Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alstu. Het 020 Drugsoorlog Rapport staat online

De Achterkant van Amsterdam, over de Narco Hoofdstad van NL nu voor iedereen!
(En de reacties staan open...)

Gisteren al bij de Telegraaf, nu ook voor jan & alleman. Het onderzoeksrapport naar de Totale Faalstad Amsterdam, waar de drugscriminelen met hun drugsmiljarden het voor het zeggen hebben, en de politie uit de neus loopt te eten, want handhaving is een rechtse hobby. Rapport was al ZES WEKEN geleden al klaar, vertelde onderzoeker Tromp gisteravond bij de NPO, maar toen was iedereen met verkansie en had BM Halsema ruim de tijd haar geschokte reactie te oefenen. Jatten we ook nog even deze quote uit de Volkskrant vandaag, en uw dag kan niet meer stuk. De enorme stroom aan zwart geld verwoest de levens van jonge jongens in de stad’, stelt Tromp. ‘Wij hebben van wijkagenten gehoord dat jongetjes van 9 jaar al op de uitkijk worden gezet. Er zijn tieners die voor 5.000 euro liquidaties plegen.’
PS: Wie over een met ❌aangegeven snelweg rijdt, krijgt automatisch een boete thuis. Prettige dag verder!

Reaguursels

Inloggen

De reactie van Daniël. Daar wil ik het even over hebben. Waarom? Omdat ik het herkenbaar. Dat komt ook voor in mijn stad. Maar het mist ook context. En dat irriteert me omdat je daarmee mensen over een kam scheert.

In het openbaar blowende jongeren.
"Jongeren". Dat staat er. Het is ook de enige duiding die word gegeven. Maar wekt de suggestie dat alleen jongeren blowen en dat is onjuist. De meerderheid van de blowers zijn geen jongere. Allang niet meer. Het zijn ouders, of grootouders, of universitaire studenten, of ondernemers, of ambtenaren, enz. Het is ook een diverse groep. Er word door alle nationaliteiten geblowd in mijn stad.

Maar ... er word niet door iedereen geblowd zoals te lezen is in de reactie van Daniël. Dat zijn altijd "bepaalde groepen".

Blowen is in 010 redelijk normaal. De softdrug is in het algemeen redelijk geaccepteerd. Dat in tegenstelling tot harddrugs, en terecht.
Maar, dat blowen kent echt wel ongeschreven gedragsregels. NIET blowen in de buurt van kinderen, niet op straat op het bankje tegenover de supermarkt.
Dat doen alleen Finnen, die de aandacht willen trekken en stoer willen doen. Die zitten gewoon te wachten tot er een blanke iets van hun gedrag zegt. Dat is voor hen een geldige reden om je met de hele groep uit te schelden, te bedreigen en -als ze denken dat hun groepje groot genoeg is, nooit als ze alleen zijn - geweld toe te passen en de passant te slaan of te schoppen en als er ook nog wat van gejat kan worden is dat meegenomen.

Dat is straatterreur. Dat is geen blowoverlast.
Die terreur word altijd door jonge Finnen en hun meelopertjes gepleegd. Type tokkie, kruimeldief, met of een atletisch anorexiafiguur of een obesitas postuur, hier geboren maar nauwelijks verstaanbaar NLs praten, en bijna altijd het type lafbek dat als ze allen zijn niks durft. Dat is de groep jongeren die er lol in hebben blanke autochtonen te treiteren, uit te schelden, te dreigen, teterroriseren.
Dat soort gedrag moet je vergelijken met wat Malek Fostok, de steek-Syriër, volgens de rechtbank had verklaard. ".. iedere daad die je doet om de ongelovigen te ergeren, betekent een goede daad voor mij. 'Je bouwt credits op als je de kufar tergt ..." twitter.com/sanderknura/status/114206...

En zo is het ook met de Finnen uit de reactie van Daniël. Blowen? Liefst op een plek met veel passerende blanken. En zoveel mogelijk walmen. Zodat die NLse oudjes en ongelovigen, de kuffars, zich er zoveel mogelijk aan ergeren. Zeggen ze iets? Dan ga je schelden en dreigen. Met de hele groep. Liefst ook nog even klappen geven. Want dat vinden hun vrienden stoer en dan stijgen ze in aanzien in de groep. Blanke NLers, de kufaar, de ongelovigen tergen. Dat zien ze als een goede daad. En hey ... je word ook nog eens lekker stoned erbij!

Dat is hoe blowende overlastgevende Finnen denken, mensen! Mijn ding is het niet, maar wel die van de straatterroristjes.

En dat is ook mijn punt.

Dit is geen drugsoverlast.

Dit is straatterreur.

Conclusie:
Deze overlast los je niet op door het blowen aan te pakken, maar wel door de (straat)terreur van de Finnen aan te pakken.


P.s. Blowers zijn geen mensen die overlast met hun blowgerook veroorzaken, maar mensen die rekening houden met hun omgeving en roken verwijderd van kinderen of winkelend publiek. Worden ze aangesproken, gaan ze niet schelden of dreigen maar hoor je eerder een "o.k., is goed, ik ga wel even een stukje verder staan" dan dat ze er tegen in gaan. Blowers zijn relaxte lui, zijn niet uit op ruzie of vechten, en zijn zeker geen onruststokers of straatterroristen.

gaffelbaard | 30-08-19 | 08:19 | 1

Danku, moest ik zeggen van een maat van mij want ik blow niet.

Xaffier | 30-08-19 | 10:09

En dat daar de werklozen schijt hebben aan het korten en de wetjes van het UWV uitkering , door de illegale bijbaantjes zitten jongeren het tienvoudige boven de minimum op het einde van de maand, waarom werken... lol dat doen alleen paupers.. .
Dat een gemeente daar niks aan doet, tja ze hebben amper werklozen die nog een uitkering willen en mooie cijfers.. en die wel nog geld ontvangen zijn meestal al tevreden met minder dan de helft, en men hoeft ze niet achterna te gaan i.v.m. solliciteren.. valt niks meer te korten dus daarmee dreigen werkt niet meer.

Rene046 | 30-08-19 | 00:27

In Amsterdam en Nederland in geheel is gewoon geen werkelijke wil , kijkende naar de politiek, rechtsspraak en justitie en links (deugend) Nederland, om daadkrachtig te handelen en op te treden. Dat is de laatste decenia om allerlei redenen alleen maar erger geworden, zie de indentiteitspolitiek als uitvloeisel. Alleen met een cultuuromslag en ingrijpende veranderingen bereik je nu nog resultaat. Bijv wat ze in de VS deden, RICOH, wetgeving gebaseerd op samenzwering waardoor je veel makkelijker mensen kunt veroordelen. In nederland wordt veel te veel in de marge geneuzeld!

Fra Lippo Lippi | 29-08-19 | 18:26 | 1

misschien eens in Spanje kijken hoe zachtzinnig de Guardia Civil met dit soort gastjes omgaat.

popeye-de-zeemeermin | 29-08-19 | 21:58

Oke mevrouw uitschelden is niet netjes maar waar bemoeit die takketeef zich mee. Als die jongen willen roken dat moeten ze dat zelf weten. Die jongens bemoeien zich toch ook niet met haar. Aangezien wiet legaal te koop is in coffeeshop moet je daar niet over zeuren als het nu coke snuiven was had je wellicht een punt(je). Gewoon je bek houden en doorlopen aub.

TilburgDeGekste | 29-08-19 | 17:53 | 5

10:30 die jongeren waren vast bezig met een milieu of klimaat protest...

Rene046 | 30-08-19 | 00:29

Tilburg heeft gewoon een punt. De jochies komen dit keer niet vragen wat haar probleem is. Roken is echter niet overal verboden. nos.nl/artikel/2291720-van-de-wet-mag...

Frau Merkel | 30-08-19 | 01:21

Als je zo graag wil blowen, en je wilt bij de meerderheid van nette en fatsoenlijke blowers horen die tenminste normaal doen en denken, dan ga je sowieso ergens zitten roken waar mevrouw 'takketeef' geen overlast heeft van je ... stumperds.

gaffelbaard | 30-08-19 | 08:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Rapport niet gelezen maar iets zegt me dat er niks staat over corruptie. En ik geloof niet dat die gasten zonder dat er voor de juiste prijs een oogje dichtgeknepen wordt zo succesvol kunnen zijn. Wanneer is er voor het laatst een partij drugs onderschept in Nederland? de jaren '80?

marrretje | 29-08-19 | 17:42

Tja, al die groenslinks stemmende bakfietsvaders-en moeders moeten wel steeds harder gaan fietsen om maar niet geconfronteerd te worden met de rauwe werkelijkheid in die lieve stad. Misschien een idee om voortaan een setje oogkleppen cadeau te doen bij aankoop van een nieuwe bakfiets ...?

Zenzeo | 29-08-19 | 16:54

Het enige rodekruis wat ik negeer is van mevr. Het L ... ach, laat ook maar.
Ze moeten het daar in A'dam maar lekker blijven snuiven en schieten. De stad verdient het gewoon met dat linkse-millenial-bubbel-geleuter.

Het Licht | 29-08-19 | 15:20
-weggejorist-
Carolus | 29-08-19 | 15:14 | 1

Het nieuws wordt al enige dagen gedomineerd door de drugscriminaliteit van Amsterdam. Wel bijzonder dat we daar op Joop.nl nog niets over lezen. Het zal toch geen fake nieuws zijn?

Boer Willem | 29-08-19 | 15:05

Dat rapport is een doorzichtig opzetje van Halsema om nog meer te kunnen verbieden in die kudtstad. De gemiddelde burger is namelijk altijd de lul bij de zogenaamde aanpak van criminaliteit.

Lafayette | 29-08-19 | 14:52

Oh ironie, Ferd Flick die roept dat Nederland een Narcostaat dreigt te worden, zelf net terug uit Thailand om een door zijn eigen OM genaaide voormalig coffeeshophouder vrij te pleiten en deel uitmakend van een regering die nu zelf als proef de eigen wetten gaat overtreden en zelf wietplantages gaat overzien en de productie in een tiental steden te koop laat aanbieden.
Je krijgt het zelf niet bedacht.

bwanabanjo | 29-08-19 | 14:52

Onderweg naar Nederland stond ik bij Venlo te tanken naast een zo op het ook spiksplinternieuwe Mercedes AMG 63 met daarin twee zeer jonge tieners met lichtgetinte huidskleur. Er stond ook een politiebusje met 2 vriendelijk lachende agenten maar ja, etnisch profileren mag niet meer.

namensmijnhond | 29-08-19 | 14:40 | 1

Waren het soms (on)-bekende rappers? Dat foutje willen die politieagenten niet meer maken.

ebonk | 29-08-19 | 19:58

Beetje off-topic (of eigenlijk niet) maar was vorige week in Rotterdam, wat een multiculture vuilnisbelt is dat geworden. Niet dat de andere grote steden zoveel beter zijn hoor.
Hoe heeft het zo ver kunnen komen, dat we ons moeten schamen dat we zeggen dat we liever tussen blanke soortgenoten dan wildvreemden uit de hele wereld wonen. Terwijl die wildvreemden uit de hele wereld in hun eigen landje ook het allerliefste met hun eigen soortgenoten zitten.

BraboManneke | 29-08-19 | 14:31

Tja, er is nou eenmaal veel andere zware criminaliteit die handhavings-capaciteit opeist:. "Het zijn zware ballen en er zijn ook kinderen in de buurt." www.nhnieuws.nl/nieuws/247385/handhav...

Rest In Privacy | 29-08-19 | 14:29

Tja, hoe zou je deze problemen nu kunnen ver'minder'en??

Petrus Poortwachter | 29-08-19 | 14:15 | 5

Gewoon het elite leger(Commando's) erop loslaten, die hebben binnen een paar weken de zaak op orde.
En laat die commando's meteen de nieuwste wapens uitproberen op die gasten.
Gebruik mannen met ballen en niet die slappe Nederlandse regering en oppositiepartijen, die leugenachtige slapjanissen kun je beter wegsturen.
Als je die leugenachtige slapjanissen het laat regelen zijn we over 25 jaar nog niet klaar met die drugscriminelen.

loekdeleeuw | 29-08-19 | 16:38

@loekdeleeuw | 29-08-19 | 16:38: In 40 jaar links beleid is het rechtssysteem dusdanig uitgekleed dat iedere nuttige maatregel onmiddellijk door de verplichte, wereldvreemde D666-rechter ongedaan gemaakt zal worden. Alleen met een staatsgreep en het uitroepen van de noodtoestand is dit nog aan te pakken.

5611 | 29-08-19 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Als gast in het tv-programma Zomergasten sprak burgemeester Eberhard van der Laan de wens uit dat Amsterdam vooral een "lieve stad' zou blijven. Een mooie nalatenschap en heeft er ook nog een standbeeld voor gekregen.

Predeker | 29-08-19 | 14:14 | 1

Weet je meteen hoezeer Van der Laan het (niet) in de gaten had.

Goldfinger | 29-08-19 | 16:53

Er zijn er die nu roepen dat er een soort FBI moet komen en dat het dan beter zal gaan.
Gelul,achterlijk dom gelul.Waarom?
Omdat er, als er zoiets mocht komen het,ten eerste heel duur zal zijn.De overheid krijgt nog meer mensen dan de 1,1 miljoen die er nu werken.
Ten tweede ,het moet natuurlijk een afspiegeling zijn van de bevolking,dus minderheden,homo's en transgenders.
Vervolgens krijg je gedoe over welke politie wat mag doen en dan krijg je gedoe wie er verantwoordelijk is.Dan komen er weer veel regels en protocollen en er profiteert maar een groep.
De criminele groep.
Dus geen NL. FBi maar meer bevoegdheden en minder regels.En het OM moet volgens het legaliteitsprincipe gaan werken.Dus ze bepalen dan niet weer wat wel of niet vervolgd wordt.

pejoar | 29-08-19 | 13:56 | 2

Alsof afschaffing van het opportuniteitsbeginsel niet héél héél veel geld gaat kosten. Alsof er dan niet extra mensen nodig zijn.
Het hele Nederlandse huidige systeem is niet ingesteld op het legaliteitsprincipe, dus nog een enorme reorganisatie. Joepie.
In Duitsland werkt het - hoewel ook daar het OM wel beleidsruimte heeft - maar daar is het hele systeem er sinds jaar en dag op ingesteld. Onder andere doordat het BKA hoog opgeleide (goed betaalde) specialisten heeft die in de hele BRD werken aan zaken die de Landespolizeien niet aankunnen of die de grensen van de Bundesländer overschrijden.
Meer bevoegdheden en minder regels voor de politie zijn in NL altijd aangewend als verkapte bezuinigmaatregelen. Zo'n beetje alles wat de IRT's buitenwettelijk deden is gelegaliseerd met de wet BOB. Alleen een goede overkoepelende organisatie die de IRT's vervangt niet. Als je in NL overstapt van de straat naar de recherche kun je inkomen terugvallen als politieambtenaar door het wegvallen van allerlei toeslagen. Pay peanuts, get monkeys.

7an-Pau1 | 29-08-19 | 15:38

@7an-Pau1 | 29-08-19 | 15:38: Er is in Nederland bij de overheid vrijwel geen expertise meer. Zowel bij politie als defensie als menige bestuurslaag. Zelfs de Raad van State is een politieke speeltuin, zie de afschaffing van het referendum en hun vage advies. Amateurs zijn het, en de Tweede Kamer trapte er in.

Frau Merkel | 30-08-19 | 01:26

Zat een beetje te surfen youtube, stuitte ik op een aantal filmpjes van de Damstraat, Rokin , Leidseplein, eind jaren zeventig, dan word je in 1 klap duidelijk wat een vreselijke puinzooi het is geworden en wat het eens was en dat dat nooit meer terug komt. Ik kreeg er serieus kippevel van, een Amsterdammer begrijpt dat wel.

streknek | 29-08-19 | 13:54

De politie is alleen goed in handhaven als het om blanken boeven gaat.

ordnungspolizei | 29-08-19 | 13:41 | 1

Blanken zijn gewoon docieler.

lacucaracha | 29-08-19 | 13:59

Citaat: '''Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost tijd. Nu we meer weet hebben van hoe het zit, kunnen we gerichter aan de bak. Om ondermijning in onze stad tegen te gaan, moeten Amsterdammers, ambtenaren, ondernemers, maatschappelijke organisaties, politie, Openbaar Ministerie en de belastingdienst beter samenwerken.''

Vanuit de overheid wordt al vijftien jaar lang geroepen dat er beter moet worden samengewerkt. Maar waarom gebeurt dat dan nog steeds niet?

En als er dan wordt samengewerkt, wat dan? Ik geef een voorbeeld: de belastingdienst doet een melding aan de gemeente Amsterdam dat shoarmaverkoper A al drie jaar geen inkomstenbelasting wil betalen. De belastingdienst heeft al wel 20 brieven en dwangbevelen gestuurd. Wat gaat dan de gemeente Amsterdam met die informatie doen? Wat kunnen ze daarmee?

Het is zoals een van de reaguurders schreef: Om de criminaliteit te bestrijden moet je ook eens wat boeven gaan opsluiten. Ten aanzien van financiele criminaliteit komt de politie nog steeds capaciteit tekort. Zo is bekend dat hoogstens tien procent van de frauduleuze faillissementen (Plof BV's) wordt aangepakt. De politie heeft daar helaas geen verstand van.

theo-is-dood | 29-08-19 | 13:36 | 2

De Belastingdienst mág dit als het aan figuren als Rutte ligt niet eens doorgeven want privacy.

5611 | 29-08-19 | 17:53

@5611 | 29-08-19 | 17:53: Privacy? Bij de overheid? Dat is zooooo 1990. Hieronder leest u welke organisaties er vrijelijk informatie uitwisselen in het kader van LIEC / RIEC.
Vaak zijn zaken waar in de GS-panelen over wordt gereaguurd allang wettelijk geregeld. Er wordt reeds jaren informatie uitgewisseld, banken en notarissen screenen hun klanten, het FIU krijgt 750.000 meldingen van verdachte transacties per jaar, er zijn al zeker 100 landen in de wereld die automatisch bankrekeningen van nederlanders aan de nederlandse belastingdienst melden, enz, enz.
We moeten niet nog meer weten gaan maken, we moeten die wetten gaan handhaven.

klik hier: www.riec.nl/riecs-en-liec

Onderstaande organisaties werken samen in Amsterdam en andere gemeenten in NL:

''Convenantpartners
De RIEC's en het LIEC ondersteunen de samenwerking tussen de volgende convenantpartners:

Gemeenten
Provincies
Openbaar Ministerie (OM)
Nationale Politie
Belastingdienst
Belastingdienst/Toeslagen
Douane
Fiscale inlichtingen en opsporingsdienst (FIOD)
Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (Inspectie SZW)
Koninklijke Marechaussee
Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND)
Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV)''

theo-is-dood | 29-08-19 | 20:30

In de VS zijn ook alle steden die decennia lang geregeerd zijn door links veranderd in criminele drugs- en moordparadijzen. De aanpak van Giuliani in New-York wordt niet nagevolgd want reechts=moreel inferieur. In San Francisco, het liberale bolwerk bij uitstek op pakken ze de criminaliteit nu aan door woorden te veranderen.
Addict: A person with a history of substance abuse.
Convicted felon or offender: justice-involved person.
Juvenile delinquent: young person involved in the justice system.
Wedden dat ze dat in Amsterdam ook gaan doen? Links ik knettergek overal op de wereld.
Hoe is het hemelsnaam mogelijk dat er nog mensen zijn die op die debielen stemmen.

Francisca | 29-08-19 | 13:31 | 2

@Mr.Crowley | 29-08-19 | 13:51: Deels nu al het geval. In Den Haag liepen tien jaar geleden de ratten al rond. Al het brood ging naar de eendjes, moest van allah...

Frau Merkel | 30-08-19 | 01:27

Het Haagse gezegde is al jaren

"het mooiste aan 020 is de weg er vandaan"

harries | 29-08-19 | 13:30 | 1

Het enigste goeie uit Amsterdam is de trein naar Eindhoven.

5611 | 29-08-19 | 17:55

Ik hoop wel dat het lijntje naar Medialand er voorlopig niet al teveel last van krijgt.

Pierus | 29-08-19 | 13:28

Begin jaren '90 sprak ik Eric Nordholt die heel goed wist hoe het mis ging met Amsterdam. Zijn eerlijkheid werd door de linkse politiek niet op prijs gesteld en helaas genegeerd. Horen, zien en zoals gebruikelijk zwijgen! De huidige slappe, linkse en onervaren burgemeester - die nooit burgemeester wilde worden - kan na dit rapport niet meer zwijgen en suggereert daarom er bovenop te zitten. De kans dat zij ook maar tot een begin van een oplossing komt acht ik kleiner dan een hittegolf in januari.

DasNouJammer | 29-08-19 | 13:28 | 4

Daarom hebben ze nu van die faalhazen in de politietop neergezet, uitsluitend om diversiteit en iftarren te bevorderen. Daarmee heb je gelijk alle prioriteiten van het Amsterdamse korps gehad.

5611 | 29-08-19 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Die rode kruis doorrijders zijn net zo erg dus dat is een ongelukkige vergelijking. Zoiets als tokkies die hun peuk uit het autoraam gooien, ook zo'n groep onaangepaste burgers met het fatsoen van Gordon. Maar verder is Amsterdam gewoon een vrijstaat zoals het altijd geweest is. Eigen wetten, eigen regels, en nooit enige vorm van rechtsorde of handhaving. De Amsterdammers willen het blijkbaar zo dus zolang het daar maar blijft prima. Tolerantie he, moet kunnen, moet kunnen.....

Giotto | 29-08-19 | 13:24

Morgen een urine/bloedtest op drugs, voor Femke, gemeenteraad en alle topambtenaren.
Maandag online de resultaten.

am*dam | 29-08-19 | 13:19

Het is geen Amsterdams probleem. Halsema heeft het voor Amsterdam uit laten zoeken, maar het is een landelijk probleem. De haat tegen Halsema zit diep hier maar de GS fixatie Halsema en GL veroorzaakt overduidelijk een enorme blinde vlek voor een desastreuze crisis in de opsporing en vervolging van zware georganiseerde criminaliteit die met name is veroorzaakt door het beleid van de kabinetten Rutte 1 t/m 3!

Wat men ook vindt van Halsema, in dit geval is het echt onterecht om haar dit in de schoenen te schuiven. Het bestrijden van de georganiseerde misdaad is de verantwoordelijkheid van Grapperhaus, die totaal incompetent of in elk geval visieloos is (op dit vlak).

Debet zijn (in willekeurige volgorde):
1) Invoering van de wet BOB. Hierdoor heeft de politie weliswaar veel extra bevoegdheden gekregen om de (georganiseerde) misdaad te bestrijden, maar het was ook een verkapte bezuinigingsmaatregel. Rechter-Commissarissen en officieren van justitie hebben niet langer de lead in opsporingsonderzoeken. Daarmee is de kop van strafrechtelijk onderzoek afgehakt en wordt dit volledig overgelaten aan een hiërarchische organisatie die stuurt op kwantiteit en niet op kwaliteit.
2) De langdurige en ingrijpende reorganisatie van de politie. Het eindeloos geschuif met mensen, en de daarmee gemoeide kosten, hebben diepe sporen getrokken in de opsporing. Het gebrek aan continuïteit en ontbreken van de juiste mensen op de juiste plek heeft natuurlijk vooral effect op complexe, grote onderzoeken.
3) Het door VVD ambities ontstane gedrocht van het ministerie van V&J/J&V, dat langzamerhand een verlengstuk is geworden van het MinFin. Wie reageerde er als eerste op het rapport? Niet Grapperhaus, maar Snel, staatssecretaris van Financiën.

Het Ministerie van V&J/J&V heeft - als dependance van het Ministerie van Financiën als doelstelling dat opsporing en vervolging kostendekkend moet zijn en het liefst winst moet maken. Miljoenen zijn er bezuinigd op o.a. het OM (vooral bij de arrondissementsparketten) en rechterlijke macht. Er is een verdeel en heers tactiek waarbij onderdelen van het OM, opsporingsdiensten, toezichthouders, etc. elkaar moeten beconcurreren voor budget en zo gedwongen worden naar de pijpen van deze twee ministeries te dansen. Wie veel 'ontneemt' en/of hoge boetes oplegt, heeft daarbij een streepje voor.

De focus bij het Ministerie van V&J/J&V en het MinFin. is volledig te komen liggen bij het binnenharken van geld. Snel en Hoekstra zien het hele opsporingsapparaat vooral als het incassobureau 'Binnen zonder kloppen" van de belastingdienst. "Volgens Hoekstra kunnen belastinginkomsten met enkele procentpunten stijgen als witwassen strenger wordt aangepakt.", aldus minister Hoekstra (financiën) over het criminaliseren van contact geld. Niks bestrijding van de georganiseerde misdaad, de staatskas moet gespekt worden.
Boeven vangen is een (lastig en kostbaar) bijproduct. Dat wordt verkocht onder het mom van het tegengaan van - het modewoord in die kringen - 'ondermijning'. Maar in feite is de invulling van de strijd tegen ondermijning door lieden als Hoekstra, Snel, Opstelten, Teeven en Grapperhaus, de grootste vorm van ondermijning.

Dit 'beleid' heeft ervoor de georganiseerde misdaad volledig vrij spel heeft gehad de afgelopen 10 jaar. De focus ligt vooral op de aanpak van banken, accountants en notarissen, etc. want dat is lekker veilig en brengt ook nog eens geld in het laadje. Men heeft de illusie dat men misdaad kan bestrijden door banken, notarissen accountants aan te pakken in de hoop dat die vervolgens het vuile werk gaan opknappen voor de overheid. Maar zo werkt het niet. Ook het doen van FIU meldingen, het in beslag nemen van spulletjes en geld af en toe of het weigeren van een vergunning, draagt niets bij aan de bestrijding van georganiseerde misdaad. Dat verhoogt hooguit de kostprijs.

Om boeven te vangen, moet je boeven vangen. Dat gebeurt niet en dat is de verantwoording van het ministerie van J&V niet van de burgemeester van Amsterdam of van welke burgemeester dan ook. Het enige dat je Halsema kunt verwijten is dat ze lijkt te denken dat zij met maatregelen ter bestrijding van ondermijning het tij zou kunnen keren. Dat lijkt mij een illusie die bovendien kan leiden tot nog verder opknippen van budgetten en opsporingscapaciteit en afleidt van het echte probleem. Wat nodig is, is een Nederlandse FBI met goed opgeleide mensen die onderzoeken draaien onder leiding van onderzoeksrechters en goede officieren van justitie.

7an-Pau1 | 29-08-19 | 13:18 | 6

@theo-is-dood | 29-08-19 | 13:43:
ja en de FIU wordt groter en groter en met het verwerken van al de meldingen die de FIU doorzet naar de opsporing kost ook steeds meer capaciteit.
Aan intelligence ontbreekt het al decennia niet bij politie en justitie. Ze zitten op een enorme berg gegevens. De overheid is als de student die tot de dag voor het tentamen bezig is met het verzamelen van uittreksels, aantekeningen, etc., etc. en dan zakt als een baksteen omdat de tijd ontbreekt om wat zinnigs te doen met al die vergaarde gegevens.

7an-Pau1 | 29-08-19 | 13:53

De wet Bewust Onbekwaam Bestuur.
@redactie: met de tegel hierboven heb je gelijk een topic!

Frau Merkel | 30-08-19 | 01:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Het doet mij oprecht veel verdriet om mijn vaderland langzaam te zien veranderen in een oncontroleerbare chaotische criminele agressieve gewelddadige klerezooi .
Beter wordt het niet meer....

laurentius | 29-08-19 | 13:15 | 5

Er wordt in het verslag van professor Tops onder meer iets geschreven over het papierloze ''Hawala bankieren''.
Voor mij is het eenvoudig; als je Hawalabankiers hier binnenlaat uit dubieuze Derde Wereld landen, dan gaan ze Hawala bankieren. Of zeg ik nou iets heel geks?????

theo-is-dood | 29-08-19 | 13:46

laurentius | 29-08-19 | 13:15
Ik huil met u mee !
Bovenop de hier reeds genoemde probleempjes, die natuurlijk bij een gaaf land horen ( © Rat Rutte ), moeten we recentelijk weer een paar pareltjes er bij optellen :
AEB letterlijk kapot bezuinigd, Prorail heeft niet genoeg stroom meer, A’dam heeft niet genoeg stroom om (nog meer) datacentra te lokken, de politiek schaamt zich werkelijk nergens meer voor, NL koploper in Europa in belasting en/regeltjes, “NL weg met ons” gaat gestaag de gewenste kant op....

the namster | 29-08-19 | 13:49

en Rutte was erbij en keek ernaar, maar sneller nog keek hij naar het Zuiden waar Brussel lonkte.

langzullenweleven | 29-08-19 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

En terecht dat iemand die door een X rijd op de snelweg automatisch een boete krijgt, want verderop zijn Ambulanciers en politieagenten met gevaar voor eigen leven bezig met het reanimeren van een debiel die met een ballonnetje achter het stuur zijn auto om de linker vangrail heeft gevouwen.

BlijkbaarNormaal | 29-08-19 | 13:09

Politie heeft geen tijd om tegen drugs te gaan handhaven. Het met 'zero tolerance' bekeuren van brave brugklassertjes die met hun telefoon in de hand fietsen heeft een hogere prioriteit.

zuurtjeregen | 29-08-19 | 13:07 | 3

Scooters die zonder helm op het fietspad rijden achtervolgen.

BlijkbaarNormaal | 29-08-19 | 13:10

Dat is wel de werkelijkheid.

lacucaracha | 29-08-19 | 13:15

Met dank aan links bestuur. Als ze eens beginnen met elke drugsovertreder van buitenlandse afkomst terug te sturen naar land van herkomst. Dat zou al een heleboel criminelen schelen.

Boer Willem | 29-08-19 | 13:07

Dat Halsema niet alle kritiek terecht vindt en niet alle aanbevelingen wil aannemen zegt mij eigenlijk al weer genoeg. Ze zou kunnen beginnen met geen drugs te verstrekken aan toeristen. En diensten afstemmen en de extra 8 miljoen inzetten waarvoor het is: opsporen van drugsvastgoed en confisqueren. Gaat ze dat doen of heeft ze het lef niet? We wachten zonder hoop maar weer af, vertrouw het nu al niet in die "lieve stad".

Jan, Leiden | 29-08-19 | 13:02 | 1

Haar voorganger was toch ook een wegkijker.

pejoar | 29-08-19 | 13:26

Want Amsterdam, is bloed op de stoep,
en haat in de straat, je bent op je hoede,
vooral 's avonds laat,
en schieten bij Jansen,
Steken in zuidoost,
een handgranaat door de ruit!
Want Amsterdam, is bloed op de stoep,
en haat in de straat,een we are here die bewoners hun huis uitslaat,
foute kroegen,
doden in de grachten,coke in het IJ, ze horen erbij!

Jan Leul | 29-08-19 | 13:02 | 2

Ze kunnen Amsterdam beter hoofdstad van Brabant maken, dat houden we dingen netjes bij elkaar.

Giotto | 29-08-19 | 13:29

Om er een onverwachte draai aan te geven.... de huidige situatie geeft Femke Halsema een unieke kans om de geschiedenisboeken in te gaan als “Zij die Amsterdam schoon veegde”.... Of niet natuurlijk.

Ciconia | 29-08-19 | 13:01 | 1

Vraag me af met welke tegenkrachten Femke te maken heeft.

Mr.Crowley | 29-08-19 | 13:04

De gemeente raad van Amsterdam. Wel gewone mensen terrorriseren met allerhande k*tregeltjes, maar met een grote boog om de echte problemen heen lopen, Al jaaaaaaren.

streknek | 29-08-19 | 13:00

Ik denk dat asociaal tuig ook zonder wiet mensen uit blijft schelden, dat heeft niks met drugs te maken.

141535979 | 29-08-19 | 13:00 | 1

Lees het artikel anders eerst even.

lacucaracha | 29-08-19 | 13:16

Volgens mij heeft de bevolking echt geen idee hoe diep en hoe ver NL is afgezakt op het wereldtoneel.
Hoofdproducent van XTC, grootste in de productie doorvoer van synthetische drugs en de grootste marktplaats voor coke dankzij de uitstekende infrastructuur en vele havens.
Het gedoogbeleid is wereldwijd berucht, en dat gedogen slaat inmiddels ook over van de softdrugs naar de harddrugs.
Een compleet uitgewoond land met blowende en snuivende zombies, een shithole country waar het recht struikelt over de handgranaten, de rechters met wit bepoederde neuzen de meest waanzinnige beslissingen nemen en een trippende burgemeester die beweert dat het steeds beter gaat met drugsstad numero 1.

Eppo | 29-08-19 | 12:59 | 1

"dat gedogen slaat inmiddels ook over van de softdrugs naar de harddrugs" Tja dat was indertijd ook een argument om niet te gaan gedogen maar de expert zeiden dat dit niet ging gebeuren. Maar let op, binnenkort zal een D66 of zo er wel mee aankomen.

Moonwarrior | 29-08-19 | 13:07

Humor : amsterdam wil helemaal niet dat de criminaliteit verdwijnt Amsterdam krijgt per inwoner het dubbele bedrag dan gemiddeld uit het gemeentefonds. Met mede als onderbouwing dat de gemeente extra kosten heeft vanwege de vele nationaliteiten en bijbehorende problematiek.

Eigenlijk moet het andersom: Amsterdam moet gewoon van de geldkraan af van het gemeentefonds totdat ze de boel eens op orde hebben.

Tee Of Cup | 29-08-19 | 12:58

Ben benieuwd naar het werkelijke verhaal over dat koter van Halsema. Hoe kom je gewapend terecht op een kruiser van zeker 10 meter op een met slagboom afgesloten terrein in the middle of nowhere . Toeval of kwam je er geregeld iets doen wat het daglicht niet verdraagt ?

Jan Leul | 29-08-19 | 12:57

Ieder huisje heeft zijn kruisje.
* ben scherp vandaag*

komtdatschot | 29-08-19 | 12:57

Gelukkig hebben ze in 020 het basen (coke roken) ontdekt.
Wordt nog heulll groot.

frank4444 | 29-08-19 | 12:57

Met Ton van Royen als burgervader was het nooit zo ver gekomen.

Nanker Phelge | 29-08-19 | 12:57

NL is kapot. Geld en macht is het enige dat telt. Gewone Nederlanders hebben dat niet, wel het hogere middenkader en de top 10%. Nog steeds hebben de meeste mensen ontzag voor het gezag, maar dat neemt af. De Nl-er is echter geen Fransman deie 230 jaar geleden de kliek heeft aangepakt: machtigen met hun hofhouding. De gewone man, de agent, de verpleegster, de bouwvakker, de cassiere etc zij doen het werk en zij die ze aansturen hebben de macht en het geld want zij wilden hogerop en waren niet zo sociaal ook al deden ze alsof en doen ze nog steeds alsof, maar vraag eens wat ze verdienen.. Maakt verder niets uit we gaan allemaal naar de verdoemenis, ieder op zijn/haar manier, echter de maatschappij is gedesintegreerd precies zoals de machtigen het uitkomt. De mensen zijn alleen nog maar consumenten van vlees en geld en graaien. Er is geen fatsoen meer, de tien geboden wat waren dat? Vaarwel mooie samenleving. En ga niet zeggen dat Rutte of welke politicus daar ook echt ik bedoel dus echte he, mee zit.

ecologiste | 29-08-19 | 12:55 | 1

Prachtig mooi geschreven! Eigenlijk kijk ik ook al jaren zo tegen de mensheid aan. Het is allemaal zo zielloos.

WitteGrunneger | 29-08-19 | 14:33

Voor een serieuze aanpak heb je hulp nodig van de FBI en de DEA. De Nederlandse politie is te slap en inmiddels misschien ook wel hier en daar verweven met de problematiek. Die Amerikanen weten tenminste van wanten.

MickeyGouda | 29-08-19 | 12:53 | 1

De DEA is al sinds de jaren zeventig in Nederland actief! Dat weet iedereen in opsporingsland .....

theo-is-dood | 29-08-19 | 13:48
-weggejorist-
Deksmaat | 29-08-19 | 12:53

Het mooiste vind ik nog wel dat de schuld in de schoenen van de "hollandse VOC mentaliteit' word geschoven. Want het beestje (turken en marrokkanen en overige) bij de naam noemen,dat moeten we niet willen met ze allen,natuurlijk!

streknek | 29-08-19 | 12:53 | 1

Ja, dat van die Hollandse VOC mentaliteit was werkelijk zo'n opmerking waarbij je bek op z'n aller-aller-aller verst openvalt.

WarremeWors | 29-08-19 | 13:03

Gelukkigt wordt het rookverbod wel stevig gehandhaafd.

Mr.Crowley | 29-08-19 | 12:51

Aaww, de wiet.... de schuld geven, de groeten, cocaine levert veel meer op zit daarbij volop in het Amsterdamse rioolwater.
En dan zijn er nog wel wat andere soorten drugs waarin A'dam ook al de rioolhoofdstad van de EU is.

Yumi | 29-08-19 | 12:50 | 2

Wiet is niet de boodschap in deze.. lees het stukje nog eens, en probeer de essentie er uit te halen.

Cuban8 | 29-08-19 | 12:51

@Cuban8 | 29-08-19 | 12:51:
Het wordt er altijd weer bij gehaald.
Mensen ruiken wiet, daarop regeren ze, waarom mag god weten, maar goed, dan vinden ze dat ze dat moeten doen, ff de burger opvoeden naar diens eigen mores, dat lees je toch.
Maar als cocaine, speed, MDMA enchrystal meth uit je bek zou walmen, krijg je een heel ander straatbeeld van A'dam.
Dan zijn het niet meer de jongeren hoor, dan is het gewoon half mokum wat feestend en trippend over straat tippelt.

Yumi | 29-08-19 | 12:58

Maar die dealer in Thailand mag over een paar weken wel zijn straf uitzitten in nederland.
Heb gabberhouse toch mooi voor elkaar gekregen

komtdatschot | 29-08-19 | 12:50

Door drugsgebruik word je op den duur schizofreen. Krijg je stemmen in je hoofd die je gebieden iemand dood te maken of zo.

Aangezien zo'n beetje iedereen boven de 15 rookt, snuift en spuit, denk ik dat over 20 jaar echt iedereen gek is.

Behalve ik dan natuurlijk.

Heppie-even-voor-mij | 29-08-19 | 12:50 | 1

Je moet wel op tijd weer stoppen he...

hoejeheette | 29-08-19 | 12:51

Geen fraai beeld van de hoofdstad, maar ik zit te ver weg om een oordeel te kunnen geven. Kunnen hier de reaguurders uit Amsterdam dit beeld bevestigen of valt het toch nog wel mee?

Mannes | 29-08-19 | 12:50 | 2

Het beeld dat drugsgebruik in 020 sociaal geaccepteerd en genormaliseerd is klopt wel aardig ja. In alle grote steden overigens en is niets nieuws. 28 jaar geleden was het al de gewoonste zaak van de wereld. Moest destijds vaak apparatuur (licht/geluid) leveren/ophalen bij de o.a. Melkweg, Paradiso, en de Mazzo. Als ik dan op kantoor de factuur kwam innen lag daar meestal wel iets om te roken/snuiven/slikken en was het "doe of je thuis bent"

normanius | 29-08-19 | 13:11

maar, Mannes, je woont toch niet op de Noordpool? Je leest toch wat er op GS wordt geschreven, al jaren?

langzullenweleven | 29-08-19 | 14:03

Die PS doet mij deugd. Al die fuckers die onder een rood kruis doorrijden mogen van mij onverbiddelijk hard gestraft worden. Egoïsme ten top.

amateurrr | 29-08-19 | 12:49

Als coke en pillen zo'n heftige geur zouden hebben, droeg iedereen in Amsterdam een gasmasker.

Mr_Natural | 29-08-19 | 12:48

Het meest kwalijke is de geveinsde verontwaardiging gepaard met oplossingen die het hebben over “20 jaar stevig beleid” die nodig zouden zijn om dit op te lossen. Er gaat niks gebeuren en de wond mag vrolijk dooretteren omdat er mensen zijn die verdienen aan dit model.
.
Je kan twee dingen doen, de hele zooitje legaliseren en het zooitje het licht in trekken (en dan niet op de proefballon methode maar een dynamische aanpak waarbij we de typische bureaucraten als eerste op een zijspoor zetten) of echt een war on drugs voeren en zowel gebruikers als leveranciers pakken. Één van die twee opties en niks anders.

HaatAth3ist | 29-08-19 | 12:43 | 2

Gaat niet gebeuren. Eerst komt er een pleidooi voor meer politie, die komt er, vervolgens gebeurt er niets, dan komt er een pleidooi voor meer politie, die komt er, vervolgens gebeurt er niets, dan komt er.. ach laat maar.

Ridde Rogter | 29-08-19 | 12:51

Je kan het zooitje in een land niet legaliseren zonder een oorlog te ontketenen met de rest van Europa . We worden dan wel het grootste export land ter wereld .

Castor12 | 29-08-19 | 12:52

Niemand kon zo goed met de jonge, Marokkaanse crimineeltjes omgaan als van der Laan . Hij was echt als een vader voor ze, gaf ze echt alle ruimte om zich te ontplooien, hield de dienders in toom om die jongens niet te veel in een hoek te drukken en dan vraag je jezelf toch af waarom het is mis gegaan ! Burp ...

Castor12 | 29-08-19 | 12:43 | 1

Maar Halsema heeft criminologie gestudeerd, dus die weet hoe het zit. Het komt helemaal goed.

arie-hoax | 29-08-19 | 12:47

'Wie over een met ❌ aangegeven snelweg rijdt, krijgt automatisch een boete thuis'.
-
Ik zeg het al jaren: de Wet Mulder inzetten als middel voor geboortebeperking zou wonderen doen.
-
Kinderbelasting NU !!! (na het eerste kind)

bisbisbis | 29-08-19 | 12:43 | 3

Geboortebeperking in een zwaar vergrijzend land...
U wil het kind met het badwater weggooien.

hoejeheette | 29-08-19 | 12:50

@hoejeheette | 29-08-19 | 12:50:
Onzin.
Oude mensen gaan vanzelf dood (ja, ook jij en ik). Daarna: rust en ruimte voor iedereen.
Een verademing. Wel die grenzen dicht aub.

EefjeWentelteefje | 29-08-19 | 13:29

@EefjeWentelteefje | 29-08-19 | 13:29: Jij begrijpt niets van de demografische ontwikkelingen.

De vergrijzing is geen *golf* die op een bepaald moment weer overwaait. Vrouwen krijgen als sinds 1973 te weinig kinderen daarvoor.

omanders | 29-08-19 | 16:17

Daniel, die met die boodschapppen om exact 10.30(?), en die wandelende vrouw voor hem, hadden natuurlijk saampies met gekruisde armen pontificaal voor dat bankje moeten gaan staan.
Zeg dan maar dag met je handje tegen de online -streep- straat haat vanaf anonieme straatbankjes op 020'se stadionpleinen.

chicago river | 29-08-19 | 12:42

Wat je dan weer niet hoort en wat absoluut niet bedoeld is ter vergoelijking van die handel, is dat wanneer vandaag het drugsprobleem in Amsterdam wordt opgelost, het hele economische verdienmodel van de stad Amsterdam morgen met donderend geraas in elkaar flikkert. Wat dan resteert is een troosteloze huizenzee met uitgestorven straten en lange rijen werklozen voor De UWV-kantoren. Spuitende, slikkende en hoerelopende Britten zijn nergens meer te bekennen, handgranaten worden massaal op Marktplaats gedumpt en u kunt weer zonder risico de straat oversteken zonder door een onnauwkeurig afgevuurde mitrailleursalvo te worden neergemaaid. Dat dan weer wel.

Ridde Rogter | 29-08-19 | 12:41

Op alle pakjes sigaretten staan de meest verschrikkelijke gevolgen bij gebruik, maar dat geldt natuurlijk niet voor een saffie bij uw gespecialiseerde koffieshop met steun van onze politiek.

Gemberthee | 29-08-19 | 12:41

Toch kwalijk dat ze het altijd over "jongens" hebben terwijl het """jongens""" zijn. Verhullend taalgebruik heet dat.

Nivelleermarionet | 29-08-19 | 12:39

Hoe kun je nu een oorlog verliezen als je geen oorlog voert?

Wasbakplasser | 29-08-19 | 12:39 | 1

Sun Tzu kan u daar wel een antwoord op geven.

Lt-Kol Kilgore | 29-08-19 | 12:43

Gelukkig heeft Halsema privé een realistisch beeld van wat zich afspeelt onder jongeren, dat geeft de burger moed toch?

william7055 | 29-08-19 | 12:37

De omvang van het probleem. Is het aantal liquidaties in het criminele circuit een goed indicator voor de omvang van de drugshandel?
De vraag is waarom ze in Mexico elkaar bij bosjes ombrengen, de lijken hangen er groepsgewijs aan bruggen, terwijl in Nederland het aantal afrekeningen daarmee vergeleken slechts de lachlust opwekt.

Van Duyvenbode | 29-08-19 | 12:37 | 1

Omdat Mexico een achterlijk ontwikkelingsland is.
Nederland nog niet. Amsterdam als stad gaat aardig die kant op.
Maar waarom is dat de vraag?

frank4444 | 29-08-19 | 12:43

Ook dit rapport gaat niets veranderen:

"We hebben meerdere experts uit de hulpverlening een lans horen breken voor een gerichte aanpak van groepen en gezinnen in Amsterdamse buurten. Een psychiatrisch deskundige noemt vijf risicofactoren: migratie, het gebruik van geweld in gezinnen, discriminatie en uitsluiting, jongeren met licht verstandelijke beperkingen en jongeren die al op jeugdige leeftijd vertrouwd zijn met (hard-)drugs."

en...

"Voor de harde kern is een stevig repressief repertoire nodig (en dat zou nog wel wat sterker ontwikkeld mogen worden); voor de groepen daaromheen zou het een tragisch misverstand zijn om alleen op repressie in te zetten. Het zou leiden tot verdieping van de kloof met de maatschappij van de beter gesitueerde burgerij."

omanders | 29-08-19 | 12:36 | 1

Er zijn nu al gezinnen waar zich meer 'hulpverleners' tegen aan bemoeien als er gezinsleden zijn.
Pleur dat onaangepaste tuig in een wooncontainer op de Drentse hei, klaar ermee.

theo-is-dood | 29-08-19 | 13:51

Wauw, zaten er gewoon jongeren MARIHUANA te roken? In Nederland? Wat een schande!

Doe toch normaal.

WahedPissebed | 29-08-19 | 12:36

Het tolerante, linkse Amsterdam zal altijd een maatschappelijk gezwel blijven totdat alle deugkneuzen uit de gemeentelijke bestuurslaag worden verbannen.

UHeeftGelijk | 29-08-19 | 12:34

Met mijn geluk zullen die hitmannetjes voor €5000 per ongeluk iemand anders z'n schoonmoeder omeggen

Olleke | 29-08-19 | 12:33 | 3

Ze is nog geen schoonmoeder. Haar zoon is pas 15.

SinisterNL | 29-08-19 | 12:34

Lol. Probeer het eens met een cadeaubon van de Monuta. ;-)

MickeyGouda | 29-08-19 | 12:35

@SinisterNL | 29-08-19 | 12:34:
Ja, maar als het aan zijn moeder ligt mag haar zoontje over een paar maanden stemmen alsie 16 is.

komtdatschot | 29-08-19 | 12:37

Eventjes gegoogled op '15 jaar wapen amsterdam'. Puzzelstukjes vallen ineens in elkaar.

Jos Tiebent | 29-08-19 | 12:31

Tieners die voor vijfduizend euro liquidaties plegen vind ik best duur. Die hebben toch nog net iets teveel IQ.

Leptob | 29-08-19 | 12:31 | 2

Precies dat. Dit staat niet in verhouding met bv een Breezerslut. Ver over de top. Ik denk eerder aan 850-900 voor een liquidatie. Mss nog wat korting als je een customer loyalty card bezit.

Pedronegro | 29-08-19 | 12:44

alles wordt duurder he, zelfs de huurmoorden waar is de tijd dat je voor 500 euro nog iemand kon laten omleggen door een albanees ?

Lt-Kol Kilgore | 29-08-19 | 12:47

Drugshandel is de economische motor van Amsterdam en misschien wel heel van heel NL. Die toeristen komen heus niet allemaal voor de tulpen en rondvaarten.
Dit gigantische verdienmodel voor onder- en bovenwereld blijft gewoon intact. Voor de bühne och en wee , privé gaat het om de portemonnee.

Baron Clappique | 29-08-19 | 12:30

Tja, dat handhaven is echt wel een dingetje. Vorige week lekker aan het vissen in de rustige natuur, stopt er een auto met twee agenten van hermandad. Alles controleren, vergunningen, aas, spullen en gevangen vis. Nounou!

pa_niek | 29-08-19 | 12:29 | 3

Makkelijke prooi.

Baron Clappique | 29-08-19 | 12:30

Best wel confronterend voor die visjes die in een haakje bijten.

komtdatschot | 29-08-19 | 12:34

Grote vissen , kleine vissen.

frank4444 | 29-08-19 | 12:36

Ach,iedere stad draagt zijn kruis

komtdatschot | 29-08-19 | 12:28 | 4

Amsterdam is een kruis voor Nederland

Slough | 29-08-19 | 12:32

Amsterdam heeft er maar liefst 3.

Eppo | 29-08-19 | 12:37

Zeker - maar vooral niet op een bisschopsmijter ....

bisbisbis | 29-08-19 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ongedierte trekt ongedierte aan.

Eddy67 | 29-08-19 | 12:27

Ben overigens benieuwd wat het de schatkist scheelt als er via witwas-constructies geen belasting op drugsgeld meer binnen komt... Of wat er gebeurd als al die kanslozen geen boterham meer kunnen verdienen met zoiets relatief onschuldigs als op je scootertje een beetje coke bezorgen. Een beetje naïef om te denken dat al die lui dan ineens keihard hun best zullen doen op school, goede banen krijgen en niet aan de riet van overheid zullen hangen... Wedden dat berovingen het nieuwe 'normaal' worden...!

Nemo_Tenetur | 29-08-19 | 12:25 | 10

@bisbisbis | 29-08-19 | 13:09: Maar je kunt wel bijvoorbeeld alle onroerend goed transacties (in binnen- en buitenland) doorlichten hoe eea gefinancierd is; eventueel in - al dan niet afgedwongen - samenwerking met andere landen...

Aristotalloss | 29-08-19 | 13:24

@Aristotalloss | 29-08-19 | 13:24: Dat gebeurt al jaren en jaren: '''In zulke gevallen kan infobox Crimineel en Onverklaarbaar Vermogen (iCOV) van dienst zijn. iCOV brengt crimineel en onverklaarbaar vermogen in kaart. Daarmee zijn criminele netwerken of financieel economische activiteiten eerder bloot te leggen.

iCOV is een samenwerkingsverband tussen de Nationale Politie, Belastingdienst, Douane, FIOD, CJIB, Financial Intelligence Unit, bijzonder opsporingsdiensten en het OM. iCOV levert data-intelligence producten aan de deelnemende organisaties. Daarnaast richt iCOV zich op het ontwikkelen van risico-indicatoren en patronen om witwassen fraudeconstructies bloot te leggen.''
www.bijzonderstrafrecht.nl/home/snell...

theo-is-dood | 29-08-19 | 13:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Gelukkig krijgen ambtenaren nu wel cursussen om racisme te herkennen.

Mr.Crowley | 29-08-19 | 12:25 | 2

Met onzinnige zaken bezig zijn is links een kei,

dubbletjes | 29-08-19 | 12:28

Neehee: om hun eigen 'witte privilege' te leren herkennen!
-
(bespaart een hoop tijd: daarbij wordt er namelijk vanaf moment één van uit gegaan, dat jij als witmensch al racistisch geboren bent...)

bisbisbis | 29-08-19 | 12:51

De Amsterdammers kan je niet de schuld geven. Die wonen er al 30/40 jaar niet meer.

frank4444 | 29-08-19 | 12:24

Is Femke nog niet weg? Duurt erg lang hoor!

Jos Tiebent | 29-08-19 | 12:24

Ik kan me nog herinneren dat Joop van de Ende een eigen theater zou gaan bouwen in Amsterdam. De "arme" schat, hij wist niet hoe snel hij uit die (door drugsgeld gefinancierde) vastgoed weg moest wezen. De echte reden wou hij niet vertellen. Praten we over meer dan 20 jaar geleden, dus er is weinig veranderd in Amsterdam!! Alleen Brabant floreert extra, hoe zou dat nou komen:-)

Pweethetbeter | 29-08-19 | 12:24 | 4

Brabant is grootgrossier in blauwe plastic vaten. Daar zit winst op.

Nivelleermarionet | 29-08-19 | 12:35

Joop zat in een regenbui bij zijn bouwlocatie in de buurt van de Arena en besloot dat hij zijn theater 'The Joop' in het centrum wilde hebben. (EvdDweethetnogbeter)

Einde van de Domheid | 29-08-19 | 12:43

@Einde van de Domheid | 29-08-19 | 12:43:
-
EvdD heeft gelijk. Het ging destijds om het geplande 'uitgaanscentrum', met onder andere de Heineken Music Hall, dat rondom de Arena moest komen. En omdat Ome Joop hele goeie connecties had in het bestuurs- en ambtenarenapparaat (namen en toenamen alhier bekend) wist hij ook dat er mogelijk hele grote partijen aan zouden mee doen (o.a. Disney, Cirque)., En derde viool spelen, dáár had Ome Joop geen zin in. Had niets met drugsgeld uitstaande. Neemt niet weg dat Ome Joop natuurlijk groot gelijk had, qua locatie. Alleeen Pathé is er uiteindelijk wel bij gevaren. (en Ome Joop, natuurlijk)

bisbisbis | 29-08-19 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

"Eeeej viesse rasiest maan, iek ga jou moeder ***** . Donderop maan, klereleier"

FasiscovanJole | 29-08-19 | 12:22 | 1

Zo zullen ongeveer de beledigingen uitgezien hebben die Daniel ondergaan moest.

FasiscovanJole | 29-08-19 | 12:24

Jammer van die PS. Heeft helemaal niets met drugscriminaliteit in a’dam te maken. Maar het zal het wel goed doen op kringverjaardagen.

Superior Bastard | 29-08-19 | 12:22

Nou had ik altijd begrepen dat die Jan Tromp een linkse aap was naar wie je absoluut niet moest luisteren. En opeens neemt iedereen hem bloedserieus.

Ridde Rogter | 29-08-19 | 12:21 | 5

Het eerste boekje van Jan Tromp en professor Tops staat vol gemeenplaatsen. Eigenlijk hebben die twee opgeschreven wat de goegemeente allang weet. Namelijk dat werken niet loont voor iemand uit een achterbuurt, en dat je veel meer overhoudt met wat hosselen, een hennepzoldertje en een bijstandsuitkering. Je woont in een huurhuisje, dus bij jou is nooit iets te verhalen door de fiscus. En krijg je toch mot met de politie, dan staat een (vaste) gratis advocaat voor je klaar.

theo-is-dood | 29-08-19 | 13:59

@theo-is-dood | 29-08-19 | 13:59: Dat eerste boekje is " De Achterkant Van Nederland"

-Wie is de baas in dit land? Over deze vraag wordt in Nederland een schaduwgevecht gevoerd. In veel buurten in ons land is het dagelijks leven verweven geraakt met vormen van georganiseerde criminaliteit. In de rafelrand van onze maatschappij groeit een zelfbewuste klasse die zijn eigen bonen dopt. De hoofdrolspelers zijn harde jongens, scharrelaars, meelopers en mensen die het hoofd boven water proberen te houden. Wat men deelt, is de opvatting dat de overheid ze niet voor de voeten moet lopen.

Bestuurders kijken weg, worden bedreigd of proberen soms terug te slaan. Maar voor elke houding geldt de patstelling: de ongeorganiseerde overheid tegenover georganiseerde misdaad.

Bestuurskundige Pieter Tops en journalist Jan Tromp spraken voor De achterkant van Nederland met wanhopige bestuurders, maar trokken ook naar achterbuurten om zich onder te dompelen in de wereld van drugsbazen, motorclubs en kampers. Ze noteren pijnlijk helder hoe criminelen in het gat springen dat de overheid laat vallen, een gat dat nauwelijks nog kan worden gedicht. 'Hij kan kapotvallen, die burgemeester.'
Het resultaat is een spannend en onthullend verhaal over de nieuwe weerbaarheid van een onderklasse.

theo-is-dood | 29-08-19 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, weet je wat erg is, een saffie roken.

jansma28542681 | 29-08-19 | 12:20

Heb ik het 20 jaar geleden niet gezegd.
Maar ja, Job Cohen wist het beter.

Mr.Crowley | 29-08-19 | 12:19

Voor een tiener is €5.000 heel veel geld. Ik ben mijn hele tienertijd doorgekomen met net genoeg geld voor 2 kopjes thee en 1 roze koek in de de schoolkantine. (per dag)

Osdorpertje | 29-08-19 | 12:18 | 1

Heb er een stuk of wat omgelegd gedurende mijn schooltijd, mooie jeugdherinneringen en mijn ouders weten nog steeds van niks.

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-19 | 12:22

Maar als je als burger je auto stil zet op de snelweg om je kinderen tegen links tuig te beschermen treedt de overheid uiteraard wel ferm op. Ben mijn vertrouwen in de Nederlandse overheid totaal verloren, het is alleen maar verhaaltjes en belasting innen.

i-Wonder | 29-08-19 | 12:16 | 1

Hopelijk bent u geen ZZP-er, ze jatten volgend jaar ook 2.000 van de zelfstandigen aftrek af.
Er zijn 1.200.000 ZZP-ers x 800 netto weer een miljard om te verkloten in 070.

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-19 | 12:24

Met een burgemeester die de criminaliteit niet eens uit haar eigen huis kan houden zal het in Amsterdam nu wel weer snel goed komen.

spanarchist | 29-08-19 | 12:15

Och ja, de levens van jonge jongens worden verpest....wat voor effect het heeft op meisjes is zeker weer niet terzake?

pigadaki | 29-08-19 | 12:13

Ik spreek mensen allang niet meer aan op onfatsoenlijk gedrag. Van de week drong er bij de kassa ook zo'n randfiguur voor, gezicht en nek vol tatoeages en met een opgefokte houding. Je weet dat als je dan iets zegt je binnen no-time door de winkel ligt te rollen met een doorgesnoven malloot die je zo een mes in je strot steekt. Dat is het mij allemaal niet waard. Ik heb medelijden met degenen die denken dat ze dit soort debielen tot de orde denken te kunnen roepen door ze op hun fatsoen aan te spreken. Laat karma het maar lekker oplossen.

TheOneWhoKnocks | 29-08-19 | 12:13 | 2

Ik doe het af en toe dus wel vanwege woede. Doe het liever niet, maar goed. En soms helpt het.

arie-hoax | 29-08-19 | 12:17

Was er geen beveiliger in de zaak?

theo-is-dood | 29-08-19 | 14:02

Ook Daniel draait nog ongemakkelijk om de hete brij heen, waarschijnlijk doet het schelden hem niet zoveel en pas als hij vanachter met een mes gestoken word door een van die "schoolkinderen" geeft hij pas bij de beschrijving aan oom agent op welke doelgroep het nu precies ongeveer was,...als Daniel het dan nog kan na vertellen that is.

Halul gebakken | 29-08-19 | 12:12

De bijtende vraag is in welke periode of burgervader we zijn gaan glijden... vooral
wat betreft de keiharde criminaliteit...........

grapjasz | 29-08-19 | 12:12

Schelto Patijn heeft indertijd geprobeerd de zaak aan banden te leggen. Maar ja, in de visie van D66 en GroenLinks ("De burgemeester moet zich eens afvragen of hij een verlengstuk is van de justitie of eerste burger van Amsterdam") dient een burgemeester op de eerste plaats het welzijn van doorgesnoven Amsterdammers voor te staan.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Litsehimmel | 29-08-19 | 12:12

Jan Tromp ,PvdA ,ziet opeens het licht?

pga | 29-08-19 | 12:11 | 3

Die heeft waarschijnlijk meer met de geboden schadeloosstelling.

demaup | 29-08-19 | 12:29

Wil gewoon zijn veridenmodel bliven handhaven. Geen grotere egoist dan een salonsocialist.

Slough | 29-08-19 | 12:35

Ja en as we speak word er nu over gebakkeleid op radio 1.
Een of ander *plan*
Zal wel weer om staatsgereguleerde teelt gaan incl.staatssubsidie (jouw en mijn centen dus) voor een tiental gemeentes van Maastricht tot Delfzijl tot Vlissingen.
.
Kappen nou met het nog rondere wiel uitvinden iedere keer weer.
Legaliseer die plant en watch the magic.
Maar nee, eerst vuistdikke rapporten, nog meer rapporten, lezers van rapporten, laag-ambtenaren in conclaaf met hoog-ambtenaren over inhoud en duiding van rapporten, hoog-ambtenaren in media over rapporten, journalisten en opinielijers over hoog-ambtenarij die gaat over de wietteelt, en ondertussen groeide dat ene eenzame plantje uit tot de grootte van een fors uitgevallen denneboom, want iedereen zat te ouwehoeren over rapporten en cijfers en stats, en niemand dacht eraan het plantje eens een goede plukbeurt te geven.
De treurnis.
Nederland Gidsland? Maak dat iedereen de moeder wijs.

chicago river | 29-08-19 | 12:11 | 1

Gidsland is inmiddels Canada.

JanVergoor | 29-08-19 | 12:48

Ik krijg de oogtyfus van die kruizen.

overVecht | 29-08-19 | 12:10 | 1

Als ik emoji wil zien ga ik wel naar fakebook.

keestelpro | 29-08-19 | 12:59

tja, maar iedereen die bij mij aankomt met het geklets dat cannabis "drugs" is, zou van mij ook geen duimpje omhoog krijgen. cannabis is een PLANT, en nog een gezonde ook.

pas in de jaren '30 van de vorige eeuw is de amerikaanse overheid die plant onder invloed van lobbyisten van de farma en papier-industrie gaan demoniseren, waarna de rest van de wereld er slaafs achteraan liep. maar het is nog steeds een plant, en eentje die eerder aanmoediging verdient dan kritiek, wat mij betreft.

LiamP | 29-08-19 | 12:10 | 5

Alles is lekker...?!

Nemo_Tenetur | 29-08-19 | 12:16

Een plant gemengd met kerosine en weet ik veel allemaal wat...

Rjb0301 | 29-08-19 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

De handhavers doen anders heel hard hun best. Mijn terrasschotten zijn 30 cm te hoog. Of ik deze heel snel wil weghalen op straffe van een fikse boete.

deministerpresident | 29-08-19 | 12:09 | 1

Ja heel begrijpelijk. Je moet af en toe toch thuis kunnen komen met het verhaal dat je gelukkig net op tijd een doortrapte overtreder tot de orde heeft weten te roepen. Gelukkig dat er regels zijn.

Pierus | 29-08-19 | 13:04

Het blijft symptoombestrijding. Het probleem zit binnen in de mens zelf.

dr Rechts | 29-08-19 | 12:09 | 3

Welk probleem?! Drugsgebruik?! Dat doen mensen al sinds 6000 v.chr. terwijl een verbod daarop pas iets meer dan 100 jaar bestaat. De mens is niet het probleem, de overheid is het probleem met hun bekrompen mening over drugs en het repressieve beleid om het aan te pakken. Alcohol is ok maar de rest niet... Freddie Heineken is miljardair geworden met zijn bier en ook daar sterven bosjes mensen aan... Het is gewoon een hypocriet beleid dat haaks staat op de wil van een hoop burgers... Lang niet iedereen wordt verslaafd en kan verstandig met recreatief gebruik omgaan. Anders zou het geen miljardenhandel zijn of veel meer junkies onder ons...

Nemo_Tenetur | 29-08-19 | 12:15

@Nemo_Tenetur | 29-08-19 | 12:15:
Weet jij, weet ik.
Maar in Den Haag lopen ze volcontinu met niet met een bord voor de kop, maar een hele plaat Krupp Stahl.
Tel daarbij op slaapdopjes in de oren, en het gelegaliseerde feest is compleet aan dovemansoren gericht.

Heb het al eerder gezegd; iedereen die Nederland "Gidsland" durft te noemen, mogen ze even met de kop in de zojuist gebruikte pleepot hangen.

chicago river | 29-08-19 | 12:38

Allemaal ophef over niets, althans, niets nieuws... Amsterdam is nooit anders geweest... Bruinsma met zijn 'grote berg', Spik en Span met hun 'handeltjes', de Joegoslaven, de IRT-affaire... En nu ineens hysterisch gaan schreeuwen... Na Brabant is Amsterdam nu gewoon aan de beurt. Ze creëren een probleem in de media dat in feite al zo oud is als de weg naar Jeruzalem, puur om zichzelf 'mandaat' te geven om 'speciale middelen' in te mogen zetten...

Nemo_Tenetur | 29-08-19 | 12:08 | 1

Handhaving is een vies woord geworden

theo-is-dood | 29-08-19 | 14:04

De oplossing: een persoonsgebonden kentekenplaat tatoeëren op het voorhoofd van hen die zich in Nederland bevinden.

kweethetooknietbeter | 29-08-19 | 12:08 | 1

Die bestaat al. Dat noemen we 'gezichtsherkenning'

Boeloeboe | 29-08-19 | 12:57
-weggejorist-
LangeJannetje | 29-08-19 | 12:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

sja Nederland en handhaven, snelheidscontroles kan wel boeven pakken niet.

rifraf | 29-08-19 | 12:07

Tien miljoen boetes, tweederde op kenteken. Het meeste voor creatief parkeren en een paar kilometer te snel. Een machine die je eigenlijk kunt zien als variabele wegenbelasting. Gemeentes maken expres te weinig parkeerplekken om autogebruik te ontmoedigen, degene die het hardste werkt, het laatst in de woonwijk aankomt wordt het vaakst genomen.

Een compleet contrast met leerlingen die docenten zien ploeteren voor een paar duizend euro de maand, geld wat sommige pubers in een dag verdienen met drugshandel. Die leerling snapt niet waarom die nog op school zit.

Feynman | 29-08-19 | 12:06 | 2

Ja dat krijg je als je een kwetsbare leerling bent.

Pierus | 29-08-19 | 13:08

En dan zegt Telegraaf misdaadverslaggever Mick van Wely doodleuk dat ''jongeren'' op scholen moeten worden gewezen op de de gevaren van drugshandel. Alsof dat gaat helpen.

van der g | 29-08-19 | 13:57

Ach, in de tijd van Paul Kersey was het ook allemaal kloten. Dan heb je het over New York. Het enige goede aan New York op het gebied van de misdaadcijfers van vandaag de dag is dat het is ingehaald door Chicago.
Betekent niet dat die Wild West-zooi hierheen moet komen. Wat dat betreft is het maar een rare haat-liefdeverhouding die de NPO met 'melting pot' Amerika heeft.

Slogra | 29-08-19 | 12:06 | 2

Het enige goede aan NY is dat de inwoners van NY Giuliani als burgemeester KOZEN. De misdaadcijfers kelderden toen met zijn zero-tolerance beleid. Dat zal in Amsterdam dus niet gebeuren.

LangeJannetje | 29-08-19 | 12:11

Je moet ook niet op een afgekruiste rijbaan gaan rijden. En dat heeft totaal niets met de Amsterdamse problematiek te maken.

artie | 29-08-19 | 12:04 | 4

Nee, het heeft te maken met kunnen en vooral willen.

Super Vaagstra | 29-08-19 | 12:11

Ik snap ook niet dat 'het (als enige) Rijk' aan het rood kruis geen enorme cilinder monteert die, wanneer de rijstrook afgesloten moet worden, naar beneden komt met een soortement rail / schrikhek want er zullen altijd van die uilskuikens blijven die het rode kruis niet opmerken en dat geeft zo'n bloederige toestand.. Maar waarschijnlijk laat men het liever zo. Bedonder de massa, grijp de kassa!

WitteGrunneger | 29-08-19 | 12:16

@Super Vaagstra | 29-08-19 | 12:11: Inderdaad.prioriteit dus!

Janas | 29-08-19 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Een ❌ maakt met de armen. Dat zal die schoffies leren.

TRUMP | 29-08-19 | 12:04 | 1

Fascist!

keestelpro | 29-08-19 | 12:57

Overal is dit hetzelfde. Het is makkelijk om een coke te komen dan aan een fles drank.

overVecht | 29-08-19 | 12:04

Tieners die voor 5000 euro een liquidatie plegen?
Foeiii Floris-Jan en Hendrik-Wouter!

roberto9715 | 29-08-19 | 12:03

Als onderdeel van deze deugende bestrijding ook graag verplichte periodieke drugstests voor politici. Laten zij het goede voorbeeld geven.

boccelullus | 29-08-19 | 12:03

Niets aan toe te voegen, aan die foto uit de VK... U snapt hem wel.

Realism Is All | 29-08-19 | 12:03 | 1

Sja, daar staat me een paar eeuwen toekomstige bakkenisten en miljoenen aan toekomstige uitkeringen. Wie mij een jaar of 30 terug had gezegd dat dit in Nederland was had ik in zijn gezicht uitgelachen.

Graaisnaaiert | 29-08-19 | 12:29

Waarom moet je daar dan ook als dame die voor iemand loopt wat van zeggen? Laat die jongens lekker wat ontdekken en hun gang gaan. En dat uitschelden heeft ze zelf uitgelokt door zich te bemoeien met zaken die haar niet aangaan. Wat een dom wijf.

Leptob | 29-08-19 | 12:02 | 4

@b3n | 29-08-19 | 12:07:
Tis ook de hypocrisie van zo'n vrouw die haar muil opentrekt bij het zien van een paar jochies van het Amsterdams Lyceum die een jointje roken op een plein. Was het een groep Antillianen of Marokkanen geweest dan had ze haar schijnheilige bekakte Oud-Zuid muil gehouden.

van der g | 29-08-19 | 13:43

@van der g | 29-08-19 | 13:43: Wat u constateert is eigenlijk nog erger. Mevrouw weet namelijk dat dat pleuristuig haar helemaal de typhus schopt. En er gewoon mee weg komt.

Maytheforcebewithyou | 29-08-19 | 14:30

Aan de reactie vd boyz te zien heeft ze geen normale opmerking geplaatst. Je krijgt wat je uutzendt...

vinzepinz | 29-08-19 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Zachte heelmeesters kweken toekomstige Dutertes,

dr Rechts | 29-08-19 | 12:02 | 1

Mooie kerel die Duterte die lost tenminste nog echt problemen op. Ein Mann nach meinem Herzen zoals de Duitsers dat altijd zo mooi zeggen.

van der g | 29-08-19 | 13:25

Dat gelul over blowen. Wie is er niet groot mee geworden?
Willen we gedogen of gaan we eindelijk legaliseren? De overlast is echt een gevolg van de politieke keuzes hier in Nederland, zoals het zo'n beetje met alles is waar discussie over is. Regel het gewoon een keer goed. Legaliseren is de enige manier. Tevens ontvangt de staat dan miljarden aan accijnzen en kan er eindelijk eens gehandhaafd worden. Ik zet het ministerie van handhaving wel op.

pibasso | 29-08-19 | 12:01 | 9

Nee laten we dat legaliseren nou maar niet doen, met alcohol op achter het stuur levert ruimschoots voldoende verkeersdoden.

Giotto | 29-08-19 | 13:34

@pibasso | 29-08-19 | 13:13:

Lol, ik zal bij jouw eens 5x per dag stink spray door je brievenbus spuiten zodat je hele huis permanent blijft stinken. Kijken of je het dan ook nog vreemd vind als iemand klaagt over stankoverlast.

b3n | 29-08-19 | 14:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Tromp viel wel door de mand. Zo verbaasd. Hij kwam nooit buiten denk ik.
Maar dan komt er toch de linkse reflex: kwetsbare milieus worden de dupe van criminelen, dus moeten we die milieus nog meer gaan ondersteunen.
Terwijl je ook de crimineel eens zou kunnen aanpakken.

arie-hoax | 29-08-19 | 12:01 | 4

@Graaisnaaiert | 29-08-19 | 12:26: Ach ja, het is glashelder dat dit drugsprobleem tot beheersbare niveaus wordt verlaagd door deportatie van alle mannelijke kansenparels tussen de 10 en 50 jaar.

Elke mohammedaan met dubbele nationaliteit die in aanraking komt met justitie moet per direct oprotten.

UHeeftGelijk | 29-08-19 | 12:39

@Graaisnaaiert | 29-08-19 | 12:26: ook is vermeden de vraag of er misschien een of meerdere politieke partijen enorm hebben bijgedragen aan het ontstaan van dit probleem. Iedereen is geschokt, niemand durft naar de kern te gaan.

Pierus | 29-08-19 | 13:18

@Graaisnaaiert | 29-08-19 | 12:26: Google eens met ' Fall Mehmet'.
In Duitsland heeft men op een gegeven moment een 14-jarige zwaar criminele T U R K uitgezet naar Turkije. Dat heeft geholpen. Maar in nederland is iedereen zielig en slachtoffer van gebrek aan stageplaatsen.
de.wikipedia.org/wiki/Fall_Mehmet

theo-is-dood | 29-08-19 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Bij de Brabo's wordt overlast van drusboerenburen al 15 jaar niet behandeld.
Even chillen met schieten op Damsko!

Einde van de Domheid | 29-08-19 | 11:59 | 3

Daar staan de labs.

Einde van de Domheid | 29-08-19 | 12:00

In Brabant valt het onder mantelzorg,dan mag het wel.

komtdatschot | 29-08-19 | 12:03

Hohoho, hier wordt geproduceerd he, nog echt werken. Niet alleen de handel dus.
En daar weet die Tromp trouwens ook heeeeel veel over te vertellen.

J-van-de-Bontekoe | 29-08-19 | 13:06

Amsterdam en drugs? Nu snap ik waarom Halsema altijd met haar kaken loopt te malen

Olleke | 29-08-19 | 11:59

Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen

Mich2007 | 29-08-19 | 11:59

Wie gaat er dan ook in Amsterdam wonen...

Hunkje | 29-08-19 | 11:58 | 3

geboren Amsterdammers ...

thephysicist | 29-08-19 | 12:12

Iedereen die in Amsterdam werkt en niet ‘s ochtends een uur op de ring in de file wil staan.

JWZ_JMK | 29-08-19 | 14:04

Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen..........

Na 70 jaar links beleid is die stad volkomen naar de kloten gegaan, het enige wat de rest van Nederland kan doen is het vermijden van deze stad!

Fatwabuster | 29-08-19 | 11:58 | 1

en telkens weer, al die 70 jaren, hebben de Amsterdammers zelf die linkse ellende gekozen dus ze moeten vooral hun smoel houden.

langzullenweleven | 29-08-19 | 14:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken