Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

COLUMN - Inkakken en bijnakken in Amsterdam

SpoedNik (bekend van de term 'boerkahoeren') roert zich weer - ditmaal over the Coke Capital of the Country. Voor om te lezen terwijl je """pizza""" bestelt:

Links: Femke Halsema. Rechts: Lieve stad

Inkakken en bijnakken in Amsterdam

In de Slopera zijn ze zich helemaal een soyahoedje geschrokken vanwege het uitgelekte rapport: ‘De achterkant van Amsterdam’, het nieuwe Medellín aan de Amstel. Dit rapport brengt in kaart dat de lieve stad compleet in de greep is van de drugsmaffia. Terwijl er in Mokum voor 75 miljoen per jaar hele Magere neusbruggen worden weggesnoven, pleit wethouder Laurens Ivens voor een ‘eiwittransitie’. Oftewel een dieet van noten, peulvruchten, groente, fruit en het minderen van dierlijke producten voor de Mokummers. Dit zou goed zijn voor vermindering van CO2 en de gezondheid van Amsterdam. Zo een geniaal voorstel kun je volgens mij niet bedenken zonder een dikke jonkoe in je toeter, of zuigend aan een ballon met lachgas. 

De eerste reactie van Meesteres Halsema was dat ze op de hoogte was van de problematiek maar het rapport tóch ‘behoorlijk indringend’ vindt nu ze de bevindingen zo achter elkaar ziet staan. Potverdriewarmtepompjes nog aan toe, harde feiten houden ze niet zo van in de open inrichting op het Waterlooplein. Femke was immers zelf in haar studententijd ook niet vies van een snuffeltje of een baap in haar geaffecteerde aardappelstrotje. In een interview met studentenzender Campus TV gaf ze eerlijk toe: “Het is lekker en gevaarlijk, met coke heb je het gevoel dat je ontzettend intelligent bent.” Ik heb eerder het gevoel dat ze in die trip is blijven hangen en nog steeds het gevoel heeft ontzettend intelligent te zijn, gezien haar wanbeleid in de hoofdstad van Nederland.

De circustent in de narcostad houdt zich liever bezig met genderneutraal plassen, bordjes in de grachten plaatsen met een mannetje in een sloepje met een vingertje voor zijn mond en ondernemers wegpesten die kibbeling verkopen.Terwijl de stad groeit, daalt de Eenheid Amsterdam al jaren en wordt een motie voor méér politie op straat door de gemeenteraad verworpen. Een kwart van het onroerend goed in Amsterdam wordt handje, contantje betaald op kantoor bij de advocaat, kinderen van acht jaar worden op de uitkijk gezet en bontkraagjes op scooters bezorgen de coke sneller dan een pizza. Waar de onderwereld vroeger het liefst low-profile wilde blijven, rijden twintigers nu rond in auto’s van 450k met vuilniszakken vol cash in de achterbak. Vrienden van Lil’Kleine gooien bij van Dam in de Cornelis Schuyt hun nieuwe aangeschafte Rolexen op tafel of het pepermuntjes zijn en bestellen in de VIP-tenten de flessen Dom Perignon als chocomelletjes.


Femke's cokebekentenis

Gelukkig komt Femke weer met een harde maatregel en moeten winkeliers ongebruikelijke transacties melden als ze contante betalingen krijgen van meer dan 10.000 euro. “Alleen samen kunnen wij waarborgen dat Amsterdam een vrije stad is en blijft: een weerbare stad.” Je wordt toch kotsmisselijk van dat dwaze gebrabbel, met d’r weerbare stad. Verantwoording bij de winkeliers neerleggen getuigt niet van bestuurskracht maar van slapjanusgedrag en het probleem niet bij de kern aanpakken. Volgens Femke zit drugs niet in het Amsterdams DNA terwijl analyses van het rioolwater toch iets heel anders aantoont. Van de restanten van de xtc in het Mokums rioolwater kun je nog een paar duizend man een paar dagen los laten gaan tijdens het ADE. ‘Inkakken is bijnakken’ is het motto: Wie moe wordt, neemt nog een snuif, een spuit of een pretpil om wakker te blijven. 

Maar Femke slapjanust rustig verder en gooit er nog een jij-bak in richting Brabant, brabbelt dat gebruikers indringender gewezen moeten worden op de sociale gevolgen aangezien jongens uit kwetsbare wijken zo onderuit gaan. Neuzelt nog iets over een bloemetjesgordijn, neppistooltjes, warmtepomp in je onderbroek, eiwittransities, ‘I am Femke’ letters in haar achtertuin, vaarlessen van haar zoon, de quinoa-kroketten in de kantine van de Stopera en verplichte oordopjes op pleziervaarten.Maar wederom niets over handhaven, optreden, aanpakken, vervolgen, vastzetten en afstraffen. Krijg de indruk dat iedereen, buiten de Amsterdamse drugsmaffia, het wel een beetje gehad heeft met het circusgezelschap in de Stopera. Hoorde in de wandelgangen zelfs vertellen dat de Escobarretjes van Amsterdam als dank voor de prettige samenwerking er wekelijks bloemen laten bezorgen. En ze ook wel eens met hun goudkleurige Phantom Convertible of matzwarte G-Klasse AMG onder het kantoorraam van Femke stoppen, heel hard toeteren en wanneer Femke voor het raam verschijnt ze hun Armani broek naar beneden trekken en weer hard lachend wegscheuren.

Maar gelukkig is Femke de grip niet kwijt op de lieve stad, gelukkig niet.

@SpoedNik76
Met permissie overgenomen van haar eigen blog

Social

Reaguursels

Inloggen

Gewoon legaliseren die hele drugshap. Wat een kansen die je pakken kunt. Te beginnen bij het riool. Filter alle eerste levensbehoeften van de gemiddelde Amsterdammer er uit en breng het weer terug op de markt. Wat een win win win resultaten dat oplevert zeg. De kansen liggen niet op maar onder de straat.

ronin1962 | 01-09-19 | 13:10

Je bent en blijft natuurlijk gewoon een enorme loser als je drugs gebruikt.
Coke verstopt geweest in het rectum, XTC gemaakt van onduidelijke chemicaliën in Braboland, weet geteeld met enorm veel gebruik van peticiden, kunstmesten en heuull veulll warmte lampen (CO2 mensen!) gepaard gaande aan heftige criminaliteit. Maar gebruik rustig verder:
Maakt wel weer ruimte in dit volle land; toename van longkanker (weet), hartinfarcten en / hersenbloedingen (coke), hoge bloeddruk, seretonine tekorten in het brein met grote kans op Alzheimer. Onder andere.
En even geen opmerkingen over alcohol ¨dat dit legale drugs zijn¨, dat klopt ook.

Jan Lange3373 | 01-09-19 | 10:41 | 1

Weet dan dat men of "weed" schrijft, of "wiet", al naar gelang voorkeur voor Engels of Nederlands... Zo, dat weet u dan ook weer!

Rhenium | 01-09-19 | 11:56

Rechts EN links wil gewoon drugs. Er is niemand die dat spul echt af wil. Links pleit misschien wat harder voor legalisatie maar dat is ook het enige verschil.

redanx | 01-09-19 | 10:11

Achterlijk, hypocriet en vooral naïef zijn ze. Ooit bevriend geweest met een stel wat steeds meer de linkse politiek ging waarderen. In de loop van jaren zag je die mensen transformeren. Echt niet normaal hoe links gedachtengoed iemand kan veranderen. Ze lopen allemaal achter elkaar aan, vragen zich vooral niet af klopt dit wel of, en dat heb ik de man wel eens gevraagd, wat zou je-mijn vader hier nu van vinden? Ook echt agressief reageren op een weerwoord. Immigratie, milieu, zwarte piet, hunnie hebben altijd gelijk. Op een gegeven moment was er niet meer mee om te gaan en hebben we de vriendschap of wat er van over was verbroken.

Misterspok | 01-09-19 | 07:03 | 3

Het klinkt als een concept van elk willekeurig hechte club , t, is net een religie

ewout56593235 | 01-09-19 | 07:42

Ik heb zo'n linkse zus, getrouwd met een bruine vent, twee mokkababies en maar roepen dat die turk gelijk had dat hij die agent in rotterdam tegen zijn smoel sloeg, het moet toch kunnen dat ze toeterend door rotterdam rijden. Ik hoef haar voorlopig niet meer te zien

brie-de-penis | 01-09-19 | 11:09

Hoezo Groenlinks en Halsema? Ik denk dat terrorist Duyvendak meer te vertellen heeft dan Femke hoor.

RaRa is aan de macht in Amsterdam. Uiteindelijk hebben de krakers decennia later toch de macht in de hoofdstad gewonnen.

Aanschouw het beleid van werkschuw tuig en terroristen.

Lief hè krakers?

maakjepunt | 01-09-19 | 04:08

Respect voor Femke , er zijn zoveel wél leuke steden

ewout56593235 | 31-08-19 | 21:58

Tja als ze al moeite heeft met het handhaven van de gezichtsbedekking wet, dan al helemaal als het om enge gevaarlijke drugs criminelen gaat.
Tjonge jonge wat schaam ik me voor die stad.. waarom we moeten het de Hoofdstad van Nederland noemen.. mooi voorbeeld zeg.

Rene046 | 31-08-19 | 21:39 | 1

Ik denk dat ze geen moeite heeft hoor. Het is RaRa beleid. Krakers (met terrorist Duyvendak) aan de macht. Krakers gebruikten toch meestal de A van Anarchie?

Ik snap de reacties niet alsof Groenlinks en/of Halsema zwak zou zijn... volgens mij is dit gewoon het gewenste beleid vanuit de RaRa partijtop.

maakjepunt | 01-09-19 | 04:13
-weggejorist-
nokkenaskettingklem | 31-08-19 | 21:13

Prima verhaal @SpoedNik76 en zeer herkenbaar.

Basil Fawlty | 31-08-19 | 21:09

Gisteren nog op het Leidseplein zeker 25 lachgasverkopers.
Halsema vindt dat blijkbaar helemaal oké.

Carmelita | 31-08-19 | 20:35 | 2

Ik zat vorige week te babbelen met een barkeeper daar (bar Americain) en die hebben er een bloedhekel aan, waarop ik zei: "Maar ze parkeren overdag die bakfietsen toch buiten de daarvoor aangegeven vakken en dan kun je ze toch weg laten halen?"
Waarop hij zei (met amsterdams accent): "Al geprobeerd mijnheer maar 1 fiets staat correct en is vastgemaakt met een slot binnen het vak en rest is daar dan aan vastgemaakt. Maw van die sloten die ze ook gebruiken voor terrasstoelen en tafels en dan mogen ze die andere fietsen niet weghalen want het originele slot is dus binnen het vak. Te bizar voor woorden.

Basil Fawlty | 31-08-19 | 21:46

@Basil Fawlty | 31-08-19 | 21:46: Het is RaRa beleid. Krakers (met terrorist Duyvendak) aan de macht. Niets meer en niets minder. Provocatie.

maakjepunt | 01-09-19 | 04:34

“Het is lekker en gevaarlijk, met coke heb je het gevoel dat je ontzettend intelligent bent.”
Ik heb sterk de idee dat de gevoelsintelligentie van coke gebruikers sterk wordt overschat.

ArieR68 | 31-08-19 | 19:44
-weggejorist-
jdb1979 | 31-08-19 | 19:25

Heb 14 jaar in Amsterdam gewoond.... in oost,west,centrum.. bijna overal.... mooie tijd... begin van de Roxy, It... vriendinnetje die woonde in de reguliersdwarsstraat... happy times.. totdat ik verhuisde naar de Sloterplas buurt.. toenmalige vriendin kon toen al niet normaal over straat lopen zonder na geroepen te worden door 12-14 jarige marokkaanse turfjes.. s avonds was al no go area voor haar.. zelfs als ik met haar mee liep... heb daar discussie over gehad met amsterdamse vriendin van mij... maar ik was racist etc.. xenofoob bestond destijds denk ik nog niet want anders had ze me dat waarschijnlijk ook verweten.. toen was mij al duidelijk dat amsterdam in veel buurten was over genomen door mensen met een andere mores... nu heeft inmiddels de helft van de populatie een migratie achtergrond... lees moslim... en nog steeds wordt er gepraat over amsterdam alsof het een authentieke nederlandse stad is.. problemen in andere wereldsteden zijn groter maar het is mi een kwestie van tijd dat mensen beseffen dat amsterdam niet meer de hoofdstad van nederland is... maar een voorbode wat andere steden te wachten staat.. ieder mens heeft het recht om ergens te wonen... maar als je als natie,overheid zo weinig doet om je burgers te beschermen tegen een cultuur die zo indruist tegen wat hier ooit is op gebouwd dan is de overheid pervers of zijn de burgers ziende blind...

enjroe | 31-08-19 | 18:57

Ze doen net alsof de drugsmaffia "ineens" in Amsterdam t voor het zeggen heeft gekregen. Niets is minder waar! Niemand hoor je er over maar 20 jaar geleden maakte de commissie Van Traa in haar parlementair onderzoek al bekend:
"De commissie-Van Traa was koud bekomen van de schrik, veroorzaakt door de analyse die professor Fijnaut gaf van de Nederlandse misdaadstructuur, toen Frank Bovenkerk zich aandiende en in zijn verhoor sprak van ‘enkele tientallen procenten’ van de Amsterdamse Turkse mannen die op enigerlei wijze betrokken zou zijn bij de handel in drugs. Van alle heroïne die in Nederland onderschept wordt, is 85 procent van Turkse afkomst, vertelde Bovenkerk. De Amsterdamse dienders hadden er ‘zo langzamerhand schoon genoeg van om steeds maar Turkenzaken te draaien’, verklaarde Bovenkerk in onvervalst politiejargon"
www.groene.nl/artikel/turkse-zaken

matrixbluepill | 31-08-19 | 18:42 | 1

Dat werpt weer een iets ander licht op de zaak. Gelukkig zit de VVD al jaren op het Justitie en komt het dus helemaal goed. Het lijkt me een mooi item voor GS om weer wat meer met de onderzoeksjournalistiek bezig te gaan in plaats van de dagelijkse twatter-diarree der politiek correcten.

Frau Merkel | 31-08-19 | 23:25

Met legalisering van alle drugs (zowel productie als verkoop) Bespaar je op recherche, gevangenis, rechtsgang, reclassering, terwijl over het verdiende geld belasting binnen komt. Miljarden. Het haalt meedogenloze gangsters wind uit de zeilen. Aangezien diverse overheden al decennia de zogenaamde war on drugs verliezen, omdat het budget van de tegenstander altijd vele malen hoger is, is een echt andere aanpak onze enige hoop.

etwaboy | 31-08-19 | 18:22 | 7

@ParadiseLost | 31-08-19 | 19:22: Je argument houdt geen stand. Moord benadeeld en ander, drugsgebruik benadeeld hooguit jezelf. Bovendien is bij legaliseren recreatief gebruik te monitoren, waardoor de probleemgevallen vroegtijdig hulp geboden kan worden. Verslaving echter is een probleem in de psyche van de patiënt, niet het gevolg van een middel en sich. Je kan verslaafd raken aan alles dat lekker is, maar de meeste mensen raken nooit verslaafd aan tal van lekkernijen. Het belangrijkste argument voor legalisatie is, dat een ieder die het zou willen doen, het nu ook al doet. Je kunt je niet ontdoen van vrije keuzes van mensen middels een verbod. Het gebeurt al volop, zie de bestaande miljarden industrie. Echter financiert het nu de onderwereld, wat zoals we lezen een onhoudbaar probleem lijkt te worden. Daarnaast is de zuiverheid van de middelen vaak de oorzaak van medische problemen en overdosis. Gereguleerde productie maakt ook daar een eind aan. Om een voorbeeld te geven. Momenteel worden 'twee gebruikerseenheden' XTC gedoogd door politie wanneer iemand dat bij zich draagt. Deze grens heeft er toe geleid dat pillen meer en meer MDMA zijn gaan bevatten. De facto zitten er nu 3 pillen in één eenheid, zodat je een leuke voorraad ongestraft kan mee nemen zonder dealer te worden aangemerkt. Probleem is dat het toedienen van de juiste dosering daardoor risicovol wordt, met overdosering tot gevolg. Ander voorbeeld, een gram pure cocaïne kost ongeveer €0,80ct om te produceren maar kost in zeer verdunde 'versneden' vorm zomaar €50 op straat. De rommel waarmee versneden wordt levert tal van problemen en risico's en meer dan 99% van het betaalde geld sponsort direct de georganiseerde misdaad. Denk u eens in hoeveel accijnzen er geheven kunnen worden op zuivere overheids cocaïne. Het bespaart politie en justitie bovendien bakken met geld aan opsporing en vervolging. Het beperkt milieu schade, het beperkt vrouwenhandel, het biedt budget voor psychische ondersteuning van verslaafden. Het enige nadeel is dat buurlanden die nog wel restricties hebben legalisering niet in dank af zullen nemen.

Joostmochtnietsweten | 01-09-19 | 07:14

@Nemo_Tenetur | 31-08-19 | 20:42: Slaap lekker. Dat fabeltje “het is niet erger dan alcohol en sigaretten” is allang doorgeprikt. 8000 jaar lang kon de mens nog niet puur cocaïne uit de cocaplant halen of alle soort spul synthetisch herstellen dat niet eens in de natuur bestaat.

redanx | 01-09-19 | 10:16

@Joostmochtnietsweten | 01-09-19 | 07:14: Gelul: ¨Moord benadeeld een ander, drugsgebruik benadeeld hooguit jezelf¨. Miljoenen aan maatschappelijke kosten door criminaliteit, geweld door geflipte gebruikers, gezondheidsschade, verkeersdoden/gewonden, geweld in en rond het gezin, werkeloosheid en verslavingsproblematiek zijn maar enkele kenmerken van drugsgebruik die onze HELE samenleving raken. Drugs gebruiken is voor watjes en losertjes.

Jan Lange3373 | 01-09-19 | 10:46
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 31-08-19 | 17:11

Denk dat Femke weinig blaam treft. Zolang de pliesie daar liever studentjes in elkaar rost, kunnen die coke mocro's rustig hun gang blijven gaan. En zeg nou eerlijk, wie wil er niet in een auto rijden van een 450k?

Tishetnetnie | 31-08-19 | 16:02 | 4

450K. zou ik direct geheel in BTC pompen.
Gegarandeerd dat dat nog eens een paar keer over de kop gaat.

NiCeY | 31-08-19 | 16:32

Of in een vet oude diesel je kinderen naar een blanke school brengen, zonder resultaat, zoals laatst bleek, wie wil er nou niet in een vette mercedes diesel rijden en anderen altijd de maat nemen.

Theo-Pim-Riv | 31-08-19 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Gratis bier,jep

rein9576 | 31-08-19 | 15:58

Denk Halalsema nu echt dat als ik ondernemer een klantje ga melden die > 10K in contanten wil uitgeven? Ze moet het juist toejuichen dat er nog detaillisten zijn in de binnenstad. Kunnen we dan afspreken dat we voor iedere subsidie naar een halalfeestje het volk mag kiezen en niet het gepeupel op het pluche van de Stopera.

gummetjes | 31-08-19 | 15:23 | 1

Ja de prikkel werkt averechts. De ondernemer wil verkopen, dat dient immers zijn belang. Dus dan komt het weer aan op het handhaven van ondernemers die hun meldplicht niet nakomen. Die moet je dan gaan beboeten en dat voelt in een aan drugsmaffia verloren stad toch behoorlijk oneerlijk. Bovendien heeft Femke geen tijd om te handhaven zoals men weet.

Joostmochtnietsweten | 01-09-19 | 07:19

piloot47 | 31-08-19 | 14:50
Zou het zo simpel zijn?
Maar dan nog, niemand van de aloude parvenu klinkt toch ook zo?
Daarbij, ze is er al uit en te na op gewezen dat het als kaakklem klinkt en niet om aan te horen is.
Mij stoort het mateloos. En mij niet alleen.
Algemeen bekend: dat doet af aan de inhoud, dat waar het om gaat.

Nou vind ik dat ook ruk-kudt-fuck-shit (gelijk Spoednik76) en dus extra zo, omdat je die verbale handicap eerst voor lief moet nemen.

Kudtkip | 31-08-19 | 15:00

Tja, en dan zijn de winkeliers ook niet altijd even alert, was net bij de Aldi in de gaapstraat en daar wilde zo een type zijn rolletje pepermunt met een briefje van 10.000 euro betalen. Voor hij zijn wisselgeld terug zou krijgen heb ik de chef nog maar op de boodschap van halsdinges gewezen.

jan huppeldepup | 31-08-19 | 14:54 | 1

Waarom zouden ze alert zijn? Als ze weigeren te wisselen wordt de winkel door een knokploeg verbouwd. Dan kies je toch voor het minste kwaad?

Synecdoche | 31-08-19 | 15:11

Afgaande op dat vimeo-clipje, waar, wanneer en hoe heeft Femke die bizarre kaakkramp opgelopen?
Die permanente klem waardoor ze klinkt als iemand met spraakpijn die toch het nodige wil zeggen.

In dat clipje valt het nog wel mee, hoort het zowaar ontspannen aan.
En verder, waarom doet ze niks aan die manier van praten?
Diversiteit allemaal leuk een aardig, maar hier is toch iets mis mee?

Ja ho, wel inhoudelijk blijven Kippie, en niet zo jij-bakken.
Nou, ik ben van mening dat haar wijze van verkrampt spreken wel degelijk verweven is met de aard van de inhoud waarover ze het heeft. Dat wil zeggen, de inhoud die ze zelf verkozen heeft óm het over te hebben - alles in het publieke domein.

Laat ik het zo stellen. Als ze, zoals dit clipje prijsgeeft, in de horeca was blijven werken, had ze logopedisch haar vrije speekmimiek behouden.
De vraag stellen is ze beantwoorden (gekomen door de politiek hè), maar dat is te makkelijk - dan zou iedere politicus een vorm van kaakkramp ten leste geven.

Dus, hoe zit dit?

Kudtkip | 31-08-19 | 14:47 | 6

Mogelijk komt dat omdat ze in de media haar "ware gezicht" niet wil en kan laten zien. Dit veroorzaakt een zekere mate van verkramping in de spieren en dat zie je bij la kaakklem.

Gravin v Kippenbouth | 31-08-19 | 15:23

@skoftig | 31-08-19 | 15:13: niets aan de hand met haar zoon, een paar messen, verkeerde vrienden, een soort vuurwapen en een maand in de doofpot, niks aan de hand en van die zoon gaan we vast meer horen in zijn toekomst.

Theo-Pim-Riv | 31-08-19 | 17:16

Dat spreken met de kaken op elkaar klinkt mij altijd als ingehouden frustratie. Naar binnen gerichtte woedde geinternaliseerd tot haar Persona. Het laat zien dat ze haar ware zelf niet bloot geeft. Ze heeft een masker op gezet en die constante spanning is er om de werkelijkheid te verdrukken.

Joostmochtnietsweten | 01-09-19 | 07:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik las vannacht hier over de oud burgemeester van New York Giuliani. Fantastische man. Die gekozen was (jaja D66 prutsers) en de stad schoonmaakte. New York heeft echter thans een (linkse) democraat, de Blasio en in Londen, Sadiq Khan. Beiden slappe idioten maar geliefd door snowflakes en millennials. Maar die steden zijn inmiddels verrot. In londen wordt iedere week iemand neergestoken. In New York schietpartijen (bekijk de NY post online en iedere dag is het bingo). Zelfde als in Amsterdam.
Echter, ik heb itt New York en Londen nooit kunnen stemmen. Zij is een ultra linkse 3e rangs domme regent die op handen wordt gedragen en wordt gebruikt door de die ultra enge Lenin lookalike ransbak Groot Wassink.

Basil Fawlty | 31-08-19 | 14:44 | 5

@Berbaar | 31-08-19 | 15:09:
Doe niet zo denigrerend. Ik denk dat hij het zakelijk beter doet dan jij. Bovendien geeft hij hier regelmatig interessante informatie. Van jou lees ik vooral hoe je een kopje koffie drinkt aan het Zwarte Pad. Of in de Scheveningse haven. Met een gebakje maar liefst.

arie-hoax | 31-08-19 | 15:29

Fantastische man? Giuliani's harteloze gedrag als US attorney heeft - indirect - de September 11 attacks veroorzaakt. Dat weet ik uit eigen informatie, niet vanuit plot denken.

isitsoornot | 31-08-19 | 15:55

@isitsoornot | 31-08-19 | 15:55: Is is is Giuliani's in Uw is visie indirect de oorzaak van die moslimterrorist aanslag op de USA en indirect verantwoordelijk voor duizenden kapotdeaudopbeblazen onschuldige slachtoffers en dus is Giuliani indirect verantwoordelijk voor de oorlog met die vijfde colone extremisten?
Dat weet U uit eigen informatie?
Wat gebruikt of snuift U? (ik vraag dit voor een vriend)

Theo-Pim-Riv | 31-08-19 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je kijkt na wat er net na de oorlog burgemeester is geweest in Amsterdam
en de partijen die ze aanhangen, dan begrijp je niet dat het nog 50 jaar heeft geduurd voordat die stad helemaal naar de klote is geholpen,
met in het hier en nu als mondiaal dieptepunt een baantjes carrousel naar groenlinks Halalsema die met haar incompetentie om zowel de criminaliteit en de daaraan verbonden Marokkanen aan te pakken wegens, want anders heeft Wilders gelijk, van Amsterdam een verloren stad maakt. Man man man wat zijn wij godskolere beroerd af in Nederland met dit soort politici.

Halul gebakken | 31-08-19 | 14:42 | 2

Vooral met linksche politici, die al uit de politiek gestapt/geschopt waren en absoluut geen burgemeesteres van 020 willen/wilden worden, van die standvastige types.

Theo-Pim-Riv | 31-08-19 | 17:26

ollo als hotemetoot in Amsterdam bracht er ook niets van terecht.

Hoorneslaan | 01-09-19 | 01:40

Iedereen doet alsof het nieuw is dat Nederland het centrum van drugshandel is. De Amfioen sociëteit was er vroeger ook al en de Nederlandse Cocaïne fabriek stond op de Schinkel straat in Mokum en werd later verhuisd naar de plek die daarna gebruikt werd als het terrein van de Hell's Angels
.

Arnold Layne | 31-08-19 | 14:38 | 1

En we zaten dik in de internationale opiumhandel. Koning Willem I legde daarmee de basis voor het Oranje-kapitaal. Dat dus na de Amfioen-sociëteit, die VOC-gerelateerd was.

piloot47 | 31-08-19 | 14:47

Joh, ze zijn toch allemaal van hetzelfde, die dames die zich burgemeester mogen noemen, ik noem maar een Halsema, Verver, een Jorritsma, kom hoe heet dat mens uit den Haag ook alweer, een pot nat, letterlijk en figuurlijk.

watmagjenogwel | 31-08-19 | 14:37 | 2

O ja, nu herinner ik het me weer, Krikke, heet dat mens, met die naam is ze haar roeping misgelopen.

watmagjenogwel | 31-08-19 | 15:10

@watmagjenogwel | 31-08-19 | 15:10: Pauliene Krikke. En dat deed ze heel vaak, om de plek te bereiken waar ze nu zit. Met haar dooedealende man Ron Miltenburg. Bovenwereld meets onderwereld. Zie ook de onderhoudende serie over Krikke op Kleintje Muurkrant.

Glasgow Argus | 31-08-19 | 16:08

Looks, brains, humor én liefde voor taal.

Ik zou haar per direct d... aanemen.

o)+ | 31-08-19 | 14:33 | 1

Als aanemeermeisje?

piloot47 | 31-08-19 | 14:53

Ik lees geregeld oproepen tot het legaliseren van harddrugs als XTC. De gedachte is dat soort problemen dan verdwijnen. Dat lijkt me toch sterk.

JJMS | 31-08-19 | 14:33 | 10

Legaal haal je het juist bij criminelen weg, kun je kwaliteit controleren, belasting erover heffen, alleen maar voordelen. In meer en meer Amerikaanse staten is wiet legaal, xtc zou ook kunnen, nauwelijks verslavend.

Het brein erachter | 31-08-19 | 21:23
-weggejorist-
maakjepunt | 01-09-19 | 04:53

Exact maar zoiets zal wel gebeuren net zoals het kraakbeleid... een paar definities veranderen en zie de nieuwe statistieken! We veranderen de spelregels niet het spel...

maakjepunt | 01-09-19 | 04:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Door die rommel te verbieden hebben mensen dat spul alleen maar populairder gemaakt,A&E hadden die hele boom voorbij gelopen als G er niet over begonnen was.

kzegje | 31-08-19 | 14:30

Leest lekker weg. Zo hebben we tenminste nog wat aan het immer trieste dramaleed dat Amsterdam heet.

Fijnstoffer | 31-08-19 | 14:30

Goh, Ik had dit nooit verwacht. Criminelen enzo. In Amsterdam.
Echt'?
Is daar een rapportje van?

frank4444 | 31-08-19 | 14:28 | 2

Ja, echt! Ze hebben er een gevonden.

kwark001 | 31-08-19 | 14:30

Linker la, onderop.

piloot47 | 31-08-19 | 14:55

Ik zie hier jan-en-alleman weer eens veel te hard van stapel lopen. Nee dames en heren dat gaat zo niet werken.
Allereerst moet er een position paper komen over de problematiek in de stad. Uiteraard eerst in concept-vorm. In een aansluitende kadernotitie moeten de contouren van een nieuwe strategie worden geformuleerd. Pas dan kan een werkgroep aan de slag die op agile-basis een referentiemodel ontwikkelt met een globale structuurschets van de diverse oplossingsvarianten, aangestuurd in een plan-/do-/check-/act-cyclus. De gewone man zal deze aanpak van harte steunen, althans als deze breed genoeg in de volksbuurten wordt gepresenteerd. Wat in deze aanpak nog wel nog ontbreekt is een bestuurlijk platform waar de diverse onderliggende commissies en werkgroepen hun besluitvormingspunten kunnen deponeren, uiteraard alleen dan wanneer deze in begeleidende reflectiegroepen afdoende zijn “gespiegeld”. Een kwestie van regelen.
Zo ingewikkeld is het dus allemaal niet.

Ridde Rogter | 31-08-19 | 14:26 | 6

Heerlijk stukje!! Hahaha

Het brein erachter | 31-08-19 | 21:25

Ridde & knopje:
geniaal dit. Ik hoor Koot en Bie dit zeggen.

Deksmaat | 31-08-19 | 21:33
▼ 3 antwoorden verborgen

De Jeugd van Tegenwoordig weet het lang;
WiWa, Vjèze en Yayo
Ogen: blokjes als Lego
Hard gaan als een torpedo

AkoPower | 31-08-19 | 14:22 | 1

Ik wil ze niet meer aanhoren, pepijn de volle linksidioot...

Bali Lovert | 01-09-19 | 03:02

Amsterdam is poep op de stoep
En haat in de straat

M.C.Escher | 31-08-19 | 14:21

Syp Wynia schreef het beter. Zoals een reaguurder terecht opmerkte, het is niet Halsema aan te rekenen, zij is pas kort burgemeester en we hebben het hier over decennialang gedoogbeleid dat uit de klauwen is gelopen. Zeker, Halsema staat voor datzelfde beleid, en is mede-verantwoordelijk, maar het probleem gaat niet opgelost worden door te Zwarte Pieten - iets wat daar ook gevoelig ligt ;-)
Amsterdam is een uit de hand gelopen Provo-experiment. En deze filosofie van onzinbeleid en realiteitsontkenning is in de afgelopen decennia nationaal beleid geworden.
Wetten worden niet gehandhaafd ("in Nederland hebben we gedoogbeleid"), de politie is een machteloze sociaal werker geworden - tenzij ze blanke meisjes van 15 af kunnen tuigen of de hardwerkende automobilist betrappen op 5 km te hard rijden. We hebben blijkbaar niet genoeg criminelen die we niet bestraffen, dus importeren we het ergste grauw uit Afrika om de situatie te verergeren. Uit solidariteit en menslievendheid en dat soort dingen. Die solidariteit en menslievendheid is echter afwezig als weer de zoveelste bejaarde door import is afgetuigd. Want de 'soldaten van Ilgun' zijn wel zo dapper enkel 60plussers die slecht ter been zijn aan te vallen.
Symptomatisch voor het Nederlandse falen is wel de burgemeester van Amsterdam zelf, wiens eigen zoon ook het verkeerde pad op is gewandeld en via achterkamertjespolitiek uit de nor wordt gehouden. Hoeveel Nederlanders met gebrekkige moraal hebben de afgelopen weken niet geroepen van 'ach, u bent ook jong geweest'. Ik heb het al eerder gezegd, dat een Duitser als 20-jarige in de oorlog bij de Einsatzgruppen zat, gaan we ook niet beantwoorden met 'ach, u bent ook jong geweest'. Nu blijkt zoonlief 2 boten te hebben gekraakt, wie weet wat hij nog meer heeft uitgevreten, dit lieve jongetje.
Nu is er weer een rapportje verschenen, de zoveelste van een hoge stapel die aantoont hoe ziek dit land is. En dan kijken we nu naar de landelijke politiek, wat daar nu doorgaat voor staatslieden. En dan stel ik de vraag: gelooft u dat dat zaakje daar hier ook maar iets in gaat veranderen? Gelooft u dat deze generatie politici ook maar een clue heeft wat ze zouden moeten doen?
'Doorpakken', 'de verantwoordelijkheid nemen', en het enige concrete wat er dan uitkomt is een slap burkaverbod, voornemens heel het land van het gas af te dwingen en aan zonnepanelen, en dat is het dan.

Datsun_Cherry | 31-08-19 | 14:21 | 3

Het is haar niet aan te rekenen, maar het is wel aan haar om actie te nemen. Ze heeft nog wel wat te bewijzen, zeker omdat haar aanstelling allesbehalve onomstreden was vanwege een gebrek aan ervaring en onvermogen om boven de partijen te staan. Misschien bewijst ze zichzelf. Maar ik heb nog niets gezien dat daar op lijkt.

Muxje | 31-08-19 | 14:28

Dat kunnen ze niet, van hoog tot laag zijn het machtswellustelingen, het begint al bij het gemeente ambtenaartje. Als die je een oor aan kan naaien, zal deze het niet laten.
Kijk keer op keer wat voor een deskundigen ze in moeten schakelen, ze hebben nergens de balle verstand van.
U en mij afzeiken, venederen, treiteren, geld afpersen, daar zijn ze goed in.
Ze zijn er niet voor u, of voor mij, enkel en alleen voor zichzelf.

watmagjenogwel | 31-08-19 | 15:07
-weggejorist-
maakjepunt | 01-09-19 | 05:00

Ik verbaas me altijd over foto's van 'coke gebruikers' die zo'n buisje gebruiken. Maken ze die foto expres verkeerd? Of weten ze echt niet dat je de scherpe kant van zo'n buisje niet tegen je neusgat zet, maar andersom, waar het voorgevormde comfortabele ( heh ) deel tegen je neusgat zit, en het scherpe deel van het buisje over het lijntje beweegt om het in je neusholten te snuiven?

Echt, ik vind die foto's altijd zo debiel. Dat moet gewoon opzet zijn, zo dom zijn mensen toch niet.

En ja, ik ben/was een expert in lijntjes leggen en snuiven.

IzNoGood | 31-08-19 | 14:20 | 6

Lekker belangrijk.

2tribes | 31-08-19 | 14:31

Breaking News. Shocking.

matrixbluepill | 31-08-19 | 14:42
▼ 3 antwoorden verborgen

@SpoedNik76,
10+

Datgingniegoed | 31-08-19 | 14:18

Deze van haar, uit Boerkahoeren:
"Denk je even in, nooit zon op je lijf, nooit wind door je haar, nooit regen op je huid, nooit de vrijheid om niet als een aseksueel stuk zwarte stof door het leven te moeten gaan"
Kudo's Nicole. Ga zo door!

Deksmaat | 31-08-19 | 14:17

Direct aanhouden die @SpoedNik76!!!

Als columnist natuurlijk.

gekwetst | 31-08-19 | 14:17

Misschien off topic: maar hoe krijg je t voor elkaar om met contant geld via een advocaat vastgoed te kopen? De notaris checkt tegenwoordig drie keer waar het geld vandaan komt. Ze worden er zelf ook tureluurs van. Hoe werkt dat met contanten?

cop-forrester | 31-08-19 | 14:13 | 13

@2tribes | 31-08-19 | 14:34: Hmmm... heel toevallig kiezen 'hoger opgeleide' aanhangers van de religie van de vrede in grote getallen voor een studie rechten...

Wilder Wein | 01-09-19 | 01:32
-weggejorist en opgerot-
maakjepunt | 01-09-19 | 05:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Halsema: is een privékwestie van de Amsterdammers, maar door het opgesnoven verhaal in de media, moest ik wel reageren.

Dutch_Holland | 31-08-19 | 14:11

Het probleem is in Amsterdam al wat langer aan de gang dan de 10 jaar waar Boelhoven het over heeft. Duistere witwas tenten zijn er al jaren.

voldemort | 31-08-19 | 14:08 | 2

Tegenover mijn een pandje waarom het jaar (of twee, drie) een nieuw restaurant inkomt; nieuwe keuken, luifel, en terras die te groot is voor de vergunning. We weten genoeg.....

Risingson | 31-08-19 | 14:39

@Risingson | 31-08-19 | 14:39: Hier hetzelfde. Om de zoveel jaar een nieuwe naam voor steeds maar weer dezelfde vreettent. Wel gerund door aldoor dezelfde turken. Iets met systeem en witwas en/of zo...

Wilder Wein | 01-09-19 | 01:29

In het FD een interview met een Duitse antroploge die de afkomst van AfD verklaart en heel kritisch is over Islamitische migratie. Ze pleit voor een hoofddoekverbod op openbare scholen.

Kuifje-in-de-EU | 31-08-19 | 14:07 | 2

Kijk je uit voor die rode pil, Kuif? We zullen je missen.

piloot47 | 31-08-19 | 15:01

Zero-tolerance is het enige wat Amsterdam (en eigenlijk ook Nederland) nog kan redden. Regels en wetten naleven op grote schaal. Begin met het ongenadig aanpakken van de drugsmaffia, krakers en illegalen, en daarna de taxi's, airbnb, etc. Maar het zal wel niet....

Rochegrosse | 31-08-19 | 14:06 | 1

Nee, daarvoor ontbreekt de politieke wil. De 'elite' heeft andere plannen.

Wilder Wein | 01-09-19 | 01:24

Niet zeuren, jullie hebben haar zelf gekozen... ow wacht.

RickRD | 31-08-19 | 14:03

Ja 020 is een grote anarchistische en criminele puin bende geworden in de afgelopen 20 jaar en ja lokale beleidsmakers zijn daar medeverantwoordelijk voor. Maar om nou alles op Femke Halsema af te schuiven is ook zo wat. Wat kan zij er in haar nog relatief korte periode als Burgemeester aan doen dat ze de vruchten plukt van afbraakbeleid dat ver voor haar aantreden als burgemeester al werd ingezet.

Eens Halsema is een hautain t****g wijf welk het burgemeesterschap geenszins waard is en ook eens dat ze met haar "past niet zo bij Amsterdam" uitspraken bijdraagt aan de verdere afkalving van 020 maar toch.
Je kunt haar moeilijk de schuld geven van wat Cohen en Van der Laan reeds hebben aangericht.

normanius | 31-08-19 | 14:02 | 4

@Datsun_Cherry | 31-08-19 | 14:06:
Wat we haar dan wel weer kwalijk mogen nemen is haar gruwelijke zelfoverschatting die tot deze ambtsaanvaarding leidde.

2tribes | 31-08-19 | 14:18

@Datsun_Cherry | 31-08-19 | 14:06: Niet op afrekenen, maar wel verantwoordelijk voor de oplossing... ik geef haar maximaal nog 1 jaarals burgemeester.Ook zij lost dit niet meer op.

Ben5570 | 31-08-19 | 15:14

Dat Cohen nog geen thee vergiftiging heeft opgelopen met al die theekransjes met die lieve mocro's en het heeft geholpen

Jan70 | 31-08-19 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam. Krijgt precies wat alle inwonende provinciaaltjes willen.De laatse echte Amsterdammer is in 1996 verhuisd naar Haarlem, wat er nu zit, inclusief de grachtengordel, zijn allemaal boeren die denken dat ze opeens wereldburger zijn omdat ze naar 020 zijn verhuisd uit stherejezusintgroen.

captainobvious | 31-08-19 | 14:01 | 5

Haha is wel zo.

2tribes | 31-08-19 | 14:19
-weggejorist-
Theidiot | 31-08-19 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze moeten een stad besturen en zich verdomme niet bemoeien met wat mensen eten. Wat zijn dat voor figuren die denken dat ze voor anderen mogen beslissen.

kwark001 | 31-08-19 | 14:01 | 3

Micromanagers die temidden van een chronische crisis gaan micromanagen.

2tribes | 31-08-19 | 14:21

Linkse mensen. Denken dat alles maakbaar en controleerbaar is, tot en met het voedsel dat je dagelijks consumeert. Hoe linkser, hoe groter de betutteling.

Tietmier | 31-08-19 | 14:41

Rotterdam rocks!

black65 | 31-08-19 | 14:00 | 3

Absoluut. Zelfs de homowereld gaat hier hun feestje houden.

captainobvious | 31-08-19 | 14:01

En wordt mooier en mooier. Iedere keer ben ik benieuwd wat ze nou weer hebben gebouwd. Ook dat nieuwe CS weer. Zo mooi. Kan Nijmegen wat van leren.

Deksmaat | 31-08-19 | 14:08
-weggejorist-
maakjepunt | 01-09-19 | 05:10

Femke Halsema haalde haar kinderen zelf van de zwarte school af. Tja, die is voor het klootjesvolk uiteraard. Ook heeft Femke Halsema geen bijzondere last van Vliegschaamte!! Die bangmakerij is uiteraard voor het gewone Plebs bedoeld..

Silvio488 | 31-08-19 | 13:58

Er bestaan geen ex-cokegebruikers.

Turbulentie? | 31-08-19 | 13:56 | 1

Jawel, dooie.

Reykjavik | 31-08-19 | 14:22

Coke, het verklaard alles dat ik zie bij de vv(d).

O2Neutraal | 31-08-19 | 13:55

@Redactie: Kan Eren (of hoe de knuffelallochtoon ook heet) eruit en deze dame erin? Dan wordt de zondag weer leuk!

Frau Merkel | 31-08-19 | 13:55

Halalsema is volledig ongeschikt. Ze wordt van alle kanten gepiepeld en heeft 't zelf totaal niet in de gaten. Ze was 'op de hoogte van de problematiek' en Grapperhaus was 'blij dat het nu op papier stond'. Een complete stad wordt naar de gallemiezen geholpen en dan zijn we blij dat het op papier staat. Incompetente bestuurders die te schijterig zijn om door te pakken en liever wegkijken en zich graag laten indekken door en verschuilen achter 'rapporten'.

otjemans | 31-08-19 | 13:54 | 2

De geschiedenis zal hier hard over oordelen.

Not_again | 31-08-19 | 14:03

Islamsterdam is hoe uw plaatselijke woonoord er over een aantal jaren uit zal zien. De hoofdstad is dan compleet onleefbaar en ook uw plaats zal dan volgen. Kijk naar de algehele verloedering.
Langzaam maar zeker.

Is dit nog nieuws? | 31-08-19 | 13:54 | 1

Yep, voor de lange termijn is emigreren de beste keuze. Als je jong en succesvol bent, dat is...

Wilder Wein | 01-09-19 | 01:14

Dat buisje op de foto is verkeerd om, lutsers. Die bulb moet juist in je neusgat!

Taggart | 31-08-19 | 13:53 | 2

Ah een kenner....

Is dit nog nieuws? | 31-08-19 | 13:55

Oh, u denkt dat GS die foto heeft gemaakt, en omdat die van toeten nog blazen weten, het buisje ondersteboven hebben geplaatst?
Het toppunt van naïviteit, denk ik zo.

watmagjenogwel | 31-08-19 | 14:43

In 020 wonen is een keuze.

Pedronegro | 31-08-19 | 13:50

Laten we rolkoffers verbieden!

Is dit nog nieuws? | 31-08-19 | 13:50 | 1

+1000 maar dan overal he. (behalve voor invaliden)

2tribes | 31-08-19 | 14:25

*Zucht, intelligente rechtse vrouwen zijn woest aantrekkelijk.

Eduardo- | 31-08-19 | 13:49 | 1

Volledig mee eens. In Duitsland krijg je dit van Twatter: "Caution: This profile may include potentially sensitive content
You’re seeing this warning because they Tweet potentially sensitive images or language. Do you still want to view it?"
Dat zie ik nooit bij de deugers, maar twatter is absoluut niet politiek correct.

Frau Merkel | 31-08-19 | 13:53

Zolang de criminelen het held in de stad uitgeven is het best OK toch. Zo te horen gaan ze graag naar de PC Hooft en lokale horeca.

EmilioEsteves | 31-08-19 | 13:48

Goeie Niccolumn. Spoednik is awesome. Bijdehand, op de hoogte en zeer vermakelijk.

SerTheFun | 31-08-19 | 13:46 | 1

Helemaal mee eens. Echt geweldig.

Goofje | 31-08-19 | 13:50

"compleet in de greep is van de drugsmaffia."

Eigen schuld Amsterdam, hadden jullie de bosjes maar moeten snoeien...

Zwezerik | 31-08-19 | 13:44

Och, het is Amsterdam. Ze krijgen waar ze om vroegen. Succes met het deugen en we komen over twintig jaar nog wel eens langs om te kijken hoeveel mensen er nog Nederlands praten!

Frau Merkel | 31-08-19 | 13:42 | 2

Binnenkort ook bij u...

Is dit nog nieuws? | 31-08-19 | 13:52

Het probleem is dat het zich verspreidt als de pest, hoe succesvoller die gasten worden hoe meer ze zich gaan vestigen in betere wijken en voor je het weet ook in jou achtertuin.

marrretje | 31-08-19 | 15:20

Nieuw spotje op postbus 51. Wie drugs gebruikt verziekt Nederland.

Bauchschmertzen | 31-08-19 | 13:42

Je moet daar maar wonen met een paar pubers. Dan kan je als ouder proberen je kinderen uit te leggen dat ze moeten opletten op school. Zodat ze later geld kunnen verdienen. Zo`n crimineel heeft meer cash in de achterbak, dan de contante waarde van menig pensioen.

Feynman | 31-08-19 | 13:42 | 3

Drugscriminelen hebben over het algemeen geen pensioen nodig.

Red shirt | 31-08-19 | 13:53

@Red shirt | 31-08-19 | 13:53: Zeker niet, maar als iemand dertig jaar minimumloon verdient, tikt die geen 4,5 ton aan. Dat bedoel ik.

Feynman | 31-08-19 | 13:55

@Red shirt | 31-08-19 | 13:53: Tegen die tijd zijn doodgeschoten of een overdosis

Jan70 | 31-08-19 | 15:34

Al die Amsterdamse drugs hadden een negatieve impact om de Groene Khmer locoburgemeester van Diemen. Die werd er een beetje loco van.
En dat is er nog maar eentje van de velen.

Osdorpertje | 31-08-19 | 13:41

Trump kan Groenland misschien niet kopen, maar wij kunnen misschien wel Giuliani kopen?

bisbisbis | 31-08-19 | 13:41 | 2

We hebben nog wat eilanden vlak bij Venezuela. Eerst daar naar toe verbannen en dan ruilen. Tegen New York ofzo. Kan Trump er een basis bouwen.

Is dit nog nieuws? | 31-08-19 | 14:00

Die is nu de prive-advocaat van de president. Die heeft wat beters te doen. Jammer voor ons.

Not_again | 31-08-19 | 14:02

Mooi verhaal!

TheBigKirth | 31-08-19 | 13:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken