TWEEDE CORONAPATIËNT NEDERLAND IN DIEMEN
Daar gaan we
En daar is de tweede besmetting. Een vrouw uit Diemen zit thuis in isolatie omdat ook bij haar het coronavirus is vastgesteld. Ze heeft ook onlangs Lombardije bezocht (STOP DAAR TOCH EENS MEE) en volgens het RIVM is er geen verband tussen haar en de man uit Loon op Zand die in Tilburg ligt. Later meer.
UPDATE: Er is enige verwarring over de woonplaats van de vrouw. Volgens het RIVM is ze een inwoner van Amsterdam, maar zit ze in thuisisolatie in Diemen. Het kan natuurlijk dat ze bij iemand anders thuis is, maar het kan ook dat ze bij het RIVM Diemen voor het gemak bij Amsterdam rekenen. Anyway. "De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam brengt in kaart met wie deze patiënt contact heeft gehad door middel van contactonderzoek."
UPDATE: Carnaval in Diemen is gelukkig een vrij sneue bedoening.
UPDATE: De patiënt uit Loon op Zand was volgens bekenden 'al een paar dagen niet lekker'.
UPDATE: Volgens de burgemeester van Tilburg was de patiënt uit Loon op Zand nog niet besmettelijk toen hij carnaval vierde.
UPDATE: Patiënt uit Diemen is medewerker van het UMC Amsterdam.
UPDATE: De tweede patiënt is normaal inwoonster van Amsterdam, maar woont nu tijdelijk in Diemen, waar ze in thuisisolatie zit. Volgens de GGD heeft ze milde klachten. Ze doet bij het UMC Amsterdam 'geen patiëntgebonden werkzaamheden'.
UPDATE: Kinderdagverblijf van zoontje Amsterdamse patiënt in Zuid-Oost gaat voorlopig dicht. Zoontje was donderdag 'een beetje ziek'.
Social
Reaguursels
InloggenHet is een griepvirusje. Google mexicaanse griep 2009 nog maar eens. Deden we toen ook zo hysterisch?
Nog zo'n struisvogel. Slaap zacht.
Decaliter stemt vvd, hoop dat jij als eerste gaat, slaap inderdaad zacht. Lutser
Diemen. Tja.
Ach ja.
Het COVID-19 virus verspreid zich ook via feces, oftewel vieze handjes.
Domme fout in China: in Wuhan moest iedereen zich laten testen. Gevolg lange rijen bij de ziekenhuizen. Dus iedereen, die na uren staan bij een steunpunt komt houdt zich even vast. Achter een besmettelijk persoon was gelijk iedereen besmet..
Hetzelfde zagen we in Zuid-Korea. Er werden gratis mondkapjes uitgedeeld; daartoe moest je uren in de rij staan. In het midden van de straat tot bij het uitgifte punt, alwaar je door een deur mocht, waar je jezelf even vasthouden kon.
In beide landen zocht iedereen na het uitlopen een plekje om te rusten.
Tip: geen groepen mensen verzamelen, ook niet om te 'helpen'.
Bedenk: Over 12 maanden heeft iedereen (wereldwijd) een persoonlijke bekende, die aan het virus overleden is.
Ik ga lekker dromen over een door covid gedecimeerd amsterdam
Woont Sylvana daar ook niet?
Ik werk met mensen ,ik loop geen risico? ik hoor daar niks over het blijft russische roulette in mijn ogen
Diemen betekent natuurlijk wel " sterf mannen!"
Mee naar Diemen-Zuid.
Want je ziet er bleekjes uit.
Nog 2, dus dat valt mee. Als het maar niet zo wordt als in Italië.
Nou ja. Het is te verwachten dat het aantal besmettingen ook fors toeneemt. Gelet op de mate van besmettelijkheid. Of het chaotisch wordt, ik denk het niet. Aan de andere kant. We hadden een keer een storing in het waternet, wat ik toen zag in de lokale super van de redelijk nette buurt waar ik toen woonde zal je verbazen.
nouja, dus wel. Ook DAAR waren het er ooit 2.
Ze is 'normaal inwoonster van amsterdam'. Dat moet dan 1 van de weinigen zijn.
Regel van 5 stappen verwijderd van elke persoon op de wereld was het toch?
Hoe dan ook, ik ben via twee wegen dat ik nu weet op twee stappen verwijderd van dat eerste geval nabij Sittard en die in Tilburg.
Zul je net zien. Gewoon goede voorzorgsmaatregelen nemen en handen wassen. Ik vind mensen sowieso al smerige wezens dus dat deed ik al.
Wat een ouwe wijven gejank hier zeg, kom eens van je stoel uit dat muffe stinkhok en ga buiten een rondje lopen, daar knap je van op.
Ja joh, ga lekker een stukkie lopen in Loon op Zand. Wel goed doorademen he...
@clockandhammergame | 28-02-20 | 15:42: Wat een intens dom gebazel.
@Draak uit Brabant | 28-02-20 | 16:26: Je klinkt als een humorloze autist die alles letterlijk neemt.
Ben nu op reis door Azie en zie wel voordelen van Corona; weinig rijen, weinig Chinezen. Iets waar ik allebei niet veel mee heb.
Waarom ben je dan in dat ene werelddeel waar 99% van de Chinezen woont?
@Draak uit Brabant | 28-02-20 | 16:27: Ik had zin in rijst
Haha "de man uit Loon op Zand was tijdens carnaval NIET besmettelijk. Maak dat het Gewone Volk wijs want de geplande evenementen in Tilburg moeten natuurlijk 'gewoon door kunnen gaan'. Commercieel belang ipv gezondheid en paniek. Ik moet ook ineens denken aan Chamberlain "gaat u maar rustig slapen".
Dat was Colijn.
Woon in Diemen en ben ook nog eens in het Amsterdam UMC geweest.
Moet ik mijn uitvaart al gaan regelen of is dat wat prematuur?
U kunt voorzichtig eens gluren naar uw uitvaartpolis.
Als je boven de 75 bent zou ik je kist maar bestellen
@ikpislauwbier | 28-02-20 | 14:19: Beetje prepper heeft zijn kist al thuis staan.
ik zeg:
wij vieren feest, wij gaan nog niet naar huis toe,
wij gaan in quarantine.....la la la la ...
Vooralsnog heet dat hier : "thuis isolatie". Klinkt wel typisch Nederlands-gezellig...
In verband met het Corona virus adviseert het RIVM het handenschudden te vermijden. Het voorlichting-filmpje van het RIVM laat zien hoe wij elkaar het beste kunnen begroeten om verdere besmettingen te voorkomen.
www.dumpert.nl/item/7838155_e8ddd3b9/...
Lol!
Ik probeer altijd traditioneel neusje-wrijven, maar de barbaren hier in Nederland willen er niks van hebben.
Ok, dan doe ik alleen aan hersenschudden.
Van onze nuchtere volksaard is vrij weinig over in de panelen. Jammer, maar niet verrassend.
positief blijven denken dan . Het coronavirus is het eerste wat uit china komt dat het langer als een maand vol houd.
Als nuchter voor u hetzelfde betekent als nalatig, dan ben ik het met u eens.
@brie-de-penis | 28-02-20 | 13:28: ik moest lachen..
Zolang er nog geen corona-hoerenloper is geidentificeerd maak ik me nog geen zorgen.
Autosalon Geneve gaat niet door. Alle samenscholingen boven 1.000 personen verboten. Zwitserland neemt maatregelen.
Wat ik dan wél weer uiterst sympathiek vond van dat virus, is dat het keurig even wachtte tot Bruno Bruins midden in de uitzending van OP 1 een briefje toegeschoven kon krijgen...
-
Storm in een glas water. Er worden wat mensen ziek (net als iedere winter) er gaan wat oudjes dood (net als iedere winter). Maandag weer lekker een stukje vliegen, business as usual. Hatchoe !!!
Vindicat gaat met 900 studenten gewoon skiën in Italië. Kunnen ze die niet vooraf al de poten breken?
Waarom? Ze zitten helemaal niet in de buurt van het virusgebied.
Waarom doe je het zelf niet?
@beldewouten | 28-02-20 | 13:22: Nee, wij wel met het AMC.
Volkomen nodeloos om je hierover druk te maken. Dit weekend komen er 100.000+ Nederlanders terug van skivakantie in Noord-Italië (Dolomiti superski!)
Succes gegarandeerd.
Ah ze zijn niet ziek dus niet besmettelijk *aldus de burgemeester van Tilburg.
@obzzcure | 28-02-20 | 13:20: En het RIVM
@drastic | 28-02-20 | 13:02:
Yes. Precies in de regio waar nu de pleuris uitbreekt en al 1000 mensen in quarantaine leven. Met 21 besmetten gevallen. Valt me op dat het virus wat ik nu heb heel licht inzet. Symptomen waarbij je alles nog gewoon blijft doen. Maar ik heb ergens het gevoel dat het afwachten is totdat de koorts en longontsteking inzet. Ik ga ervanuit dat ik hem te pakken heb namelijk. Zoveel besmettingskansen. Bij de bakker. Bij de supermarkt. Bij de tank. Tijdens uit etentje. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.
Ondertussen bericht Der Spiegel over de besmette kinderarts in Hamburg: Infizierter Arzt ist symptomfrei
"Wir hatten alle das Gefühl, dass es das UKE treffen wird", sagte UKE-Vorstand Joachim Prölß. Man sei jedoch überrascht gewesen, dass es sich um einen Mitarbeiter und nicht um einen Patienten gehandelt habe. Das UKE sei dennoch weiterhin voll handlungsfähig. Über den infizierten Arzt sagte Prölß: "Es geht ihm gut, er ist symptomfrei." www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/...
Best lullig voor die man uit Loon op Zand. Ben je al wereldnieuws in Nederland omdat je ziek bent met 2 procent kans op sterven, wordt je ook nog eens raar aangekeken door je eigen vrouw.
Ken jij iemand in Diemen? Met wie was jij in het hotel in Lombardije? Van die dingen.
Hahahaha geweldig
Nee nee, de eerste kuch die deze man deed was op woensdagochtend en niet op de laatste dagv van Carnaval. Echt waar!
Volgens waren ze er bij? toch?
@obzzcure | 28-02-20 | 13:13: *mij
Zie mijn comment hieronder : "contactonderzoek op dinsdag en woensdag"
Nou ja, we zijn wel het enige land ter wereld waar de epidemie pas uitbreekt nadacht we door de overheid op nationale tv en radio zijn voorgeliegd, pardon, voorgelicht.
Och och och, wie stinkt daar nou nog in. Paniekvogelen op commando, als het "hun" uitkomt. wie verzint zoiets?
Enfin, straks maar even zonder mondkapje de stad in, ben benieuw hoeveel ik er zie... Berbaar, welke kleur hadden jullie kapjes? Clownswit met een rood neusje erop en een tekstballon die "ik ben een paniekvogel lolz" zegt?
Nu ook geen handen wassen he na het graaien. Sterkte nog.
Manmanman... net een persco ot de Televaag: Alleen uit Italië kunnen besmette mensen komen.
Hoezo? Vliegen er geen vliegtuigen meer?
op ook.
Wat een kneuterige kutfilmpjes maken ze bij het RIVM met zo'n stom muzakje. Het lijkt wel de kleuterneuspeuterschool.
Gevolg van de verwijvering van de samenleving. Begon zo'n jaar of tien geleden. Dacht toen na mijn remigratie dat het NOS-journaal was opgeofferd voor enkel nog jeugdjournaal-uitzendingen.
Infantilisering van onze samenleving. Wij willen dat blijkbaar zo.
Het mooie van zo'n virus is wel dat het verbroedert... Uiteindelijk zijn allemaal gewoon de lul en dat schept op den duur een band...!
Ik lijk de voordelen van corona een beetje te missen in het rijtje doemscenario's. Benzine wordt goedkoper, vakanties worden goedkoper, met genoeg sterfgevallen onder de zwakkeren en ouderen gaat de zorgpremie omlaag, rustiger op de wegen, etc etc.
U heeft geen ouderen of zwakkeren in uw familie...?!
@Witte_Willem | 28-02-20 | 13:03: Zwakkeren: valt hij zelf al onder lol
Snel meer gelukseisers binnenhalen, anders wordt Nederland te leeg.
@Witte_Willem | 28-02-20 | 13:03: Nope en daarom zie ik het glas als halfvol.
@obzzcure | 28-02-20 | 13:10: Gezien uw reactie vind ik het bijna jammer dat een laag IQ de kansen op corona niet vergroot.
Nou persconferentie van pappen en nathouden, Die man gaf zelf aan zich niet lekker te voelen en is toch gaan carnavallen, dan hoor je weer een heel ongeloofwaardig verhaal ja deze man was niet besmettelijk. Oh nou kijk maar over 2 weken, nu valt het mee maar ineens hebben 100+ mensen de klachten.
Haha... Amsterdam...!
Lol idd, eerst Silly Simons die alle rijken van Adam wilt plunderen, toen Ajax die moegestreden op hun plek werd gezet en nu Corona. Hoogmoed komt voor de val?
Is het toeval of geluk dat hiv niet airborne is? En waarom kun je een griep zelf slopen en hiv niet? Of zijn er ook mensen die gewoon nooit hiv krijgen? Een vriend van slikt prep. Werkt dat ook tegen covid? En hoe komt het dat de meeste mensen uiteindelijk geen griep krijgen terwijl ze waarschijnlijk wel met het virus in aanraking komen? En laatste vraag: als je genezen bent van corona, ben je dan weer zo goed als ervoor?
Je ballen verschrompelen, dat is alles.
Als ik zie hoe de overheid paniek loopt te zaaien, zal het antwoord op de laatste vraag volmondig Nee moeten luiden en ga je binnen 24 uur gewoon deaud. In mijn eigen visie komt het wel weer goed en ben je gewoon een paar dagen slecht. Even kijken hoe goed corona tegen alcohol kan dus een paar borrels voor het slapengaan. Paar dagen en je bent weer de oude.
één gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Confirmed.
@Joffri | 28-02-20 | 13:20: klinkt als de spreuken van salomon. Maar net als bij de bijbel ben ik nog niets wijzer geworden van al wat ik hier lees.
Enige wat ik weet dat in China gevallen bekend zijn van herbesmetting of terug kerende symptomen, zogenaamde second wave. Oorzaak niet bekend wel os de kans bij herbesmetting op harfalen enorm verhoogt.
"Tijdens het contactonderzoek zijn op dinsdag en woensdag ..."
In de live-stream: Extra: ‘Patiënt niet besmettelijk tijdens carnaval.’ Right, scheelt weer een hoop contact-onderzoeken. En dóór!
Nou dat is boffen.
Ik geloof het direct!
ik heb geen bron vermelding, maar kan het zijn dat ik vanmorgen op het AD iets las over dat de patient vorige week woensdag of donderdag naar huis was gestuurd met zijn verschijnselen?
Als dat klopt dan had hij symptomen. en was er afgelopen weekend niet de eerste carnaval feestjes?
Het is dus een kwestie van besmetten of besmet worden.
Het schijnt dat er op zondagochtend heel veel Coronaslachtoffers zijn die s'maandags niet meer te vinden zijn!!!!
In de regio waar ik woon, Heinsberg. Al 21 geinfecteerden. Dit waren er dinsdag 1. Carnaval heeft precies gedaan waar ik bang voor was. De dikste brandhaard van Europa veroorzaken. Mark my words. Binnen 2 weken 500+ hier. Volgens mij heb ik het zelf ook al te pakken. Gezwollen keel, hoesten.. het is wachten tot de koorts en longontsteking inzet..
Gecondoleerd alvast.
zuipen! alcohol doodt ieder virus.
Ff laten testen papas, je zou de eerste reaguurder zijn die openlijk uitkomt voor zijn corona: topic waardig! Keep us posted
best wel kut!
sterkte!
Duitsland, toch?
@drastic | 28-02-20 | 13:02:
Yes. Precies in de regio waar nu de pleuris uitbreekt en al 1000 mensen in quarantaine leven. Met 21 besmetten gevallen. Valt me op dat het virus wat ik nu heb heel licht inzet. Symptomen waarbij je alles nog gewoon blijft doen. Maar ik heb ergens het gevoel dat het afwachten is totdat de koorts en longontsteking inzet. Ik ga ervanuit dat ik hem te pakken heb namelijk. Zoveel besmettingskansen. Bij de bakker. Bij de supermarkt. Bij de tank. Tijdens uit etentje. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.
Je zal op die terugvlucht vanuit italië gezeten hebben zeg dan is het nu peentjes zweten
Best asociaal, als je uit een besmet gebied komt, je al een paar dagen niet lekker voelt en dan totaal geen rekening houdt met de medemens door carnaval te gaan vieren. Zou met griep ook niet netjes zijn.
Meeste mensen lopen met griep door, zeker als je eigen baas bent en anders belt je baas wel of je niet toch kan komen.
En die lul van een burgervader hoor ik net zeggen dat die carnavalsvierder niets te verwijten valt.
Dat is het dus. Als je een besmettelijke ziekte hebt, dan is het gewoon goed fatsoen om je best te anderen niet onnodig bloot te stellen. Dat geldt al bij verkoudheid.
@drastic | 28-02-20 | 12:53: Inderdaad, slap politiek gelul vanaf een A4-tje.
Zo zit onze leugenachtige politiek in elkaar en begint al in de gemeenteraad.
En als het straks uit de hand is gelopen, komen ze er met het woordje sorry er weer vanaf.
Wees voorzichtig, want die dokters zijn ook niet allemaal te vertrouwen.
De Nederlandse politiek verzaakt voor de zoveelste keer.
Zolang je niet besmettelijk bent, mag je alles hè!
@Lafayette | 28-02-20 | 12:53: nog erger is dat hij wél alle medicatie en verzorging krijgt die er straks niet is als hij meer dan tien personen heeft besmet met carnaval en andere “sociale bezigheden”. Bah, verderfelijk gedrag!
@Lafayette | 28-02-20 | 12:53: goed fatsoen is uitgestorven in NL sinds social media zijn intrede deed in het kikkerlandje.
@drastic | 28-02-20 | 12:53:
Onze overheis in NL is maar voor 1 ding doodsbang, dat wij als burgers namelijk zelf gaan nadenken en handelen. We hebben de afgelopen 50 jaar zowat elke verantwoordelijkheod van ons afgeschoven en geoutsourced naar de overheid in ruil voor torenhoge belastingen, 24/7 controle - indien dat nodig wordt geacht - en een scala van verordeningen en vergunningsplicht waar de Winkler Prins een verkiezingsakkoord op een A4tje naast lijkt.
Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en of je over 3 jaar een minsister hebben die heel hard zegt "dat dit niet zo had gemoeten, ik wil de uitdaging oppakken ipv opstappen, er zijn fouten gemaakt en de volgende keer etc."
Enfin, we kennen de pap-en nathoudtbingo zo ondertussen wel.
Dit gaat lekker beheersbaar worden, met al die ongedocumenteerden die hier rondzwerven. Voorlopig toch maar enige apartheid aanhouden.
Waarom gaat zo’n lul uit Loon op Zand als hij in Italiaans corona gebied is geweest, gewoon vol op carnaval vieren? Dan spoor je toch niet.
Sinds ik besmet ben, probeer ik ook zoveel mogelijk mensen te besmetten. Alleen is maar alleen, hoe meer zielen hoe meer vreugd en een welgemeend fuck you too.
Omdat hij dinsdag weer denkt te moeten gaan werken, even lekker genieten.
Sterker nog: hij kwam speciaal terug om het carnaval te vieren!
Gewoon alleen de hoognodige feestjes, hij is na carnaval niet meer uitgeweest ofzo
@ikbenerweer! | 28-02-20 | 12:40:
Narcist.
Ik kan maar 2 dingen bedenken om hopelijk te voorkomen dat men besmet raakt of dat het virus haar werk kan doen:
1) hele dag verblijven in het zwembad (= chloorbad). Chloor is mijn vriend.
2) shotjes nemen van 95% alcohol (ethanol). Wel even goed spoelen in de mond. De alcoholdampen die vrijkomen zullen zich verspreiden in de neusholtes en de longen om het virus direct te vermoorden, althans dat hoop ik maar.
Bij 2 hoef je niks te veranderen.
continu in de sauna
saunamarketplace.com/can-sauna-kill-c...
OK, beetje WC-eend, maar toch
Hallo
AC Milan uit,altijd lastig
Reactie dochterlief: Stel je voor, denk je "Leuk, Carnaval!". Kom je terecht bij deze club in Diemen, krijg je ook nog eens Corona!
Ik zou mijn testament aanpassen, onterven als ze niet snel iets laat doen aan dat gebrek aan humor.
Piemel heeft ze niet gehad of??
@frank4444 | 28-02-20 | 12:32:
LOL.
Denk dat het alleen de verlichting is. Als ze die wat aanpassen, dan heb je een wereldtijd bij dat carnaval in Diemen en neem je die corona voor lief.
Net in 010 op weg langs een Action twee oudere stellen in gesprek; dame 1 op z'n Rotterdams over haar astma en dat ze zich toch geen zorgen maakte, dame 2 er uiteraard overheen, dat ze COPD heeft dus dat kan er nog wel bij.
Bij de eerste supermarkt (totale gekte, of dat normaal is weet ik niet want normaal werk ik overdag) had de kassadame handschoenen aan. Wel slim, geld stinkt niet maar contant geld is best goor eigenlijk.
Geld stinkt wel degelijk, heb lang geleden ook kassawerk gedaan.
Erg goed gedoseerd, eerst het 1e geval, nu kan de 2e er ook meteen uit. Want de paniek is uitgebleven, meer dan 1000 reacties op GS. Verder valt het allemaal wel mee, denken ze. Dat kunnen ze wel aan. Verder gewoon doorgaan met consumeren.
Zag nog niemand echt hamsteren bij de buurtsuper. Dus alles nog steeds onder controle.
Eind maart zitten we op de 200, april 500 enzovoorts. Welke plaatsen zullen als 1e een lockdown gaan meemaken? Iemand?? Over het tegengif/vaccin hoor je nog niet echt veel. Iemand schijnt 17 miljoen pillen te kunnen maken voor 10 euro per stuk. Ik zeg doen. Al is het maar voor het idee, dat het werkt.
Chloroquine. Daar zijn goede resultaten mee behaald in China. Het bedrijf in Nederland dat het maakt is zelf maar begonnen om het alvast te maken. De overheid heeft hen niet benaderd.
Dat is een dingetje wat me wel bezighoudt. Ik zal niet gauw dood neervallen maar wat als er een brief op de mat valt met; 'Dringend verzoek komende twee weken binnen blijven.'
Wat had je een betere volgorde gevonden? Eerst het tweede geval en dan het eerste?
Reizen van/naar Italie moet nu echt worden vermeden. Bijn alle gevallen in Europa komen nu via Italie. Dus vluchten staken. Voorbeeld, rugby wedstrijd Ierland Italie volgend weekend afgelast, maar 2500 Italiaanse fans dreigen nog steeds naar Dublin te komen, 90% uit Noord Italie. Gekkenwerk...
@John McClane | 28-02-20 | 12:29: Ik bedoel ermee te zeggen, mr. die hard, dat het wel heel erg toevallig is dat er nu al een 2e is. Ga maar even een filmpje kijken of zo.
Ik begin te begrijpen waarom er plotseling een doorbraak in de pensioenonderhandelingen plaatsvond...
Dat was pure afleiding als je het mij vraagt. Net als het nieuws dat ze gister ziek geworden schilders gingen 'betalen' omdat hun schildersbranche dat niet deed.
Maar toen barste de bom, en komende dagen zullen we vast gaan merken hoe erg het al dagen is.
Zo mooi dat op de dag dat mijn voorraad in huis kwam, corona NL binnenkwam. Geen moment te vroeg dus.
Jou voorraad wat?
Sexpoppen?
@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 12:14: Nee, die had ik al een tijdje.
Mijn houdbare voer.
Kennelijk worden de meeste mensen er niet echt ziek van edoch is de sterftecijfer wel hoger dan bij de gebruikelijke griep.
Daar men er in de meeste gevallen niet erg ziek van wordt maar wel vanaf dat moment besmettelijk is, is bijzonder slim van dit virus, zodat het kan blijven voortbestaan.
Er zijn ook domme virussen zoals ebola die de gastheer zo erg ziek maakt dat verspreiding daardoor nauwelijks mogelijk is behoudens enkele uitzonderingen.
Maar slimste virus is toch wel het AIDS virus. Die houdt zich een jaar of 5 koest maar verspreidt zich wel in die tussentijd.
U denkt een virus bewustzijn toe ? grote WOW hier.
If so? we are really doomed..
De WHO zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat asymptomische patienten een 'driving force' zijn in de verspreiding.
@Gokmaar | 28-02-20 | 12:15: Sowieso het oer instinct om te overleven en als soort in aantal te groeien.
@hoejeheette | 28-02-20 | 12:17: geen instinct maar toeval. Darwinisme. De soorten of types die toevallig de juiste mutaties hebben blijven voortbestaan. Een toevallige slechte mutatie sterft sneller uit. Dit coronavirus is een toevallige goede mutatie.
Wat dacht je van een trein?
Of een kantoor?
@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 12:13:
Of een supermarkt of een pinautomaat of een parenclub. Waarom moet iets dicht? Je hoeft er niet heen, net als naar coronaval.
Eeeh, als iets een virus de nek om kan draaien is het wel de sauna.
@skoftig | 28-02-20 | 12:44:
Dat wat op de huid zit wellicht wel, maar voordat de diepste poriën van je longen ontsmet zijn leg je het wel af.
Juist niet. De hitte, zeker tijdens een opgieting, zorgt er juist voor dat de virussen die je bij je hebt gedood kunnen worden, net zoals koorts dat doet. Let wel; Kunnen. En daarna kun je ze ook weer oplopen. Het is geen garantie.
En.. je bent zelf ranzig.
Het heeft lang geduurd maar ze zijn in China er eindelijk in geslaagd om iets te maken wat meer dan n maand meegaat....
Origineel...
Niet.
Kunnen we al huizen preventief dichttimmeren? Ik heb al een lijstje.
Het Torentje????
Oei, ik zal wat minder in het rond swaffelen dan maar!
Volledige informatie leidt niet tot paniek. Wanneer iedereen wordt gezegd dat er niks aan de hand is waardoor niemand zich voorbereidt zal paniek gaan uitbreken wanneer de situatie opeens toch escaleert. Dan ren je naar de winkel voor pijnstillers en koortsremmers, maar helaas.... uitverkocht.... Ik wil niet zeggen dat dalijk de schappen leeg zijn, maar er zouden best wel ns dingetjes uitverkocht zijn.
Ik zou koorts niet remmen.
Koorts is goed.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:09: Sommige mensen snappen er helemaal niets van beste Kaas. Laat ze.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:09: Koorts is prima idd. Ik vind koortsremmers ook altijd maar gek. Juist als je lichaam lekker aan het vechten is. De interne kachel flink omhoog, ga je dat proces remmen.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:09: behalve wanneer de koorts an sich levensbedreigend wordt.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:09:
Ontstekingsremmers kunnen echter wel van pas komen als het vocht zich achter de longen begint op te hopen. Ik ben daarin in ieder geval goed voorzien. Kost geen drol, lang houdbaar dus een no-brainer.
'je suis corona' lijkt me wel toepasselijk in deze tijd van het jaar.
Je moet de dingen in hun eigen tijd laten.
Ik denk dat geen land betere maatregelen kan nemen tegen coronavirus dan China. En daar waren 70.000 geïnfecteerden. Hoeveel infecties betekent dat in andere landen? Wat te denken als het virus in Afrika komt?
Is het al. Vannacht om een uur of drie in Nigeria...
@DeJemelscheet | 28-02-20 | 12:07: www.worldometers.info/coronavirus/
De overheid reageert op dingen die al gebeurd zijn, van enig pro-actief optreden is geen sprake.
En dan dat bagatelliseren: de man uit \Loon op Zand maakt het goed... Als iemand in het ziekenhuis ligt gaat het helemaal niet goed met hem! Maar hij heeft geluk, als straks onder meer dankzij hem een grote stroom op gang komt naar het ziekenhuis, dan kun je straks als je geluk hebt op een stretcher op de gang gaan liggen. Als je geen geluk hebt zul je in een gymlokaal of een tent belanden.
Of door de triage arts 'naar links' gestuurd worden, waar de rest achter de tent ligt dood te gaan .
Is er al een meldpunt waar je kuchende mensen kunt aangeven?
Ik heb Chernobyl gekeken en vannacht zat de hond van de buren te blaffen. Mag ik, geheel in lijn met Chernobyl, nu ook die hond doodschieten?
Ik heb Contagion gekeken en de overeenkomsten zijn disturbing.
@Vula | 28-02-20 | 12:07:
Oh, moet mij druk gaan maken als een hoogvliegende Chinook plotseling iets wat er als een vat uitziet boven mijn wijk laat vallen?
Verdomd. Zo'n jaar of toen ging mijn oudste afzwemmen in Diemen voor zijn A. Samen met een van de kinderen van burgemeester Van der Laan. Want wachtlijsten in 020. En je raadt het niet: ook met de oudste van Femke Halsema. Heb de foto's nog. En ja, wel diep verstopt vanzelfsprekend.
Oh toen ja. Dat was heel erg.
Die kinderen van Eberhard kregen meteen diploma C?
Kan de RIVM al een lijstje delen waar die eerste patient allemaal heeft staan hossen met carnaval?! Of is dat ook al te veel gevraagd?
Want?
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:58:
Dan kunnen mensen zelf een risico analyse maken als ze een ziektebeeld ontwikkelen bijvoorbeeld.
... dat is inderdaad teveel gevraagd. Blijkt half Tilburg geweest te zijn, inclusief bomvol tankstation om peuken te halen voordat hij op zijn dooie gemak het ook bomvolle ziekenhuis binnenwandelde voor een nietsvermoedende check-up.
En nog meer paniek zaaien? Alles downplayen is in deze veel beter. We moeten door. Helaas dan voor die paar doden, maar de economie moet door, anders dan hebben we een veel groter probleem.
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:58:
Hij vraagt het voor een vriend
Wordt lastig Feynman; de meeste zijn dan hunzelf niet. Niet qua uitdossing of geestelijke gesteldheid. Probeer die eens te achterhalen.
Sowieso dom dat wanneer je weet dat je uit een besmet gebied komt dat je dan carnaval gaat vieren ook al heb je nog geen verschijnselen. Even afwachten zou beter zijn. Wanneer je echter al verkoudheidsverschijnselen had was het gewoon dom zoniet crimineel om carnaval te gaan vieren.
@Mark_D_NL | 28-02-20 | 12:00: We?
@Mariolo | 28-02-20 | 12:04: Hallo, ik was eergister in Disneyland. Daarvan weten we pas over een week of dat besmet gebied is. Ik ga mezelf geen quarantaine opleggen.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-02-20 | 12:10: wanneer het een besmet gebied was lijkt het me wel raadzaam om het aantal contacten te beperken, zeker wanneer je reeds verschijnselen hebt.
En dan? Honderdduizend man in de isolatie?
Op de zaaknadvies gekregen: niet aan uw gezicht zitten, loonslaven. Aan elkaar mag nog wel
Ik zit altijd aan mijn geslacht. Mag dat nog wel?
Gij zult niet neuspeuteren!
Hoe zit het met anuskrabben...?!
De schaal van de maatregelen is op regeringsniveau gekoppeld aan de mate waarin de handel (in- en uitvoer) doorgang kan vinden. De mortaliteit zal vele malen hoger moeten zijn voor de volksgezondheid vóór de economie komt. Het is allemaal ingecalculeerd, net zoals legeroefeningen pas worden afgeblazen bij een bepaald percentage doden.
Idd, zoals MAO afscheid nam van een paar miljoen nutteloze boeren.
Bijna elke diagnose in de EU heeft een connectie met Lombardije / Noord Italië.
Wellicht iets mee doen?
Wellicht gewoon heel Lombardije in de fik steken?
Wat dan?
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:59:
Het is een suggestie, ik mag zelf niets bepalen. Rekel.
@Zeebonkus | 28-02-20 | 11:58: Zeg dan maar dag met je handje tegen de koningin van Lombardije.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:01: Pssst Kaas, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat DrumPiet liever 'flapdrol' genoemd wordt. Is een moeilijk woordje dat hij deze week van z'n mams geleerd heeft.
@Kapitein Stijlvol | 28-02-20 | 12:06:
Ah kijk, spuit elf. Nog doodwensen voor andere mensen vandaag?
@DrumPiet | 28-02-20 | 12:12:
Bepaal jij dat? Wat een domme opmerking weer.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:13:
Je hebt je dag niet Kaasje, met een vraag kun je niet bepalen. Maar blij dat ik je even af kan leiden van je niet aflatende inspanningen rondom dit virus.
@DrumPiet | 28-02-20 | 12:21:
Bepaal jij dat?
Je bent zo'n ontzettend dom naargeestig mannetje of vrouwtje.
Je moet de virusdruk verlagen. Waarom snap je dat niet.
Zwitserland heeft 1 corona patiënt.
Sluiten alle evenementen. Dat is proactief de virusdruk verlagen. Slim!
Maar ja wie zijn die Zwitsers nou, kunnen helemaal niets.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:27:
Zwitserland heeft minimaal 8 besmettingen.
www.trouw.nl/buitenland/weer-meer-lan...
Je roept maar wat.
@DrumPiet | 28-02-20 | 12:21: Je hebt al jaren je dag niet. Dat scheelt.
@DrumPiet | 28-02-20 | 13:44: en waar komen ze vandaan heldere?
Uit Italië.
@ristretto | 28-02-20 | 13:49:
Bemoei je er niet mee, oud wijf.
Is geen houden meer aan.
Wat men niet veel hoort is dat dit virus zich ook via de deurkrukken en noem maar op verspreid.
Er zijn verkoudheidsvirussen en wellicht griepvirussen die 2 weken overleven op een deurkruk, dus ook op andere objecten.
Ik meen dat dit coronavirus een dag of 4 kan overleven.
Ga maar achterhalen wie allemaal aan de deurkruk heeft gezeten of bijvoorbeeld het afrekenen bij de kassière in de supermarkt.
Succes!
Koperen deurkrukken nemen.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 11:55:
LOL! Die is dan weer geweldig.
‘Ik meen dat’. Keiharde feiten willen we!
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:58: Ik overleef wel 2 weken op een barkruk.
@Highwoodman | 28-02-20 | 11:58:
Enige feit is dat wij dood gaan aan dit virus maar dat wij het klimaat hebben gered.
Het ergste is de duwstang van het supermarktkarretje. Tip: duw het karretje met de handen aan de randen.
Deurkrukken verbod...?!
@piloot47 | 28-02-20 | 12:03: hahaha, sorry. Beter je handen na het duwen even te ontsmetten met handgel
Vanaf hier (Manchester, Noord-Engeland) Zit ik zo in Schotland. Kan ik eindelijk mijn survivaltechnieken een keer voor de eggies toepassen.
"Coronavirus is coming. Better drink my own piss."
- Bear Grylls
In China en Korea bespuiten ze de straten met alcohol ter ontsmetting zag ik.
Doe wodka in een plantenspuit en besprenkel iedereen die je tegenkomt.
Dan is iedereen met carnaval dus ook veilig geweest. Wel zo'n prettig gevoel.
Weet niet zeker of dit virus zich ook op luchtbanden verplaatst, maar voor de zekerheid spijkermat uitgerold en kraaiepoten rond huis gestrooid.
Net alsof dat contactonderzoek nog zin heeft.
Kom op zeg, Nederlanders vliegen de hele wereld over. Realistisch gezien lopen er al duizenden mensen rond in Nederland met corona, maar de meeste Nederlanders gaan niet zo snel naar de dokter voor een hoestje of kuchje. Dit is echt niet meer in de hand te houden. Gewoon goed de mensen opvangen die wel erg ziek worden en meer kan je er niet aan doen.
En terecht. Waarom zou je voor een kuchje naar een dokter gaan?
Een met het SARS-COV-2 virus besmet persoon is 14 tot 21 dagen besmettelijk alvorens zelf symptomen te tonen. Vaak omdat de "eerste" ziekteverschijnselen zo zwak zijn dat de persoon niet eens in de gaten heeft dat ie besmet is. Bij de 2e uitbraak bij die persoon in de 3-4 weken hierna wordt de ziekte serieus. De gevormde antistoffen gaan het virus helpen in plaats van tegenwerken. Dan komt pas ziekenhuis / ICU in zicht.... GELOOF HET RIVM NIET - Je wordt keihard belazerd - De overheid weet dat er niks te doen is tegen de situatie en probeert alleen de economische schade te beperken.
Breaking; de finale van The Voice of Holland is afgelast, het besmettingsrisico is te groot als er zoveel mensen tegelijkertijd kijken!
LOLS Hij is leuk..
Gelukkig is Brabant net zo weinig Amsterdam. Hej, maar waarom hoeft die vrouw niet in het ziekenhuis en die man wel?
Nou, waarom liggen mensen in het algemeen in een ziekenhuis denk je?
Verdacht karige selectie bij het blikvoer bij de Appie net. PREP!! Prep now!!
Was gisteren bij de Hubo in het dorp. Moet veel schuren dus wou mondkapjes; uitverkocht.
De Nederlandse overheid faalt.
Men moet iedereen die geweest zijn in: China, Italië, Lombardije en andere landen waar besmette mensen zijn, VERPLICHTEN eerst en direct naar de GGD te gaan voor onderzoek.
Er zijn nu eenmaal domme Nederlanders, die daaraan niet denken en arrogant denken dat hun niks kan overkomen.
Als je die verplichting invoert zullen de problemen in Nederland nihil worden.
Daarnaast: vliegvelden in Nederland laten controleren, alsmede reisorganisaties bussen etc, en zo ook onze grenzen.
Want deze pandemie is veel groter dan onze overheid ons laat weten en er zullen zeker ook in Nederland mensen aan overlijden. Men verdoezelt nu veel!
U bent een welkom slachtoffer voor de aandoening genaamd 'hysterie'.
Gast, dat is toch helemaal niet te doen? Er vliegen duizenden mensen van en naar Nederland iedere dag.
En alle mensen die nog niet het virus hebben dan in kleine ruimtes samen zetten met die paar die wel het virus hebben. Dat verspreid alleen maar meer.
Virussen horen bij ons bestaan en dat kunnen wij echt niet in de hand houden met de huidige globalisering. Wat moeten we dan? Onze volledige economie decimeren iedere keer als er een onzichtbaar virus de wereld over gaat.
Daar hadden we twee weken geleden mee moeten beginnen. Het is nu te laat zo te zien.
Gisteren gingen de deskundigen in de live uitzending bij de NPO er vanuit dat iedereen die gevraagd werd in thuisisolatie te gaan zich daar aan zou houden. Heel geruststellend of toch zeldzaam naïef...?
Daar dacht ik ook aan: rancuneuze types genoeg overal ter wereld.
Doet er niet toe. Je gaat de verspreiding toch niet tegenhouden, het gaat er om hem te vertragen. En dan helpt het als slechts een deel van de mensen zich aan huisarrest houdt, of als zieken slechts af en toe de deur uit sneaken om wat te kopen.
F*ck corona. Ik ben banger voor het Peter R. de Virus. Die is pas echt ziekmakend.
Ja inderdaad, dat virus gaat nooit meer uit je lichaam en komt periodiek naar boven, met alle gevolgen van dien.
Relax....
U heeft een Tilburgse naam, toedeledoki u gaat dood.
Met hoofdletters denkt u een groter bereik te hebben?
Sorry, liet me even gaan. Na de lunch ben ik meestal weer rustig
Ik hoop dat dit het einde van Rutte betekend. Verder ga ik maar eens aan het bier.
Om kwart voor twaalf?
@42 | 28-02-20 | 11:48: Waarschijnlijk een halve liter Schultenbrau.
@42 | 28-02-20 | 11:48: Rijkelijk laat inderdaad.
Ik kan dit opvatten als een dreigement. Ik ben al aan het bier trouwens.
@42 | 28-02-20 | 11:48:
Ja ik vind het ook vrij laat.
Moet Rutte niet eens poolshoogte gaan nemen in Lombardije? Niet dat ik hem iets ergs toewens of zo.
@ZwengelMeister | 28-02-20 | 11:50:
Zeg, Een Natte van 't IJ. Met heel veel vitaminen.
Waar bier is
Is geen virus
vrijmibo dan maar vroeg beginnen vandaag, het is namelijk de laatste volgende zijn we allemaal dood. Polp!
@42 | 28-02-20 | 11:48: Het bier vloeit hier al rijkelijk hoor, maar ja.. Andere tijdzone he.
Niet gelijk aannemen dat iedereen in Holland woont ja.
BetekenT. Je schrijft toch ook niet 'loopd' of 'maakd'?
@Broodroof | 28-02-20 | 12:09: je schrijfd toch ook geen Broot?
Diemen, want Amsterdam is zo stigmatiserend.
Als we ons geld niet meer nodig hebben, omdat we geen chinese meuk kunnen aanschaffen, kunnen we dan minder werken? Oh ja ook geen geld naar reizen. Alleen nog woon- en eet-lasten.
Neuhhh, dan verhogen we gewoon de belasting, maakt u zich geen zorgen!
Ik voelde me maandag ook niet zo lekker, maar het is alweer voorbij.
Even ene paar feitjes:
De gewone griep veroorzaakt in China 60.000 doden per jaar.
Het aantal doden door in het ziekenhuis opgelopen infecties in de VS is 100.000 doden per jaar.
in 2018 stierven er meer dan 140.000 doden aan de mazelen, terwijl er al massale inentingsprogramma's tegen zijn.
Maar daar breekt geen paniek over uit.
Storm in een glas water, dit.
Ik voel me aanstaande maandag niet lekker. Vaker last van als de werkweek weer begint.
Exact. Overigens veroorzaakt die gewone griep ook in Nederland al zo'n 2000 doden per jaar. Waar blijft het rampenplan?
Dit is net zoiets als op dag 1 van een wereldoorlog zeggen dat er in WO2 100 miljoen doden vielen, en in deze oorlog pas 350. In paniek raken of overdrijven is voorbarig, maar bagatelliseren ook. We weten pas wat de schade was als het voorbij is. Al het overige is gewoon gokken.
In Nederland 300.000 doden als je niks doet en wereldwijd 260.000.000. met dit virus.
Helemaal mee eens. Dit relatief onbekende virus maakt mensen onzeker en het wordt geassocieerd met onheil: eng en gevaarlijk. Mensen zoeken van alles op op internet, veelal niet gehinderd door enige kennis van zaken. Ongelofelijk dit.
@hoejeheette | 28-02-20 | 12:02:
Nou, dan kunnen die klimaatplannen ook meteen de vuilnisbak in.
Ieder nadeel hep z'n voordeel.
Wat een flauwekul. Ik ben niet in paniek, maar vind het nu eenmaal niet prettig als er mensen overlijden aan Corona of mazelen. Het punt is dat de overheid bezig is met pappen en nathouden en dat hierdoor in iedere wat grotere plaats in Nederland er meerdere gezinnen zullen zijn waarbij de kinderen een of zelfs twee ouders zullen verliezen. De prijs die we als samenleving moeten betalen om dit te voorkomen is helemaal niet zo groot en meer dan de moeite waard. Nee, ik ben niet in paniek maar speel gewoon liever op safe. Dat is een keuze die we kunnen maken, maar jammer genoeg zijn de onnozelen en defaitisten aan zet (bijvoorbeeld minister Hugo de Jonge die verklaard heeft dat de kans klein is dat besmetting in Nederland zou plaatsvinden. Hoe stom kun je zijn en hoeveel getuigt dit ervan dat onze overheid het ook niet weet).
Schei toch eens uit met deze zinloze berichtgeving over dat Coronavirus. Mensen doe gewoon normaal en laat je niet zo opjutten door de media.
Dit dus.
De media heeft in deze helemaal geen deel. Het is juist de media die elke keer klakkeloos de achterhaalde info van de WHO en t RIVM herkauwt. Of je gelooft dat het virus je zal raken is eigenlijk irrelevant. Wat er toe doet is het vraagstuk; Hoe ziet onze situatie er economisch uit als alle landen om ons heen in quarantaine zitten? Wie gaat onze supermarkten vullen? Wat als de beurzen kelderen? Wat als de grenzen langere tijd worden gesloten? Wat als onze gezondheidszorg enige tijd op z'n gat komt te liggen? Het is niet het virus zelf waar je het meest bang voor moet zijn, maar de potentiële kettingreactie.
China stelt niet 60 tot 70% van haar industrie in quarantaine, om een klein griepje te weren. Zelfs als er uiteindelijk helemaal niets gebeurt, dan is dat mazzel hebben. Laten we hopen dat jij gelijk hebt.
Ik krijg de indruk dat het nuchtere verstand (althans op GS) weer begint door te dringen.
Dat is 100% toername binnen 24 uur. Als dat zo doorgaat.
LOL!!
1 per dag erbij in heel Nederland zit ik wel uit, denk ik.
Live NPO1: Tandartsen & huisartsen klagen over een tekort aan correctie mondkapjes. Reactie ministerie: "zorgverleners moeten beter samenwerken." Sorry, maar dat creëert geen extra mondkapjes.
Het feit dat dingen ook nog eens geen ene reedt helpen tegen besmetting dringt ook maar niet door tot de goegemeente.
Rij maar even m'n Lexxxus voor ...
Sentimenti di panico!
Een man uit Loon op Zand is vrijdagmorgen naar huis gestuurd toen hij naar zijn werk ging in Odijk. Aanleiding was dat donderdag het coronavirus werd vastgesteld bij een man, de 56-jarige Joost, uit Loon op Zand. De werknemer is gedetacheerd bij een bedrijf in Odijk, een plaatsje onder Utrecht. Op de parkeerplaats heeft hij contact gehad met zijn manager over de vraag of het verantwoord was om naar binnen te gaan. Daarna werd besloten om thuis te werken.
bron: omroep brabant
Dat zouden ze nu ook met alle Amsterdammers moeten doen (het aantal met een betaalde baan is naar verhouding toch al laag).
Corona is toch de naam van een wijntje?
Sigaren en bier, volgens mij.
En van een Italiaanse band.. "Corona is een Italiaanse dance- en popact, die bekend werd in 1994 met het nummer The Rhythm of the Night. Het gezicht van Corona was de Braziliaanse zangeres Olga Maria De Souza. Naast Souza was Francesco Bontempi het enige andere vaste bandlid, maar gedurende de jaren hebben vele schrijvers en producers hun bijdrage geleverd aan Corona."
@watergeus | 28-02-20 | 11:41: En van een hotel in Den Haag. Ze worden daar gek van voorbijgangers die de hele dag selfies maken voor de ingang.
Corona Extra. Bier. Vooral lekker met een schijfje limoen.
Vanavond de 1e corona-patiënt bij Jinek.
Die komt vertellen dat hij het virus bij een FvD congres opgelopen heeft terwijl ze daar wisten dat er besmette mensen rond konden lopen. Jinkek zal ter plekke een orgasme krijgen van dat nieuws.
@drekzooi | 28-02-20 | 11:46: Nou, Italië en hier het carnaval. Ze moet het bij het CDA zoekn
@drekzooi | 28-02-20 | 11:46:
En aan het eind een dikke knuffel van La Jinek!
Iemand nog iets uit Brussel gehoord, behalve dan dat we deze uitbraak niet als lidstaat zelf moeten bestrijden maar dat we het gezamenlijk moeten doen?
Brussel houdt zich vooral bezig met nonsens als het stroomverbruik van stofzuigers en andere plagerijen waaronder een hogere afdracht voor Nederland. Als men écht iets kan betekenen zie ik ze wegduiken.
Er zijn perioden dat ik mijn contactgestoordheid koester.
Heb je een prachtige stelling van amsterdam, met alle functionaliteiten van dien, doe je er niets meer mee. Ongelooflijk weer.
Doe Maar gaat hun plaat 4US weer opnieuw uitbrengen.
Alles gaat voorbij
Is dit alles?
@SpicyMchaggis | 28-02-20 | 11:40:
En natuurlijk bang en nachtzuster.
Je ziet in je krantje dat het
Allemaal uit de hand loopt
Ah ah ah!
Teletekst ook met hoofdletters.
Manmanman.
*Paniek"
Aarchh!
Teletekst? Luister jij soms ook nog Radio Oranje? *kuche kuch…*
@Blote Bertus 2000 | 28-02-20 | 12:09:
Wat is er mis met teletekst?
Lekker kort en bondig.
Ajax speelt de laatste tijd ook bagger?
Wat jij zeg?! (OK het is waar)
Vroeger hadden we nog een grens met bewaking. Zou nu toch verdomde handig zijn geweest om mensen even tegen te houden om te vragen waar ze vandaan kwamen en of ze dit ook konden bewijzen.
Ga je mee naar Diemen-zuid?
Mee naar Diemen-zuid?
Want je ziet er niet bepaald jofel uit.
-Lamme Frans, 28-2-2020-
1) Ik ben blij dat Nederland nu weer bij de grote Europese familie hoort.
2) Mijn compliment voor de foto. Is die echt of gemanipuleerd?
3) Beterschap gewenst voor de twee patiënten.
De koortslip is er in geshopt.
Hebben jullie ook zo’n zin om allumaaaal dood te gaan?
Wellicht iedereen die uit risicogebied komt twee weken in quarantaine?
Enkele Nederlandse multinationals doen dit al!
Zij verplichten personeel twee weken thuis te werken indien ze net uit risicogebieden komen.
ja maar als die medewerkers dan gewoon boodschappen gaan doen of de kinderen naar school brengen heeft het nog niet veel zin. (of na 10 dagen zich nog niet ziek worden en zich er niet aan houden)
@Petroselinum crispum | 28-02-20 | 11:38:
Het gaat er mij om dat de bedrijven wel de juiste risicoanalyse maken en het RIVM niet.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 11:39: 4 weken
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 11:39:
Wie bepaalt dan wat juist is? Jij?
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:42:
Hou je kop, malloot.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 11:47:
Wie bepaalt dan wat juist is? Jij?
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:49:
Kan je je inhoudsloze vragen gewoon voor je houden? Sukkelaar.
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 11:52:
Dacht ik al. Was ook niet zo'n slimme opmerking hè?
@DrumPiet | 28-02-20 | 11:56:
Wie bepaalt dat? Jij?
Zie je wat ik doe, ik spiegel je vraag en heeft net zo veel waarde.
Behalve dat je echt een ontzettend domme sukkel bent. Ik kijk zelden op mensen neer, maar jij bent echt een buitencategorie domheid. Applaus!
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 12:12:
Ik zal het opnieuw formuleren.
Jij beweert dat bedrijven de juiste risicoanalyse maken en het RIVM niet.
Waarop is dat waardeoordeel gebaseerd?
@DrumPiet | 28-02-20 | 13:07:
Bepaal jij dat?
@Kaas de Vies | 28-02-20 | 13:24:
Zwak hoor. En dan anderen beschuldigen van domheid.
Je had ook gewoon kunnen zeggen "nergens op".
Dan ben je tenminste een kerel.
Laat maar.
Ja die zie ik steeds terugkomen.
Viel me toen al op dat ze deze verkeerd draagt.
Die mensen die Lombardije bezoeken zijn natuurlijk van die groen slinkse 66 types. En maar overal heen vliegen, niet aan Greta en ijsberen denken. En dat gewauwel thuis over die ééénige winkeltjes en dat zááálige eten in Lombàrrrrdije. En hier iedereen besmetten met gore ziektes.
Met het dolce vita dwepende babyboomers, inderdaad. Liever kwijt dan rijk.
En dat zij een restaurantje hebben ontdekt waar helemaal geen toeristen komen, heerlijk gewoon.
Ik begin alvast met schieten op iedereen die dicht bij mijn huis komt.
Dr Oetker is ook met een vaccin bezig hoorde ik.
Bevat sowieso salami dan, nice.
vaccin van dr. Scholl loopt nu wel goed.
Dr. Pil ook. Belangrijk om in dialoog te gaan met het virus.
Nee, dokter Vogel.
Dr. Mengele schijnt het virus bedacht te hebben.
Het is Dr. Hannibal Lecter
Dr Utker...
@JvanDeventer | 28-02-20 | 11:37: Is it safe ? No ...
Kijk ik net op wat websites. Zijn de dokters daar met hele andere dingen bezig.. Moeten zij net als, voorgaande dokters, niet hard aan het werk?
Dokter Oetker net gesproken. Hij vraagt of niet iedereeen de hele tijd wil bellen.
Baudet had in januari al een spoeddebat aangevraagd over het coronavirus, dat uiteraard afgewezen werd. Baudet dwarsbomen is namelijk belangrijker dan de gezondheid van Nederlandse burgers. Dat u het even noteert.
youtu.be/nwzLX171gPc
Want een debat heeft zin?
Een spoeddebat voor een uit de klauwen gelopen hype over een vervelende griep?
@Snoess | 28-02-20 | 11:30 Want De Tjer had dat virus dan even eigenhandig gestopt of zo?
Baudet moet geen paniek zaaien. Paniek is een slechte raadgever zei mijn Oma altijd.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:33: sterkte als je straks dit "griepje" krijgt, ik spreek je over een paar maanden wel weer... Of niet.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:33: corona voor de 100e keer HET IS GEEN GRIEP
@Petroselinum crispum | 28-02-20 | 11:39: Schreeuwen heeft geen nut, sommige mensen leven nu eenmaal met hun kop in het zand.
@MrLahey | 28-02-20 | 11:39:
Helemaal goed hoor. Ik ben niet zo'n bangerik.
@Petroselinum crispum |
Nee, alleen zijn de symptomen bij een gezond persoon NIET TE ONDERSCHEIDEN van die griep.
(ja, ik kan ook schreeuwen, hoor)
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 12:01: Helemaal stoer hoor, heb je er ook rekening mee gehouden dat je stoere houding mogelijk mensen besmet die een minder goede weerstand hebben?
Kijk, nu worden de aluhoedjes van de realisten gescheiden.
Hou je mond, met je natte voorhoofd.
LOL
Wat DP zegt. Echte mannen zijn niet bang.
Ai, dat is hier 1 fietsbrug vandaan. De Nescio. Brug des doods. Snel die NUON-weg maar weer open. Die dat kudtdorp al 5 jaar heeft afgesloten.
Blokkeren die Middenweg.
Nescio opblazen denk ik en de brug bij Nuon bewaken! Maar ja, wat moeten we ook bij de maxis, is vast al leeg gekocht door Diemen.
Brug opblazen
In Wit-Rusland zijn ze meer van aanpakken:
"Belarus: a citizens of Iran, who arrived on a flight from Baku on Feb. 22. Given the deteriorating epidemic in South Korea, Iran and Italy, the Ministry of Health had disposed since Feb. 20 that people from these countries be tested upon arrival."
Al een week bezig. Niet "we zijn goed voorbereid", maar doen.
Dit! Meten is weten.
@MrLahey | 28-02-20 | 11:31: Zolang je weet wat je meet.
Ok dus we wantrouwen onze overheid (kan ik inkomen), maar die van Wit-Rusland geloven gelijk? Dit omdat Russische overheden van oudsher geloofwaardig zijn ofzo?
@John McClane | 28-02-20 | 11:40: Nee vertrouwen in de maatregel die ze nemen, of ze dat dan ook juist uitvoeren is de vraag maar de intentie kan je alleen maar aanmoedigen.
@John McClane | 28-02-20 | 11:40: Dat niet, maar die hebben tenminste ballen om meteen in te grijpen.
@El Rico Grande | 28-02-20 | 11:33: We hebben nu toch 6 wk tijd gehad om tests te verbeteren, sinds ze ontwikkeld werden? Juist meer meten, dan leer je ook meer over false neg's and pos's. Alles wat je nu investeert, win je terug. Na ja, nu te laat dus. Nieuw Zeeland ook:
"New Zealanders who have returned from Iran in the last 14 days asked to self isolate and register with Healthline."
@skinart | 28-02-20 | 11:45: @MrLahey | 28-02-20 | 11:44: Ze zèggen dat ze ingrijpen. Net zoals onze overheid zegt dat alles onder controle is, er al tientallen tests zijn uitgevoerd. Je weet niet òf ze testen, en zo ja, hoe ze dan testen. Misschien leggen ze wel even een hand op je voorhoofd, weet je veel.
@John McClane | 28-02-20 | 11:49: o hallo opvolger van Joris, bugje, 2x @ wordt niet gehighlight?
Nederland doet veel te weinig. Verbied op z'n minst evenementen en bijeenkomsten van grote groepen mensen en geef scholen minimaal 2 weken vrij. Mensen die zich niet lekker voelen verplicht thuis laten blijven van werk en andere werknemers stimuleren thuis te werken, vrije dagen op te nemen.
en dan hun vakantie opgeven omdat ze geen dagen meer hebben!!! no way want ze hebben recht op vakantie!!! dus dat betaald de baas of de overheid maar en zo niet dan ga ik lekker naar mijn werk!!!
@Petroselinum crispum | 28-02-20 | 11:40: Dan zet je daarmee wel het leven van de ouderen in je familie/omgeving op het spel. Maar ja, als jij liever vakantie hebt dan een opa...
@Petroselinum crispum | 28-02-20 | 11:40:
U kunt uw correctiewerk toch ook thuis doen?
Dat NOS journaal is toch wel zo'n enorme spreekbuis van het kabinet. Bla bla bla.
"We wisten dat het een kwestie van tijd was"
"De ziekenhuizen zijn er klaar voor".
"We hebben ons heel goed voorbereid".
"Er is geen reden voor paniek".
Etc. etc.
Ongeloveloos hoe veel risico ze nemen met de volksgezondheid!
@MrLahey | 28-02-20 | 11:30: Leg uit... Iedereen maar preventief opsluiten? Lekker realistisch.
Wat zou je beter vinden?
"Dit komt echt totaal onverwacht"
"We zijn volkomen onvoorbereid'
"Raak vooral in paniek, dat heeft al vaker mensen geholpen"
@Goldfinger | 28-02-20 | 11:38: Zo veel mogelijk contact voorkomen tot de lente aanbreekt, is helemaal niet zo realistisch. Zweden heeft zojuist grote bijeenkomsten verboden, dat hadden wij hier al 2 weken geleden moeten doen.
@MrLahey | 28-02-20 | 11:40: *onrealistisch
@MrLahey | 28-02-20 | 11:40: ha, ha. Ja, hoor. Met carnaval? Voor een griepachtig virus?
Het gaat om het verschil wat ze vooraf verkondigden. Niets aan de hand. Kans is nihil in Europa/Nederland etc.
Dat is vooraf gewoon leugenachtig en de NOS werkt daar aan mee. Ik vind het een vergelijkbare show ala repatriëring MH17.
@Gazelle | 28-02-20 | 12:18: Ja! Je kan het downplayen maar op dit moment staat de gezondheid van miljoenen mensen op de tocht.
Meteen lockdown. Mannen witte pakken. Geef iedereen vrij. Stop met Tram-19 ritten. Vermijd de A10 en de A1 langs Diemen. Overweeg preventief ruimen.
in quarantaine bij moeders lekker veilig (vast een student)
Na komkommertijd is er nu coronatijd. Gaan we ook topics wijden aan een griepgolf met besmettingen? En verkoudheid? Met de hoge besmettingsgraad en mortaliteit is het een wonder dat er nog mensen leven in China.
Medio maart gaat de temperatuur omhoog en zal het virus vanzelf weer verdwijnen.
Zodra daar 2% aan gaat overlijden wel ja
@Petroselinum crispum | 28-02-20 | 11:29: 2% van wat precies?
Er overlijden jaarlijks wereldwijd 500.000 mensen aan griep.....
Laat je vrijwillig besmetten, zou ik zeggen
Ben blij om te zien dat het realisme op GS lijkt terug te keren.
@El Rico Grande | 28-02-20 | 11:31: Geïnfecteerde, naar schatting raakt 70% vd wereldbevolking besmet. Dat is zo'n 100 miljoen doden.
@MrLahey | 28-02-20 | 11:35: Nou, dat ruimt dan lekker op. Misschien omdat we toch al met teveel zijn op deze aarde?
Alleen gaat het om UV straling, niet temperatuur
@Dubz | 28-02-20 | 11:44: UV straling en vochtigheid, met hogere temperaturen verdampt het vocht sneller en kan het virus minder lang buiten het lichaam overleven.
Ze had iets gelezen van Dokter Kuifje op GS en dacht... fuck die paniekerige jankeballende aluhoeden.. ik ga lekker op vakantie.
Verstandige vrouw, daar win je de oorlog wel mee.
Diemen? Dus Amsterdam.
Misschien worden onze gebeden toch gehoord....
Neen. Zelfstandig dorp.
Mensen dood of doodziek wensen, classy.
Aah da's al lekker dichtbij.
Gelukkig heb ik nog een dependance in Zeeland dus het is kwestie van op tijd vertrekken voor de boel hier op slot gaat.
Loon op Slot.
Ze hebben de Berlagebrug al opgehaald, hoor ik net.
'Carnaval in Diemen is gelukkig een vrij sneue bedoening.'
-Zegt U dat nou zo makkelijk omdat U toch maar blanken in gedachte heeft??
De omvolking van Europa gaat wel erg snel. Autochtone bevolking word blootgesteld aan een dodelijk virus en op verzoek van Brussel stuurt Turkije alle syriërs onze kant op om ons te vervangen.
/aluhoedje nog wat steviger opzet
Kalergi plan fase 2
Im out of here!
Het gaat nu wel heel snel.
Zeker. 2 Mensen die hoesten.
Wacht maar tot al die carnavalsvierders zoek worden
Zijn ze verdwaald?
@Usumani | 28-02-20 | 11:24:
Mondmaskertje weer verkeerd op gezet.
@Usumani | 28-02-20 | 11:24: mijn telefoon hoort me niet goed met dat mondkapje
Die zijn allen al ziek..
Reeds voorspeld in 2017 in Asterix en de race door de Laars
www.omgbeaupeep.com/comics/Asterix/04...
www.youtube.com/watch?v=O0Zot6yAV08
Graag de foto van Rutte verwijderen. Die domme grijns richt meer schade aan dan SARS, de gekke koeienziekte en Corona bij elkaar. Dank.
Gaat de corona-koortsuitslag links - voor de kijkers rechts - op je onderlip zitten?
Ik krijg geen Corona, ik ben toch te dom om Corona te vatten...
Uit de Donald Duck?
Zouden dan nu de grenzen bereikt zijn en dicht gaan?
Met een beetje geluk wil geen migrant meer naar Nederland.
Is geen geld voor.
stel, we moeten net als china in 2 weken een ziekenhuis voor +/- 1000 patienten uit de grond stampen. zouden de locale afdelingen van groenlinks en de partij voor de dieren dan ook klagen dat op de plek waar misschien wel het zieknhuiskomt er boomklevers leven? misschien een zuid aziaatische boomkikker?
en mag vanwege de C02 uitstoot dat ziekenhuis wwel gebouwd worden van ddr66 en VVD?
Slotervaartziekenhuis staat er al, gooi er wat veldbedden in en klaar.
Ja, nee.
Bouwen mag niet, want stikstof
1.4 miljard tegen 17.5 miljoen een ziekenhuisje met 50 bedden lijkt mij meer dan genoeg
@Baron Clappique | 28-02-20 | 11:24: MAND!
Om protocollen te ontwijken zal daar zal over vergaderd worden na het zomerreces.
Nou, ik zit nu in de bacillen brandhaard die het OV heet, heb al mensen met kapjes gespot. Manmanman.
Wie gaat er dan ook met het openbaar riool?
@schoon-schip-maken | 28-02-20 | 11:29: Mensen die geen keus hebben.
Diemen is een soort van Amsterdam, omdat het middenin Amsterdam ligt. Het ligt ingeklemd tussen de Watergraafsmeer, de Bijlmer en IJburg, en dat is allemaal wél Mokum.
Er wonen bijna alleen bejaarden, volgens mijn kinderen. En wat zware jongens.
Kan je al gokken dat de F1 in mei op het circuit van Zandvoort helemaal niet doorgaat in mei maar op een andere datum?
Mei? Da's nadat corona in maart verdwenen is.
Beste dokter Phill, ik was vorig jaar in Diemen, ben ik nog te redden?
Liefhebberts gingen naar Lombardije's plaatsje Gorgonzola voor, jawel, lokale trots het kaasje Gorgonzola, en namen mee:
Een schimmelsmeuiig edoch goed gerijpt stuk Corona.
Niet van echt te onderscheiten.
.
La Vita e Bella.
"Ga je mee weg van Diemen-Zuid, want je ziet er lekker uit".
Ik doe een voorspelling. Na maandag 100+
De AEX ?
Meer dan 100 mensen genezen?
Wie is die lachende man met die Herpes lip op het plaatje?
Dat is een uniek soort en altijd dwangmatig bezig met het zoeken naar een onderste steen.
Het Nederlandse Liegeheersbeest.
@EEnzame SchizofrEEN | 28-02-20 | 12:05: prachtig!
Eens kijken hoe dit afloopt in het zwaarst bevolkte landje met de allerslapste houding ter wereld.
epidemie want als er regels zijn dan zijn ze er toch voor iemand anders!
Iemand tips voor een leek die aandelen wil gaan kopen? Hoor steeds meer dat nu een goed moment is om in te stappen. Beetje verdienen op onnodige paniek voel ik me absoluut niet te goed voor.
Wacht nog maar even. Onder het mom van ‘Never try to catch a falling knife’
Als je te vroeg instapt, kan je alsnog een hoop verliezen, heb ik zelf ten tijde van de crisis ervaren. Dat is ook weer goedgekomen overigens, maar als je paniekerig van aard bent, zou ik weet niet aan beginnen.
@quatro32 | 28-02-20 | 11:17: Thanx voor de tip. Wat voor aandelen zou u aanbevelen? Ik hoor dat tech bedrijven het altijd wel goed doen.
Je kan short gaan op bijna alle tech fondsen pharma links laten liggen, hydrocarbons ook olie prijs gaat ook kelderen eerst. Tech gaat klappen krijgen productie China zuid Korea wordt moeilijker nu, nu short voor paar weken kan dan een rendement opleveren van 30%
Wachten tot AEX op de 320 staat. Dat zegt mijn beursbarometerapp.
@John McClane | 28-02-20 | 11:17: Het scheelt dat ik niet met duizenden euro's ga smijten. Ik heb een klein potje waarvan ik weet dat ik het kan missen. Wil gewoon eens kijken of er wat te verdienen valt. Maar moet dan nog wel eerst meer onderzoek doen.
@Idiot456 | 28-02-20 | 11:19: Volgens mij snap jij de term leek niet ;)
@Idiot456 | 28-02-20 | 11:19: hoe was uw naam ook al weer?
Gewoon niet doen met een paar duizend. Ga naar het casino, neem een paar borrels en smijt het op rood of zwart of zero. Kun je daarna weer door of lekker uit eten.
Succes!
Vanmorgen om 10:30 uur heb ik een klein gokje genomen en € 500,= op de pot van mijn AEX-tracker gemikt. Als ik te vroeg was hiermee, jammer dan.
Volgens mij is het nu gratis prijsschieten.
NB: alleen gokken met cash die je kan missen maar hopelijk spreekt dat hier vanzelf.
Koop Shell. Verkoop als het weer 28 staat.
Maar gaat nog wel even zakken.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:39: opportunity costs!
Stel dat je 10% rendement maakt. 50 euro. Op jaarbasis. Maar je slaapt minder lekker, zit elke dag tien keer AEX te kijken, etc.
Kun je beter twee uur overwerken bij de baas
Shit. Net Lange Frans & Baas B - Diemen zuid geluisterd. Komt dichtbij zo.
Kom je mee naar diemen zuid, mee naar Diemen zuid, want je ziet er ziekjes uit.
Wat een megaaasensatie. Krijg nu crisismail van de basisschool, dicht vanwege vakantie, met als onderwerp 'coronavirus'. Dat ga ik natuurlijk niet openen.
Haha!
De reden dat GGD Amsterdam in Diemen aan het werk is, is omdat Diemen in het verzorgingsgebied valt van GGD Amsterdam. Diemen moet een GGD hebben maar dat kun je zelf doen of elders inkopen. Er zijn veel minder GGDen dan gemeenten omdat ze regionaal werken.
Nou... Carpe Diemen dan maar.
archive.is/mcd2a
Het virus blijft voor onbepaalde tijd leven in de ingewanden..
Stel het blijft voor eeuwig bij je zoals Hiv? Zou verklaren waarom tot nu toe 14% van de Koreanen vanuit zichzelf worden her geïnfecteerd nadat ze zijn genezen.
Interessante hypothese
Caustic soda werkt ook in je eigen riool systeem. Gewoon proberen.
@Gokmaar | 28-02-20 | 11:24:
Lekker! Bubbels!
pneumokokkenpneumonie ...
Weer wat geleerd.
het is oneerlijk! de eerst 10 patienten zijn nog "speciaal" en worden groot in de mdia gemeldt.
na 10 stuks is het niet meer speciaal. zul je zien, word ik patient 3512 en krijg ik geen eens een eigen topic of nieuwsbericht op telesext!
Of een plekje jn het ziekenhuis
Speciaal met curry of ketchup?
@Leptob | 28-02-20 | 11:14: curry! en uitjes!
Ach je kunt natuurlijk alvast je eigen heel speciale overlijdensbericht inkopen bij de krant. Maar ook die zal de voorpagina niet halen.
Ja maar jij hebt dan weer de mazzel dat je bij de eerste bulk hoort die in zo'n hippe mobiele carcass incinerator mag
@Naarwijdachten | 28-02-20 | 11:20:
Ik wil wel in eentje met een flux capacitor
Gelukkig blaast mijn afzuigkap alle lucht in het balansventilatiesysteem van mijn buren.
Goed hoesten met consumptie erin.
Dat zal 'm leren met zijn harde muziek, vuurkorf en elke dag in de zomer met z'n BBQ de hele buurt uit-roken.
Ik zit al jaren thuis in pyjama in isolatie. Ik krijg toch ook geen topic?
Mesdagkliniek?
Pyjama leuke naam voor een dwangbuis.
Name and shame de klootzakken in je directe omgeving die toch gewoon doodleuk op wintersport gaan naar Noord-Italië.
De kracht van herhaling?
Ik maak me NUL zorgen over dat virus.
Ik maak me zorgen dat we misschien wel iemand moeten hebben die echt daadkracht toont.
En dat we daarvoor alleen maar Mark Rutte hebben.
Over doem scenario's gesproken.
We hebben gelukkig nog de Europese unie
Waarom wil je iemand met daadkracht voor een virus waar je je geen zorgen over maakt?
@John McClane | 28-02-20 | 11:20: Omdat de economie naar de kloten gaat van dat paniek-doemdenken...
Van de vele preventie-mogelijkheden lijkt stoppen met roken mij toch wel een vanzelfsprekende, al zeker voor mensen met zwakke longen. Gek dat stichting CAN daar niet bovenop gesprongen is. Geen beter moment om mensen van hun peuk af te schrikken dan dit.
Ik las juist hier, in de panelen, dat rokers een voordeel hebben. Omdat het virus een bepaald enzym nodig heeft en rokers hebben dat enzym minder. Zo ongeveer herinner ik met dat comment. Was in 1 van de Corona topics.
Wat is er mis met roken? Als ik voor mijn 65e mijn longen verkanker keert mijn verzekering het dubbele uit aan mijn nabestaanden. Ik gun mijn dierbaren het dubbele.
@Mark_D_NL | 28-02-20 | 11:15: Dat lijkt mij een levensgevaarlijk broodje aap.
COVID-19 Fatality Rate by SEX:
*Death Rate = (number of deaths / number of cases) = probability of dying if infected by the virus (%). This probability differs depending on sex. When reading these numbers, it must be taken into account that smoking in China is much more prevalent among males. Smoking increases the risks of respiratory complications.
www.worldometers.info/coronavirus/cor...
@Mark_D_NL | 28-02-20 | 11:15: Deze:
--
Link heb ik niet maar zoek het op... Enzym heet ACE2 en wordt gereduceert door tabaksrook. Het virus schijnt zich te hechten aan dat enzym zodoende zijn rokers minder vatbaar...
Witte_Willem | 26-02-20 | 00:07 | favorietblock
@Mark_D_NL | 28-02-20 | 11:19:
Onzin.
Helemaal waar, want net als bij de gewone griep is corona voornamelijk gevaarlijk voor mensen die al een chronische ziekte onder de leden hebben, met name hart- en vaatziekten, maar dus ook astma, bronchitis, longemfyseem, oftewel COPD.
Wie ooit gerookt heeft (ik!) of nog steeds rookt en eerlijk is tegenover zichzelf, weet dat zelfs een gewone verkoudheid bij een roker doorgaans heftiger verloopt, langer duurt, en met meer risico's op superinfecties, dan bij een niet-roker.
Ik spreek uit jarenlange ervaring... heel blij dat ik die kudtverslaving twee jaar geleden achter mij heb kunnen laten!
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:26:
Geen onzin, dit verhaal klopt.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:44: Je bent een van de weinige nuchtere reaguurders op deze site. Ik ga je daarom onder mijn favorieten zetten.
Kunnen we kappen met dit overdreven gedoe en weer gewoon leuke en boeiende items maken op GS? Er zijn 2 mensen ziek, de wereld vergaat niet, hooguit een handje vol bejaarden en dat is weer goed voor onze portemonnee en de co2 uitstoot.
De beurzen storten wereldwijd in. Zoiets ?
Je kan natuurlijk niet stoppen als je dit de afgelopen maand enorm hebt gehypedet (?).
Hele dorpen/steden afgesloten? Economie op z'n gat?
Ik weet niet na uw reactie zit mn opa zijn karabijn te poetsen en start zijn Hummer?
Misschien wordt de wereld bevolking uitgeroeid maar de planeet vergaat niet zomaar.
Ga zelf weer eens schrijven, Hunter...
@Baron Clappique | 28-02-20 | 11:13:
Toppie, heb net weer € 500,= op mijn AEX-tracker geplempt!
@beldewouten | 28-02-20 | 11:14:
Gehypetdt.
Ah zie je! Vliegschaamte bestaat wél
Die foto van Diemen's carnaval ziet er wel uit als één grote risicogroep. Dat drukt de stemming nog wat verder aldaar, denk ik.
Om alvast maar in de stemming te komen.
www.youtube.com/watch?v=jlxmKsTvcLg
Oh leuk, al dat nieuws en dan wist ik nog niet eens het belangrijkste over het Corona virus, wist niet dat dat liedje zo heette.
Dit moet het officiële theme song worden, elke keer draaien als het journaal het erover heeft.
Het aantal besmettingsgevallen gaat vandaag nu gelijk op met het aantal gesneuvelde plofkrakers. Ben benieuwd naar de stand aan het eind van de dag.
Nog meer gesneuvelde plofkrakers?
Diemen ken ik dus eigenlijk alleen van het duet tussen Lange Frans en Baas B.
"Jij moet mee naar Diemen-Zuid
Want je ziet er lekker uit"
Dus je gaat lekker op vakantie naar Lombardije, komt thuis leest of hoort via diverse nieuwskanalen, dat er een Corona uitbraak is in Lombardije en gaat gewoon naar je werk, boodschappen doen etc. om maar zoveel mogelijk andere mensen te besmetten.
Een bejaarden huis bezoeken is in dat geval niet wenselijk
Op advies van de huisarts, GGD en het RIVM.
Hij was in Milaan.
Milaan ligt in Lombardije, maar Milaan zelf heeft geen negatief reisadvies:
www.nederlandwereldwijd.nl/landen/ita...
Dat ze zeggen 'hij was in Lombardije', wat je normaal nooit zou zeggen als iemand naar Milaan gaat, is ook een stukje framing van de overheid.
Tja meer Nederlands kun je het niet maken. Begin vd week hoorde ik mensen in de trein (ook die regio) praten over het feit dat ze vakantie geboekt hadden in noord Italië in April (1 vd 2 had zijn vakantie in Milaan staan) en wouden toch gaan want het was al betaald, alleen oudjes gingen eraan te lijden en het zal vast niet zo erg zijn daar. Mooi lekker dom om zo'n hoog zelf vertrouwen te hebben.
@Blauwe Wafel | 28-02-20 | 11:18: zolang dat negatieve reisadvies maar niet komt kun je fluiten naar je centen. Dus ja logisch dat die vakantie door gaat. Het zou zomaar eens je laatste kunnen worden en centen mee je graf in heeft ook geen zin.
@Blauwe Wafel | 28-02-20 | 11:18: het virus is daar en hier, waarom zou je niet gaan dan?
natuurlijk dan ben je niet alleen ziek is veel gezelliger
Dat is dus wat het RIVM adviseert. Immers, ben je niet ziek, ben je niet besmettelijk.
Diemen! Daar heb ik ooit weleens een patatje gegeten in een snackbar. Het komt akelig dichtbij.
Naast Amsterdam dus dat word leuk
Ik ook na een vrijmibo. Pin deed het niet. Turk belt politie. Geen ID. Kon ik de cel in, want in mijn rugzak een heggenschaar. Bellen die klote wouten mijn pa van 80 uit zijn bed voor mijn paspoort. Ontiegelijk kudtdorp.
@Piet Karbiet | 28-02-20 | 11:36:
Mja, geen ID geen pin, en gaan eten(?) met heggenschaar in rugzak.
Die politie toch.
Ik had u een nacht laten zitten.
Nederland is zijn inhaalrace begonnen.
Maar alle vertrouwen in Rutte en RIVM, dus dat komt goed. Proest!
Beterschap mevrouwtje!
Ik was afgelopen woensdag in Disneyland. Het sneeuwde en regende, het waaide behoorlijk en het was koud. Toch heel veel mensen overal, hutje mutje. Inmiddels terug in Brussel en keelpijn, een hoestje en behoorlijk verkouden. Vanmiddag echter een bespreking met een paar hotemetoten. Vraag: moet ik gaan of zal ik me ziek melden? Ik neig naar het eerste.
Gaan Kuif en geef Timmermans en Verhofstadt een extra knuffel van me!
Ik ook. Goede manier om van het EU politburo af te komen.
Kuif, hoest die Brusselse hotemetoten gewoon eens even een lekker griepje aan.
Mijn zegen heb je.
Je bent wel gek op aandacht hé..... man man man
Ik zeg gaan. En misschien na t weekend de huisarts eens bellen.
Gaan, gaan gaan.
Doe je internet de deur uit! Lijkt mij het beste.
Gewoon de huisartsenpost bellen op de spoedlijn, of anders 112.
Leg ze ff uit dat het maar een griepje is en teken even dat zij als eerste naar de IC mogen.
Same here, huishoudbeurs en voila keelpijn. Maar goed vanwege mijn astma word ik rond deze periode altijd grieperig en gezien de incubatie tijd neem ik mijn kansen. Als astma patient zou ik half dood moeten zijn als ik echt corona zou krijgen.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:08: Ik luister naar Eefje, altijd verstandig advies.
Afspraak maken bij de huisarts, uurtje van tevoren al in de wachtkamer gaan zitten. En oh ja, lopend daar naartoe en onderweg lekker overal lopen tuffen.
Je kent het verhaal van de man die wolf riep toch wel Kuif?
Als je elke keer 'grappig' loopt te zijn, loop je het risico dat niemand je meer serieus neemt als er wel wat aan de hand is.
Dan zit je straks rochelend achter je toetsenbord in je thuisquarantaine, en zegt iedereen: Ha, ha die Kuif, met zijn 'pittige griepje' lachen hoor.
should i stay or should i go now
@Kuifje - als je geen koorts hebt, dan is het geen corona maar gewoon dezelfde verkoudheid waar ik nu mee zit te snotteren.
Ach, Disneyland is vrijwel identiek aan wat er in Brussel bij de EU rondloopt.
Als je Disney hebt overleeft, kan je ook wel met een kriebelhoestje naar een vergadering.
Succes, hand voor je mond als je moet hoesten en geeft Timmermans een stevige (edoch ietwat vochtige) hand van ons.
@kapoerewiet | 28-02-20 | 11:58: Precies, dat denk ik dus ook.
@Roadblock | 28-02-20 | 11:39: Grote kans toch dat het geen Corona is, zie bijvoorbeeld de reactie van Kapoerewiet.
"Later meer"? Die kans lijkt me reëel ja.
Heb ooit eens een dvd-speler gekocht in Diemen. Brr, nu toch maar Netflix aanschaffen.
Er zijn weer nieuwe afleveringen van Narcos beschikbaar. Kijken...
De dijken doorsteken nu toch?
Kan een reaguurder mij even uitleggen wat precies het effect is met Corona en luchtwegerelateerde ziekten? Bronchitis etc?
Gewoon een hevige griep, en net zoals die griep, gevaarlijk voor ouderen en/of zwak, ziek & misselijk, omdat soms inderdaad een bronchitis of longontsteking kan volgen. Kan.
Ik zit nog steeds te wachten op het dagelijkse saldo aan geïnfecteerden (en doden) met gewone influenza, maar dat is kennelijk niet sensationeel genoeg.
Het infecteerd met name de longen, daarbij is waakzaamheid geboden bij twijfel even doktertje bezoeken.daarbij zal het verlopen als griep.
Thanks!
@ikdenkwat | 28-02-20 | 11:09:
@ikdenkwat | 28-02-20 | 11:09:
NEE
Geen dokter bezoeken.
Bel 'm en laat 'm langskomen.
Met je besmette kop THUIS blijven...
@ikdenkwat | 28-02-20 | 11:09: bij twijfel dus niet de dokter bezoeken maar bellen anders zit je de hele wachtkamer te besmetten, mocht je het hebben.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:13:
Oeps sorry, te vroeg op reaguur gedrukt.
Nog een kleine aanvulling m.b.t. die twijfel:
Hou vooral in de gaten of je geen hoge koorts krijgt. Dat is namelijk de eerste indicatie van het verschil tussen een 'verkoudheidje' en echte griep (of dat nou veroorzaakt wordt door influenza of corona maakt niet uit).
Als die (hoge) koorts langer dan twee, drie dagen aanhoudt: naar de huisarts, want dan is de kans dat er sprake is van een zogeheten superinfectie, waardoor er bijvoorbeeld sprake kan zijn van een longontsteking, aanzienlijk.
Dus: was uw handen, hoest niet in uw handen, gebruik papieren zakdoekjes en... koop een thermometer!
@Bucket of Shit and P | 28-02-20 | 11:14:
Dit, de doctor is verplicht om langs te komen als het misschien om Corona gaat.
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:16: Ach het is toch maar een zwaar griepje volgens u? Vind het echt wonderbaarlijk dat u het ook nog eens zo aanduid. Griepje is inmiddels op elk bewoond continent te vinden. *schud hoofd*
deaud
maar dat is met de griep ook zo mensen met deze ziekten zijn de risicogroepen
@Capt. Iglo | 28-02-20 | 11:16: Ik adviseer om zeker 1 uur voor je afspraak al in de wachtkamer te gaan zitten en ook even overal aan deurklinken en knopjes te likken.
Wat het nieuwe coronavirus met je lichaam doet.
www.nationalgeographic.nl/wetenschap/...
Weten haar buren dit ook?
Goed. Als ik het krijg, dan krijg ik het. Ondergetekende zit meer met z'n lieve mams die chronische bronchitis heeft. Daardoor zit wc-kip op z'n zachtst gezegd te stressen als een kip.
Heb uw naasten lief. U kunt er lacherig over doen en dat is uw goed recht maar voor sommigen is dit niet echt leuk.
U was lang ziek? Tijden niet gezien.
Van stress ga je ook dood, dus daar kun je beter niet aan beginnen. Het is gewoon een hele zware griepgolf. Normaal gaan daar 1200 mensen per jaar aan dood. Dat zal nu een veelvoud zijn. Hoort er bij.
Stresskip
@Normpje | 28-02-20 | 11:06:
Neuh, ik lurk vooral tegenwoordig terwijl ik de reaguursels van anderen lees die of meer verstand hebben van zaken of meer te vertellen hebben.
@tipo | 28-02-20 | 11:07: aan een zware griepgolf sterven 10.000 mensen in nl. met een mortaliteit die 10x groter is zal het bij net zo'n grote corona-uitbraak mogelijk over 100.000+ mensen gaan
Een redelijk bekend reaguurder zei vorige week al dat de eerste Nederlandse patiënt vóór zondag aanstaande 09:30 AM zou opduiken...
Ik hoorde dat Rutger Groot Hammasink 7 miljoen vrij maakt voor yoga met Corona patiënten.
Patiënten kenden elkaar niet... volgens mij hadden ze gewoon een liefdesnestje in Italië. ;)
Volgende week weer naar NL. De hotels die normaal 150 kosten zijn nu voor 49 te boeken. Zeker een tekort aan Chinezen. En over de beurs hebben we het maar niet. ain't best.
Ach, de beurs. Het wordt langzaamaan weer tijd om wat bij te kopen.
Succes!
Dat heb ik ook ooit eens gedaan in een crisis: bijkopen vooral bij- en bijkopen.
*niet heel goed afgelopen is.
Beleggen doe je met geldoverschot waar je de komende paar jaar geen andere bestemming voor ziet. Dus, afhankelijk van je levenstandaardkosten en soort werk, alles boven drie jaarsalarissen cash op bank.
Succes!
ga eindelijk de molens bij kinderdijk eens bekijken, lekker rustig daar
Calimerocomplex daar boven de grote sloot. Tilburg heeft een primeurtje te pakken en gelijk willen ze mee in dezelfde trend.
Een primeur doe je maar 1 x dus ze hebben pech.
Ik ziet net uit het raam te kijken hier in Rotterdam, maar alles gaat nog gewoon verder.
Enkelt werke en bouwe.
Nou, het virus kom maar mooi uit Lombardijen!
@Baron Clappique | 28-02-20 | 11:17:
En poetsen.
@Roadblock | 28-02-20 | 11:49:
De auto van de baas.
De binnenzit weken/maanden zijn begonnen, dag 1.
mietje
@ZwengelMeister | 28-02-20 | 11:12:
Beter blo Jan dan do Jan
'ns Kijken of jij d'r nog bent over vier weken...
@Bucket of Shit and P | 28-02-20 | 11:18:
De overgrote meerderheid overleeft het gewoon hoor.
En jij weet al wie dat zijn?
@Bucket of Shit and P | 28-02-20 | 11:23: Iedereen
We hebben één voordeel: Nederland is een klein, dichtbevolkt land dus lang gaat het hier niet duren. Dus het binnenzitten hoeft niet vreselijk lang te duren....
@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 11:38:
Nou, dat is dus 100 % zeker NIET het geval...
@Bucket of Shit and P | 28-02-20 | 11:18: Mortality rate onder de 40 is 0.2%. Lol. En best kans dat een groot deel daarvan komt omdat ze ondanks hun jonge leeftijd een risicogroup zijn bijvoorbeeld omdat ze diabetes of kanker hebben.
Gezien hoeveel testen de GGD de afgelopen weken geweigerd heeft uit te voeren, is dit slechts het topje van de ijsberg.
Kom op Feynman..... niet direct in de vlekken schieten over een tweetal positieve gevalletjes......
Terecht dat niet elk griepgevalletje uitgebreid getest moet worden. Paracetamolletje erin en na een week is het over.
Jij wil iedereen met een kuchje gaan laten testen of zo?
@2voor12 | 28-02-20 | 11:06
@EefjeWentelteefje | 28-02-20 | 11:09
Niet ieder griepgevalletje. Een procent is genoeg. Het RIVM houdt als richtinglijn dat iemand serieuze klachten moet hebben EN ook nog in een risicogebied moet zijn geweest. De GGD gaat dan voorbij aan bijvoorbeeld het eerste positieve geval in Duitsland, die nooit in China was geweest. Die werd geïnfecteerd door een collega zonder klachten. Het is alsof in Nederland onbekend is dat een virus zich kan verspreiden zonder dat de gastheer klachten heeft (dat liegen ze ook op de staatsomroep) en het is hier nog onbekend dat niet iedere besmette & besmettelijke patient serieuze klachten ontwikkeld.
@Feynman | 28-02-20 | 11:28:
Als het gevaarlijker zou zijn dan griep voor verder gezonde mensen dan zou je dat kunnen doen. Maar dat is dit niet.
@Feynman | 28-02-20 | 11:28: net of je nog weet na 14dagen wie je gezien heb en gesprokken of iets dergelijks boodschappen hobbyzaak , zwembad, hobby club, aan de deur heb gehad dit zijn toch allemaal kansen van besmetting.
onderste steen.
inlegvelletje.
geitenpaadje in N-Italië. Ucheucheuch hahaha (foto Rutte)
Die man in de foto is veel schadelijker voor Nederland dan alle Corona patiënten bij elkaar. En dan bedoel ik niet de man met het gasmasker.
Balen .. Morgen zou mijn vrouw naar de huishoudbeurs gaan... Daar gaat mijn dagje rust....
Ligt die patient in de RAI dan?
@Fatwabuster | 28-02-20 | 11:02: Je weet hoe vrouwen zijn. Paniek paniek .. Ik zeg altijd maar zo er zijn er meer dood gegaan aan roken dan aan corona.
@@NL | 28-02-20 | 11:03: Er zijn meer mensen doodgegaan aan roken dan aan WOI + WOII
@@NL | 28-02-20 | 11:03: Gewoon je Mastercard aan haar geven....... wedden dat ze gaat?
Nou, ik vind dat het Coronavirus aardig huishoud
En 55+ is de doelgroep
haha, snap ik. Ik denk aan u morgen!
Dit is een goede dag voor de antivaxxers der hoofdstedelijke grachtengordel.
Mondkapjes veroorzaken autisme!
Het lijkt wel op de gewone griep met dat verschil dat daar geen paniek over gezaaid word.
Kijk nog 1.
U bent, net als Kuif, 1 van die mensen die als tig landen behoorlijk rigide maatregelen nemen, wat zij bij griep niet nemen, er van overtuigd is dat iedereen gek is behalve u?
Heeft Mark nou een koortslip
Niet dat ik weet
Kijk, dit gaat de goede kant op.
*Wijst richting aan ...
Helpt mee wijzen.. lols
Ik krijg kramp, even koffie halen en dan wijs ik weer mee.
Nou lekker dan! Ik woon in Amsterdam Watergraafsmeer..... Nou Diemen ziet mij verlopig niet!
Hoppake! The strong ones will survaif.
Survive?
The weak fall by the wayside, but the strong will be saved,
In a brave new world, with just a handful of men,
We'll start all over again!
Out of the strong came the weak.
Wij maken wel grappen met corona maar corona maakt geen grappen met ons.
Dat is idd niet verrassend.
Een virus dat zich verspreid zonder dat de drager ziekteverschijnselen heeft, is niet te stoppen
Dat lijkt me ook.
Jawel. Met drastische economisch-impact-hebbende maatregelen. En de burger beslist dat niet...
Gelukkig is vrijwel zeker dat je bij dit virus al ziekteverschijnselen moet hebben als drager wil je het kunnen verspreiden.
Nee nee en nog eens nee, het rivm, lees overheid.. lees Rutte en consorten, heeft gezegd en dit samen met de npo steeds opnieuw herhaald: zonder ziekte verschijnselen geen besmetting. Dus stop met deze paniekzaaierij.
@swapper | 28-02-20 | 11:05:
Precies dat!
Lees gs en je wordt goed geïnformeerd.
Als je geen verschijnselen hebt, hoest je ook niet zoveel. Dit virus springt niet zomaar over omdat je bij iemand in de buurt bent hoor. Ja , als je zoent of iemand in de bek roggelt als je niet mag pinnen dan ben je vatbaar.
@swapper | 28-02-20 | 11:05: Ja en het CDC zegt precies het omgekeerde.
Aangezien het VEEL moeilijker aan te tonen is dat het niet kan dan dat het wel kan, weet ik wel wie ik geloof.
Dit is wel een interressante hier in Nederland. Overal na patient zero breekt het virus regionaal uit. verspreid zich dan door het land. Patient 1 zit in amsterdam terwijl we allemaal de volgende patient in Brabant hadden verwacht of een persoon die carnaval heeft gevierd. Daarna uitwijering. Patient in Amsterdam heeft de ziekte zelf opgehaald in Italie. Zij is eigenlijk ook een Zero. Hoeveel hebben wij er daar van rondlopen? Zijn er andere landen met meerdere oorsprongen.
It giet oan!
Verdubbeling van het aantal gevallen!
Ja nu je het zegt! In enkele minuten een verdubbeling van het aantal besmettingen!!!!! Dit moet wel het einde van de mensheid inluiden.
Nee 50% in Amsterdam gelden islamitische normen. Vrouwen zijn daar minder waard dan koffiedrab
Koningin Halsema is op bezoek bij de patiënt om het virus welkom te heten. "In Amsterdam gaan wij voor inclusiviteit.
Briljant. Welkom in de stad van de hoop! Hier is niemand illegaal.
Die krijgt directa een yoga pas cadeau en een abo netflix
Quarantaine is zoooo niet mijn Amsterdam.
De beste burgemeester van na de oorlog in Amsterdam, die nu een virusuitbraak moet gaan managen. Bij1 staat haar bij natuurlijk. What can possibly go wrong? Wordt een echte eyeopener voor de volgers van deze partijen. Decadente idealen nastreven in een maatschappij zo beschaafd, nooit eerder vertoond.
En dan moet je over de lijken stappen die op straat liggen. Hoofd en bijzaken zullen bij een hoop mensen ineens weer duidelijk zijn.
On the bright side : Tot nu toe gaan er dagelijks meer mensen dood aan roken dan aan corona.
Elke nieuwe patiënt krijgt een eigen topic?
Iedereen behalve jij oké? Of toch wél.
Haha ja, want Geenstijl drijft op clicks.
Gaat vanzelf over als het er tientallen per dag worden. Zo snel kunnen ze niet typen.
@mvdwarsligger | 28-02-20 | 10:58: Ze zijn vast al bezig met de coronacasualtycounter
We volgen de Fibonacci reeks.
Goed gezien... graag ook voor elke koorts patient... man wat een hysterie om niks... niet eens 1 procent sterft en datvis dan nog in landen waar de gezondheidszorg belabbert is... misschien gaan nu wel die niet inent mutsen eens wakker worden..
@kat-de-kat | 28-02-20 | 11:04:
Mortaliteit van 80+ zou op 14,7% liggen. Dat vind ik best hoog. Diabetes patiënten hebben een mortaliteit van ruim 7%. Ook best hoog.
@Tarak | 28-02-20 | 11:07:
Bij 80+ is een mortaliteit van 14,7% volstrekt te vergelijken met die van de gewone griep.
Het eeuwige leven bestaat nou eenmaal niet.
@Tarak | 28-02-20 | 11:07: veel 80+ sterft al van het verschonen van een katyenbak...
REAGEER OOK