Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Renske (SP) heeft een vraag voor de NL media

Zeg MSM... Zijn jullie juichaapjes?

Social

Renske Leijten van de SP heeft op Twitter de Nieuwe Revu gelezen, en slaat nu steil achterover van het nieuws dat het Europees Parlement bakken met geld uitgeeft om Nederlandse journalisten naar het godvergeten Straatsburg te krijgen voor media-aandacht, incluis hotelovernachtingen. Het nieuws is niet dat dit nieuws is, maar dat het al jaren gebeurt. Weet u ook waar de term "Juichaapje" vandaan komt. TOCH CHRIS "juichaapje" AALBERTS? Developing...

Reaguursels

Inloggen

“Gemeenteraad Maastricht huurt zelf verslaggever in” (NRC-artikel uit 2017):
www.nrc.nl/nieuws/2017/10/26/gemeente...

B&W Maastricht 2014-2018: CDA, SPM, GroenLinks, D66, VVD en - jawel - de SP.

Tja.

Kompromat | 23-05-19 | 20:41

Hans Brusselmans gaat niet voor de kruimels, namnamnam

Papakiloooo | 23-05-19 | 18:59

Tja het principe bestaat net zo goed bij de NPO en AT5. De laatsten schrijven bijvoorbeeld newspeak over 'ongedocumenteerden' in plaats van 'illegalen' omdat de subsidiekraan op het stadhuis kan worden dichtgedraaid.

Simon_GS | 23-05-19 | 18:17

Alsof al die jaren al die journalisten zelf het 5 sterren hotel in Lech betalen om Maxima met een oranje sleepstaaf tussen haar benen te mogen bewonderen.

Schemerlamp | 23-05-19 | 17:20 | 1


Niet de journalisten, maar hun werkgevers.

Jackson | 23-05-19 | 17:54

Heb ik overigens iets gemist? Is het vandaag hier Internationale Vrouwendag ofzo?

Rest In Privacy | 23-05-19 | 17:17

OMG Renske, onder welke steen heb jij gezeten? Ze betalen zelfs mensen om de fora te beinvloeden. Nederland heeft Karkens nog en voor de rest alleen onafhankelijke journalisten op internet. En daarom, Renske, mag jij er mee voor zorgen dat de niet meer souvereine staat NL niet meegaat in de D66/VVD/CDA/CU/EU maatregelen om internet onder de EU invloedssfeer van de EU gedachtenpolitie te brengen. Wake up girl!

eastender | 23-05-19 | 16:55

Heb net met mijn zuster gebeld. Ze had het debat gezien en wist het niet meer. Baudet wil uit europa en vrouwen moeten thuisblijven wilde ze uit het debat gehoord hebben. Daarom gaat ze niet stemmen. Heeft me weer een hoop moeite gekost om dat geouwehoer van ruttetje te neutraliseren zodat ze nu toch gaat stemmen. Schijn dat het debat dus heeft gewerkt on Baudet te demoniseren.

jan huppeldepup | 23-05-19 | 16:53 | 1

Ja, er is erna ook weer gretig geknipt door de MSM. Hopelijk valt de schade mee.

Jan, Leiden | 23-05-19 | 19:53

Journalisten zijn een uitgestorven soort.
Tegenwoordig zijn het gewoon verhaaltjes schrijvers, de beste betaler komt er positief uit.

Oepsie1234 | 23-05-19 | 16:28 | 1

Iedereen is corrupt en de enkeling die het niet is wordt weggezet als fake nieuws, tokkie, alu hoedje, racist, fascist, vrouwenhater, xenofoob, hitler, populist, Putin vriendje, rechts extremist, deplorable, etc etc. Men is druk doende om de democratie vakkundig ontmantelen en alle msm journalisten staan te klappen. We leven in het einde van de westerse wereld dominatie. En de EU dictators hebben ons vast naar de rand van de afgrond gebracht.

Ton8695 | 23-05-19 | 18:04

Ik ben nu wel benieuwd wie die "Linkse bekende van Nieuwsuur en Buitenhof" is..

eekeek | 23-05-19 | 16:24 | 1

Luister alleen al naar Kees Boonman, huisjournalist van het npo1, zijn adoratie voor de EU is ziekelijk. Zoek daar maar Renske.

lanexx | 23-05-19 | 17:08

Heel simpel mevrouw.
Het Europese parlement is de vertegenwoordiging van het volk en die betaalt mensen om verslag te doen van wat er gaande is .
vriendelijke groet., Geenstijl.

kzegje | 23-05-19 | 15:36 | 3

Hilarisch.
Of bedoelde u dit serieus? In dat geval: sorry Hans.

Jan Passant mk2 | 23-05-19 | 15:38

De EU is de vertegenwoordiger van de multinationals en die betalen iedereen en alles van uw belastingcenten zolang het maar welgevallig is voor de EU . Is al eventjes zo...

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:45

Koekoek!

JJMS | 23-05-19 | 17:02

Waar kan ik me aanmelden, voor 5k plus zware onkostenvergoeding schrijf ik wel een leuk stukje over de EU op GeenStijl.

Mijn permaban op GS na dit stuk kost 1k meer dus een zwarte envelop van 6k graag

allesofniks | 23-05-19 | 15:32 | 1

ah, marktwerking in de journalistiek

Jan Passant mk2 | 23-05-19 | 15:36

.. maar goed. Moderne journalisten werden een belangrijk onderdeel van de gevestigde macht, ook zij schamen zich niet om voor een redelijke vergoeding en secondaire douceurtjes het volk te verlakken.

Jan Passant mk2 | 23-05-19 | 15:30

Je vraagt je af met welk volk al die kolossale kantoortorens worden bevolkt. Hoe creëer je een marionettenleger om je heen als EU-parlementariër? Nou, zo dus. Met geld, hotels, vergoedingen, auto's ... en het eigen denkvermogen verschrompelt kennelijk à la minuut. Het journaille wordt op dezelfde manier ingepakt.

mozaard | 23-05-19 | 15:30

Het maakt allemaal niets uit. We stevenen opnieuw af op (voor de E.U.) dramatisch slechte opkomstpercentages. Een groot applaus voor de niet-stemmers en laten we hopen dat het opkomstpercentage nog slechter is dan 5 jaar geleden.

Een duidelijkere middelvingers kunnen de burgers niet geven aan de Opperste Sovjet (Commissie).

De Libertariër | 23-05-19 | 15:30 | 6

Ik neem het applaus even in ontvangst...... En jij ook bedankt voor het niet stemmen. *Boks*

belaberde_reaguurder | 23-05-19 | 15:45

Dat is wel het minst effectieve wat je kunt doen, zo maak je partijen met een trouwe achterban heel veel groter dan ze in werkelijkheid zijn. Als je echt een stok in de spaken van de EU wil steken stem dan op een partij die op z'n minst de eurocratie wil hervormen

Retepsteeltje | 23-05-19 | 15:48


Ik zie liever dat FvD en PVV flink scoren. Daar worden ze wel nerveus van.

Jackson | 23-05-19 | 17:58
▼ 3 antwoorden verborgen

En beren schijten in het bos...
Waarom denk je dat Chris Ostendorf altijd zo vrolijk pro-EU was ?

Wijze uit het Oosten | 23-05-19 | 15:25 | 1

Of die Chris van TPO, met die irritante stem. Die krijgt waarschijnlijk ook geld om Baudet af te zeiken van de eu club.

belaberde_reaguurder | 23-05-19 | 15:27

Over linkse flikkers gesproken, wie snapt die verwijzing naar Chris Aalberts wel?

Rest In Privacy | 23-05-19 | 15:24 | 2

Schijn dat hij bedreigd is door FvD aanhang...... maar kan natuurlijk ook een SJW-er zijn geweest , want de bedreiging was telefonisch .

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:31

@Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:31: Nog een geluk dat het niet anoniem via het internet was, dan. Nu Kajsa Ollengren inmiddels een vriendin van de show is. #jesuiseenfvder

Rest In Privacy | 23-05-19 | 15:47

Het trieste van de zaak is dat je er als argeloos burger helemaal niet meer van opkijkt.

Schoorsteenveger | 23-05-19 | 15:19 | 4

Argeloos ? Je bedoelt de onderbuiker... de PVV of FvD stemmer ?

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:23
-weggejorist-
Rest In Privacy | 23-05-19 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaar FvD.
De EU is de vijand.

oplichter | 23-05-19 | 15:19 | 2

Alles is bagger, kijk maar naar Oosterijk

menage | 23-05-19 | 15:28

@menage | 23-05-19 | 15:28: kan ik vanaf hier niet zien, maar als schandalen, waar je vermoedelijk op doelt dan is de VVD veel dichterbij hoor. Of mevrouw in het Geldt... DDR 66

Retepsteeltje | 23-05-19 | 15:49

Nou nou die is vroeg wakker zeg.

Roger-Rabbit | 23-05-19 | 15:16 | 2

Heeft maar een jaar of 10 geduurd voordat haar ogen open gingen.. Goedkoop scoren is dit. Na deze "verkiezingen" zal ze er niet op terug komen.

belaberde_reaguurder | 23-05-19 | 15:20

Doen! We rekenen gewoon bij het klootjesvolk weer wat meer belasting door om het allemaal te betalen. We knallen er ook nog een paar hoeren, toyboy's en flessen champagne tegenaan. Gewoon omdat het kan.

myrna1965 | 23-05-19 | 15:14

Oh, mij, kot.
Straks gaan jullie nog vertellen dat de nos uit de staatsruif vreet en het dorpssuffertje door het fonds voor de lokale media gefinancierd wordt.
Dat de journalistiek zónder dit soort financiering uit alleen maar inhoudsloze clickbait blogs gaat bestaan vertellen jullie er niet bij.

two ball cane | 23-05-19 | 15:07 | 3

bullshit

pomodorus | 23-05-19 | 15:16

Wat verwacht je van een roze inhoudloos clickbaitblog dan, de slogen is nota bene tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Duh!

elfenstein | 23-05-19 | 15:17

NOS mag best uit de algemene middelen betaald worden maar dan moeten de programmamakers qua politieke kleur ook wel een afspiegeling zijn van de maatschappij. Ik denk niet dat dat zo is...
Verder zijn er blogs waar de journalist internet afstruint op zoek naar informatie en wel met een objectief verhaal komt. Daar kun je best respect voor hebben.

hoejeheette | 23-05-19 | 15:26

De blauwdruk van die hele EU klopt van geen meter.
Daarom moet dat hele zootje opgedoekt worden!
Stem anti EU!

Uranus1767 | 23-05-19 | 15:06 | 3

Eigenlijk mag er van mij best een EU zijn, maar dan meer zoals vroeger de EEG of EG opereerde. Ze zijn nu gewoon met al hun pracht en praal en machtswellustig vertoon te ver doorgeschoten. Beter had de EG het geld dat ze besteedden aan een centraal Brussel kunnen uitgeven aan de regio's (departementen/provincies/deelstaten/etc). Met het zo splijten van landen hadden ze ook centrale macht gekregen, maar nee, ze trekken rücksichtslos alles naar zich toe.

mozaard | 23-05-19 | 15:23

O ja: bijstellen van het zootje lijkt mij een schier onmogelijke opgave. Daarom, inderdaad: opdoeken. (En eventueel opnieuw beginnen met de kapitalistische hobby's zoals verdragen afsluiten etc.)

mozaard | 23-05-19 | 15:24

@mozaard | 23-05-19 | 15:23: eens een EEG zou beter zijn, muntunie opheffen en Schengen met een mooie boog de prullenbak in

Retepsteeltje | 23-05-19 | 15:51

Wat flauw "wederhoor" via een openbaar medium te plegen en te denken zo te kunnen scoren.

Dat dan weer uit een partij waar "die Reihen dicht geschlossen" zijn en geen enkele kritische noot aan de Führung mag worden geuit.

De vijanden van je vijanden zijn niet je vrienden, GeenStijl.

redanx | 23-05-19 | 15:05

'Iemand die ik ken' heeft zich een maand of twee geleden niet alleen niet alleen uit-ge-breid laten fêteren in Straatsburg met ruiiiiime onkostenvergoedingen, hotels, aangeboden dames van lichte zeden, etentjes en wat dies meer zij, nee, deze iemand kreeg aan het eind van de rit óók nog een witte enveloppe mee met erin 3K cash in briefjes van 200, wat het 'makkelijker' zou maken een goed verhaal te schrijven. Ik verzin dit niet.

FustViking | 23-05-19 | 15:02 | 11

@Kaas de Vies | 23-05-19 | 15:06: Ik ken ook niemand ,maar krijg met enige regelmaat blauw gekleurde exemplaren.

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:16

@Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:16:
Nee, dat is het door uw gemeente verstrekte openhaard aanmaakmateriaal. Aanmaakblokjes zijn veel te vervuilend en stoten teveel fijnstof uit, gebruik voortaan die blauwe dingen, er zit een hoop research in om ze zo efficient mogelijk te laten branden hoor, vandaar ook de blauwe impregneermiddel die je ziet.

elfenstein | 23-05-19 | 15:20
▼ 8 antwoorden verborgen

Er is niks zo geweldig voor een tekstschrijver als je eigen bedachte woordje te hebben dat gewoon gebruikt wordt door je allerfavooste medium. Mijn dag is goed. #Juichaapje

superjan | 23-05-19 | 15:00 | 5

Dat gevoel heb ik altijd als de boekhouding klopt.

Sinaslolly | 23-05-19 | 15:24

@superjan | 23-05-19 | 15:22: Dus de NOS heeft dat woord gebruikt ? In welk frame hebben ze dat woord gebruikt ?

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo zie je maar wat de wijsheid van George Orwell was, toe hij zei:”journalism is to print what some one else does not want to see printed. All the rest is Public Relations.”

Zo vastgesteld zijn de scribenten van de M5M dus niks anders dan voorlichters - of voorliegers, zo u wilt - betaald door hen die belang hebben bij het verhaal.

Alleen echt onafhankelijke geesten, een Arnold Karskens bijvoorbeeld, kunnen de beroepstitel van journalist echt claimen.

Orwell stierf in 1949. Heeft nog lang geduurd voordat zijn woorden een beetje doorbraken.

Glasgow Argus | 23-05-19 | 15:00

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

dr Rechts | 23-05-19 | 14:58

Juichaapje? Juigaapje?! HOERnalisten zul je bedoelen!!!

GeinPonempie | 23-05-19 | 14:54

Ik ben niet zo van het socialisme, maar in den beginsel zitten daar ook gewone mensen bij, echte mensen die werkelijk menen wat de meest gelijke socialisten alleen maar roepen voor de volksverlakkerij.
Later, bij doorontwikkeling van de rood/groene heilstaat, worden oprechte socialisten niet zelden vervolgde dissidenten.

Dat maakt de SP anders dan de rest van het tuigh.

Jan Passant mk2 | 23-05-19 | 14:48 | 9

@Havenwerker | 23-05-19 | 14:55: De SP is net zo links als de PvdA was tijdens de midden jaren '70... exclusief het huidige verdienmodel van destijds.

litebyte | 23-05-19 | 15:16

Oprechte socialisten, ik moet de eerste nog tegenkomen. Ze hebben allemaal een gat in hun hand en zijn niet beroerd om dat hand te vullen door met hun andere hand in iemands anders spaarvarken te zitten. Dan zijn die beesten niet haram hoor.

Lt-Kol Kilgore | 23-05-19 | 15:24

Valide punten in hun verkiezingsprogramma ; ziet er goed uit . Maar ik kies toch voor de man met testikels zo groot als vehikels . Hij verdient het .

Koning BongoBongo | 23-05-19 | 15:52
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb het net even naar die vogel van EU vs Disneyinfo gemaild.

Mammeloe | 23-05-19 | 14:48

Ohw, nostalgie! Vroegah, stond er zo een in V&D, in de Lange Viestraat te 030!
Thank's!

LoesjeP | 23-05-19 | 15:13

Man, man, wat een verhaal weer in de Revu. Alleen maar een bevestiging wat ik al heel lang dacht.
Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely.

RickRD | 23-05-19 | 14:47

Mijn zwager is een van die journalisten die daar in Brussel nu zit, namens de NOS, zo rood als het maar zijn kan.
Heeft ooit na een paar borrels verteld dat de NOS redatie 10 man had welke permanent op zoek waren naar belastend nieuws omtrent Wilders toen zijn populariteit te groot werd.
Inmiddels is hij helemaal anti-Baudet en pro-EU (naast een leuk salaris nog een dikek EU geldzak mee!).
Het ironische is dat hij zelf vol overtuigd is aan onafhankelijke nieuws verslaggeving te doen, die kerel is zowaar nog slinkser en hij kan nog beter draaien dan Rutte.

Aventador | 23-05-19 | 14:46 | 5

Ex-zwager... althans als het verhaal op waarheid berust

litebyte | 23-05-19 | 15:18

Ik ben ook altijd op zoek naar de zus van m'n toekomstige ex-zwager.

elfenstein | 23-05-19 | 15:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ontwaken uit een coma van pakweg 10 jaar, Renske doet het.

Kapitein Stijlvol | 23-05-19 | 14:46 | 2

Alleen nu even. Voor de bühne.

Schuldenbrau | 23-05-19 | 14:49

Renske is net zo achterhaald als het SP partijprogramma.

Halul gebakken | 23-05-19 | 14:50


Een corrupte politicus is vele malen minder schadelijk voor de democratie dan een gekochte journalist. Want die politicus kan nimmer aanblijven als de journalist zijn werk doet. Hij kan echter onopgemerkt verder blijven corrumperen als de journalist zijn kontje heeft verkocht aan de politiek.
Dan komen we er nimmer achter, en komen we ook nimmer van die corrupte politicus af.
En hoe noem je een journalist die zijn kontje verkoopt?
Juist. Een Hoernalist!
Hoernalisme is de nagel in de doodskist van de democratie.
Weg met het hoernalisme!

Abject | 23-05-19 | 14:45 | 1

Derhalve verdient een hoernalist in mijn optiek eenzelfde gevangenisstraf als Volkert van de Graaf, daar ook hij de democratie zware schade heeft toebedeeld.

Abject | 23-05-19 | 14:47

Dit is al jaren bekend, en nu pas gaan ze er iets mee doen. Ik heb dit wel 30 keer geplempt de afgelopen jaren. Eerst profiteren ze ervan en nu het schip de wal keert zijn ze opeens verontwaardigd. Wat een stelletje losers, leugenaars en oplichters.. hilarisch.

belaberde_reaguurder | 23-05-19 | 14:45

Ja, maar je hebt goede juichaapjes en je hebt foute juichaapjes. Zoiets zal het wel worden qua uitleg.

Kale-Meester | 23-05-19 | 14:40 | 1

En het verschil tussen goede en foute juichaapjes laat zich raden...

Mubbenschonster | 23-05-19 | 14:49

Media is nooit onafhankelijk - maar probeer dan zo goed mogelijk 'als 'waarheidsmedia' de illusie hoog te houden.

litebyte | 23-05-19 | 14:38 | 1

Oh fuk, had ik maar eerder geweten, nu heb ik VVD/D66/GL/PvdA gestemp!

funkyd | 23-05-19 | 16:40

Journalisten mogen toch doen wat ze willen? Dat heet persvrijheid.

Mr_Natural | 23-05-19 | 14:37 | 3

Zeker, maar het zou netjes zijn als bijv. de Volkskrant er gewoon boven EU-gerelateerde artikelen ---advertorial--- boven zet.

En stop godverdomme eens met het EU-parlement Europees parlement te noemen.

Europa is (gelukkig nog steeds) zoveel meer dan de EU.

litebyte | 23-05-19 | 14:42

Ik ga eens uitzoeken hoe ik aan een perskaart kom voor mezelf, een vriend en 2 fraai gevormde dames.. We zullen carpoolen maar toch 4x€600=€2400 reiskosten alsmede 4x6x€180= €4320 verblijfskosten. In totaal dus €6720 voor een week feesten en beesten, hoeren en snoeren. De dames en die vriend mogen uiteraard gratis meerijden en worden verder 'volledig' verzorgd. Kwestie van een suite boeken met 2 slaapkamers. Ik las nergens dat we ons in die week ook nog moeten vermoeien met politieke verslaggeving. Ik ben spontaan vóór het in stand houden van dit systeem en Straatsburg als pleisterplaats.

loze stijl | 23-05-19 | 17:35

Zit bovenstaande nog eens na te lezen en zie zie nog meer winstkansen.
Stel: ik charter een bus met 45 zitplaatsen ( x €600 p/p = €27.000, vermeerderd met 45x6x€180= €48.600 verblijfskosten. Totale inkomsten dus €75.600. Nu nog een camping zoeken met 45 vrije tentplaatsen. 6 nachten tegen €25,- p/p =€6.750. Dan blijft er slechts €68.850 over. De oplossing is om die 45 schapen deze buitenkans aan te bieden tegen een gereduceerd tarief van 'slechts' €199 (ipv een fictieve €249) =€8.955 en dan blijft er alleen op dat punt alweer €2.205 aan mijn strijkstok hangen. Pfff... excuus dat ik en mijn zakjap even doordraaien maar er zijn serieus mensen die hier hun vak van hebben gemaakt.
Wat ik nu even niet ga uitzoeken is wat een bus met 45 personen per week kost. Misschien dat het te regelen is met busflix.. oid.

loze stijl | 23-05-19 | 18:02
-weggejorist-
kwark001 | 23-05-19 | 14:36

Wat had je dan verwacht? Timmerfrans himself heeft het toegegeven op TV notabene ..

Wize | 23-05-19 | 14:36 | 1

Dit soort weerzin is wat ik bij Timmermans voel, alsof je tegenover een dief in Athene staat die je een gejatte telefoon probeert te verkopen met een mooi verhaal.

pomodorus | 23-05-19 | 14:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl