LIVE. Corona Crisis Meeting Kabinet
Nou daar gaan we mensen
Social
Ergens achter een Deur (we zoeken nog livestream) zit het kabinet nu te vergaderen over De Maatregelen Die We Moeten Nemen Om Geen Italië (lol, red.) Te Worden. Maar wat gaan we doen mensen? Hek om Brabant. Elleboog groet in de ban. Frits Huffnagel in preventieve quarantaine. Iedereen thuiswerken. Mensen die toch handen schudden met RIVM-directeuren uit ambt zetten. Tweede Kamer naar huis sturen. Eredivisie stoppen. Neuken verbieden. Tongzoenen verbieden. Hoi zeggen tegen meisje verbieden. Grenzen dicht. Scholen dicht. Kroegen dicht. Sociale onthouding van Joure tot Maastricht. We horen het wel. Later meer. En hopelijk minder. GEEN PANIEK.
UPDATE: 614 besmettingen volgens RIVM.
UPDATE: PERSCONFERENTIE MARK RUTTE HIER LIVE TE VOLGEN (en dit topic preventief op slot).
Reaguursels
InloggenFrits Rosendaal is goed in getallen, kunnen we beter goed naar kijken. Overleving ander verhaal: gezondheidszorg hier beter dan in Italië en bevolking minder vergrijsd
Ik had 648 besmettingen gegokt en 6 doden. Maar zoals wel vaker was ik weer eens veel te pessimistisch, paniekvogel als ik ben.
17 miljoen mensen. Zeg 30% raakt besmet (dat is een vrij lage schatting), 1% doden: 51000 doden in .nl.
Dat is een heel lelijk getal. Dat is wel wat er gebeuren gaat.
Die 1% is te optimistisch als je naar Italie kijkt. Daar is het +- 600 doden op 10.000 besmettingen. dus 6% doden! en er is geen enkel bewijs dat het hier minder wordt.... Omdat de mortaliteit in Italie zo hoog is kan dat duiden op een variatie van het Corona virus welke nog dodelijker is..... Daar hoor je nou weer niets over..... Ook de gedachte dat alleen ouderen bezwijken lijkt overdreven positief..... Het virus muteert agressief en er is geen klap tegen te doen.... Merkwaardig genoeg blijft Afrika vrij schoon net als de echt koude gebieden boven de poolcirkel..... Vluchten kan niet meer....
"Hek om Brabant." Waarom die focus op Brabant? Kijk naar het kaartje van het RIVM en je ziet dat het in HEEL NL gierend uit de klauwen loopt. Het is NIET beperkt tot Brabant. Maar stel je voor dat ze dezelfde maatregelen in de Randstad nemen. Rotterdamse havens dicht, Amsterdam op slot (kan alleen maar goed zijn), Schiphol plat (Hoera, weg stikstof crisis), een dome over de Dom stad, Den Haag afgestoken en in zee geduwd (ook eigenlijk wel een goed idee)...
Dit vind ik nog steeds de mooiste opmerking van het RIVM: pbs.twimg.com/media/ES5YFDWWkAAF3Lp?f...
Niet de enige misser, maar een instituut van wereldfaam volgens Blok.
Ja dat is werkelijk hilarisch. Toont ook aan hoe de bevolking voorgelogen wordt. En we accepteren het ook nog met zijn allen! Er is hier zoveel mis. Wat een land..
maar carnaval was wel vedt jonguh
de, het is de.
@Langshetrandje | 12-03-20 | 14:42: u heeft gelijk
@glaaf | 12-03-20 | 14:44: eindelijk! Een unicum vandaag.
Daar begrijpt het overgrote deel patat zeggende volk in de panelen toch niks van.
Het aftellen is begonnen. Persconferentie om 14:45. Corona+ALT+DELETE IN 10.. 9.. 8..
Voorspelling: er gaat niets veranderen. Rutte lacht het weg.
Laagvliegert: mijn idee.
Twee deskundigen in de Telegraaf:
"Rosendaal zegt op Twitter dat de uitbraak in ons land qua ontwikkeling op Italië lijkt en we daarom nú moeten ingrijpen. „We hebben nu nog een voorsprong. Neem nu maatregelen. De belangrijkste reden hiervoor is, dat wanneer deze stijging blijft, de ziekenhuizen de capaciteit niet hebben voor een effectieve behandeling met beademing.” „Maar daar zijn we nog lang niet hoor”, relativeert Osterhaus."
'Daar zijn we nog lang niet, heur'.
Echt? Nou, ik als ondeskundige boerenpummel durf hier te stellen:
Binnen anderhalve week.
Het is niet moeilijk voor gewone mensen als ik, die één plus één kunnen optellen, om dat in te zien.
www.telegraaf.nl/financieel/321952271...
wow! ongelukkige samenloop van omstandigheden? of?
Raar, net pilschbiertjes en rookpeuken gehaald bij de ap hier om de hoek, 2x pinnen. Prima. Was rond 14u.
Huh, heb nog geen tien minuten geleden gepind, stap koud uit de winkel...
Gisteren met verbijstering de Champions League wedstrijd van Liverpool zitten kijken. Verbijstering niet vanwege de uitslag, maar het gedrag van de mensen in het stadion inclusief de voetballers. Wat kan er misgaan ..... zou je zeggen.
De totale kop in het zand vingers in de oren mentaliteit hier in het Westen gaat nog voor daverende verassingen zorgen. Compleet idioot.
Coronisch Roulette.
Verassingen komen er dan inderdaad wel als er veel doden gaan vallen maar jij bedoelt waarschijnlijk verrassingen.
@lady Di | 12-03-20 | 14:37:
Ja, dat denk ik ook.
'Masturbatie tijdens quarantaine: coronaneren'
En morgen gezond weer op...
Svante Thunberg said that while climate change remained "the biggest crisis humanity has ever faced", protesters should heed expert advice on not gathering in large crowds, to avoid the spread.
Dit staat op de Twitter van Greta, maar gezien haar verstandelijke beperking (ze volgt een aangepaste school zonder onderwijsurenplicht) acht ik haar zelf niet in staat een dergelijke tekst te verzinnen. Hooguit oplezen met gespeelde boosheid.
Utrecht stijgt hard in haar besmettingen, een centraal punt van al het treinverkeer in NL en dus geen verassing. Natuurlijk denkt niemand van de overheid noch de NS na over maatregelen van verdere verspreiding van/via/naar Utrecht via het treinverkeer.
De Hollanders zullen niet aarzelen de Utrechters snel te gaan discrimineren.
Hoho, je moet eerst dood gaan voor je verast kan worden hè?
@van Oeffelen | 12-03-20 | 14:26:
Ik kocht toch al niks bij utrechtenaren. Uit overtuiging he? Niet te vertrouwen die lui, stinken naar gekookte kool, kleine handjes.... brrr..
@Bigi Bana Boy | 12-03-20 | 14:30:
Ik kan me nog een albumhoes van Rage Against the Machine herinneren die het tegendeel bewijst.
Moeilijk hè, verassing verrassing,
Dus 1 van 29315,96 mensen is besmet als ik het goed heb uitgerekend. Tjongejonge!
En bedenk nu eens met gezond verstand hoe dat over 2 maanden is.
@Bab01 | 12-03-20 | 14:25: 1 op de 50.000?
Ik zet het af tegen de zandkorrels in de Sahara, de getallen zijn dan helemaal verwaarloosbaar. Het gaat werkelijk nergens over.
Griep 100 op 100000 deze week. Griep stijgt weer doordat iedereen zich laat checken :).
Dus er komt geen tekort aan intensivecarebedden?
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 14:26: 70% gaat het krijgen. Nederland doet er alles aan om dat zoveel mogelijk mensen min of meer tegelijkertijd ziek te laten worden. Over 2 maanden is het feest, zien de markten al in, alleen de Nederlander niet.
@HogeNood | 12-03-20 | 14:30:
www.ad.nl/binnenland/kinderafdelingen...
@HogeNood | 12-03-20 | 14:30: dat is er al
Geen paniek Loesje, en morgen gewoon weer lekker uitgebreid lunchen.
Uitgesteld tot 15u00
wat is uitgestelt?
@starbuck280 | 12-03-20 | 14:23: Het hamsteren.
Wordt er om 15u00 een hamster ongesteld?
Mogen ambulances al weer wat harder of heeft dit geen prioriteit?
Het kabinet is dus nu aan het vergaderen over de vraag hoe het Wilders en Baudet de schuld voor de epidemie in de schoenen kan schuiven.
*lol*
Ik denk dat ze vooral afstemmen hoe ze dit gaan "communiceren: naar de kamer toe, om Wilders en Baudet ( en Ouwehand ) geen ammo aan te reiken. Zou me niets verbazen als ze al vooraf met Klaver en Asscher hebben overlegd om vooral veren in het RIVM te blijven drukken en de maatregelen te ondersteunen en de crisis niet "zoals sommige populistische partijen proberen" te misbruiken voor eigen politiek gewin. Enzovoorts enzovoorts.
Verwacht heel weinig van dat debat om eerlijk te zijn.
10 januari 2020,
Oud-officier Ingo Piepers: ‘De Derde Wereldoorlog kan elk moment beginnen, en ik voorspel het al jaren’
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Jajajaja. Cubacrisis enzo.
Weer de schuld van Trump. Verrassend! Not. Volksverraderskrant lees ik in principe niet. En serieus neem ik die linkse propagandameuk al helemaal niet.
Ja godver, al jaren voorspellen dat iets elk moment kan beginnen, dat vergt geen kristallen bol
@Wim Venijn | 12-03-20 | 14:24:
Piepers zegt dat het onder Clinton evengoed zou gaan gebeuren als het überhaupt gebeurt.
Is hem ingefluisterd door een fakir op een roze egeltje.
@sprietatoom | 12-03-20 | 14:31:
In glazen bollen kijken is tegenwoordig dus ook wetenschap? Soort klimaathoax, maar dan over oorlog. Elk decennium heeft een goede apocalyptische voorspelling.
@Wim Venijn | 12-03-20 | 14:37:
Hij zegt het wiskundig onderbouwd te hebben. Op zich zijn wel alle ingrediënten aanwezig op dit moment.
Afgelopen weekend afgereisd naar de Zuid Kaap, Zuid Afrika. Hoe ga ik nog terugkomen als alle airlines stoppen met passagiersvervoer? Moet ik hier blijven?
Allemaal vragen..
De kans dat je in Zuid-Afrika overhoop geknald wordt is groter dan doodgaan aan Corona. Doe ermee wat je wil.
Zou van het weekend met de trein naar m'n schoonmoeder gaan in Sexbierum maar lukt dat nog wel. vragen, zoveel vragen.
Lopen, auto, boot. Allemaal manieren.
Noordwaarts richting Libië en dan de pond pakken.
@Hadiho | 12-03-20 | 14:21:
Is ook nog huteind met de bus vanuit Leeuwarden.
Daarom: zorg altijd veur een vouwfiets in uw koffert.
@Hadiho | 12-03-20 | 14:21: “Sex” dat gaat waarschijnlijk lukken maar “bierum” dat kun je nu echt wel vergeten!
Wat denkt Greta er van?
Veel zwitsals vandaag zonder enige kennis van internet:
www.weforum.org/agenda/2020/03/greta/...
Greta mag ongezien de corona krijgen.
Zijn dit eigenlijk de cijfers van afgelopen vrijdag?
Nee dit zijn de cijfers rondom kerst 2020. Van de laatste overgebleven 614 mensen in NL.
Gelukkig heeft de zorg voldoende buffer om de besmette collega's op te vangen.....
Ja, die zitten klaar in Ter Apel of zijn nog onderweg met de bus uit Moldavie.
@Piet Karbiet | 12-03-20 | 14:19: Die ja, die krijgen een versnelde toelating.
Zweden test alleen nog verdachte hevallen in het ziekenhuis. Nederland test geen gezi ndeden. Etcetera. Hoe moet de burger, de medicus en de overheid nu beslissingen nemen gebaseerd op ro duit slechte informatie?
Overigens test met name Italie zich de pleuris.
Update uw nick eerst.
Je toetsenbord is ook al besmet zie ik.
Gewoon. Het aantal besmettingen maal 10 doen. Maar beter uitgaan van worst-case: 20x. En dan zelf maar verstand gebruiken en hopen dat je niet op de IC komt als er niet genoeg bedden meer zijn.
Wil je zeker zijn van IC hulp dan zoek je z.s.m. een zwaar besmette op en ga je die knuffelen.
@Kraagspiegel | 12-03-20 | 14:20:
Ga weg Zwitsal. en.wikipedia.org/wiki/Winter_Is_Comin...
Van Oef moet wel even overgeven van wat die Franse eliteprostituee van de ECB zojuist heeft geflikt. Gadverdamme.
Biedt ze necrofilie aan? Doet ze dan alsof ze dood is?
Lagarde is geen Italiaan, dat maakt toch wel wat uit. Verstandig besluit, macro-economisch gezien. Denk dat Klaas Knot dit kan waarderen.
@ikbenerweer! | 12-03-20 | 14:21: economie is dood, de komende maanden zeker.
@van Oeffelen | 12-03-20 | 14:25:
Dat wilde dit kabinet voorkomen door de besmetting gespreid en gecomntroleerd te laten verlopen - mijn inschatting - maar goed, dat plannetje is dus vooralsnog mislukt. Denk dat dit ons meer geld gaat kosten dan wanneer we een volledige lockdown van 4-6 weken in januari hadden ingevoerd. Waren we nu als EU vrijwel virusvrij, want geen overdracht meer...
Beurzen gaan helemaal door het putje!!! en dit is nog maar het begin! ZZP-ers springen over 6 maanden van het dak of hangen met een touw aan de zolderbalk dit gaat niet goed komen mensen. Ik hoor om me heen al mensen (ZZP) die de wacht zijn aangezegd, dat gaat heel heel snel bij bedrijven in nood en in paniek. Wat een ramp, het is nog gekker dan een surealistische Netflix serie over een pandemie.
AEX
INDEXEURO: AEX
446,95 −37,20 (7,68%)
Op naar de 200 punten.
Ja, blunder van die Lagarde, volkomen incompetent wijf.
Ik heb al via-via gehoord dat productiebedrijf alle uitzendkrachten volgende week niet meer nodig heeft. Vorige week al 750 werktijdverkortingsregelingen aangevraagd, cijfer durven ze voor deze week niet te publiceren ( ik chargeer een beetje ).
@van Oeffelen | 12-03-20 | 14:18: Lagarde zit er niet om de beurzen te plezieren, Van Oef.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 14:25: zodra ze heeft uitgevonden waarom ze er zit mag ze terugkomen, nu even fatsoenlijk beleid aub
Had gisteren vier Russen aan de deur...
614 geteste personen, reken er maar op dat het er al meer dan 10.000 zijn niet getest..
Als je uitgaat van de Deense positief getesten, en gecompenseerd voor bevolkingsaantalverhouding dan zouden wij 1851 positieven moeten hebben.
@HogeNood | 12-03-20 | 14:22:
Die hoogleraar virologie gisteren bij Nieuwsuur schatte in dat deze epidemie uiteindelijk 50-60% van de Nederlandse bevolking zou treffen, de meesten gelukkig met een klein verkoudheidje of een licht griepje. Dus de cijfers van het RIVM zeggen niets meer, op sterftecijfers na. Interessanter was dat hij het ook had over de cijfers van december, was mij alleen niet duidelijk of hij afgelopen december bedoelde of komende december, dus dat dit virus een jaarlijks terugkerend feestje is...
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 14:40: Volgens Ab Osterhaus komt het virus nog een paar keer terug.
Het stormt weer behoorlijk. Heeft deze storm ook een naam?
Nee? Ik noem hem storm Corona.
Ik vind dat we ieder natuurverschijnsel voortaan een naam moeten geven dus niet alleen stormen en ziekte epidemieën maar ook vulkaanuitbarstingen, aardbeving, hittegolven, droogtegolven, overstromingen enz enz.
Ik keek in de lucht en zag maar weinig chemtrails. Waar zijn de chemtrails als je ze nodig hebt?
Van 13 patiënten is de woonplaats nog onbekend.
Woonplaatsschaamte.
@Wim Venijn | 12-03-20 | 14:15: Amsterdam dus.
@Bab01 | 12-03-20 | 14:18: ik tikte ongeveer hetzelfde én gelukzoeker...
Voor 123 gevallen is de bron onbekend, dat zijn er 33 meer dan gisteren.
Met andere woorden: het virus is overal al aanwezig. Gelukkig voor velen met alleen maar milde klachten. Dit is dus ook tevens het verneukeratieve.
Opgedoken Bruins zag er volkomen in control uit. Kuch. [x] volkomen ongeschikt.
Ons leger last oefening 'Frisian Flag' ( LOL ) af.
Weten we ook direct wat we aan ze hebben in tijden van crisis.
614 besmettingen, waarvan 102 personen werkzaam in de zorg... dat is niet mals, qua beschikbare handjes aan de bedden straks.
Hoeveel mensen werken er in de zorg en als daar 100 man ziek van is gebeurt er precies wat?
@elfenstein | 12-03-20 | 14:12: als dit 100 artsen zijn....
@Maraka | 12-03-20 | 14:21:
Zullen het nog steeds niet allemaal longartsen zijn he? 10 botsplijters, 10 gyna's, 10 rugbrekers, etc.... u snapt het wel denk ik. Nogmaals, hoeveel zorgvolk heeft nederland precies? In de tienduizenden, doe het rekenwerk zelf maar.
@elfenstein | 12-03-20 | 14:12: Op dit moment is het nog te overzien - vandaar "straks". 1/6 van alle confirmed cases is dus momenteel zorgmedewerker. Grote vraag is waarom zoveel besmettingen juist daar (aluhoedjes even niet opzeten aub)? Daaruitvolgend: zijn er inmiddels maatregelen genomen om zorgmedewerkers beter te beschermen? Blijft het bij deze 102 gevallen of zet de trend op gelijke voet door met een veredere stijging van het aantal bevestigde gevallen?
1/6 gevallen in de zorg op 600 zieken is te overzien. Op 6000 zieken wordt dat echter al wat krapper. Laten we dus hopen dat er niet teveel gevallen bij komen en al helemaal niet in de zorg.
@elfenstein | 12-03-20 | 14:27: Het zijn vast niet allemaal longartsen idd, maar de kans om besmet te raken in de zorg is natuurlijk wel groter voor artsen en verpleegkundigen die aan de COVID-19 bedden staan en dus is het heel goed mogelijk dat van de 102 gevallen er een relatief groot deel in relevante disciplines werkzaam is.
@IntegereVoorzitter | 12-03-20 | 14:29:
Eerder lijkt het alsof dat er heel veel zijn, ik vind het meevallen als je meeweegt dat er in ziekenhuizen beter getest wordt dan bij "ons" gewone stervelingen. Je moet al haast met een doorgeladen uzi de kliniek inlopen om een test af te dwingen lijkt het.
@elfenstein | 12-03-20 | 14:41: Genoeg spookverhalen qua stervelingen die niet getest worden idd, als die allemaal waar zijn dan geeft dat wel te denken over het aantal beschikbare testkits. Vooralsnog valt het zeker nog mee, dus hopelijk blijft het hierbij. Wij stervelingen kunnen intussen weinig anders dan zelf het hoofd zo koel mogelijk te houden en even geen handjes te schudden. Van beroepswege intussen wel benieuwd naar de aangekondigde persco en verdere maatregelen. Kan hem alleen niet live volgen wegens ga zometeen zelf het volgende crisisoverleg weer in. Meeting op afstand, dat dan weer wel.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft 20-30% van de mensen in Nederland het virus al. Omdat men alleen de ernstige gevallen test lijkt het percentage doden hoog. Ik vermoed dat als straks blijkt dat het een milde griep was, men zich afvraagt hoe dom we weer met zijn allen zijn geweest.
Het is niet voor iedereen een mlde griep..
Milde griep. Wel vaker last van wegkijken?
@starbuck280 | 12-03-20 | 14:09:
Dat is bij een milde griep ook het geval
Bron?
Velen zullen inderdaad milde verschijnselen krijgen. Maar dat neemt niet weg dat de ziekenhuizen in Italie zo vol zijn dat men het niet meer aan kan. Het gaat dus niet om de ziekte zelf, maar om de hoeveelheid zieken tegelijkertijd.
een flinke griepgolf kan in NL 900.000 besmettingen veroorzaken. Zonder dat er ook maar een school sluit. En dan sterven er zo'n duizend mensen. Ik ben benieuwd of we daar overheen gaan.
@medusa324 | 12-03-20 | 14:10:
Je laat je gewoon angst aanpraten. Primaten zijn hier gevoelig voor.
Sja, dat is niet meer dan een gokje. Het kan meevallen en het kan tegenvallen. Met de gegevens die we nu hebben, is iedere voorspelling nog steeds een gok.
Dit dus.
@John McClane | 12-03-20 | 14:12: Ha! Gokje!
Daar komt deze hysterie vandaan!
Ik gok dat er wel 1 miljoen doden zijn...
@John McClane | 12-03-20 | 14:12:
Niet echt een gok. ga er maar vanuit dat een factor 50x meer mensen het hebben dan nu getest zijn. Aangezien de doden wel getest worden moet je het sterfte cijfer dus delen door 50. Ofwel gewoon een milde griep.
Velen, waaronder ik, vragen zich dit al weken af. De krampachtige reacties wereldwijd in deze zijn compleet van het padje af. Maar dat is de wereld anno 2020.
@small_town_dude | 12-03-20 | 14:11:
Hoe vaak wil je dit downplayer repeteren? Een flinke griepgolf zorgt niet voor overvolle IC's (met ook veel mensen onder de 60 opgenomen). En... de griep is er sowieso ook nog. Dus dat moet je bij deze situatie optellen.
@Lafayette | 12-03-20 | 14:17: De paniek zorgt voor overvolle IC's, het corona virus niet. Want maar 614 geïnfecteerden. Nederland heeft veel meer capaciteit zoals je weet.
@Lafayette | 12-03-20 | 14:17:
IC's zitten vol met mensen die aangepraat zijn dat ze dood gaan. Normaal gesproken blijven deze mensen gewoon thuis en zieken het uit. Probeer je voor te stellen dat iedereen met griep naar het ziekenhuis zou gaan.
Als de definitie van een milde griep is, dat je verdrinkt door vloeistof in je longen en in sceptische shock raakt, en uiteindelijk morsdood. Dan ja, dan is het inderdaad een milde griep.
Verklaar het aantal ernstig zieke patiënten in Italië eens, van deze milde griep.
Die 20-30% zal dan vooral rondom Brabant zitten.
@frank123 | 12-03-20 | 14:19: Dat geloof je serieus? Dat je op de IC terechtkomt omdat je je ziek voelt?
@Nuchternederland | 12-03-20 | 14:23: u moet uw eigen huiswerk een beetje doen.
De cijfers van het RIVM zijn net als de misdaadcijfers. Weinig aangiften is weinig criminaliteit. Aangifte doen wordt ontmoedigd. Weinig corona testen is weinig besmettingen. Nederland test ten opzichte van de rest heel weinig.
614 besmet, geen nieuwe doden. Het gaat, naar omstandigheden, zeer netjes.
RIVM heeft het aardig onder controle. En dat is knap want dit is ook de eerste keer voor hen. We gaan hier veel van leren, vooral over hoe dit te communiceren naar een bevolking die geheel afhankelijk is geworden van de overheid.
Uw domheid is stuitend. Of u heeft een agenda, en dat is minstens zo stuitend.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 14:11:
Eens.
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 14:12: Ik zie een overeenkomst met links:
Die zijn ook zo wegkijkerig qua "vluchtelingen" en "kinderen aan de grens met Griekenland".
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 14:12: DrumPiet heeft een nagenoeg lege agenda. Triangeljosti’s worden immers weinig geboekt.
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 14:12:
Uw ongefundeerde beschuldigingen en aanverwante angsthazerij en paniekzaaierij zijn stuitend.
Dit was mijn laatste reactie aan u.
@DrumPiet | 12-03-20 | 14:07
Uw houding kan je ook uitleggen als angst. Het rationaliseren van wat u het liefst zou willen zien hoort daarbij. Geen nood. U overleeft het wel. En... uw voorraad Page komt altijd wel van pas. ;-)
Geen nieuwe doden is een pluspunt. Dat is namelijk een meetbaar iets, je bent dood of niet. En dat wordt altijd geregistreerd.
Aantal besmettingen zegt niet veel meer, aangezien we selectief zijn gaan testen.
Maar blij om te vernemen dat er geen nieuwe doden bij gekomen zijn.
@Lafayette | 12-03-20 | 14:23:
DP kan niet tegen realisme en mist capaciteit om, feiten te analyseren, vooruit te kijken en te denken. Eigenlijk een beetje zielig. Maar goed, wij hoeven hem alleen maar op deze site te dulden, zijn naasten zitten er 24/7 mee opgescheept.
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 14:36: Niet zo cynisch Graai. DrumPiet heeft zeker een punt.
Van de bevolking in dit land is dus nu ongeveer 0,003 procent besmet.
De Mexicaanse griep was linker omdat de helft van het aantal slachtoffers jonge mensen waren.
In mei weten we meer.
ja geregistreerd besmet..... werkelijk besmet???
@Captain_Dipshit | 12-03-20 | 14:10: Werkelijk last van? Werkelijk dood?
Griep ook deze #ophef?
Yeah, sure! 0.003 % van de mensen is besmet maar in de enige steekproef tot dusver waren het 4% van de zorgmedewerkers.
Nu wil ik best geloven dat zorgmedewerkers 10x meer risico lopen, maar 1333x?
Reken maar dat in Brabant inmiddels een goed deel van een procent het virus heeft. Over 2 of 3 weken is het virus breed verspreid. En over een maand is de hype voorbij.
"102 van de gemelde patiënten werken in de zorg."
Jezus fuck
Helden zijn het!
Dat komt omdat daar relatief veel meer getest wordt. Indien veel meer tests zouden plaatsvinden onder alle Nl'ers zou blijken dat veel mensen besmet zijn.
Yep. En dadelijk ook de berichten van zorgmedewerkers die totaal uitgeput door draaien. Op hun komt het dadelijk aan.
@Nebuchednezzar | 12-03-20 | 14:09: Dat, en verder ziet de gemiddelde arts of doktersassistentie makkelijk 25-35 patiënten per spreekuur. Nog even los van verplegenden. Dus ook los van het meer testen worden er ook meer besmet.
Geen fijne gedachte als je het mij vraagt, maar dat is nu eenmaal het risico.
Euh, we zitten op dag 15 toch? Met een dergelijke x-as schaal ziet het patroon er dan ineens heel anders uit
614 Besmettingen. Aantal doden nu?
Paniek?
Welnee. Nóóit paniekeren! Doden komt vanzelf wel. Wat is iedereen toch ongeduldig.
Bij hoeveel doden is het voor jou wel gezellig?
@SpicyMchaggis | 12-03-20 | 14:15: Hangt ervan af of het feestje op een kerkhof is of niet.
www.ad.nl/show/omroep-max-geen-publie...
"De omroep neemt drastische maatregelen wat betreft het coronavirus."
Is ook wel de doelgroep/risicogroep.
111 nieuwe besmettingen
Ze vinden er dus meer... oh oh..
Score bijhouden is zinloos; cijfers zijn allang vervuild wegens het weigeren van testen. 2% van de Brabantse bevolking die op dit moment Corona heeft is een stuk realistischer. Rond de 60.000 dus. Landelijk mag u daar nog eens 60-80.000 bij optellen en dat gaan er nog veel meer worden. Glukkig merken de meesten er weinig van, op wat gesnotter na, maar vanwege laks c.q. niet optreden van de overheid heeft de verspreiding haar werk al gedaan. Kunnen we alleen nog maar hopen dat het meevalt.
Tsssk, gister was betere dag. Groei vlakt nu al weer af
De overeenkomst tussen China en Italië is dat beide landen bami danwel spaghetti eten. Dus dat moet wel de oorzaak zijn.
Stop daar nou eens mee!
Was mij ook al opgevallen. Geen slierterige dingetjes eten.
@ikbenerweer! | 12-03-20 | 14:06: fuck, hoe schalen we een bamischijf in?
Ze rijden ook allemaal als blinde vinken. Dus allemaal in het OV, want volgens het RIVM kun je daar niet ziek worden.
Shit, ik trek net een bakje noodels open....
@RonnieTuitL | 12-03-20 | 14:12: Noodles... sukkel
@ikbenerweer! | 12-03-20 | 14:06:
Probeert u nou te zeggen dat alle Pastafari's d'r an mogen? Rassjiesj! RAmen!
Als het land op slot gaat dan mag Wim Lex ook het land niet meer in toch.
Nee, dan moet hij in Argentinië blijven.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 14:01:
Moet ie wel eerst vanuit Indonesie vertrekken.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 14:05: gaat wel vrij makkelijk als je een eigen vliegtuig hebt
@Captain_Dipshit | 12-03-20 | 14:12: Pfft zijn meest recente vlucht is met Citylink.
Het enige mondkapje dat deugt (uit de GEEN PANIEK link) tegen het Corona virus is met het kenmerk FFP3 . De rest kun je wel op doen maar beschermt je niet tegen Corona. FFP3 dus.
Het virus komt ook binnen via de ogen. En zeker via de handen. Mondkapjes zijn schijnveiligheid.
Ffp2 beschermt ook. Wel iets minder dan 3, dat klopt. Als wij patienten met covid gaan intuberen moeten we een ffp2 masker op met spatbril, en beschermende kleding uiteraard.
dan kijk je bij je opa op zolder of hij nog wat uit WOII heeft liggen, of je gaat hiervoor: jipsnel.nl/volgelaatsmasker
@Patatter | 12-03-20 | 14:07: Het komt niet binnen VIA je handen..daar zit je huid.
Durft stijf links de keukentrapjes analogie nog te gebruiken voor het sterftecijfer ?
Keukentrapje = milde griep
Mooi man, die reclame van geneesmiddelenonderzoek onder dit artikel. Hebben we al vrijwilligers om coronavaccins te testen?
Goh, weer iemand die aankomt met de vaccinvraag...
ik heb het al eens eerder gepost, maar ik denk dat je je nog kan aanmelden.
www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch...
Wat doet dit over 9 maanden met het aantal geboorten en waarom worden er ineens zoveel 2.bp.blogspot.com/_vBb6Z2eOLpE/Rl7kkz1...
Verkocht? Als mensen massaal thuisblijven denken ze maar aan 1 ding.
Klassieke muziek! Ik zet nu even iets van Verdi op.
Daar heeft dit virus ook al wat op gevonden. Biowapen, iemand?
twitter.com/mailonline/status/1238079...
Mooi toch. Wat meer babietjes kan heel Europa wel gebruiken
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:59: De tweede van Mahler, Concertgebouw Orkest, Haitink...
@Quib | 12-03-20 | 14:00: Oh, moooiiii!!
@medusa324 | 12-03-20 | 13:59: das heb ik al bijna 4 weken geleden verkondigd hier en voor gewaarschuwd.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 14:02: Twee keer live gehuild in het Concertgebouw, maar dat was met Chailly en later met Jansons. Beiden geen Haitink, maar desondanks onvoorstelbaar mooi.
@steekmug | 12-03-20 | 14:04: Was dat dat linkje waarin ook de mobiele crematoria stonden? Of die waarin men er zeker van was dat er HIV verspreid ging worden via corona?
*vingers knippen doet* Welke was het ook alweer?
@Quib | 12-03-20 | 14:09: Gadver, wie gaat er nu uien snijden in het Concertgebouw. Plebs!
Alle betrokken ministers en minister-president verschuilen zich achter de "experts" van het RIVM en de GGD opdat ze later geen foute beslissingen verweten kunnen worden, in plaats van hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en het gezonde verstand te gebruiken. Een overheid behoort adviezen ter kennisgeving aan te nemen, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid zelf te dragen en niet af te schuiven.
Toch vreemd dat veel"experts"in het buitenland toch een andere mening hebben.
En datzelfde RIVM voorspelde in januari nog dat de kans op verspreiding in Nederland heel klein was......
@Nebuchednezzar | 12-03-20 | 14:11: Precies dat RIVM.
Als Italiaan voel ik me zo verbonden met Nederland.... was nou corona voor nodig ?
Bonjourno!
Breaking: Verenigde Coronaties in spoedzitting bijeen...
Chloroquine, een middel tegen malaria, schijnt goed te helpen tegen corona. Er is wel sprake van een pandemie, nl 'hysterie' op wereldwijde schaal.
Is al vaker gemeld. Neen.
Valt je haar van uit.
@RickTheDick | 12-03-20 | 13:55: Nou ja, beter kaal dan dood toch?
Gewoon verkiezingen, het is zo makkelijk.
Gewoon PvdA. Net als altijd.
/gemiddelde kiezer modus uit.
Roep jij ze uit?
Scholen op slot en de kinderen naar de opvang want pa en ma moeten werken. Schiet niet echt op.
kinderopvang is een veel groter broeinest dan een school. En dat is natuurlijk goed voor de weerstand zeg ik altijd maar.
En Angela de Jong vindt corona wel gezellig!
Is er ook Corona in Rusland?
Zelf internet gebruiken kan je niet?
28 besmettingen, zie ik net.
Nee, heeft Poetin hoogstpersoonlijk tegengehouden. Daarom mag hij nu tot 2036 de baas blijven.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:52:
Ben jij hier nog te vinden in 2036?
@RickTheDick | 12-03-20 | 13:57: Dat ben ik de baas van de noordelijke helft van Afrika, dus nee, ik denk het niet.
Verplicht 2 weken quarantaine voor inreizenden. Never mind...
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:52: Die heeft een zwarte band in Judo. Hij kan dat soort dingen.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:58:
Ga dan werken aan de gezondheid. Dikke mannen worden niet heel oud.
@RickTheDick | 12-03-20 | 14:01: Ik ben gister begonnen met de ramadan. Val je snel van af.
@redactie: Kijk uit voor kuchende mannen!
GroenLinks wil dat we stoppen met “economische groei” ze worden wel op hun wenken bediend. Vraag me alleen af hoe ze dat willen combineren met het feit dat ze steeds hogere belastingen willen invoeren voor bedrijven.
Dat hoeft dan niet meer. Alle klimaatmaatregelen kunnen worden afgelast.
Beurskoers AFKLM trekt snel weer bij. Wie is er aan het opkopen geslagen???
Een grote partij uit Parijs.
de fransen
Sprinkhaan | 12-03-20 | 13:45 |
De Franse overheid heeft verkondigd dat ze de airfrance hoe dan ook in de lucht houden.
Hoe ontstaat zo’n virus, waarom gaat het van dier op mens, waarom is het altijd China waar zo’n virus uitbreekt? Dat zijn interessante vragen waar ik wel eens een antwoord op wil krijgen.
Aids kreeg de eerste persoon van apen in Afrika.
Nog meer vragen?
Vleermuizen, soep, is.niet.zo.
@KlauwnBassie | 12-03-20 | 13:51: Soep... koken... temperatuur... virus....
Ken je de term autoclaaf?
Dieren hebben meer weerstand en zo niet passen zij zich eerder aan zodat ze wel weerstand hebben en antwoord vraag 2 is omdat Chinezen werkelijk alles wat beweegt zien als voedsel.
youtu.be/Y7nZ4mw4mXw?t=772
Maak eerst de basisschool eens af, dan weet je gelijk wat een virus is.
- Virussen zijn er al, virussen muteren, zo ontstaat een nieuw virus
- Naar glang de mutatie kan het virus van mens-dier-mens worden overgedragen
- Meestal niet China
Alstublieft, en nu naar school (want die zijn in dit rutteland nog steeds open, vraag je dat maar eens af!)
www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54
@Lorejas | 12-03-20 | 13:53: Nou, dank u wel voor het antwoord. Antwoord 1 wist ik nog niet.
@Lorejas | 12-03-20 | 13:53: Ken je het HIV virus?
Ebola? Marburg? Lassa?
@deoudererijperevrouw | 12-03-20 | 13:56:
Ongelofelijk.
Alsof er nooit dieren zijn met virussen.
Mond en klauwzeer? Vogelpest? Varkensgriep?
*hoofd schudden doet*
@litebyte; zo, u weet er echt veel van zeg! Werd bij ons op de basisschool geen aandacht aan besteed, wel aan spelling overigens.
@litebyte | 12-03-20 | 13:54: Ja school, maar dan ben je er nog niet! Hoe zijn virussen ontstaan in den beginne en waarom en hoe muteren virussen? Of zijn deze vragen te hoog gegrepen voor lagere—school-professoren?
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:59: Dat weet ik wel, alleen dat dieren meer weerstand hebben dan mensen wist ik niet. Virussen zijn wel interessant, dat wel.
@deoudererijperevrouw | 12-03-20 | 14:02:
In den beginne schipe God Adam en Eva.
En toen dacht God.. Laat ik wat spanning en sensatie creëren.
@deoudererijperevrouw | 12-03-20 | 14:02:
spreekbeurten.info/virussen.html
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 14:06: Eva heeft het gedaan want die at van de verboden slang!
Geiten zijn blijkbaar niet zo vatbaar voor ziekten, anders zouden veel epidemieën in Turkije beginnen.
Begin eerst maar eens met alle kerken en moskeeën op slot te gooien:
thehill.com/changing-america/well-bei...
Echt niet!
Vrijheid van godsdienst gaat boven volksgezondheid.
Ik gok dat Rutte het landsbeleid zal overdragen aan een erkend viroloog , eminent epidemioloog, buitengewoon econoom, meestervoorspeller en, bovenal, medereaguurder.
U weet waarschijnlijk wel wie ik bedoel.
Kaas de Vies, kan niet missen. Maar wie is de bron?
Kees Verhoeven?
Hahaha, geweldig !
Kaas kondigde in een eerder topic wel de lockdown van Nederland al aan. En dat gaat wel gebeuren onder druk van de paniek zaaiers. Helaas, mensen kiezen dus voor een vette economische crisis. Sufferds. <en dan later klagen dat ze hun hypotheekje niet kunnen betalen, werkeloos raken e.d.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:52: Kaas heeft suiker, is 25 kilo te zwaar en loopt de 100 meter in 3 dagen. Dus logisch dat hij zich een tikkeltje zorgen maakt.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:52: Ik heb wel zin in dalende huizenprijzen. Even snel deze keet verkopen, bij vriendje inwonen en m'n slag slaan...
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:52: Mensen die sowieso al binnenkort in de WW zouden komen zijn helemaal 't haasje. Afnemende vacatures (wegens worden allemaal ingetrokken), toenemende concurrentie van flexwerkers die straks ook op straat zijn, en een dikke crisis in het vooruitzicht. Lekker wel sollicitatieplichtig maar niet welkom op een gesprek wegens bedrijven willen even geen buitenstaanders over de vloer... of je bent wel welkom maar je kunt er niet daadwerkelijk heen wegens thuisquarantaine bijvoorbeeld. Vooralsnog geen maatregelen van de overheid die deze groep ontzien en al zouden ze er komen dan is het UWV de uitvoerende partij. Geen reden tot paniek naturlijk, maar ook geen fraai vooruitzicht.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 14:00: 100m sprint
Usain Bolt: 9,58 sec
Florence Griffith-Joyner: 10,49 sec
Kaas de Vies : Ja
@kapoerewiet | 12-03-20 | 14:03: Ik zit ook al te loeren naar koopjes. Wanneer 3% van de 65 plusser dit niet overleven komen er mooie tijden aan in het vastgoed.
@Bigi Bana Boy | 12-03-20 | 14:08: Kaas moet inderdaad iets harder trainen.
Dat lijkt me typische des regerings ja : op zich een goede maatregel helemaal verpesten.
Een lock-down moet je niet ruim van te voren aankondigen.
Maandag.... vorgie week maandag hopelijk?
Dancer | 12-03-20 | 13:47
dan denk jij dat....
Hoop dat een van de maatregelen is, dat de risicogroepen (lees verzorgingshuizen) op slot gaan. Bescherming van de kwetsbaarste groep.
Zeker. Heel zorgwekkend.
Opmerkelijk dat de leraren weer vooraan staan om te roepen de scholen te sluiten. Zogenaamd vanwege Corona. Zouden die leraren dan daarna thuis zitten? Of gaan ze de dagen gebruiken om gezellig te winkelen want weer een paar dagen extra vrij. Die winkels blijven natuurlijk gewoon open. Daar moeten ze van D66-lerarenpartij 7 dagen per week werken en liefst ook nog de klok in het rond. Corona of niet.
Scholen zijn wel besmettingshaarden hoor. Met name kleuterscholen en basisscholen. Kinderen zitten met velen in een klas, spelen met Elkhart, zitten constant aan elkaar. Scholen sluiten voor een bepaalde perode is mogelijk onafwenbaar
jochum1980 | 12-03-20 | 13:45
Terug naar school!
Prima! Eindelijk de tijd om verslagen en ander acherstallig werk (thuis) te doen!! Dus wanneer de scholen weer open gaan zijn alle leraren weer helemaal bij.
Mensen kunnen het gewoon werkelijk waar ook nooit goed doen.
Ik kan wel weer wat vakantie gebruiken...de laatste was alweer 3 weken geleden
Zelfs fokking Servie maakt 200 miljoen euro vrij.
De timing laat zien dat Nederland op eigen houtje maatregelen gaat nemen. Andermaal blijkt de EU een waardeloze papieren tijger, maar wel een dure.
Hopelijk gaat de ECB niet de fout maken die tot de Grote Depressie van 90 jaar geleden leidde (verruiming geldhoeveelheid). Helaas pindakaas berust de macht over de ECB bij de knoflooklanden. Ik vrees dus een herhaling van 1929, toen uiteindelijk 90% van de beurskoersen verdween in enkele jaren.
Overigens is China veruit de grootste knoflookproducent ter wereld.
@laatste_waarschuwing | 12-03-20 | 13:53: nooit knoflook uit China kopen cq eten. Deze horen van origine zwart te wezen... mag u raden hoe ze zo wit komen.
Net gehoord dat het virus zich verplaatst met een snelheid van 100 km per uur, allemaal de snelweg op!
Moet je 101 rijden om het voor te blijven. Bam boete op de mat.
Wees maar niet bang., hoe dicht bij een ziekenhuis, hoe trager de snelheid wordt....
De marathon van Rotterdam gaat niet door.
Ah jammer. Had mij dit jaar gelukkig weer niet ingeschreven
Oh verrek.
www.nnmarathonrotterdam.nl/nieuws/nn-...
www.trouw.nl/binnenland/eurovisiesong...
Meerdere partijen in de gemeenteraad van Rotterdam vinden het zeer onverantwoord om het evenement door te laten gaan.
Politiek besluit dus.
Weer een kans om binnen de 2,10 te lopen, verkeken.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:49: binnen kunt u nog prima de marathon lopen, hoor.
@kapoerewiet | 12-03-20 | 13:58: Op een loopband, maar dat telt niet, want dan heb je minder luchtweerstand.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 14:04: Ventilator op stand 4 zetten.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 14:08: Of de helling op stand 1.
* Pizza vreten doet
Maxima : "Raar om nu nu zo ver van de kinderen weg te zijn".
Beetje dom Max, geen leiderschap dit.
"Event driven bear market" is de term die van Oef zojuist van de Goldman partner naar het hoofd geslingerd kreeg.
Heb je direct teruggescholden? Bij intimidatie direct terug-intimideren is mijn devies.
Zichzelf voortdurend vernoemen ...
Raar dat Air France KLM het op dit moment veel beter doet de AEX index, vraag eens welke staat er bij aan het kopen is.
@sprietatoom | 12-03-20 | 13:44: de fransen
En toen?? U gebruikt veel woorden om niets te zeggen. Snob.
Ik werd ook al door iemand gebeld die in de business zit. Nog even wachten, want het dieptepunt is nog niet bereikt.
Wie is Van Oef?
@kapoerewiet | 12-03-20 | 13:56:
Een globalistische wereldburger die mensen kent op hoog niveau, geenstijl niveau zeg maar.
@kapoerewiet | 12-03-20 | 13:56: Een uiterst irritant en overbodig vleesproduct van Moeder natuur.
Circusdieren mogen al een tijdje niet meer hoor.
@ikbenerweer! | 12-03-20 | 13:43: beleefd ja
Poetin er niet meer in laten. Hij zal ook hier wel verantwoordelijk voor zijn.
Zin in rauwe vleermuis.
In Sulawesi maken ze er soep van. Vleermuis heeft daar de treffende naam Paniki: belindomag.nl/arts-culture/7-bizarre-...
Amerikanen niet meer welkom. Dat zal die Trump leren.
Zij die hier gestrand zijn kunnen mooi in hotels blijven zitten. Geeft die gedupeerde horeca ook weer wat inkomsten.
@kapoerewiet | 12-03-20 | 13:42: Hotels gaan uit paniek ook deze week dicht. En dan?
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:43: Het Vondelpark is groot genoeg.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:43: Dan verhuur ik ze voor grof geld mijn tuinhuisje.
Luchtvaartaandelen maken een duikvlucht.
Komt wel weer goed
Ja, het zou vreemder zijn als ze tegen de zwaartekracht in werkten.
In vrije val.
Alles waar links en de EU voor staan gaat nu in sneltreintempo door Corona.
Militairen, politieagenten, verplegend personeel, ziekenhuizen en verzorgtehuizen zijn al wegbezuinigd.
De economie komt stil te vallen. Veel bedrijven zullen over de kop gaan.
Geen inkomsten maar wel hoge huren en personeelskosten.
Als iemand in een bedrijf Corona krijgt, is de chaos helemaal compleet.
Bejaarden vallen bij bosjes, hun vervangers staan al op de deur te kloppen.
Nu de pleuris... sorrie... de Corona uitbreekt, hebben we een tekort aan alles wat we maar kunnen bedenken.
Regering en RIVM riepen maar wat. Besmetting was nihil. Te dom om te poepen.
Er zal ook hier worden geselecteerd wie wel of niet aan het zuurstof mag, wie naar de IC mag en wie thuis uit moet zieken en u mag raden wie dat zijn.
Als dit virus is uitgeraasd is dat hét moment voor de EU-bonzen om alles centraal te gaan regelen.
Ze zitten nu ergens in een Coronavrije bunker, schat ik zo in.
Dit soort fake news en paniekzaaierij zit helemaa niemand op te wachten.
@MooseNL | 12-03-20 | 13:41: fake news? Hij/zij heeft gelijk, de Nederlandse (Europese) aanpak is een lachertje. Maar dat zie jij nog niet aankomen begrijp ik?
Je kunt natuurlijk wat onnozel doen over links en de EU, nu hebben we te maken met onze, huidige regering.
Hoe noem je die, VVD, D66, CDA, CU, ook links??
Feit is wel dat er te weinig mensen en materiaal in ziekenhuizen aanwezig is, als het gebrek aan visie.
Allemaal de schuld van links??
@VW, alles ist vorbei | 12-03-20 | 13:54: Leg eens uit. Wat is er rechts aan dit kabinet behalve belastingverhogingen en bezuinigingen in de zorg?
Ik zit lekker op t terras in de zon bier te drinken. Heerlijk die rust.
In Venetie?
Kijk, dat is een productieve houding!
Ga dat straks ook doen. Dus Polp op de Corona dan maar!
Rutte gaat straks gaat aangeven dat we geen ellebooggroet mogen geven, in de knieholte moeten niezen en snot moeten doorslikken ipv snuiten. Krachtige maatregelen..
Knieholte ...
Roep mij als het sein plunderen wordt gegeven.
En als we dit achter de rug hebben komt er een asteroïde zo groot als een processierups aan mensuh……., toet toet!
Pffff, *medicijnen nemen doet*
Oh jee, Error 520, Geenstijl heeft ook corona.
Serieus, gooit dit land voor een maand op slot. Anders kan dit maanden! duren!
Serieus. Hoe?
Maandje op slot, geen nieuwe besmettingen, en dan...? Boel weer vrijgeven? Kan je er donder op zeggen dat het hele feest weer opnieuw begint. Kortom, we zijn hier nog wel even mee bezig.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:35: hoe doet China het, hoe doet Italië het.. Vragenvragen
@BozePaarseMan | 12-03-20 | 13:37: Oh ja, nu zijn Nederland, Italië en China ineens wel gelijk....
@Muxje | 12-03-20 | 13:36: Dit blijft terugkeren. Maar op den duur wennen we er aan en dan ebt de paniek weg. Trouwens goed dat er nog geen internet was toen de eerste HIV-gevallen in de VS en in Europa opdoken. Wat een paniek zou je dan hebben gehad...
you and what army?
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:54:
Onzin. HIV was big news destijds alleen zolang je niet zonder rubber in iemands lichaamsholtes zit of je naald ook met korsten eraan in je arm ragt was, en is er niet zoveel aan de hand. Om HIV te voorkomen hoef je in ieder geval geen rare dansjes te doen of verkleed als japanner over straat. Toch wel een verschilletje hoor.
Rutte komt nu met het advies om niet 1 maar 2 pakjes papieren zakdoekjes bij je te dragen.
.. gelukkig kunnen onze staatssocialisten, globalististen & klimaatgekken oefenen op een relatief-gering dodelijke pandemie.
Ik moet er niet aan denken wanneer EU, Hilversum en Den Haag hun krachten zouden bundelen tegen iets vergelijkbaars als de Zwarte Pest.
Kzou eerder middeleeuwse geneesheren vertrouwen, in pakken met van die lange snuiten.
Trump zou het heel verkeerd doen, volgens de gebundelde Deugkneuters. Dat alleen al doet wensen dat er hier een kogelwerende politicus met vergelijkbare kwaliteiten oprees uit het zuigende maaiveld.
Van Trump weten we in elk geval niet hoe hij het bnu doet. Eerst doen alsof het niet meer dan een vervelend griepje is, dan de grootste heikneuter de leiding geven over de aanpak in de VS, en vervolgens de grenzen dicht gooien omdat "Europa te weinig doet".
@Muxje | 12-03-20 | 13:38: Trump heeft wel direct de evacuees van het 1e cruiseschip in echte quarantaine gezet bij thuiskomst.
@Muxje | 12-03-20 | 13:38:
Het aantal gevallen in de VS en die in onze EU-heilstaat naast elkaar leggende doet vermoeden dat hij het minder slecht doet als de kameraden solidair roepen.
Houzee.
@Muxje | 12-03-20 | 13:38: Jammer....
@Jan Passant mk2 | 12-03-20 | 13:40: Is allemaal niet te vergelijken. Kan ook gewoon betekenen dat ze nog een beetje achter lopen. Net als wij, trouwens. Wat dat betreft doet Trump het eigenlijk precies zoals wij: 100% reactief, en dat is een combinatie van de medische stand van zaken en de politiek.
@Muxje | 12-03-20 | 13:45:
Bron: CNN MSNBC NOS BBC etc?
@Muxje | 12-03-20 | 13:45: The Economist van deze week heeft een groot verhaal over Corona en over de maatregelen die landen kunnen nemen. De VS wordt ook genoemd, en dan met name het probleem dat de ziekenhuizen er duur zijn en slecht geëquipeerd voor virusinfecties. Want dat is financieel gezien niet interessant. Dus Corona kan in Amerika nog wel wat problemen gaan opleveren.
Iedereen met een buitenlands paspoort, geen paspoort en dubbel paspoort eruit en dan de grenzen dicht. Daarna nooit meer open doen.
Of praat ik nu als Wilders.
Alle besmette mensen naar Limburg en dat teruggeven aan België, staat bij ons de teller weer op 0.
Ah, dus het dunbevolkte, nog redelijk nadenkende, niet door multikul en polikor verpeste Limburg mag de zooi opvangen uit de Randstad? Gaat heen.
En dan eten we gezellig een balletje met Mayo.
Too late, too little. Sietske Bergsma zegt hierover het volgende in twee zinnen; "Coronavirus-‘beleid’, zoveelste kortetermijn-Pamper om de bips van infantiel Nederland. 'Lekker normaal doen' betekent ook abnormaal veel waarde hechten aan instructies van overheden en niets wetende instanties." Sa ist mar krek.
Gelukkig hebben we de mensen die symptomen vertonen nu wel in kaart gebracht. Van de rest wordt je niet ziek zei ons geweldige kabinet en hun mede vazallen van het RIVM.
Dus het zal wel snel minder worden.
Nee, het wordt niet snel minder, het wordt snel meer. Nogmaals het virus is voor zeker 90% van de bevolking in dit rutteland geen probleem. Het gaat om de enorme drulk dat het gaat leggen, alleen al op de gezondheidszorg. Dit kan 'bestuurlijk' Nederland niet aan, om het zo maar even te zeggen, dit rutteland is geen China. Als je nu nog zit te zeiken om wel of niet regio's af te sluiten, laat staan om niet noodzakelijk grensverkeer aan banden te leggen puur en alleen om geen paniek te zaaien of uit economische overwegingen, dan weet je het gewoon dan kies je er bewust voor om als bestuurder niet pro-actief op te treden - 'ht we zien wel principe' met een doses valse nuchterheid.
Dat ga je niet wegwuiven met 'geen handen schudden' zoals het incompetente piemeltje rutte voorstelde. Laat het een wijze les zijn, als volgend jaar de parlementaire hoorzittingen beginnen dat verantwoordelijk bestuurders er flink op worden gaan afgerekend, persoonlijk dan wel.
@litebyte | 12-03-20 | 13:46: In Korea volgt de overheid burgers via hun mobiele telefoon. Iets zegt me dat Nederlanders daar niet om staan te springen.
Hm, toch een uur eerder dan eerst was aangekondigd. Genoeg om straks met verregaande maatregelen te komen. Eindelijk.
Het lijkt wel of je ernaar verlangt.
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:36: Ongelofelijk hé, hoe 80% van Nederland dingen wilt die hen financieel heel erg pijn gaan doen. Het is allemaal heel apart al die paniek. En maar vragen om "leiderschap" om een sterke leider. Wat een slaven zijn Nederlandertjes toch geworden.
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:36: ja natuurlijk wordt je blij van vergaande maatregelen we beginnen met het in quarantaine plaatsen van alle linkse e vvd trollen zonder internet eten drinken gewoon ouderwets met zo 100 kilo bal aan de poot dat ze ook nooit meer weg kunnenlopen, we beginnen met een maand of zo
@Idiot456 | 12-03-20 | 13:42: Ik ben een keurige VVD-stemmer, bepaald geen trol en mijn linkse vrienden vinden mij allemaal heel rechts.
In Noord-Korea schieten ze een Covid-19 patiënt geweaun deaud. De patiënt zat al in quarantaine en ging op bezoek naar een openbaar badhuis. Dus pang! Klaar. Volgende... Dus zeg 't maar Nederland. Heel Brabant voor een vuurpeleton? Met dat ge-carnaval van ze.
Ook weer een tikkeltje overdreven, dat soort maatregelen.
Al die mensen die in Noord-Italie zijn geweest bedoel je.
Bron? Of is dit 1 van je aannames
Je moet natuurlijk wel luisteren naar de boven ons gestelde.
Ordnung ja, Genau!
Burt Cokain | 12-03-20 | 13:30 |
time.com/5797770/north-korea-releases...
Volgens mij is het gedoe in Noord Brabant na carnaval, na terugkomst van Italie gangers begonnen.
Wel de feiten kennen alvorens je hier wat roeptoetert.
@bon | 12-03-20 | 13:33: www.ibtimes.sg/north-koreas-first-con...
@Christ | 12-03-20 | 13:32: Nee gewoon heel Brabant afknallen om de haard te doven. Simpel.
@VW, alles ist vorbei | 12-03-20 | 13:57: Tijdens. De eerste patiënt was gewoon carnaval gaan vieren ná terug komst uit Lombardije ja. Drinken uit niet schoon gewassen plastic bierglazen. In een zatte bui tongen draaiend op de hoek van de straat. Noord-Brabant is gewoon de sjaak.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:37: Goed nieuws maar als het dus Noord-Koreanen waren geweest, was het niet zo goed gekomen.
Ah wel balen.. nu missen we de show van het toegeschoven briefje!!
Bruno heeft een papierallergie opgelopen en zit niezend thuis.
Ik voorzie een tijdelijke btw-verhoging van 11% dat als “Europese Solidariteitsheffing Corona” dat virus eens er flink van langs zal geven!
Precies!
Coronatax.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:35: Hahahah! breng ze niet op een idee!
Wat een geweldige grafiek! Twee lijntjes staan erin: oranje is Nederland en blauw is Italie. De titel is corona.
Maar waar gaat dit dan over? Iedereen snapt het blijkbaar, behalve ik.
Want ik heb geen idee. De X en y assen zijn niet benoemd. Dus gaat het over corona-overlevers? Of coronaquarantainers? Of coronafans? Of toch of de coronaverkopen?
Mij zegt dat grafiekje helemaal niets.
Het aantal dagen sinds de eerste Corona-vaststelling en stijging daarna dus aantal besmettingen x tijd (dagen)
Gokje: aantal dagen vs aantal besmettingen
Het verloop van de uitbraak van Corona in Nederland. Als we op deze fiets doorgaan krijgen we Italiaanse toestanden. Als we nu wel grijpende maatregelen nemen kunnen we de curve en minder steil laten verlopenen en eerder pieken. Heeft die Hijmeegse hoogleraar met Duits acccent gisteren haarfijn bij Nieuwsuur uitgelegd.
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 13:33:
*voorspelde verloop, dat is*
Jij kunt het woord Laptop ook niet spellen dus...
De grafiek laat zien of we het beter doen als Italië. Volgen we de blauwe lijn en we gaan exponential omhoog of doen we het beter en gaan rechtdoor met het aantal besmettingen.
Van iemand die laptop niet kan spellen verwacht ik niet anders.
Er lopen bij mij feministen met spandoeken door de straat.
Vrouwen hebben minder kans om corona te krijgen en minder kans om er aan te overlijden. Ik zie teksten als:
'Corona racist'
'Wij hebben ook recht op corona.'
'Vrouwen willen ook wel eens dood'
'Wij zijn ook zielig"
Hihi, ik moest toch lachen.
Mark ga een van GS, chaos in het land.
Tot je naar buiten gaat en ze heul solidair vol op de bek pakt.
Er zal worden gekeken naar een totaal ademhalingsverbod. Waarschijnlijk zal er eerst een verbod komen op niezen en hoesten, maar dat gaat de hulpverleners niet ver genoeg.
Morgen de scholen dicht.
Let op mijn woorden.
Het wachten is nu op de eerste BN-er die corona krijgt.
Ik gok op Gordon, want die snuift altijd diep in op het toilet
...
Het lijkt me niet de bedoeling dat verplegend personeel op hun kinderen moeten gaan passen.
De eerste BN-er was dit weekend in de VS: John Travolta. De arts melde gelukkig al rap dat het slechts het slechts Saturday Night Fever was. Hij voegde daaraan toe dat "He'll be Staying Alive".
@tipo | 12-03-20 | 13:30: daar wordt in geval van nood aan gedacht. Tenminste dat haal ik uit de mail die ik van school krijg.
@Flentyx | 12-03-20 | 13:32: Wat is een BN-er?
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:44: groepslabel, temeer ik de Amerikaanse term niet ken
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:44: Een Bekende Nederlanderer
Er staat slechts een ding te doen. Nu. Actie. Lockdown. Google: Coronavirus: Why You Must Act Now . GS laat me geen url posten.
En terecht.
Met je lockdown.
Ja dat hebben we net nodig, leidinggevenden die hun beleid afstemmen op wat gegoogle... Klinkt heel verstandig.
Exact om 1400 live journaal met aankondiging.
Op de minuut af vergaderen. Knap.
Lees: lunchen & lachen.
Daar hebben ze in het haagse een belletje voor.
Lijkt mij zaak dat er noodziekenhuizen bij komen en misschien noodartsen? Politie/ambtenaren/leger spoedcursesje coronna behandelen?
Volgens het Robert Koch instituut gaan 4 van de 5 mensen maximaal lichte klachten krijgen als ze worden geinfecteerd. Bij de bovenste 20% gaat het dan voornamelijk (er zijn altijd uitzonderingen) om degenen die al iets onder de leden hebben of in de risicogroep van 75+ zitten. Veel mensen kunnen het al hebben, maar merken er niks van en gaan er zelfs nooit wat van merken. Het is een beetje als een bekeuring krijgen terwijl je niet eens wist dat je te snel reed.
En dat kost je uiteindelijk dus toch geld. En frustratie.
En die groep is ook niet zo problematisch. Het is wat je nu bij verpleeghuizen en in de ziekenhuizen zelf ziet, dat problematisch zal gaan worden.
Dat denk ik ook. Alleen moet je voorbereid zijn op logistieke problemen, als teveel oude en zieke mensen tegelijkertijd richting ziekenhuis moeten. Dat is eigenlijk het hele eiereten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:30: ja en dat had je wel kunnen plannen en aan zien komen, een logistiek dingetje.
Rokers hebben een probleem,hartpatiënten net zo en dan de rest nog.
En dat zijn er in Nederland best veel,die wat onder de leden hebben.
Dat zijn de gevaarlijkste! Als je niet merkt dat je het hebt, kun je wel anderen besmetten die mogelijk kwetsbaar zijn of gewoon u en ik. Zo wordt het virus supersnel verspreid omdat je niet weet dat je het bij je draagt.
Ik mag toch hopen dat de heren van GS, àls we in lockdown gaan, dit allen doen in de boomhut zodat ze ons van nieuws kunnen blijven voorzien?!
Ik mag toch aannemen dat Rutte nu hij beseft dat hij en zijn regering deze uitbraak NIET serieus genomen hebben zoals de Chinezen wel deden,het niet nog eens waagt om een brede grijns op zijn smoelwerk te toveren. Deze man en zijn incompetente ministers zijn straks eindverantwoordelijk te houden voor de vele doden die hoogstwaarschijnlijk door de verspreiding van dit zeer gevaarlijke virus in ons land gaan vallen.
laten we hopen dat deze crises dat als positief resultaat heeft.
Als er niks aan de hand is trekken er al plunderende hordes door de straten.
Kansenparels worden actief de komende tijd. Vroeg opstaan voor de bengels.
Kan er ook nog wel bij, morgen vrijdag de dertiende
Ook nog eens code geel hier, harde windstoten.
@ikbenerweer! | 12-03-20 | 13:26: Verhip, u had ook bonenschotel gister?
Dit item gaat viraal.
Wel merkwaardig dat je bij zoveel nieuwsartikelen over corona in Nederland mensen met mondkapjes ziet afgebeeld. In het gewone straatbeeld zie je dat namelijk niet. Die dingen zijn ook niet te krijgen.
Bol heeft voorraad. Wel je ogen open houden.
En ze helpen hooguit om anderen tegen de drager te beschermen, niet andersom.
Ook opvallend dat in veel nieuwsartikelen het getal 33 voorkomt. Vooral in mindere kwaliteits media.
@elfenstein | 12-03-20 | 13:26: Ja, en zo sociaal zijn Nederlanders niet.
Dan deze maar: jipsnel.nl/sundstrom-sr64-wegwerp-bes...
In der Schweiz ook totaal niet.
Gewoon het spel van de media om paniek te zaaien bij de daarvoor gevoelige mensen.
@Flentyx | 12-03-20 | 13:26: of 7's bij de AEX of DJI.
@elfenstein | 12-03-20 | 13:26: Dat is afhankelijk van het masker. Ffp maskers beschermen de drager tegen besmetting. Is over het algemeen wel bedoeld voor zorgmedewerkers.
@Christ | 12-03-20 | 13:31:
Die maskers liggen niet zomaar bij de hubo.
Dus als ik het zo inschat , denkt Rosendaal dat we richting de 800 gaan vandaag?
Zo ja, zitten we in het Italië scenario.
Al moet als kanttekening wel er bij gezet worden dat NL de familieleden niet meetelt, en we dus misschien al ver boven de lijn van Italië zitten.
Is in Italie niet anders, ook daar wordt beperkt getest en zullen dus naar alle waarschijnllijkheid ook veel meer patienten zijn.
Ik zet in op 700.
Hoe erg het virus ook is... de door de media veroorzaakte en opgeklopte paniek is vele malen schadelijker.
Bagatelliseren is minstens zo schadelijk. Paniek is niet nodig, maar paraatheid en bereidheid om je steentje bij te dragen wel.
Vallen de inkomsten weg, Paaldanseres?
Qua gezonheidsrisico is het virus relatief niet erg sukkel, het is de enorme druk dat het gaat leggen op bijv. de medische zorg, sukkel. als je dat nu nog niet inziet, reageeer dan niet, sukkel.
Als China of Italie het al niet kan handelen, dan kan een godvergeten Rutteland het al helemaal niet.
@Christ | 12-03-20 | 13:28: dat komt omdat Henk en Ingrid alles bijelkaar schreeuwen.
Maar binnenkort ook weer positieve rente van minstens 15% op de spaarrekening, of niet?
Of niet inderdaad.
Ligt er aan of je bank dan nog bestaat :-)
Tuurlijk niet.
Virus is crisis wat inhoudt dat ze gratis geld mogen lenen bij de ECB.
En omdat ze oh zo hard geraakt zijn komen ze met 1% negatieve rente, reinste witteboordencriminaliteit
Na de crisis gaan de aandelen indexen weer flink omhoog voor een paar jaar. Minimaal 15% rendement per jaar schat ik .
Bij McKinsey en EY krijgen ze de Project Office types niet aangesleept. Iedereen wil online KPI's hebben en brult om status updates. Overal zie je in de hoeken van de vergaderzaaltjes nu die jongetjes van 25 zitten. A Raison van EUR 1500/dag. Kassa voor de consultants.
Ik werk bij een high tech bedrijf als engineer maar dit zegt mij helemaal niks.
Waar gaat dit over en wat voegen die lullos toe?
@Draak uit Brabant | 12-03-20 | 13:25: zeer veel zitten bij regionale lokale en landelijke overheden worldwide en bij grote banken waar overal split organisations zijn of worden ingevoerd. Het Corona thema is bij de COO's ondergebracht. Bron: diverse McKinsey en EY partners.
overal waar men een groepje test komen een paar gevallen naar boven. Ik denk dat als je een groep willekeurige mensen van de straat plukt, dat een flink deel al lang besmet is maar het gewoon niet merkt. Dat stomme virus is slimmer dan Rutte CS (niet moeilijk) en is al veel en veel verder in de samenleving doorgedrongen dan men denkt . Of wel weet maar de mond over houdt.
In zuiden denk ik wel. Sluit regio's af.
@reade romke | 12-03-20 | 13:24: Waarmee?
Als het zover is mag ik toch aannemen dat de luchtmobiele brigade met een Cougar helicopter boven mijn huis gaat cirkelen en al abseilend mij ontzet uit het crisisgebied.
Nee sorry. U bent prepped, u mag thuis blijven.
Jij krijgt hooguit een cougar voor wat persoonlijke verzorging
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:22: passen al die blikken struik niet in de heli?
@Sprinkhaan | 12-03-20 | 13:23: een cougar vliegerarts?
Schiphol? KLM? Shell? Het zal mij m'n reet roesten! Toen het erg goed ging met de grote bedrijven (en dat ging het) verdween de extra winst in de zakken van de aandeelhouders. In ieder geval merkte het personeel, u en ik er weinig of niks van. Nu het slecht dreigt te gaan mag de belastingbetaler hulp bieden. Pleurt op!
Bij economische welvaart profiteert de gewone man als laatste maar bij economische malaise voelt hij het als eerste.
Check deze teller.. vet kewl www.worldometers.info/
Oh die kennen we nog niet. Cool.
Interessant. Dus we kunnen nog 400 jaar kolen stoken? Goed nieuws.
Als die cijfers een beetje kloppen; al een kleine anderhalf miljoen doden door alcohol en roken dit jaar. Jemig!
@Quib | 12-03-20 | 13:27: Ja.. maar! Corona....
If you panick, panick early
Blz. 1.: DON"T PANIC!
www.aljazeera.com/news/2020/03/misinf...
Zie commentaar hierboven over de Merwedebrug...
Het RIVM moet hier tussenuit gehaald worden, direct. Deze mensen kunnen niets en zijn niet toegerust om zo'n grote crisis te hanteren. Weg ermee. Ontmantelen. Het gaat om mensenlevens.
Eens, Vergadertijgers aan de lijband van de politiek
Ze zijn juist opgericht om adviezen te geven over grote crises. Maar als jij het beter kan...
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:22: hoeveel onzin en het viel wel mee heb jij de afgelopen periode verkondigd. Jij bent de zwakste schakel!
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:22:
Gast, even gewoon weten wanneer je je verlies moet nemen en je je mond moet houden.
Bij Jinek zaten gisteren twee "virologen", mijn bek viel open over het gebrek aan know-how van deze figuren. Wisten geen vraag te beantwoorden. Bovendien vond één van de twee het wel een mooie gebeurtenis, dan had hij een uitbraak eens echt meegemaakt, nu had hij er alleen over gelezen. Ik vrees dat dit ook het niveau van de RIVM is, slechts boekenwijsheid.
@Kaas de Vies | 12-03-20 | 13:26: Waarom hang jij hier dan nog rond, ouwe paniekzaaier.
Zelfs in Amerika wordt opgemerkt hoe ontzettend slecht het RIVM is. (Chris Martenson)
Ik zou eerder Rutte en Bruins er tussenuit halen.
Even de kinderlijke gedachte van het RIVM op 21 januari 2020:
"Het RIVM laat desgevraagd weten dat het risico dat de ziekte in Nederland opduikt "vrij nihil" is omdat er geen directe vluchten vanuit Nederland naar WUhan gaan. Vanuit de Verenigde Staten gaan er wel vluchten naar de stad."
Vooral dat laatste zinnetje, wat heeft dat er mee te maken? Bedoeld om de VS in kwaad daglicht te stellen alsof de VS verantwoordelijk is voor de pandemie?
Nou RIVM, vandaag kwam het antwoord van Trump op deze stoot onder de gordel. KLM kopje onder.
Echt, dat het RIVM wereldvreemd is, dat weten we inmiddels na de stikstof meet leugens, maar ze moeten zich echt niet met politiek bemoeien. Vandaag komt boontje om zijn loontje. Laat het RIVM maar de KLM schadeloos stellen dan.
Hollandia is overvol; elk nadeel heeft zijn voordeel; het schoont lekker op......
Tuurlijk en straks krijg je er nieuwe medelanders voor terug!
Maar goed dat we een flink lerarentekort hebben. Kost het ons een hoop minder belastinggeld als de scholen toch dicht moeten.
Qua corruptie, vriendjespolitiek, cordon sanitaire en kartel lijken we anders al heel veel op Italie. Het heet hier alleen anders.
Niet zo overdrijven, Piet.
Nu ook in de gemeente Hoogeveen corona geconstateerd. Oproep van de burgemeester om informatie van de GGD en RIVM in de gaten te houden.... yep... alsof de GGD en het RIVM de hele handel onder controle hebben
Misschien bedoelt hij dat de beamten van het rivm, morgens niet meer uit het raam mogen kijken anders hebben ze mittags niets meer te doen.
Ik wil minder, minder, minder corona-virus.
Mag ik dat zeggen?
Sylvana zegt van niet.
Rutte twijfelt nog of hij zal lachen...
Wel ik hoor net -en dit is serieus als zijnde geen alu hoedje verhaal van internet maar andere bron- dat er sprake van is dat men overwéégt om de Merwedebrug (A27 Gorinchem richting Utrecht) af te gaan sluiten?!
No kidding? Hoe kom ik dan thuis?
Macroglossum | 12-03-20 | 13:19 |
Joh, laat ik ook eens iets roepen! Leuk!
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:21: Nee gast het komt uit serieuze bron. Men noemt vrijdag als dag. Maar of dat gaat gebeuren ik weet het niet, is gewoon heet van de naald.
@Macroglossum | 12-03-20 | 13:23: OeeHH! Spann0nd!
*gaap*
Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat de Merwedebrug en het opblazen daarvan niet helpt.
Want dan moet je omrijden. En dat kan.
@Sprinkhaan | 12-03-20 | 13:20: niet!
Zit je voor de rest van de periode die de uitbraak duurt vast
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:30: Nee niet opblazen man. Afsluiten. Tijdelijk. Wel goed lezen. Omrijden kan natuurlijk ja, eroverheen vliegen ook, of zwemmen, je kunt ook de geitenpaadjes lopen, rennen, wandelen, kruipen, steppen, dat kan allemaal. Ik ben wel érg benieuwd wat er waar is van dit gerucht.
@Macroglossum | 12-03-20 | 13:41:
Dat gerucht...
Wat jij de wereld in brengt.
Kan je zelf nadenken? Wat zou het effect zijn van het afsluiten van 1 brug?
Die opmerking van songfestival directeur dat dat k festival sowieso doorgaat geeft aan hoe egoistisch dit land is!
Zijn de organen van Corona doden eigenlijk nog bruikbaar?
De longen waarschijnlijk niet, maar de rest wellicht?
Hoezo? Heb je wat nodig?
@Sprinkhaan | 12-03-20 | 13:19: Nee, vroeg het mij gewoon af.
En zou Corona besmettelijk kunnen zijn wanneer via consumptie vlees?
Dat zou pas lachen zijn, iedereen aan het handen wassen zich ondertussen dood vreten.
Zomaar wat vragen, ik ben een optimist!
@Maya de Blij | 12-03-20 | 13:22: @mezelf, doe eens normaal schrijven.
@Maya de Blij | 12-03-20 | 13:22:
Organen haal je uit een nog levend lichaam.
Die zitten vol met het virus.
Misschien handige proefpersonen voor een vaccin
@boerenvla | 12-03-20 | 13:37: Welk vaccin?
Ik zet in op een commissie die de onderste steen boven gaat halen.
Kinderoovang en scholen de rest van de maand dicht zou mij niets verbazen. Nu na Denemarken ook Ierland die maatregel neemt
Poolse scholen zijn ook dicht.
Precies. En de eindexamens een maand later. Er kan toch niemand op vakantie.
Grafiekje lijkt verdacht veel op de Nederlandse financiële bijdrage aan de EU.
En het handje ophouden van 80% van de EU
Veel corona gevallen in Iran, en die mensen drinken niet eens, als ze niet sterven door de corona dan krijgen ze waarschijnlijk de doodstraf.
Ehh... Wat?
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:41:
Het was een hele flauwe grap en slecht verteld door mij. Veel Corona-gevallen in Iran, en ze mogen daar niet eens (alcohol) drinken, wie Corona overleefd zal wel de doodstraf krijgen.
(De grap wordt er niet beter op... zucht, ik ga maar weer aan het werk)
@Patje2011 | 12-03-20 | 13:46: Wie Corona drinkt zal wel de deadstraf krijgen denk ik.
... "Skybird, this is Dropkick with a Red-Dash-Alpha message in two parts, break, break" ... "It's the end of the World as we know it, and I feel fine"...
Als ik op de AH-marketingafdeling werkzaam was zou ik nu toch heel erg aansturen op het vervroegd inzetten van de Hamsterweken.
Als ze dat doen breekt er chaos uit... moet je echt niet willen...
Kudt voor dat land natuurlijk maar - eerlijk gezegd - verbaasd het mij eigenlijk niet dat het indammen van besmettingen in Italië gierend & gillend mis lijkt te zijn s gegaan
Ze hebben bij andere landen ook deze grafiek gebruikt ... gedrag is overal hetzelfde. Enige is dat het virus niet bestand is tegen de maatregelen die Nederland neemt. Het is zoals de emissies vanuit het buitenland... die blijven gewoon voor de grens van NL hangen en komen het land niet in.
Gisteren op TV een Professor viroloog , die met geen mogelijk wist waarom er nu zo n hysterie uitgebroken is.
Mooiste voorbeeld": in Duitsland 240 doden door gewone griep, hoor je niets over 6 door Corona (die al half dood waren) en de paniek breekt uit.....
@joppo0 | 12-03-20 | 13:19:
Laat die professor eens hier, op Twatter of op de joebuis kijken.
Er zijn heel veel wappies.
Pfff, op Tinder is weinig te beleven.
Sta open voor Corona met een SOA. Zoiets als opening?
Vijf leden van de F1 teams in Australië zijn thans onder een Corona test nadat nog eens 2 leden van het Haas team verschijnselen vertoonden.
Team McLaren heeft zich teruggetrokken vanwege een positieve uitslag.
En Hamilton vind het maar niks dat de GP doorgaat, hij zegt dat het alleen maar om geld gaat. Ja, ja Lewis, jij hebt ook om contract verlaging gevraagd met je privé jet en peperdure jacht.
4 hebben negatief getest. Maar dat doet er niet meer toe.
@Broadsquire | 12-03-20 | 13:15: Lewis is bang om klop te krijgen van Max.
@Broadsquire | 12-03-20 | 13:15: Lewis wordt ook niet geraakt Die krijgt fijn doorbetaald. Makkelijk lullen voor hem
@Broadsquire | 12-03-20 | 13:15:
Vier Haas team leden negatief getest.
Leden van Haas zijn (nu) negatief bevonden
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:17: Hoeveel keer is Max al wereldkampioen geworden? Hint: hetzelfde aantal als de hoeveelheid interessante reaguursels van een bepaald scherts-/ stripfiguur.
@Kapitein Stijlvol | 12-03-20 | 13:20: Max heeft goed getest, ouwe zuurpruim. Ik heb er alle vertrouwen in.
Ik heb eens nagedacht.
Er waren een aantal ziekenhuistesten waarbij mensen met lichte luchtwegklachten 4% tot 10% waren besmet met corona en voor zover ik weet zijn ze allemaal hersteld, in ieder geval niet doodziek geworden.
Dit impliceert dat a) het veel besmettelijker is dan gedacht b) positief: verreweg de meesten er niet kouder of warmer van wordt.
Alleen er is een maar: een (hele) kleine groep is flink de sigaar (en dat kan in absolute getallen nog steeds om behoorlijke getallen gaan). Zoals het er nu naar uitziet met name de ouderen en kennelijk diegene met een kwetsbare gezondheid.
Hoe kunnen wij hen beschermen? En hoe kunnen zij zichzelf beschermen?
Ik denk dat dat de kernvragen zijn.
Dat die niet meer de deur uit mogen tot nadere order. Diegene die besmet zijn ook mniet.
Goed geconcludeerd... dat was nuchter nadenken. Alleen dat doet de rest niet en schopt paniek om het paniek schoppen.
Zwakke gezondheid of oud? Dan jezelf isoleren. Voor de rest zal het wel meevallen. Ik heb ook sterk het idee dat de mate van luchtvervuiling waaraan men dagelijks bloot staat een directe invloed heeft op de mate waarop het virus vat kan krijgen op de luchtwegen. Zou het verschil tussen Italië en Wuhan kunnen verklaren.
Ben ik effe blij dat ik met roken gestopt ben.
'Ik heb eens nagedacht'. Cruciale fout.
Luister Kees de Kort op BNR van gisteren ff terug, die pleit idd voor hetzelfde en dit is dan ook,denk ik, de enige nuchtere kijk er op.
Je kunt het maar beter nu krijgen. Nu zijn er nog bedden vrij.
Straks lig je hooguit in een noodhospitaal met een stagiair aan je bed die bepaalt dat je buurman meer overlevingskans heeft.
Dit scenario gaat zich binnen 10 weken voltrekken.
Er vanuit gaande dat je naar een ziekenhuis moet...
Dat denk ik ook.
Nu maak je nog een kans.
Binnen 8-10 dagen
Scherp.
Een stagiair? Een Syrische apotheker zeker.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:15: +/- 1 op 5 bevestigde besmettingen heeft ziekenhuisopname nodig. Mild cases zijn oa (dubbele) longontstekingen, ook niet bepaalt een pretje dus.
Lekker zo'n jonge stagiaire aan je bed... Het is altijd lente in de ogen van de Corona assistente.
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:15: De groep die het hardst getroffen gaat worden zijn mannen tussen de 35 en 60. Nipt 2e wordt tussen de 60 en 80, daar leven er veel minder van. Je kunt maar het beste een meisje zijn jonger dan 12 jaar.
@Premier Trutte | 12-03-20 | 13:20:
Nee. Ga.... weg met je onzin.
www.worldometers.info/coronavirus/cor...
@Is dit nog nieuws? | 12-03-20 | 13:26: Vooral ouwe mensen en zieke mensen worden slachtoffer van Corona.
Weet je wie ook goed was in contactloos groeten?
Hahaha
Geen idee? Ik dacht eerst aan een Oostenrijkse meneer, maar die deed iets met hielen klikken...
zie daar geen heil in.
Dit soort reaguursels zijn naar mijn smaak volledig nutteloos, maar in jouw geval moest wel even enorm hardop lachen.
Dit lijkt mij een kleine kans grote gevolgen probleem. Gelukkig maar eens in de honderd jaar.
Geen 20 procent op de IC. Hooguit een paar procent.
@dedeurdichtlasser | 12-03-20 | 13:15: Volgens de Harvard Profs zullen tussen de 1 en 3% van alle geinfecteerden sterven.... daarbij vergeleken was de Spaanse Griep met 50 mio doden een klein voorval in de geschiedenis
Ik zou gaan solliciteren.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:18: +/-20% serious or critital and need hospitalisation.
@MrLahey | 12-03-20 | 13:22: Maar die komen lang niet allemaal op de IC terecht.
Niet beschikbaar. In totaal. Er liggen momenteel andere kritische patienten. Je weet wel, hartfalen, sepsis, operatiepatienten.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:18: waar haal je dit nu weer vandaan, je grote duim, Doe aan bronvermelding als je dit soort aannames/claims doet, dus bron ?
@thephysicist | 12-03-20 | 13:55: Bewijs jij eens dat 20 procent van de geïnfecteerden op de Intensive Care terecht komt? Dat vind je namelijk nergens terug. Wat je wel overal leest: ruim 80 procent van de besmette mensen heeft nauwelijks klachten. Een kleine 20 procent heeft wel klachten. Maar dat varieert natuurlijk van flink hoesten, hoge koorts, erg vermoeid, tot slecht kunnen ademhalen en in het uiterste geval aan de zuurstof of op de IC. Maar het is geen 20 procent die naar de IC moet. En zuurstof nodig hebben is ook niet perse hetzelfde als aan een beademingsapparaat liggen.
Nog geen maand geleden was co2 een trend.
De natuur (Lees corona) lost alle co2 problemen zelf op.
Nu al minder vliegen. Straks land/provincie grenzen dicht.
Ik kan nu al beter, frisser en opgelucht adem halen.
Is nog steeds een trend want het investeringsfond die is/ wordt opgetuigd moet volgens Jetten worden ingezet voor duurzame mobiliteit.
Kortom: de CO2(g) gekte is nog lang niet voorbij.
Klimaat gered. Volk dood.
In het woord Corona heb je een c en twee ootjes.
@ProAsfalt | 12-03-20 | 13:15: er komt nieuw volk binnen.
@El Rico Grande | 12-03-20 | 13:17:
Ik krijg een nieuw toetsenbord van u
Rutte zal wel weer met een ad hoc verzonnen #rotmaatregel komen, die slechts symbolisch is.
Is iets met een "financiële prikkel" dus een tax heffen op mensen die Corona hebben, en subsidie geven aan mensen die het niet hebben een idee? Of misschien dat als we allemaal 90 gaan rijden dat dan het risico op besmetting met 0,07% afneemt?
Maar ja, het is natuurlijk helemaal "op zn Ruttes" gegaan tot nu toe; dat is dus helemaal niets doen, geen leiderschap tonen, zolang mogelijk iedere vorm van leiding uitstellen, en als het kalf verdronken is snel met iets lulligs komen, daarna bagatelliseren, en vervolgens zelf de slachtofferrol aannemen door te stellen dat dit de ergste crisis is die je hebt meegemaakt in je carrière en dat je toch zooooo ontzettend je best doet om iedereen te helpen maar ja mensen dat kán nu eenmaal niet, het ligt niet aan mij!
En dan iets van 'we moeten die EU breed aanpakken', meer overleg is nodig en meer EU is nodig. Ik geloof het wel met die Rutte en zijn 'beste kabinetten ooit'. Hij doet helemaal geen ene flikker en wacht gewoon op directieven uit Brussel. Iedere vorm van initiatief nemen is bij Rutte uit den boze, tenzij, het DIRECT geld oplevert.
Als je het loodje legt in deze periode ... geen nabestaanden pesioen.. ook niet als je geen corona hebt...
Absolute lamlendigheid, de maatregelen die onze premier en Bruins tegen Corona nemen. Als ik besmet ben en het lukt me nog Den Haag te bereiken. Ga ik naast ze staan niezen.
Doe dat.... neem gelijk de voltallige club van D66 Gl/pvda en denk even mee.
@Hollandse_blauwe | 12-03-20 | 13:16: En de NPO.
@wimaa | 12-03-20 | 13:40: zonder die ziekmakende politiek correcte partijen is er geen NPO meer. Dus win win
Dit land laat zien dat de burger onbelangrijk is.
Vandaag gaat Schiphol en KLM praten met kabinet om een zak geld, want een maand geen vliegtuigen naar de VS.
Dat een bedrijf zo weinig vlees op de botten heeft. Het is een schande.
KLM-AirFrance
Laat die koers maar instorten.. dan kan Min.Fin.voor een appel en ei de hele AIRFRANCE-KLM opkopen voor een prikkie. Nadat het virus weer weg is wappert de NL driekleur boven dit consortium !
KLM vult inderdaad de tekorten van Air France aan. Ook weer zo'n geweldig idee, die fusie, je eigen zelfstandige luchtvaartmaatschappij opdoeken vanwege een zooitje landingsrechten en omdat een paar andere wazige maatschappijtjes het ook al deden. En dat allemaal omdat "Europa" staatssteun verbiedt.
met twee weken incubatietijd komen we dus vrijwel zeker waar Italië nu dus zit
In andere EU landen gaat de boel op slot, puur om verdere uitbraak te voorkomen. Voetbal competities liggen stil en stadions blijven leeg inclusief teams die weigeren te reizen. Formule 1 heeft eerste positieve besmetting geconstateerd. Aantal besmettingen buiten China groeit exceptioneel. En nog, blijft een groep idioten volhouden dat alle maatregelen overbodig zijn en dat er werkelijk niets aan de hand is.
Covid-19 is niet hetzelfde als een griep! Covid-19 is een nieuw virus gerelateerd aan SARS, dat ernstige gevolgen kan hebben omdat het de luchtwegen aanvalt. Ons immuunsysteem kent geen actieve weerstand tegen Covid-19 en dus is de kans aanzienlijk dat een deel van de mensen ernstig ziek worden. Alle maatregelen om ons heen die genomen worden is slechts paniek? Alle virologen en experts die roepen dat we dit toch echt serieus moeten nemen zitten ernaast? Mooi om te zien dat die groep die het hardst roept er ook daadwerkelijk het minste verstand van hebben. Het ergste is dat een deel bij RIVM, GGD en de zorg dezelfde mentaliteit erop na houd, als van die er is niks aan de hand roeperts.
Quote RIVM:
- Het ligt niet voor de hand dat het virus naar Nederland komt
- Het Coronavirus is niet zo besmettelijk
- Carnaval vier je in een klein groepje
Nuff said!
Meer of minder doden dan griep is totaal niet relevant. Waar het om gaat is de kettingreactie die ontstaat vanwege het relatieve hoge percentage mensen dat IC-capaciteit in beslag gaat nemen. En dáárdoor gaan uiteindelijk de meeste doden vallen. Iedereen met meer dan één hersencel moet dat toch begrijpen.
Wanneer andere landen op slot gaan, hoeft Nederland dat niet meer te doen. Mooi toch. En wanneer iedereen binnen blijft kan ik dus rustig naar buiten.
Een gezond immunsysteem kent wel zeker een afweer tegen covid-19. Daarom hersteld het gros van de patienten zonder noemenswardige complicaties.
@Sakamoto Ryoma | 12-03-20 | 13:12: Leg zo'n debiel als Mark_D_NL dat maar eens uit.
@RonnieTuitL | 12-03-20 | 13:16: En hoeveel weten van zichzelf dat ze een gezond immuunsysteem hebben? Kun je dat ergens aan meten?
Ga je bed eens in. Vort!
Ja, dit. Dit is zo erg, dat deze nitwits, deze ambtenaren onze volksgezondheid in handen hebben. Ik geloofde hun cijfers over stikstof. Maar nu ook niet meer.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:14: De natuur selecteert vanzelf. Daar hoeft u helemaal niets voor te doen. Ik wens u veel succes met uw Darwin award.
@Sakamoto Ryoma | 12-03-20 | 13:12: Eens. Als de Ic's èn ziekenhuizen overbelast worden (en dat gebeurt binnenkort) gaan er ook mensen dood met andere ziektes die normaal gesproken gered hadden kunnen worden. En als een ziekenhuis vol is dan is het ook vol, dan kun je er niet meer terecht en mag je fijn thuis dood gaan. Meteen na de uitbraak in China had het kabinet maatregelen moeten nemen. Nu is het veel te laat. Weer fijn achter de vreselijke feiten aanlopen. Ik vind het een schande van de 1e orde.
Ok, je vraagt erom.
www.youtube.com/watch?v=s0SK8I449nc
@Indoneesje | 12-03-20 | 13:17: Merk je vanzelf als je ziek wordt...
@RonnieTuitL | 12-03-20 | 13:23: Die is al ziek.
Vanaf 6 april ook nog de processierupsen! De perfecte storm. Paniek!
Mezenkwekerij begonnen, het loopt storm, ze vliegen over de toonbank!
Methode Brabant over heel Nederland uitrollen en niet wachten tot het voor het RIVM pas een "passende' maatregel lijkt.
Ja, mosterd na de maaltijd natuurlijk. Dat kut Carnaval had sowieso gecancelled moeten worden.
@Pluisbaard | 12-03-20 | 13:13:
Dat reken ik ze - m.n. het kabinet - heel zwaar aan ja. In het ergste geval, als het echt zo nodig door moet gaan, alaaf je gewoon een paar maanden later als het virus weg is, maar nee hoor. Die soepvreters wisten het weer beter.
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 13:43: Het meest debiele was nog wel de reden: "Carnaval wordt over het algemeen in besloten kring gevierd...". Die gasten zijn echt misdadig bezig.
@Graaisnaaiert | 12-03-20 | 13:43: Ja, te triest voor woorden hoe lakoniek daar mee omgegaan is. Bang voor rellen daarnaast ook waarschijnlijk. En in iets grotere getale dan in Duindorp waarschijnlijk.
Gelukkig mag ik als Brabander gewoon naar Soldaat van Oranje komend weekeinde. Annuleren of verzetten vanwege Corona - ondanks de oproepen tot ‘sociale hygiëne’ ging niet. Betaald voetbal of museumbezoek is ook geen probleem, mits ten noorden van de Maas.
U gaat naar iets kijken wat door Joop van den Ende bedacht is? Wat doet u hier eigenlijk?
Wat denkt u zelf, worstenbroodje? Wat zou een goed idee in deze zijn? Nou?
Dus omdat je je geld niet terug krijgt ga je alsnog? Begrijp ik dat goed?
Elke week 600 blijft toch wel gewoon doorgaan toch?
Dus grenzen voor die wel op een kier.
Net binnen, scholen in Ierland 2 weken dicht. Iedereen zo veel mogelijk van huis werken. Maar vluchten vanuit Rome zijn nog wel steeds welkom… :-)
In het hele land: geen sport meer, geen school, geen werk, geen geld.
Tot volgend jaar.
Bruins gaat het niet makkelijk krijgen met de toegenomen kritiek
Bruins zit op het strafbankje op de gang, te wachten tot hij wordt geroepen om zijn ontslagbriefje in ontvangst te nemen.
Heb zo de indruk dat hij het woord niet meer gaat voeren tijdens dat debat vandaag, onze mister onzichtbaar.
Gokje: 6 doden en 648 mensen besmet.
7 om 723 denk ik.
Holy fuck, zes teveel. Fuck China.
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:08:
Holy fuck! 7 teveel. Fuck China.
6 pas, wanneer je de gemiddelde reaguurder moet geloven dan is half Nederland al dood, of bijna dood. Wist jij trouwens dat: In 2018 vielen er in Nederland 678 verkeersdoden
T heeft wel wat zo'n polletje...
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:08: Niet zo pessimistisch, DP.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:10:
Niet erg want het moet maar eens ophouden met die roekeloosheid.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:10:
Ik heb ergens gelezen dat als je dit bagatelliseert je een ouderen hatende sociopaat bent met nsb roots die gefussileerd moet worden. Was ik het wel mee eens.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:10: Alle automobilisten in quarantaine!
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:10: Waaronder nogal wat jonge automobilisten. Dit virus treft vooral ouderen, in Italië ligt de leeftijd van het gemiddelde Cornona-slachtoffer op 81 jaar.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:21:
zoals gewoonlijk weer complete onzin en nepnieuws van je, hou daar toch eens mee op.
Median Italie ligt op 65, voor de uitleg youtu.be/IzXQ6Bu9JVI?t=313 maar dat zal je wel niet snappen,
@thephysicist | 12-03-20 | 13:46: Ik heb het over dode mensen, niet over ICU.
Oh shit, het zijn er maar 614. En geen enkele dode. Ik zat weer veel te hoog, paniekvogel als ik ben.
Eerste geval in Dordrecht. Het is mooi weer, ik ga maar 's varen in de Biesbosch, een paar maandjes.
Wel je handen wassen na het roeien.
Ga je je boom niet wateren?
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:08:
Als ik uitgeroeid ben?
@Mr_Natural | 12-03-20 | 13:14: Dat duurt nog wel even. En nu een gezegde met onkruid.
We zijn in goede handen met ons beste kabinet zins W2 Geert maakt gehakt van ze de waarschuwing in de wind geslagen
zins?
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:08: Ja, van alle zins aan dek. Ken je die uitdrukking niet?
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:08: je drumt te veel Piet
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:09:
Oh. Ik dacht van de Latijnse uitdrukking "zins rancune" .
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:12: Hahaha!!
Het is behoorlijk teleurstellend wat ze laten zien, ja. Plus we staan gewoon voor lul voor het oog van de wereld.
We mogen geen migranten meer in huis nemen.. jammer zeg
Tweede Kamer wegsturen is een eerste stap op weg naar oplossing van alle problemen in dit land..
Toch maar wat rijst en bonen inslaan voor wanneer blijkt dat onze voedselvoorziening te veel schakels bevat die niet naar het werk kunnen komen als de koters overdag thuis moeten blijven.
Vergeet geen pindakaas. lang houdbaar, goede prijs Kcal verhouding.
@dedeurdichtlasser | 12-03-20 | 13:08: condooms....
Waarom gaan mensen toch eetwaren hamsteren waar je extra toiletpapier voor nodig hebt?
Zit thuis te 'werken'. Ook niet alles trouwens, zit je nog met gezeik van dat mokkel.
Lekker thuis aan de long operatie...
U ben chirurg?
Wanneer ze haar waffel open doet... No Cora, Cora No!
@Pluisbaard | 12-03-20 | 13:07: U legt dode mensen af?
Blijf maar in Brussel, gij zotteke!
@Pluisbaard | 12-03-20 | 13:11: Maar wat voor werk doe je dan? Je hebt iedereen nieuwsgierig gemaakt...
Lijkt me stug, maar ik waardeer uw sarcasme. Ik ben niet belangrijk, ik maak dingen in een tekenprogramma. Kan dus ook vanuit huis, wanneer nodig.
@Pluisbaard | 12-03-20 | 13:18: Ja, dat lijkt me inderdaad ook. Daarvoor hoef je niet perse naar kantoor cq het bureau.
@Pluisbaard | 12-03-20 | 13:18:
Net zo belangrijk als elke andere job. Maare, waarom tekent u niet even een bordje voor uw betere helft met de tekst "niet storen"?
Zit alweer in de cave, daar kan ik ongestoord werken. Maar die van mij luistert slecht.
Allemaal een weekie verlof van de staat?
Jaaaaaaaaa! Geen vaste lasten meer!
Oh, wacht...
Maar reaguren wordt zwaar k0t met al die verschillende topics over corona. Kan er 1 per dag komen en de serverlimiet op 4000 plempsels? Idee?
Ik ben voor totale paniek. Laagvliegende bommenwerpers die desinfectiebommen werpen. Heel veel, de hele dag. Marcherende, stampende Coronagestapo's door de door de straten. Ik wil eens een keer echt bang worden voordat ik dood ga. Mijn kutgeneratie kent niets.
Precies! Inclusief avondklok en schieten enzo.
Maar ja... Mankracht...
Entlich!
Bewapende bendes die het tegen "pang pang"roepende militairen opnemen, voetbalstadions vol hoestende en rochelende patiënten, noodweer , verstotenen die bedelend de dorpen intrekken buren die elkaar de kop inslaan voor het laatste stronkje prei.
@DrumPiet | 12-03-20 | 13:07: hahaha mooi!
Rosendaal vindt dat Nederland zo snel mogelijk het voorbeeld van Italië moet volgen, om het aantal sterfgevallen niet hoger te laten worden dan bij een gemiddelde griepepidemie. ’Wanneer we dat niet doen, schiet de capaciteit tekort en zullen er mogelijk tienduizenden sterfgevallen meer zijn’.
Die sterfgevallen betreffen dan niet alleen slachtoffers van het coronavirus, maar ook lijders aan andere ernstige ziekten, verwacht Rosendaal.
De exponentiële groei van het aantal coronameldingen vertoont tot nu toe grote gelijkenis met dat in Italië. ’De twee weken voorsprong moet gebruikt worden om nu de epidemie in te dammen’. De belangrijkste reden is daarvoor is, volgens Rosendaal, dat als de stijging blijft doorgaan zoals in Italië, ziekenhuizen onvoldoende capaciteit hebben qua beademingsapparatuur.
Rosendaal kan me wat. Is niet verkozen.
Dictator.....
Dat lijkt mij anders best gunstig voor wat betreft de zorgkosten.
Ja das leuk indammen. Komt het over 1,5/2 jaar weer terug begint de ellende opnieuw.
@maSs | 12-03-20 | 13:09: Het gaat erom de besmettingen in de tijd te spreiden zodat de zorg gewaarborgd kan blijven
Ook Rosendaal maakt de fout alleen uit te gaan van de geregistreerde besmettingen. Het werkelijke aantal besmettingen is waarschijnlijk een veelvoud daarvan. Ja, we moeten rekening houden met een grote toeloop op de IC's, maar de sterftekans ligt ook vele malen lager dan dat we op basis van de geregistreerde gevallen vaststellen.
Pimera Division en Liga Smartbank stilgelegd.
Laatste zin: Te laat.
Heeft u ook corona? Dan kunnen wij elkaar de hand schudden.
Hee Kees! Bij deze een handreiking.
Sterkte , Kees
Is het getal van vandaag al bekend?
Spannend.....
Meestal rond 15:00 komt er een update. Het getal wat dan bekend wordt gemaakt mag je meteen x 2 doen.
Ongeveer 600.
@Mark_D_NL | 12-03-20 | 13:03: En 6 doden, hoorde ik net in de wandelgangen.
638 bij een dagelijkse groei van 27% is aannemelijk. De onderregistratie ligt tussen de 4,5 en 11 volgens Duits onderzoek. Dus zou je er nu op 3000 a 7000 registraties uitkomen als iedereen die twee weken geleden besmet is in beeld was. Die hebben de afgelopen twee weken natuurlijk weer anderen besmet, die weer anderen besmet hebben. Om het aantal werkelijk besmette mensen van vandaag te weten, moet je dus nog vermenigvuldigen met een factor 10. Ergo: Er zijn nu in NL tussen de 30.000 en 70.000 mensen besmet met het Corona-virus. Elke twee weken komt achter die getallen een 0, tenzij iedereen in thuisisolatie gaat en zijn handen wast.
@Kuifje-naar-Brussel | 12-03-20 | 13:10:
A, u bent de Koffiekuif van dienst? Heeft u Bruno B. al gevonden of schuilt die nog in het bezemhok?
614 !
Tot morgen bij een nieuwe aflevering van:
"het getal"
Tromgeroffel.
REAGEER OOK