Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM maakt tekenfilm over A7-blokkade

Hallo OM. Zijn wij debiel ofzo?

Het OM - bekend van de rioolranzige poging tot moord-uitspraak GeenStijl heeft geen recht van leven - heeft een soort van Jip & Janneke VVMU-tekenfillumpje gemaakt over een van de moedigste na-oorlogse burger-acties van Nederland. Een woedende colonne van tientallen ziedende randstedelijke kinderfeestvernielers in vieze dieselbussen op weg naar Dokkum werd op 18-11-2017 in De Slag bij Oudehaske tegengehouden door 34 dappere leaver dea as slaef Friezen. Om de significantie van de VIERDAAGSE rechtszaak tegen deze Friezen, die volgende week van start gaat te stutten, hebben we nu dit kleuterfilmpje, waarin Het OM ons nog eens uitlegt hoe verschrikkelijk belangrijk de VVMU is. Nog belangrijker dus, dan bebloede zwartgeschminkte Fryske kinderhoofdjes. Nou, bedankt weer, OM.

Eh... ja hoe zit dat, Het OM?

Social

Reaguursels

Inloggen

Een animatiecartoon laten maken kan al voor 1950 euro voor de eerste minuut elke 5 seconden daarna kost 50 euro extra.
Dus zou dit filmpje al kunnen voor 2000 euro.
Maar iets zegt mij dat dit filmpje veel duurder was want ambtenaren en lagere kwaliteit animatie.
Wobje?
storytellingstudios.nl/?gclid=EAIaIQo...

steekmug | 04-10-18 | 06:23

Het wachten is nu natuurlijk op een animatiefilmpje van het OM waarin wordt toegelicht waarom brugblokkades door Turkse vlaggenzwaaiers en toeterende bruidsstoeten NIET worden vervolgd. Kan niet wachten...

Reykjavik | 03-10-18 | 22:53 | 2

LOL

echtpaul | 03-10-18 | 23:34

En een filmpje over het feit dat kraken strafbaar is.

genoegisgenoeg | 04-10-18 | 06:25

Volgens het om is de mening van onaangepaste immigranten jegens Nederlandse Tradities belangrijker dan de Nederlandse Tradities zelf, en verdiend een een klein clubje intolerante drammers ruim baan met pliesie-escorte.
Het om is het contact met de Nederlanse Samenleving al jaren kwijt, laat staan met de vvmu, en sinds men bij het om partij kiest bij verschil van mening, niet langer relevant.

De Briemusketier | 03-10-18 | 22:41

De OM is een staat binnen de staat geworden. Typisch voorbeeld van een 5e Colonne. Een stel linkse hobbyisten zijn het geworden. 4 dagen uittrekken voor deze flauwekul. En maar klagen over een tekort aan mankracht. Uw zaak mbt een echte misdaad wordt geseponeerd wegens te weinig mankracht.

_kees_ | 03-10-18 | 22:35 | 1

Inderdaad, wereldvreemd en gedegenereerd. Dan ga je decadente keuzes maken. Dan zet je 16 miljoen autochtonen in de hoek om een clubje werkschuwe subsidienegers belangrijk te maken. En niemand buiten het om die het om nog swrieus neemt maar dat is niet erg, ze kwamen toch al niet meer buiten onder demense.

De Briemusketier | 03-10-18 | 22:46

Ik vraag me toch werkelijk af welke linkse zaagsel hoofd ambtenaren bij het OM dit bedacht hebben, ze zijn compleet van het padje af!

kapt.Jerkoff | 03-10-18 | 21:39 | 1

Dezelfde die waarschuwt voor rechts extreemisme maar over de AfA zwijgt.

echtpaul | 03-10-18 | 23:35

Graag ook een tekenfilmpje over Baybasin en Erwin Lensink.

e-bola | 03-10-18 | 21:30

Ik wil die k.t film niet eens bekijken. Het OM sucks. Het zijn daar allemaal D’66 corpsballen. Laat ze maar eens uitleggen waarom die ploert van een Volkert al weer vrij rondloopt. Dat wil het volk wel graag weten. Het OM is alleen intern gericht en communiceert ook alleen vanuit hun standpunt gezien. Nederland onder Rutte sucks and sucks and sucks.

Rdock | 03-10-18 | 21:29

Ik begin steeds meer en meer schijt en maling te hebben aan de overheid.

gijs geluk | 03-10-18 | 21:19

Heel subtiel ook, die skatenegert in de laatste zeven seconden.

Phat_Phuc | 03-10-18 | 21:05

Ach, bij veroordeling ligt er in ieder geval jurisprudentie om ook AFA-tuig aan te pakken bij het verhinderen van demonstraties die niet extreemlinks zijn. Er kan, als ik het me wel herinner, vervolging afgedwongen worden bij het OM, en daar helpt jurisprudentie wel bij.

Boetsj | 03-10-18 | 19:49 | 1

Nou dat zou eens nieuws zijn.
Dat ze die AFA aanpakken want dat zijn gewoon facisten die openlijk de ruimte krijgen om geweld tegen rechts te faciliteren en te verheerlijken.
AFA is tuig en erger dan een motorclub, AFA zou verboden moeten worden.

gijs geluk | 03-10-18 | 21:22

allo OM. Zijn wij debiel ofzo?

@Pritt Stift | 03-10-18 | 12:00 | 357 reacties
Ja. De gemiddelde tata is te stom om te schijten. Meesten stemmen braaf partijkartel met zijn allen. Die nota bene niet onder stoelen of banken steekt dat ze tegen het nationale belang en de aboriginal werken.

Dan ben je als kiezer een domme gladiool ja.

Graaf_van_Hogendorp | 03-10-18 | 19:35

Uitgangspunt van het OM is kennelijk dat de voorstanders van deze Friese actie enorme sukkels zijn die je met een stom tekenfilmpje moet gaan 'voorlichten'.
Wel, OM, ik ben bovengemiddeld begaafd en lach om uw stomme filmpje en zeg HULDE voor die Friese verzetshelden. Hulde!

marjen | 03-10-18 | 19:15 | 1

Hulde idd. Het was een leuke ludieke actie.

echtpaul | 03-10-18 | 23:37

De blokkades van de de politie stakingen werden toegestaan omdat de weg steeds even vrij werd gegeven als het verkeer een half uur stil had gestaan waardoor de overlast acceptabel zou zijn. Als dat toch niet acceptabel is dan graag deze agenten alsnog vervolgen, ook voor het misbruiken van politie voertuigen voor privédoeleinden.

W_F | 03-10-18 | 19:12

Het ging om een kinderfeest gvd. Vrijheid van meningsuiting? De consensus is nog immer dat ZP zwart is en een blanke baas heeft. Dat is mijn mening, niet alleen van mij maar van het leeuwendeel van NL. Lijkt me dat ook die vrijheid ons gegund moet worden, zonder krankzinnige slavenbabies die de boel komen verstoren met hun eigen mening. Kudt OM begrijpt het zelf niet eens. Met hun kudtflimpje.

foetgoud | 03-10-18 | 19:05

Ah, alle echte misdaad was opgelost, bezigheidstherapie voor het OM dus

Zorc | 03-10-18 | 18:05

Krijgen we nu ook een filmpje over de moord op Pim Fortuyn en waarom er steeds deals met zijn moordenaar worden gemaakt
Dat wil ik ze wel eens zien uitleggen

zoefff3 | 03-10-18 | 17:40

Wanneer komt die film over pegida die door linkse fascisten( met zwaar vuurwerk) het demonstreren onmogelijk werd gemaakt.
Kortom selectief.
Jammer hoor dat we zelfs het” onafhankelijke OM niet kunnen vertrouwen.

Ruimedenker | 03-10-18 | 17:30 | 1

Het OM is alleen onafhankelijk als het om de burger gaat politieke onafhankelijkheid heeft daar niks mee te maken

likdoorn | 03-10-18 | 17:38

Onder andere door dit filmpje is het hele gedoe nu wel een politiek proces geworden, toch? Niet dan?

Kinkfactor | 03-10-18 | 17:03
-weggejorist-
Francieux | 03-10-18 | 16:54 | 1

Wat een trieste Riefenstahl-productie.

Jan Passant mk2 | 03-10-18 | 16:42

Nee! Dit filmpje kan niet echt zijn. Dit moet nepnieuws zijn. Als dit het niveau is tot waar 'we' gezakt zijn. Wat een land zijn we geworden.

nedpol | 03-10-18 | 15:41

"De overheid vervolgt mensen die anderen vermoorden. Zo houden we de samenleving leefbaar. Na korte tijd komen deze mensen weer vrij. Ook Volkert van der Graaf wil weer vrij kunnen rondlopen. Om de samenleving beter te maken. Zo zijn we samen voor ons allen. Zelfs als je een toekomstig premier doodschiet. (gitaarpingeltje, viooltje)."

Einde. Filmpje maken. Kost dat nou?

Knufter | 03-10-18 | 15:35

Ow ok, dan ben ik het zat dat zwarte mensen de blanke mensen nog steeds lastig vallen met hun slavernij verleden en wil dan ook met keti koti in het oosterpark demonstreren voortaan. En ook tegen het 5 weken overlast van het kwakoe festival wil ik graag bij de ingang demonstreren. Dat zal toch wel mogen van Femke ?

aliealaaf | 03-10-18 | 15:30

Maak ook even een filmpje over die politieagenten die het verkeer hinderden op de snelweg met hun acties en zorgen voor verkeersonveilige situaties...

Rest In Privacy | 03-10-18 | 15:14

De boete is al betaald door crowdfunding. Dus wat willen ze gaan doen dan? Als die lui de gevangenis in moeten weet je zeker dat heel Friesland extreeeeeeeem rechts wordt (lol). Dan worden volgende acties met bivakmutsen en zwijgende getuigen. Dit kan de staat niet winnen, maar de geleerde heren denken x op x dat ze een goede kans maken tegen het volk. En Rutte had geschiedenis gestudeerd, lol. P.s. niet gaan mekkeren dat hier gescheiden machten zijn, die schijn is al doorgeprikt door alle politieke schijnprocessen in dit wingewest van Brussel. Hell we hebben al de tiende van Alfa weer in dit land.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 15:10 | 1

Deze mate van dédain en voorbereiding zijdens het OM zweemt bij voorbaat naar -op zijn minst- voorwaardelijke gevangenisstraffen en strafbladen. Ongekende voorbereidende actie. Zweemt ook naar rechtvaardiging van handelen vooraf.

bisbisbis | 03-10-18 | 15:31

De Friezen hebben onze cultuur en vrijheid van meninguiting prima verdedigd volgens zo'n 85% van de Nederlanders. Zou het OM dat ook willen begrijpen?

just_saying_ | 03-10-18 | 15:07 | 2

Niet zonder een filmpje betaald met belastinggeld. Misschien als we het een paar jaar laten uitzenden net voor Jinek. Bah.

O2Neutraal | 03-10-18 | 15:17

Juist om die reden hebben ze dat filmpje gemaakt, omdat ze denken dat die 85% er dan misschien anders over gaan denken een volgende keer. Dat zich in het verleden honderd betere voorbeelden hebben voorgedaan waar ze juist geen filmpje van hebben gemaakt is dus puur politiek. Buitengewoon smerig.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 15:19

Om uit je vel te springen dit framen. Weer en maar weer en maar weer Dokkum. Het was toch depolitie zelf die ooi de rijksweg bezette. Levensgevaarlijk, en was er ook niet toevallig op hetzelfde moment een bezetting van de Maasbrug in Rotterdam. De AIVD rapporteert dat mensen radicaler worden door ISIS en moslim terrorisme. Nee hoor we worden radicaler door al dit soort slappe gezeik en radicaal is heel wat anders dan rechts-extreem. Gewone doorsnee burgers zijn er volkomen klaar mee.

wimaa | 03-10-18 | 14:57 | 1

Goede tekst. De AIVD zorgt m.i. voor haar eigen werk met de juiste teksten in rapporten. Dat dat ten koste gaat van de eigen bevolking is niet het rapporteren waard.

F. Jacobse | 03-10-18 | 16:07

Infantiel filmpje van een dito Paarse OM-broek van kleuterniveau die de plank helemaal mis slaat. De VVMU wordt hier in een soort Nijntje-verhaal als excuus gebruikt voor een zootje AFA's in een ongekeurde stinkende Dieselbus die een kinderfeestje kwamen verzieken. Dat de snelweg werd geblokkeerd is een van een zelfde gevaarzetting als wanneer dat gebeurt door politie-agenten die er wat grijpstuivers bij willen hebben of een horde ToeterTurken die de Erasmusbrug blokkeren. Artikel 1 Grondwet is inmiddels een dode letter en geldt alleen voor autochtonen waar nog met de nodige intimidatie wat te halen valt. Turken durven ze niet aan te pakken en zijn als massa inmiddels vogelvrij, politie heeft als snelwegblokkeerder zonder ontheffing voor actiedoeleinden zelf pakken boter op het hoofd dus dan toch maar als een vals keffertje heel stoer en flink doen door wat autochtone Friezen als een makkelijke prooi voor een verkeersovertreding te vervolgen met grote woorden en een debiel filmpje.

B.Spiritus | 03-10-18 | 14:52 | 1

En zoals traditie laat men het begin weer eens liggen: waarom werd deze vergunning gegeven voor precies deze dag in deze stad. Doe het in de stad ernaast als het perse die dag zou moeten, of de dag ervoor of erna. Duizenden mensen worden ook teleurgesteld als hun vergunningsaanvraag kwijtraakt of te laat word beantwoord. Niet dat dat goed is, maar het gebeurd. Waarom moet dit dan kunnen. Bah. Dank u vv(d).

O2Neutraal | 03-10-18 | 15:19

Als je als OM van plan was om met je kont in een groot wespennest te gaan zitten, dan is dat nu gelukt.
Het OM moet eens stoppen partij te kiezen in een verschil van mening.

MistaRazista | 03-10-18 | 14:42

Kan het nog hypocrieter ? Als we recht hebben op een andere mening hebben we ook recht op een tegendemonstratie. Een tegendemonstratie op lokatie was in dit geval ongepast in het belang van de kindertjes die op lokatie in Dokkum op de goedheiligman wachtten. Goed gedaan, trotse Friezen !

suscrofa | 03-10-18 | 14:38

Tja, "... VVMU voor ons allemaal", tenzij je als Pegida tegen de islam bent. .. Some are more equal..

bleached | 03-10-18 | 14:38

Slim toch weer van die zaadoverheid, dat ze een stel Friezen als voorbeeld stellen en indirect ook moslims aanspreken zonder deze boos te maken, want wees eerlijk ... zou de zaadoverheid een filmpje durven maken waar een Afghaan een stel Amerikanen aan zijn mes prikt op Amsterdam CS met een moralistisch toontje van niet doen, want hierdoor ontstaat een gevaarlijke situatie en het gaat er niet om wat een ander vindt enz.? Dat durven ze niet bij die laffe zaadoverheid, het is veel veiliger om een stel Friezen als voorbeeld te stellen en dan maar hopen dat die bo(o)slims het ook gaan proberen te begrijpen (wat je kunt vergeten).

Watching the Wheels | 03-10-18 | 14:37 | 1

Friezen staan er niet om bekend om ideologisch bekeerd te worden.

Bubsy | 03-10-18 | 14:40

Een overtreding is een overtreding .Waar het hier om gaat is in welke mate de aanklager van het OM de volledige strafmaat of zelfs daarbuiten gaat aanmeten aan de overtreders. Vooringenomenheid en vooroordelen t.a.v. het eeuwenoude volksfeest Sinterklaas en Zwarte Piet bij met OM word dan een probleem. Mochten in het nabije verleden Turkse samenscholers in Rotterdam te zijn veroordeeld of zelfs niet, dan dienen de friezen dezelfde strafmaat te ondergaan of zelfs vrijgesproken te worden.

rmstock | 03-10-18 | 14:30

Wat een evenwichtig voorbeeld, vrienden bij het OM.
Een gevaarlijke verkeerssituatie creëren, trouwens? Daarmee zou volgens jullie iedereen die een file veroorzaakt zijn, hier schuldig aan zijn.
Ik hoop dat rechters in dit land nog niet ideologisch bezeten zijn.

Bubsy | 03-10-18 | 14:30

Volgens mij vreest het OM meer van dit soort acties in aanloop naar Sinterklaas. Dat Nederlanders zich niet langer laten knechten door bussen met linksextremisten met hun helpertjes uit de krantenwereld.
De geest is uit de fles.

leo de pejo | 03-10-18 | 14:25 | 1

Sommige mensen zouden dat als een uitdaging zien.
Deze links extremisten zien niet in dat ze hun ergste vijand creëren. En dit soort dreigfilmpjes gooit enkel olie op het vuur. Misschien is escalatie wel noodzakelijk om tot een resolutie te komen.

Bubsy | 03-10-18 | 14:35

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed!
Deze zwarte-piet demonstranten werden echter niet de mond gesnoerd. Zij werden alleen verhinderd daar te protesteren, daar waar zij de openbare orde zouden verstoren en onze kinderen zouden schaden. Een taak normaal gesproken van de overheid maar waar zij steeds minder in slaagt.
Is de desbetreffende burgsmeereter inmiddels al verantwoordelijk gesteld voor haar wanbeleid in deze?!

Flow82 | 03-10-18 | 14:25

Volgens mij hebben die Friese jongeren nooit betwist dat er VvMU is. Maar niet een feestje voor kinderen komen verstoren. Zij zullen het prima hebben gevonden als dat subsidie slurpende gepeupel gewoon binnen hun geliefde grachtengordel luidkeels hadden staan protesteren. En als ze komend weekend lekker in Dokkum willen protesteren zal dat ook prima zijn. Maar nogmaals niet een kinderfeestje komen verstoren!

Julianalaan | 03-10-18 | 14:19

Lijkt mij eerder een instructie/voorlichting filmpje voor de beroepswerkeloze en anafalbetische “Immigranten” en excuusnegers dat zij dit recht hebben en dus vooral hun gang moeten gaan,..... m.a.w wij helpen jullie

psychopeter | 03-10-18 | 14:12

Wordt hier nu écht met onze belastingcenten de rechtsgang beïnvloed, of is dit een hoax?
-
Als het eerste het geval is, kan er dan ook nog -het heeft nu al genoeg gekost, dus dat kan er ook nog wel bij- even een filmpje voor simpele mensen gemaakt worden over dat je geen andere mensen mag vermoorden, met als met name genoemd voorbeeld Mohammed Bouyeri?

bisbisbis | 03-10-18 | 14:03

Kzou als politie de blokkerende en toeterende bruiloftstoeten aanpakken die files veroorzaken of de bezetting van kruispunten in 020 als besiktas of fenerbahce heeft gewonnen

HetOorAakel | 03-10-18 | 14:01 | 1

HetOorAakel | 03-10-18 | 14:01
Dat gaat niet gebeuren. 40 Friezen zijn veel minder gevaarlijk dan 20 tütüterende Türken.
Een nieuwe vorm van lafheid van deze overheid in volle glorie.

F. Jacobse | 03-10-18 | 14:19

En de hoop is nu gevestigd op een rechter die het aandurft om het OM niet ontvankelijk te verklaren. Graag uitspraak voor 17 November, dan weten woedende Zaankanters dat ze KOZP gekkies ook mogen tegenhouden als die een kinderfeestje willen verstoren.

Brulboei_61SB | 03-10-18 | 14:00 | 2

Als er een lading van een vrachtwagen was afgevallen was er niets aan de hand geweest
Ongelukjes gebeuren nu eenmaal... ook in Zaanstad..

Joost2B | 03-10-18 | 14:12

Precies, Joost2B :)

Bat-Adam | 03-10-18 | 14:19

Er is een tijd en plaats voor alles. Het gaat er niet om welke mening je hebt, van kinderfeestjes blijf je af.
Oprotten.

Bat-Adam | 03-10-18 | 13:52

Pegida demonstraties (niet mijn club overigens) worden ook regelmatig gefrustreerd / onmogelijk gemaakt door bepaalde groeperingen. Hierbij wordt vaak met geweld gedreigd of geweld gebruikt. Wanneer komen deze verstoorders voor de rechter? En nog belangrijker, waar zijn de animaties?

Kukooo1 | 03-10-18 | 13:51 | 1

Die bepaalde groeperingen zijn niet individueel identificeerbaar en daarom moeilijk aan te pakken. Dat weten ze, en doen ook grote moeite om dat zo te houden.

Het OM gaat vervolgens liever voor laaghangend fruit en maakt zichzelf zo tot een hypocriete aanfluiting. Goed signaal OM!

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:54

Wat Tipo eerder in deze draad noemde, lijkt me, zo vanaf de zolderkamer gezien met de natte vinger, van waarde voor de afweging of hier nou eigenlijk wel zo'n grote aantasting van de meningsuiting was.

Hun mening is tot indentreure bekend gemaakt op tv, in kranten, op alle mogelijke platforms, IEDER JAAR OPNIEUW. Alles bijmekaar hebben de Kick Out-lieden veel meer 'exposure' gehad dan mensen die dit soort agressieve demonstranten niet bij hun kindjes in de buurt willen laten komen.
We weten het nou wel. Zwarte Piet is volgens hen een slaaf en alles met Sinterklaas is een slavendrijver en moet worden bevochten.

Ja de groeten.

LibertasSimplex | 03-10-18 | 13:50

Ze zijn van de pot gesjord, onvoorstelbaar dat hier een hoeveelheid mensen en middelen worden op gezet. Machtsvertoon en intimidatie door een organisatie die het onderspit delft in de onderhandelingen met een veroordeeld moordenaar over de voorwaarden, die zijn voorwaarden worden, geldend voor zijn vervroegde invrijheidstelling .
De laatste zin is in feite exemplarisch voor de hele keten.
Mensen die een kinderfeest niet wilden laten verstoren door beroepsactivisten zijn geen zware misdadigers en verdienen een andere behandeling.
Jenny laat je de mond niet snoeren!
Leaver dea as slaef!

bwanabanjo | 03-10-18 | 13:46

Het ging toch niet om het uiten van die anti-pieten mening, maar om de lokatie en het tijdstip waar die antipieten hun mening wilden uiten..
Doe es een nieuw filmpje?

Mathijs2017 | 03-10-18 | 13:41

Een OM film hoe medelanders geregeld een halve stad slopen en er mee wegkomen zou ook een mooi beeld geven....

ag-kansloos | 03-10-18 | 13:39

Nou, poeh poeh...
Wat een gevaarlijke situatie, stilstaan op de snelweg.
Zomers richting het strand is dat zeer gebruikelijk.
Nu jij weer O.M. (Ongelooflijke Mongool?)

guillaume | 03-10-18 | 13:37

Zohee, ik val echt van mn stoel, vrijheid van meningsuiting is niet een gefraimde meningsuiting en dan zeker niet geregiseerd door onze ooit neutraal bedoeld parlement en overheid, die wij overigens betalen...........

2CVOcean | 03-10-18 | 13:35 | 2

Volgens mij is het geframede.......

guillaume | 03-10-18 | 13:38

Jij bent af..

Themouse | 03-10-18 | 13:45

Het OM heeft na het politieke Wilders-proces geen recht van spreken meer als ze het hebben over het 'beschermen van het recht om je mening te uiten'! Daarnaast waren die anti-Zwarte Piet activisten er niet op uit om hun mening te uiten, maar om simpelweg te gaan rellen, en dat bij een sint-nicolaasoptocht met kleine kinderen erbij. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen die de bussen met dit rapalje hebben tegengehouden heel veel ellende hebben voorkomen. Het was onverantwoord om deze 'demonstratie' te vergunnen en daarom lag de fout ook bij de overheid. Als de overheid faalt dan hebben burgers de plicht om zelf in te grijpen en is dit wat mij betreft zelfs voor herhaling vatbaar, alhoewel ik liever zie dat men hier lessen uit trekt voor de toekomst. Burgers die het recht in eigen handen nemen zou tenslotte in een fatsoenlijke samenleving niet nodig moeten zijn.

kunstliefhebber | 03-10-18 | 13:33 | 2

Kijk, en daarom zou een beetje burgemeetser van een gemeente waar een klaas intocht wordt gehouden er goed aan doen demonstraties op die dag te verbieden.
Dat handvat heeft hij. Als hij bang is dat de veiligheid in geding is dan kan hij de demonstratie verbieden. Simpel: bij iedere geplande demonstratie in jouw gemeente die samenvalt met de intocht van die goede beste sint, ben je bang dat de veiligheid in geding is en verbied je de demonstratie. Probleem opgelost.
De geplande demonstratie vervolgens toestaan op een andere datum, zeg 12 Januari.

Eagle0511 | 03-10-18 | 14:42

idd. Niet de wegblokkeerders, die geweldloos hebben weten te voorkomen dat er (kinder)slachtoffers zijn gevallen door een links extreemistische organisatie, zouden voor het OM moeten verschijnen, maar het bestuur dat een links extreemistische demonstratie toestond, ten tijde van een kinderfeestje.

echtpaul | 04-10-18 | 00:01

Weer jammer van de ongeveer € 30.000,- die het kost om zo'n filmpje professioneel te laten maken.

degrotedromer | 03-10-18 | 13:23 | 1

Een weekje voor Google werken en je hebt het terugverdiend.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:38

Hmmm, inhoud van het filmpje geldt dus niet voor Buttbanger? De ayatollah?

MurkRatte | 03-10-18 | 13:23 | 4

@ Ardbeg | 03-10-18 | 13:28 |

U bent aanklager en rechter in 1 persoon ? Een drukke job..

sprietatoom | 03-10-18 | 13:33

Nee na 'daar wordt hij van verdacht' geef ik slechts mijn mening. Dat eerste deel is een feit.

Ardbeg | 03-10-18 | 13:39

Je hebt gelijk, in de eerste zin poneer je een stelling als waarheid en dat ontkracht je daarna lauwtjes in je tweede zin. Had het beter moeten lezen.

sprietatoom | 03-10-18 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hierboven werd het al geopperd. Graag als een nieuwe taak voor GS: het sinterklaasfeest als cultureel erfgoed laten benoemen. Argumenten genoeg om dit te bewerkstelligen.

Succes heren!

Jos Tiebent | 03-10-18 | 13:22

"Want je mag niet iemand de mond snoeren die een andere mening heeft. "

Die gaat op een tegel zodat we iets tegen de muur hebben in de cel waar we ingegooid gaan worden binnenkort vanwege wat woordjes.

sprietatoom | 03-10-18 | 13:18

In dat spotje is het allemaal weer net zulke krom gelul als wat ze ook in de 2e kamer doen.
Spotje word zegt dat:
Iedereen vrijheid van meningsuiting mag een mening hebben omdat in het land.
Dat iedereen vrij recht heeft om te demonstreren .

In werkelijkheid mogen alleen die buitenlanders een vrijheid van meningsuiting hebben en demonstreren en de orginele blanke nederlander word alles bijna verboden:
Als je als een orginele nederlander een mening hebt over buitenlanders en bijvoorbeeld schrijft op sociaal media dat silvana simons bijv op een stuk van een half opgedroogde keutel lijkt wat een blanke uitschijt, dan kan je verwachten dat je de politie aan de deur krijgt en dat je een rechtzaak kan verwachten.

GREATbitcoin | 03-10-18 | 13:18 | 9

VVMU is wat anders dan flauwekul serieus nemen. In vrijwel iedere kroeg zit wel een malloot die alleen maar onzin kan uitkramen. Die mag daar zitten maar dat betekent nog niet dat je er naar hoeft te luisteren.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:42

@Ardbeg | 03-10-18 | 13:23
Het is vrij simpel. Doe het maar eens, kritiek uiten op (het gebrek aan) integratie, op de islam, op de anti-pieten. Doe het maar eens, keurig netjes verwoord en met goed onderbouwde argumenten.

Moet jij eens opletten wat je vervolgens over je heen krijgt. Volgens de wet mag je het inderdaad uiten, maar kijk niet raar op als je deur is bekladt, de bedreigingen uit je mailbox puilen en je plots bekend staat als "die racist".

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:47

TeeJee | 03-10-18 | 13:47
Of verkondig in je vrienden/familie kring, of nog beter: in je werkomgeving dat je PVV of FvD stemt. In het beste geval leef je verder als een paria, in het slechtste geval kun je eindigen als dat haagse raadslid. Alleen maar omdat je een andere (politieke) mening hebt. Daar zou je als blanke in dit land alle recht toe hebben en dat heb je ook, maar de gevolgen kunnen desastreus zijn.

Eagle0511 | 03-10-18 | 14:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Wel bijzonder. Wij kunnen ons er niks bij voorstellen wanneer ze in het Midden-Oosten gaan rellen wanneer hun god waar ze dagelijks naar bidden en die centraal staat in hun leven wordt bekritiseert of bespot. Maar wanneer ons eigen sprookjesfiguur onderdeel is van kritiek en mensen die kritiek willen uiten vinden we het doodnormaal om die kritiek desnoods met ondemocratische middelen de kop in te drukken. Terwijl wij zelfs weten dat Zwarte Piet een verzinsel is en niet bestaat. Als je niet eens tegen kritiek op een sprookjesfiguur kan dan heb je niks in een vrij land te zoeken. Het blijkt dat we gewoon net zo'n klein plassertje hebben als de relschoppers in het Midden-Oosten. Grow some balls.

Ardbeg | 03-10-18 | 13:16 | 2

Kritiek uitoefenen: ja. Relschoppen met kleine kinderen erbij: nee. Deze 'demonstranten' zouden echt niet ergens op een afgelegen industrieterreintje zijn gebleven, maar zouden linea recta naar de plaats waar de optocht zou worden gehouden zijn getrokken! Dat is tot dusver met deze malloten altijd gebeurd. Wat mij betreft mogen ze gerust wel pleiten voor aanpassen van het sinterklaasfeest, alhoewel hun motieven ernstig in twijfel kunnen worden getrokken. Het heeft er meer de schijn van dat men erop uit is om zaken kapot te maken. Uit frustratie over het eigen leven, uit haat voor onze samenleving, uit een verwrongen SJW-ideologie of wat dan ook. Maar zuiver zijn hun motieven in ieder geval niet! Niettemin mogen ze hun mening van mij wel uiten, maar als het grootste deel van de samenleving hun totaal-debiele standpunten niet overneemt dan geeft dat die anti-Zwarte Piet activisten nog niet het recht om dan maar stennis te gaan schoppen!

kunstliefhebber | 03-10-18 | 13:56

Okayyy. Kritiek op het sinterklaas-kinder-feest over een kam scheren met kritiek op een fundamentalistische religie.... hmmm
Als het verschil in context tussen beiden je ontgaat dan is er nog veel te ontdekken en bij te leren voor jou.

Not_again | 03-10-18 | 14:15

En toch denk ik niet dat dit filmpje de mensen ervan gaat weerhouden om, ook dit jaar weer, de Kick Out Zwarte Piet demonstranten tegen te houden (als het althans weer wordt toegestaan dat ze, te midden van feestvierende kinderen, de sfeer mogen verstoren).

JackStick | 03-10-18 | 13:13 | 2

Laten we hopen dat de politie onze rechtsstaat en onze vrijheden verdedigd. Dat vind ik belangrijk dan de vraag of een verzonnen sprookjesfiguur voor 100, 80 of 60% besmeurd moet zijn met schmink.

Ardbeg | 03-10-18 | 13:17

Blijkbaar mag je in Nederland meer kritiek hebben op Nederlands sprookjesfiguur dan een Arabisch sprookjesfiguur.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 14:50

Maar als je een andere mening bent toegedaan met immigratie en dit via spandoeken kenbaar maakt dan wordt je door de AIVD als extreem rechts/gevaarlijk bestempelt. Huh?

MoonBeebe | 03-10-18 | 13:13

wat een hypocriet filmpje.
Iedereen in Nederlandweet toch dat vrijheids van meninguiting wél geldt voor Antifa en Kick out en niét voor Pegida en pro-zwarte Piet.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:12 | 1

Dat blijkt anders nergens uit.

Ardbeg | 03-10-18 | 13:14

Helder filmpje. Het lijken wel extreem-linkse Antifa's of Moslims die 'bezorgde burgers' uit Dokkum. Die proberen ook altijd de vrijheid van meningsuiting en demonstraties van andersdenkenden te verstoren en beginnen ook te briezen wanneer hun sprookjesfiguur wordt bekritiseert. Als je niet tegen kritiek op je sprookjesfiguur kan moet je maar lekker in een ander land gaan wonen. Dit is ons land!

Ardbeg | 03-10-18 | 13:10 | 2

Het grote probleem ligt in het feit dat deze heren en dames demonstranten geen sprookjesfiguur willen bekritiseren maar een kinderfeestje willen verstoren met hun zeer uitdrukkelijke en onbeschofte aanwezigheid. Als het kinderfeestje moet veranderen vanwege herziene opvattingen over de zwarte piet figuur, dan zou dit niet over de hoofdjes van kleine kinderen uitgespeeld moeten worden. Beter kan men in dit geval de bakens geleidelijk aan verzetten.

viejohuevon | 03-10-18 | 13:40

Die bezorgde burgers uit Dokkum, hebben wel geweldloos weten te voorkomen dat er (kinder)slachtoffers zijn gevallen. De reputatie van Antifa's Moslims en KOZP is namelijk niet zo geweldloos... (google anders maar even naar Antifa of Moslim geweld of terreur).

echtpaul | 04-10-18 | 00:10

Iemand een idee hoe we het sinterklaasfeest als cultuur erfgoed kunnen vastleggen?

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:07 | 1

Te laat. Roetveegpieten.

Litsehimmel | 03-10-18 | 19:29

Een animatie van afa stormtroepen met bivakmutsen die iedereen met een andere mening op de smoel slaan is niet door de selectie gekomen.

drs. P | 03-10-18 | 13:07 | 1

En dat is vreemd, want die hebben tentakels tot hoog in de justitie- en rechterlijke machtboom.

MurkRatte | 03-10-18 | 13:25

Ik ben nu wel in blijde verwachting van nog veel meer debiele (kinder)filmpjes over allerhande onderwerpen. Bedankt alvast OM.
Maar serieus dit protest tegen de in de war schoppers van kinderfeestjes was wel vreedzaam. Het zou juist vreselijk verkeerd hebben gegaan als deze mensen met een mening Joure wel in waren gekomen. Dus vrijspraak en een lintje voor deze 34 helden.

Hypno2050 | 03-10-18 | 13:07 | 1

Dokkum. Iets verder doorrijden en dan rechtsaf.

Litsehimmel | 03-10-18 | 13:30

Nou advocaten, doe ff een advocaat Roethofje;
1 automobilist kreeg pech, nr 2,3,4,5,...... deden een poging om hem te helpen en verloren tijdens het helpen massaal hun autosleutels. Ze wilden wel weg, maar konden niet en wachtten massaal op de ANWB/ buurman om hen te helpen.

sallandstrots | 03-10-18 | 13:06

Je gaat toch ook niet op een homobruiloft schreeuwen dat je tegen het homohuwelijk bent? VMU is geen vrijbrief voor ongepast gedrag.

Gewinflipt | 03-10-18 | 13:05 | 1

Precies.

viejohuevon | 03-10-18 | 13:42

Adjiedj Bakas is een topper! Zulke mensen zouden in de politiek moeten gaan!

Rest In Privacy | 03-10-18 | 14:36

De moreel superieuren begrijpen niet hoe gevaarlijk ze bezig zijn. Dit soort klassejustitie en vervolgings-willekeur gaat op een gegeven moment toch echt tegen ze werken.

spanarchist | 03-10-18 | 13:03 | 1

Zeker met de fopstraffen van tegenwordig.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:09

Telegraaf die het herkent als nazi-gedichten. Feitelijk onjuist ook nog omdat het zelfverzonnen proza was. Maar als er 1 krant is die echt dergelijke gedichten zou kunnen herkennen is het de Telegraaf wel, wederom de foutste krant van Nederland.

sprietatoom | 03-10-18 | 15:06

Walgelijk. Wat een walgelijke mensen werken daar bij het OM. Om je kapot te schamen.

Vooringenomen nare vingerwappende lieden.

RenHoek | 03-10-18 | 13:02

Waar zijn die gezellige beelden van die bbq bij die moskee? Oh nee, die zijn er niet, want vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor de Sylvana's en de Rachid's

sallandstrots | 03-10-18 | 13:01

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je op andermans feest mag staan schreeuwen.

Gewinflipt | 03-10-18 | 13:00

Tegenwoordig mag je met het OM handjeklap doen, zijn Friezen goed in. Ik zeg OM geeft een zak geld en een wel verdiende vakantie aan de 34. De Friezen maken het ijs wat dikker voor Prins Pilz, oh sorry Kunin Pilz

allesofniks | 03-10-18 | 13:00

Is de crowdfunding voor de verdediging al gestart ??

Wekkertje | 03-10-18 | 12:59

Zouden de advocaten tijdens het proces ook wijzen op artikel 20.1 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens?

"Eenieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering."

Een recht dat door de burgermeesteres van Dongeradeel Magda Waanders met de voeten is vertreden.

BigKnor | 03-10-18 | 12:59 | 2

Dat lid van die club die "desnoods de hersens van Sinterklaas over de kinderen wilde zien spatten" stond model voor een "vreedzame vereniging" ?

Rest In Privacy | 03-10-18 | 14:38

jello624 | 03-10-18 | 14:38
Nee, de sinterklaas intocht is de vreedzame vergadering. Deze mag m.i. niet worden verstoord door een stelletje (tegen)demonstranten.

Indien je dit mensenrecht vertrapt dan loop je het risico door het toestaan van tegendemonstraties b.v. door de AFA's het recht op vreedzame vereniging en vergadering wordt uitgehold. En naar mijn mening is het recht van vereniging en vergadering een grotere mensenrecht dan het recht op demonstratie.

BigKnor | 03-10-18 | 17:51

Hebben ze er ook één met Theo van Gogh?

Tom Hagen | 03-10-18 | 12:58

Waren de Vrije Friezen nou de meningsuiting, of de fysieke agressieve aanwezigheid in nabijheid van de kinderen aan het blokkeren geweest?
Volgens mij het laatste.

LibertasSimplex | 03-10-18 | 12:57 | 6

Ik schreef "fysieke agressieve". Dus, fysieke aanwezigheid. En agressieve aanwezigheid.
Maar over fysiek agressief gesproken. Ik heb geen zin om het filmpje op te zoeken dat alhier op de voorpagina heeft gestaan. In dat filmpje duwt de hoofdman van het boemannenstel iemand anders voor een rijdende auto.

Verder wil ik het punt maken, dat agressieve aantijgingen schreeuwen onder kleine kindjes, ook een vorm van fysieke agressie is.

LibertasSimplex | 03-10-18 | 13:20

LibertasSimplex | 03-10-18 | 13:20
Nee dat is geen fysieke agressie maar verbale agressie. Fysieke agressie is iemand een klap voor zijn harses geven.

Ardbeg | 03-10-18 | 13:30

Fysiek hard schreeuwen om daarmee kleine kindjes fysiek de stuipen op het lijf te jagen. Oké. Verbaal.
En agressief. Met fysiek en geestelijk gevolg.

LibertasSimplex | 03-10-18 | 13:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar blijven de animaties over dat wegsnijden van clitorissen niet mag?

Deflatiemonster | 03-10-18 | 12:57

De bedrijven hebben arbeidskrachten nodig, de rest is niet relevant.
btw het hoofdkantoor van Unilever komt hoogst waarschijnlijk niet naar Nederland .. en dat ondanks de 2 miljard die we betaald hebben

zeefert | 03-10-18 | 12:56 | 1

wtf ? Is Markje genaaid door die stropdassen ? Of hebben de Engelsen nog een beter bod ?

sprietatoom | 03-10-18 | 13:02

Nederland is een corrupt kut land. D66 en hun elite rechters vieren hoogtij. Wie gaat er godverdomme nou protesteren tussen kinderen? Zijn ze verdomme van de pot gerukt? Protesteren moet je verbieden bij kinderfeesten. Welke idioot vind het een goed idee om terroristen tussen kinderen te zetten? Friesen beschermen hun kinderen. Iets wat de rest van Nederland niet durft. Die bukken alleen maar.

Brainder | 03-10-18 | 12:56 | 1

Volgens mij in Steenwijk is dat agressieve, krijsende tuig toch ook afgedropen? Anders hadden ze problemen gehad om het eufemistisch te zeggen.

Maris v.d Hof5393 | 03-10-18 | 13:01

Waarom publiceert het OM zoiets als dit? Is dat om op voorhand alvast duidelijk te maken waaróm men deze mensen voor het hekje wil hebben.

Kortom, ze weten dus donders goed dat er zeer weinig begrip en maatschappelijk draagvlak is voor dit showproces? Waarvan de uitkomst al min of meer vast staat.

Dutchbeaurouge | 03-10-18 | 12:56

Als het OM een dergelijk debiel filmpje zou maken met ipv van de Zwartepiet-boeroepers ene Geert Wilders (die dus kennelijk geen recht heeft op vvmu), zou het zelfs voor het OM zelf duidelijk worden hoe debiel die vervolging eigenlijk is.

nick.name | 03-10-18 | 12:55

Ha, nooit geweten dat ik als Mark_D_ nl in HP de Tijd sta. Half artikel zelfs..... Wat een eenzame keyboard warrior wars van bekendheid maar met een boodschap al niet kan bereiken. - www.hpdetijd.nl/2017-05-10/geenstijl-...
--
Ok, het comment is geen toppertje, maar ja je kan niet altijd scoren.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:54 | 8

Tja, je zit voor de tv, maar achter de computer...

Jos Tiebent | 03-10-18 | 13:17

DrumPiet | 03-10-18 | 13:12 Ach Pietje, gaat niet om trots. gaat erom dat een eenzame reaguurdert zoals ik schijnbaar nieuws is. Terwijl er 1000en grotere problemen zijn,. Wat dacht je van meisjes van nog geen 9 die uitgehuwelijkt worden EN dat in het Nederland van nu. Dat zijn pas probleme. Ik ben niets in het grotere geheel. En dat een HP de Tijd hun geld en tijd daaraan besteden zegt heel veel over de schrijvertjes aldaar.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 13:19

Goed geschreven vindt je DrumPiet?
Dan neem ik aan dat voor jou de schrijfsels van Tamara literatuur zijn want dit is nog veel slechter en rommeliger geschreven. Ze valt tot drie keer toe in herhaling wat de drie comments betreft om vervolgens jubelend te schrijven over de adverteerders boycot.
Een schrijfsel zonder kop of kont.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:37
▼ 5 antwoorden verborgen

"Extreemrechts jaagt angst aan."
AIVD heeft angst.
Waarom houden de extremen van rechts zich fysiek zo stil?

Dreigender ondertoontje: Anti-inslamitisch gedachtengoed benoemen als anti-islamitisch gedachtengoed is zelf islamitisch-gedachtengoed koesteren.
Dat is kwaadaardig; het gedachtengoed schrijft immers voor dat er delen van de bevolking dienen te worden geruimd wanneer de tijd daar is en het teken wordt gegeven.

Jeezus sprak al dat het niet de haloef is die u verobert die u verontreinigt
maar de shit die uit uw mond stroomt.

hallevvezool | 03-10-18 | 12:54

Toevallig kwam de AIVD net met een publicatie over dat ze zich zorgen maken over extreem rechtse uitingen op het internet. ff Voorsorteren dacht men daar. Toevallig.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:54

Zou zonder het filmpje de rechter het soms niet snappen ?

ObiWan | 03-10-18 | 12:54 | 1

lol

Lupuslupus | 03-10-18 | 12:57

Ja, leuk filmpje. Maar los daarvan wél eens met de boodschap. Net zoals Pim Fortuyn ongeveer zei: "Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal
uw recht om het te zeggen tot mijn dood verdedigen."

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:53 | 2

Jaja, dat is echt een originele Pim Fortuyn uitspraak hoor... ;)

Lood om oud ijzer | 03-10-18 | 12:55

Voltaire was hem inderdaad voor.
Helaas had Volkert het niet helemaal goed begrepen.

Mr. Happy | 03-10-18 | 14:53

Is er ook een vertaalde versie in het Sranatongo, Papiaments en het Swahili?

Heiner | 03-10-18 | 12:51

Overigens kan ik me nog een blokkade herinneren, opgeworpen door de politie, met als doel het vangen van een paar benzinedieven die hun volle tankje niet hadden afgerekend. Gemiste inkomsten voor de pomphouder: 50 tot 80 euro. Totale kosten van de actie, 2 - onschuldige - doden, een paar gewonden + een hoop blikschade.
Way to go, overheid!

Graaisnaaiert | 03-10-18 | 12:50 | 2

Of onverwachte flitsacties langs de snelweg waardoor men soms te hard in de ankers vliegt en ongelukken veroorzaakt. De flitsers zelf pakken dan snel hun spullen. Opbrengst is voor Leeuwarden. De verzekering betaalt de rest.

Deflatiemonster | 03-10-18 | 12:54

Of 2 rijbanen op de A2 bij Den Bosch afkruisen en een politie auto met blauwe lampen erbij omdat er een baklap met een lekke band op de vluchtstrook(!) staat te wachten op de ANWB. Rokende banden voor en achter me, mensen die links en rechts uitweken om klappen te voorkomen. Twee vrouwelijke agenten die een paar 100 meter verderop tevreden de ontstane situatie aanschouwend tegen de vangrail leunden. In hun iets te grote gele jassen.

Dutchbeaurouge | 03-10-18 | 13:00

Beschouw de lui die binnenkort voor het hekje moeten verschijnen als martelaren.
Het OM zal, als het er te hard ingaat, een precedent scheppen dat het ook onmogelijk maakt voor links tuig om de ander moedwillig de mond te snoeren.
En als het OM zich bij links tuig anders opstelt dan nu bij die Friezen, dan zullen de rapen nog gaarder zijn dan ze nu al zijn.

Schoorsteenveger | 03-10-18 | 12:49

Doet het OM eens een keer iets keks, want multimediaal, is het weer niet goed. Have mercy, people! :-)

Amsterdamsko | 03-10-18 | 12:49 | 2

Ik heb meer het idee dat het OM hier iets "kechs" doet en ongewild wordt geprostitueerd door de politieke machthebber. Montesquieu, kom er eens in!

Kapitein Stijlvol | 03-10-18 | 12:53

Misschien de volgende keer iets met een blocktsjetsjeen is ook cool.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:56

De groepering “Kick oud Souwarte Piet” werd Nig niet zo lang geleden door de heer Schoof van terrorismebestrijding omschreven als een potentieel gevaar. Dapper dus van de Friezen om de bussen met deze gevaarlijke klanten tegen te houden voordat ze in Dokkum de boel konden bederven. Belachelijk trouwens dat er vier dagen nodig zijn om de wegblokkeerders te berechten. Zo’n klusje zou toch binnen een halve dag kunnen worden geklaard. 34 Gelijkvormige zaken. Maar het schijnt dat het “overbelaste” justitiële apparaat dossiers van totaal een meter dik heeft geproduceerd, waar een a4tje zou volstaan. Hoop dat de beschuldigde Friezen het hoofd koel houden en op alle vragen met een grote grijns reageren. Kan een mooi you tube-filmpje opleveren dat de OM-productie verre zal overtreffen.

Zonder erg | 03-10-18 | 12:48 | 1

Het klinkt mij als een legitiem burger-arrest.

marcoplarco | 03-10-18 | 13:09

Zeer selectieve vervolging. Moslims die een Pegida varkensvlees bbq voor een moskee verstoren worden bijv. niet vervolgd. Agenten die een weg blokkeren om te demonstreren ook niet. Of wat breder: talloze aangiften van fraude, mishandeling en aanranding worden ook niet vervolgd wegens geen capaciteit. Maar dit ineens wel.

Gewinflipt | 03-10-18 | 12:48 | 1

Inderdaad! Net als Wilders die 'minder, minder, minder' roept en vervolgd wordt terwijl die enge Kuzu van DENK gewoon zegt dat 'kritische Nederlanders maar moeten oprotten' en ermee weg komt! Dat is niet eens meer selectief, dat is keihard landverraad!

BaldEagle | 04-10-18 | 00:28

Gaat het OM nu ook een tekenfilmpje maken iedere keer dat een Antifa'tje het recht meent te hebben een andersdenkende gewelddadig de mond te snoeren?
En heb ik het tekenfilmpje over Volkert van der Graaf gemist?

Mr. Happy | 03-10-18 | 12:48

Ow en als de politie hetzelfde doet geldt dat niet?(!)

IkWilOokWatZeggen | 03-10-18 | 12:47

Is dit een filmpje van Twee voor Twaalf ?

ObiWan | 03-10-18 | 12:46 | 1

Eerder voor Knoop in je Zakdoek.

Mr. Happy | 03-10-18 | 12:51

Wat een suggestief stigmatiserend racistisch filmpje weer op het eind, waarin een overduidelijk zwart persoon langs komt steppen op zijn skateboard met petje terwijl de rest van Nederland gewoon aan het werk/winkelen is.
Sylvaan, gaan met die banaan en doe er wat aan!

Graaisnaaiert | 03-10-18 | 12:46

Een stelletje gesubsidieerde beroepsnegers die ergens in het land waar ze niets te zoeken hebben een kinderfeest komen vergallen zijn geen demonstranten.

Wekkertje | 03-10-18 | 12:46 | 1

Vind ik ook. Eerst met belastinggeld immigranten binnen halen, en dan ook nog gezeik krijgen bij een kinderfeest.

Gewinflipt | 03-10-18 | 12:52

Onze vrijheid van menings uiting doet überhaupt niet meer ter zake in NL sinds de overheid zijn spreekwoordelijke bips afveegt met onze in referenda geuite meningen inzake de toedreding tot de EU van het zeer fascistische en straatarme Oekraïne,waar de bataljons de Hitlergroet brengend voorbij stampen,of met de sleepnetwet die onze veiligheidsdiensten toestemming geven u en mijn telefoon af fe luisteren en emails te lezen,soc.media te volgen enz enz. Mochten deze Friezen veroordeeld worden tot gevangenisstraffen dan wil ik nog weleens zien hoe de Popo denkt deze mensen op te komen halen voor het uitzitten van hun straf; de Friezen kennende,daar komen zij niet doorheen.
Volkert de G.laat men lopen... maar burgers die hun kinderen graag een onbezorgde Sinterklaas viering willen en wilden bezorgen worden door het (linkse)OM gedagvaard. Bij Dokkum begint de victorie! Friesland Boppe!

Eendragtmaaktmagt | 03-10-18 | 12:43

A7 is natuurlijk ook weer een 7 in het nieuws
door 34 friezen.

steekmug | 03-10-18 | 12:43

Ja maar,.... ze hebben toch de moord op Sinterklaas voorkomen!?

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:40

In sommige gevallen wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt omdat daarmee de veiligheid van betrokkenen in gevaar komt. Zie cartoonwedstrijd Wilders eerder dit jaar.

De club demonstranten tegen zwarte piet demonstreert al meerdere jaren en laat geen gelegenheid ongemoeid om een feestdag zonder tegengeluid voorbij te laten gaan.
De sfeer wordt steeds grimmiger is daarbij een feit.
I.p.v. dat betrokkenen nu netjes getracht hebben een wederkerend fenomeen anti zwartepiet een keer voor de kinderen demonstratief tegen te werken had eigenlijk de burgemeester met het OM de demonstratie moeten verbieden, immers geeft het OM nu zelf aan dat er mensen in gevaar kwamen.

Nu is dat gevaar relatief beperkt omdat iedereen bij het halen van zijn rijbewijs heeft geleerd afstand te houden, degene die achterop rijdt is daar zelf verantwoordelijk voor.

Wat mij opvalt is dat er slechts alleen uit het perspectief van de zwarte piet demonstranten gehandeld wordt, de tegendemonstranten zijn fout geweest want die blokkeerden de snelweg, echter hadden de anti zwartepiet demonstranten nu ook eens kunnen stoppen met het doordrammen van hun mening.

Het recht om je mening te uiten geeft je niet het recht om je mening op te dringen. En dat is wat er nu naar mijn mening gebeurt.
Dat de anti zwartepieten d esmonstranten maar doorgaan maakt ze mede schuldig aan wat er gebeurt als gevolg daarvan.

De rechter moet dat denk ik eerlijk gezegd meenemen in zijn oordeel en als hij de 34 aangeklaagden veroordeeld dan zou het niet meer dan redelijk zijn als ook de anti zwartepieten demonstranten voor hetzelfde vergrijp veroordeeld worden.

Er is een grens aan je mening verkondigen dat laat het OM nu zien door 34 mensen te vervolgen. Lijkt mij meer dan redelijk dat nu de discussie ook gesloten wordt, alles is erover gezegd en de meerderheid besluit in een democratie, ongeacht of je de uitkomst deelt.

pickalilly | 03-10-18 | 12:40

Fysiek blokkeren van de anti-zwarte-piet-demonstranten-karavaan tastte op generlei wijze de vrijheid van meningsuiting van die groep demonstranten aan.

Wellicht dat ze in hun bedoeling -- om op een zeer specifieke plaats te gaan demonstreren c.q. shockeren -- werden aangetast. Jammer en helaas. Maar dat is helegaar iets anders.

Not_again | 03-10-18 | 12:38 | 1

Precies. NVU en aanverwanten mogen vaak ook gewoon demonstreren, op zondag op een achteraf gelegen bedrijventerrein. Hadden ze hier ook gewoon moeten doen. Naar Dokkum komen mag, demonstreren ook, maar dan wel aan de andere kant van het plaatsje, uit het zicht. Probleem opgelost.

Klaas Vaak | 03-10-18 | 13:03

Dacht dat Dick Bruna dood was.

swassannuf | 03-10-18 | 12:38

Wat een imbicielen en juist in een ander item geeft de AIVD aan dat het gevaarlijk is om te demonstreren tegen oa de Islam, Pegida is meermalen verboden te demonstreren,..... What the fuck vrijheid van meningsuiting en recht op demonstreren!????

psychopeter | 03-10-18 | 12:38

Grappig, Afa versteert al een eeuwigheid elke naar rechtshangende demonstratie maar dan is het recht van demonstreren niet welvallig genoeg denk ik.

marrretje | 03-10-18 | 12:37

onvoorstelbaar belachelijk

jan-lul-de-behanger | 03-10-18 | 12:35

Eerlijk is eerlijk, dat blokkeren van snelweg sloeg nergens op. Daar mag een rechter zich over buigen. Maar verder kudo’s voor de aktieve domme Friezen.

Normpje | 03-10-18 | 12:34 | 2

blijkbaar maakt het uit wie er een snelweg blokkeert en waarom. Als turken en koerden hier op de snelweg op de vuist gaan, wordt er gedeëscaleerd en worden er geen arrestaties verricht. Als marokko voetbalt en er worden wegen geblokkeerd, dan wordt er gedeëscaleerd en trekt de politie zich terug....

Pierrepoint | 03-10-18 | 12:42

Dat was een mentaal uitgedaagde actie, inderdaad. Echter, in mijn optiek geenszins een beperking van de vrijheid van meningsuiting van de anti-zwarte-pieten. #metenmettweematen

Not_again | 03-10-18 | 12:42

Wat een adembenemende gotspe dat dit infantiele filmpje met de boodschap 'iedereen mag in Nederland zijn mening uiten, ongeacht wat die is' tegelijk verschijnt met het AIVD-rapport dat duidelijk tracht islamcritici de mond te snoeren.

Hetze Haatstra | 03-10-18 | 12:34 | 3

Gotspe? Nee joh, gewoon hoe propaganda al minimaal 5 jaar werkt.
Identitaire tegenstellingen vergroten om volksondermijnende/-onderdrukkende maatregelen (verder) door te kunnen voeren.

A.U.EnLeven | 03-10-18 | 12:41

A.U.EnLeven | 03-10-18 | 12:41 |
Zoiets vergt een complot en voor een goed complot zijn de meeste mensen - zoals Jan Blokker ooit al eens schreef - te dom en op termijn te onbetrouwbaar. Ik houd het daarom maar op de verstikkende policor-cultuur die nog steeds de hele overheid en de academische wereld in zijn greep heeft.

Hetze Haatstra | 03-10-18 | 14:42

Hetze Haatstra | 03-10-18 | 14:42
Nee hoor, geen complot. Gewoon de rol die geld speelt in combinatie met moraliteit en groepsgedrag. En vanuit een policor-cultuur kan wel degelijk bewuste propaganda komen hoor; ook daar is geld het kwaad dat een foute cultuur versterkt.

A.U.EnLeven | 03-10-18 | 15:44

Letterlijk kotsen dit filmpje.
Van een overheid die cartoonisten van hun bed licht en politie stuurt naar mensen die een like geven op facebook

du Roi Soleil | 03-10-18 | 12:34

En wanneer de fascistische AFA demonstraties van 'de verkeerde mening' gewelddadig onmogelijk maakt; dat is bon ton.
De 'demonstratie' van Sylvana cum suis was al weken aan de gang; mogelijk gemaakt door de NPO. Alleen hun hoogtepuntje werd onmogelijk gemaakt door de Frîkse helden, met een tegendemonstratie die geweldlozer was dan de gemiddelde AFA demonstratie.
In dit land wordt je al veroordeeld wanneer je een zwarte negerin een 'kutwijf' noemt (Hoi Syl!). Je kinderen en de maatschappij beschermen tegen invasieve uitheemsen mag dan weer niet.

CaesarSalad | 03-10-18 | 12:33 | 2

Ik bedoelde natuurlijk 'invasieve exoten' om mn referentie aan faunabeheer zuiver te houden.

CaesarSalad | 03-10-18 | 12:50

'Zwarte negerin' is nogal een redundantie...

bisbisbis | 03-10-18 | 15:40

Wij zijn niet debiel maar een of andere marketing figuur heeft wat leidinggevende om de tuin geleid door zijn diensten aan te bieden, Die figuur heeft de opdracht het incident weer te geven in jip en janneke beelden. Daar hebben jullie net lekker van genoten. Ik heb het filmpje overgeslagen...

cynic | 03-10-18 | 12:33

Ben ik de enige die zich mateloos irriteert aan de onuitgesproken "n" door de voice-over?

hebbe
tege
snoere
demonstrere.
En toen kon ik het niet meer aan.

Maya de Blij | 03-10-18 | 12:33 | 1

De taal moet wat toegankelijker gemaakt worden voor de "edele wilden". Het wil namelijk nog niet echt vlotten met de taalvaardigheid van deze import....

Pierrepoint | 03-10-18 | 12:37

Juist de linkse gekkies proberen ieder andersdenkend mens continu de mond te snoeren. En als dat niet lukt gillen ze heel hard neo-nazi of racist. Probeer daar maar eens een dialoog mee aan te gaan, succes.

Mr.Phaeton | 03-10-18 | 12:33

We moeten ons als kiezers gaan afvragen of deze bevoegdheden nog wel bij het huidige politiek gekleurde OM willen laten liggen.

Nederland komt hoog te staan in de lijstjes waar de overheid politieke rechtzaken voert. Tevens discrimineert het OM duidelijk op ras/afkomst. Allochtonen mogen alles, dezelfde zalen mogen niet door autochtonen gedaan worden.

De Wilderszaak en deze zaak ook zijn natuurlijk een afgang. De randstedelijke feestbedervers moeten opgepakt worden, niet de Friese feestbeschermers.

Tee Of Cup | 03-10-18 | 12:31 | 1

"Die Umwertung aller Werten" werd dit fenomeen heel lang geleden al genoemd.
De herrieschoppers tegen ons aloude volksfeest Sinterklaas en Zwarte Piet zouden moeten worden aangepakt,niet diegenen die dit feest wilden beschermen. Maar ja: het personeel vd Rechtbank + OM wordt voornamelijk uit DDR66'ers en CDA-VVD'ers gerecruteerd.

Eendragtmaaktmagt | 03-10-18 | 12:52

Mensen mogen hun mening uitten, ook als ik het er volslagen mee oneens ben. Dat is de reden waarom de vrijheid van menings uiting bestaat, het is immers niet nodig als je een mening uit waar iedereen het mee eens is.

Maar die mening hoef je toch niet te uitten tijdens een kinderfeestje? Mensen zijn het hele jaar welkom om te protesteren tegen of voor iets, maar niet tijdens een kinderfeest.

Als er nog een keer zoiets gebeurt dan wil ik mij graag aanmelden om als Zeeuw mee te helpen met de Friezen om een kinderfeestje te redden van geweld.

Hersenspray | 03-10-18 | 12:31 | 1

Inderdaad, als ik het bruiloftsfeest van mijn ex ga verstoren door hard te roepen dat ze een K**-H**R, dan wordt ik ook op gepakt, en niet de bruiloftsgasten die mij de zaal uit hebben gepleurt.

trottle | 03-10-18 | 12:35

Natuurlijk zijn de Turken die bij elke bruiloft een snelweg blokkeren al bestraft. Toch?

poiuytrewq | 03-10-18 | 12:30 | 1

LOL, volgende keer als turkse bruidsstoet vermomd gaan,

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:43

"Het gaat er niet om welke mening je hebt, maar om de bescherming van vrijheid van meningsuiting......." Leugens, leugens, leugens. De boven ons gestelden maakt het wel degelijk uit welke mening je hebt. Daar worden hele showprocessen voor opgetuigd. Alles wat buiten de vakjes "iedereen is gelijk", "de wereld is van iedereen" en "je kunt niet kiezen in welk land je geboren wordt" valt, wordt onmiddelijk in verband gebracht met WO2, gaskamers en ovens. Maar alleen als het de mening van Nederlanders betreft. Als het de mening van hier wonende buitenlanders betreft, kijken de boven ons gestelden de andere kant op. De hier wonende buitenlanders zijn in hun ogen "edele wilden" die "nog niet zo ver zijn"....

Pierrepoint | 03-10-18 | 12:30

In plaats van een onverantwoord gevaarlijke situatie te creëren door een tegendemonstratie bij de Sinterklaasintocht op te zetten - en het niet ondenkbare scenario van het vanzelf uit de klauwen lopen van de anti-pietdemo - namen deze burgers hun verantwoordelijkheid en zorgden er voor dat het hier niet op aan kwam. Bottom line is: de burgemeester had nooit toestemming voor die demonstratie moeten geven, niet daar en niet op dat tijdstip. Precies om de redenen die ze altijd aanhouden bij demonstraties van rechts: zorgen om de openbare orde.

Muxje | 03-10-18 | 12:30 | 1

Maar dat verwachtte je toch niet van burgemeester Marga Waanders (pvda) ?

Lohengrin | 03-10-18 | 13:03

Het OM: "Het gaat er niet om welke mening je hebt".
We mogen dus iedere mening hebben en uiten, zolang we niet voor eigen rechter gaan spelen.
Joris hoeft dus niets meer te jorissen.
OM, bedankt voor deze duidelijkheid.

arbeid_loutert | 03-10-18 | 12:30

Ook graag 34x de Willemsorde voor deze dappere Friezen.

de Voorzittert | 03-10-18 | 12:29 | 1

ja, dat verdienen ze zeken. Helaas hebben de boven ons gestelden eerder een gevangenisstraf voor deze 34 voor ogen. Zodanig dat er een aantal hun baan en vervolgens alles kwijtraken. Je verzetten tegen het utopisme van de boven ons gestelden kan niet hard genoeg gestrafd worden.....

Pierrepoint | 03-10-18 | 12:33

LOL @ de 1e 3 seconden. "In Nederland mag je je eigen mening hebben."
Behalve als het gaat om integratie, islam, of tegen de EU bent. Dan tel je niet meer mee en wordt je voor rechts-extremist uitgemaakt. Nu zelfs door de AIVD.

poiuytrewq | 03-10-18 | 12:29 | 4

Gebruik voor je mening voor alle zekerheid woorden als 'zou', 'hypothetisch' of 'suggereren'.

Winter_is_coming | 03-10-18 | 12:30

Alleen al dat "mag"...... Weerzinwekkend.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:40

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:40
Wat stel jij dan voor?

DrumPiet | 03-10-18 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

Doch dien plicht en lit ut OM mar rabje!

Fuckinghell | 03-10-18 | 12:29

Nou, dat worden nogal wat werk voor het OM ... vooral van omvallende Poolse vrachtwagens die de weg blokkeren.
... en nee, een omvallende Poolse vrachtwagen is geen ongeluk. Als je met dat soort materiaal de weg op gaat ga je doelbewust een ongeluk, en dus ook een file organiseren.

Het Licht | 03-10-18 | 12:28

Hé OM. Dienaren! De mens brengt de overheid voort, er is nog nooit een overheid geweest die mensen voortbracht. De overheid dient het volk, jammer dat het volk dat vergeten is en denkt dat de overheid een autoriteit is. Tuig.

Zwezerik | 03-10-18 | 12:28 | 2

En oh ja, zet je aluhoedje op. De overheid creëert geen mensen maar wel personen!
Wat ben jij?

Zwezerik | 03-10-18 | 12:31

"Don't ask what your country can do for you. Ask what yóu can di for your country!"

Winter_is_coming | 03-10-18 | 12:33

Die kampers wonen tegenwoordig niet meer in Vinkenslag, maar in het veel sjieker klinkende 'de Karosseer'. En als beloning voor hun snelwegblakkade hebben ze miljoenen Euro's toegewezen gekregen en hoeven ze voortaan nog maar twee procent inkomstenbelasting te betalen. Hebben wij allemaal te danken aan Gerd Leers. En nee: dit is géén grapje.

bisbisbis | 03-10-18 | 15:44

Yep wou dit ook posten, kan Het_OM nog een filmpje maken ter duiding?

NatNiks | 03-10-18 | 18:02

Wanneer hoor je het OM over VVMU voor Pegida, PVV of FvD?
Wanneer treden ze op tegen de werkelijke geweldsplegers en anti-democraten van linkse komaf?

Gerf | 03-10-18 | 12:27

"Iedereen heeft in Nederland recht op een mening en moet die kunnen uiten." Behalve als die kritisch is tegenover immigratiebeleid, islam,belasting, EU, Euro, nepotisme en cliëntelisme door bestuurders, geweldpleging door extreem-links aanhangers, en rechtsgang zonder bewijsvoering indien het blanke mannen betreft die in het beklaagdenbankje staan.

Deflatiemonster | 03-10-18 | 12:27 | 1

En dat hebben ze ook gedaan. Op een later tijdstip, in de kou, met slechts een paar mensen en een totale desinteresse vanuit media en bevolking.

Dus dat hun de mogelijkheid tot meningsuiting is ontnomen is volledige onzin.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 13:41

Het is wel duidelijk dat het geld tegen de plinten klotst bij het OM. Hoog tijd om daar eens een paar duizend nono's weg te bezuinigen.

obominotie | 03-10-18 | 12:26 | 1

De enige manier inderdaad.

A.U.EnLeven | 03-10-18 | 12:36

Deze foto geeft de situatie omtrent die sneue anti-zwarte-piet demonstraties goed weer:
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=t...

Er trekt een sinterklaas stoet voorbij voor de kinderen, en de burgemeester heeft een speciaal vak ingericht om bij die optocht te gaan staan demonstreren.

Wat een belachelijke situatie! Demonstreren bij een optocht.

Ook opvallend is dat een paar bussen gestopt zijn (wie betalen die bussen eigenlijk) en dat er meteen HELEMAAL NIEMAND in dat vak staat. Dat geeft wel aan hoe breed het draagvlak van die sneue figuren zijn: die ontbreekt vrijwel geheel.

Peter_K | 03-10-18 | 12:26

"Gevaar voor het verkeer" kweelt het debiele filmpje.

Maar als je, als een dolle 8 mensen omver rijdt voor het centraal station, dan was het de bloedsuikerspiegel..

echt_links | 03-10-18 | 12:26 | 1

Beste comment

du Roi Soleil | 03-10-18 | 12:41

Een kruispunt mag worden bezet, vuurwerk naar de polite worden gegooid, als het maar bij de viering van een voetbaloverwinning is en niet ter ere van een demonstratie.

Einde van de Domheid | 03-10-18 | 12:26

Het ergste van al is dat het OM en de rechters selektief vervolgen en selektief veroordelen. Tijd voor een grote schoonmaak bij die hypocriete en moreel gecorrumpeerde volksverlakkers.

smdyasc | 03-10-18 | 12:25

Sterk verhaal, als we altijd zo met protesten om gaan! Gaan we dit dan ook iets beter oppakken als overheid t.a.v. de Antifa bij het frustreren van protesten?

Tevens was de situatie bij Joure op dat moment niet direct een gevaar qua snelheid. Door de wegwerkzaamheden (de rotonde is niet meer), was de lokale snelheid 70 km/uur.

Titia Heidekonijn | 03-10-18 | 12:23

Het OM trekt even de stekker uit zijn eigen geloofwaardigheid. Bijzonder hypocriet dit.

Het is overduidelijk dat het WEL gaat om "welke mening je hebt" , en of deze wel 'deugt' . Zo niet, dan mag en moet je blijkbaar kapot.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:23

Komt er ook nog een filmpje waar je je broodje ham neer mag leggen?

Karelklep | 03-10-18 | 12:22

Ik blijf het herhalen, wees weg voor Herfst 2019. Zorg dat je een andere plek hebt ergens in oost Europa, maar bouw geen toekomst in West Europa, de komende zeg 5 jaar. Dat gaat je duur komen te staan.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:21 | 6

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:27
Ach ach ach, argumenteren met een Godwin die de boodschap in je eigen reaguursel tegenspreekt. Hou toch op man.
Overigens is "domme paniekzaaier" vreselijk onschuldig vergeleken met wat jij hier op een gemiddelde dag allemaal uitbraakt.
Van mij mag je overigens.

DrumPiet | 03-10-18 | 12:36

DrumPiet | 03-10-18 | 12:36 Zie je Pietje, doe je het weer. En je hebt het zelf niet eens meer door. Laat maar gaan. Maar Pietje, ik zal ook jouw beschermen tegen extreem links. Wat dat betreft heb ik een heel groot hart en snap dat de minderen van geest, zoals jij, geen weerstand meer kunnen bieden tegen het propaganda bombardement van links/eu/soros/oranjes

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:44

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:44
Wat een onvoorstelbaar zwaktebod. Alweer.

DrumPiet | 03-10-18 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Telegraaf heeft nu een tweede artikel geplant over extreem rechts. Wat is er toch aan de hand??

halfvolle glas | 03-10-18 | 12:21 | 1

TMG is in Belgische staatshanden gevallen.

Guido | 03-10-18 | 17:39

Lachwekkend als het niet zo treurig was. Een OM en Rechtspraak die beweren zwaar onderbemand te zijn besteden een miljoen miljard uren aan dergelijke flauwekul. Het lijkt wel Erdogan tegen Gülen.

Heiner | 03-10-18 | 12:21

Bedankt voor de tip!

BaldEagle | 04-10-18 | 00:10

"Hierdoor werden demonstranten verhinder een demonstratie bij te wonen." Er zou gezegd moeten worden: "Hierdoor werden laffe SJW's verhinderd een kinderfeestje te verpesten." Demonstreren prima, maar doe het dan niet om kleine kinderen te intimideren en hou het dus elders of op een andere dag. Tijd en plek zat in dit land. Maar dat was juist de bedoeling om kinderen overstuur te maken en daar zou de rechter dus rekening mee moeten houden.

Deflatiemonster | 03-10-18 | 12:20

Mijn permaban is, na betaling van een beetje "losgeld" aan GS in ruil voor een kroontje, een paar dagen geleden opgeheven. Ik ben natuurlijk al die jaren in volstrekte afzondering wel de GS blijven lezen. Nu ik weer mag reageren moet ik in alle oprechtheid en eerlijkheid bekennen dat ik bij sommige - zeg maar bij vele - posts hier op de GS geen woorden kan vinden die op enigerlei wijze mijn verbazing, boosheid danwel gelatenheid over zoveel domheid omschrijven. Het is werkelijk stuitend dat het OM dit soort propoganda de wereld in durft te slingeren...... ik heb er werkelijk geen woorden voor.

de directeur | 03-10-18 | 12:20 | 3

Welkom terug.
Hopelijk mogen mijn reaguursels vaak uw oogballen strelen. Ik ben de goeiste ten opzichte van mijn fans.
Hier neem een turboappelflap
www.dumpert.nl/mediabase/6632708/2f23...

Kaas de Vies | 03-10-18 | 12:29

Ik deel je mening met volle overtuiging, er zijn er geen woorden voor, wat zich in dit land afspeelt. Het is niet meer te duiden!

vluchtelingallergie | 03-10-18 | 12:30

Welkom terug en geniet van je nieuw verworven vrijheid! Eerlijkheid gebied te zeggen dat je toch een aardig lapje proza hebt weten te produceren. De plusjes zijn inmiddels weg, maar bij deze krijg je er van mij toch een: +1

Frau Merkel | 03-10-18 | 12:33

Illegale krakers in Amsterdam krijgen vrijbaan, maar owee als je de baan blokkeert voor zwarte pieten haters. Nederland is echt naar de kloten.

Willy Keutel | 03-10-18 | 12:20 | 1

Dat dus.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:41

Dus........ Een zuigende anti zwarte pieten demonstratie, dat houdt de samenleving leefbaar...... Dat U het maar weet

Drunken_Pumpkins | 03-10-18 | 12:20

Toppunt van ironie: Het filmpje laten inspreken door Volkert vd Graaf

Thierry-Rosette | 03-10-18 | 12:19

Hey onze linkse trollen zijn er weer. We hebben jullie gemist bij de besnijdenis topic.

snaakie | 03-10-18 | 12:18

Fryslân boppe, Hollân yn 'e groppe!

dr Rechts | 03-10-18 | 12:18

Sinds wanneer is het de taak van het OM om promotiefilmpjes van specifieke zaken te maken? Een ministerie kan ik me voorstellen, maar het OM dient onafhankelijk te blijven. Hiermee tonen ze aan dat ze met touwthes vastzitten aan een hogere marionettenspeler.

Winter_is_coming | 03-10-18 | 12:17 | 1

Deze animatie is m.i. een teken van zwakte, het OM is schijnbaar niet tevreden over de eigen beeldvorming terwijl onafhankelijk optreden genoeg zou moeten zijn.

therealbraindump | 03-10-18 | 12:23

Voor wie zit het OM er eigenlijk?

lacucaracha | 03-10-18 | 12:17 | 2

Politieke Partijen, eu club en Soros.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:24

Terechte vraag voor de roze plopkap in Den Haag.

Frau Merkel | 03-10-18 | 12:34

Selectieve vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk volgens het OM. Allerhande rapalje, van ISIS (Den Haag) tot haatzaaiende bloedzuigers, dienen daarom vrij baan te krijgen. Dat autochtone belastingbetalende burgers daarvoor gemuilkorfd moeten worden is dan maar zo.
.
Die blokkade is namelijk ook vrijheid van meningsuiting. Het was randvoorwaardelijk om het verhaal van de Friezen naar buiten te brengen. Immers zonder zo’n actie worden autochtone geluiden doodgezwegen of gedemoniseerd door NPO en commerciele leibandmedia. Men liet geen andere avenue open.
.
Alle burgers opgelet. Dit is niet minder dan een rechtstreekse aanval om de autochtone bevolking verder monddood te maken. Een template voor de toekomst.

Parel van het Zuiden | 03-10-18 | 12:16

Het gaat er wel degelijk om welke mening je hebt, of dat je als tegendemonstrant vervolgd wordt. Ik heb nog nooit gehoord van tientallen AFA's die door het OM vervolgd zijn. Alleen maar van Friese jongens en meisjes die hun kinderen wilden vrijwaren van Amsterdamse vervelio's op een kinderfeestje.

tipo | 03-10-18 | 12:16 | 2

Juist, lees het AIVD-rapport en besef dat zelfs deze dienst politiek bedrijft door bepaalde meningen en acties zonder onderbouwing als rechts-extremistisch weg te zetten en daarmee verdacht te maken. Het lijkt wel georkestreerd, ald die parallelle pogingen om bepaalde meningen a priori niet als mening maar als haatzaaierij, opruiing, demonisering en intimidatie te kwalificeren, terwijl andere meningen, hoe verstorend voor de rechtsorde dan ook, onbesproken blijven.

Schoorsteenveger | 03-10-18 | 12:42

@schoorsteenveger
Het deugdzame wordt zo door het OM en de AIVD gecriminaliseerd. Er is niks mis met je kinderen te beschermen tegen politiek gedoe. Als de burgemeester van Joure dat niet doet, dan is burgerlijke ongehoorzaamheid op deze keurige manier gewoon te billijken. De anti-piet demonstranten kwamen zo ook in elk nieuwsbericht, dus het is niet zo dat niemand ze gehoord heeft. Hun mening is dus ook geuit, alleen op de A7 en niet waar de kinderen bij zijn.

tipo | 03-10-18 | 12:58

Het OM die de VVMU wil beschermen, maar wel op zoek is naar Ayatolla butbanger

trottle | 03-10-18 | 12:16 | 2

Dat dus....

Wijze uit het Oosten | 03-10-18 | 12:23

De meeste officieren van het OM zijn altijd van die dertigjarige D66 deugwijven.die op een bakfiets rijden. Je haalt ze er zo tussenuit.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:24

Komt dit fimlmpje nou van hetzelfde OM dat Gregorius Nekschot van zijn bed heeft gelicht voor het maken van tekeningen?

ZegMaar | 03-10-18 | 12:16

Mooi filmpje voor het hoger beroep van Wilders, dan snapt de rechter het belang van vrijheid van meningsuiting.

Guido | 03-10-18 | 12:16

Eigenlijk wil ik dit debiele nieuws en idiote handelswijze van het criminele verdedigende instituut OM, niet meer hoor. Onze rechtstaat is al lang opgegeven en overdragen aan de zichzelf verklaarde deugende, fascistische groepen die dit land rijk is. Maar hey, de grootste bedreiging is natuurlijk extreem-rechts. De strategie is al jaren duidelijk en bekend. Blijf zeggen dat extreem-rechts de grootste bedreiging is, vat het samen onder de noemer Populisme en je hebt meteen alle weldenkende burgers de mond gesnoerd. Dit is Nederland vanaf de jaren"70 in gang gezet door een klein incestueus, zichzelf elitair vindend clubje mensen. Het resultaat zie de heden ten dage overal in terug. Politiek, bestuurslagen, het onderwijs, media en activistische klimaatclubjes.

De Evangelist | 03-10-18 | 12:15 | 1

Had de extreemlinkse volksmenner Michael van Zeijl niet kort voor de intocht opgeroepen om Sinterklaas te vermoorden? De heldhaftige Friezen hebben met hun daadkrachtige optreden een moord voorkomen! In plaats van een lintje krijgen ze nu een vervolging aan de broek. Zo gaat Nederland om met de bloem zijner natie!

MAD1950 | 03-10-18 | 12:14 | 1

Dat had die bleke junk zeker, zo waren er nog wel meer die graag geweld toe willen passen omtrent dit onderwerp. En het maakt ze ook niet uit of kinderen daar getuige van zijn. Bent u gelijk op de hoogte van de narcistische en egoïstische inborst van deze "activisten".

Acar_ketimun | 03-10-18 | 13:54

Die Friezen bepalen niet wie er wel of niet en waar mogen demonstreren. Het feit dat dit wordt goedgepraat geeft aan dat men weinig op heeft met fundamentele rechten zodra het onderwerp niet welgevallig is. Een gevaarlijk precedent en hellend vlak.

DrumPiet | 03-10-18 | 12:14 | 4

Een kinderfeeestje moet gevrijwaard blijven van demonstraties. De anti-piet-demonstratie had best een vergunning kunnen krijgen in de maand Juli of ergens op een meubelboulevard buiten Joure uit het zicht van de kinderen. Het probleem is dat je kinderfeestjes niet wil blootstellen aan demonstraties. Dat is vragen om problemen.

tipo | 03-10-18 | 12:20

Moet jij ondertussen al niet op cursus voor op de stoomboot straks?

Jos Tiebent | 03-10-18 | 12:23

"Het feit dat dit wordt goedgepraat geeft aan dat men weinig op heeft met fundamentele rechten zodra het onderwerp niet welgevallig is." Ik zal aan je selectieve reactie denken als ik de haatnegor in Gouda weer voorbij zie komen. Die zijn activisme graag uitstalt, desnoods "met geweld" zoals hij onverbloemd meedeelde aan de kijkers thuis. Zeker alweer vergeten?

Acar_ketimun | 03-10-18 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem aan dit filmpje meedoet op het Festival van Cannes? De lulligheid straalt er vanaf. Niets meer aan veranderen.

Pedronegro | 03-10-18 | 12:14 | 1

Dat is nu precies wat ze in Brussel willen: één groot dom volk dat ze met infantiele filmpjes terecht kunnen wijzen en onder de duim kunnen houden!

BaldEagle | 04-10-18 | 00:03

Een redelijk infantiel filmpje maar als ik de reacties soms lees dan schijnt dat wel nodig te zijn.
Mensen het recht op een (vergunde) meningsuiting ontzeggen dmv een blokkade is een aanval op de VvMU en dient als zodanig dan ook aangepakt te worden.
Extremisten zowel links als rechts die zich daar aan schuldig maken zijn de pest voor de samenleving, zover extremisten sowieso al niet de pest voor de samenleving zijn.

Berbaar | 03-10-18 | 12:14 | 10

G = h.
Stop de tijd.

Baski | 03-10-18 | 12:32

Als ik jou was zou ik solliciteren bij de AIVD, afdeling rechts-extremisme.

Schoorsteenveger | 03-10-18 | 12:37

Kinderen hebben geen beslissingsbevoegdheid.
Demonstreren bij een kinderfeestje is dus een zinloze exercitie.
De burgemeester had nooit toestemming mogen geven aan de anti-piet-demonstranten om te demonstreren bij kinderen.
De burgemeester heeft zo, willens en wetens, meegeholpen aan gratis exposure voor activisme van de haatzaaiende groepereing 'de grauwe eeuw'.
De A-7 demonstranten hebben niets meer gedaan dan het voorkomen een gevaarlijke situatie en horen daarvoor complimenten te krijgen.

arbeid_loutert | 03-10-18 | 13:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Wie vormen de doelgroep van deze film?

Amsterdamsko | 03-10-18 | 12:13 | 2

Mensen die dergelijke daden vergoelijken bijvoorbeeld, kijk even om U heen.

Berbaar | 03-10-18 | 12:15

Berbaar vertrehwoordigt de nieuw Nazi's, de nieuwe jodenjagers dus neem hem niet te serieus.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:29

Wie geeft eigenlijk opdracht voor dit soort debiele filmpjes en wat is de doelgroep?
Vvmu bestond ooit; inmiddels worden de contouren van een ministerie van waarheid steeds duidelijker.

spekpater | 03-10-18 | 12:12

Het OM gaat er gewoon van uit dat het IQ van de gemiddelde kijker nög lager is dan dat van het OM zelf.

joepenkeet | 03-10-18 | 12:12

Ze hadden zich als een Turkse bruiloft moeten vermommen dan waren ze er met een paar boetes van afgekomen.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:12 | 1

En met wat extra subsidie.

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:13

En een WOBje alstublieft. Wie heeft de opdracht gegeven en wie heeft het gemaakt? Dit moet van een ZZPer of een bureau komen, het OM kan dat niet. Waarom geeft het OM geld uit om de rechter te beïnvloeden?

Frau Merkel | 03-10-18 | 12:12

Het is een framede zeker, die verdwaald is zeker.

norocketscience | 03-10-18 | 12:12 | 1

Lol!

kleurdoosje | 03-10-18 | 16:22

wel gvd gemaakt van o.a. mijn geld, ik als Fries ben het helemaal eens met de A7 demonstranten. Als advocaat van de demonstranten zou ik nu een rechtzaak starten tegen het OM wegens smaad.

Fedde71 | 03-10-18 | 12:12

Geweldig, hoe die blokkade wordt versimpeld tot slechts een poging om de ander te verhinderen zijn mening te uiten. Loopt lekker parallel aan de poging van de AIVD om bepaalde meningen om te katten naar haatzaaien, angst verspreiden, demoniseren of intimideren, en de Zwarte Pieten-discussie te verleggen naar een discussie over groeiend rechts-extremisme.

Schoorsteenveger | 03-10-18 | 12:11 | 2

We zijn aangeschoten wild, maar ja de AIVD heeft de grootste aanslag ooit in Nederland voorkomen en mag nu weer puur politiek uitdragen dat er veel extreem rechtse tokkies zijn, niet in daad maar in woord. Pas op voor de eenzame wolf.

sprietatoom | 03-10-18 | 14:25

@sprietatoom,
En de Friezen hebben mogelijk óók een aanslag voorkomen en wel een aanslag tijdens de intocht in Dokkum op de Nationale televisie op Sinterklaas/acteur Stefan de Walle, daartoe opgeroepen eerder dat jaar eind oktober op Facebook door extreemlinkse radicale activistische De Grauwe Eeuweling Michael van Z, o.a.:
'Daarbij zouden kinderen bedekt moeten worden onder stukken hersenen en botsplinters. Zo zijn we voorgoed van dat feest af.'
Goedzo Friezen, er was geen ráád voor geweest!
Zie oa uitzending Telegraaf Vandaag 7 feb 2018.

kleurdoosje | 03-10-18 | 16:20

echt, Nederland is compleet aan het infantiliseren. Das ook het doel. mensen dommer maken zodat ze de overheden blindelings volgen. Dat zie je bijv. aan alle codes voor alles tegenwoordig, rood, groen e.d. Je ziet het ook aan kinderen die steeds volgzamer worden. Die nauwelijks nog snappen dat er meer smaken zijn dan wat er uit Den haag or Brussel komt.
--
Volgzame Zombies, dat is nederland nu al voor 60%. Of ze volgen een gekke religie of de eu/soros doctrine.
--
De vrijdenkers worden steeds meer opgejaagd en gedemoniseerd. Alles zal in het eu/linkse/soros keurslijf gepropt worden en heb je kritiek dan ben je een nazi, extreem rechtse fascist oid.
--
En helpt het niet om je met woorden kapot te maken of uit te sluiten dan komen ze je wel halen of sturen iemand op je af, een volkert bijvoorbeeld of een Mohammed...

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:11 | 1

Influx dom volk, verdere debilisering overdracht van welvaart en macht aan Europa.

lacucaracha | 03-10-18 | 12:19

En hoe zit het dan met de VVMU op internet? Als het klopt wat er in dit filmpje wordt beweerd, zou GeenStijl dus ook nooit een brief van de politie krijgen m.b.t. reaguurders die onwelgevallige meningen verkondigen.

JackStick | 03-10-18 | 12:11 | 1

Juist, Ayatholla_Butthanger kom er maar weer in: het maakt niet uit wat voor mening je hebt/had/zou hebben/ zou hebben gehad. Zelfs al had je een juiste mening: is dat goed nieuws! :-)

kleurdoosje | 03-10-18 | 15:56

En niemand die zich met het verstand verkroppen kan dat er wellicht wel een gevaarlijke situatie ontstaan was op de snelweg? Ik weet niet hoor maar als je zit te slapen achter het stuur en je merkt de file voor je te laat op klap je er wel bovenop.

www.geenstijl.nl/2747081/politielist_...

Waren we deze soms ook vergeten ofzo?

Klutskwijt | 03-10-18 | 12:10 | 5

Om in Friesland een file te veroorzaken moet je een snelweg minstens een maand blokkeren.

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:15

Er staan dagelijks honderden files op onze wegen. Als files voor jou een gevaar opleveren, dan moet je je rijbewijs maar inleveren.

Muxje | 03-10-18 | 12:20

Levensgevaarlijk die dagelijkse honderden kilometers file, kunnen we de overheid niet aanklagen voor nalatigheid, ze laat na om deze gevaarlijke situaties adequaat op te lossen.

sprietatoom | 03-10-18 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie nergens iets over het beschermen van onschuldige kindertjes... Heel gek. Dus dan ik ook maar een cartoon posten toch... dirkbart.nl/sketch30482042/

Toe Maar dan | 03-10-18 | 12:10

Hoofd -> Bureau -> Herhaal

Ad Hominem Tu Quoque | 03-10-18 | 12:10

"Vrijheid van meningsuiting voor ons allemaal".
Maar "extreem rechts" moet de mond gesnoerd worden.

de honden blaffen... | 03-10-18 | 12:09 | 1

Vrijheid van meningsuitGing. Ze gaan nogal veel uit bij het OM. Oche oche.

Normpje | 03-10-18 | 12:23

Je zou voor de grap de tekst eens onder blokkerende, rellende, geweld plegende Nieuwe Nederlanders moeten zetten.

KlunsJohannus | 03-10-18 | 12:09

Prima idee van het OM om Kurt Westergaard in te huren voor de animatie en de VVMU extra kracht bij te zetten. Oh, wacht...

Kapitein Stijlvol | 03-10-18 | 12:09

Toch knap, de capitulatie van Nederland in een filmpje... vroeger ging dat wel anders

Rest In Privacy | 03-10-18 | 12:08

Het ging de blokkeerfriezen helemaal niet om het demonstratierecht, het ging erom WAAR er gedemonstreerd mocht worden. Tussen de kleine kinderen, voor wie het feest is bedoeld. Filmpje slaat dus kant noch wal.

JackStick | 03-10-18 | 12:08 | 2

De Friezen hebben OOK demonstratierecht. Daaraan wordt compleet voorbijgegaan.

KlunsJohannus | 03-10-18 | 12:10

De Friezen hebben allereerst recht op een veilige woonomgeving. De burgemeester heeft dit recht met voeten getreden en een buslading haters vrij baan gegeven. Het is niet meer dan burgerplicht je kinderen en stadsgenoten te beschermen. De overheid doet het niet meer, je moet het als burger zelf doen. Het ging de blanke negers in de bus om rotzooi trappen. Dat doe je niet tussen kinderen.

Frau Merkel | 03-10-18 | 12:17

Het filmpje moet natuurlijk wel afgestemd zijn op het intelligentieniveau van de gemiddelde Nederlander.

Mr.Crowley | 03-10-18 | 12:08

Filmpje nog niet gezien. Maar ik post even deze link;

m.youtube.com/watch?v=unoMMru4-c0

Nooit gedacht dat deze film zo’n enorme waarheid zou worden.

Nacho_Vidal | 03-10-18 | 12:08

Na de eerste seconden film al spuugneigingen. Belerend toontje! Oh enne, OM, ook ff die wegblokkeerders op de Erasmusbrug ,op dezelfde dag, vervolgen dan!

LoesjeP | 03-10-18 | 12:07

Stakkers! Laat ze een filmpje maken over de Rutte Pickups.

Ray Skak | 03-10-18 | 12:07 | 1

+ veel

kleurdoosje | 03-10-18 | 14:51

Laat het OM maar weer eens zien waar hun prioriteiten liggen.
En dat is niet bij IS rellen in de Schilderswijk, niet bij Turken die een brug bezetten en ook niet bij rellende islamietjes in Amsterdam.

Wijze uit het Oosten | 03-10-18 | 12:07 | 4

Natuurlijk niet. Daar krijg je een hoop gedoe over en werkt racisme in de hand. Het is veel makkelijker om Nederlanders aan te pakken.

snaakie | 03-10-18 | 12:12

OM bestaat al lang niet meer. Ook een politiek instrument, Zie Wilders' Minder, Minder, Minder...

Mark_D_NL | 03-10-18 | 12:14

Persoonlijk zit ik al tijden te wachten op het nieuws dat er eindelijk een paar moskeeën dicht gespijkerd zijn wegens staatsgevaarlijke activiteiten. Daar is voldoende aanleiding voor, maar het OM wilt dit niet (de-escalatie, pfffrt)

Nee, de subsidie is stopgezet. Als compensatie mag een As-soenah muppet op de NPO vrouwenbesnijdenis promoten.

de visser | 03-10-18 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Kost allemaal weer klauwen met geld dit. En waarom?

Joris Draaksteker | 03-10-18 | 12:07

Even wobben naar het bonnetje van dat filmpje! Zal wel weer een sloot belastinggeld hebben gekost.

mark1487 | 03-10-18 | 12:07

Yo OM!!!! ga dan ook eens consequent de links radicalen ook vervolgen als die weer eens een demo onmogelijk maken.

trottle | 03-10-18 | 12:06 | 1

Ben jij wel helemaal lekker? Dat klinkt als werk.

Cobalt bomb | 03-10-18 | 12:31

Het is algemeen bekend dat het OM het afvoerputje van juridisch Nederland is. Dan zijn dit soort zaken te verwachten.

Mahatma | 03-10-18 | 12:06

Overigens... Mooi stromannetje, Pritt:
"Nog belangrijker dus, dan bebloede zwartgeschminkte Fryske kinderhoofdjes."
Misschien heb ik ze gemist maar volgens mij is dit niet gebeurd. Er zijn alleen wat waanzinnigen geweest die willen dat dit gebeurde. Om hun verhaal kracht bij te zetten of iets dergelijks.

two ball cane | 03-10-18 | 12:05 | 3

Nee, 2bc, 34 dappere Friezen hebben terreur voorkomen. Denk daar maar eens over na.

marcoplarco | 03-10-18 | 12:20

@marcoplarco | 03-10-18 | 12:20
En ik dacht dat ik stoer was door verzonnen monsters onder het bed te verjagen. Wat een helden zijn het toch ook... Misschien kunnen we een onderscheiding boven de Willemsorde voor ze maken? *proest*

two ball cane | 03-10-18 | 12:30

Volgens het huidige Banger precedent "zouden ze".

Cobalt bomb | 03-10-18 | 12:31

Ach, zieke geesten van het OM geniet meer van afgeslachte geiten en doorgesneden kelen, dan van een gelukkig kindergezicht. Dat is toch al lang bekend?

En idd, ik heb het filmpje ook nog niet gezien.

Jos Tiebent | 03-10-18 | 12:05 | 1

Ondertussen wel. OM weet niet zo het verschil tussen 'hebben van een mening' en 'recht op demonstreren'. Maarja, dat is ook moeilijk uit te leggen voor de bitterballenlunch.

Jos Tiebent | 03-10-18 | 12:09

Wat ik al eerder guurde;
Een bewuste aanval op de vvmu is een maat heftiger dan gewoon wat rellen op het mercatorplein. Maar beiden zijn strafbaar en zouden dus ook bestraft moeten worden.
Oerdom van het OM om nu de schijn van onderscheid te wekken. Voer voor domrechts.

two ball cane | 03-10-18 | 12:03 | 2

Get off you ff-ing moral high horse two ball.

Or should I say, pebbles?

Baski | 03-10-18 | 12:13

two ball cane | 03-10-18 | 12:03
Voer voor een elftal halve tamme bedoel je.

Cobalt bomb | 03-10-18 | 12:29

Mooi hoor!

Nu een tekenfilm over ene Mohammed en de Islam.

Ik ben benieuwd!

Kaas de Vies | 03-10-18 | 12:03 | 2

@getzappad: LOL

BaldEagle | 03-10-18 | 23:55

Filmpje werkt niet.

JackStick | 03-10-18 | 12:02

Geen filmpje.

Litsehimmel | 03-10-18 | 12:02

mirror plx

Tyrlith | 03-10-18 | 12:01

Er verdienen genoeg mensen genoeg geld aan een potje Onderdruk de Burger.

A.U.EnLeven | 03-10-18 | 12:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl