LIVE. Peter Hein en zijn mensen over De Economie
Oh boy
Grafiek Die Het Samenvat
Na Het Grote Sterven door corona, is het nu tijd voor Het Grote Baan Kwijtraken en Het Massale Failliet Gaan. Consumenten hebben geen vertrouwen meer in de economie, producenten ook niet. Alles wordt wel duurder, maar niet goedkoper. Met de economie gaat het slecht, maar verder verschrikkelijk. Hier komen de cijfers over het onderliggend lijden van het bedrijfsleven in Ons Land, bij elkaar gepraat door Peter Hein en zijn mensen. Zet u schrap.
UPDATE: Grootste krimp consumptie OOIT (6,7%), economie krimpt in Q1 met 1,7%
BAM
Oef
Okee klein lichtpuntje
Social
Oh nee toch niet
Social
Jezus kan die Tele nog dieper in die blauwe aars?
Reaguursels
InloggenBen benieuwd hoe nu de klimaattransitie gefinancierd gaat worden
Met ons belastinggeld, net als voor corona.
Greta Thunn fucking berg over inflatie? Wtf, ik vraag mijn bakker toch ook niet om steaks? De echte kenners weten overigens dat inflatie zich nu alleen beperkt tot voedselprijzen, en alle andere prijzen dalen. Topeconomen met een beetje verstand en een titel van een gerenommeerde universiteit verwachten eerder deflatie. Prijzen moeten immers omlaag met een gruwelijke hoeveelheid werklozen die niks meer kunnen betalen.
Aan mij ligt het niet, net nog 1000 euro uitgegeven aan 2 lekkere fauteuils voor buiten onder de overkapping. Kan ik daar heerlijk de F1 kijken op de 55inch.
Update: de formule 1 is afgelast. Verder uiteraard veel genietplezier van uw fauteuils en goed formaat beeldscherm.
Het succes van de VVD zal via de NOS wel onderzocht zijn. Krijg je diverse en gekleurde uitspraken
Hoe is het toch mogelijk dat de VVD evengoed gunstig uit de peilingen komen ongeloofelijk
Omdat Rutte het goed doet, daarom. Is dat nou zo moeilijk in te zien ?
@van Oeffelen | 15-05-20 | 14:19: omdat mensen zijn crap kopen.
Wanneer geven ze eindelijk het geld in koopsompolissen en lijfrente eens boetevrij vrij ? Daar zit genoeg maar op dit moment moet je nog eerst 52% aftikken als je het wilt afkopen.
Dat is eigenlijk nog tot daar aan toe, daar is nog nooit belasting over afgedragen, maar de strafport daaroverheen die zou hoognodig uitgezet moeten worden. Het is geen luxe als je voortijdig je oudedagsvoorziening moet gaan aanspreken.
@H. Drievuldigheid | 15-05-20 | 12:40: Je oudedagsvoorziening reserveren voor het inkopen van zorg gaat veel mensen al niet meer lukken omdat ze eerst verplicht een warmtepomp, isolatie en zonnepanelen moeten aanschaffen.
Plus 20 % revisierente,72 % het raam uit, vrijgeven zonder idiote heffingen is een goed idee, net zoals bij het bereiken v/d pensioenleeftijd 10 % van je pensioenpot netto over gemaakt krijgen, is men ook mee bezig.
Die gast is een piskijker die mensen een depressie aanpraat, slecht voor het moraal heeft hij al vaker gedaan, niet naar luisteren.
Ach, zo'n crisis biedt ook weer allerlei kansen. Tech bedrijven draaien prima en komen met de ene na de andere innovatie. En ook de pharmaceutische industrie draait op volle toeren, op weg naar een vaccin en nuttige medicijnen. Zou het niet al te negatief inzien, we hebben het tenslotte niet over een kernoorlog.
Er zijn duidelijke winnaars en verliezers in de crisis. Als je juist zit heb je gewoon een + voor dit jaar.
Nog even en Nederland kan financiele hulp vragen ipv te geven.
Maakt allemaal niet uit jongens. Vanavond gaat het toch weer over Trump, en de Russiche hackers.
Eens kijken, je leent 50 miljard en geeft dat weg aan mensen die in ruil daarvoor thuis niks gaan zitten doen. Gaat vast helemaal goed komen!
En nu allemaal VVD stemmen!
Het orkest blijft doorspelen. Die toezegging is al gedaan.
Beste wat u kunt doen.
Goed plan! Scheelt weer formeren.
Er zijn er die beter weten. Hindert niet hoor. Regeer fijn door. Er moet alleen nog een ander woord voor .regeer. komen.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 11:39: Ja inderdaad, als u niet verder kijkt dan uw neus lang is, tenzij uw voorkeur die van een pinokkio-neus is.
Van Oef twijfelt nog tussen VVD en CDA. En dat al ruim 20 jaar overigens.
Meer Europa minder soevereiniteit dat betekend je VVD stem, nee dank. Klein is flexibel in het oplossen van problemen, het laatste wat dit land nodig heeft is nog minder zeggenschap in de toren van Babel. Als je dat echt wilt geef dan gewoon je pincode en pas aan het stelletje nietsnutten in het Brusselse.
Het volk lult zich zo de volgende crisis in met de NPO voorop in de polonaise. Kom op mensen! Niet lullen maar poetsen.
Ome Roon in de Telebelg:
Gelukkig staan Rutte en zijn kabinet te popelen om de gevraagde verdubbelde Netto bijdrage aan Brussel met spoed over te maken.
We zijn tenslotte lid van de EU, de baantjes machine.
Lang leve de afgrond!
Maar dat vindt het klootjesvolk helemaal niet erg. Hoe meer ze mogen betalen aan Brussel des te vrolijker ze er van worden.
Het is dat het corona virus ons nu versneld de nekslag geeft maar anders had Timmerfranz ons wel de nekslag de aankomende jaren gegeven met hulp van de klimaatmaffia. Die afgrond waren we zowiezo al goed op weg naar mede door het facilliteren van deze onzin door onze grote leugenaar.
De economische krimp was het sterkst in de landen met een totale lockdown. Je verwacht het niet.
Dus Zweden heeft het economisch naar omstandigheden heel goed gedaan.
Duh, en april en mei zal nog slechter zijn. Waren de verwachtingen anders dan? Ik heb ook geld overgehouden de laatste tijd. Kon niet naar de kapper of de horeca, dus ja dat diensten minder omzet hadden verbaast me niet. Voor duurzame goederen gaan mensen toch nog vaak naar winkels en dat werd minder gedaan omdat mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven en er wellicht ook tegenop zagen of geen zin in hadden om een winkel binnen te gaan die niet nodig was. In april en mei zal ook levenmiddelen omzet vast weer lager zijn, dan zijn de WC-rollen piek en andere hamsterzaken niet meer van invloed.
Wij hebben juist minder overgehad. Tuin aanleg, nieuwe keuken, nieuwe vloer, badkamer laten doen, zonnepanelen op het dak.
Allemaal 10 - 20 % goedkoper als toen ik het berekende afgelopen december.
Investeren moet je doen als het bloed door de straten loopt
Ik heb niet zozeer geen vertrouwen in de economie; ik heb totaal geen vertrouwen in ons kabinet.
Ik heb geen vertrouwen in de mensheid wat dat betreft.
Dan staat u niet alleen de aankomende tijd. Alleen de meeste mensen vergeten alles snel wat fout is gegaan als er weer brood en spelen komen.
En dan staat u helaas weer alleen.
Iesch alle uitkerrink en graties huisch al op ?
Ik vraag dit voor een verre vriend !
what zheg jij! had al moeten ontvangen ik niet ruzie met boeren
@stipjes | 15-05-20 | 10:24:
Hamdoelilah broeders! Vanavond bij de iftar soera De Buit weer eens herlezen. Takbir!
Ja! Nog meer panicporn, avond aan avond vervuild worden met coronalemmingen, kijken hoe het coronagras groeit. Wanneer wordt de 70- oplossing ingevoerd door de ondernemerspartij!?
Ongelooflijk. Een stevige griepje en hoppa, we gooien onze economie voor de trein.
Stel je voor dat onze voorouders net zulke watjes waren als wij. Dan was er van die hele VOC niks terechtgekomen.
"Zou je dat nou wel doen, met zo'n houten scheepje de zee op gaan? Is dat niet levensgevaarlijk?" "Straks krijg je nog scheurbuik."
Duidelijk dat u geen mensen kent die op een IC afdeling werken.
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:24: Waar is Liberale vrije wereld gebleven? Ik bepaal zelf wel of ik risico accepteer of niet daar heb ik jouw angststoornis niet voor nodig.
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:24:
10 jaar lang kaalslag in de zorg waarin het aantal IC-bedden bijna is gehalveerd. Dan heb je als overheid gefaald en de crisis zelf gecreëerd.
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:24: Ja, die ken ik, daarom rij ik 30 op de snelweg...
@Dommelsch | 15-05-20 | 10:36:
En de mensen in de zorg uitroepen tot helden nadat ze jarenlang uitgeknepen en vernederd zijn door dezelfde politiek. Je moet maar lef hebben.
@PIS-Alchimis | 15-05-20 | 10:28: in jouw egoistische wereld niet. Door jokers die het allemaal zelf wel bepalen worden anderen ziek. Dat je zelf misschien niet ziek wordt wil niet zeggen dat je het niet kan doorgeven. En anderen hoeven er niet eens aan dood te gaan, maar zelfs het flink ziek worden door corona is al vervelend.
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:24: Dom argument, Facebook argument.
@BenDeLier | 15-05-20 | 10:45: Die paar zieken... lol. Er gaan dit jaar minder mensen dood dan in dat zware griep seizoen enkele jaren gelden. U bent een bang poeperd, bang voor de dood, hahaha. Angsthaas. Ik zeg alles open gooien eigen verantwoordelijkheid. En zo snel als mogelijk graag. Want dat hele corona gedoe is een HOAX!
@BenDeLier | 15-05-20 | 10:45: Als je daar zo bang voor bent ga je toch in je aquarium de hele dag zitten en jezelf van de rest afsluiten. Doe je ding! We kunnen met zn allen een gat in de lucht blijven staren of slechts het deel waar de slachtoffers meetbaar ontstaan samen met de hypochonders. Dan is er tenminste nog iets over voor diegene die gedwongen worden solidair te zijn nadat 70+ sowieso vertrokken zijn.
Door de VOC wonen nu alle goeie “genen” in de VS, Canada, Australië.
Laat Rutte het maar niet horen, anders doet hij het volgend jaar weer!
Oh, nee, wacht, dan zijn er verkiezingen.
Ik sluit me helemaal aan bij wat Mark_D_NL zegt.
Vergelijking raakt kant noch wal. Scheurbuik was uiteindelijk een 'medicijn' voor, vitamine C. Voor covid-19 is nog geen medicijn. Bovendien het is GEEN griepje. Het is geen influenza virus...
ben het wel eens dat we wellicht te ver gaan met de maatregelen en heb met name vraagtekens bij die anderhalve meter. Maar vooralsnog is het doel om de gezondheidszorg weer lucht te geven en op adem te komen. Dat punt hebben we ongeveer bereikt, nu moeten we stapsgewijs weer vrijgeven en kijken of we niet weer in die ellende komen,
@Mark_D_NL | 15-05-20 | 10:53: Zo dom kan je alleen l*llen als je heel beschermd bent.
@PIS-Alchimis | 15-05-20 | 10:55: als je rekening met elkaar houdt hoeft niemand zich op te sluiten en niemand ‘te vertrekken’ waarom is dat zo moeilijk. En waarom 70+? Mijn familie lid was 60, bevriend stel, beide op ic, nog veel jonger. Maar in jij hebt natuurlijk niets, dus bestaat het niet, en de rest zijn zeurpieten en hypochonders. En je baalt, omdat je nu niet kan doen wat je maar te binnen schiet. Dat is pas zeuren.
@BenDeLier | 15-05-20 | 11:46: Als je de ‘rekening houdt’ oplossing toepast blijft de vrije val doorgaan. Wie of wat ben jij om mij dat op te leggen?
Lekekr sparen zodat je als de crisis voorbij is een half jaar op vakantie kan. Alleen is je geld dan niks meer waard.
Sparen doe je voor een crisis, tijdens een crisis is voor de meesten een beetje moeilijk .
@Castor12 | 15-05-20 | 10:13:
1nfidel is vast een ambtenaar, of gezien zijn nick “fidel” een communist.
Maurice de Hond op café weltschmerz gisteren was interessant. Soort Kees de Kort verhaal maar dan gefundeerd in heel veel argumenten.
Café weltschmerz, mooie uitvinding.
De Hond is af en toe best onderhoudend, maar lang niet altijd solide. Hij wekt wel altijd de indruk zelf te geloven in wat hij brengt ook al zitten er grote hiaten in zijn verhaal.
Legt duidelijk bloot dat het de overheid niet om ons welzijn gaat.
De geheimhouding van de onderbouwing van de besluitvorming en de formule waarmee ze de R-waarde berekenen onderstrepen dat.
youtu.be/yKqnvvJBb5c
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:14: Hiaten, zoals?
www.youtube.com/watch?v=yKqnvvJBb5c
Dat is de video waar ik aan refereerde. Enlighten us, van Oef. Maak het concreet.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:14: Lang niet altijd nee, maar hier wel. Veel bronnen zijn na te trekken, en kloppen. Verder is ook die huisarts uit Meijel, Rob Elens, iemand die de moeite waard is om naar te luisteren.
@Realisties | 15-05-20 | 10:26: In februari was al bekend dat het virus zich door de lucht verspreidt. Daar helpt die 1,5 meter 0,0 bij. Het is toch bewezen dat de mensen op die cruiseschepen ziek werden door de airconditioning?! Maar dat achterlijke RIVM wist het beter.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 11:12: Daarnaast zweven die aerosols echt wel verder dan anderhalve meter. Windowdressing.
@Dommelsch | 15-05-20 | 10:21: tuurlijk gaat het de overheid niet om welzijn of gezondheid. Economie en maatschappelijke stabiliteit staan voorop. En hier hebben ze gewoon gegokt. Lockdown met alle economische gevolgen op korte termijn versus de boel de boel laten. Op korte termijn zullen ze best de goede gok gemaakt hebben. Maar op lange termijn? Dan krijg je bin stevige economische recessie verdergaande polarisatie en radicalisering.
Als ze het virus gang hadden laten gaan, was de economie ook plat komen te liggen. 25 a 30% van je bevolking ziek, is ook slecht voor economie en vertrouwen in politiek en maatschappelijk bestel.
Nu is het echt even afwachten hoe snel economie terugveert. Hoe langer dit duurt, des te guurder het op elk mogelijk vlak wordt.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 11:12:
Idem op het Amerikaanse en Franse vliegdekschip. Maar Jaap en zijn mensen weten alles beter. Het zijn net waarzieners alleen met oogkleppen op.
@Bataafje | 15-05-20 | 11:48: 25 tot 30% van je bevolking ziek? Dus niet, een paar procent en klaar.
De vliegtickets zullen wel duur worden als je met zo weinig mensen in een kist mag, dus die vouchers zijn straks geen kut waard
Je bedoelt dat de prijzen van een vliegticket realistisch gaan worden i.p.v. de Eftelingprijsjes van voor de crisis?
Vliegen wordt ene puur zakelijke aangelegenheid, voor je lol naar Bali zit er de komende jaren echt niet in.
Ze kunnen dan beter vouchers uitgeven die je recht geeft op een reis naar dezelfde bestemming, ongeacht de prijs.
@menage | 15-05-20 | 10:14: Geloof ik niks van, ook ik deze business gaan miljarden om en die laten ze echt niet schieten.
@menage | 15-05-20 | 10:14: Onzin. De economie moet zo snel mogelijk van slot af. Corona is nagenoeg weg, dus gaan met die banaan. Niks 1,5 meter onzin
Het onderliggende en belangrijkste doel is om het Volk, weer in het gareel te krijgen. Je moet doen wat de Overheid vindt en vraag aan je. Zo niet dan ben je een paria. Jij bent verantwoordelijk voor alle doden die vallen door Corona. Op de eerste plaats valt dat heeeeel erg mee. De zogenaamde pandemie is geen pandemie. Percentage gewijs gaan er weinig mensen direct door Corona dood, dus dat is het argument niet. Economisch dwingt de Overheid af dat iedereen die aan het financiele infuus hangt datgene doet wat de Overheid vraagt en dus zijn we een broertje/zusje/lbhtér/xxyyér van China geworden. OPDAT WE ONZE VRIJHEID DIE WE HADDEN NOOIT ZULLEN VERGETEN. En het volk liep er als makke schapen achteraan. Ik niet.
Een hoofdletter kan je gebruiken als het taalkundig niet nodig is. Dat doe je over het algemeen om buitengewoon respect te tonen. Ik zou, als ik het mag inschatten, overheid voortaan gewoon weer klein schrijven.
Paria zijn voor de overheid zegt u? Dat is sterk afhankelijk van huidskleur en afkomst. Maar idd, ben u man, blank en doet u niet wat de overheid van u eist dan bent u stront.
Nee jij loopt achter god aan. Ook slim. In Staphorst hebben ze anders de meeste Corona-doden. Even voor je informatie.
@Beste_Landgenoten | 15-05-20 | 10:11: Hebben ze daar ook Carnaval gevierd???
@Beste_Landgenoten | 15-05-20 | 10:11: Het is een nickname. Je vat het echt letterlijk op, ha ha.
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:10: Zucht, kleur, ras, afkomst, sexuele geaardheid, intelligent, licht verstandelijk beperkt, rood, zwart, bruin, grijs, blond, wit haar en blauw als het een smurf is. Pffff word er zo moe van. Altijd maar in die slachtoffer rol.
Zolang er nog dagelijks nieuwe (lease)auto's op de weg komen en de grootste maatschappelijke discussie over de doorgang van de zomervakantie gaat, is er geen economische crisis.
Kwestie van tijd dat velen bedrijven om gaan vallen.... de echte economische klap gaat nog komen. Daarbij komt straks de rekening keurig gepresenteerd aan elke burger... iedereen gaat het merken... maar die vakantie pakken al is het In NL zou ik zeker niet voorbij laten gaan.
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:21:
Gezellig met zijn allen naar Centerparcs, jippie! Dan blijf ik liever thuis.
Die Peter Hein wil trouwens graag bij het NOS journaal aan de slag, dat is wel duidelijk zo.
Het begin van de persco was vermakelijk. ´Yes, yes, Yes. Ja nee ja Wilco. Ik zal mijn genante opmerkingen even voor me houden oké.
Wees gerust landgenoten... we krijgen nog miljarden terug van de mediterraan plus rente! Onze grenzen staan wagenwijd open voor al die slimme koppen uit Afrika en midden Oosten die hier dankzij de pendelveerdiensten van Timmerfrans/Sophie en Kaag massaal hier hun kansen pakken om ons te helpen en onze economie aan te jagen... sociale woningbouw gaat nu als een speer om al die statushouders die voorrang genieten te voorzien van een nieuwe woning en wanneer het virus is gaan liggen en de temperatuur wat comfortabeler is zal het backpack seizoen met bestemming west Europa van start gaan... de sociale woningbouw zal er klaar voor zijn... alles komt goed mensen.
Goh, dus de hockeystick omlaag begrijpen jullie wel?
Het is geen model maar de realiteit van nu.
Met de bolle kant links ?
Als die 1.7% in Q1 je geruststelt heb ik slecht nieuws.
We hebben in Nederland geen kapitalisme. Want dat zou betekenen dat bedrijven geen staatssteun krijgen maar gewoon failliet gaan. Dat zou betekenen dat we geen goed geld naar slechte bedrijven gooien, onder het mom van klimaatsprookjes. Dat zou betekenen dat nieuwe nederlanders niet van het wieg tot het graf van subsidies leven.
Het zou ook betekenen dat de overheid niet zomaar je zaak kan dicht gooien. De overheid gooit de halve economie dicht en dan zijn er van die dwaallichten hier die de schuld bij het kapitalisme leggen... Gehersenspoelde schapen...
Ik heb net een leuke auto gekocht om de zinnen te verzetten. Anticyclisch handelen, altijd goed!
Van Oef ook, vorige week, AMG GT R.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:05:
OK, Van Snoef.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:05: Baas!
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:05: helaas gaat het met de proleten op deze aarde wel goed, zo te zien. Jammer.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:05: In CH zeker? Daar koop je zo'n ding voor de prijs van een KIA hier.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:05: had van Oef een toeterbruiloft???
@dathoujetoch | 15-05-20 | 10:09: Waaruit maakt u dat op? Er zijn genoeg mensen die hard werken en het uitgeven aan dit soort zaken. In Nederland gunt niemand een ander wat, alleen maar afgunst. Heel erg jammer dit soort kwalificaties die dit helaas weer bevestigt
@pibasso | 15-05-20 | 10:17: okay, ik heb gisteren ook een rolletje pepermunt gekocht. Tevreden?
@pibasso | 15-05-20 | 10:17:
Ik kan me voorstellen dat het continu lopen snoeven met je bezittingen enige irritatie opwekt.
Ik had nog even gewacht. In Duitsland verwachten ze zelfs auto's met 50% korting te moeten gaan verkopen.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:05: Mercedes is voor tokkies. Als het al een premium Duitser moet zijn koop dan een BMW. Iemand met smaak koopt een low-profile Italiaan.
@Spring Bruissteen | 15-05-20 | 10:31: Een heer spreekt niet over bezit of vermogen.
@Spring Bruissteen | 15-05-20 | 10:31: Ach, ik gun iedereen zijn auto of grote huis en heb hierbij zelden last van afgunst. Ik zou alleen nooit het merk noemen. Ik hou graag bepaalde zaken privé zoals ook mijn woonplaats. @ dathoujetoch: ik ben blij voor je en gun dit je van harte!
@ThePozz | 15-05-20 | 10:53: eens, dat is mijn aankoop ook! Forza Italia!
@Gomezlopez | 15-05-20 | 10:13: van Oef is loyaal aan de Benz dealer. Dat wordt af en toe ook gewaardeerd. De enige keer dat van Oef een uitstapje deed was in 2001 met de Jag XJ executive. Reed prima overigens, was geen moderne auto maar wel fraai en reed zoals gezegd goed.
@dathoujetoch | 15-05-20 | 10:09: lol
@ThePozz | 15-05-20 | 10:53: van Oef heeft alles uitgeprobeerd, uiteindelijk gaat het om praktische zaken als de rij-ervaring en wat kun je meenemen. Van Oef is overigens ook jarenlang naar de Ferrari veling van Bonhams in Gstaad geweest.
Ik wacht wel op de visie van Peter R de Vries, want die is de enige die echt weet hoe het zit.
Ik denk dat hij gaat zeggen dat er meer slachtoffers vallen door val van een keukentrapje.
Dat is zijn standaard reactie.
Van iedereen die werkt, die minder dan 45.000 verdient zouden ze vakantiegeld belasting vrij moeten stellen.
Minder verdienen is ook minder belasting betalen... telt ook voor vakantiegeld
@Hollandse_blauwe | 15-05-20 | 10:05: En daarom is de kloof tussen rijk & arm toegenomen, de 1 procent die 60% bezit. Globaal dan wel.
Helemaal mee eens... Dat geld vloeit voor een groot deel onmiddellijk terug in onze economie. Maar de rupsjes-nooit- genoeg in Den Haag zijn net zo verslaafd aan ons geld als een heroïne junk aan zijn dope..
1.7% is helemaal niks. Onzin dit gepraat. Alle bedrijven en alle mensen willen aan de slag. De markt is er ook. Nu alleen nog met Corona omgaan. En dat gaat ook lukken.
Het enige risico is azijnzeikers die zeggen dat alles instort. Dat geeft een risico op bezuinigen en dat is de enige reden voor economische problemen. Niet lullen maar weer aan het werk. En heel snel zorgen voor een vaccin.
Precies. Schouders eronder en aan het werk.
1,7% is gebaseerd op 2 en een halve maand groei en 2 weken lockdown krimp. In het tweede kwartaal komt de extra klap en dan zal die krimp richting de 20% gaan...
Ja, joh. Want met 1,5 meter afstand kun je hetzelfde produceren. Al aan het werk geweest? Die 1,5 meter gaat veel bedrijven nekken. De vraag is al gekelderd. Dit wordt niet zomaar weer opgestart en opgepakt . Denk dat je het onderschat.
@Antiquerulant | 15-05-20 | 10:06: eens ... de effecten zijn nu nog lang niet zichtbaar.
En dan VVD op 43 zetels terwijl ze de economie naar de mallemoer hebben geholpen. Pure logica weer. Kun je wel zien dat de meesten nog te dom zijn om te mogen poepen.
In de US heeft een rechter de lockdown onwettig verklaard en is de hele boel in een staat weer open.
Rustig wachten totdat de crisis echt toeslaat. Hopelijk is dat ruim op tijd voor de verkiezingen. Maar natuurlijk gaat het kartel er alles aan doen om de ergste klappen pas na de verkiezingen te hebben.
Dat ligt wat genuanceerder, in de staat Wisconsin heeft de Supreme Court van de staat bepaald dat de verlenging besloten door de gouverneur )die hij uitgeroepen heeft zonder overleg met de gekozen politici) onwettig is.
De hele boel staat ook niet open want in sommige delen hebben dan bijvoorbeeld (Democratische) burgemeesters de zaak weer dicht gezet.
@IkWilOokWatZeggen | 15-05-20 | 09:57:
U blijft vertrouwen hebben in de common sense van het Nederlandse gepeupel. Ik waardeer uw optimisme maar ik denk dat we allebei wel beter weten.
Het trucje dat de Trumpies gebruiken in de VS is doorzichtig: Steeds pushen op een re-opening en de schuld van Corona leggen bij de Dems. Straks is Corona bedwongen, dankzij maatregelen, lockdown en social distancing en daarna gaan de Reps de credits opeisen. Wacht maar af, dat GAAT gebeuren.
Een procesfoutje werd hier beargumenteerd.
@Beste_Landgenoten | 15-05-20 | 10:03:
Ahaa, het is dus een complot!
"terwijl ze de economie naar de mallemoer hebben geholpen."
Vertel, wat hadden ze dan moeten doen, mijn moeder van 80 zegt hoi.
@menage | 15-05-20 | 10:17: hetzelfde als Zweden. Niet zo paniekerig doen. Er sterven elke week duizenden mensen en daar deden we nooit moeilijk over. Nu lijkt het alsof corona kanker en andere infecties heeft doen helen, want mensen sterven nu alleen nog maar aan corona.
En ik wil niet vervelend doen tegen jouw moeder hoor, ik hoop dat ze nog heel lang mag leven, maar als je 80 bent dan is je levensverwachting niet al te lang meer. Dan kan elke ziekte of infectie fataal zijn.
Maar nogmaals, zeg hoi terug namens mij aan je moeder en ik wens haar nog een lang leven toe. Maar get real ok?
@menage | 15-05-20 | 10:17:
Doe u moeder de groeten... Ouderen en kwetsbare mensen in lockdown en bezoekverbod (net als tijdens de algehele lockdown). Nu moet alles en iedereen bloeden. Begrijp me goed, de kwetsbare en ouderen dienen beschermd te worden en als we die groep direct volledig geisoleerd hadden (verpleegtehuizen ) waren de besmettingen waarschijnlijk mee gevallen. Heb overigens ook nog ouders van dik in de 80.
@Beste_Landgenoten | 15-05-20 | 10:03: Rutte doet niet anders!!! Elke regering gaat straks roepen dat dankzij hun de crisis afgewend is!!
Mensen die weloverwogen een andere keuze maken dan meneer Yzord worden door deze fantast afgeschilderd als minkukels. Grote klasse weer.
Ik vind de actie van KLM nogal omineus. Om een geldrun te voorkomen wordt nu de waarde opgeschroefd. Maar die geldrun gaat een keertje komen, ook bij de banken als het vertrouwen nog verder daalt. En dan raakt de poep de ventilator. Kan een heel plotseling tipping point zijn, vrees ik.
Hoop dat ik mijn salaris en vakantiegeld nog krijg aan het einde van deze maand...
Dus u denkt dat er een moment komt dat banken hun schulden gaan opeisen bij de KLM.
U heeft ook werkelijk helemaal nergens verstand van hè.
De premie op een voucher ipv cashback is wel een interessante gedachte.
@Schuldenbrau | 15-05-20 | 09:54: veel succes.
@jemagookniksmeer | 15-05-20 | 09:58:
Nee slimmerd, mensen gaan hun geld opeisen bij de pin-automaat. Cash. Dat.
Ergens vind ik het wel lekker voor die kapitalisten en globalisten die als elite denken dat ze beter zijn. Maar ook hier zien we weer hoe slecht het kapitalisme is voor de mens. De mens lan niet eens normaal een crissis overwinnen zonder dat duizende werknemers oo straat worden gezet en (eerlijke niet-kapitalistishe) ondernemers massaal failiet gaan. De kapitalisten en globaliate zullen het nu wel voelen. Maar uiteindelijk zullen ze toch weer een manier gaan vonden om de gewone burger en eerlijke ondernemer daar voor te laten betalen.
Kapitalisme is een dood en door verrot systeem.
Je zou er haast communistisch van worden. En vertel wat is "eerlijk" nu precies. Ik ben er al jaren naar op zoek.
Wat we op dit moment zien is geen echt kapitalisme maar corperatisme, kijk maar eens hoe zo een Ahold de staat manipuleert, of andere megabedrijven. Kapitalisme is vrije markt en die is er niet. De EU heeft zo veel regels op zo veel producten gezet dat kleine bedrijven het niet betalen kunnen een nieuw product in de markt te zetten bijvoorbeeld.
Weer zo'n dwaallicht dat denkt dat dit door het kapitalisme komt, terwijl we net zo ongeveer een communistische totaalovername van de economie hebben gehad (die hiervoor als extreem overgereguleerd en overbelast was)...
@Moonwarrior | 15-05-20 | 10:02: Corporatisme, het economisch model van Mussolini.
@Sitting_targets | 15-05-20 | 10:15:
Juist, goed gesignaleerd. Met de burger als klant/werknemer combinatie zonder enige echte vorm van invloed; voor de zekerheid worden basisvoorzieningen voornamelijk aangeboden via verdekte monopolies met een bijpassend vergunningenstelsel.
Het kapitalisme wordt door een communistisch virusje deaud gemaakt.
Kan iemand mij uitleggen waarom de beurs hier amper op reageert? Is dat echt het effect van alle steunmaatregelen die de boel tijdelijk omhoog houden? Inmiddels weten we toch wel dat deze maatregelen niet gaan voorkomen dat de economische pleuris uit zal breken? (Ben maar een leek)
De rente is bijkans nul dus de pensioenfondsen pompen het geld in aandelen.
Het gratis geld is nog niet op. Maar als dat zo is klapt de boel dan ook keihard in elkaar.
Voor de beurs gelden andere criteria. Liquiditeit is er in overvloed. Maar waar moet je er mee naar toe. Pensioenfondsen moeten een bepaald rendement halen. Ga er maar aan staan.
Alle tekenen zijn er dat alles weer normaal wordt zodra Corona voorbij is. De dip is tijdelijk. En voor iemand op de beurs is 1.7% helemaal niks.
@Patatter | 15-05-20 | 09:58:
Et voila. Alhoewel beurs en reële economie niet een 1 op 1 relatie hebben, zegt het ontbreken van een echte dip wel iets over hoe we er over 6-12 maanden voor staan.
Mensen onderschatten de ellende + steunmaatregelen FED.
Beleggers zijn net mensen.... struisvogel gedrag. En de rest is dezelfde reden waarom iedereen en nog veel meer mensen de vvd nu aan virtuele zetels helpt.
Mocht u toevallig anticyclisch hebben gehandeld en b.v. In het goud zitten of op een andere wijze, rustig blijven zitten. Het kantelmoment komt vanzelf.
@Hiram | 15-05-20 | 10:18: ik heb vooral mijn speelgeld even veilig gesteld en de aandelen verkocht. Ik kan me bijna niet voorstellen dat we niet een grote dip tegemoet gaan, en dan wil ik kopen. Zodra er (ooit) een vaccin of goede behandeling is zal de boel wel omhoog veren. Tot die tijd leiden bedrijven ongekende schade. Maar fijne inzichten, dank allen.
Omdat de FED nog net niet zelf direct aandelen opkoopt.
Het is maar een dipje jongens. En succes met je pensioen.
@beldewouten | 15-05-20 | 10:32: De beurs weet het gewoon ook niet. Afwachten dus, maar ik zou voorlopig niet instappen.
We zitten nu al een tijdje in een soort trading koker, bij de AEX tussen de 495 en 520. Qua koers/winst zitten we al erg hoog. Gisteren in de DWS call kwamen calculaties op tafel die toonden wat historisch gezien de impact van ingrijpen door centrale banken en overheden is en ook wat de impact van economische fundamentals kan zijn. De eerste groep zit met een totale impact op een plus van 47% (als in maximaal alle sluizen open) en de tweede categorie maximaal op 20%. Als we nu naar beneden gaan onder deze omstandigheden dan is de kans dat we maximaal 47% gaan redelijk gering, maar de kans op een - 20% is veel groter. Maar naar boven kan ook. Het is even goed nadenken, want van Oef heeft op dit moment ook een slof cash klaarstaan.
Het is wel goed om te lezen gezien de berichten in de media met de laatste peilingen dat de gene met zijn partij die gezorgd heeft voor verkeerde voorlichting, massa bezuinigingen op de zorg met gevolg een massa slachting in de verpleeghuizen op handen gedragen wordt door de bevolking.Maar goed wat zo wekelijks showtje al niet doet met deze prater. Zo 85 jaar geleden hadden de buren ook zo goede prater.
We hebben opa en oma zelf in het verpleeghuis gestopt hoor.
Vroeger zorgden we nog voor ze.
@Papa Jones | 15-05-20 | 10:00: dat wil zeggen we lieten ze wegkwijnen in een achterkamertje.
@Papa Jones | 15-05-20 | 10:00:
Dat gaat niet meer gezinnen moeten met ze tweeën werken om de kop boven water te houden
@Papa Jones | 15-05-20 | 10:00:
Deed u ook neem ik aan?
@Bolder | 15-05-20 | 11:32:
Nee
@dik van alster2409 | 15-05-20 | 10:23:
Ja, dan passen opa en oma op de kinderen.
Bezuinigingen in de zorg.... Waar?
We kunnen prima leven met minder dus.
KLM voorziet dus dat vliegtickets 15% duurder gaan worden.
Sigaar uit eigen doos dus die 15% op je voucher. Lijntjes houder noemen ze dat toch?
Ik denk wel een beetje meer dan 15%.
Reken op minimaal 40%. Er mogen minder passagiers mee en het zal nu nog meer een kwestie worden van wie het hoogste bied mag mee.
15 procent valt reuze mee.
Gelukkig hebben we van de laatste crisis geleerd dan bezuinigen en het verhogen van de belastingen dat de hard werkende man met de pet het hards worden getroffen.
Dat zullen ze nu wel uit hun hoofd laten en gaan investeren en koopkracht flink verhogen, toch???
Met de verkiezingen volgend jaar zullen we wel weer zwaar voorgelogen worden./
.... maar de VVD (zogenaamd de ondernemerspartij) stijgt in de peilingen. Of peilingen zijn fake news of peiling in consumenten/producenten vertrouwen is fake news.
Rutte houdt de VVD op koers. Als die wegvalt heeft de VVD wel een probleempje, want erachter zit geen overtuigende leider. Het CDA runt de crisis met Hoekstra, de Jonge en Grap.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:09: ah, het zelfbenoemde intellect uit het verre, verre buitenland bemoeit zich weer met binnenlandse zaken. Niks leuks op de zwitserse ontbijt tv?
@dathoujetoch | 15-05-20 | 10:11: Hij heeft er verstand van, in tegenstelling tot veel dwaallichten die blijkbaar nog in 0031 wonen.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 11:47: Nou ik mag ook wel zeggen dat ik niet in 0031 vertoef maar Rutte is toch wel een drama met z'n constant gelieg. Maar ja hij heeft NPO mee en alle linkse bladen maar je moet toch wel blind zijn als je die man nog vertrouwd.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 10:09: Grüzi Wohl!! Nog in 0041 gewerkt, lang geleden....
Een tijdelijke dip, laat je niet gek maken.
Mensen die nu panisch "de economie is kapot" lopen te roepen zijn geen haar beter dan zij die beweren dat we in 2030 door klimaatverandering een onleefbare planeet hebben.
Feit: de meeste NL'ers zijn in deze tijden in staat om meer te sparen dan normaal. Dus de economie is inderdaad niet kapot.
Het klimaatprobleem wordt zo veel erger dan de Corona Crisis. Namelijk dat er miljarden mensne op de vlucht zullen slaan. En die houd je niet tegen, ook niet met een muur. Maarja dat kan nog wel 10 jaar duren. Dus who cares.
Of die in Nederland honderdduizenden doden door corona voorspelden..
@Vasquez | 15-05-20 | 09:51:
Op gegeven moment zal de maatschappelijke druk zo groot worden dat er andere maatregelen worden genomen, winst daarbij is een afname van CO2-producenten.
@DrumPiet | 15-05-20 | 09:57:
Het dodental is de 300.000 wereldwijd gepasseerd las ik... In vergelijk met eerdere pandemieën is dat pinda's. 1968 bijvoorbeeld, de Hong Kong griep.. Ruim 1 miljoen doden.
@Ommezwaai | 15-05-20 | 10:26: ja, bij 50% minder mensen? En minder internationaal verkeer.
Breaking News!
Het terminalaanbad in Bad Neuschans gaat weer open!
www.rtvnoord.nl/nieuws/702952/Thermaa...
terminaalbad
*autocorrect in de klikt trapt*
@eerstneukendanpraten | 15-05-20 | 09:48:
klikt = kliko
@eerstneukendanpraten | 15-05-20 | 09:49: Tijd voor weekend.
@eerstneukendanpraten | 15-05-20 | 09:49: Nog niet geneukt?
Haal je zwembroek maar weer uit het vet.
Rutte doet een greep in de pensioenfondsen, was toendertijd ook een beproefde methode,
als je dan straks met pensioen gaat krijg je maandelijkse vouchers voor voedsel en kleding
soort voedselbonnen maar nu met een beter klinkende naam.
Toendertijd was er een veel hogere dekkingsgraad en werd zelfs premiekorting gegeven. Dat is nu totaal anders.
Ja dat wordt de broekriem aanhalen en het gehamsterde wc_papier volschijten de volgende maanden.
En de beurs is bijna weer terug op het niveau van voor de crisis.
Totale waanzin, ik wacht nog steeds op de correctie.
Follow the money....
* mensen nog niet massaal ontslagen
* bedrijven nog niet massaal omgevallen
* kosten nog niet doorbelast
Je hoeft geen genie te zijn om een crisis te voorspellen
Om een paar 80+ers te redden en nog een paar jaar te laten leven zijn de 20, 30 en 40ers nu hun pensioen kwijt en staan weer op nul.
Hahaha dat pensioen waren we toch al kwijt.
exact, en dit keer duurt het langer dan 10 jaar voordat dit paniekvoetbal is ingehaald, gezien de "staat"van de EU komen daar voor ons rijke land nog een paar extra klappen bij
Dank U voor deze egoïstische tegel namens mijn zojuist overleden naaste. U zult haar wel dankbaar zijn dat ze u nu geen geld meer kost. Ik ga er van uit dat wanneer u 50 bent u uit het leven zult stappen (zo goedkoop mogelijk) zodat u straks de 20, 30 en 40ers tegen die tijd geen pensioen zult kosten.
Het probleem ligt niet bij 80+ers, maar bij klimaatwaanzin (Timmerfrans heeft geen last gehad van Corona) en nog steeds een ongeremde immigratie van kansarmen.
@Papa Jones | 15-05-20 | 09:46: in het Nederlandse socialistische pensioensysteem zonder hoofdelijk verantwoordelijke pensioenbestuurders voor kloterendementen is dat risico levensgroot aanwezig.
@BenDeLier | 15-05-20 | 09:50: van Oef kost niemand wat, van Oef heeft dat zelf geregeld.
@kapotte_stofzuiger | 15-05-20 | 09:51: je mag hopen dat geld naar deze hobbies nu geen prioriteit heeft.
Waardeloos argument. Op die manier kan je alle zieken en zwakken weg afserveren. U bent de dik, jammer dan. U rookt, jammer dan.
@Sierstrip | 15-05-20 | 10:00: nee een heel valide argument. Vooral links wilde altijd al ouderen wegjorissen en medische ingrepen op ouderen beperken. Ook willen ze wel heel graag zo veel mogelijk abortus. Maar nu opeens willen ze iedere 85 jarige redden? Is niet heel geloofwaardig.
@Moonwarrior | 15-05-20 | 10:05: vergeet ook niet de ziekenhuismaffia met hun beddendruk en palliatieve clowns.
uw ouders zijn inderdaad totaal niet belangrijk
@van Oeffelen | 15-05-20 | 09:58:
Vergeet niet dat er ook verPLICHTe bedrijfspensioenen bestaan. De invloed van de werknemer zelf is in die gevallen uiterst gering.
@BenDeLier | 15-05-20 | 09:50: Zo egoïstisch is die tegel niet. Mensen overlijden nu eenmaal. Dat we het als normaal zijn gaan zien dat iedereen 80+ moet worden de norm is, maakt het nog geen doel.
We proberen met man en macht (en dure medische zorg) het mensenleven te rekken. Het is om meerdere redenen valide om dat doel tegen het licht te houden.
Los daarvan: bij Corona 2.0 zou je ervoor kunnen kiezen juist alleen de kwetsbare groep in quarantaine te zetten.
Nu vind/vond er paniekvoetbal plaats: we geven de beschermingsmiddelen aan de IC's en de hofleverancier van de IC's waren/zijn de verzorgingstehuizen. Wanneer kregen deze ook al weer een soort van aandacht qua beschermingsmiddelen?
Dat heet dweilen met de kraan open.
@Maytheforcebewithyou | 15-05-20 | 11:27: de bezoekeisers in al die verzorgingstehuizen zijn pas egoistisch. Gadverdamme, die hebben veel ellende veroorzaakt.
Onbegrijpelijk hoeveel ondernemers normaal in patserleaseauto's rijden en nu meteen hun hand ophouden
Hand ophouden bij de staat is niet chic.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 09:45: De staat staat 365 - 24/7 met de hand naar je open.
@Bram-Jr | 15-05-20 | 09:48: het is toch je ziel verkopen aan de duivel.
De luchtvaart gaat sowieso in afgeslankte vorm verder. De "zakenreis" gaat grotendeels verdwijnen en wordt vervangen door skype, teams e.d.
Luchtvaart zal weer voor het grootste deel uit vakantievluchten bestaan.
Mooi zo, dan kan het luchtverkeer eindelijk eens tot normale proporties terugkeren, en zal de volgende virusuitbraak lang niet zulke rampzalige gevolgen hebben omdat het zich veel minder snel zal verspreiden over de wereld.
Dat kan weer heel snel herstellen, als Corona voorbij is.
T is nooit goed ook. En ja die ellendige 'verplichte' drang om altijd maar te groeien. Meer meer meer. Het hele systeem is gebouwd op onlogische doelen en groei. Ik ben al heel wat jaren actief in de commerciele diensten en elk jaar moet er 15% tot 20% meer omgezet worden als vorig jaar. En dat is uiteindelijk niks meer waard onder aan de streep door inflartiecorrectie, btw verhogingen, hogere inkoopkosten, salarisverhogingen en extra reserveringen.
Dit hele systeem is zo klote en kapitalistisch als maar kan en verdient een terechte correctie. Alleen jammer dat de gewone man de sigaar zal zijn.
Ik heb bijna genoeg van Nederland en de EU.
Wanneer de covid19prik verplicht wordt dan vraag ik misschien maar asiel aan ergens buiten deze hel.
Als je Nederland te kapitalistisch vindt kan je beter in Noord Korea gaan wonen. Dat is zo ongeveer het enige land ter wereld waar de marxistische terreur verder gaat dan in Nederland...
Het systeem is juist niet zo kapitalistisch maar vooral corporatistisch. De EU met hun woud aan regels ook, daar kunnen kleinere bedrijven nooit aan voldoen maar de multinationals wel.
Als u erover struikelt herkent u kapitalisme nog niet eens.
Zolang de wereldbevolking groeit, zal ook de economie moeten groeien om iedereen een dak boven zijn hoofd en zijn eten en drinken te kunnen verzorgen.
Zonder groei geen kapitalisme. Die 'verplichte' drang is de basis van het stelsel.. We kunnen ervoor kiezen om te krimpen: maar een kleinere private sector moet dan ook leiden tot een kleinere publiek sector...…..
@Maytheforcebewithyou | 15-05-20 | 11:16:
Iedereen wil toch meer geld verdienen voor een luxer leven?
Groter huis, luxere auto, verre reizen?
@Mr.Crowley | 15-05-20 | 11:30: Klopt, maar dat heeft ook veel negatieve effecten (op grondstoffen, aanzuigende werking van immigranten die (begrijpelijk) ook een luxer leven willen hebben.).
Je moet je overigens toch afvragen: wanneer vind je het genoeg? Hoe groot moet je huis zijn? Of doe je het voor je ego ("de buren")…….
@Mr.Crowley | 15-05-20 | 11:30: Nee hoor.
Lockdown ging pas in de laatste 2 weken van maart in. Die 1,7% krimp is dus gebaseerd op 2 en een halve maand lichte groei en 2 weken krimp. De echte slachting komt pas als de cijfers van het tweede kwartaal uitkomen... Dan gaan we richting de 10-20% krimp...
Oplossing: BTW per 1-1-2021 omhoog met elk 2,5%
Belastingverhoging om de consumptie vlot te trekken: alleen in Nederland
@jemagookniksmeer | 15-05-20 | 10:03:
Dat is Nederland inderdaad... De gevolgen zijn vanzelfsprekend voor de werkende belastingbetaler. Makkelijk om dan een lockdown uit te roepen natuurlijk, het gelag wordt toch immers wel betaald. Een slimme politicus zou kunnen voorstellen om voor dit jaar geen belastingen over het vakantiegeld te innen (als het al wordt uitgekeerd). Dat geld wordt hoogstwaarschijnlijk voor een overgroot deel rechtstreeks de economie in gepompt.
@jemagookniksmeer | 15-05-20 | 10:03: Wil je het op zijn Italiaans doen?
KLM moet een garantie geven dat de geannuleerde vlucht met de voucher alsnog gevlogen kan worden zodra KLM weer vliegt.
Mogelijk kan dat straks alleen na bijbetaling. Want reken maar dat KLM en andere maatschappijen hun prijzen verhogen.
Punt is dus dat de voucher je verplicht om die reis te maken. Dat is niet als je gewoon je geld terug krijgt.
KLM is niet de hele economie toch?
@Zeiss | 15-05-20 | 09:44:
Die economie die nu zo goed gaat? Bedrijven zullen wat moeten verzinnen om hun verlies goed te maken.
Zolang er geld onder de mensen is, is er niet zoveel aan de hand.
Beetje simpel. Zonder werk is er geen geld onder mensen toch....
Nou, geef de horeca maar alle ruimte hoor, dan komt het vast wel goed. Dat zijn zulke menslievende medemensen. Daar draait de Nederlandse economie immers op?
Nee gewoon lekker dicht laten. Al die verloren banen en belastinggeld wat niet meer binnen komt en al die lui aan een uitkering houden ga jij toch gewoon betalen omdat jij wel menslievend bent?
Tja dat krijg je als je vertrouwt op mensen die naar computer modellen zitten te staren en werken met de verkeerde variabelen en die zwaar aan de politiek zijn gelinkt. Dan komt het virus eerst nooit (klopt er is op dat moment nog geen enkele bekende besmetting dus bij extrapolatie ook niet) en als de werkelijkheid hun dan inhaalt (de eerste besmettingen beginnen langzamerhand bekend te worden) gaan extrapoleren op basis van eerste deel van een gauss curve. Vol idioten...
Dat doen we al jaren. Daar is die hele "mensen warmen de aarde op" onzin op gebaseerd. Dat hele waanzinsverhaal is gebaseerd op een computer model. En elke keer als de werkelijkheid afwijkt van wat we meten, zeggen we niet dat dat model verkeerd was, maar passen we het vrolijk aan aan wat we de laatste 2 jaar gezien hebben. Eerst werd het droger. Toen natter. Toen werd het weer extremer. Hockeystick curve iemand? Het zou nu 2 graden warmer moeten zijn dan in 1990.
Elementaire wetenschap. Als je het niet rechtstreeks kunt meten, dan maak je een model. En dan vergelijk je de uitkomsten met die van je model. En als dat niet klopt, klopt je model niet. Dan mag je niet naderhand met terugwerkende kracht er extra frummeltjes in hangen en zeggen dat je model klopt. Dan zul je eerst moeten wachten of de nieuwe voorspellingen nu _wel_ kloppen voordat je kunt aannemen dat je model wel klopt.
En dat brengt ons terug naar COVID, waarbij alle stabiliserende effecten vooral gebaseerd worden op de cijfers uit China. Die uiteraard van voor tot achter bij elkaar gelogen zijn. Maar dat negeren we maar even.
Kan iemand in jip en janneke woorden zeggen wat die tweet van Yteke de Jong betekend?
stel je hebt een ticket voor 100 eu gekocht krijg je nu een voucher voor 115 eu
dat betekent dat je voor iedere 100 minuten vliegen er 15 minuten vertraging bijkrijgt.
De nieuwe update tweet zegt onderaan iets anders dan jullie hier lief wilden duiden!
Komt allemaal weer goed als de schadeclaim bij de WHO en China wordt toegekend.
Krijgen we bami-vouchers in te leveren tegen eten bij uw lokale chinees restaurant?
Alsof er iemand in Nederland of de EU ook maar het lef heeft dit te doen.
Ja logisch die krimp in consumentenuitgaven. De kroegen zaten dicht en het stadion op slot, dus ik hou nu zeshonderd euro per maand over.
Klopt. Ik merk het ook.
en dan nog zeggen dat Robbert Jenszoon zich er niet mee mag bemoeien en ze muil moet houden, weg douwen die vent!
Hij mag hier gewoon reaguren hoor.
ze=zijn. Hou daar mee op, simpele.
Dus straks zijn tickets voor de gewoon betalende klant zeg maar 100 euro en voor de voucher-houder een tegenwaarde van 115 euro.
De prijzen gaan met 15% omhoog.
En dan komt de KLM een paar maanden met een 15% kortingscode, uitgezonderd vouchers. Zodra de voucher-periode over is betaald iedereen 15% extra. We brengen ze wel op ideeen he
De KLM bestaat in deze vorm over 4 maanden niet meer, denk dat met die 2 tot 4 Wobke-miljarden een nieuwe Nederlandse lease/staatsmaatschappij wordt opgericht, dat geld aan die Fransen geven heeft sowieso geen zin meer.
@New Quacka | 15-05-20 | 09:38:
Ik weet wel zeker dat ze zoiets gaan uithalen en dat dit al lang in die 15% verrekend is.
Ik ga mijn restitutie claimen bij KLM.
En over een maand heel hard zeiken dat er nog een paar miljard aan belastinggeld heen gaat.
Snel zijn, want als veel klanten dit ook gaan doen vallen ze om en is er niets meer terug te betalen.
Allen naar de bank nu het nog ken!
Oproepen tot bankrun is strafbaar.
Dan wordt de waarde tussen cash en fictief geld vast wel losgekoppeld
www.recht.nl/44735/oproep-tot-bank-ru...
@piloot47 | 15-05-20 | 09:34:
Blijkbaar niet, zie DSB en de ondergang van Scheetinga.
@Graaf_van_Hogendorp | 15-05-20 | 09:48: Dat was oktober 2009 (Lakeman). De wet ging in december 2010 in.
Dan kun je in een digitale betaalwereld gelijk niks meer kopen. Slimpie.
REAGEER OOK