Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Geef religie geen ruimte!!
Godverredomme!

Gerrit gordijnstok | 03-05-19 | 21:09

Christen dom.

Cor Netto | 03-05-19 | 20:16

Segers is de weg kwijt. Nog nieuws vandaag?

Mart6037 | 03-05-19 | 20:16

Ben nou niet bepaald een fan van de politiek van Israël en we moeten waken dat antisemitisme niet een excuus wordt om elke kritiek daarop of op mensen die toevallig Joods zijn te smoren, maar dit artikel wat ik net las op NOS\Teletekst is werkelijk kotswaardig:
nos.nl/artikel/2283120-toename-antise...

Hoe manipulatief kun je het nieuws draaien? Eerst met grove kwast drie groepen afschilderen van "antisemitisme" en "we weten niet wie de daders zijn", zonder de relatieve grootte van die groepen aan te geven (dus dat zegt mij al genoeg). Uiteraard beginnend bij baldadigheid en extreem-rechts, want Holocaustontkenning of stereotypering door een ondernemertje is natuurlijk het ergste wat je als Jood kan overkomen. Niet dat je auto wordt gesloopt, je fysiek wordt bedreigd, vermoord of je eigen wijk uit gejaagd worden. Vervolgens wordt Islam, de olifant in de kamer toch obligaat genoemd, om dat meteen weg te verklaren als een gevolg van het Israël-Palestina conflict...!? Alsof antisemitisme niet gewoon onderdeel van de grondteksten van Islam is. En ja, ook oorspronkelijk Christendom, als de "moordenaars" van Jezus of minstens volhardende ongelovigen in de blijde boodschap, maar daar gaat het hier niet direct om.

Dat allemaal wordt afgemaakt, geflambeerd en geblust met een soort Molotovcocktailsausje van hoe veilig al die vluchtende Joden zich wel niet zullen voelen in Israël en hun nieuwe grote Getto's in Frankrijk waar ze lekker senang samen kunnen wonen onder de eigen soort, en passant even verzwijgend hoe fijn de Islamisten in de banlieus het wel niet zullen vinden dat "hun" banlieus nu Judenrein zijn.

Werkelijk NPO, je blijft me verbazen met hoe diep jullie kunnen zinken. Orwelliaanse rancuneuze Newspeak door blanken, wat gewoon een normaal traditioneel neutraal woord is, "wit" te gaan noemen is niet genoeg, maar de feiten op de meest misselijke manier verdraaien zodat bepaalde groepen daders buiten schot blijven en de problemen die ze veroorzaken gebaggatelliseerd, bereikt zo wel weer een nieuw triest dieptepunt.

Wol | 03-05-19 | 20:06

Maar Gert Jan; de islam KRIJGT gewoon de ruimte in Nederland. En verder ook in Europa. Moslims mogen gewoon hun geloof belijden, moskeeën stichten, de Koran lezen op hadj gaan, bidden tot hun god of profeet, dus wat is het probleem?

Is het misschien dat te veel moslims onverdraaglijk onverdraagzaam zijn ten opzichte van niet (moslim) gelovigen en eisen dat iedereen zich aanpast aan hun waandenkbeelden, die ze dus in alle vrijheid mogen belijden......

Nuuk | 03-05-19 | 18:24

Vertrekkende Joden zijn de kanaries in de kolenmijn. "Een Jood is je altijd drie stappen vooruit" heb ik eens van een Islamiet gehoord. Hij had gelijk, behalve dan dat een Jood een Islamiet altijd zes stappen vooruit is en de rest van de wereld misschien twee, maar vooruit.
.
Tja, en nu vertrekt die intelligente, vreedzame bevolkingsgroep uit Europa... Bedankt voor jullie bijdrage aan onze wetenschap en cultuur over de afgelopen eeuwen; hij was enorm! Voortaan zullen we het met jullie voormalige achterlijke inteelt-buren uit het Midden-Oosten moeten doen...

Brou Is Back | 03-05-19 | 18:14

Ja hoor Gert Jan, maar als je niet beseft dat, wanneer je hier in grote getale mensen uit andere culturen opneemt, dat die dan ook hun etnische conflicten meenemen, dan ben je wel een onnozele halskop.

Bena | 03-05-19 | 17:41

Seegers heeft zijn rode pil momentje.

dr Rechts | 03-05-19 | 17:10

Segers is er mede verantwoordelijk voor dat sommige bevolkingsgroepen niet meer veilig over straat kunnen. Nee we zijn nog niet vergeten dat hij naast Rutte glashard stond te liegen over een inleg velletje tegen de wil van het volk. Dat hij het maar warm mag krijgen..

Therapietje | 03-05-19 | 16:41 | 2

De wil van het volk. Brrrrrrrr

Meneerdemesmeaker | 03-05-19 | 17:18

Dat je met deze constatering komt in 2019 is eigenlijk te gek voor woorden. Wat doen die mensen daar de hele dag in Den Haag?

een maffiabaas | 03-05-19 | 16:07 | 1

Want?

Meneerdemesmeaker | 03-05-19 | 17:19

Het lijkt me wel duidelijk dat onze politici geen volksvertegenwoordigers meer zijn.

Ton8695 | 03-05-19 | 16:06 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als we maar lief doen en alle ruimte geven aan de nieuwkomers( andere woorden voor binnendringende horde met de wreedste ideologie ooit) dan komt alles goed....(andere woorden voor snelle degeneratie en zelfmoord)
Het blijft verbazingwekkend hoe weinig men weet over de veroveringsstrategie van de islam en wat het betekend in de toekomst.......
Als er iets is wat de terminologie horror rampspoed door mensen gecreëerd recht doet dan is het de islam wel....
En dat sinds haar bestaan.
En nog wil men de werkelijkheid niet onder ogen zien...
Bizar.

dijkbewaker | 03-05-19 | 16:02

Joden zijn net als moslims, ze trekken om het minste geringste de zieligheidskaart. Of mag ik dat niet zeggen.

Tishetnetnie | 03-05-19 | 15:52 | 5

Dat zal mij nog een zorg zijn, Joden, Moslims, Negers, Chinezen whatever... maar het kan natuurlijk iet zo zijn dat er een Islamitische terreur hier in Nederland heerst om Joden te verdrijven.. en het is zo want ik er zijn genoeg Joodse kennissen van mij inmiddels naar Israel gegaan omdat de haat hier in Nederland te groot is.

myrna1965 | 03-05-19 | 16:06

Dat doen cherry pickers.. en gelovigen zijn doorgewinterde chery pickers.

Ton8695 | 03-05-19 | 16:08

Joden zijn eerder door ervaringen uit het verleden een stuk wijzer geworden. En dan bedoel ik al eeuwen lange ervaringen met vooral bepaalde geloofsovertuigingen.

Rotterdammert1965 | 03-05-19 | 18:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Had de ruggengraat van dit weekdier maar de ruimte gekregen.

Slogra | 03-05-19 | 15:47

Je haalt de sekte van onverdraagzaamheid binnen en nu lopen janken dat de sekte zich niet wil aanpassen?

Eddy67 | 03-05-19 | 15:43

Gert-Jan Segers vertoont schizofreen gedrag. Aan de ene kant elke zondag braaf in de kerk, maar aan de andere kant een religie de ruimte willen geven die het geloof dat Segers aanhangt grotendeels diskwalificeert als een leugen, vooral met betrekking tot de centrale figuur in het christendom, Jezus. En hardnekkig volhouden hè Gert-Jan. Want het ligt niet aan de islam. Ziende blind.

Willibald von Klúúúk | 03-05-19 | 15:29 | 1

Hij is bang dat als we de islam inperken tot beschaafde proporties hetzelfde staat te gebeuren voor zijn sprookjesfilosofie. Geheel onterecht, want (a) die horen gewoon bij Nederland en (b) zijn 'mostly harmless'.
Door zijn angst een nuttige idioot voor de religie van dood & ellende.

DebraCadabra | 03-05-19 | 15:51

Gezien het aantal brandende kerken, aanvallen op christenen begint meneer hem nu te knijpen en moeten we opkomen voor de joden?

Mr_Pikibelly | 03-05-19 | 15:16

Geef achterlijkheid de ruimte want het is zo'n knetterend succesverhaal in het midden oosten, Africa en grote delen van Azië.
Vooruitgang is geen recht, we kunnen best even terug naar de barbaarse middeleeuwen waar geweld en slavernij de norm was. Leuk om dat juist nu nog een keer te proberen, misschien bevalt het deze keer wel.

Flappie2006 | 03-05-19 | 14:47 | 7

@Brou Is Back | 03-05-19 | 18:15: Klopt in Nederland zijn meer PVVers dan moslims

Meneerdemesmeaker | 03-05-19 | 18:21
▼ 4 antwoorden verborgen

13 miljoen vierk. kilometer in Afrika is woestijn. Medunkt, ruimte genoeg voor die wezenloze godsdienst. En er is vast nog wel een stukkie vrij voor die gristenunie.

paartjehop | 03-05-19 | 14:37

Hoi Gert-Jan, het loopt zeker weer tegen 4 mei hè, even voor de bühne medeleven tonen, en op 6 mei weer over tot de orde van de dag met wegkijken.

Toiletflush | 03-05-19 | 14:09

Was lafheid maar een zonde. Die schijtert heeft geen idee wat een ellende hij gaat veroorzaken. Rivers of blood en Segers zag dat het goed was.

squadra | 03-05-19 | 14:03

Het volkskrant artikel stelt alle moslims gelijkwaardig aan potentiële terroristen, mits ze maar zich bedreigd voelen. Wat heeft ADOLF HITLER ons ook alweer geleerd over capituleren? Oh ja, dat word gebruikt voor landjepik tot het oorlog wordt. Compleet gestoord hoe we omgaan met moslims!

Michiel85 | 03-05-19 | 13:42

Ben niet Joods, en heb helemaal niets met gerelicapt gedrag en snap ook niet waarom het noodzakelijk is om zo nodig je Joodse identiteit uit te stralen.... Maar: Gewoon met je takken van ONZE joden afblijven. Zo niet: eruit (indien mogelijk) of zwaar straffen.

shoarma4belgium | 03-05-19 | 13:35

Niet alleen zijn moslims primair verantwoordelijk voor dit feit, maar ook voor het verzieken van onze samenleving! Pak de bron aan Segers, of stap op!

Lexus01 | 03-05-19 | 13:31

Meneer Segers, noem mij een Moslimland met tolerantie naar joden, atheïsten en anders gelovigen. Nee die is er niet. Hoe zou dat nou komen? Islam is het antwoord. Maar straks wel schijnheilig op 4 mei herdenken,dit nooit weer. Het gebeurt weer. Recht onder je neus meneer Segers.

Lappedonsje | 03-05-19 | 13:23 | 3

Ik ben het volledig met u eens!

wolf48 | 03-05-19 | 13:27

niets aan toe te voegen. Een continent waar de grootste genocide aller tijden heeft plaatsgevonden waarvan de overlevenden nu nog in leven zijn.. om je kapot te schamen..

PopiJopiJo | 03-05-19 | 15:15

Moslims houden het met elkaar nog geen dag uit, laat staan met anderen.

Rotterdammert1965 | 03-05-19 | 18:44

Niet verrassend, reli-fundies (of mannenbroeders) onder elkaar. De wereld zou beter af zijn zonder religies (hoop dat dit voldoende vriendelijk is om deze keer niet weggejorist te worden).

Azijnist | 03-05-19 | 13:14

Wat een minkukel die Segers. Wil en meer moslims, en tegengaan van toename jodenhaat. Hij ziet de olifant in de kamer niet. Iedereen weet toch hoe het komt dat antisemitisme toeneemt? Maar Segers redeneert er bewust omheen. En die struisvogel moet ons land leiden......

Janneus | 03-05-19 | 13:10 | 1

Weet die eikel van een Segers niet hoe het komt dat de joden weer worden gehaat? Segers als je een kerel bent pak je die kut moslims aan, de bron van alle kwaad! Daar ben jij en de de rest van den Haag te laf voor!

Lexus01 | 03-05-19 | 13:24

Berichtje geupdate naar 2019
"ChristenUnie-leider: geef rechts-extremisme de ruimte

De ChristenUnie waarschuwt voor het in een hoek drijven van Europese rechts-extremisten, omdat dit radicalisering in de hand zal werken. Na de terreuraanslagen vorige maand in Nieuw-Zeeland vindt de partij het belangrijker dan ooit dat rechts-extremisten ruimte krijgen om hun geloof uit te dragen in het openbare leven in Frankrijk, Nederland en andere Europese landen."

antiknielparasiet | 03-05-19 | 13:06 | 1

Goed gevonden!

varkenshouder | 03-05-19 | 14:32

Beste GJ,
Als je zegt "geef islam de ruimte",
dan pleit je voor het geven van ruimte aan een religie
waarin via een heilig sprookjesboek het volgende gepredikt wordt:
- Homo's vermoorden.
- Vrouwen mishandeling.
- Geen vrijheid van meningsuiting.
- Geen scheiding van rechtspraak, staat en kerk.
- Godsdienst bepaalt de waarheid, niet de wetenschap.
- Andersgelovigen moeten bekeerd worden of anders gedood worden.
.
Kun je nog even bevestigen dat je je dit realiseert ? .....
Alvast bedankt.

hotmint | 03-05-19 | 13:04 | 4

Het grootste deel van de landen die nu islamitisch zijn, was voorheen christelijk. Dat duurde totdat types als Segers aan de macht kwamen.

obominotie | 03-05-19 | 14:04

Precies daar komt het op neer. Masr ja GJS is wat goedgelovig, hebben ze meer last van in die groeperingen.

Jan, Leiden | 03-05-19 | 14:25

Leg dit eens aan hem voor. Is het normaal dat christenen:
- Homo's vermoorden.
- Vrouwen mishandeling.
- Geen vrijheid van meningsuiting.
- Geen scheiding van rechtspraak, staat en kerk.
- Godsdienst bepaalt de waarheid, niet de wetenschap.
- Andersgelovigen moeten bekeerd worden of anders gedood worden.

Mr_Pikibelly | 03-05-19 | 15:20
▼ 1 antwoord verborgen

Citaat: “we mogen niet wegkijken, we mogen niet zwijgen”.

U heeft het (uiteraard heel politiek correct) over aanvallen die uit “extreem-rechtse, extreem-linkse en islamitische zijde” komen.

U geeft onder het kopje “toename” graag met behulp van een vergaarbak aan cijfers aan dat het antisemitisme is toegenomen de afgelopen vijf jaar binnen de EU. Maar u verzuimd (vergeten zeker?) om de cijfers van die aanvallen van voornoemde zijden te specificeren per genoemde zijde (of in ieder geval een indicatie te geven vanuit welke zijde het gros van de aanvallen komt).

Wie is hier dus nu de wegkijker en de zwijger?

En nogmaals onze dank voor uw inzet voor het kinderpardon en het helpen opzij te zetten van (sowieso al thans te softe) asielbeleid. Politici zoals u, briljante mannen met een vooruitziende blik, zijn een enorme aanwinst voor een veiliger (en welvarender) Europa.

Kompromat | 03-05-19 | 13:04

De dochter van max van wezel zelf joods blijft ook maar geloven in de goedheid van de moslims en de islam. Hoe kan je zo naïef zijn na wat er is gebeurd in 40-45 toen dachten ze ook dat ze naar een vakantie park gingen ze stapten opgedirkt de treinen. En nu worden ze vergruisd en verketterd door de moslims maar niks aan de hand hoor. Weet je ze moeten maar voelen ook.

taylor 1000 | 03-05-19 | 13:03 | 1

En de vrouw van Max van Weezel - Anet Bleich - schreef in 2015, toen die gigantische "wir schaffen das" tsunami over ons heen kwam: "Europa kan gemakkelijk een paar jaar lang een miljoen vluchtelingen per jaar opnemen" of woorden van gelijke strekking.

Altijd weten de Gutmenschen negatieve zaken die samenhangen met die al 40 jaar durende massa-immigratie, te bagatelliseren. Tegenwoordig lees je regelmatig dat ze vinden dat er veel minder asielzoekers binnen komen dan een tijdje terug, dus wat zeuren we nou. En in 2015 konden we die 1.2 miljoen er ook makkelijk bij hebben, dus wat zeurden we nou. En zo gaat het nou werkelijk altijd met die "ruimhartige" linksisten: 32 Afrikaanse klaplopers op de SeaWatch 3? Waarom kan Nederland die niet opnemen? Het zijn er maar 32, wat zeuren we nou? 6000 "wanhopige" vluchtelingen in "mensonterende" kampen in Griekenland? We gaan ze halen; het zijn er maar 6000; wat zeuren we nou? Een nieuw, verruimd kinderpardon nav de Howick en Lili klucht? Het gaat maar om 620 kinderen, waar hebben we het over (Francisco van Jole).

En zo gaat het maar door, al 40 jaar lang, met als gevolg dat in ieder geval in mijn eigen stad Den Haag ik tot een minderheid behoor: een paar weken terug eiste Arnoud van Doorn een halalstrand hier, want: 53% van de inwoners van Den Haag heeft een migratie-achtergrond, en daarvan is ruim 70% moslim. Ik ben niet heel jeugdig meer, maar ik ga het nog wel meemaken dat ik tot een minderheid van ca 20% behoor.

Dr_Johnson | 03-05-19 | 14:08

Moslims meer ruimte geven ? Wie hebben er een hekel aan de joden? Juist. Dus nog meer toegeven aan de "vrijheden" van Moslims betekent inleveren van vrijheden van de Joodse mens. Zij trekken wederom weg uit Europa en er wordt weer de andere kant uitgekeken. Ik zou nog meer kunnen en willen zeggen maar weet dan zeker dat Joris direct wakker wordt.

MoonBeebe | 03-05-19 | 13:00

De islam heeft al alle ruimte in saudi arabie, marokko, turkije, afganistan,
iran, irak, jemen en noem alle shithole landen waar de islam de scepter zwaait,
dus kan de grrrrrrristenunie dan even uitleggen waarom ze ook nog de ruimte
in westerse landen moeten krijgen? Krijgt het christendom dan ook de ruimte
in diens landen? Nee! Dus waarom zouden wij hier dan wel ruimte moeten
maken voor een geloof dat spuugt op onze westerse way of life, wetten, tradities en cultuur? Kijken die naïeve dwazen dan nooit verder dan hun neus lang is? Hoe kun je je hand boven de hoofden houden van een volk
dat ons vijandig gezind is en ons het liefst zou uitroeien?
Moslims worden kwaad geboren, want in hun eigen landen zijn ze kwaad
en daarom verhuizen ze allemaal naar het westen om ook daar kwaad op te worden, dus is het gewoon een evil volk dat wat mij betreft compleet
van deze planeet verwijderd mag worden! Overal waar een moslim een voet
aan wal zet, is het niks anders dan gezeik en ellende, dus flikker op met dat
kolere volk! Als je ze hoort dan is hun geloof en hun thuisland het beste,
dus waarom verhuizen ze dan allemaal naar het westen?
Hoe dan ook, binnen 50 jaar komt er gewoon een burgeroorlog in een westers
land, en dat zal dan ook moslims in de rest van de westerse landen aansporen
om de oorlog aan ons allen te verklaren. Gelukkig ben ik dan waarschijnlijk
al dik 25 jaar overleden, dus hoop ik dat het mijn tijd nog zal uitzingen
en na mij de zondvloed!

Ronnie D. | 03-05-19 | 12:50 | 2

Hear hear!!

de directeur | 03-05-19 | 13:36

@de directeur | 03-05-19 | 13:36: Het is geen volk het is een verzameling mensen die diverse varianten van een heel enge sekte aanhangt, een gewelddadig nep-geloof. Een alles overheersende doctrine die satanische trekken heeft omdat het alle ongelovigen vroeg of laat gaat terroriseren en onderdrukken.

Flappie2006 | 03-05-19 | 17:46

Zeer traag voortschrijdend inzicht.

McSnor | 03-05-19 | 12:50

Kijkend naar de site van Christen Unie dan is deze partij mede debet aan de ontstane situatie in ons land. Het is kennelijk een dagtaak van volksvertegenwoordiger Joël Voordewind om bijvoorbeeld uitgeprocedeerde ( dus islamitische ) asielzoekers alsnog toegang te verschaffen middels aanhangig te maken procedures. Ook hebben Segers en Voordewind een nogal onnozel beeld van de asielzoeker die zij op hun site "naasten" noemen "geheel geschapen volgens Gods beeld" volgens Bijbelse stijl . Ook moet de Nederlander - in zijn volkswijk c.q. achterstandswijk want daar gaan de Arabieren en islamitische Afrikaneze wonen, -, "de vreemdeling die bij u verblijft zien als een ingezetene " Leviticus 29 zo vermelden Segers en Voordewind.. De hovaardige Voordewind ziet zichzelf als een Barmhartige Samaritaan en wil gelet op zijn eigen woorden op de CU-site een zo ruimhartig asielbeleid. De onnozele en naíeve mannen van de CU zijn dus zelf mede verantwoordelijk nogmaals voor de ontstane situatie in ons land door de deuren wijd open te zetten voor mensen met ongecontroleerde antecedenten. De voordeur van Voordewind zit goed op slot, dat wel.

Jan Boule | 03-05-19 | 12:48

Segers heeft enige tijd in Caïro gewerkt. Dat is die stad waar regelmatig aanslagen op Koptische kerken worden gepleegd. Joden zijn er in Egypte nauwelijks meer (naar schatting minder dan honderd in het hele land). Daar heeft de islam alle ruimte gekregen.

JvanDeventer | 03-05-19 | 12:47
-weggejorist-
Ninxit | 03-05-19 | 12:46

Kunnen de Joden ook prima zelf hoor. Destijds liet premier Golda Meir de terroristen die Joden hadden vermoord in München in alle uithoeken van de wereld opsporen en als vergelding koelbloedig doodvermoorden totdat iedereen die bij deze aanslagen betrokken was gestopt was met roken.
Een prima actie waar veel dreiging van uitging.

Pierre Lebon | 03-05-19 | 12:45 | 1
-weggejorist-
Ninxit | 03-05-19 | 12:47

Hij heeft wel een punt, want in de zandbaklanden, waar de islam zich helemaal heeft kunnen ontkiemen, lopen de joden en moslims hand in hand als ware het paradijs op aard.

antiknielparasiet | 03-05-19 | 12:40

Dus als een sterk opkomende islam, die totaal niet past in onze liberale levens- en denkwijze, geidentificeerd wordt als een vrijheidsdreiging voor allen zet die beweging zich toch voort. En als je ze meer ruimte geeft zetten ze er bedankend lachend een tandje of twee bij. Ik weiger te geloven dat ze dát niet zien. Het. Kan. Niet.

NiCeY | 03-05-19 | 12:40

In die zand bak in Noord Afrika is plenty ruimte voor alle moslims, alleen moeten ze dan wel aan het werk gezet worden en niet zo als nu dat de Blanke Nederlander deze groep onderhoud.

Daar kunnen ze zo veel moslim zijn als ze maar willen, kijk maar in de kampen in Syrië en Irak gaat het uitstekend met ze alleen, zijn ze nog te beroerd om te werken.

Wat ze wel heel goed af gaat in die kampen, is het stelen, beroven, verkrachten en moorden.

Niet links | 03-05-19 | 12:39

Uitingen van religieuze origine, hoofddoeken, keppels, kruizen et cetera, in de publieke ruimte irriteren me. Het is alsof daarmee wordt gezegd: ik ben anders en (meer) verheven en jij hoort er niet bij.

roevka | 03-05-19 | 12:38

Hypocrisie ten top. Niet veilig in Nederland voor de Joden, maar ook niet willen dat ze hun eigen staat hebben. En dan roepen dat je het beste met ze voor hebt.

Osdorpertje | 03-05-19 | 12:37

Dit filmpje toont linkse antizionisten en Allahu Akbar schreeuwers in Londen!

Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 15:21

Wat de gelijkheidsdenkers en andere zelfovertuigde dogmatisten voortdurend over het hoofd lijken te zien is dat de Islam nationale wetgeving verwerpt (willen ze zelf immers ook, maar dan vervangen door "iets globalistisch"); andere wetten gelden, met de toch wel wat vage "sharia" voorop.
Die helpen echter niet generatie-overschrijdende belangen te beschermen, zoals eigendomsrechten op onroerend goed. Een mooi voorbeeld zal ik jullie besparen maar het is best actueel en heeft grote gevolgen.

Vanwege die tekortkoming ontstond dan ook al snel, heel pragmatisch, de neiging tot clan vorming en de bijbehorende neef/nicht relaties echter met blijvende genetische schade tot gevolg. Op langere termijn verwoest dit exotische, romantische en heldhaftige geloof een volk compleet en onherstelbaar.

kindapaas | 03-05-19 | 12:34

Kan Geenstijl geen keppel-dag organiseren, waarbij alle GS mannen solidair de hele dag een keppel gaan dragen op straat? :-)

TheCryticalEye | 03-05-19 | 12:33

"Het in een hoek drijven van Europese moslims zal radicalisering in de hand werken". Echt weer typisch links om de oorzaken van negatief gedrag altijd maar weer bij externe factoren te zoeken, in plaats van bij de normen en waarden van een persoon zelf, à la: "Die hooligan is niet agressief, de wedstrijd lokte het bij hem uit!". Of dat GS-artikel van gisteren, over wangedrag in het Zuiderbad van ""bepaalde jongeren"", waarin beweerd werd dat de zwembad-regels wellicht niet duidelijk genoeg waren. Het heeft natuurlijk niet met die jongeren zelf te maken. Het lag aan de onduidelijke regels van het zwembad. Hoe krom kunnen je geromantiseerde opvattingen over de menselijke natuur zijn?

JackStick | 03-05-19 | 12:32 | 1

Ja maar zwarte Piet, dat is pas erg. Wanneer begint het zwarte Piet gedram trouwens? Ze zijn laat dit jaar.

Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 15:24

Begraaf de strijdbijl accepteer dat ook u toekomst een Islamistishe toekomst is geniet van de enkele decenia die wij nog hebben voor dat het zover is maar dat het zover gaat komen staat geschreven in de sterren.

Kipsnipdewip | 03-05-19 | 12:31 | 2

Als het water tot aan de lippen staat zal er een fikse burgeroorlog uitbreken. Je denkt toch niet echt dat we als Nederlanders gaan accepteren dat we naar dom geschal uit minaretten moeten gaan luisteren en geen kabonade meer te koop is? Straks komt ook nog de voorhuidpolittie langs de voordeur.

ugur | 03-05-19 | 14:17

Geert Wilders grijpt Segers op Twitter bij de kladden met zijn "Geef Islam de ruimte" uitspraak en Segers kronkelt en konkelt om zijn religiehoedje op te houden, waaronder hij alles speelt. Nu wil Segers de neuzen religieus richten op de Joden, maar overmorgen (wanneer 4 mei weer over en vergeten is) gaat zijn religieuze zalvingsmanie weer richting zwaar onderdrukte Armeense kindertjes of zielige Marokkaantjes of blote Afrikaantjes. Segers is een religiehoereerder.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-05-19 | 12:29 | 2

K.O.
Take care.

PopeyeKamper | 03-05-19 | 13:54

Christenen die pro-joods zijn? Ik zou maar uitkijken. Het kan zo weer omslaan.

Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 15:25

Geloof uitdragen? Blij dat we er net zo'n beetje vanaf zijn. Maar goed, zolang mensen zich aan de wet houden kan er geen probleem zijn.

ugur | 03-05-19 | 12:26

"Geef islam de ruimte, dan nemen wij de aarde".

Zoiets?

B*tchmeister | 03-05-19 | 12:26

Het is onmogelijk om tegelijkertijd te deugen én consistent te zijn. Ik probeer dan ook steeds minder te deugen.

Joris Beltsin | 03-05-19 | 12:26

Ik las net dat het aantal personen die het Islamitische geloof aanhangen 404 personen per miljoen is, dit terwijl het gemiddelde CO2 percentage in de atmosfeer zo’n 410 PPM is.
Welke van de twee zal bij toename nou gevolgen hebben op ons directe leef”klimaat” ? En welke kunnen we vrij simpel en relatief goedkoop ,direct oplossen?
Volgens mij weet ik het antwoord al.

Datgingniegoed | 03-05-19 | 12:25

Conclusie: Je moet islam nooit de ruimte geven, maar mensen wel.

tipo | 03-05-19 | 12:23

Eerst om tolerantie voor intolerantie vragen en dan als een uilskuiken kijken als de intolerantie groeit. KOEKOEK!

EUrofoob | 03-05-19 | 12:21

Volgens mij heeft Gert-Sigrid Segers een capuchon op zijn sportjasje met bontkraag en daarin een keppeltje genaaid.
Zou misschien nog goed verkopen ook.

Slurfje | 03-05-19 | 12:17

Ondanks alles dat gebeurd, gezegd en gedaan, blijven hele volksstammen nog idolaat van het multiculturalisme, immigratie en de bijdrage van de islam.

Ik ben klaar met die mensen; als ze nu de problem niet (willen) zien, zullen ze dat nooit doen. Het is gewoon een stam die ik niet begrijp, die mij niet wil begrijpen, en die vijandig tegenover mij staat. Het zijn mijn landgenoten niet meer.

quantumcollider | 03-05-19 | 12:16 | 1

Linksch deugen is een ziektesekte.

Slurfje | 03-05-19 | 12:18

Gristenkneus: overal waar de Islam de ruimte krijgt wordt het één grote puinhoop, dicatuur, oorlog en armoede. Dit wil deze kneus kennelijk.

WhiteShark | 03-05-19 | 12:16

En ondertussen zitten er twee partijen in ons parlement die openlijk oproepen tot een boycot van Israelische producten, Groenlinks en Denk. Vanwege betwiste gebieden. Stukken land die op agressors zijn veroverd, zo werkt dat in oorlogen. Al eeuwen lang. Dan mogen deze anti-semieten ook direct hun medicijnen, mobieltje en laptop inleveren. Zitten vol met Israelische patenten en elementen. En ook producten boycotten uit het illegaal door Turkije bezette Cyprus en de door Marokko bezette Spaanse Sahara. Maar zoveel logica is waarschijnlijk te veel gevraagd.

Mammeloe | 03-05-19 | 12:16

Vroeger , en dan bedoel ik een jaar of 15 gelden hoorde je nooit van antisemitisme in Nederland . Of komt het oplaaiende antisemitisme misschien doordat we inmiddels een gigantische grote moslimgemeenschap binnen onze landsgrenzen huisvesten ?

leo59 | 03-05-19 | 12:12 | 2

Nee jôh, volgens de Linkse Deugmensch komt het omdat Wilders de moslims tergt. Daar worden ze jodenhaters van, want Wilders komt op voor Joden. Zoiets of zo.

Eh..... gelooft u het zelf?

EefjeWentelteefje | 03-05-19 | 12:15

Er zijn nogal wat landen waar de Islam alle ruimte krijgt (en anderen beslist niet) en daar zijn evengoed heel veel radicalen. De wolven voeren heeft nog nooit geholpen.

Mijn klomp breekt | 03-05-19 | 12:06 | 3

U heeft gelijk maar de metafoor is ongelukkig. Door wolven te voeren hebben we ze gedomesticeerd tot hele brave honden (meestal).

Joris Beltsin | 03-05-19 | 12:16

@Joris Beltsin | 03-05-19 | 12:16: je hebt gelijk, maar ik bedoel de wolven achter de slee.

Mijn klomp breekt | 03-05-19 | 13:17

@Mijn klomp breekt | 03-05-19 | 13:17: Drs.P. :)

hoejeheette | 03-05-19 | 14:05

Godverdomze.
Geloof in God is Religie.
Je wordt geboren en wat krijg je van God?
Juist gelijk de Doodstraf.
Je mag even op deze Haatwereld rondlopen, want Religie;
zorgt voor Haat,
zorgt voor Oorlogen,
zorgt voor Vrouwenbesnijdenis,
zorgt voor Mannenbesnijdenis,
zorgt voor mijn God is beter dan jouw God en daarom moet jij dood,
zorgt voor Kop afsnijden of bekeren.
Waarom laat God mensen en dieren met verschrikkelijke mankementen geboren worden?
Waarom laat God mensen verschrikkelijk lijden aan Kankers?
Waarom laat God mensen en dieren Doodgaan van de honger/dorst?
Waarom laat God vrouwen die het niet willen zwanger worden, met als gevolg abortus?
Waarom laat God Haat bestaan?
God laat alle Religie altublieft de Wereld uitgaan.
Godverdomze!

Theo-Pim-Riv | 03-05-19 | 12:05 | 3

Gods wegen zijn nou eenmaal ondoorgrondelijk.

Dr_Johnson | 03-05-19 | 13:04

Twee onderling strijdige aanbevelingen: doe wat tegen antisemitisme en geef de islam de ruimte. Ik zou de tweede aanbeveling maar laten vallen.

JvanDeventer | 03-05-19 | 11:59 | 2

We maken het gat in de band groter en we gaan harder pompen.

BozePaarseMan | 03-05-19 | 12:03

De CU vertegenwoordigd de bange Christelijke gemeenschap. Alleen maar pappen en nat houden wat ze doen. Die aanpak heeft zich decennia lang bewezen averechts te werken. Hoe meer 'vrijheid' de islam krijgt hoe meer de moslim gemeenschap (althans de fanatiekelingen) deze misbruikt. Segers slaat de plank compleet mis en gaat onder andere voorbij aan de toenemende jodenhaat en de exodus van joden naar buiten Europa. Politiek bedrijven vanuit een angstcultuur is ongeveer het domste wat je kan doen.

ILF2 | 03-05-19 | 11:59

Gert-Jan, man.
Ga eens te rade op Youtube en huiver bij de bijdrages van William Federer, Bill Warner, Paul Weston, Christopher Hitchens, Pamela Geller, Robert spencer, Ayaan Hirsi Ali, Pat Condell en uiteraard DAVID HOROWITZ.
Huiswerk doen en er naar handelen graag.
Wat een getreuzel.
Godverdomme, omdat het mag.

Hensmunter69 | 03-05-19 | 11:59

Getverdemme, de ouderling.. Ik kan ze ook ruiken. Zwart in het pak spelen ze eerst op het harmonium en drinken daarna een halve fles jenever leeg.
Dan rijgen ze hun minderjarige dochter aan hun penis, terwijl moeder in de keuken staat. Die weet al jaren dat ze niet binnen mag komen als vader met de Here is. Ok, de kapelaan bij ons deed ook foute dingen. Maar die kon biechten..

bolletje kaas. | 03-05-19 | 11:59 | 1

U vergeet toch mooi het pepermuntje na de jenever.

wijsvinger | 03-05-19 | 12:14

‘Om hun geloof uit te dragen’. Alsof ze dat all niet meer dan genoeg doen ...

nemo_nemo | 03-05-19 | 11:58

Lekker naïef van Segers om te zeggen dat hij niet snapt waar het probleem vandaan komt. Dit land moet echt aan het infuus met antibiotica om de bacteriën van de politiek de bestrijden.

born2killn00bs | 03-05-19 | 11:57

Gaan we niet doen,slecht idee.

wiers | 03-05-19 | 11:54

Het continent Europa is in een paar decenia het nieuwe kalifaat. De strijd is allang gestreden gezien de gemiddelde autochtoons Nederlands koppel 1.6 kinderen krijgt wat er simpel weg op neerkomt dat wij als autochtone nederlanders steeds meer in de verdrukking zullen komen. En voor de Islam geld aanpassen of opkrassen dus u toekomst is een islam toekomst.

Kipsnipdewip | 03-05-19 | 11:50 | 2

En allemaal op vechtsport. Jongens en meisjes! Ik werk ermee en zie het gebeuren. We worden er straks met zijn allen uit gekickbokst. Hele ledenbestanden inmiddels moslim.

Peter777 | 03-05-19 | 12:07

Vaak hebben Joodse inwoners van een land belangrijke functies in ede samenleving; juristen, rechters, doktoren, onderzoekers, schrijvers, bankiers etc. Als die elite uit een samenleving verdwijnt, verdwijnen ook de hersens van een land. Zie de staat van Noord Afrika na het gedwongen vertrek van Joden uit die regio na 1948. Het zijn inmiddels achterlijke culturen met een clanmentaliteit. Stilstand. Dat lot wacht ook Frankrijk en de rest van judeo-christelijk Europa.

Mammeloe | 03-05-19 | 11:46 | 6

@Mammeloe
Helemaal juist. De mentaliteit om te blijven leren, aan te passen en te verbeteren tegenover dogmatiek, stagnatie en achteruitgang.
En dit ongeacht bijgeloof, sexuele afkeur, geslachtstwijfel of andere politieke dwangmechanismen.

kindapaas | 03-05-19 | 12:13

@ Mammeloe | 03-05-19 | 12:10:
Toen was er nog geen Islam in Noord Afrika.

Basil Fawlty | 03-05-19 | 12:18

Dag vogels, dag bloemen, dag kindertjes tot de volgende keer, ah dat was U niet maar omroepster Hanny met de zwaaihandjes.
Maar ik vind het ook verschrikkelijk Mammeloe wanneer er zelfs een tokkie-jood zou moeten vluchten voor de islam.

Slurfje | 03-05-19 | 12:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Idd nogal van het padje af. You can't make an omelette without breaking eggs.
Pathetische sukkel, in feite alleen maar prekend voor eigen parochie.

Ichneumonidae | 03-05-19 | 11:46

Nee we mogen niet wegkijken maar jullie doen het wel! Die Jodenhaat in Nederland en de rest van Europa word veroorzaakt door de Islam. Zo simpel is het. Door de aanhangers van de pedofiele profeet Mohammed. De Islam... Europa tijd voor reconquista

myrna1965 | 03-05-19 | 11:45

God, geef me kracht, want ik trek deze onzin niet meer.

quigg | 03-05-19 | 11:45

Sterke cartoon.

Dr_Johnson | 03-05-19 | 11:47

Haal 'radical' er maar af.

Roadblock | 03-05-19 | 11:54

Het is de bedoeling dat alle Joden terugkeren naar Israel. Al dan niet op de vlucht. Lijkt al aardig de goede kant op te gaan. Segers weet dit ook maar heeft een klein geloof denk ik.
Hetter moar fiduci in, want ut giet precies zoals het giet...

hoejeheette | 03-05-19 | 11:36 | 4

@Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:39: Terugkeren ja. Hoe bedoelu?

hoejeheette | 03-05-19 | 11:41

@hoejeheette | 03-05-19 | 11:41:
Nou ja, als je hier al generaties lang woont, werkt en eigenlijk gewoon Nederlander bent, wat heb je dan in Israël te zoeken?

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:47

@Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:47: A zo. Ja, je ziet hoe het gaat. Linksom of rechtsom gaan ze uiteindelijk naar Israel.

hoejeheette | 03-05-19 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Oei lastig. Joden en Moslims zullen namelijk nooit - NOOIT - vreedzaam zij aan zij leven. Overigens kunnen Moslims met helemaal niemand, inclusief andere Moslims, vreedzaam leven.

Zeddegeizot | 03-05-19 | 11:35 | 2

Alleen met hun eigen stroming moslims want onderling maken de stromingen elkaar ook af.

Willem_Oltmans | 03-05-19 | 11:41

Waren de voorlopers van de CU, GPV en RPF, nog volbloed conservatieve gereformeerde partijen, die zich druk maakten om art.31 van de Dordtse kerkorde, en zich het lot van hun blanke, Nederduits Gereformeerde broeders en zusters in Zuid-Afrika aantrokken, anno nu is het niet veel meer dan een soort Groen Links, overgoten met een EO sausje. En wie weet hoe radicaal christelijk de EO ooit eens was, weet dat daar nu ook niets meer van is overgebleven.

Sendis | 03-05-19 | 11:33

Gisteren was op de propaganda radio uitbuiting thema. Gehele dag gesproken over loverboys met name. De woorden Marokkaanse jongens zijn niet 1 keer gevallen. Wederom een hele prestatie. Weer Veel wegkijkbrevetten werden uitgedeeld.

Langshetrandje | 03-05-19 | 11:32

"De aanvallen komen vanuit extreem-rechtse, extreem-linkse en islamitische zijde."

Altijd dat downplayen van de Gutmenschen: nee, hoor, het is niet één bepaalde groep, het komt in alle lagen van de bevolking voor.

Precies zoals gisteren dat Rutgers-deugmevrouwtje over dat zwembad"incident" in Den Haag - waar 20 naffers bij betrokken waren - zei:

"Het is niet iets van 1 bepaalde culturele groep. Het is heel belangrijk om te kijken naar jongens in de puberteit met name, hè".

Want stel je voor dat je eea gaat benoemen op een manier die recht doet aan de realiteit; dan speel je alleen Wilders maar in de kaart. Dus: nee hoor, overal heb je antisemieten, van links tot rechts, en ja, ook bij moslims zitten er helaas een paar. Dat pubers zich in het zwembad niet helemaal correct gedragen, komt omdat de regels niet helemaal duidelijk zijn, en ja, pubers will be pubers, hè, dat geldt ook voor Marokkaanse pubers.

Het zijn wat minor problems die een samenleving in beweging nou eenmaal tegenkomt. Is allemaal goed op te lossen met wat meer begeleiding en voorlichting, en zoals Gert-Jan Segers een aantal jaren geleden al goed zag: ""Geef de moslims de ruimte om hun geloof uit te dragen in het openbare leven in Frankrijk, Nederland, en andere Europese landen." Dus geen boerka-verboden, ook niet in het OV, godsdienstoefeningen in de openbare ruimte, alle vrouwen een hoofddoek, etc. Het zal zo'n gaaf land worden!

Dr_Johnson | 03-05-19 | 11:31 | 2

Bij moslims zitten er wel meer dan 'een paar' antisemieten hoor! Het zijn er namelijk een héleboel!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:33

Je comment geeft precies aan waar de boerka wringt. Top.

Ichneumonidae | 03-05-19 | 11:59

Door de oorzaak niet te benoemen, meneer Segers, wordt het probleem echt niet opgelost. Nu lijkt het in de nieuwsberichten alsof échte Nederlanders een probleem met de Joden hebben, terwijl dat niet zo is.

Muskatnuss!!! | 03-05-19 | 11:31

Poeh poeh, die #doeeenslief-campagne zet ook geen Joden aan de dijk. Oh, wacht... vooral niet benoemen dat ween Islam-'probleempje' hebben natuurlijk.

Kapitein Stijlvol | 03-05-19 | 11:28

Test

vanWinsum | 03-05-19 | 11:27 | 1

osteronspiegel

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:40

Segers moet de 10 geboden eens grondig herinterpreteren, en vervolgens de eigen Joods/Chistelijke cultuur gaan verdedigen tegen de achterlijke doctrine.

Nelis SplitBloes | 03-05-19 | 11:27 | 1

Zoals iemand anders hier ook al zei: de CU is gewoon een soort PvdA met een Christelijk (NEP-)sausje, dus Segers heeft helemaal niets met de 10 geboden!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:31

tja, de oorzaak die niet benoemd mag worden.

yeps | 03-05-19 | 11:26

Seegers is bang dat als de Islam wordt beperkt ook het Christendom eraan moet geloven. Voor de rest interesseert hem die Moslims natuurlijk geen ene reet.

Badderbeest! | 03-05-19 | 11:25 | 2

Goeie analyse, Badderbeest !

aamert | 03-05-19 | 11:47

Klopt vorige week werd art. 23 vrijheid van onderwijs ter discussie gesteld nu krijg je dit interview. Puur eigenbelang

Trumme | 03-05-19 | 11:47

www.christenunie.nl/standpunt/islam
De ChristenUnie staat voor een inclusieve samenleving waarin iedereen op basis van gelijkwaardigheid kan meedoen, of iemand nu christen, moslim of niet-gelovig is.

Geloofsvrijheid voor iedereen, inclusief ‘the right to exit’. Alle mensen hebben het recht om in vrijheid hun geloof en overtuiging te delen, met elkaar, met hun kinderen en in de samenleving. Iedereen heeft ook het recht om van geloof te veranderen. Er komt geen verbod op besnijdenis van jongetjes en rituele slacht.

Minderheden, waaronder joden en moslims, beschermen tegen intimidatie en discriminatie.

Tja....

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:24 | 1

Er staat nog net niet dat de ChristenUnie staat voor zelfdetonatie. Het is altijd weer hemeltergend om te lezen hoe graag ChristenUnie-leden en -stemmers zichzelf gewoon om zeep will helpen. Geen enkele overlevingsdrang.

Arkan Sonney | 03-05-19 | 11:28

Wat een hypocrisie van die Gert-Jan Segers. Hij moet zich schamen voor zulke uitspraken. We zien toch allemaal een duidelijk verband tussen de (ongebreidelde) toename van de islam in Nederland en de Jodenhaat !

Jac-isalweg | 03-05-19 | 11:23 | 1

Nee, dat zien “we” dus niet allemaal.
Zoveel “factoren” toch? Bloedsuikerspiegels, verwarring, terechte afrekeningen met provocaties, eigenlijk alles BEHALVE islam.

Parel van het Zuiden | 03-05-19 | 11:27

Maar wel samen regeren met pro-moslim partijen [VVD, D'66]? Moslims accepteren geen Joden, Christenen [ongelovigen] en homo's. Simpel. Wel eens over nagedacht wat er met ons zou zijn gebeurt als wij naar het Midden Oosten waren geëmigreerd? Juist, een afslachting! Lees eens iets over meisjes/vrouwen uit de Filipijnen [christenen!] die, gedwongen door armoede, werken in Moslim landen. Uitgebuit, mishandeld. Slavernij in zijn pure vorm! Ook misschien even wat oppikken over de verschrikkingen die Jezidi's hebben moeten ondergaan. Doen. Verbreed uw kijk op de wereld!

Peter777 | 03-05-19 | 11:22

Vanochtend gehoord op de radio, radio 1 gaf meneer Segers even de ruimte om zijn praatje te houden.
Geïnterviewd door Jurgen ‘nooit kritisch over de multiculturele samenleving ‘ van den Bergh.
Nou dan weet je het wel!
Stel gewoon de enige juiste vraag. Wat een journalistiek weer op de staatsradio man man man.

www.hpdetijd.nl/columns/meneer-segers...

phman68 | 03-05-19 | 11:20 | 1

Wat een geweldige column!

Hollende_Kleurling | 03-05-19 | 11:29

Goh groeiende jodenhaat sinds we massaal islam importeren, zou dat verband met elkaar kunnen hebben?

usb stok | 03-05-19 | 11:20 | 2

Nee joh, heeft niks met elkaar te maken..

ZZP-er | 03-05-19 | 11:25

oeps: foutje.

ZZP-er | 03-05-19 | 11:25

Ooooooh, de christenen nemen het niet op voor de Joden.
.
Alsof seculiere Nederlanders dat wel doen....
.
Nooit meer? Zeker weer!

Parel van het Zuiden | 03-05-19 | 11:19

De joden hebben al een land waar ze heen kunnen vluchten: Israël. Waar kunnen wij heenvluchten?

Wemibono | 03-05-19 | 11:18 | 3

Joden en Israëlieten zijn twee verschillende eenheden. Je maakt de standaard denkfout.

Willem_Oltmans | 03-05-19 | 11:20

Als je Joods bent kun je ook naar Israël hoor, geen probleem!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:28

Snap niet waarom Segers nu opeens alarm slaat over toenemend anti-semitisme in West_Europa. De islam moest toch alle ruimte krijgen? Nou; dit krijg je er dus voor terug; alles onder het motto "eerst de Joden, dan de Christenen, en dan de rest".

kinky winky | 03-05-19 | 11:17 | 5

@Willem_Oltmans | 03-05-19 | 11:18: Bent u hier nog steeds? Provocateur. Nogmaals, vind uw plekje tussen gelijkgestemden. Op Joop. Daar waar landverraders thuishoren.

Peter777 | 03-05-19 | 11:27

'Peter te dom om te poepen'. Begrijpend lezen is je zwakke kant. Ik ben liberaal en behoorlijk rechts en daarnaast bepaal ik mijn eigen mening. In tegenstelling tot zwakkelingen zoals u die niet nadenken en andermans mening achterna lopen.

Willem_Oltmans | 03-05-19 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Aanslagen, moordpartijen? Hier, meer ruimte.

drijflijk | 03-05-19 | 11:15 | 1

Haha.

ZZP-er | 03-05-19 | 11:19

In de afgelopen jaren heb ik meerdere malen hierover fatsoenlijke mailtjes gezonden naar de volksvertegenwoordiger Gertjan Segers.
Tot op de dag van vandaag heb ik nog nimmer een reactie ontvangen.
Het is precies zoals Arthur van Amerongen, zelf afkomstig uit de biblebelt De Veluwe, in HP De Tijd schrijft dat hij figuren als Segers al van verre herkent en ruikt als gereformeerde gluiperds.
Je moet maar durven Gertjan, maar daarvoor heb je dan ook een enorme gristelijke plaat voor je schijnheilige kop.

oakmont | 03-05-19 | 11:15

Off Topic: Halalsema om 11.30 uur op radio nepo1 bij Kokkelbaas in 1op1 o.a. over vrijheid. Wat een vrijheid hebben we nog steeds in dit land he? En in die stad van haar he? Vooral over 11 jaar.

Tiltetapper | 03-05-19 | 11:15 | 2

Zal wel weer zo'n gesprekje van 3 minuten omdat de mense geen aandachtsspanne meer zouden hebben of geen belangstelling voor wat er gaande is.

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:26

Het christendom is een slachtoffer relegie. Als je het boek goed leest is het hoogsthaalbare het lijden op aarde en daarvoor beloond worden in het hiernamaals. Vanuit deze gedachte is het halen van de Moslims te begrijpen. Lekker lijden voor de hemel. Vroegeruh waren de Paus en consorten toch wat wereldser in hun gedachten goed. De Refo's ook. maar het gaat blijkbaar back to basics.

Zatkniss | 03-05-19 | 11:14 | 3

Hmm

vanWinsum | 03-05-19 | 11:27

Vergeving doorbreekt een wraakspiraal. Het is f*cking brilliant.

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:27

Gaat wel, de eerste christenen hebben allerlei gekkigheid uit het oude testament afgeschaft, waaronder onreinheid van dieren. Er zijn twee basisregels overgebleven. Verder geloven in Christus en je redt het wel. Daarom hoeft niemand meer te lijden. De boze god uit het oude testament zie je niet meer zo terug. Wel bij andere religies. De term heilig voor boeken vol moord en doodslag blijft raar. Christendom was meer een opstand tegen overheersers, altijd lastig als het dat zelf wordt.

mqdv | 03-05-19 | 11:35

Zojuist op Staatsradio 1 Mw Gerdi Verbeet "Christenen hebben 6 miljoen joden vermoord". aldus de voorzitter van comité 4-5 mei die morgenavond de kransen in een gehuurd busje laat flikkeren omdat het te beroerd is om na de krokodillentranen zelfs een paar bloemen te willen verdedigen...

A.S. Perien | 03-05-19 | 11:14 | 2

Een groepje mensen die toevallig Christenen zijn of 'de Christenen'.
Wel een nogal een verschil. Maar ja, dat krijg je met dat soort koppen.

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:28

Walgelijk wijf.

Mammeloe | 03-05-19 | 12:08

Laat hem toch. De man gelooft dat Maria zwanger werd zonder seks te hebben gehad.

Mahatma | 03-05-19 | 11:14 | 2

Hahahaha

Dirk III | 03-05-19 | 11:27

En zijn vrouw

Dirk III | 03-05-19 | 11:30

Tsja, Gristendraaikont. Wat anders te verwachten van deze linkse zedenpreker.

HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 11:13 | 4

@kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:15: Maar een gristendraaikont is het. Voor of tegen islam. Mijn sterke vermoeden is overigens tegen islam. Maar dan heimelijk, zoals dat gaat in gristenkringen.

HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 11:19

@HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 11:19:
Ja maar of hij zich bewust is van die kont is de vraag. Hij loopt hier zelf tegen een soort paradox aan waar hij zelf als gelovige niet uitkomt. Als je militante-islam gaat bevechten versterk je de vijand-ideologie. Als je niets doet, groeit het ook. Als een soort kramp.

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Islam is een soort van carcinoom gezwel en als je ze de ruimte geeft dan tasten ze alle andere gezonde cellen aan tot die ook aangetast zijn. Daarna breekt het islamitische paradijs aan: alle homo's worden van de Euromast gegooid (Rob Jetten als eerste maar dit geheel terzijde), alle vrouwen lopen als Barbamama over straat (Maxima incluis), handen van dieven worden afgehakt en alle kerken worden vernietigd. GroenLinks vindt dit een fantastisch vooruitzicht, vraag het maar aan Yasser...

eerstneukendanpraten | 03-05-19 | 11:13 | 1

LOL 'als Barbamama over straat'.

HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 11:14

Lijkt me dan beter om elke vorm van openbare geloofsbetuiging verboden moet worden. Dus christen, boeddhist, moslim etc. Allemaal binnen de vier muren van je eigen huis maar niet in de publieke ruimte.

Durkmans | 03-05-19 | 11:12

Impliciet minderJoden: Segers
Expliciet minder moslims: Wilders

Musset | 03-05-19 | 11:11

Zowel gristenen als linksen komen doorlopend met bewijzen die de tolerantie-paradox van (de Jood) Karl Popper in het gelijk stellen.

wijsvinger | 03-05-19 | 11:10 | 1

Die paradox is : Je kunt niet eindeloos tolerant kan zijn tegen intolerantie omdat dat de tolerantie opeet. Lees, totalitaire organisaties betekenen het einde van moderne vrijheid van leven en denken. Dus eindeloze tolerantie bestaat niet, zoveel mogelijk wel. Dus je valt terug op wat je wel wil.
Ayaan Hirshi Ali legt het uit in dit interview:
www.youtube.com/watch?v=Bx2hEc7Dlcg

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:19

Hahaha, 'mijnheer' Segers gaat even makkelijk voorbij aan het feit dat als je moslims een vinger geeft ze meteen je hele arm willen, oftewel het hele land, oftewel heel Europa, of nog beter de macht in de hele wereld! Gewoon OPROTTEN met de islam en Segers erbij!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:09

Segers is lekker vaag.. benoemt de olifant niet want dan vertrapt de olifant hem ook..
Als segers extreem rechts bedoelt? vraag iedere willekeurige Nederlander hoe onveilig men deze ervaart in diens buurt voor zijn familie/gezin of lijf. Overigens zou Segers er goed aan doen om de wegtrekkende Joden te bevragen waar ze precies voor wegtrekken welke groep hen een zeer onveilig gevoel geeft.

fikkieblijf! | 03-05-19 | 11:09

Geef de islam inderdaad de ruimte.
Maar niet in Europa zodat de joden hier vrij kunnen leven.

2voor12 | 03-05-19 | 11:08

De hypocrisie in dit land kent geen grenzen meer. Wat een engerds zijn die Gristenen toch ook!

Tiltetapper | 03-05-19 | 11:08 | 3

Het is 'Christenen' en hou eens op met iedereen over één kam scheren!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:11

En ook zo geweldadig met die kerkklokken en ja,Urk is ook heel erg.
Schiet toch op.

A.S. Perien | 03-05-19 | 11:19

En weer staat er dan in dat krantenartikel als oorzaak eerst extreem-rechts en daarna pas links en als laatste de moslims. Terwijl ik vermoed dat het eigenlijk in omgekeerde volhorde moet staan.
Kortom, de niet zo actieve lezer zal weer denken dat het de Joden het meest te duchten hebben van haat uit de rechterhoek.
Ik zou weleens cijfers willen zien.

Verbandmeester | 03-05-19 | 11:06

Hoeveel ruimte heeft de Islam nog precies nodig dan, meneer Christen Unie? Het begint toch een beetje te voelen als een huisgast die de eerste twee verdiepingen van jouw huis bezet, terwijl je zelf met je hele familie in een hoekje van je zolder bivakkeert.

MickeyGouda | 03-05-19 | 11:06 | 3

Om je vervolgens uit het huis te gooien omdat je geen halal eten kookt.

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:08

@Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:08:

Als het niet de trieste waarheid was, was het om je te bescheuren.

MickeyGouda | 03-05-19 | 11:11

Precies en dan mag je er van de VVE ook nog niks van zeggen want dan word je op je vingers getikt en krijg je een boete!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:19

Wat had deze huichelende gristenjudas weer hoge morele praatjes vanochtend op de radio maar de olifant in de kamer werd niet over gerept zelfs niet over gevraagd door de linkse Islamknuffelaar van dienst op radio 1.

B.Spiritus | 03-05-19 | 11:06 | 2

What is new....

HaatbaardKnipper | 03-05-19 | 11:17

Dit zijn geen Christenen, dit zijn landverraders die onder mom van 'Christelijk' de vijand faciliteren die weer onder het mom van hun eigen 'geloof' Europa wil onderwerpen aan Middeleeuwse praktijken! Soort zoekt soort zullen we maar zeggen!

BaldEagle | 03-05-19 | 11:25

De CU is gewoon een pvda met een kerksausje. Eerst moslims in veel te grote getale binnenhalen en dan constateren dat joden een probleem hebben.

bqbq | 03-05-19 | 11:05

Ach, het is de tijd van de herdenkingen.
Dan wil je als politicus wel eens de neiging vertonen om extra te deugen. Maar wat moeten wij met een volstrekt vrijblijvende waarschuwing? Hoe gaat een al te gemakkelijk geuite waarschuwing ons helpen? Heeft hij ook een plan van aanpak? Of zelfs maar een goed idee?
Als het enkel maar bij die waarschuwing blijft, nou, dan is wat mij betreft die Segers een deel van het probleem dat hij aankaart. Hij stond erbij en hij keek ernaar, waarschuwde, maar deed verder niks, helemaal niks.
Het is de tijd van de herdenkingen.
Dat is de tijd waarin je met z'n allen obligaat roept "dit nooit meer" en al gauw in de illusie leeft dat als je maar hard je best doet om te herdenken je ook wérkelijk aan het voorkomen bent dat de geschiedenis zich herhaalt. Het is een collectieve vorm van jezelf blinddoeken.
Segers waarschuwt, zoals zo velen waarschuwen. Maar Segers doet verder niets, zoals zo velen die waarschuwen niets doen.

Schoorsteenveger | 03-05-19 | 11:04 | 1

Die herdenkingen proberen ze continu opnieuw vorm te geven met hun activistische tengels. Wat herdenken we straks nog? Wat vieren we eigenlijk? Ik denk dat Segers het maar laat bij een waarschuwing. Volstrekt ontoelaatbaar en zo.

Hollende_Kleurling | 03-05-19 | 11:11

Ik was het vooral eens met de typering van Arthur van Amerongen van Gert-Jan Segers, die je nooit het woord Islam zult horen gebruiken in verband met het wegtrekken van de Joden:
Een gereformeerde gluiperd, en een hedendaagse Judas maar ook een hedendaagse Faust, de man die zijn ziel aan de duivel Mephisto verkocht in ruil voor het pluche van kabinet-Rutte III.
www.hpdetijd.nl/columns/meneer-segers...

Roadblock | 03-05-19 | 11:04

Bewijst maar weer eens dat kerk (dan wel moskee of synagoge) en Staat strikt gescheiden moet blijven!

hxl | 03-05-19 | 11:04 | 2

"moet blijven"?
Kerk en staat zijn 1.

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:04

@hxl | 03-05-19 | 11:04 Alle landen die een staatskerk hadden in 1933 [*] zijn gevrijwaard gebleven van autoritaire staatsvormen. Dat waren overigens ook allemaal koninkrijken. Ik heb het overigens niet over staatsgodsdient maar over een staatskerk.

[*] Dat waren: Groot-Brittannie, Denemarken, Zweden en Noorwegen.

omanders | 03-05-19 | 13:08

Gert-Jan Segers zou eens moeten gaan beseffen dat de politiek voor een groot deel direct verantwoordelijk is voor de tegenstellingen en het daar uit voortvloeiende spanningen en intolerantie tussen de Westerse beschaving en de islam. Door de kop in het zand steken en overlopen van politieke correctheid verzuimd de politiek het land veilig te houden door paal en perk te stellen aan de gewelddadige uitwassen en dagelijks terreur van deze nauwelijks met de Westerse cultuur te verenigen islam. Hypocriet huilen op 4 en 5 mei om de joden die de oorlog hebben moeten meemaken terwijl de huidige joden last hebben van juist die agressieve en intolerante islam. Hoe hypocriet kun je als politiek zijn door hetzelfde te laten gebeuren door een groep import Nederlanders als 75 jaar geleden ? Laat de politiek de wortel aanpakken van veel ellende in de wereld (te beginnen in Nederland) in plaats van huilverhalen tevoorschijn te toveren zodra er politiek gewin valt te behalen of men even weer in het nieuws moet zijn om stemmen te trekken.

Ruikbaard | 03-05-19 | 11:03 | 1

Tsja, dan gaat de linkse meute discriminatie enzo roepen en krijg je de npo/vara tegen je.

bqbq | 03-05-19 | 11:08

Please read:
Ayaan Hirsi Ali’s ‘De uitdaging van dawa’ is een wake-up call voor het westen
'Moslims verplichten zich via dawa tot bewuste misleiding van het westen'
cult.tpo.nl/2017/04/03/ayaan-hirsi-al...
Gratis boekje van Hirshi Ali, niet zo veel leeswerk:
The Challenge of Dawa: Political Islam as Ideology and Movement and How to Counter It
www.hoover.org/research/challenge-daw...
Directe link naar pdf.
www.hoover.org/sites/default/files/re...

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:02 | 5

"The west will not be conquered not by sword or armies
but by preaching and ideology"
(Yusuf al-Qaradawi)

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 11:09

Dank!

Wat een prachtige intelligente vrouw is Hirsi Ali toch.
Duidelijk een geval van tè intelligent en tè kritisch om te kunnen blijven in WegKijkLand #1, oftewel Nederland.

EefjeWentelteefje | 03-05-19 | 11:37

@EefjeWentelteefje | 03-05-19 | 11:37:
Ze is een leugenaar en relschopper. Ik ben blij dat ze opgerot is uit ons land. Met dank aan Rita, toen de VVD nog wel ballen had.

D.A.A.R. | 03-05-19 | 23:28
▼ 2 antwoorden verborgen

.. het zal wel aan mij liggen, maar de islam komt op mij over als een politieke stroming die op nogal agressieve wijze buitenproportioneel grote delen van de openbare ruimte claimt. Die ruimte krijgt de islam ook, maar aan de aanslagen en aanklachten te bemerken is dat nog niet genoeg.

Gaan onze eigen nieuwe fascisten ook nog eens jengelen hoezeer de islam "in een hoek gedreven wordt".
Er is er maar 1 die in de hoek gedreven wordt en de grootste kosten en lasten voor de islam draagt. Dat is de gewone burger.
De "witte man", zoals de nieuwe fascisten die noemen. Vanaf de hoogten van vermeend Fatsoen en de diepten van daadwerkelijk racisme.

Jan Passant mk2 | 03-05-19 | 11:02 | 2

Resolutie 1743

Ton8695 | 03-05-19 | 11:03

@Ton8695 | 03-05-19 | 11:03: Ja, het probleem is niet eens de islaqm - maar het schoftentuig dat de islam als wapen gebruikt tegen het door het nieuwe fascisme gevreesde "populisme". Met als doel de westerse samenlevingen onherkenbaar te vernielen.

Jan Passant mk2 | 03-05-19 | 11:06

Wat dat betreft had Segers ook van de PvdA kunnen zijn. Eerst probleem binnenhalen en vervolgens janken over de gevolgen als hoge kosten, huisvestingstekort, discriminatie, criminaliteit en wat al niet meer, terwijl zij zichzelf 100% hebben ingezet om dit te bewerkstelligen.

Wachtmaar! | 03-05-19 | 11:02 | 2

Pas op het moment dat hij van een flatgebouw naar beneden wordt gegooid gaat hij zich afvragen wanneer het nu precies fout is gegaan.

Alco-de-Holist | 03-05-19 | 11:07

De reputatie hebben ze zelf opgebouwt. Niet van vergeving, kunstenaars, muzikanten etc maar precies het tegenovergestelde. Dat ging allemaal zonder enige aanleiding.
Dus laat ze maar radicaliseren, laat ze maar doen. Ik ga mijn mond niet houden omdat er misschien iemand aanstoot aan neemt, dat is toevallig ook een fundamentele westerse waarde. Nog wel!

BootleggersSmurf | 03-05-19 | 11:01

misschien had hij iets meer moeten luisteren naar Wilders en nu FVD, dan had hij heel wat wijzer geweest. Ik kan dat schijnheilige gezicht van Segers niet meer zien.

vlijtig liesje 50 | 03-05-19 | 11:01

Hij gelooft ook in een opperwezen. Nou ja, daar begint het al mee. Alles wat daarna komt hoef je niet veel van te verwachten.

azijnseikerT | 03-05-19 | 11:01

In de toekomst zal je mensen kunnen opereren die zo'n malle religiespot in hun hoofd hebben. Zijn we van dat gezemel over al die goden af, heeft inmiddels onnoemelijk veel leed veroorzaakt.

Ruud5 | 03-05-19 | 10:59

Hoezo de joden ZIJN europa? Wij als katholieken met ons HQ in Rome zijn dan géén europa?

Leptob | 03-05-19 | 10:58 | 1

"Wij als katholieken"?

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:00

De moslims hebben in Europa alle ruimte van de wereld gehad.
Veel meer dan dat ze ooit in het Midden-Oosten hebben gehad of zullen krijgen.
Wat heeft dat opgeleverd?
Steeds meer eisen van hun kant.
Dat is de trend.
Laat ze terug gaan naar hun kalifaat. Dan doen zij hun ding en wij ons ding.
Als er nou 1 geloof is dat in de openbaarheid treedt dan is dat de islam wel.
Met 5% van de bevolking scoren ze makkelijk 75% van de aandacht.
Meneer Segers, in zijn waarschijnlijk prachtige huis, ver weg van een moslim enclave, in een beschermde omgeving weet niet waar hij over praat.
Laat Segers eerst maar eens met Christenen uit het Midden-Oosten praten. De weinigen die er nog over zijn.
Vroeger waren ze in de meerderheid daar.

watergeus | 03-05-19 | 10:57 | 1

Zolang de imam niet van zijn voetstuk is gehaald maakt het niet uit wat we wel of niet doen. Water. Zee.

Hollende_Kleurling | 03-05-19 | 11:03

Ik geloof meer in de goede bedoelingen van Seegers vwb antisemitisme dan in de bedoelingen van Zimmelmans. Die riep onlangs ook zoiets, maar dan fake.

Ruimedenker | 03-05-19 | 10:57

De ChristenUnie is een links christelijke partij.
Zij vinden samen met D66, GroenLinks en PvdA dat migranten (vluchtelingen) uit Afrika en moslimlanden hier opvang, een woning plus een uitkering moeten krijgen.
Terwijl Rutte zegt dat opvang en zorg in eigen regio beter en goedkoper is.
Waarom zegt Rutte A en doet hij B?
Wie van deze twee heeft gelijk?

sociaal_econoom | 03-05-19 | 10:57

Is het een idee om extremisten voortaan hooligans te noemen? Radicaal en extremistisch doet denken dat het gewoon mensen met een sterke overtuiging zijn. Het woord hooligans daarentegen, is op geen enkele manier positief uit te leggen.

Ton8695 | 03-05-19 | 10:56 | 1

Islamitische hooligans klinkt als iets waar de ME tegen moet optreden. Extremistische of radicale moslims klinkt alsof het, zoals Jan Mulder het uitlegt, jongens die gewoon een rotleven hebben gehad en er niks aan kunnen doen.

Ton8695 | 03-05-19 | 10:59

Echt een vraag voor Segers: Van de miljoen inwoners zijn er hoeveel moslim?

knutsel_ | 03-05-19 | 10:56 | 3

Door de instroom van moslim-migranten en een hoog geboortecijfer wordt dit steeds meer.
Hoe ligt de verhouding in Nederland over 10 jaar?

sociaal_econoom | 03-05-19 | 10:59

Laat ik het zo zeggen, het is iets meer dan 404.

knutsel_ | 03-05-19 | 10:59

Politiek te voeten uit, we worden geregeerd door dealtjesmakers.

vlijtig liesje 50 | 03-05-19 | 10:56

Overigens, hoewel ik denk dat de bulk van het antisemtisme van minderheden afkomstig is of uit de extreemlinkse hoek komt is de recente volstrekt doorgeslagen mafkezerij op 8chan /pol/ wel degelijk ook een bron van zorg aan het worden.

Zie de laatste aanslag op die synagoge.

omanders | 03-05-19 | 10:56 | 1

Ja, dat is zeker zo in Noord-Amerika. Maar niet hier in Europa, waar Segers aan refereert

Gen. Maximus | 03-05-19 | 11:03

Vanochtend ook een komplete litanie op Radio 1 over "het opkomende antisemitisme", maar geen enkele benoeming waar dat dan vandaan komt.
De autochtone bevolking wordt echt niet antisemitischer, dus rara uit welke hoek het dan wel komt.
Maar nee, dat benoemen we maar even niet..

Wijze uit het Oosten | 03-05-19 | 10:55 | 2

DAT is het probleem van de NPO en politiek, 65% van alle nieuwe wetten sinds 1990 hadden te maken met allochs, stop eens met dat bukken naar jullie toekomstige beulen, de eerste 400 "Nederlandse"zijn al vertrokken als voorpost naar Syrië etc.

grindbak | 03-05-19 | 11:01

De olifant staat nog jaren in de kamer

Dirk III | 03-05-19 | 11:15

Het geeft de grenzeloze domheid van Segers weer, de man zit totaal verstrikt in zijn eigen religieuze dogma's en andere geloofsovertuigingen. De wereld volgens een braaf naïef gereformeerd mannenbroedertje. Wat een fucking ONBENUL.

Motleycrew | 03-05-19 | 10:55

Resultaat van vele jaren wegkijken ,niet benoemen,ontkennen en navel staren en nu gaan huilen dat we het niet meer in de hand hebben en wat moeten gaan doen
Helaas het is ver over twaalven geweest en geen weg terug meer
Een land dat zwicht voor tirannen verliest alles dan gaat het licht uit

Kappie62 | 03-05-19 | 10:54 | 3

En vooral bij zo'n geluiden uit die bible-belthoek moet je erg oppassen, hun track-record tijdens de 2e WO was verre van brandschoon richting joden.

grindbak | 03-05-19 | 10:57

@grindbak | 03-05-19 | 10:57: Ik dacht dat gereformeerden vaak joden hadden helpen onderduiken. De stichter van de SGP was wel een kwaaie antisemiet en niet erg anti-Duits.

Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 11:04

@Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 11:04: De rijkere gereformeerden hadden na de oorlog gewoon meer mogelijkheden om de "geschiedenis" neer te schrijven en te "kleuren".De zuidelijke provincies moesten op de magere zandgronden eerst weer eens aan eten/overleven denken.

grindbak | 03-05-19 | 11:13

Ben zelf (streng) gereformeerd opgevoed. Op16e besloten om er niet meer aan te doen, want in aanraking met “ongelovige” vriendjes bij de voetbal. Ik ben toen gaan snappen waarom zoveel mensen een grafhekel aan het gedrag van Christenen hebben, hetgeen gekenmerkt wordt door hypocriet, moraliserend en dus ook opportunistisch.

De Pilsvogel | 03-05-19 | 10:54 | 1

Gefeliciteerd.
Bij de islam is dit onmogelijk: Afvallig is doodzonde.

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 11:10

Die luie parlementariers hadden art 23 af moeten schaffen. Segers en zijn partij zijn de grootste hypocrieten ooit. Belastingwetten zijn er ook zo door heen dan kan art 23 ook meteen op de schop.

pigadaki | 03-05-19 | 10:54

Aggut. Dhr. Segers heeft kennelijk in de gaten gekregen dat er weer verkiezingen aankomen, en dat de laatste verkiezingen als toch niet meer te verhullen resultaat hadden dat heel veel mensen in Nederland het islamgeknuffel inmiddels goed zat aan het worden zijn.
Dus effe draaikonten, dan komp alles weer goed hè.

Hypocriete opportunist. Joden, trap er niet in!

EefjeWentelteefje | 03-05-19 | 10:53 | 2

Ik ben ervan overtuigd dat joden altijd voorzichtig zijn met christelijke liefdesbetuigingen. Voor je het weet komt de oude christelijke jodenhaat weer bovendrijven, tegenwoordig in de vorm van antizionisme. Vooral bij linkse christenen.

Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 11:01

Zoals Carl Lagerfeld zei is het niet erg smakelijk om de Europese ereschuld aan de joden bij hun grootste haters en vervolgers in te lossen. als bestuurder moet je orde in je huis houden en dat doe je niet door hun mensen die openlijk laten blijken dat ze rotzooi komen schoppen omdat dat moet van hun geloof naar binnen te halen. Misschien is het een idee om nieuwkomers en een asielzoekers eerst even te vragen wat ze van Joden vinden voordat ze de procedure in mogen gaan.

down | 03-05-19 | 10:53

Dit zijn nou de zeldzame momenten dat ik, gezien hun standpunt m.b.t. de islam, waardering voor de SGP kan opbrengen.

JI-HAAT | 03-05-19 | 10:53

Zeau zeg, die GertJan Segers windt er tenminste geen doekjes om. Geert Wilders kan het nu wel definitief schudden. Waar een klein land groot in kan zijn: schijnheiligheid.

Hetkanverkeren | 03-05-19 | 10:52

Ach man, noem nou eens het kwaadaardige beestje bij de naam. ISLAM

Willy Keutel | 03-05-19 | 10:52

Oproep in Telegraaf:-
"Het is tijd dat Europa werkelijk alles doet wat het kan om Joden veiligheid te bieden."
Tegenhouden van mohammedanen willen ze vast niet - dus niet "alles".

HogeNood | 03-05-19 | 10:50

Hoe meer je de islam tot vijand verklaard, hoe meer de wij-zij-gelovigen kunnen wijzen en roepen dat de islam een vijand heeft die moet worden vernietigd. Dus in die zin heeft hij een punt.
Maar de andere kant, de seculiere, de moderne, 'Het niet eens zijn met een geloof' omdat je geloven op deze manier als een vergissing kunt zien, die smaak kennen conservatieve gelovigen niet.
We zien mensen die in een platte aarde geloven ook niet als vijand, maar als een groep die zich in iets vergist. Op het moment dat flat-earthers hun geloof met geweld gaan verdedigen of speciale privileges gaan eisen gaat het mis.
Logisch dat hij daar zelf niet mee komt, hij is zelf gelovig,

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 10:49 | 4

@omanders | 03-05-19 | 10:54:
Tuurlijk wel.
De radicalen (van onder andere IS) roepen moslimbroeders op om tegen het westen te vechten, om wat 'het westen' vol met kruisvaarders hen heeft aangedaan. Ze offeren zelfs hun kinderen er voor op en plegen aanslagen in Parijs.
De haatmachine moet blijven draaien. De grote vraag is wie daar belang bij heeft.

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 10:58

Wacht even.
Er is een ideologie die alle buitenstaanders als tweederangs mensen ziet, die je volgens die ideologie eigenlijk allemaal dood moet maken, en u beweert dat we die ideologie niet tot vijand moeten verklaren, omdat zij ons dan misschien als tweederangs mensen gaan zien die je dood moet maken?
De Islam IS de vijand.
De Islam haat het vrije westen omdat het VRIJE westen is.
De Islam is onverenigbaar met onze westerse democratie.
En als u dat niet doorheeft raad ik u aan uzelf er wat meer in te verdiepen.

Roadblock | 03-05-19 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Even een gaslichtje ontsteken hoor. De directeur van Westerbork wordt naar eigen zeggen bedreigd door mensen uit "Joods extremistische hoek" (TPO). U weet wel, die onverdraagzame Joden die zo afkerig zijn jegens onze maatschappij en al die aanslagen plegen.
En nu weer deze opportunistische draai van Segers voor een paar electorale zieltjes. Dat gegoochel met taal. Het ontwijken, draaien, wegkijken en spinnen. Op 4 mei herdenken we de vluchteling en op 5 mei vieren we de EU. Ik heb er werkelijk kotsbeu van. Bah bah bah.

Hollende_Kleurling | 03-05-19 | 10:49

Jan Segers werd pas wakker na 300+ christelijke doden op Sri Lanka. Jodenvervolging is sinds de komst van de radicale islam in Nederland weer in opmars. Dat hand in hand met Linkse marxistische jugend beweging. Wat is Nederland een fijn land!

Indoneesje | 03-05-19 | 10:48 | 4

Het zijn er 50 minder.

HogeNood | 03-05-19 | 10:52

Links was altijd al anti joods. Ook in de negentiende eeuw. Zelfs Karl Marx kon zo leuk antisemitisch uit de hoek komen.

Jezus_Boeddha | 03-05-19 | 10:54

Marxistische organisaties zijn meestal nogal seculier, die denken wel in vermenging. Helaas willen ze niet zien wat het concept Dawa is.
cult.tpo.nl/2017/04/03/ayaan-hirsi-al...

kloopindeslootjijook | 03-05-19 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Hij zit in een mooie spagaat. Als gelovige in een tolerant land moet hij alle vormen van geloven wel accepteren. Hij erkent een probleem, weet dat de oorzaak bij een zeker geloof ligt maar mag dat niet benoemen.

BozePaarseMan | 03-05-19 | 10:48 | 2

Daar zit wellicht de crux van zijn draai. Hij heeft niks met islam maar is bang dat als de moslims het te bont maken, dat het christendom dan samen met islam en alle andere geloven in het verdomhoekje worden geduwd. Geen bijzonder onderwijs meer, laïcité, geen subsidies of privileges meer, en misschien zelfs een verbod op confessionele partijen.

Muxje | 03-05-19 | 10:56

@Muxje | 03-05-19 | 10:56: juist. Als wij de Islam moeten beperken zullen links en moslims eisen dat het Christendom ook beperkt moet worden. Ze hebben hun eigen graf gegraven met het op grote schaal binnenhalen van de Islam.

BozePaarseMan | 03-05-19 | 11:03

Segers zwelgt in zijn eigen politieke correctheid....... hij keert, na Jezus zijn voorbeeld, zijn andere wang nog toe wanneer het te laat is!

Fatwabuster | 03-05-19 | 10:48 | 3

Segers is pas tevreden als hij zelf aan het kruis hangt.

gestoptmetroken | 03-05-19 | 10:50

En dan te bedenken dat dit soort opofferingsgezindheid niet eens origineel iets christelijks is. De schrijvers van de evangeliën hebben het gejat van Socrates! "Het is schadelijker voor de ziel om iemand anders 'kwaad' te doen dan om zelf kwaad te worden gedaan." (Groot gelijk dat de Atheners Socrates hebben gedwongen om die gifbeker leeg te drinken! Dit soort opofferingsgezindheid is gewoon suïcide!)

Aristotalloss | 03-05-19 | 11:27

@Aristotalloss | 03-05-19 | 11:27: Toch liever Socrates; zijn Wijsheid kwam van zijn moeder. Na hem werd het slechts 'denken'. I've got news: Jezus heeft helegaar nooit bestaan. christendom is grootste clusterfuck uit geschiedenis. Wakker worden!

pigadaki | 03-05-19 | 11:56

De Joden hebben goed gevoel voor aankomende ellende ontwikkeld en trekken dus op tijd weg. Wij blijven in deze shithole met de gebakken peren (= Moslims) zitten met dank aan onze niet boreale linkse leiders.....

Blonde Nel | 03-05-19 | 10:47

"De aanvallen komen vanuit extreem-rechtse, extreem-linkse en islamitische zijde."

Zucht... ik weet niet waar de deugers hun fabeltjes over extreem rechts vandaan halen, maar ik zie ze niet en ik hoor ze niet. Die andere twee groepen daarentegen........... vooral die laatste...........

Ton8695 | 03-05-19 | 10:46

Weer zo'n gristen die zich gesterkt voelt door andere gelovigen in zijn strijd tegen het atheïsme. Echter, vergeten deze permanent het ider dat hun haat voor het atheïsme slechts een bliksemafleider is voor de haat, die ze voor elkaar hebben.

En daarom zou een volledige secularisatie en verbanning van georganiseerde religie uitstekend zijn.

Dauthi | 03-05-19 | 10:46 | 1

Religieuzen kan je als hooligans tegen elkaar uitspelen, de verdeel en heers elite zorgt er wel voor dat die groepen niet verdwijnen.

Ton8695 | 03-05-19 | 10:48

Nou we gaan uw ziekte niet behandelen, we geven het ff de ruimte.
Hier heb je een paracetamol, succes.

gijs geluk | 03-05-19 | 10:45

En na de Joden, komen de homo's, atheïsten en christenen aan de beurt.

Oepsie1234 | 03-05-19 | 10:45 | 3

Na de zaterdag komt de zondag.
Een bekende gezegde in de Arabische wereld.

Ruimedenker | 03-05-19 | 10:49

die zijn al aan de beurt... recent zijn er in kerken in Sri Lanka aanslagen gepleegd.. die heeft Segers gemist denk ik... want de aanslagen hier in dit land gebeuren op andere wijze.. uit de eigen gelederen.

fikkieblijf! | 03-05-19 | 10:53

Seegers is politiek correct. Niets meer, niets minder.
En nee, oplossingen benoemt hij niet.
Ik verwacht niet anders van de politiek.

demaup | 03-05-19 | 10:45

Ach ja, het christendom is de religie van het lijden, de andere wang toekeren en de zondaars vergeven en een beetje voortrekken. Ligt ten grondslag aan de woekerende "weg met ons" mentaliteit in voormalig protestantse landen

batvoca2 | 03-05-19 | 10:44

Ja, Segers neemt het nu maar op voor de Joden die wegtrekken.. en al voor een groot deel weg zijn nadat er al een groot deel is uitgeroeid in de vorige eeuw.. staat hard klopt maar zo is het wel.
Op dit moment zou Segers beter kunnen opkomen voor de groeiende uitroeiing van christenen in dit land en elders, of zoals ze ook worden genoemd de ongelovige als je geen Moslim bent.. groeiend omdat net als destijds zich een ware genocide zich ontwikkelt door ontkenning en het volstuwen van een islamitische bevolking die zich razendsnel voortplant en of ze nu gematigd zijn of inmiddels extreem, over 20 jaar is er geen weg meer terug.. en trekt ook de Christelijke oorspronkelijke bevolking weg uit dit land.

misschien kan Segers ook eens de geschiedenis induiken hoe de Islam sinds zijn bestaan zich heeft gemanifesteerd en complete beschavingen heeft vernietigd.

fikkieblijf! | 03-05-19 | 10:44

Vraag het ze zelf. In Tel Aviv kwam ik in een wijk waar heel veel lui Frans spraken. Vroeg me af waarom, en dat werd al snel duidelijk: veel van die lui waren recentelijk uit Frankrijk vertrokken omdat “je daar als jood niet meer kan wonen”. Maar niemand van hen noemde kaalkopjes of le Pen als oorzaak. Nope: islam.

We horen het elke dag weer: als je een beetje intolerantie (in de vorm van “islamofobie” of Wilders of Fortuyn) toestaat, dan is dat een aanmoediging voor extremere elementen. “Wilders schept het klimaat voor haat tegen immigranten” en zo. Dat zou dan evengoed andersom gelden: een zogenaamd gematigd maar intolerant geloof zet de deur open voor extremer geweld. De joden beginnen dat blijkbaar al te merken.

Muxje | 03-05-19 | 10:53

Méér dan aardig! Arthur van Amerongen is kennelijk onmiddellijk in de pen geklommen met een alleszins lezenswaardig resultaat tot gevolg.

"Segers gebruikt de schijnheilige retoriek van koempel Timmermans: jodenhaat in de schoenen van extreem-rechts schuiven, en daar mompelend aan toevoegen dat er natuurlijk ook vermeende aanhangers van een niet nader te noemen niet-westerse religie zijn die wel eens iets geks tegen een Jood op straat brullen en wellicht ook nog een fluim snot op zijn keppel spugen maar dat zijn geen echte moslims want echte moslims doen zoiets niet want de islam is net als het christendom een geloof van liefde. Bovendien zijn de Jood, de gristen en de muzelman met elkaar verbonden door aartsvader Abraham. Die heeft natuurlijk nooit bestaan maar dat heeft u niet van mij.

Het is het oude verhaal van de olifant in de huiskamer: het niet willen en durven noemen van de islam als oorzaak van heel veel ellende."

* applaus *

EefjeWentelteefje | 03-05-19 | 11:01

Wilders heeft gewoon gelijk wanneer hij twitters: Hypocriet!

IkWilOokWatZeggen | 03-05-19 | 10:42

ChristenUnie.
Als God echt oppermachtig is, waarom is er dan een politieke partij nodig om God's wil ten uitvoer te brengen?

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 10:42 | 3

Goede vraag. God zou eigenlijk Jezus dictator van de wereld moeten maken. Dan maak je pas stappen.

Omebert | 03-05-19 | 10:42

God heeft al vrij snel na het begin een hekel aan zijn creatie gekregen en satan heerser gemaakt. Zo staat het in dat boek. Hij heeft beloofd de mensheid niet meer uit te roeien, een regenboog herinnert daaraan. Maar meer is er niet te verwachten. God is traditioneel nogal keihard voor mensen die zich niet aan allerlei regels houden. Het zal ondertussen wel totale desinteresse zijn geworden.

mqdv | 03-05-19 | 10:53

De Heere God had deze Wereld ook niet kunnen scheppen. Maar deed het toch. Uit verveling/eenzaamheid?

HogeNood | 03-05-19 | 11:26

Goh wat zou ik graag die 'geschiedenis'boeken eens lezen in 2050!

pigadaki | 03-05-19 | 10:41 | 4

@Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 10:43: 2050 de Islam stond aan de basis van de geallieerde overwinning van WOII

pigadaki | 03-05-19 | 10:51

"Europa heeft een joods-christelijk-islamitische traditie"

Aan het begin van de 21e eeuw al zo geformuleerd door de grote visionair Ella Vogelaar.

Dr_Johnson | 03-05-19 | 10:56

@Dr_Johnson | 03-05-19 | 10:56: De burka is geworteld in een wereldwijde traditie en Nederland liep ook hierin weer voorop...

pigadaki | 03-05-19 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Calastir | 03-05-19 | 10:41 | 1

Tja, nadat de kraan is opengezet door oa Segers en wij maar moeten dweilen.

Is dit nog nieuws? | 03-05-19 | 10:42

Minder moslims. Maar ook meer moslims.
Maar dan wel ver weg, buiten Europa.

Montesquieue | 03-05-19 | 10:40 | 1

Wat ik me afvraag is: mag je dan ook "meer, meer, meer niet-moslims" zeggen?

Not_again | 03-05-19 | 10:45

Gelover in de knel zoekt medegelovers.

Not_again | 03-05-19 | 10:40

Het heeft iets gespletens, aan de ene kant zie je dat tal van Joodse organisaties eraan werken om zoveel mogelijk islamieten en ander spul hierheen te krijgen, aan de andere kant heb je normale Joden die hier gewoon willen leven.
Het is ook niet makkelijk om mensen in Israel te krijgen, een zandbak omringd met mensen die je haten en dood willen, dan is het misschien makkelijker om van Europa een ergere shithole dan Israel te maken, dan lijkt het nog wat.

Papierversnipperaar | 03-05-19 | 10:40

Kijk, daarom houd ik van Geenstijl. De 'beste' man heeft vast Twitter. Iemand die dit bericht van Geenstijl even onder zijn aandacht kan brengen? Wordt de tweede goede vrijdag dit jaar dan...

VP732 | 03-05-19 | 10:40

'Each one hopes that if he feeds the crocodile enough it will eat him last' is het mantra van de CU.

Basil Fawlty | 03-05-19 | 10:38 | 2

De definitie van een "appeaser" van Winston Churchill.

Flentyx | 03-05-19 | 10:46

Net zoiets als de Joodsche Raad destijds.

Not_again | 03-05-19 | 10:47

Wil je minder Joden of minder moslims? Je zult moeten kiezen tussen die twee, meer moslims betekent nu eenmaal meer jodenhaat. En eigenlijk ook haat tegen onze mooie boreale wereld in het algemeen, om die mooie term maar eens te gebruiken om onze leidende en meest vooruitstrevende cultuur in de wereld te duiden. Ik heb mijn keuze allang gemaakt!

kunstliefhebber | 03-05-19 | 10:37

Hoop dat hij het zelf allemaal nog snapt. Oetlul. (Mag ik dat zeggen, zo niet sorry Joris.)

Muuke | 03-05-19 | 10:37 | 3

Laat maar, Segers, het paard v Troje is al binnen.

ger1306 | 03-05-19 | 10:40

Paardelul snap ik wel, maar wat is een oet?

Jos Tiebent | 03-05-19 | 10:43

Juist, geef ze de ruimte.
Ik dacht zelf aan de Westelijke Sahara.

Mr_Natural | 03-05-19 | 10:36 | 3

Afgemeten aan de omvang van de immigratie worden ze zeer aangetrokken door het Boreaalse. Nou lees ik telkens dat de ijskappen op de Noordpool smelten omdat we in een acute ecologische ramp zitten. Winwin!

Gen. Maximus | 03-05-19 | 10:40

@Gen. Maximus | 03-05-19 | 10:40:
Eskimohammed klink best wel leuk.

Mr_Natural | 03-05-19 | 10:42

Precies dit gezwabber van Segers is waarom ik daar niet meer op stem. Mocht ze wel, politici die nog een soort van ergens voor stonden. Maar dat alles maar tolereren wat hij vroeger zelf in Egypte niet mocht ging me toch wel een stapje te ver.

jip_86 | 03-05-19 | 10:36

"De aanvallen komen vanuit extreem-rechtse, extreem-linkse en islamitische zijde".

Ja hoor Gertjan. Pas dit eens toe op het rijtje steden dat je noemt waar aanvallen op joden plaatsvonden en doe ff turven.

Gen. Maximus | 03-05-19 | 10:36 | 2

Sowieso, voor dat stukje wordt er alleen gesproken over antisemitisme. Bij een hoop mensen zal dat associaties oproepen die de verkeerde richting opgaan.

nikolaos | 03-05-19 | 10:47

Meneer Segers durft het nog altijd niet te benoemen. It's ISLAM, stupid!

marcoplarco | 03-05-19 | 11:34

Jezus, ze snappen er ook geen klote van. Hoe meer ruimte je ze geeft hoe radicaler ze worden. Ze draaien de boel gewoon om.

snaakie | 03-05-19 | 10:36

Gert-Jan is volledig van het padje af, de simpele ziel.

Zwizalletju | 03-05-19 | 10:35

Er is in het verleden al vele keren gewaarschuwd wat de gevolgen zijn van de massale ( vaak illegale) migratie van moslims naar Europa. Ook dus wat de gevolgen zijn voor het antisemitisme. Maar de politiek blijft ziende blind en horende doof.

Neem nu als voorbeeld een artikel uit Elsevier van een aantal jaren terug.

"Het meevoeren van borden met hakenkruizen bij een demonstratie tegen Israël schokt beschaafd Nederland. Maar dit openlijk vertoon van antisemitisme is een voorspelbaar gevolg van de massale immigratie van moslims.

Dit probleem is dat een afkeer van het beleid van Israël bij veel immigranten gekoppeld is aan een afkeer van Joden.

Het is een diepgewortelde afkeer met een eeuwenlange traditie en een religieuze legitimatie. De Koran spreekt over Joden als ‘apen en zwijnen

Maar wie het Midden-Oosten een beetje kent of zich weleens heeft verdiept in het islamitische gedachtegoed, kan onmogelijk verrast zijn. Het is jammer, maar waar: de strijd tegen de Joden hoort bij de islam.

De groei van het antisemitisme is dus een voorspelbaar gevolg van de massale immigratie."

www.elsevierweekblad.nl/nederland/blo...

Kaskensj | 03-05-19 | 10:35 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Maar Segers heeft ook een god hoor en eh, dan moet je wat mankeren. Het kan niet missen.

Thoth | 03-05-19 | 10:35 | 2

Snap de gristenen niet. De Tien Geboden beginnen met “Gij zult geen andere God voor mijn aangezicht hebben”, en wat doen ze: Allah erkennen als God. Helemaal van het padje.

Leffe Blonde | 03-05-19 | 15:34

Dit is toch gewoon het hele eieren eten. Ik vind het zo ongelofelijk hypocriet (naïef kun je dit toch niet noemen?) van Segers, die nota bene in Egypte gewoond schijnt te hebben.

Bvdb | 03-05-19 | 10:35 | 1

En dan nog niet het licht hebben gezien terwijl hij daar al zag hoe Christenen moesten vrezen voor hun leven. Met zulke vrienden in de 2e kamer heb je geen vijanden meer nodig.

sprietatoom | 03-05-19 | 15:38

Voortschrijdend inzicht of gewoon stemmen roven op rechts?

Aristotalloss | 03-05-19 | 10:34

Die is écht de weg kwijt, wat een oetlul

langzullenweleven | 03-05-19 | 10:34 | 1

Getuige het stemgedrag bij verkiezingen is een aanzienlijk deel van Nederland de weg kwijt.

borrelnoot | 03-05-19 | 10:35

Gert Jan, het ene, de Joden trekken weg, heeft ontegenzeggelijk met het andere, meer ruimte voor de islam, te maken. Ik wil het je best even uitleggen. Denk dus even goed na voordat je weer wat roept!

pibasso | 03-05-19 | 10:34 | 1

Ook geschiedenisdocenten mogen niets meer over de holocaust benoemen in de lessen op sommige scholen, voornamelijk in de Randstad (maar ook in de prachtwijken en de rest van NL). De kansenparels willen het niet horen. Dit is eigenlijk een soort van ontkenning van de holocaust. Dit zou ook strafbaar moeten zijn.

pibasso | 03-05-19 | 10:55

Zo is het, hoor, Gert-Jan, geef de islam de ruimte! Dat zal radicalisering en aanslagen voorkomen.

Overal halal-stranden, te beginnen in Den Haag!

Dr_Johnson | 03-05-19 | 10:34 | 2

Meer ruimte aan de Islam geven betekent toch dat de Joden terugkomen naar Europa want religie van de vrede toch?.

Blonde Nel | 03-05-19 | 10:45

We moeten de islam ook niet in een hoek drijven , maar uit Europa 'nudgen'

Hemmenaar7 | 03-05-19 | 14:21

Hij denkt dus dat joden wel blijven wanneer meer ruimte wordt gegeven voor uitdragen van het geloof Islam. Dat zou best wel knap zijn.

Jan, Leiden | 03-05-19 | 10:33 | 2

die vent is gek

langzullenweleven | 03-05-19 | 10:35

Ja, het is in zijn bekrompen geloofsachterlijkheid helemaal helder,
geef islam de ruimte om te overheersen anders blazen ze mensen op,
hebben christenen ook jarenlang gedaan... oww wacht.

Halul gebakken | 03-05-19 | 10:49

@Aristotalloss | 03-05-19 | 11:07: Nou, gewoonlijk zijn de reaguursels interessanter dan de main message. Dit comment:
FryNoodles
1 dag geleden
INB4 Soph is actually a 26 year old woman with a pituitary gland problem
is een pareltje....

hotnot | 03-05-19 | 11:19

@Aristotalloss | 03-05-19 | 11:07:
Zeg het nou, Zeg het nou. En ook nog geen ondertitels. Kan ik het ergens opzoeken in hapklare brokken?
Ik geef mes01 gelijk (alleen deze keer:) de aandachtspanne van een goudvis.
Ze is overigens geen zelfingenomen ISIS pinguin.

Roadblock | 03-05-19 | 11:48

@meso1 | 03-05-19 | 10:36: Ja, horizontaal doorheen gescrolled.
Dit artikel gaat over Segers die wat zegt, waarom zou ik een half uur naar deze mevrouw moeten kijken ? Video is sowieso waardeloos wat overbrengen van een boodschap betreft. Veel te vluchtig,

Zwizalletju | 03-05-19 | 13:26
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken