Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nog meer bewijs. Deense studie onder 657.461 kinderen: geen verband BMR-vaccin en autisme

lekker he antivaxgekkies

Straks gaan ze nog vertellen dat Al Qaeda 9/11 op zijn geweten heeft.

Bewijs nummer zoveel dat u niet alles moet geloven wat op internet staat in Buitenhof gezegd wordt. In Denemarken is een studie gedaan onder zeshonderdzevenenvijftigduizendvierhonderdeenenzestig kinderen en wat blijkt? Je krijgt dus helemaal geen autisme van het BMR-vaccin. Dit, terwijl allerlei volstrekt onbetrouwbare gekkies u er altijd van proberen te overtuigen dat er een verband bestaat tussen vaccineren en autisme. Weet u trouwens waar wel een verband tussen bestaat? Tussen niet vacinneren tegen bof, mazelen en rodehond en het krijgen van bof, mazelen en rodehond. Dus zet die spuit. Stop die ziekte. En trap iedereen die roept dat je autisme krijgt van vaccins de NUjij-panelen uit. 

Reaguursels

Inloggen

Klimaat, autisme, en geloven. Drie onderwerpen in het jaar 1400. Van het laatste zijn de uitkomsten bekend. Ongelovigen bestonden alleen nog in te ontdekken werelddelen. Klimaat, autisme, en de oorzaak, hadden èèn eensgezinde stem laten horen. Niet zoals hieronder in commentaren. Grof geld verdienen gebeurde in de wereld toen, en nu. Vandaag mag je er vraagtekens bijzetten. En echt niet vanwege witwassen.

biltong | 06-03-19 | 06:28

De ouders van niet gevaccineerde kinderen schijnen vaker last te hebben van autisme.....

EUrofoob | 05-03-19 | 22:23

Autisme is als eerste ontdekt door de Nazi partij lang voordat kinderen werden gevaccineerd.

the Jackdawn | 05-03-19 | 20:19

Lollig.

schijtzat | 05-03-19 | 22:31

Als ze in het onderzoek ook even opschrijven waar autisme dan wel door veroorzaakt wordt dan hebben we er nog wat aan.

W_F | 05-03-19 | 19:43 | 2

Johann "Hans" Friedrich Karl Asperger

the Jackdawn | 05-03-19 | 20:21

Asperger definieerde ook slechts gedrag. Destijds min of meer gelijktijdig met Kanner.

Frau Merkel | 05-03-19 | 21:32

Vaccins veroorzaken geen autisme.
Autisme veroorzaakt vaccins, daar veel top-wetenschappers op het spectrum zitten.

frickY | 05-03-19 | 19:42 | 1

Juist!

letopuwzaak | 05-03-19 | 19:54

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel weg te nemen.
*Einstein*

geile pater | 05-03-19 | 19:02 | 3

Nou heh? Genoeg studies en bewijs om een regenwoud aan papier mee vol te printen, maar toch stug volharden in de wappie-redenaties.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 19:35

@TeeJee | 05-03-19 | 19:35: ehm... Ik bedoelde dat ik pro vaxx ben maar de boodschap was niet aangekomen

geile pater | 06-03-19 | 00:15

@geile pater | 06-03-19 | 00:15:
Dat begreep ik, mijn commentaar was als bijval bedoeld.

Rest In Privacy | 06-03-19 | 07:02

Ik wil iedereen erop attenderen nieuwe moeders in spé te verzoeken na te denken over hun kraamvisite.
Dit was voorheen geheel niet nodig, maar ik ken ook een gezin waarvan ik nóóit had gedacht dat ze haar kinderen niet gevaccineerd had.
Als die bij jou op kraambezoek komen, en de kans is heel klein, maar ze hebben een kinderziekte onder de leden (vanwege dekkingsgraad is dit zeker mogelijk) dan kan jou pasgeborene daar mogelijk ernstige complicaties van krijgen.
Ik werk met mensen die oa deze ziekten zijn overkomen.

Jammer maar de eerste 14 maanden is het niet meer helemaal veilig. Dus denk erover na en praat met elkaar.

letopuwzaak | 05-03-19 | 18:55

De basis blijft dat een mens zelf beslist over wat er met zijn lichaam gebeurt. Ongeacht welk wetenschappelijk onderzoek.

Oepsie1234 | 05-03-19 | 17:07 | 7

@amateurrr | 05-03-19 | 17:34: Dan zorg je toch dat jouw kind ingeënt is. Of werkt het misschien toch niet zo goed, dat vaccineren?

Pimp my Voortuin | 05-03-19 | 19:28

Onzin. Als er morgen iemand een gigantisch besmettelijke ziekte krijgt, wordt ie gewoon in quarantaine gezet. Om anderen te beschermen. Ziektes zijn besmettelijk dus gaat het niet alleen over jouw lichaam en jouw recht, maar ook over waarmee jij anderen kunt besmetten.

Boepert | 06-03-19 | 00:39

Dat is niet juist. Lichamelijke integriteit geldt niet voor kinderen. Daarom kunnen dwaallichten met kinderen hun dwaasheid opleggen aan hun nageslacht tot die kinderen voud genoeg zijn om hun ouders een verdiende schop onder hun hol te geven om zich vervolgens snel naar de dokter te rennen.

Fchecker | 06-03-19 | 17:50
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
saarpersie | 05-03-19 | 16:52

Och... Nog een keertje.

Tot ziens rakkers. Tot ziens.

DeKussendeWielrenner | 05-03-19 | 16:31

Ik wil niet de oude zak uithangen. Maar hoe zit het met de "new-age" hippies en alles wat zo'n beetje te oud is om te werken maar ...

DeKussendeWielrenner | 05-03-19 | 16:25

Ik snap uiteraard dat jullie ook de schoorsteen moeten doen roken maar wat is dit?

DeKussendeWielrenner | 05-03-19 | 16:24 | 17

@TeeJee | 06-03-19 | 18:19:
U heeft zelf nog niets ter tafel gebracht behalve de melding dat u gelijk heeft, de wetenschap alle oplossingen heeft en wie niet uw mening deelt een gewetenloze psychopaat is. Prettig dat u alle antwoorden heeft, blijft u gerust in uw roze wolk, maar val de rest van de wereld er niet meer mee lastig. Hoe u meent enig argument ontkracht te hebben ontgaat mij.

Frau Merkel | 06-03-19 | 19:57

@Frau Merkel | 06-03-19 | 19:57:
Er ontgaat u wel meer, schijnbaar. Feiten en realiteit, bijvoorbeeld.
Dat u denkt dat uw 'argumenten' ook maar enige waarde hebben in een wereld waar deze al duizenden keren ontkracht zijn is ronduit lachwekkend.
Het is alleen bijzonder jammer dat u en uw mede antivaxx cult types ook anderen er schade mee doen. Gelukkig is de rest van de wereld het er over eens dat we die hoogst schadelijke desinformatieve onzin maar eens in de ban moeten doen.

Succes in uw echokamertjes des stierenpoep.
Dag Frau Onzin.

Rest In Privacy | 06-03-19 | 21:48

@TeeJee | 06-03-19 | 21:48:
Het lijkt de goelag dus te gaan worden. Als ik de reactie's zo bekijk en de toenemende hoeveelheid mensen zie die uw "duizenden ontkrachtingen" niet als voldoende grond zien om u op uw blauwe ogen te geloven en hun kinderen te vaccineren (om welke reden dan ook), kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat uw wereldbeeld niet geheel meer met de realiteit overlapt. Uw badinerende taalgebruik zou daar ook zo maar een factor in kunnen zijn. U wordt bepaald niet overtuigender als u harder schreeuwt, het wordt eerder lachwekkend.
Het individu beslist, niet uw angsten.

Frau Merkel | 07-03-19 | 00:10
▼ 14 antwoorden verborgen

Diabetes type 1 dan? Afweermechanisme wordt geactiveerd door de vaccinatie. Diabetes type 1 ontstaat door een op hol geslagen afweerreactie van het lichaam zelf. Waardoor het insulineproducerende orgaan door het eigen lichaam wordt aangevallen en de eilandje van Langerhans vernietigd.

LostSandWich | 05-03-19 | 16:22 | 9

@letopuwzaak | 05-03-19 | 19:02: YiP, vandaar dat mijn kinderen gewoon gevaccineerd zijn.... ook degene die na het kind kwam, welke diabetes heeft gekregen.

LostSandWich | 05-03-19 | 19:08

@letopuwzaak | 05-03-19 | 19:08:
Ach soms ben ik ook een beetje 'knettergek' hoor, maar dit was sarcastisch bedoeld :-)
Hij is bewust met voedsel bezig (moet wel) en inmiddels volwassen, maar goede tip!

LostSandWich | 05-03-19 | 19:12

@LostSandWich | 05-03-19 | 19:12:
Gelukkig!;) en een beetje gek houden we van.
Ik snap dat je altijd zoekt naar een oorzaak. Dapper dat u de overweging van het vaccin weer naast u neer hebt gelegd en toch uw andere kind gevaccineerd. Gezond verstand wint.
Wetenschap staat niet stil.. hopelijk maakt uw kind mee dat deze fout vn het immuunsysteem gewoon gestopt kan worden!

letopuwzaak | 05-03-19 | 19:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Flat Earth gekkies, 911 gekkies, chemtrail gekkies, klimaathoax gekkies, anti-vaxxie gekkies.
Het internet legt wel aardig de domheid van een groot deel van de wereldbevolking bloot.

RandyBiel | 05-03-19 | 16:18 | 2

*och ik volg dit gedoe al sinds 2014.

Het is een doorn in het oog van "platte aarde" complotgekkies.

DeKussendeWielrenner | 05-03-19 | 16:27

Yep, en tegen domheid is geen kruid gewassen.

Not_again | 05-03-19 | 17:19

Hier een officiele bijsluiter van het vaccin tegen de Bof www.ema.europa.eu/en/documents/produc... als je dat leest dan is best te begrijpen dat er bij 1 miljoen vaccins 1 of 2 mensen er toch iets anders op reageren dan de massa. Misschien is er geen (direct) verband met autisme, maar ik zou niet durven beweren dat het alleen maar goed voor je is. Het is natuurlijk wel nodig al je een hele bevolking op eenvoudige wijze wilt beschermen tegen de Bof.

Watching the Wheels | 05-03-19 | 16:04 | 11

@Watching the Wheels | 05-03-19 | 16:42:
Je tegel staat vol feitelijke fouten en van statistiek heb je duidelijk geen kaas gegeten. Je kan geen beweringen doen op basis van een paar kinderen die je kent, want dat is volledig niet significant en kan op geen enkele wijze als bewijs dienen.

Tevens worden vaccins niet in de bloedbaan ingespoten, dus dat is ook alweer van die afgrijselijke quatsch.
Het zijn geen vreemde stoffen, de inhoud is volledig bekend, en conform alle veiligheidseisen.

Daarnaast worden vaccins over de gehele wereld gemaakt, maar moeten ten allen tijde voldoen aan de voorschriften van de ontwikkelaar en de afnemers. Daarnaast worden de leveringen stelselmatig getest op inhoud.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik ontzettende jeuk krijg van dergelijke tegels. Het is niks meer dan desinformatie over een ontzettend belangrijk onderwerp.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 16:51

@Watching the Wheels | 05-03-19 | 16:10: Je meent het?!?! HCL. Moet niet gekker worden. Echt Waterstof en Chloor! Brrrrrr eng. Als je erin valt ga je DOOD. Getsie.

Not_again | 05-03-19 | 17:21

@Watching the Wheels | 05-03-19 | 16:10: zoutzuur is een gas ten eerste en zal dus onder normale omstandigheden niet terug te vinden zijn in het eindproduct, ik kan alleen in je meegaan dat dit gas oplosbaar is in water dus theoretisch terug te vinden in een vloeibaar vaccin.

Pak wat random medicijnen uit je kast en je zult zien dat het vaak stofnaam-HCL bevat.
Dit omdat zouten van zoutzuur vaak vaste stoffen zijn die goed oplossen in water.
Misschien kun je zelf even inbeelden wat er gebeurd als je een injectie krijgt die niet oplost in water terwijl je voor 80% uit water bestaat..

Bij gebrek aan inbeeldingsvermogen kun je wat foto's googlen van vrouwen die siliconen hebben laten injecteren in bijv de lippen, naarmate de tijd vordert worden de voorbeelden heftiger.

Siliconen zijn relatief veilig, injecteer een willekeurige niet in water oplosbare stof en de problemen komen snel en hard: partikels reizen door de bloedbaan tot ze ergens vast blijven zitten met necrose tot gevolg.

Een shotje vloeibare olie oid zou ik de gevolgen niet van weten, vermoedelijk is er weinig over bekend omdat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er enig positief effect zal zijn eea ivm de onoplosbaarheid omdat het beoogde doel (absorptie van een werkzame stof door het lichaam) onhaalbaar is.

Vraag het eens bij de apotheek anders want die hebben er voor geleerd.

Lionfromzion | 05-03-19 | 22:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Ach ook veel grefo's willen niet inenten... maar we weten allemaal dat die geboorte afwijkingen bij hun een andere oorzaak hebben!

myrna1965 | 05-03-19 | 16:00

Mijn opa heeft zijn hele leven gerookt. En GEEN longkanker. Roken is beter dan vaccins zou ik zeggen.

Not_again | 05-03-19 | 17:23

@Tapu | 05-03-19 | 17:02: misschien even wat opzoeken over de HPV vaccins, toevallig ook Denemarken heel veel slachtoffers, zuid Amerika ook vele meisjes hun levens verwoest.

Ik weet het geen bmr vaccin dus irrelevant, maar kun je het de slachtoffers kwalijk nemen iets wat sceptisch te zijn of wantrouwend?

Nieuwe vaccins zijn niet zo uitvoerig getest en worden dus op de bevolking getest daar kun je ook wat van vinden.

De discussie word dus bijv interessant wanneer bijv dmv een aanbesteding een goedkopere leverancier word gecontracteerd, of de huidige leverancier denkt een cent te kunnen besparen met een bmr 3.0 vaccin.

Even buiten beschouwing laten dat er dus diverse nieuwe vaccins in ontwikkeling zijn, hier is de bevolking gewoon weer proefkonijn, met name in Australië (korten op de bijstand wanneer je weigert) of de VS (nieuwe vaccinatieplicht).

Het in haast gemaakte vaccin tegen de varkens griep is in NL teruggetrokken en de vaccinatie tenten gesloten toen er 3 babies stierven..

Er zal nooit worden toegegeven dat er een causaal verband bestaat want verzekeringsmaatschappijen geven nooit toe.

Zo kon Bayer bijvoorbeeld een carcinogeen "medicijn" dat verboden werd door de FDA verkopen in Europa: verzekering betaalt evt slachtoffers waar ze niet omheen kunnen, geen rechtzaken dus is er feitelijk niets gebeurd, de EU keurt het goed en het gaat de schappen in.

Evt verbied de EU het ook als hier slachtoffers een causaal verband kunnen aantonen..

Dan verkopen ze het ergens anders indien mogelijk, rinse and repeat.

Ik gok dat dit onderzoek niet zomaar in Denemarken is gedaan: er is wat achterdocht ontstaan en dat willen ze wegnemen aldaar er is immers niets zo irritant als dure vaccins aanschaffen voor een doelgroep die ze niet wil nemen ivm landelijke aanbestedingen op basis van bevolkingscijfers. Dat doen andere landen nml ook en je blijft dus met een overschot zitten.

Bewaren gaat ook niet want de leverancier staat volgend jaar weer met een nieuwe lading zoals contractueel overeengekomen tijdens de aanbesteding.

Lionfromzion | 05-03-19 | 23:28
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
wingload | 05-03-19 | 15:53 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Het lijkt mij niet meer dan logisch der er geen verband aangetoond kan worden. Autisme zoals het nu gedefinieerd is, is niet een enkel 'ziektebeeld', maar een verzamelbak van allerlei oorzaken die kunnen leiden tot het vertonen van gedrag dat door gemiddelde mensen als autistiform bestempeld wordt.
Geef mij 3 maanden vrije hand met een willekeurig persoon en je krijgt hem/haar/het gegarandeerd autistisch terug.
De huidige definitie (gebrek aan Theory of Mind) is bedacht door Simon Baron Cohen en is een opvolger van de koelkastmoeders. Het ironische aan het concept is dat het precies een gebrek aan invoelend vermogen is van de diagnosticus die tot de diagnose leidt. Het voert wat ver hier alles uit te werken, maar autisme bestaat niet, in ieder geval niet zoals het nu in de DSM-V staat. Hiermee zeg ik niet dat er geen mensen zijn die beperkt of beschadigd zijn en hulp nodig hebben, maar ik kan zeker tien totaal verschillende oorzaken noemen die tot hetzelfde gedrag leiden en het is alleen het gedrag dat geclassificeerd wordt. Een van deze oorzaken kan een vaccinatie zijn, maar dat hoeft niet. Deze studie geeft geen enkel antwoord op de vraag omdat het appel met peren vergelijkt. #FakeNews

Frau Merkel | 05-03-19 | 15:41 | 7

@DeathValleyCreek | 05-03-19 | 20:19:
Nee, je wordt er niet per definitie mee geboren. Autisme wordt gedefinieerd door gedrag en hoe anderen dat gedrag interpreteren. Het is daarmee relatief geworden en dat is een gevaarlijk criterium. Hoe wilt u onderscheiden tussen een persoon die geboren is met autisme en iemand die psychisch in de war is gemaakt of geraakt? Het gedrag is hetzelfde.

Frau Merkel | 05-03-19 | 21:30

Dient het geen psychiatrische aandoening te zijn voor een vermelding in de DSM-V, en is het niet toevallig als iets anders geclassificeerd?

Volgens mij ben ik het verder met je eens hoor.

Zijn er voor andere aandoeningen in de DSM-V bijvoorbeeld ook correlaties gevonden met bijv een afwijkende darmflora zoals bij autisme?

Even aannemend dat de definitie van autisme als ziekte momenteel min of meer correct is lijkt me dat een psychiater zich er beter niet mee bemoeid want zijn volledige tak van sport is vrij discutabel daar de onderliggende wetenschap verre van compleet is.

Zowel de neuroloog als de psychiater kunnen bewustzijn bijv niet goed verklaren maar ze wroeten vrolijk verder hopend dat hun vakgebied de route is naar wetenschap over hoe het allemaal in elkaar steekt.

Lionfromzion | 06-03-19 | 00:19

@Lionfromzion | 06-03-19 | 00:19:
De huidige diagnosestelling gebeurd op basis van een aantal kenmerken uit een bepaalde categorie. Het is niet eenduidig meetbaar.
Afwijkende darmflora kan volgens mij tot meerdere problemen leiden, al zijn lang niet alle bekend. Het gaat richting neuropsychologie en dat is nog sterk in ontwikkeling.

Frau Merkel | 06-03-19 | 08:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch blijft het bijzonder dat niet alle ingredienten van een vaccine bekend zijn. Vraag er maar eens naar.

sarah1965 | 05-03-19 | 15:39 | 12

@ir.Bob | 05-03-19 | 19:55:
Dank aan u en Teejee voor de inhoudelijke reacties!
Blijf dit aub doen, het is nodig!

letopuwzaak | 05-03-19 | 21:00

@TeeJee | 05-03-19 | 16:01: ok maar tegen de tijd dat je een blikje tonijn kunt openen en de inhoud op je brood kunt smeren heb je een redelijk ontwikkeld zenuwstelsel.

Die tonijn word afgeraden voor kinderen omdat de aanwezige kwik met name bij de kleintjes veel negatieve effecten geeft ivm het nog in ontwikkeling zijn van het zenuwstelsel..

Ik zie een soort contradictie in je voorbeelden en je redenatie ik neem jou dat niet kwalijk want dat is de huidige stand van zaken.

Babies en peuters geen of niet teveel vis want kwik en vatbaar.

Als ik het goed begreep is de bewering niet dat kwik onschadelijk is voor jonge kinderen, thimerosal is een kwikverbinding en geen kwik an sich..

Haaks daarop word er door de overheid vaak gezegd dat meth of xtc gootsteenontstopper bevat en batterijen..

Er zijn blijkbaar meerdere vormen van realiteit wanneer de overheid over dergelijke onderwerpen informatie verspreid, dit komt de discussie niet ten goede en de goede oude pervitin word onterecht gedemoniseerd.

Lionfromzion | 06-03-19 | 00:37

@Lionfromzion | 06-03-19 | 00:37:
De bewijzen en onderzoeken liggen allang op tafel betreffende de kwikverbinding in vaccins. Die er nu dus niet meer in zit, wat tot in den treure is onderzocht en waar nog nooit enig negatief effect van is bewezen qua de hoeveelheden die er in zaten.

Er is wat betreft vaccins vrij weinig te discussiëren.
Ik vergelijk het altijd maar met de zonsopgang; iedereen kan het zien, het bewijs is elke dag in overvloed aanwezig. En toch zijn er dan mensen die naar het westen kijken en zeggen "Nee hoor, er is geen zon, daar moeten we maar eens over discussiëren".

Kansloos en hopeloos, dat soort types.

Rest In Privacy | 06-03-19 | 07:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Autisme is naar alle waarschijnlijkheid een genetische kwestie waarbij de mate van handicap in de hoger functionerende gremia binnen het spectrum ook met externe factoren te maken heeft. Mogelijk is ieder mens min of meer autistisch, getuige de populariteit van social media en de Late Show met Twan Huys.

Zeg maar een soort invers salafisme: iedereen is het wel een beetje maar dan niet aangepraat. En over aanpraten gesproken: anti-vaccers. Krijg nou polio. Oh, wacht.....

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:32 | 30

www.geenstijl.nl/5146575/nog-meer-bew...
Ik denk zeker dat er ruimte is voor discussie, alleen niet met u. Als u meent dat uw laatdunkende opmerkingen ruimte laten voor enigszins inhoudelijke discussie, dan moet ik u helaas teleur stellen.
Een ieder creëert zijn eigen realiteit en blijkbaar heeft u het nodig dat iedereen uw mening deelt. Een andere verklaring voor uw plempsels kan ik niet verzinnen. Ik wens u beterschap.
Uw volgende stap zou kunnen zijn eens te kijken waarom het zo belangrijk voor u is dat de verdediging zo hoog opgetrokken moet worden. Het lijkt me niet prettig.

Frau Merkel | 06-03-19 | 20:04

Een ieder creëert zijn eigen realiteit
@Frau Merkel | 06-03-19 | 20:04:

U mag zoveel creëren als u voor uzelf prettig vindt, het verandert niks aan de wetenschappelijke feiten. Nul komma nul.

U zwetst, en dergelijke anti vaccinatie zwetserij heeft reeds mensenlevens gekost. Schadelijk en schandelijk.
Wederom ik vind het bijzonder dat u daarmee kunt leven.

Rest In Privacy | 06-03-19 | 22:32

@TeeJee | 06-03-19 | 22:32:
Zolang u niet wenst te accepteren dat anderen een andere mening hebben en er wel degelijk argumenten kunnen zijn om niet, of niet zo grootschalig, te vaccineren kunt u in uw eigen realiteit blijven. Ik begin het eerder bijzonder te vinden dat u zich zo kunt misdragen en nog steeds van mening kunt zijn dat u een bij benadering zinnige bijdrage levert.

Frau Merkel | 07-03-19 | 00:13
▼ 27 antwoorden verborgen

Ik wacht op de oprichting van de "Vereniging van antivaxx-ouders met een dood kind".

Rhenium | 05-03-19 | 15:25 | 4

@Not_again | 05-03-19 | 15:27:
Dat zou wel eens tegen kunnen vallen inderdaad. Er schijnt nog altijd een beetje kwik in vaccins te zitten en die troep krijg je toch binnen.

Watching the Wheels | 05-03-19 | 15:42

@Watching the Wheels | 05-03-19 | 15:42: Hoe vaak eet je tonijn en hoe vaak krijg je een vaccinatie?

Deflatiemonster | 05-03-19 | 16:19

@Watching the Wheels | 05-03-19 | 15:42: Van de thiomersal in vaccins ga je niet dood, krijg je geen autisme van. Aan die gemakkelijk te voorkomen kinderziektes gaan kinderen soms wel dood of raken gehandicapped.

Not_again | 05-03-19 | 17:07
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
JudyPeters76 | 05-03-19 | 15:22

In bier schijnt een stofje te zitten waar je alcoholisme van krijgt.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:15 | 3

Kunt u duiden welk stofje dat dan wel mag zijn?

kwark001 | 05-03-19 | 15:17

Alcohol?

zeeman73 | 05-03-19 | 15:24

Dubbele tongen beweren van niet.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:26
-weggejorist-
salonsocialist | 05-03-19 | 15:13 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

De buurvrouw van mijn nicht heeft toch zomaar een muisarm overgehouden aan haar griepprik

menschdurfteleven | 05-03-19 | 15:13 | 2

Bij mij deed de monitor heel raar.

kwark001 | 05-03-19 | 15:15

dacht dat die pootjes hadden

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 15:19

Toch zie je dat veel reaguurders wel autistisch zijn. De oorzaak moet dan echt ergens anders liggen. De kleur roze? Rabiaat rechtse levenshouding? De islam?

Ggroengras | 05-03-19 | 15:12 | 2

Van reaguren krijg je autisme.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:38

Weet je wat pas kut is? Netjes gevaccineerd zijn en toch vorig de bof gekregen. Zijn er slechts 100 per jaar in Nederland, maar ik was toch 1 van de gelukkigen. Verbanden met autisme kunnen me wat, maar de rijksoverheid doet gewoon netjes zelf onderzoek naar de gevolgen van vaccinaties. Alleen wordt dat natuurlijk niet groots uitgemeten in de media dat er jaarlijks zo'n 11 mensen blijvend invalide worden in Nederland en 2 sterven aan vaccinaties. Als het je overkomt, vergeet het dan niet even te melden bij Lareb, want zij voeren het onderzoek uit: rijksvaccinatieprogramma.nl/sites/def...

Zegtnietzoveel | 05-03-19 | 15:08 | 6

Zelfde overheid doet ook onderzoek naar resultaten van niet vaccineren. Sinds 1963 niemand meer overleden aan deze ziektes in Nederland. Ik ben al gevaccineerd. En ik stel voor dat jullie datzelfde met jullie kinderen doen. Scheelt mij weer risico.

Zegtnietzoveel | 05-03-19 | 15:15

Gewoon lekker blijven vaccineren mensen. Ik kan het iedereen aanraden. Daar word ik alleen maar beter van.

Zegtnietzoveel | 05-03-19 | 15:17

"Weet je wat pas kut is? Netjes gevaccineerd zijn en toch vorig de bof gekregen."

Weet je wat pas boffen is?
Netjes gevaccineerd zijn en toch vorig een kut gekregen.

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 15:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Duss

toproy | 05-03-19 | 15:06

Laten we GEENSTIJL even Thimerosal in herinnering roepen. Een op KWIK gebasseerd conververingsmiddel. Goh mensen vertrouwen vaccins niet, hoe zou dat toch komen ? LOL
Hey GS, waarom hebben mensen hun varkensegriep-prik niet gehaald ?! vaccins zijn toch zo goed ?!! www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/th...

meso1 | 05-03-19 | 15:02 | 42

@meso1 | 05-03-19 | 16:07:
Experimenteren op kinderen en baby’s is verboden. Met goede redenen. Het is wel gedaan hoor... vroeger, tussen 1933 en 1945. Maar jij bent er wel een voorstander van? Dat hele zigeunersstammen voor medisch onderzoek kinderen bij elkaar neuken omdat ze er geld voor krijgen? Lijkt jou wel een goed idee?
Bijzonder kind ben je.

En waarom zijn ze ermee gestopt? Door zeikerds als jij. Activisten met een grotere bek dan verstand.

Stormageddon | 05-03-19 | 16:22

@TeeJee | 05-03-19 | 16:07: tja. Copy-Pasten van artikelen die je duidelijk niet hebt gelezen blijkt intelligentie. 99% zijn adhominoms. Zijn voornamelijk types die problemen hebben met hun ego en snel op hun pikkie zijn getrapt. Jij hebt duidelijk niks beters te doen dan te reageren op 'stakkers' als mijzelf. Zegt gelukkig veel over jou.

meso1 | 05-03-19 | 16:39

@meso1 | 05-03-19 | 16:39:
Lul maar raak voor een knaak hoor. Je bent inhoudelijk voor lul gezet en je hebt geen weerwoord op de feiten.

Het enige wat jij hebt gebracht zijn leugens, onwaarheden en onjuistheden. Kinderen die sterven aan volledig te voorkomen ziektes komt door types zoals jij. Bloed aan je handen en je bent er nog trots op ook.

Je bent af als mens.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 16:55
▼ 39 antwoorden verborgen

Gewoon de kinderbijslag-kraan dichtdraaien en ongevaccineerde koters weren bij de kinderopvang. Werkte in Australië ook prima.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:01 | 1

Dan zijn vaccins opeens zonder risico? Vind het prima hoor, zolang men over hun eigen lijf mogen beslissen.

upbeat | 05-03-19 | 15:30

Ben nieuw hier.. maar wil wat zeggen.
--
Het grote " probleem" is dat mensen moeten leren met al die informatie om te gaan. Mensen zijn zo makkelijk gek te maken. Zeker wanneer ze zijn opgegroeid met de beperkte informatie stroom die er vroeger was via kranten en wat TV.
--
Dit is een informatie probleem. Mensen laten zich gek en bang maken en kunnen niet de zin van de onzin meer onderscheiden. Latere generaties groeien op met die info overload en snappen dat ze er anders mee om moeten gaan.

steen_des_aanstoots | 05-03-19 | 15:01 | 1

Laten we een ministerie optuigen dat zich bezig houdt met al het nepnieuws, dat voor ons filtert en ons leven makkelijk maakt. Dat doen we gelijk op internationaal niveau en noemen het EUvsDisInfo of iets dergelijk. Die latere generaties gaan dat echt niet beter snappen, eerder minder. De latere generaties hebben een permanente info overload, zijn permanent afgeleid en kunnen zich amper concentreren als de info wat complexer wordt.

Frau Merkel | 05-03-19 | 15:51

Autisme onstaat als pa en ma niet matchen, 1 op de 6000 heeft die pech, zie Darwin.

grindbak | 05-03-19 | 14:59 | 7

@kwark001 | 05-03-19 | 15:13: Nee natuurlijk klopt dat boek niet, dat is nu net het hele punt.

Schrale troost het is niet het enige boek dat niet klopt.

litebyte | 05-03-19 | 15:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Anti-vaxxers zijn het Dunning-Kruger effect in optimo forma. Vaccinatie is een zeer ingewikkeld proces, dat te vaak simpel wordt voorgesteld. Het is niet zo dat als je bent ingeënt je die ziekte niet meer kunt krijgen maar je kunt de ziekte bij je dragen en overdragen en de vaccinatie werkt niet bij iedereen even goed. Door 100% te vaccineren voorkom je dat de kleine groep die niet goed heeft gereageerd op de vaccinatie tóch beschermd wordt.
Maar het is feitelijk nog veel ingewikkelder en erover reaguren is an sich ook weer een hoge mate van Dunning-Kruger. Daarom: hou erover op en vaccineer je kind. de historie heeft aangetoond dat het werkt en beslist de moeite loont.

Bakkeleures | 05-03-19 | 14:58 | 8

@Frau Merkel | 05-03-19 | 17:09:
Ik heb al hele epistels geschreven, ik krijg een beetje kramp in de vingers van al die mensen die ik heb gecorrigeerd.

Kan ik volstaan met een "zoek maar naar mijn tegels" ?

Rest In Privacy | 05-03-19 | 17:12

@TeeJee | 05-03-19 | 17:12:
Nee. Ik heb eerder ook al gereageerd, ook in andere topics en tot op heden zelden een inhoudelijk argument gekregen. U draagt geen argumenten aan en beperkt zich hier tot persoonlijke aanvallen. Persoonlijke aanvallen krijgen navenant repliek, inhoudsloze kreten vanuit een ivoren toren eveneens. Het pro-vax kamp gedraagt zich hier vaak als goede SJW-leerlingen van de Linkse Kerk. Weerleg mijn argumenten of 'we agree to disagree', maar inhoudsloos onderbuik gerommel is speelkwartier.

Frau Merkel | 05-03-19 | 17:22

@Frau Merkel | 05-03-19 | 17:22:
We gaan elders verder zie ik net :)

Frau Merkel | 05-03-19 | 17:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Weet u wel waar een verband tussen is? Tussen criminaliteit en de islamvaccinatie.

kwark001 | 05-03-19 | 14:55

Gelukkig zijn dit de nujij panelen niet.
Je krijgt autisme van vaccins

Glennfiddich | 05-03-19 | 14:55 | 2

Ik krijg autisme van idioten

menage | 05-03-19 | 14:58

@Glennfiddich:

Nee joh je bent bij je geboorte gewoon heel erg hard op je hoofdje gevallen.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:11

Prima hoor, van die bakfiets-terroristen die denken hun kind niet in te laten enten.
Dan niet voordringen op het consultatie-bureau als je het opeens Spaans benauwd krijgt als er kinderen in je omgeving dood gaan of ernstige gevolgen overhouden van die lieve kinderziektetjes die ze 'gewoon moeten doormaken' en je in al je ellende tot inkeer komt.
Dan gelieve achteraan te sluiten en je bek te houden en zelf je portemonnaie trekken. Oja, en niet janken.

Not_again | 05-03-19 | 14:55 | 1

Yep, en je niet ingeënte gebroed lekker thuis houden.

Zorc | 05-03-19 | 15:16

Vaccinatievrees maakt het paranoia deel van de bevolking weldegelijk dommer.

RandyBiel | 05-03-19 | 14:54

Rond 1808 was de enige goede koning (of was het een konijn ? ) zo vooruitstrevend om vaccinatie tegen de pokken te promoten.
In 2019 denken simpele zielen dat het een complot is of dat het niet aan hun waardeloze opvoeding ligt dat hun kinderen contactgestoord zijn.
Zucht, straks blijken er ook nog randdebielen te zijn die geloven dat de aarde plat is...

Zorc | 05-03-19 | 14:53 | 2

En er was ook een goede koning die dacht dat heksen bestaan. En dat ze wel blijven drijven met een zware steen om de nek.

upbeat | 05-03-19 | 15:33

The (com)plot thickens...
Lol!!

Superior Bastard | 05-03-19 | 14:51

Het gaat de antivaxers niet om bewijs. Die zitten vast in complottheorieën van de "Big Pharma" en dat de overheid iedereen ziek wil maken en dat hun gevoel meer zegt dan 1000 artsen enz. Wetenschappelijk bewijs speelt geen enkele rol in hun visie op vaccinatie.

Bytemaster | 05-03-19 | 14:50 | 7

@OudeNederlander | 05-03-19 | 15:43: U reist zeker ook niet meer met uw kinderen? Een ongeluk zou zomaar kunnen gebeuren.... en het zou je kind maar wezen.

Geen_Wens | 05-03-19 | 15:54

@Geen_Wens | 05-03-19 | 15:54:
Als de risico's bekend zijn is het mijn keuze. Bij het onderwerp vaccinaties worden alle risico's uitgesloten door de bekende partijen, het is allemaal 100% veilig - of zo wordt het verkocht. Ben dan ook eerlijk, vertel de risico's, en laat mij dan zelf beslissen.

OudeNederlander | 05-03-19 | 15:59

ja want "Big Pharma" heeft het beste met u voor ....

meso1 | 05-03-19 | 17:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou kan je natuurlijk best je twijfels hebben als de huidige overheden van Europa injectienaalden in je donder willen rammen.

Ray69 | 05-03-19 | 14:48 | 2

Als dat een ding was bestond deze hele site niet en had u die opmerking ook niet gemaakt

menage | 05-03-19 | 14:59

Iedereen is gelijk en kost de belasting betaler 100.000 aan scholing en zorg tot hij de achttien jarige heeft bereikt.

the Jackdawn | 05-03-19 | 15:27

ik pak ff een bak popcorn en een bintang en ga kapot op de idiote reacties hier.... danlaten ze hun kind toch niet inenten. maar later ook niet lalleballen als het fout gaat

shitblog | 05-03-19 | 14:41 | 7

@volksvaderland | 05-03-19 | 15:10: Het probleem is dan dat er wellicht een kindje bij zit dat om medische redenen misschien niet ingeent kan worden, of nog niet de juiste leeftijd heeft. En dan komt dat bakfietsgebroed dat kindje ziekmaken.

Gugong | 05-03-19 | 15:29

@Gugong | 05-03-19 | 15:29:
Volgens mij kan je de ziekteverwekkers nog steeds bij je dragen als je gevaccineerd ben. Alleen word je zelf niet ziek. Dus oom ingeënte kinderen kunnen het overdragen aan een kindje dat om medische redenen niet is ingeënt. Bovendien krijg je niet meteen alle prikken de eerste keer en heb je voor sommige herhaalprikken nodig. Kortom: een niet ingeen kind is niet zozeer gevaarlijk voor andermans gezondheid, maar vooral voor dat van het niet ingeënte kindje zelf.

volksvaderland | 05-03-19 | 18:42

@volksvaderland | 05-03-19 | 18:42:
Dit klopt niet. Het dragerschap verloopt dan anders of geheel niet.
Ik moet u een uitleg schuldig blijven maar ik heb deze vraag ooit aan een arts gesteld.
Als u geïnteresseerd bent zou ik aanraden dat ook te doen. Dan krijgt u de juiste informatie.

letopuwzaak | 05-03-19 | 21:21
▼ 4 antwoorden verborgen

De wantrouwende burger heeft zijn eigen alternatieve feiten, die gretig gedeeld worden via sociale media. Wetenschap is ook maar een mening.

JTKDM | 05-03-19 | 14:41 | 2

Ik loop ff van de rand, handig die platte aarde, komt er toch ergens een einde aan.

menage | 05-03-19 | 16:03

Kijk naar de "klimaat verandering is door de mensen veroorzaakt" hoax, ook daar zijn 97% van de door dom-links geterrorriseerde wetenschappers van overtuigt, ondanks dat er geen flinter wetenschappelijk valide bewijs daarvan is.

De door dom-links geterrorriseerde wetenschappers worden overtuigt dankzij de dreigende beroepsverboden, vergelijkbaar met: "Hoe leer je een hond van het eten van sambal genieten? "

Smeer de sambal aan zijn poepgat, de sambal gaat bijten en dus likt hij het weg.

De dom-links wetenschappers zeggen dan: "Zie je wel dat hij sambal lekker vindt".

De dierenliefhebber zegt echter: "Jullie zijn dierenbeulen"

De dom-linkse wetenschappers zeggen dan: "Ga weg domme ongelovigen"

TriestGeval | 05-03-19 | 19:40

Ik vind antivax ook een negatieve term. Altijd maar ergens tegen zijn... je moet het positief bekijken en het voortaan gewoon “pro-pest” noemen.

Stormageddon | 05-03-19 | 14:34 | 8

@NeetNormaal | 05-03-19 | 15:10:
Het zijn gewoon natuurlijke virussen die worden gebruikt in vaccins. Ze worden niet in lab in elkaar geknutseld of zo.
En voorts kun je wel 100 oorzaken bedenken om een groei van het aantal auto-immunziekten te kunnen verklaren. Als je wilt bewijzen dat vaccins dat doen zul je het moeten onderzoeken. Het in het wilde weg roepen maakt het niet waar.

Stormageddon | 05-03-19 | 15:20

@NeetNormaal | 05-03-19 | 15:10: "correlation does not imply causation" oftewel de hoogte van de inentingsgraad en de occurence van auto-immuunziektes kunnen een zelfde trend hebben zonder ook maar enige relatie te hebben. Werp hier eens een blik voor de lol: www.tylervigen.com/spurious-correlatio...

Verder, het spontaan ontstaan van auto-immuunziektes (met uitzondering van genetisch bepaalde varianten) wordt steeds vaker gelinkt aan een overmaat van hygiene. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek over een toename van gevallen van allergie bij toenemende hygiene in een afrika: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC....

Onze lichamen zijn ontworpen voor stress: botten hebben stress nodig om sterk te blijven (ontkalking bij astronauten), spieren hebben stress nodig om te groeien en blijkbaar heeft ons immuunsysteem stress nodig (infecties) om normaal te blijven werken.

Geen_Wens | 05-03-19 | 16:05

@Geen_Wens | 05-03-19 | 16:05:
Kan ik me helemaal in vinden!
De enorme overmatige hygiene... Zo bouw je nooit weerstand op..
Zand schuurt de maag en lang leve de 3 seconde regel!

Zeg overigens ook niet dat het zo is, ik stel het alleen maar voor dat het zo kan zijn... Waarom dat niet met onderzoeken weerleggen? Dat vraag ik me alleen af.

Te vage link overigens.
Kan altijd wel gelijke curves in statistieken/grafieken vinden van totaal ongerelateerde onderwerpen..
Maar snap dat een toevallige correlatie geen bewijs van oorzaak is.

NeetNormaal | 05-03-19 | 16:13
▼ 5 antwoorden verborgen

En 5G is gewoon heel veilig en de smartphone is geen voorloper van dat we straks worden geschipt En elke cent van de Clinton Foundation komt bij de mensen die hulp nodig hebben.

Rallywally | 05-03-19 | 14:34 | 2

En dat onze koopkracht toch écht wel helemaal goed gaat komen!

NeetNormaal | 05-03-19 | 14:38

en Shell is een liefdadigheidsinstelling

meso1 | 05-03-19 | 15:12
-weggejorist-
Sp33dy | 05-03-19 | 14:34 | 1

Ja maar, mijn kind is uniek ja! Die valt dus helegaar niet binnen de onderzoeksgroep! En bovendien, vertrouw nooit een Deen, want die praten heel anders dan ze schrijven.

Hadena | 05-03-19 | 14:33

Dat zo'n duur onderzoek uberhaupt nodig is om een select groepje totaalwappies van repliek te dienen. Niet dat zij nu opeens het licht gaan zien, daarvoor is anti-vaxxen een religie tenslotte.

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 14:30

Mensen geloven tegenwoordig ook alles, anders zou je die grote VVD stemmers niet kunnen verklaren. Verder mag men de vrije keuze hebben om niet te vaccineren. Dan wij ook de vrije keuze hebben om te zeggen dat een behandeling na ziekte uit eigen zak te betaald dient te worden.

Indoneesje | 05-03-19 | 14:29 | 3

Hier geloven ze dat elke moslim slecht is en dat iedere vluchteling een goud zoeker is.

Rallywally | 05-03-19 | 14:40

Prima. Maar dan dat ook doorvoeren voor mensen die alcohol drinken, roken, of van die kekke pilletjes gebruiken, motorrijden, naast schiphol wonen, In Rotterdam wonen, en meer van dat soort gein. Allemaal ongezonde vrije keuzes.

Glennfiddich | 05-03-19 | 14:58

Wie heeft ook al weer dit onderzoek gesponsord?

Superarchie | 05-03-19 | 14:25 | 10

Soros

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:30

@Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 15:10:
En de discussie weer uit de weg gegaan door het maken van zo'n opmerking en belachelijke parallel...
Jammer, bedoelde het alleen maar goed...

NeetNormaal | 05-03-19 | 15:35

@NeetNormaal | 05-03-19 | 15:35:
Jaja zit wel en punt in. Maar eh. Inderdaad, je kunt ook wat meer gaan fietsen en minder eten.

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 15:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Aldus Novo Nordisk (de fabrikant van het BMR-vaccin) en het Deense Ministerie van Volksgezondheid.

De Libertariër | 05-03-19 | 14:21 | 26

@OudeNederlander | 05-03-19 | 16:07:
Ook overheden hebben geen geldpers. Centrale banken hebben een geldpers, maar die worden niet door een overheid geleid of aangestuurd.

Stormageddon | 05-03-19 | 16:29

@Stormageddon | 05-03-19 | 16:29:
Vertel dat maar aan Trump, dat ie geen triljoenen extra schuld mag maken omdat Powell anders nee zegt. De FED en de US overheid zijn een charmant koppel.

OudeNederlander | 05-03-19 | 16:52

@OudeNederlander | 05-03-19 | 16:52:
De federale overheid heeft GEEN zeggenschap over de geldhoeveelheid. Noch de president, noch het congres kunnen de FED opdracht geven om dollars bij te drukken. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar waar het ook is: ze hebben het fout. De overheid gaat niet over het geld, die kunnen geen geld bijdrukken in opdracht van Trump, Pelosi of McConnel, wat jij wel schijnt te denken.

Stormageddon | 05-03-19 | 18:36
▼ 23 antwoorden verborgen

Liegen met wetenschap verkoopt krantjes. En het financiert lobbygroepen en activisten. Zo gaat dat. Alarmisme verkoopt, goed nieuws niet.
www.spectator.co.uk/2019/03/lying-wit...

Stormageddon | 05-03-19 | 14:20

Ja, Volgens ander wetenschappelijk onderzoek komt de opwarming van de Aarde doordat ik een gaskachel heb.

Premier Trutte | 05-03-19 | 14:19 | 3

Te hard gestookt. Dan krijg je dat.

Deflatiemonster | 05-03-19 | 14:24

Nee. Het komt voornamelijk omdat je deuren en ramen open laat staan. Mijn moeder zei dan altijd: “Hé, je stookt niet voor het hele Westland”.

Leffe Blonde | 05-03-19 | 15:20

‘Autisme krijgen’ is het zelfde als ‘homo krijgen’... Autisme heb je wel of niet en het ligt aan vele externe en interne factoren of het ooit aan het licht komt en/of je er hinder van ondervindt in je dagelijks leven... of soms zelfs profijt van hebt.

Evenals schizofrenie... dat heb je wel of niet... heel vaak komt het nooit naar boven waardoor iemand tot aan zijn dood het soms nooit zal weten.

overVecht | 05-03-19 | 14:18 | 13

@Rallywally | 05-03-19 | 14:57:
Klopt wel heur, laatst voer de roze marine al door de Amsterdamse grachten.
Te wapen, grijpt allen een betonschaar!!

Berbaar | 05-03-19 | 15:01

@Rallywally | 05-03-19 | 14:57:
Wel grappig dat de bekende trollen bij topics als deze overuren draaien. Want we mogen vooral de discussie niet serieus voeren. Dus, op de man spelen, strooien met aluhoedjes, wappies etc. Saul Alinsky zou er trots op zijn.

OudeNederlander | 05-03-19 | 15:05
▼ 10 antwoorden verborgen

In ieder geval back on topic:
Voordat de vaccinaties werden ingevoerd, was de prevalentie van kinderziektes al net zo laag als die nu is. De beste voorwaarderen voor een gezond mens zonder ziektes is goede voeding en goede hygiene. De reden dat kinderen nu weer geïnfecteerd raken door kinderziektes, is omdat er grote trossen onhygiënische en zieke buitenlanders hier naar toe komen, dus hun ziektes met zich mee brengen.

ennerfie | 05-03-19 | 14:17 | 11

LOL!!

Superior Bastard | 05-03-19 | 14:48

@ennerfie | 05-03-19 | 14:35:
Voor jou zal het leven een aaneenschakeling zijn van momenten waarop je denkt te worden voorgelogen. Vermoeiend hoor.

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 14:51
▼ 8 antwoorden verborgen

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17265454
Hallo kritische moeder, dat je kind autistisch is, komt omdat je je als een slet gedragen hebt op het studenten corps.

Deflatiemonster | 05-03-19 | 14:16 | 6

@Kaas de Vies | 05-03-19 | 14:18: Zou verzonnen kunnen zijn door iemand die binnen het spectrum valt.

the Jackdawn | 05-03-19 | 14:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe langer ik op Geenstijl zit; hoe hoger mijn energierekening. Eens zien of ik dit wetenschappelijk kan onderbouwen.

Rudolph_Hesje | 05-03-19 | 14:15

Oh ja, aanvullende conclusie Pt. 1.2: Wat NjetNiet | 05-03-19 | 14:11 zegt:
Gewoon verplicht stellen. En wie niet horen wil moet maar voelen (geen geweld, neuh, gewoon middels een prikkie, za'k maar zeggen).

chicago river | 05-03-19 | 14:15

Ik ben ingeënt tegen alle kinderziekten en heb er toch enkele gekregen. Van Bof en Rode Hond ben ik bijna kapot gegaan vanwege hoge koorts. Lag als een kereltje van 10 te hallucineren als een Millennial met een handjevol pillen op. Niet leuk.

Zwezerik | 05-03-19 | 14:14 | 1

Dat soort dingen gebeuren, als ik een euro kreeg voor iedere keer dat een boomer zegt ziek te zijn geworden 'ondanks de griepprik'...

sarcastro | 05-03-19 | 14:30

Kanker zit tussen je oren,zeg ik toch.

rein9576 | 05-03-19 | 14:13 | 1

Hersenkanker zit inderdaad tussen de oren.

Binnenbaan | 05-03-19 | 14:51

Volgens velen krijg je van masturberen last van je rug.
Nu ik zit gewoon lekker in mijn rolstoel door te masturberen.

Kaas de Vies | 05-03-19 | 14:13 | 2

hahahaha

Beste_Landgenoten | 05-03-19 | 14:32

Ruggemergstering komt ook pas later. Na het seminarie.

Mammeloe | 05-03-19 | 14:49

Maar de aarde blijft plat.

Ik roep maar wat | 05-03-19 | 14:12 | 3

Hoe dan?

Nacho_Vidal | 05-03-19 | 14:14

Plat en rond zijn relatieve begrippen. Rechte lijnen bestaan sowieso niet. Maar anders moeten we zeker de uitdrukking 'op je platte bek' gaan aanpassen.

Premier Trutte | 05-03-19 | 14:23

@Premier Trutte | 05-03-19 | 14:23: Globaal op je bek vallen heet dat dan.

Hangtietsmurfin | 05-03-19 | 14:50

Wie teveel tonijn eet per week, loopt grote kans gierend knettergek te geraken im Kopf. Heeft te maken met een stofje in tonijn dat in teveel hoeveelheden *verkeerde verbindingen* maakt in je zenuwstelsel. (het onderzoek kan ik niet vinden, maar ik heb het van een vriend van een vriend).

Ik, ook een soort wetensjappie, vind ik zelf, concludeer daaruit dat de Tweede Slaapkamerleden van alle partijen, uitgezonderd PVV en FvD, teveel tonijn eten.

Weerleg het maar, hmm? Oh je kunt niet aantonen dat die Kamerleden *NIET* totaal van het padje zijn, hmm? Nou, dat wordt publiceren dan. Dahaaag, Den Haag!

chicago river | 05-03-19 | 14:12 | 1

Dat aantonen is gemakkelijk. Kijk maar naar de dagelijkse besluiten, discussies en uitspraken. Nederland is een gekkenhuis geworden, en het hoofdkwartier staat op het Binnenhof.

Leffe Blonde | 05-03-19 | 15:16

Anti vaccinatie lui.
Je zal maar ziek worden door zo'n niet gevaccineerd persoon. Poging tot doodslag.
Vervolgen.

Is dit nog nieuws? | 05-03-19 | 14:11 | 13

@NeetNormaal | 05-03-19 | 15:32:
Je mag van mij best die indruk hebben, maar mijn vragen zijn serieus bedoelt. Het probleem in deze discussies is namelijk zeer vaak dat mensen zich focussen op een hele kleine lokale populatie, of de fout maken van 'ik ken iemand'.
Dat zijn namelijk geen significante cijfers, en zeggen dus helemaal niks over de efficiëntie van vaccins.

De volgende vragen dienen zich namelijk ook aan; waren die kinderen al ziek, hadden ze wellicht al medicatie, was er überhaupt iets aan de hand?
Hoeveel niet-gevaccineerde kinderen zijn er ziek geworden, en hoeveel % was dit?

Dat zijn vragen die niet beantwoord worden in je voorbeeld, maar wel effect hebben op de uitkomst.

De keerzijde van je antwoord is ook nog eens dat 97,5% niet ziek is geworden, terwijl zowel de bof als de mazelen ontzettend besmettelijk zijn.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:42

@TeeJee | 05-03-19 | 15:42:
Ok, excuses dan! Maar bemerk altijd een zeer verwijtende houding in de discussie omtrent vaccinaties.

Heb helaas geen antwoord op die vragen.
Weet alleen dat 4 gevaccineerde kinderen (op circa 125) welke deze ziektes hebben gekregen. Vroeg me af of dat "zeldzaam" was... Maar hoe groter de "controlegroep", hoe beter het beeld; dat snap ik.

Hoeveel andere kinderen besmet zijn geraakt, weet ik niet precies. Er zijn wat kinderen thuis gehouden met klachten (of voorzorg) maar of dat echt symptomen van de mazelen of dé bof was, geen idee..
Hoeveel niet-gevaccineerde kinderen er op die opvang zitten weet ik ook niet. Weet wel dat geen van deze kinderen klachten/symptomen hebben ontwikkeld in die periode of thuis zijn gehouden. Net als veruit de meest anderen.. Gelukkig!

NeetNormaal | 05-03-19 | 16:06

@NeetNormaal | 05-03-19 | 16:06:
Ik ben de discussie, terwijl het allang geen discussie meer is, in het algemeen gewoon een beetje zat. Dat heeft niks met jou persoonlijk te maken.

Het antwoord op je vraag is helaas dus afhankelijk van meer factoren. Dat gezegd hebbende worden gezonde personen maar zeer zeldzaam ziek door een ziekte waar ze voor gevaccineerd zijn. Dan moet je echt denken aan 1 op de 10.000 of zelfs 1 op 100.000.
En zelfs dan merken ze wellicht niet eens dat ze iets onder leden hebben, het "beetje verkouden, het gaat rond heh" praatje bij de koffieautomaat.

Dat die vier kinderen ziek zijn geworden is dus apart, en zou reden zijn om te controleren of ze wellicht wel genoeg anti stoffen hebben aangemaakt voor de andere inentingen.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 16:20
▼ 10 antwoorden verborgen

Ja maar, bla bla bla, de alternatieve waarheid.
Niet zeiken, gewoon verplichten.
Als je dat niet wil, moet je gewoon oprotten uit Nederland.

NjetNiet | 05-03-19 | 14:11

Al tijden niets meer van Duitse Herder gehoord dus kans is groot dat hij niet ingeënt was.

2voor12 | 05-03-19 | 14:10 | 4

@Berbaar | 05-03-19 | 14:13:
Wanneer ga jij?
Oh nee, jij weet niets van economie.

Alhoewel Das Kapital en Duitse Herder ook niet.

Kaas de Vies | 05-03-19 | 14:14

Tegen hondsdolheid bedoelt u?

Ik roep maar wat | 05-03-19 | 14:14

Duitse Herder leeft nog, hij vervolgt zijn missiewerk op andere fora.

Van Urk | 05-03-19 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Straks gaan ze ook nog beweren dat Chemtrails gewoon condensstrepen zijn.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 14:10 | 2

Straks gaan ze nog beweren dat alle reaguurders ingeënt zijn, want sowieso allen Autist.

vliegende knorrepot | 05-03-19 | 14:15

Zet je aluminium hoedje op gekkie het straalt buiten.

Rest In Privacy | 05-03-19 | 15:09

rode hond? is dat dommel met gingerietus?

Henk P | 05-03-19 | 14:08 | 1

De rode Hond is Maurice op een PvdA-congres.

D.A.A.R. | 05-03-19 | 15:04

Van bof kan je (als man) onvruchtbaar worden, en mazelen en rode hond zijn naar mijn weten niet veel beter. Gezien mijn (persoonlijke) ervaring met autisme zou het een zeer makkelijke keuze zijn zelfs als er een 100% verband was.

Dat het verband zo rond de 0% zit maakt het verhaal gewoon zielig.

Leyrann | 05-03-19 | 14:06 | 4

Rode hond is vooral bij zwangere vrouwen een probleem, en dan met name voor het ongeboren kind. Grote kans op blindheid/zware oogproblemen en onvruchtbaarheid van het kind.
Ik heb er niet voor gekozen, maar autisme is zelfs met een 100% kans bij vaccineren nog het prettiger alternatief.
Dus ja, ook hier persoonlijke ervaring.

Dezenaamhier | 05-03-19 | 16:16

Leyrann mooi gezegd!

letopuwzaak | 05-03-19 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
ennerfie | 05-03-19 | 14:06 | 14
▼ 14 antwoorden verborgen

En wie zegt dat het geen Diederik-stapelonderzoek betreft?

Mastermattie | 05-03-19 | 14:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland