Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marco Kroon: 'Ik pis voor niemand in mijn broek'

Wildplasser des Vaderlands voor het hekje

Het Belangrijkste Plasje Van De Eeuw krijgt vandaag een vervolg in de militaire politierechtbank. Ridder Marco Kroon moest nodig tijdens carnaval en dat was precies de stok die Defensie nodig had om hun eigen held mee terug zijn hok in te slaan. Zijn arrestatie liep uit de hand en nou wordt Kroon vandaag vervolgd voor het geven van een kopstoot in het gezicht van een inspecteur van de politie, het "plegen van schennis" door met zijn ontbloot geslachtsdeel naar een vrouwelijke agent te zwaaien, en het opsteken van zijn middelvinger tegen een derde agent. Omdat het carnaval was en ook ridders tijdens carnaval wel eens een potje bier lusten, weet Marco allemaal niet precies meer hoe en wat. Voer voor piskijkers dus. Livetweets van Saskia Belleman na de breek.
UPDATE: Nu met video (van het OM).
UPDATE: OM eist 100 uur taakstraf. TERWIJL MARCO KROON HEEFT AL GENOEG TAKEN UITGEVOERD VOOR NEDERLAND.

Reaguursels

Inloggen

Ik voel een nieuwe carnavalshit opkomen!

Parelzwijn | 26-11-19 | 03:22

Gelukkig kan ik thuis gewoon naar het toilet, je zou het nog in de broek doen van het lachen over de plastische omschrijvingen van het formidabele pleidooi van Mr. Knoops!

Jan, Leiden | 25-11-19 | 21:10

Die politieagent zegt ''we filmen zelf ook'' Dan graag de beelden want dit lijkt nergens op. En met we bedoelt het in dit geval meerfout.

Aldus de woordvoerder; ''Ladies and gentlemen, we've got him.

Kroon - pisfout
OM - vervolgfout
Pliesie - Schennis, fuck you ohohoh vanwaar de handboeien voor de kopstoot. Maar ja ik lees er waren boa's bij, dan zowiezo fout

InSight | 25-11-19 | 20:50

Tsjaa, Kroon is geen wethouder én niet van GroenLinks, en die Willems Orde 4e klasse zal bij 't OM ook wel als een rooie lap op een stier werken.

Vesta | 25-11-19 | 19:34

We hebben helden zoals Kroon nodig om over de hele wereld de hete kolen uit het vuur te halen... dat ze iets minder functioneren in de NL burgeromgeving wil ik wel op de koop toenemen.

En waar hebben we het uiteindelijk over... een plas... rechtvaardig dat de arrestatie van een held door maar liefst 3 agenten? Dit bezien vind ik die kopstoot eigenlijk wel proportioneel geweld.

Grapevine | 25-11-19 | 19:28

Al pist Marco Kroon alles en iedereen omver, het blijft een HELD.

oakmont | 25-11-19 | 19:15

Knoops begint te behoren tot de categorie cliënt nablaten;niet doen Knoops;dat was gewoon een kopstoot. En dus ook Marco: niet doen joh en anders gewoon je verantwoordelijkheid daarvoor nemen als een eervol mens.

Troumoetblijcken | 25-11-19 | 18:10 | 2

Knoops is een held. Jij een Zwitsal

Sprinkhaan | 25-11-19 | 18:27

Schandalig dat een zaak als deze gewoon door kan gaan. Ridder Kroon had best een beetje ontzien kunnen worden, gezien zijn staat van dienst en wat hij heeft meegemaakt. En anders was het maar omdat zo'n beetje iedereen en zijn mohammedaanse moeder ontzien wordt, van suikerspiegel chauffeurs tot verwarde niet nader gespecificeerde mannen.

Daarnaast vraag ik me af of een BOA zijn vrouw zomaar mocht belemmeren in het verzamelen van videografisch bewijsmateriaal en haar telefoon in beslag mocht nemen, om wie weet op welke manier met dat bewijsmateriaal te knoeien. De Nederlandsche overheid is namelijk - zoals als bekend mag worden verondersteld - niet zo handig met fotorolletjes.

Chuck the plant | 25-11-19 | 17:54 | 1

Ja laten we de wet lekker niet gelden voor zo'n gast. Flikker toch op.

De Eierbal | 25-11-19 | 19:02

Geef deze Yuri van Gelder afdeling Defensie a.u.b. geen platform GeenStijl. Meneer had w.m.b. zijn onderscheiding moeten inleveren toen er harddrugs werden aangetroffen in zijn zuipkeet!

Alfred1977 | 25-11-19 | 17:49

Men moet niet raar opkijken als veteranen vaak in de war zijn en rare dingen doen. Sommigen kunnen er prima mee omgaan. Anderen plegen zelfmoord. Weer anderen raken aan de drugs en drank. Wat weer gevolgen heeft. Men moet nooit onderschatten wat deze mensen hebben meegemaakt. Ergens tragisch maar ik weet zeker dat Ridder Kroon een held was.

Theodorus.Goldbach | 25-11-19 | 17:40

Je kunt dus onder het oog van camera's helemaal de tyfus worden geslagen en dan mag je een week later aangifte doen nadat de beelden al zijn gewist. Maar wildplasssers, daar duiken ze dus met drie agenten tegelijk bovenop begrijp ik. sLogisch natuurlijk.

Sans Comique | 25-11-19 | 17:31

Ze voeren al jaren een hetze tegen Marco Kroon.
Zodra hij een scheet laat, of moet pissen, staan er Politie-mensen omheen -
heel toevallig ......

Marco Kroon is een 'geridderd' held. Die moet je in ere houden.

Cool Pete | 25-11-19 | 17:30 | 2

Precies! Zoveel hebben we die namelijk niet, hier in het laffe Nederland.

Chuck the plant | 25-11-19 | 17:55

Die agenten en boa's waren ook graag een echte held geweest. dat kan niet iedereen zijn, en daarom zijn ze jaloers op Marco Kroon. Ik wil wel, maar ik kan niet......

AdPatat1960 | 25-11-19 | 19:23

Wat een ongelooflijk hypocriet gelul hier! Oorlogsheld of niet, je blijft met je pisvingers (pishoofd) van hulpverleners af. En als je door een biertje teveel, S5 gedrag gaat vertonen moet je niet drinken. Marco gedroeg zich op dat moment als een lul en dat weet hij zelf ook. Het is echter slechts een momentopname. Ik heb diep respect voor deze man die op vele andere momenten zijn leven heeft gewaagd. Marco, je was heel even een lul maar voor altijd een held. Bedankt.

zephyr1100 | 25-11-19 | 16:52

Oh Heer, geef ons gedegen politieopleidingen (en keiharde toelatingsnormen).

bisbisbis | 25-11-19 | 16:23

"OM eist 100 uur taakstraf."
.
Nou, laat meneer Kroon die maar uitzitten als bewaker op de asielbussen van en naar Ter Apel. Gepast geweld wordt aangemoe..., pardon, is toegestaan.

Graaisnaaiert | 25-11-19 | 16:23

En zo gaan we dus in dit land om met mensen die we zouden moeten koesteren.
Kleinzielige, kleinburgerlijke, laffe, afgunstige bange, domme kut machtswellustelingen die zonder ballen, humor en levenslust hun tijd uitzitten.
Jammer dat (als het zo zou zijn) hij het bij een kopstoot heeft gelaten.

pleemobiel | 25-11-19 | 16:14 | 1

Marco Kroon deze held zou onze volgende premier moeten zijn.

rotator | 26-11-19 | 12:39

Laat Kroon gewoon met rust joh! Wie werpe de eerste steen zonder zonde?! Marco is een held en zal dat ook altijd blijven, pfff wildplassen...kopstoot...pfff kinderachtig....pfff het boeit mij niet, hij is een held en zal dat altijd blijven, ik zal altijd buigen voor mensen zoals Marco Kroon! Wat hij ook doet (behalve iets met kinderen boeeeee, dán aan de hoogste boom) hij kan bij mij geen kwaad doen.

Polly1 | 25-11-19 | 16:02 | 1

Die heeft in actieve dienst teveel meegemaakt om nog normaal in de burgermaatschappij te functioneren. Een baan voor het leven bij defensie zou ideaal voor hem zijn, desnoods als instructeur, maar in de burgermaatschappij gaat die man kapot, als ik het een beetje inschat.

Graaisnaaiert | 25-11-19 | 16:25

Die agenten moeten zich kapot schamen. Marco Kroon is een held. Punt. Die mag als hij dronken is met carnaval gewoon van de kerktoren pissen als hij daar zin in heeft.

fender06 | 25-11-19 | 15:51 | 1

Echt he! van links naar rechts......

Polly1 | 25-11-19 | 16:03

Gezien andere berichtgeving: Als Marco nou gauw even lid wordt van groenlinks, dan berust het allemaal op een misverstand.

TheEgg | 25-11-19 | 15:38

Ik geloof best dat Marco Kroon gepest wordt door die BOA en dat ze de pik op 'm hebben en dat ze met carnaval wel erg kortzichtig zijn en dat er inderdaad 4000 andere Oeteldonkers hetzelfde deden en dat en dat en dat en dat.
Maar je kunt toch niet ontkennen dat dit gewoon een kopstoot is? Kom nou toch. Ben een vent en accepteer die straf.

Draak uit Brabant | 25-11-19 | 15:34

Kroon had ook nog last van zijn prostaat sinds die onfortuinlijke ontmoeting met het dienstwapen van zijn ontvoerder in Afghanistan.

Beste_Landgenoten | 25-11-19 | 15:32 | 1

tsja en jij wéét het he!? ?Was je erbij?

Polly1 | 25-11-19 | 16:05

Dus uitgerekend de boa die het al op hem gemunt had toen hij zijn kroeg nog had mocht de beelden selecteren.
In de beelden is geknipt. Waarom? Laat de rechter gewoon alles zien wat er is.

Ik heb ook eens met een boa uit Den Bosch te maken gehad.
Leugenachtige gefrustreerde bonnenschrijver zonder rede.
Ik kreeg naderhand gelijk. Daarvoor moet je dan wel eerst veel moeite doen. Maar dat betekent natuurlijk geen ontslag voor zo'n hufter.
Ik vraag me af of het hier dezelfde man betreft.

Bij een agent die zegt "Daar gaat je Willems Orde" krijg ik sterk het gevoel van machtsmisbruik.
Als je een bloedneus krijgt door een kopstoot en je bril staat nog gewoon recht op je neus is dat uitzonderlijk.

Ongetwijfeld is een dronken Marco Kroon een ontzettende onuitstaanbare praatjesmaker.
Maar een agente die een schadeclaim indient omdat ze zijn dik worstje heeft gezien is gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.
Het dossier dikker aan het maken met gebakken lucht.

Nu wordt er 100 uur taakstraf geëist. Net genoeg om de man's carrière om zeep te helpen. Is dit allemaal nodig?
Was een nachtje ontnuchteren en afkoelen niet genoeg?

Ben-Bataaf | 25-11-19 | 15:29

Een beetje goede commando gebruikt het terrein. Oftewel lekker plassen in de bosjes zonder dat het in de gaten loopt?

King of the Oneliner | 25-11-19 | 15:15

Kopstoot uitdelen aan een agent. 100 uur werkstraf.
Weten we ook weer waarom er geen enkel respect voor de politie meer is.
Die tokkie had gewoon de bak in gemoeten.

Superior Bastard | 25-11-19 | 15:09 | 1

Kroon had 'm dus beter in zijn bakkes kunnen fluimen. Daarvoor bedraagt de boete 150 euro. Niet dat ik dat goedkeur overigens; dat is echt zo goor en laag-bij-de-gronds.

Toos Bevergeil | 25-11-19 | 16:51

Iedereen (inclusief rechter) ziet dat het een kopzettelijke stoot was. Iedereen ziet ook dat deze kerel voor een dronken straat akkefietje zonder noemenswaardig kwade gevolgen (al) veel te hard aangepakt is (zowel destijds als erna via media), om ontslag en verlies van Willemsorde te verantwoorden. Iets met proportioneel en zo.

Dus, ik zal vast even de uitspraak verklappen; foei voor het wildplassen en openbare dronkenschap, voor daaruit voortvloeiend gedrag vrijspraak want al genoeg gestraft.

dopinie | 25-11-19 | 15:08 | 2

U plempt zonder te lezen?

Superior Bastard | 25-11-19 | 15:10

@Superior Bastard | 25-11-19 | 15:10: U leest zonder te begrijpen? Er is tot dusver slechts een eis; geen uitspraak.

dopinie | 25-11-19 | 15:27

Ik heb al eens eerder zo een politie mevrouw tegen een wildplasser “ afknijpen” horen brullen. Ik weet niet hoe dat in een politiemevrouwen vagijn werkt maar als de plas loopt is stoppen niet altijd een optie. Wacht tot de man klaar is en slinger hem dan op de bon.
Geen escalatie, geen zicht op de Duitse Helm... gewoon professioneel , je weet toch.

Drkildare | 25-11-19 | 14:43

Ik hoorde net een geluidsfragment waar kroon. De vermoorde onschuld speelde en iedereen kon horen hoe hij slecht acteerde. Ik zou heb geen kopstoot gegeven zegt die pislul doodleuk. Hij is een doorgesnoven zuiplap die schijt heeft aan alles en iedereen. Ik de held zou dat nooit doen. Boehoehoe. Arme stakker ik hoop dat hij een douw krijgt.

Veel Vaak | 25-11-19 | 14:38

Een echte Bossche tokkie.

LJBrinkhorst | 25-11-19 | 14:33

Triest dat Kroon zich in deze situatie heeft gewerkt, en minstens zo triest van die dienders die huilie huilie doen over iets wat amper iets voor stelt. Als je dit afzet tegen het echte dagelijkse geweld tegen dienders dan doet dit eerder kwaad dan goed voor hun zaak.

Lafayette | 25-11-19 | 14:20

Dit is Nederland op zijn kleinst. Was het een Nederlandse BOA die het leuk vond dat het zijn oorkonde koste?

i-Wonder | 25-11-19 | 13:54
-weggejorist-
Raspatat | 25-11-19 | 13:53

wat een ongelofelijk zielige vertoning van al deze figuren die hier een rol in spelen. Ontluisterend voor iedereen. Je zult er maar bij betrokken zijn, in welke rol dan ook. Soms vraag je je af of dit land gek geworden is maar meestal weet je het wel zeker.

jan-lul-de-behanger | 25-11-19 | 13:49
-weggejorist-
Raspatat | 25-11-19 | 13:46

Kom op Marco, niet zeuren.
Je plasmomenten managen is je eigen verantwoordelijkheid.
En als je dan wild gesnapt wordt, gewoon accepteren en niet moeilijk doen.
"Sorry" kan hier prima.
.
Aggressie is voor op het slagveld.
Waarvoor oprecht hartelijk dank nog voor je hulp.

hotmint | 25-11-19 | 13:40


Als ik Kroon was piste ik ze in de schoenen dat stelletje zwamdozen.
Hij is en blijft voor mij een held.

jufrouw theelepeltje | 25-11-19 | 12:45

Kroon blijft een held.

Ray69 | 25-11-19 | 12:39 | 3

Of een fantast.

Patrick_W | 25-11-19 | 12:43

@Patrick_W | 25-11-19 | 12:43: Die Willems orde heeft hij voor fantaseren gekregen natuurlijk.... Toetsenbordridder gaat echte helden de maat nemen.

bijna_raak | 25-11-19 | 13:22

@bijna_raak | 25-11-19 | 13:22: Ik doelde meer op zijn ontvoering en verkrachtingsverhaal en op het doodschieten van een mishandelaar, waar geen enkel bewijs van is gevonden.
En echte helden hebben respect voor het gezag.

Patrick_W | 25-11-19 | 15:48

Beetje triest laat die kerel ook een feestje vieren. Al heb ik niets met Carnaval vierende proleten, maar deze kerel vind ik wel ok.

Pluisbaard | 25-11-19 | 12:31 | 1

Dat is ook zo, maar als je dan iets doet dat niet mag (wildplassen in de stad) en je wordt gesnapt moet je ook de consequentie van een boete betalen. Die kun je best betalen, dus zeik niet zo.
Er zijn plekken in de stad waar op zo'n avond een paar honderd man tegen de gevel staat te zeiken. Daar word je niet blij van.
Onder mijn studentenappartement in de stad werd elke donderdag/vrijdag/zaterdag ook alles ondergezeken, gescheten, gespoten, in brand gestoken of omgegooid want 'alcohol'. Daar zijn de nodige pakken kwark, melk en tot kwark verworden melk het raam uitgevlogen.

Draak uit Brabant | 25-11-19 | 15:39
-weggejorist-
priks | 25-11-19 | 12:30

Volstrekt commando onwaardig wat een idioot is dit zeg zegt tijdens rechtszaak kopstoot was een reflex naar aanleiding van handboeien... man man

aardv@rk | 25-11-19 | 12:30 | 1

Daarvoor is het een commando. Zo vaak getraind dat verdediginshandelingen automatisch gaan. Een reflex dus.

Mariolo | 25-11-19 | 12:48

Prachtig verslag van Saskia. Het sprookje van de rechtzaak tegen de verlichte zebra en de plassende kikker. Agente in schok van het lulletje van Marco. Maar wat gebeurt er dan als ze smorgens het politiebureau binnen stapt.

Therapietje | 25-11-19 | 11:49

Voor mij blijft Marco Kroon een held. Marco van Basten niet.

Schuldenbrau | 25-11-19 | 11:28 | 3

Van Basten ook. Moest lachen om een commentaar op Twitter onder een boze reactie van die Duitsers om de woorden van Von Basten. Iemand schreef (in het Engels weliswaar) "Don't worry Germans, we'll put Marco on the next train and hand him over to you just like we did with all the others" (of woorden van gelijke strekking). Humor met meteen een kritische noot naar "ons" zelf. Als De Boer zo gereageerd had naast Marco, dan was er helemaal geen kritiek op Von Basten geweest. Kraay jr. had het over "Ab und zu Druck machen" en "Jawohl" dus bij Von Basten ging gewoon even een luikje open en die riep maar wat. Kan gebeuren. Blijft een held ... 2-1 ... vlak voor tijd (halve finale 1988) tegen de Duitsers.

Watching the Wheels | 25-11-19 | 11:41

@Watching the Wheels | 25-11-19 | 11:41:

aardv@rk | 25-11-19 | 12:32

@aardv@rk | 25-11-19 | 12:32: moet staan Marco van Basten juist wel alleen jammer dat hij zijn excuses aanbood dit is correct ik wordt hier misselijk van Marco Kroon is een een geflipte commando niets meer en niets minder ik begrijp alleen niet dat hij officier is (nog steeds).. dit is mijn uitspraak hier moet u het mee doen..!

aardv@rk | 25-11-19 | 12:36

Alcohol in de man... Hersens in de kan.

DeKussendeWielrenner | 25-11-19 | 11:20

Laat het maar aan de media over om hem te slopen, dat doen ze goed.
Over media gesproken, gisteren in Nieuwsuur een NOS verslaggever in Iran vragend aan een man in de straat: Het is toch wel aan de Amerikanen dat jullie zo afgeknepen worden met die sancties en jullie arm maken, man: is goed voor Iran, worden we zelfvoorzienend van, je moet bij de achterlijken zijn die de hele dag bidden, met andere woorden, NOS vraag aan je doelgroep!

lanexx | 25-11-19 | 11:17 | 1

Als ze een kans krijgen om vreselijk te deugen dan zullen ze erop springen.

bijna_raak | 25-11-19 | 13:24

Ik begrijp wel dat politie en OM nergens tijd voor hebben. Dit circus heeft voorrang, samen met de vervolging van Wilders. Agenten die beledigd zijn. Werkelijk, laat eens wat eelt op je ziel groeien of wordt geen agent.

Het zal wel dat dhr. Kroon niet altijd even prettig is. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij in Afghanistan heeft gedaan wat hij heeft gedaan.

El Rico Grande | 25-11-19 | 11:07

Bijzonder dat de politie wel tijd heeft om iemand op de bon te slingeren als hij een plasje doet.
Laat die vent met rust. Zeikers.

donkieshot | 25-11-19 | 11:04

Ik heb mij altijd afgevraagd waarop een man als Kroon zou stemmen....

Roadblock | 25-11-19 | 11:03

Marco past niet in het ideaalplaatje van de "elite", een soort Trump zeg maar, daarom gaan ze net zo lang door tot hij stuk is.

Rationa | 25-11-19 | 10:53 | 5

Wat een martelaar is die Kroon toch. Vechtend tegen de militaire "elite" en de "elite" in Nederland die hem niet in het standaardplaatje van militair vinden passen. Hoe durft de "elite" iemand met coke op de borstharen en een taser in z'n zak te veroordelen. En dan nu ook nog eens aangepakt voor wildpissen! Groot gelijk dat die agent een kopstoot kreeg. Hoe durfde hij Marco Kroon, de held van de simpele man en het "vrije volk", aan te spreken op wildplassen. Dat doe je alleen bij "normale" burgers. Kroon is immers de status van burger compleet ontheven.

Straatsoldaat | 25-11-19 | 11:10

@Straatsoldaat | 25-11-19 | 11:10: Ja als Arno Wellens mishandeld wordt met getuigen en dader naam en toenaam gaat de politie niet verder onderzoeken..... Dader is immers niet de juiste doelgroep. Witte daders moeten we hebben anders is het geen misdaad.

bijna_raak | 25-11-19 | 13:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ridder Jan van Swaffelaar is blijkbaar een exhibitionist.

oldandwise | 25-11-19 | 10:49 | 3

Oh, u pist zonder hem te voorschijn te halen. Wat goed.

Roadblock | 25-11-19 | 10:56

10 minuten plaspauze is nog het meest hilarische aan deze rechtzaak. Wat een gezeik.

Therapietje | 25-11-19 | 10:49

Nederland in de selectieve status van Madurodam. Rechtspraak is dan al bekend voordat de zitting is afgelopen.
Zo eindigen ook alle ontslagzaken... in het voordeel van de werknemer, de rechter vindt dat hij beschermend moet optreden.

hollandsevluchteling | 25-11-19 | 10:48

Verwarde mannen hebben de grootste aanspraak op privacy en respect in onze rechtsstaat. Tenzij de verwarde man militair, blank en onderscheiden is.

De nuance zal iedereen duidelijk zijn die de kronkels van Deug in onze multiKul volgt. Heeft onze Deugende koning zijn lintje en medallie al teruggevorderd?

Over repsect gesproken: zijn "onze isis jongens" al bevrijdt uit de buitenlandse kampen en opgevangen in een sociale huurwoning. Met een Deugende hoogopgeleide p.p. voor de nazorg. Dat laatste ter voorkoming van "radicalisering".

Jan Passant mk2 | 25-11-19 | 10:48 | 2

Neen. De Duitse rechters hebben besloten dat de IS vrouwen en kinderen opgehaald moeten worden. Nederland daarentegen hoeft dat niet (meer). Dat stukje Duitse historie moet dus nog best gevoelig liggen bij die rechters.

Koekkeloere | 25-11-19 | 11:03

Zou het niet eens handig zijn dat honderd van die afgetrainde gasten onder leiding van centurion Marco eens elk weekend een stad zouden zuiveren van kopschoppend en stelend tuig? En hier en daar nog een drugsmaffiabaasje meepikken als bijvangst? Als ze in mijn tuin komen pissen krijgen ze pils toe!

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:46

"Hij is klein in slappe toestand.”
Lekker is dat. Nou weet heel Nederland dat Marco een klein piemeltje heeft.
Ik kan me voorstellen dat Marco zich nu heel erg lullig voelt.
Als ik Marco was, zou ik emigreren als dit achter de rug is.

VanBukkem | 25-11-19 | 10:46 | 2

U staat natuurlijk altijd met een stijve harry te plassen?

Roadblock | 25-11-19 | 10:59

Seinfeld: Shrinkage!

Pluisbaard | 25-11-19 | 12:32

Hier zijn we dus echt capaciteit aan het besteden in dit land? Als het kraantje eenmaal open gaat dan gaat die meestal zo maar meer dicht. Laat die man ff uitpissen en slinger hem op de bon daarna.

jip_86 | 25-11-19 | 10:45 | 1

Helemaal waar, vreemd dat die agenten dat niet snappen.

3*links=rechts | 25-11-19 | 11:10

@politie @OM Ga lekker echte boeven vangen! Speeltip 1: Kijk eerst eens een aflevering van Opsporing Verzocht.

benjeallanggek | 25-11-19 | 10:44

In andere landen, zoals in het VK, weten ze alláng dat oorlogshelden niet braaf in het gareel lopen en excentriek, ja zelfs: knettergek kunnen zijn. Juist omdat die mensen op enig moment niet in het gareel liepen (lees: niet zoals de rest van het peloton onder vuur in een greppel lagen te bidden) zijn ze daarin bevestigd - sterker nog: bij behoefte aan 'helden' geven wij ze onderscheidingen. En alleen in kop-maaiveld Nederland moeten ze zich vervolgens 'aanpassen'aan de treurige middelmaat en de sleur van het bestaan. En als dat niet lukt, dan trachten wij de afgang van het koningshuis te vermijden en vluchten wij naar voren - door de volgende ontvanger van de MWO een keurige aangepaste, stabiele vent te laten zijn (- die wij vervolgens op een zijspoor zetten als potentiëel 'veiligheidsrisico' omdat hij een Servisch-Zweedse echtgenote heeft... dus: tóch weer niet aangepast aan de grauwheid van de vigerende mediocratie...)

bisbisbis | 25-11-19 | 10:35 | 1

De Militaire Willemsorde zorgt sowieso voor einde actieve gedeelte van je loopbaan, want men kan het zich niet veroorloven dat je als drager afgeschoten wordt.

Roadblock | 25-11-19 | 11:01

Komt er nu verscherpte controle tijdens carnaval op alle wildplassers? Dan gaat controle op 100 km/h op de snelweg zeker niet lukken.

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:35

Deze tijger wilde een kopje geven aan die stoot in uniform echter in de war (oorlog(dank Urbanus)) bakende hij zijn territorium af, met alle gevolgen etc....

cat22 | 25-11-19 | 10:34

Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen.

RickRD | 25-11-19 | 10:34

Je traint een 'machine' om te vechten, en waar nodig te moorden zonder vragen achteraf.

Deze 'machine' heeft zijn taken volbracht en mag stoppen met zijn functie of met pensioen.

Verwacht je dan nu van deze 'machine' het zelfde gedrag als een bibliothecaresse of een advocaat?

Fout is fout, en dat moet absoluut bestraft worden, maar man man man, laat dit alsjeblieft uit de media, want dat maakt het alleen maar erger en de machine meer 'gefrustreerd' ...

FLP_du_Stok | 25-11-19 | 10:28 | 2

Dit doet mij een beetje denken aan de zaak Rambo. En we weten allemaal hoe het met die agenten is afgelopen.
Deze agenten mogen van geluk spreken dat Marco niet door het lint is gegaan.

VanBukkem | 25-11-19 | 10:35

@VanBukkem | 25-11-19 | 10:35: Als Marco agenten heeft mishandeld (wat ik direct geloof), dan moet die beste man daar zijn straf voor krijgen, omdat zeker hij, als getrainde 'machine' ... beter zou moeten weten.

Maar kanonnen, die media aandacht ... Eerst hemelen ze een moord/vecht machine op en nu komt de media er achter de ware aard van de 'machine'?

Komen ze straks ook nog achter dat er 'culturen' ge-importeert worden die minder, of niet vredelievend zijn? Want naar mijn idee zijn we wat dat betreft al in de blessure tijd beland.

FLP_du_Stok | 25-11-19 | 10:42

Wellicht dat hij samen met Gordon een leuk programma kan maken
Jezus wat een drama queen wees een vent geef toe dat je fout zat en onderga je opgelegde straf
Nu lijkt het wel een naffer die een plofkraak heeft gepleegd en gepakt is

Kappie62 | 25-11-19 | 10:26 | 3

Rare vergelijking wel

Usumani | 25-11-19 | 10:38

malle stagiaire, van de joop?

Jan Passant mk2 | 25-11-19 | 10:56

Ah, u wilt de reaguurders meekrijgen, door het over Naffers te hebben?
Wat doorzichtig.

Roadblock | 25-11-19 | 11:32

De man deugt niet, dat was al duidelijk vanaf het moment dat hij werd voorgedragen voor die fopmedaille: windowdressing voor defensie die een 'held' nodig had om de missie naar Afghanistan op te poetsen.
Maar gelukkig is die missie zelf fantastisch geslaagd, zitten de meisjesschooltjes iedere dag vol leergierige fatima's, wordt elk jaar meer saffraan geoogst, ligt de papaverteelt op z'n gat, is de Taliban een definitief vernietigende slag toegebracht en bloeit de democratie, mede door strenge handhaving door goed getrainde lokale politie-agenten. Marco heeft daar niet voor niets zijn heldendaden verricht en de Nederlandse soldaten zijn niet voor niets gesneuveld.
Toch? TOCH?!

piloot47 | 25-11-19 | 10:26 | 7

"De man deugt niet, dat was al duidelijk vanaf het moment dat hij werd voorgedragen voor die fopmedaille: windowdressing voor defensie die een 'held' nodig had om de missie naar Afghanistan op te poetsen."

Goeie onderbouwing man. Dat jij kennelijk persoonlijk de pik op Marco Kroon hebt speelt natuurlijk geen rol in je mening. Ook het koppelen van de algehele situatie in Afghanistan aan deze zaak is natuurlijk heel logisch en terecht als je toetsenbord commando bent.

Super Vaagstra | 25-11-19 | 10:56

@Super Vaagstra | 25-11-19 | 10:56:
Het op het schild hijsen van Kroon heeft alles te maken met de volledige faal van o.a. Nederland in Afghanistan en de algehele situatie in dat land nu. De man is als rolmodel naar voren geschoven door de regering om nog enige glans te geven aan de mislukte Afghanistanpolitiek. Defensie is er allang achter dat ze de verkeerde man heeft gekozen voor die functie en zit nu met gekromde tenen te kijken naar de vertoning in de rechtszaal.
Ja, het verschijnsel Kroon heeft alles te maken met de algehele situatie in Afghanistan. Volgende keer een 'held' uit Mali. Of hebben ze hun les geleerd bij Defensie en behoeden ze Willem Alexander voor nog zo'n blunder?

piloot47 | 25-11-19 | 11:14

Fopmedaille- Helaas staat alles wat uw daarna zegt in het licht van deze kwalificatie.
U doet in 1 woord honderden militairen te kort.
Jammer, want u produceert in de regel in mijn ogen goede tegels.
Dat defensie een held nodig had ben ik met u eens.
Dat hetgeen waarvoor Kroon die medaille gekregen heeft heldhaftig gedrag was, is ontegenzeggelijk.
Dat ze met Kroon meer gekregen hebben, dan ze wensten is evident.
Maar dat u de hele missie in Afganistan erbij gaat slepen snap ik niet helemaal.

Roadblock | 25-11-19 | 11:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Je suis team Kroon, ik snap wel dat het voor de politie een trofee is. Dit geeft meteen het niveau aan binnen een willekeurig team. Zo we gaan nu even op onze strepen staan bij deze held. Helaas doen ze dat niet bij een groepje bontkraagjes.

pibasso | 25-11-19 | 10:26

Marco is niet handig bezig geweest maar kan me ook niet van de indruk onttrekken dat hij gezocht wordt en uitgedaagd wordt. Hij had daar rekening mee moeten houden. Hij mag van mij zijn Willems Orde houden dat hij die heeft gekregen heeft hier helemaal niets mee te maken.

DerkArie-ut-de-Achte | 25-11-19 | 10:26

En nu schreeuwt die agente, als ze seks heeft met haar man/vriend: "jaaa!!! Marco, neem me, neem me zo hard mogelijk met je nimmer weigerende mannelijkheid."

wijsvinger | 25-11-19 | 10:26

Haha, 10 minuten plaspauze!

Jos Tiebent | 25-11-19 | 10:24

We sturen iemand naar de meest wrede gebieden op de planeet, vragen hem zijn leven in de waagschaal te stellen voor onze veiligheid en geven dan een boete voor plassen waar iedere hond z'n poot op mag tillen. En dat loopt uit op een rechtszaak... Mag ik het zeggen? Knettergek!!

MKBer | 25-11-19 | 10:24

Wat zou Kroon nu vinden van de Dekolonisatie van het Wiskundeonderwijs? Lees het opiniestuk van een warhoofd van Bij1, op de extreemlinkse haat-site Joop punt NL. Ik kwam niet meer bij van lachen.

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:24 | 8

Deze meneer noemt zichzelf trouwens ook cognitief psycholoog, maar welke opleiding hij daarvoor heeft genoten is onduidelijk.

Eierbal-is-fijn | 25-11-19 | 11:12

Wel knap dat die wiskunde-meneer van de Joop in zijn eentje bewijst dat het onderwijs (extreem) links is. Of kan dat wiskundig niet, want dan moeten we daar ook wat aan doen.

benjeallanggek | 25-11-19 | 11:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij "carnaval" ben ik al afgehaakt vanwege plaatsvervangende schaamte. Laat staan welke indruk MK's gedrag achterlaat. Sorry, zuiderlingen.

MickeyGouda | 25-11-19 | 10:24 | 3

Wel eens carnaval gevierd? En toen beviel het niet? Want je drinkt niet?

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:37

Ondanks dat ik als stijve noorderling soms met verbazing zit te kijken, snap ik wel, dat een grote groep Nederlanders heel veel plezier aan Carnaval beleeft.
Verre van mij om daar een waardeoordeel over te geven.
Als ik maar niet mee hoef te hossen :)

Roadblock | 25-11-19 | 11:35

@Kuifje-in-de-EU | 25-11-19 | 10:37:

Een drankje gaat er altijd wel in, maar in groepen mensen ben ik altijd op mijn hoede. Sowieso gedragen de meeste mensen zich in een groep al anders dan één op één en als ze zich dan ook nog kunnen "verschuilen" achter een kostuum zie je vaak de hoognodige remmingen wegvallen. Niet mijn glaasje jenever.

MickeyGouda | 25-11-19 | 12:12

Ik heb het eerder gezegd. 2 agenten zien iemand tijdens een drank en vreemdgaanevenement staan plassen, roepen 2 andere agenten op die daar vervolgens een genante vertoning van maken. Politie Den Bosch, waar zijn jullie mee bezig?

Einde van de Domheid | 25-11-19 | 10:23 | 1

Inderdaad, laat die kerel gewoon een plasje doen. Maar goed scoort wel lekker natuurlijk onder je collega's zo'n zeikverhaal met Marco.

Pluisbaard | 25-11-19 | 12:38

Marco K en van B. zijn deze week aan de beurt. Ja als je wit bent dan wordt de lat erg hoog gelegd in het zgn deugende justitiële apparaat, de dwangmatig heersende moraal. Als Marco K. nu een licht getinte of zwarte zou zijn geweest, wat dan? En stel Marco van B. was een mooie donker gekleurde mijnheer, dan zouden velen gelachen hebben en was het hele voorval nooit zo in het nieuws gekomen, of wel soms? Nou dan.

ecologiste | 25-11-19 | 10:23 | 6

"En stel Marco van B. was een mooie donker gekleurde mijnheer"
Dan waren de aanhoudende agenten waarschijnlijk beschuldigd van etnisch profileren of van racisme. Nederland toch?

benjeallanggek | 25-11-19 | 11:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vermoed dat de Deug66 rechter in dit geval een flinke gevangenisstraf gaat opleggen want de gerechtelijke macht kan op geen enkele wijze dit soort crimineel gedrag tolereren en door deze gepaste straf zal het land daarom weer stukken veiliger worden door deze levensgevaarlijke crimineel voor lange tijd uit de maatschappij te halen...

Swaffelkaffert | 25-11-19 | 10:23

tja de meeste Specials Forces van welk land dan ook zijn geen lieverdjes. En als er idd geprovoceerd zou zijn, dan snap je dat iemand met een bak drank in z'n mik ook recalcitrant gaat doen, maar om hier nou een hele mediacircus voor op te tuigen....

Hij moet gewoon een taakstrafje krijgen net als al dat tuig wat met 14 uur schoffelen weg komt.

ikworstelengadouchen | 25-11-19 | 10:22

Small man syndrom.

van Oeffelen | 25-11-19 | 10:21

Over het algemeen als ik BOA hoor denk ik aan slecht Nederlands sprekende laag opgeleide mensen met een minderwaardigheidscomplex... Daar zou ik als normaal burger al niet door gearresteerd willen worden laat staan als commando.

Barkruk2 | 25-11-19 | 10:21 | 2

nou dat is niet meer zo, er zitten nog wel "mislukte" agenten tussen die graag haantjes verdrag vertonen maar zo zijn ze niet allemaal. in veel gemeentes hebben ze de "melkertbaantjes" mensen er al uitgewerkt.

ikworstelengadouchen | 25-11-19 | 10:23

Ik denk altijd aan slangen. Maar die kunnen niemand boeien omdoen, laat staan een bonnenboekje vasthouden. Stomme beesten eigenlijk…

Blote Bertus 2000 | 25-11-19 | 10:26

Kroon heeft een onderscheiding gekregen voor zijn inzet in het leger. Heeft ie vast verdiend. Dat hij zich naast zijn werk gedraagt zoals vele nederlanders vind ik heel normaal. Het is geen gutmenschmedaille. Laat Kroon met rust.

Leptob | 25-11-19 | 10:21 | 1

probleem is dat hij die medaile kwijt kan raken want ja regeltjes enzo.... Daarnaast had Defensie hem als uithangbord willen gebruiken maar daar blijken Special Forces niet altijd voor geschikt, zeker geen harde kerels zoals Kroon.

ikworstelengadouchen | 25-11-19 | 10:24

ik denk dat deze gast gewoon hulp nodig heeft om misschien traumas te verwerken

pauljunior | 25-11-19 | 10:20 | 1

Ik denk..... hier ging het al fout!

Mr_Pikibelly | 25-11-19 | 11:09

Ik had gelijk ook even gescheten.
Is dat ook maar weer klaar.

HoerieHarry | 25-11-19 | 10:18 | 1

Jij gaat heel efficiënt met je tijd om, valt mij op.

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:31

de militaire Willems orde kun je alleen door grote moed te tonen krijgen, als keyboard warrior is dat lastig. mijn respect voor meneer Kroon.

Schilder58 | 25-11-19 | 10:18

Marco Kroon: "Ik was zo dronken, ik dacht dat die boom Patricia Paay was."

VanBukkem | 25-11-19 | 10:16

Wat een watje, op school moesten we de plas ook gewoon ophouden tot het einde van de les.

2voor12 | 25-11-19 | 10:14 | 5

@peterdh | 25-11-19 | 10:16:
Nee want je hield het gewoon in.
@wijsvinger | 25-11-19 | 10:23
Als je moet pissen maakt het niet uit wat je gedronken hebt.

2voor12 | 25-11-19 | 10:26

Ahhh ik snap hem, als je het niet kon houden hield je het gewoon in. Maar ook dat heeft grenzen die het fascistische punt bereiken he...

peterdh | 25-11-19 | 10:44

Tjee, helemaal tot het einde van de les?
Goh. Hoelang duren die lessen ook alweer?

Roadblock | 25-11-19 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

he GS jongens.... moet dit nou echt ...... ik hoopte zooo dat we van deze halve zool verlost waren..............

grapjasz | 25-11-19 | 10:11 | 3

Nope, gewoon nog even je commentaar ophouden.

peterdh | 25-11-19 | 10:17

inslikken..?

grapjasz | 25-11-19 | 11:33

Brabant. Carnaval. Nuff said, next!

de visser | 25-11-19 | 10:11

Elk jaar worden agenten geschorst danwel ontslagen voor allerlei misdragingen. En toch gelooft een rechter eigenlijk altijd de verklaringen van agenten.
Agenten "dekken" elkaar altijd dus is het één tegen allen.

Mariolo | 25-11-19 | 10:11 | 1

Proces verbaal geldt als wettig bewijs.

Sierstrip | 25-11-19 | 10:19

"... het plegen van schennis door met zijn ontbloot geslachtsdeel naar een vrouwelijke agent te zwaaien." Nou poe poe, dat is erg. Alsof die vrouwelijke agent nooit eerder een piemel heeft gezien.
Beetje spijkers op laag water zoeken dit.

VanBukkem | 25-11-19 | 10:11 | 3

Ik lees in de tweets ook nog iets van een zuigende BOA, die zijn vrouw maant te stoppen met filmen. Dan weet je eigenlijk wel genoeg

de visser | 25-11-19 | 10:12

Ja, die kerel moet hoe dan ook aan de schandpaal. Beetje overtrokken allemaal mijn inziens.

Pluisbaard | 25-11-19 | 12:37

@de visser | 25-11-19 | 10:12: Waarschijnlijk omdat de telefoon van zijn vrouw wel bruikbare beelden oplevert.
Dit in tegenstelling tot die aardappels waar de politie mee in de weer is. Gelukkig is er voldoende in de beelden geknipt, dus we kunnen toch nog een beetje begrijpen wat het OM bedoelt.

TheEgg | 25-11-19 | 14:49

Maar stond kleine Marco ook in de houding? (vraag van mevr Sappie)

Ramses Sappie | 25-11-19 | 10:10 | 1

Zou verklaren waarom het pissen lastig ging m

peterdh | 25-11-19 | 10:18

Zou die onzin kunnen stoppen aub.

wiers | 25-11-19 | 10:10

Hij heeft het Rutte virus!!
Maar ja wat krijg je als je 1 alpha soldaat tegen 3 alpha politie agentjes zet... ja inderdaad problemen.. die agenten hadden gewoon wat meer respect moeten hebben voor deze getraumatiseerde held. Want hij kan er niks aan doen dat hij blank is, zo is hij geboren.

David000000007 | 25-11-19 | 10:10

Marinier. En vervelende klier. Prinses Beatrix had hem meer moeten slaan.

Normpje | 25-11-19 | 10:09

De halve wereld staat in brand en wij hebben het over de pissende leuter van meneer Kroon.

weedo | 25-11-19 | 10:08 | 2

En de rechters en politie maar klagen over de werkdruk

peterdh | 25-11-19 | 10:19

Ron Jeremy had die agenten een draai om hun oren geven met zijn schwanz.

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:08

Het is in dit soort gevallen jammer dat je de beelden niet te zien krijgt.

Barkruk2 | 25-11-19 | 10:07

Wild plassen, als het echt om wild plassen gaat, (maw alles raken wat binnen bereik komt) ja dan hebben ze wel een punt, dat hoort niet.

Anderzijds, er is soms bitter weinig voorziening, en als je nu echt hoognodig de patatjes moet afgieten, dan is er soms weinig meer keuze dan even een boom te verblijden met een kleine hoeveelheid warme stikstof.

Er dient uiteraard op gelet te worden de slurf of slurfje niet binnen het gezichtsveld te brengen van vrouwspersonenen van het vrouwelijk geslacht.

Lt-Kol Kilgore | 25-11-19 | 10:06 | 3

Ja stel je voor dat een vrouw een pik ziet als je staat ter pissen. Een agent nog wel. Trauma's man. Ptss.

peterdh | 25-11-19 | 10:12

@fak86 | 25-11-19 | 11:02: Als agente een wildplassende man bekeuren, dan zijn piemel zien en daar een immateriële schade door oplopen... Yup, PTSS in jouw versie.
Overigens ben je dan wel ongeschikt. Ik wilde daar eerst "voor het vak" bij zetten, maar bij nader inzien eigenlijk voor alles.
Een beetje uit dezelfde categorie als: "Ik volgde verdacht in een coffeeshop, en ben toen aan wietlucht blootgesteld" of "ik sprong verdachte achterna in het kanaal, en ben toen nat geworden".

TheEgg | 25-11-19 | 14:46

Met je plasser zwaaien naar een agents tijdens carnaval verdient een lintje. Dat van die kopstoot is van een andere orde.

Bennie Verbaasd | 25-11-19 | 10:06 | 2

*agente

Bennie Verbaasd | 25-11-19 | 10:07

@Bennie Verbaasd | 25-11-19 | 10:07: Signor kroontje: Je hebt een "aanpassen" knop.

TheEgg | 25-11-19 | 14:41

Leave Marco alone!!

GematigdeMoslim | 25-11-19 | 10:06

Begin hem onderhand wel een beetje zat te worden.

c.onjo | 25-11-19 | 10:03 | 4

Eh ik denk niet dat hij daar uit vrije wil staat.

peterdh | 25-11-19 | 10:13

De PR campagne om een gedecoreerde militair te besmeuren werkt dus.

Kroon heeft zijn sporen verdiend in de strijd tegen moslims en dat is vandaag de dag niet zo handig. Want Islam ies vrede en dus is Kroon geen held maar misdadiger. Zo werkt policor (s)links met Rutte als lachende leugenaar voorop.

James Lastig | 25-11-19 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Oh my god, alweer die heldenverering bij GS.

Schoorsteenveger | 25-11-19 | 10:02 | 3

Hij zou zijn mond wat vaker moeten houden. Beetje een ongeleid projectiel.

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:04

Soldaat in het leger van het land van de mietjes... zonde! Blijft voor mij toch wel een held die man.

Rest In Privacy | 25-11-19 | 10:02 | 2

Moest er weinig van hebben, maar na een paar fragmenten waar deze heer zijn verhaal doet. Ja, best een goede gast denk ik, al is het natuurlijk geen braaf boekenwurmpje.

Pluisbaard | 25-11-19 | 12:33

Inderdaad... zoals Clint Eastwood in Esquire omschrijft... it is the pussy generation.

Grapevine | 25-11-19 | 19:33

Plassende ridder in kikkerpak geeft kopstoot. Wat een banale genantie.

keestelpro | 25-11-19 | 10:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl