Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. OM eist meer meer straf in Wildersproces

Maar eerst gaan ze nog even zeggen waarom

Social

Het Openbaar Ministerie, dat tegen de rechter heeft gelogen over de bemoeienis van Ivo Opstelten met het besluit om Geert Wilders te vervolgen, gaat vandaag aan de rechter vertellen waarom Geert Wilders vervolgd moet worden. Het OM heeft al vaker met dit bijltje gedreigd gehakt en gaat vandaag dus weer op zoek naar een zwembad vol argumenten waarom Marokkanen een ras zijn en toespraken zoals die van Geert Wilders geen recht van leven hebben in een fatsoenlijke samenleving. Het OM heeft deze video al laten zien en betoogt dat Wilders zijn toespraak expres hield. Wat zo is natuurlijk. Het is ons in ieder geval nog nooit gebeurd dat we ergens de weg niet wisten en opeens voor een zaaltje vol half debiel klapvee stonden te vragen of we moesten regelen dat er meer of minder Marokkanen in Nederland zijn. Livetweets van @TobiasdenHartog na de breek.
UPDATE: Morgen verder, dan volgt de eis.

Reaguursels

Inloggen

Gehuil Wilders zelfde als bekeurde snelheidstokkies in wegmisbruikers die roepen ga boeven vangen. Als je de wet overtreedt zit je fout en niet een ander. Zo flauw van Wilders.

nokkenaskettingklem | 02-07-19 | 22:00 | 1

Maar hij heeft de wet dus niet overtreden, dat is juist waarom dit hele proces zo'n farce is

a9b2b1 | 05-07-19 | 03:11

Het OM tornt aan onze vvmu en de grenzen daarvan zijn NEDERLANDSE grenzen en geen EUROPESE grenzen! Dus waarom dat idiote OM met Europese wetgeving aan komt zeilen is mij een vraag, wat ze in Duitsland vinden van vvmu boeit mij geen zak! Hier in Nederland was de grens na vele rechtszaken tegen vrijdenkers geweld of het oproepen daarvan. Gekwetst zijn is juist de basis van vvmu, zonder gekwetste had je geen vvmu want dan woon je in een dictatuur waar iedereen geacht wordt hetzelfde te denken en zeggen, zoals links doet zeg maar, die gebruiken dan alleen weer wel geweld ipv woorden als iets ze niet zint. Dus doe mij maar gewoon de variant waar je iedereen mag kwetsen, zolang er maar geen oproep achter schuilgaat om geweld te gebruiken. Het OM is nu zeer gevaarlijk bezig, want als Wilders geen bescherming krijgt om zich politiek te uiten, waarom een imam dan wel om haat te prediken naar ons toe, in notabene een niet islamitisch land? Dan geldt de vvgd ook niet meer! De islam is nl een anti democratische en vrijheid hatende ideologie die wel misbruik maakt van onze democratie en vrijheid om hun haat te verspreiden. Het OM meet met de politiek correcte deugbril en dat is zeer kwalijk aangezien ze onze belangen dient te beschermen.

dutch bikkel | 02-07-19 | 19:16

Erg doorzichtig wat het OM hier doet. Is dit goedwil voor de Bühne? Het liefst zouden ze Wilders natuurlijk vogelvrij zien en dat één of andere Antifascist hem uitschakelt en nu doen ze net alsof ze het voor hem opnemen. Kat in het nauw,..... rare sprongen???

Harrie7949 | 02-07-19 | 18:13 | 2

Foutje, ik dacht dat dit het topic was over de Bijlmans die Wilders een kopje kleiner wilde maken. Deze man schijnt door de rechter te zijn vrijgesproken omdat het een misplaatste grap zou zijn geweest. Je gelooft het niet maar het OM gaat tegen deze vrijspraak in beroep. Mijn reactie was daarop gebaseerd.

Harrie7949 | 02-07-19 | 18:29

Onze rechtsstaat faalt. Wilders is een held.

Montesquieue | 02-07-19 | 16:55

Dat vergt wel erg veel lenigheid, zeker van de tv-kijker.

twitter.com/TobiasdenHartog/status/11...

Dus nu willen ze #Wilders veroordelen omdat het OM het plublic te dom vindt.

NatNiks | 02-07-19 | 16:54

Als normale goedwillende Nederlanders dat OM moeten aanhoren.....,
het OM bestaat louter uit door en door slechte mensen, van Toekan-neukers tot de Demmink-Pinokkio-kliek, politieke afrekeningen/kaltstellungen, met papier of lood.
Meer kan er na 20 jaar ellende niet van gemaakt worden.

grindbak | 02-07-19 | 15:18

"Dat vergt wel erg veel lenigheid, zeker van de tv-kijker."
Dus omdat het OM de 'TV-kijker' te dom vindt, moet Wilders vervolgd?
Radioluisteraars zijn slimmer? Als het alleen in de krant had gestaan, was het geen probleem?

Wat is het nou, OM?

Cen Bramer | 02-07-19 | 15:02

hij gelooft er niks van dat wilder criminele Marokanen bedoelde.... UHU nee hoor we hebben in dit land absoluut geen last van overlastgevende, buurtteroriserende Marokkanen. Demensen willen die weg hebben niet mo de accountant of karim de autoverkoper.

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 14:58

Het OM gaat nu alles wat krom is recht proberen te lullen. Kap nou gewoon en geef eerlijk toe dat Marokkaan geen ras is, hooguit een aanduiding van afkomst. Zo niet, dan is Nederlander ook een ras en voel ik mij ook weldegelijk racistisch bejegend. Waar zijn die vooraf ingevulde aangifteformulieren?

amateurrr | 02-07-19 | 14:42 | 1

Dit dus. Het OM benadeeld het Nederlands ras door het Marokkaans ras wel in bescherming te nemen, alwaar het Nederlands ras dagelijks terreur ondervindt.

Cen Bramer | 02-07-19 | 15:04

Recht is iets kroms dat verbogen is, aldus Bul Super.

boccelullus | 02-07-19 | 14:32

Maar ik begin een beetje moe te worden. Dacht dat OM en rechters het zo druk hadden ? Dit is al ik weet niet hoe lang bezig. Maar het moet dus nog beginnen?

We hebben helemaal geen ene zak meer aan dit systeem..
En nog minder minder minder aan dhr Wilders.

Shareholder II | 02-07-19 | 13:59 | 1

Precies, zoveel aangiftes terzijde geschoven, zoveel zaken maanden of jaren later pas voor de rechter, en dan zo enorm veel tijd en geld weggooien aan dit proces, onbegrijpelijk!

Het brein erachter | 02-07-19 | 20:45

Dat OM kunnen we wel afschaffen. Zij spreken de waarheid niet, doen niet aan waarheidsvinding, herkennen geen waarheid als het ze recht aankijkt. Het liegt neukt en zuigt en komt met 'het gevoel' op de proppen in een rechtszaak. Als het niet zo'n diep triest zooitje was dat zoveel slachtoffers maakt zou je om dit corrupte OM hartelijk lachen. Dit 'wij het volk' ministerie is dringend aan vervanging toe ipv dat het volk vervangen wordt.

eastender | 02-07-19 | 13:55

gekwetst zijn is een keuze.

gekwetst | 02-07-19 | 13:28 | 1

Niet waar! Deze reaguurdersnaam was namelijk al bezet.

JackStick | 02-07-19 | 13:34

Wat is er eigenlijk gebeurd met die anonieme bron die in 2011 werkzaam was bij het departement voor Veiligheid en Justitie en zou gaan getuigen ? www.telegraaf.nl/nieuws/998040061/bew...

rmstock | 02-07-19 | 13:13 | 5

@Shareholder II | 02-07-19 | 13:55: getekende verklaring bij een notaris...

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 14:04

Die is de moeder bedreigd door Grapperhaus en consorten

amateurrr | 02-07-19 | 14:38

@Shareholder II | 02-07-19 | 13:55:
Dat zou ik ook verkondigen als ik een landverrader was .

katwijkse kuil | 02-07-19 | 18:24
▼ 2 antwoorden verborgen

De melk kookt over.... Ik herhaal .... De melk kookt over...

SugarCandyMountain | 02-07-19 | 13:10 | 2

... De kip is gaar, ik herhaal; de kip is gaar!... Melk is opgeruimd, over en uit.

dutch bikkel | 02-07-19 | 18:26

Het is de niet eens waar wat OM hier beweert. Sta zegt namelijk:
"De vrijheid van meningsuiting gaat ver, maar is niet onbeperkt, niet zonder grenzen. Laat geen misverstand bestaan, het blijft nog steeds mogelijk kritiek te hebben op de opvattingen van mensen, maar wat strafbaar is, is het AANZETTEN TOT HAAT, omdat een groep bijvoorbeeld een bepaald geloof heeft of om wat een persoon ís."
.
Dit is onwaar. Wat strafbaar zou moeten zijn, is het AANZETTEN TOT GEWELD. Niet aanzetten tot haat, dat gebeurt namelijk dagelijks, en heeft daarbij ook nog eens te maken met met hoe mensen zelf subjectief iets interpreteren. Bij de ene wordt haat opgewekt, bij de ander niet. Maar bij geweld kun je dit verschil niet zo maken, want een oproep tot geweld, zoals 'paf' roepen als je Thierry dood willen schieten, is niet multi-interpretabel. KOZP zet mij aan tot haat, Pegida zetten andere mensen weer aan tot haat. Demonstraties moeten dus toegestaan worden, zowel voor links als voor rechts, maar er zijn wel grenzen, en de grens moet liggen bij de oproep tot geweld, en niet bij het doen van een uitspraak die door één bepaalde bevolkingsgroep gehaat wordt. Het OM maakt zichzelf compleet belachelijk.

JackStick | 02-07-19 | 13:02 | 4

Aanzetten tot geweld is nogal subjectief, hoe kan een iemand een ander aanzetten tot geweld? Alsof de geweldenaar geen keus anders dan geweld te gebruiken heeft. Aanzetten tot geweld tegen andersdenkenden is voornamelijk een probleem bij bepaalde religies en totalitaire systemen, en binnen die doctrines is het heel gewoon want wet. Kom daar maar eens met een klacht of aangifte over aanzetten tot geweld.

spamzuiger | 02-07-19 | 14:05

Meer bij het rechte eind kan je het niet hebben!

swagmachine | 02-07-19 | 14:57

Zo, die zit. Chapeau.

Muuke | 02-07-19 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

Het was wel een schertsvertoning. Kijk wat ik lees in een artikel over hoe het er aan toe ging in Nijmegen van ene Haverkamp.
Als de aangifteformulieren zijn ingeleverd en alle journalisten – het is een waar mediacircus – te woord zijn gestaan, wurmen de collegeleden (rector Kortman en collegelid de Koning) zich weer naar buiten. ‘Weten we ook weer eens hoe dat is, aangifte doen’, verzucht Kortmann. De hoempapaband (‘wij zijn tegen en dat is niet verkeerd, daarom hebben we een liedje gecomponeerd’) voor het politiebureau is inmiddels gestopt met spelen. / Annemarie Haverkamp
Een hoempapaband, journalisten die vragen stellen over de aangifte, een journalist die het een (media)circus noemt, een lachende officier die de aangifte opneemt op een voorgedrukt formulier. Hoe moet je dit soort aangifte anders noemen dan een schertsvertoning.
Het was niet meer of minder dan een georganiseerde carnavalsoptocht van politieke partijenleden en leden van moslimorganisaties die werden opgeroepen om aangifte te doen. En allemaal hadden ze het Wilders horen vragen, maar ze bedoelen horen zeggen. Allemaal achteraf of helemaal niet of helemaal niet. En omdat het in heel het land hetzelfde er aan toe ging is het werkelijk een schertsvertoning en bovendien een grote schande. Niet van Wilders maar van al dit soort dwaze aangevers en ook van het OM.

eh.dinges | 02-07-19 | 13:02 | 1

Je bent burgervader Bruls vergeten. Die liep als hoofd van de bevolking ,als hoofd van de politie en als vertegenwoordiger van de overheid triomfantelijk te deugen vooraan de stoet “ gedupeerden”.

ja,diedus! | 02-07-19 | 13:07

Hebben ze tijd over of zo bij het OM ?

ja,diedus! | 02-07-19 | 13:01

Hoe kan ik behalve stemmen duidelijk maken , dat ik het niet eens ben met om. En ik protest kan uitbrengen om Wilders te steunen.

speed48 | 02-07-19 | 12:56 | 1

voor de rechtbank staan?

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 13:00

Het OM en wie d'r allemaal nog meer achter zitten brengen mijn bloed aan het borrelen van woede.
Geert zet hem op wij staan achter jou!!

Petrichor | 02-07-19 | 12:53

laat die 20% geintegreerde Marokanen maar hier, de rest 60%retour afzender. Die andere 20% zit in Syrie, die kunnen zonder tussenlanding terug of naar Iraq. Die weet wel raad met dat tuig.

toerbaas | 02-07-19 | 12:50

Als er iets aanzet tot haat, is dat het OM en een bepaalde bevolkingsgroep dat vertroeteld wordt door justitie en politiek correct Nederland.

Tronald_dump | 02-07-19 | 12:44

AG is blijkbaar Advocaat-Generaal maar of tie ook het algemeen belang dient en niet een of andere vreemde en obscure agenda om een gevreesde politieke tegenstander uit te schakelen is nog steeds niet geheel duidelijk, wegens WOB obstructie van de Minister van Justitie.

rmstock | 02-07-19 | 12:41

Nog een argument. Ten tijde van de uitspraken van Wilders was het nog niet bekend dat Marokkanen als een ras worden aangemerkt.

Dat heeft het OM pas tijdens het proces gedaan (geheel onterecht overigens want wetenschappelijk gezien kan je de groep Marokkanen als inwoners van de natie Marokko en Berbers niet als 1 ras zien).

Daarom kon Wilders nooit een ras hebben gediscrimineert met die uitspraak, want de bewuste definitie / interpretatie van dat nieuw gedefinieerde juridische begrip bestond toen nog helemaal niet.

Beefbus | 02-07-19 | 12:39 | 1

Niet gek!
Knoops; lezen we mee?

NeetNormaal | 02-07-19 | 12:41

Resoluties 1605 en 1743 van de Raad van Europa zullen er coûte que qoûte doorheen gedrukt worden. Wen er maar vast aan.

Alco-de-Holist | 02-07-19 | 12:32

Een ronduit enge ontwikkeling dat "onze" justitie zich inmiddels bezig houdt met zaken als "fatsoen"...

_Roy_ | 02-07-19 | 12:31

Onvoorstelbaar dat iemand vanwege een paar woordjes (!) wordt vervolgd, terwijl de figuren waarop hij doelt ongestraft hele buurten en zwembaden terroriseren. #kromstaat

_Roy_ | 02-07-19 | 12:28 | 1

Laten we die woordjes eens vervangen door iets willekeurigs. Laten we "Openbaar Ministerie" nemen voor de gein:

"Willen jullie meer of minder Europese Unie?"
"Willen jullie meer of minder Partij van de Arbeid?''
"Willen jullie meer of minder Openbaar Ministerie in deze stad en in Nederland?''

Is nu het OM opeens ook "een ras" en zaai ik nu haat jegens het OM?

En al typende bedenk ik mij dat de tweede vraag gelijk is aan de derde:
Leden van de PvdAzijn een groep mensen. Een groep mensen is een ras. De tweede vraag was derhalve discriminerend voor PvdA-ers en haatzaaiend richting deze groep van dezelfde afkomst.

Cen Bramer | 02-07-19 | 13:26
-weggejorist-
lacucaracha | 02-07-19 | 12:28 | 2

Wilders zou het zelfde eens moeten herhalen, maar dan met chinezen. Wie wil er meer of minder chinezen? En dat dan de hele zaal scandeert: meer, meer, meer.
Als justitie consequent zou zijn en er komen chinezen aangifte doen, zouden ze hem ook voor zo'n uitspraak moeten gaan vervolgen.

Tronald_dump | 02-07-19 | 12:21 | 2

Justitie zou alle doodsbedreigingen, gericht aan meneer Wilders persoonlijk, eens serieus moeten nemen. Dat zou consequent zijn...

NeetNormaal | 02-07-19 | 12:23

Voortaan wat preciezer formuleren met een woordje erbij over zwembaden ofzo, en overal waar hij komt, opnieuw de vraag stellen.

Het brein erachter | 02-07-19 | 20:54

"De aanpak van rassendiscriminatie is nog altijd actueel, zegt AG Van Roessel. Ze wijst op het nog altijd levende anti-semitisme, de discriminatie van homo’s, en van Marokkanen door uitzendbureaus’s. #Wilders"

1. Marokkanen zijn geen ras

2. anti-semitisme, discriminatie op basus van het Joodse Geloof" is strafbaar volgens artikel 1 van de grondwet, te weten: "Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." en komt natuurlijk vooral uit Islamitische hoek (waar veel Marokkanen onderdeel van zijn). Ik heb nog geen enkel 5 jaar durend "anti-semitisme proces" tegen imams etc. gezien...

3. Homo-seksualiteit, alweer zo'n onderwerp dat voornamelijk door extreem-christelijk, en extreem-Islamitisch wordt uitgeoefend en zelden wordt vervolgd op basis van uitspraken. Pas als er geweld aan te pas komt komen er wat werkstraffen.

4. Discriminatie van Marokkanen door uitzendbureau's? Wat is dat voor onzin? Artikel 1 begint met: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld." Witte-inwoners-zonder-migratieachtergrond moeten blijkbaar worden gediscrimineerd bij betere geschiktheid omwille van de integratie van inwoners-met-migratieachtergrond?

En daar komt bij dat Artikel 1 natuurlijk een ge-wel-di-ge ontsnappingsclausule bevat, te weten: "worden in gelijke gevallen gelijk behandeld."
Zodra je als Marokkaan solliciteert ben je al geen gelijk geval meer: "taalachterstand, arbeidsethos, etc."

Het is allemaal lariekoek. Ik ben geen fan van de aanpak van Geert, maar de rechtstaat staat in z'n hemd met dit proces. Geert heeft geen Marokkanen-uitspraak gedaan, dat deed de zaal. Het OM wil een veroordeling op basis van "Gevoel en Fatsoen" en inmiddels heeft de geschiedenis de vraag al 5 keer ingehaald en hebben alle bestuurslagen hoofdpijn van de vraag: "hoe krijgen we minder Marokkanen?"

Dat laatste vraagstuk ontspoort volledig, omdat een open debat niet meer mogelijk is door dit showproces.

Cen Bramer | 02-07-19 | 12:16 | 3

basus = uiteraard basis. Stop de tijd.

Cen Bramer | 02-07-19 | 12:19

Het dubbele aan dit stukje verbale poep van het OM is dat iedereen die enige voelsprieten in de maatschappij heeft, weet dat de discriminatie jegens Joden en heaumeaux vooral geschiedt door het eerder genoemde "ras"; Dé Marokkaan...

NeetNormaal | 02-07-19 | 12:21

Cen Bramer
Perfect verwoord! Heel fijn stukje!

Het brein erachter | 02-07-19 | 20:57

Elke straf is met aftrek van meer dan 10 jaar gevangen zitten in een safehouse tussen beveiliging.

professorinopleiding | 02-07-19 | 12:09

Wel of geen Janmaat, wel of geen Fortuyn, wel of geen Wilders, de lont zit inmiddels steeds dieper in een giga-kruitvat. Falende overheid, schijt aan de grondwet, schijt aan de democratie, het zal niet zonder gevolgen zijn.

squadra | 02-07-19 | 12:09

“OM bespreekt nu de aanklacht dat Wilders heeft aangezet tot haat.”

Ik heb nou niet echt het idee dat die gasten voorafgaand aan de uitspraken zo verschrikkelijk populair waren.

GOEM | 02-07-19 | 12:01 | 2

De tegel maakt mijn dag :)

ScumbaggusMaximus | 02-07-19 | 12:47

Toptegel.

Guido | 02-07-19 | 18:09

De argumenten van het OM zijn op en dus gaan ze maar keuvelen over "het fatsoen". Je weet wel:

tpo.nl/2019/04/25/chronisch-tekort-aa...

www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

www.telegraaf.nl/nieuws/1489450517/di...

En dan die laatste zin:
Scherp formuleren mag, zegt Sta. “Maar #Wilders overschreed de grenzen van de beleefdheid en het fatsoen. Het zou hem gesierd hebben als hij dat achteraf had toegegeven. Maar in plaats daarvan gaf hij aangevers nog een trap na, en negeerde hun gevoelens.”

Sinds wanneer moet je als "verdachte" rekening houden met gevoelens van een aangever, nog voordat er een proces is opgetuigd? Wat is er überhaupt nog over van de onschuldpresumptie?

Het OM zegt hier eigenlijk: Wilders heeft nooit sorry gezegd (over iets waar hij geen spijt van hoeft te hebben) tegen de mensen die een voorgedrukte aangifte inleverden, omdat ze "gevoelens" hadden die niet moeten worden genegeerd...
Omdat hij ze wél heeft genegeerd, is hij een fatsoensgrens over gegaan en vragen wij om een veroordeling.

TOTALE KOLDER!

Cen Bramer | 02-07-19 | 12:01 | 4

Het OM is een debielenclub. Er is helaas geen beter woord om ze te omschrijven.

Tronald_dump | 02-07-19 | 12:11

“Maar #Wilders overschreed de grenzen van de beleefdheid en het fatsoen."

Sinds wanneer gaat het OM over zaken als beleefdheid en fatsoen?!?! Welke criteria hanteert het OM ter bepaling of iets onbeleefd / onfatsoenlijk is? Wat zijn grenzen die volgens het OM overschreden zijn?

Het is werkelijk van de zotte dat het OM zich hier manifesteert als een soort van gedachtepolitie. Over 50 jaar zal dit OM van 2019 beschouwd worden als een voorloper van wat tegen die tijs de "religiepolitie" zal zijn: die zal scherp in de gaten houden of de islam niet beledigd dan wel bespot wordt en passende straffen opleggen in geval van overtreding. Is misschien zelfs wel een verbetering ten opzichte van de huidige situatie: nu voelen vrome lieden als Gokman Tanis zich gedwongen in te grijpen bij "bespotting van de islam", zal dan niet meer nodig zijn.

Dr_Johnson | 02-07-19 | 13:07

@Dr_Johnson | 02-07-19 | 13:07: Vervang #Wilders eens door #Teeuwen ;-)

“Maar #Teeuwen overschreed de grenzen van de beleefdheid en het fatsoen." Iets wat m'n oma vast zal beamen. Toch zijn de kaarten altijd binnen een half uur uitverkocht, omdat een ander deel van de bevolking het heerlijk vindt.

Cen Bramer | 02-07-19 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

'Minder veilig' komt minder hard aan dan 'onveilig', wat Geert Wilders hier terecht gebruikt. Minder 'minder', dus, por, por, knipoog, knipoog.

Van_der_Schuylnaem | 02-07-19 | 11:53

zo het OM zwaait weer met internationale verdragen, onthoudt dit even mbt "Marrakesh" over een tijdje staan de asieladvocaten hiermee te zwaaien en aangezien wij internationale wetgeving belangrijker hebben gemaakt dan de onze zijn we gewoon de lul.

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 11:45 | 4

@kweethetooknietbeter | 02-07-19 | 11:57: Dus als je voor je eigen land bent ben je tegen de EU! ik wil hier zelf bepalen wat strafbaar is. niet een of ander dom verdrag of EU beleid waar we ons aan moeten verbinden.

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 12:00

@Cen Bramer | 02-07-19 | 12:02: nope ik zit sinds 2002 in t verzet. ik verkondig wat ik wil dat er in dit land gebeurt, vreedzaam.

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Het OM neemt maatregelen tegen het zwembadterreur van ‘’jongeren’’. Ze geven Wilders gewoon een hogere straf.

BozePaarseMan | 02-07-19 | 11:40

Het NRC schrijft he-le-maal niets! over de zwembad 'incidenten' waar met regelmaat tientallen tot enkele honderden Marokkanen bij betrokken zijn. Het aanranden van meisjes en vrouwen, de vechtpartijen met Nederlanders die zichzelf of hun kroost verdedigen is kennelijk geen nieuws voor deze krant. Ik pleit voor veel minder minder minder aanrandende Marokkanen in onze zwembaden.

ILF2 | 02-07-19 | 11:32 | 5

@Gast_man | 02-07-19 | 11:52: welke grens? De Italianen en Spanjaarden pompen alles door. De echte grens is de Middelandse Zee, daar hoort de hele Nederlandse marine vloot te liggen om dat gore gespuis terug te duwen naar Noord Afrika. Diezelfde marine had allang die Sea Watch naar de godverdomme moeten knallen.

ILF2 | 02-07-19 | 11:55

@ILF2 | 02-07-19 | 11:55: Nederland is een land. Een land heeft grenzen. Van mij mogen ze ook allemaal aan de west-kant van Nederland de grens over worden gezet.

Gast_man | 02-07-19 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Juist. Dus al die aangiftes maakten geen verschil omdat er toch al vervolgd zou gaan worden, maar vervolgens staat wel centraal in de zaak dat de aangiftes zouden tonen dat mensen "in hun ziel geraakt" zouden zijn, hetgeen dan weer niet zo ernstig zou zijn dat daar iets van een schadevergoeding voor gerechtvaardigd zou zijn. Die Officier lijkt wel een jojo, er is werkelijk geen touw aan zijn redenatie vast te knopen.

Pierre Tombal | 02-07-19 | 11:24 | 2

Wilders etteren dat kan het OM en de DDR66 rechters wel maar vandaag in de krant www.telegraaf.nl/nieuws/1755074106/aa... daar willen ze niets aan doen.
De antwoorden zullen zijn gebrek aan bewijs camera beelden niet duidelijk en noem de smoesjes maar op

kwartjes | 02-07-19 | 11:30

@kwartjes | 02-07-19 | 11:30: Betaal toch geen 8,50 om die belgische klotenzooi in de telegraf te lezen, Krijg betere en eerlijker informatie uit het internet ( Je moet wel een paar talen kennen dus).

jan huppeldepup | 02-07-19 | 12:04

Wel grappig om de koerswijzigingen te zien die het OM vanuit het ministerie van justitie opgelegd heeft gekregen. Werd de vorige keer alles nog op amnesia gegooid, deze keer wordt er volop overgaan op verdraaiingen en glasharde leugens. Waarschijnlijk om Wilders en de burgers die nog wat rechtsgevoel over hebben nog wat extra pijn te doen. Effe wat powerplay om te laten zien dat zij het voor het zeggen hebben en het recht kunnen verbuigen zoals het hun belieft.

down | 02-07-19 | 11:23 | 1

Bij dat OM moeten echt de allerslechste mensen aan de knopjes draaien, mij (en velen) zijn ze voor altijd kwijt (een mens leeft nu eenmaal niet eeuwig). Wat wordt dit land intens vals bestuurd.

grindbak | 02-07-19 | 11:43

Waar je ooit je adem inhield voor de strafeis van het OM, lag je nou je ballen uit je broek. Wat een stelletje mafketels werken daar.

Muuke | 02-07-19 | 11:21 | 2

Ach, lag natuurlijk lach.

Muuke | 02-07-19 | 11:22

@Muuke | 02-07-19 | 11:22:
Ik snap hem wel; "hij lag op grond omdat hij van zijn stoel gevallen was van het lachen." ;)

kweethetooknietbeter | 02-07-19 | 11:48

Keer op keer wordt er door Marokkanen zelf bevestigd waarom Nederland er beter op wordt als er minder van hen hier zouden wonen. Incident op incident op incident... op den duur is het structureel.

de dorstige | 02-07-19 | 11:20 | 3

Het is al structureel hoor, al jaren.

Cammy | 02-07-19 | 12:08

@Cammy | 02-07-19 | 12:08: precies ik ben 50 en toen ik als 13 jarige in Gouda naar voortgezet onderwijs moest was het ook al een kolerezooi met dat volk. Nu is Gouda ook geen best voorbeeld.

ariedeknaller | 02-07-19 | 13:22

Ja hoor ,nog meer straffen, LOL!
Nu, ruim 5 jaar later, gaat men maar door met dit “deug” process terwijl het punt wat Geert probeert duidelijk te maken in die 5 jaar alleen maar is verergerd.
Wat is dit een raar/ eng land geworden voor de oorspronkelijke bewoners en wat is er met onze rechtsstaat aan de hand als je bijvoorbeeld met je familie niet meer rustig naar het zwembad kan.
Wegkijken-wegkijken-wegkijken.

Datgingniegoed | 02-07-19 | 11:19

Ach, sinds een jaar of wat heeft Vrouwe Justitia haar blinddoek en weegschaal ingeruild voor een burqa en een kromzwaard.
Wilders moet hangen, Gokmensch en Fostok moeten worden begrepen.
Arm Nederland.

Graaisnaaiert | 02-07-19 | 11:17 | 3

Inderdaad heel triest.

Muuke | 02-07-19 | 11:25

Het voordeel van dergelijk gezichtbedekkende kleding is wel dat je privacy hebt. En de gezichtsherkennende camera's hebben het nakijken.

kweethetooknietbeter | 02-07-19 | 11:36

OM zegt dat Wilders de grens van de wet, maar ook ''van het fatsoen'' is overgegaan. Nooit geweten dat er ook al wetsartikelen zijn over fatsoen. Als het fatsoen gaat kunnen ze dat hele OM wel opdoeken.

RickRD | 02-07-19 | 11:16 | 3

Inderdaad, waar haalt het OM het nog vandaan om over fatsoen te spreken. Moeten eerst maar eens door eigen huis een hele grote bezem gaan halen. En zich even heel diep gaan schamen.

Choco Chanel | 02-07-19 | 12:04

Grens van de wet? We hebben hier toch vvmu? En als je mensen gaat vervolgen wegens niet fatsoenlijk zijn kan je denk ik werkelijk iedereen vervolgen. Ik geloof niet dat er op de wereld één volwassen persoon rondloopt die zich nog nooit schaamteloos heeft misdragen. Hoe onschuldig dat gedrag dan ook is, iedereen heeft wel eens iets gedaan of gezegd wat eigenlijk niet kan. Waar ik de opmerking van Wilders trouwens niet eens toe reken. Zeggen wat veel mensen denken kan en mag niet strafbaar zijn.

Cammy | 02-07-19 | 12:07

Fatsoenlijk is als je je 2 collega's fatsoenlijk helemaal suf rammelt en als dank ze een tof betaalt baantje geeft zoals Marc van Nimwegen. Doet me denken aan die man in het hotel die aan een blonde schonen vroeg of ze met hem naar bed wilde voor 10.000 Euris. Ze knipperde met haar ogen en zij " ja misschien". Hij vertelde haar dat hij echter alleen maar honderd euris had. Zij boos " Wie denk je wel wat ik ben". Hij " ja dat weten we al, alleen over de prijs hebben we nog geen gelijk".

jan huppeldepup | 02-07-19 | 12:19

Toch gaat dit wel een goede zaak zijn. Reve en de ezel 2.0. Ik weiger te geloven dat dit niet tot volle vrijspraak leidt. En dan ligt er precedent voor de toekomst en was het het achteraf wellicht waard.

Zelfs een foute klok is onbedoeld twee keer goed op een dag, en geloof dat dat ook voor een fout OM geldt.

Sjors W. | 02-07-19 | 11:15 | 2

blijf geloven, ik ben er mee opgehouden. dit is willens en wetens veroordelen. punt 1 hoeveel rechters zijn stiekem PVV aanhanger ipv D66 bijv? ik gok een heel klein percentage.
punt 2 er is aansturing uit het OM/Justitie, no doubt about it.

ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 11:32

@ikworstelengadouchen | 02-07-19 | 11:32:

Er is aansturing, zeker, en dat is eng. Ik denk alleen dat het niet gaat werken en de zaak te slap is. Dat betoog van de officier is schrikbarend droevig. Knoops maakt daar gehakt van.

Sjors W. | 02-07-19 | 12:15

Laten we de vraag eens omdraaien: Zou er, zeker gezien de laatste (zwembad)ontwikkelingen, nog iemand te vinden zijn die meer marrokanen zou willen?
Als ze morgen allemaal uit Nederland verdwenen zouden zijn zou ik er niet één van missen. Niet één!

Petrus Poortwachter | 02-07-19 | 11:12 | 7

Ën we hebben dinsdagavond een uurtje zendtijd over. Ik hoop dat ze dat op een leuke manier invullen.

Maytheforcebewithyou | 02-07-19 | 12:56

@Choco Chanel | 02-07-19 | 12:16: ook wanneer je cartoons maakt van de profeet, of andere grapjes maakt over de profeet. De koran zichtbaar voor hen in de open haard gooit et.etc. Ja dat weten we niet want al die dingen doen we maar niet hè.....

Mariolo | 02-07-19 | 13:12

@Choco Chanel | 02-07-19 | 12:16:
Je fantasie is behoorlijk op hol geslagen zie ik pfffffffffffff

katwijkse kuil | 02-07-19 | 18:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Willen jullie meer of minder "rochelbrigades" mag van mij in de dikke.

uisge baugh | 02-07-19 | 11:12

Dat hele Wilders-proces begint zo langzamerhand te ontaarden in wat in het Engels een "travesty of justice" wordt genoemd.

Voor die "minder, minder" uitspraak had Wilders dáár aangepakt moeten worden waar dat thuishoort: in de Tweede Kamer. Niet in het strafrecht, dat is schieten met een kanon op een mug.

Overigens, mbt die andere rechtszaak die gisteren is begonnen, lees ik dit in de Volkskrant:

"‘Dat u hier geboeid zit, is ongastvrij, maar het kon niet anders’, zegt de rechter. ‘De emoties bij u vanochtend waren zo heftig dat het niet anders kon.’"

Kennelijk heeft die Tanis, die gedwongen werd aanwezig te zijn op de eerste zittingsdag, zich dermate met geweld verzet dat het noodzakelijk werd geacht hem te boeien. Nou goed, dat is dan zo, maar daar ga je als rechter toch niet een soort van excuses voor maken bij die klootzak? Dat de rechter hem met "u" aanspreekt, lijkt me logisch, is gewoon neutraal, maar excuses maken voor het feit dat je niet zo "gastvrij" bent? Wat is dat voor achterlijke waanzin?

Of zie ik dat alleen?

Dr_Johnson | 02-07-19 | 11:10 | 6

Dr_Johnson | 02-07-19 | 11:10
"Of zie ik dat alleen?"
De vraag stellen is hem beantwoorden.

ditotje | 02-07-19 | 11:20

@ditotje | 02-07-19 | 11:20:
De rechter was opvallend vriendelijk tegen Gökmen T, zoals ik het zag op het NOS journaal dat ik voor deze ene keer maar heb bekeken.

Mr.Crowley | 02-07-19 | 11:24

Maar dat is misschien wel slim om extra vriendelijk te zijn. Dan kan er nooit worden gezegd dat de rechter hem blijkbaar niet mag, en valt deste meer op hoe horkerig, onbeleefd en idioot hij zichzelf gedraagt.
Daarna levenslang de long stay van de tbs in.

Het brein erachter | 02-07-19 | 21:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ophitsen, moeilijk hard te maken zonder ieder enthousiasme onder deze kop te scharen. En de uitspraak zelf, minder marokkanen, ik denk dat zelfs de meeste marokkanen minder marokkanen in NL willen. Te beginnen al om praktische redenen, wie gaat het onderhoud plegen, en de centjes verdienen, corruptie bestrijden, zorg verlenen. Er zullen best een paar marokkanen te vinden zijn om het werk goed te doen, maar met teveel marokkanen wordt het lastig, duur, gaat NL op marokko lijken, waar geen marokkaan wil wonen.

very_bad_poet | 02-07-19 | 11:03 | 1

Klopt. Dat geldt overigens voor meer groepen buitenlanders. Ze willen niet meer van hun eigen volk hier.

Nivelleermarionet | 02-07-19 | 11:14

Al die mensen die aangifte gedaan hebben, die 'pijn' voelden; welkom in een vije maatschappij, waar mensen dingen mogen zeggen die jij misschien niet helemaal leuk vindt. Leer er maar mee te leven, stelletje slapzakken.

Quote van Stephen Fry die de lading wel dekt;
“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."

TeeJee | 02-07-19 | 11:01 | 2

Precies! Je zult echt heel erg je best moeten doen om bijvoorbeeld mij te beledigen of te kwetsen. Jankballen zijn het en er zit een politiek gekleurde lading onder.
Trap er niet in!

kwark001 | 02-07-19 | 11:05

Wijs man die Stephen Fry.

Muuke | 02-07-19 | 11:44

Willen we minder minder minder OM? Just asking...

Binnenbaan | 02-07-19 | 10:59 | 2

Meer OM, natuurlijk. Ik ben voorstander er van dat ze het rotte fruit (en dat staat dus los van welk origini of wat dan ook) aanpakken/bestraffen/berechten. Je moet immers geen rot fruit in je zo'n mooie en diverse fruitmand willen hebben, dat tast de hele fruitmand aan. Maar dat is slechts mijn mening.

kweethetooknietbeter | 02-07-19 | 11:14

Meer Om, maar op de juiste zaken. Rechtszaken over zwembaddingen bijvoorbeeld.

Het brein erachter | 02-07-19 | 21:13

Openbaar Ministerie wordt een meer 'Privaat' Ministerie. Tja.

Thoth | 02-07-19 | 10:58

Eerst vanuit een kabinet een compleet klimaat van demonisering in de hele samenleving scheppen, daarna roepen dat het OM een zelfstandig besluit genomen heeft. Daarmee ontkent het OM lid te zijn van diezelfde samenleving. Letterlijk wereldvreemd.

Feynman | 02-07-19 | 10:58

Gökmen stak niet. Hij schoot. Los daarvan: steken ies koeltoer.

Nivelleermarionet | 02-07-19 | 11:06

Waarschijnlijk negeerden de meisjes zijn gesis. Wel heel mooi dat hij in elkaar geslagen is. Maar ik vrees wel dat de steker aangifte van mishandeling gaat doen. En dat die aangifte gehonoreerd wordt. Want we moeten niet voor eigen rechter gaan spelen natuurlijk. Dat heeft mijn zoon een strafblad opgeleverd, die liet zich niet beroven door drie 'jongeren' waardoor de telefoon van één van de jongeren kapot was gevallen, en de jongeren zichtbaar letsel hadden. Ze hadden de verkeerde eruit gepikt. Mijn zoon heeft zelfs in de gevangenis gezeten, want het 'slachtoffer' had ineens allemaal getuigen. Dat waren de twee 'jongeren' die medeplichtig waren natuurlijk, maar de slappe rechters geloven niet dat iemand iets durft te doen tegen drie tegenstanders, dus was mijn zoon de leugenaar.

Cammy | 02-07-19 | 11:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is wel duidelijk dat het OM de volledige verantwoordelijkheid naar de rechterlijke macht wil pushen.
De rechter moet oordelen, en ze staan al onder druk.
Iedereen heeft ondertussen wel door wat er aan de hand is. de problemen in de samenleving blijven zich maar opstapelen. Waarbij de rechterlijke macht ook het een en ander toegeschoven krijgt.
Wel, we zullen zien waar het schip strandt

Mr.Crowley | 02-07-19 | 10:54 | 1

Iedereen? Welnee. Alle diegenen die zich (laten) informeren.
Kuddes genoeg die GTST al voldoende informatie vinden.

Earl_of_Doncaster | 02-07-19 | 10:59

Toch mooi hoe de media na vijf jaar “minder Marokkanen” (net als Oudkerks “kut-Marokkanan”) compleet salonfähig gemaakt hebben.

Larousse | 02-07-19 | 10:52 | 1

Dat minder-minder-minder filmpje is juist door die rechtszaak zooo vaak opnieuw vertoond op tv en gelinkt op internet, heel grappig!

Het brein erachter | 02-07-19 | 21:30

Maareuh, complotgekkie as I am: werkelijk niemand heeft het over dat deze ophef wel heel goed uitkwam omdat op diezelfde dag de uitspraak was in, yet another, rechtszaak tegen Demmink. Alle nieuwskanalen gingen vól op Wilders. Wat die uitspraak over Demmink was hebben we nooit meer iets over gehoord. Natuurlijk hadden zijn Minerva uilen hun vleugels liefdevol over hem uitgespreid ter bescherming

Sandronique | 02-07-19 | 10:51 | 4


Voormalig topambtenaar Demmink niet vervolgd misbruik minderjarigen

Voormalig topambtenaar van Justitie Joris Demmink wordt niet vervolgd voor seksueel misbruik van minderjarigen. Het gerechtshof in Arnhem heeft vandaag bepaald dat het Openbaar Ministerie mag stoppen met de vervolging. Het OM had het Hof daarom gevraagd.
HOE IS HET ALLEMAAL MOGELIJK?

kwartjes | 02-07-19 | 10:54

@kwartjes | 02-07-19 | 10:54:
Een-tweetje tussen het OM (uitvoerende macht) en het hof (rechterlijke macht). Het OM speelt feitelijk al rechter via de Wet OM-afdoening, dus dan krijg je ook dit soort wantoestanden.

Beefbus | 02-07-19 | 11:03

@kwartjes | 02-07-19 | 10:54:............. Als ik er een boek over zou lezen zou ik het wel erg vergezocht vinden, maar dat is de realiteit in ons gave land. Ziekmakend. En nee Berbaar, ik rot niet op!

Cammy | 02-07-19 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders is de duurste politicus ooit in Nederland wat kosten betreft.
Dat is in ieder geval waar.

HoerieHarry | 02-07-19 | 10:50 | 7

Ligt er maar aan van welke kant je het bekijkt

likdoorn | 02-07-19 | 11:17

En dat is met dank aan onze andere politici die het nodig vinden om hier een ongelimiteerde stroom onaangepaste, ik weet er zelfs geen passend woord voor, maar iedereen weet wat ik bedoel, binnen te halen. Wat allemaal bij elkaar (de politici en de import) zoveel kost dat de kosten van Geert Wilders een lachertje zijn.

Cammy | 02-07-19 | 11:29

Ik durf te stellen dat Rutte ons meer heeft gekost.

Ray69 | 02-07-19 | 11:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat liegt er inderdaad niet om. Gewoon werkende mensen die daar dagelijks de ellende meemaken, een schijtbang politiek correct management dat de feiten achterhoudt en de rechtsspraak die geheel achterwege blijft. De feiten geven Geert Wilders keer op keer gewoon gelijk.

Beefbus | 02-07-19 | 10:57

Joh... gewoon incidentjes veroorzaakt door een paar schooiers. Maar echt..... dit is opgetekend door de boots on the ground, door de mensen die dagelijks met deze ratten te maken hebben...."slechts" een voorbeeld uit één hell hole hier ten lande.... schokkend!!!!

de directeur | 02-07-19 | 11:01

Vanmorgen de PVDA oplossing gelezen, gewoon de directie ontslaan.

uisge baugh | 02-07-19 | 11:07

Deze oliedome Bierkellertoespraak markeert de teloorgang van de PVV. Hij heeft zichzelf al voldoende in de voet geschoten. Extra straf is niet meer nodig.
Denk trouwens dat dit Geert perfect uitkomt. Het werd hem allemaal teveel. Nu kan hij straks als anonieme backbencher met één of twee zeteltjes in alle rust tot aan zijn pensioen plucheplakken.

Superior Bastard | 02-07-19 | 10:45 | 3

Tuurlijk..
Al zijn handelingen, inzet en acties de afgelopen 10+ jaar hebben inderdaad laten zien dat het hem niet om zijn idealen te doen is, maar egostrelerij...

Man man man... Blind door de "deug-drang"..

NeetNormaal | 02-07-19 | 10:49

Vervolging is politiek gemotiveerd. Marokkanen zijn geen ras en Wilders heeft helemaal gelijk met zijn vraag. Zou ook kunnen zijn: Willen jullie meer of minder marokkanen in het zwembad? Ik weet het antwoord wel.

kortebroek | 02-07-19 | 10:49

Oliedome... I rest my case.

Kapitein Stijlvol | 02-07-19 | 10:49

Meer straf aan Wilders geven is water naar de zee dragen.

De man zit al ruim twaalf jaar vast in safehouses.
De man voert al de grootste werkstraf van de eeuw uit.
De man geniet onvoldoende vrijheid om zijn geld te verbrassen.

Feynman | 02-07-19 | 10:43 | 5

@Feynman,
+1

Datgingniegoed | 02-07-19 | 11:01

@NeetNormaal | 02-07-19 | 10:46: De tijd terugdraaien kan niet. Als je de politiek in gaat, moet je jezelf ervan bewust zijn dat dat consequenties voor je privéleven heeft. Niet alleen bij Wilders en ook niet alleen bij TK leden. Bijna iedere dorpspoliticus die iets doet met Ruimtelijke Ordening krijgt vroeger of later te maken met agressie, verbaal, in de vorm van bedreigingen en soms ook fysiek. Het verschil met Wilders is dat hij in wezen levenslang heeft. Ook als ie allang geen politiek meer bedrijft, is de kans heel groot dat ie toch met allerlei rancuneuze types te maken krijgt die hem te grazen willen nemen. En dan zal je geen verontwaardigde Marokkanen zien. Ook die mensen "met pijn" die aangifte deden van iets wat ze zelf niet gezien, gehoord of begrepen hebben, zal je dan niet zien demonstreren. Ze zullen het zelfs prima vinden, want het is een vorm van wraak. Beter een moord dan een paar keer "minder" roepen. Die mensen met pijn zie je verder alleen als er een paar Marokkaanse criminelen elkaar overhoop schieten of als er een paar roofovervallers voor hun kop worden geschoten. En dan krijgen niet de daders de schuld, maar de politie, of de Nederlandse samenleving. Voorlopig hoor je niet of nauwelijks iets negatiefs over de Islamitische moordenaar Mohammed Bouyeri of de Marokkaanse Syriëgangers. Ook niet van zogenaamde "gematigden"

Heiner | 02-07-19 | 14:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een gedoe over een uitspraak die iedereen allang vergeten was als het OM er geen aandacht aan had besteed.
Wie is hier degene die publiciteit wil?
Hypocriet zooitje.

Mr_Natural | 02-07-19 | 10:43

Het zou mij niets verbazen als het OM een levenslange verbanning naar Vlieland gaat eisen.

Gulliver | 02-07-19 | 10:42 | 2

Ach, binnen10 jaar is Nl verworden tot Moslim-staat en zal Wilders alsnog berecht worden cf Sharia.
Te triest voor woorden nu deze demonisering door politiek en OM

mameloe | 02-07-19 | 10:48

Misschien wel lekker weinig Marokkanen daar. Als ze er niet zijn, kunnen ze ook geen problemen maken.

Heiner | 02-07-19 | 14:53

Vraag me toch af welke schade de aangevers/Marokkanen hebben geleden van deze uitspraken, bijna 5 jaar geleden, schade moet nu toch wel aantoonbaar zijn?

Ik bemerk dat er als maar meer Marokkanen naar Nederland komen, hebben Wilders uitspraken een aanzuigende werking?

allesofniks | 02-07-19 | 10:40 | 1

Denk eerder de uitkering en Bed,Bad,Brood verplichtingen.
Als je weet dat je eigen land je toch niet terug neemt, dat je gewoon procedure na procedure af kan dwingen, en dat de politie slappe hap is (al dan niet zelf verkozen); wat houdt je dan tegen om eens lekker los te gaan in een land van melk&honing?

TeeJee | 02-07-19 | 10:52

Wat ik na al die jaren nog steeds niet snap, is wat er strafbaar kan zijn aan het uitspreken van een demografische wens.

Hetze Haatstra | 02-07-19 | 10:40

Dit duurt allemaal te lang. Het is gewoon niet belangrijk genoeg. Spreek Geert vrij en buig je over de vraag hoe je "minder minder minder Marokkanen" kunt realiseren.

JvanDeventer | 02-07-19 | 10:40 | 1

Marokkanen een ras en mag niet worden gediscrimeerd . En het Nederlandsche ras wel????? Hoe zot moet je wel niet zijn in de linkstaat nl.

kwartjes | 02-07-19 | 10:51

Zo lang het Jihadistenvuil zich nog kan beroepen op vrijheid van meningsuiting en anderen jarenlang vervolgd worden , is er alle reden voor de politici om zich eens nader met die vrijheid van meningsuiting bezig te houden. Klopt het eigenlijk wel, dat je alles mag zeggen omdat je achter een woestijnrover uit Mekka aanrent.

Heiner | 02-07-19 | 10:39

Het COA heeft onlangs verklaard dat de AZC's "eerlijk" moeten worden verdeeld over Nederland. Ik weet het niet helemáál zeker, maar toch denk ik dat die uitspraak minstens zo bedenkelijk is als de vraag die Wilders stelde. Want zeg nou zelf, op welke vraag komt het antwoord dat men een "eerlijke" verdeling wil? Nou, op de vraag "willen jullie méér of mínder AZC's in de directe omgeving?". Uiteraard, de vraag is hier impliciet, maar wordt wel degelijk gesteld. "Is het wel eerlijk om AZC's niet gelijkelijk te verdelen over het land?" volgt op "Is het wel eerlijk om de ene plaats wél op te zadelen met een AZC en de andere plaats niet?". En het antwoord, vooral het antwoord, is ook volstrekt duidelijk. "Nee, wij willen niet méér AZC's in onze buurt, wij willen er minder, minder, minder."
Impliciete vraagstelling en impliciet antwoord, weggestopt in "eerlijke" of "rationele" of "weloverwogen" beleidsbeslissingen zijn aan de orde van de dag. Maar ook weggestopt in politieke praat, in journalistieke stukken, in gelul en geblaat aan de tafels van de praatprogramma's. Overal zitten ze, gecamoufleerd, omhuld door wollig politiek correct taalgebruik, taboes, eufemismen.
En het OM waakt over die camouflages en die taboes, waakt over wat wel gezegd en wat niet gezegd mag worden, waakt over een eerlijke verdeling van het kwaad. Hij die zonder zonde is werpe het eerste ei.

Schoorsteenveger | 02-07-19 | 10:39 | 2

Scherp

Mr.Crowley | 02-07-19 | 11:00

Raak. Top.

Muuke | 02-07-19 | 11:38

Intussen regelt het COA al #minderminder:

'Asielzoekers uit veilige landen als Marokko en Algerije, die vrijwel niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning, moeten juist in een aparte opvanglocatie terechtkomen. Een deel van die asielzoekers zorgt voor veel overlast en agressie op de azc’s en criminaliteit in de regio eromheen. Als het aan Schoenmaker ligt, wordt dat een ‘gevangenisachtige setting’.

,,Ik vind dat die opvang er binnen een paar maanden moet zijn, we praten erover met het ministerie en het gevangeniswezen. Dan komen die personen niet meer in de reguliere opvang, dat zal echt helpen.” Ondertussen worden de grootste overlastgevers nauwgezet gevolgd. ,,We werken met een top X-achtige aanpak, zoals ze in Amsterdam de Top 600 van criminelen hebben.”'

www.ad.nl/binnenland/coa-meer-azc-s-i...

Cen Bramer | 02-07-19 | 10:37 | 2

Dit is niet meer dan de meest noodzakelijke damage control. Men kan er niet meer omheen dat wij weten dat het stelsel zwaar wordt misbruikt.

Schoorsteenveger | 02-07-19 | 10:41

Dat wordt al snel een top-1000, top-2000 enz. totdat men moet toegeven dat men helemaal niets volgt en deze groep gewoon hun gang laat gaan, zoals al jaren lang het geval is.

Beefbus | 02-07-19 | 10:42

Meteen ik Diederik Samson en Mark Rutte aanklagen. Die hebben in verkiezingstijd ook wel eens wat onaardigs gezegd.

Osdorpertje | 02-07-19 | 10:37

Kafka zou er een boek over schrijven. Het voeren van het proces op zich is het doel. Niet de inhoud en de absurdibiteit ervan.

Mahazioth | 02-07-19 | 10:32 | 1

Hoe verwerpelijk ziek is het OM in nederland, belgisch marokko tuig terroriseren een zwembad inkluis aanrandingen OM doet NIETS. Nder land was een rechtstaat maar is een linkstaat wegkijkers geworden. Eens zal dit opbreken en dan had iedreen weer in het verzet gezeten.

kwartjes | 02-07-19 | 10:40

Eerst en vooral moeten wij kazen ons moreel een beetje terugwerken. Alle naaktcrap op tv en ongelooflijke domheid. Maar goed, hier mijn punt, Marokko heeft een ander probleem, (laat ze daar eerst naar kijken voordat ze ons bekritiseren..) Het is de bakermat van black magic: www.quora.com/Is-it-true-that-black-m...

Einde van de Domheid | 02-07-19 | 10:30 | 1

De koran staat vol met verhalen over de djin's. De profeet heeft in 1e instantie heel andere dingen gezegd dan wat nu als kern wordt genomen omdat wát hij eerst stelde niet goed uitkwam (volgens mij iets over samenwerking met de Joden). Wat hem toen 'ingefluisterd' is en wat hij in 1e instantie verkondigde werd later toegeschreven aan 2 vrouwelijke spirits die achteraf ook djin's zouden zijn geweest. Moslims schijten bagger voor die djin's

Sandronique | 02-07-19 | 10:48

Democratie eb rechststaat. Amehoela. Het OM is aan het recht lullen wat krom is. Heel selectief iemand vervolgen andere politici roepen soortgelijke dingen en hebben geen proces aan hun broek.

EmilioEsteves | 02-07-19 | 10:30 | 2

Dus Gökmen Tanis heeft gelijk?
Of vergt democratie en rechtsstaat een inspanningsverplichting waar steeds naar handhaving ervan gestreefd moet worden?

Braco.me | 02-07-19 | 10:39

@Braco.me | 02-07-19 | 10:39:
Hoe zit het met de vervolging van de anfifa, de belagers van Wagensveld in Eindhoven, de Turken die te pas en onpas wegen blokkerenen het tuig in zwembaden van allochtone afkomst met islamitische overtuiging? Of is er alleen prioriteit bij het vervolgen van de autochtonen?

kortebroek | 02-07-19 | 11:00

"Belgen veroorzaken overlast in zwembaden!"

"Groepen jongeren veroorzaken overlast in zwembaden!"

"Vrouwen en meisjes worden lastig gevallen door groepen jongeren in steden"

En als iemand duidt wie dat allemaal veroorzaakt, dan vervolgen we die met voorgedrukte aangifteformulieren!!!

FasiscovanJole | 02-07-19 | 10:30 | 3

"OM: ,,Wie scherp formuleert snijdt mensen in de ziel. Dat is wat is terug te lezen in de aangiftes. Er was een grens overschreden." "

En dat is het probleem! Die groep voelt zich al in de ziel aangevallen als je ze langer dan 0,6 Seconden aankijkt!!!

FasiscovanJole | 02-07-19 | 10:32

" OM zegt dat er geen ''zaak is opgebouwd'' tegen Wilders. ,,Het was andersom." De speech en uitspraken van Wilders waren ''opgezet'', het "moest veel aandacht van de pers krijgen". ,,Dat is allemaal gelukt. Maar wie kaatste kan de bal verwachten." "

En dat zat ze natuurlijk dwars! Wilders kreeg het weer voor elkaar om toch weer aandacht van de pers te krijgen!

FasiscovanJole | 02-07-19 | 10:38

Het OM heeft hun punt ondertussen wel gemaakt lijkt me.
Stop dan eens met deze flauwekul.
Kost bakken met geld en mankracht en levert alleen maar meer imagoschade op voor ons rechtssysteem.

HoerieHarry | 02-07-19 | 10:30

Iemand nog een banaan, ik heb teveel ingekocht. Ongeveer 1984.

Acidstain | 02-07-19 | 10:27 | 1

Weet je welke Noord-Afrikaanse apensoort ook dol is op bananen?

Kapitein Stijlvol | 02-07-19 | 10:42

Zodra types als ArjenZH je 'dom' gaan noemen, dan weet je direct dat je argumenten zoveel hout snijden dat ze geen zinnig weerwoord meer hebben.

TeeJee | 02-07-19 | 10:42

Maak die linkse trol nu niet wakker .

onfray | 02-07-19 | 10:47

OM, staat dat nu voor Overlastgevende Marokkanen? In dat perspectief begrijp ik de vervolging van WIlders wel.

El Rico Grande | 02-07-19 | 10:23

Je kan een probleem in de samenleving niet oplossen door de reactie van de kiezer te negeren, of een volksvertegenwoordiger te muilkorven. Dat is zinloze symptoombestrijding.

Feynman | 02-07-19 | 10:23 | 3

Er is GEEN probleem in de samenleving. Alles loopt keurig volgens het plan van de elite. Dat wij daar 'last' van hebben is slechts een tijdelijk iets op weg naar de gewenste islamitische samenleving...

kunnenzedanniks | 02-07-19 | 10:29

@Feynman | 02-07-19 | 10:23 |
Precies mijn waarde Feynman, Wilders is een gevolg, géén oorzaak. Wilders kon slechts komen bovendrijven door het categorisch wegkijken, bagatelliseren en ontkennen van de zittende politici. Indien de zittende politiek zich van haar taak gekweten had was Wilders nooit zo ver gekomen. Ofschoon ik het lang niet met alles eens ben van Wilders en bepaalde zaken ook weinig sjiek of constructief vind, heeft hij toch wel een paar zéér goede punten. Ook kan ik alleen maar oeverloze bewondering opbrengen voor het feit dat de man al 14 jaar onder een gepantserde steen moet leven en zelfs niet zonder bewaking naar de plee kan. Ook dát is een pijnlijk voorbeeld van het totale morele failliet van de zittende politiek en een schandvlek op zich. "We" pretenderen een democratie te zijn, maar onwelgevallige meningen worden òf vermoord, òf achter een dikke muur weg gestopt terwijl de problematiek steeds ernstigere vormen aanneemt. Of voor een schertsvertoning die voor een objectieve rechtszaak moet doorgaan gedaagd.

De ons ontvallen Pim Fortuyn verwoordde het toen een heel stuk beter:

- www.youtube.com/watch?v=deTKmGGZPWc

"Maar het probleem meneer, dát blijft!"

Sjefke7807 | 02-07-19 | 10:37

Welke journalist gaat trouwens eens uitzoeken wie die voorbedrukte aangifteformulieren besteld en betaald heeft?

MAD1950 | 02-07-19 | 10:21 | 2

Is mijn vraag ook. Zal wel een Soros stichting zijn geweest.

Gezien de oververtegenwoordiging van marekane in de misdaad zou de politie een stuk efficienter zijn wanneer er daar voorbedrukte formulieren voor zouden zijn.

O nee laat maar, niemand doet nog aangifte, want de pro-deo advocaat geeft gewoon jouw naam en adres door.

Beefbus | 02-07-19 | 10:34

En wanneer komen er voorgedrukte aangifteformulier voor verkrachting/aanranding, gewelddadige berovingen en pinpasfraude?

Cammy | 02-07-19 | 11:11

Noord-Koreaanse toestanden hier. Alleen diep onder de grond...

Ronnie uit Helmond | 02-07-19 | 10:20 | 1

Niet (meer) zo diep, de deksel is al een tijdje van de beerput, en er wordt steeds harder in geroerd. De stank valt dan niet meer te ontkennen.

Cammy | 02-07-19 | 11:09

Dit hele gedoe heeft maar één doel: het intimideren van de bevolking om vooral ook niet vraagtekens te zetten bij de massale instroom van crimigranten. Want dan vervolgen ze je met alle middelen die ze hebben om je kapot te maken.

2voor12 | 02-07-19 | 10:20

Het om/rechterlijke macht heeft dit proces allang verloren, buiten antifa aanhangers om is er niemand meer die dit NIET als een politiek proces ziet...

ZwarteDag | 02-07-19 | 10:19 | 2

je vergist je denk ik in de grote schare GL, PVDA en D66 mensen die hier in dit land wonen. Zij lezen Trouw, De Volkskrant en NRC. En kijken iedere avond het 8 uur journaal. Die lezen geen Telegraaf en/of Geenstijl. Dan krijg je dus een geheel ander beeld van de maatschappij. Alles gaat over koetjes en kalfjes, over het "klimaat", etc. Die mensen wonen in Waddinxveen, Alphen aan den Rijn en Goes. Die gaan nooit naar een openbaar zwembad. Zij krijgen de problemen die wij hebben in ons land helemaal niet mee. En we leefden nog lang en gelukkig in ons Nederlandje..

Boeddha18 | 02-07-19 | 10:59

Antifa aanhangers weten verdomd goed dat dit een vies politiek spelletje is. Maar daar zijn zij toevallig niet vies van zolang het hun vieze spelletjes zijn.

Cammy | 02-07-19 | 11:07

Je kan beter hersenen inslaan als antifa zijnde. Meiden in zwembaden lastig vallen als tuig, en dat is prima acceptabel.
Maar een uitspraak die met veel wringen, twisten en een flinke dosis subjectiviteit en fantasie verkeerd opvatten, o wee. Berg je dan maar voor het linkse justitieapparaat.
Marokkanen als een ras. Oja, en de uitleg van de wet verkrachten. Maar dan kan je wel iemand vervolgen. Mooi werk OM. Wees er maar trots op.

Wim Venijn | 02-07-19 | 10:19 | 5

@El Rico Grande | 02-07-19 | 10:26: Het was niet Wilders maar PVV'er De Roon die het over die aap uit die mouw had overigens.

Spruit-Elf | 02-07-19 | 10:37

@El Rico Grande | 02-07-19 | 10:26:
Als het op de argumenten niet lukt heh? Zo rolt de VVD, en dan gaan ze het 'nog beter uitleggen'.

Alsof stupide plannen en slechte ideeën dan opeens wel goed worden. De gekkies.

TeeJee | 02-07-19 | 10:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Justitie en het OM zijn in dit proces de stokpoppen van de politiek in een land waar men (politici voorop) beweert dat de politiek zich niet in de Rechtsgang dient te mengen. Behalve als het toevallig goed uitkomt.

Heiner | 02-07-19 | 10:19

Van Oef is geen PVV stemmer (voornamelijk vanwege types als Graus en die tokkie achterban), maar Geert heeft absoluut een punt met die marokkanen. Dit proces is inderdaad een laffe farce.

van Oeffelen | 02-07-19 | 10:19

GS: "een zaaltje vol half debiel klapvee"

Rechtgeaarde Hollanders die iig het lef hebben om zich te vertonen op een PVV bijeenkomst afdoen als half debiel klapvee. Tja

AntonJensen | 02-07-19 | 10:19 | 4

Bij sommige partijen is het geheel debiel klapvee.

El Rico Grande | 02-07-19 | 10:29

@El Rico Grande | 02-07-19 | 10:29:

Bij Groenlinks is het net alsof ze het publiek op het podium hebben gezet en de Jostiband in de zaal.

Gulliver | 02-07-19 | 10:38

Ach half debiel, dan is de helft in ieder geval slimmer dan bij GL/D66.

peterdh | 02-07-19 | 10:45
▼ 1 antwoord verborgen

Minder Nederlanders naar zwembaden. Dat is het enige dat zal gaan gebeuren. Ik ga al nauwelijks meer, en al helemaal niet naar de baden in of bij de grotere steden. Allemaal verziekt. Maar zeg er vooral niks over.

Bigi Bana Boy | 02-07-19 | 10:19

Geert zoekt de grenzen op van wat hij kan zeggen. Hij ging nu een keer over het randje. En daarna maar roepen 'hier is geen randje' Dan denk ik: je mag wel doen of je dom bent, maar dat ben je niet. Je politieke gevoel vertelt je feilloos waar het randje is.

Schadenfreude | 02-07-19 | 10:18 | 4

Dat randje is vaag. Zie de aanpak van Jihadistische predikers (not) of de aanpak van Moslims die met bakstenen iemand proberen te verwonden, danwel om het leven te brengen,

Heiner | 02-07-19 | 10:27

waar het om gaat is dat er in dit land met 2 maten gemeten wordt. Als je dat niet wil zien. Tsja...

Boeddha18 | 02-07-19 | 11:04

U weet niets!! Dat moet zalig voelen.

CalamityJane | 02-07-19 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem is niet wat een politicus ZEGT. Zeker niet als het nog waar is ook.
Wilders zorgt nl. niet voor overlast, of valt geen zwembadgasten lastig.
Het probleem is dat er een bevolking is, opgevoed met waarden zoals tolerantie, die het moslimgezeik zo'n beetje SPUUGZAT is.

Notenkraker | 02-07-19 | 10:18

Links/OM maakt zich druk om "woorden die pijn doen", maar ECHT geweld (Antifa, terroristische aanslagen, "jongens" in zwembaden, "mannen" die oude mensen mishandelen en beroven en oude vrouwen moeiteloos verkrachten) wordt met de mantel der onrecht bedekt.

Non_Smoking_Gun | 02-07-19 | 10:18 | 1

Mantel der onrecht, die ga ik van je jatten. OM doet er toch niets tegen.

Kaas de Vies | 02-07-19 | 10:31

Justietzie.

hihihihihihi

Kaas de Vies | 02-07-19 | 10:15

Justitie is de hoer van de politiek en de politiek is de hoer van Soros & co. Zo is de cirkel rond.

De_Veelvraat | 02-07-19 | 10:14 | 1

Dit Veelvraat !

CalamityJane | 02-07-19 | 11:13

Het OM kan niet anders. Opdracht vd grote baas

Trumme | 02-07-19 | 10:12 | 1

Demmink of zijn jaarclubgenoot Opstelten?

Hemmenaar7 | 02-07-19 | 10:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken