Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar. OM onderzoekt Coronalied Radio 10

Chinezen willen minder minder Coranaliedjes

dat doen jullie dus WEL

Het Openbaar Ministerie gaat onderzoek (!) doen naar het liedje (!) Voorkomen is beter dan Chinezen van Radio 10 naar aanleiding van aangiftes door beledigde mensen van Aziatische kleur. Dit lijkt ons vrij simpel. Geen slechte grap is illegaal. Het Openbaar Ministerie, dat video's maakt waarin wordt uitgelegd hoe belangrijk wij vrijheid van meningsuiting vinden in Nederland, hoort aan iedereen die aangifte doet tegen een liedje uit te leggen hoe belangrijk wij vrijheid van meningsuiting vinden in Nederland. Want als het Openbaar Ministerie rustig de tijd neemt voor een onderzoek naar een liedje, is dat op zichzelf namelijk al een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, die wij in Nederland zo belangrijk vinden. Dus stop maar heel snel met dat onderzoek voordat jullie de foto van Radio 10-DJ Lex Gaarhuis naar de verkeerde geheime dienst faxen, OM. We zijn hier verdorie niet in China. 

Reaguursels

Inloggen

Het SJW virus ook al overgeslagen op Chinezen, had beter van ze verwacht.

marrretje | 15-02-20 | 09:34

De vraag is of het OM zich voor het karretje laat spannen door de CCP. Kort geleden werd er een petitie verspreid via de e-mail van een internationaal onderzoekintituut in Utrecht, een ZEER ongebruikelijke actie, nooit eerder werd de interne e-mail voor zoiets gebruikt. Ondertekend door een groot deel van de Chinese wetenschappers : "Discrimination is the new norm in the Netherlands. Casual; discrimination IS discrimination. No humor can justify racism and harassment. Moreover, freedom of speech is not to by abused". Nooit bemoeit het Chinese personeel zich ergens mee.
Blijkbaar hebben de Chinezen, mogelijk zit hier de CCP achter, de zwakte van de N-Europeanen ontdekt; het schuldgevoel. En nu spelen zij de racismekaart.
Privé initiatief van deze Chinezen is niet erg waarschijnlijk,

Rest In Privacy | 14-02-20 | 21:01 | 5

@huistuin&keukenvrouw | 14-02-20 | 22:22:
Vindt iemand die kennelijk totaal niet op de hoogte is van de juiste hantering van interpunctie. Rare borderliner van een overgangswijf :)

SIogra | 14-02-20 | 23:31

Maar als een universiteit besluit om alleen nog maar vrouwen aan te nemen, of bij organisaties die positief discrimineren op basis van afkomst omwille van diversiteit is het OM nergens te bekennen. Iemand maakt een satirisch nummer en hup daar zijn ze hoor.

elco485 | 15-02-20 | 01:44
▼ 2 antwoorden verborgen

It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."
(Stephen Fry)

Montgomery Burns | 14-02-20 | 20:55

Even een mening van een echte chinees. Dit slaat echt nergens op dat OM hier wat mee gaan doen. Jezus, kom op zeg.en dat lied is gewoon kut Maarja als niemand er aandacht aan had gegeven dan was er niks mis mee. Had nog nooit van radio 10 gehoord. Laat staan van die lex.

Oh en aangiftes hebben die oudere generaties echt nie gedaan. Kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen dat er misschien een paar dat wel hebben gedaan maar geloof mij dat een grote meerderheid echt geen tijd aan gaat besteden om aangifte te doen aan zoiets onnozel. Wat ik wel vaak hoor van andere oudere Chinezen is of ik die petitie heb getekend, maar daarvan geef ik de schuld aan de jonge generatie. Met name die randstad Chinezen die zich als allochtonen (Jajaja je weet wat ik bedoel) gedragen die alleen maar "straattaal" spreken en zichzelf geweldig vinden. Merk ook dat ze meestal een paar IQ puntjes minder hebben dan de standaard Chinees. Maar jullie weten wel wie ik bedoel. De meesten van jullie zullen wel zo iemand tegen zijn gekomen.

Maargoed terug naar men punt. Zij zijn dus diegene die de hun ouders hebben opgestookt. De oudere generaties hebben de petitie alleen getekend omdat ze bang zijn geworden vanwege toekomstige omzetverlies. Omzetverlies. Niks meer. Niks minder.

Dat radio 10 dat schijtlied eraf heeft gehaald vind ik prima. Je hebt namelijk veel van die tokkies die al snel iets oppakken. Die brabo boeren al helemaal. had geen zin om telkens stinkchinees genoemd te worden door die l

De.chinees | 14-02-20 | 20:33 | 3

Een echte Chinees en je hebt het over Jezus? What happened to Buddha?

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 21:16

"Dat radio 10 dat schijtlied eraf heeft gehaald vind ik prima." Ah je bent dus voor verkapte censuur... Als een echte Chinees.

Sceptische_autist | 15-02-20 | 11:50

We kunnen niets meer hebben in dit land, en geven iedereen maar de ruimte om te stoken, te zeiken en te zeuren. Lex Gaarthuis (met een T dus, redactie GS) is een prima DJ die van de ochtend, ivm de komst van totale losert Gerard Ekdom, is gejorist naar de avond. Daar maakt hij een origineel, humoristisch en onderhoudend programma voor liefhebbers. Ongezien de vlektyphus voor al het deugvolk dat hem wil pakken. Het is al een schande dat hij z'n excuses moest aanbieden. Pokkeland.
Voor mij graag 39 met bami.

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:47 | 3

Sambal bij?

Grachus | 14-02-20 | 21:02

Ik heb geen probleem met dar suffe nummer, maar tis natuurlijk wel gewoon een laffe lul, die eindelijk iets heeft gevonden waar hij op durft te pikken.
Waar waren de grappige liedjes de laatste, zeg 15 / 20 jaar?

marrretje | 15-02-20 | 09:41

OMG (gheghe)

Canis.bonus.es | 14-02-20 | 19:24

Wedden dat geen Chinees hier aangifte tegen heb gedaan. Die kenne dat nie eens velstaan.

klimaatsloper | 14-02-20 | 18:57

Het OM moet niet zo huilie huilie doen. Zwarte humor is immers een probaat middel om zware tijding door te komen.

Nehemia | 14-02-20 | 18:44 | 1

mja mr als je dan excuses gaat maken mag je van mij alsnog 10 jaar in een Chinese cel belanden.

klimaatsloper | 14-02-20 | 19:05

Het OM heeft het heel erg druk met belangrijke dossiers.

Cor Netto | 14-02-20 | 18:42

Het was een brallend dom liedje om mee te lallen.
Maar goed, stel je wat dronken Chinezen voor die Nederlanders al simplistisch brallend een beetje belachelijk maken. Waarschijnlijk halen de meeste Nederlanders dan hun schouders op.

kloopindeslootjijook | 14-02-20 | 18:38

Kunnen de Chinese mede-lander natuurlijk ook een poosje boycotten.
Dat eten hangt mij, na 60 jaar hetzelfde, inmiddels tóch de strot uit.

RickVogelschrick | 14-02-20 | 18:17 | 2

Ik blijf het toch nog steeds lekker vinden. Vooral een bak babi-pangang is prima weg te nassen. Vleermuizensoep daarentegen zou ik zelfs mijn schoonmoeder niet met een trechter willen voeren.

Nehemia | 14-02-20 | 18:49

Chinezen die klagen over een liedje wegens discriminatie? Ze zouden eens kunnen vragen hoe Oirgoeren zich voelen en dan de vraag nog is een keer aan zichzelf stellen.

Rotterdammert1965 | 14-02-20 | 18:16 | 1

is gewoon club Sylvana die met 40 man energie in jankaangiftes steken. Chinezen hebben wel wat beters te doen.

klimaatsloper | 14-02-20 | 19:02

Wacht effe.... de aangevers zijn dus door-en-door Nederlandse Chinezen, wiens familie., meegekomen uit Indonesië, hier al sinds half jaren '50 woont en werkt... doodgewone Hollanders. Succesvolle ondernemers, daadwerkelijk hoogopgeleid ...
-
Gaat dit nu werkelijk om racisme, of om gepriviligeerd SJW-schap? Als je familie hier al een jaartje of zestig / zeventig zit, dan begrijp je toch alsjeblieft wel wat een -nogal ironisch!- carnavalslied is?
-
Is dit de lange arm van XI?

bisbisbis | 14-02-20 | 17:47 | 3

"wiens familie" moet zijn "wier familie". Sorry voor het taalnazisme.

staat het bier koud? | 14-02-20 | 20:03

Net als Himmlerkapsels en acrylnagels is dit een modegril. Eentje die minstens zo persistent is. En lelijker bovendien.
Ooit ingezet door de dader-slachtoffers van de jihad, waarna elke deugridder en z'n moeder op de 'bandwagon' leek te springen. De NOS nam in deze niet voor niets het voortouw.
Domheid en een laag niveau zijn niet strafbaar. Ik had de Chinezen hoger ingeschat.

SIogra | 14-02-20 | 20:25

Het kan allebei in ieder geval. De CCP kijkt in ieder geval mee. Sta je in staatsnieuwsbladen zoals de Global Times vermeld www.globaltimes.cn/content/1178960.sh... , dan betekent het dat de Chinese overheid dit heeft opgemerkt en er ook iets mee gaat doen. Die gaan waarschijnlijk net zoveel druk op het OM uitvoeren totdat radiomeneer achter de tralies zit, gewoon als voorbeeld voor de rest.

Alexander des Burgus | 14-02-20 | 21:02

Er zitten ook veel goeie bij die nog niet besmet zijn.

ManusMann | 14-02-20 | 17:09 | 1

Schurend...

bisbisbis | 14-02-20 | 17:52

Een Rotterdammer die een carnavalslied schrijft, dat kan natuurlijk ook niet goed gaan. Of discrimineer ik nu weer?

Ivoren Toren | 14-02-20 | 17:03 | 3

Er horen ook geen "carnavals" liederen geschreven te worden.
Moet "verkleedfeest" muziek zijn.
Dit in navolging van een Gelderse basisschool.

RickVogelschrick | 14-02-20 | 18:13

Yep, serieus. In Zevenaar dacht ik

Canis.bonus.es | 14-02-20 | 19:27

Het zou pas discriminerend zijn wanneer we geen grapjes meer over de Chinezen maken

amateurrr | 14-02-20 | 16:58

Al die Chinese organisaties die hier zo hard tegen te hoop lopen volgen de marsorders uit Peking. Ze hangen allemaal aan de financiële riet van de Chinese ambassade. Het Turkse Dyanet is echt niet de enige die onder buitenlandse invloed staat. De gewone Chinees in de straat wijst naar zijn voorhoofd, haalt zijn schouders op en gaat verder met leven.

Ivoren Toren | 14-02-20 | 16:52

Niks aan de hand. Hetzelfde was het geval toen Evie Tromp het nodig vond om de bevolking op Urk voor van alles uit te maken. Hiervan is aangifte gedaan, door het OM onderzocht en al vrij snel de conclusie dat ook dit vrijheid van meningsuiting is. Hoe onsmakelijk ook, grow a pair please

amateurrr | 14-02-20 | 16:50 | 2

Elfie Tromp*

Het brein erachter | 14-02-20 | 17:50

@Het brein erachter | 14-02-20 | 17:50:
Elfie is toch geen naam, dat is een figuur in de Efteling

amateurrr | 14-02-20 | 17:57

Grappen maken over gevoelige kwesties is de kanarie in de kolenmijn, als dit niet meer kan/mag vanwege geweld, dan kan mijn land op pleuren.

piet7003 | 14-02-20 | 16:49 | 1

Eensch meneer!

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:50

Chinezen laagen jullie allemaal de moeder uit ! ..... doe maar een nr 45 ... met sambal bij !

acciuga | 14-02-20 | 16:41

Smakeloos, tenenkrommend slecht, dom , humorloos etc. Excuses maken, nooit meer doen en klaar zou ik zeggen. OM is DOM

Achenwee | 14-02-20 | 16:37 | 4

@Ivoren Toren | 14-02-20 | 16:54: Humor en satire snappen we schijnbaar niet meer. Jammer.

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ach er was in het verleden al voldoende jurisprudentie. Kiele kiele Koeweit

Pieter_Baan | 14-02-20 | 16:34

Ze willen een precedent scheppen voor dat liedje dat straks gezongen wordt over Islamieten.

Janas | 14-02-20 | 16:08 | 4

'Piet Islamiet, die hoort hier niet'?

bisbisbis | 14-02-20 | 17:38

"Meer, meer, meer - is altijd meer dan minder'?

bisbisbis | 14-02-20 | 17:41

We zien overal om ons heen dat de gedachtepolitie steeds manifester wordt in onze samenleving.

Nehemia | 14-02-20 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Vind het wel goed nummer eigenlijk.

Watching the Wheels | 14-02-20 | 15:57 | 4

@Watching the Wheels | 14-02-20 | 15:59: Onnozele actie inderdaad. Willen we meer of minder OM?

Kuifje-naar-Brussel | 14-02-20 | 16:26

Eensch!

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:51
▼ 1 antwoord verborgen

Een fukking carnavalsliedje laten onderzoeken door het OM. Christus op een stokje wat een jaren 50 mentaliteit. Zielig zijn ze. Niet die handvol racisme huilies, nee, dat bespottelijke OM wat zich schijnbaar heeft voorgenomen om zich asap onsterfelijk belachelijk te maken is de echte zielige factor hier. Treurig, treurig.

Macroglossum | 14-02-20 | 15:51
-weggejorist-
SIogra | 14-02-20 | 15:45 | 1

Doodziek wordt je van dat discriminatie/racisme gedoe.Vroegah toen mijn haar nog rood was werd ik uitgescholden voor rooie... nu blondeer ik het en nu ben ik dom... sommige klasgenoten droegen een bril en werden brillejood genoemd... toch waren we al met al allemaal mensen en vrienden van elkaar dat dan weer wel...

Rest In Privacy | 14-02-20 | 15:40

Wil iemand nog meer bewijs dat onze overheid te groot is en dus veel teveel geld kost?

Gele Beer | 14-02-20 | 15:35

Het liedje is volkomen smakeloos, maar het is weer volkomen doorgeslagen en kleingeestig hier weer onderzoek naar te doen. Er zou eens een verbod moeten komen op het verkeerd gebruiken van de termen discriminatie en racisme. dat zou een hoop kansloos gezeur van mensen met lange tenen schelen, hoewel ik vrees dat de beroeps-huilstruiken dan weer een andere term verkeerd gebruiken en misbruiken.

Ruikbaard | 14-02-20 | 15:31 | 1

Ben het heel erg eens met wat jij zegt

Rest In Privacy | 14-02-20 | 16:17

Ik vond het top 10 matriaal

oldskoolhollander | 14-02-20 | 15:30

Wat een gezeik. Als je hier niet tegen kunt, zet dan Skyradio aan. Humor schuurt nou eenmaal vaak een beetje.

Jemoesteensweten | 14-02-20 | 15:28

Ach, als Erdo klaagt wordt er ook meteen naar gekeken.

ultraman | 14-02-20 | 15:24

Het liedje is smakeloos en niet leuk, maar dat van het OM vind ik weer een overreactie. Het past in de preuts- en deugcultuur die nu door de overheid gepropageerd wordt.

lingo star | 14-02-20 | 15:19 | 3

Wat lingo zegt. Hebben ze niks beters te doen?

Kuifje-naar-Brussel | 14-02-20 | 16:27

Het liedje is bijzonder slecht, maar alles wat je aandacht geeft groeit. Als ze het genegeerd hadden, was iedereen het inmiddels al glad vergeten.

Nehemia | 14-02-20 | 18:53

Eet meer Chinees! Of is dat ook al kwetsend?

squadra | 14-02-20 | 15:16

Fuck da porice!

Dude heb je eten | 14-02-20 | 15:16

Grappig, er is geen volk dat meer discrimineert dan de chinezen, vraag maar eens aan tibetanen/oeigoeren/witten/zwarten/etc. Ervaren ze zelf ook een keer dat het niet zo’n onverdeeld genoegen is...

Feitenpliesie | 14-02-20 | 15:14 | 1

Het is beetje als de NRC die een joodse journalist ontsloeg in 1936 wegens kritiek op de nazi's.

arlen | 14-02-20 | 15:29

Ik weet niet beter dat Chinezen in de jaren 30 al belachelijk werden gemaakt maar ze hoorden er gewoon bij. Volgens de overlevering, Katendrecht en zo. Net als nu. We maken grappen over iedereen en zij over ons, nou en? Lachen, joh.

Tishetnetnie | 14-02-20 | 15:11

Even in het woordenboek kijken hoor...

ra·cis·me (het; o)
1 theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2 discriminatie op grond van iemands ras

dis·cri·mi·na·tie (de; v)
1 het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie; positieve discriminatie waarbij bep. achtergestelde groepen een voorkeursbehandeling krijgen

Het is misschien onsmakelijk, makkelijk, flauw of juist gevat en/of grappig. Maar met racisme heeft het niets te maken.

frickY | 14-02-20 | 15:08

Dit ziet er niet best uit. Ik heb even op zijn Twitter gekeken, en het staat vol met racistische grapjes over Amsterdammers, racistische grapjes over wijven, racistische grapjes over verkrachte huisdieren. En hij heeft zelfs een keer 'pik' gezegd.

Reaguurdeskundige | 14-02-20 | 14:56

Chinezen hebben de gun factor bij ons Nederlanders.
Nooit klagen, nooit geweld of intimidatie en stelen op straat.
Hard werken en een zaak opbouwen voor de kinderen.
Ik heb er respect voor. Nooit hoor je deze groep klagen.
Hulde!

deugnietmee | 14-02-20 | 14:55 | 3

Nu dus wel, en lange tenen dat ze hebben...

Sceptische_autist | 14-02-20 | 15:12

@ultraman | 14-02-20 | 15:22: Inderdaad. Ik ken redelijk wat chinezen, maar ik kan mij niet voorstellen dat er één is, die hier over valt, Hebben precies dezelfde mentaliteit als nuchtere Nederlanders: 'lekker laten gaan en geen aandacht aan besteden'. Wellicht een verdwaalde Chinees die ontvankelijk voor het GL/D66 Deuggif is, maar de meesten lachen het weg.

Grachus | 14-02-20 | 21:10

Sadhguru is at the moment one of India 's most influential people.
Hij heeft ook een liedje gemaakt over de virus.
www.youtube.com/watch?v=03PUoi_seio
Hij heeft ook adviezen voor de Chinezen en het OM.
Met Chinese ondertitel.

MistaRazista | 14-02-20 | 14:49

Een onderzoek naar strafbaarheid van het liedje vind ik belachelijk.
Dat gezegd hebbend. Ik vind het een walgelijk liedje. Goedkoop, gemakkelijk en kwetsend. Kan er ook de grap niet van inzien. Niet leuk naar een bevolkingsgroep die hard werkt, en zich prima gedraagt hier in Nederland. Maar goed. Over smaak valt niet te twisten.

lezeres | 14-02-20 | 14:47 | 2

Chinezen werken hard voor andere chinezen en integreren doen ze ook al niet. Sommoge studenten worden ook nog eens ingezet voor hun communistische overheid.

Sceptische_autist | 14-02-20 | 15:14

Zullen we alle vormen van humor maar gewoon afschaffen? Maakt ons land gelijk een stuk 'leuker'.

Je beledigd of gediscrimineerd voelen, of aanstoot nemen aan begint zo onderhand de standaard te worden.

ArieR68 | 14-02-20 | 14:46

Mijn vriendin heeft ook een chinees. Verticaal kijkt hij mij elke dag aan.

Poesman | 14-02-20 | 14:42 | 1

Met een knipoog neem ik aan.

Baron-barry | 14-02-20 | 15:41

Ik heb 2 hele grote bloemkolen, kan eigenlijk ook niet. Is vervelend voor vrouwen met cupje a. Dus Chinezen.

perdiepten | 14-02-20 | 14:40

Naast vrijheid van meningsuiting is hier artistieke vrijheid ook toch best van toepassing. Als een DJ bij elke zin die hij schrijft of zingt moet nadenken of er een bevolkingsgroep aanstoot aan kan nemen... ik ken liedjes uit een bepaalde 'scene' waar de halve wereld aanstoot aan neemt, maar die onder het mom van hun artistieke vrijheid geen strobreed in de weg wordt gelegd. De bitches, kechs, pistolen en kapmessen vliegen je om de oren, maar een ludiek liedje gaat gelijk de molen van het OM in. De selectieve deugmolen draait weer overuren...

GWB | 14-02-20 | 14:39

Wanneer worden die belastingambtenaren nu vervolgd voor het caf11 verhaal? Dat waren echte misdaden voor de wet, of worden alleen kutburgers vervolgd voor alles wat niet politiek correct is?

ZwarteDag | 14-02-20 | 14:38

Het ministerie van Vuiligheid en Corruptie slaat weer keihard de plank mis.

Koning Willy | 14-02-20 | 14:34

Het OM vervolgt op bestelling.

smdyasc | 14-02-20 | 14:31 | 1

Het OM probeert het ongelijk van Thierry Baudet aan te tonen: aangifte doen is niet kansloos. Moet je wel een kleurtje hebben. En dat is dan weer racistische discriminatie.

Synecdoche | 14-02-20 | 16:34

Vraagje.Staat dat liedje op joetjoep?Zoniet ik heb het nog niet eens gehoord.

flesje | 14-02-20 | 14:29

Betreffend liedje is op de muziek van Polonaise Hollandaise, van 's Neerlands bekendste kleinkunstartiest zaliger Arie Ribbens. Daarom onderzoekt het OM het natuurlijk. Auteursrechtschending tbv de erven. Allemaal storm in een (afgedekt) glas water.
Origineel: www.youtube.com/watch?v=8ZaLpnBRLXI
Coronaversie: youtu.be/zJ5abDlbcrc?t=52

Organische evolutie | 14-02-20 | 14:27

Ik weet nu al.
Dat geen ÈÈN chinees hiermee zit of aanstoot aan neemt.
En al helemaal geen aangifte doet of klacht heeft ingediend.

Dat wordt gewoon weer gedaan door links extremisten, DDR66-ers, GL-ers en van die gendertransformers, klimaatleugenaars en LGHFGDLBTHMR idioten.

Zelfcensuur en verbod Mußß sein ! van die enge mensen,

Herr Oberst | 14-02-20 | 14:27 | 3

Genau

deugnietmee | 14-02-20 | 14:46

Ik denk wel dat chinezen hier aanstoot aan nemen. Het is een naar liedje.
Aangifte doen is natuurlijk een ander verhaal. Dat vinden ze minder snel nodig en daar hebben ze helemaal de tijd niet voor.

zuurtjeregen | 14-02-20 | 14:53

U hebt het flink mis. Volg de VCHO maar eens. De Vereniging Chinese Horeca Ondernemers. De omzet is de laatste weken gehalveerd en daar komt dit schijtlollig lied nog overheen.

Trumme | 14-02-20 | 15:04
-weggejorist-
Bali Lovert | 14-02-20 | 14:22
-weggejorist-
hotbrasil | 14-02-20 | 14:22

Dit land dus. Volkomen de weg kwijt, corrupt en een OM, die corrupt zijn, het liegen en bedriegen hoog in het vaandel heeft staan. Wie heeft nog vertrouwen in onze rechtstaat of moet ik zeggen kromstaat. Hoi Geert, hoe gaat het met je, hoi Thierry als nog goed, gelukkig heeft de politie de aanklacht laten vallen, pfffff enz. enz. Ons land dus.

De Evangelist | 14-02-20 | 14:22 | 1

*aan emigreren denkt*

deugnietmee | 14-02-20 | 14:47

Hu Lang zijn de tenen van een Chinees? Hahahahaha....

Stijlloze bezoeker | 14-02-20 | 14:19 | 2

:)

Herr Oberst | 14-02-20 | 14:27

Of hoe hoog is een Chinees. Fout fout fout

deugnietmee | 14-02-20 | 14:48

Nou, verlvolg die cabalatiels dan ook, maal.

Koekkeloere | 14-02-20 | 14:17

Het aantal aangiftes is niet relevant, zegt het OM.
Ow nu opeens niet. Dus deze keer geen voorgedrukte aangiftes?

RickRD | 14-02-20 | 14:17 | 1

Het OM en een dubbele standaard gebruiken is ze in het geheel niet vreemd.

Nehemia | 14-02-20 | 18:54

Mja, volgens mij zijn uitingen gericht op de nationaliteit, en bovendien met een licht satirisch karakter, niet strafbaar volgens internationaal recht en het wetboek van strafrecht. Daarom mag je bijvoorbeeld Nederlanders kaaskoppen noemen en Duitsers moffen zonder dat er sprake is van groepsbelediging. Dit weet zelfs elke matige 3 jaars rechtenstudent met 12 bier op.

Maja tijd om die hele beperkingen op uitingsvrijheid af te schaffen. Kijk waar het toe heeft geleid sinds 1950. Het gaat tegenwoordig enkel over de strafbaarheid van een uiting zonder dat men onderzoek doet naar de reden waarom sommige mensen bepaalde provocerende uitingen eigenlijk doen. Vorm gaat voor inhoud en het strafrecht lijkt de enige standaard te zijn in deze samenleving. Terwijl strafrecht juist een laatste redmiddel moet zijn.

Janmaat is trouwens een goed voorbeeld, destijds veroordeeld omdat hij deelnam aan een demonstratie waarin bepaalde individuen schreeuwen dat de multiculturele samenleving moest worden afgeschaft. Vervolgens wordt Janmaat hiervoor veroordeeld met een juridische constructie die ik nog steeds niet kan bevatten. En bekijk de samenleving tegenwoordig :) Janmaat zijn vrouw is zelfs uit het raam gesprongen en invalide geworden nadat ze met molotovcocktails was bekogeld. Heersende macht en meeste intellectuelen vonden dit destijds grappig.

BearJilz | 14-02-20 | 14:12

Ik vind het genre van Frans Bauer beledigend voor de (Nederlands talige) muziek. Waar kan ik voorgedrukte aangifte doen?

echtpaul | 14-02-20 | 14:11

Nederland zit vol met loverboys, zwaar bewapende drugsdealers, dieven, psychopaten, verkrachters e.d. waar niet genoeg capaciteit voor is om ze op te sporen en een fatsoenlijke straf te geven. Maar het om maakt wel tijd vrij voor politici die onaardige berichtjes op twitter ontvangen, een paar boeren die een snelweg blokkeren en een paar mensen die zich gekwetst voelen vanwege een liedje. Waar liggen de prioriteiten, worden de hard werkende burgers in dit land nou echt totaal in de steek gelaten?

MrLahey | 14-02-20 | 14:10 | 3

De vraag stellen is hem ook beantwoorden...

ZwarteDag | 14-02-20 | 14:27

@ZwarteDag | 14-02-20 | 14:27:
Nou, inderdaad. Maar de vraagstelling is een heel goede. Prioriteiten liggen verkeerd bij het OM zo lijkt het wel. Drukte om weinig van belang en de misdaad krijgt alle ruimte?

Jan, Leiden | 14-02-20 | 18:48

Een opstapje naar het kalifaat, want dan worden gewoon alle liedjes verboden.

watergeus | 14-02-20 | 14:08

Het liedje Oei oei goer volk naar z’n mallemoer van Oeigeer en Oeigoor. Kan dat nog wel?

Raspatat | 14-02-20 | 14:07

Het OM lijkt steeds meer op een pathetisch activistenclubje zeurpieten. Dit land gaat kapot aan deze kwaadaardige deugers!

lanexx | 14-02-20 | 14:06

Niets nieuws onder de zon.

In 1975 (!) werd een carnavalslied van Pierre Kartner verboden. Dit meesterstukje van toondichtkunst had als titel: "En wat doen de met die Arabieren hier?"

Kapitein Sjaak Mus | 14-02-20 | 14:06 | 3

De titel was niet "En wat doet bier met die arabieren hier?"?

ZwarteDag | 14-02-20 | 14:28

Heerlijk dit...

Graaisnaaiert | 14-02-20 | 14:32

Dat was toch dat liedje,Den Uyl zat in den olie in den olie zat Den Uyl.Koekkoek ja joop moest voor zijn broek.Zoiets dat was volgens met de oil crises in dat jaar.Nooit wat van gehoord dat die smurf vervolgd werd voor dat oersaaie liedje.

flesje | 14-02-20 | 14:34

Het OM heeft zijn prioriteiten goed op orde.

boccelullus | 14-02-20 | 14:06

Iets met artikel 39 van het strafwetboek.

born2killn00bs | 14-02-20 | 14:04

Zegt de dienstdoende agent die de Chinese aangifte gaat opnoteren tegen de drie aangifte-gerechtigde-chinezen; welk aangiftenummel wilt u...

Openbaar Mysterie | 14-02-20 | 14:03

Ik heb werkelijk nog nooit in mijn aardse bestaan een chinees horen klagen.
Waar hebben ze deze klaagzangchinees vandaan getoverd?

hier openen | 14-02-20 | 14:03 | 1

Dat is precies waar Chinezen altijd hun gunfactor vandaan haalden: ons nooit op straat lastigvallen, hard werken en niet zeuren en zuigen over discriminatie. Ook staan ze laag op de zieligheidsladder van de SJW-activisten, hetgeen ze nog eens extra sympathie oplevert. Jammer dat ze nu laten vallen en zich meer als finnen op gaan stellen.

5611 | 14-02-20 | 14:31

Ik hoor het alweer......... OM heeft alle achterstanden weggewerkt en alle rechtszaken zijn keurig op orde......... Dus tijd voor een 'proefballonnetje'.......

Fatwabuster | 14-02-20 | 14:02

Leuk hoor zo’n diverse samenleving met 50 verschillende import huilebakjes.
Nee dat brengt ons echt naar grote hoogtes.

Ray69 | 14-02-20 | 14:02

Ik weet um: Als iemand begint over mijn white privilege ben ik beledigd.
Klaar.

Piet Karbiet | 14-02-20 | 14:02 | 1

Ik voel mij hier beledigd door.

ZwarteDag | 14-02-20 | 14:30

Er zijn heel veel goede redenen te bedenken waarom je geen dieren uit het wild moet vreten, het oplopen en verspreiden van enge ziektes is er 1 van. Dat is de reden dat we nu in de shit zitten. Chinezen zouden zich moeten distansieeren van deze praktijken en het "boetekleed" moeten aantrekken,maar dat doen ze niet (genoeg)

streknek | 14-02-20 | 14:01

Luisteren er dan mensen naar Radio 10?

Fonzzo | 14-02-20 | 14:01 | 2

Somertijd is wel in de stijl van GS...

Nuchternederland | 14-02-20 | 14:40

Lex Gaarthuis maakt een prima programma met goede muziek, probeer het eens.

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:54

Ik vind dat ze de naam Ab ook maar moeten gaan verbieden. Als je er führen achter zet krijgt Ab nogal een stigmatiserende betekenis.

schoon-schip-maken | 14-02-20 | 13:59

Maar hunze vuurwerk op het Chinees Nieuwjaar wordt wel verboden.
Kan het OM daar ook even naar kijken?

Piet Karbiet | 14-02-20 | 13:58

Enig begrip voor de culturelr context van een carnavalskraker mag toch ook wel gevraagd worden van de Chinese medemens?

eekeek | 14-02-20 | 13:58

Gaan ze ook “hij was maar een neger” van de Zangeres Zonder Naam onderzoeken?

sjuul69 | 14-02-20 | 13:57 | 2

Wtf, dat lied bestaat nog ook!
www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs
Maar... het draagt een antidiscriminatieboodschap. Dat dan weer wel.

Organische evolutie | 14-02-20 | 14:18

Die moet met stip postuum naar 1! Kijken hoeveel zwarten, blanken, witten en bruinen dan diep gekwetst zullen zijn. Prachtig dat je dit soort teksten nog kunt vinden in de oude doos.

ches | 14-02-20 | 14:47

Wanneer wordt het OM eens onderzocht. Worden met de dag gekker lijkt het wel. Blokkeerfriezen, Wilders, het zogenaamd rond hebben van dossiers van IS'ers, enzovoort.

Mart6037 | 14-02-20 | 13:56

Ik hou van humor en satire, kreeg het nummertje ook doorgestuurd, maar heb het niet verder verstuurd. Vond het zeer matig en eigenlijk gewoon niet leuk. Ik snap die Chinezen wel die niet in China zijn geboren, hen iets kwalijk nemen is hetzelfde als tegen mij zeggen dat ik een slavendrijver ben. Flikker op, ik heb daar niets mee te maken. Dat dus.

Gaat het niet dan? | 14-02-20 | 13:56 | 2

Alleen wordt dat laatste volop gesubsidieerd door o.a. de Postcodeloterij en het Stedelijk Museum

Piet Karbiet | 14-02-20 | 14:00

@Piet Karbiet iedere belasting betaler 'subsidieert' dat indirect, kijk naar dat "trotse aapje" die in de kamer wil komen.

Gaat het niet dan? | 14-02-20 | 14:11

Even iets genuanceerds bakken, beetje vreemd om dat hier te doen maar goed: Chinezen zijn hard werkende goed ingeburgerde mensen die omwille van hun klandizie, instelling en cultuur nooit hard de trom zullen roeren hier in NL. Dat een groepje dat nu wel doet zegt wel iets over hoe hard dit domme makkelijk in elkaar gezet liedje bij hen is binnen gekomen. Ze voelen zich beledigd, soit! Je kunt niet tegen iemand zeggen dat hij/zij zich niet beledigd mag voelen als dat wel het geval is. Sorry zeggen door de maken of de dj heeft geen zin, hoeft ook niet. Gewoon het liedje niet meer uitzenden. Klaar.

austinhealey | 14-02-20 | 13:55 | 4

De excuses zijn al gemaakt en het lied werd al niet meer uitgezonden. Alle onderzoeken en eventuele maatregelen die volgen zijn duidelijk overkill. Wat wil men verder nog?

SIogra | 14-02-20 | 14:10

Je vormt een schild!!! (Hans Teeuwen’

Bali Lovert | 14-02-20 | 14:37

Gekwetst zijn is deugen, gekwetst worden is een keuze. Zorg dat je een brede rug hebt, dat je wat kan hebben. Lach erom, en doorrrrrrr........

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat om de uitspraak "die stinkchinezen". Dat vinden de Chinezen niet fijn.

van Oeffelen | 14-02-20 | 13:55 | 4

Er zijn vast ook mensen die Gristenhonden, kut-friezen, kankerjoden of domme Belg niet fijn vinden. Kijkt het OM daar dan ook even naar?

GWB | 14-02-20 | 14:52

@GWB | 14-02-20 | 14:52: Van mij mag je Gristenhonden inderdaad overslaan. Wel weer fijn dat het met een hoofdletter wordt geschreven. Dat dan weer wel.

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Bizar: hebben ze niets beters te doen bij het OM?
Ook jammer van die slachtoffer-klaag Chinezen... vroeger waren het no-nonsence medelanders. Nu blijkbaar in het slachtoffer-klaag hoekje.

Short | 14-02-20 | 13:55

Ik vrees voor het leven van DJ Lex Gaarhuis. De lange arm van het Chinese communistische (hahaha) regime strekt ver en diep in Nederland

batvoca2 | 14-02-20 | 13:52 | 1

GaarThuis dus, met een T.

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 20:01

Een toekomstig-mogelijke kamervraag na onverhoopt uitbreken van dit virus in Nederland:
"Wat hebben EU en regering gedaan om dit te voorkomen?"

Duidelijk. Sterke standpunten ingenomen tegen liedjes & grapjes die kwetsend konden zijn voor patiënt zero. Punt.

Jan Passant mk2 | 14-02-20 | 13:49

Deze rare prioriteitsstelling door het OM zal niet bijdragen aan het maatschappelijk draagvlak.

Rolliebollie | 14-02-20 | 13:49

Ooit Youp van het Hek gehoord, meerdere malen, over "NL-protestanten in de Bible Belt"?? Daarbij vergeleken is dit "Chinese liedje" niets. Of over het woord "pisnicht"? Is Youp ooit aangeklaagd/veroordeeld door Justitie (OM & rechterlijke macht)? Nooit!! En gelukkig maar en terecht niet.

Maar ja, we weten nu eenmaal dat onze Justitie (OM & rechterlijke macht) vol zit zich moreel verheven voelende linksextremisten (D66 en Groenlinks).
Deze Justitie-types die steeds vaker hun politieke links-extremistische mening tentoonspreiden in hun werk: niets onbevooroordeelde Justitie meer, maar steeds vaker links-extremistische Justitie.

Justitie (OM & rechterlijke macht): Het grootste gevaar voor de democratie en trias politica in Nederland. Baudet heeft hier compleet gelijk in.
Zie dit voorbeeld maar weer eens, na het Wilders debacle.

Jan3863 | 14-02-20 | 13:46 | 2

Eensch.

Piet Karbiet | 14-02-20 | 13:56

Spijker op z'n kop, dank!

Crossing_The_Rubicon | 14-02-20 | 20:01

Van Oef is een groot liefhebber van Babi Pangang, Foe-yong-hai, Nasi, Saté, kroepoek, Tjap-tjoy. Zeg maar de Chinees-Indonesisiche keuken.

van Oeffelen | 14-02-20 | 13:44 | 1

Wie niet?

Kuifje-naar-Brussel | 14-02-20 | 16:28

Bestaat 'broodje corona' nog in Nijmegen?

Jos Tiebent | 14-02-20 | 13:42 | 1

Dat heet nu broodje Horeca geloof ik

nee_toch? | 14-02-20 | 13:47

Op hun pik getrapt? Dat is eigenlijk uitgesloten.

Maar nu zijn het weer de Chinezen die zich onheus bejegend voelen. Wie volgt?

Zometeen mag je bij wijze van spreken alleen nog blanke mannen ongestraft voor rotte vis uitmaken.

Guusneus | 14-02-20 | 13:41 | 4

De Chinezen in Nederland worden stelselmatig vergeten als er onderzoeken plaatsvinden mbt. inburgering en integratie. Dus nu ze een keer echt boos zijn niet zeuren.

Trumme | 14-02-20 | 13:49

Op hun pik getrapt? Dat is eigenlijk uitgesloten. LOL dat wordt vrijspraak.

echtpaul | 14-02-20 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het is helemaal geen liedje "van Radio 10" maar van "Rotterdamse Toon", @Ronaldo. Dat maakt nogal een verschil bij vervolging wegens discriminatie van de dj en omroep die dat liedje uitzonden. Stel je voor dat het OM ook alle media zou gaan vervolgen die de uitspraken waarvoor Geert Wilders voor het hekje staat hebben doorgegeven aan hun publiek.

OverdaanDerOnderheid | 14-02-20 | 13:40

Ik was gister even bij de Chinees en zij vertelde me dat hun omzet ongeveer gehalveerd is sinds anderhalve week.
Best lullig want dat gun je ze niet.

HoerieHarry | 14-02-20 | 13:39 | 4

@Toetsenbordcomplex | 14-02-20 | 13:42:
Nee.
Ze maken dan dingen die niet op de kaart staan en die ze zelf ook eten.
Is totaal anders.
En nee, geen hond of zoiets.

HoerieHarry | 14-02-20 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kan "voorkomen is beter dan chinezen" een mening zijn? Hier heeft vrijheid van meningsuiting niets mee te maken.
Wel met mensen zich eens iets minder op hun pik getrapt moeten voelen. Wat een onzin. Om een woordgrapje notabene.

Haatgenerator | 14-02-20 | 13:38 | 3

Het gaat niet om het uitten van een mening, natuurlijk... Als je dat niet snapt.

BBRDWR | 14-02-20 | 13:46

Er kwamen ook nog andere kreten voorbij.

botbot | 14-02-20 | 13:47

Lees de Grondwet misschien eens een keer voordat u zulke simplistische nonsens uitkraamt; die spreekt immers van "gedachten of gevoelens". Als u voortaan "vrijheid van meningsuiting" nu eens vervangt door "informatievrijheid" dan begrijpt u misschien ook dat het niet alleen gaat om meningen, en ook niet uitsluitend over uiting, maar evenzeer over doorgifte, bewerking en ontvangst.

OverdaanDerOnderheid | 14-02-20 | 13:49

Lijkt me niet direct zaak voor het OM, maar wat er nu op straat gebeurt richting mensen met een Aziatisch uiterlijk gaat mij ook veel te ver, en voor een groot deel vanuit mensen die als het om Marokkanen ging vooraan zouden staan om 'racisme' te roepen.

Blasfemie | 14-02-20 | 13:36

Heb zelf behoorlijk wat chinese collega's in Maleisie. Die chinezen staan daar helemaal boven aan in de hiearchie. Ze kijken dan als bevolkingsgroep ook behoorlijk af naar bv indiers!

Maar ja, je bent pas een racist als je blank..... eeeeeeuh wit bent!

Drunken_Pumpkins | 14-02-20 | 13:34

Ben benieuwd hoeveel corona virussen ik volgende week uitgebeeld tegen kom met carnaval. Gaat het openbaar ministerie dan razzia's houden of zo ?
Het is toch wel een behoorlijk een sneue bedoeling tegenwoordig, naar mijn bescheiden mening.

Count_Bassie | 14-02-20 | 13:34

Chinezen en Aziaten in het algemeen zijn zelf als groep niet vies van een portie discriminatie en rascisme. Dus f*ck you OM! Ga maar eerst eens wat criminelen vangen, stelletje kneuzen.

Indoneesje | 14-02-20 | 13:31 | 1

De Chinezen hier in Nederland zijn de best geïntrigeerde bevolkingsgroep die je nooit hoort geen uitkeringen trekken maar hard werken en waarvan de jeugd hoogopgeleid is. Dus indoneesje anders dan jouw bevolking.

Trumme | 14-02-20 | 13:53

Kijk, we gaan smakeloze grappen strafbaar maken.
Kunnen we eindelijk Rudi Carell post mortem tot 5 jaar cel veroordelen.

zuurtjeregen | 14-02-20 | 13:31
-weggejorist-
SanderEvers | 14-02-20 | 13:30 | 2

OK, ik ben om.

Piet Karbiet | 14-02-20 | 13:30

Je moet wat, met al die overcapaciteit bij het om.

bleached | 14-02-20 | 13:29

Erg grappig was dat liedje niet, maar dit is werkelijk absurd. Hebben ze niks beters te doen bij het OM? Geert Wilders pesten ofzo?

threeheadedmonkey | 14-02-20 | 13:29 | 1

Inderdaad. Ik weet niet wat voor opmerkingen Chinezen naar hun hoofd krijgen nav dat virus, en dat vind ik wel kwalijk, maar zo'n liedje? Ik vind dat niet zwaar discriminerend, misschien wat smakeloos, maar zeker geen zaak voor het OM.

Mensen hebben tegenwoordig tenen van hier tot Tokio, en van hier tot Mekka, iedereen is voortdurend 'gekwetst' en/of beledigd. Mensen moeten eens wat laconieker reageren. Dat lied herinnert over 2 jaar niemand zich meer.

Dr_Johnson | 14-02-20 | 13:38

Hebben er ook daadwerkelijk Chinezen geklaagd of zijn dit operatives gedirigeerd vanuit de Chinese ambassade. U weet namelijk dat China enorm bekend staat om zijn lankmoedige en tolerante houding t.a.v. alles dat kritiek uit op het regime etc.
We nemen maar te makkelijk aan dat er 'Chinezen aangifte hebben gedaan'.
Het is wel een self-fulfilling prophecy, dat gekwetst worden. Indien niemand er verder aandacht aan had besteed, was er niets aan de hand geweest. Maar iemand moest zich ermee bemoeien en ik kan me zo indenken dat dan pas individuen zich beledigd gaan voelen terwijl ze dat eerst niet waren. Net zoals dat gezeik over dat stripje van Dirkjan, jezus, hoe vaak is er al niet de draak gestoken met het Christendom?

Datsun_Cherry | 14-02-20 | 13:29 | 4

@HoerieHarry | 14-02-20 | 13:31:

De jonge generatie Nederlandse Chinezen is wat vrijer door de vrijheid waarin ze opgroeien hier dus er zullen er best wat zijn die gebruik maken van hun rechten.

sprietatoom | 14-02-20 | 13:37

klagen is in Nederland een succesformule. Je krijgt als buitenlander altijd gelijk.

Haatgenerator | 14-02-20 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wederom is dit, gelijk al die andere geregisseerde "relletjes" een zoveelste SJW-door-je -strot-ram actie in het kader van het "grote verhaal" waar we nu al een tijd mee geplaagd worden.

Vier dagen geleden ging Gordon op DWDD nog "door het stof" vanwege zijn "nummel 39 met lijst" grap van tig jaar geleden.
‘Ik wil mijn diepe, diepe excuses aanbieden’
www.ad.nl/show/gordon-door-het-stof-i...
Wil iemand Erik van Muiswinkel en Paul de Leeuw ook effe met terugwerkende kracht geselen a.u.b.?

Omdat dit alles zo ongelofelijk fake en opgedrongen is HAAT ik alles en iedereen die hier aan mee werkt. Niks is meer oprecht, stelletje laffe honden.

Abject | 14-02-20 | 13:28

Killing Joke

Piet Karbiet | 14-02-20 | 13:27
-weggejorist-
Dutch_Holland | 14-02-20 | 13:26

Wij wonen dan ook alweer een tijdje in een democratuur. In dat licht bezien is dit allemaal volkomen logisch.

Super Vaagstra | 14-02-20 | 13:25

Goh, dat OM toch. Geen capaciteitsproblemen, geen politieke beïnvloeding. Het moet heerlijk zijn om daar te werken.

JvanDeventer | 14-02-20 | 13:25

Blijkbaar geld voor alle allochtonen in Nederland dat generatie op generatie hun tenen langer en gevoeliger worden.

2voor12 | 14-02-20 | 13:22 | 2

Geld en allochtonen hebben een sterke correlatie doch in dit geval is het 'geldt'.

_pacman_ | 14-02-20 | 13:24

Dat is echt zo. Vroegah moesten immigranten Nederlandse tv en kranten lezen en zaken regelen met mensen. De nieuwe generaties houden via internet contact met hun oude cultuur en via automatisering ben je niet meer afhankelijk van mensen. Er is geen reden meer om je aan te passen.

Middensteun | 14-02-20 | 14:59

Lomp. plat en onhandig, maar niet strafbaar wat mij betreft.

DrumPiet | 14-02-20 | 13:22 | 1

Inderdaad. Gewoon geen toetje vanavond en zonder verhaaltje naar bed.

zuurtjeregen | 14-02-20 | 13:33

In het AD staat de volgende zin: "Het lied wordt immers sowieso al beoordeeld. Het aantal aangiftes is niet relevant, zegt het OM."

Wordt hiermee bedoeld dat het niet uitmaakt hoeveel aangiftes er tegen een lied worden gedaan en elk lied sowieso beoordeeld wordt? Dat zou ik vrij ridicuul vinden; ELK lied wordt beoordeeld?

Lochos | 14-02-20 | 13:22 | 4

En die "rap" scene? Hoezo wordt die misogyne, homofobe, geweld&criminaliteit-verheerlijkende alsmede discriminerende bagger niet structureel door het OM aangepakt?
Racism of low expectations? Enkel witte mensen kunnen fout zijn?

Abject | 14-02-20 | 13:32

Bij Wilders was het aantal aangiftes wel relevant.

Mart6037 | 14-02-20 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wilde net het malarialied gaan opnemen.
Wacht er nog even mee.

HoerieHarry | 14-02-20 | 13:21 | 6

Of was dat Ramona??

nee_toch? | 14-02-20 | 13:54

@Jos Tiebent | 14-02-20 | 13:54:
Die aangebrand is met kerst.

HoerieHarry | 14-02-20 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen we trouwens niet voortaan radio DJ's voorkomen?

beldewouten | 14-02-20 | 13:20

De lange arm van China...

Peter_K | 14-02-20 | 13:20 | 2

Hu Lang is de arm van een Chinees?

Kapitein Stijlvol | 14-02-20 | 13:27

@Kapitein Stijlvol | 14-02-20 | 13:27: ongeveer 1/3 van de totale hoogte.

Jos Tiebent | 14-02-20 | 13:53

Kom maar door met dat onderzoek OM. Hopelijk hebben jullie daar meer verstand van dan het verschil tussen moord en doodslag.

Gegeven hoe zeer het algehele discriminatieverbod haaks staat op de vrijheid van meningsuiting, lijkt mij een zo strak mogelijke definitie van het strafrechtelijke begrip discriminatie zeer dringend gewenst.

Want al dat dwangmatige kwetsdeugen (daar mag u ook kwatschdeugen voor lezen) zal niet vanzelf ophouden. Bij voorbaat dank.

Hetkanverkeren | 14-02-20 | 13:20 | 1

Je hebt discriminatie en "discriminatie". Een grapje, hoe smakeloos ook, vind ik geen discriminatie. Discriminatie is iemand uitsluiten van een baan of (sociale) positie vanwege huidskleur, afkomst of geloof. Staat in de grondwet. Indentity politics en SJW geleuter hebben die definitie vertroebeld.

threeheadedmonkey | 14-02-20 | 13:36

Beledigen kan niet, je kunt alleen je beledigd vóelen. En als dat het geval is, zit er in de belediging een kern van waarheid.
Voorbeeld:
Noem Dautzen Kroes een lelijk varken en ze lacht je uit, is gewoon een lekker wijf.
Noem Sharon Dijksma een dik varken en ze is beledigd, het is namelijk ook een dik varken.
Dus ik weet niet waar die Chinezen zich druk om maken maar als ze zich beledigd voelen, moeten ze even bij zichzelf te rade gaan waarom dat zo is.

Busverhuur | 14-02-20 | 13:20 | 3

Varkens hebben anders ook gevoel hoor: ik heb nog nooit een zeug zo zien janken als toen ik haar per abuis Sharon Dijksma noemde.

"Maar ik ben nog helegaar nooit naar de Bilderbergconferentie geweest?! Snif".

Hetkanverkeren | 14-02-20 | 13:23

Over Doutzen verschillen onze meningen nogal.

2voor12 | 14-02-20 | 13:26

@2voor12 | 14-02-20 | 13:26: Precies, La Doutzen is de vleesgeworden fatshaming, maar dan met wat mij betreft weer te weinig vlees.

Hetkanverkeren | 14-02-20 | 13:56

Haha de Chinezen met hun rubberen ruggegraatjes bij DWDD deze week. Wat was dat lachen. Klaas van Nieuwkerk had meteen de discussie kunnen afsluiten door over de Oeigoeren te beginnen.

azijnseikerT | 14-02-20 | 13:20

Te zielig voor woorden dit! Bizar
Dat ze die achterlijke haat-rap met veel ergere teksten eens aanpakken.. maaaaaaar neee want niet blank.
Fuck het om

Nouwske | 14-02-20 | 13:19 | 1

Wat rappers maken is kunst. Vandaar.

Het brein erachter | 14-02-20 | 13:26

Het OM is een politiek vehikel geworden.
Het OM is corrupt.
Het OM is in mijn ogen niet langer meer gezaghebbend.
Fuck de rOverheid.

Abject | 14-02-20 | 13:19 | 1

En willekeur. Daar zijn burgeroorlogen om gevoerd. Doodeng dat OM.

Piet Karbiet | 14-02-20 | 13:29

Het liedje is natuurlijk zwaar kudt, maar verdorie OM, niks anders te doen??

En die te lange tenen van de aangeverts, zucht.

EefjeWentelteefje | 14-02-20 | 13:18

Er is aangifte gedaan, dus start een onderzoek. Niks mis mee, en zelfs hoe het hoort. Dat onderzoek mondt echt niet uit in een vuistdik wetenschappelijk werk. Er zit gewoon een OM'er een uurtje te googlen om vervolgens af te zien van vervolging.

beldewouten | 14-02-20 | 13:18 | 3

Wat je nu zegt had eigenlijk 1 op 1 van toepassing moeten zijn op de voorgedrukte Wilders aangiften

Teeweetwee | 14-02-20 | 13:27

Niet mee eens. Fietsendiefstal wordt ook ongezien op een plank gelegd en niks mee gedaan. Zolang er nog serieuze zaken zijn aan te pakken, kan ook deze aangifte ongezien worden gearchiveerd.

Het brein erachter | 14-02-20 | 13:29

Maar het zou gewoon fijn zijn als men aan iedere aangifte een uurtje zou besteden voordat men besluit wat er mee gedaan zal worden.

Wering | 14-02-20 | 16:16

Ik krijg de indruk dat er helemaal geen sprake is van hoge werkdruk bij het OM als je je bezig houdt met dit soort slechte grappen. Wordt het OM soms geleid door clown Bassie? Er is nergens tijd voor, wel om WIlders, Baudet en zo'n niet grappige DJ bij de enkels af te breken. De criminele asielzoeker waant zich hier in de snoepwinkel, waar hij kan pakken wat hij pakken wilt. #failedstate!

pibasso | 14-02-20 | 13:17

Heb zin in schubdier.
Een vrouwtje, die zijn sappiger.

HoerieHarry | 14-02-20 | 13:16 | 1

Mijn buurvrouw heeft psoriasis.
Wil je d'r telefoonnummer?

Kapitein Sjaak Mus | 14-02-20 | 14:10

De 1e Chinees die ik met zijn vingers zijn ogen zijn of haar ogen zie vergroten is aan de beurt. Die ontvangt een gratis wang snee wang pang van me.

BrokenTipi | 14-02-20 | 13:16

Als ze de energie nu in het indammen van de verspreiding van de ziekte zouden stoppen...

Mariara_Mountain | 14-02-20 | 13:16 | 1

Maar nee.. Nieuwe naam. Geen paniek. Onderzoek op uitspraken. Geen paniek! Het is gewoon een griepje!!!

Mariara_Mountain | 14-02-20 | 13:17

Hoeveel verkrachtingszaken bleven op de plank liggen? Oh ja, prioriteiten stellen. Heel belangrijk.
Lekker bezig OM

ches | 14-02-20 | 13:16 | 1

Echt he! Ik zit me op te vreten hier. Wat een droevige instantie

Nouwske | 14-02-20 | 13:22

Het is heel simpel: er liggen aangiften (die mag je doen) en het OM onderzoekt of ze daar een zaak van kunnen/willen maken (dat is hun taak). Als er een zaak komt, beslist een rechter of er sprake is van discriminatie of dat de VVMU zwaarder weegt en bij een ongewenst vonnis voor een der partijen kan men in beroep. Tot zover deugt alles rechtsstatelijk gezien.
Het probleem ontstaat pas op het moment dat je bedenkt dat de politie met veel andere aangiften niets doet wegens geen prioriteit en dat het OM altijd chronisch overwerkt zegt te zijn. In die situatie driegen misdaad en straf een kwestie van cherrypicking te worden en dat is het echte gevaar.
Overigens vind ik het een smakeloos kutlied, maar dat is volgens mij niet strafbaar.

Hetze Haatstra | 14-02-20 | 13:15

Guttegut wat een getrut. Allemaal zand in hun Chinese kudt.

ikdenkwat | 14-02-20 | 13:15 | 1

Zand in de vaCHINA, dat ook.

Kapitein Stijlvol | 14-02-20 | 13:30

En terecht, k*t lied.

Wa jij wil... | 14-02-20 | 13:13
-weggejorist-
XaaD666 | 14-02-20 | 13:12 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

En lokale chinezen die kritisch naar het optreden van hun eigen overheid kijken en daar iets van op YouTube zetten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Gaan ze daar ook aangifte van doen in Peking.

Tjemig | 14-02-20 | 13:11

Waar het OM zoal tijd voor heeft. Een flauw liedje met flauwe woordgrapjes, bescherm de samenleving daar gauw tegen. Maar haatimams en mensen die door de straten huppelen met IS vlaggen laten we met rust 'want geen strafbare feiten'.

GroetenVanUrk | 14-02-20 | 13:10 | 1

Gezien de motie van mevr. Ellemeet, zijn zulkse uitlatingen natuurlijk "ontoelaatbaar".

Gaat men eindelijk handhaven, is het weer niet goed.
#Sarcasm-off

NeetNormaal | 14-02-20 | 13:14

Goed nieuws. Dat moet wel betekenen dat er geen "jongeren" met steekwapens rondlopen, er geen autobranden meer zijn, geen plofkraken, geen berovingen... Want nu heeft men tijd om een te vervolgen voor het uitzenden van een weinig smaakvol liedje

Fijn_dat_je_er_bent | 14-02-20 | 13:08 | 2

Inderdaad. Wat een achterlijke tijdverspilling!

Het brein erachter | 14-02-20 | 13:12

Nee, dat niet. Maar dat komt, omdat drill rap nog niet verboden is. De politie zit wat drill rap betreft nog in het stadium van publiekelijk klagen.
Dit is weer een stapje verder. En blijkbaar belangrijker dan stekende en neergestoken jongeren.

Gazelle | 14-02-20 | 14:15
-weggejorist-
keestelpro | 14-02-20 | 13:08

Naast 'Marokkaan', voegen we 'Chinees' toe aan het juridische begrip 'ras'.

NeetNormaal | 14-02-20 | 13:08 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap niet die obsessievelijke drang naar dit soort humor niet zo.

BozePaarseMan | 14-02-20 | 13:08 | 5

Gefeliciteerd, uw herprogrammering tot NPC is compleet.

Kapitein Stijlvol | 14-02-20 | 13:34

Ik ben niet zo blij dat een dergelijk lied zo “viraal” gaat 🤣😷🤕🤢

Bombs_away | 14-02-20 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Toe maar, geef dat liedje nog een sloot aandacht dat het niet verdient. Lekker gewerkt, OM!

BRR76 | 14-02-20 | 13:07 | 1

Waar kan ik die CD verkrijgen?

storm op komst | 14-02-20 | 13:14

Ik heb een hekel aan... hmmm... ff iets bedenken... nou, vooruit: badslippers. Vooral gele.
En aan zakjes suiker.

Waar kan ik aangifte doen wegens mijn gekwetstheid tegen volk die deze dingen toch gebruiken/hebben?

Realism Is All | 14-02-20 | 13:06 | 1

Wij nemen uw bezwaren (vooral tegen badslippers) graag uiterst serieus. Wij vragen u hierover een liedje te maken, zodat wij een onderzoek kunnen starten.

Het brein erachter | 14-02-20 | 13:15

Wilt meer of minder Corona?

Blotus | 14-02-20 | 13:05

Wat een tijdsverspilling voor een "zaak" die bij voorbaat niet gewonnen kan worden. Man, man, man.

halfvolle glas | 14-02-20 | 13:05

Colonavillus klinkt al een heel stuk serieuzer toch.

Tjemig | 14-02-20 | 13:05

Chinezen is een werkwoord. Namelijk chinees eten eten. Het liedje zegt "Vreet geen chinees, dan heb je niets te vrezen".

Is "vreet geen patat" dan discriminatie van Belgen en "zuip geen bier" discriminatie van Duitsers?

McFlym | 14-02-20 | 13:04 | 6

@Jos Tiebent | 14-02-20 | 14:01: Nee dat zou nergens op slaan.

Rest In Privacy | 14-02-20 | 14:44
▼ 3 antwoorden verborgen

gewoon zeggen dat je high was van het chinesen

Mesmer | 14-02-20 | 13:04

Stop met lachen!
Ambtenaren worden verdrietig van vrolijke mensen.

Turbulentie? | 14-02-20 | 13:04

En het OM was zich boos aan het maken dat Wilders aangaf dat ze het vertrouwen in de rechtstaat beschadigde.

De man helemaal over de rooie, de ultra feministe ernaast haar hoofd ontplofte zowat van agressie. Maar zoals we ook hier weer zien, Wilders had gewoon gelijk.

DerUnterMensch | 14-02-20 | 13:04 | 1

U en ik waren de rechtszaal uitgezet... Zelfs bij het Wilders-proces zijn ze daar bij het OM inconsequent tot op het bot.

Ommezwaai | 14-02-20 | 13:08

Met carnaval mag je dit soort zotte liedjes zingen.

keestelpro | 14-02-20 | 13:04

Die figuren van dat liedje zijn m.i. al genoeg gestraft door al die aandacht. Mien hemel, wat een niveau. Schreeuw om hulp?

Graaisnaaiert | 14-02-20 | 13:04

In principe eensch. Maar wat als ik nu een carnavalskraker maak: 'Olé, olé, Holocaust was best oké'? Ja wat dan? VvMU? Of is er een grens?

Rest In Privacy | 14-02-20 | 13:04 | 9

@Je_zeulende_zusje | 14-02-20 | 13:20:
Ja je moet alles kunnen zeggen.
Laat je dit namelijk niet toe, dan moet je een discussie gaan voeren waar de grens ligt.. En dan moeten iemand gaan beoordelen of men over de grens gaat. Het hek is dan van de dam, naar mijn mening.
"Censuur" of zoiets.. Wie bepaalt??

NeetNormaal | 14-02-20 | 13:25

@Je_zeulende_zusje | 14-02-20 | 13:10:
Ik ben in principe tegen verboden van bovenaf in combinatie met een portie zelfregulering en gezond verstand. Ik hoop vooral op het 2e en 3e maar vrees dat het 1e te vaak nodig is. Moeilijk, moeilijk, heb ik geen pasklaar antwoord op. Ik denk dat het vooral om de intentie erachter gaat maar goed, toon dat maar eens aan. Again, moeilijk moeilijk.

Graaisnaaiert | 14-02-20 | 14:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Het OM is jarenlang geïndoctrineerd door totalitaire VVD- en CDA-extremisten. Dus dit niet verrassend.

Reaguurdeskundige | 14-02-20 | 13:03

Yes! Een probleem. Eindelijk. Ja als overheid heb je natuurlijk niet voor niets 950.000 man op de loonlijst staan...

Zeiss | 14-02-20 | 13:03

Openbaar Ministerie van malloten.

Ik_ben_geen_robot | 14-02-20 | 13:03

Hahahaha *gaat hard huilen in een hoekje*

gristen | 14-02-20 | 13:02

Radio 10 is van John de Mol. Als half Nederland het lied prachtig had gevonden, was John heel trots geweest en had hijzelf er een aandeel in gehad. Nu zal hij zich ervan distantiëren in 3, 2, 1,....

Normpje | 14-02-20 | 13:02 | 3

En John de Mol is daar anders in dan een andere reguliere hypocriete Nederlander?

Zeiss | 14-02-20 | 13:04

Hoi Linda!

Normpje | 14-02-20 | 13:13

Als we nu gewoon grappen verbieden waar mogelijkerwijs iemand aanstoot aan kan nemen/zich op welke manier dan ook gekwetst kan voelen, is het geheel ook makkelijker te handhaven. 250 euro per overtreding die elk jaar een verhoging van 10% tegemoet kan zien.

Harris Pilton | 14-02-20 | 13:02

Dit land is kapot, stuk, gebroken.

Welke lijm je ook gebruikt, het vaasje valt niet mee te redden.

Toetsenbordcomplex | 14-02-20 | 13:02 | 2

Ming vaasje?

Kapitein Stijlvol | 14-02-20 | 13:25

Mwa, vond er ook maar weinig aan, het is niet eens een goed lied. En ik heb maar 10 seconden gehoord omdat het langskwam in shownieuws (hart van nederland)

owikzegmaarwat | 14-02-20 | 13:48

Ik dacht dat Chinezen niet zo nauw keken maar nu blijkt dat ze zich groen en geel ergeren.

keestelpro | 14-02-20 | 13:01 | 1

Er bestaan - klaarblijkelijk - wel degelijk SJW, hipster-achtige millenial sneeuwvlok Chineesjes zag ik vd week bij DWDD. Gelukkig bestaat er nog zo iemand als Cornelis willem Heuckeroth die namens de ganse natie verontschuldigingen aanbood.

de directeur | 14-02-20 | 13:06

Ik vind dit bericht van het OM heel beledigend. Waar kan ik aangifte doen?

Suncatcher | 14-02-20 | 13:01 | 1

Bij het Openbaal Ministelie.

Turbulentie? | 14-02-20 | 13:03

Noem het kunst, en je zit veilig.

Balzakius | 14-02-20 | 13:00

Want het Openbaar Ministerie heeft niets beters te doen ....

Wekkertje | 14-02-20 | 13:00 | 6

2 min. een foei gesprek is beter.

halfvolle glas | 14-02-20 | 13:06

@halfvolle glas | 14-02-20 | 13:06:

Foei yong hai gesprek?

Dutch_Holland | 14-02-20 | 13:19
▼ 3 antwoorden verborgen

No. 39 graag.

ikbenerweer! | 14-02-20 | 12:59 | 2

Met sambal?

Ommezwaai | 14-02-20 | 13:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken