Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SHITHOLE 020 ZET LEGER IN TEGEN GEBOEFTE

Qua patet orbis

Het spel is uit voor de aardappelschilmesbendes en ander gespuis in Lieve Stad van Hoop en Liefde en Tolerantie en Diversiteit en Geluk en Utopie Amsterdam. Korpschef Frank Paauw (komt uit het inmiddels misdaadvrije 010, red.) wil DEFENSIE inzetten om politietaken uitvoeren. De agenten zijn namelijk veel te druk met camera's de andere kant op draaien op het Centraal Station en/of GroenLinks-wethouders. "Het stadhuis en de politietop kijken met Defensie of de krijgsmacht meer taken zou kunnen uitvoeren in Amsterdam. Bijvoorbeeld het arresteren van zeer gevaarlijke criminelen." Nou Frank van der Linde ouwe burgemeesterbedreiger kijk maar uit jongen! De Jantjes van Femke komen eraan!

Reaguursels

Inloggen

Weet je wie ook het leger inzette in Amsterdam?

Geintje.

Welnu, dit is het dan mensen: het voorlopige resultaat van de pedagogisch verantwoorde, progressief-liberale, multiculturele heilstaat. "Onze levenswijze zal echt niet veranderen", zeiden 'ze'. "We laten ons niet bangmaken", zeiden 'ze'. "Het zijn slechts incidenten, daar moet u niet zo over onderbuiken, want het komt allemaal goed", zeiden 'ze'.

'Ze' zeiden ook dat Nederlanders maar beter niet op Wilders of Baudet kunnen stemmen omdat anders "de laarzen weer door de straten gaan marcheren".
Maar de laarzen gaan dus binnenkort weer door de straten marcheren. Op verzoek van GroenLinks en Halsema. Op verzoek van 'ze'.

Oh, de ironie.

Varende_Reaguurder | 28-02-20 | 11:18

GS, doe volgende keer een plaatje van een tank ipv gemotoriseerd geschut. Een tank wordt ingezet waar geknokt wordt, geschut als in het plaatje staat een eind (10-15 km dacht ik) achter het front ondersteuning te geven. Heb zelf op een Leopard2 tank als schutter gezeten, een zogenaamde tankboer of tankhoer dus, moest het ff kwijt, ook al weet ik dat mijn reaguursel gezeur is. Hahahaha

De_fluitlokker | 28-02-20 | 10:24

Weer een puntje voor FvD. Dit stelde Klaas Wilting al voor tijdens het laatste FvD congres.

Beeropdeweg | 28-02-20 | 09:59

Hoe groter de rotzooi hoe beter het populisme word. Laat maar komen die zooi in Amsterdam. Krijgen die sukkels eindelijk wat ze verdienen.

Captain Diehard | 28-02-20 | 08:58

In de groene Amsterdammer (blendle) las ik dat Amsterdam dat al eerder heeft overwogen, om het leger in te zetten tegen de eigen bevolking.
Heel kort door de bocht gedacht; ipv lang leve vrijheid en blijheid, kun je ook gewoon inzetten op handhaven. Dan hoef je niet elke zoveel tijd, als de boel weer uit de klauwen giert, beroep te doen op het leger om je inwoners in toom te houden.

Veel van de problemen, kunnen niet los gezien worden van de globalisering en de NeW GrEeN DeAl. Heel simpel: huizen krapte —> hogere huizenprijzen —> migratie nog meer krapte—> nog hogere huizenprijzen —> klimaatakkoord nog hogere woonlasten —> meer armoede. armoede —> meer criminaliteit. Criminaliteit = easy money —> easy money bestaat niet —> prijs: toenemend geweld.

ratelaar | 28-02-20 | 06:53 | 1

Korter: Marokkanen -> Toenemend geweld. Mand

Stijl_Loos | 28-02-20 | 09:30

Oey.

Deksmaat | 28-02-20 | 02:57
-weggejorist-
SlimmeBelg | 28-02-20 | 02:48

Het is Amsterdam. Check.
Het is een zot plan als gevolg van falend beleid. Check.
Het is een volledig brevet van onvermogen. Check.
Doen!

Frau Merkel | 28-02-20 | 00:25

Ontzet Amsterdam gelijk van de Groen Links waanzin, en stuur mevrouw eh eh 14 euro terug naar de kleuterschool.

donkieshot | 28-02-20 | 00:16

Ik zou wel vooraf wat voorwaarden verbinden aan de inzet van Onze Jongens (Hè? hebben we die dan nog?). Belangrijkste voorwaarde is dat Femke even een jaartje in de wacht wordt gezet en een zekere A. Nanninga tot interim-burgemeester wordt benoemd.

JvanDeventer | 28-02-20 | 00:01

Femke kan niet eens wetten uitvoeren, als het leger ingezet moet worden kunnen ze beter Femke en haar pistolen minnende famile omsingelen.

funkyd | 27-02-20 | 23:53 | 1

Dat moet ze ook niet doen, ze is burgemeester.

Stijl_Loos | 28-02-20 | 09:31

Maar....... we hebben toch geen ene tank meer ...? of toch...?

grapjasz | 27-02-20 | 22:36 | 1

Jawel, verkocht aan de Duitschers en daarna teruggeleased....

F. von Zeikhoven | 27-02-20 | 23:28

Maar een militair kan toch niet zien dat iemand suikertekort heeft? Die schiet gewoon. Oh, wacht

Patatter | 27-02-20 | 22:28 | 1

Heau heau Heau ... Dezen zeggen PANG PANG! Wegens ammunitie besparing. Je weet toch ...

Centauri3 | 27-02-20 | 22:59

Hard New Yorkse beleid leidt tot ongekende daling van criminaliteit

Onder leiding van Rudy Giuliani, burgemeester van 1994 tot 2001, en politiecommissaris William Bratton boekt de stad grote successen in het terugdringen van overlast en criminaliteit. Daarbij wordt gebruik gemaakt van instrumenten met klinkende namen als zero tolerance, fixing broken windows en intelligence-led policing. Deze aanpak leidt tot een ongekende daling van criminaliteit. Om een paar cijfers te noemen: voor moord, overval en inbraak bedraagt de daling 80 procent en voor diefstal van auto’s zelfs 94 procent.
Volgens de Amerikaanse hoogleraar Franklin Zimring zijn twee strategieën succesvol: hot spot policing en de ontmanteling van public drugs markets. ‘Hot spot policing’ is het langdurig aanpakken van plekken als een huizenblok waar criminaliteit een terugkerend verschijnsel is. Deze aanpak gaat gepaard met een strenge handhaving en agressieve surveillancetechnieken, bijvoorbeeld stop & frisk (tegenhouden & fouilleren) waarbij de politie mensen willekeurig mag aanhouden en fouilleren op verdenking van criminele activiteiten. Dit alles heeft veel overlap met de hardere aanpak van de politie tegen het op straat kopen en verkopen van drugs. Ook deze activiteiten zijn in de regel geconcentreerd op bepaalde plekken.
Naast deze twee strategieën hebben ook de implementering van een beter en sneller informatiesysteem, een strengere wetgeving- en handhaving daarvan - voor vuurwapenbezit en toegenomen mankracht van de politie aan het welslagen van het ingezette beleid bijgedragen.

Zo moet het dus, stel bestuurlijke slapjanussen!

Here's Freddy | 27-02-20 | 22:06 | 5

@me163komet | 27-02-20 | 23:33: Dat doet me denken aan de Eindhovense politie die schimmige zaakjes en patserbakken ging controleren op de Kruisstraat aldaar. Trots wist men te melden dat er een oud vrouwtje met een afgetrapte Mitsubishi gepakt was die met een verlopen apk reed.

5611 | 28-02-20 | 00:05

@Torquemada | 27-02-20 | 23:50: Verandering van normbesef neemt generaties in beslag. Het helpt niet als een cultuur vrijelijk z'n gang laat gaan welke niet onze normen en waarden accepteert.

donkieshot | 28-02-20 | 00:24

In NY vinden ze helemaal niet dat het zo moet. Bovendien is het te veel eer voor traitor Guilliani.

MaarFeitelijk | 28-02-20 | 09:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Het leger als politiemacht, dan is het linksbolwerk wel compleet. Alle linkse regimes gebruiken het leger daarvoor..020 kan dan natuurlijk niet achterblijven. Josef S, de grote Kim en Fidèl C zagen dat het goed was...

Nederlanddraaitdoor | 27-02-20 | 22:05 | 1

Vergeet Polpot niet. Hét grote voorbeeld van GroenLinks.

Leffe Blonde | 28-02-20 | 06:48

Prima voorbereiding voor als we straks onder de EU-defensie vallen. Lekker oefenen om onwillige overheden op het 'rechte pad', het EU-pad te krijgen. Onder het mom van criminelen aanpakken de eigen burgers (dat zijn criminelen helaas) aanpakken. Nu zijn het 'criminelen', straks onwillige of protesterende burgers... the line is crossed.

GWB | 27-02-20 | 22:00

Niets dat een Predator of Reaper niet op kan lossen. Next!

Odin | 27-02-20 | 21:54

"Het stadhuis en de politietop kijken met Defensie of de krijgsmacht meer taken zou kunnen uitvoeren in Amsterdam. Bijvoorbeeld het arresteren van zeer gevaarlijke criminelen."

Belachelijk. Het leger is er helemaal niet voor om politietaken uit te voeren. Het leger zet je alleen in in uitzonderlijke situaties, lijkt me, bv bij grote overstromingen , of je laat ze na een grote aanslag een beetje paraderen bij treinstations en vliegvelden, met duidelijk zichtbare automatische wapens, zoals ze dat in Frankrijk en België wel hebben gedaan. Dat paraderen heeft dan weliswaar slechts een 'symbolische' functie, want de aanslag is al geschied en een nieuwe voorkom je er niet mee, maar als zo'n vertoon van militaire paraatheid de meeste mensen een 'veilig' gevoel geeft, dan is dat op zich wel een goede reden om het te doen, vind ik.

Maar het arresteren van zeer (vuurwapen)gevaarlijke criminelen lijkt me uiterst riskant en uiterst specialistisch werk; daar heeft de politie toch zelf speciale teams voor? Dat kun je niet aan Defensie overlaten. Defensie heeft ook speciale teams, maar ik dacht niet dat die 'arresteren' als voornaamste doel hadden.

Dan worden er teams ingezet zoals die van de Dienst Bijzondere Bijstand - als ik de naam goed herinner; zal nu wel anders heten - die destijds een eind maakte aan die door Molukse terroristen gekaapte trein, en waarover nu nog rechtszaken gevoerd worden die gaan over de vraag of er sprake was van een 'executie' of niet.

Nav die gebeurtenis stond een paar jaar geleden een interview in de krant met twee oud-leden van dat team (die niet betrokken waren bij de actie mbt die gekaapte trein, overigens). Ik herinner me als meest opmerkelijke en ontnuchterende uitspraak van die twee mannen dat ze zeiden: "Wij zijn het laatste dat de rechtsstaat kan inzetten. Na ons is er niets meer". Als je zo'n team inzet, is de enige opdracht: uitschakelen. Als het enigszins kan, zonder te doden, maar feitelijk weet je dat er doden gaan vallen.

Lijkt me toch niet dat je dat soort teams in Amsterdam gaat inzetten.

Dr_Johnson | 27-02-20 | 21:20 | 3

Precies. Leger of politie zijn twee totaal verschillende zaken. Leger is totaal anders getraind dan politie. Echt slechte ontwikkeling dit. Apart ook, nog steeds niet preventief willen fouilleren, maar wel met de defensietop in gesprek. Dan weet je echt niet meer wat je aan het doen bent.
Of wel en zit er een andere agenda achter.

Gazelle | 27-02-20 | 22:15

Nee, het heette geloof ik Bijzondere Bijstands Eenheid

Dr_Johnson | 27-02-20 | 22:52

Ten tijde van de Bataclan bleven de militairen die daar op straat liepen gewoon buiten, ondanks hun mooie infantrie-geweren. De passerende politie-commissaris ging eerst met zijn chauffeur naar binnen en wist met zijn dienstpistool één schutter te neutraliseren. Toen hebben ze eerst nog meer politie-collega's verzameld en zijn ze met z'n tienen naar binnen gegaan. De GIGN kon pas later ingezet worden.

MaarFeitelijk | 27-02-20 | 23:30

met zo een hologram red dot kan je beide ogen open houden ipv vroeger een oog dicht op de korrel nemen. wat dat betreft is de krijgsmacht klaar voor asymmetrische urban warfare. alleen de kogels nog vraag maar aan Pechtold. Wat doet hij eigenlijk nog aan het bijschnabbelen, wachtgeld, memoires schrijven?

HetOorAakel | 27-02-20 | 21:09 | 1

Pechtold is rijbewijzen aan het uitgeven. Althans: hij is baas van het CBR.

Leffe Blonde | 28-02-20 | 06:54

Overigens, het blote feit dat uit deze ontwikkeling blijkt, dat het bestuur van Amsterdam de greep op de criminaliteit en de straatterreur volledig heeft verloren - voor zover het daar überhaupt naar heeft gestreefd - is natuurlijk wel een bewijs van de totale incompetentie van datzelfde bestuur.
Kortom, Halsema uit haar functie zetten, het college naar huis sturen en het bestuur in handen van het Rijk geven. Misschien, héél misschien, dat er dan ooit nog weer eens orde en rust terug keren in Amsterdam. Maar zolang dit zootje er zit, wordt het nooit wat.

KeesBruin | 27-02-20 | 21:08 | 1

Een noodwet voor Amsterdam zou op z'n plaats zijn. Dit college bakt er helemaal niks van. Het houdt zich liever bezig met feelgood en deug dingetjes als yoga voor illegalen dan het aanpakken van de problemen van Amsterdammers.
Deugen is een welvaartsziekte, het merendeel van het college van A'dam heeft z'n realiteitszin verloren.

donkieshot | 28-02-20 | 00:34

Zo lang Femke Halsema burgemeester is, en zolang GL en D66 de dienst uitmaken in Amsterdam, wordt het nooit wat met de bestrijding van de misdaad in Mokum.
Pakken ze een Marokkaan of Antiliaan in zijn kladden, dan heet het "etnisch profileren".
Een mandaat om die lui écht aan te pakken krijgen ze sowieso ook nooit van Halsema. Want die wil liever "verbinden" en "inclusief" doen. Ik háát die woorden, waaruit de pure onwil om problemen echt aan te pakken vandaan sijpelt.
Decennia van krankzinnig beleid hebben van Amsterdam een misdaadstad van formaat gemaakt. Een raad die zich bezig houdt met de nijpende vraag of de stad excuses moet aanbieden voor de slavernij van 200+ jaar geleden, die Zwarte Piet wil verbieden en het kruis van de mijter van Sinterklaas heeft verwijderd.
Zo'n gemeente heeft al lang en breed gecapituleerd voor iedere weerstand en misdaad die je maar kunt bedenken.
Amsterdam, een hopeloos geval.

KeesBruin | 27-02-20 | 20:56 | 3

Maar Kees; Is dan alles de schuld van Femke?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 21:08

De GDA (Geheime Dienst Amsterdam) is druk met het stiekem tellen van opvarenden van bootjes in de grachten.

piloot47 | 27-02-20 | 21:09

Dit is de boef: upload.wikimedia.org/wikipedia/common... .
En dat is uiteraard duidelijk! Want: Blanke man, kale kop, grote bek, houd van kleine bruine mensen. En vindt zichzelf nogal belangrijk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 21:34

Dat houd de grote leider van de groene Khmer gezeteld in 020 wel tegen

boerenvla | 27-02-20 | 20:53

mocht het virus volgende week boven de rivieren opduiken ben ik de besmettingshaard

Petroselinum crispum | 27-02-20 | 20:50

Geestige tijd om in te leven. Leger dat politietaken gaat uitvoeren. Centrale banken die het klimaat gaan redden. What's next? Zetels voor afgevaardigden van andere lidstaten in de Tweede Kamer?

harryverdetsie | 27-02-20 | 20:49 | 1

Menige afgevaardigde weet zichzelf niet afgevaardigd door de kiezer.

Arachne | 27-02-20 | 23:37

Ik zie het al helemaal voor me:

Groepje militairen die pang pang roepen terwijl ze door Ali met een AK47 neergemaaid worden.

Leuk voorproefje wat ons te wachten staat trouwens, staat in de laatste alinea:

"Ook zei Halsema meer gebruik te willen maken van de mogelijkheden om camera’s van winkeliers en particulieren aan te sluiten op Live View, het uitkijksysteem van de politie"

Eerst niet handhaven tot de hele stad een grote criminele shithole is, en dat gebruiken om een politiestaat op te tuigen. Uiteraard onder leiding van (extreem) links. Waar hebben we dat eerder gezien...

DMaN | 27-02-20 | 20:44 | 3

Gelijk een camera op het schijthuis hangen dan.

hier openen | 27-02-20 | 20:52

Dat groepje militairen hebben een gedegen schietopleiding genoten i.t.t. Ali. Ali denkt te kunnen schieten met een AK47 en richt de loop al schietend van de grond naar het doelwit (al of niet met de ogen dicht). Ali denkt dan ook stoer te zijn door op volautomaat zijn hele magazijn door heen te jassen.

Militairen daarentegen leggen aan en schieten (indien nodig halfautomatisch) Ali en zijn makkers met een paar kogels naar de eeuwige jachtvelden, niet te vergelijken, geen enkele contest en zeker geen pang pang.

thephysicist | 27-02-20 | 20:57

Kan alleen m’n eigen plempsels nog maar plempen.
Watzkebeurt?

Datgingniegoed | 27-02-20 | 20:44 | 2

Ik je plempsels

clockandhammergame | 27-02-20 | 20:54

B. en K. zijn even afwezig. Als je nu op de wachtlijst gaat dan kan de vvd misschien mogelijk ooit welleens tijd voor jou nemen als die daar zin in hebben. En dat vinden ze leuk!

mvg,
Joop

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 20:54

Gaat aandelen play mobiel kopen...

P-unit | 27-02-20 | 20:43

Hmm,
Wat doet de browser maf.
En m’n reageer button doet t niet.

Datgingniegoed | 27-02-20 | 20:42 | 2

Even andere browser kiezen.

piloot47 | 27-02-20 | 21:11

ctrl en F5

snapal | 27-02-20 | 21:41

Volgens mij moet dan eerst de grondwet worden aangepast.

squadra | 27-02-20 | 20:39

Wat een brevet van onvermogen...

Feitenpliesie | 27-02-20 | 20:38 | 2

Maar Frank ziet er wel stoer uit! En kan 'ie ook een lammetje van de slacht redden?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 20:46

Reageren op reaguursels doet het even niet bij mij. Maar wat bigstone zegt op -> | 27-02-20 | 20:02 <- dat laatste zinnetje vooral. En dan vraag ik me af welke oet wil nu nog bij de politie wil en welke andere oet nu nog bij het leger wil.

sjef-van-iekel | 27-02-20 | 20:37

Rustig iedereen, rustig. En ja, ik ben een Amsterdammer.

Poesman | 27-02-20 | 20:30 | 3

Nou dat is dan heus wel zielig voor jou volgens andere mensen die ergens anders geboren zijn.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 20:33

Ja en stoeptegels controleren in tuintjes.

deministerpresident | 27-02-20 | 20:18

Ketenmariniers :) .

Dzjengis-Somebody | 27-02-20 | 20:14

... semper penis

Sgt. Pepper Spray | 27-02-20 | 20:08

Als het zover moet komen dat het leger moet worden ingezet, dan is het dus echt helemaal dikke shit daar. Nog even en de noodtoestand kan worden uitgeroepen.
Vraag me af welke bevoegdheden c.q. mandaat de soldaten van oranje hebben of krijgen.
Tanks in de straten, doet u dat niet denken aan het Plein van de Hemelse Vrede? Het communisme dienst nergens voor terug.
Incompetentie van het stadsbestuur in optima forma, maar het Min. van BiZa (Ollonkreng) grijpt niet in. Wat een stad, wat een land.

Broadsquire | 27-02-20 | 20:06

Pinda pinda....

David000000007 | 27-02-20 | 20:04

Het leek me beter als ons leger die stad hermetisch af zou sluiten.

Abject | 27-02-20 | 20:03

Politie kan/wil niets van het beleid uitvoeren. Of zijn van het zelfde ras als het tuig, of word helemaal de tering k...., gescholden door totaal geen respect. Plus het leger is lekker goedkoop omdat heel Nederland dat mag betalen.

bigstone | 27-02-20 | 20:02 | 1

Respect krijgen ze van mij ook niet. Respect moet je verdienen! Fatsoen, dat moet je doen. Ik zal de politie fatsoenlijk behandelen, maar zeker niet met respect! Mijn respect heeft de politie al jaren geleden verloren met hun jacht op de portemonnee van de burger en de criminelen laten lopen.

Gandalph | 27-02-20 | 20:40

Als je het leger in moet zetten om orde op zaken te stellen en de orde te handhaven heb je als overheid zowel lokaal als nationaal flink gefaald en dan moeten ze met pek en veren uit den haag gejaagd worden.

Ik_ben_geen_robot | 27-02-20 | 20:01

Laat ze lekker rotten in amsterdam. Hier kiezen ze toch zelf voor? Doei!

anti-fatwa | 27-02-20 | 19:58 | 4

Malle nichtjes, overdreven nichten en iedereen die in Amsterdam blijft wonen. Rem Koolhaas zei het onomwonden: bewoners van de stad, de losers van de 21e eeuw.

Het brein erachter | 27-02-20 | 20:45

Nou gok dat dat toch het platteland gaat worden!

Lorejas | 27-02-20 | 21:47

Mee eens! A'dam rondom losspitten en de Noordzee in duwen!

Lexus01 | 29-02-20 | 01:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ons leger is een verzameling waardeloze pianisten.

Turbulentie? | 27-02-20 | 19:56 | 1

Zeg dat een operator van de MARSOF is zijn gezicht, en blijf dan vooral staan.

AdPatat1960 | 27-02-20 | 20:50

Het komt allemaal omdat het land steeds voller wordt.
Dan heb je het leger nodig.

laurentius | 27-02-20 | 19:55

Wat een ongelofelijk zooitje in de stad van vrede.
Miljoenen versplillen aan gelukzoekers die al lang hadden moeten worden uitgewezen en gepensioneerden en vrijwilligers inzetten om de orde te handhaven.
Dat heeft die lul van een Groot Wassink en mevrouw kaaklem Halsema toch maar mooi voor elkaar.
Als je niet beter weet zou je denken dat het een klucht is en dat is het ook , zij het dan dat die de werkelijkheid is.

oakmont | 27-02-20 | 19:55

Worden de soldaten eerst GL geïndoctrineerd?

Bram-Jr | 27-02-20 | 19:51

Ze gaan heus niet met die pantserhouwitser (55 ton) in Amsterdam rijden, na een aantal ritjes kan men opnieuw de boel asfalteren en bestraten. Go 107 Afdva

thephysicist | 27-02-20 | 19:51 | 1

Lol, rij ze gewoon plat met de "bakkerskar".

knutsel_ | 27-02-20 | 19:55

lol 020 slaat nog geen deuk in een pakje boter .

Modi | 27-02-20 | 19:48

GS.
De reageerknop doet het niet meer.
Ligt dan aan mijn pc of aan jullie?
Kan het ermee te maken hebben dat ik weggejorist en weer teruggejorist was?

snapal | 27-02-20 | 19:45 | 4

@AdPatat1960 | 27-02-20 | 20:49:

Valt allemaal wel mee, eerlijkheid gebiedt dat ik dit ook hier van een andere reaguurder heb vernomen. Alleen kan ik niet meer de tegel vinden wegens verborgen om de credits te geven.

thephysicist | 27-02-20 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Wie betaalt de kogels?

Heel slechte ontwikkeling.

Kaas de Vies | 27-02-20 | 19:44 | 3

Vreemde reactie van een kolonel in spé.

threeheadedmonkey | 27-02-20 | 19:48

Misschien ligt er nog wat Gladio meuk in de Scheveningse bosjes.

hier openen | 27-02-20 | 19:56

Checkpoints met roadblocks en veel ervaring in de woestijn.
Ik zie alleen maar voordelen.

Mr.Crowley | 27-02-20 | 19:44

(grond)wettelijk verboden om het leger in te zetten tegen het eigen volk. Er schijnt wel een EU-wet te zijn gemaakt die het mogelijk maakt om het leger van het ene EU-land in te zetten in het andere EU-land.

Premier Trutte | 27-02-20 | 19:42 | 2

'tegen het eigen volk'. Dat is de crux. Ik zie geen probleem!

HoogToontje | 27-02-20 | 20:02

Ter ondersteuning van het eigen volk, dat is ook het politie korps.

Datgingniegoed | 28-02-20 | 06:28

Misschien kunnen ze vast even langs de gesubsidieerde yogales voor illegalen, en die oppakken en uitzetten, om op te warmen.

Harry.Langezwaal | 27-02-20 | 19:40

Die ytank lijt wel zo'n dummy opblaastank, zal ook wel zo zijn.

ritter vn hüpfburg | 27-02-20 | 19:40

Toen ik recent op het stadhuis was kraaide men nog steeds 'islam is vrede!', dus hoe dit nou kan?!

HoogToontje | 27-02-20 | 19:39 | 4

@snapal | 27-02-20 | 20:12:
Maar dat een gematigde moslim een vinger uit zou steken als de harde kern de ongelovigen gaat vervolgen, geloof ik niet.
Daarom horen ze hier niet thuis, de islam hoort in een Islamland, minimaal99 procent moet islamiet zijn, anders krijg je geheid gedonder in de glazen.

snapal | 27-02-20 | 20:21

@Zeiss | 27-02-20 | 20:18:
Probeer altijd objectief mijn mening te geven, jammer dat als je niet radicaal overkomt, het lijkt alsof je een voorstander bent. Dat ben ik dus niet.

snapal | 27-02-20 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

test

Gokmaar | 27-02-20 | 19:37 | 4

Werkt weer.

HoerieHarry | 27-02-20 | 19:41

-ikel

beldewouten | 27-02-20 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Het Leger des Heils?

Schriever | 27-02-20 | 19:37

Heeft er werkelijk iemand naar Walter Fraans geluisterd?

phantom2 | 27-02-20 | 19:36

Ja ook wij wonen in Amsetrdam of zo iets als Rotterdam ofzo, en dat is heus wel zielig wat sommigen van jullie betreft.
Nou leuk vertroeven dan In Emmen of Zappermeer oid ...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 19:35

Denk denkt weer niet na, aardappelschilmesjes waren appelschilmesjes.
Iedereen weet dat scholieren graag een appeltje schillen (met wie ze problemen hebben)

snapal | 27-02-20 | 19:35 | 2

Dat was inderdaad een nogal achterlijke reactie op de tweet van Nanninga. Met zijn "context". Hier heb je je context Khan: tenzij je op de spinazieacademie zit heb je geen mes nodig op school, pannenkoek.

knutsel_ | 27-02-20 | 19:38

@knutsel_ | 27-02-20 | 19:38:
Zekers, als schoolhoofd zou ik ze gelijk naar de Blokker sturen> ga maar een dunschiller kopen en anders moven.

snapal | 27-02-20 | 19:57

Mannen met een ander paspoort die met antitankwapens op rechtbanken schieten, handgranaten neerleggen en volautomatische wapens leegvuren werden altijd al door het leger geneutraliseerd. Het gemak waarmee wordt aangenomen dat dit criminelen zijn, is naïef en maakt ons kwetsbaar. De wereld is niet meer zo vredig. Terroristen zoeken bewust de grens tussen het werkgebied van het leger en het terrein van de politie. Ze hopen dat in het grijze gebied ruis ontstaat en een goede reactie uitblijft. Ondertussen wordt de ene ondernemer na de andere voor een jaar gesloten, regelmatig een zakelijk of zelfs persoonlijk faillissement. Het wordt tijd de rekening neer te leggen bij daders, in plaats van belastingbetalers zonder opsporingsbevoegdheid of geweldsmiddelen. Stop het gratis uitbesteden van onze veiligheid, pak de geweldsmonopolie terug van het addergebroed op straat.

Feynman | 27-02-20 | 19:35 | 2

+1. Inderdaad, tegen vijandelijke legers zet je het leger in. Dat is geen zaak van de politie of het strafrecht.

HoogToontje | 27-02-20 | 19:43

Wellicht wordt het weer eens tijd dat ze het komplete Nederlandse politie apparaat op de schop nemen, dat is inmiddels ook alweer 30 jaar geleden.
Mag van mij best wat meer op de USA lijken, ook de straffen mogen best wat forser. In de buurt van Almere weet ik nog een paar hectare grond voor een flinke gevangenis.

hier openen | 27-02-20 | 20:28

Hé, dat heeft FVD (of in ieder geval Klaas Wilting bij het FVD congres) ook eens geopperd nadat bleek dat er enorme politietekorten waren in de grote steden.

GroetenVanUrk | 27-02-20 | 19:35

Haha... dat deze gedachte alleen al opkomt bij GroenLinksburgemeester Halsema is zeer bijzonder. Reality check voor La Halsema.

Amsterdamsko | 27-02-20 | 19:33

Nee, dit is een schending van alles wat democratie is. Militairen worden niet op burgers ingezet. Mensen die dit basisprincipe niet snappen hebben niet opgelet op school. Politie is voor burgers. Dan scholen ze die militairen maar om naar politieagenten.

tragic1911 | 27-02-20 | 19:32 | 4

Als je met handgranaten en ak-47’s rondloopt loop je rond met militaire wapens dus hoef je wat mij betreft ook niet als burger behandeld te worden. Het pamperen en wegkijken moet maar eens over zijn. Waarom medelijden hebben met gewetenloze criminelen die onschuldige burgers met militaire wapens terroriseren?

Sinterbikske | 27-02-20 | 19:49

@HoogToontje | 27-02-20 | 19:46: Landen die geen democratie zijn, handhaven en bewaren hun systeem ook met de inzet van het leger.

tragic1911 | 27-02-20 | 19:32 heeft dus volledig gelijk.

Arachne | 27-02-20 | 23:30
▼ 1 antwoord verborgen

Je moeder en je broer zijn de baas in Amsterdam geworden.

Poesman | 27-02-20 | 19:31

Maar dan moet het wel iets makkelijker worden om preventief te fouilleren, zonder beperkingen en gezever over etnisch profileren.
Etnisch profiteren mag toch ook? Daar vindt niemand wat van

laurentius | 27-02-20 | 19:31

Helemaal geen slecht idee.
Zeker met de huidige situatie.
Kunnen we wel quasie mans lopen doen met onze 12 geleasde tanks tegen de russische grens aan maar dat paard van Troje staat allang binnen en ik geloof dat Poetin hier ook niet echt van onder de indruk raakt.
Mischien Is het slim om het teringzooitje eerst in ons eigen land oplossen voordat we de grote beer gaan uitdagen zonder winterjas.

Datgingniegoed | 27-02-20 | 19:30

En gaan de soldaten eerst aan onderstaand deuggedoe meedoen of is het er meteen erop en erover ?

"Binnen het Amsterdamse politiekorps is in de afgelopen maanden een virtual reality-simulatie ontwikkeld die agenten bewust moet maken bij wie en op welke manier zij proactieve controles uitvoeren. Agenten worden in de simulatie geconfronteerd met hun eigen vooroordelen en dat moet etnisch profileren in de praktijk voorkomen"
bron: AT5

Hadiho | 27-02-20 | 19:29

Misschien heeft Marco Kroon wel zin om stadmarinier te worden. Die heeft toch niks te doen. Dan laten we hem gewoon als een soort Batman los op Amsterdam.

VanBukkem | 27-02-20 | 19:26 | 2

Maar dan wel met Batman masker! En zijn hulpje wordt Robje, de robotboy wonder!

Sinterbikske | 27-02-20 | 19:29

Zolang hij maar netjes in de gracht pist.

ikbenerweer! | 27-02-20 | 19:34

Weten jullie wie ook het leger in Amsterdam inzette?

ikbenerweer! | 27-02-20 | 19:25 | 2

Sinterklaas had een leger aan zwarte pieten. Mogen niet meer ingezet worden van gemeenteraad.

straatsurfer | 27-02-20 | 19:28

Majoor Bosshardt?

Wim Venijn | 27-02-20 | 19:29

Wat is dat toch al dat gekanker op 020. Zoals elke wereldstad heeft 020 zijn problemen, maar vergeleken maar andere wereldsteden gaat het er toch redelijk goed. Natuurlijk het kan beter maar het kan ook stukken slechter kijk bv naar Brussel of Parijs.

straatsurfer | 27-02-20 | 19:22 | 10

De "kijk eens in andere steden" opmerking die je veel in debatten ziet. Je ziet dat ook als je terecht over NL vragen stelt, of ontevreden bent. Of over de T.Kamer. Over de belastingdienst (in Cuba zijn ze corrupter oid). Het glas is half vol etc.

Het gaat niet om hoe het elders is. Het gaat om hoe onze standaarden en verwachtingen zijn, hoe Amsterdam onder goed bestuur zou kunnen en moeten zijn, en hoe het nu is.

Het is een prachtstad. Als ze voldoet aan haar potentieel. En dat doet ze niet door waardeloos bestuur. Lokaal en landelijk. Dat ze dan nog steeds beter te hachelen is dan Brussel is puur mazzel.

DeJemelscheet | 27-02-20 | 19:40

@straatsurfer | 27-02-20 | 19:31:
U weet niet waar u over praat en is ook geen amsterdammer. Het enige wat aan de Javastraat veranderd is, is het wegdek en wat nieuwe boompjes. Voor de rest is het nog erger dan vroeger, agressieve
allochtonen met hun witwas bedrijfjes en wat "hippe" cafe/restaurants voor wat studentjes die van buiten Amsterdam hip multicultureel willen wezen.

De ellende is niet verplaatst buiten de ring, nog steeds prima binnen de ring te vinden. Ga voor de grap naar het Mercatorplein en de straten in die buurt, allochtonen ellende, met hier en daar arme autochtonen die niet weg kunnen.

thephysicist | 27-02-20 | 19:41

@BubbelWater | 27-02-20 | 19:37: vind ik niet echt inclusief, dat alleen 070 recht zou hebben op het gebruik van het woord kanker. Weet je wie ook woorden verbood?

Sinterbikske | 27-02-20 | 19:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Reaper drones met raketten.

Blasfemie | 27-02-20 | 19:22 | 5

@hier openen | 27-02-20 | 19:48: ja heb hem al een paar maanden, naar alleen nog online gespeeld. Ik moet zeggen dat ik toch het lekkerst voor het laatst bewaard heb. Wat een een mooi spel zeg!

Sinterbikske | 27-02-20 | 20:03

@Sinterbikske
*spelletjes*
Jij wordt mijn volgende favoriet! Je lult zo dom: Ik heb nu al zin in jou!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

De definitie van "ander gespuis" kunnen natuurlijk ook boeren of burgers zijn.

Reebensteeltje | 27-02-20 | 19:21

Een land dat het leger inzet tegen zijn eigen bevolking (gebeurd al via de DSI bv) noem je een dictatuur.

Petroselinum crispum | 27-02-20 | 19:20 | 1

Ik neem aan dat ze niet worden opgetrommeld om parkeerbonnen uit te delen en alleen ter ondersteuning.

Datgingniegoed | 28-02-20 | 06:34

Warzone 020, het Malmö van de Lage Landen.

suscrofa | 27-02-20 | 19:20

Dus ze staan buiten de ring?
Oh wacht dat is etnisch profileren.

Miezerig | 27-02-20 | 19:19

Is de staat van beleg al aangekondigd?

ZZP-er | 27-02-20 | 19:19

Ik kan geen reaguurders meer blokkeren of favoriet maken (niet dat ik dat ooit heb gedaan of behoefte aan heb, maar Premium privileges die me worden ontnomen voelt raar.

BubbelWater | 27-02-20 | 19:18 | 6

@Brabeaulander | 27-02-20 | 19:20: Dank u. U heeft mijn op 19:16 genoemde probleem gefikst.

Joehoe @Joris, 't is opgelost. Nevermind.

DeJemelscheet | 27-02-20 | 19:21

Het werkt weer Idd.

Sinterbikske | 27-02-20 | 19:22

"Redactiepraat" is na maanden kapotstuk zijn ook weer gefixt. Ik mag die nieuwe Joris nu al.

threeheadedmonkey | 27-02-20 | 19:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat ze ook maar naar 040 komen, hier is ook hartstikke gezellig. Van mij mogen ze met scherp schieten.
"Politie waarschuwt na zes straatroven in tien dagen in Woensel -- Politie waarschuwt bewoners: ,,Probeer voor het donker thuis te zijn”

Brabeaulander | 27-02-20 | 19:18

Dacht dat het aan mij lag, maar ik krijg nu spontaan de redactiepraat weer voor mijn kiezen? Als ik dan toch mag kiezen: probleemloos reaguren alstublieft?

Hetkanverkeren | 27-02-20 | 19:16

Joris, ben je er nog? Ik probeer te reageren en de reageerlink werkt niet. Geen reactie op klikken, geen url. Niks. De cursor verandert wel in een handje, maar meer niet.
Joris. Waar ben je???

DeJemelscheet | 27-02-20 | 19:16 | 1

Laat maar Joris. @Brabeaulander heeft me er door gesleept.

DeJemelscheet | 27-02-20 | 19:22

Zelden zo'n incompetente teringzooi gezien als nu in Amsterdam. Nogmaals, ik wil af van het predicaat hoofdstad voor deze shithole.

knutsel_ | 27-02-20 | 19:15

Ik kan niet meer reageren op reacties met mijn telefoon. Meer mensen last van?

Sinterbikske | 27-02-20 | 19:15 | 2

Chrome browser is ok met reaguren. Maar onder mijn andere browser is ie kapotstuk, ja.

Wim Venijn | 27-02-20 | 19:17

J

hier openen | 27-02-20 | 19:22

Zijn er al laadpalen voor tanks dan?

Schietmijmaarlek | 27-02-20 | 19:15

Vroeger, toen de mariniers nog van huis durfden, kwamen ze daar ongevraagd de orde herstellen.

Janas | 27-02-20 | 19:15

Hahahaha. Dus je maakt eerst je hele politiekorps kapot met je politiek correcte geneuzel en daarna mag defensie het oplossen? De tering... Maar mogen onze echte soldaten wel etnisch profileren?

Enter Yeti | 27-02-20 | 19:15

Die Pantser houwitser lijkt toch wel veel op de Nashorn of de Ferdinand.

Acidstain | 27-02-20 | 19:14

Ik heb liever dat al het crimi-tuig in Amsterdam blijft.

Polarisator | 27-02-20 | 19:13

Kan het leger daar geen coupe plegen. De macht overnemen en de boel daar controleren, totdat de bevolking zelf op rationele gronden een nieuw bestuur kan kiezen. Dat Amsterdam zich weer aan de wet gaat houden, en meewerkt illegalen het land uit te zetten ipv gratis chakra lessen te geven. Amsterdam is de hoofdstad van het land. Moet het leger niet ingrijpen als deze stad langzaam in een shithole verandert?

Fijn_dat_je_er_bent | 27-02-20 | 19:13

Doet u mij voor 6,7 miljoen aan defensie personeel. Rekening naar de rest van NL aub.

hier openen | 27-02-20 | 19:12

Krijgen we dit soort taferelen in Amsterdam:
https://www.youtube.com/watch?v=lfH0qQsXXpw
Ik ben voor.

VanBukkem | 27-02-20 | 19:12

Ik dacht dat het leger bij een vorige oefening in Noorwegen was doodgevroren?

Roehm | 27-02-20 | 19:12

Soldaten schieten eerst en vragen daarna. Slecht idee qua instelling. Gewoon F-16 net als in Afghanistan bommen laten gooien. Stond ook iedereen achter... Herstelbetalingen

TheseDays00 | 27-02-20 | 19:11

Testbibi

GU | 27-02-20 | 19:11

Tja. Met 3,8 miljard euro schuld moet je ergens op bezuinigen.

schoon-schip-maken | 27-02-20 | 19:10

Mogen hun voertuigen op diesel wel de stad in

Stollingroles | 27-02-20 | 19:10 | 1

Dat is het mooie, als je betaald wel.
Alsof je betaald de uitstoot dan ook weg is.

Miezerig | 27-02-20 | 19:21

Het werkt wel. In 1970 heeft het korps mariniers de dam schoongeveegd van Damslapers en ander ongewenst tuig waar de stad al jaren last van had, maar waar het het gemeentebestuur maar niet lukte om er tegen op te treden.
nl.wikipedia.org/wiki/Schoonvegen_van...
Ik zeg doen, laat de mariniers nog maar een keer komen en al het ongewenste tuig dat Rutger Groot Wassink met open armen heeft ontvangen weg te jagen.

Osdorpertje | 27-02-20 | 19:09 | 1

Dan staat iedere kolom in de krant vol over hoe verschrikkelijk en racist het leger wel niet is, npo1 plant alvast extra inzendingen in en nationale sport wordt leger afzoeken. Ja, echt tof joh. Legerwerk is heel wat anders dan politiewerk. Laten we dat aub zo houden.

Gazelle | 27-02-20 | 19:41

Dat kun je al die vluchtelingen toch niet aan doen?
Zijn ze hier net herstellende van hun oorlogstrauma's worden ze in vrijstaat Amsterdam geconfronteerd met beelden die doen denken aan het verleden. Willen ze straks weer weg.

ArieR68 | 27-02-20 | 19:09

Gaat het Leger dan een Foei gesprek houden?

Bolder | 27-02-20 | 19:08

Wilders stelde dit laatst ook voor.
Hoongelach was zijn deel.

Toetsenbordcomplex | 27-02-20 | 19:08

Inzet tegen tegeltjes wijsheid!

abeltasman | 27-02-20 | 19:08

Want DSI mag nu niks in Amsterdam? En dat terwijl nou juist de Koninklijke Marechaussee is gedaagd door de groenlinkse stoottroepen van de Amnesty Intersectional en consorten wegens etnisch profileren. Op dat lieve duurzame Schiphol van grootaandeelhouder Amsterdam.

Zo'n Republiek van provo's gun je gewoon hun Stadsmariniers: Remember de Dam!

Hetkanverkeren | 27-02-20 | 19:07

Amsterdam oogt binnenkort ondanks de toenemende drukte, leger.

Toetsenbordcomplex | 27-02-20 | 19:07

Zou ze veel meer laten doen dan alleen arresteren van zware criminelen. Net als in Rome inzetten op heel veel locaties met zwaar geschut. Liefst daarmee benen of vluchtauto doorzeven wanneer iemand probeert te vluchten na plofkraken, na het ouderen beroven of na afrekening onderlinge criminelen en zo. Licence to shoot. Moet je eens kijken hoe snel het dan is afgelopen met die criminele naffers.

Jan, Leiden | 27-02-20 | 19:07

Hee! Is onze tank weer operationeel?

Bigi Bana Boy | 27-02-20 | 19:07

Ah, schrok al, mijn phone doet het dus nog.
Dit in tegenstelling tot onze politie.

J-van-de-Bontekoe | 27-02-20 | 19:07

Gulliver | 27-02-20 | 19:03 | reageer |
Jah!

Mogwai | 27-02-20 | 19:06

Lijkt me goedkoper en makkelijker om meer politie in te zetten.

Victor_GS | 27-02-20 | 19:06

Leger heeft geen kogels en moet pang pang roepen, tot grote hilariteit van ene A. Penthouse.

Je kan nog beter MOElanders gewoon inhuren als huurlingen tegen de mocro maffia. IJzeren gordijniers maken gehakt van leipe mocro flavour.

Graaf_van_Hogendorp | 27-02-20 | 19:06

En dan straks lezen dat het leger etnisch profileert?

kweethetooknietbeter | 27-02-20 | 19:06

Jorissssssss kom terug!! Reageer knop stuk

Wim Venijn | 27-02-20 | 19:06

Wanneer ik 'De Jantjes van Femke' lees denk ik in eerste instantie aan die fascitische geweldsplegers van antifa en niet, zoals deze beeldspraak suggereert, aan die geweldige kerels die destijds de Dam schoonveegden van antifa-gelijk werkschuw anarchistisch tuig.

Vroeger... toen was geluk heel gewoon.

De waard zijn gast | 27-02-20 | 19:05 | 1

Als ik “De Jantjes van Femke” lees denk ik In eerste instantie natuurlijk aan haar kwarktassen.

down | 27-02-20 | 20:12

Op desktop ook kapotstuk

ikbenerweer! | 27-02-20 | 19:05

Wat kost dat?
En wie gaat dat betalen?

Ik weet nog wel een kostenpost van 7 miljoen die ze uit de Amsterdamse gemeente begroting kunnen halen.

Bon-sens | 27-02-20 | 19:04

De Marine laten patrouilleren in de grachten.

Polarisator | 27-02-20 | 19:04

Het reaguren op een reaguursel met de mobiel is kapot.

Gulliver | 27-02-20 | 19:03 | 6

GeenStijl.be werkt ook al niet..

Rest In Privacy | 27-02-20 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Helemaal gek daar. Het budget Defensie stelt al geen moer meer voor maar nu moeten ze daar dus ook nog politie taken van gaan vervullen. Ga je werk eens doen meneer de korps chef.

Bubske | 27-02-20 | 19:03

Is de site trouwens een beetje stuk?
Op reageren klikken werkt niet helemaal lekker en sortering oudste nieuwste gaat ook niet....

Is dit nog nieuws? | 27-02-20 | 19:03 | 1

Reageren en klikken werkt prima. En als dat jou nu niet meer lukt dan ben JIJ waarschijnlijk stuk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-02-20 | 19:41

Lijkt mij dat het incassobureau-binnenland geen zin heeft in hulp van incassobureau-buitenland.

Polarisator | 27-02-20 | 19:02

Doen ze eens wat.

overVecht | 27-02-20 | 19:01

Zie al een Leopard door de binnenstad rijden, verzakt alles nog meer.

abnormal me | 27-02-20 | 19:01

Gek genoeg heb ik veel meer vertrouwen in de 020 popo dan in de 0031 zandhazen.

Rollins | 27-02-20 | 19:01

Militairen vallen niet onder de burgemeester, hopelijk flikkeren ze de illegalen eruit en vegen ze de straten schoon van rondhangend tuig. #voor

Wim Venijn | 27-02-20 | 19:00

Mensen door soldaten uit hun huis laten halen is zo Amsterdam.
Femke zal blij zijn.

Gulliver | 27-02-20 | 19:00

Is dat niet een soort van staat van beleg maar dan in een voor dit land kenmerkende gedoogconstructie?

Graaisnaaiert | 27-02-20 | 18:59

Prima toch?
Het leger heeft het niet druk.

HoerieHarry | 27-02-20 | 18:59

Die pang pang roepende ventjes? Yeszzz kijk maar uit crimineeltjes

DeutschlandUberAlles | 27-02-20 | 18:58

Militair zal men hoogstens helpen met observaties, zware voertuigen en back-fill. Advocaten bewaking zou onder politieleiding ook nog wel kunnen. Gewoon aanhoudingen doen is totaal uit den boze. We leven in een rechtsstaat.

MaarFeitelijk | 27-02-20 | 23:25

Hebben we nog een leger dan?

skoftig | 27-02-20 | 18:56 | 1

Nou inderdaad, in 1980 hadden we tenminste nog pantservoertuigen, die de stad letterlijk schoonveegden

Nederlandop1 | 27-02-20 | 20:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken