Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joehoe! Iedereen krijgt 2000 euro van D66!

logo van d666

Samen met die 1000 van Rutte toch al mooi 3000 euro in de pocket!

De lijsttrekkers voor de Provinciale Staten van D66 willen dat provincies 5,3 miljard euro gaan pompen in schone energie, laadpalen en isolatie van huizen. Omdat er toch al geen gedoe is over het Klimaatakkoord maken ze de doelstellingen gewoon nog omvangrijker en ingewikkelder en als dan iemand zegt 'ho ho' dan is dat een klimaatontkenner en een racist. Een dappere poging Jessejugend weg te lokken bij GroenLinks en een dappere poging tokkievolk weg te lokken van rechts. "Iedere inwoner moet 2000 euro krijgen om zijn of haar huis te verduurzamen. Als een schenking of lening, afhankelijk van hun inkomen", zegt Michiel Scheffer van D66 Gelderland. Dan hoef je volgens die plannen van Samsom nog maar 8000 euro te lenen van een sketchy energiebedrijf. Enfin, samen met die 1000 euro van Mark Rutte kun je ook andere dingen doen met je 3000 ballen. Een aansprekende advertentie uitzoeken in de Volkskrant en een keertje lekker met de hele familie naar Bali vliegen, ofzo. De boel de boel.

Social

Reaguursels

Inloggen

In omliggend landen wordt gas gepromoot, wat is dit voor een kolder.

Willem_Oltmans | 12-02-19 | 00:31 | 1

De “van het gas af” lobby is veel te groot. Zolang er nog geen bruikbaar en betaalbaar alternatief is voor gas, zal gas gewoon gebruikt moeten kunnen blijven worden. Alle landen zien dit, behalve de “believers” in Den Haag.

Marvin_NL | 12-02-19 | 06:41

En daarna wordt gas verboden (waar het in België juist gepromoot wordt!) en diesel en benzine en gaat u dit allemaal 70.000 euro kosten.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 20:37

Kiezersbedrog fraude. Omkopen van stemvee.
Rutte pleegde met 1000€ ook frauduleuze kiezersbedrog en niemand heeft ooit die 1000€ gekregen. Sterker nog iedereen is er zwaar financieel op achter uit gegaan.

jitro | 11-02-19 | 18:26 | 1

Niet iedereen, dat geld is keurig naar Brussel overgemaakt. Daar hebben ze de extra kosten voor de "volksvertegenwoordigers" van betaald.

EenGoedBegin | 11-02-19 | 18:44

Als iedereen moet meedoen is er godverdomme geen sprake meer van subsidie of wel. Tenzij die subsidie aan een geldboom op het Binnenhof groeit.

caspert79 | 11-02-19 | 17:23 | 2

Vooral dat 'moet' meedoen baart mij grote zorgen. Iedereen moet zelf kunnen en mogen uitmaken hoeveel hij kan en of wil bijdragen aan een prettige wereld om op te leven. Maar krijg dat nog maar eens in die hysterische klimaatbolletjes. Af en toe denk ik wel eens: ze gaan helemaal totalitair.

Europees_Aanbesteed | 11-02-19 | 18:05

@Europees_Aanbesteed | 11-02-19 | 18:05: Het gaat die satansknechten helemaal niet om het milieu, leefbaarheid of de toekomst - anders hadden ze de deur niet wagenwijd opgengezet voor de slachters van ISIS.

Datsun_Cherry | 11-02-19 | 18:22

Wat een nivootje die politici, je moet er maar op komen in verkiezingstijd om
steeds maar weer maar weer en maar weer nieuwe onzin vertellen. Knap hoor!

oakmont | 11-02-19 | 17:17

Iedereen paar duizend euro om het milieu te ontlasten? Ja. Dan moeten wij er echt aan uitgeven, anders wordt het uitgegeven aan pleziertjes en vakanties.
Dat helpt ook niks.. Wie houdt dat bij?

Jan Onbewoond | 11-02-19 | 16:56

Nepnieuws?

Jan Onbewoond | 11-02-19 | 16:52

Is dat de oprotpremie om te kunnen emigreren?

JelloBiafra | 11-02-19 | 16:39

BTW: zou een sigaar uit eigen doos zijn maar we mogen alleen inleveren, steeds een beetje meer totdat we voedselbonnen krijgen.

pino2 | 11-02-19 | 15:45

HAHAHAHAHAHA, geld van de overheid, geleuft u het zelluf!?

pino2 | 11-02-19 | 15:44

het begon met de olie-hysterie jaren 70( op =op in 2000.. zie Club van Rome).. jaren 80 : zure regen hysterie . jaren 90 : groooote gaten in ozon laag ..( lol)...
En... we hebben een opvolger!
Ondertussen wordt Europa omgevolkt.. .

daytripper | 11-02-19 | 15:08 | 2

Lees ‘the strange death of Europe’ van Douglas Murray. Het is nog erger dan je denkt.

MoltisantiBeer | 11-02-19 | 15:28

Heb vandaag het nog over exact diezelfde punten gehad op mijn werk , er zit gewoon een verdienmodel achter . Vandaar het angst aanjagen , net zoals vroeger gebeurde in kerken . En daar zijn er ook miljoenen ingetuind , evenals miljarden in rook opgegaan .

ghetto-is-back | 11-02-19 | 17:38

Bij de buren hangt buiten zo'n propellerkast van een airco met vlak ernaast een horizontaal rokende pijp van een nieuwe CV-brander. Een lelijk gezicht. Onwillekeurig stel je bij deze oerlelijk-linkse D66 plannen je voor hoe heel Nederland verpropellert en lawaaiig loeit dankzij deze a-esthetisch linkse zooi, die ons land heeft verrijkt met de Bijlmer en Lelystad als de realiseringen van een linkse toekomst. Hoe komt het toch, dat links geen gevoel heeft? Ze pretenderen het wel, maar hun hart is van steen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-02-19 | 14:23 | 1

@ Eeuwig.. Op.. Vakantie
Ze maken blind hun eigen land kapot omdat ze door hun domheid en naieviteit geindoctrineerd zijn door clubs die vette winst maken met de krankzinnige immigratie en de klimaathysterie. Vette WINST daar gaat het om.
Ik heb er geen andere verklaring voor dan dat het gewoon naieve gehersenspoelde masochisten zijn zonder enig gevoel voor proportionele realiteit.
Ze vergeten dat er ook redelijk realistische "normale" mensen in NL wonen die moeten lijden onder de linkse waanzin die soms zo erg wordt dat ze op landverraad lijkt

telelezer | 11-02-19 | 14:40

Een kennis heeft een houtkachel maar hij gaat daar een katalisator en filter inzetten zodat niet ontdekt zal worden dat hij zo stookt als het eerdaags 'verboten' wordt door de "Klimat Gestapo"
Zo ver is het dus al gekomen in (ooit) ons DDR Nederland (acht und acht...8+8! Feind hört mit!)

telelezer | 11-02-19 | 14:21

Moeten we niet eerst de "Zure Regen" of de "Ozonlaag" beschermen. Of zijn die subsidiepotjes al helemaal uitgemolken ?

Kamervraag | 11-02-19 | 14:15 | 1

Vergeet de totale vernietiging van het Amazone regenwoud niet. Wordt donateur voor €25 per maand en red de aarde! Ik mpet het de Groene Khmer meegeven, het is al echt 30 een fantastisch businessmodel. Gejat van de Katholieke Kerk, maar beter goed gejat.....

InTheTube | 11-02-19 | 15:19

De belachelijke klimaathysterie is helemaal naar de voorgrond geduwd waardoor we de ons door de strot gedouwde schandelijke immigratie sprinkhanengolf vergeten; DAAR gaat het de deugfascisten immers om...!
video.twimg.com/ext_tw_video/10944752...

telelezer | 11-02-19 | 13:48 | 1

Ja joh. Dat is Soros zijn idee. Slim hè?

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 14:07

Sorry, ben momenteel even druk met het opstapelen van 8m3 eikenhout voor m'n kachels.

Pierre Lebon | 11-02-19 | 13:47

Dus ik moet verplicht geld lenen voor isolatie die ik niet wil en waar die 2k bij lange na niet genoeg voor is.. Ze kunnen omvallen.

Mesmer | 11-02-19 | 13:43

Ben benieuwd wat sterrenteam Jetten Klaver hier van gaat vinden
www.ad.nl/wonen/woningtekort-groter-d...
Wacht even op het tweetje dat die projectontwikkelaars verplicht moeten worden met verlies sneller te gaan bouwen anders boete, want het volk. Ofzoiets.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 13:31 | 4

@telelezer | 11-02-19 | 14:31:
2018 nettosaldo 117000. Totale bouw in 2017 en 2018 135000. Alle woningsegmenten. Dus ongeveer 40000 starters woningen. Die dus allemaal naar nieuwkomers zijn gegaan. De Nederlander kan de typhus krijgen. Ongezien. Betalen moet je. Voor Mohammed, zijn twee vrouwen en 8 kinderen. De rest van je leven. Goed voor het milieu. Stelletje hypocrieten. Het gaat niet zo goed met de CO2 uitstoot. Klopt, er zijn in twee jaar tijd 350000 landgenoten bijgekomen.... Imbecielen.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 14:40

@Langshetrandje | 11-02-19 | 14:40:
350000 man erbij, maar minder agenten, minder artsen, minder verpleegkundigen. Het gaat spaaklopen. Zeer snel.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 14:42

@Langshetrandje | 11-02-19 | 14:42:
Maaarrreh.... we moeten toch bezuinigen van onze Brusselse meesters.
Politie kapotbezuinigd, leger kapotbezuinigd: Ooh maar dan roepen we toch gewoon om een EU leger en EU popo
DAT is wat Brussel wil..!
En de cirkel is rond.

telelezer | 11-02-19 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Afhankelijk van het inkomen wordt dat een lening of een schenking. Nou, mijn inkomen zit op bijstandsniveau, dus dat zal dan wel een lening worden.

Deksmaat | 11-02-19 | 13:28 | 1

Alleen de nieuwe Nederlanders zullen wel die schenking krijgen. De rest is te wit en te rijk.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 14:43

Jaja die 2000 rugge krijg je natuurijk bij je vakantie toeslag zo dat er 85 heving overheen gaat u krijg dus 76 euro en 29 cent.

Haat-links | 11-02-19 | 13:24

Ah mooi. Ik ben sinds vorig jaar al goed bezig om mijn huis voornamelijk duurzaam te verwarmen met een biomassa warmtecentrale, dat zien ze graag! 50 eur de kuub aan brandstof en ik kan anderhalve maand vooruit. Je kan het natuurlijk ook een houtkachel noemen, maar als je dat zegt is het weer slecht ofzo...

Carnage_pinata | 11-02-19 | 13:19 | 1

Wat stook je? Pellets? Gewoon haardhout? Waar haal je hout voor 50 EUR/kuub?

PisFinger | 11-02-19 | 18:49

Neeee niet nóg een subsidieregel !!
De overheid gaat echt over lijken om haarzelf onmisbaar te maken.

Papa Jones | 11-02-19 | 13:18 | 1

De subsidies gaan naar de "minderbedeelden" Lees= immigranten.
En wij maar dokken
Ik ben Nederlander; Ik ben gek...!

telelezer | 11-02-19 | 14:51

komt goed van pas na mijn 1,06 verhoging van het pensioen...... met die 1000 euro van Pinokkio Rutte en die van Pinokkio Jette al 3.000,-- samen in de knip, de verkoop van mijn opel in duitsland (advies: Buma) brengt ook 2.500 op. Maar dan komt het probleem samen boven de 5000 dus mag niet van Buma, teveel cash , jezus wat een land …… maar de maffia-industrie draait goed: asielindustrie en klimaatindustrie...….wie betaald dat ? oohh sorry, U en ik.

gringo-brd | 11-02-19 | 13:09

Als iedere inwoner € 2000,- krijgt zal iedere inwoner€2000,- extra belasting moeten betalen? Of wordt het omgeslagen per werknemer ? Of zullen we het uit de pensioenpotten halen ? Of gewoon bijdrukken ?

Zorc | 11-02-19 | 13:01 | 1

de statushouders moeten dat betalen, die werken niet , zijn geen werkgever , alleen maar zielig

gringo-brd | 11-02-19 | 13:11

In die Twitter draad staat een veelbetekende reactie van D66: "juist het klimaatakkoord biedt een enorme kans om meteen de tweedeling aan te pakken." En dat is het vuile, linkse addertje onder het groene gras. De klimaathoax is opgetuigd om de Westerse samenlevingen kapot te nivelleren. Economisch naar de kelder te jagen. Ik begin te vermoeden dat dit soort absurde voorstellen van D66 en zoals die van de Amerikaanse Democraten met hun New Green Deal juist als doel hebben om onze hoon te wekken. Je ziet namelijk dat mensen door erover te praten wel de klimaathoax als zodanig slikken maar slechts de absurde voorstellen weglachen en afwijzen. Over een jaar komen ze met gematigde en redelijke voorstellen, die nog steeds het financiële vel over je oren trekken, en je zult zien dat mensen er dan veel meer voor open staan. Als mensen dan eenmaal de grote leugen hebben geaccepteerd kunnen de politici weer heerlijk aan de hendels trekken. Onze eerste en enige reactie moet zijn: het is een hoax, we geloven jullie niet, ga weg, rot op! Er serieus op ingaan nodigt ze alleen maar uit om op zoek te gaan naar het compromis dat je wel gaat accepteren.

TheOneWhoKnocks | 11-02-19 | 12:56 | 4

Klopt, deze strategie gebruiken Apple en Facebook ook. Eerst iets heel heftigs roepen, dat dan weer terugnemen en zonder problemen iets minder heftigs doordouwen. Dat minder heftige onderwerp hadden we anders jaren tegen geprotesteerd, maar nu vreten we het zo op, want alles beter dan dat hele extreme.

Ton8695 | 11-02-19 | 13:16

Is gewoon een beproefde sluwe makelaars- en autohandelaren truuk: eerst een krankzinnig hoge prijs vragen, en dan de goede lieve Sint spelen door omlaag te gaan met de eisen. En het plebs trapt er met open ogen in en is nog dankbaar ook.

telelezer | 11-02-19 | 14:56

of gewoon extra dekentje op de bank, lekker hoor dekentje..... totdat je eronderuit moet komen LOL, scheelt wel hoop stookkosten en waardeer je je warme bedje destemeer (wel lastiger om er in de ochtend uit te komen...)

pino2 | 11-02-19 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

In plaats van eerst op D66 stemmen en dat men dan ziet of ik die €2000 op mijn bankrekening zie, wil ik het omdraaien. Eerst die €2000 zien, dan kijk ik wel of ik D66 stem. Klinkt dit voorstel aantrekkelijk D66? Dit is namelijk precies wat jullie "aanbod" aan mij is.

Sucker | 11-02-19 | 12:55 | 2

Hee Sucker, dat is wel MIJN 2000 euro die jij van mij afpakt.
Ik werk namelijk gewoon dus ik krijg die 2000 niet. Maar ik moet wel belasting betalen om die onzin te kunnen financieren.

Papa Jones | 11-02-19 | 13:21

@Papa Jones | 11-02-19 | 13:21:
Wel effe wat harder doorwerken joh, want die arme "soooo sielluge" floegteliengen moeten immers ook allemaal 2000 piek krijgen (anders dieskriemmienaassie)

telelezer | 11-02-19 | 14:59

Wat ook zo vreemd te noemen is; de klimaatdrammers willen 1000 miljard besteden, ergo. een binnenlandse economische ramp veroorzaken, een gigantische gok nemen met één biljoen gemeenschapsgeld, gebaseerd op de aanname (jawel) dat de maatregelen de "verdere" opwarming van de aarde zullen beperken. Met hoeveel nul komma nul graden maakt me dan niet eens iets uit. Het is sowieso verwaarloosbaar maar goed. Ga even mee in het verhaal; stel dat, de maatregelen doen wat ze beloofd hebben en beperken de oparming van de aarde. Beperken. De huidige opwarming, die er al is, zal dus NIET ongedaan gemaakt worden. Nu, dat betekent dat, ondanks de 1000 miljard investering, het ijs tóch zal blijven smelten, er tóch een stijging van de zeespiegel komt, toch extreem weer komt en alle andere doemscenario's gewoon plaats zullen vinden.

Is het in dat verband dan niet vele malen verstandiger en veiliger om al die honderden miljarden te pompen in betere binnendijken, een kust bescherming die voldoet tegen de hogere zeespiegel, en algemene maatregelen die zorgen dat de Nederlander in de toekomst beter beschermd is tegen de voorspelde ontregeling van het klimaat? Dat zou mij alvast een veiliger gevoel geven over de toekomst voor mezelf en voor de mensen na ons, dan dit hocus pocus gegoochel met warmtepompjes hier en een elektrisch autootje daar waarvan zelfs de klimaatpausjes zelf zeggen dat eht, inderdaad, op mondiaal niveau geen effect zal hebben maar (hopelijk) volgt de rest van de wereld en dan zal het wel goed kommen.

En als de rest van de wereld niet volgt?

Dan hebben we een land volgepompt met 1000 miljard aan flauwekul-met-een-stekker-eraan, wat langzaam onder water loopt.

Kortom; ik geloof geen ene fuk van dat geleuter over het klimaat. Als het echt zo urgent zou zijn als ze doen voorkomen dan zouden er nu all bulldozers bezig zijn aan de kust, dan zouden de delta werken onder het mes gaan, en dan zouden we niet eindeloos gaan zitten lullen over een warmtepompje, een zonnepaneel of een auto op batterijtjes.

Dutchbeaurouge | 11-02-19 | 12:55 | 3

Oosterscheldekering moet ook worden vervangen. Kadjeng

Rest In Privacy | 11-02-19 | 13:05

Dat zijn maatregelen die de generatie na ons voor de kiezen krijgen. Dan hebben de poten die ons zijn uitgedraaid zogenaamd niet geholpen en moet er dus geld komen voor hogere dijken enzo omdat anders over 100 jaar Nederland onder water staat. En zo kun je als politicus heerlijk doorgaan met het verkopen van gebakken lucht. En het probleem is niet eens de politicus die alles aan elkaar liegt maar de idioten die de politicus geloven.

TheOneWhoKnocks | 11-02-19 | 16:33

@Langshetrandje | 11-02-19 | 13:05:
Die Oosterscheldekering is dus wel iets wat NL beschermd en jaren meegaat. Wat kost een nieuwe kering? 1x het bedrag wat NL de EU per jaar overmaakts?
Daar ken ik ander geld wat is geïnvesteerd en nooit wat voor terug is gekomen.

PisFinger | 11-02-19 | 18:46

D66 is dat niet de partij met allerlei oplossingen voor niet bestaande problemen?

En op de schaarse momenten dat er binnen deze zombie partij ineens iemand een 'helder moment' krijgt, Nederland wordt geterroriseerd met plannetjes als het doordrukken van een donorwet, cancellen referendum want; uitslag onwelgevallig, grote uitverkoop doet houden van NL richting eu, and last but not least, de halve 2e, 3e, en 4e wereld in de vorm van de 'jurk- en slipperbrigade' uit jungle en zandbak NL binnen sleept dit alles onder het mom van, dat het zo'n 'fantastische' aanwinst is.
Dat 'D66' dus....!

Nederland heeft inmiddels op vele vlakken problemen, echter deze vallen in het niet bij het probleem dat 'de gevestigde politiek' heet, bestaande uit een elite die zich onaantastbaar waant.
Met voornoemde partij 'dik' voorop!

--------------
Problemen zijn er om opgelost te worden.
Voorwaarde is wel dat je bij het begin, begint.......!

@xel | 11-02-19 | 12:48

Alles om de ideologische leegte van de linkse partijen te verhullen en het mag wat kosten. Maar ach, de burger betaalt! En die klimaathysterie leidt ook nog eens lekker af van de echte problemen......, dan valt het wegkijken niet zo op.

Rationa | 11-02-19 | 12:40 | 2

Hoe zou het toch met de instroom van asielzoekiërs staan momenteel? Terugkeerdiërs? Totaal verdreven uit de media, weg foetsie. Uitgewist door imaginaire problemen in 2030 en verder.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 12:45

Misschien is het toch niet zo'n heel groot probleem dan? Maar eh, Geert Wilders kan toch gewoon zo'n werk doen? Of zit die ook bij zijn warmtepomp..

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 14:09

Goede reden om D’66 te stemmen. Hoop niet dat ze vervolgens het in de achterkamers uitruilen tegen iets waarvoor je je eigenlijk moet schamen dat je dit nu zegt.

rattenvanger XL | 11-02-19 | 12:38 | 1

D66 is gewoon schandalig aan het nivelleren. Als werkende kun je toch echt niet meer met goed fatsoen op die druiloren stemmen.

Papa Jones | 11-02-19 | 13:26

Eerst een kulverhaal ophangen dat de opwarming van de aarde veroorzaakt wordt door de mens en vervolgens een flink deel van zijn inkomen in beslag nemen om andere luchtfietserij van te bekostigen om zelf beter van te worden. Zo werkt de linkse politiek en ze vinden in de VVD een dankbare strijdmakker want graaien was nog nooit zo makkelijk.

drs. P | 11-02-19 | 12:37 | 1

Het zijn allemaal zakkenvullers. Betaald door de burger en in opdracht van Soros!

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 14:10

Toen ik online naar Jinek zat te kijken met Jette en Baudet was ik verbijsterd over de verhalen van Rob Jette. Hij zat zoveel onwaarheden te vertellen en bracht onmogelijke oplossingen aan dat ik me afvraag: is hij nu zo dom of houdt hij iedereen voor de gek? Je mag toch aannemen dat de leider van D66 intelligent is, maar wat zou dan zij motief zijn om iedereen voor de gek te houden? Je kan niet willens en wetens die onzin uitkramen alleen voor politiek gewin, wetende dat dat enorm fout moet gaan. Dan blijft alleen de eerste optie over: hij snapt het echt niet en heeft geen van zijn plannen doordacht. Hoe komt dat dan? Zijn de opleidingen in Nederland echt van zo een erbarmelijk niveau of komt het omdat docenten en media alles wat niet in hun politieke straatje past doodzwijgen? Ik vrees dat laatste. Dan besef ik dat ik naar de ondergang van een beschaving zit te kijken. De komende decennia beloven alles behalve saai te worden.

Short | 11-02-19 | 12:34 | 3

Wissel Jette en Baudet in dit verhaal en het klopt weer.

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 12:39

Als het allemaal niet zo teringjantje duur was en/of de kwaliteit van leven erop vooruit zou gaan zou ik geen moeite hebben met deze klimaathysterie. Maar dit is gewoon ronduit belachelijk, zo zinloos, zo duur. Niet te geloven dat de aanjagers van dit klimafaat zichzelf nog serieus nemen. Echt lachwekkend.

Graaisnaaiert | 11-02-19 | 12:33

Heb 3 jaar geleden zelf voor 3 mille geisoleerd. Eigen kosten. Toen geen euro subsidie mogelijk en heb erg mijn best gedaan geen leningen af te sluiten en veel af te betalen.
Nu wel lenen omdat die Robot er geen probleem in ziet ? Dacht het niet! Betaal dan eerst die 3K maar terug.

Nichtsneues | 11-02-19 | 12:29

Wat een ingewikkelde sprongen maakt men toch.. maarja, ze moeten toch iets doen om de lucht in de bubbel van de economie te houden. Stel je voor dat de bel knapt en iedereen doorkrijgt hoe we er in de financiële realiteit voor staan.

Ton8695 | 11-02-19 | 12:23

Die 1000 hebben we nooit gekregen en deze 2000 euro ook niet dus ik maak mezelf geen illusies.
Eerst zien dan geloven.

pino2 | 11-02-19 | 12:17

Daar kunnen die 66'ers weer 6 keer van vliegen.

Watching the Wheels | 11-02-19 | 12:16

Goedkoop populistisch gelul van het kutkartel.

JohnJames_001 | 11-02-19 | 12:15

Hoeveel kuub brandhout gaat er in €2000,-?

postmodernismisdead | 11-02-19 | 12:12 | 2

ligt eraan waar je koopt... 50 eur de kuub = 40 kuub. 1,5 maand p/k = 5 jaar stoken. Dit afgezet tegen gem. 250 eur voor 200 m3 gas/m (rijtjeshuis) = 15000 eur, dus je bespaard in 5 jaar 13000 eur aan voornamelijk belasting :-)

Carnage_pinata | 11-02-19 | 13:43

@Carnage_pinata | 11-02-19 | 13:43:
Een beetje openhaardhout doet toch wel 80-120 EUR per kuub tegenwoordig. Als je afhankelijk bent voor van het hout om te koken, gebruik te toch echt wel meer dan 1,5 maand per kuub. Eerder 1 kuub per week.

PisFinger | 11-02-19 | 18:40

Voor het geld wat de ECB elke maand in de economie pompt (waar blijven die 60 miljard EUR vraag je je terrecht af), kan je in 8 maanden voor ieder gezin (4pers) in de EU een warmtepomp betalen.

PisFinger | 11-02-19 | 12:11

Als de overheid 2000 euro beloofd, dan kan je er van op aan dat dit ons minimaal 20.000 euro gaat kosten. De overheid speelt alleen voor sinterklaas als het om zielige allochtonen gaat, die iedereen discrimineren, die anders denk dan zij zelf. Maar daar hoor je linkse idioten niet over.

Niet links | 11-02-19 | 12:08 | 2

Dit gaat toch ook over allochtonen, de staatsschuld is huizenhoog, de klimaat belasting heeft links nodig voor de opvang van nog veel meer gelukzoekers. En hoe ze dat verpakken zou hun een zorg gewezen, als Jan met de pet maar betaald.

FreeVogelaar | 11-02-19 | 12:18

22.000 zult u bedoelen, want die 2K die u cadeau krijgt, moet u gewoon terugbetalen hoor.

Ton8695 | 11-02-19 | 12:20

Ik ben om, ik ga D66 stemmen. Ja echt!

jos verstoppen | 11-02-19 | 12:08 | 1

Je kan vast geld storten op mij bankrekening en ik beloof je, alles wat je graag wil horen.

Niet links | 11-02-19 | 12:09

Leuk geprobeerd D'66.
Als de leugen werkt voor Mark Rutte, dan werkt ie vast ook wel voor ons.
Ik heb net ingelogd bij telebankieren, en ik heb nog niks ontvangen.

Osdorpertje | 11-02-19 | 11:58

Allemaal op D66 of zo stempen en mooi poen vangen. Leve D66.

wimpies | 11-02-19 | 11:55 | 1

Bij D66 vang je alleen de hond in de pot.

FreeVogelaar | 11-02-19 | 12:11

Godsammejezustiefus, waar komt dat geld vandaan dan, hè? Uit de belastingen, dus stinkende sigaar uit eigen doos, bent u een manmens, dan uit eigen reet.
Pak je kutsmoezen in een hoofdoek en smijt ze maar naar 020, daar vinden ze alles leuk.

ugur | 11-02-19 | 11:49 | 2

Uit NUON. Er is geld over dat nu "op de bank staat" bij de provincie Gelderland. Eerst misschien even lezen?

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 12:02

"D66 wil 5 miljard euro steken in provinciale klimaatregelingen"
Waar kennen wij D66 & links nou toch het aller beste van?
O ja, een ander zijn geld uitdelen natuurlijk.

FreeVogelaar | 11-02-19 | 11:45 | 4

Quote:

"Hoeveel geld iedere provincie te besteden heeft, is heel verschillend. Sommige, zoals Gelderland, hebben door de verkoop van de Nuon-aandelen veel geld in kas. Dat wordt veelal belegd in staatsobligaties. “Dat ligt nu op de plank”, zegt Michiel Scheffer, lijsttrekker van D66 in Gelderland. "

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 12:03

Ze maken geen enkel geheim van hun nivelleringsdrang: “Juist het klimaatakkoord biedt een enorme kans om meteen de tweedeling aan te pakken“. Oftewel: we moeten wel omwille van het klimaat, dus in tegenstelling tot het verleden kunnen we nu wel net zo ver gaan als we willen.

Muxje | 11-02-19 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Kernenergie. En dan geen kerncentrales laten bouwen door Nederlandse bouwbedrijven die het wiel nog moeten uitvinden, maar door ervaren bedrijven die de nieuwste centrales vlot neer kunnen zetten. En ook niet decennia lang overleg met de buurt en een eindeloze stroom rapporten produceren.

BrabantsVerzet | 11-02-19 | 11:43 | 1

En de Shell dwingen om de eerste centrale te bekostigen.

BrabantsVerzet | 11-02-19 | 11:48

Zag vanmorgen nog een klein raar kereltje met een baard en een raar wit hoedje lopen. Dat wil ik ook. Of misschien zo’n lange soepjurk en sandalen. Feest! Nooit meer werken en van alle kanten geld toegestopt krijgen.

Nivelleermarionet | 11-02-19 | 11:41 | 2

Ik zag laatst een ijsbeer op de fiets. Ik dacht even aan een hersentumor, tot ik besefte dat het bijna carnaval is.

BrabantsVerzet | 11-02-19 | 11:44

Dit is allemaal goed lieve reaguurders. Hoe meer en meer en meer ruimte we de linkerkant van de linksgekkies van D66 en GL in de media gegeven hoe meer gewone mensen zich van hen zullen vervreemden. Ik wil graag voor maart 2019 nog veel meer klimaatambitie zien. Mensonterend dure plannen waarmee Nederland 125 jaar voorloopt op elk willekeurig ander land, dat zal de verkiezingen goed doen. Op die manier zal het ook vooral bij plannen blijven.

Inferi0r | 11-02-19 | 11:40 | 4

Die andere landen gaan die 'transitie' helemaal niet maken, die volgen het pad van technologische evolutie, waardoor ons landje dankzij volstrekt nutteloos spul als bijvoorbeeld windmolens een blijvende achterstand heeft opgelopen.

glaaf | 11-02-19 | 11:49

@glaaf | 11-02-19 | 11:49:
Welke "technologische evolutie"?
Lees eens het boek "Straw Dogs".
Gebeurt er niks en blijven we vingerwijzen, dan gaan we eraan.

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Nou dat is mooi. Mijn bankrekening nummer hebben ze al daar mogen ze het op storten. Ik zorg zelf wel voor de rest.

Toetsiemonster | 11-02-19 | 11:31

De vraag is: welke kant gaat de vvd op? Die van Ed Nijpels of Hans Wiegel? Berbaar mag het weten.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 11:28 | 2

Allebei toch al hard op weg naar het crematorium.

piloot47 | 11-02-19 | 11:34

Ik wordt pislink als ik die clowns als Jette en Klaver op tv hoor blaten over "we" hebben dit afgesproken en "we" moeten dat doen. Ik heb helemaal niks afgesproken. Zat niet aan die klimaattafels en niks over € 1000 miljard euro gelezen tijdens de verkiezingen. Plus mijn stem wordt genegeerd en buitengesloten door die nepdomocraten. Het hun we.

Mammeloe | 11-02-19 | 11:20 | 4

www.geenstijl.nl/5146214/of-zou-dit-o...
Nee, jij gaat maar mooi verhuizen naar dat paradijs van christelijke burgerlijkheid en vaderlandsverering. Dan houden we het hier ook nog een beetje vrolijk. Beter voor jou, beter voor ons.

Win-win. Jij zit lekker achter je migranten-hek en wij zijn verlost van al die dwarsliggerij.

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Elk half jaar als we weer uit het verre Azie in dat EUlandje landen wat eigenlijk tot de zee toebehoort en we hebben een dag nodig om alle financieen te controleren... zien we keer op keer weer hoe enorm duur NL is geworden. Of het nu gaat om een kopje koffie, boodschappen, (gemeentelijke) belastingen of om duurzame goederen.

NL is de afgelopen 10 jaar ERG DUUR geworden, zeker als je het afzet tegen het service niveau (of het gebrek eraan) - inclusief dat van de (lokale) overheid.

litebyte | 11-02-19 | 11:16 | 4

Helemaal eens. Heb 12 jaar mijn woning in Amsterdam Centrum aangehouden, maar een optrekje in Portugal a 40,000 eurietjes is dan goeiekoop - al heb je huursusidie!

BenPakdee | 11-02-19 | 11:47

Wij mogen betalen voor de zuidelijkste landen die er maar op los leven, geloof mij maar Nederland staat al borg voor 2300 miljard euro en dat mogen ij gewoon betalen. zometeen gaan die landen uit de EU en dan mogen wij even aftikken.

Niet links | 11-02-19 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, geen "extra geld naar onderwijs"-mantra deze keer ?. Bv. om klimaat tot verplicht vak te promoten ofzo. Blijft toch altijd weer potsierlijk en kolderiek tegelijk hoe de usual suspects zich - in aanloop naar een of andere verkiezing - weer eens onsterfelijk maken met fantastische uitspraken & beloftes.

Grijskijkert | 11-02-19 | 11:15

Ik ben het niet zo eens met het schenken als het inkomen niet hoog genoeg is eigenlijk. Als je de juiste oplossing kiest gaan je maandlasten omlaag als je je huis verduurzaamt. Kwestie van niet de beste oplossing willen kiezen, maar een die "goed genoeg" is.

Dat de provincie zijn geld in revolverende fondsen moet steken is overigens voor de provincie alleen maar voordelig. Dat gedwongen schatkistbankieren is in de crisis opgelegd om rente op de Nederlandse staatsschuld te drukken. Als er immers meer vraag is naar staatsobligaties dan aanbod, dan daalt die rente. Nu de crisis voorbij is kunnen de provincies en pensioenfondsen meer rendement krijgen door dit soort zekere leningen tegen lage rente te verstrekken. Uiteraard wel met mate, want we willen niet dat we opeens geconfronteerd worden met een veel hogere rente op onze staatsschuld.

Conclusie: Doen, want iedereen wordt er beter van, maar schrap dat weggeven aan minima. Die worden op andere manieren al genoeg gespekt en werken moet wel blijven lonen.

MFvGeel | 11-02-19 | 11:14 | 2

Ja, revolverende fondsen werkt geweldig!, in theorie. Niet alles wordt in zijn geheel terug betaald en na verloop van een aantal jaren is het Revolving fonds leeg.

Toetsiemonster | 11-02-19 | 11:27

@Toetsiemonster | 11-02-19 | 11:27:
Klopt, er zijn altijd mensen die het niet terug kunnen betalen, maar het werkt stukken beter dan het geld maar gewoon weggeven. Met de rente op de lening wordt overigens gewoon rekening gehouden met het risico dat gelopen wordt. Wet van de grote getallen, doen de banken ook met hypotheken. Die paar leningen die niet terug betaald worden wordt gecompenseerd door de andere leners die een procentpuntje meer betalen.

MFvGeel | 11-02-19 | 12:06

Ja hoor, D'666, de partij van Alex Penthouse '66, Rillingren, Rob-kraak-bot, en deels de grootschalige (veel te grote) immigratie van de laatste jaren uit de niet kansrijke landen, mogelijk maakte. Handig hoor, in verkiezingstijd. Denkt men daar.

Echter, een gevolg : huizen crisis, verslechterende verzorging van bejaarden, stijgende belastingen, etc.

Die 2k klinkt in feite hetzelfde als de 1k van Markie Mark : Een worst voor de neus houden, een sigaar uit eigen doos geven. Die symbolische 1k/3k hebben wij allang gehad, echter in de vorm van verhoogde belastingen, boetes, stijgende EU-bijdagen (Iemand moet de drank van Juncker betalen), etc. Een veelgebruikt verdienmodel .. Geld voor niets doen ..

Nederlandop1 | 11-02-19 | 11:12 | 2

huizen crisis = huizencrisis

HogeNood | 11-02-19 | 11:15

Een vriend van mij had geld over en heeft in een milieuvriendelijke bui voor 12.500 euro zonnepanelen laten aanleggen. Paar maanden verder. Productie loopt en is inmiddels bekend. Wat blijkt. Als 't zo doorgaat heeft hij binnen 83 jaar zijn zonnepanelen terugverdiend! Is nu wel winter natuurlijk. Maar de zonnepanelen worden mettertijd ook slechter en houden het misschien wel geen 83 jaar vol...

Moraal: isoleer uw huis maar neem geen zonnepanelen of windmolen. Zijn lelijk en van milieukillend materiaal en kosten (veel) meer dan ze opbrengen.

Allesbranders gaan het helemaal worden, net zoals in Duitsland.

de drijfsijs | 11-02-19 | 11:11 | 8

@lingo star | 11-02-19 | 11:32: nog wel, want rupsje nooit genoeg komt vroeg of laat ook bij jou langs.

Niet links | 11-02-19 | 11:58

@Graaf Monte Cristo | 11-02-19 | 11:43:
Ze hadden die vriend van drijfijs moeten vertellen dat hij die zonnepanelen naar het zuiden moet richten en niet naar het noorden.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 12:23

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 11:21: In Duitsland.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 12:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Komt er eens een partij die begint waar de echte milieuwinst te halen valt?

- accijns op kerosine
- accijns op vlees
- accijns op stookolie
- aanpak schepvaart fijnstof
- bedrijven co2 uitsoot laten beperken

Daarna de burger aanpakken eventueel. Maar deze punten pakken 70% van het co2 probleem aan. De politiek probeert nog steeds de kool en de geit te sparen qua klimaatplannen (= de industrie te ontzien).

En daarnaast: 5 nieuwe kerncentrales gaan bouwen.

Beste_Landgenoten | 11-02-19 | 11:11 | 9

ik ben voor accijns op domme idioten als Beste_Landgenoten.

Energya | 11-02-19 | 14:03

In plaats van op vlees liever extra belasting op al die superongezonde soja- en graan-meuk waar mensen zo ziek en ongezond van worden en waardoor de ziektekosten o.a. de pan uit rijzen. Veel vlees is nodig om echt gezond te blijven, vraag maar aan de Eskimo's, Massai en andere supergezonde natuurvolken die het merendeel (of zelfs: álle) voedingsstoffen uit vlees halen 8-)

RichardBandler | 11-02-19 | 21:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Het ergerlijkste is nog hoe Nuon is verkwanseld. Eerst hadden onze provincies - en dus de overheid - Nuon op de balans. Na de verkoop ervan hebben ze de opbrengsten ´belegd´ in staatsobligaties (vestzak-broekzak binnen de overheid is geen belegging) en de staat heeft dat geld natuurlijk allang weer uitgegeven. Het resultaat voor de geconsolideerde overheidsbalans: Nuon weg én de verkoopopbrengsten ook (de onderlinge schuldposities vallen weg). Om dit geld weer binnen de overheid te krijgen zouden de provincies de staatsobligaties aan een derde partij moeten verkopen. Echter vanuit de externe kapitaalmarkt bezien komt deze verkoop neer op een nieuwe uitgifte van staatschuld. Na verkoop staat er bij de overheid weliswaar weer de geldswaarde van Nuon op de balans maar daar staat nu wel een even grote schuld aan derden tegenover. M.a.w. Nuon en de verkoopopbrengsten zijn foetsie.

Joris Beltsin | 11-02-19 | 11:09 | 4

@MFvGeel | 11-02-19 | 11:24:
Ik bekritiseer niet zo zeer de deal met Vattenfall maar wel er met de opbrengsten is gebeurd. De provincies zouden de waarde behouden maar dat is alleen op papier gebeurd want met de aankoop van staatsobligaties heeft dezelfde overheid het geld allang weer uitgegeven!

Joris Beltsin | 11-02-19 | 11:39

@Joris Beltsin | 11-02-19 | 11:39:
Op zich is de verplichting tot schatkistbankieren een gouden greep geweest tijdens de crisis De meeste provincies hebben overigens een deel van het geld ook in innovatiesubsidies of verbetering van de infrastructuur gestoken. Het gaat er uiteindelijk om dat het geld maatschappelijk rendement oplevert.

MFvGeel | 11-02-19 | 12:11

@MFvGeel | 11-02-19 | 12:11:
Als we overheidsbestedingen per definitie gaan legitimeren vanwege het maatschappelijk rendement dan zijn we ten prooi gevallen aan ambtenarenlogica. Een kwalificatie uit de echte wereld is dat Nuon met de knollen de pot in is gegaan.

Joris Beltsin | 11-02-19 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Sigaar uit eigen doos die je alleen mag uitgeven aan goedgekeurde D66 doelen.
Nee dank u.

Harry Turtle | 11-02-19 | 11:07 | 4

Sigaren zijn slecht voor u. U kunt uw sigaren uit eigen doos dus beter niet aannemen.

Nivelleermarionet | 11-02-19 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

DDR66 .. Tja toendertijd met de STATSI was zo'n idee natuurlijk suicide, want met die 2000 euri zouden alle Oost Duitsers een veilig heenkomen zoeken in West Duitsland of elders in Europa.

rmstock | 11-02-19 | 11:06 | 2

Ons koningshuis rijdt nog steeds in een statsikoets.

piloot47 | 11-02-19 | 11:14

De Duiters hadden altijd van die mooie termologie. In plaats van Fahrerflucht moest men toen oppassen voor Bürgerflucht .

rmstock | 11-02-19 | 11:48

De grootste leugen is dat het straks ons allemaal geld gaat besparen: De energierekening bestaat voor het grootste deel uit belastingen. Als ze straks deze niet meer kunnen innen gaat de overheid ergens anders geld vandaan halen. Oftewel de andere belastingen gaan omhoog of er worden nieuwe belastingen bedacht. Energie besparen is prima maar een zeer kostbare geforceerde energietransitie is idioterie.

kortebroek | 11-02-19 | 11:05 | 3

Dat dus

Franciscus Borchwerf | 11-02-19 | 11:07

Het is echt een schande , voor een Overheid, dat je een beleid voert, dat er voor zorgt ,dat oudere mensen , die hun leven lang gewerkt hebben , op hun verwarmings-gebruik moeten letten , om de maand te overleven... terwijl Shell en de NAM Miljarden verdient hebben in Groningen.. en wij Sinterklaas spelen voor iedereen uit Afrika en het Midden Oosten

Torquemada | 11-02-19 | 11:18

De energierekening zal NOOIT goedkoper worden. De prijs per eenheid energie misschien wel maar belasting en accijns zullen enkel stijgen. Voor de (r)overheid zijn deze inkomsten immers een wezenlijk onderdeel van de begroting dus minder verbruik=lagere energierekening=minder belastinginkomsten ? Gaat never nooit gebeuren. En mochten de energiebaten niet meer voldoende opleveren dan gaat er wel een ander belastingtarief omhoog.

Grijskijkert | 11-02-19 | 11:26

Kotsmisselijk wordt ik van dat Klimaat gelul !
Bijna al het Vlees dat verkocht wordt in Supermarkten is Een Ster <dat betekent dat bijna al het vlees afkomstig is van dieren die onder erbarmelijke omstandigheden, geboren worden , opgroeien ,en geslacht worden !
En die Hormonen en Antibiotica toegediend krijgen om te leven in die omstandigheden...
Je kan er vanuit gaan dat 80% van onze Jeugd dagelijks dit soort baggervlees eet, met alle consequenties van dien.
De Jeugd , die maar al te graag spijbelde voor het klimaat, nam daarna zijn gerief bij de Mc Donalds, typerend voor hoe groen d66 links zijn zakken vult...

Torquemada | 11-02-19 | 11:04 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

D66 deelt spiegeltjes en kralen uit aan het domme stemvolk. Paniek!

Cor Netto | 11-02-19 | 10:58 | 2

Mooi gezegd, en zo is het ook!

vluchtelingallergie | 11-02-19 | 11:00

Yep, en nou maar afwachten wat bij de komende verkiezingen de in maart de uitslag wordt. Wees echter niet verbaasd als de kiezer zich zand in de ogen laat strooien en stemt op partijen die hen financieel ruineren

miff | 11-02-19 | 11:09

Professor Richard Tol maar eens Googelen.

LoesjeP | 11-02-19 | 10:57 | 1

Briljante man, vroeger IPCC lead author, nu helemaal schijtziek van het klimaatgelul en dan met name de pertinente nonsens die er door iedereen en alles over wordt verspreid.

Zwizalletju | 11-02-19 | 11:21

D66 is in paniek.
Op deze wijze de kiezer weer eens in de maling nemen. Schandalig.
* Geld van de provincies is al belegd in Staats obligaties en die kan je niet direct verzilveren, daar zijn periodes aan verbonden. Anders is de belastingbetaler de pineut.
* voor het eventueel geld onttrekken aan de kas van de provincie is een meerderheid van stemmen ( dus ook andere politieke partijen ) nodig. En ik verzeker U , die komt er niet. Dus D66 = bla, bla, bla.

D66, is met haar euthanasie, donorwet, opheffen referendum, de kwalijke rol van hun vm. politiek leider Pechtold, de huidige sprekende pop Jetten waar ik helemaal geen vertrouwen in heb gezien zijn warrig taalgebruik,, hun promotie van immigratie naar ons land, en het verkopen van Nederland aan de technocraten in Brussel, aan een heel slecht hoofdstuk voor Nederland bezig.
Hoop echt dat ze in maart worden "weggeblazen".

outdoor | 11-02-19 | 10:56

Klimaattafels, pensioentafels, etc. iedereen "praat" maar over onze portemonnee, maar de personen die ik mis aan die tafels zijn de gewone burger. Die ontbreekt aan die tafels!

pollie4 | 11-02-19 | 10:55 | 1

En na het praten aan de tafels was uw portemonnee leeg, helemaal leeg en wel tot ver na 2030.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:59

Stick it where the sun don't shine.
Geld persen is slecht voor het klimaat en voor het menselijk milieu.

Toos Doos | 11-02-19 | 10:54

Het is opvallend dat PvdA mensen nog steeds in hoge en belangrijke functies terecht komen.
Het Nederlandse volk stemt rechts en op het midden... en links grijpt de macht.

De schuld ligt bij Mark Rutte, hij laat jongens als Rob Jetten, Jesse Klaver en Diederik Samsom het beleid bepalen.
Links bepaald het klimaat- en migratiebeleid--> met steun van de NPO.

sociaal_econoom | 11-02-19 | 10:54 | 4

@pollie4 | 11-02-19 | 10:57: En dan steevast met die stoomwolken uitblazende schoorsteen op de achtergrond. Waterdamp! Hee, journaal: daar bestaan de wolken in de lucht ook uit! Eng hè?! Weg met de wolken! Redt het klimaat!

piloot47 | 11-02-19 | 11:04

Dat is inderdaad opvallend. Gezien de resultaten van de laatste tk verkiezingen zou je nu toch ook wel eens een PVV burgermeester kunnen verwachten. Maar het cordon sanitaire is blijkbaar nog te sterk. In maart krijgen we de kans hierin scheuren aan te brengen.

miff | 11-02-19 | 11:04

@miff | 11-02-19 | 11:04:
Dat gebeurd alleen wanneer het volk zich niet weer laat naaien door die zelfde volksoplichters.

FreeVogelaar | 11-02-19 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ik bedenk me net dat qua CO2 uitstoot en andere milieuvervuilende aspecten, stoom net zulke schone energie is als elektra.

Sans Comique | 11-02-19 | 10:53

we willen niet iets krijgen. We willen minder betalen. Hallo. We willen minder, minder, minder betalen. Hallo. Is daar iemand?

omineuze omnipotent | 11-02-19 | 10:52

Bijna 11.00 uur. Gaat de CO2 pomp weer aan in het aquarium. Zal er wat extra's bijgooien speciaal voor de reaguurders vandaag.

kwark001 | 11-02-19 | 10:52

Ik dacht al, wat is het addertje onder het gras. Een "schenking" of "lening". Nou, dat wordt dus een lening!

pollie4 | 11-02-19 | 10:51

.. maar goed. Dankzij het toneelstukje van Erdogan en Rutte tijdens de vorige verkiezingen zitten wij weer jaren met een tweede kamer vol klimaat-fans. Deze mensen hebben grote plannen met hun hobby en hobby's kosten soms een godsvermogen.
Zeker de klimaathobby!

Hoewel hobby's vaak onschuldig kunnen zijn en betaald worden door de mafkezen die de hobby hebben, zit het hiermee heel anders. Deze hobby gaat de gewone burger de kop kosten en dat scheelt de elitaire kwakballen in het parlement geen zier - niet in de laatste plaats omdat zij dat niet kunnen zien met hun beperkte blikveld.
Luchtige beloften van zo'n Rutte of D66 kosten niets, maar zijn dan ook nog veel minder waard dan lucht. Zelfs al zouden zij samen die drie duizend beloofde euro's "schenken", dan moet die sigaar uit uw eigen doos door de belastingbetalers betaald worden.
Alleen alles wat ze pakken is gratis. Voor politici, dat is.

Jan Passant mk2 | 11-02-19 | 10:49

Die D66 sukkels begrijpen overigens ook niets van de zo vurig gepropageerde 'marktwerking'.

Als je 2k subsidie weggeeft, dan weet ieder bedrijf wat iets uit moet voeren dat óók. Het is als tegen de aannemer die langs komt om de offerte van de lekkage in je badkamer op te stellen, vooraf vertellen dat de verzekering je 15K heeft vergoed voor de schade. Je schiet er feitelijk dus geen reedt op met 2K subsidie, want alles wat je laat doen zal domweg 2K duurder worden. Mega inflatoir.

Dutchbeaurouge | 11-02-19 | 10:48 | 3

En wanneer komt die aannemer? Want geen personeel en heeft al een orderportefeuille voor de komende 20 jaar.

2voor12 | 11-02-19 | 10:51

@2voor12 | 11-02-19 | 10:51:
Krijgt u straks nog een boete voor, want u bent te laat met uw aanpassing naar de "moderne tijd".

Rest In Privacy | 11-02-19 | 11:01

@2voor12 | 11-02-19 | 10:51: D66 oplossing: Die installateur moet maar geimporteerd worden. Immigratie, dè oplossing. En subsidies hebben zeker een kostprijsverhogende werking. Het is even pakken wat je pakken kan en daarna gaan er tig bedrijven over de kop. Kinderopvang is een mooi voorbeeld.

sjef-van-iekel | 11-02-19 | 11:07

Ik wil graag subsidie voor mijn volgende elektrische fiets, want elektriciteit is helemaal in tegenwoordig.

Zwizalletju | 11-02-19 | 10:48 | 3

Ik ben voor mijn computer, audio en video, en mijn gereedschap en gitaarversterkers al helemaal over op elektra. Ik wil ook subsidie.

Sans Comique | 11-02-19 | 10:52

Ik wil graag subsidie voor een nieuwe vrouw, want die is tegenwoordig ook al niet meer te betalen.

pollie4 | 11-02-19 | 10:53

Het zijn een stelletje linkse bandieten... in Frankrijk zijn gele hesjes--> het kan niet uitblijven dat het getergde Nederlandse vol volgend jaar ook in opstand komt.
Het antwoord van Rutte is dan--> een grote politie eenheid met hulp van het leger... inzetten tegen gele hesjes.

sociaal_econoom | 11-02-19 | 10:47 | 1

Uhm, gele hesjes zijn ook linkse bandieten.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:49

Wat zouden we besparen als we overbodige bestuurslagen opheffen? Stadsdelen, waterschappen, provincies, koninklijk huis? Ambtenaren mogen een èchte baan gaan zoeken en lekker zelf omgeschoold de daken op.

John Hawkwood | 11-02-19 | 10:47 | 2

Alle linkse en rechste hobbies verbieden, bijdrage aan EU en VN kunnen verlaagd worden. Verbod op peperdure verbouwingen van overheids instanties. Er is zo ontzettend veel geld te besparen.

Energya | 11-02-19 | 11:01

Stadsdelen zijn officieel weg, heten nu commissies. Vol met old boysnetwerk. Nul invloed, wel duur. Verder zou ik de waterschappen maar behouden, die doen wel wat nuttigs. Ongezien.

Mammeloe | 11-02-19 | 11:04

wat me nog wel het meeste stoort aan dit hele klimaat gedoe is die zogenaamde klimaattafels... waar je steeds weer dezelfde pluche plakkers tegenkomt.. Ik dacht dat we Didi Samson bij de vorige verkiezingen massaal weg hadden gestemd en toch blijft die engerd terug komen als beleidsbepaler... volgens mij gaat er dan iets ontzettend verkeerd..

Captain_Dipshit | 11-02-19 | 10:47 | 2

NL wordt geleid door beleidsambtenaren en beleidsadviseurs. Niet door mensen met enige visie op de realiteit.

John Hawkwood | 11-02-19 | 10:49

De macht op de achtergrond van de compleet gedecimeerde PvdA blijft mij ook verbazen...

Wijze uit het Oosten | 11-02-19 | 11:01

Wat fijn dat ik 2000 euro mag gaan lenen van D66.

__dictatuur | 11-02-19 | 10:47

Dit is pure klimaatonteigening.
Elke cent "vrij" besteedbaar inkomen wordt geconfisceerd door de klimaatmaffia. De vingers van Jesse en Rob zitten diep in uw portemonneetjes te rommelen. Niet alleen gaan de belastingen omhoog, het schaarse wat overblijft is ook al door hen bestemd.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:45 | 2

Ik zag ergens een tweet voorbij komen van Klaver dit weekend: één btw tarief van 21%. Levert 7 miljard op of zo. Kunnen we een heleboel van betalen.
Heeft die jongen überhaupt een idee hoe economie werkt.

zwartzondersuiker | 11-02-19 | 10:59

@zwartzondersuiker | 11-02-19 | 10:59:
Tja. De economie stort dan redelijk in vermoed ik, maar dat is wel enorm goed voor de CO2 uitstoot. Dus hij wil dit wellicht écht.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 11:18

vooral dat 'áfhankelijk' van je inkomen staat dus altijd voor.. de minima, in dit geval met een eigen woning. betaald door de middengroep.. die voor alle toeslagen al opdraait in dit land. Dit is dus gewoon weer een ordinaire verduurzaamtoeslag. Er zullen er niet veel voor in aanmerking komen want minima en eigen woning is maar een kleine groep ( AOW, WAOer, WIAers en diegene die ooit goedkoop een huis kocht en nu met een lage hypotheek zijn goedkope deels afbetaald (tochtig) huis kan bewonen). Daarvoor zal weer voor eenieder een extra heffing komen om die toeslag mogelijk te maken.. dat riepen ze al in Den Haag, dat burgers worden geholpen als ze het zelf niet kunnen opbrengen.. en dat niet kunnen opbrengen is dan inkomensafhankelijk. Jan l*l gaat gewoon de hele energietransitie voor zichzelf ophoesten met forse leningen en die van anderen!

fikkieblijf! | 11-02-19 | 10:45

Oja, Rutte en Wiebes gaan nu de wekelijkse scholierendemonstraties wegmodereren. R deed dit al succesvol met de gele hesjes.
Tip; luister wat naar demense, dan hoef je niet te paniekvoetballen.

Einde van de Domheid | 11-02-19 | 10:44

En zo worden wij straks De 'klimaatvluchteling' in eigen land.

FreeVogelaar | 11-02-19 | 10:43 | 3

Vluchten kan niet meer, zou niet weten waar.
Schuilen kan nog wel, schuilen bij elkaar

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:47

Rutte beloofde tenminste nog €1000 zo in het handje voor leuke dingen. Bij Jette is het €2000, maar alleen voor klimaatdingetjes. Net genoeg voor 3 muren isoleren of 2 kozijnen met dubbel glas. Oh, en je moet het terugbetalen.

Muxje | 11-02-19 | 10:42

Ik heb begrepen dat ze in Groningen alweer aan het frakken zijn geslagen.
Dat hele klimaatakkoord, het zijn alleen maar woorden, bij elkaar geraapt door een ongeprecenteerde naïeveling en een onverbeterlijke schaluin. (Wiebes/Nijpels)

Einde van de Domheid | 11-02-19 | 10:41

Wij rijden alleen elektrisch op de kermis.

