VIDEO. Arts-microbioloog opent RIVM-doofpot over ventilatie: 'Ik mocht dit niet onderzoeken'
Dappere dokter demonteert doofpot
Goedemorgen. Dit fragment uit Op1 moet u even terugkijken. Arts-microbioloog Peter de Man vertelt daarin over zijn onderzoek naar de rol van de ventilatie in de verspreiding van corona in een verpleeghuis in Maassluis. Onderzoek dat het RIVM stil probeerde te houden. Onderzoek dat De Man volgens het RIVM en de GGD helemaal niet had mogen doen. Maar onderzoek dat hij toch deed. Onderzoek waaruit bleek dat in het verpleeghuis op 1 van de 7 afdelingen vrijwel alle bewoners waren besmet en dat nou net die ene afdeling een afwijkend ventilatiesysteem had. Onderzoek waarna het RIVM de richtlijn over ventilatie aanpaste. Onderzoek waar het RIVM niet op durft te reageren in de media (behalve op de eigen site). Onderzoek dat zeker niet alle antwoorden op alle vragen over de rol van circulatie geeft, maar onderzoek dat in een vrije en open samenleving, op een vrije en open manier besproken zou moeten kunnen worden. Wij zijn volwassen mensen in een volwassen democratie. Toch, Mark Rutte?
SAILLANT: Vlak voor de uitzending begon plaatste de NOS (bekend van bukken voor politieke druk als het eventjes ingewikkeld wordt) een bericht dat volgens de GGD de ventilatie 'waarschijnlijk' geen rol speelde. Wij zouden dat best willen geloven. Maar dat kan alleen als kabinet, RIVM en de GGD's deze discussie in alle openheid voeren.
Reaguursels
InloggenOnze machthebbers weten alles van zakkenvullen voor zichzelf, iets anders daar weten ze geen raad mee. Wat iedereen al weet dat moet onze overheid gaan onderzoeken.
Deze meneer beschrijft helemaal geen nieuwe vondst.. Een algemene term voor wat er op die afdeling is gebeurd bestaat hier al lang voor: Sick Building Syndrome. Je hoeft er niet eens voor gestudeerd te hebben om even op te zoeken dat SBS voor SARS in 2003 een bewezen vector was. Staat gewoon al lang in de vakliteratuur.
En tja.. Covid is gewoon een SARS variant...
En oh ja.. voor griep geldt SBS ook als vector, maar dan elk jaar.
Precies.
Geldt trouwens ook voor het noro virus. Verspreidt zich ook al vele jaren als een dolle door elk verpleeghuis.
Dit fragment is iets wat elke politicus zou moeten zien, maar de heren en dames op het pluche volgen liever de richtlijnen van het RIVM.....
Onzin.. het RIVM en het kabinet vormen samen het OMT en daarin worden alle beslissingen genomen door het kabinet. Het RIVM legt alleen uit wat het kabinet wil laten geloven.
Daarom staan hun uitspraken ook haaks op de werkelijkheid. Al sinds februari.
Spreekpoppen om beleid af te dekken heet dat
misschien zou 'Diamond Princess' de heren en dames ook al wat moeten zeggen. Of alweer vergeten? Overigens de shit gaat nu wel de spreekwoordelijke ventilator raken...
60% van de slachtoffers viel in verpleeghuizen en het RIVM geeft ze een trap na. Omdat het virus niet mee actief was in de ventilatiesystemen is deze verspreidingsweg niet aannemelijk zegt het RIVM. Hoe dom moet je dan zijn. Het sample is 9 dagen na de besmettingen genomen en is dan inderdaad gelukkig niet meer besmettelijk. Maar hoe komt het daar?
De RIVM heeft onderhand de betrouwbaarheid van een tros bananen. Het is de afgelopen tijden wel duidelijk geworden dat ze niet onafhankelijk zijn, graag goochelen met cijfertjes en advies op bestelling leveren. In de huidige vorm als onderdeel van de overheid kan het huidige RIVM beter worden opgeheven. Deze ongeloofwaardigheid kunnen ze in de toekomst nooit herstellen.
En waar staat precies dat ze onafhankelijk moeten zijn? Wie heeft die fabel ooit bedacht? HetvRIVM heeft als taak ziektebestrijding en het voorkomen daarvan DOOR het uitvoeren van het kabinetsbeleid daarin, WAARONDER de communicatie.
@Epistulae_Morales | 12-08-20 | 17:37: Rutte heeft dit over zichzelf afgeroepen. Hij zegt dat hij luistert naar de (onafhankelijke) deskundigen. Maar dan moet je ze ook niet gaan zeggen wat ze moeten zeggen en vooral weglaten. Dan zaag je de poten onder je eigen stoel vandaan.
@Epistulae_Morales | 12-08-20 | 17:37:
De nieuwe wet voor verplichte quarantaine word de volgende golf bejaarden moord. Dood door eenzame opsluiting.
Ventilatie en buitenlucht zou een veel te makkelijke oplossing zijn natuurlijk. Daar jaag je geen angst mee aan.
Als het RIVM toegeeft dat dit een probleem is moeten ze ook toegeven dat vliegen een probleem is.
Dat is dan weer een probleem voor marketing Markie met z'n economische belangetjes..
Moeten we lekker on de pet houden...
Of gelooft u die BS die door de paarse broeken brigade in de luchtvaart verkondigd wordt dat lucht iedere drie minuten ververst wordt ... in een zuurstofarme buiten omgeving?
Het RIVM is een politieke organisatie. Wetenschappelijke adviezen moet je niet willen overlaten aan politieke organisaties.
Het is gewoon een (uitvoerende) overheidsorganisatie. Altijd al geweest overigens.
Als het kabinet morgen bekendmaakt dat griep niet meer besmettelijk is, dan gaat het RIVM daar beleid en communicatie op afstemmen.
Het is niet de bedoeling dat het probleem opgelost wordt. Wanneer zien mensen dat een keer in!
Ik zit het debat te kijken. Het gaat denk ik niet iets opleveren. Wat erfelijk is, altijd trouwens, is dat verveelde kijken op de telefoon door Rutte en De Jonge. Ongetwijfeld alleen bezig de reacties op sociale media te peilen, want dat is het enige dat van belang is: beeldvorming.
Overigens een goede bijdrage van Henk Krol. Goede constatering dat de verantwoordelijke bewindsmensen op vakantie gaan terwijl het virus niet op vakantie is en dat maatregelen hap snap zijn. Azarkan ook iets van die strekking. Pluim voor wie het verdient, niet welke partij ze vertegenwoordigen. In de geest van GS zeg maar.
Wilders net sterk met een slinkse zijweg naar de normloosheid waarbij vrouwen lastig worden gevallen, straatracen in Scheveningen, mensen die op drukke stranden vermoord worden. “Zet daar politie en handhaving in, niet bij controle op mensen thuis in quarantaine houden”. Wetende dat dit op TV is even fijn 2 belangrijke punten van je partij verbinden en de huiskamers inslingeren. Juiste constatering; “hoe controleer je quarantaine”?
Tuurlijk... is dat omdat mijn anus stront naar binnen hapt ipv de andere kant op?
in het engels hebben ze een afkorting voor jouw mening.. D.D (double D) of te wel Dumb as Dogshit
De RIVM snapt natuurlijk ook wel dat wanneer ze met een technische oplossing komen in openbare ruimtes ( zie bijlage) de vaccinaties wel kunnen stoppen.
Alle virussen/ fijn stoffen en andere meuk wordt namelijk uit de lucht gefilterd.
Waar is die WHO/RIVM nou? die pretenderen het zo goed voor te hebben met de gezondheid van de burger.
De modificatie in een ventilatie systeem is namelijk de enige goede oplossing ipv dat mondkapjes/ 1.50 mtr en vaccin geneuzel.
Te beginnen bij de risico groepen, Zorg/bejaarden/zieken huizen.
youtu.be/Vm6M7GOvBcI
Dacht je dat Rivm zo’n groot vaccinbelang had dat ze alle alternatieven wegwerken?
Hoe dan ? Ik weet bijna zeker dat ze ook liever gisteren dan vandaag een einde zien aan covid.
@Nichtsneues | 12-08-20 | 12:55:
Laten we het hopen en er dan gezamenlijk de wiskey glazen op klinken.
Net andersom. Als de vorm van ventilatie een vector is ( voor SARS bewezen overigens), dan gaat niemand zich meer aan 1,5 m houden, omdat dan waarschijnlijk heel snel kan worden bewezen dat dat niet erg veel uitmaakt.
En diev1,5 meter, daar kun je elke vrijheidsbeperking aan ophangen.. inclusief demonstratie en verkiezingen.
Valt me trouwens op dat de virusbesmettingen overal enorm stijgen na de invoering van de mondkapjesplicht...
Die plicht is er al heel wat langer in andere landen, daar stijgt het nu ook. De maanden daarvoor (met mondkapje) niet. De stijging wordt in mijn ogen voornamelijk veroorzaakt omdat mensen na een paar maanden regeltjes laks geworden zijn en geen afstand houden.
Waar dan? Ik zie wel dat die plicht een plicht wordt als het al veel te laat is
Als er zo’n super spreader van Maurice de Hond heeft rondgelopen vind ik het niet gek dat je dan virus in de filters terugvindt. Kan er niet een grote UV lamp in die airco gezet worden?
Hier dacht ik eerst ook aan maar blijkbaar is er allang een uitstekend werkende oplossing voor handen. zie mijn tegel hierboven.
Hoeveel artsen zoals De Man zijn er? En hoeveel daarvan durven hun mond niet open te doen? En hoevelen durven dat wel, maar worden dan vervolgens door NPO en De Belgische reisfolders genegeerd, of uitgemaakt voor kwakzalvers of dansleraren in opdracht van de broodheren?
“It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it.”
Die zijn er. Niet zo lang geleden een artikel gelezen van een huisarts gelezen en die stelde tevens dat veel collega’s zich niet durven te uiten vanwege de cancelling om het zo maar even met een actuele term te benoemen.
Ik zat even te zoeken naar dat artikel, maar kan het tot nu toe niet vinden. Volgt hoop ik nog.
Zowel in het stikstof verhaal (met hun modellen) en in het corona dossier (werking aerosolen, wel of geen mondkapjes etc) speelt het RIVM een uiterst dubieuze rol. Ze pretenderen een onafhankelijk instituut te zijn, maar zijn in mijn ogen vooral een ambtenaren club die met cijfertjes en modelletjes een wetenschappelijk ogende onderbouwing mogen geven bij het gewenste regeringsbeleid. Net zoals de NPO zijn zij ook gewoon een onderdeel van de grote propaganda machine.
En het lijkt er ook nog eens op dat dat hele RIVM maar eigenlijk weinig om handen heeft, en vooral een soort grote one man show van die Van Dissel is...
wat zit daar achter dan ? ..
Dut lekker verder. Zet je aluhoedje wel iets minder strak met dit warme weer; da's misschien beter.
@justinianus | 12-08-20 | 12:37:
Indien aangetoond zou worden dat recirculatie systemen ongezond zijn, dan wel covid-19 makkelijker verspreiden, betekend dit mogelijk dat al de recirculatie systemen aangepast moeten worden.
De recirculatie systemen zijn nu net nodig voor het behalen van de achterlijke CO2 klimaat doelstelling: door je woning/kantoor goed te isoleren (potdicht maken) hoef je minder te verwarmen. Minder gas/elektra tbv verwarmen is minder CO2 uitstoot. Maar omdat de woningen door de goede isolatie potdicht zitten, moet er wel geventileerd worden en verse lucht van buiten naar binnen gehaald worden en verwarmde lucht met hoge CO2 naar buiten. Dit mag uiteraard weer niet te veel lucht zijn, want dat is warmte-energie verlies. Daarom wordt en continue gecirculeerd door (smerige) filters en obv de gemeten CO2 waarde in de woning/gebouw wordt er heerlijke verse gezonde lucht in de woning toegelaten.
#politiekeklimaatmaffia
@Ram_Ram | 12-08-20 | 13:09|
Wat u daar zegt is niet nieuw. Hier een artikel uit 2011 waarin al zeer onomwonden wordt vastgesteld dat mechanische ventilatie uiterst ongezond blijkt te zijn. Zodanig zelfs dat de bewoners uit bepaalde woningen eigenlijk ter plekke zouden moeten worden geëvacueerd:
- www.bouwwereld.nl/bouwkennis/ventilat...
En dan willen ze u en mij wijsmaken dat deze systemen het virus niet zouden rondpompen in gebouwen? Kijkt u anders 's winters maar eens met de gewone griep/ verkoudheid. In dit soort gebouwen krijg je standaard een 'Tweedehandsje" mee naar huis als je er binnen geweest bent.
Het RIVM zit te veel in de kont van de politiek en is daardoor geen onafhankelijke partij. Net als de WHO overigens. Dat vind ik zeer beangstigend.
Maak u vooral geen zorgen: van Dissel heeft op een vraag van Hiddema verklaard dat dat niet zo is. Hiddema: 'Staat genoteerd'. Die bewaren we voor later.
Misschien heb je wel gelijk hoor, maar hoe had je het dan willen regelen ? Wie betaalt het, waarvan en hoe zorg je dat ze onafhankelijk blijven ? Uiteindelijk heeft de overheid de verantwoordelijkheid naar zich toe getrokken. Zie bv. de WHO IHR www.who.int/ihr/publications/97892415...
Het is dan ook helemaal geen onafhankelijke ‘partij’. ze voeren gewoon overheidsbeleid uit.. direct aangestuurd door het kabinet.
Zou het volk bij de volgende persconferentie van de Grote Leider weer in opperste staat van aanbidding geraken?
Met -tig zetels erbij voor de VVD?
Ik trek me eigen plan wel als er echt nog iemand is die onze “overheid” geloofd plemp het maar
Mijn vertrouwen In de kundigheid en de capabiliteit van onze lokale, nationale en Europese overheden is echt tot een absoluut dieptepunt gezakt...
Waar je het RIVM ook niet over hoort, is over de rol van Uv-straling als middel om het virus te neutraliseren.
.
Al is er maar één MOGELIJKHEID dat ventilatiesystemen een rol spelen, dan is er op basis van de ernst van de situatie toch alle reden toe om er voorzichtig mee om te gaan en om er NIET vanuit te gaan dat het geen probleem vormt? In dit geval zou het devies moeten zijn: uitkijken totdat onomstotelijk is bewezen dat het geen probleem vormt.
Maar onze overheid doet nu het tegenovergestelde: het is nog niet 100% bewezen dat het bijdraagt aan het probleem, dus we doen net alsof het geen enkele kwaad kan...
ongelofelijk...
Maar onze overheid doet nu het tegenovergestelde: het is nog niet 100% bewezen dat het bijdraagt aan het probleem, dus we doen net alsof het geen enkele kwaad kan...
ongelofelijk...
_______
Inderdaad ongelofelijk..
Bij twijfel niet doorrijden, zou ik zeggen
@Kijkeensaan | 12-08-20 | 12:15: wat ik ook niet begrijp: dit is een mondiaal probleem en de oplossing en het onderzoek gaat álle landen aan. Waar is de WHO in zo’n geval? Waarom is er niet één gecentraliseerd onderzoek naar de impact van ventilatiesystemen? Elk land heeft hier in dezelfde mate mogelijk (grote) last van. Waarom doet élk land an sich maar wat? Waarom probeert elk land z’n eigen wiel uit te vinden? Waarom is er geen overkoepelend beleid tav maatregelen? Waar is die EU regelgeving als je het nodig hebt??
Altijd mooi als onder de onderste steen nog een steen blijkt te liggen.
En daaronder zit meestal zit er een bunker van een meter of 4 dik.
Loekasjenko de laatste dictator van Europa? Dacht het niet. Hier hebben we er ook een paar....
blijkbaar telt dat niet als je met een nep democratie samen optreedt als ware 1 dictator.
Nu ben ik geen microbioloog maar volgens mij leeft een virus zelf nooit, dus de discussie over een levend of dood virus vind ik maar vreemd.
Eene virus heeft namelijk altijd een gastheer nodig om ellende te veroorzaken
Jij doet toch ook niets zonder lucht en eten ? Bij welke afhankelijkheid vd omgeving ben je vlgs jou dood of levend ?
Dat klopt in beginsel, maar zo'n virus moet een tijdje zonder gastheer kunnen overleven om succesvol te zijn.
Kan het absoluut geen seconde zonder gastheer, zou het zichzelf uitdoven.
Ik begon al met dat ik geen microbioloog ben heren, maar toch bedankt voor de uitleg
Een belangrijk aspect van de wetenschap is dat je de hypothese voortdurend en systematisch blijft toetsen aan de werkelijkheid. Is het rivm in de hele coronageschiedenis niet vooral politiek gemotiveerd in haar 'wetenschappelijke' aannames ? Maar ook dat is een vraagstelling die nader onderzoek vraagt. Het zou immers ook kunnen zijn dat een chronisch gebrek aan wetenschappelijke consensus heerst binnen dat instituut, waardoor onze blik vertroebeld is.
In ieder geval niet economisch gemotiveerd....
De naam Maurice de Hond viel 1 keer: complete paniek bij Fikse & Allush. Echte journalisten waren er natuurlijk direct op ingesprongen maar niet bij deze voorgeprogammeerde vragenstellers. Maurice the Elephant in the room: zichtbaar niet aanwezig.
Het is net als met de alternatieve hoorzitting Corona door de oppositie: alle uitgerangeerde “wetenschappers” zien hun kans schoon. Allemaal kinnesinne omdat hun instituutje niet aan de tafels die er toe deden zat.
Vreemd dat zo'n onderzoekje wordt gedwarsboomd... zal wel naïef van mij zijn, maar we zijn er toch allemaal van overtuigd, dat dat kutvirus de wereld uit moet. Dus iedere vorm van info lijkt mij welkom.
Maar niet als een onafhankelijke vrijdenker zoals Maurice de Hondt iets gevonden heeft .
Verplichte inentingen, grondwetten afnemen, vrijheid beperken, verdere stappen naar een communistische EU is veel aantrekkelijker dan een gratis middel tegen allerlei virussen (een raampje openzetten).
CDA maffia Brinkman en Verhagen van Bouwend NL. ZEMBLA: Ziek door je eigen huis.
"In de Amersfoortse vinexwijk Vathorst zijn mensen chronisch ziek door het energiezuinige ventilatiesysteem in hun woningen. Zembla over o.a. de kwalijke rol van bouwers en woningbouwverenigingen. In de Amersfoortse vinexwijk Vathorst zijn honderden jonge mensen chronisch ziek als gevolg van het energiezuinige ventilatiesysteem in hun woningen. De overheid weet al jaren van een verhoogd risico op ernstige longaandoeningen door deze zogeheten balansventilatie. Toch is het systeem landelijk in ruim 400.000 nieuwbouwwoningen geïnstaleerd. Zembla over de kwalijke rol van bouwers, woningbouwverenigingen en gemeenten bij dit nieuwe sick building syndroom". www.uitzendinggemist.net/aflevering/7...
Zijn die woningen zo zuinig dat er geen raam meer open kan?
In dit geval gaat het om een "slimme"-versie van WTW die alleen ventileert als de CO2 boven de 1000 ppm komt. Dat is dus nog misdadiger, want die mensen op die afdeling van het verpleeghuis hebben dus nooit eens 400 ppm CO2 en het dus altijd benauwd. Denk dat het RIVM dit niet wil of mag onderzoeken, omdat het kabinet bang is voor opnieuw een bouwstop (na stikstof).
@Diederik_Ezel | 12-08-20 | 11:52:
Ze hebben in ieder geval bezuinigd op een uitschuifhaakje, dus mensen zijn niet geneigd om een raam open te zetten (klappert kapot als je niet oplet; doe er zelf altijd een T-shirt klem tussen en zet er daarna iets zwaars tegenaan, ramen gaan naar binnen open, maar ik snap best dat mensen dat niet doen). Het is een k*tsysteem.
@Watching the Wheels | 12-08-20 | 11:58: idd vreemd, voor ouderen zou je eigenlijk al ca 600-700 ppm moeten aanhouden. Wettelijk (bouwbesluit) ligt dat hoger inderdaad.
Hoe lang duurt het voordat mensen wakker worden? Het COVID virus wordt misbruikt om een mondiale systeemreset door te voeren die in alle geledingen zal uitwaaieren.
U praat weer poep, zoals altijd.
U hebt helemaal gelijk Nehemia, helaas zeer weinigen die dat (willen) zien. Maar ze zullen vanzelf met hun neus op de feiten worden gedrukt, kwestie van tijd.
De boeren hadden als eerste door dat het RIVM niet deugde , daarom wilden ze daar voor de deur gaan demonstreren .
Het RIVM heeft veelvuldig overleg met Mark Rutte. Meer hoef je niet te zeggen/weten.
Het RIVM is rot als een mispel. Die arts is waarschijnlijk zijn baan kwijt omdat hij de vuile was nu buiten hangt.
Ga er maar vanuit dat het kabinet (Rutte) het RIVM adviseert en niet andersom.
@Chicard | 12-08-20 | 11:35: Het RIVM wordt ook betaald door de overheid ,dus ze krijgen de uitslagen die de overheid graag heeft .
@Chicard | 12-08-20 | 11:35: IS het niet opmerkelijk dat Rutte voortdurend oreert dat hij met 50 procent van de kennis honderd procent van de besluiten moet nemen? Waar hebben ze het over? Deze teksten meldde Rutte en consorten ook al een x aantal maanden geleden. Het is totaal niet geloofwaardig dat een heel leger aan 'geselecteerde' experts wereldwijd nog niet volledig op de hoogte zijn van de ins en outs van dat virus. Ieder men heeft virussen in zijn systeem zoals Rhinovirussen, influenzavirussen en wat dies meer zij. De hoeveelheid aan virusmateriaal bepaalt of je er überhaubt last van gaat krijgen. Die CRP test slaat ook positief uit op andere virussen. Dus we hebben een totaal vertekend beeld en alles wijst erop dat als ze 'klinkende' cijfers kunnen overleggen plus allerlei knechtende maatregelen die de burger murw en gedemoraliseerd maken zodat ze straks bijna gaan smeken om een vaccin om maar van het gezeik af te zijn. De gruwelijke waarheid is dat als je straks weigert je net zo goed een gele ster kunt gaan dragen omdat je dan van allerlei zaken wordt buitengesloten. We zien het voor onze eigen ogen gebeuren.
@Nehemia | 12-08-20 | 11:49: Ik zou als ik jou was wat terughoudend reageren. Je hebt een klok horen luiden, maar weet absoluut niet waar de klepel hangt. Daarom mijn tip, als je iets niet zeker weet, houd dan gewoon je muil!
Alle pijlen nu gericht op Putin met dat hun vaccin onveilig is en niet zal gaan werken etc etc.
Ja Fauci en ome Bill zien hun inkomsten in gevaar komen :D
Nu heb ik daar ook niet veel vertrouwen in, in geen enkel corona vaccin overigens... maar goed, Putin bad! Orange man bad!
Waarom denk u dat mensen met een zwak immuun systeem elk jaar de griepprik moeten halen?
Het vaccin werkt niet goed, en zal nooit goed kunnen werken. Kijk eens naar de geopolitieke bewegingen zonder het virus te zien. Al is het oog maar een beetje getraind moet het al een schemer kunnen opvangen van wat hier gaande is,
@KutFilosoof | 12-08-20 | 11:45: Het is zelfs gevaarlijk om met een zwak immuunsysteem een vaccin te halen. omdat een zwak immuunsysteem niet de potentie heeft om een adequate afweer te genereren.
@KutFilosoof | 12-08-20 | 11:45: Het griepvaccin werkt (meestal) wel goed. Het probleem is, dat er elk jaar een ander griepvirus is. Dus elk jaar een ander vaccin.
@Nehemia | 12-08-20 | 11:53: Alweer poep. Het vaccin is niet gevaarlijk, maar werkt bij een zwak immuunsysteem (misschien!) minder goed.
@Frau_Ferkel | 12-08-20 | 12:11: Het is natuurlijk helemaal toevallig dat de meeste virusslachtoffers 70+ waren. En voor wie is de griepprik elk jaar speciaal? Voor de ouderen waarvan de meesten al een zeer verzwakt immuunsysteem hebben. Daar komt dan het kronavirus bij binnen en tja.
@Lupuslupus | 12-08-20 | 12:25: "Het is natuurlijk helemaal toevallig dat de meeste virusslachtoffers 70+ waren."
Helemaal niet toevallig.
Maar verder.. verstand van virologie en logisch redeneren heeft U niet, jammer.
Meer,meer, onafhankelijke en kritische journalisten, het over onze gezondheid, welzijn en grondwet.
Is goed... Wanneer en waar?
Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt hebben de ventilatiesystemen nooit naar volle tevredenheid hun werk gedaan. We wonen in een klein, oud huis. We doen gewoon een raam open als er wat frisse lucht bij moet. Of zoals in de zomermaanden de deuren open. Ik heb altijd het idee gehad dat mensen meer geschikt zijn voor buiten dan voor binnen.
Sick building syndrome... Ik heb chronische neusverkoudheid door huisstofmijt allergie... een week op de camping in een tent en ik ben een ander mens, alles klaart op en ik krijg lucht... maar goed, de balans tussen wooncomfort en buitenlucht heb ik na 36 jaar nog altijd niet gevonden...
@Ad Hominem Tu Quoque | 12-08-20 | 11:45: Same here. Wél laatst een aardige spray gekregen die de symptomen van de huisstofmijt-allergie aardig verminderde. Helaas is dat spul enkel tijdelijk te gebruiken, dus je hebt er niet veel aan voor het oplossen van een blijvend probleem als allergie... Maar ik werd er wel een ander mens van!
De oorzaak hiervan ligt in de maatschappij, en is dat we elkaar erg afrekenen op heb (niet) hebben van een heldere lijn in hun standpunten. Dat geldt in het bijzonder voor dit soort onderzoeksinstituten en politici. Als een instituut als het RIVM de ene week het ene zegt, en de andere week iets totaal anders, dan wordt al snel gezegd dat je er niet op kunt varen.
Die bedrijven die ventilatie beheren van grote gebouwen waren een week of 8 geleden al bezig met recirculatie uit te schakelen.
Dat heeft dan niet groots de voorpagina's gehaald of wel soms?
Bij ons in het bedrijf gebeurde dit ook. Naar buiten braaf het RIVM beleid volgen maar ondertussen niet blind varen op wat het officiele standpunt van deze club is.
Allemaal niet zo spannend en in hoge mate verklaarbaar vanuit nog aanzienlijke onbekendheid met aard en ernst van pandemie en welke in dat kader te nemen maatregelen, in besef dat deze hoe dan ook groots zullen zijn met grote consequenties en in wetenschap daar verantwoordelijk voor te zijn. Voortschrijdend inzicht speelt ook een rol. Wereldwijd wordt hier mee geworsteld en met name in de te nemen maatregelen is er nog alles behalve eenduidigheid.. Maar zit soort berichten , en toonzetting, is natuurlijk kolfje naar de hand van complotdenkers, anti-vaxxers , anti EU fetishisten, Poetin - en Trumpknuffelaars en andere deplorables zoals maar weer blijkt hier ..
"complotdenkers, anti-vaxxers , anti EU fetishisten, Poetin - en Trumpknuffelaars en andere deplorables"
Je kan het ook kort samenvatten met de duiding : mensen die niet blind op een overheid vertrouwen .
Ah ja... Kritisch denken is voor de deplorabelen... En iedere tegenstander van onze lievvve overheid is meteen een gekkie...
U meneer justinianus, u is wat men noemt; een 'nuttige' idioot...!
Wat zult u gelukzalig zijn als AstraZeneca straks die injectie in uw aderen mag gaan zetten.
@Nehemia | 12-08-20 | 11:56: Alweer poep. Het vaccin krijgt U subcutaan.
@Witte_Willem | 12-08-20 | 11:30: ‘ en iedere tegenstander van onze lieve overheid is meteen een gekkie...’
Zeker niet …maar bv zo’n Nehemia hieronder, gelet op uitlatingen en zienswijze, wel .. en om eerlijk te zijn voor uw ‘ not guilty ‘ in deze zou ik ook nog niet zonder meer mijn handen in het vuur steken ..
@Frau_Ferkel | 12-08-20 | 12:12: ach weet je, dit soort stakkers moet beste aan de arm genomen worden , desnoods met enige dwang, dat is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid als samenleving .. uit erbarmen en naastenliefde maar ook uit eigen belang en , vooral, belang van volksgezondheid, want geheel zonder risico ’s is deze particulier gekheid natuurlijk niet ..
Dit supervirus zal zich gewoon via het ventilatiesysteem verspreiden mits je HEPA filters gebruikt volgens cleanroom standaards. Volgens de Televaag zou het virus zich ook verspreiden in koude, dus geloof niet dat het niet tegen hitte kan of koude.... er lijkt een biologische oorlog gevoerd te worden, je maak mij niet wijs dat het van een vleermuisje komt.
Dus als je HEPA-filters gebruikt dan verspreid het virus zich?
Mits en tenzij. Voor sommigen twee moeilijke woordjes.
Het virus gedijt uitstekend in een koude, wat droge omgeving omdat de gevormde aerosolen in slecht geventileerde ruimtes langer blijven zweven.
Wat was er op tegen geweest als het RIVM vanaf het begin duidelijk had gemaakt dat ze met betrekking tot het virus nog niet alle kennis in huis had? Wat was er nou zo erg geweest als ze, toen het belang van goede ventilatie al overal werd besproken, dat advies (voorlopig) hadden overgenomen? Voor zover ik weet, raadt men altijd aan om de ramen open te gooien bij 'gewone' griep. Wie kan er tegen goede ventilatie zijn? Arrogante prutsers.
En dan gaat het alleen nog maar over ventilatie en niet over de andere vier grootste fuck-ups.
Hij zei het afgelopen maandag toch echt opnieuw, pinokkio rutte:
"we moeten met 50% van de kennis 100% beslissingen nemen"
de schaamte voorbij
@Dommelsch | 12-08-20 | 11:39: Als hij eerlijk zou zijn geweest (maar dat is wel heel erg veel gevraagd van de man) zou hij hebben gezegd: 'we hebben 50% van de kennis, we hebben totaal geen interesse in het verhogen van dat percentage, we zijn van harte bereid om te negeren wat er in andere landen wordt geconstateerd en onderzocht, we vinden het heerlijk om deskundigen te bedreigen te belasteren en de mond te snoeren en ik wil graag eindigen met mijn dagelijkse wens dat ik hoop dat u zo snel mogelijk kapot gaat.'
@Dommelsch | 12-08-20 | 11:39:
En die 50% kennis zit dan ook nog eens niet bij het wereldbefaamde RIVM.
Precies, tijdens de Spaanse griep werd al geadviseerd om goed te ventileren, men wist het toen al.
De reden dat het virus waarschijnlijk net op die afdeling werd verspreid was een hypermodern energiezuinig ventilatiesysteem dat nauwelijks verse buitenlucht gebruikte op die afdeling.
Als je wilt dat complottheorietrollen een voet aan de grond krijgen moet je vooral doen wat GGD en RIVM hier deden.
We kennen allemaal Jaap van Dissel.
Maar aan het begin van de uitbraak is er ook zo'n mevrouw van het RIVM op tv geweest, in een praatprogramma. Had een raar accent.
Geen idee meer wat haar functie was, maar het is hoog in de top van de RIVM en ze deed er álles aan de RIVM uit de wind te houden. Vol dédain en griezelig minzaam.
Dat zit daar niet goed, dacht ik toen al
Bedoel je die vrouw met die warrige grijze haardos (pruik?) Zij maakte op mij geen goede indruk.
Aura Timen?
@Nichtsneues | 12-08-20 | 13:14:
Ja inderdaad, ik heb even de foto opgezocht, Aura Timen.
Hoofd Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding.
Iedereen die wel eens met ambtenaren heeft gewerkt weet: daar is niemand geïnteresseerd in de best mogelijke uitkomst of waarheidsvinding. Alleen het eigen hachje telt, in het gareel blijven en je grote bek houden.
Wie denkt dat het RIVM een soort crack commando is van toponderzoekers op zoek naar de beste oplossing voor ons allen, is naïef.
U heeft het over de mens in een notendop.
de combi Kremlin - Pravda was een meer open en transparante eenheid dan de leugenachtige en benepen kongsi die wij de macht hebben gegeven om het beste met ons voor te hebben.... Helaas, wij zijn er voor hen i.p.v. andersom...
Dit gaat helemaal niet over het virus, het financiële stelsel staat op instorten.
De middenstand moet kapot.
De grote reset is aanstaande. En dat is geen alu hoedje opmerking joris! Er komt een nieuwe standaard gebaseerd op Goud. September, Oktober, gaat het los. We gaan veel werkeloosheid en armoede zien de komende jaren. Dus veel sociale onrust. Ben bevreesd voor wat er aanstaande is. Heb nu al medelijden met die miljoenen NL-ers die de shit ingaan. Zeg maar de gehele middenklasse en de middenstand het MKB.
Eens
In mijn straat blijft het rustig. Ik heb mijn machetes al geslepen...
Tja, toen bleek dat 'energiezuinigheid', 'kosten besparen' en 'goed voor het klimaat' voorrang hebben gekregen op gezondheid.
En niemand wil er zijn vingers aan branden ivm 'geld' en 'aansprakelijkheid'. Het is altijd gezonder om verse lucht aan te voeren. Maar onze kinderen en oudjes stoppen wij in gebouwen waar men liever een paar tientjes op de rekening bespaart.
Tijd weer voor openluchtscholen, net zoals bij vorige infectieziekteuitbraken als TBC.
Openlucht scholen bestaan nog, een van de beste ideeen qua pedagogiek.
Green deal komst first he, lekker energiezuinig alle gebouwen lucht laten recirculeren, we hadden dit kunnen weten toen die groene kindtrol uit t noorden covid kreeg, die zat natuurlijk ook dood geisoleerd opgehokt.
Nu moeten de scholen, universiteiten en kantoren binnenkort weer open, god weet hoeveel van die planeet Aarde reddende systemen daar zitten, met vette subisdies ingebouwd.
Tot nu toe heeft het prima gewerkt met Jaap als (slaapverwekendde) spreekbuis. Niks aan de hand in de peilingen en een nieuw verfrissend mannetje met hippe schoentjes op de voorgrond. De vorige gokjes zijn net goed afgelopen met 40 patiënten op Duitse ic's.
Jaap is een gehoorzame lakei, aan het einde wordt hij voor de bus gegooid door de politiek. Een ouderwetse defenestratie
Overheid doet vanaf het begin al niks anders dan alleen maar na hunzelf luisteren of wachten tot de hooggeleerde Afrikaanse dokter Tedros wat de wereld in slingerd.
Alleen de gewenste uitkomsten graag.
Corona is heel gevaarlijk en we gaan allemaal deaud... Zoiets...?!
Daarom werd er niet veel getest in het begin
Ik denk dat kabinet, RIVM en de GGD's deze discussie nooit openbaar zullen voeren.
Om meer dan een reden.
Het is alweer wat achterhaald natuurlijk. Politiek is naar de toekomst kijken. Dus achterhaald. Behalve voor die mensen die hardstikke deaud zijn gegaan daar.
interviewer: hoe ging de samenwerking dan met het RIVM? P. de Man: op 5.15 minuut: De ventilatie had niet onderzocht mogen worden, want er was geen opdracht voor gegeven. Ook is er druk uitgeoefend op de Man dat hij beter niet in de media hierop in moet gaan. En dan zijn er godverdomme politici die durven te wijzen naar Rusland, terwijl wij precies zo zijn?
Vaffanculo
Het was ook een zegen dat de man uit kon praten zonder die Ab idioot
Nog twee weekjes mensen, dan gaan we weer in intelligente lockdown totdat de herfstvakantie begint. Of het magische middeltje van Putin moet werken. Wat een grap zou dat zijn, dat de zelfbenoemde vijand van de EU dat lukt.
Dan gaan ze het niet gebruiken, want Poetin. Ze hebben liever dat de broer van Hugo de Jonge, of Johnson & Johnsen uit Leiden of het DSM van Feike en Edith Schippers de oplossing vinden.
Weet je wat een bak zou zijn...?! Als dat Russische vaccin gewoon suikerwater blijkt... Corona is voor de meesten net zo gevaarlijk als het klimmen op een keukentrapje...
Spuit mensen iets in, geef ze het gevoel dat ze veilig zijn, behandel zieke gevallen vanaf dat moment alsof het een zware griep is, praat niet meer over Corona en de crisis is opgelost...!
@Witte_Willem | 12-08-20 | 11:07: Placebo effect is meermaals aangetoond als zijnde werkzaam voor bepaalde ziekten, vooral van psychologische aard. Ik zou niet durven stellen dat een suikerpilletje werkt tegen vergaande longrot.
Klopt, maar het aantal mensen dat longrot oploopt is verwaarloosbaar klein en kan inmiddels op verschillende manieren behandeld worden. Waarom denk je dat de IC's nergens meer vollopen...
Uit economisch standpunt heeft het geen enkele zin om mensen in angst te laten voor dit onzinvirus. Er is alleen een land nodig dat bereid is om af te wijken van de internationale (corrupte) consensus. Rusland is zo'n land. Putin heeft schijt aan internationale hotemetoten en doet wat hij denk dat het beste is voor Rusland...
Al zou dat vaccin uit Rusland werken, je gelooft toch niet dat dat hier goedgekeurd gaat worden hè? Want: Ze Russians. Just saying.
Zo rolt bestuurlijk NL al jaren. En wetenschappers die niet meedoen krijgen in het vervolg nooit meer pecunia. Manipulatievan de massa's. NOS wordt ook door mij betaald terwijl ik vrijwel nooit kijk. NIET DEMOCRATISCH. Opzouten met die NOS en achter de paywall en ik wil mijn belastingcenten terug. We betalen hier 3x zoveel als in België en de tv is daar stukken beter dan hier.
Het is allang bekend dat dit wel een oorzaak kan zijn. In het Duitse slachthuis Tonnies is het bewezen dat het door het ventilatiesysteem kwam
nos.nl/collectie/13824/artikel/234170...
Nee Jan, het kwam doordat mensen zich niet aan de regels hielden en daardoor besmet raakten en elkaar aanstaken.
Geloofde de Overheid en die Jaap Daab vanaf patient 0 al niet.
Geloof wel dat het virus echt is, de potentiele lichamelijke blijvende schade geen lachertje.
Maar hoe wij in de rondte worden getold door rivm-Jaap en Overheid, gaat alle perken te buiten.
Make up your mind, mahfuckas, en als je iets niet weet, ben je als Overheid geen mietje meteen hoor.
Maar ga niet, wanneer je iets niet weet, sprookjes de wereld in helpen.
Want het komt bijna altijd uit en mrt resultaat geloof in Overheid tot het nulpunt gedaald.
Haagse slimmerikken van het Binnenhofje.
Wat een neuzelaar, net alsof meneer hier iets bijzonders te pakken heeft.
De stervende #MSM klampt zich angstvalling vast aan het clickbait coronovirus om toch nog maar een paar euro is kas te krijgen. Je ziet wat ze doen met om die mondkapjes verplichten en eerder met het het sluiten van scholen. Meer controleert ipv de waan van de dag.
Onderzoek verbieden. De zonnekoning van het RIVM beslist. Waarom geloven mensen de overheid toch niet meer? Hoe komt dat toch?
De Man spreekt vanuit zijn gevoel maar duidelijk ook vanuit zijn verstand.
Bad - Casey | 12-08-20 | 10:56,
Luchtcirculatie, vliegtuigen en alles met luchtbehandeling zijn een risico om nu daarin te vertoeven.
Joker met Pipo-schoenen en de " lachende " Joker hadden dit dienen te weten ( of wisten zij dit al ?! ).
@Bad - Casey | 12-08-20 | 11:06: Of alle luchtvaart maatschappijen zijn overeengekomen om dezelfde leugen te verspreiden of alle vliegtuigen zijn uitgerust met microfilter systemen die aerosol verspreiding v h virus tegengaan.
@viejohuevon | 12-08-20 | 11:15,
Uw antwoord en vraag is ook eigenlijk wat ik bedoel, maar dat wist u al, gezien uw reactie ;).
Ventileren is te simpel, dat wil men niet, want dan wordt het voor het volk overduidelijk dat die 1,5 meter en de overige restricties onzin zijn.
Plus dan kunnen we ook niet meer van het gas af.
Verplichte inentingen, grondwetten afnemen, vrijheid beperken, verdere stappen naar een communistische EU is veel aantrekkelijker dan een gratis middel tegen allerlei virussen (een raampje openzetten).
dit dus
We WETEN al sinds februari dat de ventilatie een grote rol speelt, omdat de Diamond Princess in Japan een verspreiding constateerde, terwijl de passagiers in volledig isolement werden geplaatst.
Ik vind het elke keer weer mooi dat the WHO en het RIVM denken dat bestaande feiten alleen feiten zijn als ze onomstotelijk zijn bewezen in een lab. Er is ook na de Diamond Princess ruim voldoende data gevonden dat verspreiding via lucht en ventilatie ondersteunt. De juiste koers is altijd aannemen dat iets wél zo is (veiligheid eerst) en als dan bewezen wordt dat het toch niet zo is, dan kun je daar weer van terug komen. Niet andersom.
Ik wens alle vakantiegangers die vluchten hebben, die door gaan, erg veel succes de komende periode.
En inderdaad, die 1.5m is letterlijk uit de duim gezogen. Maargoed, je kunt mensen niet verplichten 10 meter afstand te houden tot elkaar.
Aan de andere kant is er ook onderzoek gedaan naar specifieke gevallen waar 1 of meerdere besmette personen in een afgesloten ruimte (vliegtuig, bus, schip) juist maar weinig of geen andere mensen hebben besmet. Waaruit bleek dat afstand houden en mondkapjes ook een belangrijke factor zijn.
Alles behalve officiële gesloten medische mondmaskers is even bruikbaar als een condoom met gaatjes...
@Muxje | 12-08-20 | 10:59:
Er zijn ook onderzoeken gedaan, waarbij bleek dat mondkapjes JUIST in afgesloten ruimten geen effect hebben, omdat de mondkapjes die wij dragen geen bescherming bieden tegen aerosol. De meeste mondkapjes bieden alleen bescherming tegen druppels (en moeten na een paar uur gebruik worden vervangen om effectief te blijven). Aangezien de ruimte zich vult met de aerosol, is de infectiegraad praktisch 100% in dergelijke scenario's. Alleen de hoeveelheid mensen in die ruimte beperkt de schade, maar geef het een paar uur en je komt gewoon op die 100%, ongeacht of je er met 20, 10 of 2 man staat.
Ik ben ook niet tegen 1.5m, maar het is een uit de lucht gegrepen getal. Het zou in werkelijkheid 10 tot 14 meter moeten zijn.
Dus een uur in de trein, mondkapje of niet, geeft je een zeer grote kans dat je geïnfecteerd raakt. Een paar uur in het vliegtuig is dan misschien nog minder gevaarlijk, omdat daar de lucht 50% vers is.
@Muxje | 12-08-20 | 10:59: De factor is of je dat virus binnen krijgt via je luchtwegen. En dat kan je op verschillende manieren beperken of voorkomen.
@Dubz | 12-08-20 | 11:04: Klopt deels. Mondkapjes helpen inderdaad alleen tegen verspreiding door grotere druppels, maar dat werkt dus ook als je even in een trein zit. Ben jij besmet en zit er iemand een kwartier (ik noem maar wat) naast je, dan is de kans dat hij besmet raakt significant kleiner als jij een mondkapje draagt.
Over de aerosols is nog weinig bekend, behalve dan dat mondkapjes daar niet of nauwelijks tegen helpen. Maar van een 100% besmettingsgraad na een paar uur is absoluut geen sprake, dat blijkt juist uit onderzoek. Anders zouden we veel meer besmettingen in het OV en andere afgesloten ruimtes hebben gezien.
Zelf vond ik vanaf het begin van de coroacrisis de hoge besmettingsgraat bij cruiseschepen al een gevolg van ventilatie/ airocosysytemen door het hele schip
Toegeven dat het aerosolen betreft is toegeven dat je fout beleid hebt ontwikkeld en dat ondermijnt je geloofwaardigheid als autoriteit, want geen politicus neemt die verantwoordelijk om die reden.
@Muxje | 12-08-20 | 11:19:
Over Aerosol is een hele hoop bekend, het wordt alleen amper belicht in de media en de WHO en het RIVM zijn wat dat betreft holocaust ontkenners.
www.youtube.com/watch?v=CjuaPuiqYnA
academic.oup.com/cid/advance-article/...
Ik ben nog op zoek naar de bronnen van de onderzoeken mbt gesloten omgevingen waar ik het over heb, maar doe nu even een beroep op je boeren verstand. Het is aerosol, je mondkapje doet geen fuck tegen aerosol, het werkt alleen tegen droplets, en je staat in een cabine waar geen lucht wordt geventileerd.
Dat wordt wat straks, als we allemaal in een dicht-geisoleerd huis zitten met een recirculerende warmtepomp..
Onzin er wordt niets gerecirculeerd bij een warmtepomp. Wel gaat dit vaak samen met een balansventilatie systeem waar de verse lucht via ventilatiekanalen wordt toegevoegd ipv via de bekende roosters boven de ramen, die bij menigeen swinters dicht staan.
Maurice de Hond wordt steeds bozer. En terecht. Hij is de Copernicus van deze tijd. Het domme volk vertrouwt Paus Van Dissel nog steeds helaas, de rest vindt hem een charlatan van de eerste orde.
Maurice loopt de boel op te stoken.
Hij is eerder een Nostradamus: roept maar wat en heeft af en toe per ongeluk gelijk. Hij is ook het schoolvoorbeeld van het gevaar dat dreigt uit het trekken van slordige of onjuiste conclusies uit data.
Copernicus...?! Doe niet zo mal... De Hond analyseerd data, dat kan iedere debiel met een redelijk werkende grijze massa. Dat is ook het irritante van alles. Wat de Hond doet zou het RIVM ook moeten doen...
De hond, een opiniepeiler die denkt overal verstand van te hebben. Samen met Sven, Robert j., Lamme Frans en Ossenbaard en al dat soort onheilsprofeten. Net zo onbetrouwbaar als onze regering en rivm. Je weet gewoon niet meer naar wie je moet luisteren dus luister ik naar geen van allen, wel zo veilig.
Maurice is sociaal geograaf. Dat betekent niet dat hij geen gelijk kan hebben omtrent de overdracht van virusdeeltjes. Dit kun je vatten in wiskundige modellen en daar heeft hij wel verstand van. Bij het RIVM kunnen ze niet zo goed rekenen als hij. Dat betekent niet dat hij gelijk heeft. Hij heeft een punt dat onderzocht moet worden. En zijn ijdelheid werkt natuurlijk tegen hem.
@nancystjago | 12-08-20 | 11:02: Ohh en van Dissel vind ik ook nogal ijdel en wat betreft het achterlaten van bestuurlijke puinhopen past hij in het rijtje Wiebes, Ollongren, Asscher to mention a few.
@Hangtietsmurfin | 12-08-20 | 10:58: Lees zijn stukken anders eens.
Hij zegt er geen verstand van te hebben, maar gewoon alle informatie te verzamelen en daar verbanden en conclusies uit te trekken.
@Hangtietsmurfin | 12-08-20 | 10:58: Kletsmajoor. De Hond is om te beginnen een afgestudeerd sociaal geograaf. Hij doorzoekt data, analyseert, zoekt patronen en doet aan bronverwijzing. Als je het beter weet kom je met een antithese + onderbouwde getallen. En kap met dat "vorm boven inhoud" geshame als je verder geen inhoudelijke argumenten hebt.
@Norman N. Warden | 12-08-20 | 11:38: dat dus. Een argument op basis van autoriteit is geen argument. Argumenten onderbouwen een mening.
@Hangtietsmurfin | 12-08-20 | 10:58:
De Hond pretendeert helemaal niet overal verstand van te hebben, in tegendeel zelfs. Je hoeft echt geen viroloog te zijn om relevante data te verzamelen en verbanden te onderzoeken. Data-analyse is een vak apart en dat doet hij verrekte goed.
Waarom zouden ze het risico van bepaalde ventilatiesystemen onder het tapijt willen vegen? Omdat daarmee het klimaatakkoord in het geding komt?
Aansprakelijkheid van de overheid, zal de reden zijn. Als de overheid weet dat de minimale wettelijke norm van ventilatie uit het bouwbesluit transmissie van Covid-19 via aeresolen niet uitsluit, en 1,5x of 2,0x meer ventilatie (zonder recirculatie uiteraard) wel transmissie van Covid 19 uitsluit, dan is de overheid aansprakelijk voor ziekmakende wetgeving. Kunnen ze niet betalen.
Kijk hier hadden van Haga en FVD een punt, helaas weggestemd door de rest, nu hoor je Geertje niet.
Oh ja, ook door die schreeuwer uit Oss ook door Lilian Marijnissen !
Met een uitroepteken ben jezelf ook een schreeuwert !!1!!
@Lorejas | 12-08-20 | 10:59: en met een 1 tussen al je uitroeptekens ben je niet alleen een schreeuwert maar ook nog een lamme schreeuwert.... kleine moeite om even aan te passen voordat je op enter ramt toch! Als je schreeuwt, schreeuw dan tenminste goed!!!!!!!!!
cda (Bouwend Nederland, Rabobank) en vvd (Rabobank, ABN AMRO) willen geen onderzoeken en vragen, die er voor zouden kunnen zorgen dat bouwregels aangepast moeten worden, zo simpel is het steeds. Daarom zit iedereen ook met ongezonde WTW-installaties in nieuwbouwhuizen, die ook tot allerlei gezondheisklachten leiden. Het is tuig.
Omtzigt zou dit soort dingen altijd laten onderzoeken, De Jonge is wel zo'n type dat voor de microfoon gaat staan om te zeggen dat er niets aan de hand is zonder de feiten te kennen. Daarom is onder leiding van "notaris voorzitter Ploum" (bekend uit de Panama Papers rechtennieuws.nl/46582/ploum-lodder-p... ) met slechts een paar stemmen verschil De Jonge gekozen voor Elco B. en Maxime V. van Bouwend Nederland. De Jonge gaat geen moeilijke vragen stellen op dit soort momenten. Nu Omtzigt nog ergens burgemeester maken (van Almelo of zo) en het loopt allemaal volhens plan.
Wat is er nu weer ongezond aan een WTW-installatie?
Deze zuigt gewoon verse buitenlucht aan, lijdt die via een warmtewisselaar langs de afgezogen binnenlucht voor warmte terugwinning, maar komt niet in contact met die binnenlucht.
Wtw is niet in de basis ongezond. Maar als bewoner moet je de filters vervangen en de kanalen reinigen. En dat kost geld. Voelt u hem..
@frickY | 12-08-20 | 11:03:
Schimmels hechten zich aan de wanden van het totale systeem door condensatie. Daarnaast worden veel mensen gek van de herrie, waardoor ze hem uit zetten. Bij dit weer werkt de bypass niet en moet hij ook uit anders wordt het 40 graden in huis.
@Jeggeworist | 12-08-20 | 11:04:
Filters worden hier elke maand vervangen door dure HEPA filters (25 euro per stuk). Desondanks staat het systeem nu al 2 maanden uit anders is het niet te doen in huis (nieuwbouw).
@Watching the Wheels | 12-08-20 | 11:08: Ah, dus met WTW an sich is niets mis maar met verkeerde installatie en/of gebruik er van?
Ja, dat is met treinen ook. Als je daar ipv in te zitten voor gaat liggen, ga je zelfs direct dood.
@Watching the Wheels | 12-08-20 | 11:10: Wat is niet te doen? De temperatuur? Trekt de airco het niet?
WTW zorgt voor energiezuinige ventilatie. Koeling en verwarming moet ergens anders door geregeld worden, bij voorkeur een lucht/lucht warmtepomp.
Je hebt je systeem uit staan begrijp ik? Wat doe je dan nu voor geforceerde ventilatie?
@frickY | 12-08-20 | 11:14:
Met de installatie is ook iets mis (diameter slangen is te klein gekozen voor de grootte van het huis en de grootte van de BRINK Renovent, waardoor de lagers van de WTW kapot zouden zijn gegaan en geadviseerd wordt om alleen lage standen te gebruiken). Jullie kennen de situatie niet, in dit geval is er gewoon geknoeid en de bouwer is failliet. Buren hebben hem ook uit staan en er een MV van gemaakt (alleen afzuiging) en een aantal ramen met roosters geplaatst en zij hebben inderdaad ook airco toegepast (schiet lekker op met de energiebesparing op die manier).
@frickY | 12-08-20 | 11:17:
Ramen bijna altijd op een kier.
De leugens en bedrog worden steeds meer duidelijk.
Het mediakartel (NPO/Radio1/RTL/SBS) hebben de opdracht gekregen om ons intens bang te maken. Angst, angst, angst. Allemaal om ons "goed op te voeden". Gelukkig begrijpen ook steeds meer mensen dat we te maken hebben met een groot toneelstuk. Het in de hoofdrollen Rutte (manager van Cora-van-Mora) en Liego de Jonge (Schoolmeester van de lagere school). Hun belangrijkste taak ? Naar het RIVM wijzen en hen de schuld geven, als het fout gaat.
Dit zijn allemaal wel erg boude beweringen hoor, maar zijn daar dan héél misschien ook nog een setje keiharde bewijzen voor? Als het dan zo duidelijk is. Of is dat teveel gevraagd.
We zijn allemaal slaaf. Wit, zwart en licht getint.
En de witte per saldo het meest.
Nee hoor, je moet gewoon weten hoe je het in het leven moet spelen... je moet gewoon chronisch schijt hebben en dan komt alles goed...!
Het is een toneelstuk. Je speelt een rol. Maar je bent ook de regisseur. En dat wordt door heel veel mensen vergeten.
@Quib | 12-08-20 | 10:53:
Dat zeg je alleen als je een eigen zaak hebt en de regels wat soepel kunt toepassen en flinke winst kunt realiseren (bijvoorbeeld door andere mensen in lage lonen landen of hier die slavenrol van je over te laten nemen). Minder intelligente mensen die geen leiding kunnen geven krijgen dat niet voor elkaar, dus die blijven sowieso slaaf en mensen met een te streng werkend geweten ook.
@Watching the Wheels | 12-08-20 | 11:02: Iedereen kan "nee" zeggen. Op ieder moment. Maar veel mensen doen dat niet. En je kunt heel veel redenen bedenken waarom ze dat niet doen. Geld is een belangrijke reden voor mensen. Desalniettemin ben je volledig regisseur over je eigen leven. Slaaf spelen is slechts een rol.
Schijt hebben kan iedereen...
@Quib | 12-08-20 | 11:08:
Je kunt geen nee zeggen met 2 of 3 kleine kinderen en een vrouw. Wij hebben makkelijk praten, omdat we de intelligentie en opleiding (of algemene ontwikkeling) hebben om ons eigen pad te trekken.
@Watching the wheels; Heb je het al weleens geprobeerd...?! Je verwondert je waar je allemaal 'nee' op kan zeggen. Soms kan je zelfs 'ja' of 'is goed' zeggen om het vervolgens toch niet te doen...
@Watching the Wheels | 12-08-20 | 11:19: Ik weet van gezinnen met meerdere kinderen die "nee" hebben gezegd. Die doen de dingen op hun eigen manier. Makkelijk is het niet, want ze worden overal met de nek aangekeken, maar ze hebben "nee" gezegd.
@Witte_Willem | 12-08-20 | 11:24:
lol
Is er al een onderzoek gedaan of muggen het virus ook kunnen overbrengen? Malaria is toch ook een virus.
Dit virus woont vooral in de luchtwegen, niet in het bloed. Vandaar ook dat ze in de teststraat een wattenstaafje in je neus duwen in plaats van bloed af te nemen.
Ja en het is - nee.
@Muxje | 12-08-20 | 10:47: Er wordt nu bloedbanken ingezet om te kijken of het bloed genoeg antistoffen aanmaakt tegen het virus.
TRUMP | 12-08-20 | 10:46 |
Malaria is een parasiet. Een soort wormpje.
@Is dit nog nieuws? | 12-08-20 | 10:50: Dat weet ik. Het gaat om feit dat muggen malaria over kunnen brengen. Daarna ontwikkelt het tot een parasiet.
Lijkt me niet, het gaat hier niet om een bacterie of virus maar om een ééncellig organisme, behorende tot de protozoën. Alleen bepaalde muggen (Anopheles muggen) kunnen de malariaparasieten op mensen overbrengen.
Vandaag is toch het corona debat met de Jonge?
Leuk onderwerp om even op door te vragen..
Omtzigt zou het hebben willen onderzoeken, die clown doet gewoon of hij gek is.
Het doel is om het niet op te lossen maar om het volk te knechten met allerhande schijnoplossing zoals anderhalve meter en muilkorven en dat in een coronawet gegoten.
Natuurlijk zijn we niet volwassen. In de wereld van de politiek staat maar 1 ding centraal: zieltjes winnen en behouden. De rest zijn futiliteiten
Maurice the Dog had er ook een mooi stukje over vandaag. We worden bedonderd en alle bange jankerds huilen maar mee over de volle stranden.... het zijn de Aerosollen stupid!
Hou op! Dit is allemaal gedram, gezeik en gezeur. Wat moeten we dan? In elk pand in Nederland luchtverversingssystemen gaan aanbrengen alsof het een OK betreft?
Gewoon ramen open zetten en de oudjes lekker naar buiten laten gaan i.p.v. hen opsluiten en familie niet toelaten.
*idee krijgen doet*
Nu nog even lobby-en in Den Haag.
Heeft iemand toevallig het tel nummer van die app lobbyisten?
@Is dit nog nieuws? | 12-08-20 | 10:44: Die zullen wel in een groepsapp zitten.
Ieder groot pand heeft een luchtbehandeling in Nederland.
Het probleem is de werking daarvan.
Zoveel procent lucht wordt ververst en de rest circuleert rond, dit om de kosten van het koelen/verwarmen te drukken.
Zo hou je het virus dus binnen terwijl het de hele dag door je filtersysteem circuleert.
@kunstliefhebber | 12-08-20 | 10:43: Oudjes gaan dan klagen over tocht langs de beentjes.
Goh, wat zouden aalgladde en ruggengraatloze rutte en de jonge daar nou op te zeggen hebben? Ben echt benieuwd wat hun reactie zou zijn.
"Laten we goed luisteren naar de experts en dat zijn de mensen van het RIVM."
Dat één afdeling besmet is bewijst toch totaal niet dat ventilatiesysteem daar ook maar iets mee te maken heeft. Mensen besmetten elkaar. Als één iemand op de afdeling is besmet heeft zo heel de afdeling het. Al die artsen die in dit soort programma's gaan zitten horen zichzelf veel te graag praten.
Dat was ook het verweer van de GGD.
Dat niemand de verbanden ziet.. het passagier schip toen japan (ventilatie systeem).. maar nog duidelijker die militaire schepen met covid uitbraken, met name marine schepen met ABC bescherming (wie kent het begrip nog), zijn juist instaat om de luchtsystemen compleet van de buitenlucht te kunnen scheiden, deze systemen hebben 1 zwakte.. hercirculatie en juist infectie binnen het gesloten systeem....... lees de artikeltjes over die onderzeeers en die vliegkanpschepen maar na..
Hoor je ook wat die man vertelde? Alle afdelingen hadden ventilatie die lucht van buiten aanvoert en lucht van binnen maar buiten afvoert. Behalve DIE ene afdeling, die recent was gerenoveerd door een ingenieursbureau en een ventilatiesysteem die aan de laatste eisen voldeed (milieu / CO2 bla bla). Daar werd de lucht binnen bepaalde normen gewoon door de ruimte gepompt en pas boven een bepaalde waarde werd er frisse lucht van buiten aangezogen. Wel even opletten swah
Waarschijnlijk is dit niet helemaal zoals het is.
De overheid die eerlijk en open een discussie voert? Laat me niet lachen van gemeente tot politie tot op Rijksniveau. Als er ongunstige zaken over de overheid naar voren komen uit een onderzoek is de eerste stap die de overheid zet het achterhouden of aanpassen van de informatie. En als dat niet lukt volgt ontkenning. En pas als de boel echt volledig uit de hand is gelopen en ontkennen echt niet meer kan gaat men toegeven dat er (ernstige) fouten zijn gemaakt. Integriteit wordt binnen de overheid veel met de mond beleden maar in de praktijk valt het nog wel eens tegen met de integriteit. Probleem is dat je daar als burger helaas vrij weinig aan kan doen.
Ah leuk!
Zometeen weer hilarische reacties over complotten enzovoort.
Hoe zit het trouwens met de griep en ventileren? De griep gaat toch ook via druppeltjes? Of gaat dat net zoals bij corona via de 5g?
Ja, die wordt op precies dezelfde wijze overgedragen. Bron: RIVM. En daar wordt zelfs letterlijk over aerosols gesproken. En dat stond er vast wel al voor meneer Woef daarover begon.
lci.rivm.nl/richtlijnen/influenza
Forse oversterfte in verzorgingshuizen komt het kabinet financieel goed uit, want dit leidt tot een enorme bezuiniging in de WLZ. Ik heb berekend dat tijdens de eerste golf er zeker 800 miljoen is bezuinigd op de wet langdurige zorg (wlz).
als de overledenen nog 2 jaar zouden doorleven zonder Corona, dan is deze bezuiniging 2x zo groot.
Dan kan jouw uitkering dus ook wel wat omhoog.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-08-20 | 10:46: Hahaha, noem mij een uitkering van 3x modaal Kuif?
Werk je op het ministerie?
Als ze de uitkerings wat omhoog zouden gooien hoef je er ook niet zoveel voor te doen.
Oh wat stoer. Even 3 maal modaal benoemen. Wat zal de buurt trots op je zijn.
@laurentius | 12-08-20 | 10:58: voor mijzelf
@Lorejas | 12-08-20 | 11:00: Does normaal joh! Word je onderbetaald ofzo? Of heb je de boot ergens gemist? Of net als 90% van alle Nederlanders last van het pinokkiosyndroom?
Wat ik mij altijd weer afvraag; in wiens belang is het om ergens niet vrij en open over te willen spreken? Wat is er mis met eerlijkheid en openheid? Wees eerlijk en open. Dan verdwijnen alle verwarrende theorieën ook.
Hahaha!
Als mensen zich in willen dekken om niet afgerekend te worden op fouten. Verantwoordelijkheid nemen is moeilijk, vooral bij de overheid. En het RIVM is nu eenmaal niet betrouwbaar, of het nu om stikstofcijfers of over Corona gaat!
You can't handle the truth - vrij vertaald van a few good men.
De gemiddelde burger kan niet omgaan met eerlijkheid en openheid. Ook niet met onzekerheid of wetenschappers die zeggen "we weten het (nog) niet".
Burgers zijn kippen zonder koppen. Nukubu's.
Ik ben tegenwoordig ook een nukubu, dat na ruim 14 jaar bij defensie. Mezelf op die manier gedragen gaat me toch iets te ver.
En daarom, negeer covid19 gewoon, het was niets, het is niets en het wordt niets.
Eensch... Het was maar een griepje... En nu is ie weg...!
Waar staat die D eigenlijk voor?
@laurentius | 12-08-20 | 11:00: Darkrider
Hugo gaat dit allemaal in goede banen leiden.
Daar heeft Hugo helemaal geen tijd voor. Hij volgt op dit moment de intensieve cursus Leiderschap en CDA. Met randzaken als Corona houdt Hugo zich uiteraard niet bezig.
Hij gaat gewoon weer wat nieuwe schoenen kopen.
2003, WaPo: Sars1 verspreidde zich door een flatgebouw in Hong Kong. www.washingtonpost.com/archive/politi... Nu met SARS-CoV2 doen we net alsof we alles opnieuw moeten leren.
Met de kennis van toen..... doen we niks mee. Als je alles bekijkt vanaf februari tot nu is het onbegrijpelijk dat zo’n Van Dissel er nog steeds zit. Geldt ook voor Mark “ik vertrouw volledig op de kennis en kunde van de RIVM” Rutte.
Alsjeblieft Ronaldo. Begin jij ook al?
" Wij zouden dat best willen geloven."
Ik geloof per definitie niets.
Geloof heeft geen enkele waarde, anders dan mensen te overtuigen.
Alles wat jij voor waar aanneemt is ook geloven. Al dan niet overgenomen van mensen die dat voor jou ook geloofden. Je kunt niets zeker weten.
@Quib | 12-08-20 | 10:39:
Geloof kan een uitgangspunt zijn om onbekende zaken te verklaren, maar geloof is geen basis om dingen te weten.
Geloof is een excuus om dingen niet te hoeven begrijpen.
@Quib | 12-08-20 | 10:39:
"Je kunt niets zeker weten."
Dat is ook een prima uitgangspunt om dingen te gaan begrijpen.
@Mr.Crowley | 12-08-20 | 10:45: Ik merk dat bij mij de drang om dingen te begrijpen steeds minder wordt. De dingen volledig accepteren zoals ze zijn wordt steeds makkelijker.
Helemaal mee eens! Hoezo geloven? Vertrouwen is al meer dan verspeeld. Er zal op zijn minst een hele plausibele onderbouwing bij moeten, voordat we het serieus gaan nemen.
@Quib | 12-08-20 | 10:51:
Geloven is een stuk makkelijker dan begrijpen.
Niet alleen omdat de weg naar begrijpen veel moeilijker is.
Soms begrijp je dingen die je liever niet had willen weten.
Het is vreemd om er achter te komen dat Sinterklaas en Zwarte Piet niet bestaan.
Dat is ook accepteren.
Luchtstroom in een glas water dit.
Scheet in een zwembad.
Er is een verschil tussen correlatie en causatie. Echte onderzoekers weten dat. Roeptoeters op tv vaak niet.
Dat verschil is er, maar in veel situaties kun je niet méér dan correlaties vaststellen, simpelweg omdat die situaties zich niet lenen voor experimenteel onderzoek. Correlaties sluiten causale verbanden niet uit. Als je een duidelijke correlatie vindt, dan kan dat een aanwijzing zijn voor een causaal verband, niet méér maar zeker ook niet minder. Als het vanavond gaat donderen en bliksemen, als je vervolgens een harde knal hoort en je ziet dat het dak van het huis aan de overkant een aantal pannen mist en er wat zwartgeblakerd uitziet, dan besluit je al snel tot een blikseminslag, niet?
Wat als deze bejaarden-afdeling ook een wilde naaktbingo-avond heeft gehad in dezelfde periode? En de andere afdelingen niet?
Het virus veroorzaakt de ziekte. Hoe causaal wil je het hebben?
Precies de reden dat het RIVM graag dingen onderzoekt ipv erover te schreeuwen.
Het RIVM heeft enorm geblunderd. Eerst stelde ze dat het virus ongevaarlijk was en sowieso in Nederland geen voet aan de grond zou krijgen. En later adviseerde rondom carnaval totaal verkeerd: "carnaval vier je vaak in kleine groepjes". Ook het hele advies rondom mondkapjes is apart en wellicht dubieus te noemen. En nu dit onderzoek. Ben benieuwd hoe de evaluatie over handelen RIVM, als dit virus hopelijk ergens volgend jaar totaal uitgedoofd is (+ medicijn en vaccin beschikbaar), er uit zal zien. Waarschijnlijk wederom doofpot evaluatie.
RIVM zit eigenlijk altijd naast. Die opa van Dissel dacht een rustige overheidsbaan te hebben maar is volledig ongeschikt. Maanden downplayen en nu verbaasd kijken als mensen corona niet serieus nemen.
Er zou veel meer samengewerkt met omliggende landen ( virologen specialisten etc) om tot een eenduidiger beleid te komen.
Kijk gewoon hoe en waarom andere landen het anders aanpakken. Is er dan nooit overleg?
RIVM heeft een eigenwijze en arrogante houding, met opperhoofd Jaap voorop.
Waarom is in dit geval van een Volksgezondheidskwestie, er steeds discussie over de waarheid? Werkelijk heel triest om te moeten constateren dat overheidsinstanties niet het welzijn van de bevolking voorop stellen.
Ze moeten geld verdienen bij BV de Nederlanden, anders kunnen ze niks uitgeven aan uitvreters en geen goed sier meer maken in brussel
Vrij en open. Dat is het hem maar net.
Je verwacht het niet hè?
Het is nog veel erger, wel mooi dat er dit seizoen geen griepdoden.... zijn te betreuren..... die 9200 in 2018 was een jaarpiekje... waar het RIVM geen woord aan heeft besteed
Als ze bij de NOS mensen in het onzekere willen houden, gebruiken ze het woord "waarschijnlijk".
Dat heet dan nieuws.
https://nos.nl/zoeken/?q=waarschijnlijk
Prima dat er focus ligt op ventilatie als dat er voor zorgt dat we kappen met die 1.5 en mondkapjes onzin en we x aantal honderden ouderen redden tijdens het griepseizoen. Echter heb ik het idee dat het er nu bij wordt gepakt als nog eens een extra angstfactor. Er zou nadruk gelegd moeten worden op het feit dat covid-19 niet veel meer is dan de griep..
www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers...
"In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443)."
404 doden dus door de griep, terwijl dit er in 17/18 nog 9.444 waren.. En de griep stopte precies toen covid ( 6.149 doden) begon..
En al die doden. Dat zijn alleen de geregistreerde doden. Het waarschijnlijke aantal griepdoden lag veel hoger.
@Is dit nog nieuws? | 12-08-20 | 10:41: De vraag is altijd DOOR of MET corona. In Engeland is toegegeven dat als je een positieve PCR test hebt gehad en je 2 maanden later onder een bus komt, je dan als Covid-dode de boeken in gaat.
Raar - ik heb de lockdown in 17/18 volledig gemist. Al iets van het preventie-paradox gehoord?
@redanx | 12-08-20 | 10:52: Waar is jouw bewijs dat lockdown heeft geholpen dan wijsneus? Zweden? Dat kleine beetje oversterfte dat overal plaatsvond was allemaal NA en waarschijnlijk zelfs DANKZIJ de lockdown (ouderen eenzaam opsluiten aan het einde van griepseizoen in slecht geventileerde ruimtes en onbeschermd en ongetest personeel, soms zelfs ziek, naar binnen laten) : medium.com/@JohnPospichal/questions-f...
Schande! Nou ja, beetje opgeblazen allemaal.
Kuifje-naar-Brussel | 12-08-20 | 10:32 Een schande van Libanese proporties.
@Is dit nog nieuws? | 12-08-20 | 10:41: Maar zonder explosies.
Ach, men is weer blij met de muiskliks. De journalistieke procedures bij de NOS en NPO en alle omroepen behalve powned, reli's en wnl zijn wel wat professioneler dan gemiddeld.
Beetje rondgeblazen allemaal. Door de airco.
REAGEER OOK