Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raar EU-orgaantje stelt rare vraag over door migranten lastiggevallen meisje

U gebracht door de Europese Commissie: het Radicalisation Awareness Network (RAN).

En ze zitten met een belangrijke vraag. Namelijk, hoe help je in GODSNAAM een meisje dat lastiggevallen is door Afrikanen die "blijven herressen in de buurt". Zonder die Afrikanen ook maar met een woord aan te spreken, of ook maar met een woord te reppen over de kernoorzaak, uiteraard. Blijft immers de EU hè. Maar goed, gelukkig voert RAN na de vraag te poneren een panel van experts op in de onderstaande video, die het allemaal wel eventjes uitleggen. In de eerste zin van de begeleidende tekst op YouTube lezen we dat "Ideology stands at the core of an extremist or terrorist movement. No matter if it is Islamist or far-right.

Nou, van zo'n subsidie-club die in 4 jaar tijd een indrukwekkende 244 abonnees en in totaal 78.190 views op hun 51 videos wist te behalen, gaat er dus maar één video over islamisme. En dan betreft het een Franse scholier die het terecht vindt dat Franse soldaten op straat gedjoekt worden. De rest lijkt vooral over alt-right te gaan. Club wordt gerund vanuit Amsterdam trouwens, en iets aan de algehele lethargie en radeloosheid ervan deed ons al onwillekeurig denken aan Steven Lenos van 'Nuansa' die trouwens een lul is. En ja hoor.

Na onderstaande tweet werd schildmaagd Eva Vlaar trouwens subiet geblokt. Mag ook niks meer.

Instant Update: weer ontblokt.

Reaguursels

Inloggen

Wat doet men met de daders......
Hanna is het slachtoffer...
De daders lopen gewoon rond, en Hanna zoekt steun, degene die het probleem creëren zijn diegene die niet handhaven en de daders niks in de weg durven te legen..
Rechts staat achter het slachtoffer in zulke gevallen..
B.V. Hiddema... op pakken, terug met hun op het vliegtuig naar land van herkomst.. of land waar 2e paspoort van is.. en gelijk dan aanklacht intrekken..

Nogmaals i.v.m. Brexit is men bezig om een 2e nationaliteit te geven...
Waarna na 5 jaar de keuze gemaakt moet worden met of Nederlands of Engels paspoort..... doorgaan.
Hoe zit het met de Algemene wet gelijke behandeling..... in Nederland ?
Vooral voor 2e generaties Turken, Marokkanen.. en andere nationaliteiten.

Rene046 | 31-10-19 | 20:17

Kan iemand überhaupt een goede reden verzinnen om de oorzaak aan te pakken?

ArieR68 | 31-10-19 | 17:37

Even helemaal uitkijken loont de moeite. Vooral die allerlaatste passage:
“To promote alternative narratives and counter-narratives, and protect vulnerable youth, it is important for practitioners to foster critical thinking and media literacy. This also means identifying, drawing attention to and raising awareness of propaganda and manipulation effects.” ‘Propaganda and manipulation effects.’ Juist ja.

His Lordship | 31-10-19 | 17:08

Op deze manier kunnen een gemeenschap van Pakistanen wel 1400 slachtoffers maken zonder dat er iets gebeurt.

Papierversnipperaar | 31-10-19 | 14:34

Hup Eva! De problemen pak je niet aan door symptoombestrijding, maar door naar de kern te gaan en dit uit te bannen. Hetzij door gevangenisstraf voor de dader(s) hetzij door uitzetting vanwege illegaliteit of beiden. Niet met de mama van de rechtse mevrouw gaan praten om dochterlief weer naar links op te schuiven.

mr.money | 31-10-19 | 14:27

Mooi hoe hier de opinie bespeeld wordt. Super orgaan. Graag meer belastinggeld ernaartoe!

Cobalt bomb | 31-10-19 | 13:24

raar haat orgaan. haat aan westerse cultuur en rechts denkenden.

Schepvogel | 31-10-19 | 13:07

De reden dat ze waarschijnlijk geld krijgen van de EU is omdat het op papier het er opeens heel erg anders uitziet. Dus direct ging ik hun volledige naam googelen en heb even rondgekeken op hun EU-website ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/... en de papers erbij gepakt met het label "IE", dat staat Islamist Extremism en niet voor Internet Explorer in dit geval, alhoewel gezegd kan worden dat ze allebei net zo kut zijn. Ik zet de linkjes ervan eventjes hieronder:
ec.europa.eu/home-affairs/sites/homea...
ec.europa.eu/home-affairs/sites/homea...
Ze mogen misschien pro-Soros zijn in hun opvattingen en zich vooral gericht hebben op alt-right, maar ze hebben ook de tools vrijgegeven wat te zeggen tegen een moslim die gevoelig is voor het doorslaan in salafisme. Dat is ook direct hun zwakte: Ze hebben zich alleen gefocust op terrorisme, terwijl het probleem met moslims breder is. Hun kijk op dieren, seksualiteit en vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.

Alexander des Burgus | 31-10-19 | 11:34

Ik heb even het 'after' filmpje op Ubuis bekeken, maar Hanna is in ieder geval niet blond-blauw-ogig dus neem ik voor het gemak maar aan dat zij zich niet bij een 'extreem rechtse' groep aansluit, maar wellicht bij realisten die nog niet femimannen zijn geworden. En die 'African men' blijken Marokkanen (north African men) te zijn. Is EUvsDisinfo al ingeseind?

Sandronique | 31-10-19 | 11:04

Waar is dat festivalletje? Wat is de line-up en wanneer is het precies? En verders We are under attack, you need help.

youtu.be/ePPMOiLbAKY

mozaard | 31-10-19 | 10:26

Deze hyena's denken dat "harassment" twee woorden zijn.

Deksmaat | 31-10-19 | 10:18

Je ziet hoe een bureaucratie steeds maar uitdijt. Allerlei bureautjes met zogenaamde goede bedoelingen komen te hangen aan die EU. Vergeten zijn ze kennelijk het subsidiariteitsbeginsel. Beloftes, ach, wat heb je eraan.

arie-hoax | 31-10-19 | 09:54

De reacties zijn vrij geestig op Twitter.

Vooral 'buy yourself a pair of balls'

Verder is dit intens triest natuurlijk. Weer zo'n gehersenspoelde uitwas, op links begonnen en met aanmoediging van gratis subsidiegeld uitgegroeid naar een geradicaliseerd extreem links gezwel. Het moet voor deze mensen zelf toch ontzettend vermoeiend zijn om alsmaar 'misstanden' te zien omdat ze domweg niet willen, en blijkbaar niet kunnnen, begrijpen dat de wereld niet maakbaar is. De hele maatschappij is een levende entiteit, de massa is een organisme, en die evolueert onder invloed van externe parameters.

Prop in een sjieke villawijk een woonwagenkamp en de pleuris breekt uit. Kun je zeggen 'we zijn allemaal mensen' en ja ook de kampers zijn mensen, maar sommige dingen mengen nou eenmaal nooit. Moet je ook niet willen. Het levert ook helemaal geen voordeel op, ergo het is een hoop onrust stoken om een winst te behalen die er niet eens ís.

Laat iedereen toch gewoon eens met rust, wil ik zo'n persoon wel eens duidelijk maken. Let it be, zong John Lennon al. Het is niet erg als Hanna een hekel krijgt aan immigranten hierdoor. Het is ook niet erg als ze daarom 'far right' gaat stemmen. Who cares mate? Er zijn genoeg linkse stemmers, en genoeg rechtse stemmers voor iedereen. Maar dat extreem linkse volk is zó hebberig!

Macroglossum | 31-10-19 | 09:48 | 1

Staat als een blok, deze reactie, op één klein dingetje na. Je meldt dat het onrust stoken is om een winst te halen die er niet is. Die winst is er wel degelijk voor de ontvangers van dit gratis subsidiegeld. Dat er geen winst is voor de samenleving in zijn geheel, dat klopt dan weer wel.

Peerkeoud | 31-10-19 | 12:12

Helemaal knettergek. Echt, gatverdamme.

DeterioraSequor | 31-10-19 | 09:40

Ach, dat hoort erbij, de omvolking die de EU bevredigd. Blanken... die moet langzamerhand gaan je zoeken. Het is niets anders.

Thoth | 31-10-19 | 09:40

Hannah wordt door de houding van al die "specialisten" tot dubbel slachtoffer. Ze wordt door die lui a priori gezien als een argeloos, naïef, beïnvloedbaar wicht, en de hele strategie is erop gericht om het als de "goede" groep te winnen van die andere "slechte" groep. Aan het eind van dit filmpje wordt het ook letterlijk gezegd: "... so we should give them the opportunity to be useful, otherwise... somebody else will take them". Vrij vertaald: voordat de ander Hannah voor zich inneemt moeten we zorgen dat wij haar hebben gekaapt.
Hoe het verder met de wereld gesteld is wordt, hoe opvallend, volstrekt buiten beschouwing gelaten. Men gaat totaal niet in op de oorspronkelijke ervaring van Hannah. Zij is op straat lastiggevallen door twee donkergekleurde lieden, en de kans is groot dat het bij een échte Hannah de eerste keer was dat ze überhaupt lastiggevallen werd. Ze moet dat plaatsen, duiden, verwerken, ze moet snappen wat haar is overkomen, de directe context begrijpen, de ervaring in een bredere context plaatsen, zou je zeggen, maar nee, het enige waar die lui het over hebben is dat voorkomen moet worden dat Hannah uit eigen vrije wil zich oriënteert, haar moet de pas worden afgesneden, zij mag maar één route gaan, de route die voor haar door de deugdzamen is uitgestippeld, de route die a priori voorkomt dat zij haar ervaring op welke wijze dan ook gaat koppelen aan de bredere context van zoiets als een migrantenprobleem. Dat er tussen die specialisten uitgerekend een psychoanalyticus zit is wel heel wrang. De psychoanalyse is de leer die zegt dat verdringing van angsten leidt tot neuroses, dat het niet goed is om al te strenge taboes te hanteren, taboes die ervoor zorgen dat gevoelens van angst geen ruimte krijgen en weggeduwd worden, dat die gevoelens er gewoon niet mogen zijn.
Hannah is lastiggevallen door twee zwarten, en de "specialisten" doen er, zo zie ik hier gebeuren, alles aan om die ervaring in een zwaar taboe te vangen. de emoties weg te duwen en daarmee haar persoonlijke geschiedenis te herschrijven. Hannah moet niet denken en niet voelen, Hannah moet afgevangen worden, een "useful idiot" worden, arme Hannah.

Schoorsteenveger | 31-10-19 | 09:35 | 1

HULDE! HULDE!
Dank u! Evocatus

Evocatus | 31-10-19 | 17:53

Hanna schijnt niet meer te mogen opkomen voor haar vriendinnen,ander gooit de inclusieve samenleving haar in de alt rechtse hoek van schande en schuld.
Wie dit soort groepen vanuit Brussel opzet wil controle krijgen op de jeugd die nog wel nadenkt en voor elkaar en zichzelf opkomen.
En het is al zo ver dat een betaalde zestienjarige de wereld bij elkaar schreeuwt om de aandacht van het werkelijk probleem af te lijden. Want die asiel instroom gaat namelijk gepaard met berovingen,verkrachtingen en steekgeweld in de verrottende openbare ruimte,waar het door een ieder als bewijs van een systeemfout gefilmd kan worden.
Kan zo'n organisatie niet aan banden gelegd worden als ze indoctrinerend werken en tweedeling veroorzaken...'t lijkt verdacht veel op zo'n ideologische club waarvan ze het oordeel hebben dat die bestreden en geruimd moeten worden.

Welles! Nietes! | 31-10-19 | 09:17

RAN's 4 keuze oplossingen...... tsja, en zelf absoluut niet in de gaten hebben dat ze zelf juist de grote aanjager zijn van de maatschappelijke verrechtsing die ze willen voorkomen.

klön | 31-10-19 | 09:09

Het immigratie-drama lijkt op “de kleren van de keizer”. Het narratief van de elite is dat immigratie noodzakelijk is tegen de vergrijzing, tegen openstaande vacatures, om humanitaire redenen en dat het zorgt voor culturele verrijking. En dus gingen en blijven de poorten wagenwijd open.
De realiteit is dat immigratie heeft gezorgd voor een onhoudbare druk op sociale zekerheid, Justitie, onderwijs en de zorg. Er kwam een vloedgolf kleine criminaliteit, integratie wilde maar niet vlotten en er kwamen steeds meer “no-go” wijken.
Intussen is kleine criminaliteit grotendeels toe te schrijven aan immigranten. Zware criminaliteit, met liquidaties, kogelregens en aanslagen, is vandaag vrijwel uitsluitend een zaak van immigranten. En er is religieuze spanning: Terrorisme is uitsluitend gebaseerd op religie en uitsluitend gepleegd door immigranten. Dit is geen extreem rechtse mening, dit zijn feiten.
En dus probeert de bestuurlijke elite krampachtig de realiteit te verbuigen. Een gesubsidieerd netwerk van racisme/discriminatieclubjes heeft tot kerntaak om realisten officieel te veroordelen als racist; onze taal is gezuiverd van labels om probleemgroepen te identificeren (allochtoon, neger/zwarte, illegale); en vrijheid van religie wordt grof ingezet om kritiek op Islam te neutraliseren.
Deze strategie is gelukt. Ondanks de gigantische problemen krijgen we er jaarlijks 100.000 immigranten bij. Critici zijn vakkundig weggezet in een muf bruin hoekje achter een cordon sanitaire. En schrijvers die goed onderbouwd doorrekenen dat de Europese cultuur binnenkort voorgoed verdwijnt zijn roepende in de woestijn.
Mijn voorspelling (open deur): Naarmate het immigratiedrama toeneemt, zal ook censuur en beperking van de VVMU toenemen. Vakkundig struisvogelen is namelijk beter dan de snokharde realiteit erkennen.

Zeddegeizot | 31-10-19 | 08:43 | 4

Het ironische is dat ‘rechtse populisten’ daardoor uit het niets lijken te ontstaan. Dat het straatbeeld in Europa in een mensenleven onherkenbaar is veranderd, dat is nu eenmaal vooruitgang, onvermijdelijk. Alles veranderd immers. De oorzaken van stijging in kleine criminaliteit, terreur en georganiseerde misdaad zoeken we in achtergesteldheid. Probleemwijken hebben immers altijd bestaan.
En zo danst men om de olifant in de kamer heen en manifisteren zich allerhande symptomen zonder dat de kernoorzaak wordt aangepakt.
Al sinds de jaren 80 zijn er politici die zich afvragen of migratie wel zo gunstig is en of er een maximum is aan wat acceptabel aan immigranten is. Die politici worden ook al decennia belachelijk gemaakt, gedemoniseerd en uitgesloten.
En ondertussen blijven de onverklaarbare problemen zich stapelen. Schijnbaar uit het niets....

ratelaar | 31-10-19 | 09:04

Collateral damage. Zo heet dat. Doorlopen allemaal!

Analia von Solmsch | 31-10-19 | 09:21

Het heeft ook te maken met kuddegedrag. Er is een zeer grote groep mensen in onze samenleving die graag bij de elite wil horen en "elitair" tegenwoordig associeert met politiek correct gedrag. Deze mensen houden ons en elkaar in de gaten, zodat ze iets kunnen vinden waarmee ze zich als beter (dat is: "elitairder") dan een ander kunnen positioneren. Dat iets is thans racisme en aanverwanten. Er is zo een sociaal proces ontstaan dat is doorgeschoten. Inderdaad "kleren van de keizer".
Niets zo benepen als mensen die een stand proberen op te houden.

6638-12345 | 31-10-19 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Set up by the European Commission, the Radicalisation Awareness Network (RAN) is an EU-wide umbrella network of practitioners and local actors involved in countering violent radicalisation. Guided by the RAN Centre of Excellence (CoE), working groups exchange experiences, knowledge and good practices."

U snapt hopelijk nu waarom zoveel tata's verliefd zijn op de EUSSR in dit land. Vooral onder """hoogopgeleiden""". Ze kunnen zonder iets met hun tengels te krijgen dikke soepsidie vangen van een stel incompetente ambtenaren. Niemand buiten EUSSR ambtenarij heeft van deze soepsidieclub gehoord maar toch krijgen ze dikke doekoe. Ja dan zou ik ook heel enthousiast worden van onze nieuwe dictatuur. Slap ouwehoeren, weinig produceren en toch bovenmodaal verdienen. De EUSSR is een paradijs voor dit soort soepsidiesponsen.

Alleen een probleem. Hun rijkbelegde bammetje moet worden opgehoest door "laagopgeleide" tata's. En voor hoe lang kunnen deze witte horigen nog grote delen van hun oogst afstaan aan hun leenheer? Maar goed na ons de zondvloed denken ze.

Graaf_van_Hogendorp | 31-10-19 | 08:42

De EU maakt van Europa een parallel universum, waar krom recht is en slecht goed. Met de normen en waarden die onze ouders ons hebben meegegeven gaan onze kinderen het niet redden in de nieuwe wereld. Die wordt straks volledig bevolkt door roofdieren enerzijds en opportunistische, amorele graaiers anderzijds. Een jaar of twintig geleden zou ik dit scenario vergezocht hebben gevonden, maar inmiddels zitten we er middenin.

MickeyGouda | 31-10-19 | 08:41

Binnen 10 jaar staat de volgende "Rutte" hier ook gewoon met de mond vol tanden.... net zoals huidige Rutte nu met de stikstof/Pfas/700 iimi-uitvreters erbij per WEEK etc.etc.
De omvolking is onomkeerbaar, gefaciliteerd door landverraders.

grindbak | 31-10-19 | 08:35

U snapt het niet, islam is het beste dat ons land de afgelopen honderd jaar is overkomen!

eerstneukendanpraten | 31-10-19 | 08:24 | 1

En het zal ons nog duizenden jaren overkomen.

Acidstain | 31-10-19 | 09:36

De bezorgde burger framen als extreemrechts. Dat is de oplossing die extreem links biedt.

Bolder | 31-10-19 | 08:22

De gejatte gedigt Ran:

I ran until my muscles burned and my veins pumped battery acid. Then I ran some more.

hallevvezool | 31-10-19 | 08:17

Als je daders vervangt door slachtoffers en slachtoffes door daders zit je altijd goed.

van Oeffelen | 31-10-19 | 08:12 | 1

U ies rassiest!

eerstneukendanpraten | 31-10-19 | 08:22

De jongvolwassen, criminele leden van de dadergroep deporteren is de beste oplossing.

Nederland80 | 31-10-19 | 08:12

Hebben jullie nog een spiegeltje? op de site van Radar bij Steven Lenos komt RAN helegaar niet voor.

djmarco2 | 31-10-19 | 08:03

Idioten. Het enige juiste antwoord staat niet in het rijtje. Ze hadden op zijn minst er de optie "anders" bij kunnen zetten.

jochum1980 | 31-10-19 | 07:56

Trap er niet in! Het is een val!
Ze proberen reacties uit te lokken en iedereen die hapt, krijgt een #farright vlaggetje achter zijn (m/v/x) naam.

GOEM | 31-10-19 | 07:47 | 4

Cool. Heb ik altijd al graag willen hebben !

The2Amendment | 31-10-19 | 08:27

Een soort GS-kroontje. Maar dan gratis en voor niks!

Muxje | 31-10-19 | 08:31
▼ 1 antwoord verborgen

Walgelijke shit, dit... en haar vader was niet aanwezig, want die was druk met zijn IS vriendjes in Syrië om het kalifaat te redden van de ondergang....

Shitting Bull | 31-10-19 | 07:47

EU:tegen de eigen bevolking maar die bevolking mag wel voor deze waanzin dokken. Mensen wordt nou wakker voor het te laat is!

Sjorsch | 31-10-19 | 07:46

Hanna is gewoon verzonnen. RAN is zelf een propaganda vehikel.

Jezus_Boeddha | 31-10-19 | 07:46

Heb het ongeveer 2 minuten vol gehouden met die video. Nadat ik verplicht was een reclame te kijken. Lijkt Youtube wel. Maar typisch een geval van terugtrekkende overheid die de lokale burgers opzadelt met problemen en het zelf maar moeten zien op te lossen.

loser | 31-10-19 | 07:44

Ik heb dit al eens eerder geplempd hoe raar ik het vind dat linksgekkies integratie voor een zekerheid nemen . Heb op vakantie ooit discussie gehad met Duitse dame die maar bleef volhouden dat migranten MOETEN integreren. Als ik dan weer zei dat dat niet ging gebeuren herhaalde ze steeds dezelfde zin' Ze MOETEN integreren'
Het komt dus gewoon niet op in zulk soort mensen dat integreren een keuze is.

Koning BongoBongo | 31-10-19 | 07:09 | 7

Verwar integreren niet met assimileren. Bij integreren maakt het niet uit wie er verandert. Als jij en ik ons aanpassen en de immigrant helemaal niet is de integratie gewoon gelukt.

WammesWonder | 31-10-19 | 08:23

In de reactie van Ozturk op Baudet, kwam geen beeld van geslaagde integratie naar voren. Zeker niet voor een persoon die prat gaat op 25 jaar bestuurlijke ervaring. Ik ga twijfelen of integreren Überhaupt wel mogelijk is.

Returnofthemac | 31-10-19 | 08:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik alt-right lees, denk ik dat het een sneltoetscombinatie is. En na dit gedaan te hebben op mijn keyboard en niets gebeurd, moet ik altijd keihard lachen. Mijn humor mensen, mijn humor!

Blote Bertus 2000 | 31-10-19 | 07:08 | 3

Is bij mij pagina vooruit. Alt-left is pagina terug, is regressie dus. Al moet je eerst pagina terug voordat je weer pagina vooruit kunt gaan. Dit gaat wel diep nu

Rest In Privacy | 31-10-19 | 07:14

@Hollende_Kleurling | 31-10-19 | 07:14: Inderdaad! Het geeft een beetje de levensloop van mij weer. Eerst op school worden volgepompt met 'links' en zodra je zelf kritisch gaat denken word je vanzelf rechtser. En wanneer je goed naar de 'pijtje rechts-toets' kijkt, zie je dat dit lijkt op de snavel van de Uil van Minerva…

Blote Bertus 2000 | 31-10-19 | 08:54

Hé die stomme witte mensen toch. Had de EU maar een andere bevolking..

Rest In Privacy | 31-10-19 | 06:59 | 2

Andere bevolking zijn ze hard mee bezig....

Koning BongoBongo | 31-10-19 | 07:00

@Koning BongoBongo | 31-10-19 | 07:00:
Ja en die mensen zijn nog zo puur hé. En warm. Met weinig tevreden.

Rest In Privacy | 31-10-19 | 07:18

De getergde bestuurder: 'Ik deel het gebrek aan enthousiasme'..

RAN en anderen die graag uw locatie willen weten:
De geveinsde stem van de vermoorde onschuld die handen in onschuld wast, schijnbaar compleet versterkt losgezongen is van de bittere realiteit waarin een buurtbijeenkomst (of uitvraaglijstje van EU) wordt aangegerepen om de protesterende individuen te identificeren en te categoriseren als vijandig.

EU is een blauwe haathut die nog wat geel papier overhad.

'Buurtbewoners hebben mij laten weten dat ze er positief tegenover staan, maar negatieve geluiden uit de omgeving heb ik eigenlijk niet gehoord.'

Mobilise the community
'Maar als vaststaat dat de meerderheid van de buurtbewoners tegen de versterkte gebedsoproep is, dan ben ik bereid om mijn initiatief aan te passen.'

Terwijl de APV beter weet:
Het is verboden op of aan de weg of in een voor publiek toegankelijk gebouw of vaartuig deel te nemen aan een samenscholing of in groepsverband dan wel afzonderlijk onnodig op te dringen, anderen lastig te vallen, te vechten of op andere wijze de orde te verstoren.

Opdringen lastigvallen en op andere wijze de orde verstoren is geconstateerd.
Ik vind mooi.

Sluiting gebouw op grond van artikel 2.10
1, - c discriminatie en - e gevaar voor openbare orde.

Wat 'n trEUrspel.

hallevvezool | 31-10-19 | 05:51

John Pilger - Assange mag zijn dossier niet lezen & niet praten in zijn proces. www.youtube.com/watch?v=GLXzudMCyM4

Mocht u willen weten hoe politiek een strafproces wordt, als je durft te publiceren.

Feynman | 31-10-19 | 05:38 | 1

Maak er eens een topic van.

Pimp my Voortuin | 31-10-19 | 06:55

Heeft die belästigende Afrikaan die vraag gemaakt?

Slogra | 31-10-19 | 05:15 | 1

Zelfs die zou dat niet kunnen verzinnen als hij het brein daarvoor had gehad.

Mazzelstof | 31-10-19 | 05:47

Ik bespeur hier een laatste stuiptrekking. Mensen worden steeds meer wakker. Het gezonde verstand gaat winnen.

FredKlep | 31-10-19 | 03:34 | 4

Ben nog niet lang gepensioneerd ,maar ik denk niet dat ik e.e.a. nog mag meemaken. Wacht de volgende verkiezingen maar eens af........ en parbleu ,men heeft nog niets geleerd want men leest geen GS ,maar voornamelijk NPO of het plaatselijke sufferdje en derhalve weet men niet beter of het interesseert ze niet want moe en geen zin in problemen.

Koning BongoBongo | 31-10-19 | 07:05

Helaas, een hele grote groep Nederlanders is intens dom ( ook de g hoogopgeleiden) lui en bijzonder laf.

huistuin&keukenvrouw | 31-10-19 | 08:47
▼ 1 antwoord verborgen

Hanna zou het er zelf wel na gemaakt hebben. Je kan ook gewoon een boerka dragen zodat die arme mannen niet onnodig opgewonden van jou worden.

Diddykong92 | 31-10-19 | 03:13 | 2

Misschien als Hanna eens bevrucht zou worden door die Afrikaan, dan zou ze middels haar kind identificeren met deze miskende groep nieuwe Europeanen. Misschien dat de EU dan eindelijk solidariteit krijgt voor de superstaat die ze wil zijn.

Joostmochtnietsweten | 31-10-19 | 06:28

In de natuur kan je geen zwarte mieren in een leefgemeenschap rode mieren loslaten . Er zijn 12.000 soorten mieren met ieder een eigen cultuur ( leefregels )
Het duurt bij de mens 21 jaar om alle leefregels van hun eigen cultuur bij te brengen .
Dus globalisering en multicultisering is onmogelijk bij mieren en ook bij mensen .

Minus Richels | 31-10-19 | 03:09 | 4

Tja als je zwarte mieren bij rode mieren loslaat zijn ze in een paar minuten opgelost, zouden mieren dan toch intelligenter zijn als mensen?

jan huppeldepup | 31-10-19 | 07:10

Mieren zijn intelligenter dan sommige mensen.

NeedIsaymore? | 31-10-19 | 07:27
▼ 1 antwoord verborgen

De problemen benoemen mag niet volgens politiek-correcte Vlaamse politici:
www.hln.be/nieuws/binnenland/walter-d...
Alle reaguurders (280) zijn het met deze Vlaamse Burgemeester eens.

Jan Dribbel | 31-10-19 | 02:23 | 2

Ja, wel eens. Hij gooit de discussie open waar men het niet over hebben mag want domme tokkie is racist, en hoort niet thuis in de bedachte gemeenschap.

Oprisp | 31-10-19 | 02:34

HLN wil altijd zo ontzettend deugen. De meeste lezers zijn niet mee.

Pimp my Voortuin | 31-10-19 | 07:28

Makkelijk lullen, totdat ‘t je overkomt.
De tiefoes voor hypocriete ver van mijn bed wegkijkerTs.
Egotripperts zijn ‘t, allemaal!

Ruimedenker | 31-10-19 | 02:16 | 1

Dat zij inderdaad maar korte armpjes mogen krijgen en een bast vol jeuk. Alles dat papt en nathoudt is wat mij betreft inmiddels een deel van het probleem.

MickeyGouda | 31-10-19 | 04:16

In plaats van de oorzaak als het vraagstuk te zien, wordt het gevolg als vraagstuk te berde gebracht. Een betere vraag is: "wat gaan we doen met criminele Afrikanen die burgers lastigvallen".

kotelet | 31-10-19 | 02:12 | 3

De kernvraag (bron van het probleem) is m.i. wat we (het volk) gaan doen met de overheid die de kernwaarde van veiligheid niet handhaaft? Notabene één van de drie waarden die de overheid moet handhaven (naast vrijheid en eigendomsrecht)!

Zo goed als alle problemen die bij GS worden aangevoerd zijn terug te voeren op de falende Nederlandse overheid. Dat zooitje incompetente psychopaten die zijn ondergebracht bij de politieke kartelpartijsekte; de ambtenaren.

Het Nederlandse volk wordt overheerst door een populatie van a m b t e n a r e n. En onze volksvertegenwoordigers zitten erbij en kijken er naar. Volksgezag; hebben ze nog nooit van gehoord. En het volk; geen enkele notie. Inert door onwetendheid. Arme consumenten.

De debilisering van de samenleving in volle omvang.

Voight-Kampff | 31-10-19 | 04:55

@Voight-Kampff | 31-10-19 | 04:55: Eens. De vraag is echter of er genoeg brave burgers 'gedeindoctrineerd' zouden kunnen worden, of ze bereid zouden zijn te participeren in georganiseerd protest en wie in deze het initiatief zou moeten nemen.

Rest In Privacy | 31-10-19 | 07:16

@pfeffernuss:
Ben bang dat het volk niet in beweging komt voor abstracte zaken zoals vrijheid en veiligheid. Begrijpen ze niets van. Evenals democratie. Het volk denkt dat democratie te maken heeft met een gekozen burgemeester en referenda en niet met macht en overheersing.

Het volk beweegt alleen bij rampen met persoonlijke impact, zoals bv. gesloten geldautomaten.

U haalt overigens wel een cruciaal punt aan. Op rechts (om even in die termen te blijven) is niets geregeld; een zooitje ongeregeld. Maar zelfandigheid hoort ook een beetje bij liberaal. Kip en ei verhaal. En dan nog soevereiniteit. Zelfbeschikking is een onbekend begrip in Nederland. Een paar honderd man die dit begrijpen op de 5 mio kiezers, meer niet.

En protesten. Tja, het verzoek om afstand van macht is weinig effectief vrees ik. Een alavenmoraal. Het is wachten op een charismatische vent of vrouw met visie, met overredingskracht om mensen aan zich te binden en de boodschap te verkopen, die strategisch en tactisch inzicht heeft, hervormingsgezind is en bereid te sterven of achtervolgd te worden voor de rest van zijn keven als gevolg van demonisering en juridisch procedures.

Hervormingen zijn heel eenvoudig te bereiken via het democratische proces. Het volk daarvan te overtuigen is zo goed als onmogelijk.

Ziet er niet goed uit.

Voight-Kampff | 31-10-19 | 12:59

Het probleem is blijkbaar niet dat immigranten meisjes aanranden maar dat de meisjes er rechtse ideeën van kunnen krijgen.
Voortaan rok omhoog en links blijven stemmen.

Gulliver | 31-10-19 | 01:16 | 1

Omgekeerde logica.
Zoiets als bij onvolgroeide puberbreintjes.

Ruimedenker | 31-10-19 | 02:20
-weggejorist-
knutsel_ | 31-10-19 | 01:10 | 3
-weggejorist-
koolteer | 31-10-19 | 00:41 | 3

Het hele probleem, en dat lees ik nergens terug, is dat het "niet willen dat je wijk/stad/land wordt overgenomen door buitenlanders/buitenlandse cultuur" een EXTREEM rechts standpunt wordt bevonden. Er is blijkbaar geen acceptabele ideologie in het midden, ergo, je MOET buitenlanders/buitenlandse cultuur WILLEN, anders ben je een racist.
Daarnaast, het hele idee dat Hannah('s vriendinnen) één keertje door wat donkere jongens worden lastiggevallen, en ze METEEN opzoek gaan naar andere blanken mensen om samen een nieuwe Nazi partij te beginnen, is natuurlijk absurd. Maarja, als de stelling ook maar iets van herhaling had aangegeven, "this was the 4th time in 2 years they were harrassed by a group of African men", dan had de framing dat zij maar een privileged zielige xenophobe racistische kut blanke is, natuurlijk niet geklopt, ook al heeft ze volgens de framing geen vader en woont ze in een klein flatje, en is ze niet heel intelligent en verblind door verliefdheid.

NederlandsFornuis | 31-10-19 | 00:40 | 6

@Beste_Landgenoten | 31-10-19 | 00:53: In linkse kringen wordt doorgaans ontkent dat multiculturalisme een probleem is. Of dat het überhaupt tot spanningen leidt. Voorbeelden worden altijd afgedaan als incident en probleem analyses worden afgedaan als framing. Het door je overtuiging niet meer kunnen waarnemen van de realiteit, dat is wat ideologie is. En de meeste linkse mensen (die bewust links zijn) zijn helaas vervallen in de ideologie van de identiteitspolitiek. Het cultureel marxisme.
Daar gaat geen enkele oplossing uit voort komen, enkel traineren.

Joostmochtnietsweten | 31-10-19 | 06:38

@Mazzelstof:
Eens. zie mijn reactie hierboven bij @pfeffernuss.

Voight-Kampff | 31-10-19 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

-weggejorist en opgerot-
Mohammed_the_Pig

Hoezo?

Mohammed_the_Pig | 31-10-19 | 00:23 | 2

Bugje. Even geduld.

LiniaalRectaal | 31-10-19 | 00:26

Mooie nic.

Lohengrin | 31-10-19 | 08:34

Dit is toch een heel redelijke tweet van die Eva?

letopuwzaak | 31-10-19 | 00:11 | 18

@Beste_Landgenoten | 31-10-19 | 00:19:

Geen dochter zeker? Iedereen die de mijne of een ander meisje voor "Hoer!" uitmaakt zie ik als een potentiële bedreiging voor hun veiligheid en heeft aan mij een waakzame vijand. Van een beetje vent zou ik op zijn minst dezelfde impuls om te beschermen verwachten.

MickeyGouda | 31-10-19 | 04:39

@Beste_Landgenoten | 31-10-19 | 00:30: Het hangt af van je eigen houding? Bedoel je dat als je vriendin braaf gesluierd op twee meter van een man waggelt dat ze geen problemen hoeft te verwachten? Je zou eens bij wijze van experiment een vrouw in rokje en decolleté met geheime camera door Kanaleneiland moeten sturen, moet je opletten hoe het van haar houding af hangt... Succes met het vinden van je vrijwilligster

Joostmochtnietsweten | 31-10-19 | 06:44

@Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:58:
Bijzonder, je maakt dezelfde dingen mee via je verloofde als die ik hier vaak beschrijf.
Ook dat verhaal van je moslim collega's die niet vasten.
De intimidatie cultuur is zo ongeooflijk sterk, maar de blanke Nederlander (die er niet via iemand mee te maken heeft) zal in goedgelovigheid dat pas als laatste inzien.. te lang denken dat het wel meevalt en dat we allemaal dezelfde norm hebben.
Dat hebben we dus niet. Deze cultuur wil overheersen.
Klinkt wel als een erg prettige verloofde, overigens! Van harte!

@Mickey. Nou zeker. Aan mij ook. Gelukkig bestaan er mensen zoals jij. En zoals je mooi zei; wegkijkers zijn inmiddels een héél groot onderdeel van het probleem geworden.
Het is een extra trap na voor alle mensen die onderdrukt worden door deze cultuur of dit op een andere manier opmerken.

letopuwzaak | 31-10-19 | 11:35
▼ 15 antwoorden verborgen

Steven Lenos en zijn cv: Beleidsmedewerker en -adviseur, (bestuurs)adviseur, gespreksleider workshops en conferenties, organisator workshops en strategische (werk)conferenties.
Mooi jargon voor: ik kan helemaal niks, maar ik haal toch subsidies binnen.

Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:09 | 4

Haha. Die Duitsers noemen zo iemand ein Hochstapler. Kletst zich met vreemde citaten elke functie aan binnen een kringetje ja-knikkers.
Maar kan helemaal niks.

Oprisp | 31-10-19 | 00:23

@Oprisp | 31-10-19 | 00:23: Ik vind mezelf ook een verbinder. En dan heb ik niet eens een EHBO-diploma.

Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:29

@Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:29: EHBO-diploma. Het enige dat ik er nog van weet is, dat ik op een hoge berg stond op vakantie met mijn zwaarverzekerde ex.

Oprisp | 31-10-19 | 00:48
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is indoctrinatie / gedachtenpolitie / 1984 ten top. Sterker nog het overstijgt het. Verder verheerlijking van de criminele daders, en je moet je schamen dat je je onveilig voelt? Ik zeg, pepperspray in de handtas en een paar lesjes zelfverdediging en je kan weer relatief veilig de straat op.

SanderEvers | 31-10-19 | 00:08 | 4
-weggejorist-
Twisted_Faith | 31-10-19 | 01:34

@NederlandsFornuis | 31-10-19 | 00:48:
En de mannen gaan zich per ommegaande verdedigen tegen vrouwelijke criminelen. En iedereen met een portemonnee gaat zich verdedigen tegen straatrovers. Etc etc.
Mad Max.

De oplossing is niet om 'zelfverdediging' van vermeende zwakkeren organiseren, maar om als samenleving gezamenlijk de daders ter verantwoording roepen (liefst via opvoeding en school en politie, maar als die het allemaal laten afweten via eigen aanpak)

******** | 31-10-19 | 02:23

@NederlandsFornuis | 31-10-19 | 00:48: Het is idd niet de oplossing voor het probleem. Maar het is wel stap 1. Als mensen zich veiliger
voelen op straat is dat beter voor de samenleving. Een cursus zelfverdediging (sport) kan ik verder iedereen wel aanraden.

Stap 2 is de criminelen aanpakken en ze het liefst bij de grens al tegenhouden.

SanderEvers | 31-10-19 | 07:27
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Chojinsan | 31-10-19 | 00:04 | 3

RAN:
Draagt niets bij aan de feitelijke problemen maar draagt schijnoplossingen aan vanuit ideologische overwegingen, kortom nutteloze propaganda en in de weg lopen van de echte professionals door te poseren als zodanig. Zit geen toekomst in, zie sovjet unie, gaat uiteindelijk aan de eigen bullshit ten onder. Hoeven we verder/doen we verder niets mee.

De Briemusketier | 31-10-19 | 00:01

Zielgheidsfactoren:
1. Hannah heeft geen vader. (Pa, al dan niet biologisch, kwam uit de kast, welke dan ook of kon het niet met Ma uithouden, snaput wel)
2. Ze leven met zijn vieren in "a smal appartment"
3. Verzieligheidsmuzeik.

Luistert RANtenaartjes,
We zijn hier nogal kienne lui die heel goed weten en aanvoelen hoe jullie denken onze gemoedssnaren aan te tokkelen, maaar wij trappen daar niet in.

Bovendien zijn jullie niet eens in staat om de eigen broek/jurk/kaftan op te houden, want jullie hebben RaRadaradvies nodig.

Of zit het andersom? Is het gewoon een heel slim project van Radaradvies om geld los te weken bij de EU. Ben zeer benieuwd van wie nou precies de initiële pitch uitgegaan is om dit op te richten en hoeveel er mogelijkerwijs aan zijn/haar/het strijkstokje blijft hangen?
Zoek, zoek, zoek, GS. Evocatus
PS
Kan Tom Staal niet bij de Veemarkt langs gaan voor een inspirerend interview?
Hup Tom, gestaald en pokgemazeld als je bent in Den Haag.

Evocatus | 30-10-19 | 23:59 | 1

Ja met punt 1 ben ik het wel eens. Never stick your dick in crazy.

Twisted_Faith | 31-10-19 | 00:17
-weggejorist-
Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:49 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Voorbarig gelul over "lock these people up" en zo. Harrassment betekent "lastigvallen", wat heel veel kan betekenen, van dingen roepen, grappen maken tot fysiek aanvallen. De rechtse meute wil geheel voorspelbaar meteen maar weer tot daden overgaan die niet gerechtvaardigd worden door de constatering dan Hanna's vriendin last heeft gahad van "harrassment".

In het filmpje wordt tamelijk overzichtelijk uiteengezet wat de verleidingen zijn van far-right groepen van complot-gelovers en de manier waarop deze pogen de angst bij zo'n Hanna aan te wakkeren met overdreven praatjes.

Daarmee zeg ik niet dat er geen Afrikaanse lastigvallers bestaan, noch dat er Hanna's kunnen zijn die daar slachtoffer van zijn. Wel dat iedere niet eens uit eerste hand beleefde negatieve ervaring met Afrikaanse jongens gemakkelijk kan leiden tot vooroordelen die veel verder gaan dan waartoe het voorval aanleiding geeft en in het verlengde daarvan tot buitenlander-haat, wat - gezien de reacties hieronder - dus nogal gemakkelijk gebeurt.

Beste_Landgenoten | 30-10-19 | 23:48 | 29

@Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:21: Je bent een VVD-trol, en als we naar de daden (ipv woorden) van de VVD kijken, dan is de VVD toch zeker een linkse partij.

Joostmochtnietsweten | 31-10-19 | 06:57
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 31-10-19 | 07:01

@Beste_Landgenoten | 31-10-19 | 00:57: gehaat worden om hoe je er uit ziet... Misschien zou die achttien jarige marrokaan er goed aan doen zijn haar niet op te scheren, niet in trainingsbroek te lopen en geen Armani heuptasje te dragen. Misschien zou hij vervolgens als derde generatie kunnen besluiten om accentloos Nederlands te praten. Hij zou zichzelf Maarten, Teun of Pieter kunnen noemen. Hij zou het kunnen laten om in zijn dure Duitse auto herrie te maken voor terrasjes. Misschien zou hij zich hardop uit kunnen spreken tegen de raddraaiers van zijn eigen herkomst en misschien ook wel tegen de excessen van de islam.
Misschien zou hij als statistische uitzondering van de Marokkaanse jeugd die als een van de weinigen níet met justitie in aanraking is geweest zijn best kunnen doen om al die gevallen broeders weer op het rechte pad te krijgen. Het aantal Marokkanen dat bovenstaande adviezen opvolgt is helaas statistisch verwaarloosbaar, maar dat gegeven wenst u niet te zien. U neemt die ene losgevochten uitzondering als basis voor al uw opvattingen over guur rechtse praatjes. Wandel eens een middagje door Transvaal, de Schilderswijk of Rotterdam Zuid en turf uw begeerde uitzonderingsgevallen. Met andere woorden, kom eens uit je D66-enclave. Open je ogen.

Joostmochtnietsweten | 31-10-19 | 07:15
▼ 26 antwoorden verborgen

Dit is een beldiging voor Akira Kurosawa, en zijn film "RAN" (1985) is een meesterlijke film. Als je wilt leer je daar heel wat van over 's mensen geest en de ondierlijke neigingen.
Haal je katana uit de schede!
Zzziinnng, spuitend bloed. Evocatus

Evocatus | 30-10-19 | 23:43 | 4

Paul Verhoeven is nogal een fan van Kurosawa.

Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:53

@Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:53:
Dhr. Verhoeven, goeiste gozer. Ooit ontmoet, tofpeer eerste klas. Zijn gezondheid gaat helaas nie-zo-goed-nie. Heup, darm zaten verschrikkelijk dwars. Hoop dat het veel beter met hem gaat.

Overigens vind ik RAN niet zijn beste film. "Shichinin no samurai" of "Seven Samurai" (1954) topt het toch wel, maar dan ook met Toshirô Mifune en niet te vergeten Takashi Shimura.

Jezusmina, de eerste keer dat ik die film zag, je wordt helemaal meegezogen in het verhaal. Potten-knokken eerste-klas, maar ook diepmenselijke tragiek, dood en verderf en een neerslachtig einde, dat toch weer positief omgezet wordt door de boeren die voortploegen.

Wie die film niet gezien heeft moet echt even zijn best doen desnoods een DVDtje, want is nu niet echt geprogrameerd in NL.

Nu dit nog.

Heer God! De boer lag in het gras,
Toen droomde hij dezen droom:
Dat er eindelijk een rustdag was
Naar apostel Johannes' woord.

En de kwaden gingen hem links voorbij
En de goeden rechts voorbij,
Maar de boer had zijn naam nog niet gehoord
En de boer hij ploegde voort.
Eerst toen de boer dien hemel zag

Zo vol van lichten schijn,
Toen spande hij zijn ploegpaard af,
En hij veegde het zweet van zijn voorhoofd af,
En hij knielde naast zijn stilstaand paard,
En hij wachtte op Gods woord.

Een stem sprak tot aarde, hemel en zee
En de boer heeft haar gehoord:
- ‘Terwille van den boer die ploegt
Besta de wereld voort!’
(Laatse strofe van "Ballade van den boer"
van J.W.F. Werumeus Buning)
Moest even, altijd Pro-Boeren. Evocatus

Evocatus | 31-10-19 | 00:44

@Evocatus | 31-10-19 | 00:44:
Bedankt.
Mooi gedicht.
Nederland in optima forma.
De goeden rechts is wel een omen.

de honden blaffen... | 31-10-19 | 01:44
▼ 1 antwoord verborgen

Linkse wegkijkers bij de EU dus lossen ze niets op.

BozePaarseMan | 30-10-19 | 23:43

ff geheel OT maar wie denkt dat wijf van een La Garde plotseling wel wie ze is. (zie telegleuf)
Als al die knoflooklanden, Frankrijk incluis, nu eens een voorbeeld hadden genomen aan Nederland qua geld oppotten voor slechtere tijden, dan hadden we nu niet al die K** landen hoeven te sponsoren. Van mij mag ze dus nu al opzouten met haar gebral dat we meer moeten investeren in educatie en infrastructuur. Ja als wij al het geld nu eens niet naar die verdomde EU hoefden te storten en gans Europa niet reikhalzend op onze pensioenpot zit te azen hadden wij geen wolkje aan de hemel gehad. Hadden we overal 12-baans snelwegen aan kunnen leggen en had elke provincie een universiteit en genoeg voortgezet onderwijs op hoog niveau. Wat ze eigenlijk bedoelde is dat wij nog meer moeten investeren in infrastructuur en educatie in al die knoflooklanden. S O D E M I E T E R O P N A A R J E E I L A N D!

clockandhammergame | 30-10-19 | 23:43 | 7

@GregorVanPallandt | 31-10-19 | 00:06: Reken maar dat ze de geld persen al klaar heeft staan om weer wat monopoly geld te gaan drukken. Geld is straks net zoveel waard als destijds de Lire, Peseta, Drachmen, Frank (Fr) of welk ander Zuid Europees geldstukje van weleer. Wij moeten ons verlagen naar de geldwaarden van die landen van voor de Euro. We zijn hard op weg juist dat te bewerkstelligen. En dan zijn we allemaal even arm en hebben we al die jaren voor niks de broekriem aangetrokken. Je huis geen reet meer waard, Je pensioen geen reet meer waard, je spaartegoed op de bank geen ene mallemoer meer waard.
Niet goed voor m'n bloeddruk dit.

clockandhammergame | 31-10-19 | 00:18

@clockandhammergame | 31-10-19 | 00:18: Grappig genoeg is een goedkope euro wel weer heel goed voor de Nederlandse en Duitse export, zodat de welvaartsverschillen tussen de diverse landen alleen maar groter worden.

Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:27

Er moet een plan B komen om uit de euro te stappen. Vroeg of laat klapt deze munt want de verschillen tussen noord en zuid zijn onoverbrugbaar waarbij ik denk dat de meeste Oost-Europese landen op termijn wel aan kunnen haken. Hoe langer je je huishoudboekje deelt met landen met een gat in hun hand hoe meer geld je weggegooid blijkt te zullen hebben als de onvermijdelijke implosie van de euro komt.

En ja, uit de euro zal je geld kosten (dankzij Rutte dreigen we toch al onze economie te ruïneren dus dat is kennelijk niet erg) maar die klap komt toch vroeg of laat. En de verantwoordelijken voor de euro dienen keihard aangepakt te worden, dit ter lering ende vermaak voor toekomstige politici.

5611 | 31-10-19 | 02:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb wel vaker gezegd, maar nogmaals: we leven in de nadagen van de democratie en VVMU, en we gaan over naar de deugtatuur.

Nuuk | 30-10-19 | 23:40 | 1

Optimist. Of moet ik zeggen eufemist. Dat wordt keihard fascisme. De minder leuke vorm zelfs.

LiniaalRectaal | 30-10-19 | 23:43

Eva Vlaardingerbroek
@EvaVlaar
Rechtsfilosoof, LL.M. | “aankomend intellectuele” aldus
@Joop_nl
✌🏻| Tweet op persoonlijke titel.

Ik vrees dat Eva na vandaag wat minder populair is bij van Jole en z'n kliek.

zwellevertje | 30-10-19 | 23:38 | 1

Dat is ze al langer gewend hoor. Ze is niet opeens vandaag boven komen drijven.

LiniaalRectaal | 30-10-19 | 23:41

Ik ken ran alleen als lettergreep uit het woord aan-ran-ding. Trek de stekker uit dat clubje eenzijdige engnekken. Ze zaaien juist datgene wat ze pretenderen niet te willen oogsten.

suscrofa | 30-10-19 | 23:17 | 1

Of als verleden tijd van "to run", zoals in "they ran back to their home countries".

knutsel_ | 30-10-19 | 23:21

Mobilise community.
Dat nu precies wat Hanna doet.

de honden blaffen... | 30-10-19 | 23:16 | 1

Spijker op de kop. Het kostbaarste geschenk is het eigen volk, zei een wijs man.

LiniaalRectaal | 30-10-19 | 23:22

Dit soort van valse sentiment advertorials gefinancierd vanuit EU belastinggeld heeft een averechts effect.

Dat snapt de organisatie ook en is precies de bedoeling

litebyte | 30-10-19 | 23:12

Filmpje; "Prevention is key. The need of teachers, police and social workers...."
?
Laughin' W/Out Sound FTFW.

chicago river | 30-10-19 | 23:09

Waar in vredesnaam verdienen die mensen van RADAR hun geld mee?
Het is toch niet te geloven dat er zulk soort van clubjes bestaan? Wat is het maatschappelijk nut? Waar komt de financiering vandaan? Wie bepaalt dat die lieden uberhaupt recht hebben op financiering?

Zapata10 | 30-10-19 | 23:06 | 1

Kijk, dit is de opmerking van de dag.

Dezelfde mensen die pleiten voor een 'ongesteldheids-emoji'. Dit vind ik serieus een goede vraag. Helaas krijg je altijd alleen maar vage antwoorden.

Top

Nacho_Vidal | 30-10-19 | 23:49

Ho, ho, begrijpend lezen: het is niet Hanna die ‘lastig gevallen’ ( Brusselspeak voor: door twintig Congolese ‘ vluchtelingen’ in de bosjes gesleurd zijn en keihard vernederd en verkracht) het zijn ‘ vrienden’ ( of vriendinnen). Of die vrienden/ vriendinnen nadien lid zijn geworden van de Blanke Defensie Liga ( of hoe zoiets mag heten) vermeld het verhaal verder niet. Het gaat hier om Hanna - en de invloed die dat ‘harassen’ van haar vrienden/vriendinnen op haar heeft. Haar moeder is daar kennelijk nogal bezorgd over. Mag ik Hanna wijzen op mogelijkheid nummer vijf, namelijk: om haar moeder - die er kennelijk niets van begrijpt, of wil begrijpen- een rótschop te verkopen, zodat zij eindelijk wakker wordt en schietlessen gaat nemen?

bisbisbis | 30-10-19 | 23:06 | 1
-weggejorist-
LiniaalRectaal | 30-10-19 | 23:21

Het is niet eens naïef geloof in de goedheid van de mens. Het is een kwaadaardige soort van propaganda. Dat stoort me het meest.

knutsel_ | 30-10-19 | 23:01
-weggejorist en opgerot-
Mohammed_the_Pig | 30-10-19 | 23:01

Verontrustend dat het probleem, dat dit meisje lastig wordt gevallen, volkomen genegeerd wordt. Echt heel erg ziek dit. Je gelooft gewoon je ogen niet, en toch is het zo. Waar is het toch zo mis gegaan ?

Motleycrew | 30-10-19 | 22:59 | 2

In dit geval met de toetreding tot de EU.

LiniaalRectaal | 30-10-19 | 23:18

Dit meisje wordt niet lastiggevallen. Je hebt het verhaal dus niet eens begrepen, slimmerd.

Beste_Landgenoten | 30-10-19 | 23:52

Als je op het adres van RAN googelt krijg je een heel leuk karakteristiek pandje te zien in het Oostelijk havengebied. Zou mij niks verbazen als ze dat in de jaren 80 gekraakt hebben.

Osdorpertje | 30-10-19 | 22:49 | 1

Zal zuiver toeval zijn maar paar straten verderop werd het burgemeesterszoontje gearresteerd.

janleuk | 30-10-19 | 23:02

Ik heb gestemd voor "mobilise community" Er gaat niks boven een ouderwetse lynchmob. De hooivorken staan al klaar.

Pierke Smulders | 30-10-19 | 22:38 | 1

Haha lol, zo kan je dat ook interpreteren natuurlijk.

Berbaar | 30-10-19 | 22:54

En toch heb ik onwijs veel bewondering voor zo'n club als Radar. De schaaamteloosheid waarmee deze lui geld verdienen aan o.a. de vluchtelingenproblematiek en radicalisering met concepten waarvan echt 0,0 bewijs is dat die ooit gaan werken.
Dit soort clubs maakt handig gebruik van de onvoorspelbaarheid van sociale interventies: het kan zijn dat ze werken maar misschien ook niet en dat ze niet werken, weet je pas nadat je als opdrachtgever daarvoor betaald hebt. Mooi businessmodel!

Amsterdamsko | 30-10-19 | 22:35 | 14

@Kuifje-in-de-EU | 31-10-19 | 00:25: Bassie komt binnenkort bij ons op de thee (op de koffie komen is koloniaal, mag niet) samen met Vlad, om te praten over netelige zaken. Komt helemaal goet

Oprisp | 31-10-19 | 01:09
▼ 11 antwoorden verborgen

Ja dit staat er weer goed op. Net als de wat als mijn racistische Wilders stemmende oude witte oom op een verjaardag begint over de bemmende speech van Martin Bosma over ollolgrom?

Omebert | 30-10-19 | 22:34

Hire a Tsjoeketsjoeke boat.

Bigi Bana Boy | 30-10-19 | 22:34

Deze mensen zijn zo verknipt dat zij een direct gevaar zijn voor onze samenleving en dus voor onze kinderen. Volkomen het pad bijster en dan nog denken dat zij bij het deugende behoren. De geschiedenis gaat aantonen dat zij diegenen zijn en verantwoordelijk worden gehouden van de teloorgang van de westerse beschaving. RIP, de opkomst en onder van beschavingen, zie hier dagelijks het verval van de westerse beschaving, veroorzaakt hoe cynisch en ironisch ook door de 'EIGEN MENSEN'. In het hele bestaan van de mensheid nog nooit vertoond.

De Evangelist | 30-10-19 | 22:34 | 1

Er zitten mensen achter die mensen. Het konijnenhol gaat diep.

LiniaalRectaal | 30-10-19 | 23:15

Voormalig voorzitter van de Jonge Socialisten in de PvdA. en sinds 2009 directeur van Radar Advies, Omar Ramadan, is sinds 15 mei 2019 tevens lid van de Raad van Toezicht van de Universiteit van Amsterdam. Hij is door de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap benoemd tot 15 mei 2023.

janleuk | 30-10-19 | 22:32 | 1

Die PvdA baantjes moeten wel heel erg slecht verdienen. Ik kan prima rondkomen van slechts één normale baan.

W_F | 30-10-19 | 22:39

Het slachtoffer (Hanna) in dit filmpje zit er totaal niet Europees uit maar Noord-Afrikaans (of Zuid-Amerikaans). Typecasting is hier dus niet helemaal gelukt. Tenzij dit opzettelijk is natuurlijk.

koter | 30-10-19 | 22:29

Optie 5: Shoot the guilty men.

The2Amendment | 30-10-19 | 22:26

Ik heb het introductiefilmpje van RAN bekeken. 2000 hufters (practitioners) die gesubsidieerd en constant bezig zijn om burgers het leven zuur te maken. Het enige lichtpuntje hier is dat subsidie lui maakt.

Sitting_targets | 30-10-19 | 22:26

Weer zo een subsidieclub die de eigen bewoners wil ruimen, dat hebben we eerder gezien in de geschiedenis.

piet7003 | 30-10-19 | 22:23 | 1

Als ze het probleem aankaarten gaat de geldkraan dicht, always join the winning team.

marrretje | 30-10-19 | 22:28

Met dit soort aandacht van GS gaan het aantal views in elk geval flink opgekrikt worden. Verder logisch dat ze subsidie nodig hebben want je hebt minimaal 1000 abonnees nog om je videos te kunnen monetizen. Kortom voor dit soort materiaal is totaal geen markt.

straatsurfer | 30-10-19 | 22:22

Geweldig om te zien hoeveel mensen toch een leuk inkomen bij elkaar kunnen harken of invloed te kunnen krijgen zonder ook maar iets te doen of te kunnen.

omanders | 30-10-19 | 22:30

Zal best een afspiegeling van de maatschappij zijn want geen van die 57 adviseurs zal daar de plee's schoonmaken.

W_F | 30-10-19 | 22:32

@omanders | 30-10-19 | 22:30:
Ik ben om, ik predik voortaan ook inclusiviteit. Ieder voor zich God voor allen.

marrretje | 30-10-19 | 22:47
▼ 1 antwoord verborgen

Diversiteit wordt heftig gesubsidieerd door managers en die bepalen wat wij moeten denken en wanneer wij racist zijn.

lingo star | 30-10-19 | 22:16

Een doos met hoofddoeken en het probleem is weg, losers snappen er ook niks van.

marrretje | 30-10-19 | 22:14

E. Mind your own business
misschien?

dugo | 30-10-19 | 22:08 | 1

Helegaar niet. Minding your own business iekwuls wegkijken. Daar moet wat van gevonden worden in het perspectief van de aangetastte vrijheid en het geestelijk welzijn van het slachtoffer. En daarop een doeltreffende reactie laten volgen. Eentje die erg goed als waarschuwing naar anderen werkt.

NiCeY | 30-10-19 | 22:30

Verdiep ik mij niet in. Wat ik wel gezien heb is dat er voornamelijk mannenlijke migranten deze kant op komen. De meeste zijn niet zo van de heren en het zijn ook mensen. Met dito gevoelens/wensen/fantasieen. Dus daar moet een oplossing voor komen

Mark van Leeuwen | 30-10-19 | 22:08 | 3

Zat schapen en geiten hier.

Zapata10 | 30-10-19 | 22:16

De beste oplossing lijkt me dat jij, Mark, een kudt en paar tieten laat inbouwen en je ter beschikking stelt aan die menselijke mensen.

ploppy | 30-10-19 | 22:17

Da' s een beste lik mosterd ná de maaltijd Mark.. Dat de meerderheid van de migranten, want vluchtelingen zijn het kennelijk nauwelijks, mannen in een hele sterke leeftijdscategorie zijn moet al vragen oproepen die de mensen die in de eerste plaats al besloten hebben ze binnen te laten maar eens heel goed moeten beantwoorden. Ik denk zelfs dat de meeste mensen in dit land nog steeds een beeld van voor ellende vluchtende mensen hebben ipv economische handophouders. Dat blijkt maar voor een fractie te gelden.

NiCeY | 31-10-19 | 10:23

Ik ben d'r een beetje flauw van, iemand die me kan informeren wat er nu weer niet loos is?

GKJP | 30-10-19 | 22:08

Zou één zo'n wereldvreemde ambtenaar bij de EU zich ooit realiseren, dat het verstrekken van subsidie aan dit soort wegkijk-meming-manipulatie bureautjes weerzin opwekt bij de mensen die die subsidie moeten ophoesten.
Waarschijnlijk als het kalf al verdronken is gaat er een vaag lampje branden, neem bijvoorbeeld de CD&V man uit België (zie hln.be die ook wakker is geworden).
O ja, EU-subsidie-slurpers waar komt jullie geld eigenlijk vandaan? Tip, zoek het in een sector die netto geld in het laatje brengt, je vindt ze steeds vaker op het Malieveld en de A12.

bananabanana | 30-10-19 | 22:07

Wanneer ik op Twitter kijk (link: twitter.com/RANEurope/status/11896000... ) zie ik niet de tekst zoals in de topic. Vooral dat deel dat ze is lastig gevallen staat er niet. Heeft het er nooit gestaan of hebben ze de tekst aangepast?

WellusNietus | 30-10-19 | 22:06 | 2

Tijdstip van beide tweets komt niet overeen: 8.21 en 6.48.

schijtzat | 30-10-19 | 22:11

Je moet het filmpje zien. Daarin wordt het helemaal uitgelegd. Kun je meteen zien hoe een multidimensioneel probleem wordt afgedaan met; "Hanna moet leren begrijpen dat die migranten hele nuttige bijdragen leveren aan onze samenleving en er gewoon bij horen."

Elessir | 31-10-19 | 00:42

Twisted_Faith | 30-10-19 | 21:55
Gewoon, zwaar materieel wat je niet even wegduwt met een ME-bus.
Verder geen geweld, dan ben je sowieso de bok.
Iets met een brandspuit moet wel kunnen vind ik.
Het is tijd, hoog tijd om daar in Brussel echte stemmen te laten horen.

Kudtkip | 30-10-19 | 22:05 | 7

@Zapata10 | 30-10-19 | 22:20:
Helemaal prima toch, ik vind ook dat die bedrijven en mensen moeten kunnen werken.
Ik verzin geen regeltjes, ik slalom er om heen om centjes te verdienen.
Werkt beter dan op het Malieveld staan.

Berbaar | 30-10-19 | 22:23

@Berbaar | 30-10-19 | 22:23:

Met dit achterlijk beleid van veel te strenge normen ben je helemaal uit geslalomd in dit land. Geef toe dat het lang geleden is dat een kabinet zo faalde als het huidige. Problemen maken die alleen in Nederland het land op slot gooien, de rest van Europa lacht ons uit.

sprietatoom | 31-10-19 | 00:19

@Zapata10 | 30-10-19 | 22:20: Berbaar hoort bij die partij die gaat janken als iemand 'dank u' zegt. Het als dat wereldvreemde wijf als die Van Nieuwenhuizen. vvd'ets zijn sukkels, stumpers, kneusjes en profiteurs van andermans ellende.

Jos Tiebent | 31-10-19 | 00:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Vies indoctrinatie c.q. propagandafilmpje. Bijna nog erger dan die barbaren. De boodschap in het kort: "Bend over and take it. Afterwards, we'll offer you a safe space to talk about your feelings and experiences."

LiniaalRectaal | 30-10-19 | 22:04 | 2

Gezien je nick spreek je uit eigen ervaring.

Sitting_targets | 30-10-19 | 22:13

Zo langzamerhand is het zeurende gevingerwapper van de anti-deugers net zo hemeltergend aan het worden.

Superior Bastard | 30-10-19 | 22:02

Heerlijk leven, ff polletje in elkaar flansen, waarbij ik vooral geen oorzaken aan de kaak stel. Populisten op tilt maar die hebben toch geen invloed. En weer lekker verder met snuiven en hoeren en snoeren.

marrretje | 30-10-19 | 21:55

"Ideology stands at the core of an extremist or terrorist movement. No matter if it is Islamist or far-right."
Ze vergeten zichzelf te benoemen of hoeft dat niet als "deugende" organisatie?

paost712 | 30-10-19 | 21:55 | 1

"Ideology stands at the core of an extremist or terrorist movement".

GroenLinks, liberalen, communisten, neo-liberalen, neo-conservatieven (neo-cons USA), Jerry A, milieudefensie, vluchtelingenwerk, D66

Arachne | 31-10-19 | 09:06

Ik begrijp het niet helemaal. Is Hannah de dochter van Steven Lenos?
En moet haar moeder het maar uitzoeken omdat vader geen tijd heeft?
Vragen, vragen...

hotnot | 30-10-19 | 21:54 | 1

Weet de moeder wie de vader is dan? Vragen, vragen....

The2Amendment | 30-10-19 | 22:27

RAN?
Steven Lenos van 'Nuansa' ?
Eva Vlaardingerbroek?
Wie zijn al die nobodies en waarom wil iemand dit weten?

Superior Bastard | 30-10-19 | 21:52 | 3

WIj willen het weten, want wij betalen die flauwekul. Nu weet je waarom onze EU-bijdrage met 2/3e vermeerderd gaat worden.

Muxje | 30-10-19 | 22:03

@Muxje | 30-10-19 | 22:03:
En dat komt niet door de Brexit?
Overigens betreft het de bruto bijdrage, maar het bekt wel lekker.

Superior Bastard | 30-10-19 | 22:10

Eva praat anders geen poep.

schijtzat | 30-10-19 | 22:12

Gelukkig weet de Europese Unie zich telkens neer te zetten als een steeds ranzigere club totaal debielen.
Daar is geen verdere reclame voor nodig.

Ray69 | 30-10-19 | 21:51 | 1

Joh das gewoon een soort waddenfonds, denkt toch niet dat er een hond naar omkijkt wat die gasten doen. Het bestrijd populisme, hier geld.

marrretje | 30-10-19 | 21:59

Hanna duidelijk maken dat een Westers niet moslimvrouwtje alleen maar goed is voor mandigoparties. Net zoals D’66- , PvdA- en GL-moeders niets liever zien dan dat de dochters van hun buren of vrienden als islamitisch neuqvlees geconsumeerd worden. Emancipatie 2019 heet dat.

Lafayette | 30-10-19 | 21:51

Serieus probleem wat weer even weg gekeken wordt door een zogenaamde quasie “wijze lullen” die van uit hun luie stoel met de beentjes over elkaar hun oordeel gaan fellen over de huidige situatie.
Mja , ik denk dat, en mischien wel dit en zou ze niet beter zijn,blablabla. NEE!
Boots to te ground, NOW!
Mijn opvoeding is geweest 2x waarschuwen derde keer maatregelen ( fysiek).
Ik ben er nooit slechter van geworden en ben mijn ouders en helaas ook de gevestigde macht er dankbaar voor.
De zachte heel meesters.....

Datgingniegoed | 30-10-19 | 21:51

Ik ben ook rechts, het is de overheid en hun beleid die mensen tot extreem rechts maken. Net zoals links extremisten, pussies bij geboorte alleen versterkt door de fking overheid enz. Rechts moet het zelf oplossen, zonder echte overheids support. #proudright!

Twisted_Faith | 30-10-19 | 21:50 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Hanna is Bridget The Midget niet, gewoon die gasten op armlengte afstand houden als ze met hun handen in haar broekje willen.

Osdorpertje | 30-10-19 | 21:50

Natuurlijk is Hanna's moeder bezorgd met al die Afrikaanse migranten in het AZC om de hoek. Zij stemt dan ook al jaren PVV en is tijdens het protest tegen de komst van het AZC nog aangereden door een dikke BMW.

witwas | 30-10-19 | 21:49

Heb/ben door de jaren heen nu 5 keer denk om niks lastig gevallen door mohammedaans naffer/subsahara tuigh, zomaar, gewoon, op een welk willekeurige straathoek of andere public ruimte, en of ik "zo'n vuile jood was", en zij altijd met z'n zessen, lalala geld, za'k maar zeggen, maar niets van mij hebben die hijgerige hyenas gekregen, non-volk dat het er rondloop.

Een paar van die zielige gevalletjes gingen net als chicago river saampjes vlak tegen de grond, dus konden ze mooi niet thuis komen dat ze "zo'n vuile jood" neergehoekt hadden zonder zelf wat straattgegels te proeven.
Achterlijke kanslozen dat het zijn. En dan ben ik dus niet een jong, veels minder weerbare meid in de "stad".
Keulen, die meiden en hun vriendjes, die door overmacht niets konden, iemand?

chicago river | 30-10-19 | 21:48 | 11

@chicago river,
Tsss, Heb je die van mij nog nooit gehoord.
Maar ik weiger dit a public mede te delen.
Hmmmm,gvd, iets met mannelijke trots en makkelijk doelwit ofzo, ghmb!

Datgingniegoed | 30-10-19 | 22:20

En wat zou de reactie geweest zijn, als in Keulen, de vriendjes wel actie hadden ondernomen? Iets met 1939, treinen, oost, de letter A, de letter H enzovoorts?

Arachne | 31-10-19 | 09:03

Wow, wat lees ik nou dan, heftig. Wat goed van u dat u zich niet laat intimideren, maar ja, tegen een roedel hyena's is moeilijk knokken. Ik heb dat gelukkig nog niet meegemaakt, ben wel bedreigd, ingesloten en/of voor hoer uitgemaakt. Heb voor een tientje een zonnebril met ingebouwde camera gekocht, niet dat dat helpt, maar het geeft me een gevoel van veiligheid. Krav maga zou beter zijn, ware het niet dat ik veel te lomp ben voor dat soort technische sporten.

Deksmaat | 31-10-19 | 10:14
▼ 8 antwoorden verborgen

Dus meiden worden aangerand, maar de enigen die er wat tegen proberen te doen zijn het probleem?

gekwetst | 30-10-19 | 21:48 | 1

Het slachtoffer wordt dader, en de dader slachtoffer. De methode van extreem links.

Sitting_targets | 30-10-19 | 22:06

4 x een andere formulering voor Hanna oogkleppen aanbieden.

Harry Turtle | 30-10-19 | 21:47

Eva Vlaar heeft de enig juiste reactie - verontwaardiging over deze casus omschrijving.

Heel gek, ik voel al langer de neiging om met trekker, hijskraan etc. naar Brussel te gaan om daar eens in opstand te komen.
Met een flinke meute die dit ook meer dan zat is.

Kudtkip | 30-10-19 | 21:47 | 9

Als je echt stennis wil maken zet dan een een begroting in elkaar met halvering van de BTW en dan alsnog op een begrotingsoverschot van 10% uitkomen (dus de botte bijl in vage overheids uitgaven). Dat kunnen ze niet negeren als er verkiezingen voor de deur staan want kiezers kunnen best een beetje rekenen. Zelfs als DENK het in hun programma stopt zou ik op ze gaan stemmen. Principes mogen wat kosten, en omgekeerd dus ook.

W_F | 30-10-19 | 22:22

@Superior Bastard | 30-10-19 | 22:13:
Volgens mij kan jij nog geen stukje grond met een spade verzetten voordat je het op je heupen krijgt.
Ga nou niet gelijk stoer doen alsof je een grondwerker bent, Paper tiger!

Datgingniegoed | 30-10-19 | 22:30

@Kudtkip,
180 , Bulls eye. Dat is nou juist waar het probleem ligt en ons 2e kamer “ doorgeef luikje” het, mja, “ongefilterd” door geeft. Dat dan wel weer.

Datgingniegoed | 30-10-19 | 22:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Eva heeft 100% gelijk; deze lui hebben hun prioriteiten niet alleen in de verkeerde volgorde, de belangrijkste acties staan er niet eens op. Volgens RAN zijn de prioriteiten (in de gegeven willekeurige volgorde)
- Goedpraten
- Victim blaming
- Indoctrinatie
- Virtue signalling

Muxje | 30-10-19 | 21:46 | 1

Prioriteit is centjes, en die krijg je niet door het probleem te benoemen. Dat kan altijd nog als de machtsverhoudingen veranderen.

marrretje | 30-10-19 | 22:06

Intussen op ons eigen propagandakanaal: the roast of Boris Johnson.

Wim_Kut | 30-10-19 | 21:45

Radicalisation Awareness Network (RAN): Best wel een goede naam! *kuch*.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-10-19 | 21:45 | 1

Hier moet een internationale versie van komen.

W_F | 30-10-19 | 21:54

Het verbaasd mij dat de slinkse SJW en de Brusselse dictatuur het altijd weer voor elkaar weten te krijgen om "extreem rechts" (zonder ooit concreet te worden wát of wie dat dan is) neer te zetten als een concreet dreigend gevaar, maar stekeblind en oostindisch doof is daar waar het de werkelijkheid betreft.

Het lijkt alsof ze 1984 toch écht als handleiding hebben genomen, in plaats van als waarschuwing.

Het is wel stuitend, dat dan weer wel.

En Hanna? Die moet niet zo zeiken over deze cultuurverrijkers, maar haar neef gaan aangeven bij de gedachtepolitie...

This is scary shit...

De Droit | 30-10-19 | 21:44

Al die haat die de EU verspreidt. Van ons geld.

Arkan Sonney | 30-10-19 | 21:41

Het komt mij wat over als een heropvoedingskamp en een verkapte NSB manier om z.g.n. extremisten in kaart te brengen.

Reebensteeltje | 30-10-19 | 21:41 | 1

Onzin, deze club heeft maar één doel: subsidiegeld zo snel mogelijk in eigen zak toveren door elkaar hoge rekeningen te sturen en vooral niets te doen.

W_F | 30-10-19 | 21:56

Dus als een meisje lastig gevallen wordt door Afrikaanse uitkeringsmigranten dan kan ze zich het best melden bij Islamitische buurtvaders op advies van de politie.
Je moet het maar weten te verzinnen toch?

Tuinhekje | 30-10-19 | 21:39 | 3

Ik zou het niet hebben kunnen beDENKen.

marcoplarco | 30-10-19 | 21:44

Whatever! Als ze maar niet anti-immigrant wordt!!

Carmelita | 31-10-19 | 10:27

Het feit alleen dat de EU aan "opvoedende" propaganda doet, vervult mij al met weerzin. Dit soort stompzinnige Viva-onderzoekjes moet mensen kennelijk opvoeden in de gewenste richting. Kots.
De held Boekovsky is overleden, zo hoorde ik. Een man van grote moed die het waagde Sovjet-beginselen uit te dagen, ten koste van zijn persoonlijke vrijheid.
Die alle linkse leugens met grote moed heeft aangevallen door publiekelijk het schenden van mensenrechten door de USSR aan de kaak te stellen.
Die het misbruik van de linkse psychiatrie heeft aangetoond en gehekeld.
En daarvoor betaalde met opsluiting in kampen en inrichtingen.
Maar geen westerse journalist vindt de man belangwekkend.
Dan kots je echt volledig op die kleinburgerlijke linkse incrowd die we hier hebben.

arie-hoax | 30-10-19 | 21:37 | 3

Heb je 'Darkness at noon' van Arthur Koestler gelezen? Dateert uit 1940 en de schrijver legt feilloos de vinger op de zere plek, namelijk het paranoïde en criminele gedrag van Vadertje Stalin. Iedereen die toen een beetje had opgelet, had geweten dat het nooit iets zou worden met de Sovjet-Unie. Maar helaas, Koestler werd daarna uitgespuwd door veel linkse intellectuelen.

Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:36

@Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:36:
Bij Lenin kon je al de ontsporingen van de USSR al zien: geweld tegen allerlei groepen, wat Lenin propageerde. Al vroeg een geheime dienst aan het werk tegen de eigen bevolking. Maar je was een soort van outcast als je daar in de linkse jaren op wees. Terwijl 'rechts' achteraf dus gewoon gelijk had met die voortdurende kritiek op de Sovjet-Unie.
En nu zie ik hetzelfde t.a.v. de islam.
Maar bedankt voor de tip.

arie-hoax | 31-10-19 | 09:45

@Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:36:
En die typische paranoia was al zichtbaar bij de linkse Jacobijnen die duizenden gewone burgers onder de guillotine lieten verdwijnen. Lenin had die revolutie als voorbeeld en bron van inspiratie.

arie-hoax | 31-10-19 | 09:58

Werd Eva in eerste instantie serieus geblokt voor deze redelijke, logische en natuurlijke reactie? Europa zinkt sneller dan de Titanic.

MickeyGouda | 30-10-19 | 21:37

Ja, kom je hierheen om live te pornhubben.. gaan ze je lopen tegenwerken. Is dit nu gastvrijheid?

RickTheDick | 30-10-19 | 21:36 | 1

Wat Rick zegt.

Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 23:20

Radicalisering, nooit goed.
Niet de ene kant op en niet de andere.
Gewoon als beschaafde mensen in gesprek blijven.
De vraag blijft: werd Hanna nu ook harassed of alleen haar vrienden?

Berbaar | 30-10-19 | 21:36 | 4

@Halul gebakken | 30-10-19 | 21:52:
Vandaar mijn hartgrondige hekel aan alle soorten van extremisme.
Leven en laten leven, dat leeft wel zo fijn.

Berbaar | 30-10-19 | 21:57

Ja, is wel een belangrijke vraag ja.
Ik bedoel, als vriendinnen van je harassed worden, dan is dat toch best een ver-van-je-bed-show en dan mag je eigenlijk niet klagen! Foei Hanna!

Timide_Aso | 30-10-19 | 22:11

Wat doet meneer Berbaar als de "gesprekspartners" niet zo beschaafd zijn?

knutsel_ | 30-10-19 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

The problem with the fictional case study is that it isn't fictional, but reality for thousands of girls all over Europe. The problem is EU refusing to acknowledge legitimate concern with violent migrants, and its inability (or unwillingness) to return them to their home countries. The problem for EU will soon be that the native population will no longer accept the ongoing abuse and battering, and will rise against the Brussels elite. The sh*t is on..

marcoplarco | 30-10-19 | 21:36 | 1

Hear, hear...

hotmint | 30-10-19 | 21:38

Kunnen we niet van land ruilen? Mogen zij allemaal hierheen komen, wij allemaal daar, zien hoe lang het duurt voordat ze het naar de klote helpen. Ik denk dat met een beetje gezond verstand je elk Afrikaans land binnen 10 jaar succesvoller kan maken dan Nederland nu.

Of wellicht kunnen we een stuk land daar kopen en geenstijlland stichten! Ik wil minister van immigratie worden. Wordt een makkelijk job, want het antwoord is altijd nee.

JWZ_JMK | 30-10-19 | 21:36 | 2

Zou wel een mooie uitdaging zijn, wij een groot continent.. hun een klein landje, mooi geconcetreed... soort guantanamo ala europe.

Twisted_Faith | 30-10-19 | 21:57

Mevrouw Lastig en ikzelf hebben onze exit al gepland. Wij zitten straks met onze luie reet op een mooi eiland, ver buiten de EU.

James Lastig | 30-10-19 | 22:10

hoeveel ton subsidie gaat er daar naar toe, 3 ton? 5 ton? voor 51 videos te maken voor 2k per video

HetOorAakel | 30-10-19 | 21:35 | 2

"Bij RadarAdvies werken we met ruim 50 collega’s aan maatschappelijke vraagstukken. Onze adviseurs brengen expertise mee op zowel inhoud als proces, net als de ruim 100 zelfstandigen die met ons samenwerken."

Reken maar op een gemiddelde van 1 ton per persoon. En 51 video's (14 per jaar) met 50 man lijkt haast wel op werken.

W_F | 30-10-19 | 22:04

@W_F | 30-10-19 | 22:04: 50 subsidiesponzen plus nog 100 man erom heen. Dit klinkt als een budget van minimaal 10 miljoen, afhankelijk van hoeveel die 100 weten te declareren. Er moeten nog enorme bedragen bezuinigd kunnen worden...

5611 | 31-10-19 | 11:11

Het winnende antwoord, dat een kind al kan geven,
zie er er helaas niet tussen... snik.

hotmint | 30-10-19 | 21:35 | 1

Ow toch, gefeliciteerd met de koelkast, Eva.

hotmint | 30-10-19 | 21:36

.. hoewel de invasie van verwarde mannen uit Afrika een lelijk probleem is, is dat niks vergeleken bij de farizeeënde Brusselmannen van de EU.
Dat zijn onze gevaarlijkste tegenstanders.

Jan Passant mk2 | 30-10-19 | 21:33 | 1

Mooie manier van zeggen dat het joden in Brussel zijn die de invasie organiseren. Moet ik dan geloven wat mevrouw Lerner Spectre zegt?

Flamouscage | 30-10-19 | 23:26

Gedjoekt, Wablief?

Datgingniegoed | 30-10-19 | 21:31

Wat ik graag met die lui zou willen doen, plemp ik maar niet hier... heb geen zin in een permaban voor minstens 3 eeuwen.

Keyboardspeler | 30-10-19 | 21:31 | 2

Plemp het op joeptjoep schijnt te werken

bon | 30-10-19 | 21:33

Plemp het gerust neer. Er komt binnenkort een "Perma Ban Purge” naar het schijnt.

Lochos | 30-10-19 | 21:42

Ik vind eigenlijk dat hier twee problemen moeten worden aangepakt: die aanrandmongolen en de extreemrechtse extremisten. Het een sluit het ander niet uit. Gelukkig is het maar een fictieve vraag,

beldewouten | 30-10-19 | 21:31 | 3

Dat klopt, met als vraag welk probleem getalsmatig het grootste is.

Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 21:36

Het één creëert draagvlak voor het ander.

Tuinhekje | 30-10-19 | 21:40

Helemaal in elkaar tiefen zou ik die gastjes, als ik de vader van Hanna was. Verder wat Eva zegt.

pibasso | 30-10-19 | 21:29 | 2

Scaphisme.

The2Amendment | 30-10-19 | 22:32

Die daders daar mogen doorgaan? Vreemd.

Patatter | 30-10-19 | 21:28

Meer geld van ome Soros vragen.

kapotte_stofzuiger | 30-10-19 | 21:26 | 13

@Berbaar | 30-10-19 | 22:00: Mijn fiancee wil wel rijden, schat ik zo in. Dus we geven je een slinger.

Kuifje-in-de-EU | 30-10-19 | 22:43
▼ 10 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken