Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D'66 gaat ALLE drugs legaliseren

Toch nog een witte kerst!

RTL Sospanda wil ook wel tekenen

Ballsy move van het brave Brabandertje Jetten: D'66 werkt aan een manifest om alle(rlei) drugs te legaliseren. Niet alleen wiet, maar ook coke en xtc. Daarvoor stuurt de partij in het geheim een manifest rond om steun te werven bij BN'ers. Helaas heeft Peter R. de Vries alweer uit de school geklapt want het initiatief is in de krant terecht gekomen (en wordt door de partij bevestigd). Goed plan wel hoor. GroenLinks opperde vorig jaar ook al zoiets over XTC (en kreeg daarvoor bijval van Lubach & GeenStijl). En waarom ook niet. Bestrijding en criminalisering werkt niet, opsporing en berechting is een lachertje, Danny Ghosens Narcostaat laat zien hoe doodnormaal een bijbaan in de drugswereld is en ook de Tweede Kamer is sowieso een drugshol, met het meeste residu van de "Haagse ziekte" in de kleine kamertjes van D'66 zelf. Legaliseren proberen - Maar hoe precies? Hoe hou je het bij kinderen weg? Hoe voorkom je dat het halve land aan de sos gaat? Geen idee - dit is pas stap één. Maar keer het drugsdenken eens radicaal om, pomp verspild politiegeld in voorlichting en geef misschien coke, maar zeker xtc een kans. Al was het maar omdat de popreferentie in dit ouwe topic dan misschien eindelijk eens geraden wordt. Waar kunnen we tekenen, Rob? We hebben al een campagneshirt!

Dealers voorbereid op Geldmaat-avondklok

Reaguursels

Inloggen

Omdat het probleem ons boven het hoofd groeit, maken we illegaal maar legaal. Zullen we moord, verkrachting en diefstal ook maar mee pakken? Geen politie en justitie meer nodig.

Toverkol | 18-12-19 | 15:28 | 2

Daar doe je andere mensen pijn mee. Met drugs niet.

Mozes Langebroek | 18-12-19 | 15:33

En dan laten we ‘justice’ dicteren door, weet ik veel, religie ofzo..

killRoy1982 | 18-12-19 | 15:57

Over lijken gaan ze..

Aangemoedigd door de niet al te snuggere jongeren die hiermee hun feestweekend zien accelereren tot een legaal drugs feest waar de gereguleerde drugs niet meer veel verschilt van poedersuiker.

Welkom in de narco staat..

killRoy1982 | 18-12-19 | 13:04

Goed idee! Opium heeft ook veel goeds voor China gedaan toen dat daar nog legaal was. Oh, wacht....

Chuck the plant | 18-12-19 | 11:26

Als je me dit had gevraagd toen ik 16 was had ik gezegd: natuurlijk! Maar in een tijdperk waar mensen dwarslaesies oplopen door een overdaad aan lachgas, en mensen datzelfde gas al rijdende in het verkeer nuttigen weet ik het allemaal niet meer zo zeker.. Ik denk ook niet dat je zonder meer over de risicos en schadelijkheid van XTC heen kan stappen.. Ja, coke is (veel) verslavender en maakt mensen minder knuffelig dan X tijdens gebruik, maar X leent zich weer veel minder voor wekelijks (of nog regelmatiger) gebruik. Nu hoor ik mijn medereaguurders met IQs van 145 denken: 'Maar dat moet je toch ook helemaal niet zo vaak doen?'. Dat klopt. En omdat niet iedereen zo'n hoog IQ heeft is legalisatie misschien toch niet optimaal.. Zeker niet zolang er mensen onder ons zijn die tijdens het autorijden lachgas nuttigen..

Williz | 18-12-19 | 11:16 | 1

Gelukkig rijden mensen nooit met alcohol op.

Mozes Langebroek | 18-12-19 | 15:44

Meer drugsgebruik leid alleen maar tot nog meer verwarde mensen en andere psychoten, en dan hebben we het nog alleen over geestelijke klachten, en niet over de lichamelijke klachten, hierdoor word de zorg alleen maar nog meer overbelast.
Economisch is het ook een ramp omdat veel wit geld zwart word nadat er drugs voor gekocht word.
Drugsbendes worden hierdoor steeds groter en rijken, ook word een deel van het geld gebruikt om terroristen te steunen, bijvoorbeeld de Taliban heeft miljoenen verdient met papaver/opium.

Peter1985 | 18-12-19 | 11:00 | 1

Je bent je eigen nemesis, Peter.

Mozes Langebroek | 18-12-19 | 18:17

“Bestrijding en criminalisering werkt niet, opsporing en berechting is een lachertje”
Nou, dan is het vuurwerkprobleem ook direct van de baan met deze logica, maar ja de heren van GeenStijl zijn weer zo onbevooroordeeld als altijd.
Niet alles is goed bij beide probleemgevallen (drugs/vuurwerk). Het goede op een positieve wijze sturen en het slechte zo goed mogelijk beperken en ja ook hierbij kom je weer uit op handhaving. De overheid laat het na en dan wordt een ergernis een probleem.

willem n | 18-12-19 | 10:56

Afgezien van dat dan op elke hoek van de straat kwaliteitscocaïne en xtc te koop moet zijn voor een hele redelijke prijs om daadwerkelijk de gelieerde criminaliteit te stoppen, blijft het feit van het kappen van vele hectares oerbossen en regenwoud (alleen deze gebieden garanderen de beste kwaliteit) en blijft het feit dat deze drugs voor heel veel vervuiling zorgen (kerosine, ammoniak, zoutzuur etc.). Als deze legalisering wereldwijd (alleen Nederland heeft namelijk geen zin) doorgevoerd zou worden, zal het gebruik en deze ontbossingen alleen maar toenemen. En dit alles niet voor een noodzakelijke levensbehoefte, maar alleen maar voor de kick. Dus het groene beleid van D66 en Groenlinks is door dit voorstel volkomen failliet. Bovendien wanneer het cocaïnegebruik bij kinderen en jongeren dezelfde gemakkelijke mate aanneemt als nu het alcoholgebruik of zoals te verwachten is gecombineerd gebruikt gaat worden (met een snuifje in je neus, kun je ook nog eens veel alcohol verdragen), krijg ik nu al medelijden met de ouders en onderwijzend Nederland om met deze zich onoverwinnelijke wanende jeugd (cocaïne blijft de drug die de narcistische aspecten van een mens naar boven haalt, het geweten en emoties onderdrukt) te moeten “dealen”. Als ouders zich dit gaan realiseren, dan zullen alleen kinderloze BN’ers dit voorstel gaan ondertekenen.

agram | 18-12-19 | 10:35

Slecht plan en nog slechter argument: we kunnen niet handhaven dus legaliseer het maar. Al die spuitende en snuivende gekkies die alleen nog maar uit drugs hun geluksmomentjes halen stappen zo de auto in en rijden onder invloed weer wat kleuters door. Ja sorry mevrouw de rechter ik was mezelf niet want ja drugs he, ik had geen idee.. Gebruikers zijn al labiel, maak het niet nog erger. Wie drugs gebruikt draagt bij aan een crimineel Nederland. We moeten de dingen wel bij hun naam durven blijven noemen.

Giotto | 18-12-19 | 10:04

Laat die farmaceuten wat roesmiddelen in elkaar zetten met een goede bijsluiter erbij.

adhd-je | 18-12-19 | 10:03

Kul. Normstelling door de overheid werkt ALTIJD op een bepaald percentage vd mensen. Zero tolerance (Zweden, Singapore, Australië) leidt tot aanzienlijke daling vd prevalentie. Stop aub met dit millennialgelul van waanwijze pubers die de klok hebben horen luiden. NL is door de facto legalisering reeds de narcostaat van Europa.

borderlijntje | 18-12-19 | 10:03

Dan de rokersmaffia ook de bek snoeren want dat is lang zo gevaarlijk niet.

Cocorico | 18-12-19 | 10:00 | 1

Ja erg gevaarlijk dat roken, na 30 à 40 jaar krijg je hoogstwaarschijnlijk longkanker. Als je niet rookt ga je ook dood, als je geluk hebt wat later aan een andere smerige ziekte. Roken: beter niet, maar laat dat iedereen lekker zelf uitmaken.

Jackson | 18-12-19 | 14:13

Dat SMSje in het nieuws item, bezorg hij ook in Den Haag? Ik vraag het voor een vriend.

Gaat het niet dan? | 18-12-19 | 09:29 | 1

Het zou zomaar kunnen werken, het omgekeerde hebben we gezien in de VS tijdens de drooglegging, toen ontstonden de grote misdaadkartels.

Barend | 18-12-19 | 09:54

Wat ook onderbelicht wordt is dat de kans op hartinfarcten en hersenbeschadiging gigantisch toeneemt door coke- en xtc gebruik. Daar waarschuwen cardiologen al jaren voor , alleen daar hoor je dan niemand over , ook D’66 niet .

laurentius | 18-12-19 | 07:59 | 2

Zeker vergeten dat demonen 66 zit te wachten op organen

likdoorn | 18-12-19 | 09:27

Ja maar! Alcohol is vele malen schadelijker hoor, en roken dan, kortom de drogredenen en dooddoeners vliegen je om de oren. Waarschijnlijk omdat het zoveel gebruikt wordt, en ja, verslaafden zullen alles doen om hun gebruik goed te praten, of voor te stellen als iets onbenulligs waar jij je totaal onterecht druk over maakt. Ze lachen je recht in je gezicht uit. Je wilt hun pleziertjes afnemen. Je bent niet meer van deze tijd ouwe zuurpruim, wen er maar aan! Het ergste is nog dat ze hun kinderen ook zo opvoeden, als je nog van opvoeden kunt spreken. Alles wordt gedoogd en goedgepraat. Grenzeloos, redeloos. Verloren.

Wiebenick | 18-12-19 | 10:20

Dit land is totaal van het pad geraakt. We draaien het keer op keer om. Nu dus ook weer. We hebben zo bezuinigd op politie en handhaving dat we daardoor niet meer kunnen handhaven, joh. Dus, dan legaliseren we het maar dan hoef je ook niet meer te handhaven. Probleem opgelost. Het andere probleem dient zich alweer aan. Nederland, narcotica-staat. Alle drugs worden hier naar verscheept. Drugsbaronnen, vestigen zich hier en kunnen legaal hier in dit absurde gekke doorgedraaide land met slappe, softe, wereldvreemde bestuurders en politici hun businessmodel nog meer tot bloei laten komen. Het aantal verslaafden zal hand over hand toenemen. Ja maar wij steken vrijgekomen geld in preventie. TUURLIJK, KEEP ON DREAMING, SUCKERS. Het buitenland zal dit initiatief juichend tegemoet treden. Nederland, het mondiale distributiecentrum van drugs.

De Evangelist | 18-12-19 | 07:39

Het lost helemaal niets op. Stel je voor, criminelen verdienen niets meer aan drugs. Gaan ze dan maar gewoon werken voor hun geld? Nee tuurlijk niet! Dan verleggen ze hun crimineel werkgebied en gaan ze overvallen plegen of wat dan ook. Wat gaat de D66 dan doen? Overvallen legaliseren?

Moonwarrior | 18-12-19 | 07:36

Verschrikkelijk slecht plan. Nederland zal direct wereldwijd bekend staan als narcostaat. Wat als gevolg zal hebben dat de Nederlandse steden vol zullen stromen met drugstoeristen uit de hele wereld. Als je zie wat er nu voor tuig op Amsterdam afkomt, stel je voor hoe dat er met legaal verkrijgbare drugs uit gaat zien.

bamitoren | 18-12-19 | 07:32

Legale drugs als alcohol en nicotine veroorzaken al genoeg ellende. Moeten we daar nog meer aan toe voegen?
Kijk eens hoe moeilijk het is roken terug te dringen. Als je legaliseert dan alle risico bij gebruiker en aanbieder. Nu maakt men al enorme stampij om een paar gemalen autobanden op het kunstgras omdat het wel eens slecht zou zijn voor je gezondheid. Maar wel chemische troep die jou hersenen omprogrammeren toelaten?
Legaliseren ja maar alle negatieve gevolgen eigen risiko gebruiker en aanbieder, zoals ziektekosten, ziekteverzuim, werkeloosheid.

Sunir | 18-12-19 | 07:29

Ah, daar staat die D voor.

Cor Netto | 18-12-19 | 07:15

Mooi is dat.
En met 2 wiet plantjes in de tuin word je als reuma patient het huis uitgezet. Want drugs. Wat een fiasco

Het leven is zwaar | 18-12-19 | 07:05

Juist. Legaliseren die handel.
Stop met opsporen, berechten, opsluiten etc van drugscriminelen.
Minder moorden en minder mensen die moeten stelen voor hun portie.
Deze dagen is er meer coke en xtc in Rotterdam, Antwerpen en Brabant dan ooit.
Dus illegaal/strafbaar is sowieso geen oplossing.
Ga maar gewoon naar de apotheek voor je portie dope.
Dat moet je nu ook al voor die soorten slaappillen.
Het geld dat we besparen gebruiken we voor voorlichting en begeleiding.
OkBoomer? Probeer eens iets nieuws.

Ruimedenker | 18-12-19 | 06:56

D'66 is alleen maar uit op het eigen belang en een gemakkelijk leventje voor de achterban. Je verwacht het niet

batvoca2 | 18-12-19 | 06:38

Alle drugs legaliseren? Alsof dat nodig zou zijn? Wie wil, drinkt, slikt of rookt zich toch al suf. Dan wel globaal, dat iedereen profiteert van die 20 %. btw en overige inkomsten en besparing op bestrijding ervan, wat toch niet helpt. Ga het even regelen Jette, begin eens om Trump te overtuigen, dan ben je al een heel eind op weg.

SlimmeBelg | 18-12-19 | 06:01

Vandaar dat men zo aandringd op de terugkeer van Riduan T naar Nederland om het logistieke proces van import en fijnmazige distributie van cocaïne in goede banen te leiden

van Dam | 18-12-19 | 06:00

Hersenen werken op zuurstof en glucose .
Zuurstoftekort kan leiden tot blijvend hersenletsel .

Minus Richels | 18-12-19 | 04:18

De kosten van coke gebruik door D66-ers wordt zeker te hoog dus gaan ze het maar legaliseren!

Dutch_Holland | 18-12-19 | 04:09

Hahahaha. In het landje waar je geen sigaret kan opsteken zonder lynchpartij van de health-junta, worden alle drugs gelegaliseerd.
En de stoomboot vol met 1000 kilo cocaine in de haven. Ook legaal?
Ga je zo een euthanasieregeling en vaccinatieverplichting doorboxen, Jetteman?
Gaat niet lukken.

MistaRazista | 18-12-19 | 01:06

Hierna een keertje vuurwapens legaliseren proberen? Die zijn nu ook illegaal. Door te legaliseren komt het helemaal goed. Lekker accijnzen en belastingen innen en criminele wapenhandelaren neem je de wind uit de zeilen. Iedereen blij.

sjef-van-iekel | 18-12-19 | 00:49 | 2

Wat dacht je van moord legaliseren? Als het vaak genoeg voorkomt wordt dit de standaard, toch? D’66 is voor!

Rdock | 18-12-19 | 01:07

Overigens dienen BNs geruimd te worden.
Groot gevaar voor de volksgezondheid!
Nu graag. Evocatus
.

Evocatus | 18-12-19 | 00:40

Degene die het voor het zeggen heeft past de wet aan voor het eigen gemak. Kan je als politicus eindelijk vrij gebruiken. Nu weet iedereen dat een groot aantal van hen gebruikt zonder dat er gevolgen zijn.

swapper | 18-12-19 | 00:29 | 1

Laten ze als eerste dat gedoogbeleid veranderen.

Is in 1 x de halve politie-macht beschikbaar om iets nuttigs te doen.

Kleine_Deugniet | 18-12-19 | 00:34

De stupide hedonistische idioot van een Jetten. Nog meer gekken aan de dope. Untergang des Abendlandes weer een decadent stapje dichterbij.
Toe maar.
Samen met de knotsgekke vergenderisering van de maatschappij. In Frankrijk willen ze Ouder1 en Ouder2 invoeren, want een "moeder" da's te gek ouderwets.
[pres. Poetin had hierover een behartenswaardige opmerking, maar ik wil niet verzanden nog meer bijpaden]
Breek maar af.
Doortrapt. BNs worden ingezet. Wat zijn er toch een zootje debiele achternalopers dat dit werkt. Zou bijna anarchist af zijn, als ik zie hoe men zich willoos, onnadenkend mee laat sleuren in het grote Ikke-Eerst-En-Enige-circus.
Gadverdamme. Idioten. Evocatus
PS
Beetje meer Duterte soms.

Evocatus | 18-12-19 | 00:20 | 1

Dat zijpad over Poetin's gezonde verstand zou ik toch graag vernemen, @Evocatus.

eastender | 18-12-19 | 01:36

Tja, Als het niet met klimaat geneuzel lukt kan je ze beter “hooked” aan een drug maken.
Net als vroegur toen de melk of groenteboer door de straten kwam wil D66 nu de legale drugsboer door de straten laten rijden?
Tingelingeling! Versu Coke! drie gram halen een betalen! XTCiee!
Mafklappers!

Datgingniegoed | 17-12-19 | 23:56 | 2

Er wordt werkelijk alles uit de kast gehaald om het volk onder de duim te krijgen.

Datgingniegoed | 18-12-19 | 00:00

De boomers, die knuffelden bomen toch.

Kleine_Deugniet | 18-12-19 | 00:00

Kompleet gestoord. Er is geen verantwoorde hoeveelheid van drugs. Aan eenmalig een zuivere XTC pil kan je dood gaan gewoon jongeren die savonds gezond van huis gaan. Het zal je kind maar zijn. Poliklinieken lopen in het weekend al vol met jongeren met psychoses. Gaat toch gelukkig mooit gebeuren

JanP999 | 17-12-19 | 23:34 | 4

@JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 23:41: net als prostitutie. Zo oud als de mensheid maar in Scandinavië al verboden. Nederland zal volgen. Is Maar wat je als vooruitgang ziet. Ook mee gekregen dat jongeren steeds conservatiever worden samen met een groeiende moslimgemeenschap zou ik niet zo stellig zijn. Drugs en prostitutie zijn zo oud als de mensheid en zal altijd bestaan maar normaal wordt het nooit

JanP999 | 18-12-19 | 00:12

@JanP999 | 18-12-19 | 00:12: ik denk het niet. Zeker niet nu de wetenschap aantoont dat veel drugs heilzaam kan werken voor geesteszieken. Mark my Words, binnen nu en 20 jaar is drugs legaal. Dat prostitutie niet als normaal word gezien komt vanuit cultureel perspectief. Maar objectief gezien is er niks raars aan

JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:16

@JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:16: ik denk dat mensen zich meer stoten tegen de illegaliteit achter de prostitutie.
Dat vrouwen werk maken van hun uiterlijk en daarmee geld binnen halen, daar is veel over te zeggen.

Kleine_Deugniet | 18-12-19 | 00:26
▼ 1 antwoord verborgen

Vast heel ouderwets, maar ik zou er nooit over piekeren om drugs te gebruiken (drink ook nauwelijks alcohol), gewoon omdat ik de eventuele voordelen niet vind opwegen tegen de nadelen. Als je scherpt wilt zijn voor een examen ga je op tijd naar bed. Als je op een feestje gezellig wilt zijn, kun je gewoon gezellig doen. En als je dat niet kunt, dan vind je feestjes misschien niet leuk :-). Waarom zou je dan gaan.
Stel dat ze allerlei drugs gaan legaliseren (ik vond het geen prima idee, maar als het moet, mij best). Ik redeneer maar dat als je niet gebruikt, de alvast betere kansen hebt dan velen die wel gebruiken. Natuurlijk komt niet elke gebruiker in de goot, vast en zeker niet. Maar statistisch denk ik dat een gemiddelde niet-gebruiker beter af is dan een gemiddelde gebruiker. En verder moet iedereen lekker zijn eigen keuzes maken.

xspalm | 17-12-19 | 23:31 | 5

@Usumani | 18-12-19 | 00:06: het gevoel ‘lekker’ is niks anders dan een signaal vanuit de hersens die zeggen: meer van deze stoffen alstublieft. Maar welk nut dient dat alcohol dan? Niet. Het dient geen nut.

JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:12
-weggejorist-
JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag dat wel van Fransje? En hoe ga je dat verkopen bij onze buren?

BerryCitroen | 17-12-19 | 23:25

Grappig. Je kunt hier aan de reacties lezen wie er gebruiken en wie niet.

BrokenTipi | 17-12-19 | 23:02 | 6

Eens in de maand of zo pak ik een biertje. Eentje. Geen pils. Maar een lekker biertje. Ik drink ook alleen goede groene thee. Omdat ik wil genieten van wat ik drink. De hoeveelheid alcohol die je zo binnenkrijgt leidt niet tot verslaving. Bij drugs als coke en xtc werkt dat niet zo.

borgmonster | 18-12-19 | 00:59

@borgmonster | 18-12-19 | 00:59: verslaving is een ziekte. Het is een misvatting om te denken dat het louter door de substantie zelf komt.

BrokenTipi | 18-12-19 | 09:59

@swapper | 18-12-19 | 00:34: nee, eigenlijk zou alcohol ook in de taboesfeer moeten zijn, maar er zijn talloze redenen te bedenken waarom dit niet zo is. Als je het zo simpel wilt benaderen moet je dat doen, zodra puntje bij paaltje komt wordt er gehakt van je gemaakt. Happy activism zou ik zo zeggen!

BrokenTipi | 18-12-19 | 10:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach ja. Het verstand is al zoek dus nu de wet nog. Als je niet kunt winnen geef je het gewoon op. T klinkt pragmatisch maar is gewoon laf. Veel succes junkies met uw beloofde decadente fantasiewereld vol kabouters, vlinders, roze wolkjes, passiviteit, elfjes, demonen en psychosen. De Big Brother overheid weet wel hoe men u passief krijgt.

matrixbluepill | 17-12-19 | 22:54 | 2

Pas op dat je niet struikelt, met een blik zo nauw.

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 22:59

Je hebt gelijk.

BrokenTipi | 17-12-19 | 23:00

Ja hoor .. VVDoom '66 laat van zich horen ... Drugs '66 .. Drugsdrammers '66 .. De drugsrobot van '66 ..
Volgende week in de polls : Nog wat extra zetel verlies voor Doom '66

Nederlandop1 | 17-12-19 | 22:52

Heerlijk om allemaal anekdotes te lezen over wat voor rotspul drugs is. Goh. Men schuift de verantwoordelijkheid heerlijk van het individu af. Mensen eten zichzelf ook dood, gaan wij dat ook maar verbieden? De anekdotes die men verteld geven precies het probleem aan. Want drugs zijn illegaal en het werkt niet. Het leidt er vooral toe dat de handel in de handen is van pistooltrekkende gekken, de drugs van slechte kwaliteit zijn op de plekken waar er harder tegen gestreden wordt(is dat geen ironie) en dat veel mensen nog steeds denken dan een keer een pilletje doen minder gevaarlijk is dan dat eerste sigaretje wat zo'n 20.000 mensen per jaar in Nederland het leven kost. En dat zijn dan de directe gevolgen. Maar geef vooral niet het slechte voorbeeld he!

Leefski | 17-12-19 | 22:44 | 6

@JanP999 | 17-12-19 | 23:42: en toch zadelen ook die sigaretten, pilsjes en zakken chips de omgeving/samenleving op met een hoop problemen en kosten.

..
Er gaan, schat ik zo uit mijn hoofd, meer kinderen dood aan aangereden worden door een malloot met een of meerdere slokken teveel op, dan aan het nemen van een te sterke xtc pil.
*ik bedoel nu niet te zeggen van 'dus verkoop die dingen maar op elke hoek vd straat'

Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 23:47

Het werkt niet omdat niet gehandhaafd wordt. Duterte inhuren en het neemt wel af. Het slappe beleid gebruiken als argument... nope

Boogschuttertje | 18-12-19 | 00:46

@Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 23:47:

Jij-bak= anderen doen het ook en nog veel erger, dat zijn pas "malloten" dode kinderen er bij halen, appels met peren vergelijken, en dan de boel afzwakken met "maar niet op elke hoek verkopen".

Zo op het oog geen sterke argumentatie.

Wiebenick | 18-12-19 | 10:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Een keer een pil of een paddestoel moet kunnen vind ik. Wel lastig om te reguler, me dunkt.

Iig, neem nog een drankje, jointje, sigaretje (of morfine/opiaatje voor de pijn of benzootje voor t slapen); dat mag.

.. maar als iemand zich thuis een keer helemaal kapot wil zuipen/snuiven/slikken, lekker zelf weten.

Ik zie verder het punt van velen niet; hoezo zou je voor lichamelijke pijn bijv iets van papaver mogen nemen, maar voor geestelijke pijn (noem het wat) geen dmt/paddenstoelen oid?
Dat is nog puur therapeutisch.

Hoezo zou je voor spirituele/geestelijke ontwikkeling niet iets geest- of zintuigenverruimend mogen nemen? Dan bedoel ik dus niet de uppers en downers als speed, heroïne e.d.

Sowieso is het nogal lastig om aan bijv paddenstoelen verslaafd te raken...

En alcohol, met de kennis van nu, is een stuk heftiger dan een aantal dingen die op de lijst van verboden middelen staat.

*sowieso dat gezeik met het nlse gedoogbeleid.. dat is toch achterhaald?

Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 22:37 | 16

@BrokenTipi | 17-12-19 | 23:28: vind dit verder een interessante discussie. Ook hoe psychiatrie, neuro/biochemie-wetenschap e.d. zich in dit veld begeven.
Schijnt dat bepaalde psychoactieve stoffen een goed effect hebben op bepaalde tekorten/imbalansen in de hersenen die we kennen als bijv depressie, alzheimer, parkinson.

Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 23:54

@Kleine_Deugniet | 18-12-19 | 00:01: er zit een soort vooroordeel in je dat vastgeroest zit. In de vrijheidssfeer. Als je kind verslavingsgevoelig is doe je het dan ook?

BrokenTipi | 18-12-19 | 10:04
▼ 13 antwoorden verborgen

Goed plan. Ik heb nl. niet het idee dat er ook maar 1 potentiële gebruiker zich op dit moment laat afschrikken door de illegaliteit van drugs. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. En ik als blije drugsonthouder ga echt niet opeens naar de apotheek om een legale shot te halen.

kokkie klaphaak | 17-12-19 | 22:29 | 2

Zie de drooglegging.

Of bijv. hedendage in arabische landen, daar blowt (voornamelijk) het gros van de jeugd.
Ook homosexualiteit komt gewoon voor, een soort publiek geheim. Je moet er alleen niet te koop mee lopen op de verkeerde plek.
*veel van die sjeiks hebben kasten vol met de duurste whiskeys e.d. ook, echt niet alleen voor de show.

Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 22:48

Tot je de kroeg wordt uitgezet en over wordt gedragen aan oom agent met je mooi gevouwen colombiaanse kabouterpost.

BrokenTipi | 17-12-19 | 23:09

Verstandig.
Je trekt in één keer het kleed weg onder de drugscriminaliteit.

Beste_Landgenoten | 17-12-19 | 22:27 | 13

@Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 23:58: geen idee, maar die 100k moet toch uit deeltjes van 50 opgebouwd worden.

Ik snap nu even niet zo goed wat je bedoeld. Een dealer verkoopt zijn drugs en krijgt inkomsten binnen. Een gebruiker zal niet elke dag een euro storten tot hebt bedrag van 50 is bereikt. Er moet ergens een startpunt zijn. Het geld moet ergens binnenkomen. En als je 50 klanten hebt die allemaal bij je kopen, dan komt er over de rekening dus geld binnen in hoeveelheden die je als dealer niet kan verklaren. Hoe je het went of keert, je zal moeten verantwoorden waarom dat geld op je rekening komt en waarom dat weer ergens anders gebundeld word.

JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:06

@JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:06: daarnaast zijn dealers vaak niet de meest heldere lichten. Die zitten niet te wachten op moeilijke constructies en centjes doorsluizen enzovoort.

JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:09

@JanAmsterdamEnzo | 18-12-19 | 00:09: klopt, wat dat betreft is er wel winst te halen (denk ik).

Maar wat let de mensen een alternatief betaalmiddel te gebruiken, of zelfs ouderwetse ruilhandel.

Nadeel is wel, dat natura zijn grenzen heeft (boodschappen/benzine noem maar wat, of je huis vol met spullen, dat houdt een gegeven moment ook op).

Kleine_Deugniet | 18-12-19 | 00:21
▼ 10 antwoorden verborgen

Hoe dom kun je zijn? De enige mensen die gebruik willen legaliseren zijn gebruikers.

BrokenTipi | 17-12-19 | 22:20
-weggejorist-
Rhenium | 17-12-19 | 22:12

Dystopia 66. De misère die drugs met zich meebrengen in de samenleving en in gezinnen, daar denken drugsrecreanten liever niet aan. We hebben hier nog niet de geheel ontwrichte gemeenten door chrystall meth gezien zoals in de VS maar we kennen wel de ellende van heroine. Die was ziekmakend zowel voor de junks zelf alsook voor hun omgeving en het publieke domein. En hoeveel lsd gebruikers zijn er dood gegaan. Talloze ex gebruikers zijn achter de plantjes in de psychiatrie beland. In de TBS zitten nogal wat ex verslaafden wegens de meest bizarre delicten die je in je nuchterheid niet kunt verzinnen. Ook voor cocaïne zijn er al heel wat in 'rehab' geweest. Hoe beroerd voelen mensen zich in het algemeen bij een verslaving aan wiet. GHB verkrachtingen, vervuiling door XTC productie en fatale gevallen door de toegenomen sterkte van XTC.
D'66 is de partij die vindt dat het rookverbod streng moet worden gehandhaafd en is bovendien voor een rookverbod in de buitenlucht. Het is evident dat dat de D'66 drugslobby zelf slaaf is van wat nu nog verboden middelen zijn. Dit soort slaven verwarren drugsgebruik nogal eens met vrijheid.

eastender | 17-12-19 | 21:52 | 5

@Rhenium | 17-12-19 | 22:17: Je bent of nog heel jong of je kent geen drugsellende uit je omgeving. LSD heeft voor zware verwoesting gezorgd, de populariteit er van is niet voor niets gedaald. Het is een te droevige zaak om er lacherig over te doen.

eastender | 18-12-19 | 02:04

@eastender | 18-12-19 | 02:04: welke verwoesting. De mensen die ik spreek over lsd en wat ik erover lees is het niet verslavend, voor mensen zonder latente psychose niet heel gevaarlijk. Tis alleen geen drugs voor iedereen zoals coke en alcohol.

vleeschtomaat | 18-12-19 | 09:49
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
echtpaul | 17-12-19 | 21:51

Erg slecht plan. Als ervaringsdeskundige en als voormalig groot fan van recreatief drugsgebruik kan ik jullie verklappen dat drugs slechts afleiding is. Is net als tv kijken en fappen best leuk natuurlijk met het grote verschil dat het schadelijk voor je is. Ook al zou je de productie reguleren dan nog gaan mensen of teveel of verkeerde combinaties of sneller niet legale substanties gebruiken. Daarnaast word bij drugsgebruik je echte leven steeds minder leuk en ga je "leven voor het weekend" en dat kan misschien als je student bent maar niet in het grote mensen leven.

Ontsnappen aan de werkelijkheid is de makkelijkste weg om maar niet met de realiteit bezig te hoeven zijn. Dus in plaats van drugs (of drank, netflix, tinder, gamen, enz) ga lekker mediteren, lees eens een boek, neem de tijd om over je leven na te denken, werk aan je onzekerheden, probeer jezelf te begrijpen.

En t zal allemaal zweverig klinken maar high on life zijn bestaat echt. In alle opzichten beter dan drugs. Alleen kost het wat moeite dus voor de meeste mensen niet interessant:

nl.m.wikipedia.org/wiki/Piekervaring

Centicuub | 17-12-19 | 21:46 | 3

Als ervaringsdeskundige tot ervaringsdeskundige vraag ik je: dan maar verder op de manier hoe we de dingen nu doen? Dat kan je niet menen? Overigens is mediteren een uitstekend advies.

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 22:04

Ha, wanneer ik deze ombuiging naar high on life lees word ik wat vrolijker, laat de kerst maar komen!

Jan, Leiden | 17-12-19 | 22:40

Nee hoor, als mede verslaafde in herstel herken ik wat je zegt en vind ik het logisch dat je de focus verlegd. Het vlees is zwak en gedachten zijn weliswaar niet materieel, maar wel degelijk het product van het vlees.

BrokenTipi | 17-12-19 | 23:11

Geweldig plan. Had dat alleen wat eerder aan die Taghi verteld, dan was hij gewoon een eerzame zakenman gebleven. Willen jullie meer of minder misdaad legaliseren? Meer, meer meer! Beroving ook, oplichting ook, brandstichting ook. Geen vuurpijl is meer illegaal en ook geen raketwerper. Je doet er zóveel mensen een plezier mee.
Bovendien kan de politie dan veel beter zijn krachten verdelen over blokkeerfriezen oppakken, discriminatie in eigen gelederen keihard aanpakken en iftarren.

JvanDeventer | 17-12-19 | 21:44 | 3

Precies dit. Het huidige slappe beleid is de oorzaak. Waarom zit al die criminaliteit nu al hier? Omdat het het hier enorm rendabel is.
Het is dweilen met de kraan open vanwege ons gedoogbeleid en het feit dat je voor druggebruik niet gestraft wordt. Maak het gebruik strafbaar, en ga bij die festivals eens handhaven. je kan ze zo aanwijzen, dus dat is geen probleem.
Mensen gaan dan minder snel aan die troep en de handel stort dan ook vanzelf flink in.

elco485 | 17-12-19 | 22:54

@elco485 | 17-12-19 | 22:54: zelfs met hogere straffen/pak-kans blijven mensen dingen gebruiken..

Net als met rijden onder invloed, blijven mensen helaas gewoon doen.

*Dat wil niet zeggen dat het gebruik genormaliseerd moet worden overigens. Het lijkt steeds hipper te worden, om bijv als bn'er, hier over te praten.

Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 22:58

@Kleine_Deugniet | 17-12-19 | 22:58: Er zullen inderdaad altijd mensen blijven die het doen. Je hebt nu ook moordenaars en verkrachters.
Echter zal het overgrote deel zich wel achter de oren gaan krabben. Ik heb een hoop kennissen die regelmatig gebruiken, want het is de normaalste zaak van de wereld en je word toch niet gepakt.

elco485 | 17-12-19 | 23:05

Een perfekt plan, doorvoerhaven voor heel europa. Brussel kotst dan NL uit, met als resultaat, Nexit. WinWIn. Ik zou willen dat ik het zelf bedacht had. Ik mag opeens die Jette wel. Daarvoor niet hoor!

deja_view | 17-12-19 | 21:31

Nou strak plan om alles maar te legaliseren. not. Ik was een early adapter..hasj, wiet, speed, pillen, coke, drank..allemaal wel gebruikt, maar waarom zou dat gelegaliseerd moeten worden? Sommige gasten/dames kunnen daar gewoon niet mee om gaan. Liggen stuiterend op de intensive care. En worden halve zombies.

schillenboer | 17-12-19 | 21:30 | 3

Ruimt de zwakkeren onder ons een beetje op. Goed voor het klimaat.

Leffe Blonde | 17-12-19 | 21:40

@Leffe Blonde | 17-12-19 | 21:40: Zeer juist opgemerkt!

Rhenium | 17-12-19 | 22:19

Darwinisme

Kim-Jung-Un | 17-12-19 | 23:35

Heb lang gewerkt met mensen die jaren (zwaar) verslaafd waren en daar valt niet veel meer mee te beginnen. Deze mensen kunnen niet meer mee draaien in de maatschappij en zijn fysiek en psychisch totaal van het padje af. Alcohol, heroïne, cocaïne en MDMA/ speed/etc. maar ook softdrugs laten zware sporen achter bij de mensen die het jaren lang gebruiken (als ze in leven blijven). De zorg is al zwaar belast en wordt door de vergrijzing nog zwaarder belast, de psychiatrie zit barstens vol. Dit gaat gierend uit de bocht lopen als dit de werkelijkheid gaat worden. Die zwaar verslaafde zijn naar tig jaar complete zombies geworden waar geen land mee te bezeilen valt. Problematisch gedrag, automutileren, suïcidaal, etc etc. Dus zwaar op tegen dat het vrij wordt gegeven. Dat gelul dat je het uit de criminaliteit haal en dus de criminaliteit verminderd is kul omdat de criminelen wel een ander verdienmodel zullen vinden, weet er nog wel wat.

DerkArie-ut-de-Achte | 17-12-19 | 21:18 | 9

@JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 22:12: verslavingsgevoeligheid is genetisch bepaald. Het zijn niet alleen ‘probleemgevallen’ die verslaafd raken. Het kan iedereen gebeuren. Ik was er gewoon zelf klaar mee, en ben er gewoon mee gestopt, zelfstandig. Was het gewoon beu. Veel mensen komen eerder tot dit besef, veel mensen gebruiken recreatief wat niet uit de hand loopt. Maar heb het ook al fout zien gaan bij zestienjarige meisjes op housepartys vroeger. Gewoon dood, eerste pilletje. Is een uitzondering natuurlijk, maar maakt het dat nu de moeite waard? Heb dit jaar voor het eerst gebungiejumped in Scheveningen van de pier, toch een betere manier om aan je dopamine te komen wat mij betreft.

Sinterbikske | 17-12-19 | 22:27

@mexicano + satesaus | 17-12-19 | 22:27: het is een andere discussie wanneer we praten over of het risico het waard is. Maar je moet niet vergeten: het middel an sich is niet verslavend en heeft niks met verslavingsgevoeligheid te maken.

Als je verslavingsgevoelig bent kan zich dat ook in andere vormen van verslavingen uiten (eten, gamen, porno, overmatig werken, sporten) om maar iets te noemen.

We moeten ons als maatachappij afvragen waarom we toevlucht zoeken in destructieve handelingen en niet aan oude theorieën blijven vasthouden dat een stof een verslaving opwekt. Het is absurd. Alsof je zegt dat de aarde toch echte plat is. Onderzoek wijst gewoon uit dat het zo niet zit. Ja die Boomers hier op GS kunnen in hun conditionering blijven drammen wat ze willen. Ik luister liever naar de wetenschappers en draag hun boodschap voort.

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 22:35

@JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 22:35: jammer dat je mensen wegzet als ‘boomers’. Erg kortzichtig. Verder heb he noet echt veel geleerd van je vroegere verslaving lijkt mij. Het komt op mij over dat je nog steeds in een ontkenningsfase zit. Ik hoop dat ik het fout heb overigens. Maar mensen die aankomen met ‘95 %’ heeft er geen moeite mee en zelf verslaafd zijn geweest, weten eigenlijk wel beter lijkt mij. Wat de exacte cijfers zijn weet ik ook niet zeg ik eerlijk, maar mijn levenservaring zegt dat het cijfer van 95% wat jij noemt niet klopt.

Sinterbikske | 17-12-19 | 23:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Een kind kan zien dat dit een criminaliteitstsunami gaat veroorzaken.

Wat denkt men dat al die kleine en grote crimineeltjes gaan doen die nu nog lekker verdienen aan die handel als zij straks hun business verliezen?

Die schakelen eenvoudigweg over op soft targets, zoals bejaarden die op straat lopen (en pinnen) en kinderen, vrouwen die boodschappen doen etc.

ChatBot | 17-12-19 | 21:08 | 3

Dus eigenlijk is de vraag: wat veroorzaakt crimineel gedrag en hoe lossen we dat op.

Nou, daar heeft een genie al eens over nagedacht en oplossingen voor aangedragen: ze naam is Jacques fresco en ik raad je aan om eens te luisteren naar wat hij te vertellen heeft.

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 21:20

Klopt er zijn nog genoeg harddrugs over om er maar een te noemen crack. Moet je die foto's en beelden uit de VS eens zien van die crack verslaafden. En er zijn er nog veel meer. Criminelen hebben binnen no time een ander verdienmodel gevonden wees daar maar bang voor. Maar ook de aanzuigende werking van buitenlanders. De Duitsers rijden nu al de geulen in de weg richting de koffieshops in de Achterhoek. Gaat dan alleen nog maar erger worden. Is met legitimatie niet te ondervangen want als ik het ga halen en het buiten door verkoop aan de Duitsers is dat geen probleem volgens mij dan. Verdien model voor Derk komt er aan. :)

DerkArie-ut-de-Achte | 17-12-19 | 21:27
-weggejorist-
oakmont | 17-12-19 | 21:07

Wat zullen onze buurlanden dit fijn vinden, die worden straks overspoelt en hier kan iedereen dan in " de handel " .
Prima !

Castor12 | 17-12-19 | 21:06

DDR'66 doet echt alles om met valse beloftes kiezers binnen te halen. Rob Jetten profileerd zich al als klimaatdrammer om de Groene Khmer links in te halen en zo van kiezers te beroven.
En ergens zijn ze zich gaan afvragen wat jongeren nou precies willen en toen zijn ze op drugs uitgekomen.
Ik weet nog 20 jaar geleden dat de metro altijd vol zat met heroïne rokende junkies, en dat station Nieuwmark en station Waterlooplein ook helemaal vol junkies zaten.
Is dat nou wat DDR'66 wil? Alhouwel, ik heb een aantal films over dystopische toekomsten gezien en daar zat de bevolking verplicht aan de drugs omdat de staat ze dan beter kon manipuleren. Zoals in Brave New World. Misschien dat DDR'66 dat als handleiding ziet in plaats van waarschuwing.

Osdorpertje | 17-12-19 | 21:05 | 4

@Arachne | 17-12-19 | 23:13:
Wat een kut perspectief is ligt compleet aan uw eigen verwachtingen van het leven. Maar we kunnen het er wel over eens zijn dat iemand die leeft in bittere armoede zonder menselijke connectie eerder zijn toevlucht in middelen zal zoeken dan iemand die zen is en tevreden met veel liefhebbende relaties, niet?

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 23:21
▼ 1 antwoord verborgen

Het kunnen laten testen van je pillen op zuiverheid en samenstelling zou wat mij betreft al direct weer moeten kunnen.

Whisper | 17-12-19 | 20:59

Losers zijn het die drugsgebruikers. Lekker stoer in den beginne en later handje ophouden of erger autootjes openbreken voor een laptopje. Wacht maar tot van Rossum zijn kids aan de drugs geraken, eens kijken of hij dan nog zo orakelt. Ik zou zeggen praat eens met de mensen van Tactus - of met de ouders van drugsgebruikers - en over het verdriet dat ze zien. Nee echt top al die drugs en gewoon vrijgeven!

Rdock | 17-12-19 | 20:57 | 10

@JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 22:21: Je beweert om 21.10 dat het komt door mensen als Rdock, dat mensen aan de drugs gaan. Dat is natuurlijk volslagen onzin en daar reageerde ik op. Had je dat niet door? Dat heb je nu met drugs. Je bent in de JanAmsterdamEnzo bubbel het spoor aardig bijster.

eastender | 18-12-19 | 02:18
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon eigenbelang

eismc2 | 17-12-19 | 20:48

Bizar. Het volk moet massaal aan de drugs, dat maakt de kans op verzet minder blijkbaar.

Afgeschminkte Bassie | 17-12-19 | 20:42 | 1

Integendeel. Waarom denk je dat het verboden is? Een vrije geest komt veel sneller in verzet. Daarom is het verboden, behalve de drugs die verdoven (alcohol) en net alert genoeg maken om 5 dagen per week, 8 uur per dag in slavernij te werken (koffie, thee, chocolade).
www.youtube.com/watch?v=HMkOwG7nqLQ

Stormageddon | 17-12-19 | 20:50
-weggejorist-
Elder of Z. | 17-12-19 | 20:41

Legaliseren, accijnzen heffen, kwaliteitseisen stellen, minimum leeftijd vastleggen, vergunningensysteem opzetten en iedereen die zonder vergunning handelt pleegt een economisch delict en wordt dus leeggeplukt door de belastingdienst.
Uit de criminaliteit en de politie kan zich bezighouden met alle andere misdaad (of nog meer flitsen)

JanVergoor | 17-12-19 | 20:35 | 1

Strak plan

van heinde en verre | 17-12-19 | 20:44

De hele drugshandel in een klap werkloos. En even later zie je ze allemaal met een broodtrommeltje achterop de speed pedelec naar kantoor fietsen. Winwin!

Vod Kanockers | 17-12-19 | 20:35 | 2

Dat crimineel gedrag niet stopt bij legaliseren en dat we dan dus maar niet moeten legaliseren is een grote dikke drogreden

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 20:36

Criminelen vinden wel een ander verdienmodel wees niet bang. Je heb nog de wereld aan spul wat nu verboden is en verboden zal blijven. Crack om maar eens wat te noemen. En hoe ga je dat oplossen met de buitenlanden? Ik woon kort in de buurt van een koffieshop, s'avond rijden de witte nummerplaten (Duitsers) de geulen in de weg richting de schop.

DerkArie-ut-de-Achte | 17-12-19 | 21:09

Ik ben zelf geen afficionado v.w.b. het harde werk, maar wiet en xtc zijn vrij onschuldige drugs en kunnen prima gelegaliseerd worden. Het is van de zotte dat dit nog niet gebeurd is.

threeheadedmonkey | 17-12-19 | 20:30

Goh. Eindelijk eens een verstandig en liberaal voorstel van D66. Mag ook wel weer eens na 40 jaar illiberale nonsens en machtspolitiek voor de zeteltjes.
www.youtube.com/watch?v=Y5J3Z1WhZq4

Stormageddon | 17-12-19 | 20:30

D66 gaat dus het kapotmaken van levens legaliseren.

Nederlanddraaitdoor | 17-12-19 | 20:26 | 6

Wetgeving aanpassen, gebruiker zwaar aanpakken.

Nederlanddraaitdoor | 17-12-19 | 20:45

Dat is al lang gelegaliseerd. Regelmatig slaan mannen onder invloed van alcohol hun vrouw en kinderen verrot.

Rhenium | 17-12-19 | 21:46

@Nederlanddraaitdoor | 17-12-19 | 20:45: Precies, iedere alcoholist een jaar cel! Beter nog, het Markermeer inpolderen, een hek van zes meter hoog eromheen! Ruimte zat om driehonderdduizend zware drinkers in op te sluiten! Zo, dat zal ze leren!

Rhenium | 17-12-19 | 21:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie nog denkt dat drugs verslavend is, is geboren voor 1980.

De wetenschap heeft allang aangetoond dat het anders werkt.

m.youtube.com/watch?v=C8AHODc6phg

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 20:26 | 7

@SchichtigeSpicht | 17-12-19 | 20:45

Nee? Gekeken? Indien wel, kijk nog een keer want je hebt blijkbaar niet goed door wat er gezegd wordt.

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 20:48

@JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 20:48: ik heb de Ted talk gezien waar jou filmpje van af is geleid. Ik snap je punt maar door drugs te legaliseren raken nog steeds mensen verslaafd aan drugs. En of drugs opzich nou wel of niet verslavend werkt, mensen zijn er nog steeds verslaafd aan en het verwoest bij vele hun levens.

SchichtigeSpicht | 17-12-19 | 20:57

Je zegt het zelf al. Drugs is niet het probleem, het probleem ligt veel dieper dan dat. De oorlog tegen drugs is dus niet te rechtvaardigen. Al dat geweld al die doden al dat weggegooid geld.

Gebruik al die energie nou eens om dat dieper liggende probleem op te lossen.

Waarom denk je dat elke drug threatment hier in Nederland zich focussed op connecteren met je mede mens. En niet simpelweg op detoxen.

JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 21:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Drugs is voor leeghoofden.

pollens | 17-12-19 | 20:26

Bij coke keer ik mentaal, heel gek, vaak terug naar de scene in de topfilm "True Romance", (1993, Tony Scott), met Elliot, die gepepen wordt in z'n cabrio met de coppers achter hem aan.
Wanneer "Elliot noodgedwongen stilstaat met car (dan komt het mooiste) vraagt hij aan bijrijdster/pijpster:
"Put it in your purse! -"NO!"
"Put it in your bra! - "NO!"
"Put it in your pants! "NO!" (en dan landt de witte lading van de zak (coke) op zijn face.)
Genieten. Weer genieten gewoon En heb het nu voor de 576e keer ofzo gezien.
Check YT, it''s all out there.

chicago river | 17-12-19 | 20:25

Je kunt het probleem niet aan en vind het dan maar goed. Ik vind iedereen die drugs gebruikt overigens sneu.

doskabouter | 17-12-19 | 20:25 | 4

de tour de france zou ineens spectaculair zijn, met 80 km/pu de berg op en remmen is angst als ze naar beneden gaan dan wordt het vet!!!!!. scheelt ook weer wielrenners op de weg. en niemand maakt zich druk over doping. Iedereen doet het dus waarom nog controleren?

brie-de-penis | 17-12-19 | 22:23
▼ 1 antwoord verborgen

In de VS kun je zien wat er gebeurt als je opiaten makkelijk toegankelijk maakt.

Rest In Privacy | 17-12-19 | 20:25 | 5

@Je_zeulende_zusje | 17-12-19 | 20:35:
Compleet anders dus. Voorgeschreven door artsen (die daarvoor dikke bonussen van de industrie kregen) en omdat het illegaal is, werd het op straat verhandeld, zonder toezicht, ook aan minderjarigen. Als het gewoon gereguleerd verkocht kan worden, net als drank, met een leeftijdslimiet, is er ook geen of nauwelijks straathandel en in plaats dat het de overheid geld kost voor bestrijding en detentie van gecriminaliseerde handelaren is het een inkomstenbron. Kijk maar eens naar Colorado, Washington State en California waar de wiet is gelegaliseerd.
Dan krijg je een gecontroleerd aanbod van legale kwekers, gereguleerde handel en met belastingheffing een miljoenenoverschot op de begroting van de staten.

Stormageddon | 17-12-19 | 20:45

@Stormageddon | 17-12-19 | 20:45:
Vergelijking met wiet (als middel) gaat niet op, want minder (snel) verslavend en minder heftig.
Heb het ook niet over dealers, criminelen en opsporing, maar over gebruikers. Het probleem is namelijk dat het zwaar verslavend spul is. Ook als je het gewoon mag verhandelen met een leeftijdslimiet.
Ik heb het dus eigenlijk over de volksgezondheid.

Rest In Privacy | 17-12-19 | 20:52

@Je_zeulende_zusje | 17-12-19 | 20:52:
Gokken is ook verslavend. Alcohol is verslavend. Tabak is verslavend. Seks is verslavend. Hardlopen is verslavend. Mensen zijn nu eenmaal snel verslaafd aan dingen en gedrag. Vind ik geen argument.

Stormageddon | 18-12-19 | 00:14
▼ 2 antwoorden verborgen

www.vice.com/nl/article/avxj9b/coke-i... Te schijterig voor een coming-out is D66. De Sjoerd Sjoerdstra tweet over IS kinderen is duidelijk doorsnoven. Kom op, uit de kast!

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-12-19 | 20:24

Er is nog één andere oplossing.
We gaan onze psyche heel anders inrichten.
Net zoals ons lichaam organen heeft,
kun je ook psychische organen creëren en/of versterken.
daarmee kun je zelf leren om de resultaten van drugs
zelf te initiëren.
Daarvoor zal er wel eerst een heel groot deel van onze persona's,
onze maskers, af moeten.
Al je geconditioneerde "ruis" moet weg.
Je zult veel moeten bijleren over nieuwe kennis,
die, om economische redenen, niet bij je bekend is.
De these, antithese en de synthese van je emoties
zijn nu nog (veel te veel) in handen van je eigenaren en
je programma schrijvers.
De softwareupdates die je nu krijgt via workshops, teambuild
onzin, TV en media en je gebruik van je geestelijke capaciteiten
zijn zodanig gericht dat er geen genietingen van kunnen komen.
Van tevreden mensen valt immers niet veel te verdienen.
De bal ligt bij u.

LifeCatcher | 17-12-19 | 20:18 | 11

@Ignatius J Reilly | 17-12-19 | 20:32: Daar om these en antithese. De pillen brengen je in de synthese, waar je toch een goed gevoel krijgt over jezelf. Je gevoelens van nu zijn de antithese, voelen slecht. dat komt omdat binnen in je, je dondersgoed weet dat shit niet eerlijk is en je helemaal niet vrij bent. De drugs dienen je vrijheid toe. Maar nou komt het. We moeten samen gaan werken om betere situaties te creëren waar we door kennis te vergaren elkaar meer gaan gunnen. Als je leert meer emoties toe te laten omdat die te vertrouwen zijn, zul je je vele malen beter gaan voelen dan van de pillen. Dat vertrouwen is nu nog ver weg want onze eigenaren willen rijker en rijker, en naar de 20 miljoen inwoners. dat betekend dat we NOG ongelukkiger kunnen worden en nog harder aan de alcohol en de drugs zullen gaan. en dat geld komt uiteindelijk wel weer bij de industrie terecht.
Jup, het roer moet om, en dat begint bij iedereen thuis, in zijn geest.
Ophouden met alles te pikken.

LifeCatcher | 17-12-19 | 20:39

@JanAmsterdamEnzo | 17-12-19 | 20:35: Wat ik bedoel is best ingewikkeld maar neem een voorbeeld:
Ooit hadden we het over een engeltje en een duiveltje op je schouders.
Die hadden ruzie met jou in het midden.
wat werd daar nou mee bedoeld?
Ok, als je naar het duiveltje luisterde was de uitkomst altiojd negatief, de genieting was kort maar krachtig.
Als je naar het engeltje luisterde was het even hard werken en moeite doen maar de uitkomst was een veel langere genieting en eerlijkheid.
Vandaag de dag is dat duiveltje door je omgeving ontzettend uit zijn basten gegroeid. Alles moet snel snel en lekker lekker. Maar de uitkomst zal altijd negatief zijn.
Mijn advies is eens een paar bijzondere boeken er bij te pakken om je zelf te ontplooien. Doorbreek die idioten die die duiveltjes zo groot maken. Leer niet naar ze te luisteren. Je zult zien dat het dan nog maar een klein stapje is naar de geestelijke ontplooiïng waar je psychische organen kan ontwikkelen waarvan je weet dat je kan halicuneren, dronken kan worden, jezelf naar extazes kan sturen die je nog nooit had mogelijk gehouden.
En nee, ik heb niks met religies wat dat betreft. Die hebben JUIST deze organen bij mensen stil gelegd om macht over ze te krijgen.
Muziek is een klein voorbeeld van wat vibraties met je kan doen. Mathematika is een leermeester en kijk eens naar retorika van aristoteles om te zien hoe het systeem misbruik maakt van je psyche.

LifeCatcher | 17-12-19 | 20:48
▼ 8 antwoorden verborgen

"Die nog nooit pak heeft gehaald".
Zou niet eens weten wat ie bedoelt ....

Wekkertje | 17-12-19 | 20:16

OT: Boeren blokkeren Binnenhof.

Piet Karbiet | 17-12-19 | 20:16 | 2

Eventjes, gaan vanavond nog weer weg.

Jan, Leiden | 17-12-19 | 20:18

Die gaan een tandje bijzetten na de typische apparatjik-toespraak van Timmermans die zegt de boeren niet te begrijpen.

Rest In Privacy | 17-12-19 | 20:25

Één ding is wel duidelijk: op de huidige voet doormodderen is sowieso geen optie. Dus of je maakt nu eindelijk eens werk van een grotere pakkans en zware straffen (dat kost veel geld) of je legaliseert de boel en zet alles op voorlichting en verslavingszorg (en ja, dat kost net zo goed veel geld)

witwas | 17-12-19 | 20:15

Alweer, lang geleden hadden ze ook al zoiets, iedereen boven de 18 een pas waarmee je bij de apotheek alles wat je maar wilde kopen kon, pure kwaliteit, wel belasting aftikken, goed plan, maar alleen voor de stemmen, propaganda dus.

ademende aarde | 17-12-19 | 20:15

Twitter for iPhone?
Kon hij dat niet aanpassen?

Launch the Twitter app from the Home screen of your iPhone or iPad. Tap on the Me tab in the lower right hand corner. Now tap on the Settings gear. You'll see a few options, tap on the one for Edit profile.

Technologie.... Pffft

Is dit nog nieuws? | 17-12-19 | 20:14

Ja zo kan ik ook de verkiezingen winnen.

VanBukkem | 17-12-19 | 20:09 | 2

Morgen gratis bier, volgend jaar iedereen duizend euro, drugs legaliseren.
Populisme pur sang.

Harry Turtle | 17-12-19 | 20:12

Brood en spelen!

Canis.bonus.es | 17-12-19 | 20:14

Typisch linkse poging om stemmen te winnen door een symbiotische relatie te creëren tussen hun partijen en meer mensen (verslaafden) die afhankelijk gemaakt worden van een heel nieuw mega industrie van overheidsgesubsidieerde hulpinstanties, betaald met geld beroofd uit de zakken van de werkende klasse.

unshift | 17-12-19 | 20:06

Drugshonden schijnen verboden te zijn op het Binnenhof.

Fantomas | 17-12-19 | 20:06 | 1

Geldwolven daarentegen....

Olleke | 17-12-19 | 20:17

Moord en doodslag vallen ook bijna niet meer te bestrijden. Misschien moeten we dat dan ook maar legaliseren.

Gulliver | 17-12-19 | 20:06

Domheid spat er vanaf bij meneer Verlaan. Zijn geld uit zijn beheer geven en zich op de borst kloppen. Wat je niet in je hand hebt is niet van jou. Hoor je wel weer bij de volgende pinstoring met je gejammer ik je vraag op te typhen omdat ik wel kan afreken. En nee, zo oud ben ik niet. Naïef ook niet, meneer Verlaan wel.

Vageling | 17-12-19 | 20:06 | 1

Nou ja die muppet waar hij op reageert.

Vageling | 17-12-19 | 20:07

Neem crystal meth ook maar mee dan!

Peter_la_Selie | 17-12-19 | 20:05

Ik haak af, Dit kan mijn brein niet meer aan.
Zoek het uit, Snuif je het Lazarus, slik al je pillen, ga deaddd. Oh..

MoonBeebe | 17-12-19 | 20:05 | 1

Ik Joris mijzelf wel, Joris

MoonBeebe | 17-12-19 | 20:06

hoeft men op de schoolpleinen en festivals geen nieuwe klanten te werven om omzet te genereren.

Pensionista | 17-12-19 | 20:05

.. of ze gaan gewoon een keer wèl keihard de drugsscene aanpakken. Ik zie het al voor me. Gezellig met je kids terrasje pakken van de zomer tussen coke-snuivers en pillenslikkers. Geen Stijl, dit is geen stijl...

GWB | 17-12-19 | 20:04

D66 wil een staande oorlogsvoeringspraktijk legaliseren. Daarover behoeven we niet moralistisch te doen. www.history.com/news/inside-the-drug-... Hitler en zijn partijgenoten waren zelf verslaafd aan pervitin. www.businessinsider.com/crystal-meth-... De Geailleerden distribueerden Benzedrine onder hun militairen. De Sovjets hielden het meer op zeer sterke Wodka. De velden van Kazachstan en Oezbekistan zagen rood van de poppies tijdens de oorlogsjaren. Stalin had een eigen psychiater voor zijn cocktails.
Maar voordat D66 verder gaat op dit oorlogspad zouden ze eens openheid moeten geven over hun eigen drugsverslaving. Dan kan het Nederlandse publiek zelf oordelen. Hitler en zijn Nazi trawanten, werden zij door massaal gebruik van pervitin de onmensen die zijn waren? Of moeten we dat opeens niet met elkaar in verband brengen? Hoe ver wil D66 gaan? Net zo ver als AH of willen ze maar klein beetje over de schreef gaan?

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-12-19 | 20:04 | 1

Voor 1945 werden er inderdaad middelen gebruikt. Niet als recreatieve drugs, maar als pijnbestrijding. Penicilline kwam pas NA WO2 naar Europa. Hitler (ingewanden) en Stalin leden hun hele volwassen leven veel pijn en namen dat wat voorhanden om enige verlichting te krijgen

Arachne | 17-12-19 | 23:05

Wanneer het vrij en legaal is te gebruiken hoe snel verloedert ons land dan tot een derdewereldland? Legaliseren moet je niet zomaar doen. Wanneer ik naar een aantal grote Amerikaanse steden kijk komt er bij mij geen fijn beeld op hoe Europa ook kan worden.

Jan, Leiden | 17-12-19 | 20:03

In mijn studententijd genoeg tripmiddelen gedaan en ook MDMA wel eens gebruikt dus ik ga hier niet met een geheven vinger zeggen dat je het niet moet doen. Maar in de loop der jaren ben ik er wel achtergekomen dat veelvoudig drugsgebruik voor paupers is die zichzelf heel onzeker voelen en het gebruiken om te ontsnappen. Legalisering klinkt leuk maar wordt er ook gedacht aan de zwakkere in de samenleving die mentaal en fysiek helemaal kapot gaan aan een drugsverslaving? Waar gaan die geholpen worden, in de compleet uitgeklede en overvolle verslavingszorg? Altijd maar meer vrijheid willen heeft een prijs. Die prijs is jongeren met mentale problemen door drugsgebruik, kapotte families, agressie in het uigaansleven (cokegebruikers), geldproblemen bij gebruikers etc. Geloof me ik kom uit een Zeeuws dorp waar erg veel wordt gesnoven en daar is niemand beter van geworden. Zelfs de gebruikers die het wel onder controle hebben en alleen in het weekend snuiven geven allemaal het zelfde aan: begin er niet aan want het is het niet waard. Kortom, waardeloos voorstel van D66. Ga iets doen wat dit land echt helpt inlaats van populistisch praatjes om de jonge kiezer aan je te binden.

SchichtigeSpicht | 17-12-19 | 20:03 | 4

Voor de meeste is het een periode zo tussen hun zestiende en vijf en twintigste levensjaar.
Maar dan zuipen de meeste zich ook elk weekend lens.
Eenmaal de baan die je wil,een minder gestel,kinderen etc. gaat dat hard doorhalen niet meer zo makkelijk.

miko | 17-12-19 | 20:05

@miko | 17-12-19 | 20:05: helemaal mee eens, helaas blijven de mensen die mentaal niet zo sterk zijn tientallen jaren erin steken en maken langzaam hun levens en dat van hun familie kapot.

SchichtigeSpicht | 17-12-19 | 20:49

@SchichtigeSpicht | 17-12-19 | 20:49:
Doen ze ok met drank . Zijn mensen die hun kinderen mishandelen, te veel vreten, te hard rijden etc. Kan ik allemaal geen medelijden mee hebben.

miko | 18-12-19 | 00:21
▼ 1 antwoord verborgen

Alle jongeren aan de meth, coke enz. enz.
zodat ze over 30 jaar allemaal zombies en verwarde mannen/vrouwen worden.
Voordeel wel goed voor de GGD, ziekenhuizen farma-industrie, specialisten, justitie, rechters, gevangenissen.... kortom voordeel voor iedereen.

meneer Q | 17-12-19 | 20:02 | 5

@unshift | 17-12-19 | 20:11:

Dat werken houden ze een jaar of 10 vol in combinatie met het drugsgebruik en dan worden ze fulltime verslaafd.

Gulliver | 17-12-19 | 20:17

@Berbaar | 17-12-19 | 20:25:

Welkom terug. Allemaal zaken die te tackelen zijn zonder medicatie, gewoon middels 'mind over matter.

MickeyGouda | 17-12-19 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar gelukkig wordt het roken steeds meer verboden.

Schriever | 17-12-19 | 20:01

Qat is wel legaal want dat is hunze Somalische cultuur. Dicsrimantie !!!

Piet Karbiet | 17-12-19 | 19:58 | 2

Nee dus.

Busverhuur | 17-12-19 | 20:05

En wat kost Valdispert ?

laurentius | 17-12-19 | 19:58

Vanwege mijn onbekend met het woord 'pak' in deze context heb ik even wat drugsfeitjes opgezocht. Het is mij een raadsel dat functionele mensen zich recreatief met deze zooi en het schemerwereldje eromheen inlaten.

MickeyGouda | 17-12-19 | 19:58

Mooi man. Ik mag nergens meer roken van dat kudtkabinet maar een spuitje heroine zetten mag straks in het restaurant. Het moet niet zotter worden in nederland. Mischien moeten ze gewoon eens meer politie en drugscriminaliteit gewoon keihard aanpakken. Het is maar een ideetje.

tweetybird | 17-12-19 | 19:57 | 1

Te laat.
Het Mexicaanse drugkartel heeft onze fijne kabinet en ook EU binnen gelaten door al die bezuinigingen en desinteresse.
Die krijgen ze nooit meer weg.
Niet dit stelletje lamstralen.
Vergeleken bij die Mexicanen is de Mocromaffia een theeclubje.

Ray69 | 17-12-19 | 20:03

als campagnekersttrui

Hemmenaar7 | 17-12-19 | 20:01

Wiet legaliseren is geen probleem. Als Canada het kan, 11 staten in de VS en nog wat andere landen moet het in NL ook kunnen.

The2Amendment | 17-12-19 | 19:56 | 7

@miko | 17-12-19 | 20:03:

Ja, dat heb ik gedaan:

In fact, despite the rollout of legal marijuana stores and online retailers, the government's own statistics show that almost half of buyers — people like Dana — get their weed from drug dealers and illicit dispensaries.

"So any existing producer who wanted to be part of the legal side would have to start from scratch," he said.

"I'm sure that what most of them decided to do instead was just keep producing for the black market, because it's still as profitable as ever."

Precies wat ik zei dus.
Als er genoeg geld te verdienen is zonder aan kwaliteitsnormen te hoeven voldoen en zonder belasting te betalen, waarom zou je dan legaal gaan? Dus zonder keiharde repressie van de illegale productie gaat dit niet werken. En Nederland en keiharde repressie? Dan moeten we eerst een werkend justitieel apparaat hebben.
Gedeeltelijke oplossing: thuisteelt toe staan als enige bron. Je wilt blowen? Zet maar een plantje in je vensterbank. Alle coffeeshops sluiten, veel moeilijker voor illegale telers om hun waren te slijten, want je gooit een groot retail channel dicht. Zal je helaas nog steeds alle andere teelt en handel aan moeten pakken en daar ligt nog een uitdaging aangezien de politie zo goed als wegbezuinigd is en liever bezig is met snelheidsboetes en iftars.

Tapu | 17-12-19 | 20:16

@brie-de-penis | 17-12-19 | 20:00:

Homeopathie is niet in de ban, maar gewoon te koop. Worden miljarden in omgezet. (Ondanks dat geen enkele methodologisch goed opgezette studie een effect groter dan dat van placebo heeft aangetoond. Geeft ook niet, als het helpt hoeft het ook niet te werken, bijwerkingen heeft het in iedere geval niet. (Zolang mensen maar niet een echte behandeling uitstellen))

Tapu | 17-12-19 | 20:24

@Tapu | 17-12-19 | 20:16: Maar u vergeet 1 ding. ALS het gelegaliseerd is, vangt de staat BTW en accijnzen. En de staat beschermt haar inkomsten met alle mogelijke middelen. Moet u eens kijken hoe snel en hard de illegale handel wordt aangepakt, vervolgd en uitgeroeid. Voorbeeld? Illegale sigaretten en drank.

Arachne | 17-12-19 | 21:47
▼ 4 antwoorden verborgen

De enige reden dat Dela66 dit wil legaliseren is omdat ze dan op een extra manier mensen legaal de dood in kunnen jagen, om zo extra organen te kunnen harvesten met de Pia-stofzuiger.

Ome_BW | 17-12-19 | 19:55 | 2

Tuurlijk jochie.
Tuurlijk.

NiCeY | 17-12-19 | 20:17

Het is eerder een vorm van "brood en spelen".
Steeds meer mensen hebben last van stress. Onder jongeren is de situatie hoog. Waarom? Steeds meer druk, steeds meer moeten, steeds meer zogenaamd gewenst gedrag afdwingen, steeds minder mogelijkheden tot zelfontplooiing, nergens geen privacy, 24/7 prikkels, de doorlopend hoger wordende lasten, geen woningen, enzovoorts.

Anti depressiva, uppers, downers, slaapmiddelen.
Gelegaliseerde drugs is de volgende stap om het leven nog een beetje aan te kunnen. Drugs hebben het aura van vrijheid, rebels, groen (natuurlijk). De dooddoener dat mensen zelf kunnen beslissen of en wat ze gebruiken, want mensen gebruiken hun gezonde verstand en nemen hun eigen verantwoordelijkheid. Vreemd genoeg hoor deze argumentatie nooit bij abortus, pilgebruik, SOA.

Arachne | 17-12-19 | 21:45

1k 30? K = ketamine, maar dat is helemaal geen harddrugs. Da's gewoon medicatie, dus hup, op naar de apotheek heuj.

Rest In Privacy | 17-12-19 | 19:55

Nou, zo kan GroenLinks de stemmen van de mocromaffia wel vergeten...

Hadena | 17-12-19 | 19:55

Wat betreft die popreferentie: Farage heeft zijn eigen plan al getrokken.

gestoptmetroken | 17-12-19 | 19:53

Nederland.
Het land waar we niets maar dan ook niets handhaven.

laagvliegert | 17-12-19 | 19:53 | 1

Toch wel:
- door rood rijden
- snelheid
- belastingdienst
- afval scheiden
- bluhh

Rest In Privacy | 17-12-19 | 19:57

Wie zijn trouwens die mensen in dat zwarte vlak en waar gaat dat over?

Superior Bastard | 17-12-19 | 19:53

Wel raar. Plofkraken en we halen de pin apparaten weg. Plofbrievenbussen en we halen de brievenbussen weg. Knallen en we halen het vuurwerk weg. Drugsoverlast en we gaan drugs uitdelen. Wat klopt er niet.

tweetybird | 17-12-19 | 19:53 | 3

Je moet iets verzinnen als er niet gehandhaafd kan worden.

Wim Venijn | 17-12-19 | 19:57

Asieloverlast en megakosten en we blijven ze binnenlaten

Olleke | 17-12-19 | 19:57

drugsoverlast valt enorm mee: zoveel Goddamn hippies zie ik niet meer, Duitse OD-junkies al helemaal niet meer, op een festival is iedereen lief, en in de Zuipas-kroeg zorgt alcohol voor de overlast, de coke alleen dat de oude ex-studenten nog niet zijn afgetaaid.

Hemmenaar7 | 17-12-19 | 19:58

Gewoon op recept bij de apotheek halen. Dan weten we meteen wie al die verslaafden zijn.

azijnseikerT | 17-12-19 | 19:52 | 3

En dan?
Ga je het systeem nog meer belasten door die voortdurend in de smiezen te houden?
Veruit de meeste X gebruikers zijn ook geeneens verslaafd. Sterker nog: X heeft meer voordelen dan nadelen. Grootste nadeel nu is illegale produktie met fijn afval en onzuiverheid.

NiCeY | 17-12-19 | 20:01

@NiCeY | 17-12-19 | 20:01: nee ze zijn alleen regelmatig gebruiker. De grootste smoezen krijg ik dagelijks te horen. Maar wel in de problemen. Wat je dan kunt doen? Wellicht iets in de preventieve sfeer.

azijnseikerT | 17-12-19 | 20:19

@azijnseikerT | 17-12-19 | 20:19:
Problemen te wijten puur aan X gebruik?
Show me the stats dude.
Een klein deel van de vaste gebruikers (vaak of niet) heeft ongetwijfeld problemen. Maar dat is vaak een mentaliteitskwestie in combinatie met meerdere factoren.

NiCeY | 17-12-19 | 20:25

D66, de tong en de aars van de EU, schijt nu de EU in haar gezicht, raar.

smdyasc | 17-12-19 | 19:51

Windowdressing van D66 waarmee ze veinzen dat ze nog heus wel progressief en liberaal zijn.
Ze weten toch wel dat hun bejubelde EU dit nimmer goed gaat keuren.

Harry Turtle | 17-12-19 | 19:51

Nu in deze week aan het licht kwam dat Mexicaanse drugsbendes vaste voet in Nederland hebben.
De intenties zijn op zn minst verdacht.

Ray69 | 17-12-19 | 19:50

De Toppers hebben een huisdealer3

Toetsenbordcomplex | 17-12-19 | 19:50 | 1

Een is niet genoeg

Rest In Privacy | 17-12-19 | 20:15

Maar even als leek. Als wij in Nederland alle(rlei) drugs legaliseren dan komen de drugskartels toch juist naar Nederland, doorvoerland, als entree naar de rest van Europa? En denk je niet dat Frankrijk of een Duitsland dan de poorten voor Nederland sluiten, want niet heel Europa is zo gek op drugs al wij dat zijn...

GroetenVanUrk | 17-12-19 | 19:49 | 3

Scherp.
Maar dan kan Rutte iig belasting innen om onze lasten te verlichten. Hahahahaha lacht het weg

Olleke | 17-12-19 | 19:59

Dus dan kunnen de grenzen ineens wél dicht, terwijl de buren de kosten daarvan ook nog eens helemaal gaan betalen? Win-win!

OverdaanDerOnderheid | 17-12-19 | 20:30

Typisch. Als we het niet kunnen verslaan maken we het niet meer strafbaar.
Walgelijk.

Superior Bastard | 17-12-19 | 19:49 | 1

Het eindigen van de drooglegging in de V.S. was ook walgelijk of niet?

Trouwens. Praat jij ook zo over illegale immigranten?
“Legaal maken? Generaal pardon? Walgelijk!”

TheBurnerMan | 17-12-19 | 20:02

Kansloos plan, daar is geen meerderheid voor te vinden in de Kamer.
Verder zal het qua buurlanden ook niet al te best vallen.
Kerstballonnetje van Jetten.

Berbaar | 17-12-19 | 19:49

Allemaal aan de meth, kunnen we de wereld veroveren.
Lukte de Duitsers ook met een inferieur leger half Europa te veroveren!

miko | 17-12-19 | 19:48 | 2

Inferieur?
Ironisch genoeg heeft u het feit dat u in het vrije westen woont (mogelijk geboren en opgegroeid), aan de het Duitse leger te danken.
Zij hebben de oostgrens tot het laatst toe verdedigd; daardoor kon het Rode Leger (opgericht door de vredelievende Trotkski en aangestuurd door de vredevolle Stalin) NIET verder doortrekken dan Berlijn. Anders hadden we Russisch gesproken, wat natuurlijk lang niet zo erg is als Duits.

Arachne | 17-12-19 | 21:35

@Arachne | 17-12-19 | 21:35:
Het Franse leger was veel beter en groter net zoals het britse expeditieleger. Maar die Duitsers bleven maar gaan op de meth.
Had Duitsland nooit Polen binnengevallen dan stonden waarschijnlijk de westelijke machten aan zijn kant als het rode leger in was gevallen dus,... voor zover ik weet zijn de Duitsers begonnen.

miko | 18-12-19 | 00:19

Als verslaving een argument is om het niet te doen: www.jellinek.nl/vraag-antwoord/welke-...
Tabak op 3 en alcohol op 4. Sociale schade staan ze respectievelijk op 1 en 2.
Kortom, onzin om het te criminaliseren.

Wim Venijn | 17-12-19 | 19:48

Indien er een goed plan qua regulering ligt aan de productief en handelszijde. En er meteen extra geld beschikbaar is voor de GGD en GGZ. Ben ik voor.

Want het kan. Het zal in het begin even wappie met zijn allen zijn. Want nieuw. Maar dat trekt ongetwijfeld bij zolang mensen maar geïnformeerd en begeleid kunnen worden. En zuivere kwaliteit maakt het veiliger voor de samenleving. Vaak zijn mensen ook extreem door de bijproducten de bijwerkingen.

TheBurnerMan | 17-12-19 | 19:48

Zelfs na een kilo coke zou ik niet eens op D66 stemmen.

Kapitein Stijlvol | 17-12-19 | 19:48 | 1

Na een kilo coke wil zelfs D66 je organen niet meer

Olleke | 17-12-19 | 20:01

Blijkt dus eigenlijk dat de plofkrakers de dealers inde weg zitten nu. Ik voel een nieuwe oorlog binnen de mocromaffia aankomen!

WodieBlumensind | 17-12-19 | 19:48

Legalisering van harddrugs gaat de komende decennia niet gebeuren.
Softdrugslegalisering is al een slepende politieke discussie.
Rapporten hierover worden stelselmatig door hooggeplaatste ambtenaren van Justitie beïnvloed om dit te voorkomen:
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2206295-onde...

leo de pejo | 17-12-19 | 19:47

Ja leuk, geef alles maar vrij en liefst Meth voor de halve prijs, laat de natuurlijke selectie een paar jaar z'n werk doen, gelijk een hoop probleem gevalletjes opgeruimd, ook scheelt het op den duur miljarden aan wajong en meer van dat soort onrendabelen subsidie.

zwellevertje | 17-12-19 | 19:45 | 4

@arie-hoax | 17-12-19 | 19:50: Van laag frequent drugsgebruik schakelen je hersenen niet uit vent.

Sterker nog. Er is voldoende wetenschappelijk bewijs dat behandeling op basis van mycelium (paddestoel), DMT en MDMA hersenziekten (denk aan verslaving, fobieën, Parkinsons en Alzheimers) verhelpt of vertraagd.

Jammer dat zoveel mensen totaal onwetend zijn als het op drug, neurologie en moleculaire biologie aangaat en enkel naar de wappies kijken als norm.

Die mensen hebben namelijk meer problemen. Drug is, dat denken ze, een medicijn. En zoals elk medicijn, kun je dat verkeerd toepassen.

TheBurnerMan | 17-12-19 | 19:59

@TheBurnerMan | 17-12-19 | 19:59: Neem het niet zo serieus BurnerMan! Betaal gewoon de rest van je leven het dubbele voor waardeloze 'shit' en nog een duizendje belasting erbij voor de zinloze bestrijding van die 'shit'. Heb je tenminste een lekker onderwerp op borrels en verjaardagen en op geenstijl. Want tsjonge jonge jonge.. normaal rijdt iedereen tegen elkaar aan -ten panele- behalve op dit onderwerp (en dat is wel een miljardje per jaar wegwerpen waard?).
Lang leve schisma, en hulde.

geen koning | 17-12-19 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

De laatste keer dat ik een pak gehaald heb was toen ik ging trouwen.

pa_niek | 17-12-19 | 19:44 | 1

En wat had u aan Poly Aromatische Koolwaterstoffen op uw bruiloft ?

Vragen, vragen...

Wijze uit het Oosten | 17-12-19 | 20:18

Helemaal voor! Aan alle gristelijke partijen die tegen gaan zijn: Je mag in een vrij land toch godverdomme zelf weten wat je allemaal in je mik douwt?! Maar zorg inderdaad wel voor goede voorlichting.
En begin, als proef, eerst met het volledig legaliseren van wiet. Want hoe kan in hemelsnaam een plant illegaal zijn? Gods grapje?

Timide_Aso | 17-12-19 | 19:44 | 6

Komt het van een plant? Dan is het goed! En inderdaad is het raar te noemen een plantje illegaal te beschouwen. Zou ik dan een paar planten aanwijzen: De Japanse duizendknoop (fundering sloper), de brandnetel (je weet), de reuze waterlelie (door verstikking waterleven alsmede sandaalridderendetoeristenovervloed), vetplant (hartziekte en diabetes), alla vera (goor, niet normaal die glibberbolletjes). Dan nog ieder gewas waar margarine van valt te kneden, een auto van gaat stinken, de mens zijn mooie ronde ogen verliest of het uitzicht op de tepels van je badende buurvrouw verstoord.
En nog de groetjes aan mijn blauwspar!

geen koning | 17-12-19 | 20:18

@Kapitein Stijlvol | 17-12-19 | 19:50: nee hoor. Ik ben gewoon voor een gezonde dosis eigen verantwoordelijkheid. Te veel suiker, koffie, alcohol of vet tot je nemen is ook niet goed. Dat weet iedereen. Als je dik wordt of doodgaat aan hart- en vaatziekten, omdat je aderen zijn dichtgeslibd omdat je te veel hebt gevreten in je leven, tja, dan kom je in de sfeer: "liever te dik in de kist, dan weer een feestje gemist!"
Ieder mag zijn eigen keuzes maken (zo lang ie er anderen niet lastig mee valt), of vind jij van niet?

Timide_Aso | 17-12-19 | 20:42

.
@Timide_Aso | 17-12-19 | 20:42:

"(zo lang ie er anderen niet lastig mee valt),"

Aha, kijk u wordt enigszins tikje wijzer, want dat zelf beslissen wat je in je mik, neus of aders douwt, klinkt heel leuk in uw eerste bijdrage, compleet met dat wanhopige "godverdomme" er in.

Perfect hedonistische egotripperij.

Maar de gevolgen voor anderen kan men nu eenmaal niet buiten beschouwing laten. Fijn iemand doodrijden wegens alcoholmisbruik, kan dus mooi aangevuld worden met decadente snuiverij die tot nog een paar doden leidt. Dat is een van de consequenties en dan heb ik het nog niet over de geestesziekerij die er bij komt. Nog meer lui naar de zieleknijp.

Fijn bezig?
Nee, dank u.

Ik weet het, ik weet dat ik een verloren strijd strijdt. Al die tyfuszooi zal wel gelegaliseerd worden met mooie smoezen, ja, ja, anti-criminaliteit. Alsof de penoze dan in eens netjes wordt en geen ander uitlaatklep voor hun gewetenloze praktijken zullen zoeken én zeker vinden.

Logisch gevolg van het opjuichen uit de zestiger/zeventiger jaren en het daaruit voortkomende gedogen. Kon er op wachten.
Snik. Evocatus
.
.

Evocatus | 18-12-19 | 00:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Het halve land zit toch al aan de sos?

Merkelfapper | 17-12-19 | 19:42

Geen criminaliteit meer. Hoera.

Rest In Privacy | 17-12-19 | 19:41 | 1

Iedere automobolist die de politie aanhoudt. Uhh heeft u gedronken. Nee meneer agent. Maar voordat ik ik van huis ging heb ik wel een pak waspoeder genomen.O kerel dat maakt niet uit. Toen ik van huis ging om te werken heb ik hetzelfde gedaan.

tweetybird | 17-12-19 | 19:50

Alsof we niet genoeg psychiatrische patiënten vrij rondlopen hebben, wil D66 ze staatswege nog kweken ook.

smdyasc | 17-12-19 | 19:40 | 3

Yep meer drugs meer organen. Kwestie van heel veul drugs in 1 keer. Binnenkort verkrijgbaar bij u plaatselijke supermarkt.Naast de doos echte waspoeder de doos coke voor familie gebruik.

tweetybird | 17-12-19 | 19:43

@tweetybird | 17-12-19 | 19:43: Yep, want opgeblazen aldan gescheurde organen zitten de matties van Mengelen zeer zeker op te wachten?

geen koning | 17-12-19 | 20:08

@geen koning | 17-12-19 | 20:08:
Dan nog valt er voor de D66-nazaten van Mengele nog genoeg te oogsten.

smdyasc | 17-12-19 | 20:11


Met sporten (mijn kroonjuweel) maak je fijne stofjes aan. Kost niks.

luto333 | 17-12-19 | 19:39 | 6

@Olleke | 17-12-19 | 20:04:
Ga eens een keer mee,mag je een keer een yellowfin van 100 kilo op een 80lbs lijn binnenhalen.

miko | 17-12-19 | 20:13

inderdaad tuto333,

Zie het IJslandse jeugdbeleid. Kost je een paar jaar, maar het werkt
Bewezen. Evocatus
.

Evocatus | 18-12-19 | 00:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Yes! Nog meer. Wappies in het winkelcentrum. Ze zitten toch aan de pep in klas in het vmbo, weet ik uit ervaring

Rest In Privacy | 17-12-19 | 19:36 | 3

Van coke word je toch actief? Goed voor bij het huiswerk.

Rest In Privacy | 17-12-19 | 19:43

@arie-hoax | 17-12-19 | 19:43:
Uhh yep pietje effe naar huis. Je let niet goed op in de klas. Effe thuis een snuifie halen jong

tweetybird | 17-12-19 | 19:47

En dat terwijl het verboden is. Kan je nagaan hoe het er op het vmbo aan toe zal gaan na legalisering. Ik weet niks uit ervaring, maar een inlevingsvermogen,, ongelooflijk.

geen koning | 17-12-19 | 20:06

De dag die ik niet wist dat zou komen dat ik het eens ben met '66.

Pieter_Auper | 17-12-19 | 19:35 | 3

D666- ers hebben geen drugs nodig. Zijn al maf en gek van zich zelf.Ik raad aan een kamertje met kussens aan de muren.En voor de zekerheid een dwangbuis.Dat zet meer zoden aan de dijk. Maar ja snderen mogrn daar anders over denken na de tweet van vanochtend.

tweetybird | 17-12-19 | 19:41

Dit is inderdaad het enige goede aan '666. Democratie inruilen voor vrijheid van drugs lijkt een beetje vreemd? Also.. De enige oplossing is toch echt legaliseren van alle substanties die in het bloed detecteerbaar zijn (ivm autorijmoorden), en 666 is nochtans de enige partij die zich hier hard voor maakt. Als de SP niet heel snel schoner schip maakt, de dierenpartij zich niet snel democratisch hervind.. Dan ga ik gewoon op de antichrist '66 stemmen volgende keer.

geen koning | 17-12-19 | 20:02

@geen koning | 17-12-19 | 20:02: Ja ga het allemaal legaliseren, we gaan lekker allemaal roken , snuiven en aan de pillen en steken ons vol met heroïne en weet ik wat voor andere troep er wel niet bestaat, en ondertussen zuipen we er ook nog bij. Nou fantastisch idee hoor, komt helemaal goed.

Zwizalletju | 17-12-19 | 20:12

Hoeveel BN'ers zijn er NIET doorgesnoven ???

gebochelde | 17-12-19 | 19:34 | 1

Geen idee... wat in ieder geval wel een feit is, dat is dat als je flink doorgesnoven bent enorme stupide populistisch niet uit te voeren (Joehoe... EU) plannen gaat 'bedenken.'

litebyte | 18-12-19 | 00:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken