Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Politiek proces 'Zaak Geert W.' gaat verder

OM met toga op de enkels

En dan gaan wij nu verder met de opening van het parlementaire jaar, die dankzij de vvd plaatsvindt in de rechtbank bij Schiphol. Daar moet FvD PVV-advocaat Geert-Jan Knoops reageren op het Openbaar Ministerie, dat 5000 euro boete eist tegen Geert Wilders, omdat die vroeg of zijn publiek meer, dan wel minder Marokkanen wilde (antwoord: minder, minder). Maar Geert-Jan Knoops zal vooral reageren op het explosieve bericht van afgelopen vrijdag over het overleg tussen Ivo Opstelten (vvd) en Herman Bolhaar (OM) over het voorgenomen besluit om Wilders te vervolgen. De dampen van de rottende rechtsstaat komen u in deze column tegemoet. In een fatsoenlijk land heeft een OM dat in zo'n gevoelige zaak op liegen is betrapt geen recht van leven, maar u weet ook: dit is Nederland. De 'zaak Geert W.' gaat door. Livetweets na de breek.
UPDATE: Grapperhaus stuurt brief aan Kamer. En opeens zijn er toch weer meer documenten dan eerder gemeld. Volgens Grapperhaus was de belissing al wel genomen op 10 september, en werd in de mail alleen over 'voorgenomen' beslissing gesproken, omdat Wilders nog in de gelegenheid moest worden gesteld zijn zienswijze kenbaar te maken. Wel schrijft Grapperhaus over de inhoud van de mails : "Ook is door juristen op het ministerie een juridische analyse gemaakt van de vervolgingsbeslissing." Maar dan was die juridische analyse onderdeel van de te bespreken punten tussen Opstelten en Bolhaar.
UPDATE: Knoops laat nu DEZE VIDEO van het OM zien, van 9 oktober 2014, waaruit blijkt dat beslissing op dat moment (dus ná 25 september) nog niet definitief was.
UPDATE: Hof wil nu ongelakte stukken van het OM zien. Donderdag beslissing of de zaak verder gaat.

Reaguursels

Inloggen

Ongelakt meer of minder trouwstoeten waar onze politie mensen worden neer geslagen. Wat een laf kut . Bouw een speciale eenheid voor deze situatie en grijp dan KEIHARD in.

foxhunter | 04-09-19 | 00:58

Hoe denkt het OM geloofwaardig te zijn? Dit gelooft toch geen hond?

van heinde en verre | 03-09-19 | 23:30

Kan hij gelukkig rekenen op een onkostenvergoeding. Knoops is niet voordelig. Wonder dat hij voldoende geld had om dit te betalen. Een partij zonder leden is continue in de geldproblemen.

Moestuinier | 03-09-19 | 22:37
-weggejorist-
stimpy_ | 03-09-19 | 20:38

Waar blijven die 6000 vooraf ingevulde
aangiften tegen Samson???
Kijken of we dan ook zo`n idiote poppenkast
voorgeschoteld krijgen...

wiener mit pommes | 03-09-19 | 20:17

CDA en PvdA hebben met hun hetze tegen Wilders een voortrekkers rol gehad en de rest sprong op de wagen om mee te bulten, van D’66,

eastender | 04-09-19 | 00:48

@eastender | 04-09-19 | 00:48: ..VVD, CU, GL, SP, allemaal de politiek correcte treiteraars gevolgd. Ook de maatschappelijke organisaties lieten zich niet onbetuigd en de PKN reisde op verzoek van het CDA over de wereld om ‘ach en wee maar wij houden van de islam’ te roeptoeters. Er ligt een grote morele schuld bij CDA, PvdA en VVD als het gaat om het verkankeren van het leven van een oppositie leider. Hun kopstukken zouden levenslang verbannen moeten worden uit de politiek. Ook journalisten die de pressie in de samenleving hebben opgedreven om PVV stemmers te verketteren zouden gesanctioneerd moeten worden. Ja, idd, het halve land heeft meegedaan aan deze politiek aangestuurde massa psychose. Vriendschappen zijn verdwenen en families raakten gebrouilleerd. En tot vandaag zit de policor posse achter de PVV en Wilders aan. Niemand mans genoeg om het boetekleed aan te trekken. #teamKnoops, #teamMinder3, #teamWilders.

eastender | 04-09-19 | 01:03

Nederland wordt door leugenachtige en vuil manipulerende politicie geregeerd, maar het ergste is dat ze ook nog onkundig en heel dom blijken te zijn. Dit gaat NL veel geld kosten, voorbeeld is dat er al weer 2.5 miljoen weggegooid is voordat de verbouwing van de tweede kamer uberhaupt is begonnen.

watazooi | 03-09-19 | 17:42

Het hof bied het OM een exit, die stukken kunnen nooit ongelakt aangeleverd worden want dan kan de waarheid echt niet meer ontkend worden. Zonder de stukken zal de zaak onontvankelijk verklaard worden, einde van het proces.

josand | 03-09-19 | 17:35 | 2

De ongelakte stukken zijn spontaan 'zoek'.Dan maar einde proces: in dezen zullen V&J en OM nooit schuld bekennen.

Guido | 03-09-19 | 18:23

@Guido | 03-09-19 | 18:23:
Het is moeilijk... maar het kan... in een dag vervalste papieren opmaken.

me163komet | 03-09-19 | 20:02

De "onafhankelijke" rechtelijke macht geeft zichzelf 1 dag de tijd om een geitenpaadje te vinden in de kartel-achterkamer.

JohnJames_001 | 03-09-19 | 17:32

Waarom is dat ambtsbericht van 10 september nu niet openbaar? Daar gaat het hele vraagstuk over. De weigeringsgrond en in het WOB verzoek zijn volgens mij niet relevant. Persoonlijke levenssfeer van Wilders?
Dan wordt 10.2g 1n 11.1 als weigeringsgrond gegeven. Intern beraad? Van wie dan? Het is een bericht tussen organisaties. Wie moest daar nog beraad over voeren? Er was toch al beslotne?
Persoonlijke beleidsopvatting? Ik mag toch hopen dat er een objectief onderbouwd besluit tot vervolging in staat, niet een paar persoonlijke opvattingen van ambtenaren.
Geef en ambtsbericht van 10 september aan de rechtbank en het mysterie is opgelost.

McFlym | 03-09-19 | 16:46

alle lak eraf ! lak an hebben . dat wil ik ff kwijt

Baron de laclou | 03-09-19 | 16:43 | 1

niet een beetje wat , nee alles !

Baron de laclou | 03-09-19 | 16:44

Een te verwachten én eerlijke uitspraak.

Waarheidsvinding is belangrijk.

NumbNuts | 03-09-19 | 16:08

Zit net naar die video van 9 oktober 2014 te kijken en ik verbaas me erover hoe die persofficier van justitie dergelijke uitspraken als "we verdenken hem van racisme" met droge ogen kan doen. Ik zou in de lach schieten of mijn ogen afwenden. Of er is iets heel erg fout met deze mensen of ze zijn heel erg goed in acteren.

Short | 03-09-19 | 15:57 | 2

Zijn hele enge mensen die er niet op uit zijn om de wereld beter te maken. Het is eigenlijk net een robot. Toont zich totaal ongeschikt voor de functie als persofficier.

BluRay | 03-09-19 | 16:13

Op dat moment (9 oktober 2014) lag het in de rede dat Wilders vervolgd zou worden, maar was het nog niet besloten. Waarom anders, zou je Wilders nog horen? Woorden hebben betekenis., ook als het OM die uitspreekt op 9 oktober 2014 via Alexandra Oswald. Let wel: Dit is een voorbereid - een geoefend - interview, waarbij alle woorden gewogen zijn.

tipo | 03-09-19 | 15:55

Volgens mij zijn die lui van het O.M. net zo blij als Wilders, als de rechter deze zaak afblaast...

Petrus Poortwachter | 03-09-19 | 15:47 | 1

Dan krijgen ze te maken met de Minervakliek van Opstelten ( nee, niet die van Team Uilenpilsbier ), Grapperhaus enzovoorts. Er M!O!E!T! een veroordeling uit voortvloeien, iets met het vleugellam maken van Geert in de toekomst icm het willen voorkomen van parlementaire enquetes en diephravend ondetrzoek naar rechtsongelijkheid en vooringenomenheid. Kortom, Geert moet hangen en als het aan sommigen ligt is dan niet louter en alleen figuurlijk.

Graaisnaaiert | 03-09-19 | 17:18

Als de rechtbank over een kwartier besluit de zaak niet ontvankelijk te verklaren, ga ik als een irritante tütertürk door de stad rijden.

Gewoon uit blijdschap, een zegeviering voor de rechtstaat, zeg maar.

Doet er iemand mee?

NumbNuts | 03-09-19 | 15:46 | 3

Zo niet, dan hoop ik dat we massaal gele hesjes gaan bestellen.

Robin Hood | 03-09-19 | 16:04

@Robin Hood | 03-09-19 | 16:04:

Ik vond RozeHesjes een betere kleur.
Als ze dat nou aanbieden ipv een hipster-telefoonhoesje bij een Premium.. (Ronaldo)

NumbNuts | 03-09-19 | 16:12

Het ministerie ontkent alles keihard in de zin van niets aan de hand. En dat doen ze tot ze er bij neervallen. Wat geweldig dat ze nu met hun eigen tijdlijn neergehaald worden. Afgezien van het gelieg en verzwijgen, dat zijn we wel gewend zo langzamerhand, wel heel pikant dat ze zeggen dat ze het publiek (daar waar ze $$*^&$###W()) voor werken)maanden na de beslissing informeren. Wat is het toch een ongelofelijk stelletje politiek gemotiveerde eikels die niets met de waarheid en rechtvaardigheid hebben. Hoe zit dat selectiebeleid erbij het OM uit. Zijn de belangrijkste competenties dat je kunt liegen en bedriegen als hogerhand dat van je vraagt.

Graaier | 03-09-19 | 15:40 | 3

Allemaal Demmink-vazallen, 20 jaar lang geselecteerd op alles, behalve eerlijkheid en oprechtheid, het moet iedereen nu toch duidelijk zijn incl. de domme MSM.Dat die CDA-Grapper zich voor zijn baantje laat gebruiken als het dorpssletje had ik niet gedacht.

grindbak | 03-09-19 | 15:46

@grindbak | 03-09-19 | 15:46:

De regering valt als de steun voor de toenmalige minister openlijk wordt geweigerd.

Als de rechter besluit te seponeren, kan iedereen in het pluche blijven zitten.

NumbNuts | 03-09-19 | 16:03

Volgens wel ingelichte kringen is grapperhaus nu op de binnenplaats een schavot aan het timmeren om Geert Wilders te berechten net als Oldebarnevelt er worden ook tribunes gebouwd voor het kartel en achter een raam kijken ollo en b toe.

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:05

En als er godbetert, bij de zwaarste crimineel een miniem foutje in de dagvaarding of in het proces verbaal staat, dan mag hij gaan wandelen. En hier zijn ze na 5 jaar !!! en werkelijk hele wagonladingen met fouten, inmengingen, niet bestaande documenten die later toch blijken te bestaan, en weet ik wat al niet, zijn geen aanleiding om dit fop proces te stoppen?

Eagle0511 | 03-09-19 | 15:24 | 2

Of om deze flut regering naar de soos te sturen.

c02JEuk | 03-09-19 | 15:37

Ja een goede opmerking!

Moonwarrior | 03-09-19 | 16:24

Van Tante Sas:

Knoops gaat een filmpje vertonen van 9 oktober 2014, dat volgens hem niet voor niets offline is gehaald. De persofficier van justitie zegt dat het onderzoek bijna rond is, dat Wilders nog moest worden gehoord, en dat daarna de definitieve vervolgingsbeslissing valt.

Ik lees offline gehaald maar vaak is de redactie van Geenstijl wel in staat om te toveren, of anders een van de andere reaguurders?

Iemand met een link?

NumbNuts | 03-09-19 | 15:14 | 1

Dat was vlot, dankjewel!

NumbNuts | 03-09-19 | 15:21

Kan hoe op deze manier de aandacht wordt afgeleid van waar het om gaat in deze zaak.

Namelijk de ophitsende toespraak van Wilders.

Het is nu gewoon aan de rechter of hij over de schreef is gegaan of niet.

De rest is het bekende slachtoffergedrag en paranoia.

ArjenZH | 03-09-19 | 15:04 | 5

@NumbNuts | 03-09-19 | 15:12: Er is geen enkel bewijs. Slechts beweringen als "ik vermoed" "we denken" "je snap toch wel dat"
Goed dat de advocaat van Wilders het punt aan de orde stelt, maar niet gaan huilen aub als het wegens gebrek aan bewijs wordt afgewezen.

En als er wel bewijs komt van inmenging ben ik de eerste om dat toe te gevens. Wat er nu ligt is zwaar onvoldoende.
Maar de toon is weer gezet en de twijfel is weer gezaaid.
En dat is precies de bedoeling.

ArjenZH | 03-09-19 | 15:27

Wilders heeft nooit minder minder minder geuit, hij heeft alleen gezegd willen jullie meer of minder.

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Misselijkmakend dit.

Muuke | 03-09-19 | 15:02 | 3

Inderdaad, Wilders hangt weer het slachtoffer uit en zijn volgers huilen trouw mee.

ArjenZH | 03-09-19 | 15:05

"Silvan Schoonhoven @SilSchoonhoven
·
3 m
'De maatschappij moet maximaal tegen deze man worden beschermd', zegt de OvJ. Ze eist 25 jaar gevangenisstraf tegen Jawed S. voor de aanslag op Amsterdam C"

Intussen eis tegen Jawed S in andere rechtszaak...

Jan, Leiden | 03-09-19 | 14:57

"Sta zegt met een verwijzing naar de beantwoording van kamervragen door minister Grapperhaus van vandaag, dat het vermoedelijk ging over veiligheidsaspecten, het informeren van de premier, het tijdstip van informeren, en het informeren van de afdeling communicatie."

Let op woordgebruik: VERMOEDELIJK". Maar wat staat er nu echt dan? RTL7 moet niet rusten voordat ze álle stukken hebben en niet witgekalkte. En Knoops ook niet.

Jan, Leiden | 03-09-19 | 14:53

Het meest cynische is ook het meest belangwekkende in deze 'minder-minder-minder'-zaak.
Ga maar na.
Wat is het doel van een politicus (?), gevleugelde uitspraken doen die altijd karakteristiek zijn boodschap samenvatten.
Wat gebeurt er door hele heisa over het proces Wilders met zijn minder-minder-minder-Marokkanen vraag (?); precies dat wat Wilders maar kan wensen.
Begrijp me goed.
Ik vind die bekendheid van 'minder-minder-minder' bij letterlijk alle Nederlanders het belangrijkste resultaat; want elke Nederlander heeft voortaan aan 'n half woord genoeg om instemmend te knikken, 'dat 't wel wat minder-minder-minder' kan, graag'
Of Wilders nu veroordeeld gaat worden of niet.
Voor altijd blijft het OM en Opstelten als minister verdacht.
Voor altijd blijft onze 'democratie' verdacht bananen-democratie te zijn.
Voor altijd wordt dscriminatie veel minder 'erg', want zelfs om 'n vraag om 'minder-minder-minder' word je al vervolgd door die deugende griezeltjes.
en misschien wordt Wilders ook nog wel martelaar voor het vrije woord van 'n parlementariër, die verweten wordt, bij 'n hele grote verkiezingswinst 'blij' te zijn; en bij zijn speech niet genuanceerd genoeg te hebben aangegeven, dat hij slechts voor minder criminele Marokkanen de vraag bedoelde (zoals hij overigens direct na die speech wel heeft genuanceerd).
Let wel, zelfs die Halsema heeft er voor gepleit, dat parlementariërs eigenlijk ook buiten de vergaderzaal van de 2e kamer immuniteit verdienen voor politieke uitspraken

Der Paulie | 03-09-19 | 14:47 | 1

Voor altijd wordt dscriminatie veel minder 'erg', want zelfs om 'n vraag om 'minder-minder-minder' word je al vervolgd door die deugende griezeltjes.
Het vervolgen is niet erg. Dat het OM vertegenwoordigt wordt door die deugende griezeltjes dat is pas echt schadelijk.

BluRay | 03-09-19 | 16:17

Bijzonder hoe ontkend wordt dat er politieke bemoeienis is maar dat uitgerekend vandaag de Minister via een brief laat weten (terwijl ze zich zogezegd nooit uitspreken over lopende zaken) dat er vooral geen bemoeienis was:

Advocaat Wilders wil einde aan proces: politieke beïnvloeding 'onomstotelijk' - nos.nl/l/2300139

Gevurah | 03-09-19 | 14:42

Wat een bananenland is dit.

Wienerschnitzel mit | 03-09-19 | 14:14 | 2


Marcel Haenen @MarcelHaenen

Advocaat Geert Jan Knoops zet gerechtshof pistool op de borst: gooi de strafzaak tegen Geert Wilders nu meteen in de prullenbak wegens jokken door justitie. Anders ga ik mijn pleitnota van 426 pagina’s voorlezen. Duurt vijf dagen! #Wilders

Goofje | 03-09-19 | 14:31

olongren heeft als antwoord het weer over een beperkt verbod van zwarte toga,s in de samenleving.

komtdatschot | 03-09-19 | 14:06 | 1

lul de behanger.

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:16

vvd woordvoerder heeft het over zwarte toga,s in de samenleving.Ze sluiten zich daar mee uit zegtie.

komtdatschot | 03-09-19 | 14:03

Vragenuurtje word wel live uitgezonden.
*proest*
Vragen voor gabberhouse over drugscriminaliteit in 020.

komtdatschot | 03-09-19 | 14:01

Jensen heeft over Geert Wilders een podcast op zij website.

De nieuwe podcast show is dus met video. Op Jensen nl

Swieberj | 03-09-19 | 13:49

Weer valt het woord "Elite". Hou nou eens op met dat calimero gedoe. Alsof die alzheimer-opa Opstelten elite is, schei toch uit zeg. Nee, Geert verdient dit niet, daar zijn vriend en vijand het wel over eens dat het een schertsvertoning is. Maar elite ? Neuj.

van Oeffelen | 03-09-19 | 13:43 | 4

Ivo was toplaaf veur den elite. En een verdomd gewaardeerde. Jolijt. Dit kon wel es serieus een Parlementaire Enquete worden? Maar daar wint de VVD dan nóg een slag. Want jullie en Greet zijn vooraf overtuigd. Bút.. Ivo saves the best for last. Powwurr!! Hij zal afscheid nemen met een glansrijk emotioneel tranendal van vergeetachtigheid en prachtige herinneringen grenzend aan lyrieken. En het zal er in gaan als koeck. Mark that :-p

Shareholder II | 03-09-19 | 13:55

Och, als ik uw ronkende uitspraken eens even in mijn herinnering terugroep, vormt u zelf een onderdeel van die elite beste Van Oef.
U en uw VVD vriendjes.

Roadblock | 03-09-19 | 14:09

power power power … om te gieren die vieze oude zak

plug&play | 03-09-19 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Kent u Barbertje moet hangen nog?

NakedJehuty | 03-09-19 | 13:30

Eerst weet opstelten zich niks te herinneren over contact met het om over Wilders. Nu komen opeens alles details naar buiten via grapperhaus. En niemand die zich daarover verwondert?

Schuldenbrau | 03-09-19 | 13:26 | 2

Ik zie hieronder al minstens 300 reacties staan. Niet dat dat enige verschil uitmaakt, maar enige verwondering en verbazing is er wel.

Baron Clappique | 03-09-19 | 13:36

Nee sorry, heb al lang geleden m'n vertrouwen in Nederland verloren.

Muuke | 03-09-19 | 13:44

Democratie is gebaat bij een onafhankelijke pers. Dat is de NPO in ieder geval niet, ze geven niet om hun klanten maar om de politiek omdat daar hun geld vandaan komt. Dat is duidelijk te merken aan hun berichtgeving. Pure richtinggevende "journalistiek". Ondertussen romen ze wel de markt af met staatssubsidie waardoor er minder ruimte (geld) overblijft voor andere persclubs. Erg dapper dat RTL nu wel haar business doet. De uitspraken van Wilders zijn niet goed. De reactie hierop vanuit het OM (en Ministerie) ronduit belachelijk en overdreven, zo heeft RTL aangetoond.

Hoe nu het ministerie, OM en de rechterlijke macht weer op een goed spoor te krijgen?

nancystjago | 03-09-19 | 13:19 | 9

Welke democratie ?

Baron Clappique | 03-09-19 | 13:37

@nance Goede vraag. Niet door de dienstregeling aan te passen ;-)

Shareholder II | 03-09-19 | 13:43

@nancystjago | 03-09-19 | 13:33:
Ja, maar een andere inhoud NPO komt er niet?

vond het wel opvallend dat RTL7 ineens de nek uitstak met die WOB aanvraag. En dat ze nu weten nog altijd niet over alle stukken te beschikken en dat ook melden. Dit doordat het ministerie zelf de opvraagstelling zelf heeft vernauwd en aangepast. Dus gewoon opnieuw vragen door RTL7, dan moeten ze wel meer verstrekken.

Jan, Leiden | 03-09-19 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

OM, Rechtbank, de Elite en de Regering hebben er groot belang bij om GW kalt te stellen... dit show proces met haar leugens en bedrog dient er alleen om om Geert kapot te maken. Zowel geestelijk, financieel als fysiek. Op deze manier kan Geert niet werken aan zijn politieke boodschap. Een eeuwen oude methode om je tegenstander te frustreren en kapot te maken. Deze methode toont aan dat OM en de Rechtspraak elkaar verlengstuk zijn om de Macht veilig te stellen van de Elite. Wie dat zijn mag u zelf invullen. Succes Geert.. !

MINDER | 03-09-19 | 13:16 | 4

So much for Trias Politica en op de grondwet gebaseerde democratie.

L.E. Raar | 03-09-19 | 13:40

Je hebt last van paranoia

ArjenZH | 03-09-19 | 15:35

@L.E. Raar | 03-09-19 | 13:40: De democratie is door ollo om zeep geholpen.

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:22
▼ 1 antwoord verborgen

Minder minder minder VVD-ers....

surffee11 | 03-09-19 | 13:07 | 1
-weggejorist-
Wezel12 | 03-09-19 | 13:14

Poultje maken of het OM na 14 uur de rechtszaak gaat stoppen? Ik zeg nee.

Super Vaagstra | 03-09-19 | 12:50 | 5
-weggejorist-
Wezel12 | 03-09-19 | 13:06

@Wezel12 | 03-09-19 | 13:06:
Een andere gepensioneerde moet het doen met 12.000 euro per jaar.Of zoiets

komtdatschot | 03-09-19 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn vertrouwen in de Staat / Rechtsstaat is wederom toegenomen, .......not.
Pieter Klein van RTL heeft gelijk, Wat we (nog) niet weten, weten we niet maar ,en dat ben ik dan, wat we inmiddels wel weten brengt je tot de conclusie dat er van een onafhankelijk opererend OM geen sprake is (en niet alleen in dit geval (blokkeerfriezen bv)).
De rechtsgang worden dus wel degelijk van "boven"af beïnvloed, vervolgen of niet zijn dus deels politieke beslissingen.
De etentjes van de raadsheren en de rechters die dan gezellig de lopende en komende zaken bespreken doet de rest.
Dat is eng, betekent dus zoveel dat de Trias Politica slechts naar believen wordt toegepast en zonder meer opzij geschoven wordt als dat beter uitkomt.

Wordt tijd om het T-shirt met banaan en Nederland te bestellen, de waarheid mag (nog) getoond worden.

bwanabanjo | 03-09-19 | 12:47 | 1

Rechters worden benoemd door een commissie die door de Min. van V&J wordt samengesteld. Wiki; "Rechters worden door de regering benoemd."
We hebben nooit trias politica gehad (ja, op school, wanneer het over de Romeinen ging maar dat is lang geleden). En dat rechters echt niet onafhankelijk zijn bewijst het volgende onderzoek;
www.sdnl.nl/irm.htm

Sans Comique | 03-09-19 | 13:12

Goed stuk, heldere uiteenzetting van Klein. Dank voor het delen.

Jan, Leiden | 03-09-19 | 13:00

Bedankt voor het delen.
Uit het lezen van de stukken walmt de lucht van een langzaam maar zeker brandende lont.
Ik durf zelfs te spreken van een mini-Watergate.

Roadblock | 03-09-19 | 13:50

Wat ik me wel afvraag.

Waarom doet RTL altijd dit soort onderzoek, en vragen zij de verslagen en aantekeningen op basis van de Wet openbaarheid van bestuur? En waarom doet de NOS/NPO hier niets?

Zou het zo zijn dat de NOS/NPO niet helemaal onafhankelijk is?

Zou het zo zijn dat de NOS/NPO zelfs patijdig is?

FasiscovanJole | 03-09-19 | 12:28 | 8

Dat u zich dat nog afvraagt? Het is al enige jaren bekend dat de NOS/NPO niet onafhankelijk is. Vraag maar aan Martin Simek.

nattegleufhoed | 03-09-19 | 12:44
-weggejorist-
Wezel12 | 03-09-19 | 13:10

Dat is de domste vraag van vandaag. Als nou iets tot op het bot treurig gespleten acteert in dit kikkerlandje, dan die lauwe media wel. Maar goed, dat terzijde.

Shareholder II | 03-09-19 | 13:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat die Grapjas zich opeens zo haastig mengt in deze spreekt sowieso boekdelen.

hoochee | 03-09-19 | 12:25

Ha ha die malle Widlers. Hij heeft weer es de media aandacht die hij zoekt. Dit moet hem, net als de vorige keer, een tsunami aan stemmen bezorgen. Daarom doet hij dit. Nou, het zal mij benieuwen.

Shareholder II | 03-09-19 | 12:24 | 7

Wilders heeft zichzelf niet aangeklaagd en Wilders heeft ook niet gepoogd (en is er ook niet in geslaagd) het OM te sturen. Dus dit gezeik op Wilders raakt kant noch wal. Maar dit wist je best.

Sans Comique | 03-09-19 | 13:14

@Sans Comique | 03-09-19 | 13:14: Wilders heeft dit zo'n beetje bewust over zich afgeroepen. Die mening hoor je ook wel eens? Ehm. Dacht ik. Toch? *wegrent*

Shareholder II | 03-09-19 | 13:31

@Shareholder II | 03-09-19 | 13:31: wat zitten er een hoop vvd ers op GS.

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Meer documenten en straks speelt Rutte weer zijn joker, een inlegvelletje uit.

Damoos | 03-09-19 | 12:22 | 2

We kunnen Rutte zo langzamer hand wel begraven onder zijn inlegvelletjes

zoefff3 | 03-09-19 | 13:07

"O.M heeft 2 uur nodig om te reageren"
Tja, hoe draai je je dáár nou nog uit?

En het "leuke" is: niemand weet wat Knoops nog meer achter de hand heeft. Hoe meer ze liegen, hoe penibeler het wordt. Ik zou niet graag in de schoenen van die Grapperhouse willen staan. Ze waren van tevoren gewaarschuwd......

kotelet | 03-09-19 | 12:17 | 6

@Shareholder II | 03-09-19 | 12:29: Pagina's. Had u kunnen weten als u had opgelet. Maar dat doet u niet, u bent hier slechts om te trollen.

Goofje | 03-09-19 | 12:35

@Goofje: Tja een grapje moet hier kunnen he.

Shareholder II | 03-09-19 | 13:18

@Shareholder II | 03-09-19 | 13:18: wat een grapjas

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Gisteren in het nieuws: verkrachter komt onder straf uit omdat er een FOEI gesprek met hem is gevoerd door de politie. Wilders wordt al jarenlang geterroriseerd door het OM om het stellen van een vraag. Als Nederland als rechtsstaat nog enig krediet over wil houden dan verklaren ze de aanklacht tegen Wilders vanmiddag ongegrond en is Wilders vrij. Alle advocaatskosten zijn uiteraard voor rekening van de bananenrepubliek Nederland.

Toos Bevergeil | 03-09-19 | 12:16 | 4

Laten we die kosten verhalen op het privé van de verandwoordelijke criminele overheid ambtenaren van OM en Kartel

zoefff3 | 03-09-19 | 13:10

@zoefff3: maar het OM, dat zijn die "we" toch al ? We, zee people, against the xenofobe mr. Blondi. Of zie ik dit weer verkeerd?

Shareholder II | 03-09-19 | 13:27

@Shareholder II | 03-09-19 | 13:27: je ziet alles verkeerd

Hoorneslaan | 03-09-19 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen

Voorspelling: de rechter veegt alles van tafel en handhaaft de veroordeling.Dat we nog in een rechtsstaat leven is allang een sprookje gebleken.

paartjehop | 03-09-19 | 12:15 | 1

Tijdens het luisteren naar Knoops speelt voortdurend een liedje in des rechters' hoofd: 'nananananana nananananana nanananananana.

piloot47 | 03-09-19 | 12:26

Grapjas Grapperhaus beweert van alles, maar weggelakte stukken laten niet zien, we moeten maar aannemen wat er heeft gestaan wat hij vertelt? Verder vermoed ik nog steeds dat dit nog altijd een voorbesproken politiek proces betreft. Zeker gezien het feit dat er steeds documenten naar boven komen die dan wel in de kamer openbaar hadden moeten zijn óf voor de volledigheid wél in het strafdossier hadden moeten zitten. En het geheugenverlies van Opstelten is ook een gotspe met de stukken die nu nog boven water komen. Voortbordurend op dit dossier meldt Grapperhaus dat het aan de rechter is om dit nog toe te voegen aan het dossier? Donder op, het hád er al in móeten zitten en dat weet hij donders goed, de zaak is niet volledig. Wat een geniepige akelige vent is dat zeg!

Knoops heeft gelijk, het OM kan net zo goed stoppen met dit proces wil het nog ooit serieus worden genomen. Maar vertrouwen wij als burgers het OM nog wel? Bedenkelijk al lang niet meer? Want hoe onafhankelijk is dat OM nog eigenlijk?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 12:14 | 10

@Nivelleermarionet | 03-09-19 | 12:59:
Haha. Nee, ozonlaag en zo. Dat zal het niet worden. Vast milievriendelijk spul. Tenslotte krijg je een witgekalkte kopie.

Jan, Leiden | 03-09-19 | 13:10

Als Grappenhaus heeft verteld wat er onder de gelakte delen heeft gestaan, had hij ze niet weg hoeven lakken. C'est simple.

Sans Comique | 03-09-19 | 13:18

@Jan, Leiden | 03-09-19 | 13:08:
Dat is het nou ook net.Zolang het partijkartel genoeg zetels heeft bij de volgende nep verkiezingen zal er helemaal niks veranderen.Laat staan een afrekening voor het corrupte partijkartel.
De stand in het 2de riool(kamer)na de laatste nepverkiezingen
wegmetons partijen:128 zetels
nietwegmetons partijen:22 zetels.

komtdatschot | 03-09-19 | 13:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een verkwisting van belastinggeld. Prima hoor dat Wilders blijft drammen. Maar het mag wel wat kosten voor de belastingbetaler.

Het blijft zo simpel.

"Willen jullie meer of minder criminelen" - Niet strafbaar.
"Willen jullie meer of minder negers" - Wel strafbaar.
"Willen jullie meer of minder joden" - Wel strafbaar.
"Willen jullie meer of minder Friezen" - Wel strafbaar.
"Willen jullie meer of minder Indo's" - Wel strafbaar.
"Willen jullie meer of minder Limburgers" - Wel strafbaar.
"Willen jullie meer of minder terroristen" - Niet strafbaar.
"Willen jullie meer of minder Brabanders" - Wel strafbaar.
"Willen jullie meer of minder hangtuig" - Niet strafbaar.

Etc...

En dan kwam Wilders er nog met een veroordeling maar geen straf. Maar hij bleef doordrammen. Ik ga er vanuit dat hij veroordeeld voor wordt met fikse boete dit keer. Flikker op Wilders. Niet alle Marokkanen zijn schorem.

Andrew Deen | 03-09-19 | 12:13 | 23

@Andrew Deen | 03-09-19 | 12:43:
Het is een nationaliteit. Maar binnen het proces is het tot ras gemaakt door n.b. een rechter zodat het proces kon worden voortgezet?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 13:33

@Sans Comique | 03-09-19 | 13:22:
Precies en die context was in die tijd al heel erg duidelijk, maar dat zouden die partijen niet hebben meegekregen? Geloof er geen snars van.

Jan, Leiden | 03-09-19 | 13:34

Goh, Andrew bent u mild geworden?
Nog niet zo lang geleden was Wilders in uw ogen een rechts-extremist.
En die moeten toch volgens uw uitspraken "Met wortel en tak uitgeroeid worden"?

Roadblock | 03-09-19 | 14:12
▼ 20 antwoorden verborgen

Het vergt integriteit om in te durven zien dat barbertje hangen moet no matter what. Zelfs als hiervoor de rechtsgang misbruikt moet worden. Dus ze gaan rustig door met de boel te naaien.

hoochee | 03-09-19 | 12:12

Politiek proces. Stopzetten en overgaan tot bescherming van de Nederlandse bevolking volgens de principes van de rechtsstaat.

JvanDeventer | 03-09-19 | 12:11

Dit is een schande voor de Nederlandse rechtstaat, een schande voor de politiek en bedroevend voor het Nederlandse volk

dubbletjes | 03-09-19 | 12:11

Nu wéér nieuwe documenten?!? Wát een boeven op dat ministerie. Beduvelen beduvelen. Het is echt een bananenrepubliek hier...

Muskatnuss!!! | 03-09-19 | 12:11

Geert hort te worden vrijgesproken met excuses van de Staat. En een schadevergoeding. Ook namens de Staat een internationaal persbericht dat het allemaal 1 groot misverstand is, er nu meer marokkanen zijn en alles goed komt. Oh ja en ome Ivo binnenkort voor het hekje aub.

van Oeffelen | 03-09-19 | 12:09

Elke dag komen er opeens nieuwe documenten naar voren. Die hadden er gewoon meteen al moeten zijn en niet nadat iemand toevallig er op stuit.
Wat word er allemaal nog meer wat verborgen gehouden word totdat ze het niet meer kunnen ontkennen?

2voor12 | 03-09-19 | 12:04 | 1

Die nieuwe verborgen documenten heeft Knoops weer te danken aan het journalistieke werk van meen ik RTL
Met andere woorden,als RTL hun journalistieke werk niet hadden gedaan waren die documenten voor altijd verborgen gebleven.
Tenminste,dat denk ik dan maar.

komtdatschot | 03-09-19 | 12:12

Kunnen we geen sympathie actie beginnen voor Wilders en bijvoorbeeld een donatie actie starten zodat hij de gerechtskosten makkelijk kan betalen en deze schoften kapot kan procederen?

lady Di | 03-09-19 | 12:03 | 1

Denk dat in de ogen van Wilders de beste steunactie is door op de PVV te stemmen bij de volgende verkiezing.

watazooi | 03-09-19 | 14:18

Wat als Greet wordt vrijgesproken. Dan mag de boodschap dus blijvend herhaald worden en zal de hele zandbakcultuur NL er op aankijken en als racistisch enz. bestempelen, want zij kennen sowieso geen trias politica. Deze situatie zal te allen tijde voorkomen moeten worden volgens de boven ons gestelden, want stel je eens voor.....

Kukooo1 | 03-09-19 | 12:02 | 6

@boerk | 03-09-19 | 13:01: Ligt eraan welke regeling er rondom uitkeringen wordt bepaald, en of het Marrakesh-migratiepact van kracht blijft.

JackStick | 03-09-19 | 14:00

@JackStick | 03-09-19 | 14:00:
Zolang ze in Marokko zijn met alleen een marokkaans paspoort mogen ze die uitkering lekker met het marokkaanse UWV regelen.

elfenstein | 03-09-19 | 14:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Deels bewijst dit het functioneren van de rechtstaat wel. Oplichters hou je toch.

mundusvultdecipi | 03-09-19 | 12:01

Kletskoek. De beslissing zou al genomen zijn. Er werd alleen gesproken van een voorgenomen beslissing omdat Wilders nog... blabla. Dat is kletskoek. Als er gesproken wordt van een voorgenomen beslissing, is er sprake van een voorgenomen beslissing.Punt.

paartjehop | 03-09-19 | 12:01

De narcisten houden elkaar op hoog niveau lekker bezig ten koste van alles dat deugt in dit land. Narcisten kenmerken zich door de eeuwige lach op hun tronies en het 'altijd 'positieve' dat uitgestraald moet worden. Het negatieve schuilt diep in hen en soms schiet het ineens naar buiten als zij tegen gesproken worden of de dingen nie t gaan zoals zij wensen OF als iemand hen doorziet! Dan zijn de rapen gaar....

pigadaki | 03-09-19 | 11:57

Ze moeten wel door want als ze stoppen geven ze toe en dat zullen ze nooit doen. Je wint het nooit van de overheid, zelfs niet als politicus.

Dirk III | 03-09-19 | 11:55

Maar gelukkig word het vragenuurtje vanmiddag wel live uitgezonden.

komtdatschot | 03-09-19 | 11:53

Ik hoop dat Mr. Knoops in z'n eigen straatje alles tot achter de plintjes en komma's in orde heeft.

Anders zou hij toch moeten vrezen dat hij het volgende Brammetje zou kunnen worden.

NumbNuts | 03-09-19 | 11:51

HB geschorst, men gaat om 14 uur verder. OM kan niet anders besluiten dan proces te staken. Gaat men toch verder, dan moet barbertje gewoon hangen.

RickRD | 03-09-19 | 11:48

Ik zit nog steeds te wachten op het favoriete zinnetje van zo’n d66 rechter ‘ verdachte is door alle media aandacht al genoeg gestraft’.

drs. P | 03-09-19 | 11:47 | 3

Da's in de zaal ernaast.

elfenstein | 03-09-19 | 11:48

@elfenstein | 03-09-19 | 11:48:
Ja, leg die processen naast elkaar en zie hoe volstrekt anders er naar uitspraken van de verdachte wordt gekeken.

Schoorsteenveger | 03-09-19 | 12:07

Haha, een rechter die meegaat in een pleidooi gericht op sympathie voor Wilders, na 15 jaar permanente beveiliging, ontelbare nare aanvaringen en doodsbedreigingen door mossels zegt ie 1x wat, nog niet eens "ze motte allemaal aan 't gas" ofzo maar een redelijke vraag. Van Wilders wordt verwacht dat ie z'n denkbeelden en idealen strikt voor zich houdt maar die aap in de zaal ernaast krijgt al de sympathy vote omdat ie illegaal en zielug is. De excuses worden voor die gast verzonnen, voor Wilders geldt dat allemaal niet, die wordt doormidden gezaagd tot op en achter de komma.

elfenstein | 03-09-19 | 12:31

Iedere keer weer zit ik met mijn oren te klapperen als ik zie in welke bochten Grapperhaus zich wringt. Ik stem geen PVV maar als Nederlander die voor de trias politica staat moet dit toch een gruwel zijn. Ik heb steeds meer het idee in een of ander derde wereld land te zijn beland. Nu zal Beste_Landgenoten wel weer met een zalvend praatje komen. Want dat is immers beleid in het VVD politbureau. Los van wat je van Wilders en zijn ideeën vindt. Dit moet toch iedere rechtgeaarde Nederlander tegen de borst stuiten?

exqueeseme | 03-09-19 | 11:45 | 4

Klopt. Ik moet niets van Geert hebben. Maar dit is een rechtzaak om van te huilen.

42 | 03-09-19 | 12:10

@Dirk III | 03-09-19 | 12:02: hooguit een prijzenoorlog of een patatje oorlog

Henk P | 03-09-19 | 12:11

@Dirk III | 03-09-19 | 12:02: Wel als je aan de verkeerde kant (islamofacisten) meevecht uiteraard. Daar zijn ze blij met dit soort.

The2Amendment | 03-09-19 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Onthoudt 1 dingetje........ stem de volgende keer PVV...!

grapjasz | 03-09-19 | 11:39

Al jaren : politieke uitschakeling en politiek show-proces tegen Geert Wilders, PVV.
Advocaat Koops moet gehakt maken van het O.M. : bewijs genoeg van
beïnvloeding en erger.
FreeGeertWilders.

en :
FreeTommyRobinson
FreeJulian nAssange

Cool Pete | 03-09-19 | 11:37 | 11

@botbot | 03-09-19 | 12:29: Voor een rechter is gerede twijfel voldoende. Waar het nu om gaat is of de rechter er nog vertrouwen in heeft dat inmenging NIET heeft plaatsgevonden.

Waagmeester | 03-09-19 | 12:55
▼ 8 antwoorden verborgen

wat een huichelachtige hufters (nee geen Suske en Wiske).... meteen oneervol ontslaan en evt. pensioenrechten terug in de kas... Opstelten meteen naar de voedselbank sturen.... wat een misselijk zooitje, machtsmisbruik vd hoogste orde! Je zou ze eens moeten horen als t tegenovergestelde aan de hand was.... (en dan bedoel ik niet Meer Meer Meer Marrokanen :-) )

surffee11 | 03-09-19 | 11:36

Is Grapperhaus al op weg naar de koning met een afscheidsbriefje?

Langshetrandje | 03-09-19 | 11:35

Zou me doodschamen als gerechtelijke macht.. Gezichtsverlies doen ze niet aan dus zetten ze deze dure procedure voort! Een schadevergoeding voor de heer Wilders zou terecht zijn. En heel die poppenkast is slechts demoniserend en geldverslindend

Tonythelonley | 03-09-19 | 11:25 | 3

Dat tuig is de schaamte allang voorbij en smijten er miljoenen euro,s belasting geld er tegen aan om ome Geert kalt te stellen.

komtdatschot | 03-09-19 | 11:27

@komtdatschot | 03-09-19 | 11:27: Exact. Pure haat. Was enige tijd lid van zo'n serviceclubje (iedereen maakt fouten). In dat clubje zaten ook een rechter en een oud-rechter. Als je die gasten tekeer hoorde gaan over Wilders, daar werd je bijna bang van. Activistisch.

Langshetrandje | 03-09-19 | 11:31


Saskia Belleman
‏Geverifieerd account @SaskiaBelleman
7 min.7 minuten geleden

Knoops zegt dat hij het geheugen van de getuigen had kunnen opfrissen als hij eerder over deze stukken had kunnen beschikken. Want tijdens de verhoren als getuigen leden ze allemaal aan “opmerkelijk geheugenverlies” zei hij eerder.

komtdatschot | 03-09-19 | 11:21

Verandering gaat niet vanzelf daar moet je wat voor doen.
Eigenlijk zijn wij net een dood paard. Je kan eraan trekken/duwen maar er gebeurd niets.
Jammer.

AkoPower | 03-09-19 | 11:20

Na de doofpot komt de vergeetput.

Mr_Natural | 03-09-19 | 11:19 | 1

vergeetput? beerput!

onesizefitsall | 03-09-19 | 11:34

Deze rechtzaak is het beste dat kon gebeuren. Dit wordt het Reve en de ezel-proces van de moderne tijd. De rechter gaat hier korte metten mee maken. Je kunt die pedanten veel aanrekenen, maar de meeste rechters hebben echt een passie voor goed juridisch werk - zoveel wellicht dat ze de realiteitszin en het rechtsgevoel uit oog verliezen - en dit proces is natuurlijk broddelwerk. Daarbij is Knoops echt goed.

Sjors W. | 03-09-19 | 11:16 | 4

Maak je vooral geen illusies. De betreffende rechter heeft al lang en breed ingefluisterd gekregen wat de gewenste uitspraak is. Onafhankelijke rechtspraak in Nederland... das war einmal.
Het beste wat we als burgers kunnen doen is massaal Wilders stemmen tijdens de volgende verkiezingen om ons ongenoegen over deze gang van zaken te laten blijken.

me163komet | 03-09-19 | 11:31

De rechters zijn veel te happig op hun positie. De benoemingen zijn zogenaamd onafhankelijk, maar als dit soort vervolgingen al geregeld wordt (en het wekt niet de indruk een uitzondering te zijn), dan zijn de beoemingen dat helemaal. Waarom zijn er zoveel Doods66 rechters? Hoe zat het dan met Chipshol of met Lucia of met Baybasin of Kroon die uit Afganisthan gehaald werd door het OM?

Frau Merkel | 03-09-19 | 11:34

Vergeet dat maar. Die rechters zijn net zo politiek geèngageerd, net als veel journaille. Net als de FvD-hetze net weer van NPO. Geen woord natuurlijk over de eerder suggestieve koppen "Hiddema neemt afstand van Baudet"

cor123 | 03-09-19 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Dat dus, zelfs van de timing van zo'n Grapperhaus spat de scripting af. Knoops staat daar nu te pleiten en de rest van de zaal heeft via twitter de update al gehad.
Wat onvoorstelbaar smerig. Nieuw Dieptepunt bereikt, bel het Guinness Book maar.

elfenstein | 03-09-19 | 11:10 | 15

@KlauwnBassie | 03-09-19 | 11:49:
Ah, juist ja. Da's precies goed getimed, dus. Vrijwel direct na de aanvang van de zitting, tijdens Knoops pleidooi, zodat hij niet meer via z'n telefoon kon zien dat die mail er is en niemand 'm meer kon waarschuwen. Hij heeft dus staan pleiten voor likmekudt, om 2 uur gaan we een verhaal van het OM horen waarin die mail zeker weten genoemd gaat worden. Dit stinkt echt de hemel in, kan iemand met wat authoriteit daar even ingrijpen en zeggen dat het té opzichtig is? Ik weet niet, een of andere Koning ofzo. Doet die ook nog eens wat nuttigs.

elfenstein | 03-09-19 | 11:59

@elfenstein | 03-09-19 | 11:59: een koning op papier die ingrijpt bij de rechterlijke macht. Dat is inderdaad een goed en wenselijk plan.

Sjors W. | 03-09-19 | 12:54

@Sjors W. | 03-09-19 | 12:54:
Dat was een schertz, mijn beste. Zo tragikomisch is deze situatie onderhand wel dat ik ieder moment verwacht dat Koning Willem Bier de Eerste door de Lantinga deur binnen komt zetten met in zijn armen de half ontklede serveerster van de graaf. Snappie?
Blijft staan dat er wat mij betreft ingegrepen moet worden door iets of iemand, een opperrechter, een club wijze juristen, iemand die deze klucht stopt.

elfenstein | 03-09-19 | 13:05
▼ 12 antwoorden verborgen

Binnenkort in dit theater: de Srebrenica-filmrolletjes!!!

bisbisbis | 03-09-19 | 11:10

Spookverschijnselen, of quantumfysica. Documenten verdwijnen spoorloos of verschijnen vanuit het niets. Toch zie ik een voorspelbaarheidsfactor. Verdwijnende documenten kunnen Geert vrijpleiten en plotseling verschijnende documenten werken tegen hem. De secretaresse zal het wel druk hebben met het typen en antedateren van de regering welgevallige documenten.

Nivelleermarionet | 03-09-19 | 11:06 | 6

@Goofje | 03-09-19 | 11:18: Ah, ik moet toegeven dat u duidelijke taal spreekt. Dank voor uw mening.

Nivelleermarionet | 03-09-19 | 12:48

@ristretto | 03-09-19 | 11:44: Oeps. Sorry. Trouwens, m/v mag ook niet meer tegenwoordig. Wel m/v/x of m/v/abcdefghijklmnopqrstuvwxyz of zoiets zots.

Nivelleermarionet | 03-09-19 | 12:53
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
futurela | 03-09-19 | 11:05

Is er geen livestream?

2_amazing | 03-09-19 | 11:03 | 4

Voor de pleps is er geen livestream beschikbaar.

komtdatschot | 03-09-19 | 11:05
-weggejorist-
futurela | 03-09-19 | 11:07

Natuurlijk niet, stel je voor dat iedereen de bewijzen te zien krijgt dat het OM door de minister verplicht is de politieke tegenstander te vervolgen en zo de rechtstaat om zeep geholpen is. De beelden moeten eerst door de NPO gemanipeerd worden om dat er uit te halen.

2voor12 | 03-09-19 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Een poging om israelische toeristen dood te rijden levert minder straf op dan het roepen dat je minder criminele marokkanen wil.
Het blijft raar gaan in dit land.

2voor12 | 03-09-19 | 11:02 | 1

Vooral als de vele camerabeelden alleen door het OM beheerd worden, in feite zijn het de NSB-ers van deze tijd en de MSM voeren gretig hun Landwacht-taken uit. Kotsen

grindbak | 03-09-19 | 11:10

De werkelijkheid is natuurlijk dat een aanzienlijk aantal daadwerkelijk dagelijks overlastgevend, intimiderend en crimineel gedrag vertonen. Er hangt een stilte van angst waar ze gaan. Vind er hardop maar eens iets van.

Reaaalist | 03-09-19 | 11:01

Elke zichzelf respecterende magistraat veegt alle aanklachten nu direct van tafel en zet het OM op zijn nummer. Einde.

de visser | 03-09-19 | 11:00 | 1

Dan word de betreffende rechter direct zijn lidmaatschap van D66 ontnomen. Dat wil hij niet.

2voor12 | 03-09-19 | 11:04

Wat een Ministerie... zo ontzettend corrupt en incompetent. Tot in de diepste krochten.

de Voorzittert | 03-09-19 | 10:59

Vandaag heeft Calimero best een uitdaging. Geef Geert een knuffel en een aai over de bol. Helpt beter dan foei zeggen. Daar geniet hij van.

Kaan78 | 03-09-19 | 10:59 | 2

Nog iets inhoudelijks te melden?

Schoorsteenveger | 03-09-19 | 11:05

Haha, lol. Not.
Lul met vingers, de wet geldt voor iedereen. Dit is het echte democratiefestival. Let eens op.

ristretto | 03-09-19 | 11:46

Het is zo'n halve zolen land waar wij in leven. Doe mij maar een volgend kabinet met Geert als MinPres, Thierry als VicPres en Hiddema en Otten als Min en Jolande Sap in de oppositie. Dan maken we nog lol mee en wordt het Tweede Kamergebouw eens echt gebruikt voor niet in achterkamertes voorgekookte debatten.

DitjaarkrijgikAOW | 03-09-19 | 10:55 | 1

youtu.be/P8-qR0vy1_4

Weet ze intussen dat wanneer je de stekker van een stekkerdoos in betrokken stekkerdoos steekt, er niet zoiets als gratis energie ontstaat?

Knisperende_Tissue | 03-09-19 | 11:00


Saskia Belleman

@SaskiaBelleman

Deze nieuwe stukken laten geen andere conclusie toe dan dat vanuit de top van het OM actief is meegewerkt aan het “bouwen van een zaak tegen #Wilders. Er werd zelf geanticipeerd op verweren”, aldus Knoops.

Goofje | 03-09-19 | 10:55 | 1

Waarom zo moeilijk doen, Passeer gewoon het station OM. Bekonkel even in een achterkamertje met de Minister van Justitie en Veiligheid of hij een rechter regelt die belooft Wilders te veroordelen.

onesizefitsall | 03-09-19 | 11:32

Toch apart dat de brief van Grapperhaus gisteravond niet klaar kon zijn maar net na de start van het proces ineens wel klaar is.

Weer sterk staaltje van staatsregie.

Fedde71 | 03-09-19 | 10:55

Drie maand na dato, uitgerekend op de zittingsdag, komt het antwoord van Grapperhaus?!?!?
.
Ze doen niet eens meer een poging om te verhullen dat het geregisseerd is.

alexbl | 03-09-19 | 10:54

Nou ja, topspanning weer bij OM, regering en de linkse rechter. Het strafrechtelijk geknutsel om het hebben van een standpunt strafbaar te maken voor de enige oppositie van hun kartel.
Daar komen de rakkers wel voor uit hun bed, het vervolgen van ongehoorzame burgers heeft de allerhoogste prioriteit.

Zo doen zij het zelf voorkomen.

Jan Passant mk2 | 03-09-19 | 10:54

En...... Nog veel meer documenten. O.a over voorgedrukte aangiftes. Gaat dit ook over de beveiliging? Tevens blijkt (blijkens rapport aan ministerraad) dat Rutte hier ook van op de hoogte was..... Aftreden!

kotelet | 03-09-19 | 10:54 | 1

Natuurlijk wist Rutte ervan, zeker als het om 'vijand' Wilders gaat wordt dat besproken in de ministerraad. En nu komt ook de opmerking die Rutte Wilders toebeet: 'ik zal jouw partijtje afbreken tot de laatste zetel' in een heel ander daglicht te staan. Rutte + Opstelten hebben deze hetze actief gesteund zo niet geïnitieerd en het OM was hun voertuig.

Goofje | 03-09-19 | 10:59

De bijna-Deep State wil koste wat het kost Wilders vervolgd hebben, gevolg: het Openbaar Ministerie houdt zich niet aan hun eigen wetten (Trias Politica, Grondwet) Officieren van Justitie blijken politieke trekpoppen met geheime politieke deals, en we stevenen recht op een geheime Deep State af, waarin een klein clubje mensen bekonkelt hoe Nederland eruit moet zien en welke politieke partijen mogen bestaan. Hoeveel poep moet er nog komen bovendrijven qua Deep State praktijken voordat ze uberhaupt dit showproces opgeven, tot de Deep State er werkelijk is? Blijven roeren, alles komt goed.

onesizefitsall | 03-09-19 | 10:54

van amsbergen en ollongren zitten aandachtig mee te luisteren op de publieke tribune.

komtdatschot | 03-09-19 | 10:53 | 3

Die krijgen gewoon een directe lijn van de NPO thuis.

ChatBot | 03-09-19 | 10:55

Wat de uitkomst ook is, de VVD heeft al lang gewonnen. Ze hebben Wilders, een politieke tegenstander - inmiddels al jaaaaaren aan afleiding, stress en onkosten bezorgd. Wat de uitspraak ook wordt, die bezorgde achterstand haalt Wilders niet meer in.

Chuck the plant | 03-09-19 | 10:52 | 1

U loopt voor de troepen uit.

Goofje | 03-09-19 | 11:00


Saskia Belleman
‏Geverifieerd account @SaskiaBelleman
7 min.7 minuten geleden

In de kwestie Pechtold zei de discriminatie-officier van justitie dat het “niet relevant is hoe de bevolkingsgroep de uitlatingen zelf beleeft.” Waarom is het dan wel relevant in de zaak #Wilders, vraagt Knoops met een verwijzing naar de aangiften tegen de PVV-leider?

komtdatschot | 03-09-19 | 10:51 | 2

Met de aangifte van Mo Rabbae voorop. U weet wel, die zogenaamd goed geïntegreerde Marokkaan die zei:"Nederlanders moeten er maar aan wennen dat ‘wij islamieten’ homoseksualiteit nu eenmaal niet accepteren."

Ommezwaai | 03-09-19 | 10:55

@Ommezwaai | 03-09-19 | 10:55:
Zie die berber nog staan tijdens het eerste politieke proces tegen Geert Wilders in 2010.

komtdatschot | 03-09-19 | 11:01

Het is werkelijk ongelooflijk hoe politici met droge ogen staan te liegen. Het zouden volksvertegenwoordigers moeten zijn, maar om het zacht uit te drukken zijn ze in Den Haag behoorlijk incompetent, arrogant en "verward".

Ruikbaard | 03-09-19 | 10:50

Die rechter hoort Wilders en zijn advocaat toch niet met die bananen in zijn oren.

Patje2011 | 03-09-19 | 10:46 | 2

Ernie heeft 'm verteld dat dat helpt tegen de fascisten.

elfenstein | 03-09-19 | 10:53

Is Joris Demmink (Wilders loopt ons teveel voor de voeten...) nu ingeruild voor Herman Bolhaar? Reaguur me even bij!

Einde van de Domheid | 03-09-19 | 10:41 | 1

Demmink houdt niet van balhaar.

Gulliver | 03-09-19 | 10:45

BREEK! ANP meldt ondertussen dat minister Grapperhaus zegt dat Opstelten geen stem had in besluit Wilders te vervolgen, maar overlegde met ambtenaren over beveiliging en communicatie rond rechtszaak. Yeah right. Indien dat al zo zou zijn, dan heeft men nog steeds gelogen. Men had immers geen herinnering aan overleg in welke vorm dan ook.

RickRD | 03-09-19 | 10:37 | 7

Grapperhaus liegt dat ie barst... Neemt het op voor z'n voorganger, dus trapt met open ogen in de VVD val.

Ommezwaai | 03-09-19 | 10:51

@kotelet | 03-09-19 | 10:43: Het OM wilde niet vervolgen vanwege zorgen omtrent de beveiliging, maar Opstelten nam die zorgen rap weg en gaf het OM de opdracht door te gaan met de vervolging omdat hij voor de beveiliging zou zorgen.

KlauwnBassie | 03-09-19 | 10:53

@Ommezwaai | 03-09-19 | 10:51: voor Grappenhauser maakt het niet, als hij struikelt dan ligt het land van zoet en honing voor hem klaar. Zo gaat dat in het netwerk.

Busted | 03-09-19 | 11:04
▼ 4 antwoorden verborgen

"dat Opstelten geen stem had in besluit Wilders te vervolgen, maar overlegde met ambtenaren over beveiliging en communicatie rond rechtszaak".
Is daar bewijs van?

JackStick | 03-09-19 | 10:36 | 3

Dit politiek proces heeft helemaal niets van doen met bewijzen.Het enige doel is ome Geert politiek kalt te stellen.Zie partijkartel,cordon sanitaire,weinig bewegingsvrijheid en ga zo maar door.

komtdatschot | 03-09-19 | 10:41

Bewijs is de zwarte lak, dan weet je genoeg.

Peter_la_Selie | 03-09-19 | 10:45

Als er geen bewijs is voor wat Grapperhaus beweert, maar er wèl bewijs is voor wat de tegenpartij beweert, wat heeft zo’n uitspraak dan juridisch gezien voor nut?

JackStick | 03-09-19 | 11:35

Het lijkt me wel leuk als Opstelten wordt opgeroepen. Is dit uw handtekening? Uh uh daar weet ik niets meer van.

Sitting_targets | 03-09-19 | 10:35 | 1

The Mummy Returns Part XXI

elfenstein | 03-09-19 | 10:40

Het herstel van de justitiële dwaling is belangrijker dan al het andere. Zit Justitie in de zak van de VVD of van Philip Morris? Dat dus!

Einde van de Domheid | 03-09-19 | 10:35

Ik hoef veel minder werk te verrichten voor € 5.000,00. Doe ik iets goed of doen zij iets fout?

Quib | 03-09-19 | 10:30 | 3

Minder,minder,minder werk?

grapo | 03-09-19 | 10:33

"Geen invloed op de rechtsgang blablabla Wilders moet de mond gesnoerd worden en daartoe zetten we alle middelen in".
En het gaat gewoon weer door.

2voor12 | 03-09-19 | 10:28

Wordt een kort dagje. "Goedendag, welkom allen. We seponeren de zaak tegen de heer Wilders. Bedankt voor uw komst en tot ziens bij de volgende zitting aangespannen tegen Opstelten en Bolhaar." youtu.be/h4UqMyldS7Q

mozaard | 03-09-19 | 10:27

Onze rechtstaat is een grote grap, onze bestuursleden hebben het niveau van een marktstand houder, Mark Rutte is een leugenaar en een huichelaar, alles wordt duurder maar niet is geen zak meer waard, het steeds verder inperken van vijheden wordt als democratie aan het volk verkocht, er huist steeds meer volk in Nederland wat hier niets te zoeken heeft en het komt ook nog met duizenden tegelijk binnen. we hebben een koningshuis wat graag de vinger in de pap wil hebben maar geen enkele verantwoordelijkheid neemt, er zijn in bananenrepublieken groter dan Nederland al voor minder burgeroorlogen uitgebroken.

Halul gebakken | 03-09-19 | 10:25 | 7

@elfenstein | 03-09-19 | 10:50: ik hoop dat nederlanders niet massaal aan de cognitieve dissonantie / terminale deugsyndroom lijden zoals in Zweden.

meso1 | 03-09-19 | 11:25

@meso1 | 03-09-19 | 11:25:
Als lemmingen in oranje leeuwenpakken vrolijk dansend achter Greta Thunderberg aan de afgrond in. Te druk met koranlezen op de allahphone XI.
Sorry, ik zie het soms wat sombertjes in als ik zo eens om me heen kijk, geen deuk in een pakje boter. Niet eens om het fysiek maar meer de mentale uitgeholdheid, wat u vet op de botten noemt. Om die middeleeuws te laten gaan is iets heel erg naars nodig.

elfenstein | 03-09-19 | 11:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat ik werkelijk niet kan begrijpen is hoe je je als Officier van Justitie voor een dergelijk showproces laat lenen. Je bent toch bij de staande magistratuur gegaan om criminelen te vervolgen?

theo-is-dood | 03-09-19 | 10:25 | 4

Vergeet niet het uitwisselen van kinderporno met collega's.

Reebensteeltje | 03-09-19 | 10:39

OvJ vervolgt mensen die van crimineel gedrag verdacht worden. Het vonnis bestempelt iemand tot crimineel.

Sierstrip | 03-09-19 | 10:43

Geheel met U eens.
Laatste weken zit ik mij af te trekken. Oeps.. Vragen of ik nog wel wil vallen onder de uitvoerende macht van dit zielige landje.

Gokmaar | 03-09-19 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

Berber nog niet gereageerd?

Dirty-Harry44 | 03-09-19 | 10:24 | 3

Die kiest zorgvuldig de artikelen eruit! Die reageert niet onder dit soort artikelen!

FasiscovanJole | 03-09-19 | 10:37

Welke Berber?

Gulliver | 03-09-19 | 10:38

Die blijft altijd weg bij topics m.b.t. naast de pot pissende VVD-ers. Bij FvD-topics over vertrekkende leden of ander slecht nieuws staat ie vooraan te kwijlen. Laf ventje is het.

Crusher | 03-09-19 | 10:39

"Excellentie, wilt u ophouden met liegen?"
"Ik lieg niet!"
"Nu doet u het alweer!!"
Het verval van de Nederlandse rechtsstaat in een notendop......

Waagmeester | 03-09-19 | 10:23

Het OM,dat zelf bepaald wat vervolgd wordt in dit land, zal nooit zijn ongelijk toegeven.
De NL rechter zal altijd ten voordele van Marokkanen vonnissen.
In dit land, waar criminelen de baas zijn, en tuig ,dankzij rechters en OM niks hoeven te vrezen is gerechtigheid al jaren geleden verdwenen.

pejoar | 03-09-19 | 10:22 | 2

De rechter maakt uit "wie gelijk heeft". Het OM vervolgt slechts. Dat de rechter "altijd ten voordele van Marokkanen zal vonnissen" is onzin.

Sierstrip | 03-09-19 | 10:49

je zou bijna denken de de illegaliteit de rechters in hun zak hebben....

dorstig! | 03-09-19 | 10:51

Volgens mij heeft niemand maar dan ook niemand door wat de onderliggende agenda is. Er is maar een gevaar en dat was / is FvD door nu Geert te laten scoren zullen er weer wat schapen overlopen met als gevolg dat VVD gewoon weer de grootste word / blijft.

Dat Otten zo loopt te trollen, zet alu-hoedje op, Otten heeft financiële problemen met zijn twee BV's kun je gewoon opvragen bij de KVK. Dan ben je redelijk makkelijk te chanteren.

Lekker nie opgerot | 03-09-19 | 10:22 | 3

Flikker eens op met je 'Otten' en Tierry Bateman.... Het gaat hier over een echte held, die al meer dan 12 jaar zijn (persoonlijke) leven geeft voor dit land.

kotelet | 03-09-19 | 10:26

@kotelet | 03-09-19 | 10:26:

Wilders staat in de loopgraven van de multiculturele samendrijving terwijl jonkheer Baudet nog ergens in een kasteel een riedeltje op zijn piano speelt.

Gulliver | 03-09-19 | 10:41

@kotelet | 03-09-19 | 10:26: Dat is het probleem van veel PVV-ers er is maar een god maar ondertussen wel die van een ander afbranden... #spiegel

Lekker nie opgerot | 03-09-19 | 10:56

Ik ben klaar voor de winterepisode waarin Opstelten, Bolhaar en Rutte worden vervolgd voor het moedwillig 'elimineren' van een politieke tegenstander.
Snert en Gluhwein al op voorraad.

De waard zijn gast | 03-09-19 | 10:21 | 1

Daarvoor is eerst een grondige schoonmaak nodig binnen Justitie.

Beefbus | 03-09-19 | 10:33

Nou eh, Gefelidepeli dan maar he, meneer Wilders.

elfenstein | 03-09-19 | 10:33

Zo, daar sta je dan als O.M..... in opdracht van Rutte & co een boete te eisen van een politieke opponent. Eat them, Knoops!

kotelet | 03-09-19 | 10:20

LIVE ?????
waar dan ??

meso1 | 03-09-19 | 10:19 | 6

Saskia geeft een veel betere beschrijving dan Tobias....

FasiscovanJole | 03-09-19 | 12:02

@FasiscovanJole | 03-09-19 | 12:02:
Tobias had de mail van grapperwaus eerder en merkte ook al op dat knoops dus stond te pleiten zonder kennis daarvan. Volgens mij een zeer belangrijk aspect in deze zaak, manipulatie door de minister middels secuur getimede mails terwijl de rechtzaak bezig is. Saskia is meer bezig met de persoonlijke aspecten ervan, ik heb ze dan ook allebeide op tabs openstaan. Vult mekaar mooi aan.

elfenstein | 03-09-19 | 13:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Inderdaad weer een goede column van Pieter Klein. Ook de toevallige samenloop van omstandigheden dat het antwoord van Grapperhaus op de Kamervragen van Wilders een aantal dagen is uitgesteld en nu tegelijk met de hervatting van zijn proces alsnog gebeurt.

Nogmaals, Geert Wilders blief ik totaal niet. Hij heeft doelbewust geprovoceerd die avond. Maar als OM en zeker als minister van Justitie dien je daar ver boven te staan. Met name de totale afwezigheid van normbesef bij die laatste twee partijen is onvergeeflijk in een democratische rechtsstaat.

Politieke spelletjes speel je maar in je achterkamertjes en in de Ridderzaal. De rechtsorde dient ten allen tijde zuiver te blijven. Wat dat betreft mankeert daar al genoeg aan. In ons land.

Hetkanverkeren | 03-09-19 | 10:19 | 6

Mag ook wel eens gezegd worden: de Nederlandse overheid is corrupt, net als iedere andere overheid. Maar wat een aandachtsgeile oliekoekedomme prima-donna actie van Geert was die speech. Hij kreeg waarschijnlijk wat te weinig aandacht toentertijd, dus maar iets heel provocerends zeggen zodat ze hem weer fijn vervolgen, meteen in de slachtoffer-modus ("Mag niks meer zeggen in dit land"). Als serieus politicus die écht het beste voor had met het land, had hij zijn tijd beter willen besteden.

Festen | 03-09-19 | 10:57

Politiek zal altijd een rol spelen. Wetten handhaven zichzelf niet. Mensen doen dat. Of niet. Politiek speelt daarbij onvermijdelijk een rol. Integriteit is daarom belangrijk. En als die ontbreekt, berg je dan. De integriteitsquestie wordt in de politieke arena uitgevochten. Tenminste dat is te hopen. En de juridische questie in de rechtzaal.

Sierstrip | 03-09-19 | 11:00

@Festen | 03-09-19 | 10:57: Ik weet niet of hij zn tijd nu slecht besteedt. Deze man zit 24/7 in een soort gevangenis, die heeft toch verder niks om handen. Denk dat Geert meer tijd aan werkelijke politiek besteedt dan alle andere 149 in de Kamer.

Bakkeleures | 03-09-19 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Er moet echt meer onderwijs gegeven worden over de rechtsstaat want deze fophef slaat nergens op, is voorbarig. In een proces moet blijken of iemand schuldig is aan een strafbaar feit. De rechter, niet de minster of het OM, beslist uiteindelijk over de schuld. Als Wilders wordt vrijgesproken is hij de grote winnaar van dit gedoe (is ie nu al met al deze aandacht en hebben jullie je allemaal opgewonden om niks. Zo werkt het in een rechtsstaat, er is een vermoedde van een strafbaarfeit, het OM brengt dit voor de rechter en die beslist. Het OM is niet de bepalende factor.

Capt. Iglo | 03-09-19 | 10:17 | 7

Zelf heb je dan niet heel goed opgelet want ik leerde op school nog over de Trias Politica: dat de wetgevende, rechtsprekende en uitvoerende machten elkaar niet onderling beïnvloeden. In dit geval beïnvloedde de wetgevende macht beide andere machten en dat is een no-go.
En precies dát is wat er mis is. Telkens weer door de VVD. Wie daar de volgende keer nog op stemt, die is toch niet helemaal bij z'n volle verstand.

Bakkeleures | 03-09-19 | 10:51

de minister heeft zo vaak contact met het OM, zeker in bijzondere gevallen. Dat is helemaal geen beïnvloeding van de rechtsgang omdat het OM niet kan veroordelen. Politiek bepaald sowieso waar de prioriteiten liggen van het OM, dat kan alleen als er contact is. Zelfs al zou het zo zijn dat Opstelten degene was die bepaalde wie vervolgd moest worden, hoe en waarom (waar in dit geval helemaal geen bewijs voor is), heeft ie daar niks aan, als de rechters die mensen vervolgens vrijspreken. Het zou pas nieuws en inmenging zijn als Opstelten de rechters had gebeld en geeist of afgedwongen had dat ze gingen veroordelen. Dat schuld en veroordeling dus vooraf al vaststonden.

Dat er nog hoger beroep dient, betekent dus dan er nog geen definitieve veroordeling is en vrijspraak nog mogelijk is.

Capt. Iglo | 03-09-19 | 10:55

@Capt. Iglo | 03-09-19 | 10:55: De wetgevende macht die de uitvoerende macht helpt zich voor te bereiden op de verdedigingsstrategie van de verdachte terwijl het proces nog moet beginnen? Dat is volgens jou geen beïnvloeding van de rechtsgang?

Waagmeester | 03-09-19 | 11:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Uit dat hele traject, van voorgedrukte formulieren tot en met het bemoeien met de rechtsgang, rolt maar een conclusie: Er heeft een draaiboek klaargelegen om Wilders te veroordelen, en men heeft gewacht tot een geschikte gelegenheid zich voordeed.

omanders | 03-09-19 | 10:17 | 2

Ergens zaten er eens een paar duistere types naar een scherm te staren en opeens kraaiden zij: Eureka! We hebben 'm!

elfenstein | 03-09-19 | 10:23

De enige logische conclusie.

Beefbus | 03-09-19 | 10:32
-weggejorist-
futurela | 03-09-19 | 10:16

Het argument dat Ome Ivo zich er tegen aan bemoeid heeft, zal weggewoven worden als zijnde niet relevant. Wat rest is bevestiging van de opgelegde boete.
Greet moet en zal bloeden . D666 rules en niets anders.

dorstig! | 03-09-19 | 10:15

Al die beveiliging, torenhoge kosten voor beveiliging en ook voor deze rechtzaak nu...

Denk in dit alles, en ook in de rest van het dagelijkse leven, de factor Kotslam eens even weg. Want die Kotslam is namelijk steeds de onderliggende gemeenschappelijke duivelsfactor.

Ergo, wat zou er veel van deze shit niet zijn dan, plus nog veel meer wereldwijd.

Realism Is All | 03-09-19 | 10:15

Met als opperrechter Roland Freisler, in hoogst eigen persoon.

Ommezwaai | 03-09-19 | 10:14 | 1

Razende Roland noemden ze hem ook wel... die liet verdachten in een te grote broek zonder bretels bij het bankje staan en zijn enige vonnis was de doodstraf (en als hij een goede bui had, levenslang)... jammer dat ze die hufter niet meer konden berechten in Neurenberg (1946), die had zeker de doodstraf gekregen en terecht... begin 1945 kwam hij om bij een ongeval : www.youtube.com/watch?v=CKiqHpbFz68

Keyboardspeler | 03-09-19 | 11:11

Het OM is totaal niet geïnteresseerd in het vervolgen van echte misdadigers en criminelen.

De vries, Henk. | 03-09-19 | 10:13

En intussen hebben 'ze' gisteren weer eens aangetoond dat het misschien wel helemaal niet zo'n gek idee is om er wat minder van te hebben.

stenenvissert | 03-09-19 | 10:13 | 1

In ieder geval toont dat maar weer eens klip en klaar aan wiens kant dit OM staat. Zo langzamerhand wordt het de hoogste tijd voor een staatsgreep. Even een grote schoonmaak dan maar.

Ommezwaai | 03-09-19 | 10:17

Glasplaswas en diegene die op het idee kwam om voorgedrukte aangiftes te verspreiden, slaat zich nog steeds op de borst voor deugpuntjes. Men leert er niks van. Context is er om genegeerd te worden.

Deflatiemonster | 03-09-19 | 10:13 | 1

Die voorgedrukte formulieren geven aan dat er een draaiboek klaarlag.

omanders | 03-09-19 | 10:18

Volgens mij heeft Geert al een straf met vrijheidsbeperking gehad. Al zo n 15 jaar. En dat gaat ook nog steeds door.

azijnseikerT | 03-09-19 | 10:11 | 1

Dat soort verzachtende omstandigheden worden vaak te pas en te onpas opgevoerd, maar hier ligt het dan blijkbaar weer anders.

Kukooo1 | 03-09-19 | 11:56

Zijn die rechtszaken tegen ome Geert en die terrorist nou in hetzelfde gebouw?

komtdatschot | 03-09-19 | 10:11 | 4

Geert veroordeelt, de terrorist die hem wilde vermoorden strakjes vrijgesproken.

peterdh | 03-09-19 | 10:53

Ach, wat zou er toch ook mis kunnen gaan he?
Prima plan, goeie planning ook, 't is maar 1x beveiliging inhuren, zeg maar.

elfenstein | 03-09-19 | 10:58

@peterdh | 03-09-19 | 10:53:
Nounou, als er geen vormfout komt blijft die druif gewoon de komende 20 jaar zitten hoor. Dit heeft de rechterij nog nooit meegemaakt en ik ga er vanuit dat ze dus ook geen risico's willen nemen. Hij zit ze te fucken, en daar houdt onze magistratuur niet van.

Graaisnaaiert | 03-09-19 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Bananenmonarchie...

NakedJehuty | 03-09-19 | 10:10 | 2

Inderdaad, Geert is de pisang.

BrutusBosch | 03-09-19 | 10:13

Daar wist een zekere Willem Oltmans alles van.

william7055 | 03-09-19 | 12:59

Schandelijk hoe het OM probeert deze stinkzaak door te zetten

Arietjuh | 03-09-19 | 10:10

Het proces van Grapperhaus en Opstelten tegen een politieke tegenstander gaat verder! Verder komt het echte gevaar van de populisten, het zou beter zijn om die kalt zu stellen.......

Misschien moeten ze de volgende keer gewoon Otten daar laten infiltreren! Dat schijnt ook goed te werken....

FasiscovanJole | 03-09-19 | 10:09

Meer , meer, meer had ook tot een rechtszaak geleid ?

Jan Leul | 03-09-19 | 10:09

De kop verwoord het goed: Gaat verder, en verder, en verder..... het houd niet op...

nope | 03-09-19 | 10:08 | 2

The Neverending Courtroom Drama.

threeheadedmonkey | 03-09-19 | 10:11

Tijd en geld voldoende beschikbaar blijkbaar om de Islam te pleasen en te onzien cq. ontlasten.

Realism Is All | 03-09-19 | 10:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken