Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Twitteraars reageren op minister Sigrid Kaag

De mevrouw die al uw geld weggeeft aan Afrika vindt dat u niet moet zeuren

Social

Ophef op Twitter (een)vandaag om een uitspraak van Sigrid Kaag, Minister van Hoofddoeken & Geldweggeven in het Kabinet Rutte III. Mevrouw snapt maar niet waarom u zo negatief reageert op haar schitterende wereldverbeterende initiatieven waardoor al die Afrikanen in Afrika blijven in plaats van naar Ter Apel komen. GeenStijl dook even in het afvoerputje dat Twitter heet, en duikelde de volgende pareltjes op. Meer riooldiamantjes HIERRR.

1

Sander Schimmelvinex in 3, 2, 1...

2

3

4

Nou nou nou nou

5

6

Alle afvoerputjes verzamelen!

7

8

Haaai, Eva...

9

10

Hey... een fan!

11

En een zoon!

12

Reaguursels

Inloggen

Als dit soort hypocriete linkse deugers hun deel van het salaris wat bovenmodaal is, nou is zouden afstaan aan de armen op de wereld... Das in het geval van Kaag al snel zo'n anderhalve ton per jaar...

Dus niet langer Sinterklaas spelen met andermans zuurverdiende geld (wat maar een fractie van een ministers salaris is), maar gewoon je eigen geld opofferen voor je idealen... Dan heb je tenminste nog integriteit!

_Roy_ | 10-07-19 | 12:52

De enige reden dat Kaag en Nederland aan ontwikkelingssamenwerking doen, is voor de beeldvorming. Iedereen weet dat het geld nooit de bevolking bereikt die het nodig heeft, maar blijft hangen bij de corrupte elites in Afrika.

Mickdestok | 10-07-19 | 11:58

En wat is dat eeuwige fetisjisme met Afrika van de Europese deugmens?

Ik vermoed dat daar een rauw, paternalistisch/matriachaal racistische insteek voor is vanuit de deugmens. Zijn het de blije sprongetjes, de gulle lach en de knipmessende negermedemens die de deugego streelt?

Waar blijft het geld voor arme Aziaten? Cambodja, Laos, Filipijnen, Myanmar?

Of zijn die volken te trots? Te weinig dociel na het overmaken van belastinggeld vanuit het land van deugmarietjes. Worden nooit bezongen en met rode lopertjes ontvangen?

Er zit iets heel laags, iets van zelfverwerkelijking en neerkijken op het volk van Afrika in die deugmensen.

Afrikanen hebben geen trots. Die hebben blonde deugmariekes nodig die komen poetsen, denken ze.

Ga ook eens in Azie kijken als welzijn je echt interesseert.

Overnijd | 10-07-19 | 11:34

Vroeger had je alleen ontwikkelingshulp. Iedereen wist dat het weggegooid geld was, maar links bevredigde daarmee zijn deugbehoefte en rechts dacht, nou ja, we kunnen ons die flauwekul veroorloven.
Tegenwoordig gaan de deugers zo ver dat we de Derde Wereld niet alleen geld geven, maar nu ook compleet hier naartoe halen. Een groot deel van de migratieplaag wordt juist veroorzaakt door het feit dat veel negers nu geld hebben.
De eertijdse liefdadigheid is omgeslagen in zelfverdediging tegen een invasie. In het klein kun je dat zien aan bedelaars die na verloop van tijd steeds agressiever en gevaarlijker worden.

De rol van Kaag is eigenlijk niet relevant. Als je haar een prop in de mond stopt staan er zó tien andere Deugers klaar om het over te nemen. Je moet het Deugwezen als geheel bestrijden en dat is hondsmoeilijk.

JvanDeventer | 10-07-19 | 11:09 | 2

Ik zou het als tussenstap al zo mooi vinden dat deugers zelf betalen om te deugen. Dan kunnen ze zich ook helemaal verantwoordelijk voelen voor de deugdzaamheid. Maar ik voorspel dat een dure deugd, die men zelf moet betalen, zeer ten koste zal gaan van het ledenaantal van de deugsecte.

Overnijd | 10-07-19 | 11:21

@Overnijd | 10-07-19 | 11:21:
Die mogelijkheid is er altijd al geweest: nl. de particuliere liefdadigheid. De maatschappij heeft zich juist in de omgekeerde richting bewogen. Ik denk dat de sociale voorzieningen daarbij als hefboom hebben gewerkt. Als je erin slaagt om je medemensen ervan te overtuigen dat "solidariteit" met de "kwetsbare groepen" in de samenleving een overheidstaak is (hetgeen inderdaad is gelukt) is het moreel gezien niet meer zo'n grote stap om "solidariteit" met willekeurig welke kleurling, waar ook ter wereld, tot overheidstaak te bombarderen. Dat je je eigen land daarmee als een soort Jezus ziet is iets wat de grote meerderheid in dit land zich niet realiseert.

JvanDeventer | 10-07-19 | 13:04

Hee links volk: deugen doe je met je eigen geld en niet met mijn (belasting) geld.

unshift | 10-07-19 | 11:00 | 1

Denk er eens over na hoe raar het is dat mensen 1) deugen met uw geld 2) zonder dat u controle hebt over doelmatige besteding en 3) u ook nog eens de maat nemen omdat u niet mee wilt deugen op ondeugdelijke doeleinden van UW geld.

Het is een gotspe.

Overnijd | 10-07-19 | 11:26

Wat is het resultaat van 70 jaar ontwikkelingshulp? Nada. Er is een vaarwater voor Abidjan genaamd The bottomless pit. Dat is hetzelfde als waar de ontwikkelingscentjes naar toe gaan. Vraag maar eens aan Zwitserland. En dan die potentaten die hun zakken vullen. Hoeveel procent komt bij de bevolking? Bedroevend weinig. Vroeger werd voedselhulp al verkocht op de markt, want het was voor het volk. En het volk is de regering en die verkoopt het weer of het ging naar de USSR als betaling voor de geleverde wapens.

wallenberg | 10-07-19 | 10:41

De islam is de dominante godsdienst in Niger, 80% van de bevolking belijdt dit geloof.[1] Het land is sinds de oprichting in 1969 lid van de Organisatie voor Islamitische Samenwerking. (uit wiki pee) Mw Kaag doet gewoon wat haar man haar opdraagt.

squadra | 10-07-19 | 10:11

Ben zelf veel in Afrika geweest ,de schenkingen van het geld verdwijnen heel vaak in de zakken van de regering leiders ,en zo verdwijnt er miljarden wat voor de bevolking was bestemt en onze goede doelen fabriek wordt gewoon een rad voor de ogen gedraaid
Hoeveel honderden miljarden zijn er naar afrika gegaan en de armoede blijft bestaan.

gerrit5042 | 10-07-19 | 09:57

Ontwikkelingshulp aan Derde-Wereldlanden wordt al sinds 1950 gegeven. De bedragen zijn niet gering. Alleen de structurele ontwikkelingshulp van regering aan regering (in het jargon Official Development Assistance of ODA) bedroeg de afgelopen 5 decennia zo’n 2.3 biljoen dollar. Afrika kreeg hiervan relatief het grootste deel: ruim 1 biljoen ofwel 1.000.000 miljoen dollar. Momenteel bedraag ODA zo’n 100 miljard dollar per jaar, waarvan 50 miljard voor Afrika. Naast de ODA wordt ook nog structurele hulp van private organisaties als Novib en noodhulp onderscheiden. Van 1998 tot 2006 gaf de Nederlandse overheid zes miljard euro uit aan hulp (naast nog 4 miljard door Nederlandse particulieren.
Stukje van Arjen Nijeboer uit 2009..... en zie het resultaat...

dubbeltjeopznkant | 10-07-19 | 09:56 | 1

@dubbeltjeopznkant | 10-07-19 | 09:56 |
Je zou toch denken dat er daar van dergelijke bijna niet te bevatten bedragen iets meer van de grond zou zijn gekregen dan nu het geval is. Daarom; stoppen met die onzin en wel direct. Laat ze het zelf maar eens proberen. Onze hulp heeft in ieder geval niet geholpen. Zoveel is wel duidelijk.

Sjefke7807 | 10-07-19 | 10:26

Nou wat een pareltjes zeg!
Ik lees alleen een blinde haat tegen Afrika en Afrikanen. Want ja, allemaal weggegooid geld natuurlijk naar die ondankbare landen, die het allemaal verkwisten. Uiteraard! Want ze kunnen niet met geld omgaan, die luie donders.
Met ons geld. Voor niks! Weg. Liggen de hele dag onder de klapperboom te wachten tot ze met ons geld iets kunnen kopen. Geld dat we beter zelf kunnen houden, voor ons, voor ons eigen. Samen voor ons eigen. Stem De Tegenpartij, met Jacobse en Van Es.

Dit gejammer is al zoooo oud.

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 09:48 | 9

Wat mij opvalt, is dat met het meer en meer uitvoeren van Groen Links beleid, VVD-ertjes ook mee zijn gaan doen in de deugkreetjes. En het beledigd zijn.

Hopelijk wordt in de volgende verkiezing afgerekend met die wittewijn fatszakken die hun moeder inclusief parelmoer nog verkopen als ze daarmee het pluche onder de bips kunnen blijven voelen.

Maar ik vrees van niet. Nederland zit vol met deze onbetrouwbare gedrochten.

Overnijd | 10-07-19 | 11:15

@Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 10:39: Hoeveel geld heb jij afgelopen jaar overgemaakt voor Afrikaanse projecten, hoeveel % is dit van je inkomen en wat was het rendement?

boerzoektscheet | 10-07-19 | 11:52

@kapoerewiet | 10-07-19 | 10:19: Op microkredieten kan je weer een woekerrente vangen. Meer dan 50% rente op het geleende bedrag. Een verdienmodel dus.

boerzoektscheet | 10-07-19 | 11:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Inmiddels dringt het besef dat het wel mooi is geweest met die ontwikkelingshulp in de breedte door, maar het duurt even voordat de instituties worden opgedoekt. De economische groei in Afrika de laatste decennia is indrukwekkend net zoalsde terugloop in extreme armoede Er is voldoende kennis voorhanden in bijna alle landen van de wereld, de armoede is sterk op zijn retour, vrijwel overal is mobiele telefonie en het beste voor de ontwikkeling is zelf verantwoordelijkheid nemen. En anders het geld aan Bill Gates geven die onaanraakbaar is en niet afhankelijk van nationale overheden zijn armoede bestrijding kan bedrijven. We kunnen de ontwikkelingswerkers met de huidige druk op de arbeidsmarkt thuis goed gebruiken dus een heroverweging, niet alleen ten aanzien van Niger is een kwestie van tijd.

AlexanderVissers | 10-07-19 | 09:40

Het enigste wat in Afrika wel werkt is koloniseren.
En alleen eten en geld geven als er is gepresteerd.
Dat advies zal wel pijn doen in de deugoortjes maar het is gewoon de harde werkelijkheid.
Al het andere is water naar de zee dragen.

Eppo | 10-07-19 | 09:38 | 2

Want Eppo met de tropenhelm op weet wat goed is voor die koelakken. De zweep erover. Je moet "ze" behandelen als kleine kinderen, die zwarte jongens, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 10:42

@Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 10:42: Wat Landverradertje zegt is: maak nu maar over. Wij weten wat goed is voor de zwarte medemens. We houden ze kinds en dociel.

Overnijd | 10-07-19 | 11:38

Sigrid en Astrid,

jullie weten dat de meeste miljarden op zwitserse banken uit derdewereld landen komen?Of vertel ik wat nieuws?Denk het niet...

Ben5570 | 10-07-19 | 09:28

80% Moslimbevolking en uranium,wolfraam in de grond van Niger,
Ja daar moeten vele hulpgelden naartoe.

steekmug | 10-07-19 | 09:12 | 2

Wie denk je dat die grondstoffen delft, beheert, verkoopt? Naar wie gaan die winsten denk je. Afrika verdient geen rooie donder. De menier waarop dat gaat is heel erg simpel: De meeste grote bedrijven zijn in handen van buitenlandse firma's die hun marges vergroten met de gigantische waardevermeerdering van hun halffabrikaten op lokale arbeid en grondstoffen.

De enige manier waarop Afrika kan groeien is als die buitenlandse bedrijven een eerlijker deel gaan betalen aan de lokale werkkrachten en grondstoffen, wat meer in verhouding is met de waardevermeerdering die dat oplevert.

Er is meer aan de hand uiteraard, maar dit vormt wel een hoofdmoot.

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 09:51

Uranium en Wolfraam moeten bovengronds gehaald worden. Dan is er onder de grond ruimte voor die 80% moslims.

JvanDeventer | 10-07-19 | 13:12

Natúúrlijk D66, van die rechters weet je wel. En dat van mijn zuurverdiende belastingcenten. Voor die zakkenvullers en pluchezitters (nee, niet Wilders, die zit er pas 25 jaar) in Den Haag. Dat heb ik even verdomd goed gezegd, dat lucht op!

Poso | 10-07-19 | 09:10

60 jaar ontwikkelingshulp. Kijk eens naar die prachtige resultaten die geboekt zijn. Bijvoorbeeld ....... wacht ik kom er zo op.

Plaktong | 10-07-19 | 08:46
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 10-07-19 | 08:34

Ontwikkelingshulp gaat ervoor zorgen dat de bevolking van l'Afrique explodeert binnen 100 jaar. Tientallen miljoenen jonge mannen zonder kans op land en werk en gedwongen op een nomadisch bestaan. 3x raden wat er gaat gebeuren, u kunt de geschiedenis van de mensheid ever since de neolithische revo ervoor raadplegen.

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-19 | 08:06 | 2

Wat impliceer je: Laat ze maar verrotten, dan komen er ook niet zoveel bij?

Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 09:59

@Beste_Landgenoten | 10-07-19 | 09:59: Voorlichting, onderwijs en geboortebeperking. Betaald uit eerlijke handel en microkredieten. Ophouden met de calvinistisch-paternalistische goedertierenheid, ter land en ter zee, geboren uit medelijden - een zeer vals sentiment - dat enkel het eigen zogenaamd altruïstische ego moet strelen.

kapoerewiet | 10-07-19 | 10:24

Zo'n baan als Kaag heeft is niet zo moeilijk.. je dient goed gebekt te zijn en een olifantenhuid te bezitten. Dan ben je verzekerd van een job voor het leven en een mooi salaris iedere maand in the pocket. Je deelt schaamteloos geld uit aan corrupte staten en neemt bedankjes in ontvangst. Desnoods draag je er de plaatselijke kledij bij en respecteer je de gebruiken..en zo hobbel je door het leven..lastig dat plebs dat jouw werk niet waardeert. Gelukkig ben je goed gebekt en heb je de huid van een olifant..lullen en andermans en eigen zakken vullen.. politici heden tendagen.

fikkieblijf! | 10-07-19 | 08:04 | 3

Denk eerder dat hun geweten ruimschoots wordt afgekocht. Wat kan jou het schelen wat het kantklossend klootjesvolk er allemaal van vindt vanuit je beveiligde compound en je resort.

Graaf_van_Hogendorp | 10-07-19 | 08:08

@batvoca2 | 10-07-19 | 08:16: kantklossen verwijst naar een uitspraak van Mark Rutte. In maart 2018 vergeleek hij in een interview met EenVandaag het raadgevend referendum met kantklossen. "Beide leuke dingen voor de mensen" aldus M.R.

CupDCake | 10-07-19 | 10:37

Mercedes Benz is er goed mee. Die krijgen weer een hoop leveringen van de S klasse naar Afrika. Ik ga straks nog ff reclame kijken van die kleine kindjes met een dikke buik en een snotneus, die geen mama hebben.!

brandewijntje | 10-07-19 | 07:44

Beetje geld van het afvoerputje wegflikkeren, zegt het afvoerputje er ook nog iets van. Na jaaa!

NACademicus | 10-07-19 | 07:27

Kaag is ook wel het perfecte gezicht voor de walgelijke ontwikkelingshulp van Nederland. Het is niets minder dan misdadig en Kaagje dient in de bak te zitten om hier überhaupt aan te hebben meegewerkt.

UHeeftGelijk | 10-07-19 | 07:06

Ontwikkelingsgeld is de boel pappen en nathouden. De mensen daar worden er dom, lui en afhankelijk van.

priks | 10-07-19 | 06:59

Ontwikkelings geld mag enkel nog in grensbewaking gestopt worden.

Lt-Kol Kilgore | 10-07-19 | 06:34

Bodemloze put en daarnaast totaal marktverstorend waardoor in die regio al decennia lang nauwelijks progressie wordt geboekt.

Wekkertje | 10-07-19 | 06:32

Geboortecijfers en inflatie. Zou er een verband zijn?

Mr. Squits | 10-07-19 | 06:12

Sigrid Kaag mag wat mij betreft door het afvoerputje gaan, Ploumen evenzo.

marian2???? | 10-07-19 | 04:12

Allemaal zitten we terecht Kaag af te branden, maar haar voorgangster was Sinterklaas Ploumen (hetgeen je dient uit te spreken als Ploemen). Eigenlijk idioot als je bedenkt dat douwen ook niet wordt uitgesproken als doewen doch hoogstens als duwen. Mouw is geen moew etc. etc.
Maar dat allemaal terzijde; die Ploumen was bijkans even filantropisch als Kaag echter zonder Palestijnse levenspartner (hoewel levens - in tegenstelling tot geld - niet zo tellen bij de Pali's).
Mijn insteek is echter immer geweest dat alles wat ook maar enigszins riekt naar de ernstige aandoening die geheten is de islam, in welke vorm dan ook, gemeden dient te worden als de pest. De islam is een gesloten riool dat gebruikt wordt om de wereld stelselmatig te vergiftigen via stelselmatig op gang gebrachte vluchtelingenstromen waar de 10 geboden aanbidders met open ogen steeds maar weer intrappen (zie Christen Unie). Wees welkom in mijn land gezangen mogen daarbij een voorbeeld zijn van de idiote neiging tot zelfvernietiging van het Christendom.

Nelis SplitBloes | 10-07-19 | 01:10

Wat nou de kritiek van mijn goede gaven aan Niger e.d. Wees gerust , mijn naam is Kaag wat wil zeggen "Kan Altijd Anderen Geven". En denk erom ik blijf bezig in Afrika, mijn geld is het niet maar dat van jullie. En Rob, onze leider, de refurbished etalagepop, is het er mee eens want Pechtold heeft al eerder de zaak naar de kloten geholpen. Die drie D66 mutsen op ministersposten kunnen daar niets aan veranderen .

gratias | 10-07-19 | 00:03

Het plebs is dom en eigenlijk een sta in de weg voor de alles wetende Al Kak.

drs. P | 09-07-19 | 23:50

Gaat d66 straks weer campagne voeren op dat afvoerputje, of gaan ze nu terug naar advertenties in dode bomen?

W_F | 09-07-19 | 23:27

In de bovenste regionen van de pyramide van Maslow gebeuren de vreemdste zaken. Deze zienswijze van mij is uitermate toepasbaar op kaag. Met een kleine k.

Willem_Oltmans | 09-07-19 | 23:23

Niger is niet Nigeria hè GS. Lijken nog niet eens op elkaar.

Een paard | 09-07-19 | 23:23 | 1

als je heel goed op let dan zie je dat GS de tweets niet allemaal zelf heeft geschreven...

Joostmochtnietsweten | 10-07-19 | 00:45

Wat Sigrid niet begrijpt is dat wij tegenwoordig de spiegeltjes en kraaltjes krijgen in ruil voor papharde euro’s

Joffri | 09-07-19 | 23:16

Bilaterale hulp gaat gewoon op aan ( bijvoorbeeld) een Nederlandse tractor die wordt gekocht en weggegeven aan iemand in Africa. Het is net als met die ‘leningen’ aan Griekenland. De bedoeling is afhankelijkheid te creeeren omdat dat handel oplevert.
En dat werkt verdomd goed

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:25

"Twitter kan een soort afvoerputje zijn, vrees ik", al die deplorabele mensen toch ook in het land waarvan ze in naam op papier volksvertegenwoordiger is. Ze vertegenwoordigt alles behalve Nederlandse belangen. Ploumen is er nog zo één.

sprietatoom | 09-07-19 | 22:59

Stoppen met dat ontwikkelingshulp geld.
Gewoon weer aluminium melk flessen doppen gaan sparen en die opsturen.

ditotje | 09-07-19 | 22:56 | 3

De derdewereld wil ons afval helemaal niet hebben.
Kan Boskalis niet lekker wat baggeren in de woestijn?

spoilerfreak | 10-07-19 | 05:58

@spoilerfreak | 10-07-19 | 05:58: Te jong om de glazen melkflessen met aluminium sluitdop te herinneren? Die doppen werden door mijn opa en oma al gespaard, evenals aluminiumfolie. Dat werd gespaard voor de zielige negertjes in de missie, die zo scholing en eten konden krijgen. Maar als die mensen in dik 100 jaar nog steeds niks ondernemen om in hun eigen onderhoud te voorzien, mogen ze wat mij betreft de hele missie stoppen. hek eromheen en voor een euro mag je kijken of je een van the dumb five kan vinden

brie-de-penis | 10-07-19 | 06:54

Waarom moet Sinterklaas nou ook al een vrouw worden?

Cor Netto | 09-07-19 | 22:53

Andermans poen in een bodemloze put smijten om zo een aflaat te hebben voor de hypocritie.
Wie is er niet groot mee geworden.

Zapata10 | 09-07-19 | 22:51 | 1

Nee, ze worden er ruim voor betaald, dat is het ergste.

Graaisnaaiert | 09-07-19 | 23:11

Wat is twitter??

Wokpan1975 | 09-07-19 | 22:46

Dear Madam Kaag,

I have been requested by the Nigerian National Petroleum Company to contact you for assistance in resolving a matter. The Nigerian National Petroleum Company has recently concluded a large number of contracts for oil exploration in the sub-Sahara region. The contracts have immediately produced moneys equaling US$40,000,000. The Nigerian National Petroleum Company is desirous of oil exploration in other parts of the world, however, because of certain regulations of the Nigerian Government, it is unable to move these funds to another region.

You assistance is requested as a non-Nigerian citizen to assist the Nigerian National Petroleum Company, and also the Central Bank of Nigeria, in moving these funds out of Nigeria. If the funds can be transferred to your name, in your United States account, then you can forward the funds as directed by the Nigerian National Petroleum Company. In exchange for your accommodating services, the Nigerian National Petroleum Company would agree to allow you to retain 10%, or US$4 million of this amount.

However, to be a legitimate transferee of these moneys according to Nigerian law, you must presently be a depositor of at least US$100,000 in a Nigerian bank which is regulated by the Central Bank of Nigeria.

If it will be possible for you to assist us, we would be most grateful. We suggest that you meet with us in person in Lagos, and that during your visit I introduce you to the representatives of the Nigerian National Petroleum Company, as well as with certain officials of the Central Bank of Nigeria.

Please call me at your earliest convenience at 18-467-4975. Time is of the essence in this matter; very quickly the Nigerian Government will realize that the Central Bank is maintaining this amount on deposit, and attempt to levy certain depository taxes on it.

Yours truly,

Prince Alyusi Islassis

I.P standing up | 09-07-19 | 22:45 | 1

Your Highness, we regret to inform you that Ms. Kaag is not interested in your petroleum deal. She already receives unlimited funds from the Dutch taxpayers. Please try your luck in some poorer country.
Sincerely,
Malek Ramadan, Prime Minister of the Kingdom of the Netherlands.

Nivelleermarionet | 10-07-19 | 03:25

Mevrouw Kaag werkt op een ministerie waar ze geld moet weggeven. En daar is zij toevallig heel goed in. Wat is jullie probleem?

Mayan | 09-07-19 | 22:43 | 2

alles

Joostmochtnietsweten | 10-07-19 | 00:49

Klopt. Dat is het probleem. Niet zozeer de persoon van Kaag. Dat soort schorriemorrie zal er altijd zijn. Maar het ministerie waarop zij zit moet worden gehalveerd. Ik heb overigen wat problemen met het tussen aanhalingstekens zetten van ontwikkelingssamenwerking. Er is geen sprake van ontwikkeling en er is ook geen sprake van samenwerking. Hoe doe je geneste 'quotes' in het Nederlands?

Mazzelstof | 10-07-19 | 06:02

Tja, inderdaad een wannabe parelketting. Het enige wat die omhooggevallen globalista paupers nog ontbreekt is een illusie van cosmopolitisme en beschaving. En daar betalen wij graag voor.

very_bad_poet | 09-07-19 | 22:36

eenvandaag.avrotros.nl/item/de-vredes...

Als de vN het al niet voor elkaar krijgt dan lukt het een Nederlandse minister helemaal niet om iets voor elkaar te krijgen in Mali,

franck7020 | 09-07-19 | 22:34

Zou ze onze reaguursels wel lezen? Wij zijn per slot van rekening digitaal erfgoed.

VanBukkem | 09-07-19 | 22:33 | 4

Ik wist niet dat Barack Obama en Yassar Arafat ook reaguurden?

Joostmochtnietsweten | 10-07-19 | 00:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben niet echt een Kaag-fan, maar vind wel dat er (veel) meer geld naar de Palestijnen moet. Dat moet zij toch kunnen regelen?

Kuifje-in-de-EU | 09-07-19 | 22:31 | 21

@Kuifje-in-de-EU | 09-07-19 | 23:09: Je vuurt een overbodige vraag op iemand af die niet relevant is voor het draadje, iemand heeft geen zin om naar jouw pijpen te dansen om iets overduidelijks neer te tikken op commando en dan concludeer je maar dat diegene het niet weet. Slap retorisch trucje en je weet het.

kapoerewiet | 10-07-19 | 10:38
▼ 18 antwoorden verborgen

Mevr.Kaag-Kak: "Let them eat cake"

UncleAlbert | 09-07-19 | 22:26

95% van het geld dat aan ontwikkelingssamenwerking wordt uitgegeven gaat niet eens Nederland uit. Dat verdwijnt bij Nederlandse adviesbureaus, gutmensch instellingen en ander addergebroed. Toko's die veelal worden bemenst door voormalige politici (corruptici).

faz | 09-07-19 | 22:23 | 3

Die resterende 5% komt gelukkig wel goed terecht, bij voormalige Malinese politici.

W_F | 09-07-19 | 23:16

Exact.. bilaterale hulp heet dat. Oftewel.. afhankelijkheid creëren.. of het wordt ook nog wel eens gewoon genoemd wat het is.. handel.

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:32

@faz: www.fmo.nl/
Kijk eens wie de directie vormt van de FMO.

theo-is-dood | 10-07-19 | 06:23

Mevrouw Kaag is ook trots op het totaal ontbossen van de Amazone, zodat de Europese Unie goedkoop vlees kan importeren waardoor onze boeren op hun beurt weer aan de bedelstaf geraken. Dan valt eigenlijk die Twitter ferociteit eigenlijk best mee, als je bedenkt dat ze de duivel in persoon is

batvoca2 | 09-07-19 | 22:20

Goed bezig die Kaag. Ze komt graag in Afrika.

Shareholder II | 09-07-19 | 22:17 | 3

*Afrika*
Waar is Kuifje eigenlijk? Net zoals Berbaar is hij van de VVD. Van de ene weet ik dat het voorlopig weggejorist is, maar waar is dat manke broertje dan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-07-19 | 22:30

denk dat sigrid zich graag laat nemen door een afrikaan .

bowlfabriek | 09-07-19 | 23:41

@bowl Oké dan maak ik ervan: Ze komt graag in Afrika en andersom.

Shareholder II | 10-07-19 | 00:04

waarom heeft ze geen kopvod op ?

vmk | 09-07-19 | 22:13

Men had daar gewoon gelijk een kerncentrale moeten bouwen, en fabrieken, huizen bouwen en landbouw opstarten. in plaats waterputjes plaatsen, en dat land leeg te plukken.
De enige die daar profijt van hebben zijn de dictators die dat land regeren. en in alle luxe leven.
En wat doet kaag.. die zoekt zich een of andere hamas bobo koning daar op en sponsort hem geld zodat die nog meer volk het land uit terroriseren.
Wie heeft ze dat geld gegeven dat is de vraag....

Rene046 | 09-07-19 | 22:08 | 6

pak m beet 40 jaar terug was het al afrika wat arm was .... is nog steeds zo .gek .heel europa is na ww2 opgebouwd inclusief duitsland .binnen jaar of 10 a 20 en blijkbaar is men in afrika nog steeds niet in staat zichzelf te onderhouden (tuurlijk wel maar tis zo verdomd makkelijk dat ontwikkelingsgeld )is er een ramp ?.... we doen niks ff weekje wachen en er komt geld uit europa ach we sturen een heli net of er niet meer is ,doet het goed .en poef daar komen de miljoenen .

bowlfabriek | 09-07-19 | 23:47

@Rhayader | 09-07-19 | 22:42:
Water is nog minste probleem. De ongelooflijke luiheid, het gebrek aan ambitie, de mentaliteit om absoluut het minimum voor je werkgever doet zodat je net niet ontslagen wordt, dat is (naar Westerse maatstaven) het grote probleem van dat hele continent....

libertat | 10-07-19 | 06:46

@libertat | 10-07-19 | 06:46: Ja wacht even.... Ik ken mensen uit Afrikaans landen en de werkgever aldaar betaalt ook het absolute minimum. Als jij net genoeg salaris krijgt om niet dood te gaan, dan zet je ook geen stapje harder.

Onno Barendsen9337 | 10-07-19 | 08:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Als mevr. Kaag een islamitisch gat in haar hand heeft, dan moet ze hoognodig onder curatele.

Pierre Lebon | 09-07-19 | 22:07

Het is gewoon zo eeuwig zonde van al dat geld... Als je nagaat dat daar wetenschappelijk onderzoek mee zou kunnen worden gedaan... Onderzoek naar en ontwikkeling van geneesmiddelen, waardoor mensen zouden kunnen worden verlost van chronische gebreken, pijn, lijden... Onderzoek waar de mensheid mee vooruit zou worden geholpen. Maar nee, Kaag flikkert het gewoon in een door en door corrupt Afrikaans ontwikkelingsland. Alleen maar om te DEUGEN. Verschrikkelijk... Er zijn gewoon geen woorden voor.

Motleycrew | 09-07-19 | 22:00 | 2

Een substantieel deel van Westerse en de Nederlandse ontwikkelingshulp bestaat uit de sponsoring van Westers medisch opgeleid personeel een jaar ofzo in Afrika te laten werken. Fresh out of school personeel.. om te oefenen dus. Win win

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:35

Gelukkig heeft mevrouw Kaag een hete aardappel in de keel, ook wel aangeduid als de spraak van een deftige dame. Maar nu even over al die geldsmijterij richting Afrika, Palestijnen etc.; de VVD en Rutte zitten er toch ook bij en kijken er toch ook naar, toch? Of is dit alweer een bewijs dat de VVD zo links is als de pest?

Nelis SplitBloes | 09-07-19 | 21:56 | 2

De vvd is allang overgelopen naar links, ruggengraat kwijt.

BozePaarseMan | 09-07-19 | 22:00

Lees Dambisa Moyo maar. Die heeft daar een goed boekje over opengedaan, waarin ze onder andere zegt: Verreweg het beste dat de westerse leiders voor Afrika kunnen doen is de verschillende staatshoofden daar stuk voor stuk opbellen met de boodschap: "Vanaf morgen sturen wij geen geld meer"

Muxje | 09-07-19 | 21:55 | 1

En al dat door die dictators uit de schatkist gestolen geld in Zwitserland terugvorderen

theo-is-dood | 10-07-19 | 06:25

Hoe hebben we het in godsnaam zover kunnen laten komen dat dit soort gestoorde wijven het voor het zeggen hebben gekregen in Nederland?

VanBukkem | 09-07-19 | 21:52 | 2

1919...

HoogToontje | 09-07-19 | 21:54

1917

Zwizalletju | 09-07-19 | 22:50

De afgelopen 60 jaar, is er al 4000 miljard in dat shithole gestort gvd!

vluchtelingallergie | 09-07-19 | 21:51

Niger? Please.

nobele wilde | 09-07-19 | 21:49

Ooit een Foster Parents Plan kindje geërfd, bleef maar betalen omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen het geld stop te zetten, ook al was ik ook toen al redelijk cynisch over de doelmatigheid geloof ik. Jarenlang om de zoveel tijd briefjes ontvangen, geschreven door een ander van FPP dat de jongen (weet niet eens de naam meer) in Kenia op school zat maar niet helemaal goed kon meekomen. Enkele keer een kinderachtig tekeningetje, een keer een onbruikbare houten lepel, zogezegd gemaakt door hem.

Toen hij volwassen werd of wat ook precies de cut-off leeftijd was, en het project vanzelf stopte was er eigenlijk zo goed als niets bereikt. Jongen wilde geloof ik herder worden of zo, er was ook geld "algemeen" uitgegeven aan die gemeenschap, maar volgens mij hadden ze nog niet eens zoiets simpels als een latrine gegraven of een beter hutje voor het gezin gebouwd. Dacht achteraf dat ik het geld net zo goed direct aan de jongen of z'n ouders had kunnen geven. Was het misschien aan drank en hoeren opgegaan, maar hadden tenminste de doelgroep en de lokale economie er plezier van gehad.

Die corrupte dictators, gekozen populisten en demagogen in Afrika lachen ons vierkant in het naïeve (blanke) gelaat uit. Elke euro die wij doneren om hun bevolking in leven te houden, die alsmaar groeit omdat we elke generatie hongerigen zonder voorwaarde of geboortebeperking redden en ook de volgende grotere generatie, kunnen zij besteden aan paleizen, Zwitserse bankrekeningen, wapens en middelen om hun bevolking onder de duim te houden. Ze hoeven niet eens een sociaal vangnet of een houdbare voedselvoorraad van gedroogde sojabonen aan te houden, of hun bevolking aansporen kinderen niet als pensioen- en zorgpremie te zien, het Westen en haar "white guilt" (zoals ooit een cynisch reaguurder genaamd Cincinnatus op Vrijspreker.nl mij voorhield toen ik nog jonger en naïever was) betaalt wel.

Van mijn part, geef dat geld, maar eis dat men een spiraaltje of prikpil plaatst zodat het probleem niet groter wordt. Laat de overheid een zeer basaal sociaal vangnet van overleven in natura regelen, en voedsel opslaan. De Oude Egyptenaren hadden al graanschuren voor magere jaren en de Romeinen gratis brood (en zelfs spelen) voor iedereen. Zij waren vergeleken met de huidige Derde Wereld straatarm. Krijg minder kinderen, spaar en investeer om die een beter leven te geven dan jezelf.

Wol | 09-07-19 | 21:49 | 10

@Dr_Johnson | 09-07-19 | 22:10:
Ja bij mij probeerden ze ook een nieuwe te slijten geloof ik, maar tegen die tijd was ik definitief genezen...

Wol | 10-07-19 | 09:12

@W_F | 09-07-19 | 23:24:
Dan gaat men weer klagen over "dumping", want heel veel goedkope kleding of bouwmiddelen is slecht voor mensen die daar lokaal hun centen aan verdienen. Dat de meeste mensen daar er wel voordeel van hebben is dan niet van belang. Alsof het gratis brood regent en de bakkers willen dat verbieden.

Wol | 10-07-19 | 09:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Als arrogantie een gezicht zou hebben dan stel ik me daarvoor dat ding op de hals van mevrouw Kaag voor.

Gele Beer | 09-07-19 | 21:47

Ik zag het voorbijkomen in 1Vandaag.
Vooral het feit dat ze de reacties op Twitter niet leest.
Wij het klootjesvolk hebben maar te luisteren en te kijken naar haar grootse plannen voor Afrika bekostigd met het belastinggeld van datzelfde klootjesvolk.
Kritiek, onbehouwen of gefundeerd leest madame niet. Want klootjesvolk.
Madame leest hooguit rapporten. Waarschijnlijk afkomstig van haar eigen ministerie.

leo de pejo | 09-07-19 | 21:46 | 1

Je hebt toch Sigrid Kaag en ontwikkelingshulp niet nodig om jouw plek in onze eigen maatschappij te weten? Come on.. get real...
Als je wat betekent maak je je hierover niet druk..

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:38

Treurig dat de Afrikanen na 150 jaar nog steeds niet zelfstandig fotorolletjes kunnen ontwikkelen.

Patje2011 | 09-07-19 | 21:44

Timmerfrans heeft zijn eerste verzetsaktie tegen die Von der Leye er alweer op zitten. Hij heeft het kabeltje tussen de interwebs en de Europa Servert doorgebeten... sorry.ec.europa.eu/#

F. von Zeikhoven | 09-07-19 | 21:44 | 1

Frans T. geeft nooit op! Hij is niet Duits, Frans, Belgisch of Nederlands: Hij is van het Grote Rijk! En Sigrid mag zijn ... likken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-07-19 | 22:08

Ontwikkelingsgeld zorgt ervoor dat Afrikanen nog sneller en met nog meer mensen Europa gaat bestormen. Er komen alleen meer kindertjes van, de overbevolking wordt veroorzaakt door corrupte mannetjes die het geld inpikken en daardoor tig vrouwen kunnen onderhouden.
Wait for that, er staan er nu (al) miljoenen in de startblokken.

snapal | 09-07-19 | 21:43

Heel Niger loopt uit voor minister Kaag.
Allemaal lurken aan de NL € tiet.
Tot in eeuwigheid.

Bolder | 09-07-19 | 21:43

Ik zou dit kunnen accepteren als mijn 1000 euro ook bij de mensen daar terecht zou komen. Maar dat is het niet, ze krijgen geen enkele rooie cent.
Ik heb daar genoeg mislukte ontwikkelingsprojecten gezien. Kudde's kamelen in een stammengebied van Ethiopiê. Waanzin.
John Deere tractoren die staan te verroesten.
En intussen rijden de "ontwikkelingwerkers" (gvd, spuug..) in dure MPV's rond en verblijven in dure resorts.
Waanzin.
En ik heb dit met eigen ogen gezien.

ZZP-er | 09-07-19 | 21:42 | 5

@ZZP-er | 09-07-19 | 21:43:
Sommige mensen houden vooral van zichzelf. En dan kunnen die er ook voor kiezen om de schijn op te houden dat ze iets goed doen want dat staat leuk op hun CV:
*internationaal gestationeerd geweest, hulpvaardig maar geloof in eigen kracht en iedereen om mij heen: En ohja, ik kan organiseren, delegeren en nog veel meer! Ik ben goed.*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-07-19 | 21:51

@snapal | 09-07-19 | 21:49: was dat maar de moraal van menig Nederlander... hier is het schijnbaar al geaccepteerd dat je jezelf verrijkt door niets te doen.. dat heet dan uitkering. En dat gaat om heel wat meer geld dan 0.65 % van het BBP.
Stoppen met ontwikkelingshulp? Ok, maar dan eerst bijstand afschaffen. Ga maar werken...

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:58

Ja, maar besef wel dat die John Deere tractoren niet in Afrika zijn gekocht. Dus de handel was al binnen. Dat verroesten is alleen maar een aanloop voor nog meer handel....

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ontwikkelingshulp: Het helpt al 60 jaar niet, en het zal nog eens 60 jaar niet helpen.

Daarnaast is ontwikkelingshulp geen zaak van de overheid. Het is niet iets dat mensen die dit nodig vinden niet zelf kunnen regelen. En het staat deze mensen dan ook vrij om zoveel van hun eigen geld aan Afrika ge geven als ze zelf nodig vinden.

Wat er nu gebeurt is geld van anderen weggeven, geld van de belastingbetaler. Dat is gewoon smakeloos.

Goed doel? Het maakt niet uit of u het een goed doel vindt of niet, en of u het nuttig besteedt geld vindt of niet. U participeert gewoon via de belastingdienst en er is geen opt-out mogelijkheid!

Chuck the plant | 09-07-19 | 21:40 | 3

Klopt: ik ken kerkelijke projecten die hardstikke goed werk doen. En je weet waar je geld blijft.
Maar die gvd ontwikkelingshulp...

ZZP-er | 09-07-19 | 21:44

Maar dat enorme deugen vindt ze toch zò lekker aanvoelen...

Kritiek caster | 09-07-19 | 21:49

@ZZP-er | 09-07-19 | 21:44: inderdaad.

Al op de kleuterschool werd er geld ingezameld om bijbels te kopen voor de hongerige kinderen in Afrika.. precies wat ze nodig hadden.
En het heeft ook geholpen.. de afkeer van het christelijk geloof van de (ex) koloniale bezetter was zo ontwikkeld dat het halve continent nu islamitisch is of wordt.

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:05

De domheid regeert, dat is al heel lang zo. Dat komt omdat normale mensen wel iets nuttigers te doen hebben dan hele dagen met meel in de muil te lullen, dus dan hou je de minderen over die er geen probleem mee hebben om daar wel een slaatje uit te slaan. De enige echte democraat was misschien wel Volkert.

pollens | 09-07-19 | 21:39

Oh, Twitter.
Het medium voor sociopaten met een mix van minderwaardigheidscomplex en eigenwaan.
/ care

Superior Bastard | 09-07-19 | 21:38 | 1

Kaagje complex.

ZZP-er | 09-07-19 | 21:45

Vraagje: zou iemand eens kunnen uitvinden welk percentage van ons ontwikkelingsgeld er in islamitische handen terecht komt?

bisbisbis | 09-07-19 | 21:36 | 5

@ArieR68 | 09-07-19 | 21:51:
-
Het effect van ontwikkelingshulp valt niet of nauwelijks te meten. daarbij: Nederland biinkt al jarenlang uit in vage projecten met '; vrouwen' en 'empowerment for widows in East N'djamena'' en 'het versterken van rechtsstaten' Wij houden liever de onoverzichtelijkheid, onmeetbaarheid, strijkstokfactor en corruptie in stand - al een halve eeuw, wel te verstaan.

bisbisbis | 09-07-19 | 22:20

Al zestig jaar, pardon...

bisbisbis | 09-07-19 | 22:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Nigeria zwemt in de bitcoins. Hoeft geen Euro meer heen.

Sliptong | 09-07-19 | 21:35

Als Twitter een afvoerputje is, waarom linken jullie dan altijd naar die zooi? Heb die onzin al jaren geleden bij de vuilnis gezet.

Ommezwaai | 09-07-19 | 21:35 | 1

Simpel.. als je jezelf boven een afvoerputje staat te verwonderen in een tokkiewijk, is die wijk gewoon een gezellige buurt..

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:07

Niger is een hoofdzakelijk islamitisch land. Vrouwen huwen er met 18 jaar (op het platteland vaak eerder) Ze krijgt tien tot twaalf kinderen. Rond haar dertigste neemt de echtgenoot er een tweede vrouw van gemiddeld achttien bij, die ook geacht wordt om een kind of zes á tien ter wereld te brengen. Nog eens vijf tot acht jaar later neemt de echtgenoot een derde vrouw van achttien jaar, die eveneens geacht wordt om.... precies!
-
De enige voorwaarde voor de echtgenoot: hij moet met ieder van zijn dames tenminste een maal per week de echtelijke sponde delen en: hij moet alle betrokken dames van een eigen woonruimte voorzien.
-
Een béétje boer in Niger heeft zo'n vierentwintig tot vijfendertig kinderen. Tussen zijn vijfendertigste en zijn veertigste levensjaar wordt hij grootvader. Dat is zijn oudedagsvoorziening EN; de traditie.
-
Dat is al zeshoinderd jaar zo. En daar gaat ons ontwikkelingsgeld NIETS aan veranderen. Nooit.
-
Waar het wél iets aan verandert, is aan de reisgewoonten van Nigerijnse ministers, die geregeld even naar hun appartementje Genéve op en neer wippen ) (mét hun drie of vier vrouwen) om te kijken hoe het account bij Pictet er bij staat.
-

bisbisbis | 09-07-19 | 21:34 | 1

Wie zegt dat het de bedoeling is dat Niger ‘verwestert’. Dat zou wel de stomste strategie zijn rondom ontwikkelingshulp.
Er is een reden voor ontwikkelingshulp en dat is handel veiligstellen. Niger heeft grondstoffen en ontwikkelingshulp is een marketingbudget,

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:44

Als Arafat het familie idool is ben ik eigenlijk bang voor haar.

uisge baugh | 09-07-19 | 21:34

Boek tip over ontwikkelingshulp en hoe nutteloos het is. Linda Polman - de Crisis Caravaan

MoltisantiBeer | 09-07-19 | 21:33

Kaag is in dienst van een vijandelijke mogendheid, dus het is niet gek dat ze het belang van Nederland niet dient. Het belang van de umma dient ze dan - wat een toeval! - weer wel. Maar wat er écht gek is, is dat Kaag minister heeft mogen worden in Nederland.

HoogToontje | 09-07-19 | 21:33 | 2

Zou Sigrid Kaag Al-Qaq wel onze bondgenoot Israel steunen? Zo niet, dan is zij een vijand van onze staat.

nerugaer | 09-07-19 | 21:48

@nerugaer | 09-07-19 | 21:48:

Zelfs als zij Israel wél steunt (kan, alhoewel uiteraard in strijd met de sharia, onder de noemer muruna - dat geloof zit verrekte goed in mekaar), is zij een vijand van onze staat.

HoogToontje | 09-07-19 | 22:05

Waarom ze de naam van haar man niet draagt? Sigrid Al-Qaq. Zegt genoeg.

nerugaer | 09-07-19 | 21:32 | 1

Dat is vermoedelijk taqqiya. Het valselijk voeren van haar niet-islamitische naam dient het belang van de islam, en is derhalve te prijzen. En Allah is wijs, alwetend.

HoogToontje | 09-07-19 | 21:36

Het is geen ontwikkelingshulp maar ontwikkelingssamenwerking toch?

Astimar Teutis | 09-07-19 | 21:28 | 2

De Europees - Afrikaanse samenwerking werkt prima. Domme witten met erfzonde complexen storten miljarden aan dictators in l'Afrique. Potentaten sturen hun overbodige jonge mannen van militaire dienstleeftijd naar l'Europe. Een kruisbestuiving zonder weerga.

Graaf_van_Hogendorp | 09-07-19 | 21:32

Samen voor wat? Whats in for me?

boerk | 09-07-19 | 21:34

Zeven dagen geleden konden we lezen dat er tussen 2005 en 2017 in Mali 1,13 miljard onregelmatig (?) is uitgegeven door de autoriteiten. 729 miljoen valt daarbij toe aan slecht beheer en 401 miljoen aan (waarschijnlijk) fraude.
Nederland gaf van 2005 tot 2015 265 miljoen euro steun aan Mali. Precies toen mensen hier alweer geen koopkrachtverbetering kregen, verzorgingshuizen dicht moesten en het aantal voedselbanken moest worden verviervoudigd. Zure appeltjes, zorgkosten, crisis en broekriemen-gelul.
Maar men gaat in andere Afrikaanse landen vast veel beter met de gratis miljoentjes en miljardjes om. En daar moeten we dan dus over twitteren. Ofzo.
www.ad.nl/politiek/ruim-13-miljoen-eu...

Poesmobiel | 09-07-19 | 21:27 | 3

De pest is dat diezelfde mensen alhier er iedere keer weer voor stemmen om nog meer leeggeschud te worden.

EefjeWentelteefje | 09-07-19 | 21:47

En hoeveel miljard is in Nederland ‘onregelmatig uitgegeven’ in dezelfde periode? 50 miljard? 80? 100?

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:46

Fuck dat kreng. Ik mot niks waaronder haar zweverig gezeik aanhoren. Ik snap het allemaal niet. Nee, kudt, ik snap het dondersgoed. Valt mee dat ze nog niet brult om goelags. Zal wel komen onder leiding van haatheks Orwellingafgrondin.

Vageling | 09-07-19 | 21:26

Al zo lang ik op deze aardbol rondloop wordt er in Afrika met nederlands belastinggeld gestrooid. Het praatje is al 50 jaar hetzelfde lulpraatje, en wie er niet aan wil wordt in de hoek gezet. We krijgen er voedsekbanken en opsporing verzocht voor terug. Een slechte deal mensen!

De Briemusketier | 09-07-19 | 21:26 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 09-07-19 | 21:28:
Indeed Graaf, we zijn in nederland geconditioneerd geraakt aan extra belasting betalen waarna de verantwoordelijke politici er de gebraden haan mee uithangen in afrika en de andere kudtlanden (dixit herman brusselmans). En nu blijken er nederlanders te zijn die daar kritiek op hebben. Dat verwacht je niet!

De Briemusketier | 09-07-19 | 21:37

En niet alleen geld uit Nederland hoor. De hele westerse wereld heeft zich blauw betaald aan al die ongein in Afrika en zoals men hierin de States zegt “We have got nothing to show for it”. Die Kaag-al Qaq trut moet een schop onder haar hol krijgen.

Overmar | 09-07-19 | 22:05

@Overmar | 09-07-19 | 22:05: ontwikkelingssamenwerking Nederland: 0.65% van het BBP (2016)
Nou nou.. poeh poeh.. mega hoor...

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:49
▼ 1 antwoord verborgen

OT: heeft Jos van Rey zich al gemeld bij het Europees Hof voor de Rechten van de Corrupte Mens?

wapster | 09-07-19 | 21:25 | 1

Heeft Juncker zijn kop al in een rechtbank in luxjekut laten zien?

Vageling | 09-07-19 | 21:28

D'r is o.a een schenking a 13 miljoen verdwenen. Mag Jan kl**tzak dan boos worden en ongenuanceerd reageren. Tis gvd zijn geld !!!

AntonJensen | 09-07-19 | 21:24 | 1

Wat je niet in je hand hebt is niet van jou. Geld op jouw rekening is niet van jou.

Vageling | 09-07-19 | 21:29

Vanavond de docu van Bram Vermeulen gezien "Het kraambed van Afrika (Niger)" op NPO-2. Normaal laat ik het snel links liggen als men via het NPO uitzendt, maar dit is een aanrader. Dus zeker het bekijken waard.

Het toont voortreffelijk aan wat er mis is met dat land, en vooral in welke mate het mis is met dat land. En niet alleen met Niger, maar met tal van gelijksoortige landen in Afrika. Want helaas: Niger is geen uitzondering. De weerzin steeg mij ten top en ik werd zo langzaam aan onpasselijk. Nímmer en nóóit dit soort mensen binnen laten in Europa!! Wie na deze docu gezien te hebben nog steeds gelooft dat immigratie uit dit soort landen niet schadelijk voor Europa is moet zich echt na laten kijken.

Kortom: Die Kaag mag van mij best wel wat geld uitgeven. Als dat maar zorgt dat ze niet hier naartoe komen.

druipsmurf | 09-07-19 | 21:24

Kaag is toch gewoon Ploumen V2.0? Ze denkt serieus dat ze regeringsgeld uitgeeft in plaats van ons geld. Dat kan je haar niet kwalijk nemen, ze is helaas ongelukkig geboren.

Nivelleermarionet | 09-07-19 | 21:24 | 1

Die toenmalig minister Ploumen reisde met een grote zak geld naar Afrikaanse landen waar homofilie de doodstraf / levenslang betekent. En dan hier de het deugertje uithangen. En wederom herhaalt de geschiedenis zich. Ik kots van dat soort mensen die o.a. met mijn poen goede sier maken.

AntonJensen | 09-07-19 | 21:30

Kamerbrieven kunnen een soort afvoerputje zijn..

radiatorknopje | 09-07-19 | 21:35

We betalen dus indirect mensensmokkelaars.

Sitting_targets | 09-07-19 | 21:23 | 1

Neuh. Te makkelijk. Er moet gezogen worden. Die cashen van derden. Die op hun beurt ook gezogen hebben.

Vageling | 09-07-19 | 21:40

Zij spreekt haar talen net als Timmermans. En daar is dan alles mee gezegd. Verder geen verstand van zaken.

Ruud Hazes56616330 | 09-07-19 | 21:22

Twitter ís een open riool, het tegendeel is niet met droge ogen te beweren. Kaag roept echter wel een hoop shit over zich af met dit soort acties.

BozePaarseMan | 09-07-19 | 21:22 | 5

Ik ben liever op GeenStijl dan Twitter. Al is Twitter wel handig voor snelle info.

Patje2011 | 09-07-19 | 21:31

Enter Hillary Clinton en heur basket of deplorabels, en nu Kaag met Twitter is een afvoerputje. En met goed geld smijten naar kwaaie corrupte afrikanen.

De Briemusketier | 09-07-19 | 21:32

@De Briemusketier | 09-07-19 | 21:32: Trump over die Britse ambassadeur.. dat is toch gewoon goud... gewoon binnen 3 seconden kan de hele wereld zijn persoonlijke fifties meelezen. Geen communicatiemiep ertussen.. geen journalisten.. gewoon direct van de bron.
En iedereen kan gewoon zelf gelijk een mening vormen over het gevolg... dat de VS wel eens niet die noodzakelijke Britse post Brexit handelspartner kan worden..
Puur goud..

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Meer mensen. Goed voor het klimaat.
Toch...?

Is dit nog nieuws? | 09-07-19 | 21:22 | 1

Volgens globalisten (marxisten, groot kapitalisten, religieuzen) wel ja.

Graaf_van_Hogendorp | 09-07-19 | 21:26

Afvoerputje? Binnenkort heeft iedereen zo'n D'66-recirculatie-douche. Die heeft ze blijkbaar al laten installeren.

Peter_la_Selie | 09-07-19 | 21:21

Ja, dat geteitter op Twitter van het plebs met een mening? Oh nee, wacht, toch deskundigen? En universitair? Maar die doen een kort Twitter bericht, geen "hele stukken", waar je alsnog dat eruit pikt om je vooringenomen mening te bevestigen? De psyche is een interessant iets.

Jan, Leiden | 09-07-19 | 21:20

Ophef op Twitter.
Wie had dat gedacht?
Hebben ze tenminste weer wat te doen op het vingerwapperaarsforum.

wapster | 09-07-19 | 21:19

Nederland lag er na WW2 ook niet echt florissant bij. De VS heeft ons toen een financiële injectie gegeven - de Marshall hulp - en de generatie van mijn ouders is zich in de jaren vijftig (de jaren van de Wederopbouw) de tandjes gaan werken om het land er bovenop te helpen en ervoor te zorgen, in hun woorden, "dat hun kinderen het beter zouden krijgen dan zijzelf". Toen werd er in 1958 in Slochteren een kanjer van een gasbel ontdekt, en de combinatie van dat gas, dat keiharde werken, en onze VOC mentaliteit (ja, ik zeg het gewoon, kan mij het schelen), heeft voor de enorme toename van de welvaart in de jaren 60 en 70 gezorgd.

Ook allerlei Aziatische landen hebben in de tweede helft van de 20e eeuw hard aan de weg getimmerd en zijn tamelijk welvarende, moderne, high-tech landen geworden.

Afrika....... tsja Afrika, daar zijn volgens mij toch ook ca 60 jaar lang vele miljarden westerse "ontwikkelingshulp" euro's en dollars in gegaan (een soort van langdurige Marshall hulp), maar dat blijft voor toch voor een groot deel een bodemloze put. Zichzelf verrijkende dictators - moet het westen dan maar ingrijpen en ze afzetten? Leidt meteen tot beschuldigingen van neo-kolonialisme - burgeroorlogen, godsdienstoorlogen; ik begrijp dat in veel Afrikaanse landen - vast niet allemaal, hoor - de vrouwen al het werk doen en de mannen zich ongeveer gedragen als mannetjes-leeuwen: beetje luieren, beetje eten en drinken, en voortplanten.

En wat mij betreft gaat die ontwikkelingshulp door (maar wel in het redelijke) maar moeten er echt hele doortimmerde en "gemonitorde" plannen komen mbt de besteding van al dat geld.

Vaak hoor je Gutmenschen zeggen: als wij ervoor zorgen dat ze het dáár net zo goed krijgen als wij hier, dan komen niet meer hierheen. Ja leuk, maar hoeveel is daarvoor nodig en op welke termijn zal dat doel bereikt zijn? Geven ze nooit antwoord op , omdat ze ook weten dat eea totaal niet realistisch is. Dus ja, in afwachting van het paradijs daar, pleit ik toch ook wel voor hermetisch dichtgetimmerde buitengrenzen. Wij kunnen echt geen miljoenen van die klaplopers in de EU - en dan natuurlijk altijd het Noord-West Europese deel van de EU - gebruiken.

Dr_Johnson | 09-07-19 | 21:18

Toen ik op de lagere school zat (zeker 50 jaar geleden) moesten we iedere maandag wat centjes mee nemen voor de kleine zielige negertjes in Afrika( toen mocht je dat gewoon zeggen). In al die jaren zijn er miljoen miljard guldens en euro's aan geld naar toe gegaan en nog is het armoe troef. Niemand die zich afvraagt hoe kan dat in vredes naam??? Antwoord; bodemloze putten van dictators, foute regiems, zakkenvullers, wapen handelaren plus een grenzeloze verkwisting als het geld wel op de goede plek kwam.

DerkArie-ut-de-Achte | 09-07-19 | 21:17 | 1

inderdaad heb ik op school ook meegemaakt unicef en dergelijke verplichtingen...
maar je ziet het verkeerd... uiteindelijk beland veel van de gratis geld weer in de beur van andere landen, zei het contant, via vriendendienst, politieke steun, of producten.. weet dat ze daar niet echt veel wapens produceren dus die moet met daar kopen..
dus uiteindelijk komen die putten wel ergens uit..
follow the money.

Rene046 | 09-07-19 | 21:33

Den Haag is een afvoerputje voor links debiele graaiers als Kaag die verder nooit iets anders zullen kunnen dan andermans geld uitdelen ipv de échte problemen van bepaalde samenlevingen ( waaronder de onze) te benoemen en daar na te handelen , door bijv. condooms uit te delen in Afrika . (Gratis maar op kosten van mij, dat dan weer wel.)

Zwizalletju | 09-07-19 | 21:15

Het is natuurlijk geen weggegooid geld.
Weet u wel hoeveel mensen hier een goed betaald baantje aan over houden?

Rico Tampeloerus | 09-07-19 | 21:15

Deze mevrouw schijnt een volksvertegenwoordiger te zijn. Als ik de reacties op twitter lees, heb ik sterk mijn twijfels of ze dat ook is, net zoals de reacties op tweets van D’66 en VVD.

De Pilsvogel | 09-07-19 | 21:14 | 2

Nee, mevrouw is minister. Dat is geen volksvertegenwoordiger. Zij is niet gekozen, zij heeft geen zitting in het parlement maar is daaraan verantwoording schuldig.

Stormageddon | 09-07-19 | 21:16

@Stormageddon |te moeilijk .. volks-ver-te-gen-woor-dig-ger.. 7 lettergrepen..
not this year

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:15

Die arme Afrikanen hebben geen btw, bpm, accijns, zorgverz, daar moeten we snel wat aan doen inderdaad

vinzepinz | 09-07-19 | 21:12 | 2

Mee eens: Laat ze daar eerst maar eens leren betalen aan de boven hen gestelden voordat ze hier naartoe komen of een hand ophouden! Wij betalen immers ook aan mevrouw Kaag en heur vrindjes.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-07-19 | 21:20

Als je dit zo opsomt dan wordt het ook bijna eens tijd dat die Afrikanen noodhulp verlenen aan het Westen. Laat hen vooral veel knowhow sturen, dat kunnen we wel gebruiken. Ah, wacht, nu pas doorzie ik het! Misschien komt het dank zij al die migratiegolven wel zo tot stand! Een beetje meer laisser-faire en mañana-mañana-cultuur. Het komt wel goed hier.

mozaard | 09-07-19 | 21:23

Wanneer bouwt zij de KaagMuur in Ramallah?

Ruimedenker | 09-07-19 | 21:10 | 2

Ze heeft iig al een baan op Schiphol
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaagbaan

AntonJensen | 09-07-19 | 21:32

Ze gaat dat vaste eisen als ze een stuk in haar kaag heeft.

Patje2011 | 09-07-19 | 21:35

Alom verontwaardiging, alom boosheid, velen vinden het belachelijk dat zo veel belastinggeld in een bodemloze put wordt gegooid en straks bij de verkiezingen krijgen de partijen die hiervoor verantwoordelijk zijn gewoon weer de meerderheid van de stemmen.

spanarchist | 09-07-19 | 21:10

Sigrid Kaag is wellicht de beste minister die we hebben.

Red shirt | 09-07-19 | 21:09 | 5

@Red shirt | 09-07-19 | 21:09

Bijna net zo goed als John Profumo.

omanders | 09-07-19 | 21:18

Ja nog beter dan Halbe

SugarCandyMountain | 09-07-19 | 21:19

Leugens. De beste minister/staatssecretatis van Philomena Bijlhout. Racist. Vast een DDR666er die alleen roomwitte partijconventies bezoekt.

Graaf_van_Hogendorp | 09-07-19 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit soort mensen is opgegroeid in een compleet parallele wereld. Is nog nooit bevriend geweest met mensen waarvan de vader fabrieksarbeider of seizoenswerker in de strokarton was. Nee, altijd maar optrekken met de diplomatenkindertjes uit de buurt en hun school, de expatjes van Shell, Philips, etc, Past helemaal in het soortgelijke wereldje van Rutte, Ollongren, etc. En die mensen die niet uit hun wereldje komen in wezen gewoon verachten. Die zijn alleen maar nuttig en verstandig als ze op hun stemmen. Maar ondertussen wel het geld van het gewone volk willen om hun eigen 1001en1-sprookje in stand te houden. En daarom ook met alle macht de regie op de informatiestromen proberen te houden, en proberen de democratie te sturen. Want democratie is alleen goed voor een selecte groep van haves die het het echt niet willen delen met Jan en alleman.

SugarCandyMountain | 09-07-19 | 21:09 | 1

Het is een plutocratie.

isitsoornot | 09-07-19 | 21:21

Gewoon geld over de schutting mikken heeft weinig nut wanneer er achter de schutting niet genoeg kennis, kunde en wil is om er iets mee te doen.

De projecten lopen vast in onkunde, corruptie en nepotisme, maar als 'Het Westen' zelf een controlerende hand wil hebben in zuivere besteding en verantwoorde uitvoering beginnen de deugers alweer "Neo Kolonialisme!" te gillen.

Water naar de zee dragen, dit.

TeeJee | 09-07-19 | 21:07 | 1

We kunnen dat in eigen land niet eens.. kom toch op man..
Ik geef slechts 1 voorbeeld.. noord zuid lijn. Mag jij voor jezelf nagaan hoeveel jaren ontwikkelingshulp aan Niger dat *teveel* heeft gekost...

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:17

Iemand een kaagschaaf kopen?

Patje2011 | 09-07-19 | 21:07

Wij moeten ons ook serieus afvragen waarom idioten zodanig stemmen dat zulke idioten als Kaag ons kunnen blijven regeren.

smdyasc | 09-07-19 | 21:06 | 2

Voor Kaag tientallen anderen. Budget moet gehaald worden. Gewoon handtekeningen zetten onder de betaalopdrachten het budget is gehaald.

EmilioEsteves | 09-07-19 | 21:09

Dat zijn, ben ik bang, dezelfde idioten die zo’n onzinnig instituut als de bijstandsuitkering in stand houden. De meest achterlijke subsidie op het in leven houden van mensen zinder nut.. en dan hier he.. niet daar.. hier..

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:19

Het is heel simpel: dit sinterklaasdepartement heeft per definitie rond de e 5 miljard te besteden. Of het nu naar Saoedi-Arabie gaat of naar Nigeria. Het maakt niet uit. 0,7% van ons BBP wordt per definitie over de balk gegooid. Waarom? Omdat wij dit kennelijk internationaal hebben afgesproken. De linkse partijen willen dit stuk voor stuk allemaal. De VVD is tegen maar slikt dit om als uitruil om op het gebied van het arbeidsrecht - voor zover er nog wat van over is - naar zich toe te halen om het neoliberalisme op dit terrein in te voeren met als uitvoerder PvdA.
Dankzij dit absurde uitruilbeleid worden wij zelf nog een derdewereldland.

ProAsfalt | 09-07-19 | 21:06 | 2

Welke linkse partijen zijn verantwoordelijk voor dat budget dan?

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:21

Helaas wordt er nog veel meer dan 0.7% van ons BBP uitgegeven aan het sponsoren van werkschuwe types zoals U....

libertat | 10-07-19 | 06:30
-weggejorist-
Wasbakplasser | 09-07-19 | 21:05 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Oh, was dat 1Vandaag? Ik dacht dat ik naar reclame zat te kijken.

ArieR68 | 09-07-19 | 21:05

Alle dieven vinden het maar "gezeur" wanneer de bestolenen aangifte doen van diefstal of bezwaren aantekenen tegen de (in dieven-ogen) terechte transfer van eigendom.
Zeker hele grote dieven, die de staatsmacht misbruiken om genoemde transfer van uw portemonnee naar onduidelijke bestemmingen te bewerkstelligen.

Zoals Kaag.

Jan Passant mk2 | 09-07-19 | 21:05

Waar heeft ze dat bekakte accent aangeleerd?

topsporter | 09-07-19 | 21:05 | 2

*nepnieuws*
Het mens is geboren in Zeist en daar is het zo'n beetje epicentrum des kakkerts.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-07-19 | 21:15

Joehoee
Kaag is gehuwd met Anis al-Qaq, een voormalig Palestijns ambassadeur en Fatah-politicus in Zwitserland, en heeft vier kinderen.
nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag

komtdatschot | 09-07-19 | 21:04 | 5

Dat heet in ABN een terrorist. De scheidslijn tussen politicus en terrorist is dun, beide zijn ongezond voor hun omgeving.

Frau Merkel | 09-07-19 | 21:35

Zie het als belegging in rubberbootjes..

Rene046 | 09-07-19 | 21:38

@nerugaer | 09-07-19 | 21:25: Mali en Niger is voor 80% Islamitisch. Tsjaad 50%, Burkina Faso ook 50%. Er kunnen dus nog heel wat Kaagpiasters die kant op...

Graaisnaaiert | 09-07-19 | 21:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze kunnen zich beter afvragen waarom het zo'n rommeltje blijft daar.

kloopindeslootjijook | 09-07-19 | 21:04 | 1

Je zou bijna denken dat ontwikkelingssamenwerking Afrika precies zo laat als de kolonialen het ooit hebben achtergelaten..... zou het misschien de bedoeling zijn?

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:53

De ministers smijten met geld alsof het hun geld is. Nou dat is het niet, het wordt geroofd van de belastingbestaler.

ZZP-er | 09-07-19 | 21:02 | 2

Als het hun geld was, was echt niet in een bodemloze put in Afrika verdwenen. Van het eigen geld wordt onroerend goed zonder hypotheek van gekocht in Nederland.

Dauthi | 09-07-19 | 21:06

Ga dan eerst huursubsidie aanpakken.. dat is gvd onrendabel volk in eigen land in leven helpen houden. Dat is nog veel erger want die nemen veel schaarsere ruimte in beslag

Epistulae_Morales | 09-07-19 | 23:52

Deugen en de goedmens uithangen van ons belastinggeld, daar gaat het deze walgelijke types om.

Fijnstoffer | 09-07-19 | 21:02

Afrikanen zijn net als een verwende Nederlandse jonge man na zijn scheiding. De ouders geven die jongen 10.000 Euro om een nieuwe start te maken, de jongen neemt het aan en zegt daarna doodleuk: Bedankt ik kom bij jullie wonen.

Patje2011 | 09-07-19 | 21:01

Kaag, Ploumen , Pronk en ga zo maar door.
De Afrikanen zelf, zo is mij geleerd, riepen 40 jaar geleden al :” Not aid but Trade.
Ze zijn zo verslaafd geraakt aan gratis geld, dat de honger nu niet meer te stillen is.
Kaag is geen uitzondering.
De lijn naar hamas vind ik zorgwekkender.

Ruimedenker | 09-07-19 | 20:58 | 3

Mevrouw Kaag sponsort indirect terrorisme met haar Pallieprojectjes ( de 13 miljoen geschonken die Trump had ingetrokken wegens, jaja, terrorisme ). Dat dat mens nog geen inreisverbod voor de VS heeft gekregen is onbestaanbaar.

Graaisnaaiert | 09-07-19 | 21:35

Daarnaast werkt die 'hulp' ook er marktverstoring. Bij het minste of geringste voedseltekort wordt en b.. v massaal zakken graan gedumpt met gevolg dat de locale boeren weer de dupe zijn.

Wekkertje | 10-07-19 | 06:36

Daarnaast werkt die 'hulp' ook erg marktverstorend. Bij het minste of geringste voedseltekort worden er b.v. massaal zakken graan gedumpt met gevolg dat de locale boeren weer de dupe zijn.

Wekkertje | 10-07-19 | 06:37

Van dat geld kopen de afrikanen bootreisjes met de Sea Watch3 waar de duitse hulporganisatie goud geld mee verdient. Dus via een omweg geven we ontwikkelingshulp aan Duitsland.

2voor12 | 09-07-19 | 20:58

Je kan het geld net zo goed in een bodemloze waterput gooien.

frank4444 | 09-07-19 | 20:57 | 3

een bodemloze waterput?

Mr_Natural | 09-07-19 | 20:57

Je kan wel condooms geven, maar die komen ook uiteindelijk in het milieu terecht.

Rudolph_Hesje | 09-07-19 | 20:56

Niet op de argumenten in gaan maar zeiken over het medium. Dat doen mensen zonder een goed verhaal.

Wim Venijn | 09-07-19 | 20:55

Goh hoe komen ze erbij. Was al jaren bekend dat Afrikaners het geld in eigen zak steken. Lijkt me wel langer duidelijk, bij de UN lopen de ambassadeurs van die landen er beter gekleed bij dan de afgezanten van Italië. In Italiaanse schoenen. Dus dacht men nou echt dat van dat geld ergens een waterput geslagen is? laat me niet lachen.

ca12nag3 | 09-07-19 | 20:54 | 2

Kaag is een modern soort Robin Hood, ze steelt van de rijken en geeft aan de rijken.

Mr_Natural | 09-07-19 | 20:55

@Mr_Natural | 09-07-19 | 20:55:
Ze steelt van de armen. De minimumloners hier betalen er ook aan mee voor afrikanen die meer geld hebben dan zij.

2voor12 | 09-07-19 | 21:00

Gewoon geen ontwikkelingshulp, geen geld, geen voedselhulp. Het enige dat ze kunnen krijgen is onderwijs, wanneer ze het daar niet mee kunnen doen, dan kunnen ze het ook niet met gratis geld.

Dauthi | 09-07-19 | 20:54 | 1

Dat met het onderwijs is 50 jaar geleden begonnen, hoeveel migranten spreken Nederlands als ze hier aankomen ?
En dan nog de miljoenen waterpompen ziekenhuizen die we bij elkaar gebedeld hebben deur aan deur voor hun ?

Rene046 | 09-07-19 | 21:41

Daar komt een kaag met zure appelen..

schoon-schip-maken | 09-07-19 | 20:52

Mevrouw Kaag is de heilige afgod van journalisten. Vrouw, vol dedain naar de witte man, veel geld naar kansloze ontwikkelingshulp.

lingo star | 09-07-19 | 20:52 | 1

Bij de mensen wiens geld zij weg geeft haalt ze het bloed onder de nagels vandaan. Typisch de huidige D66 politicus.

Peniskokertje | 10-07-19 | 08:03

10 jaar oud boek maar nog steeds actueel: 'Why Aid is Not Working and How There is a Better Way For Africa', schrijfster Dambisa Moyo. nl.wikipedia.org/wiki/Dambisa_Moyo

Crusher | 09-07-19 | 20:51 | 1

Die's niet zielig, houdt geen handen op en komt ook niet aangedobberd, daar kan de zieligheidsindustrie niets aan verdienen. Dus die mevrouw doet niet mee.

Graaisnaaiert | 09-07-19 | 21:31

Die Kaag moet zich eens wat meer onder de (leuke) negers begeven.

HogeNood | 09-07-19 | 20:51

Waarom krijgt alleen Niger geld? Alle andere Afrikaanse landen zijn ook arm hoor.

Mr_Natural | 09-07-19 | 20:51 | 1

Corruptie mijn best corruptie, sorry ik bedoel natuurlijk belangen...

litebyte | 09-07-19 | 20:59
-weggejorist-
antagonist | 09-07-19 | 20:51

Om Wiegel maar eens (vrij) te citeren: Sinterklaas bestaat ! Ze heet Kaag.

demaup | 09-07-19 | 20:49 | 3

In Marokko heet zij Sigrid Kech

Ruimedenker | 09-07-19 | 21:05

Wiegel, die betweterige zijlijn figuur. En dat al dik 40 jaar lang .....

Wekkertje | 10-07-19 | 06:34

Klopt. Twitter is ook een afvoerputje. Een riool. Vooral de anoniempjes. Zo ook youtube. Succes om 15 minuten te twitteren en niet je onderbuik te voelen schreeuwen. Verstandige mensen reageren dan niet. Rioolgebruikers krijgen buikloop op twitter. En dat zijn mensen van vele lagen van de bevolking (shout out to groenlinksige amsterdammers!!_

Trans_Fimmermans | 09-07-19 | 20:48 | 6

Zwaar Metaal.
HenkNieuws2019
WijpikkenVVDenD66nietmeer!!

Haha. Lachwekkend toch. Maar wel goed voor de samenleving. Waar hoeren goed zijn voor seksueel gefrusteerde mannen is social media goed voor social gefrustreerde mensen.

Instant gratification mening roepen en geilen op like/retweet/reacties. Doe dan wat! De sleutel ligt buiten op straat en in de huizen van de overheden. Niet in je smartphone of laptop!

Trans_Fimmermans | 09-07-19 | 21:05

@Trans_Fimmermans | 09-07-19 | 21:05: ik zou gewoon eens wat meer je best doen op school.. leer een vak.. wordt ergens gewoon goed in..
Levert veel meer op

Epistulae_Morales | 10-07-19 | 00:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik lees er anders geen 1 die niet klopt.

van stampij | 09-07-19 | 20:47 | 1

1Vandaag dat is een soort Sesamstraat voor Volwassenen. Het belerende toontje en de gestuurde onderwerp keuze (elke week China en of Rusland) en het lachwekkende 1Vandaag opininiepanel met haar suggestieve vraagstellingen dat namens NL zegt te 'spreken'

1Vandaag is het perfecte voorbeeld hoe slecht (qua journalistiek) en gestuurd de NL massamedia is.

litebyte | 09-07-19 | 20:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken