Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Holland woest op Wiebes

vvd'er is 'beetje stout'

Er is weer eens een vvd'er trending topic en dat is eigenlijk nooit omdat ze zo goed zijn in politiek. Meestal is het iets met zuipen, huizen of regels overtreden. In casu Wiebes, die doet gewoon waar-ie zelf zin in heeft. Autogordel, boeien joh. Bevinkje Wiebes heeft gewoon overal schijt aan. En in zekere zin is het ook zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar als de agenten binnenkort stukjes Wiebes uit de voorruit moeten pulken omdat-ie kamikaze door het glas is geklapt, laat dan ook maar zitten hoor. En nu is heel NL weer eens woest op een vvd'er en dat is ook wel een keer verfrissend. Het is immers alweer drie dagen sinds Wybren.
UPDATE: LOL. Wiebes krijgt straf van Cora, trekt snel de portemonnee en dokt 149 euro boete. Arme familie Wiebes, dat wordt een weekje water in de cornflakes.

Social

Nou eigenlijk wel ja

Reaguursels

Inloggen

Pinokkio neemt al lang de boel in maling.

george1958 | 28-09-19 | 10:10

Als hij in een boot plaatsneemt (en er is wat wind) dan heeft ie geen zeil nodig ...

Fi-Bu-Bla | 27-09-19 | 23:19

Altijd al een vreemd figuur geweest, die Wiebes. Hij zat achter al die brieven die ZZP-ers het werk onmogelijk moesten maken. En nu dit. Waarom niet gewoon weg met dit soort figuren?

Patatter | 27-09-19 | 22:41

Wetten zijn er niet voor de elite. Wetten zijn voor het plebs. Als Wiebes graag door de voorruit gelanceerd wil worden, moet hij dat zelf weten. Hij kan in ieder geval geen hersenschudding oplopen.

poisonivy | 27-09-19 | 21:15

Foei. Wat een stoute man.
Als hij verder maar veilig doet. Zeker achterin!

RickyLaRue | 27-09-19 | 20:02

Ik heb niet geluisterd naar het gebrabbel van deze twee maar het viel me op dat de kentekens van zowel de auto van Wiebes en zijn gevolg ''geblurred'' zijn in de reportage: KX-980-R MERCEDES-BENZ E-KLASSE en XX-068-D BMW 530E Iperformance-SERIE. De burgers waar ze op bezoek gingen, daar werden de nummerplaten niet geblurred. Iemand enig idee waarom dit is gedaan?

InSight | 27-09-19 | 19:19

Als die clown minister kan worden, snap ik niet dat ik geen president bent, of ben ik misschien te..............?

Jonkheer-Carolus | 27-09-19 | 17:34 | 1

Wijkagent Dijkzigt is ook een optie, wat is het een ongelofelijke arrogante l*l , wat ook niet te begrijpen is dat die totaal malloot miljonair is.

Uw Verzekeringsadvis | 27-09-19 | 18:28

Het schijnt dat je met en om Wiebes hartelijk kunt lachen. Zijn ogenschijnlijk stuntelige droge humor geeft daar enige aanleiding toe. Het destructieve spoor dat hij achterliet bij diverse departementen doet dat echter niet. Hoe zal hij de vergetelheid der geschiedenis ingaan? Als "Joker" of als de "Lachende nerd" misschien? De canon der vaderlandse geschiedenis zal hij zeker niet halen.

Een vrije paling | 27-09-19 | 17:15 | 1

Met recht een Kwibus.

Geenstijlicoon | 27-09-19 | 17:17

Van stoute boy naar foute boy is vast slechts een klein stapje. We zullen het gaan zien.

grapo | 27-09-19 | 17:14

je kunt het zo niet zien van binnen naar buiten maar zeer waarschijnlijk heeft de auto geblindeerde ruiten. Dus hij komt er gewoon mee weg want oom agent kan het niet zien.

sprietatoom | 27-09-19 | 16:41

Die gordel zit natuurlijk te hoog voor em, moet ie mischien een kussentje onder de stoel leggen?

Hiesjes | 27-09-19 | 15:51

Zeiken en drammen, wie is er niet mee groot geworden.

TheBigKirth | 27-09-19 | 14:55
-weggejorist-
3xDrommels | 27-09-19 | 14:50

Wat een gezeur weer over niks. Zo Nederland dit... Wie draagt achterin nou wel een gordel? hypocriet geleuter. Hup Wiebes!

Giotto | 27-09-19 | 14:32

Wiebes is goed te kakken gezet door paljas Jair. Deze ''parlementair'' verslaggever van likmevesje met zijn achterlijke gehinnik. Arme Jair, wat moet hij straks nu zijn Eva heeft gekozen voor het grote geld. Wat de burgerlijke ongehoorzaamheid van Kwiebes betreft, die mensen moeten ons de jan lullen het goede voorbeeld geven. De wet handhaven in Amsterdam? Nee hoor dat doen wij niet...autogordel dragen...nee hoor dat doe ik niet. Wij schrijven bij voorkeur anderen de wet voor. Een alarmpistool? Nee nee dat mag u niet hebben. Maar de burgemeester van Amsterdam, die mag dat wel hebben hoor, da's een foutje.

etterletter | 27-09-19 | 14:23 | 1

'Paljas Jair' .Hartgrondig mee eens.

piloot47 | 27-09-19 | 14:31

Sjeezis. Je zal dat moeten doen. Kijk je elke keer recht in die grotten. Getver.

Deksmaat | 27-09-19 | 14:11

Het zou heel vervelend zijn als onze kapster om het leven zou komen bij een auto-ongeluk. Waar vinden we zo gauw een andere goede kapster?
Maar een minister - wat geeft dat nou. Als een minister om het leven komt, staat er zo weer een andere leugenaar - sorry: VVD'er klaar. Dus van mij hoeft die Wieberts geen gordel te dragen.

MAD1950 | 27-09-19 | 13:54

Van een minister mag je verwachten dat hij/zij/het/umph intelligent is, maar als je de natuurwetten niet begrijpt dan zal er wel een andere definitie van intelligent zijn gebruikt. Minder snuggeren hebben vaak nog een overlevingsdrang en doen de gordel op grond daarvan om. Maar dat mist deze minister blijkbaar ook, dus moet ik hem/zij/het/teab onder de onnozelen scharen.

gekwetst | 27-09-19 | 13:47 | 1

als ik hem zie dan moet ik altijd aan een struisvogel denken met die lange nek en grote snavel. En zijn kop in het zand natuurlijk.

jan den hollander | 27-09-19 | 13:59
-weggejorist-
McMarx | 27-09-19 | 13:42 | 2

Met zo'n inkomen maak je je ook niet druk om een prent! Het is gewoon en dikke vinger naar de maatschappij toe! Maar dat wisten we al, politici hebben schijt aan de rest!

vluchtelingallergie | 27-09-19 | 13:30

Wat is die jaiir (ofzo)toch een ongelofelijke domme/irritante eikel...... wat een fijn baantje om
als carriere enkel en alleen de hele focking dag alles en iedereen in de zeik proberen te zetten....... de leukste thuis ...?

grapjasz | 27-09-19 | 13:23 | 1

Jair had een droom..de 2e Rutger worden. Alleen die houding van die man al, zo'n beetje kruiperig naar voren gebogen bah...

etterletter | 27-09-19 | 14:25

Een volwassen man. Die zichzelf "een beetje stout" noemt.
Heeft iemand een teiltje?

Gewone_mevrouw | 27-09-19 | 13:23 | 1

Kijk naar dat gezicht van Wiebes... Daar is toch niemand thuis? Die lege blik, hoge piepstemmetje, alles wat ie aanraakt (BDIENST, Groningen etc) gaat stuk. Ik durf te wedden als ie zonder gordel door de vooruit knalt dat ie een baby vermorzelt, of een zeehonden puppie. Hoe komt ie man op deze positie?

funkyd | 27-09-19 | 13:30

Wijkagent doet ook maar eens een Greta Thunberg-je.

DenBeert | 27-09-19 | 13:22 | 1

Ja precies! Hahaha

Papa Jones | 27-09-19 | 13:42

Waar men zich al niet druk over kan maken, wat een gezeik joh.

LonelyWanker | 27-09-19 | 13:11 | 1

Het is hier Nederland, dus dat druk maken om niets is nogal wiebes...

Rest In Privacy | 27-09-19 | 13:22

Eigenlijk zou de chauffeur (Wiebes zit achterin en laat zich rijden) eens voor de gein een noodstop moeten maken, gewoon omdat het kan. Dan klapt de minister met z'n kop tegen de voorstoel aan en heeft een week hoofdpijn. Kijken of hij daarna nog steeds 'stout' is.

quigg | 27-09-19 | 13:07

Langzaam maar zeker komt er een jaarlijkse boete van €149 in beeld voor het lidmaatschap van de VVD.

NPOlitiekgekleurd | 27-09-19 | 12:59 | 4

@Berbaar | 27-09-19 | 13:16: Waarom stap je niet over naar FvD? Dat is in ieder opzicht toch n stuk goedkoper!

Fuis-Cklam | 27-09-19 | 13:41

@Fuis-Cklam | 27-09-19 | 13:41: Maar wat er dan met je contributie gebeurt, is niet helemaal duidelijk. Thailand, minnaressen et cetera...

Kuifje-in-de-EU | 27-09-19 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

240 uur taakstaf.

GroetenVanUrk | 27-09-19 | 12:58

Die Wiebes is een wonder der overleving. Dat die man er nog steeds is. Het zal komen omdat hij zo ontzettend goed 'deer in headlights' kan spelen.

Overal waar de stront aan de ventilator zit, heeft Wiebes de ventilator bedient. Alles waar die gast met zijn jatten aanzit, stort in en gaat kapot. Belastingdienst, UWV, zorg, enz, enz. het is faaldossier op faaldossier.

En wiebes maar schuiven.. want.. want.. het is prachtig!

DuperSildo | 27-09-19 | 12:53

Dit is zoooooo niet Nederlands! Die wet gaan we niet handhaven hoor.

paartjehop | 27-09-19 | 12:51

Gordelplicht heb ik nooit begrepen. En Nederland stikt van de nsbers. Ik snak naar de vrijheid van vroeger. Alles beter dan dit opgefokte regelneukersland.

hustler01 | 27-09-19 | 12:50 | 4

@DuperSildo | 27-09-19 | 12:56: kleine aanvulling. Degene belandt in rolstoel die kosten komen ten laste van de maatschappij.

EmilioEsteves | 27-09-19 | 13:00

U heeft uw nick verkeerd geschreven, het had gewoon 'SuperDildo' moeten zijn met zulk gemauw...

Nemo_Tenetur | 27-09-19 | 13:01

Ze proberen je hierboven een schuldcomplex aan te praten Hustler01, niks van aantrekken.
Wannabe Greta Thünbergjes denk ik.

Papa Jones | 27-09-19 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

De kans dat hij daardoor dodelijk verongelukt neemt daarmee aanzienlijk toe...

RickVogelschrick | 27-09-19 | 12:49

Wiebes moet gewoon zijn gordel omdoen en niet de grapjas uithangen maar die twitterende agent met zijn bijdehante opmerkingen kan mij helemaal gestolen worden. Sowieso: twitterende agenten moeten we gewoon niet willen. Ga eens aan het werk, gek!
Daarnaast vinden er per seconde tig wetsovertredingen plaats in NL. Gaat hij die nou allemaal voorzien van zijn bijdehante commentaar? Een beetje selectief de popie jopie uithangen: onze agenten hebben hun prioriteiten weer prima op orde.

Amsterdamsko | 27-09-19 | 12:46

Hey, ik vond Wiebes altijd een vervelend lulletje, nu stijgt hij echter flink wat puntjes, goed gedaan, ventje!

zwellevertje | 27-09-19 | 12:45

Sjesses man! Een autogordel niet dragen is gewoon heel dom. Jij mag dan je rijvaardigheid lekkah inschatten, je zit met nog veel meer grotere idioten op de weg. Je moet het ook niet maar zelf weten, want de premies worden er allemaal niet minder om bij ongelukken. Gelukkig wordt het verwijtbaar maken van kosten hier bij, naar ik mag hopen toenemende mate, simpelweg niet vergoed. Voor de rest is het uitvergroten als een bn-er dit doet een beetje jammer, maar risico van het vak.
Bij nader inzien: wie gaat het dán allemaal vergoeden als de aanstichter deaud is, of gehandicapt...

NiCeY | 27-09-19 | 12:43

De VVD is een enorme kudtpartij, maar wat een triest gezeik. Dit is exact waarom het zo kudt is in Nederland. Dat op elkaar letten. Dat “Waarom hij wel en ik niet?”-gedram. Nederland is een land vol ratten.

Lafayette | 27-09-19 | 12:41

In het bedrijfsleven was hij niet verder gekomen dan de postkamer.

Bataaf | 27-09-19 | 12:39 | 2

Haha Shell, McKinsey op zijn cv.
Wel een meninkje maar geen kennis.
Zoals zo vaak.

Berbaar | 27-09-19 | 12:49

Als de airbag zijn dunne kippe-nek breekt krijgt hij postuum nog die beroemde award. Staat mooi op de kist, camoufleert die punt.

Ben-Bataaf | 27-09-19 | 12:33

Die agent staat morgen op non-actief.

[x] Ongeschikt | 27-09-19 | 12:32 | 3

En terecht, dat soort zeurders die twitteren voor de deugpunten moeten het korps uitgekieperd worden. We hebben echte agenten nodig en geen dramaqueens.

2voor12 | 27-09-19 | 12:42

Die agent heb wel gelijk natuurlijk.

IkwilJinekwel | 27-09-19 | 13:17

@IkwilJinekwel | 27-09-19 | 13:17:
Wijkagenten zijn bijna allemaal slappelingen die alleen de eerzame burger achterna zit terwijl hij de echte criminelen niet durft aan te pakken.

2voor12 | 27-09-19 | 15:54

En al dat treurige volk met hun reacties "opstappen als minister!" en "stuur hem een bekeuring!". Het NSB gedrag zit nogal diep.
OT: sinds de versnelde procedure voor schadevergoeding vanwege de gaswinning schijnt heel Groningen zich aangemeld te hebben voor het gratis geld.
De autodealers daar gaan gouden tijden tegemoet.

2voor12 | 27-09-19 | 12:30

Ik krijg bij dit soort gevallen altijd het idee dat zo iemand een kleine 'fout' graag wil toegeven omdat hij daarmee hoopt dat de grote fouten ongezien blijven. Zo van ; "Ja, ik heb ooit een keer een jointje gerookt, maar dat was toen ik nog jong en onbezonnen was". Kijk mij eens eerlijk en open zijn. En dan thuis iedere avond een lijntje coke snuiven.

edTheDodo | 27-09-19 | 12:29 | 1

Ik doe het altijd andersom... Ik geef de grote dingen toe zodat mensen over alle kleine dingen denken: "Laat maar zitten joh, het heeft toch geen zin!"

Nemo_Tenetur | 27-09-19 | 12:48

Wiebes heeft een scherpe neus voor humor.

Mr_Natural | 27-09-19 | 12:27 | 1

Het is een aparte knakker maar humor heeft hij inderdaad.

Berbaar | 27-09-19 | 12:31

De zoveelste arrogante VVDer. En maar blijven stemmen op deze kulpartij

G KOLKS676469474546 | 27-09-19 | 12:27

Ik zou willen dat iedereen zich zo druk maakte over die kudt boerkas... Jezus wat een gezeik om niks... Dit land is een hypocriet mietje....! NEXT!

Nemo_Tenetur | 27-09-19 | 12:26

Ik vind Wiebes met afstand de grootste lul van het Kabinet, maar omdat hij net als ik af en toe geen zin heeft in een autogordel, en dat gewoon ook toegeeft, no matter what, ga ik vandaag nog overstag en benoemt ik bij dezen Dhr. Wiebes tot Ridder van de Orde van de Fuckyou'ers!!!!

Als ik geen zin heb om mijn tanden te poetsen, mijn klauwen te wassen, mijn onderbroek te.verschonen, mijn gordel te dragen, dan doe ik dat gewoon fukkingl niet whatever die moraal ridderessen er ook van zeggen. Ik heb het recht om te stinken en het recht om te doen waar ik ( geen) zin in hebt. Fuck yeah.

Heppie-even-voor-mij | 27-09-19 | 12:25 | 1
-weggejorist-
DuperSildo | 27-09-19 | 16:19

Op een door -geen gordel dode Wiebes- is dat mooie lied van Rowwen Hèze, ‘De neus umhoeg’ zeer groot van toepassing.

Fuckinghell | 27-09-19 | 12:25

Dom volk.

Bat-Adam | 27-09-19 | 12:25

Niet zo handig natuurlijk, maar aftreden? Op camera de acceptgiro van de bekeuring op de post doen, excuses aanbieden en ik vind het prima.

His Lordship | 27-09-19 | 12:23 | 3

Acceptgiro op de post doen? En dan voortaan met de paardentram naar z'n werk zeker.

JamesMurphy | 27-09-19 | 12:28

Hoezo, werkt dat tegenwoordig anders? Ik heb al een tijdje geen bekeuring meer gehad.

His Lordship | 27-09-19 | 12:36

@His Lordship | 27-09-19 | 12:36:
Die acceptgiro krijg je nog steeds netjes in de bus, maar je hoeft 'm natuurlijk niet te gebruiken. De tijd van de trekschuit is ook passé.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:59

Tja, gordel niet dragen.
Neuspeuteren. Dát is pas ernstig!
Is Jinek al klaar met kokhalzen?

Maytheforcebewithyou | 27-09-19 | 12:20

Een minister die openlijk eerlijk is over zijn wetsovertreding.
Een overtreding die alleen hemzelf zou kunnen schaden. (Tenzij je als fietser door Wiebes aangevlogen wordt bij zijn zweefvlucht na een auto-ongeluk.
Een bekeuring kan hem gewoon toegezonden worden.
Wanneer hij die bekeuring betaalt, wat is het probleem dan?

Premier Trutte | 27-09-19 | 12:20 | 2

Als het niet dragen van een gordel het summum van malversaties bij de VVD is, dan hebben ze hun integriteit inmiddels prima op orde zou ik zeggen. Het is inderdaad wel een beetje een non-issue.

Maar niet erg handig van een minister om publiekelijk te zeggen dat hij een beetje schijt aan bepaalde wetjes heeft. Wat dat betreft heeft twitterdoekje Safa ook wel een punt...

Muxje | 27-09-19 | 12:28

@Muxje | 27-09-19 | 12:28: Ik vind dat Safa geen punt heeft.
De gordelwet wordt hard gehandhaafd in Nederland
De boerkawet wordt keihard niet gehandhaafd in Nederland
De boerkawet betreft de bescherming van alle Nederlanders.
De gordelwet betreft de bescherming van het individu.
Wiebes draagt de gordel niet omwille van comfort.
Moslima's dragen de boerka als religieus standpunt, als protest en om de wet uit te dagen.
Wiebes krijgt van de wetgever en de Nederlander op zijn donder.
Wiebes gaat ook de bekeuring betalen.
Wiebes gaat voortaan zijn gordel dragen.
.
Dus wanneer Safa deze case als goed voorbeeld ziet vind ik dat prima.

Premier Trutte | 27-09-19 | 12:49

Het al dan niet dragen van een gordel zou eigenlijk onder het zelfbeschikkingsrecht moeten vallen zoals in de grondwet is beschreven net zoals daaronder ook zou moeten vallen het al dan niet snuiven van een lijntje coke.
Vrijheid, woorden waarmee wij worstelen.

ProAsfalt | 27-09-19 | 12:19 | 2

Betaal jij de zorgkosten die hiervan onvermijdelijk het resultaat zouden zijn?

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:20

@EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:20:
In algemene zin is het altijd boeiend te vernemen dat altijd extrinsieke motivatie worden gegeven, geld, in plaats van de intrinsieke motivatie: wil gij onnodig de kreukels komen te liggen?

ProAsfalt | 27-09-19 | 13:22

Mooi voorbeeld van vvd linkse politiek: Do as I say, not as I do.

VP732 | 27-09-19 | 12:18

Ik wil ook zonder gordel om auto rijden. Beetje 200km/h en dan met een nepwapen zwaaien.
Geil.

frank4444 | 27-09-19 | 12:18 | 1

Eerst even tot de politieke elite toetreden & geen probleem.

kaasfondue | 27-09-19 | 12:20

De politie in Nederland is van een treurig niveau. Het is gewoon een extra belastingdienst geworden. Zoveel mogelijk binnenharken en criminaliteit oplossen ho maar, kost alleen maar geld.

Tronald_dump | 27-09-19 | 12:17 | 3

Een kennis van me met een handicap werd door 4 Marokkanen in elkaar geslagen. Reactie politie toen hij aangifte wilde doen: "Maar meneer u wilt de zaak toch niet laten escaleren"

Slough | 27-09-19 | 12:25

PR technisch niet bijster slim allemaal......

Wiebes stapt in Den Haag met bos bloemen in de auto en gaat samen met kwal Jaïr naar het aardbevingsgebied in Groningen.......
Wiebes feliciteert in Groningen iemand met zijn verjaardag.
Jaïr stelt aan een paar Groningers waar Wiebes bij staat, een paar obligate vragen.
Wiebes stapt vervolgens met Jaïr weer in de auto om naar Den Haag te gaan en onthult dat hij achterin geen gordel om doet.

Afgezien dat het een enorm kut item was van Jaïr, is het enige wat bij blijft..... Wiebes doet geen gordel om.

Veel dieper moeten we niet gaan zinken............

Fatwabuster | 27-09-19 | 12:17

Och, iedereen z'n guilty pleasures.
Mijne is al ja-ren Boer Zoekt Vrouw / Boer Zoekt Hoer.
Maar geen gordel om, Wiebes, WTF dude?*&*#$!?!
Stoute boy, neen, lijkt mij niet hoor.
En gekke boy ook al niet, want die zijn deze;
www.youtube.com/watch?v=JxWGmH6zc2o
Wiebes mag op basis van bewijslast vol gevorderd worden.
Een beetje zoals die andere Eric, een of andere zichzelf "Jakhals" noemende, van de VARA, tijdens een interview op een 020-gracht een bierfles neersmeet net naast de gasten van de lokale spido aldaar.

chicago river | 27-09-19 | 12:14

Blijft een aparte knakker die Wiebes.
Gaat natuurlijk nergens over maar zeg dan "goed dat U het zegt, heel belangrijk de gordel altijd aan" en als de camera uit is dan doe je dat ding weer af.
Je speelt als bewindspersoon ook gewoon een rol in sommige zaken.
Verder heeeeeeeeeeel klein bier maar dat lijken de meesten ook te zien.
Misschien is het nieuws op?

Berbaar | 27-09-19 | 12:13 | 2

Ok, what about dit als nieuw topic: President van de VS wordt in oval office afgeluisterd door politieke tegenstanders. Watergate in reverse.

kaasfondue | 27-09-19 | 12:22

De wijkagenten zijn ook niet meer wat het geweest is he. Wat een overspannen drama queen.

Papa Jones | 27-09-19 | 12:12 | 3

Hoezo een overspannen dramaqueen ? Hij heeft gewoon een goed punt. Als een minister schijt heeft aan de wet, waarom zou een burger zich dan aan de wet moetne houden ?

loser | 27-09-19 | 12:24

Ik snap die bromsnor heel goed. Als minister heb je een voorbeeldfunctie. Als ik morgen voor hetzelfde vergrijp een bekeuring krijg, laat ik de agent deze beelden zien. Iedereen gelijk voor de wet.

His Lordship | 27-09-19 | 12:25

Ach, kom op zeg. Iedereen weet toch zelf wat verstandig is en wat niet? Of zijn we echt zo dom geworden?

Papa Jones | 27-09-19 | 12:32

Kom op jongens, de man is al genoeg gestraft.

Mr_Natural | 27-09-19 | 12:12 | 2

Je bedoelt zijn uiterlijk?

frank4444 | 27-09-19 | 12:13

Tja, volgens mij is dit een 2 in de ophefschaal der ophef.
NL paspoort voor jihad gekkies vind ik persoonlijk schokkender.

Dirk III | 27-09-19 | 12:11 | 1

Om maar eens iets te noemen.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:12

Hij is toch minister? Dan mag je dat.

frank4444 | 27-09-19 | 12:08 | 3

Hij heeft gewoon karakter.

Papa Jones | 27-09-19 | 12:09

@Papa Jones | 27-09-19 | 12:09:
Precies. Hij doet gewoon waar hij zin in heeft. lacht iedereen uit en ze kunnen hem niks maken.

frank4444 | 27-09-19 | 12:11

Net zoals met voetbal kijken onder werktijd. Ministers mogen dat, het plebs mag dat niet.

Marcelinho | 27-09-19 | 13:07

Als je deel uitmaakt van een club die iedereen regels voorschrijft en daarop laat handhaven, dan moet je jezelf natuurlijk daaraan houden.

Anderzijds, waarom zou verstandig gedrag onder dreiging van boetes afgedwongen moeten worden?

Het is bijvoorbeeld verstandig om te flossen en je tanden te poetsen. Het zou mogelijk zijn dat op straat te controleren of mensen dat wel doen, en degenen die tandplak hebben te bekeuren. Maar waarom?

Er zijn genoeg dingen die verstandig zijn maar die niet beboet zouden moeten worden:
* het dragen van een autogordel
* het dragen van een motorhelm
* whatsappen op een fiets
* et cetera

Peter_K | 27-09-19 | 12:06 | 4

@EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:08: precies, dat dus...het onverstandige stoute gedrag van die ander levert een boete op voor anderen..naast de levenslange ziekte en zorg kosten en een levenslange uitkering vergeet men dat ook huizen dienen te worden aangepast..vandaar dat er een wet is bedacht om ongewenst gedrag af te straffen..met boetes en zodoende gewenst gedrag af te dwingen.

fikkieblijf! | 27-09-19 | 12:23

@Peter_K | 27-09-19 | 12:29:
Kennelijk is er iets mis met je leesvaardigheid: ik bedoel uiteraard de enorme stijging aan zorgkosten NADAT de gordel- en helmplicht zouden zijn afgeschaft, waar sommigen hier voor pleiten.

Enig idee wat een levenslang zwaar gehandicapte de maatschappij (ons dus) kost?

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is er eentje uit de categorie 'spijkers-op-laag-water'.

Gut, hij draagt z'n gordel wel eens niet, sjonge zeg. Natuurlijk, hij is in overtreding en verdient een boete (over 'met z'n lelijke kop door de voorruit' zal ik het verder maar niet hebben), maar mensen die hier gaan roepen over 'aftreden' hebben toch echt wel alle gevoel voor proportie verloren.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:05 | 1

U heeft gelijk, ik denk trouwens dat ze er in de Trêveszaal vandaag grote lol om hebben.

Berbaar | 27-09-19 | 12:16

Je ziet het niet aan de peilingen hoor , de gedachtegang hier in dit land is prut

witchmaster | 27-09-19 | 12:04

Morele verontwaardiging in 3....2....1....
Pffff, ik word hier zo moe van. Nederland, wapperendevingertjesland. Laten we ons liever druk maken over de grote politieke kwesties in plaats van dit soort niet boeiende incidentjes. VVD = kut, Wiebes = kut, maar om die conclusie te trekken zou de autogordel van Wiebes geen rol moeten spelen.

KlunsJohannus | 27-09-19 | 12:04 | 1

Eens. Flauwekul, dit.

EefjeWentelteefje | 27-09-19 | 12:06

Wie bestraft Wiebes?

Mr_Natural | 27-09-19 | 12:03 | 2
-weggejorist-
Tony9mm | 27-09-19 | 12:20

Rutte fietst vast weleens door rood, maar ga het godverdomme niet op T.V. zeggen. Anders krijg inderdaad: Hullie doen het ook!

minnenman | 27-09-19 | 12:02

Gordel om. Nogal wiebes, toch?

polderslootje | 27-09-19 | 12:02

Gegeven het aantal integriteitsaffaires waar VVD'ers bij betrokken zijn, moet iemand de jongens en meisjes misschien maar eens uitleggen wat de meeste mensen verstaan onder "een beetje stout". Asociaal en amoreel gedrag, hufterigheid, en meer van die dingen vallen toch echt in een andere categorie.

MickeyGouda | 27-09-19 | 12:00 | 13

@Berbaar | 27-09-19 | 12:20:

Vanwaar toch die obsessie met mijn nachtrust? Al naar gelang hun gestel hebben sommige mensen meer en anderen minder slaap nodig. Dat regelt Moeder Natuur en aangezien ze streng is luister ik altijd naar haar.

MickeyGouda | 27-09-19 | 12:38

@MickeyGouda | 27-09-19 | 12:38:
Hey don't blame me het is een onderzoek.
"Asociaal en amoreel gedrag, hufterigheid" (het gaat over het niet dragen van een gordel op de achterbank) humor om (uit) te lachen maar dat blijken de meesten al te doen. lol

Berbaar | 27-09-19 | 12:44

@Berbaar | 27-09-19 | 12:44:

Mensen in een positie als Wiebes die voor het oog van de media zeggen dat ze lak hebben aan de wet, maar van al die anderen verwachten dat zij zich er wel aan houden. De wet is geen buffet waar je naar believen dingetjes uitpikt. Dat doen alleen hufters.

MickeyGouda | 27-09-19 | 13:10
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat een lelijke kop, en die neus..

vmk | 27-09-19 | 11:56 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Bottomline, onze Nederlandse verkeersregels gelden niet voor VVD-ers. Wel voor het volk, die moet bukken en dienen. Heil VVD!

pibasso | 27-09-19 | 11:56 | 1

Och ja, ons arme volk. Werd het volk eerst al kaalgeplukt, moet het volk ook nog de autogordel omdoen. Terwijl VVD'ers niet de autogordel omdoen.

Rest In Privacy | 27-09-19 | 12:02

De enige reden dat we'm nog Wiebes noemen, is dat de hele dag "Prutser" zo lullig is. Maar wat zou 't hem goed staan. Prutser. Prutser in Amsterdam. Prutser bij de Belastingdienst. Prutser in Den Haag. Prutser op de achterbank. Gewoon, overal Prutser. Maar zo noemen we 'm dus niet.

Tom Hagen | 27-09-19 | 11:53

Alleen al het maken van deze domme opmerking toont aan dat Wiebes niet geschikt is als minister (en dit is niet zijn eerste uitglijder). Laat staan de overtreding zelf. Als Wiebes nu geen boete krijgt dan is de klassenjustitie in Nederland andermaal aangetoond.

Professor Superhirn | 27-09-19 | 11:52

Kun je die vvd niet als een waterplas uit elkaar vegen en wachten tot het verdampt? Wat een armoe zeg..

Jos Tiebent | 27-09-19 | 11:51

die leiders van ons land... rolmodel!

fikkieblijf! | 27-09-19 | 11:50 | 1

Bij een rolmodel hoort zélf beslissingen durven nemen.
Prima geschikt wat dat betreft.

Papa Jones | 27-09-19 | 11:56

Zie niet waar hij anderen in gevaar brengt. Ik vind het prima. Als hij door de voorruit klapt dan ook geen ambulance voor uitrukken.

azijnseikerT | 27-09-19 | 11:50 | 2

Punt is dat die ambulance wel uitrukt. En Wiebes dan op onze kosten gerepareerd of verzorgd gaat worden. Kosten die hoger zijn dan noodzakelijk omdat hij die gordel niet draagt.

WammesWonder | 27-09-19 | 11:57

Door de voorruit?
De goede man zit achterin! Als dat alles is...

Papa Jones | 27-09-19 | 11:50 | 2

Dus jij denkt dat je niet door de voorruit kunt klappen als je achterin zit? OK.

woordgrap van de dag | 27-09-19 | 11:55

@woordgrap van de dag | 27-09-19 | 11:55:
Ja dat denk ik. Paniekzaaier!

Papa Jones | 27-09-19 | 11:58

Nu was ik al boos maar nu ben ik echt heel erg boos. Poeh hé.

Rest In Privacy | 27-09-19 | 11:49

Ach en wee

menage | 27-09-19 | 11:49

Wiebes weet als geen ander dat hij de zege heeft van Prutte en met alles wegkomt.
Iedere Groninger weet ook dat er wat te halen valt als bibber rietje Wiebes op bezoek komt.

Trumme | 27-09-19 | 11:49

hij is er een beetje stout in.. volgende keer ook maar vertellen tegen die doden of levenslange invalide die ook een beetje stout zijn geweest en dat had kunnen worden voorkomen met het dragen van een autogordel.

en ja, zoals oom agent al aangeeft..ook Wiebes iedere keer persoonlijk beboeten voor het niet dragen van de gordel..of is er sprake van klassenjustitie in deze?

fikkieblijf! | 27-09-19 | 11:49

Gezien z'n diep- en dieptragische conduitestaat is dit peanutz. Sterker nog, we zouden na een noodstop o.i.d. zo maar op zoek moeten gaan naar z'n opvolger !

Vesta | 27-09-19 | 11:49

In Amerika gaat het om een impeachment, maar wij hebben belangwekkender nieuwsgaring.
Gvd,, wat maakt mij dat nou uit wat Wiebes zoal doet in zijn auto zolang ik er geen last van heb. Al gaat hij andersom achter het stuur zitten. Ga ik morgen te horen krijgen of hij al dan niet schijtpapier gebruikt en zo ja welk merk?

Ridde Rogter | 27-09-19 | 11:48 | 3

Die Democraten in de VS zijn net zo serieus te nemen als Wiebes.

Trumme | 27-09-19 | 11:50

Ik zou het anders wel mieters vinden als hij, als voorbeeldfiguur, zich zou bekeren tot het bidet (= harde, poepafspoelende waterstraal).

HogeNood | 27-09-19 | 11:55

Jij betaald zijn herstel operatie na zijn ongeluk. Daarom maakt het uit.

Nadeeltje van onze verzorgingsstaat. Het maakt ons bemoeizuchtig.

WammesWonder | 27-09-19 | 12:00

Beetje spijkers op laag water zoeken.

lacucaracha | 27-09-19 | 11:48

Die Haga is daar weer erg stil.

Deflatiemonster | 27-09-19 | 11:44

Even via deze weg:

Beste meneer Wiebes,
wilt U AUB ook in de toekomst geen autogordel dragen?

Dit is de beste manier om - in het geval van een ernstige aanrijding - van U verlost te worden.

Met vriendelijke groeten
een slachtoffer van jaren VVD regeringen

hangtiet met knoop | 27-09-19 | 11:44 | 4

@fikkieblijf! | 27-09-19 | 11:50:
Van stevig materiaal, dat is goed. Dan smeert ie over de binnenkant uit en loop je niet de kans dat hij een omstander verplettert.

wan hung lo | 27-09-19 | 11:55

Waarom geef je een VVD'er de schuld van het feit dat hij door het volk gekozen is? Dan kun je dus net zo goed de hele democratie doodwensen, omdat je een slachtoffer bent...

woordgrap van de dag | 27-09-19 | 11:57

@woordgrap van de dag | 27-09-19 | 11:57:
Wiebes gekozen? #hebbikietsgemist?

Mr_Natural | 27-09-19 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Als hij zijn jarretelgordel maar wèl draagt.

JvanDeventer | 27-09-19 | 11:44

Die ziet er ook fris uit, net als Ollongren.

wiers | 27-09-19 | 11:44

Eikel 2.0

Cor Netto | 27-09-19 | 11:44

Manmanman, dat Twitter is werkelijk om te janken.
Wiebje draagt geen gordel.
Voor sommige Tweetelaars een reden om te schreeuwen dat ie moet aftreden als minister.
Kleinzieliger wordt ‘t niet.
Ik heb niks met minister Wiebel en hij verdient een bekeuring. Klaar!
Het wachten is op het Topic vd dag.
Vanaf 13.00 uur klimaatjanken in 070.
Lijkt mij iets relevanter om je druk over te maken.
Hopelijk heeft de mcDonalds voldoende stikstofBurgers op voorraad.
Van al dat blowen krijgen die jonkies aardig trek.

Ruimedenker | 27-09-19 | 11:43 | 3

Dit dus.

Superior Bastard | 27-09-19 | 11:49

Spot on.

woordgrap van de dag | 27-09-19 | 11:58

Ruimedenker | 27-09-19 | 11:43 LOL.
Zat zelf nog bijkans semi-sentimenteel te wezen net tijdens je Kiprich filmpje.
En ben ik nog geeneens een Feyenoorder.
Het kan raar lopen in de wereld. Of niet.

chicago river | 27-09-19 | 12:25

Ook de chauffeur is in overtreding, hij weet en ziet dat er de wet overtreden wordt, hij mag niet gaan rijden, bovendien kunnen bij ongeval de verzekering het hem heel heel moeilijk gaan maken, letsel van Wiebes is op hem te verhalen.
Buiten het feit dat we hier wel duidelijk zien waar VVD voor staat, arrogante schoften, met je Powerrr

gebrokenvleugel | 27-09-19 | 11:43 | 1


Hij zit op de achterbank!
Vroeger bestonden er geen gordels op de achterbank.
Ook niet op de voorstoelen.

Dit is gewoon snowflake-geneuzel.

Papa Jones | 27-09-19 | 11:53

wat is het probleem? Hij kan er qua uiterlijk alleen op vooruit gaan als hij met zijn kop door de voorruit slaat. en veel hersenschade is ook niet te verwachten.

me163komet | 27-09-19 | 11:43 | 1

En als jij daar nou toevallig in de buurt loopt en je krijgt een gelanceerde Wiebes op je kop? Dan lul je wel anders.

Mr_Natural | 27-09-19 | 11:44

Eric Wiebes heeft als consultant bij McKinsey gewerkt voordat hij in de politiek verzeilde. Moet toch best een redelijk snappertje hebben, denk ik zo.

Op een of andere manier is al zijn intelligentie uitgeschakeld, gelet op de fouten die onder zijn wacht zijn ontstaan bij de gemeente Amsterdam, de belastingdienst en EZ.

Wellicht dat hij na zijn onvermijdbare politieke afgang, net als Ronald Plasterk, plotseling red pilled blijkt.

Of, en dat is een alternatieve verklaring, de man is vroeg aan het aftakelen geslagen.

Glasgow Argus | 27-09-19 | 11:42 | 2

Wellicht uitgekotst bij mcKinsey ? als je helemaal niks meer kan, ga je in de politiek

vmk | 27-09-19 | 11:56

Het enige wat ze bij McKinsey snappen is héle hoge rekeningen sturen voor obligaat open deuren intrapgeneuzel danwel by proxy dat zeggen wat de klant zelf wil zeggen maar om hem of haar moverende redenen liever niet zelf uitspreekt.

HoogToontje | 27-09-19 | 12:06

Een gordel beperkt zijn bewegingsruimte, houdt hij niet van, heeft te maken met het feit dat hij een groot gedeelte van z'n leven in een dwangbuis heeft gezeten.

Mr_Natural | 27-09-19 | 11:42

Zie ik hem rijden ga ik voor hem remmen gna, gna

Esper25059566 | 27-09-19 | 11:41 | 1

Zijn er al stickers te koop met: 'Ik rem voor Wiebes'?

Mr_Natural | 27-09-19 | 11:46
-weggejorist-
1dagsvlieg | 27-09-19 | 11:40 | 1

Wiebes is een vreemde snuiter, een kabouter, maar dit was weer wel leuk. Mooi om te zien hoe verzuurd Nederland dan weer reageert.

van Oeffelen | 27-09-19 | 11:40 | 4

zou dat iets te maken hebben met het vervolgen van iemand (uit de oppositie) terwijl die niets strafbaars doet en zelf als minister schijt hebben aan dezelfde wet en dat ook nog op tv durven zeggen?

GWB | 27-09-19 | 11:55

@GWB | 27-09-19 | 11:55:
Dat zou goed kunnen. Dat verklaart in ieder geval de overspannen reakties die ik hier lees.

Papa Jones | 27-09-19 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Och God, Holland (mag ik dat woord nog gebruiken, trouwens?) op zijn smalst. En Sjakie Wiebes de ambtenaar op zijn stoerst. Next!!

kotelet | 27-09-19 | 11:40

Beetje VVD'er heeft geen boeteschaamte, die legt ze naast de Elsevier, in het zicht, zo op de salontafel.

'Kijk eens sgat!'

Kleine_Deugniet | 27-09-19 | 11:40

Hieruit blijkt overigens maar weer dat dat Twitter echt een broeinest van sociopaten is. Man man man, wat een triest volk.

Superior Bastard | 27-09-19 | 11:39

Handhaven is zo niet Amsterdams. En niet Haags. En niet van de ministers. En niet van de ministeries. En niet... tenzij het een burger, politieke tegenstander, boze witte man, etc betreft. Klasse-justitie?

GWB | 27-09-19 | 11:39

Boeiend. Ik ga even een sigaretje roken in de rokersruimte. O wacht.

c.onjo | 27-09-19 | 11:38

Doet hij ook de bril omhoog als hij plast?

ChatBot | 27-09-19 | 11:38 | 1

Datie op dat kouwe email gaat zitten?

Fuis-Cklam | 27-09-19 | 13:51

Vervang stout door dom.

nattegleufhoed | 27-09-19 | 11:38

Komkommertijd zeker?

Sowieso betutteling dat een gordel verplicht is. Een super-uitvinding is het zeker, maar je zou gewoon zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen veiligheid. Het dragen ervan verplicht stellen vanuit overheidswegen is onzin.

Terra | 27-09-19 | 11:37 | 5

@Grote Smurf | 27-09-19 | 11:43: ongelijk=ongeluk

Grote Smurf | 27-09-19 | 11:43

@Terra | 27-09-19 | 11:37 Onzin? Dan krijg je ouders die hun kinderen niet in de gordel zetten omdat het niet verplicht is. Fijn voor dat kind, als het na een botsing door de voorruit vliegt.

Goldfinger | 27-09-19 | 11:44

@Goldfinger | 27-09-19 | 11:44
Voor kinderen ben ik het er zeker mee eens. Jij hebt als ouder een zorgplicht voor je kinderen, het is je plicht om ervoor te zorgen dat je kinderen (relatief) veilig zijn.

@ Grote Smurf | 27-09-19 | 11:43
Ik denk juist dat het niet dragen van een gordel de kans dat je direct dood bent bij een ongeluk behoorlijk vergroot, dit zou een vermindering van de zorgkosten kunnen opleveren.

De hele zorgkosten discussie hier is overigens ook gewoon compleet onzin. Het is nu ook niet zo dat de boetes voor het niet dragen van een gordel bijdragen aan het betalen van de zorgkosten. Daarnaast betalen mensen die veel drinken, roken, skien, motor rijden, parachutespringen etc etc etc. ook niet voor hun eigen zorgkosten als daar iets fout mee gaat.

Terra | 27-09-19 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Echt? Ik neem aan dat dit artikel satirisch is bedoeld?

Superior Bastard | 27-09-19 | 11:37 | 1

Dat is vaak zo op GS. Je moet de humor er van inzien.

Papa Jones | 27-09-19 | 12:06

Ik zeg Wieberen.

Premier Trutte | 27-09-19 | 11:37

Eindelijk eens een politicus die zich niet braaf voordoet, is het weer niet goed

nee_toch? | 27-09-19 | 11:36 | 2

Het is gewoon potsierlijk hoe die verwijfde ventjes stoer proberen te doen.
Net zoals Rutte met zijn ferme praatjes.

Sneu.

Maytheforcebewithyou | 27-09-19 | 12:16

Door het doen van deze uitspraak heb ik het vermoeden dat hij zijn hoofd al een keer flink heeft gestoten.

BrutusBosch | 27-09-19 | 11:36 | 1

Aan een vaasje.

H. Caulfield | 27-09-19 | 11:52

Nou nou, 't is me wat.
Mensen die roepen om het aftreden voor het niet dragen van een gordel kan ik niet serieus nemen.

Croxifoxio | 27-09-19 | 11:35 | 3

Wat is er mis met het eisen van ministers dat ze zich aan de wet houden? Wetten die ze zelf aan anderen opleggen? En als ze zich niet aan de wet willen houden, dan moeten ze geen minister worden.

Denk er nog maar eens over na wanneer jij wordt staandegehouden en een boete krijgt voor het niet dragen van de gordel.

Professor Superhirn | 27-09-19 | 11:48

@Professor Superhirn | 27-09-19 | 11:48:
Ach, schei toch uit. Tuurlijk is het niet slim, maar als mensen hierom om het aftreden gaan roepen is het einde zoek.

Persoonlijk vind ik het dragen van een gordel eigen verantwoording, het beboeten hiervan zie ik als weer een melkkoe van de overheid.
Bij kinderen ligt het anders, daar moeten ze wat mij betreft wel op controleren en de ouders aansprakelijk stellen.

Croxifoxio | 27-09-19 | 11:56

Dat klopt, dat had moeten gebeuren bij die complete clusterfuck bij de belastingdienst. Maar nee hoor, gewoon weer minister op het volgende departement!
#consequentieloosaankloten

Maytheforcebewithyou | 27-09-19 | 12:14

Je kan veel over Wiebes zeggen, maar niet dat hij het grootste licht is in de politiek. Zelfs niet in de VVD.

spanarchist | 27-09-19 | 11:35

Wiebes gaat wel met meer wetten en regels "een beetje stout" om.
Dat heet inmiddels "lekker VVD-en".

frickY | 27-09-19 | 11:34

Wie is overigens die ontiegelijke kleffe klont menselijke cellen die naast Kwiebus zit?

litebyte | 27-09-19 | 11:34 | 2

Dat is Jair (wie noemt zijn kind zo?) de meest objectieve en integere politiek verslaggever van de NPO... Meh, geintje. Die soyboy is het type slijmbal dat vroeger altijd voorin de klas zat met zn vingertje in de lucht; ‘ik weet het, ik weet het’ roepend naar de juf.

Computer_says_no | 27-09-19 | 11:44

Ach, weer een wijkagentje die zich even stoer wil laten gelden op de twitters.

2voor12 | 27-09-19 | 11:34

De arrogantie van de macht daalt zelfs af tot het (niet) dragen van een autogordel.... tsssk

litebyte | 27-09-19 | 11:33 | 3

Ik zie vaak dat agenten zelf geen gordel dragen.

Kleine_Deugniet | 27-09-19 | 11:41

@John McClane | 27-09-19 | 12:24: die ene seconde?

Kleine_Deugniet | 27-09-19 | 22:05

Bij welk bedrijf, met deze status of operations, zou Wiebes aan boord zijn gebleven?
Ik heb Zomergasten helemaal uitgezien om zijn psyche te begrijpen en verwijs naar de eerste zin van deze tegel.

Einde van de Domheid | 27-09-19 | 11:33 | 1

Elk 'bedrijf' waarvan de overheid 100% aandeelhouder is. Denk AEB, NS, etc.

H. Caulfield | 27-09-19 | 11:50

Beetje stout...
Is hij niet in de war met het niet willen dragen van een kuisheidsgordel?

Premier Trutte | 27-09-19 | 11:33

Iets met de arrogantie van de macht...

laurentius | 27-09-19 | 11:33

Wiebes is met de helm op geboren, dan hoef je geen gordel om.

Mr_Natural | 27-09-19 | 11:32 | 2
-weggejorist-
Fuis-Cklam | 27-09-19 | 13:48

Het is eerder het bord voor z'n kop dat hem gek genoeg op het politieke vlak bij soortgenoten nuttig en bij de burger minder geliefd maakt dat hier weer tevoorschijn komt.

Dezenaamhier | 27-09-19 | 16:28

Ja, dat kan toch? Daar hangt gewoon een prijskaartje aan.

John McClane | 27-09-19 | 11:31

Meer groeven in zijn kop dan een LP van de Stones.

RenHoek | 27-09-19 | 11:31 | 4

In een LP zitten er maar 2: eentje op kant A en eentje op kant B.

Zupschufter | 27-09-19 | 12:35

Politics is showbizznis for ugly people.
Dat is toch wel duidelijk.

De Profundus | 27-09-19 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken