Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM. Bewijs voor bemoeienis Opstelten met Wildersproces

Goh dat zagen we niet aankomen

Zo. Eindelijk keihard bewijs van de bemoeienis van minister van """Justitie""" Opstelten met de vervolging van Geert Wilders. "Oud-minister Ivo Opstelten en topambtenaren van het ministerie van Justitie hebben zich persoonlijk bemoeid met de strafzaak tegen Geert Wilders." Minister Opstelten heeft op 25 september 2014 met de topman van het OM over de voorgenomen vervolging van Wilders gesproken. Dat woordje voorgenomen hebben wij maar even vetgedrukt, want het OM en minister Grapperhaus hebben altijd beweerd (zie onder 'Nóg een los eindje') dat toen al lang besloten was om Wilders te vervolgen voor zijn Minder minder toespraak. Dat is een leugen: "Dit blijkt uit een tot dusver geheime ambtelijke nota uit 2014, die het ministerie vrijgaf aan RTL Nieuws. In die nota staat dat in september alleen nog sprake is van een 'voorgenomen' beslissing van het OM over de vervolging van Wilders."  Een vvd-minister die onder vvd-premier en vvd-partijleider Mark Rutte zich bemoeit met een proces tegen een politieke tegenstander. "Uit een interne mail van het ministerie blijkt dat het gaat om inhoudelijke bemoeienis met een mogelijk strafproces. Dit ligt extreem gevoelig." Zeg dat wel ja. In een land, dat geen bananenrepubliek is, heb je dan een probleem.

Zaak W.

Het handschrift van Ivo

Social

Dit was dus een BIG FAT LIE

Social

Reaguursels

Inloggen

"We zien in de wereld dat democratie, vrijheid, mensenrechten en onafhankelijke rechters geen gegeven zijn. Ik ben er trots op dat ik in een land leef waar we dat wél hebben.'' aldus een Premier vandaag over het democratie-festival. GVD, de gesmolten boter druipt als lavastroom van z'n kop!

D.Ormin | 30-08-19 | 21:26

Je moet vervolgen!! Je moet vervolgen!!

OK. Nu iedereen even stil zijn he... even denken... ik denk dat ik nu een beslissing ga nemen.. ik besluit hierbij geheeeeeeel zelfstanding om W. te vervolgen.

Zo. Tinie, schat, kan je even een paar flessen champagne en de glazen brengen?

EnNouJijWeer | 30-08-19 | 21:14

Waarschijnlijk blijft kabinet gewoon zitten en geven ze de demente klootzak de schuld maar die kan niet veroordeeld worden want dement. Is die man eigenlijk echt wel dement of hadden ze dit op voorhand allang bedacht?

A.I. van Dee | 30-08-19 | 20:27

Proces aanspannen tegen die Opstelten en een jaar of 5 laten duren. Ook allen andere die hier bij betrokken zijn direct of indirect door te zwijgen. Het achterhouden van info is ook mee werken aan een corruptie in de politiek. Is dit de terugkeer van W

foxhunter | 30-08-19 | 20:25 | 1

En dit alles opnemen en uitzenden voor de volgende Democratie festival.

Rene046 | 30-08-19 | 21:11

En de NOS doet net of er niets aan de hand is en grapjas pias Grapperhaus doet schijnheilig net of het gewoon is te overleggen? Pardon? Onder ede zeiden ze nog wat anders, er was naar hun herinnering geen vooroverleg geweest? En dan moeten wij ook nog maar wat vertrouwen hebben in gescheiden machten? Nooit vertrouw ik dit meer. Het vertrouwen van ministerie J & V en het OM is bij mij vandaag helemaal comlleet weg. Het is een grof schandaal, de duvel mag jullie persoonlijk halen met dat gelieg.

Wat wit is gemaakt moet gewoon zichtbaar worden. Er is kwalijke opzet geweest en dit is gewoon een puur politiek proces, wat ik je brom!

Jan, Leiden | 30-08-19 | 20:24

Uit de video :
“Niemand mag worden weggezet als minderwaardig” en “dat is een strafbaar feit”

Ik herinner mij heel goed dat een politicus letterlijk en publiekelijk “minderwaardig” werd genoemd, door ee andere politicus, namelijk Marcel van Dam. Maar ik herinner mij geen vervolging door het OM, of zelfs maar dat dat overwogen werd. Sterker nog het , door een groot deel van de pers actief ingezet om die politicus te framen en te beschadigen en het statement is naar mijn weten nimmer ingetrokken..

Gerard | 30-08-19 | 18:29

Minder minder minder bananen !

Minder minder minder corruptenbestuurders !

Tee Of Cup | 30-08-19 | 18:27

Als ik het goed begrepen heb zal het verweer gewoon kunnen zijn dat het OM het besluit had genomen om Wilders te vervolgen en is het hele circus wat nu boven tafel komt een inkijkje geeft in de wereld van de ambtenarij, waarin immers een voorgenomen besluit wel degelijk als besluit wordt gezien en de hele weg van de alsnog benodigde parafen nog even moet worden doorlopen. Met allerlei adviezen en overlegrondes daarbij om het circus goed voor te bereiden om de publieke ophef, die immers ongetwijfeld zou volgen, te kunnen weerstaan

Buerman | 30-08-19 | 18:23

Niet zeuren allemaal! En braaf je verkeersboete betalen!

Here's Freddy | 30-08-19 | 17:47

Ik wil maar één ding weten. treden ze dan nu ook af?

c02JEuk | 30-08-19 | 17:43

Recent The Family op Netflix zitten kijken, aanrader. Brengt je wel aan het denken of er hier ook een op de achtergrond opererende (christelijke) macht politieke invloed uitoefend.

Schemerlamp | 30-08-19 | 17:20

Het is gewoon een echte url/website !

Jan, Leiden | 30-08-19 | 19:08

Nog niets veranderd na de heldere analyse van Pim Fortuyn nu 17 jaar geleden: "Het is een volstrekt incestueus circuit geworden van een zichzelf benoemende en aanvullende politiek-bestuurlijke elite. Het ruikt er muf, nee stinkt er zo nu en dan ronduit.".

DasNouJammer | 30-08-19 | 16:47 | 1

Een soort politieke (First & Second) darkroom.

Cor Netto | 30-08-19 | 17:51

En wie was de opdrachtgever van Opstelten? Impeachement van onze Nixon!

Schemerlamp | 30-08-19 | 16:33 | 1

Roland Freissler zou zo trots zijn op Opstelten.

Musashi | 30-08-19 | 17:00

Iedereen heeft gedaan wat je wist dat ze gingen doen. Ophef in deze storm vol stront is niet echt. Gespeelde verontwaardiging voor topfuncties elders.

rattenvanger XL | 30-08-19 | 16:33

Corrupte bende is het.
"wij van OWDC" ofhoeheetdatookalweer

snars | 30-08-19 | 15:56

Off topic maar wel met Wilders' zorgen te maken:

'De Iraanse activiste Saba Kord Afshari moet 24 jaar de cel in voor het protesteren tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Vijftien jaar van de straf is het gevolg van het afdoen van haar hoofddoek' bron Rtl nieuws.

Sylvana? Sjw? Feministen??

Wereldprotesten? Vlagverbrandingen? Dolle mina's?

letopuwzaak | 30-08-19 | 15:41 | 2

Inderdaad, groene kabouters, klimaatmeisjes hup hup, doe er iets aan!

old shaterhand | 30-08-19 | 16:12

Iraniers zijn zowel niet-wit als moslim. Dus kraait er geen haan naar.

EnNouJijWeer | 30-08-19 | 21:17

Er is een heel smerig spelletje gespeeld door de VVD. En toch staat de VVD nog zo hoog in peilingen. Hier in Kiev is de politiek een stuk netter.

i-Wonder | 30-08-19 | 15:20 | 2

Jullie hebben daar geen Maurice de Hond.

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 15:26

Misschien wel Pjotr de Pitbull?

Twisted_Faith | 30-08-19 | 16:34

De hoeveelheid zwart gemaakte tekst in WOB-verzoeken en het tot staatsgeheim verklaren van stukken loopt parallel aan het falen van het kabinet. Hoe drukker ambtenaren bezig zijn met het onleesbaar maken van stukken hoe duidelijker het is dat het kabinet gewoon op alle fronten faalt.

Ruikbaard | 30-08-19 | 15:12
-weggejorist-
Montesquieue | 30-08-19 | 14:45 | 1

Niet teveel woorden aan vuil maken jongens. Gewoon aangifte doen dan komt alles goed.

Super Vaagstra | 30-08-19 | 14:44
-weggejorist-
Kanariefant | 30-08-19 | 14:33

Er zal nu ongetwijfeld een diepgravend onderzoek. volgen! Echter niet naar het feit hoe Opstelten en consorten een van de grondbeginselen van ons wetsysteem ( de trias politica) met voeten hebben getreden, maar een diepgravend onderzoek wie deze papieren in de openbaarheid heeft gebracht, en hoe dit toekomstige zaken voorkomen kan worden.

me163komet | 30-08-19 | 14:25 | 1

Daar ben ik inderdaad ook bang voor.

A.I. van Dee | 30-08-19 | 20:37

Quote uit RTL bericht:
Uit een interne mail van het ministerie blijkt dat het gaat om inhoudelijke bemoeienis met een mogelijk strafproces. Dit ligt extreem gevoelig. Welke punten Opstelten en zijn ambtenaren wilden bespreken is weggelakt omdat dat 'persoonlijke beleidsopvattingen' zouden zijn. De onthulling staat haaks op wat Opstelten, Bolhaar en topambtenaren in vertrouwelijke getuigenverhoren hierover tegen het Gerechtshof hebben gezegd, waar nu het hoger beroep loopt.
Dit zegt eigenlijk alles, Onafhankelijke Rechtsspraak is dus een concept en dan nog het lef hebben om met een opgeheven vingertje andere mensen of landen de maat te nemen, volkomen schaamteloos.

bwanabanjo | 30-08-19 | 14:02 | 2

Als de "persoonlijke beleidsopvattingen" ten gunste van Geert waren, was het niet weggelakt.

am*dam | 30-08-19 | 17:48

Voor meineed staat een enorm hoge straf. Wat is de sanctie?
Op het plegen van meineed staat een gevangenisstraf van maximaal zes jaar of een geldboete in de vierde categorie. Indien de valse verklaring is afgelegd in een strafzaak ten nadele van de verdachte, bedraagt de maximale gevangenisstraf negen jaar en is de maximale geldboete een boete in de vijfde categorie.
Sinds 1 januari 2016 bedraagt een geldboete in de vierde categorie maximaal 20.500 euro en een boete in de vijfde categorie maximaal 82.000 euro.

A.I. van Dee | 30-08-19 | 20:34

Dat ze bij die parenclub nog tijd vrij hebben kunnen maken voor dit soort processen hè?

drs. P | 30-08-19 | 14:02

Dickie Schaaf ( u weet wel o.a. van de te doen gebruikelijke ambtelijke inmenging en sturing in onafhankelijk onderzoeken o.a. W.O.D.C.), thans baasje A.I.V.D. (gaat u maar rustig slapen) was lange tijd de souffleur van Ivo'tje Opstelten omdat de man werkelijk geen coherente zin meer uit zijn mond kreeg (denk nog maar eens aan het beschaamde optredens tijdens de bonnetjesaffaire waarin ook Teeven een kwalijke hoofdrol speelde).
In een sessie met Kamerleden zat Dickie Schoof naast hem en schreef de zinnen op die Opstelten dan toegeschoven kreeg en hakkelend oplas.
Zijn, een miljoen tweehonderdduizend is hier thuis nog steeds een succesnummer, ook de man's power power op de roltrap zijn we niet vergeten.
Moraal van dit verhaal? Wie is Opsteltens puppet master?
Zou Schoof in ieder geval niet van verhoor uitsluiten, laat hem maar voor de camera liegen, ook dat komt nog wel eens uit. Opsteltens verweer zal ongetwijfeld zijn: geen actieve herinnering, naar goed VVD gebruik, is volgens mij helaas al jaren waar en zal je in dit dossier niet verder brengen. Waarom de man überhaupt geschikt bevonden werd om als Minister benoemd te mogen worden is een raadsel. Veiliger werd het er niet op en Justice niet langer opportuun.
Tot slot: dit soort "ingrepen" is chefsache, kortom Rutte was op de hoogte en heeft het moeten sanctioneren.
Helaas voor ons is cheffie gladder dan een aal en zelfs voor een Japanse chef een onmogelijke opgave om te ontleden.
Of dit voldoende is voor de Rechtbank? Ik heb mijn twijfels, zeker gezien het bericht gister van het OM uit Amsterdam dat geen strafvervolging wenst in te zetten tegen een bedreigster van Wilders, Barbertje moet hangen en ons soort mensen zag dat het goed was.

bwanabanjo | 30-08-19 | 13:55 | 1

Rutte zal er wel weer een staatsgeheim van maken.

Nichtsneues | 30-08-19 | 14:20

Het Nederlandse volk wordt bedrogen, de scheiding der machten wordt geschonden, de NOS verandert de kop en kijkt de andere kant op, EenVandaag wil slechts weten op welke partij je nu gaat stemmen en Yinek gaat het hebben over kinderwagens leasen voor vrouwen met hoofddoek. Laten Thierry, Otten, Hiddema en Wilders het maar overnemen, altijd beter dan dit rare zootje. Wat een flop is het Feest voor Democratie toch geworden van Ollengren, ik lach me te barsten.

DitjaarkrijgikAOW | 30-08-19 | 13:50 | 1

De scheiding der machten betreft die tussen de rechterlijke en uitvoerende (=OM) macht. Die is niet geschonden. De hoogste baas van het OM is de Minister van Justitie, die dus alle recht heeft zich met een vervolging te bemoeien. Het is tenslotte aan de onafhankelijke rechter om al dan niet tot een veroordeling te komen.

bdn01 | 30-08-19 | 18:29

Dit is echt schokkend. Wist helemaal niet dat Opstelten kan schrijven.

Cor Netto | 30-08-19 | 13:30

Benieuwd of het propaganda kanaal npo er vanavond mee opent.

Paaldanseres | 30-08-19 | 13:26

Maar nu de hamvraag... Was Halbe erbij?

McFlym | 30-08-19 | 13:25 | 3

Uitraerd was die erbij!

All_Anonymous | 30-08-19 | 13:31

Da's een retorische hamvraag.

Cor Netto | 30-08-19 | 13:31

Nee joh, die zat toen in het achterkamertje van Poetin!

old shaterhand | 30-08-19 | 16:09

"De onthulling staat haaks op wat Opstelten, Bolhaar en topambtenaren in vertrouwelijke getuigenverhoren hierover tegen het Gerechtshof hebben gezegd, waar nu het hoger beroep loopt. " Waren deze getuigenverhoren onder ede? Dit lijkt me in dat geval meineed. Strafbaar toch?

wolffman | 30-08-19 | 13:17 | 9

Ik vraag me meer af of die Bolhaar op school balhaar werd genoemd, en dat iedereen dan in een kringetje om hem heen stond en zo van ha ha deed

Balabanov | 30-08-19 | 14:17

Wat is de sanctie?
Op het plegen van meineed staat een gevangenisstraf van maximaal zes jaar of een geldboete in de vierde categorie. Indien de valse verklaring is afgelegd in een strafzaak ten nadele van de verdachte, bedraagt de maximale gevangenisstraf negen jaar en is de maximale geldboete een boete in de vijfde categorie.
Sinds 1 januari 2016 bedraagt een geldboete in de vierde categorie maximaal 20.500 euro en een boete in de vijfde categorie maximaal 82.000 euro.

A.I. van Dee | 30-08-19 | 20:39

"Indien de valse verklaring is afgelegd in een strafzaak ten nadele van de verdachte," Maximaal 9 jaar dus.

A.I. van Dee | 30-08-19 | 20:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Als de andere Wilders-aanhangers vanachter hun computer uit willen komen dan gaan we protesteren voor het vervallen van nepproces Wilders en tegen deze kutregering op Prinsjesdag.

Toos Bevergeil | 30-08-19 | 13:12 | 1

Verlagen tot het niveau van de staat? Nee dank je.

Tronald_dump | 30-08-19 | 13:20

Tja, verantwoordelijkheid nemen is nu niet echt het sterkste punt van politici. En al zou het huidige kabinet vertrekken, er komt weer een nieuwe groep onbetrouwbare, incompetente, leugenachtige en corrupte bende voor terug. Dat schiet allemaal ook niet op vrees ik.

Ruikbaard | 30-08-19 | 13:05

Eerste kop hierover op de NOS site: "RTL krijgt geheime stukken over proces Marokkanen-uitspraak Geert Wilders" is na 40 minuten gewijzigd naar "Opstelten praatte met top Openbaar Ministerie over vervolging Wilders"

wolffman | 30-08-19 | 13:04 | 3

Leuk he?
Ik denk dat ze een vaste GeenStijl lezer in dienst hebben.

Roadblock | 30-08-19 | 13:19

Op Teletekst staat om 14:40u die oude kop nog, pag. 112.

DitjaarkrijgikAOW | 30-08-19 | 13:38

Nou en?? Songfestival volgend jaar in Rotterdam!! Joepie!!

DenBeert | 30-08-19 | 13:03

Dat ging bij Fortuyn toch ook goed. Onbetrouwbare politiek, die tot het bot corrupt is en never nooit bezig is met belangen van de ( binnenlandse ) burger. Deze man gaf in Rotterdam ook al toestemming om de grootste moskee van Nederland te laten bouwen met geld van (¿) , die boven de Kuip uit moest komen.

Gemberthee | 30-08-19 | 13:03

Eigenlijk heeft wilders nog geluk gehad. Het had ook zo maar een pimmetje kunnen zijn.
Trouwens, opstelten, dement of niet, is wel verdedigd door grappenhaus, dus die kan er ook aan

Muuke | 30-08-19 | 12:55

De NOS:
"Volgens RTL bewijzen de stukken dat toenmalig minister Opstelten met het Openbaar Ministerie heeft gepraat voordat het definitieve besluit viel om Wilders te vervolgen. En dat zou kunnen betekenen dat Opstelten invloed heeft uitgeoefend op het OM.
Dat blijkt niet letterlijk uit de deels openbaar gemaakte stukken, maar voor PVV-leider Wilders is er voldoende aanleiding om verdere stappen te ondernemen."
Hoe zeiden de NOS-verdedigers het ook al weer?:
De NOS wacht tot ze alle feiten kent voordat ze een bericht opstelt.(Proest)

Roadblock | 30-08-19 | 12:53 | 1

Op dit moment, as we speak, staat er ergens in een donkere, ondergelopen kelder met archiefdozen een jonge, ambitieuze journalist van de NOS met lieslaarzen aan in de documenten te zoeken naar de originele stukken zonder laklaag.
Echt waar. NOS, boegbeeld van integere journalistiek. PROEST!

elfenstein | 30-08-19 | 12:59

De staatsomroep hanteert hiervoor de volgende subtiele kop;
RTL krijgt geheime stukken over proces Marokkanen-uitspraak Geert Wilders

otjemans | 30-08-19 | 12:50 | 1

Zo kennen we ze weer de ons soort mensen journalistiek.

Tronald_dump | 30-08-19 | 13:24

Wilders (terecht) : “.... Dit is pure maffia....”
O o, voel weer een procesje aankomen....

the namster | 30-08-19 | 12:48 | 1

Als je de kartelplucheklevers als groep of ras weet weg te zetten is het groepsbelediging. Nou nog een demente minister vinden die de aangifte doet, Om instrueert en de rechter omkoopt met een minderjarig jongetje. Moet niet moeilijk zijn zou je denken.

elfenstein | 30-08-19 | 12:52

Adolf Hitler schaamde zich nog voor dit soort strapatsen en tuigde daarom de Rijksdagbrand op maar in Nederlandje gebeurt het gewoon openlijk. En waarom ook niet? Wie maakt het partijkartel immers wat. Het leger kan ook al niet meer ingrijpen, want dat is wegbezuinigd. Zou dat de reden zijn dat 'pang pang' Pechtold zo moest lachen om de erbarmelijke staat van het leger? Niemand kan zijn levenswerk - het definitief om zeep helpen van de democratie - nog terugdraaien, en dat geeft een lekker gevoel, dat begrijpen we.

HoogToontje | 30-08-19 | 12:47 | 1

Ah de Rijksdagbrand, daar was ook al een NL staatsburger bij betrokken. Eentje uit de gelederen van wat we tegenwoordig groen-links noemen.

drs. P | 30-08-19 | 13:49

So what? Glas plas en door zoals het was, de Nederlandse kaaskoppen stemmen gedwee massaal Rutte, ondanks alle schandalen binnen de vvd. Ook nu zal er helaas niets veranderen, misschien levert het Greet nog een extra empathie zeteltje op?

MurkRatte | 30-08-19 | 12:47

Ik maak me nergens meer druk over. NL is kapot. De dingen die ik van jongsaf heb beschouwd als vanzelfsprekend: bijna gratis zorg voor zieken en ouderen, werkelozen, arbeidsongeschikten, rechtszekerheid voor werknemers, rechtspraak zonder aanzien ( of geld, macht of status ) des persoons, rechtsgelijkheid, goed onderwijs, handhaving openbare orde en veiligheid, bescherming van het gezin, respectvolle bejegening van Overheid / burger vice versa, en ga zo nog maar even door. Het is allemaal weg, naar de kloten of op zijn minst kwalitatief en kwantitatief uitermate teleurstellend. En het houdt nooit meer op ook. Wat er nog overeind staat, wordt alsnog afgebroken.
De bijl aan de voet van den boom Nederland, dat is wat er thans om ons heen gebeurt. Zaken waaraan je vroeger nummer twijfelde, zijn opeens onzeker, gammel of staan op instorten.

Wat is mijn advies?

Trek je er niks meer van aan, doe je ding, kijk hoe je van de chaos kunt profiteren en vul je zakken zsm. Daarna zsm weg uit NL, en laat de doden de doden begraven.

NL is kapot en het wordt niet meer gerepareerd. Over 1 of 2 generaties is dit land een ruïne.

Ik ben blij en dankbaar dat ik NL nog heb gekend toen het 1 van de fijnste landen ter wereld was om te wonen, te werken en te leven.

Nu begint het te lijken op Zaïre onder Mobutu.

Heppie-even-voor-mij | 30-08-19 | 12:46 | 6

Ja, maar daar staat tegenover dat je een vakje "gender neutraal" mag invullen op je paspoort en dat er +/- 100 km snelweg is waar je met 130 km/uur in de file mag staan. Tot zover de bestuurlijke slagkracht van de Nederlandse politiek. Maar blijf vooral stemmen.

Zorc | 30-08-19 | 13:14

Doe eens tellen hoe vaak je moet stoppen en optrekken voor al die bulten, wegversmallingen, rotondes en stoplichten. Dat was in de jaren '70.nog helemaal niet zo. Allemaal beleid van die linkse rakkers!

DitjaarkrijgikAOW | 30-08-19 | 13:32

Inderdaad Heppie allemaal dankzij Rutte

Jan70 | 30-08-19 | 13:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo heeft Erdogan weer een mooie troef in handen als hij weer eens kritiek vanuit Nederland krijgt over zijn politieke gevangenen.

down | 30-08-19 | 12:39 | 3

U heeft zelf niet door dat u vergelijking van 10.000den politieke gevangenen, honderden opgepakte of ontslagen journalisten, en het sluiten van zeker 165 televisiestations, persdiensten, kranten, tijdschriften, radiozenders en uitgeverijen, met een liegende en bedriegende VVD Minister van Veiligheid en Justitie nergens op slaat?
In ieder geval bedankt voor de gelegenheid om de getallen van die Nazi's bewonderende Erdogan weer eens te noemen.

Roadblock | 30-08-19 | 12:49

Erdogan die Wilders aanhaalt in een vlammend betoog over politieke gevangenen. Dát wil ik zien.

elfenstein | 30-08-19 | 12:50

@Roadblock | 30-08-19 | 12:49: Ik bied altijd graag gelegenheid tot het noemen van een deel van de Erdogan misdaden maar ik vermoed dat Erdogan weinig rekening zal houden met de verhoudingen, zijn volgelingen vreten het toch wel. Overigens is dit wel wat erger dan een paar liegende en bedriegende bewindspersonen maar is hier sprake van een ernstige vorm van misbruik van de rechtstaat voor politiek gewin. Wat mij betreft wordt dit beloond met een goede gevangenisstraf.

down | 30-08-19 | 13:10

Exit Grapperhaus want gejokt. VVD wist dit uiteraard al lang en wilde daar geen VVD'er op laten sneuvelen.
Wel jammer dat je niet het vertrouwen in de hele VVD kan opzeggen. Tenzij met de verkiezingen.

McFlym | 30-08-19 | 12:37

Ik denk niet dat het Malieveld groot genoeg is morgen.

Normpje | 30-08-19 | 12:36

Kan niet waar zijn, Opstelten is toch van de vvd? Dit soort opportunisme en staatsbemoeienis zou de vvd nooooooit doen!

Analia von Solmsch | 30-08-19 | 12:33 | 3

Grappig dat de VVD dan zo naar Rusland wijst en hoe Putin zulke zaken flikt maar ze zelf niet heel veel beter zijn.

Moonwarrior | 30-08-19 | 12:36

Nee echt niet.

Jee-dee | 30-08-19 | 12:37

Moet er nou nog uitgelegd worden dat a.s. dinsdag de rechtbank deze nieuwe informatie slechts ter kennisgeving zal aannemen en de zaak gewoon verder dient te gaan? Een ieder snapt dat de VVD er alles aan gelegen zal zijn om dit verhaal over Opstelten dood te laten bloeden onder het motto "doet niet ter zake". En de NOS/NPO zal er ook weinig woorden aan vuil maken want het vormt allemaal één grote incestueuze bedoening....

janbehanger | 30-08-19 | 12:32 | 1

Heb de berichtgeving eens opgezocht bij de omroep van de nos(lims). Een kort stukje waarin niet gesproken wordt over ‘bewijs van inmenging’ of ‘valse informatie en gelogen’, maar meer over ‘Wilders vindt’ en ‘zou kunnen’. Dit is een dikke scoop, bewijs van corruptie, maar niet voor de NOS. Keer op keer vallen ze zo door de mand.... saneren die vooringenomen club

Danold_Trump | 30-08-19 | 12:48

Het echte issue is kiezers die VVD blijven stemmen. Die zijn medeplichtig aan deze junta.

Lafayette | 30-08-19 | 12:31 | 1

Er vanuit gaande dat de stemmen eerlijk worden geteld

Dr. Pown3rt | 30-08-19 | 13:04

Maakt niet uit want dit proces wordt immers behandeld door de onafhankelijke bevoegde rechter.

ProAsfalt | 30-08-19 | 12:31

bij de linkse msm doet men er kennelijk wat langer over om dit nieuws aangaande de ondermijning van de rechtsstaat te melden.

krelus | 30-08-19 | 12:29

Hele OM naar huis sturen, nieuwe verkiezingen. Kan nog net voor de brexit.

W_F | 30-08-19 | 12:27 | 2

Alleen die benoemd zijn door Demmink is genoeg, veel slechter worden ze toch niet.

grindbak | 30-08-19 | 12:46

Wie, oh wie, oh wie, oh wie haalt nu ein-de-lijk eens definitief de bezem door de n'drangheta die ons Ministerie van Justitie is???
-
Verweving van de rechterlijke macht met de politiek.
-
Het is dat wij netto-betaler zijn aan de EU, anders had Brussel morgen de subsidies stop gezet vanwege niet onderdoen voor Polen of Hongarije - oh, wacht....

bisbisbis | 30-08-19 | 12:23

BAM. BEWIJS DAT HET OM LIEGT.
En onze rechtstaat dus ernstige gebreken heeft.

Deze leugen hebben ze tijdens het proces gedaan, dat is dus Meineed. Gaan we nu vervolging zien van de personen (van het OM) die deze leugens onder ede deden?

DerUnterMensch | 30-08-19 | 12:22 | 2

Er zal wel collectieve dementie gaan heersen bij de betrokken personen.

Omebert | 30-08-19 | 12:29

@Omebert | 30-08-19 | 12:29:
Of; "Daar herken ik mij niet in" , ook zo'n bekend -nietszeggend- antwoord

me163komet | 30-08-19 | 15:21

Ach, wat maakt het uit. De rechters zijn toch onafhankelijk? En die beslissen toch? Of heb ik iets gemist?

Schadenfreude | 30-08-19 | 12:18 | 2

U hebt het Neurenberg proces gemist.

Trumme | 30-08-19 | 12:28

Je veul.

Muuke | 30-08-19 | 12:29

En wij maar denken dat we in een rechtstaat leven. beetje Israëlische praktijken hier.

Schepvogel | 30-08-19 | 12:16 | 1

Wel erg vergezocht bruggetje om weer eens los te gaan op die verdammte Jude .

Tronald_dump | 30-08-19 | 13:29

Het NOS 12 uur middagjournaal:
Songfestival
Stichting Mh17 (wat gekaapt lijkt door het JIT)
NS en de gedeporteerde verzetsstrijders.
Rusland en Oekraine mogelijke gevangenenruil.
Hongkong
Regionale omroepen.
Het weer.

Nuffsaid.

Ben-Bataaf | 30-08-19 | 12:15 | 1

Jinek vanavond: Songfestival naar Rotterdam, gesprek met burgemeester Aboutaleb
Boer zoekt vrouw nieuw seizoen, gesprek met Yvonne Jaspers en een transgender-boer
Een derde-garnituur cabaretier over lachen om Trump
De winnaar van de slimste mens, samen met Maarten van Rossem die zegt dat BoJo een clown is
Iemand die heel hard kan fietsen in Frankrijk en daar iets mee won
Grappige poezenfilmpjes van vorig jaar

En dat was het weer voor vandaag. Televisie in het hart van de samenleving.

piloot47 | 30-08-19 | 13:20
-weggejorist-
the namster | 30-08-19 | 12:13

De wetgevende macht is strikt gescheiden van de uitvoerende macht. Maarrrr,
Dit geldt echter niet voor de leden van het kabinet, die in de Grondwet een medewetgevende taak hebben, maar tegelijkertijd ook als de uitvoerende macht van Nederland kunnen worden beschouwd door middel van artikel 45. Vanwege deze dubbele taak van de regering is in Nederland geen sprake van een strikte scheiding van de wetgevende macht en de uitvoerende macht, maar spreekt men eerder van ‘een spreiding van machten’. Dus,.... Dit zou een uitvlucht kunnen worden. Walgelijk dat gekonkel achter dikke deuren.

Breakdance | 30-08-19 | 12:06 | 3

Dat is inderdaad niet het probleem. Maar meineed wel.

omanders | 30-08-19 | 12:14

Top reactie, bedankt voor het inzicht

larie | 30-08-19 | 12:17

Verdediging van de demente VVD-er Ivo, er staat Begezelen, is iets anders dan bespreken, goedenmiddag.

Uw Verzekeringsadvis | 30-08-19 | 12:05

Wat moet je onder de leden hebben om zo'n hemeltergend slecht handschrift te krijgen?

SynthetischBismut | 30-08-19 | 12:04 | 4

Wat is erger, niet meer kunnen schrijven van de drank of totaal vergeten zijn over 5 minuten wat je geschreven hebt van de korsakoff?

elfenstein | 30-08-19 | 12:07

Het 'power-power-power' - syndroom.

bisbisbis | 30-08-19 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

De grootste boeven zitten in Den Haag, en vreemd genoeg is er bovengemiddeld vaak de VVD bij betrokken...

Moonwarrior | 30-08-19 | 12:04

Nederland bananenmonachie.
Tja, wat wil je een een zombiecratie?

Kijkeensaan | 30-08-19 | 12:03

Het is wachten tot Rutte 'de ontstane ophef en het bijbehorende beeld betreurt'. Hij zal zeggen dat er 'goed naar gekeken gaat worden' en dat het uitlekken van deze zwijnenstal 'juist een teken is dat onze gave democratie goed functioneert'.

FustViking | 30-08-19 | 12:02 | 4

Weet u wat een vacuum bom is? Die zijn pas erg!

ScumbaggusMaximus | 30-08-19 | 12:12

Ja, ja, met de kennis van nu. Haha.

Muuke | 30-08-19 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Trias Politica betekent dat er drie politici aan de macht zijn.

de visser | 30-08-19 | 12:01

Zo, de druk is van de ketel. Nu weer alle aandacht op het Songfestival.

Paradijs | 30-08-19 | 12:00 | 1

Dat is namelijk echt belangrijk.

lacucaracha | 30-08-19 | 12:02

Leuk itempje dit voor op Ollongren's kermis van de democratie.

HaatbaardKnipper | 30-08-19 | 11:58 | 3

Snel op agenda om dit politieke proces te bespreken.

Jan, Leiden | 30-08-19 | 12:01

@Jan, Leiden | 30-08-19 | 12:01: Er schijnt een grote circusachtige DoofPottenTent opgebouwd te zijn, speciaal op verzoek van de VVD.

HaatbaardKnipper | 30-08-19 | 12:03

Het kartel is een corrupt regime en er is nog nooit een dictatuur gevallen wegens dingetjes als misbruik van staatsmacht.
In Nederland is het niet ongebruikelijk dat politici van de oppositie op straat aangevallen worden door straatterroristen en in de rechtszaal door het OM in samenwerking met de linkse rechter.
Al dan niet in opdracht of onder begripvol toekijken van het kartel.

Jan Passant mk2 | 30-08-19 | 11:58

Uit protest eet ik geen bananen meer.

komtdatschot | 30-08-19 | 11:54 | 1

Tijd om de bananenteelt te gedogen. Thermostaat vandaag 10 graden hoger want ik heb toch een warmtepomp.

W_F | 30-08-19 | 12:30

Rutte zal wel driftig op zoek zijn naar nieuwe geitenpaden en Kuifje ligt ergens in een ranzig achterkamertje aan de zuurstof.

Gravin v Kippenbouth | 30-08-19 | 11:54 | 4

Kuifjes reacties tonen aan dat zijn inzichten (?) aan het kantelen zijn (of voorzichtiger geworden is)....

the namster | 30-08-19 | 12:26

@the namster | 30-08-19 | 12:26:
Kuif heeft niet die blinde "right or wrong, my VVD" houding van Brabbelbeer.
Hij is meer van "puinruimen en verder gaan".

Roadblock | 30-08-19 | 13:16

Waarom in een ranzig achterafkamertje? Ik zit gewoon in mijn royale werkkamer.

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is het. Het duidelijke BEWIJS dat Trias Politica NIET meer in Nederland bestaat. Extreem linkse idioten (ministers, OM en Rechters) zijn allemaal tegen Wilders. Ik zou zeggen DIRECT het kabinet naar huis sturen.

SanderEvers | 30-08-19 | 11:51 | 2

Och, de wetenschap heeft er sinds die zaak een nieuw ras bij, Darwin draait zich om in zijn graf.

grindbak | 30-08-19 | 11:55

Onzin, helaas valt de scheidslijn niet met een liniaal te trekken. Verbeterpunt.

Sierstrip | 30-08-19 | 12:19

Opstelten doe een beroep op geheugenproblemen en daarmee gaat de 2e kamer akkoord. No way dat dit kabinet valt.

boccelullus | 30-08-19 | 11:50 | 1

Rutte heeft er in ieder geval geen herinnering aan.

Peter_la_Selie | 30-08-19 | 11:54

Rutte blijft gewoon doorlachen.......

laurentius | 30-08-19 | 11:49

Bananen? Meer een republiek van futloze, van God los gezongen muggenzifters die het contact met de werkelijkheid al een tijdje kwijt zijn, nu door het juridische verschil tussen "voorgenomen" en "definitieve" besluiten op te blazen tot Watergate proporties.

Als het adresseren van een complete bevolkingsgroep zonder zinnig onderscheid géén discriminatie zou zijn (ongeacht alle daadwerkelijke problemen binnen die groep) dan kun je het hele wetboek wel weggooien. Trouwens is dit ook wat Wilders vaak genoeg voorstelt: alle rechters en wetten die hem in de weg zitten direct afschaffen!

Wilder heeft z'n kont gebrand en zal op de blaren zitten. En een ieder met hem die denkt de Nederlandse wet opnieuw uit te moeten vinden voor eigenbelang.

van.God-Losjes | 30-08-19 | 11:47 | 10

Dat moet nog uitgemaakt worden. U heeft Wilders al veroordeeld. U heeft kennelijk (ook) geen boodschap aan de wet.

Sierstrip | 30-08-19 | 13:01

welk zinnig onderscheid? waarom zinnig onderscheid?

Lorejas | 30-08-19 | 13:47

Als Marokkanen als homogene groep worden gezien, bjvoorbeeld waar het over norm afwijkend gedrag gaat, komt dat niet in het laatst door het gedrag van die groep. Mekkeren over alles en iedereen, maar geen kwaad woord over het eigen vullis. De vuile was buiten hangen staat gelijk aan nestbevuiling, verraad en afvalligheid. Men huilt als er weer een Marokkaanse drugscrimineel voor zijn bek is geschoten. Door wie en waarom speelt geen rol. Als een NLer het slachtoffer is, geen woord. Als er weer eens een varkenskop bij een moskee ligt of als er een verhaal gaat dat er een hoofddoek is afgerukt, is het vreselijk. Als Marokkanen (zgn Nederlanders) naar Syrië gaan om daar te roven, verkrachten en moorden voor de profeet, geen kwaad woord. Want je valt je eigen vuil niet af. Wie dus beweert dat je niet van één groep kunt spreken en dat er veel diversiteit is, kan niet anders dan concluderen dat die diversiteit niet echt
blijkt uit de manier waarop men zich naar buiten toe gedraagt. Ja, men vindt het erg, maar veroordelen?

Heiner | 30-08-19 | 14:38
▼ 7 antwoorden verborgen

WOW! Politieke tegenstanders op verzoek laten vervolgen in Nederland! Dat zal groot uitgemeten worden in de Nederlandse gevestigde pers!
Philip Remarque keert meteen terug op zijn post in de Volkskrant om zelf dit nieuws over het met voeten treden van een van de grondslagen van de rechtstaat te begeleiden. De NRC noemt dit al; OM-gate!

kaasfondue | 30-08-19 | 11:45 | 6

@Sierstrip | 30-08-19 | 12:18:
En om al die aannames te voorkomen zien wij dan graag de volledige, niet-witgelakte documenten vol vertrouwen tegemoet. Tot die tijd speculeer en vermoed ik er effe lekker een eind op los en verbind ik er ook gewoon lekker conclusies aan. Doe ik geweaun, omdat dat kán.

elfenstein | 30-08-19 | 12:41

@Sierstrip | 30-08-19 | 13:02:
Een rukking minister van justitie die de trias politica niet respecteert. Lijkt me voldoende collateral.

kaasfondue | 30-08-19 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach ja. Van hoog tot laag wordt gekonkeld. Machthebbers die transparant moeten zijn en van onbesproken gedrag is een natte droom voor democraten. En Wilders moet eens ophouden met zijn eindeloze slachtofferrol. Zwaar vermoeiend die man. Hij jankt bijkans nog harder dan die linksen.

Axelvon | 30-08-19 | 11:43 | 13

@elfenstein | 30-08-19 | 12:39:

We zij het wel met elkaar eens maar momenteel valt dat buiten de discussie.

Dat gaat verder na: (geleend van een krantenwebsite:)

Het duurt nog wel even voordat definitief vast staat of de PVV-leider die straf ook daadwerkelijk krijgt. De advocaat van Wilders krijgt op 3 september de kans om hem te verdedigen. De uitspraak van het gerechtshof volgt dan op 11 oktober.

NumbNuts | 30-08-19 | 12:54

@NumbNuts | 30-08-19 | 12:54:
Knoops zal er met deze informatie keihard ingaan en onmiddelijke staking van het proces eisen. De timing van het geheel is wel wat toevallig, moet er iemand gewipt worden misschien? Gokt men op een kabinetscrisis teneinde de opmars van de populisten te vertragen nu de peilingen nog gunstig zijn voor het kartel? Dit gaat mij nog iets te makkelijk, het lijkt haast een lokkertje, een foppertje om de échte shit onder te verbergen.

elfenstein | 30-08-19 | 13:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Ze zullen Opstelten vast wel een beetje aan gaan pakken voor de bühne, onderwijl ontspringt de echte poppenspeler minpres Rutte voor de zoveelste keer de dans.

Lood om oud ijzer | 30-08-19 | 11:42

De morele cirkel is bij velen nog lang niet gesloten.
-banaantje eten doet-

Go_Vegan2.0 | 30-08-19 | 11:42

Nou VVD-trollen, kom er maar in!

Dit valt niet goed te praten.

knutsel_ | 30-08-19 | 11:42 | 3

Doen we ook niet. Opstelten en Teeven en Demmink onmiddellijk aftreden!

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:44

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:44:
Dat zou het enige juiste zijn.
Maar u weet evenals ik, dat Rutte hierbij niet buiten schot blijft.
Opstelten moet dit met hem overlegd hebben.
Hoe zou u als zakenman tegen de leiding van een bedrijf aankijken, die zo zijn zaken regelt?
Of bent u van de 'niet betrapt is altijd goed' tak?

Roadblock | 30-08-19 | 13:13

Wie nou nog op de vvd stemt is een landverrader.

Jos Tiebent | 30-08-19 | 11:40 | 5

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:49:
Uw tegels zo lezende vraag ik mij oprecht af hoe u deze zwijnerij nog kan verdedigen. Uit overtuiging? De VVD heeft het beste met u voor en is een superintegere partij die uw goedkeuring weg kan dragen?
Onbegrijpelijk. Het zijn zwijnen en u weet het.

elfenstein | 30-08-19 | 12:20

@elfenstein | 30-08-19 | 12:20: Ik wil eerst weten wat er precies aan de hand is. Ik ben geen fan van Wilders, maar ik vind het proces tegen hem ook overtrokken. Politici moeten veel kunnen zeggen, zonder tussenkomst van een rechter.

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Opstelten was al dement bij zijn aantreden,dus we zullen het toch bij iemand anders moeten zoeken.Ikzelf denk aan die vrouw die zes bussen haarlak nodig heeft om dr haar in fatsoen te krijgen en die vandaag de dag met verfpenseeltjes staat te klooien in dr paleis.

komtdatschot | 30-08-19 | 11:40 | 2

Die vriendin van heks Ollongren bedoel je

Kladderadatsch | 30-08-19 | 11:42

Het lijkt wel of alle puf uit de Nederlander is verdwenen, geen enkele patriotisme of liefde voor het land. De kruipende en passieve overgave naar de EU en boven ons gestelde is stuitend. Dat Wilders toch is gemangeld was bekend, hard bewijs maakt allemaal niks uit, ze slapen verder en stemmen weer op de gevestigde charlatans. Dit land is al overleden.

lanexx | 30-08-19 | 11:37 | 4

Voetbal is veel belangrijker.. zeg daar maar eens wat over en alle tokkies zullen je aanvallen.

vmk | 30-08-19 | 11:58

@vmk | 30-08-19 | 11:58:
Feyenoord supporters zijn geen tokkies,maar over die andere tokkies heb je wel weer gelijk.Tis om je dood te schamen .

komtdatschot | 30-08-19 | 12:09

U heeft nog niet begrepen dat patriotisme en/of liefde voor het land verdachte termen zijn geworden, en dat iemand die met rood-wit-blauw loopt een extreem-rechts alt-right persoon is?

Roadblock | 30-08-19 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Geert was zelf groot voorstander van politieke inmenging in de rechtzaal. Want men strafte niet hard genoeg, D66 rechters enz enz. En daar wilde hij politiek wat aan gaan doen. Dus moest de politiek zich gaan bemoeien met de rechtsgang.

Tot dat hij zelf in het beklaagdebankje belande. Toen was het stil ineens. En nu schreeuw hij moord en brand omdat de politiek zich met zijn proces bemoeid. Ik heb geen medelijden met hem...

42 | 30-08-19 | 11:37 | 6

Een reactie van een linksgeorienteerde die alles aangrijpt om de heer Wilders in een kwaad daglicht te stellen (zuur links). De tweede kamer waar PVV de heer Wilders deel van uitmaakt stellen wetten op in de Trias politica. Dat is zijn plicht en recht. Een minister die de rechtsgang wil beïnvloeden is Not doen in deze verdeling Trias politica van wetgevend wetuitvoerend en de rechterlijke macht. Dan is er sprake van dictatuur. Onze linkse wegkijker begrijp onze democratie niet en wil mogelijk een linkse eudictatuur waarin de soevereiniteit van ons mooie landje niet meer bestaat zodat de globalisten hun winsten maken mede door steun van politiek correcte voor socialistisch georiënteerden. Zij ontvangen subsidies om hun groene religie bot te vieren. Zonder verstand doordrammen is hun handelsmerk en anderen de les lezen en muilkorven. De globalisten doen dit omdat het een verdienmodel voor hen betekent. Pas op voor dit corporatisme want een vorm van fascisme.

wolf48 | 30-08-19 | 11:50

@neonreclame | 30-08-19 | 11:40: Dat klopt inderdaad. De manier waarop dit nu gaat is ronduit achterbaks. Iets waar je Geert niet kan van betichten.

42 | 30-08-19 | 11:52

Onzin. Wilders maakt deel uit van het parlement. Hij bemoeit zich met wetgeving. Hij kan wetgeving voordragen die zwaardere straffen mogelijk maakt. Twee slechte daden maken overigens niet één goede daad.

Sierstrip | 30-08-19 | 12:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Leuk.. tja.. en nu?

All_Anonymous | 30-08-19 | 11:35 | 2

Wat er daadwerkelijk vooraf is besproken is weggelakt. Daar staat wellicht de kern/het bewijs in waarom dit een politiek proces is. Ook dat moet openbaar. Ze zouden Opstelten en Grapperhaus er misschien zelfs voor kunnen vervolgen wegens ambtsmisdrijf.

Jan, Leiden | 30-08-19 | 11:47

@Jan, Leiden | 30-08-19 | 11:47: Er zijn al zoveel redenen geweest om kabinet(ten) op volksverraad te laten klappen.. en minstens net zoveel redenen om die “oranje’s” om te smelten tot goudbrokken..

All_Anonymous | 30-08-19 | 12:47

Wat is Nederland toch een door en door verrot kudtland geworden .!

leo59 | 30-08-19 | 11:35

De cruciale 4 aandachtspunten zijn weggelakt, die hadden duidelijkheid kunnen verschaffen over de precieze wisselwerking tussen het OM en de politiek verantwoordelijke Op stelten (zie ook de belangrijke toelichting onder aan het RTL artikel). Die toelichting geeft ook aan dat het OM de minister moet voorlichten bij politiek gevoelige zaken. En dat is die vervolging van de op dat moment grootste oppositieleider per definitie.

Er was dus geen reden voor het OM en het departement on te liegen voor het Gerechtshof, want formeel valt dit binnen de vastgelegde omgangsregeling tussen minister en OM (Collega van Procureurs-generaal). Toch is er wel degelijk gelogen, zoals inmiddels herhaaldelijk gebleken. Dat is het indirecte bewijs dat er vanuit de politieke top, met als eerste aanspreekpunt toenmalig Minister van Justitie Ivo Opstelten, wel degelijk druk/invloed is op het formeel onafhankelijke Openbaar Ministerie.

Dat is een zeer ernstige inbreuk op de trias politica. De zoveelste door de diverse kabinetten Rutte.

Hetkanverkeren | 30-08-19 | 11:33 | 2

Tja, in de achtergehouden tapverslagen van de Theo-moordenaars gooien "ze" het op landsbelang, als het land bestuurd wordt door een minerva-kliek gaat het van kwaad tot erger, zoals nu weer overduidelijk blijkt

grindbak | 30-08-19 | 11:44

@grindbak | 30-08-19 | 11:44: Nuance: zowel OM als minister zijn beiden Uitvoerende Macht. Dus dat trias polica aspect is nog maar de vraag. Wel stinkt dit aan alle kanten: www.rtlnieuws.nl/columns/column/45132...

Mogelijk laat mijn geheugen me nu in de steek, maar was het niet zo dat juist de rechterlijke macht de alarmbel luidde over de uitlatingen van Geert Wilders (overigens een doelbewuste provocatie)? Google raadplegende, was het mogelijk deze eerdere zaak waarin het OM in eerste instantie niet wilde vervolgen: joop.bnnvara.nl/nieuws/proces-tegen-h... Maar een minister die buiten het parlement om een volksvertegenwoordiger aanvalt, dat deugt dus niet en is wel een trias politica kwestie.

Hoe dan ook, dit speelt dus al veel langer dan vandaag. Maar goed, rechters die doodleuk lid van een politieke partij kunnen zijn, terwijl juist in hun geval het actieve kiesrecht zou moeten volstaan.

Ik weet het thansh ook even niet meer. My bad.

Hetkanverkeren | 30-08-19 | 13:41

Hoe staat het inmiddels met de vervolging van de dame die met een sniper Wilders wilde omleggen?

dorstig! | 30-08-19 | 11:33 | 4

nou wat denk je? Iedereen die een politicus bedreigt krijgt wordt vervolg en krijgt een straf behalve als de bedreigde politicus Wilders heet.

Fedde71 | 30-08-19 | 11:41

Die hebben ze flink te grazen genomen met opleggen van een proeftijd!

Nuchternederland | 30-08-19 | 11:43

Iemand heeft foei tegen haar gezegd

laurentius | 30-08-19 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn voorstel is om met de heer Opstelten een proeftijd af te spreken van 1 jaar waarin hij geen corrupte minister meer mag spelen. Straffen lijkt me niet echt gepast, want het is al 5 jaar geleden en bovendien is de heer Opstelten al voldoende gestraft door alle media aandacht. Last but not least; corruptie en VVD, dat is een cultuur dingetje. Dit kun je de leden van deze partij dan toch niet kwalijk gaan nemen?

Kukooo1 | 30-08-19 | 11:33 | 1

Aai over de bol tijdens een FOEI gesprek dan maar?

ScumbaggusMaximus | 30-08-19 | 12:16

Wat leren de heren politici hier nu van? 1. Communiceer nooit per e-mail, 2. laat nooit notuleren, 3. zet nooit je krabbel ergens onder en 4. communiceer zoveel mogelijk mondeling, al dan niet per loopjongen.

mozaard | 30-08-19 | 11:33

Ondertussen op de NOS het echt belangrijke nieuws van vandaag:
Spannende dag voor Rotterdam en Maastricht, wie organiseert het Songfestival? - nos.nl/l/2299576

Barre_de_k | 30-08-19 | 11:33 | 1

Rotterdam. Wisten we al.

elfenstein | 30-08-19 | 11:41

Zelfs al heeft een overgrote meerderheid van het Nederlandse stemvee geen benul van wat deze schending van de trias politica betekent voor de integriteit van onze democratie, moet je als hoofdvertegenwoordiger van het kabinet op zeker moment je verantwoordelijkheid nemen.
Als je écht een democratische samenleving voorstaat, dan leg je als premier uit wat hier niet goed gegaan is, stap je op en spreek je de hoop uit dat toekomstige bewindslieden het beter zullen doen. Doe je dat niet, dan heb je blijkbaar schijt aan de spelregels van een democratie als de onze en hoor je gewoon niet op die plek te zitten.

Waagmeester | 30-08-19 | 11:32 | 4

De scheiding valt jammer genoeg niet met een liniaal te trekken.

Sierstrip | 30-08-19 | 12:02

@Sierstrip | 30-08-19 | 12:02: Ik zou niet weten waarom niet. Volgens mij is het volkomen duidelijk wélke grenzen er niet overschreden zouden mogen worden en wáár die grenzen liggen.

Waagmeester | 30-08-19 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hooguit Opstelten wordt geofferd, zoals die Ettur al velen van Zijn VVD, geofferd heeft, maar Pinokkio blijft ook nu weer buiten buiten buiten schot, wat ik U brom.

Theo-Pim-Riv | 30-08-19 | 11:32 | 1

Klopt, Team R. Turk lacht er om.

Nuchternederland | 30-08-19 | 11:44

Hum, dat is niet best.
En nu moeten al die weggelakte delen ook boven water komen,
*juist* omdat ze de politieke motivaties bevatten vanuit MinJus,
om zich *illegiaal* met deze rechtzaak te bemoeien.
Namen en rugnummers van deze vardachten van criminele handelingen graag.
En ze dagvaarden.
.
PS In de standaard mail ondertekening van MinJus staat:
"Voor een veilige en rechtvaardige samenleving."
Wie gelooft dat nog...?

hotmint | 30-08-19 | 11:29 | 1

Het omdraaien van de woorden in dit motto maakt ook heel veel duidelijk over de prioriteiten.

ScumbaggusMaximus | 30-08-19 | 12:17

het erge is dat ik hier niet van opkijk, ik verwachtte het en dat is juist het erge, dat ik het verwachtte. In een gezonde democratie met de juiste scheiding van de machten had ik verbaasd moeten zijn over dit bericht.

Dit land is onder Mark Rutte c.s. enorm afgegleden en voldoet niet meer aan de normen en waarden die mij zijn bijgebracht tijdens mijn opvoeding en tot voor kort algemeen goed waren in Nederland.

Fedde71 | 30-08-19 | 11:28 | 2

@Theo-Pim-Riv | 30-08-19 | 11:32: mag Dhr. Arno Rutte van mij ook bij. Woordvoerder Zorg in de Kamer zijn en dan midden in je termijn overstappen naar bedrijf dat in de zorg werkt. BELANGENVERSTRENGELING ten top. Wat mij betreft een misdrijf.

Fedde71 | 30-08-19 | 11:45

Is Opstelten nog wel wilsbekwaam?

professorinopleiding | 30-08-19 | 11:28 | 1

Is hij dat ooit geweest dan?

Drefbon | 30-08-19 | 13:24

Dat wordt een foei gesprekje met Opstelten.....

Sinclair | 30-08-19 | 11:27 | 1


Maar niet met zijn toenmalige BAAS !

Theo-Pim-Riv | 30-08-19 | 11:30

En dan zijn er nog naïevelingen die denken dat Nederland een rechtstaat is, met scheiding der machten en zo.

Tapu | 30-08-19 | 11:27

Zijn de vhs tapes wel goed in de recorder gestopt daar bij die rechtbank?
Dit is een goede tijd om dat even te controleren, gewoon om technische storingen te voorkomen. Je weet maar nooit.

elfenstein | 30-08-19 | 11:27 | 1

Gelukkig hebben we de foto's nog.

Nuchternederland | 30-08-19 | 11:45

Moeten jullie de naam Nederland niet veranderen in Democratisch Koninkrijk Nederland. de DKN en een hamer en sikkel in de vlag verwerken.

Lt-Kol Kilgore | 30-08-19 | 11:26 | 1

Een mooie silhouet van een ak47 doet het ook altijd goed op een vlag. Of een blote vrouwe justitia in een uitdagende pose, u geil aankijkend zonder blindoek. Lijkt me ook wel toepasselijk hier.

elfenstein | 30-08-19 | 11:34

Wat nu zo snel mogelijk moet gebeuren is Ivo Opstelten achter slot en grendel zetten, liefst samen met zijn studievriend en goede kameraad Joris Demmink die hij buiten de gevangenis gehouden heeft. Ook zouden alle benoemingen die gedaan zijn door het duo Demmink/ Opstelten op Justitie onder de loep genomen moeten worden, om grote schoonmaak te houden op het Ministerie van Justitie en Veiligheid.

Wladimir 1928 | 30-08-19 | 11:26 | 4

Jullie moeten het volledige gerechtelijke apparaat opkuisen , jullie niet alleen in heel europa moet dat gebeuren. Alle benoemde rechtbanken afzetten en vervangen door een door de burgers gekozen systeem.

Lt-Kol Kilgore | 30-08-19 | 11:28

@Lt-Kol Kilgore | 30-08-19 | 11:28:
Dat wordt een mooie mix van Holland's Got Talent en Opsporing Verzocht

Elzenkoning | 30-08-19 | 11:34

Opstelten en Demmink zijn destijds nog geweigerd voor de Lolita express. Epstein had ook grenzen. Opstelten had geen poep op de wc-muur moeten smeren bij Jeffrey, zei Demmink nog

Kladderadatsch | 30-08-19 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ruik vervroegde verkiezingen.

Conan de Rabarber | 30-08-19 | 11:26 | 1

Nee dat is de haring

Elzenkoning | 30-08-19 | 11:27

Wordt de rechtszaak Wilders as. dinsdag uitgezonden?

kwark001 | 30-08-19 | 11:25 | 1

Denk het niet. De Rb vindt het niet nodig, net als de vorige keren.

Goofje | 30-08-19 | 11:30

Dit zag iedereen met een beetje gezond verstand natuurlijk al van kilometers aankomen maar goed. Helaas zal er niets spannends mee gebeuren, gaan er geen koppen rollen en hangt niemand zijn toga aan de wilgen want "Wilders"
Bij de MSN vanavond uiteraard de usual suspects die hun 30 seconden air-time weer eens mogen vervuilen met de standaard geveinsde verontwaardiging en overige betekenisloze retoriek.

normanius | 30-08-19 | 11:25 | 1

Glas plas en de koppen weer snel het zand in.

lacucaracha | 30-08-19 | 11:27

Kunnen we dat gajes nu eindelijk een keer lozen?

professorinopleiding | 30-08-19 | 11:24 | 2

@Theo-Pim-Riv | 30-08-19 | 11:27: Ik had altijd gehoopt en verwacht dat juist GS een soort perma-dossier van corrupte VVD-ers zou opbouwen. In de kantlijn, waar ook de loonslaaf-o-meter en zo staat. Nu ik deze website zie kan GS deze wel eens belonen met wat linkjes voor meer aandacht.

ole guapa | 30-08-19 | 11:30

Leuk dat er nu schriftelijk bewijs is dat de regerende VVD " Elite" zich met strafprocessen bemoeit. Zo lang dit Liberaal-Rode-Gristelijke kabinet met één stem meerderheid regeert gaat er niets veranderen en zal Wilders verder vervolgt worden. Vrouwe Justitia heeft überhaupt geen blindoek voor. Pure willekeur.
Dit is een puur politiek proces geinitieerd door de bekakte VVD'er Opstelten.

Eendragtmaaktmagt | 30-08-19 | 11:23

Het trieste is dat we hier al helemaal niet meer van opkijken, en nog minder als Opstelten c.s. ook hier weer gewoon mee wegkomen. Hier kan echt geen Festival der Democratie tegenop, al gooit Ollongren er tien miljoen of méér in en laat ze zich op het podium beffen door Merol. Dit is het Festival zoals het door het kartel gevierd wordt: uitsluiting, cordon sanitaire en directe beïnvloeding van de rechterlijke macht.

Schoorsteenveger | 30-08-19 | 11:23

Tja, een Bananenrepubliek is NeeDDRland inmiddels.
Maar het kan nog gekker, en natuurlijk ook dat is een derde-wereld land, maar toch:
www.telegraaf.nl/nieuws/1361682756/th...

watmagjenogwel | 30-08-19 | 11:23

Niet één pro Geert Wilders denker, wordt hier iets nieuws verteld, hoe komt het toch, dat "de andere kant" dit soort zaken minder minder minder ziet?

Theo-Pim-Riv | 30-08-19 | 11:23 | 2

Die zien het ook maar als het om Wilders gaat vinden ze de democratie niet belangrijk. Die mag dan omzeild worden.

2voor12 | 30-08-19 | 11:31

Wat is democratie toch een feest. Oh wacht...

postmodernismisdead | 30-08-19 | 11:21

Dit mag je toch wel een soort 'Watergate op z'n Nederlands' noemen.

MickeyGouda | 30-08-19 | 11:21 | 12

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:34:

Uhh wat met de uitspraak. Minister president van alle nederlanders. U bent pinnokio weer op een belachelijke wijze aan het verdedigen. Maar ja zo werkt dat met vvd adepten. Wegkijken want dan is het er niet. Zelfs de blinde uithangen als het bewijs er zelfs is. Maar ja zo kennen we kuifje de domme al heel lang. Jammer dat die hele vvd uit zulke corrupte wegkijkende sukkels bestaat. Nope de VVD blijft een corrupte partij waar integriteit een wassen neus is en blijft.Sterker nog ze hebben schijt aan ons gepeupel. Het gewone volk dus.In hun ogen zijn wij sukkels .

tweetybird | 30-08-19 | 11:51

@tweetybird | 30-08-19 | 11:51: Tweetybird. Reken jezelf aub niet tot gepeupel, gewoon volk. Word ik wat treurig van. Houd je hoofd hoog!

CalamityJane | 30-08-19 | 11:58

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:34:
U gaat echt met droge ogen beweren, dat Opstelten of all people dit zonder medeweten van Rutte heeft gedaan?
Ik had u hoger ingeschat.

Roadblock | 30-08-19 | 13:05
▼ 9 antwoorden verborgen

Er werd in Rotterdam al gezegd dat Opstelten naar DenHaag zou gaan als marionet. Ze wisten bepaalde dingen delicate van hem waardoor hij uitermate chantabel was. Vandaar zijn schijnbaar onverklaarbare beslissingen zo nu en dan. Maar ook het gestotter bij zaken die hij niet kon verantwoorden met argumenten of logica. Altijd lastig praten met een revolver in je rug.

Premier Trutte | 30-08-19 | 11:20

Het ergste is misschien wel dat een groot deel van de bevolking het allemaal prima vindt dat Wilders op deze wijze vervolgd wordt, vanwege de persoon Wilders. Voor die mensen ongezien de tyfus, ik hoop dat je onterecht opgepakt wordt en oneindig mag rotten in een Thaise gevangenis. Helaas leidt die mores er ook toe dat hier stem-technisch gezien niet of nauwelijks consequenties aan verbonden zit voor het pluche-zittende gajes.

Recht is recht, en krom is krom. Dit is dus krom, als een banaan.

amateurrr | 30-08-19 | 11:20 | 7

@Mazzelstof | 30-08-19 | 11:37: Ik heb een tijdje in Spanje gewoon en daar worden ook veel politici beveiligd. Maar niet omdat ze gestraft zijn door een rechter.

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:40

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:23:
Begrijpend lezen Kuif, niet willekeurig woorden uit mijn stukje achter elkaar plakken om een stropop te creëren. Als je serieus commentaar kunt leveren, ben ik ook wel bereid om daar serieus antwoord op te geven. Dit is niet eens een poging... Jammer.

amateurrr | 30-08-19 | 12:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Geroemd gaaf land Rutte blijkt enkel in de Efteling Binnenhof te bestaan, Trias Politica toeristische attractie feur den tribune 2e Kamer.

william7055 | 30-08-19 | 11:20

Dat is wat er fout gaat met de huidige politiek. De overheid laat zich piepelen door linkse gutmenschen waardoor de democratie in de kern aangetast wordt.

BozePaarseMan | 30-08-19 | 11:20 | 1

Links is een zwam die gedijt op rottend hout. De kern was al aangetast. Nadat we besloten hebben dat de EU prima te besturen is zonder al te veel democratie, is die gedachte ook de nationale politiek gaan beïnvloeden.

Blauwpetje | 30-08-19 | 11:37

Ik heb er natuurlijk weinig verstand van en ben nooit ambtenaar geweest, maar als een instantie een WOB doet naar zeer belastende documenten, waarvan bijna niemand weet of ze uberhaupt bestaan. Dan "verdwijnen" zulke documenten toch gewoon?

Lochos | 30-08-19 | 11:19 | 5

@Lochos | 30-08-19 | 11:26: Als u dit soort dingen niet weet zou u juist een hele goeie ambtenaar zijn! Ambtenaren maken overigens altijd eerst een kopietje voor ze iets weggooien.

laatste_waarschuwing | 30-08-19 | 11:34

@Lochos | 30-08-19 | 11:26: Wat digitaal is opgeslagen valt doorgaans onder dergelijke regelingen. Om een ander voorbeeld te nemen, een bankbediende die een opzoeking doet naar een familielid kan door dergelijke systemen gesnapt worden. Doorgaans wordt dat gemonitord. Als je bvb de slimme wil uithangen en beelden van een camera server wil wissen, en je wist de logs niet die wissen loggen, dan ben je de jaak. (en je moet ook het wissen van het wissen log en het inlog log wissen en dan weten ze dat je uit de kring van sysadmins komt die toegang hebben tot het systeem.

Lt-Kol Kilgore | 30-08-19 | 11:34

@laatste_waarschuwing | 30-08-19 | 11:34:
Alleen vergissen ze zich soms in het apparaat en blijkt het de shredder te zijn.
Naja, die dingen lijken ook wel verrekte veel op elkaar dus wat doe je eraan, he?

elfenstein | 30-08-19 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongelooflijk bewijs voor einde rechtstaat. Hele kabinet zou hierom moeten vallen maar ze zullen het wel weer afdoen als iets kleins

Oromis | 30-08-19 | 11:19

Dus op de dag van het Democratiefestival blijkt Justitie en de minister zich met een strafzaak bemoeid te hebben en sluit (in ander nieuws) het CDA FvD uit als eventuele toekomstige coalitiegenoot.

FustViking | 30-08-19 | 11:18 | 1

Ja echt, alleen mogelijk in dit gave land!

Cunts-en-kitsch | 30-08-19 | 11:33

een glas , een plas . rutte stapt echt niet op en alles blijft zoals het was .

irritantje | 30-08-19 | 11:17

OK, nu aftreden. Dat een bewindspersoon zich bemoeit met een rechtszaak is al van de zotte, maar dat daar ook nog eens jaren over wordt gelogen is helemaal uit den boze.

Gomezlopez | 30-08-19 | 11:16 | 1

exact, maar er is meer, veel meer

grindbak | 30-08-19 | 11:17

Men leest hier wel eens de vraag: wat lukt nog wel in Nederland?
Nou, als zelfs een politiek showproces al niet meer lukt...

Elzenkoning | 30-08-19 | 11:16

Dit novum zet deze zaak aardig op stelten.

Crusher | 30-08-19 | 11:15

Op welke politicus moet ik stemmen die over dit ernstige ondwerwerp NU vragen gaat stellen in de 2e kamer ?

Of zijn we al zo diep gezakt, dat men alleen aandacht aan wangedrag en wetsovertredingen van politici gaat geven, als de meerderheid van ja-knikkers in de coalitie en de linkse vriendjes van Rutte in de oppositie expres doof en stom zijn ?

outdoor | 30-08-19 | 11:15

Ah, nog niets op de NOS. Die moeten dit natuurlijk eerst nog even factchecken bij het damagecontrol team van de VVD.

Diddykong92 | 30-08-19 | 11:15

Gaat het democratiefestival wel door nu?

CalamityJane | 30-08-19 | 11:14 | 2

Ha, dat zou wat zijn. Alles stilgelegd en de aanwezige politici met hangend hoofd naar huis. Huilend en snikkend en sorry zeggend.

Poesmobiel | 30-08-19 | 11:40

Die feesten gewoon verder. Nijmegen he, daar steken ze er nog een extra op vanwege dit goede nieuws ( want Ivo is uiteindelijk toch "one of us " gebleken ).

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 12:07

Lüge! Alles nur Lüge! Gottogottogott, uns bleibt nur Schrott.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 11:14 | 1

Kein Schrott, scheisse.

kwark001 | 30-08-19 | 11:18

Mooie munitie voor Knoops, op een welkom moment. Fraai!

En die Opstelten... die is al zo'n 20 jaar dement. Wat-ie uberhaupt nog te zoeken heeft in de landelijke politiek is mij een raadsel, het zal wel weer om de pegels gaan.

EefjeWentelteefje | 30-08-19 | 11:14 | 1

Ivo zit al een paar jaar thuis met een slabbertje om herhalingen van Sesamstraat te kijken.

FustViking | 30-08-19 | 11:16

RTLnieuws -> "De onthulling staat haaks op wat Opstelten, Bolhaar en topambtenaren in vertrouwelijke getuigenverhoren hierover tegen het Gerechtshof hebben gezegd"

CoffeePatch | 30-08-19 | 11:13 | 6

@kwark001 | 30-08-19 | 11:17:
Ik heb de hoop dat er ooit 'iets' gaat gebeuren m.b.t. dit soort - ernstige! - kwesties al lang geleden opgegeven.
Ik weet niet wat ik erger vind, dàt dit soort schendingen van de trias politica plaatsvinden, dàt er gelogen wordt alsof het gedrukt staat, of... dat we in NL een bevolking / kiesvee hebben die het allemaal geen reedt interesseert, want hup weer vrolijk het vakje van de vvd (en consorten) roodkleuren, ken jou het schele!
Vanavond foetballuh op de televee, of Heel Holland Tukt!
(en dat voor een zogenaamd 'hoogopgeleide' bevolking. Eigenlijk verdient het niet beter)

EefjeWentelteefje | 30-08-19 | 12:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Valt me nog mee dat RTL dit in handen heeft gekregen. Gelukkig zijn we dus maar voor 95% een bananenrepubliek

wijnvlek | 30-08-19 | 11:12 | 3

Het is vrijgegeven...

Zit dus een tactiek achter....

neonreclame | 30-08-19 | 11:13

Zelfs dat niet, we zijn 100% een Bananenmonarchie..

Wijze uit het Oosten | 30-08-19 | 11:17

De vele weggelakte passages en de reden daarvoor zeggen dat het eerder 99% is:
"Welke punten Opstelten en zijn ambtenaren wilden bespreken is weggelakt omdat dat 'persoonlijke beleidsopvattingen' zouden zijn."
Joehoe, koekkoek, persoonlijke beleidsopvattingen, wut? Dus als Opstelten persoonlijk meent dat Geert W. een klootzak is die achter tralies moet dan mag hij dat in alle anonimiteit met de vervolgende macht bespreken en wij, het pleps, hoeven niet te weten waar hij het over wou gaan hebben.
Zo'n dictator ergens in Z-Amerika geeft dan gewoon een toespraak en zegt gewoon wat ie van plan is. Dit is eigenlijk erger, net doen alsof je een transparante democratie hebt maar als het erop aan komt blijken het tóch allemaal corrupte stiekeme dictators te zijn.
Maargoed, dat wisten we al natuurlijk.

elfenstein | 30-08-19 | 11:20

De VVD heeft het Wilders nooit vergeven dat hij voor zichzelf is begonnen. De vechtscheiding ettert door.

JTKDM | 30-08-19 | 11:11

Maar het echte gevaar komt natuurlijk van Baudet en FvD.

FasiscovanJole | 30-08-19 | 11:11 | 3

Dat heb je goed gezien.

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:15

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:15:
Nexit is inderdaad gevaarlijk. Op boreale onzin zit ik ook niet te wachten. Verder is die massamigratie, Islam, hak-op-de-tak klimaatbeleid en de hoge belastingdruk en papieren sector natuurlijk een veel groter gevaar dan een paar wappies die in de 19e eeuw zijn blijven hangen en daardoor hun kans op een beter Nederland hebben laten lopen.

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:47

Fout. het echte gevaar is de kiezer.

boccelullus | 30-08-19 | 12:54

Het is inderdaad maffia. Staatsmaffia. Dus nog erger...

squadra | 30-08-19 | 11:11

Maar wat vindt Peter R. De Vries hier van? Pas dan kan ik mijn standpunt bepalen natuurlijk.

FustViking | 30-08-19 | 11:10 | 1

Die staat al heel lang op de "onkostenvergoedingslijst" (vroeger noemde men dat loonlijst)

grindbak | 30-08-19 | 11:15

Meest waarschijnlijke effect hiervan... eh... eh... niets. Proces gaat gewoon verder, Wilders wordt gewoon veroordeeld. Iedereen tevreden. Iedereen weer gewoon "boer zoekt vrouw kijken".

jan-lul-de-behanger | 30-08-19 | 11:10

Soms komt de onderste steen wél boven. Jammer voor Markie.

threeheadedmonkey | 30-08-19 | 11:10

Ik stemde al jaren Partij tegen de Burger, bleek het gewoon toch de VVD te zijn!

RenHoek | 30-08-19 | 11:09

Wat een land. Zo'n dement geschift oud wijf dat haar paard Volkert noemt, een Opstelten die ....ach laat ook maar.

Compleet geschifte corrupte bende daar in Den Haag. Compleet corrupt, machtsgeil en baantjeshonger. Die Halbe gaf al het goede voorbeeld, gewoon een stagiaire neuken op de voorzittersstoel. Kan jou het rotten joh. Dat debiele plebs met hun grote bek, gewoon je zakken vullen met je criminele vriendjes.

RenHoek | 30-08-19 | 11:09

WEigenlijk is dit erger dan het "Wategate"schandaal destijds in de USA tegen president Nixon, die moest verdwijnen.

Moet Rutte dan eigenlijk ook niet afgezet worden en strafrechtelijk aangeklaagd worden ? De actie van die VVD-ers is crimineel en tegen de wet!

outdoor | 30-08-19 | 11:09 | 4

U bent blijkbaar vergeten dat u in een sattelietstaat van de dictatoriale EUSSR woont die spuugt op echte democratieen.

Lt-Kol Kilgore | 30-08-19 | 11:11

Alleen al om het leveren van goederen aan een terroristische organisatie en het daarmee bemoeien met een ander land, was al rede geweest. Nu dit nog, ik zou zeggen, zeker.

Muuke | 30-08-19 | 12:46

Dit is allemaal onder regie van rutte uitgevoerd, hij heeft het zelf gezegd over Wilders.

Jan70 | 30-08-19 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen


Vraag morgen is aan tien willekeurige kiezers wat ze van deze zaak vinden.
Ik durf te wedden dat negen het niet eens weten.

kwark001 | 30-08-19 | 11:08 | 3

Nou, het zal het grote openingsitem van het StaatsJournaal worden en in elke krant op de voorpagina verschijnen.
*kuch*

2voor12 | 30-08-19 | 11:10

Het enige wat men erover weet is dat wilders een racist is die heeft gevraagd of alle marokkanen op de trein moesten. Met dank aan het 8 uur journaal.

elfenstein | 30-08-19 | 11:10

@elfenstein | 30-08-19 | 11:10: Maar ja vooral in Amsterdam willen ze van dit ras meer, meer, meer, die roven en schieten beter

Jan70 | 30-08-19 | 14:26

Komt er dan ook een ministerie van Verkeer(d) en (Onder)waterstaat die de Randstad laat vollopen

Ron van Zon3948 | 30-08-19 | 11:08

Dit gaat helemaal niets uithalen. Met terugwerkende kracht gaat Opstelsten in verre staat van dementie verklaard worden waardoor hij niet bij zijn volle verstand heeft gehandeld. Dat valt het ministerie niet te verwijten.

Leptob | 30-08-19 | 11:07 | 1

Maar dan hoeven ze er toch ook niet over te liegen.

Kaas de Vies | 30-08-19 | 11:11

Heb nog niet één mens met een protestbord bij de rechtbank gezien.

CalamityJane | 30-08-19 | 11:07 | 7

@Goofje | 30-08-19 | 11:17: Na de laatste breek op GS over deze zaak ging de geplande zitting normaal door. Niemand gezien. Misschien zijn er te weinig deplorabelen, aangevuld met karaktervollen, in Nederland. In het Amerika van Trump gaat dat veel en veel beter.
Groet van een PVV-er.

CalamityJane | 30-08-19 | 11:27

@CalamityJane | 30-08-19 | 11:27: Zoals ik al schreef, ben er diverse keren geweest dus nu mag een ander dat overnemen. Toen Wilders opriep om naar de Koekamp te komen was ik daar ook, samen met ongeveer 3.000 anderen uit het hele(!) land. Dat hadden er minimaal 10x zoveel moeten zijn. Nee echt hoor, ben bijna 75 dus ik vind het wel goed zo.
Groet van een PVV-stemmer van het 1e uur.

Goofje | 30-08-19 | 11:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien laat men het kabinet nu juist wél klappen in de hoop dat de schade dan nog meevalt. FvD zit ff in een dalletje, PVV blijft toch wel gelijk in zetels en kan uitgesloten worden en over twee jaar is de situatie wellicht veel minder gunstig voor het kartel.
Men gokt er misschien wel op dat nu beter is dan later maar 1 ding is wel zeker:
Ze gaan hoe dan ook op hun bek. Als dit weggefrommeld wordt en iedereen blijft zitten komt de afstraffing later en veel harder. Het gelieg en bedrieg komt steeds meer aan het oppervlak en ergens barst het vaasje een keer.
We gaan zien hoe dit uitspeelt, in ieder geval kan ik me nu al verheugen op de teksten van Geert W. wetende hoe lekker die kan ranten.
*twee tray bier en een hanos-grootverpakking nootjes klaarzet*

elfenstein | 30-08-19 | 11:07

Zelfs de DDR was nog meer democratisch dan deze bananenrepubliek.

RenHoek | 30-08-19 | 11:07

Goh.. je verwacht het niet hé,,

Aussie_dude | 30-08-19 | 11:06

Opstelten is seniel, die weet niets meer.

kwark001 | 30-08-19 | 11:06 | 5

Premier blijft eindverantwoordelijk. Dus die lult zich er nu niet onderuit.

Gomezlopez | 30-08-19 | 11:23

Een van de vele verwarde mannen.

watmagjenogwel | 30-08-19 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier past nog slechts strafrechtelijke vervolging.

RenHoek | 30-08-19 | 11:05

Als dat waar is, dan moet Opstelten zijn verantwoordelijkheid nemen en meteen opstappen!

Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:05 | 3

Ja.

Hahahaha!

Kaas de Vies | 30-08-19 | 11:05

*instappen.

Peter_la_Selie | 30-08-19 | 11:05

Collusion in de Polder. Well my, my, my

Elzenkoning | 30-08-19 | 11:04

LIjkt mij zeer geschikt voor kritische Kamervragen aan vooral de Premier... die kan niet roepen dat hij van niks wist.

Keyboardspeler | 30-08-19 | 11:04 | 3

Zoals alles wat Rutte heeft gedaan, zal ook dit wel weer van hem afglijden."Ik heb daar geen actieve herinnering van" en zo.

zwartzondersuiker | 30-08-19 | 11:06

En dan? Het partijkartel sluit de gelederen want Wilders. Elke motie van afkeuring en dergelijke zal roemloos eindigen.

2voor12 | 30-08-19 | 11:06

Kan rutte ook niet hij wist er alles van.

Jan70 | 30-08-19 | 14:30

Aha, een heuse samenzwering! Met crimefighter Opstelten in de hoofdrol.

de visser | 30-08-19 | 11:04

Kabinet zal snel gaan vallen, FvD zit lichtelijk in een daling, verkiezingen... Snel!

Oetiohnegentechnik | 30-08-19 | 11:03 | 1

Denk ik dus ook. Knipoog naar je nick trouwens, Öetzi's zijn top!

elfenstein | 30-08-19 | 11:12

Wat 'n teringbende is het in dit land geworden

Ron van Zon3948 | 30-08-19 | 11:02

het kartel vindt dit een juist moment om de boel te ploffen; FVD rolt over straat en lijdt verlies in de polls

oplooprem | 30-08-19 | 11:02 | 2

Dat, precies dat. Mijn betoog ook. Een opportuun moment.

elfenstein | 30-08-19 | 11:09

PVV zal door dit bedrog dat wel weer goedmaken.

2voor12 | 30-08-19 | 11:13

Power!

RickTheDick | 30-08-19 | 11:02

A.s. dinsdag moet Wilders weer naar de rechtbank dus kan mr. Knoops met dit bericht de vloer aanvegen met het O.M. Mooi man!

Goofje | 30-08-19 | 11:01 | 3

Te mooi om waar te zijn.

watmagjenogwel | 30-08-19 | 11:32

Dinsdag dus. Geert, wees voorzichtig.

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:44

Dacht ome Geert de vorige keer ook al.D66 trok zich er niks van aan en gingen gewoon verder met hun kafka proces.

komtdatschot | 30-08-19 | 11:50

Valt dit niet onder de conclusie 'water is nat'?
Hopelijk gelooft niemand dat dit op enigerlei wijze nadelige gevolgen gaat hebben voor Opstelten en consorten? Want zelfs al zou iemand het voor elkaar krijgen dat er een rechtszaak komt, dan zorgt de '"""""onafhankelijke"""" rechtsspraak wel voor vrijspraak.

Pyrolobus | 30-08-19 | 11:00 | 5

@kwark001 | 30-08-19 | 11:03: O.k, maar het zal mij niets verbazen wanneer mr. Knoops dit gegeven a.s. dinsdag te gelde maakt.

Goofje | 30-08-19 | 11:05

@Goofje | 30-08-19 | 11:05: Daar hoeft dan geen nieuw proces - tegen Opstelten opgetuigd te worden maar het valt gewoon onder het huidige proces tegen Wilders. Knoops kan Opstelten als getuige oproepen. Dit komt echt op een mooi moment, mr. Knoops zal het dit weekend wel druk hebben.....

Goofje | 30-08-19 | 11:08

Opstelten is half dementerend volgens mij. Een paar weken terug nog in het openbaar verschenen, die man weet echt niet meer waar hij is en wat hij zegt. Die kun je in alle redelijkheid niet meer ter verantwoording roepen.

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
late_kapitalist | 30-08-19 | 10:59 | 1

Nu begrijp ik waarom Hugo de Jonge een samenwerkming met FvD alvast uitsluit, tijd voor nieuwe verkiezingen!

KeenStijl | 30-08-19 | 10:59 | 1

En waarom gisteren naar buiten is gekomen dat justitie niets met doodsbedreigingen tegen wilders heeft gedaan. Even de lijntjes gelijk trekken met het bericht over Ivo, dat vandaag zou gaan lekken. Tuigh dat het is.

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:28

Blijkbaar is besloten dit kabinet te laten vallen. En dat wist die CDA knakker van het vorige topic al, vandaar dat hij nu al campagne voert.

Kaas de Vies | 30-08-19 | 10:59 | 9

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:30:
Is slechts een schakel in de keten der vraagtekens en toevalligheden. Daarnaast is er nog een foute beveiliger geweest. Wat vindt u bijvoorbeeld van het feit om niets met de gemiddeld 100 bedreigingen aan het adres van Wilders te doen? Uiteindelijk is er namelijk wel een gek die zijn idee doorzet ( gaat me in deze niet perse om Geert overigens, ook die idioten die Sylvana en Kuzu dood willen mogen wat mij betreft even een poosje in een staatshotel hun zonden overdenken ).

Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:42

@Kuifje-in-de-EU | 30-08-19 | 11:21:
Ik heb al meer gezegd, zo nu en dan geeft u logische, doordachte en onbevooroordeelde commentaren.
Er is nog hoop voor u.
Voor Brabbelbeer, die bij dit soort items zich nooit laat horen niet.

Roadblock | 30-08-19 | 13:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Goh dat heb ik totaal niet zien aankomen. Echt hoor, hoe kan je je als kamerlid/politicus gewoon maar klakkeloos die leugens aan blijven nemen en slikken als zoete koek?

B.agger | 30-08-19 | 10:59

De vraag is; wie trekt zijn jas aan en vertrekt.
Ik wed; niemand.

rechtsdwalendeautist | 30-08-19 | 10:59 | 1

Wel hoor. Er moet iemand boeten. Deze keer wordt dat de beheerder van de bezemkast.

Nivelleermarionet | 30-08-19 | 11:11

Wisten we toch al, fijne kabinetten hebben we in Nederland, echt iets om te kiezen, je stem uitbrengen, en dan mensen krijgen die niet op de lijst staan.

gato | 30-08-19 | 10:58 | 2

En waar je nog nooit, nimmer van gehoord hebt.

kwark001 | 30-08-19 | 10:59

Nee maar dan Boris met zijn Brexit.... zo fout. Huichelaars....

Pedronegro | 30-08-19 | 11:02

Zolang die Oranjes op de troon zitten en hun tentakels diep in de bestuurslagen hebben gestoken is en blijft Nederland een bananenkoninkrijk

kapotte_stofzuiger | 30-08-19 | 10:57

Jemig, even naar mijn onderkaak zoeken hoor.

Frits Spanbergen | 30-08-19 | 10:57 | 3

Die ligt MET kunstgebit in het glas op het nachtkastje.

CalamityJane | 30-08-19 | 11:10

Krrrrrakkkk....

the namster | 30-08-19 | 11:12

@the namster | 30-08-19 | 11:12: Whahaha !

Wijze uit het Oosten | 30-08-19 | 11:47

Bananenmonarchie en narcostaat. Hoe diep kan je zinken als "gidsland". Zo nu eerst even kijken of een stel wilde illegale negers mijn bedrijfspand niet hebben overgenomen....

Pedronegro | 30-08-19 | 10:57 | 2

Opletten dat 'we are here' de panden van de koninkijke cocainefabrieken niet bezet. Dat is namelijk cultureel erfgoed.

Dezenaamhier | 30-08-19 | 11:59

Gidsland, ja voor Colombia of Suriname, die kunnen nog wat van ons leren!! Hoe corrupt je kan zijn of hoe je je drugseconomie rendabeler kan maken .

J-van-de-Bontekoe | 30-08-19 | 12:29

Heel goed, maar er zal wel niets mee gebeuren. Ik heb geen vertrouwen meer in de NL rechtsstaat.

Nuchternederland | 30-08-19 | 10:57 | 2

Eens, maar eens afwachten wat Geert-Jan Knoops ermee kan.

demaup | 30-08-19 | 11:03

HElaas ja, ik zie ook hierom geen enkele reden voor die schoften in onze “regering”, en nee, ik neem die term niet terug, om zelf consequenties te trekken. Blijven gewoon zitten, de staatspropaganda gaat hier over zwijgen en er zal geen revolutie, oproer of wat dan ook volgen in dit land. Begin er echt de kots van te krijgen. En maar wijzen met die deug- en fatsoensvingertjes. Walgelijk, de onverholen corruptie en het onvermogen wat hier wordt ten toon gespreid.

J-van-de-Bontekoe | 30-08-19 | 12:26

Hij zet wel de boel Opstelten.

Kaas de Vies | 30-08-19 | 10:57 | 4

@Kaas de Vies | 30-08-19 | 11:05:
Nou...….vooruit dan !

demaup | 30-08-19 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig mag je nog wel geheel ongestraft Wilders bedreigen.
Alleen Wilders hoor, niet Rutte of enig andere politicus.

2voor12 | 30-08-19 | 10:56 | 1

En Baudet natuurlijk, die mag je ook ongestraft bedreigen want die zijn fout en dus minder gelijk voor de wet.

Jan Slot | 30-08-19 | 11:51

Kabinet blijft lekker zitten, zou me niet eens verbazen.

Maak mij Kolonel.
Slechter wordt het niet, wel humoristischer.

Kaas de Vies | 30-08-19 | 10:55 | 11

@Graaisnaaiert | 30-08-19 | 11:22:
Dat zou nog het beste voor z'n gemoedsrust zijn.
Het blijft voor hem vechten tegen de bierkaai.

watmagjenogwel | 30-08-19 | 11:27
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken