Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Awesome burgerinitiatief: Legaliseer XTC!

XTC is te gek. De deuren naar perceptie gaan wijd open. Kleuren worden kleuriger. Geuren worden geuriger. Monotone technobeats een draaglijke, nee, extatische beleving. Bier is plots afstotelijk, waar water smaakt als een engeltje dat op je tong piest. Honger verdwijnt en katers zijn niet-bestaand, mits je de volgende morgen een liter verse jus d'orange naar binnen slaat om je endorfine-levels terug te laten bouncen naar normaal niveau. Je wordt niet troebel van X & MDMA, maar juist superhelder. Gedachten drijven grijpbaar voorbij en laten zich sorteren zonder concentratie. Je krijgt geen kwade dronk van XTC, je wordt een levend pinonest van liefde & genegenheid voor bekende alsook volstrekt onbekende naastelingen. De kille koude muren van het echte leven smelten om tot knuffelbaar kussenfort en alle chagrijn verdwijnt wanneer een miljoenen ambassadeurs van gevleugeld zonlicht hun morgen aankondigen [zoek de popreferentie uit de space ages - red.] En ongelukken met X gebeuren bijna louter door onwetendheid, overmoed of de ondoorzichtigheid van de illegale handel. Kortom. TIJD OM DIE FANTASTISCHE DRUGS TE LEGALISEREN! "Wij roepen de overheid op om XTC te legaliseren. Niet om het gebruik van drugs aan te moedigen, maar juist om de schade voor individuele gebruikers en de maatschappij te beperken." Eindelijk maakt D66 zich nuttig: TEKEN DE PETITIE OP MDMJA.NL

Reaguursels

Inloggen

@kaas89 | 18-05-15 | 15:55
Lees nou eens na wat je zegt: "bij een normaal pilletje duren de klachten als stemmingswisselingen en geheugenproblemen maximaal een tot twee weken".
.
Dat is toch niet normaal, man, dat je voor de leut een pilletje slikt waar je lichaam één tot twee weken voor nodig heeft om van te herstellen?

J. Jarig | 19-05-15 | 11:52

Doe het nou niet. Alsjeblieft, maak die troep niet nog toegankelijker. Ik spreek uit ervaring. En man oh man, wat heb ik spijt als haren op m'n hoofd dat ik die zooi geslikt heb.

J. Jarig | 19-05-15 | 11:47

Prima initiatief.

HiddenAgenda | 19-05-15 | 09:21

Hartelijkst dank voor het audioboek.
Datdanweerwel.
*cactus watergeeft*

hallevvezool | 18-05-15 | 22:20

Legaliseren lijkt me ook niet echt iets. Dan krijgen we straks Jan en alle man die het maar gebruiken elke week omdat het legaal is. Het gemak om het dan te doen is dan ook veel te hoog. Mij lijkt het de beste oplossing om de straffen niet zo hoog te zetten op dit gebied, plekken te installeren waar afval kan worden verwerkt voor een bepaalde (hoge) prijs en niet actief meer productie plaatsen op te sporen van x, mits er geen overlast is. Ohja, en op feesten gratis water bieden en mensen niet pakken op een pilletje + goede en eerlijke voorlichting.

Mijnheer van der Lee | 18-05-15 | 21:57

Vertrouw het voor geen meter:
- D66 is sowieso de minst betrouwbare partij
- Jongeren in de politiek slikken geen pillen want vinden zichzelf te belangrijk
- Het is wachten op de eerste stroming van overdose en dan BAM! Zero tolerance beleid tot het bod

Kenpachi3763 | 18-05-15 | 20:53

Alcoholhypocresie legaliseer op basis v objectief onderz.... Ach laat maar want stiekum is nòg leuker

Bohse Koempelz | 18-05-15 | 20:27

dure pillen, ik heb ze met 180mg mdma voor 3 ps
maar legealiseer die zooi maar

reaguurder2k | 18-05-15 | 20:04

XTC!? Is er geen drug die minder GGZ klanten oplevert die we eerst kunnen legaliseren?

dugo | 18-05-15 | 19:32

@Astyle | 18-05-15 | 16:59
XTC is veel minder schadelijk dan cannabis en alcohol.

Rest In Privacy | 18-05-15 | 18:29

@GekkeDave | 18-05-15 | 13:59
En dan komt er geen legalisering maar regulering, met totale legalisering zakt die prijs namelijk als een kaartenhuis in elkaar want dan krijg je op grote schaal kleinschalige thuisteelt en zal de prijs wel omlaag moeten omdat de productie dan van zoveel kanten plaatsvind daar moet de markt wel op inspelen en staat de staat buitenspel, dat gaat niet gebeuren. Bij regulatie daarintegen kan men de aanvoer afknijpen en accijns en andere belastingvormen gaan heffen waardoor de prijs stijgt, en onze regering kennende gaat dat gebeuren.

SmegmaSmeer | 18-05-15 | 17:47

Lijkt me geen goed plan. Spul is neurotoxisch.

Tapu | 18-05-15 | 17:40

@AntonPantoffel
Als cannabis niet mag, waarom XTC dan wel?

Astyle | 18-05-15 | 16:59

Cocainja is nog vrij

Gewoon natuur product, snap niet dat we dit nog niet gedogen

Triple2K8 | 18-05-15 | 16:58

Als alcohol al mag, waarom dan xtc niet?

Rest In Privacy | 18-05-15 | 16:57

Jaaa! Laten wij allen een burgerinitiatief ondertekenen!! En dan op kosten van onszelf he-le-maal niets veranderen...

Death By Luchtbed | 18-05-15 | 16:50

StaatsMDMA en weejegebeente als je kamerplantjes groeit.
Nuttig? Is Van Rossem helemaal een haartje betoeterd of van de ratten besnuffeld?

Meer dan een 15 miljoen Nederlanders hebben wel eens Marijuana geroken. maar we beginnen een petitie voor een pas ontdekte semiesche diesaainerdruque.

*er met hoge hoed niet bijkan*
Poppenkast denhaag Kan nieteens iets legaliseren want zijn zelf illegaal. (burgerinitiatief staat tot referendum als europeesche regelgeving staat tot souvereine natie).

hallevvezool | 18-05-15 | 16:47

@Dhr. de Wit | 18-05-15 | 15:41
Zelfde gevoel alhierzo. Geniale muziek briljant gefilmd op een locatie waarvoor woorden al net zo tekortschieten. Tijd om de dvd weer 's van de plank te halen.

De Vrijlansier | 18-05-15 | 16:17

@Sjefke7807 heb je het met 'die troep' ook echt over XTC? als je niet teveel pakt dan herstelt je balans erg snel. bij een paar korrels zuiver mdma ben je een paar uur van de kaart of voel je je gewoon vrolijker en heb je de volgende dag nergens last van.. bij een normaal pilletje duren de klachten als stemmingswisselingen en geheugenproblemen maximaal een tot twee weken.

De langdurige problemen ontstaan door te veel pillen en te lang achter elkaar. het meer pakken terwijl de serotonine-voorraad in je hoofd al gedumpt is en het goede gevoel af aan het bouwen is. dan gaan je serotoninereceptoren verschrompelen omdat je hersens balans zoekt. dat is wel tijdelijk maar kan lang duren.

Goede feitelijke voorlichting op scholen lijkt me het allerbelangrijkst maar de overheid brengt liever onzin naar buiten of helemaal niets

kaas89 | 18-05-15 | 16:14

Overigens ben ik meer een voorstander van separatie, enclaves. Slikkers, mentaliteit zero types, mensen zonder vorm van progressie e.d. In hun eigen enclave. Minimale investeringen in de infrastructuur in deze enclaves, dat werk. Opdat zei die wel willen de lamzakken niet hoeven te zien in hun wijk, op hun vrije dagen dat is. Dat scheelt weer anti depressie en motivatie problemen. Goed voor de productiviteit.

the_hammer | 18-05-15 | 15:59

Je gaat niet iedereen lief vinden, alleen mensen die lief naar jou zijn. Je word niet snel kwaad maar het is niet dat je zomaar iedereen om de nek gaat hangen, je ziet namelijk vanzelf wie er open voor staat en wie niet. Alle stress en negativiteit (jezelf opgelegde limieten) verdwijnt uit je hoofd maar je hebt nog steeds juist heel helder door wat wel en niet kan.

Het is wel een goede ervaring voor bankiers en EU baasjes, want je merkt dan dat de mens van nature zachtaardig en sociaal is en dat de rest je eigen wilskracht is (iets per se WILLEN bereiken, 'ik WIL respect van jou want mijn status is belangrijk') en je eigen restricties zijn ('de chick zal me wel afwijzen want ik ben niet knap') die je aangeleerd is.

En die restricties en wilskracht zorgen voor stress in het dagelijks leven. Alles heb je in principe al als je gewoon leeft naar wat jou gelukkig gemaakt. En dat is niet stressen om geld te verdienen maar sociale banden, anderen geen pijn doen maar juist vrolijk maken/helpen en genieten van alles.

kaas89 | 18-05-15 | 15:55

Wacht even, spoel de band even terug. Als ik het dus goed begrijp wil D666 chemische rommel, die van onze jeugd leeghoofdige zombies zonder mentaliteit met de ruggegraat van een pannelap maakt, legaliseren??? Zeker een klap van de molen gehad? Onze maatschappij gaat, naast nog wat andere zaken, compleet naar de kl... n door die rotzooi! Ik heb in mijn omgeving genoeg mensen kapot zien gaan aan die troep, donder toch op met dit soort belachelijke luchtfietserij. Ik he zelf nooit iets gebruikt en zal dat ook nooit doen. En dan nog wat: het komt zeker in niemand op dat als jullie allemaal met je kop in de wolken lopen D666 ondertussen AL jullie rechten in Brussel verkwanselt?

En voor de naïefjes onder ons die denken dat je dan de criminaliteit de wind uit de zeilen neemt. Jullie geloven toch zelf niet dat de criminelen, die daar bakken met geld aan verdienen, dat lijdzaam gaan zitten aanzien? Slechtste.Idee.OOIT!

Sjefke7807 | 18-05-15 | 15:54

Wanneer je eens in de drie maanden één pilletje van 80 mg pakt op een feestje dan is het prima spul en als je er van houdt heel erg leuk.

Doe je dat eens in de maand dan wordt het al minder. Maar wanneer je doet wat al die gasten doen. Elk weekend drie of meer zware pillen, dan ga dus gewoon helemaal naar de klote. Een jaartje flink pillen slikken en je wordt gewoon een depressief, psychisch wrak. Je vindt dan helemaal niks meer leuk, wordt depressief en school en werk is dan echt klaar.

Dus ja het is leuk spul, maar dan moet je er dus wel echt een beetje normaal mee doen.

kick_ass | 18-05-15 | 15:49

Zelfde met wagens, leef je van de staat, dan een OV kaart gratis. De kosten van een wagen kunnen vervolgens gekort worden, zeg een 500 euro. Verbod ook op het kopen van een wagen, want tzt schuldsanering. Korte klappen, stevig regiem.

the_hammer | 18-05-15 | 15:48

Het legaliseren van spacesmarties zou tot gevolg hebben dat Nederland, met name de hoofdstad en de grensstreken, nog meer dopetoeristenellende te verwerken zou krijgen.
Zoiets gaat in het vervloekte Schengen-millennium gewoon nooit werken als je het niet grensoverschrijdend regelt, dat bewijst dagelijks het wietgebeuren in dit land. Los eerst dat eeuwige koppijndossier maar 's in Europees verband op.
Verder houd ik het bij de slijterij, dat beviel altijd al het beste.

De Vrijlansier | 18-05-15 | 15:43

@De Vrijlansier | 18-05-15 | 15:33
Kippenvel, zonder gein. De finesse, de virtuositeit, de discipline om een nummer van 25 minuten te spelen, totaal op elkaar afgestemd. Er zijn geen woorden voor...

Dhr. de Wit | 18-05-15 | 15:41

XTC is heerlijk!

Temazepam60milligram | 18-05-15 | 15:40

Langdurig gebruik helpt de chemische huishouding in je hersenen onherstelbaar naar de kloten. Geen probleem als je je gebruik beperkt tot heeeel af en toe, maar dat is dus wel een beetje een probleem met deze generatie. Ik voorzie dat over een jaar of 10 de antidepressiva niet aan te slepen zijn.

Rest In Privacy | 18-05-15 | 15:40

Of kampen waar de drugskoppies kunnen wonen, buitengesloten van belastingcenten. How about that. Baas in de eigen toko, rechten zero. Jaja 5000 ruggen afdragen per maand, dan wordt je wat lastiger.

the_hammer | 18-05-15 | 15:38

Nu begrijp ik waarom D66 alle illegalen wil knuffelen en binnenhalen. Ze staan stijf van XTC. Wat zal dat een klap geven als ze de realiteit gaan zien.

Therapietje | 18-05-15 | 15:36

Drugs is voor tokkies op tokkiefeesten. MDMAnee dus.
Hier gaat Europa over. Ik zie D66 nog niet tegen hun geliefde Europa te strijden gaan. Hier gaat D66 weer ouderwets kiezers blij maken met een dode mus.

A la snackbar | 18-05-15 | 15:35

Nah, drugs dienen verboden te worden, evenals overgewicht en verscheidene andere zaken. Heel simpel, de maatschappij wil het socialisme, basisinkomen e.d. Wel dus dienen we alle kostenposten te ellimineren.

the_hammer | 18-05-15 | 15:34

@Dhr. de Wit | 18-05-15 | 15:32
Daarom heb ik er zelf maar eentje geknutseld.

De Vrijlansier | 18-05-15 | 15:33

Almost everyday you fall
Upon my waking eyes,
Inviting and inciting me
To rise.
And through the window in the wall
Come streaming in on sunlight wings
A million bright ambassadors of morning.

gevulde koek | 18-05-15 | 15:32

@necrosis | 18-05-15 | 14:14
Die zien dan mogelijk ineens kraakhelder in hoe kut het leven in werkelijkheid is ;)

pluk-87 | 18-05-15 | 15:32

@De Vrijlansier | 18-05-15 | 15:28
Er bestaan te weinig superlatieven om dat optreden in Pompeï te duiden.

Dhr. de Wit | 18-05-15 | 15:32

@Dhr. de Wit | 18-05-15 | 13:33
Legendarisch übermegageniaal.

De Vrijlansier | 18-05-15 | 15:28

@Everybody dies | 18-05-15 | 15:12
Was dat kindverkrachten een verzinsel dan?

McMarx | 18-05-15 | 15:23

McMarx | 18-05-15 | 13:24
Zo werkt dat niet. Als je voor je pilletje al een bloedhekel had aan een moordende verzonnen kinderverkrachter dan heb je dat na je pilletje ook.

Everybody dies | 18-05-15 | 15:12

alle endorfine uit je hoofd in 1 keer verbruiken is wel leuk
Maar voordat ze weer op niveau zijn ben je wel wat weken verder, op de lange termijn is het niet echt aan te raden

Ben_online NL | 18-05-15 | 15:06

@necrosis | 18-05-15 | 13:50
Als ik per se zou moeten kiezen, dan toch liever het raam.

McMarx | 18-05-15 | 15:04

Om die visie kracht bij te zetten, openen de D66-jongeren maandag een 'xtc-winkel' in het centrum van Amsterdam.
-
fuck toch op met je idiote plannetjes.. ga wat aan die haatbaarden doen en dat voortwoekerende anti semitisme onder importvolk.

(c)ZWITSUL | 18-05-15 | 14:45

Eerste stap om dat überhaupt te kunnen realiseren is uit de EU stappen... waarom denk je dat weed nog steeds niet volledig legaal is: EU

putty | 18-05-15 | 14:45

Driewerf JA van mij.

Real Dutch Meat | 18-05-15 | 14:41

-weggejorist-

turkoman 2.0 | 18-05-15 | 14:38

www.youtube.com/watch?v=MnSIp76CvUI
Ene brute zeebonk tegen andere brute zeebonk : he mate, nother' scotch for ya ?
Andere zeebonk : nah, lets go to the toilet, swallow a happy pill and hug eachother ! Life is good !

de grote Anti | 18-05-15 | 14:36

Een pilletje op zijn tijd moet kunnen.

Zelf doe ik het 1x per jaar met een festival hier in de buurt.
Toevallig was dit afgelopen weekend, echt een topdag gehad.

Om 13.30 uur een halve pil erin en 2 uur later de andere helft.
Heerlijk de hele dag genieten van alle muziek!

En dan in de avond maar een klein biertje gedronken.
Op zondag niet brak maar topfit.
En nu volledig functionerend op het werk.

Volgens mij is de beste oplossing dat de overheid gaat produceren. Dan is er controle op wat er in de pillen zit en gaat de vervuilde rotzooi van de straat af. Ook zal de criminaliteit afnemen.

bartijn | 18-05-15 | 14:28

@Kees Maf 13:49
.
Dank u en ik kan alleen maar hopen dat u nooit van uw levensdagen op de LP (of welke andere partij dan ook) zult stemmen, hoe interessant en verfrissend het uitzicht ook is op een paar libertariers in de TK, die de rest zullen ontmaskeren voor wat ze werkelijk zijn: een paar schaamteloze hypocriete dieven.
.
Stemmen betekent in de eerste plaats namelijk instemmen. Instemmen met uw onderdaanschap aan de Staat der Nederlanden en eveneens met uw onderdaanschap aan de rest van de gemeenschap. Door te stemmen accordeert u niets anders dan dit: 'Ja, ik accepteer de Staat der Nederlanden als mijn heerser en stel mijn bezit en lijf ter beschikking aan de heersers en gemeenschap op mee te doen en laten zo men wenst. Ik accepteer alles dat de Staat van me eist of opdringt'.
.
Wel, dat is nou precies de bron van 99 procent van alle problemen, nietwaar? Dat anderen beslissingen voor u nemen over uw lijf, bezit en leefomgeving.
.
Stem niet. Stem voor u als ultieme autoriteit in uw leven. Het leven is te kort en kwetsbaar om dit aan een criminele organisatie als de Staat over te laten. Ze menen daar godbetert al voor je moeten bepalen wat je al dan niet in je eigen lijf mag flikkeren....
.
Opzouten! Weg ermee.

De Libertariër | 18-05-15 | 14:27

Sympathiek initiatief. Ik weet alleen niet of ik wel met 40.000 andere drugsgerbuikers in een database geregistreerd wil staan die beheerd wordt door een politieke partij.

omeslo | 18-05-15 | 14:27

De voorstanders van legalisering hebben duidelijk al teveel drugs gebruikt...

De hersenloze | 18-05-15 | 14:26

@frankmeister | 18-05-15 | 14:14
Eens. Maar volgens mij gaat er net zoveel om in de pillen en snuifselindustrie (getuige het massaal gedumpte drugsproductieafval in 't zuiden).

Ik moet trouwens zeggen dat ik andere ervaringen heb: de pillenslikkers zijn op feestjes vaak een stuk minder irritant dan dronkelappen. Al zou ik gaan voor het sociale aspect: alcohol bindt, doordat je een drankje doet waar het inzit. Een pilletje nemen is doodsaai (en voor mietjes), dus hou maar lekker verboden die gekkigheid.

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 14:18

Tekenen die petitie, dan weet de EU je straks beter te vinden wanneer ze hun 'beleid' uitrollen met een stormram op je voordeur...

Lalala Geld! | 18-05-15 | 14:18

-weggejorist-

turkoman 2.0 | 18-05-15 | 14:17

Op naar meer onverantwoordelijke randdebielen in onze samenleving, maar dan gaarne ook gelijktijdig wapens legaliseren.

deEerlijkeLeugenaar | 18-05-15 | 14:17

@Vula | 18-05-15 | 13:39

Ik zou niet willen spreken van "vervuilde" drugs, maar wel van middelen waarvan je de werkende stof en het gehalte aan actieve stof niet weet. Vaker dan gewenst worden PMA of PMMA toegevoegd in plaats van MDMA.

En dat is bepaald niet zonder risico's:

www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-zij...

BenBinnen | 18-05-15 | 14:14

@pluk-87 | 18-05-15 | 14:03
Vandaar dat al die toeristen na het gebruik van Paddo's uit het raam van hun hotelkamer springen....

necrosis | 18-05-15 | 14:14

@eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 14:08
Zo hoor ik ze graag. Koenders is een oorlogshitser met z'n geRuslandfuck (nos.nl/artikel/2027740-koenders-ruslan...)

En fuck Sylvana Simons.

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 14:14

@Driewerf Hoezee | 18-05-15
Ben wel tegen pillen inderdaad, maar dat komt omdat mensen er labiel van worden, ja, ook veel gevaarlijker/ extremer/ plotselinger als van drank. Ene moment voel je niets, volgende moment erg veel. En dan kan het alle kanten op vallen.. Dus nee, ik sta niet graag met 1.000 man met pillen achter hun mik in een kroeg. En die wiedteelt, ben ook niet van wiet hoor, maar nu gaan alle opbrengsten naar de criminaliteit, geen gezonde situatie lijkt mij, moet de politiek al 20 jaar iets aan doen.

frankmeister | 18-05-15 | 14:14

"katers zijn niet-bestaand".. Hahaha, was dat maar waar..

LeBlanc | 18-05-15 | 14:13

@eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 14:04
Ik nam regelmatig mijn Tolerantie© pillen, maar die werken niet en zijn onbetrouwbaar!

necrosis | 18-05-15 | 14:11

goeie zaak, gouwe handel voor het buitenland :)

FW Ta-183 Huckebein | 18-05-15 | 14:09

Rectificatie: initiatief komt van de Jonge Democraten, onafhankelijke jongerenorganisatie gelieeerd aan D66.

JWTZLLF | 18-05-15 | 14:08

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 13:59

Precies, en fuck Bert Koenders, de man die over lijken gaat. En fuck Franz Timmermans, met zijn zuurstofmasker. En fuck Jeroen Dijsselbloem, de man die liet liefst de hele inhoud van de Nederlandse schatkist aan Brussel overmaakt als hij hierdoor op termijn een betere betrekking aldaar mag verwachten.

eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 14:08

@frankmeister | 18-05-15 | 14:02
LOL! Dik betoog tegen drugs maar met een pro-wiet uitsmijter. En nu?

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 14:06

@Orange Willem | 18-05-15 | 13:57
Overigens schijnt die 'hippiedrug' LSD ook niet zo fijn voor je te zijn, je schijnt ervan te gaan hallucineren.
Of dat goedkope Russische 'krokodil' waarvan de gaten vanzelf in je lijf vallen.
Ik hou mijn hoofd er graag bij en drink af en toe een tripeltje.
Ooit een joint gerookt waarvan ik hartstikke ziek werd (anderen noemden dit 'stoned')
Ik vond er geen reedT aan en van mij hoeft het nooit meer!

necrosis | 18-05-15 | 14:06

@Einde van de Domheid | 18-05-15 | 14:03
*kokhalst*

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 14:04

Ik ben voor, zelf in het verleden ook wel eens een pilletje geslikt met stappen. Het gevoel was geweldig!! De schade is groter als je een hele avond stevig door drinkt. En als de vervuilde pillen zo voorkomen kunnen worden, waarom niet?!

Hollemans | 18-05-15 | 14:04

pluk-87 | 18-05-15 | 14:03
Misschien wel maar wellicht niet!

Einde van de Domheid | 18-05-15 | 14:04

necrosis | 18-05-15 | 13:57

De enige pil die ik neem is mijn dagelijkse bloeddrukverlager en daar laat ik het liever bij...

eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 14:04

@Einde van de Domheid | 18-05-15 | 13:29
Misschien heb ik dè realiteit wel het dichtst benaderd toen ik eens paddo's op had. Mijn punt is dus waarom zou je in nuchtere toestand de realiteit zien en niet wanneer je onder invloed bent van drugs?

pluk-87 | 18-05-15 | 14:03

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 13:57
Nou eigenlijk ge-benkkorthalst!

Einde van de Domheid | 18-05-15 | 14:03

Rot op man! Veel te veel mensen een bad trip zien hebben op 1 of 2 pilletjes van die rotzooi! Daarbuiten ben je de dagen erna volkomen waardeloos voor de maatschappij. Of de pilletjes moeten echt 1/10 e zijn van wat ze vroegâh in de late jaren '90 waren. Vraag me überhaupt af waar het goedpraten van deze typhuspillen tegenwoordig vandaan komt! De jeugd lijkt het veel meer te gebruiken als in mijn tijd.. Mensen worden f*cking labiel in hun gedragingen. Kan de knuffelkant opvallen, maar ook een paranoia/ agressieve kant. Dus nee, D66, echt niet. Legaliseer eerst de wiedteelt maar eens..

frankmeister | 18-05-15 | 14:02

@Orange Willem | 18-05-15 | 13:57
Vooral niet voor de buitenkant van je hoofd, of was dat nou Crystal Meth?
(ik ben niet zo thuis in deze materie)

necrosis | 18-05-15 | 14:00

@eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 13:51
Cordon Sanitaire voor Dhimmi66! Zeau. Populistisch momentje ook weer gehad. Fuk Jaberi!

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 13:59

Laten ze eerst maar eens cannabis legaliseren want alleen van de BTW al krijgt de staat honderden miljoenen per jaar binnen. Stroom hoeft niet meer te worden afgetapt en de pliesie kan eindelijk eens doen waar ze voor zijn opgeleid, namelijk boeven vangen. Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 13:59

@KonkyDong | 18-05-15 | 13:29
doen ze ook wel, echter eerst gaan ze og een jaartje razzia's houden om de vraag te laten stijgen om zo de prijs te kunnen laten stijgen.

als de prijs dan op zijn hoogst is, gaan ze het legaliseren en krijgen ze zodoende het meeste geld ervoor.

makkelijker kunnen ze het niet maken, wel oneerlijker.

GekkeDave | 18-05-15 | 13:59

Dit kan enkel lukken als D66 over links gaat regeren, maar gezien de peilingen krijgen we na de eerstvolgende verkiezingen waarschijnlijk D66/VVD/CDA.
Vergeet het maar.

Abject | 18-05-15 | 13:58

Met legalisering van drugs speel je Charles Darwin in de kaart.

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 13:58

@eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 13:51
Met jou kan ik praten.
Pilletje?
(om ontopic te blijven)

necrosis | 18-05-15 | 13:57

@Einde van de Domheid | 18-05-15 | 13:29
U suggereert dat hier redactioneel geperdiept is?

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 13:57

Slecht idee, XTC is niet zo heul goed voor je koppie wanneer dit op regelmatige basis wordt gebruikt. Ik denk dat er genoeg drugs in aanmerking komen om te legaliseren maar XTC, hoe fijn het ook is, niet.

Orange Willem | 18-05-15 | 13:57

Als XTC gebruiker, beter niet.
Het blijft troep en het is gewoon niet goed voor je

niemand specifiek | 18-05-15 | 13:56

@necrosis | 18-05-15 | 13:47
Die moet je dus de rest van je leven blijven gebruiken, ook als je al lang met XTC gestopt bent.
Het helpt gewoon je chemische huishouding in je hersenen om zeep. En ja, alcohol doet dat ook bij overmatig gebruik maar dan hoef je het nog niet allemaal vrij te laten.

sinar2 | 18-05-15 | 13:55


Lazer op met je D666 petitie
alsof we nog niet genoeg ellende in 0031 hebben, ook lekker belangrijk zo'n linksliberaal onzinnig projectje

Tobi | 18-05-15 | 13:55

Drugs werken niet, echt niet!

mad love is coming | 18-05-15 | 13:55

Je naam eronder zetten... hoe weet ik dat mijn naam nooit naar buiten komt? Ik wacht wel even af.

MiGi | 18-05-15 | 13:52

Voor de landverraders van Duivel666 zijn de referenda slechts van toepassing als het hen toevallig zo uitkomt. En verder: fuck het miezerige mannetje Alexander Pechtold, opdat hij en zijn nageslacht iedere dag door duizend maal duizend IJslandse ijsvogels ondergescheten moge worden!

eerstneukendanpraten | 18-05-15 | 13:51

@Satria | 18-05-15 | 13:45
Ik hoorde iets over Aceton.
Maar heb geen idee of ze dat gebruiken bij de productie, of dat het 'restafval' is.
Overigens schijnen sommige mensen mijn muzaklinkjes beter te trekken na een pilletje....
*gnehehe*

necrosis | 18-05-15 | 13:50

@De Libertariër | 18-05-15 | 13:45
Het pure libertarisme gaat me te ver, maar ik vind het altijd bijzonder interessant om een libertarisch gezichtspunt te lezen. Wie weet ga ik ooit nog wel eens LP stemmen, want een libertarisch geluid in de TK lijkt me prachtig. Dank voor uw bijdragen.

Kees Maf | 18-05-15 | 13:49

@sinar2 | 18-05-15 | 13:43
Dan neem je een dag later toch een paar Seroxat tabletten?

necrosis | 18-05-15 | 13:47

In de jaren '90 heb ik met wat van die gabbers te maken gehad. Aardige gasten hoor, daar niet van. Gingen in het weekend feesten en aan de pillen, en hadden topt en met woensdag nodig om weer enigszins normaal te worden. Graatmager.

Nee, XTC legaliseren lijkt me een prima idee want het is prima spul. Not.

Kees Maf | 18-05-15 | 13:46

Wat een schattig en grenzeloos naïef initiatiefje!
.
Geen schijn van kans natuurlijk, dat bovendien helemaal niets aan het probleem oplost. Het probleem hier is dat een heel klein groepje mensen (politici) de gewapende macht heeft om de rest van de samenleving haar wil op te leggen. Dan kun je natuurlijk wel allemaal petities op gaan zetten om een opgedrongen verbod ongedaan te maken, maar de houders van staatsmacht hebben het verbod natuurlijk niet voor niets in de eerste plaats illegitiem afgedwongen.
.
Het gaat de mensjes binnen de overheid geen flikker aan wat u produceert of in uw lijf stopt. Wenst u daar wat aan te doen dan gaat u natuurlijk niet smeken bij uw illegitieme heersers of stofje a of b alsjeblieft een uitzondering mag krijgen (as if u die krijgt), maar ontneemt u de Staat de macht om dit af te dwingen...
.
De Staat is ook hier het probleem. En dus niet de oplossing. De enige oplossing is bevoegdheid afnemen van de Staat.

De Libertariër | 18-05-15 | 13:45

Als D'66 vóór is, ben IK tegen!
Ik vertrouw die Eurofielen niet!

necrosis | 18-05-15 | 13:45

dat de slikkers maar beseffen dat ze mede verantwoordelijk zijn voor de milieudelicten die de snelle sjonnies begaan om aan de vraag te voldoen. enorm smerig spul wat ze in de natuur pleuren.
als je niet leuk van jezelf bent helpt een pilletje ook niet echt.

Satria | 18-05-15 | 13:45

Maar je moedigt drugsgebruik natuurlijk wél aan met legalisering. Als legaliseert, maak je gebruik eenvoudigweg salonfähiger. Natuurlijk valt er wel iets voor legalisering te zeggen vanwege de veiligheid, maar je verlaagt de drempel er wel mee, laten we daar wel eerlijk over zijn en dat aspect meenemen in de afweging.
En zoals hierboven gezegd, laten we niet doen of drugs onschuldig zijn, ook niet XTC.

Lewis | 18-05-15 | 13:44

Ik pas even.

Kamervraag | 18-05-15 | 13:44

Bij gebruik op langere termijn krijg je een chronisch serotonine tekort. Reken dan alvast maar op meer treinspringers

sinar2 | 18-05-15 | 13:43

-weggejorist-

turkoman 2.0 | 18-05-15 | 13:42

Sowieso moet je alle drugs legaliseren. Je kan ervan dood gaan als je teveel neemt, en sommige soorten zijn op zichzelf al (heel) ongezond. Door alle drugs te legaliseren zullen er meer mensen overlijden door het gebruik ervan. Dit klinkt misschien naar, maar dat is het niet. Dit zou namelijk goed zijn voor de evolutie van de mens. Op deze manier kunnen we domme mensen die niet eens met drugs overweg kunnen uit de samenleving verwijderen. Zo zullen uiteindelijk alleen de wat slimmere mensen overblijven.
-
Xtc in het bijzonder is een zeer ongevaarlijke drug. Een paar keer per jaar nog niet eens een heel pilletje op een avond, het kan echt geen kwaad. Een avondje flink zuipen tot je dronken wordt is een véél grotere aanslag op je lichaam. Het gevaar aan xtc momenteel is het gebrek aan controle omdat het nu 'ondergronds' geproduceerd moet worden. Je weet gewoon niet wat erin zit. Het andere gevaar is mensen hun eigen domheid. Gewoon genoeg drinken (geen alcohol, en ook niet teveel), en niet meer gaan slikken omdat je nog niks voelt. Ik ben ook altijd erg benieuwd naar het verhaal erachter als je hoort dat iemand is overleden aan xtc. Hoeveel had diegene dan geslikt? Had ie diegene tussendoor af en toe even wat water gedronken? ect. Dat krijgen we altijd niette horen.

vindead | 18-05-15 | 13:40

XTC doden komen niet door vervuilde drugs. De drugs zijn prima. Het probleem is oververhitting en watervergiftiging. Die bijwerkingen legaliseer je niet weg.

Vula | 18-05-15 | 13:39

De grap is dat alle gebruikers het voor zichzelf goedpraten op den duur echt nog denken dat een sinaasappelsapje wonderen doet.
Zo zelfs Geenstijl..

skeel | 18-05-15 | 13:37

Buiten dat pillenslikkers vaak veel minder irritant zijn op feestjes dan alcoholies volgegoten lui, doe ik niet mee.

Drugs is voor watjes.

Driewerf Hoezee | 18-05-15 | 13:37

of het nou echt allemaal zo onschuldig is...
jackindeboxstift | 18-05-15 | 13:29
Da's het punt niet. We hoeven niet alle niet onschuldige dingen te verbieden, alcohol, frietjes met en nicotine zijn ook niet bepaald onschuldig. Zorg voor goede en eerlijke voorlichting en help probleemgevallen.

mrfreeze | 18-05-15 | 13:36

Kan je beter LSD legaliseren. Stuk veiliger op gebied van O.D. factor.

TTimoNN | 18-05-15 | 13:35

Legaliseer dan alle drugs... Beter voor de kwaliteit, kunnen de prijzen ook naar beneden, iedereen blij. Tijdens de vakantie doen de Mw. en ik wel eens "wat" en dat is best lekker, zo'n 1 keertje per jaar.

Trouwens, voor wie een half uurtje over heeft, hier de referentie:
www.youtube.com/watch?v=VKtgWx6e0hs

Dhr. de Wit | 18-05-15 | 13:33

ik hou het wel bij een jonko.
been there, done that, x is voor gabbers.

uncle john | 18-05-15 | 13:32

Enige punt van Dictatuur'66 waar ProAsfalt zich in kan vinden echter tegelijkertijd is dat in contradictio met het algemene beleid van Dictatuur'66 daar zij Koninkrijk der Nederlanden willen uitverkopen aan de EUSSR.

Dan rijst al snel de vraag: gaat de EUSSR Drugs uit het wetboek van strafrecht halen?

Antwoord: Neen, want de Fransen zijn tegen, en Frankrijks wil is wet.

Jammer, hebben we voor niets Napoleon uit Nederland geschopt.

ProAsfalt | 18-05-15 | 13:31

D66 heeft de afgelopen jaren bij het kabinet op schoot gezeten en toen kon het niet geregeld worden. Waarom zou het nu wel gaan lukken?

Duifmans | 18-05-15 | 13:30

Legaliseer dan eerst wiet...

KonkyDong | 18-05-15 | 13:29

heb het een tijdje gebruikt en zwaar depri geworden. serotonine tekort van heb ik jou daar. dus of het nou echt allemaal zo onschuldig is...

jackindeboxstift | 18-05-15 | 13:29

Hallo, Hallo? HALLO? Ho, eens.... ST... OOOOPPPPP!
Als jullie drugs legaal willen hebben, daar is niets aan te doen....
Maar een tekst van William Blake gebruiken!!!
En dan ook nog XTC gebruik te associëren met 'opening the doors of perception', tja, dan juulparadijs je wel de hele plank mis!!
De ervaring via drugs is dus juist NIET de realiteit, de waargenomen realiteit is dus niet dè realiteit.
Snel terug naar de redactietafel vrienden!

Einde van de Domheid | 18-05-15 | 13:29

MDMANEE.

Zwitsallevengevoel | 18-05-15 | 13:25

Getekend! Als alcohol legaal is waarom deze drugs dan niet. Overigens ben ik een beetje huiverig voor het gevolg als onze roverheid de drugs gaat reguleren. Dat word weer een puinbak aan regeltjes en accijns.

Balletje Mayo | 18-05-15 | 13:25

Begrijp ik het goed dat je met XTC op iedereen lief gaat vinden en dus ook een of andere profeet?

McMarx | 18-05-15 | 13:24

Baas in eigen buik!

Rest In Privacy | 18-05-15 | 13:22

Goed initiatief, recht op eigen roes!

mrfreeze | 18-05-15 | 13:21

Druggebruik onder direct toezicht. Dat zou in bepaalde gevallen wel een uitkomst zijn. Bijvoorbeeld LSD en XTC.

Godsammekraken | 18-05-15 | 13:21

Allemaal doen! Mensen kunnen zelf wel beslissen of ze dat willen..

NogSteedsNiet | 18-05-15 | 13:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken