Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ASO AZC-ers naar Guantánamo Waddeneiland!

Tuigh-gelukszoekers naar "specialistische setting". Kortom: KAMPEMENTEN.

Social

Jeetje. Een COA-meneer in gesprek met Jeroen Woke-aars van Nieuwsuur over overlastgevende Noord-Afrikaanse vervelio's die op onze gratis Miele's, Merols en beltegoeden zijn afgekomen, om vervolgens de middenstand van afgelegen COA-durpjes in de provincie het leven zuur te maken, met hun gejat en getreiter. Nu opeens zijn ze er bij het COA ook achter dat die door Marokko gedumpte deplorabelen ook beter af zijn in een oranje overall en achter schrikkeldraad. En waar kan dat beter dan op Rottumerplaat? Patriot-raketten op Simsonszand. Overal zeeHONDEN (lol). Haaien loslaten in de Waddenzee. Kanonneerboten voor Pieterburen. En luidsprekers op de Waddendijk met de hele dag cabaretvoorstellingen van Soundos op vol volume. Binnen twee maanden vragen ze asiel aan in Rabat, en komt er niemand meer binnen. Hoe. Moeilijk. Kan. Het. Zjin.

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat jullie wat?! Wij hebben lekker graties geld van jullie hahahaha en graties blond vrouwen, wij lekker gebruiken en op spugen!!!

Watjijwat | 28-02-19 | 19:31

Ja ho eens ff! Zo gaan wij in Amsterdam niet om met genderneutrale-medemensen.. Geef die mensen gewoon een huisje in Amsterdam pin pasje erbij met euro`s, wees menselijk. Wat was er van jullie gekomen als je geen stage had kunnen vinden! Heeft verder niets met cultuur te maken, is incidentieel! P.S Stem nou gewoon PVV!!!

ChronischeKlager | 28-02-19 | 13:43

Tot twee keer toe zeggen : "Ik denk dat we daar naar moeten kijken".
Wie zijn we? Waarom denk jij dat? En waarom alleen maar kijken?
Ambtenaren taal voor krijg de tering en zoek het maar uit. Ik zit hier net een maand en moet het nog even rekken voordat de volgende uitdaging komt. Je zal het maar hebben, COA, daar kom je echt niet meer van af. Daar helpt geen dokter tegen want ook die kijkt er alleen maar naar.

InSight | 27-02-19 | 21:23

Het is de schuld van Wilders

Jacktheflipper | 27-02-19 | 20:55 | 1

En van GeenStijl

Jacktheflipper | 27-02-19 | 20:56

Gefeliciteerd linkse knuppels, dit komt er nou van. Jullie ruimen je eigen rotzooi maar op, neem er een paar mee naar huis zou ik zeggen. Sukkels. En maar afgeven op rechts. Druiloren zijn jullie, bah!

poisonivy | 27-02-19 | 20:02

Dat gaat vast en zeker een slachtveld ( eiland ) worden, want ze verstaan zich onder elkaar al niet...

Rene046 | 27-02-19 | 19:28

Ik weet een geweldige plek voor Noord-Afrikaanse asielzoekers die in Nederland de boel verzieken. Het ligt niet zo ver van Spanje, Italië en Griekenland en wordt alleen door een zee van deze landen gescheiden. Het gebied luistert naar de naam Noord-Afrika.

Ik vraag me steeds vaker af wanneer Nederland eindelijk eens een stel ballen groeit en stopt met lief zijn, cq. het braafste jongetje van de EU-klas zijn. Op het vliegtuig met deze criminele aso's. En als de landen in kwestie niet meewerken, stellen we stevige sancties in en bevriezen we alle uitkeringen die we daarheen sturen.

De maat moet toch echt een keer vol zijn.

stefanboy78 | 27-02-19 | 18:35 | 1

In een land waar een blaag in een eikeltjespyama als leider gezien wordt, zal een zak broccoli eerder ballen groeien dan dat hier ooit zinnig beleid gaat worden gevoerd.

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:54

Sorry jongens, maar Rutte heeft nog geen signalen ontvangen dat de asielzoekers ook maar iets anders zijn dan hoogopgeleide tandartsen, dokters, wetenschappers, enzovoort. Geen enkel signaal. Dus helaas.

Boepert | 27-02-19 | 16:27 | 1

Daarbij moet hij nog aan zijn eerste werkdag als premier beginnen. Aan de hand van zijn bezigheden tot nu toe kan ik geen 'regeren' afleiden.

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:56

Nou nou, vervuil de Waddeneilanden er maar mee.
Pleur toch op met overlast gevende asielzoekers.
Terug op de boot richting eigen land waar ze vandaan komen.
Kunnen ze daar lopen vervelen.

De-Glijdende-Rechter | 27-02-19 | 16:16

Toch opmerkelijk dat ze keer op keer aan symptoombestrijding doen in plaats van de oorzaak weg te nemen. Bijzonder...

Marvin_NL | 27-02-19 | 15:37 | 2

Dat is Nederland. Nooit het eigenlijke probleem oplossen, maar altijd er omheen bouwen met regels, oplossingen, enzovoort, die weer eigen problemen maken, enz, enz. En zo houden we een gigantisch apparaat aan amtenaren in leven.

Boepert | 27-02-19 | 16:30

@Boepert | 27-02-19 | 16:30: Ik heb een idee: er moet een database komen van criminele asielzoekers die op een waddeneiland crimineel zitten te wezen. En nog een database voor als ze er nog niet zitten, en een database voor criminele asielzoekers wiens naam begint met een 'M'.

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:57

Ik vind de Razende Bol een prima eiland voor dit soort volkje.
Zeehonden, de natuur, en grootste voordeel:
Bij storm loopt hij onder.

Roadblock | 27-02-19 | 14:22

Nederland heeft jaren geleden al haar limiet bereikt v.w.b. de opname van instroom uit allerlei landen. Steeds langer wordende files. Onuitroeibare woningnood. Steeds verder volbouwen van alles en daarmee steeds verder de leefbaarheid van dit land naar de k.... helpen. Het leegvreten van de verzorgingsstaat en criminaliteitscijfers waar met name "nieuwe Nederlanders" zwaar oververtegenwoordigd zijn. Met dank aan open grenzen, globalisering en wegkijken van de verantwoordelijken bereik ik langzamerhand het punt dat ook echte asielzoekers, voor zover je dat überhaupt ooit echt vast kan stellen, wat mij betreft er niet meer bij kunnen. 17,5 miljoen is gewoon veel te veel. Voor het asieltuig zoals dat in het artikel wordt genoemd zou hier al helemaal geen plaats meer moeten zijn. België is blijkbaar wel in staat dit afval terug te schoppen over de grens dus waarom doen wij dit niet? Zolang er geen oplossing is voor het probleem dat eenmaal binnen betekent nooit meer weg., ook al heb je geen enkel recht om hier te zijn mogen zijn, moeten we stoppen met het toelasten van mensen. Pas om te beginnen het Vluchtelingenverdrag aan. Dit wordt nu al tientallen jaren misbruikt om illegale immigratie mogelijk te maken. De maat is vol. Het moet klaar zijn. Regering is gekozen door en zit er voor de autochtone bevolking. Laat men zich daar eens naar gaan gedragen......

JP1973 | 27-02-19 | 14:04 | 4

www.geenstijl.nl/5146471/aso-azc-ers-... Prima, douwen we ze bij jou in je tuin. Flink doen zolang je er zelf maar niet naast woont, he? 'er kan nog 10 miljoen bij'. Lekker met een schoenlepel de metro in geperst worden, mij niet gezien.
Hoezo moet Nederland al die lui opnemen? There is a big world out there!

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:59

@Boepert | 27-02-19 | 16:29:
En te beginnen met de landen die hier afgewezen gasten niet terug willen.
Dus als voorbeeld alle marokkanen terug..

Rene046 | 27-02-19 | 19:39

@Boepert | 27-02-19 | 16:29: Juliana zei het in de jaren 50 al. Nederland is vol, ten dele overvol. Toen waren we met 10 miljoen..... Nu zijn we met 17,5 miljoen en volgens jou kunnen er nog wel 10 miljoen bij? Denk eens na man.... En wat hebben wij met China te maken? Lekker voorbeeld..... Wou je zeggen dat de leefbaarheid in de steden daar zo fantastisch is? Is dat wat je hier wil? Waarom dan? Wordt het dan beter voor degenen die hier vandaan komen en hier wonen? Lijkt me sterk. Tuurlijk kun je in Nederland nog 5 miljoen huizen bouwen daar gaat het niet om. Het gaat om de leefbaarheid en dan zitten we echt wel aan onze grens. Ooit wel eens gehoord van de club van 10 miljoen? Zoek eens op internet zou ik zeggen....

JP1973 | 27-02-19 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Het tijdstip is weer zorgvuldig uitgekozen met volledige medewerking van de npo uiteraard.

drs. P | 27-02-19 | 13:35 | 1

Heeft u wel eens van het boek "Gekochte Journalisten" gehoord?
Over de mate waarin de journalistiek beinvloed wordt door de CIA.
Het boek heeft in Duitsland veel stof doen opwaaien over de onthullingen van manipulatie.
Hier kreeg het nauwelijks aandacht vreemd genoeg.

Roadblock | 27-02-19 | 14:42

Die speciale plek bestaat al! Die heet Noord-Afrika!

Maxima I | 27-02-19 | 13:26

Valt de Waddenzee niet 2x per dag droog? Dan kunnen ze ook naar de wal lopen.

quigg | 27-02-19 | 13:25

Tja, mensen die hun boterham verdienen met het hierheen halen en vertroetelen van extremisten, op andermans kosten. Geen greintje medelijden mee. Krijg een burn-out ofzo.

obominotie | 27-02-19 | 13:24 | 1

Daarom eigenlijk opzoeken wie er steeds staat te pronken en schreeuwen om nog meer van deze mensen te ontvangen, en deze verantwoordelijk maken voor de opvang, en de kosten.
net zoals de regering, mensen hun ouderen laat verzorgen.

Rene046 | 27-02-19 | 19:38

Uitzetten.
Volgende vraag.

Montesquieue | 27-02-19 | 13:19

De COA bestuursvoorzitter is Burgemeester van Gouda geweest.
Die Murken meuk in die stad heeft die ook niet opgelost en achter gelaten voor een ander..
Zal hier ook wel weer gebeuren en Ze blijven die lui maar hier heen binnen halen die VVD en PvdA en nog wat clubs uit t , Haagje

liegende lippen | 27-02-19 | 13:11

Pampus. Ons eigenste Alcatraz. Het fort staat er al, kleine verbouwing is genoeg.
Kun je makkelijk duizend stuks tuig kwijt. En lekker dicht bij Schiphol.

Stormageddon | 27-02-19 | 13:06

Wat is dat toch met die idiote drang van NL politici om maar geld in bodemloze putten te blijven gooien? Nu weer voor een Special setting? Special flights home zal tie bedoelen! Wat een kansloze onzin is dit weer.

Count_Bassie | 27-02-19 | 13:04

Ooit werd ik als Kameraansteker weggejorist om mijn voorstel om Rottumerplaat aan te wijzen voor een AZC. Tijden veranderen (gelukkig).

Deksmaat | 27-02-19 | 12:54 | 1

Ach, Rottumerplaat....... Vroegah, toen alles veel beter was en we nog niet of nauwelijks "verrijkt" waren, werd Rottumerplaat een keer gebruikt voor een (literair) experiment: Godfried Bomans zou er een week doorbrengen, verstoken van alles, en daarna zou Jan Wolkers hetzelfde doen. Het was ver voor allerlei kutprogramma's als Expeditie Robinson, en totaal niet "gescript" of volgens een formatje: ze hadden alleen dagelijks radio-contact met Willem Ruis. Godfried Bomans vond het erg zwaar, weet ik nog wel (en is er ook ziek geworden, dacht ik, of net na terugkeer), in tegenstelling tot "natuurmens" Wolkers, die meteen van alles ging bouwen van aangespoelde afval etc.

Nee, ik zou het betreuren als Rottumerplaat als een soort Guantanamo Bay gebruikt zou gaan worden voor criminele, kansloze asielnaffers. Zoals ik hierboven schreef: we hebben genoeg leegstaande gevangeniscellen, stop ze dáárin tot ze eruit geschopt kunnen worden naar hun eigen landen.

Dr_Johnson | 27-02-19 | 13:09

Dit soort lui verspelen al hun rechten met hun agressieve/criminele gedrag. Regering wordt toch eens wakker en stop eens met die achterlijke manier van redeneren en recht lullen wat krom is. Als ze echt hulp nodig hadden, dan hielden ze zich wel gedeisd. Waarom in helsnaam bijzondere opvang???? Guttegut, wat zijn ze zielig. Accuut de asielprocedure stoppen en terug met die figuren naar land van herkomst en voor 10 jaar niet meer welkom in Nederland/Europa.

Kostradamus | 27-02-19 | 12:42

Tuig dat hier niks heeft te zoeken en oneigenlijk gebruik maakt van de peperdure asielwetgeving onderbrengen in een "specialistische setting"? Zodat ze ons straks nog meer gaan kosten dan de zeg maar EUR 22.000 per jaar maar dan in ieder geval andere asielzoekers niet meer lastig kunnen vallen? Met vervolgens een regiment aan specialisten om hen heen die elk gedrag weer goedpraten of in de doofpot duwen? Kom op zeg, de overheid klungelt al jaren voort en als het aan iets ontbreekt in het asielbeleid dan is dat daadkracht. En vooral ook: waar blijven partijen als GroenLinks, D66 en CU die zeggen het zo goed voor te hebben met asielzoekers, maar het draagvlak onder de bevolking voor diezelfde asielzoekers rustig laten ondergraven door tuig uit Noord-Afrika waarvan iedereen weet dat zij geen enkel recht hebben op asiel.

jochum1980 | 27-02-19 | 12:26

Van de Nieuwsuur-site via de NOS komt: "Azc-medewerkers slaan ALARM"
"... ik zou eigenlijk een wapenstok en een kogelvrij vest bij me moeten dragen. Dit accepteren we niet meer."
"We hebben gewoon wat stevige mensen nodig die overwicht uitstralen."

Dreigemeneer, dreigmeneer
Van u graag geen rede, maar gebagatelliseer

Slogra | 27-02-19 | 12:24

Waarom lopen die meneer en Linksuur opeens zo hard van stapel? Is dat zogenaamde wangedrag niet allemaal enorm uit z'n verband gerukt? Staan er hierdoor geen Syrische of anderszins islamitische huwelijken onder druk?
www.nrc.nl/nieuws/2015/12/16/syrier-w...

Slogra | 27-02-19 | 12:04
-weggejorist-
BaldEagle | 27-02-19 | 12:02

Wat een 'controversiële' voornemens allemaal. Zijn er soms verkiezingen op komst?

Amsterdamsko | 27-02-19 | 11:35 | 1

Je zou het bijna denken.

lacucaracha | 27-02-19 | 11:54

De MSM is nagenoeg onder controle dus geen problemen meer met lieve mensen. Nu komen de medewerkers van de AZC ermee, wat nu MSM?

Cocorico | 27-02-19 | 11:34

Er is een prima plek voor die veiligelandiërs die in die aso AZC’s zitten. En dat is hun eigen veilige land. Dus hup in het vliegtuig naar Marokko, Algerije etc en probleem opgelost. En kom je niet uit een veilig land maar zit je wel een aso AZC? Jammer dan, had je je maar moeten gedragen. Weg ermee. Ga je thuis maar misdragen.

medusa324 | 27-02-19 | 11:23

Inderdaad. Een hele dag verplicht praatjes van o zo mondige Soundos aanhoren zal afdoende zijn. Eiland enzo is dan niet nodig

batvoca2 | 27-02-19 | 11:14

Guantanamo Bay is een prima alternatief. De voorzieningen zijn reeds voorhanden, verschillende "afdelingen" aanwezig en het staat nagenoeg leeg.

Mr. C | 27-02-19 | 11:09

Allemaal krokodillentranen. Wat nu naar boven komt was vijf jaar geleden al bekend.
In Noord Limburg stond bij het plaatsje Overloon een mooi COA kampje. Daar was het toen al schering en inslag dat er overlast was.
Voordeel voor de lokale ondernemer in sexzaken was dat zijn genotshoeve naast het kampje lag. Dat scheelde veel woon- werkkilometers om aan nieuwe jonge meisjes te komen.
Het COA laat het gewoon doorrotten, of u wel even wilt afrekenen.

F. Jacobse | 27-02-19 | 11:02

12-12-2018.. was er toch in Marrakesh een poot gezet onder een verdrag.. wat doen die Marrekanen, Algerijnen en Tunesiërs dan hier nog. Of was die krabbel gezet om nog grotere stromen tuig van daar in de AZC's te krijgen..
politiek, faciliteert dit en laat dit in stand.. een onrustig land is beter te besturen! blijkbaar

fikkieblijf! | 27-02-19 | 11:01

"Volgens Milo Schoenmaker (COA) moeten ze naar een andere plek, een "specialistische setting".

Pfffff....... zucht...... steun...... kreun.....

Neeheeh...... die lui moeten eindelijk eens achter elkaar Nederland uitgepleurd worden, en tot het zover is, stop je ze in gevangenissen; daar staan er toch een hoop van leeg, en dan zijn die naffers niemand meer tot last.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Dr_Johnson | 27-02-19 | 10:58

De deugdmensjes zadelen nu de rest vd maatschappij op met hun barmhartig gedrag. De ironie.

Bill Cosby | 27-02-19 | 10:56

Wat dacht u van de “home-setting”! Of beter “sending”!
Hoe is het toch in vredesnaam mogelijk wanneer je je hier als een crimineel gedraagt, je het land niet met kop en kont uit gelazerd wordt?
Niks geldverslindend specialistische opvang, eruit met die klanten!

Claudia M. | 27-02-19 | 10:54

.. maar goed. Het is het beleid van de nieuwe fascisten ons "vluchtelingen" te sturen van zodanig kwaliteit en hoeveelheid dat alles wat de lidstaten proberen te doen niet meer kan zijn dan dweilen bij de open kraan. Met niets anders dan luchtballonnetjes. Zoals dit.

Ondertussen komt de EU vloot, aangevoerd door Zee-Horloge 3 uit Amsterdam, uit Marra-kech weer aan. Zij brengen ons 10.00 man islamitische verwarring en ik zie ze al staan.
Soros staat te lachen. En de voltallige bezetting van de Leiders-Bunker te Brussel ook.

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 10:46

Nederland heeft genoeg ruimte om dat criminele tuig weg te stoppen
GEVANGENIS

Jacktheflipper | 27-02-19 | 10:46

Niks nieuws, AZC's waren altijd al een hel waar pooiers de hoeren kwamen halen en de politie zo vaak langskomt dat de iedereen de agenten bij de voornaam kent.

Solar666 | 27-02-19 | 10:45

Jammer dat het 'verse bloed' zo racistisch is en Europa lijkt te haten. Want marxistische eu-genetica vereist toch we de kloven in de menselijke genenpoel nivelleren. En dat we allemaal hetzelfde kapsel krijgen. Pas als we iedereen gelijk hebben gemaakt hoeven de kneuzen onder ons geen last meer te hebben van hun slachtoffer- en minderwaardigheidsgevoelens. We zullen ook vrijheid van meningsuiting, werkelijkheid en feiten bij het oud vuil moeten zetten, maar voor een Utopia moet je wat over hebben. !

Angel_eyes | 27-02-19 | 10:44

Een specialistische setting, laat ik Milo even helpen. Land van herkomst?

lacucaracha | 27-02-19 | 10:43

Nou ja, deze links-overbetaalde en hoger geschoolde piemol van het COA wordt betaald om 100 miljoen ASO's uit Afrika hier de samenleving in te masseren. Moet hij niet huilen omdat zijn Deugkampje zo'n persoonlijk probleem werd omdat het van boven tot onder wordt ondergescheten door zijn eigen criminelen.
Datzelfde doet hij de samenleving aan, voor zijn maandelijkse portie zilverlingen.

Jan Passant mk2 | 27-02-19 | 10:40 | 1

Precies goed omschreven door je.
In Gouda liet die ook een Murken meuk achter en natuurlijk niks opgelost door hem..
En maar Matties zijn met die Murken meuk.

liegende lippen | 27-02-19 | 13:25

Goh, dat de werkelijkheid opeens blijkt te kloppen. Nieuws!

Cor Netto | 27-02-19 | 10:36

We hebben nog al die Deugmensen die met spandoeken en liedjes dit tuig verwelkomden.
Zet die maar in.
Of wilden die Deugmensen alleen maar pochen hoe sociaal ze zichzelf vinden en was het nooit de bedoeling dat ze ook actueel wat zouden doen?

moitambien | 27-02-19 | 10:34 | 1

Voor sociopaten, die niet in staat zijn tot daadwerkelijke empathie en nooit echt meevoelen met slachtoffers, is het belangrijk te veinzen dat ze sociaal zijn. Ze dragen het masker van hun deugdzaamheid om zelf geaccepteerd te worden door de omgeving.

Angel_eyes | 27-02-19 | 10:52

Het verhaal waar Rutte mee komt... dit moet vanuit de afspraken in Brussel.
Oh ja - het katholieke Polen en Oost-Europa doen geen opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Zweden en Denemarken zijn na ''wir schaffen das'' strenger geworden en hebben een limiet en een stop ingevoerd.
Wat doet Rutte? Hij blijft gewoon doorgaan met ons onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem.
Zou hij echt niet meer verstand hebben... of wil hij dadelijk dit land ontvluchten naar Brussel?

sociaal_econoom | 27-02-19 | 10:33 | 2

Rutte aast op een baantje in Brussel en is volkomen bereidt Nederland daarvoor te laten bloeden.

moitambien | 27-02-19 | 10:35

Rutte heeft toch nog steeds een bijbaantje als leraar? Daar blijkt wel uit hoe verantwoordelijk hij zichzelf beschouwt voor Nederland.

Angel_eyes | 27-02-19 | 10:58

Het beste eiland voor de Kampementen voor aso gelukszoekers is het eiland Rottum. Kan nog wel eens bij springvloed onder water lopen maar met uitgedeelde scheppen kunnen de aso-gelukszoekers wellicht een terp oprichten en het droog houden. Beetje "survival of the fittest" moet kunnen. Koelt ook lekker af. En het element wadlopen is ook spannend. Niet binnen 6 uur aan de kust.... komt het wassende water de voeten spoelen. Veel beter dan dat softe gepamper van deze lieden.

Eendragtmaaktmagt | 27-02-19 | 10:32

Wat dacht je van het racisme in de AZC's. De onderliggende reden waarom de begeleiding daar wordt aangevallen: blank en niet moslim.
Als de huidskleuren in de AZC's omgedraaid waren hadden de krantenkoppen slechts één reden vermeld: racisme.

witdusracist | 27-02-19 | 10:29

Wat is er mis mee om deze mensen te ‘dumpen’ ergens op het grondgebied van herkomst?

BozePaarseMan | 27-02-19 | 10:28

Binnenkort verkiezingen zeker?

JackStick | 27-02-19 | 10:27

Die mindfuck foto van de Volkskrant lolol. Spelende kinderen, fietsje, gelukkig gezinnetje. Niets aan de hand, doorlopen...

FranchisedFreedom | 27-02-19 | 10:25

Ik zeg een Grieks eiland 'leasen' en iedereen daarnaar toe sturen.

Schepvogel | 27-02-19 | 10:24 | 1

Ik zeg, weg uit Europa, wat dacht u daarvan..

BozePaarseMan | 27-02-19 | 10:29

Waddeneilanden, wat is er mis met Fort Pampus?

Sqbar | 27-02-19 | 10:20 | 1

onder de rook van links 020.... hahaha....

grapjasz | 27-02-19 | 11:06

De Seawatch2 is al op weg naar Den helder!

Padre Grassi | 27-02-19 | 10:17

Verkiezingen

EnzoIshet3 | 27-02-19 | 10:14

Ik ken een heel continent dat kan dienen als specialistische setting.

Angel_eyes | 27-02-19 | 10:10 | 2

Precies dit.

Rohin | 27-02-19 | 10:14

Gelukkig zitten er op dat continent ook veel ijsberen die honger hebben.

Nivelleermarionet | 27-02-19 | 10:28
-weggejorist-
Willem_Oltmans | 27-02-19 | 10:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als dit in België kan, dan kan het in Nederland ook. Want samen in de Europese unie. Nu jullie weer vak K. Kon de url van de dagelijkse standaard niet posten dus zelf even zoeken. België zet criminele Marokanen dus wel uit. Het kan dus wel onder Europese wetgeving.

Willem_Oltmans | 27-02-19 | 10:06

De Razende Bol lijkt me het meest geschikte eilandje. Vooral nu, met de zeespiegelstijging. En als het eiland vol is dan kan je ze gewoon stapelen. Dat gespuis.

Nivelleermarionet | 27-02-19 | 10:05

Aaahh.. verkiezingen, even doen alsof ze wat doen zodat de loonslaven loyaal blijven.

Ton8695 | 27-02-19 | 10:05

Rottumerplaat is prima idee. Laat er dan ook een 100 tal valse honden loslopen. Daar zijn ze als de dood voor. Vragen ze binnen 24 uur of ze mogen terugkeren naar Mocro-land.

Blonde Nel | 27-02-19 | 10:00

Twee jaar geleden was hier een het festival Strafwerk. Het stadsstrand was omheind met dubbele hekken met plastic folie, een toegang met drie checks en controles. Zonder kaartje absoluut geen toegang. Er patrouilleerde beveiliging op alle hoeken en was zelfs een heuse wachttoren met zoeklichten. Ik kreeg het er zelfs een beetje benauwd van. Voor een uitverkocht dancefestijn. Drie dagen opbouw. Het kan dus wel.

Mammeloe | 27-02-19 | 09:59

Verkiezingstijd. Nu weten ze het opeens wel.
Trap er niet met open ogen in.
Na de verkiezingen blijkt het niet haalbaar of hoor je er helemaal niets meer van.

chiwing | 27-02-19 | 09:59 | 1

Verkiezingscampagne voor VVD66 draait uitstekend.
Als u straks op 18 maart op ze stemt, gaan ze al deze problemen oplossen.

Laten we niet vergeten hoe we in deze shit terecht gekomen zijn.

De verwarde man | 27-02-19 | 10:02

Tussen asielzoekers heb je twee soorten amokmakers. Oorlogsvluchtelingen die met het nodige bloed en goor op het netvlies een post-traumatische stress stoornis hebben omtwikkeld en zich half psychotisch door de dag en nacht slaan. Bij onvoldoende hulp kan dit ertoe leiden dat deze wandelende tijdbommen volledig doordraaien. Uiteraard wordt hier op bezuinigd, want zulke intensieve psychologische bijstand kost bakken met geld. Daarnaast heb je dan een 'groeiende minderheid' straatratten uit Afrika die hier komen om hun criminele carrière naar een hoger plan te trekken en olie op het vuur gooien met hun gedrag in een azc. In plaats van deze groep te blijven faciliteren, moet er zo snel mogelijk wettelijke regelgeving komen die het mogelijk maakt deze straatratten met een ferme trap onder hun reet dit land uit te kicken. En laat de Wadden met rust.

suscrofa | 27-02-19 | 09:59 | 1

Hear hear!

Sliptong | 27-02-19 | 10:06

Als dit in de linkse media komt dan weet je dat er een veel groter probleem is. Dat dit al flink gecensureerd is. En die deuglaven denken serieus dat dit tuig gaat meedraaien in onze samenleving. Totaal van de pot gerukt.

Repetitive Beats | 27-02-19 | 09:58 | 1

Ik moest wel lachten om die deugers die in AZC's werken, en nu zelf realiseren hoe linkse media het probleem met asielzoekers bagetaliseerd.

witdusracist | 27-02-19 | 10:32

Een wandelende zandplaat (Rottumeroog bijv) lijkt mij ideaal.
Wil je droge voeten houden in je optrekje, zand ophalen aan de voorzijde en dumpen aan de achterkant. Bevordert de gemeenschapszin, geen tijd voor verveling, conditie blijft op peil en de scheepvaart houdt onbelemmerde doorgang.
Win,win,win en win.

wan hung lo | 27-02-19 | 09:58

Dus we halen niet alleen maar apothekers en tandartsen hier naar toe..... Ooit eens voor het c.o.a vluchtelingen opgehaald van Schiphol naar Hoofddorp, om ze daar laten registeren en daar vandaan naar een AZC onderkomen gebracht. Ik vroeg aan zo'n medewerkster/begeleidster (type gegoede medemensch) hoe komen jullie toch aan al die vreemdelingen?... Nou antwoord ze.. ze worden geselecteerd, we nemen enkel en alleen mensen mee, die gemotiveerd zijn en kans maken op de Nederlandse arbeidsmarkt... Ik zag dat zooitje wrakhout uit de bus stappen..(ben touringcar chauffeur) en wist, geen van jullie maken kans op welke arbeidsmarkt dan ook. Geen 2 woorden Engels, laat staan Nederlands... strompelde een vrouwtje van ruim 60 jaar de bus uit... ik vroeg en die dan?... ja dat is de moeder van een van de andere... want zo zielig... Deze waanzin moet stoppen !!!!

Karel Kruizenruiker | 27-02-19 | 09:58

Mark Rutte is de zwakste premier die we ooit gehad hebben.
Hij heeft Marrakesh in december getekend... en wat zien we nu?
- een kinderpardon
- een illegalenpardon
via Marrakesh is bepaald dat ook illegalen recht hebben op opvang, huisvesting, zorg en een uitkering.
Zou Rutte echt niet meer verstand hebben?
Rutte en de NPO maakt zich zorgen om het klimaat... terwijl dit drie keer erger is.
Hoe is Nederland... over 2 of over 5 jaar?

sociaal_econoom | 27-02-19 | 09:57 | 4

Rutte is geen premier van NL, hij is de rechterhand van de duivel en de linkerhand van het kapitaal. Die man heeft niks met NL of haar volk te maken.

Ton8695 | 27-02-19 | 10:02

Maar, maar, we gaan er allemaal op vooruit toch?

welkom01 | 27-02-19 | 10:22

Rutte vertrekt eerdaags naar Brussel... wat hij achterlaat is chaos, een onbetaalbaar kostenplaatje en een ontredderd volk.
Rob Jetten, Jesse klaver zijn drie keer slimmer dan Rutte... via de NPO zorgen zij dat Rutte III precies doet wat zij willen op het gebied van migratie en klimaat.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wat dacht je van; 3x rotzooi trappen en je krijgt enkeltje land van herkomst. Paspoort kwijt? Dan gokken we waar je vandaan kwam. Antarctica ofzo.

upbeat | 27-02-19 | 09:55 | 2

Iemand uit een veilig Afrikaans land heeft hier niets te zoeken. Als ze het toch proberen, binnen een half jaar een afwijzing zonder enige beroepsmogelijkheid. En 1x rotzooi trappen is rest van de tijd bajes uitzitten en dan een trap onder de reet.

suscrofa | 27-02-19 | 10:08

@suscrofa | 27-02-19 | 10:08:
Daarom hebben ze klimaatvluchtelingen bedacht, dan kunnen ze ook komen als het om een veilig land gaat.

kindapaas | 27-02-19 | 10:30

Laat 's zien dan, die EU-regels! Waar staat dat je deze criminelen niet mag vastzetten en terugsturen? België doet dat wel: www.n-va.be/nieuws/theo-francken-nooi...
In 2018 zijn er 1000 retour gegaan.
Oplossing: deal met België, want België heeft wel een deal met Marokko.

Poesmobiel | 27-02-19 | 09:55

Ja lekker dan! En die arme zeehondjes lijdend voorwerp maken? Dacht het niet.

welkom01 | 27-02-19 | 09:55

"En waar kan dat beter dan op Rottumerplaat?" aldus Pritt stift. Welnu: ergens ver weg waar hun moeder met hoofddoek op elke dag in de keuken slaaft? Bijvoorbeeld? No place like home

langzullenweleven | 27-02-19 | 09:53

Tis ook altijd wad.

Premier Trutte | 27-02-19 | 09:50

Die "COA meneer" is Milo Schoenmaker. Hij is per 15 januari 2019 de nieuwe voorzitter van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
Voormalig burgemeester van Gouda. Hij heeft dus "ervaring" met bontkraagjes.
En...…….een VVD-ertje. Komt dus allemaal voor elkaar, zeggen ze...……...

demaup | 27-02-19 | 09:50

@Niet links | 27-02-19 | 09:31 |... waar ik kritiek op heb en me zorgen over maak--> is de Nederlandse Overheid.

Heb geen kritiek op migranten, want ik zou ook naar Nederland komen in de wetenschap dat ik hier gratis opvang, huisvesting, zorg en een levenslange uitkering krijg.
Mijn kritiek gaat 100% naar Den Haag - zij willen een migratiesysteem in stand houden wat onbeheersbaar en onbetaalbaar is geworden.

Rob Jetten, Jesse Klaver en de NPO maken zich zorgen om het klimaat... terwijl dit financieel en maatschappelijk veel bedreigender is voor Nederland.
Hoe is Nederland over 2 of over 5 jaar?

sociaal_econoom | 27-02-19 | 09:49 | 4

@Toos Doos | 27-0Ru2-19 | 10:04: Rustig Toos. Het is maar een trol met 1 truukje. Wat permanent op herhaling staat. Ik lijd met je mee. Ik ben allang blij dat die gékmakende grammaticale jeuk opleverende kudtpijltjes een keer niet in de tekst zitten. Inhoudelijk komen deze reacties zelden tot nooit verder dan het MBO denkniveau van een zittenblijver. Of je moet van extreem domme meningen houden, dan staat dit vaak wel op eenzame hoogte te schitteren.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:17

Naja ligt een beetje anders natuurlijk.
Er zit een verschil tussen naar een ander land gaan omdat het daar beter is en je netjes gedragen en naar een ander land gaan omdat het daar beter is en daar de onaangepaste criminele baviaan uithangen met lak aan de wetten, regels, gewoonten en sociale structuur van dat land.

peterdh | 27-02-19 | 10:27

@Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:17:
Ja sorry, ik had mijn irritatie een beetje opgespaard en nu vloeide er een keer een rantje uit. Maar je hebt gelijk, het heeft weinig zin.

Toos Doos | 27-02-19 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Elke overlastgever koppelen aan een deuggleuf. Neem hem maar mee naar huis en voed hen op. Jullie zorgen er tenslotte voor dat dit tuig tussen onze kinderen op straat loopt te hangen. Neem maar een wat verantwoordelijkheid dan.

Repetitive Beats | 27-02-19 | 09:48

Een hele goedemorgen! Flikker dat tuig er toch godverdomme uit. Hoe moeilijk kan dat zijn. Echt rot op met je specialistische opvang.

osolemio | 27-02-19 | 09:45 | 2

Doen die Fransen ook.

gato | 27-02-19 | 09:49

U bent rassies.Ga U aanmelden bij discriminatiestichting meldpunt. Dat zal u leren.

ger1306 | 27-02-19 | 09:51

Dit bericht speelt Baudet en Wilders teveel in de kaart.

lacucaracha | 27-02-19 | 09:44

Prima en realistische reactie van die COA meneer.
Andere, geslotener, setting binnen de vigerende wetgeving.
Ook nog even verder met Marokko, Algerije, Libië in conclaaf over het terugnemen van hun staatsburgers.

Berbaar | 27-02-19 | 09:44

Ieder land krijgt de asielzoekers die ze verdient.

oliebolletje123 | 27-02-19 | 09:44 | 1

die. HET verdient

Ruud Hazes56616330 | 27-02-19 | 09:59

Helemaal niets mee doen. De klagers zijn foutlinksen die volledig bewust Nederland kapotmaken. Zij helpen de bezetter en krijgen nu het deksel op de neus. Onderga nu zelf maar de verrijking bruinhemden.

Repetitive Beats | 27-02-19 | 09:44 | 2

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, ik hoef niet zoveel nodig: "maar ok had gelijk!" op mijn grafkist te hebben...

peterdh | 27-02-19 | 10:30

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, ik hoef niet zoveel nodig: "maar ik had gelijk!" op mijn grafkist te hebben...

peterdh | 27-02-19 | 10:30

Lubbers kampementen zijn er nog steeds niet.

Fapfap | 27-02-19 | 09:43

Welkom in het land waar een illegale asielzoeker meer rechten heeft dan een autochtoon.

Welkom in het land waar alles mag. Waar alles gratis is. Waar je niet gestraft kan worden voor overtredingen of misdaden.

Welkom in het land waar je de politie moet zoeken met een vergrootglas, waar 60 duizend zaken per jaar in de prullenbak verdwijnen wegens 'geen tijd'.

Welkom in het land waar je van staatswege subsidie kan krijgen om diezelfde staat te gaan ondermijnen. Waar je je gewoon aan kan sluiten bij een misdadig regime, en als je dat zat bent gewoon weer terug kan komen voor een uitkering.

Welkom in het land waar we zo puissant rijk zijn, schijnbaar, dat we miljarden per jaar weggooien om mensen te helpen die niet eens geholpen willen, of hoeven te worden.

Welkom in het land waar een autochtoon 8 jaar op een sociaal woningkje moet wachten en waar de eerste de beste Eritreeër binnen 8 dagen een geheel ingerichte gratis woning krijgt.

Welkom in het land waar we bejaarden bewust vergeten en waar moordende IS vrouwen een aai over hun bol en extra geld krijgen.

Welkom in het land waar je mag discrimineren, antisemitisme mag propageren, waar je Joden mag slaan of uitschelden.

Welkom in wat ooit ons land was. Pak maar. Hou maar. Over een jaar of 20 is alles opgemaakt en wat er rest is puin.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 09:42 | 3

Welkom in het land waar Wilders binnenkort weer de grootste wordt. Welkom in hell als Wilders de grootste wordt.

aamert | 27-02-19 | 09:46

@aamert | 27-02-19 | 09:46: Nou nou dat is wel erg veel pathos. Welkom in het land waar GroenLinks samen met D66 de grootsten zijn? Het is kiezen tussen 2-3 kwaden.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:19

hier voor de kust ligt ook een eiland.. staat paar keer per dag onder water, dus dat ruimt dan lekker op.

glaaf | 27-02-19 | 09:41

Da's voor de Bühne! We hebben nog 3 weken te gaan tot de verkiezingen, dus mag er druppelsgewijs door de Staatspropaganda op "wat overlast" worden gewezen, maar vooral niet teveel, want we kunnen die kudde "Stemvee-Untermenschen" nou ook weer niet teveel ter wille zijn met het omschrijven van hún problemen. "Wij van Links" hebben het toch gezellig in de veilige enclaves van Pyongyan aan 't iJ en Hilversum en 't Gooi?! Tóch?!
De oplossing is er al lang, PVV en FvD zeggen al een tijd dat we een enorm probleem hebben, maar het Partijkartel zet z'n roze bril op, steekt z'n vingers in z'n oren en schreeuwt "Lalalalala!"
Tijd om het Partijkartel weg te stemmen! ECHT beleid is nodig!

Du-u-u-h | 27-02-19 | 09:41

Ik ben maar een domme plattelander, maar als bij ons de kraan lekt is het eerste wat wij doen de waterleiding afsluiten en dan gaan dweilen........
Maar in dit deugland gaan we alleen maar dweilen in plaats van wetgeving te maken dat zulk tuig zonder pardon uit kan zetten.
Of komen er soms verkiezingen aan lulletje jonkheer Buma van Haersma.

oakmont | 27-02-19 | 09:41
-weggejorist-
Conan de Rabarber | 27-02-19 | 09:41

Kunnen we ze niet allemaal in Kashmir huisvestte, ik hoorde net nog, dat er een paar plekjes vrij zijn gekomen, ha, ha, ha.

Niet links | 27-02-19 | 09:40

Binnenkort zijn we weer helemaal eigenaar van de KLM, hebben we een vloot aan vliegtuigen ter beschikking voor de uitzetting van criminele veiligelanders.

Glasgow Argus | 27-02-19 | 09:38 | 1

“We gaan ze halen” ruikt kansen. Je moet immers wel zorgen dat de retourvlucht ook volgeboekt is.

Nivelleermarionet | 27-02-19 | 10:21

We krijgen een probleemeiland erbij.
Curaçao loopt vol met vluchtelingen uit Venezuela.

Vluchtelingenwerk Nederland heeft nu gezegd dat de COA daar AZC's moet gaan inrichten om deze mensen opvang, zorg, eten, drinken, slapen en zakgeld te bieden.

Het moet niet gekker worden--> we zitten hier met grote problemen plus een onbetaalbaar kostenplaatje en nu komt Curaçao er ook nog bij.
Rutte III is het zwakste kabinet van na de oorlog.
Op gebied van migratie en klimaat maken ze ons wanhopig en straatarm.

Eigenlijk moet Premier Rutte kordaat optreden, hij staat erbij te lachen.
Er is maar een oplossing... zorgen dat je wegvlucht naar een ander land in Europa--> Polen daar is niets aan de hand.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 09:37 | 1

Deze kluns ven een Rutte kan werkijk helemaal niks, flapdrol is het eerste klas.

Maar nu horen we allemaal wat we willen horen van het kabinet, maar na de verkiezingen gaat het gewoon weer op de oude voet verder.

Niet links | 27-02-19 | 09:43

Veel asielzoekers zien het als een gratis vakantie waarbij alles is geregeld.

Waar andere vakantiegangers moeten betalen en alles zelf regelen word alles betaald en geregeld voor de asielzoeker.

Dus geen wonder dat veel jongeren in Afrika graag naar Noord/West Europa reizen onder het mom van "vluchteling".

Kaskensj | 27-02-19 | 09:37 | 4

Ho ho, oorlogsvluchtelingen zijn het.
Nog zie ik de stromen verminkte mensen ons land binnenkomen!
Ontbrekende ledematen, hoofden totaal in het verband, pure horror.
Groot gelijk om hun land te ontvluchten en alles achter te laten.
En weer opbouwen? Dat doen de achtergeblevenen maar lekker zelf. . ..

Tilburgse bluf | 27-02-19 | 09:49

@Tilburgse bluf | 27-02-19 | 09:49:
Het wordt eens tijd dat je is een kijkje gaat nemen in die azc's, daar zie je 98% die geen oorlog slachtoffers zijn.

Niet links | 27-02-19 | 09:53

@Niet links | 27-02-19 | 09:53: sarcasme is te hoog gegrepen voor u?

Tilburgse bluf | 27-02-19 | 10:00
▼ 1 antwoord verborgen

Sluit een verdrag met een arm Afrikaans land als Burkina Faso, Niger of Tsjaad. Iedere asielzoeker die zich niet gedraagt mogen we daar uit een vliegtuig zetten.
Geef de regering daar 2500,- per uitgestapte asielzoeker.
zogenaamd voor humanitaire hulp. In de praktijk verdwijnt dat natuurlijk gewoon in de zakken van de plaatselijke dictator.
Zijn wij van ze af. Scheelt miljarden op langere termijn.

Vogelbeest | 27-02-19 | 09:36 | 1

Je ben een man van mij hard!!!

Niet links | 27-02-19 | 09:50

Het blijft simpel: dit soort ideeën bestaan niet meer ná de verkiezingen. Op de een of andere manier zie ik het gewoon te somber in, al dat mooie gelul. Soms wíl ik er in geloven, maar ik kan het echt niet meer. Er komt oorlog ergens in de komende decennia, en we doen er allemaal geen reet tegen. De situatie is voor iedereen even onhoudbaar. Ondanks dat we nu allicht nog wat schamp-effecten hebben, en verder nog ons natje en droogje... hoef je enkel een opsomming te maken van wat dit land heeft toegestaan onder het juk van de EU.

Dit land heeft -gedicteerd door de EU-, gevangenissen gesloten om uitvreters te huisvesten (met als gevolg slopen van de rechtstaat), huurvoorrang verleend aan 'doorstromers' waarbij de oorspronkelijke bevolking stelselmatig is gediscrimineerd, honderden uitgeprocedeerde illegalen geholpen om op criminele wijze een verblijfsvergunning af te dwingen, honderden criminele gezinnen uit veilige landen voor de tiende keer een 'pardon' gegeven, een fucking beroepsclubje voor 'asieladvocaten', in media allerlei sopverhalen uitgestrooid over bootjes die honderden zielige mensen naar dat geweldige Nederland komen brengen, stelselmatig alle berichtgeving over criminele asielzoekers genegeerd, gebagatelliseerd of vergoelijkt. En ik moet geloven dat er NU echt maatregelen worden genomen? Tegen de 'ergste' groep asielzoekers?

Nee, die mensen hadden hier al niet mogen zijn. Maar zoals het een fascistenclub betaamt: de EU heeft zijn mensenhandel prima onder controle. De overlast in soevereine staten is de bedoeling. Zodat we allemaal 'gelijk' worden in Europa. Moeten buigen voor de grote macht van 'our sacred duty'-roepende figuren die 30k per maand aan salaris opstrijken voor hun valse gepredik.

Nee, Nederland gaat geen reet doen tegen die asielzoekers. Zolang u maar weer netjes het juiste vakje roodkleurt op 20 maart, en het liefst nog ergens in mei.
Fuck de EU en hun fascistisch-ideologische vierde rijk. En fuck NPO-propaganda.

Toos Doos | 27-02-19 | 09:35 | 1

Nu hoor je wat iedereen denk van die lui uit Den Haag, maar inderdaad als de verkiezingen weer voor bij zijn gaan ze gewoon op de oude voet verder.

De democratie is al decennia's geleden gestorven toen Brussel en de EU zijn intrede deed.

Alle verkiezingen zijn er alleen om ons rustig te houden en dat we denken dat we iets te vertellen hebben, maar bij de laatste verkiezingen heeft de VVD, CDA,D66 en christen unie precies helemaal niks van hun verkiezingsprogramma overgenomen. Dat houd in dat ze totaal niet te vertrouwen zijn en dat we nu in het kabinet gewoon een stel dictators zitten, het is nu Noord Korea aan de Noordzee.

Niet links | 27-02-19 | 10:07

Die gasten worden op onze kosten opgevangen daar. Wetend dat ze geen asiel zullen krijgen.
Wij betalen voor de accommodatie, het eten, het personeel, de Miele, de terugreis, en dit is wat je er voor terug krijgt.

Is er ergens nog iemand met gezond verstand in Den Haag?
-

Bernhard de II | 27-02-19 | 09:35

Terugbrengen naar Turkije.
In alle verdragen staat dat men zich moet melden in het eerste veilige land.
Komt nog bij dat de Turkse moslim "cultuur", veel beter past bij de cultuur van de meeste vluchtelingen.
Meteen afvoeren dat tuig.

watergeus | 27-02-19 | 09:35

"een groeiende minderheid".............................. die ondertussen de meerderheid word en de belastingbetaler vele miljoenen per jaar kost.

En miljoenen in Afrika staan klaar om de overtocht te maken naar Noord/West Europa vanwege het al het "gratis" wat hier is te krijgen.

Een zielig verhaaltje staat garant om hier op kosten van de belastingbetaler te wonen (met de familie) en zelfs als je geen verblijfsvergunning krijgt mag je blijven en krijg je een woning ( zie Amsterdam)

Kaskensj | 27-02-19 | 09:34

'Een groeiende minderheid'
Dit vat alles samen over de huidige toestand in den Nederlanden.

Croxifoxio | 27-02-19 | 09:34

Zo'n onnozele Harbers: we mogen ze van de EU niet opsluiten, alleen als we ze willen uitzetten mag dat. Nou, GVD, Harbers, dat willen we toch ook? U komt uit een veilig land? Wegwezen. U komt niet uit een veilig land maar u pleegt winkeldiefstallen? Wegwezen. U komt niet uit een veilig land maar u bent steeds aan het knokken in het AZC? Wegwezen.

JvanDeventer | 27-02-19 | 09:33 | 1

Ik snap het inderdaad ook niet maar blijkbaar is er een verborgen agenda die de EU hanteert

sarah1965 | 27-02-19 | 09:34

Sea watch 666 brengt ze wel naar de Noord-Afrikaanse kust.

Patje2011 | 27-02-19 | 09:32

En in het VK-artikel komt dan ook meteen weer de toverformule aanwaaien, waarom dit soort criminelen niet kan worden aangepakt: 'magnie wegens Europese regels'. Daar moeten we dus lak aan hebben, nationale belangen zijn belangrijker dan Europese. In Brussel slapen geen seconde minder om criminele azc'ers, maar de lokale bevolking hier wel.

FrankVeer | 27-02-19 | 09:31 | 2

De Europese regels lijken er vooral te zijn om de Europese landen onbestuurbaar te maken.

JvanDeventer | 27-02-19 | 09:34

Hoezo asielaanvraag. Retour enkele reis. Hoe moeilijk kan het zijn, GS?

Pislinq | 27-02-19 | 09:31

Wat komen deze mensen hier eigenlijk doen. Eerst hebben ze hun eigen land onleefbaar gemaakt, nu komen ze hier ook de boek verkloten. Waarom kunnen we deze mensen niet gewoon de grens over gooien. Terug naar Duitsland of België, waar ze neem ik aan vandaan gekomen zijn.

Dr. Vigilante | 27-02-19 | 09:30

Anecdote uit de eerste hand gehoord : tijdens de joegoslavië oorlog bivakkeerde er een zwijgzame Bosniër in een AZC in het oosten des lands. Enige opvallende aan zijn gedrag was, dat hij heel vaak kwam vragen om een fiets te lenen. Die fiets kwam dan onder de modder weer terug. Op een dag zijn ze hem gevolgd, wat bleek ? De fiets werd gebruikt om naar een afgesproken plek in het bos te gaan, daar stapte mijnheer in een dikke mercedes, waarvanuit een groot en wijdvertakt handelsnetwerk in kalashnikovs en handgranaten werd gedreven. Velen daarvan vonden hun weg ook naar de vaderlandse onderwereld. En zo is het tot de dag van vandaag. Criminele en terroristische groepen duiken massaal onder in de asielstroom, en halen dan allerlei levensgevaarlijke rottigheid uit. En maar wegkijken ! En maar roepen dat het “europees’ moet worden opgelost (om zelf niets te hoeven doen). “Europa” heeft anders nog nooit iets opgelost. Alles wat ze daar aanraken verandert in een ronkende puinhoop, en daar valt ook de immigratie-asielpolitiek onder. Hoogste tijd om de Nederlandse soevereiniteit, inclusief volledige zeggenschap over onze grenzen, weer terug te halen.

CeesCloosd | 27-02-19 | 09:29 | 1

AZCs voor AMAs zijn jarenlang kinderprostitutieverdeelcentra geweest.

Langshetrandje | 27-02-19 | 09:31

We hebben die mensen economisch gezien ook niet nodig, er zijn genoeg gore shoarmatenten.

Patje2011 | 27-02-19 | 09:28 | 1

Met nadruk op goor ja. En onvriendelijk. En lawaaierige gevels. En slecht onderhouden panden. Maar ja, dronken aso’s die ook naar Turkije op vakantie gaan kijken daar niet naar. En houden het in stand.

Normpje | 27-02-19 | 10:01

Nederland kent maar 1 oplossing voor deze overlastgevers: een Generaal Pardon.

genoegisgenoeg | 27-02-19 | 09:28 | 1

*glimlach*

Jee-dee | 27-02-19 | 09:41

Die titel bij Nieuwsuur is ook mooi: "eigenlijk hebben we een kogelvrij vest nodig" om zielige asielzoekers eten en onderdak te geven https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2273626-azc-medewerkers-slaan-alarm-eigenlijk-wapenstok-en-kogelvrij-vest-nodig.html

Watching the Wheels | 27-02-19 | 09:28
-weggejorist-
Nelis SplitBloes | 27-02-19 | 09:27 | 2

Wow! een opperdeuger trekt aan de bel, dan zal het waarschijnlijk echt goed mis zijn, dacht dat die zielige oorlogsslachtoffers het allemaal zo goed doen. Toch minder minder misschien?

Straalt wel allemaal weer negatief af op de overige Noord Afrikanen, het OM mag deze man maar eens goed aanpakken, rascist!

allesofniks | 27-02-19 | 09:26

Stuur ze naar Amsterdam. Suikeroompje Rutger Groot Wassink weet er wel raad mee. Kunnen ze Amsterdam all 'inclusive' op stelten zetten.

Amsterdamsko | 27-02-19 | 09:26 | 1

Femke heeft nog een huis in de aanbieding, en ja, in Amsterdam daar moeten we ze allemaal naar toe brengen, want daar kunnen ze er niet genoeg van krijgen.

Niet links | 27-02-19 | 09:34

Pamperen en gedogen van criminele asielzoekers uit veilige landen sloopt het draagvlak voor enige hulp aan asielzoekers uit actieve oorlogsgebieden die wel eerlijk werk en studie willen.

In de wet staat al dat asielzoekers na een delicit uit de procedure worden gezet. In de wet staat dat afgewezen asielzoekers worden uitgezet. Op een Nederlands paspoort staat Je Maintindrait, ik zal handhaven. Als we nu eindelijk die drie teksten tot uitvoering brengen wordt Nederland weer een tolerant land, een veilige haven voor Nederlanders en ontheemden.

Feynman | 27-02-19 | 09:26 | 1

je maintiendrai

Poesmobiel | 27-02-19 | 09:46

Gaan we nu echt liever concentratiekampen bouwen dan tuig terugsturen naar waar het vandaan komt?

Petrus Poortwachter | 27-02-19 | 09:26 | 1

Natuurlijk, want de oplossing mag het probleem niet oplossen in Nederland.

Patje2011 | 27-02-19 | 09:27

Jonge mannen zijn mensen; hoor. Misschien moeten die medewerkers eens bij zichzelf te rade gaan. Racistische medewerkers een tijdje in een heropvoedkamp zetten, kan nooit kwaad.

RickTheDick | 27-02-19 | 09:24 | 1

Als ze zich als beesten gedragen, kun je ze het best ook als beesten behandelen.

Langshetrandje | 27-02-19 | 09:28

Als ze dat al van af het begin hadden gedaan, had dat veel overlast en geld bespaart. Vooral heel veel geld.

Mr.Crowley | 27-02-19 | 09:24

Door hoeveel landen is dat tuig getrokken om in Nederland te komen? We kunnen er echt wel vanaf als we zouden willen.

Patje2011 | 27-02-19 | 09:24

Twee keer misdragen gelijk op het vliegtuig terug naar huis, geen medelijden met deze klootzakken en al helemaal geen verblijfsvergunning geven.

Land neemt ze niet terug dan donder je ze over de grens heen en mogen zij het uitzoeken.

Ze waren immers daar eerder dan bij ons land. Ik denk dat die landen het zelfde gaan doen en die lui uit Brussel moet je voor het vuurpeloton zetten als ze commentaar leveren.

Het moet eens ophouden deze zware criminelen te behandelen als lieve zoete Gerritje, lik op stuk beleid moeten we voeren.

Niet links | 27-02-19 | 09:23 | 3

2 keer misdragen: 1. Ze zijn hier 2. Ze vreten belastinggeld. Uitflikkeren graag.

Patje2011 | 27-02-19 | 09:25

Twee keer misdragen? De eerste keer is al genoeg. Ik gedraag mij namelijk ook al mijn hele leven fatsoenlijk. Dat fatsoen mag een gast in dit mooie land al helemaal hebben. Zeker als er zo'n mooie beloning (hier blijven) in het verschiet ligt.

24-07-69 | 27-02-19 | 09:27

@Patje2011 | 27-02-19 | 09:25:
Deze lui zijn zo heet gebakken, dat ze bij de eerste keer gelijk al 10 overtredingen maken.

Niet links | 27-02-19 | 09:36

Het probleem is dat dievenbendes uit Oost-Europa en Noord-Afrika de AZC’s gebruiken als gratis hotel waar ze maandenlang bed and breakfast hebben terwijl ze al stelend door het land trekken.
De AZC’s zijn zich hiervan bewust, maar hoe meer logés ze hebben, hoe meer geld ze krijgen, dus wordt alles maar toegelaten, crimineel en kansloos zit samen met de sporadische politieke vluchteling.
En dan hebben we nog te maken met de Gutmenschen die de zielige mensen industrie runnen, die laten liever 100 mensen toe die er niet thuis horen dan dat ze er 1tje afwijzen die er wel hoort.
Je zou het kunnen stoppen door geen kansloze asieleisers meer toe te laten, economische migranten uit veilige landen de deur te wijzen en criminelen na hun eerste overtreding te verwijderen.

Osdorpertje | 27-02-19 | 09:22

De hele dag Dreetje Hazes en Dries Roelvink uit de speakers.

Sans Comique | 27-02-19 | 09:22 | 2

In Nederland is mishandelen niet toegestaan!

Tilburgse bluf | 27-02-19 | 09:26

Soundos is toch al erg genoeg? Dreetje is best wel te hachelen.

DrumPiet | 27-02-19 | 09:30

De fout zit in ons maf migratiesysteem.
Hier krijgt iedereen uit Afrika of uit een moslimland opvang in een AZC.
Ze krijgen iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
De migranten en jongens mogen daar twee jaar blijven en gaan nooit meer weg.

Het kostenplaatje voor opvang, huisvesting, zorg en uitkeringen wordt onbetaalbaar.
Het is een chaos en een bedreiging voor de rust en veiligheid in dit land... de woningnood wordt alsmaar groter.

Polen en Oost-Europa doen GEEN opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Zweden en Denemarken zijn na ''wir schaffen das'' strenger geworden en hebben een limiet en een stop ingevoerd.

Den Haag blijft gewoon doorgaan met ons maf en onbetaalbaar systeem.
Rutte III en de NPO maakt zich druk en zorgen over het klimaat--> terwijl dit een veel groter probleem is in Nederland.
Een vorm van zelfdoding... hoe is Nederland over 2 of over 5 jaar?
Ik hou mijn hart vast.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 09:21 | 3

Nou, jij maak geen vrienden bij links Nederland, oei, oei, ik denk dat je alle stempels krijg van Links NL zoals dat je facist, racist en alle stempels van discriminatie, want je mag over allochtonen niks dan goed praten.

Niet links | 27-02-19 | 09:31

sociaal_econoom | 27-02-19 | 09:21 U slaat de spijker op zijn kop. Hopelijk krijgt onze Pinokkio volgende maand een flinke nerderlaag te verduren. Iedereen die nu nog op één van de kartelpartijen stemt is naar mijn mening knettergek.

Wladimir 1928 | 27-02-19 | 09:44

@Wladimir 1928 | 27-02-19 | 09:44:
Hoe vaak krijgt een land als Nederland nou de kans om nog goeierder te zijn dan Zweden.

Sans Comique | 27-02-19 | 10:42

Allemaal naar Griend!

pibasso | 27-02-19 | 09:21 | 2

Zonde van het eiland. Bouw gewoon een kamp waar ze niet vanaf mogen, behalve als ze het land verlaten of een verblijfsvergunning krijgen.

heldheino | 27-02-19 | 09:24

@heldheino | 27-02-19 | 09:24:
Op Griend zijn helemaal geen prikkels, ook geen coffeeshops. Dus ideaal. Alsof het niet zonde van Texel, Terschelling of welk waddeneiland dan ook is.

pibasso | 27-02-19 | 09:27

Wat een populistisch gedoe allemaal er zouden ieder jaar verkiezingen moeten zijn.

marrretje | 27-02-19 | 09:19

Een groeiende minderheid, haha.

lacucaracha | 27-02-19 | 09:19 | 1

Juist daar moest ik ook bij lachen.

Jee-dee | 27-02-19 | 09:31

Wat een onzin, we hebben dat verdrag van Marrakesh ondertekend dus die scooter bontjes kunnen gewoon naar huis. Zien ze hun familie wel weer in de zomermaanden.

Patje2011 | 27-02-19 | 09:19

Allemaal aanbieden aan de liefste stad van Absurdistan.

Langshetrandje | 27-02-19 | 09:18

COA wordt wakker........... als een gemiddelde burger er zolang over zou doen om wakker te worden dan was dit land allang failliet!

Fatwabuster | 27-02-19 | 09:18

Het lijkt me ook heel eenvoudig. Kom je uit een veilig land, mag je je procedure alleen op je kamer afwachten. Dus ja, een gevangenis omdat je bij voorbaat niet te vertrouwen bent. Kom je uit een onveilig land, mag je in het AZC bijkomen van alle ellende.

deministerpresident | 27-02-19 | 09:18 | 1

Veel te slap. Kom je uit een veilig land? Dan kun je in het land van herkomst een asielprocedure starten bij een ambassade. Kom je uit een veilig land en ben je hier toch? Dan wordt je linea-recta op een vlucht naar je veilige thuisland gezet. Wil je dan ooit nog asiel aanvragen in Nederland? Jammer, je bent hier ooit illegaal binnengekomen. Aanvraag afgewezen.

Kom je uit een oorlogssituatie? Twee opties. 1. Je blijft in het AZC tot wij het weer veilig achten en dan ga je meteen weer terug naar je thuisland. Of 2. Je probeert hier in Nederland te assimileren. Baan zoeken, taal leren, de wet respecteren, dat soort werk. Wil je dat? Dan vind ik het redelijk dat wij als Nederlanders je hierbij helpen. Vindt je dat toch wel heel erg zwaar? Zie optie 1. Dahaag.

Enter Yeti | 27-02-19 | 10:03

Overplaatsen? Nee, terugplaatsen!

Ze moeten niet naar een 'specialistische setting'. Hoe haal je het in je weke oikofobe kop om te denken dat je dit probleem zo op gaat lossen? Besteed liever aandacht aan de vluchtelingen die er wel wat van willen maken.

Diotima | 27-02-19 | 09:17 | 1

Dan hebben ze bijna geen werk meer vrees ik

Afrikanerhart | 27-02-19 | 09:21

'Ik vertrek' kan binnenkort 24/7 uitzenden.

Peter_la_Selie | 27-02-19 | 09:17

Zolang lafbek Harbers zich kan verschuilen achter "Europese regels", gebeurt er niets. Sorry dat ik het zeg, maar dit krijg je ervan als je een angstig gilletjes slakende juffrouw op dit dossier zet.

gestoptmetroken | 27-02-19 | 09:17 | 2

Dat is toch een meneer van die "law en order" partij?.

Pelforth | 27-02-19 | 09:18

Wéér één van de vele nadelen van het EU-gedrocht. Eigen land, eigen regels en dan was dit nooit zo voorgekomen.

2voor12 | 27-02-19 | 09:25

Opsluiten en net zo lang treiteren tot ze smeken om naar Marokko te mogen.
Ooit waren asielzoekers fatsoenlijke mensen die door hun regering vervolgd werden vanwege een mening die ze hadden. Dat de asielzoekers van nu niet vervolgd worden, dat ze helemaal geen mening hebben en dat ze niet fatsoenlijk zijn, dat is bij links eigenlijk ook wel duidelijk. Maar voor de linksen moet er toch een reden zijn dat ze allemaal hierheen komen. Gewoon begrijpen dat dat de Miele, het huis en de outkiering zijn, dat zullen ze nooit.

JvanDeventer | 27-02-19 | 09:17

cultuurverrijking... maar nu even niet.

wezen | 27-02-19 | 09:17

Verkiezingen.

Muuke | 27-02-19 | 09:16

Die lui lachen zich de ballen uit de broek om onze "humaniteit". Waar een knuppel, cel en uitzetting de juiste procedure zou zijn, debatteren we hier tot we een ons wegen om tot een geldverslindende oplossing te komen om maar te deugen , ondertussen het daadwerkelijke probleem uit het oog verliezend.

DrumPiet | 27-02-19 | 09:15 | 10

@eerstneukendanpraten | 27-02-19 | 10:58:
Staat een kanjer van een argument in mijn comment, maar als je dat niet begrijpt, tja..
Jaloers knulletje? Morgen is je vriend er weer hoor.

DrumPiet | 27-02-19 | 12:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Klinkt allemaal lekker woke dit, maar is waarschijnlijk alleen om PVV en FvD op afstand te houden. Zie weigering toegang van Turkse minister door Rutte waarmee hij veel stemmers terug wist te halen om deze vervolgens keihard in hun bek te spugen!

Aan de andere kant, de geest is uit de fles, dus er is hoop.

Kukooo1 | 27-02-19 | 09:14

Hoe moeilijk is het om zo'n asocialen-AZC te voorzien van een paar prikkeldraadhekken, slagbomen en wachttorens?

Enter Yeti | 27-02-19 | 09:13

En de massa ziet straks een kabinet dat sterk optreedt tegen dit soort 'vluchtelingen' en dan wordt in hun ogen bevestigd dat het kabinet nodig is, want daadkracht en oplossingen. En ondertussen worden we verder omgevolkt. Nederland is opgeheven in ruil voor oliedollars uit Saoedi Arabië.

Ton8695 | 27-02-19 | 09:13

Nieuwsuur: "Azc-medewerkers slaan alarm: 'Eigenlijk wapenstok en kogelvrij vest nodig. We hebben meer mensen op de locaties nodig, stevige mensen die overwicht uitstralen. Medewerker COA vindt dat deze groep asielzoekers de opvang in Nederland vervuilt.
Deze mensen moet je apart opvangen en heel sober. Een soort bed-bad-brood.
Volgens de FNV zijn er meer medewerkers en meer beveiliging nodig op de locaties.
Twee COA-medewerkers vertellen aan Nieuwsuur anoniem over hun ervaringen. Het is voor hen verboden om met de pers te spreken, maar in hun ogen is de maat nu vol.
Hoewel er intussen speciale opvang is voor probleemgevallen, de zogeheten aso-azc's, is er op de gewone locaties weinig verbetering te zien.
Volgens Harbers zijn er daarom in de afgelopen tijd verschillende maatregelen genomen en wordt er gekeken in hoeverre de overlastgevende asielzoekers verder kunnen worden aangepakt. Hij benadrukt dat Nederland daarbij wel gebonden is aan Europese regels."

VVD'er Milo Schoenmaker, net een maand bestuursvoorzitter van het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers, zegt in Nieuwsuur dat de overlastgevende asielzoekers moeten worden overgeplaatst naar een andere plek, een "specialistische setting". Hij zegt te willen onderzoeken wat hiervoor de mogelijkheden zijn.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2273626-azc-...

Zo te lezen zijn niet alleen die COA-medewerkers ongeschikt om dit asociale asielbeleid te handelen maar ontbreekt het VVD-staatssecretaris Harbers ook aan daadkracht. Die schijnt het al al benauwd te krijgen als hij zich niet houdt aan Europese regels?!

Welke politieke partij verlost het Nederlandse volk van deze etterende, door de VVD getolereerde waanzin?

drs.Nee | 27-02-19 | 09:12 | 1

Europese regels, mensenrechten, an me reet. Neerslaan die lui, en met zijn tienen in een cel, dat is de enige taal die ze begrijpen. Eindelijk die grens gaan stellen. Ik begin mijn respect voor Nederland, mijn eigen land, te verliezen. De politiek laat die honden op ons los, straks mogen die jihadisten ook nog terugkeren. Als dit niet stopt ga ik de regels ook niet meer serieus nemen en mijn kont tegen de krib gooien.

negorij | 27-02-19 | 09:57

Gewoon naar Zeeland. En dan land weghalen.

Normpje | 27-02-19 | 09:12

Guantánamo aan zee klinkt wel goed overigens.

Geen01 | 27-02-19 | 09:12

Als je naar de VS gaat moet je aangeven dat je geen criminele dingen gaat doen. Misschien is dat een idee om in de procedure op te nemen?

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 09:12

Iets met verkiezingen dat ze dit soort onderwerpjes aankaarten bij de NPO met de vvd Gouda burgemeester.

IndoFortuyn | 27-02-19 | 09:11

Zo, daar zijn ze snel achter gekomen, chapeau!
Ik stond net op het punt om te emigreren...

laurentius | 27-02-19 | 09:10

PI's Almere, Zwaag, Zeist en Zoetermeer openhouden en vullen.

Peter_la_Selie | 27-02-19 | 09:10

je verwacht het niet... binnenkort uw nieuwe buurman kei gezellig

shitblog | 27-02-19 | 09:09

Safaripark Beekse Bergen? Maar “ziiieelig!1!!”, zo’n leeuw die zich in een kopvod verslikt. Dus daar zal de Partij voor de Dieren wel voor gaan liggen.

Kapitein Stijlvol | 27-02-19 | 09:09

Hoezo komen ze al in een AZC terecht? Marokkaans paspoort is direct terug

2voor12 | 27-02-19 | 09:09

En maar andermans problemen blijven oplossen ... zucht. Het leven zou zo eenvoudig kunnen zijn als Nederland niet het braafste jongetje van de klas was.

MickeyGouda | 27-02-19 | 09:09

Allemaal uit islamitische landen maar dat is puur toeval

Eddy67 | 27-02-19 | 09:09

Volgens mij hadden ze rond Schiphol een hele mooie locatie.
Hadden ja, alleen de brandwereldheid was nog een dingetje.

Johan_Voorhaar | 27-02-19 | 09:08

Ach kijk aan de verkiezingen komen er aan. Effe harde taal voor de zetels en daarna gaat alles op de oude voet vrolijk verder.

janleuk | 27-02-19 | 09:08

Meneer praat over 'handhaven'. Iets wat wij in Nederland totaal aan de kant geschoven hebben. Vervolgens hoor je al dat het lastig zal zijn deze criminelen 'opgesloten te houden'.

Als we nou eens beginnen te handhaven door de voordeur op slot te zetten voor tuig wat hier niet thuis hoort. Maar dat is zelfs teveel gevraagd.

laagvliegert | 27-02-19 | 09:07 | 2

Handhaven kunnen we prima. Kijk maar naar de snelheidsboetes. Op geen enkele manier aan te ontkomen en als je niet betaald komen ze je 's nachts van je bed lichten. Dus het kan wel.

2voor12 | 27-02-19 | 09:15

Eerst het probleem creëren om vervolgens geen raad met het probleem te weten. Links op z'n best.

Boogschuttertje | 27-02-19 | 09:07

Nieuw! Schrikkeldraad! Alleen actief op 29 februari.

Mubbenschonster | 27-02-19 | 09:04

Luchtafweer raketten zijn inderdaad wel heel effectief tegen vluchtende overvallen...

Pierewoaier | 27-02-19 | 09:04

Ik hoop dat de oorlog in Noord Afrika snel afgelopen is zodat deze vervelende slachtoffers weer terug kunnen en hun land heropbouwen.

keestelpro | 27-02-19 | 09:03 | 1

Ja, gaat er hevig aan toe daaro!
Vrienden zijn op het moment in Marokko met vw-campertje aan het reizen. Staan op het moment bij een mandarijnen farm, verder beetje surfen en chillen. Ze vermaken zich goed gezien de beelden en verhalen. big trauma's. Dat is!

Mogwai | 27-02-19 | 09:54

Goed plan, maar ik stel voor nl.wikipedia.org/wiki/Griend_(zandpla...) , hartje waddenzee. Bovendien moeten we behalve vervoer als samenleving verder niets faciliteren. Ze zoeken het maar uit daar.

Foolonthehill | 27-02-19 | 09:03

Zoek een ander baantje linkse onderknuppels. Moeilijk hoor.

Pedronegro | 27-02-19 | 09:03

Wat dacht je ervan om ze gelijk maar terug te sturen? Maak dat maar juridisch mogelijk.

knutsel_ | 27-02-19 | 09:03

let the games begin

ikbenj | 27-02-19 | 09:02 | 1

De dag dat je wist dat die zou komen, met dank aan alle NPO/NGO-deugers en andere slappelingen in dit land. Heeft al 75 miljard gekost waardoor veel oudjes nu dagen in de pies zitten, schande, ga zelf maar sissen bij Femke, die grijpt toch niet in.

grindbak | 27-02-19 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken