Rob de Wijk WOEST om subsidie-onthulling GS
Lekker stijlloos relletje waarbij Rob de Wijk haphaphapt alsof het 2015 is en we aan de vooravond van een episch referendum staan
vlnr PG, AJ, JJ en OK Boomer, de dienstmaagden van Ursula
Afgelopen zondag wisten we te vertellen dat de propcast van Gaap Jansen en PG Boomer 25.000 euro subsidie van de Europese Commissie heeft gekregen. Vonden we komisch, want het maakte ons kwartetspel van valsspelers vol. Helemaal toen BNR-hoofdredactrice Mireille van Ark bevestigde dat Boekie & De Wijk ook, zoals het gerucht al langer gaat, betaald zijn met EU-subsidie.
Maar waar Jaap Jansen al een paar dagen stoïcijns zwijgt over een paar vriendelijke vervolgvragen (zie onder), gaat Rob de Wijk - een bekende subsidiefraudeur - helemaal aap. Hij verwijt zijn eigen hoofdredactrice ”nepnieuws” (maar vraagt wel expliciet om verdere verspreiding van het GS-topic, waarvoor dank). Heerlijk toch, dat er in 2020 nog steeds dichtgetikte mediadino’s zijn die er niet tegen kunnen als demense niet klakkeloos luisteren, maar terugpraten.
Nog even aux serieux, wat al die eurosubsidies voor eurofiele propcasts betreft. Ja, die ouwe bokken waren sowieso al buklaafjes van Brussel. Daar verandert gratis geld niet zo veel aan. Maar dat is juist het probleem: Als onvermeld blijft waar hun fondsen vandaan komen, waar ze heen gaan, hoe ze gebruikt worden en onder welke voorwaarden, en wanneer de EU enkel hen goed gezinde media sponsort, is het geen pluriformiteit maar gewoon reclame inkopen onder de suggestie van objectiviteit. Want we associëren Brussel nou niet direct met “pluriformiteit” of “kritische journalistiek”, en wel met propaganda en zelfpromotie.
Allez. We danken de Weledele Wijze Rob de Wijk voor het lachen. Hebben wij als kleine independent publisher toch nog profijt van die subsidie.
Social
OK boener
Reaguursels
InloggenEen PvdA’er zonder subsidie is als een duizendpoot zonder pootjes: komt nergens. Hier legt GS de vinger precies op de zere plek van de ware corruptie in NL. Hoe zat dat bijvoorbeeld ook weer met het depressie-festival? Ook PvdA.
25.000 euro is blijkbaar een standaard subsidiebudget, niettegenstaande dat onderstaande geen belastinggeld betreft maar ten koste komt van de commerciële omroep.
nos.nl/artikel/2323663-veronderstelde...
Je kunt een hele dag koken voor een heerlijke maaltijd.
Of je pleurt een kant-en-klaar maaltijd in de magnetron.
Ik heb daar geen oordeel over. Behalve; noem jezelf geen chef-kok als je met je biertje in de keuken rondhangt tot je "ping" hoort.
Jezelf "betrouwbaar" of zelfs "journalistiek" noemen als je niks anders doet dan de kant-en-klaar nonsens van de EU opwarmen is echt nog veel treuriger.
Liegen over van wie je allemaal subsidies krijgt terwijl je je hele leven al op subsidies leeft; nog veel sneuer.
En dan anderen verwijten dat ze net zo zijn als jijzelf, zonder daar enig bewijs van te hebben?
Ik gun zelfs mijn ergste vijand geen kind als de Wijk.
En het treurige is dat dit niet alleen voor de Wijk geldt.
Waar zijn al die EU-juichaapjes die iedereen met een IQ boven de 20 er jarenlang van beschuldigden door Poetin gesteund te worden?
Waar zijn al die EU-trollen die jarenlang dissidenten verdacht maakten vanwege "Russisch nepnieuws"; dat inmiddels niet eens blijkt te bestaan?
Waar haalt de hedendaagse doorsnee burger werkzaam in het arbeidsproces de tijd vandaan om de hele dag te koken voor een heerlijke maaltijd, als je geen kok van beroep bent?
Beste mensen dit is #eupropaganda, u kent het wel de wij van WC-eend EU reclame, en de kosten daarvan duidelijk in beeld!
Aardig inkijkje uit 2016 al weer bijna 4 jaar geleden..... 3.9 miljard per jaar!
Budgetten gaan alleen omhoog bij de #EU
Subsidie? Smeergeld zal je bedoelen.
Van Wijk gaf ooit commentaar over de shock and awe strategie van de Amerikanen in 2003- de supersnelle overwinning van de Amerikanen - in Irak. En maar roepen hoe erg het is wat de Amerikanen doen. Echt een volkomen mafklapper die volledig naast de pot pist en niets dan alleen links liberaal geluid uitgeeft. En nu is hij dan een fossiel die niets betekent en niets weet! Prutser pur sang!
Ik begrijp nu dat als je ooit in je leven subsidie van de EU krijgt je de rest van je leven verdacht bent. Want alleen nog maar in staat om pro EU propaganda uit te kramen.
Maar hoe zit het dan met onze boeren? Die verzuipen zowat in de Brusselse subsidie.
Zijn die daardoor nu ineens ook allemaal pro EU?
Bestaat er ook nog zo iets als een eigen mening? Journalestieke integriteit?
Het is gewoon een vorm van belangenverstrengeling, moeilijker dan dat is het niet. En uw volkomen misplaatste vergelijking met de boeren doet daar niets aan af.
brownsugar | 18-02-20
Je begrijpt helemaal niks, want je hebt de column waar je op reageert niet gelezen.
Je bent niet heel je leven verdacht als je ooit eens subsidie krijgt.
Niemand hier zegt dat.
Het is juist de Wijk die herhaaldelijk beweerde dat iedereen die het ooit eens niet met hem eens was, voortaan altijd verdacht is want "buitenlandse subsidie".
Met als kanttekeningetjes;
- de Wijk heeft nooit bewijs geleverd van subsidies voor dissidenten;
- hijzelf krijgt dus aantoonbaar wèl subsidie, zowel van NL als van de EU.
De kolenkit verwijt de witte lakens dat ze zwart zijn.
Waar toch aan toegevoegd moet worden dat de Wijk subsidie kreeg van de corrupte organisatie, waar hij reclame voor maakte. Dat mag, in principe; maar dan is het wel zo netjes om daar eerlijk over te zijn. En dat was de Wijk niet; en dàt is wat hem verdacht maakt.
.
De rest van je slogans is nog debieler.
Boeren vangen nauwelijks subsidie, trap niet in al dat nepnieuws.
En de Wijk vangt niet alleen subsidie, die fraudeert er zelfs mee. www.geenstijl.nl/5141172/hier-ligt-na...
Los daarvan.
De landbouw verdient pakweg 7 tot 10% van ons BNP. Zelfs als een klein deel daarvan subsidie zou zijn, dan is het merendeel nog steeds pure winst voor NL.
En wat brengen EU-subsidielaafjes die pleiten voor meer armoede op?
Die maken niks, produceren niks, verdienen dus precies niks.
Die krijgen NL-se subsidies om iedereen dom te houden.
En vervolgens ook nog eens EU-subsidie om iedereen dom te houden.
Ik zie echt niet waar de winst zit.
Derk Jan Eppink onthulde dit toch? Of werkt hij voor GeenStijl? Dat kan ook natuurlijk.
2 droeftoeters die in hun eigen bubbel hangen de Wijk en zijn vriendje die uit de VVD getrapt is.
Het is misschien al gedeeld, maar dit briefje van Jan is spijker op z’n kop:
www.briefjevanjan.nl/
Ik mis Ollongren. Nepnieuwsverspreider!
Robbie wordt arrogant en passief-agressief. Een goed teken.
En ik zit met verbazing naar de replies onder zijn tweet te kijken. Kan dat allemaal maar? Dat je een Linkse Godheid zo van repliek dient? Met je brutale, guurechtse bakkes?
Rob de Wijk, is een vogel die leuke uitspraken doet over targets en werkwijzen van inlichtingendiensten, maar ondertussen ver ingehaald was door simpele mensen van het type vakkenvuller bij AH. Dergelijke informatie krijg je in zijn geval natuurlijk wel alleen door kont te kussen van de gevestigde orden.
Of in andere gevallen juist totaal niet natuurlijk, maar dan hebben we het over een ander slag mensen...
Een ding in zeker, schoothondje van Wijk zit al sinds jaar en dag op schoot bij de hoge heren en het is altijd goed een dergelijke link in de spotlights te zetten.
"Voor de BNR redactie is het redactiestatuut leidend. Daarin is gewaarborgd dat externen geen invloed hebben op redactionele keuzes en afwegingen."
Het is alsof je een imam hoort spreken richting een goedgelovige presentatrice van Nieuw Zuur, kort nadat Saoedie-Arabië een miljoentje of wat heeft overgemaakt.
Die reactie van Mireille van Ark op Bart Nijman is toch om je te bescheuren?
'Klopt, een deel van de financiering van het programma kwam uit subsidie, geldt ook voor de andere programma's. Voor de BNR redactie is het redactiestatuut leidend. Daarin is gewaarborgd dat externen geen invloed hebben op de redactionele keuzes en afwegingen.' Hoe dom denkt ze dat we zijn? Dat gelooft toch geen hond? Zelfs Maurice niet.
Voor die tijd werden ze al via Instituut Clingendael van een zak geld voorzien. Internationale betrekkingen en vooral wapenhandellobby, zo lijkt het voor een buitenstaander. We zijn nu allemaal via de EU geld aan het verzamelen voor een EU-leger dus logisch dat ze op die langsrijdende trein stappen. De Wijk was ook voorstander van Oekraine erbij, gewoon expansiepolitiek en meer spanningen creeren, zodat zijn geldschieters meer omzet kunnen maken en dan maar hopen dat hij ook wat kruimels krijgt in de vorm van allerlei kleine baantjes met bij elkaar wel een hoop zekerheid en ongetwijfeld een prima pensioen. Ze worden niet betaald om objectief te zijn, het zijn wetenschappers anno VVD Rutte.
Prima vraag van Bart Nijman. 'Krijgt Arend Jan Boekestijn (columnist Elsevier) ook EU subsidie? Boekestijn doet daar dus heel vaag over'. Ik had vroeger een abbo op de Elsevier voor wat meer rechtse duiding, maar ik irriteerde me altijd kapot aan die pro Brusselse columns van Boekestijn. Nu wordt er klare wijn geschonken. Betaalde propaganda uit Brussel.
AJB is al heel lang bij Elsevier uitgekakt. In het begin ging het nog wel maar hij liep steeds verder weg van de doelgroep. Gelukkig hebben ze nu Elian.
@HD50 | 18-02-20 | 14:00: Geweldig. Goed om te horen dat die weg is. Ik dacht dat hij er nog steeds zat. Afshin Ellian lees ik graag. Het is alleen triest dat hij beveiliging nodig heeft.
Zoals anderen hier ook aangeven is BNR enorm achteruit gegaan qua luisterbaarheid. Hammelburg is ok en probeert altijd de nuance te zoeken (als voor de 1000ste keer Trump onder vuur wordt genomen bijv)
Eigenlijk zet ik BNR alleen nog aan voor Kees de Kort. Dat vind ik een goede kerel. Je zou hem bijna vragen een column te schrijven op GS
Kees de Kort lang niet gehoord. Ga ik weer eens naar luisteren, bedankt!
Die Correspondent in het VK doet (deed? ik luister niet zo vaak meer) ook niet veel moeite om haar eigen mening te verbergen.
Hammelburg doet doorgaans net zo hard mee aan Trump bashen en belachelijk maken, maar presteert het om met droge ogen te beweren objectief te zijn.
Kees de Kort is en blijft top. Evenals de Nationale Autoshow. Hammelburg hoort zichzelf veel te graag praten, net als die Roelof Hemmen met zijn debiele gelach. En dat Trump gebash is inderdaad uitermate vermoeiend.
BNR ging er bij mij uit toen Sjors Fröhlich daar hoofdredacteur werd, de juiste beslissing bleek achteraf.
In de periode voor Sjors Fröhlich was BNR aardig op weg, mag wel wat rebelser en hijgeriger achter financiële scoops aangaan.
@Tapu | 18-02-20 | 14:03: Ik kreeg het idee dat hij eerder stelliger was en nu wat vaker de nuance op zoekt maar wellicht vergis ik mij daarin.
@Watching the Wheels | 18-02-20 | 13:46: Geen dank. Mooie kerel
Het zijn geen EU adepten. Ze praten gewoon naar wie betaalt. Als ik morgen 25.000 euro geef praten ze de komende tijd 'rechts'. Hoe noem je dit soort ook alweer op de Wallen? Ik kan het niet zeggen, heb ik een Joris denk ik.
Het zijn hoernalisten.
*au sérieux
Is het subsidie of kopen van gewenste mening?
subsidoctrinatie
OT Sputnik pakt uit met groot MH17 artikel https://sputniknews.com/military/202002181078340158-leaked-docs-point-to-no-buk-missile-systems-around-mh17-crash-area-dutch-journo-reveals/ Nederlandse journalist https://maxfromthewharf.com/5510-2/ onthult JIT documenten. Geen BUK maar vliegtuigen............
Maar waar vind ik dat BNR redactiestatuut?
Daar doet men namelijk vaak nogal vaag over, en is in sommige gevallen zelfs niet openbaar.
www.denieuwereporter.nl/2012/01/redac...
Maak je daar geen illusies over, BNR heeft net zoveel met onafhankelijke journalistiek van doen als de VVD met liberale politiek of D66 met democratie. Waardeloze saaie zender met voorgekookte interviews.
Heeft Mejonkvrouwe Ollongren al gereageerd...?!
Is het nog een jonkvrouw? Ik denk eerder een jonkheer.
@arlen | 18-02-20 | 13:02:
Jonkheer Ollongren.
@Watching the Wheels | 18-02-20 | 13:47: Nee jonkpot!
@vanrossum
Is het tegenwoordig een sport om zoveel mogelijk woordgrapjes/spelinkjes in een artikel te proppen? Paar grapjes prima, maar ik heb nu een compleet Geenstijl reaguurder woordenboek nodig om het artikel gewoon even te lezen en te begrijpen.
heeft GS ooit subsidie aanvraag gedaan bij enig EU instituut?
zo nee, waarom niet?
zo ja, wat was de uitkomst?
Het door de EU betaalde EU vs disinfo plaatste onterecht GS op hun site. Maar om het eens te proberen zou geen kwaad kunnen. Alleen al de motivatie van de afwijzing zal me benieuwen.
Ik dacht dat deze mensen vanuit zichzelf EU-adepten waren. Dat is op zich al vreemd. Nu blijkt dat ze zichzelf verkopen aan de hoogst biedende. Hoe heet dat ook al weer..........Kan er ff niet opkomen.
volgens mij zijn dat gewoon journalisten. die dien dat ook
Hoeren?
Ambtenaren...?!
Altijd bijzonder als instanties gaan reppen over de waarborging van onafhankelijkheid. De onafhankelijkheid is enkel op papier vastgelegd. Het feit alleen al dat het salaris van redactie en hoofdredactie door dezelfde partij wordt overgemaakt, zorgt er al voor dat van onafhankelijkheid geen sprake is. Laat staan wanneer men subsidies ontvangt van overheidsinstellingen. Instellingen waarop de pers, zonder de schijn van belangenverstrengeling, kritisch op zou moeten zijn.
Het wordt tijd dat al die politiek correcte (lees 'linkse') weg-met-ons-clubjes van het klimaat en het muljeu die deze samenleving kapot-procederen ook eens aan de schandpaal worden genageld vanwege de bakken met belastinggeld die ze van sympathiserende politici toegeschoven krijgen. Die omhooggevallen hippies van Milieudefensie voorop.
Narcistische Rob met zijn dandy-kapsel dankt zijn bestaansrecht aan het falen van de Nederlandse journalistiek, op de publieke NPO radio 1 hadden ze het vanmorgen met Plag weer liever een kwartier lang over Britje&Dreetje... Tja daar is met de pseudo-gewichtige Van Wijk-prietpraat moeiteloos overheen te komen, wat een land.
Van Wijk zit regelmatig met Peggold in de DDR66 Penthouse plannen te maken om definitieve afgang stop te zetten.
Boekestijn is een soort Peter de Vries. Afgeserveerd en toch in stand gehouden met baantjes.
Wat een heerlijke foto.
Ook na drie keer zien, kan ik een grijns niet onderdrukken!
Hylarisch die kop van Van Wijk. Die zou je op je wc-matje willen hebben.
Subsidie-aanvraag, wc-matjes met opdruk, indienen bij de EU?
Wat is eigenlijk het verschil met mosketen die van vreemde buitenlandse organisaties subsidie ontvangen?
De EU betaalt beter.
Twee vette handjes op één buik deze EU fanaten!
€25.000 is een bedrag waar een verpleegster een heel jaar voor moet werken, maar wat EU juichaapjes zomaar in de schoot geworpen krijgen.
Kan begrijpen dat ze dat liever niet aan de grote klok hangen.
De Wijk is/was ook van het Clingendael instituut. Dom en daar voor bezig zijn. Hij wilde Geert Wilders de mond snoeren. Zo eng is meneer. Die moet geen geld krijgen, die moet je alles afpakken.
Toch fijn dat 'wij', door kritiek te hebben op de EU, voor Rob's werkgelegenheidssubsidie zorgen.
Ook heel fijn, dat steeds meer bedrog aan het licht komt. Dat maakt dat sommige dames en heren gaan nadenken OF hun gedrag wel door de beugel kan. En vergeet niet heer van Wijk : Internet vergeet niet. Bij deze bent u ongeloofwaardig.
ik wil ook subsidie !
dit is overigens niet nieuw bijna alle beleidsbepalingen (van vuurwerkverbod tot warmtepomp van gasverbod tot kinderverbod) worden via lobbyen en dus via subsidies tot stand gebracht.
Natuurlijk. Anders moet ergens een ambtenaar verantwoordelijkheid nemen. En dus risico voor carriere... dat moeten we niet willen.
Het is zoiets als de NPO, gesubsidieerde propaganda.
Heb je dat helemaal zelf uitgezocht? Wat goed van jou.
Hij laat toch wel stinkend doorschemeren
dat vooral zijn eigen belang gediend te worden. Het zal hem vooral spijten dat hij zichzelf niet kan pijpen.
Self-Snowballing!1
Met niet of nauwelijks groei in het Zuiden kan Nederland niets verdienen aan het Zuiden (knoflooklanden). Alles wat aan de voordeur verdiend wordt, moet aan de achterdeur weer teruggegeven worden. Of er rest inflatie. De enigen die profiteren zijn bedrijven. Echt, zo'n onzin wat over de EU verteld wordt.
Geld is maar geld. Door het terug te geven aan andere landen kunnen die mensen weer spulletjes bij ons kopen.
En zo hebben we weer werk, valse gevoelens van eigenwaarde en maatschappelijke rust in de keet.
Mensen moeten beziggehouden. En ook de Rob de Wijken, mensen die hun school hebben afgemaakt, hebben recht op werkzaamheden.
@Polarisator | 18-02-20 | 11:50: Rob de Wijk verdient het ook. Geenstijl moet stoppen met de hetze.
Die prachtige export naar Zuid-Europa betalen we zelf. Of liever gezegd: de Nederlandse belastingbetaler betaalt voor de inkomsten van bedrijven. Bedrijf uit land B verkoopt spulletjes aan land A en krijgt daar geld voor van land A. Echter, land A heeft dat geld niet en dus krijgt land A geld van land B. We zijn eindeloos op de pof aan het verkopen. Leve de EU!
Het woord ‘subsidie’ kunnen we dan ook gewoon vervangen door het woord ‘smeergeld’.
Je zou haast de indruk krijgen dat de EU het journaille met smeergeld omkoopt. Vandaar al die partijdige pro-EU berichtgeving. Doet me denken aan een oud spreekwoord: "Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt". Steek die maar in je zak, Rob van Wijk. Dan ben je geen journalist meer, maar een spreekbuis van.
Een hoernalist.
Als je ze hoort op BNR dan is het een en al EU-hosanna en belachelijk maken van mensen die niet de polonaise meelopen. Boris Johnson is een clown, Donald Trump is een slechte clown. BNR gaat meteen uit bij deze twee hoernalisten.
Ik denk dat het nog meer oplevert dan preken in een moskee.
Maar NU, as we speak, NU krijgen we niks.
Doet mij denken aan Van Bill gaan Clinton.
“I did not have.....”
Dit is nog maar het topje van de ijsberg van de (financiële) verwevenheid van het journaille met de EU.
Opvallend dat er nooit geen kritisch woord over de EU komt, hadden we maar goede journalisten die eens zouden onthullen wat voor een corrupte bende het daar werkelijk is. Ook de smeuïge details blijven uit, het is 15 jaar geleden dat er artikels verschenen zoals "Cocaïnesporen in 90 procent van toiletten europarlement."
@sprietatoom | 18-02-20 | 11:49:
Om over de remsporen nog maar te zwijgen. Vooral die van Timmerfrans zijn legendarisch, in alle 90% van de toiletten.
@gestoptmetroken | 18-02-20 | 11:56:
Er reist een riool-ontstoppingsdienst mee als Timmermans zich verplaatst. En maar vreten als een zwijn.
@sprietatoom | 18-02-20 | 11:49: Ja maar dat is logisch. Als een EU-kritische journalist een gratis kop koffie van Boris krijgt, wordt dat wekenlang uitgemolken. Wij zijn namelijk onafhankelijke pers, betaald door de EU.
Subsidie = smeergeld = corruptie.
Doet je afvragen hoeveel EU subsidie deze mannen gekregen hebben voor hun pro Oekraïne campagne tijdens het referendum in 2016.
Dat zal je toch gewoon wel ergens kunnen inzien, mag ik aannemen ?
Plus Soros-gelden.
Ik ben niet verbaasd over boekestein en de wijk. Ik luister bijna dagelijks bnr en dan komen die 2 kleautviolen ook wel eens langs. Zij hebben nog nooit een kritische noot gekraakt over de eu noch de oligarchen in den haag
Hier idem. ALs die pannekoeken op zijn, kan BNR van mij wel even uit.
Waarschijnlijk wel over Trump..
Dat heet gekochte journalisten, bijna net zo erg als een gekochte politieman.
Rob wie??? Een drankhoofd en dito neus heeft hij in ieder geval!
De heer Rob de Wijk is een "ordinaire" lobbyist. Daar moet je op het gebied van integriteit dus verder niet teveel van verwachten. Overigens is de verwevenheid met de zogenaamde wetenschap ook in zijn geval frappant: hier nl.wikipedia.org/wiki/Rob_de_Wijk en voor de masochisten onder ons hier hcss.nl/expert/rob-de-wijk
Wellicht voor niet-ingewijden een voorbeeld van hoe onafhankelijkheid en wetenschap net zo hard op gespannen voet staan als onafhankelijkheid en media. In het Angelsaksisch heet dat een clusterfuck.
Ik luister niet meer naar de radioclub van BNR. Teveel ergernis en vaak saai, geen echte politiek media, zeker niet op de late avond. Hun "podcasten"zijn niet bij te houden, ongeorganiseerd.
Zeker niet meer nadat ik die 2 overdreven schijnheiligen Boekestein ( zo'n beetje overal al weggestuurd en uitgerangeerd , Harry Mens en BNR zijn alleen nog maar zijn verdien model ) en die nihilist de Wijk hoorde.
Wat een vreselijk geslijm over Europa en wat zijn ze het eens met D66 en Groen links. Nooit zoveel politieke onzin op de radio gehoord als die 2 bij BNR>.
( Behalve de heer Hammelburg is wel ok daar, maar die is er te weinig)._
Snapt BNR ( ook een beetje te veel auto magazin van Bas, trouwens ) nou niet dat ze met die 2 , vergif binnen gehaald hebben. ?
Ze brengen hun verhaaltjes zonder enige inhoud, empathie en zitten constant te lachen op de radio. Ze denken natuurlijk aan de centjes die ze voor die onzin krijgen. Als ze dan nog subsidie voor hun onzin zouden krijgen, "zakt mijn broek af"!
BNR wordt eens wakker !
The Green Quest met Harm Edens , ook vreselijk om naar te luisteren...
Dus ben ik ook mee gestopt !
@laurentius | 18-02-20 | 11:35: ask me anything is ook al zo tenenkrommend
Helaas reikt het geheugen van de Nederlander doorgaans niet verder dan het journaal van gisteren en het tweede doelpunt in de tweede helft van een totaal irrelevant partijtje voetbal in 1973, maar je zou de uitspraken van Boekie uit de periode van de Nederlandse deelname aan de oorlogen in Irak en Afghanistan eens achter elkaar moeten zetten. Het walgelijke dedain dat hij vertoonde bij iedere kritische vraag - die nu allemaal zeer terecht zijn gebleken! - was misselijkmakend, maar ja, de man zat dan ook in de adviesgroep (resonatie-) voor Bush en consorten en heeft waarschijnlijk nog veel meer lobby-activiteiten verricht - ook in de VS - om die oorlogen gaande te houden. En de JSF vond hij een juweeltje - uit naam van de fabrikant uiteraard. We zijn nog steeds benieuwd wat hem dat financieel heeft opgeleverd.
Boekie is gewoon een zeer foute man - zelfs tijdens de oorlog al, die op tijd zijn mond weet te houden als alles waar hij voor stond fout blijkt uit te pakken en na een tijdje weer opgewekt uit zijn hol kruipt om opnieuw de foute kant te kiezen van welk geopolitiek conflict dan ook. Follow Boekies money!
@laurentius | 18-02-20 | 11:35: Dat is het allerergste. Een keer een half uur lang over een recyclebaar zakje voor de bloemenmest bij een bosje bloemen en iedere maand minmaal een keer een half uur over receyclebare koffiebekers. Het ergste is als dat opgewarmde mens Jacqueline Kramer ernaast zit. Brrr!
Ik heb Rob de Wijk nooit serieus kunnen nemen. Buitenlanddeskundige? Laat me niet lachen. Arend Jan Boekestijn? Het zijn buurman en buurman.
Costa del subsidie.
... ''met andere woorden'' ...
Boekie en Wijk lijken me nou geen types die ook maar één woord uitspreken zonder dat het goed is voor hun dikke ik.
Ik heb naar het gebabbel van Hand in 't Broekje bij WNL gekeken over de onderhandelingen in Brussel.
Het werd snel duidelijk wat het VVD standpunt echt in deze is:
"De bevolking moet beseffen, dat ze het hier hebben over het verschil per gezin van een paar bakken koffie per jaar. Dus waar gaat het over?. En de voordelen die wij van de EU hebben zijn veel groter."
Zou het instituut van Hand in 't Broekje ook EU-subsidie ontvangen?
Wat doet Rutte daar nog?
Een beetje voor de buhne tegenstribbelen?
De VVD is net als D66 een onderafdeling van de ALDE, de federalistische partij (v.h, de Liberale fractie).
Wanneer het Verhofstadt belieft, springt de VVD.
En de voordelen die wij van de EU hebben zijn veel groter."
En die zijn?
BNR is niet alleen de partijzender van 'D'66 maar van de hele EU. Komt overigens op hetzelfde neer.
Antidemocratisch, corrupt en geldverspillend.
In goed gezelschap: tpook.nl/2020/02/17/nieuw-eu-propagan...
@Glasgow Argus | 18-02-20 | 11:26: Nu is Timmerfrans echt te ver gegaan. Van mijn gevederde vriend blijf je af! *bokshandschoenen pakken doet*
In een democratie zouden dit soort subsidies verboden zijn.
De Wijk zegt dat hij NU niets krijgt - hij weerspreekt niet dat ze EU soepsidie kregen voor die anti-Geen Peil en andere programma's...
Iemand die een clubje opricht genaamd "The Hague Centre for Strategic Studies" die wil per definitie een of meerdere vingers in de ruif. Kijk naar hun klantenkring met ministeries, CBS, Rijksoverheid, Navo, "RNW Media Digital Communities for Scocial Change" (te Hilversum), "SVDC - advies in crisisbeheersing" (klanten... zorg zorg zorg zorg oh en zorg).
Boekie is lid van de vrijmetselaars, waar het hele 'geloof' bestaat uit geheimzinnigdoenerij. Het zal me niets verwonderen, wanneer Rob van Wijk ook bij deze luchtfietsers hoort. Ze orakelen voor hun god: de EU, het EU imperium. En dat wordt met een subsidietje (waar leeft Rob van Wijk van buiten deze 25.000 Euro?) beloond. Wat wel meteen door de mand valt bij deze vrijmetselaars is het ontbreken van een onafhankelijke geest. Instituut huppeldepup is een soort NL Bellingcat.
Soort scouting voor de beter gesitueerde heren. Even een momentje zonder de vrouwtjes. Wat ritueeltjes voor de binding (sorry, broederschap), beetje netwerken. Nou nou, poeh poeh. Bolknakkenclub.
@Je_zeulende_zusje | 18-02-20 | 11:27: Ooit eens op zo'n introductieavond van vrijmetselaars geweest. My God, wat een oubollige club. Iets voor mannen die thuis pantoffels dragen.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:31:
De Club van de Zwarte Hand voor volwassenen.
Gesubsidieerde journalistiek is betaalde liefde.
Een blog dat subsidie vangt krijgt onvermijdelijk instructie van de geldverstrekker, een podcast met advertenties laat zijn oren hangen naar de adverteerder.
Orwell zag het goed:” Journalism is to print what someone does not want to see printed. All the rest is public relations”.
Zijn advertentie-inkomsten en lidmaatschapsgelden ook niet een soort subsidie?
En wie is in die zin dan wel écht onafhankelijk?
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:26: Jij bent onafhankelijk, Piet, maar zoals jij zijn er niet zoveel.
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:26: Tuurlijk niet dombo.
die advertenties van Google-adds worden indirect ingekocht, derhalve kan de adverteerder niks afdwingen.
Lidmaatschapsgeld evenmin, aangezien een lid enkel met de voeten stemmen kan.
@Abject | 18-02-20 | 11:32:
Maar als veel leden of lezers met de voeten stemmen zal de koers wijzigen, want dan zijn de advertenties minder waard. Of dacht jij niet?
Het is een aardige podcast en Boekestijn en De Wijk deden zich voorheen voor als echte 'realisten'. Stoere mannen die niets met wensdenkers ophebben maar gewoon de geopolitiek zien ontwikkelen en daar nuchtere analyses op loslaten. Boekie is de laatste jaren echter flink met Europese integratie gaan flirten en het is, met name van De Wijk elke week weer een sneer (of twee, drie, vier) naar Baudet, Trump en AnDeRe PoPuLiStEn. Juist omdat ze zich laten voorstaan op hun nuchtere kijk op zaken is die blinde haat jegens Baudet et al zo cringy. Rob de Wijk verkondigd simpelweg de d66 partijlijn en het is inmiddels een versleten langspeelplaat geworden. Rusland slecht, Trump al helemaal en de EU is onze enige oplossing in bange dagen. Gelukkig valt er nog wel wat te lachen met deze subsidievangers.
Vraag ik me af: Klopt die financiering van Jole's digitale rukbunker 'de Joop' nog wel? Dat sprookje van "betaald van ledengeld" geloofde ik toen al niet.
Volgens mij is hier eerder al uit de doeken gedaan dat de witte onderbroek gewoon aan het staatsinfuus hangt.
Ik heb dat Boek & Wijk programma eens een paar minuten aangehoord. Echt walgelijk. Radio 1 is objectief vergeleken met deze clowns.
Transparantie is fundamenteel voor de democratie.
Feitelijk zijn al die mensen die transparantie tegenwerken democratiehaters.
Weg met dat schorriemorrie! Nooit meer hun tronie vertonen in de media!
Ik vind die de Wijk maar een rare gast. Elke keer als ik een video of foto van hem zie, denk ik, een zwart balkje zal hem niet misstaan.
Een journalist die zijn integriteit verkoopt aan de hoogste bieder is een 'hoernalist'. Hij prostitueert en devalueert zijn beroep ten einde de waarheid geweld aan te doen voor geld. Niet te verwarren met het eerzame beroep van een dame van lichte zeden, zij geeft wel eerlijke waar voor uw geld.
Goed! Ga zo door!
Sowieso begrijp ik dat gedoe rond podcasten niet zo. Ik kan 1 minuut naar een podcast luisteren en dan is mijn aandachtsboog al wel weer naar de tering.
Ik vind het sowieso een kutwoord. Podcast. Daar moet toch een betere benaming voor zijn? Niemand heeft meer een ipod (daar komt het vandaan. ) Podcast, Podcast… brrr...
@Blote Bertus 2000 | 18-02-20 | 11:16:
‘Oeverloos gelul kast’ ?
@Blote Bertus 2000 | 18-02-20 | 11:16:
Ik denk dan altijd een casting voor lesbies.
@Blote Bertus 2000 | 18-02-20 | 11:16:
Neem dat met Tom Staal. Fijne vent en goede kennis. Altijd geïnteresseerd in wat hij doet hem bezighoudt... maar die podcast onlangs... na drie minuten geskipt.
Ik heb ooit een keer met mijn muis over zo’n podcast link gezeten. Maar toen ik wilde klikken dacht ik ; ‘mehh’.
Ben toen gaan afwassen.
Vind het heerlijk. Rustig voortkabbelende radio zonder hinderlijke onderbrekings. Radio zoals radio ooit bedoeld was.
@overVecht | 18-02-20 | 11:18: Dat bekt al lekkerder inderdaad.
@Toetsenbordcomplex | 18-02-20 | 11:19: Het enige goede aan het woord 'Podcast' is dat je het perfect kun passen in het schitterende liedje van rasartiest/filosoof Brainpower. Podcast, dit is nu die lekkere podcast. Rotkast. Ook als je helemaal geen botpast, Podcast. O.i.d. Sing along!
@Je_zeulende_zusje | 18-02-20 | 11:20:
onderbrekings, mooi.
Noorderling?
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:27: 't is een kwestie van geduld, Piet
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:27: Hij woont bij jou in de buurt Piet, in Peize.
@Nacho_Vidal | 18-02-20 | 11:20:
Groot gelijk. Evenals je gelijk met RD2 trouwens. Begin er nu pas echt in te komen. Alleen klote dat mijn neefje mijn paard dood heeft laten gaan. Moet fucking helemaal opnieuw beginnen met dat beest goedmaken.
@Je_zeulende_zusje | 18-02-20 | 11:20:
Ik luister alleen radio in de auto. Verder heb ik spotify aan en lees ik internet dag in dag uit, uit.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:32:
Is toch nog een kilometertje of 25 Kuif.
@overVecht | 18-02-20 | 11:35:
Laats die Dan Carlin podcast in de auto geluisterd. Heerlijk. Interessant onderwerp. Geen reclame, geen stomme muziek tussendoor, geen puberale of linkse dj en geen sportnieuws (lees voetbal)!
@overVecht | 18-02-20 | 11:33:
Je moet die Arabian zien te vangen. Die zit in het noorden in de sneeuw. Google het even. Dat is het beste paard.
Deze; m.youtube.com/watch?v=ySl7w9RNPDs
@Je_zeulende_zusje | 18-02-20 | 11:40:
Ja... en de dingen die jij niet mist is juist wat ik graag hoor.... behalve de linkse DJ dan.
@Nacho_Vidal | 18-02-20 | 11:41:
Ja. Zeiden vrienden ook al. Maar ik zit te twijfelen of ik het wil weten hoe ik die moet vinden. Wil hem liever zonder hints vinden. Heb er inmiddels daardoor wel al drie uur rond gebanjerd zonder resultaat maar soit.
@overVecht | 18-02-20 | 11:45:
Vang em nou maar gewoon. Als je het spel een beetje compleet wilt voltooien ben je sowieso heul veul tijd kwijt
@Nacho_Vidal | 18-02-20 | 11:56:
Ja baas. Zal je advies opvolgen!
@Nacho_Vidal | 18-02-20 | 11:41: Dat klote beest schrikt van ieder slangetje en gooit je zo van zijn rug. Ga maar eens 's nachts met dat beest in het moeras lopen... drama. Geef mij maar de Kladruber.
@Lochos | 18-02-20 | 12:03:
Eens. Maar qua snelheid niet te evenaren
@Nacho_Vidal | 18-02-20 | 12:32:
Ja... welk moet ik nou nemen? Uhm... in de zin van opzoeken he... niet dat jullie denken dat ik ... nahja... laat maar.
Bezigheidstherapie voor onrendabelen.
"We laten ons niet leiden door externen" ook al komt het volledige budget enkel van externen en kunnen die de kraan op ieder moment dicht draaien wanneer we niet naar de pijpen dansen. :')
Ik ben niet goedkoop maar ben er voor bereid andersdenkenden helemaal af te fikken. F*ck principes. Mail me op deflatiemonster at hele grote mailcliënt.
Zijn radioprogramma is ook niet om aan te horen!
Zit dit van Boekestijn ook nog steeds zogenaamd 'rechtse praatjes' te verkondigen bij WNL...........
Tjezus, wat is die man een enorme droplul..... moet nog steeds lachen om die praatjesmaker toen die uit de school klapte over een gesprek met de koningin..... kon gelijk zijn biezen pakken....
Een lul met vingertjes is het zeker... Als hij wat kritische vragen krijgt, wordt ie boos.. Op Twitter heeft ie zowat een dagtaak aan het blokkeren van Twitteraars. Maar goed, nu weten we o.a. waar zijn inkomen vandaan komt. Bij een normaal bedrijf komt zo'n hautaine flapdrol immers nooit aan de bak.
Heb wel eens met Boekie gesproken. De beste man heeft niet veel indruk op mij kunnen maken. Ook het programma van Boek en Wijk op BNR is een luchtige PC spreekbuis - zoals heel BNR trouwens.
Meer geld naar de EU!
Meer, meer, meer
U wordt op uw wenken bediend:
In Brussel is de verwachting dat Nederland tóch bakzeil zal moeten halen. Het is inmiddels een traditie dat Nederland geharnast de onderhandelingen ingaat, maar er telkens wat gedeukt uitkomt.
www.nrc.nl/nieuws/2020/02/18/rutte-zo...
@sprietatoom | 18-02-20 | 11:22: met Rutte ga je nergens geharnast in,wel ontwapend en door een virus verzwakt.
Bij een narcist zoals de Wijk is het moeilijk vast te stellen wat de belangen zijn.
Het bedrijft het narcisme in vele vormen en maten.
Koning Julian!
Storm in een glas Chardonnay ? Of zoals Boekestijn het pleegt te zeggen als hij een goede fles Bourgogne ontkurkt : "Daar gaat weer een rooie !" Lachen man !
Mooie photoshop hoor.
Vooral AJ lijkt zich thuis te voelen in zijn funda-religieus kloffie.
Verrek nou zie ik het ook, het is een fotosoep!
Tijd dat GS ook subsidie gaat vragen!
Misschien wil Soros ook nog wat lappen.
Even aan Greta Thunberg vragen hoe je dat moet aanpakken.
Nee joh, daar gaat je onafhankelijkheid.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:07: Maar GS werd toch betaald door de Russen dus die onafhankelijkheid is toch al weg. Kun je net zo goed van twee walletjes ete... graaien.
@2voor12 | 18-02-20 | 11:06:
Greta... dank he... heb ik die rotkop weer op mijn netvlies.
@Victor_GS | 18-02-20 | 11:11:
Precies. Geld is geld. Kunnen ze dumpertreedten terugkopen want dat mis ik.
Als je (mede) afhankelijk bent van betalende lezers ben je per definitie niet onafhankelijk.
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:22: Wiens brood men eet....
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:22:
Als je een site wilt runnen waarmee jezelf wil betalen en daarnaast ook nog medewerkers van brood wil zien kan je niet onafhankelijk zijn.
Sowieso... Wie of wat is in deze tijd nog echt onafhankelijk?
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:33: dat weet ú juist alles van.
De betrouwbaarste bron is nog altijd de man in grijze regenjas in de parkeerkelder.
De EUROPESE unie is ontworpen om te haten.
En, dat doen wij dan ook.
Haten met een wrevelige haat, die door de EU zelf van brandstof wordt voorzien.
Die 2 dinosaurussen worden toch al eeuwen niet meer serieus genomen?
Dat de EU daar nog geld in stopt.......
Dat de EU daar nog geld in stopt......????
De EU stopt en blijft ook geld stoppen in de gehele NL (uiteraard linkse) MSM..
@nope | 18-02-20 | 11:51: als ze geld stoppen in wegen en viaducten die nergens op uitkomen, is Rob de Wijk cs maar een heel geringe stap,in dit geval de intellectuele woestijn in. Komen ze ook nog eens wat nep kuifjes tegen.
De EU bestaat zo ondertussen bij de gratie van geld rondpompen. Andermans geld welteverstaan. En ook bij de EU geldt, wie betaalt, bepaalt. Alleen geldt dat helaas niet voor ons, belastingbetalers.
Wat zijn nu precies de belangen van Rob de Wijk? Iemand?
Aandachtshoer!
De EU heeft Rob de Wijk nodig om Europese integratie te promoten.
Dat mag blijkbaar wat kosten.
@keestelpro | 18-02-20 | 11:08: Raar fenomeen, dat je als wetenschapper subsidie kunt ontvangen om een bepaald standpunt te promoten.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:12:
Is al heel normaal in de wereld van de klimaat"wetenschap".
@2voor12 | 18-02-20 | 11:15: Dat je subsidie krijgt voor onderzoek, snap ik. Maar de uitkomst van je onderzoek mag niet van tevoren vast staan.
Wie is Rob de Wijk? En waarom is dit interessant?
Hoeveel luisteraars heeft die podcast? En wat was de inhoud van de andere podcasts?
Storm in een gals water lijkt me.
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:21:
*glas
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:19:
En toch gebeurd het. Wetenschappers die kritisch zijn over de huidige klimaathype krijgen aanzienlijk minder subsidie dan degene die er volop in mee gaan. Daarmee word er al bij voorbaat een schifting gemaakt in de gewenste uitkomsten.
Geld. Geld. En geld. En in Brussel denken ze dat er nog iemand is die Robbedoes nog serieus neemt, ondanks zijn geschiedenis vol foute analyses en adviezen.
@2voor12 | 18-02-20 | 11:21: "Gebeurt" (onvoltooid tegenwoordige tijd) en wordt (met dt, want alweer ott) Als je nu eerst eens leert spellen. Nu gaan we echt twijfelen aan je geestelijke vermogens.
@bdn01 | 18-02-20 | 11:28:
Bij gebrek aan een inhoudelijke reactie dan maar zeuren over een letter.
Hoe treurig kan je leven dan zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:19: Hahaha..... de naïviteit!
1 afkorting: WODC
@bdn01 | 18-02-20 | 11:28: Uw spatie blijft hangen.
@DrumPiet | 18-02-20 | 11:21: Toen ik vroeger nog wel tv keek, was Rob de Wijk vaak gast in actualiteitenprogramma's. Hij werd onthaald als de man die deskundig was op het gebied van internationale politiek en internationale samenwerking. Zo iemand zou onafhankelijk moeten zijn en zich niet voor allerlei karretjes laten spannen. Je zou kunnen zeggen dat zo'n EU-subsidie onschuldig is, maar weet dan wel dat je zo'n subsidie niet krijgt als je heel kritisch bent op de Unie. Dus, ergens wringt er een schoen.
@Fatwabuster | 18-02-20 | 11:35: Daar is toch ook erg veel kritiek op.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 11:12:
Je mag als wetenschapper niet eens sceptisch zijn over klimaatcijfers want je raakt zo je baan en subsidie kwijt.
Terwijl scepsis altijd aan de grondslag van de wetenschap moet liggen.
Een wetenschapper die zich dergelijke exorbitante bedragen laat betalen voor de juiste gewenste mening dat is geen betrouwbare bron maar betrouwbare ZWENDEL!
@2voor12 | 18-02-20 | 11:31: Ik zeur niet over een letter, maar over de geestelijke vermogens van een reaguurder, waarvan we dan ook nog de meningen serieus zouden moeten nemen.
@bdn01 | 18-02-20 | 11:28: o.t.t. e.d. vallen toch onder grammatica en niet onder spellen? (Als we dan toch gaan zitten nitwitten om wat letters enzo)
@bdn01 | 18-02-20 | 12:20:
Jij had psychiater moeten worden. 'n Psychoanalyse op basis van één letter, knap hoor!
on topic: Rob de Wijk is een hypocriete opportunistische meninghoer.
@2voor12 | 18-02-20 | 11:21: Als ze al niet ontslagen worden ...
@bdn01 | 18-02-20 | 12:20: Okay, de een schrijft beter dan de ander, so what?
REAGEER OOK