker de focussen weg op al het andere falen. Constant weer. Het is hard mischien. Maar dit kabinet is echt heel erg kapot!!Maar ja zo meteen het volgende faaldebat. Het ene met oma is nog bezig!!!
Als je als overheid zo vaak faalt in het beveiligen van iemand, het was bij Fortuyn al aantoonbaar zo, dan interesseert het je diep van binnen gewoon niet echt een klote.
Dan doe je het alleen maar voor de bühne, en niet omdat je het intrinsiek echt belangrijk vindt.
Fortuyn heeft altijd beveiliging geweigerd.
@Psycho3 | 18-12-19 | 14:01:
'Wonderlijk genoeg' vond PvdA-minister De Vries net als Fortuyn het taartincident wel degelijk ernstig, schrijft de commissie-Van den Haak in haar rapport De veiligheid en de beveiliging van Pim Fortuyn. De bewindsman gaf meteen opdracht aan de met persoonsbeveiliging belaste instanties te onderzoeken of Fortuyn bescherming nodig had. De BVD (thans de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) moest een diepgravende dreigingsanalyse maken.
Tot twee keer toe lag er binnen 24 uur een antwoord van de BVD op zijn bureau: van een concrete dreiging tegen Fortuyn was geen sprake. Hoe heeft de dienst dit in zo'n korte tijd kunnen onderzoeken, vraagt de commissie zich meermaals in haar rapport af. Het 'vrij onthutsende antwoord': er zijn helemaal geen serieuze analyses gemaakt.)(!!!)
Zo had de BVD volgens Van den Haak c.s. geen van haar regionale contactpersonen bij de politie gevraagd of er incidenten rond de LPF-leider waren geweest. Ook het analyseren van mediaberichten was achterwege gebleven. De commissie heeft dit wel gedaan en kon mede daardoor vaststellen dat een bescherming van Fortuyn tegen opstootjes en taartacties toepasselijk was geweest.
@Psycho3 | 18-12-19 | 14:01: Nope
De rechtsstaat is zo langzamerhand gemuteerd in een lachertje.
Rechters die allemaal uit dezelfde linksdraaiende fabriek afkomstig zijn.
Een fabriek waar ze van daders slachtoffers maken.
Rechters die bovendien dusdanig onderbezet zijn dat ze zelfs de meest basale taken niet naar behoren kunnen uitvoeren.
Een politiemacht die in de afgelopen 40 jaar volledig is kapot-bezuinigd: te weinig mensen, met te weinig salaris, te weinig materieel dat bovendien deels hopeloos gedateerd of anderszins kwalitatief ondermaats is. Teveel vrouwelijke agenten, waardoor de intimiderende werking van de politiemacht wordt ondermijnd, en een leger dat die naam amper nog verdient.
Een 'rechtsstaat' bovendien die al geruime tijd geleden haar geweldsmonopolie deemoedig heeft ingeleverd bij allochtone barbaren, buitenlandse criminelen en met messen zwaaiende pubers die de dienst uitmaken in de openbare ruimte.
Komt nog bij een verstikkende bureaucratie die elke procedure degradeert tot geroer in een emmer behanglijm.
Oude mensen zijn hun leven niet meer zeker op straat omdat ze om een paar tientjes worden doodgestoken en advocaten kunnen hun werk niet meer doen omdat ze onbeschermd worden geconfronteerd met huurmoordenaars.
En er gebeurt niets. Of te weinig. Of te laat. Of alle drie.
En het enige waarvoor de politiek écht voortvarendheid toont, en bovendien bakken met geld voor uitgeeft, is Het Klimaat. Want jongens, jongens, wat een enorm en alarmerend probleem is dat toch; ik heb nú al natte voeten en ik heb al in geen tijden meer een ijsbeer gezien.
Het Klimaat: de nieuwste religie. Compleet met Paus Timmerschwanzig de 11e. Het gekkengetal staat op zijn voorhoofd geschreven. Maar dan die 'gelovigen'...
'Recht is iets kroms dat verbogen is'. (Bul Super) Je kan niet spreken van een rechtsstaat als er juridisch niks meer recht staat.
Renske en Pieter zijn ontzettend goede kamerleden. Unicorns.
Hulde.
Dat wordt hopelijk een volgend topic?
Eenhoorns?
Misschien denken die dwaallichten van justitie wel dat nu ze Taghi 'hebben', er niet meer beveiligd hoeft te worden. De naiviteit schijnt in de die kringen enorm te zijn.
Minister Grappenmaker met zijn rechtstaat! Welke, de Nederlandse? Dat is het al lang niet meer? Grappenmaker die met jihadstrijders wilde praten, zal ze leren! Typisch een figuur van dit waardeloze kabinet. Wereldvreemd en van het padje!
Ja fucking hel
Hoe moeilijk is het nou om gewoon om een abraham voor dat kantoor neer te zetten
Nederland is geen rechtsstaat meer.
Neem nou iets simpels als dit:
www.bndestem.nl/binnenland/justitie-w...
WTF .. zoiets verzin je niet ..
Deze faal alleen is een topic waard. Kunnen ze nou niks?
Ongelooflijk, hoe bestaat het, dat kun je toch niet bedenken, of zouden ze (justitie) het expres gedaan hebben om hun minachting voor de slachtoffers te tonen.
Stuur die gast maar naar Marokko. Denk dat hij daar gewoon de doodstraf krijgt als opdrachtgever voor die moord waarbij de zoon van een rechter omkwam.
In NL krijg je al gauw een proces van Hollederiaanse afmetingen dat jaren gaat duren, healf Justitie lamlegt en uiteindelijk resulteert in een straf van hoogstens 10 jaar cel.
Als die nichtenkop van een Taghi hier aankomt heeft ie meteen hartklachten ofzo, en stelt men alles uit, stuur 'm maar naar z'n halal land Maroc, kan ie daar wegrotten.
ja, opsturen en wij betalen alles voor Marokko, zijn we en goedkoper uit en krijgt hij een hogere straf en zit hij in slechtere omstandigheden (hopen we dan).
Je kan ook niet alle marrokaan/moslim gerelateerde strafzaken/juridische afhandeling opeens gaan beveiligen! Stel je voor hoe stigmatiserend dat voor die groep zou werken. Grapperhaus heeft dus in het geheim besloten dat we dat met zn allen niet moeten willen. En zette Ed Sheerans ‘this is not who we are’ nog maar eens op...
Dan zou je het over ruwweg de helft van de gewelds- en drugszaken in NL hebben ,want Marokkaan en/of Moslim gerelateerd. Wordt te duur.
Idee: weer een leger oprichten. Hebben andere landen ook gedaan. Wel munitie kopen, zodat de soldaten kunnen doen wat de politie niet meer mag.
Ja en het is enkel opgeschort die dienstplicht kan zo weer worden geactiveerd, is ook een gezondere dagbesteding dan bij moeders thuis te gamen en s'nachts de boel te gaan verampeneren voor anderen.
Rechtsstaat? Hahaha! Hier, een blauwe envelop.
Nee joh. Gaat toch allemaal elektroniek tegenwoordig? Papierschaamte.
@Nivelleermarionet | 18-12-19 | 13:30: Ik krijg altijd een blauwe envelop waarin staat dat ik electronisch aangifte moet doen.
Ik kreeg er een dat ik meerdere vuile diesels op kenteken heb, maar als ik betaal is het in orde.
Viel me dus mee da tik niet meerdere brieven kreeg, iemand is aan het database choppen.
Hals- und Beinbruch voor de OvJ's en rechters in het Taghi-proces!
Tja als men twintig bn ers, vijftig burgermeesters en tweehonderd wethouders moet beveiligen dan staat zo'n advocaat wel achter in de rij.
Ja, dat gebeurt in een narcostaat. Advocaten op klaarlichte dag vermoord, officieren en journalisten ernstig bedreigd, kranten en weekbladen met mortieren beschoten, lekkende hoofdagenten, wekelijks liquidaties, dagelijkse drugsafval gedumpt, handgranaten voor de deur, plofkraken, pakkans nihil en overal shisha lounges waar zware criminelen ongestoord hun werk kunnen doen. Maar he, er is wel een diversity officer!
Maar is er ook een Dienst Herstelbetalingen?
zelfs op die genderneutrale plee zit je in de shit van anderen...
@Nivelleermarionet | 18-12-19 | 13:33: Jawel, die heet Ontwikkelingssamenwerking.
Een beetje kroongetuige zegt onder deze omstandigheden dan toch screw it? Ik zie dat hele proces tegen die Taghi al bij voorbaat in duigen vallen. Dan maar hopen dat Marokko die vuile viezerik in handen krijgt. Die Grapperhaus word je ook niet vrolijk van.
Die kroongetuige zal wel wat te winnen hebben bij het kroon-getuigen.
@Eierbal-is-fijn | 18-12-19 | 13:27: Kroongetuige is zelf ook een meedogenloze crimineel die op deze manier strafvermindering of zelfs kwijtschelding krijgt. Gewoon stoppen met die onzin.
Onze overheid zal wel weer geschokt zijn. lolzzz
Ik heb er wel begrip voor. Grappenhaus en zijn troepen hebben het razend druk met het bestrijden van criminele meningen, waar er steeds meer meer meer van komen.
Vandaag trokken de "boerenleiders" zich ook nog eens terug van groepsvervolging, zodat tigduizend boeren allemaal individueel op de bon geslingerd moeten worden. Ga daar maar eens aanstaan als Grappenhaus en/of OM en linkse rechter.
Zo komt er van het bestrijden van de alledaagse criminalteiten natuurlijk niets terecht. Bovendien blijven kroongetuige en klokkenluider nu eenmaal risicodragende hobby's.
Ik heb ooit een staan demonstreren voor het ministerie van Justitie & Veiligheid, als éénmansdemonstrant heb je namelijk geen vergunning nodig. Dat was in de tijd van de bonnetjesaffaire toen die dikke vetklep Ard van der Steur die tweette "ik ken mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn" groot in het nieuws was. Toen ik daar stond hebben behoorlijk wat ambtenaren mij aangesproken omdat ze helemaal klaar waren met de cultuur op het Min. van Justitie & Veiligheid. ik kreeg vrijwel uitsluitend verhalen te horen in de trant van de afdelingshoofden zijn allemaal maar dan ook echt allemaal PSYCHOPATEN. En als je je mond open deed was je zwaar de Sjaak. Tja do I need to say more? Het is gewoon de bedrijfscultuur die doodziek is en een totaal incompetente minister als Grapperhaus gaat daar uiteraard geen verandering in brengen. Nederland Bananenland.....
Niemand heeft een vergunning nodig om te demonstreren, ook niet als je met een groep bent.
@Eierbal-is-fijn | 18-12-19 | 13:28: Jawel.
@Eierbal-is-fijn | 18-12-19 | 13:28:
Pegida heeft andere ervaringen.
@Eierbal-is-fijn | 18-12-19 | 13:28: www.denhaag.nl/nl/meldingen/meldingen...
@2voor12 | 18-12-19 | 13:30: Ha, ha LOL.
@beiden : Ik weet dat het lokale bestuur het graag zo wil doen lijken, maar het is niet waar. Je mag de openbare orde niet verstoren.
Je hebt geen vergunning nodig om te demonstreren. Je hoeft het ook niet aan te melden.
@Roadsurfer
Ik vind het erg interessant dat je dit vertelt. Bedankt.
@2voor12 | 18-12-19 | 13:30:-
Een Zwarte Piet-uitmonstering dragen leidt al tot arrestatie.
Ja, ja komt allemaal goed. Ferd is gewoon nog ff op zn ipad naar een voetbalfillumpie aan het kijken..
Dank voor uw goede geheugen inbreng. Ja, ze hebben het maar druk met onze veiligheid.
Huishoudelijke aanmaning: blijft u vooral allen stemmen op politici die zich druk maken over genderneutraliteit.
Beetje offtopic:
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort zaken.
Weet iemand hoe bijvoorbeeld die Inez Weski nou geld krijgt van Taghi voor haar verdediging. Zal hij gewoon een (gedoogde) bankrekening in Nederland hebben? Gaat dat contant via stromannen. Dat laat toch allemaal sporen na. Of wordt dit door de staat gefaciliteerd?
Enne is het niet strafbaar als je je laat betalen met geld waarvan je zeker weet dat het uit criminele bron is? Heling? Deelname criminele organisatie?
Wie-o-wie?
Het eerste vraag ik mij ook zeer regelmatig af....
Dat lijkt af te hangen van wie de betrokken advocaat is. Als je Bram Moszkowicz mag het niet, maar als je Ficq of Plasman heeft, mag het wel.
@Weerduivel | 18-12-19 | 13:25:
Taghi heeft geen vast inkomen volgens zijn belastingaangifte en daarom zal die advocaat wel door ons betaald worden.
Zou me niet eens verbazen als het zo is.
@2voor12 | 18-12-19 | 13:29: Zou ook nog kunnen. Zo'n advocaat ziet het verdedigen van zo'n client vaak als 'goede pers'.
@Weerduivel | 18-12-19 | 13:36:
Advocaat wil een nieuwe klantegroep aanboren: mocro criminelen.
Je moet er maar zin in hebben.
Vrres dat men onder ogen moet zien, dat men de mega criminaliteit in NL simpelweg niet meer de baas kan, Brabant overgenomen door crack/ pillen maffia, de rest door Mocros, Romas, en andere Untermenschen die je Opa van 64 bij de pinautomaat doodsteken voor een paar tientjes.
Wel ietwat opvallend dat nu Taghi is opgepakt, de advocaat van de kroongetuige er mee stopt... toeval??
Nee geen toeval, het word hem te heet onder de voeten en de staat doet niets om hem te beveiligen. Waarom je leven op het spel zetten voor dit land
Treurig, misschien zijn we wel niet zo welvarend, wat altijd wordt gezegd over Nederland, als we dit niet gewoon kunnen regelen.
Het is vaak meer een kwestie van amateurisme en slechte organisatie. Iedereen kijkt naar elkaar en niemand voelt zich echt verantwoordelijk. Grapperhaus is ook meer jurist dan stevige manager. Hij wordt iedere keer weer verrast.
@Kuifje-in-de-EU | 18-12-19 | 13:24:
Zit iets in Kuif (En we zijn natuurlijk in een nieuwe situatie beland waarbij er altijd aanpassingsproblemen zijn, logisch). Maar ik denk dat de hoge kosten ook meespelen. Een verkregen budget, om deze zaken te regelen, is ook niet bodemloos.
Zou men in Den Haag het er om doen? Je gaat het bijna geloven.
Advocatenkantoor de Vries en de Vries zou hier een rol in kunnen spelen.
Benoem een advocaat op afstand. Bijvoorbeeld een die in de US zit. Wonen vast Nederlandse of in Nederlands strafrecht, gespecialiseerde advocaten daar.
Dat werkt niet. Daar komt nog bij dat grote criminele organisaties overal contacten hebben.
@Gravin v Kippenbouth | 18-12-19 | 13:22: Hoeveel illegale kriminele mocros geloof jij dat er in de VS rondlopen ?
Een panel van 120 advocaten alle anoniem bij aanwijzing.
Dat is wel een typisch Nederlandse oplossing. Niet het probleem aanpakken, maar de gevolgen. Zelfde als bij de geldautomaten die nu s-nachts dicht zijn.
Nederland moet eens de problemen bij de wortel gaan aanpakken!
Herr Grappenmaus loopt vlgs. mij altijd ietwat achter de feiten aan.
Ja, die indruk heb ik ook.
Weg met de regering. Nu!
Maar wie gaat dan meer windmolens bouwen?
Dit roept om een noodwet. Opsluiten met Epstein lakens moet verplicht worden voor maffialeden. Die werken goed. Camera's uit. Bewakers kijken net effe de andere kant op.
Lach mee op de westerse tekening van Gokmen T(urk)
Gaan nu de tekenaars ook al in de deugzone bivakkeren! waar is free Nekschot!
www.telegraaf.nl/images/1155x650/filt...
Turken zijn geen negers.
Terwijl iedereen die mafketel gewoon op dumpert/youtube kan zien, de ‘halve kont-turk’..
Elk normaal mens kon toen al zien dat dit figuug niet koosjer was, behalve koosjer was, behalve d66’rs.....
www.google.nl/search?q=halve+komt+sta...
Oh die gast, heeft die nederlandse moeders dan?
Want ik verwachtte een snor vanaf boven de ogen.
Kunnen die werknemers van Taghi BV niet ingeschakeld worden voor de beveiliging. Ze zijn zo professioneel als wat en zitten eerdaags zonder werk. win-win.
Maar Ridouan Taghi zit toch vast?
Dan is hij toch geen bedreiging meer?
Wishful thinking...! Als die gast zijn zaken voorbereidend op orde heeft gemaakt, kunnen er nog interessante dingen gebeuren...
Gaat ie nou uitgeleverd worden of niet?
@Overmar | 18-12-19 | 13:16:
Marokko wilde hem ook hebben geloof ik.
Maar daar heb ik toch echt mijn vraagtekens bij.
@Overmar | 18-12-19 | 13:16:
Ja.
@Overmar | 18-12-19 | 13:16:
www.nrc.nl/nieuws/2019/12/16/om-optim...
@Nemo_Tenetur | 18-12-19 | 13:15: Vandaag ergens in een krant gelezen dat er al 10 opvolgers klaar staan voor hem.
@Mr.Crowley | 18-12-19 | 13:19: Dank.
@dreistein34 | 18-12-19 | 13:20:
Dat is geen nieuws. Nederland is al enige tijd geleden gestopt met een rechtsstaat te zijn. Voorlopig staan de criminelen op voorsprong.
@dreistein34 | 18-12-19 | 13:20: Daarnaast is het het hele logistieke stelsel intact, compleet met corrupte en 'tippende' politie-, haven- en douanebeambten en een gatenkaas-landgrens.
@Dreistein; Anderen die dit gat op willen vullen zijn er natuurlijk altijd, al denk ik dat het niemand uit zijn eigen organisatie zal zijn. Justitie zit daar bovenop en decimeerd die organisatie op het moment. Het is geen Italiaanse maffia met een hiërarchische structuur dus opvolging komt vanuit een andere hoek waar op dit moment minder zicht op is, waarschijnlijk Albanezen ofzo. Het gevaar van Taghi zit hem in het feit dat die gast bulkt van de poen en mogelijk al lang geleden wraakacties op touw heeft gezet en vooruit betaald indien hij vast zou komen te zitten... De vraag is of dit gaat gebeuren of niet. Die kans is aannemelijk aangezien Taghi een enorm ego heeft met enorme geldingsdrang...
@Nemo_Tenetur | 18-12-19 | 13:28:
Dat weten we allemaal wel.
Het is pas nieuws als Nederland weer een rechtsstaat is.
Ligt uiteraard weer alleen maar aan de centjes. Want als deze advocaat een partner en kinderen heeft, en ouders, zullen ook zij beschermd moeten worden. En tsjah, dat zijn een boel mensen dan. Misschien moeten we maar niet meer met kroongetuigen gaan werken. Kroongetuigen hebben belangen. Dat klopt niet.
Gewoon wat minder importeren. Als we dat de laatste 15 jaar hadden gedaan was dit hele proces niet nodig geweest.
Kroongetuigen moeten hun b*k houden, je ziet wat er anders met je gebeurt.
@Tuinhekje | 18-12-19 | 13:24:
Hij zegt het min of meer zelf al:"Overschrijding van de grenzen.". Zo ziet de gemiddelde Nederlander de invasie van lieden van bedenkelijke pluimage...
Ongehoord dit! Wat een aanfluiting voor de hoeren van Justitie. Wie werd ook alweer ook slecht beveiligd?
Als niemand anders het zegt, zeg ik het maar gewoon; Pim Fortuyn... Arme Pim...!
@Nemo_Tenetur | 18-12-19 | 13:17: die dus.
Hier kun je dus op wachten: het hele systeem is door een door verrot. De overheid is ziek, zwak en misselijk. Links Nederland staat erbij en kijkt ernaar. Rechts draagt mogelijke oplossingen aan maar wordt op een even zieke manier door de politiek kalt gesteld. Walgelijk.
Wel woorden en geen daden, de overheid faalt op veel terreinen
Mooi, ziek land, met de watjes in de regering en parlement. Ga door ga door, dan komt regime change sneller!
Er is geen gebrek aan politie in Nederland, er is gewoonweg véél te veel criminaliteit.
Heb je 'm ook door?
Teveel criminaliteit? Zijn er dan ook al plannen om uit te zoeken hoe dat komt?
De politie moet alvast wat uren vrijsparen als zometeen het hoogseizoen van de flitsdrukte eraan komt als we maar 100 kmh mogen.
Schijnbaar hanteert grappenhaus een dubbele standaard als het om moord gaat.
Bij de een is het immers een “ongekende overschrijding” en bij de ander wellicht wat minder..
Ik geef het je te doen. Prettige wedstrijd.
vette en terechte kritieken op zijn twitter account... alsof hij die leest...
Daar hebben politici een woord voor, populisme. Grapperhaus wordt met de grond gelijk gemaakt op Twitter. Maar als ie vervolgens dat ene woordje zegt, is alles weer koek en ei.
Zo kennen we de Nederlandse overheid tenminste weer. Begon me al zorgen te maken dat de overheid daadwerkelijk eens aan het werk zou gaan en doet wat ze beloven te doen in plaats van stoere taal te roeptoeteren.
Er moet eerst een moord gepleegd worden voordat er iets gebeurt... ow wacht...
De boeren zijn al vermoord, en u ook straks in uw portemonnee als dit niet al het geval is.
@born2killn00bs | 18-12-19 | 13:08:
De boeren zijn uit de dood herrezen!
Ja hallo, ze zijn nu met Taghi bezig.
Ik kan de achtergrond niet lezen, want Televaag en betaalmuur.
Zijn er eigenlijk werkelijk mensen die betalen voor dat vodje?
Maar ook zonder alle feiten te lezen kan ik de man alleen maar groot gelijk geven wanneer de beveiliging ondermaats is.
Zijn er werkelijk nog steeds mensen die niet weten hoe je die gratis kunt lezen?
Rechter muisbutton en incognitovenster...
@Gulliver | 18-12-19 | 13:13: Dat bedoel ik . +1
@Gulliver | 18-12-19 | 13:13: Ja... Ik stop er ook mee...
Geldt niet alleen hiervoor! Ook het kroongetuigen programma faalt! Klokkenluiders staan ook alleen! Zo worden we een mafiastaat
Deze moord op Wiersum is een ongekende overschrijding van de grenzen van de rechtssstaat.
Maar de moord op die mijnheer die een week voor zijn pensioen bij een pinautomaat geld gaat pinnen en overhoop gestoken wordt is dat niet?
Nee.
Neen, want dat straalt weer zo slecht af op een minderheid die anders nooit problemen veroorzaakt.
@eerstneukendanpraten | 18-12-19 | 13:25:
Het ligt er dus aan wie er vermoord wordt?
Dat twitter is toch wel een enorm handige uitvinding... om je van iets moeilijks heel erg makkelijk af te maken dan.
Wat functioneert er nog wél goed in dit godvergeten land? Rutte zal de geschiedenis ingaan als de grootste clown uit de naoorlogse periode en de Val zal niet gaan over een muur maar over een continent dat geen muren wilde!
Het is niet toevallig dat het zo allemaal ineens misgaat. De jarenlange betonrot in het systeem (slecht functioneren OM, rot op het ministerie V&J en de kapotbezuinigde pliesie) komt gewoon nu pas steeds vaker aan het licht
Bananenrepubliek Nederland.
Een politicus die harde woorden spreekt, beloftes maakt en uiteindelijk niets onderneemt? Ongekend!
Het heeft geen invloed op de belastinginkomsten. Dus heeft het geen prioriteit. Het failliet van de staat. Wat leven we toch in een geweldig land. Nou ja, Brussels wingewest.
Wat aantoont hoe hard de realiteit is.
Had ook niet anders verwacht.
En zo zakken we verder in het moeras.
REAGEER OOK