El Gouda | 11-02-19 | 10:41 | 1

... waarvan de elektriciteit is opgewekt door een mobiele dieselaggregaat.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:44

In een land waar ze 50 jaar praten over een extra rijstrook (A2 Amsterdam- Utrecht) hebben ze het licht gezien. De machertjes. Geld afkomstig van opbrengst aandelenverkoop energiebedrijven die met belastinggeld zijn opgericht, uitgebouwd e.d., kortom uw geld waar zij wel raad mee weten. Uiteraard wordt e.e.a. in de (pre)ontwikkel, uitwerkings en implementatie fase, waarbij alle adviezen van ter zake kundigen in de wind geslagen en of genegeerd zijn, er wel ruimhartig ruif leeg graaiend "geadviseerd" door consultants die bizar toevallig het d66 gedachtegoed een warm hart toedragen.
Didi Samsom is ook al rondcirkelend gesignaleerd. Die lacht zich nog steeds de ballen uit zijn broek. Rianter salaris met meer invloed en sturend vermogen aan o.a. de klimaattafels (maar ook in allerlei rapporten die onze Didi al geproduceerd heeft) voor rijk en provincie) dan dat ie als fractievoorzitter ooit had zonder de sores van al die gekwelde zieltjes in de fractie te hoeven managen.
De joker lacht het laatst.

bwanabanjo | 11-02-19 | 10:40 | 3

Mjah, Of waar ze 50 jaar lullen over de Merwedebrug. Een houtje-touwtje vehikel uit de jaren 50, iedere dag standaard mega files (miliea anyone?), wekelijks ongevallen, enkele jaren geleden had het ding nog een levensduur van ca. 6 dagen voordat het domweg in de Merwede zou donderen, de belangrijkste verkeersader van en naar België en verder Europa in... allemaal "te duur". Geen geld voor. Helaas. Maar 1000 miljard voor imbeciele klimaat maatregelen trekken ze blind uit de poeplap.

Dutchbeaurouge | 11-02-19 | 10:52

@Dutchbeaurouge | 11-02-19 | 10:52:
Het is werkelijk om te huilen. Ik heb best te doen met de Nederlandse ingezetenen. Het wordt iedere dag gekker in Absurdistan.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:54

bwanabanjo | 11-02-19 | 10:40 Plus dat de boekhoudert in mij zegt dat controle op de juiste besteding door alle Nederlandse huishoudens onbegonnen werk is. Dat lukt in de administratief volledig doorgeslagen zorgsector al niet met de PGB's en in dit voorstel wel? Dacht het niet.

Echt, als dit het beste is dat '66 op provinciaal niveau te bieden heeft snap ik inens hoe Rob Jetten het tot fractievoorzitter in de Tweede Kamer heeft weten te schoppen. Leefde Hans Wijers nog maar tpo.nl/column/wie-is-de-baas-in-neder...

Rest In Privacy | 11-02-19 | 11:03

Plus de subsidie voor de elektrische auto, de subsidie voor het plaatsen van zonnepanelen als ik mijn astbestdak vervang vóór 2024, plus subsidie als ik de tegels in min tuin vervang voor groen, plus subsidie als ik voortaan mijn was doe op dal momenten, plus subsidie als ik eerder ga slapen, zodat ik minder energie verbruik, plus, plus, plus, plus.... Als de klimaatspijbelaars het goed aanpakken, dan kunnen ze met hun 18de men pensioen.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:40 | 3

Dit klinkt als pleiten voor een basisinkomen. Heb je dit al aan Wouter Koolmees voorgelegd?

Brulboei_61SB | 11-02-19 | 10:42

Plus subsidie voor max 5 minuten per dag douchen, plus subsidie voor slimme meter, plus subsidie voor uw pelletkachel, plus subsidie voor vegetariër zijn, plus subsidie voor transgender zijn, plus gesubsidieerde arbeid wegens minderheidsgroep, plus subsidie voor achterstandswijk, plus subsidie voor geluidsisolatie want vliegtuigen, plus subsidie omdat aardbevingen...
Ik draaf door...

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:43

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:43: Maar ondertussen de laatste 20 jaar duizenden bomen in elke NL gemeente gekapt. Ook zo goed voor CO2.

ger1306 | 11-02-19 | 10:57

Zijn onze nieuwe medelanders eigenlijk ook klimaatneutraal?

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:40

Haha.. het twitterdraadje is tekenend voor de kloof tussen de realiteit en de fantasten/oplichters in de politiek. Mensen hebben kritiek en stellen vragen, maar d666 blijft gewoon haar cassettebandje met geautomatiseerde antwoorden afdraaien. Volkomen doof en blind voor alles buiten de eigen politieke graai agenda.

Ton8695 | 11-02-19 | 10:38 | 1

En dat pas minimaal een jaar of 3

Dr.Tatta.Macamba | 11-02-19 | 16:30

Nu is het aardgas.... volgend jaar begint Rob Jetten te zaniken over benzine en diesel.
Dat we meer moeten gaan betalen voor gas, meer moeten betalen voor benzine en diesel.
Rob (31) is een klimaatrobot zonder menselijk gevoel, zonder emoties.
Hij wil maar EEN ding - dat we geen gas, olie en benzine meer gebruiken.

Absurd dat volksvertegenwoordiger als Rob (31) en Jesse (32) in Nederland zoveel macht hebben.
Ze worden gesteund door linkse leraren en door de NPO--> daar denken ze het mee te kunnen winnen.
Ze maken zich zogenaamd zorgen om het klimaat... dat het Nederlandse volk alsmaar wanhopiger en armer wordt - kan hun geen moer schelen.
Intussen laten de klimaatgoeroe's ons land volstromen met migranten uit Afrika en moslimlanden die wij hier opvang, een woning, zorg en een uitkering moeten geven.
Mark Rutte is een uitermate zwak premier - Ruud Lubbers zou dit niet geaccepteerd hebben.

sociaal_econoom | 11-02-19 | 10:36 | 4

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:38:
ja, dat om het netwerk te ontzien om totale black-outs te voorkomen.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:42

U maakt een fout, beide zijn geen volksvertegenwoordigers. Hun namen krijg ik niet meer uit mijn toetsenbord. Sorry.

grom | 11-02-19 | 10:45

Ruud Lubbers had net zo hard en net zo snel gebogen als het zooitje ongeregeld waar we het nu mee moeten doen. Dat is als hij niet had moeten aftreden wegens een me-too, die vieze ouwe kontenknijpert.

Dr.Tatta.Macamba | 11-02-19 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

Wij wonen al jaren in een label-A woning met zonnepanelen. €20 per maand betalen we aan gas en electra. Per jaar toch zo'n €1000+ over om aan andere zaken te besteden. Een weekje wintersport b.v.

Diederik Vlegel | 11-02-19 | 10:36 | 7

@2voor12 | 11-02-19 | 10:48:
"Terugverdientijd dus 30 jaar."
Nee kerel. Huis was in slechte staat en daarom goedkoop te kopen maar moest wel verbouwt worden. Die 30K is bij lange na niet alleen voor isolatie.

Diederik Vlegel | 11-02-19 | 10:52

Met 30k maak je van een label G echt geen label A huis. Of het is heel klein.

2voor12 | 11-02-19 | 10:57

@2voor12 | 11-02-19 | 10:57:
100m^2 appartement.
Als je zelf ook wat kan hoeft het niet heel duur te zijn.

Diederik Vlegel | 11-02-19 | 11:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Graag nog even 10 jaar wachten met die warmtepompen-onzin. Dan ben ik namelijk net naar Azië vertrokken zodat ik deze waanzin net kan ontvluchten.

2voor12 | 11-02-19 | 10:35

Kijkanders hier even als je wil weten waar global warming vandaan komt: youtu.be/pgk3xFHvWLE

Harkstede! | 11-02-19 | 10:33

melkmuilen als Jetten en Klaver , lieden die nog nimmer een fabriek van binnen hebben gezien laat staan aan de lopende band ervan om hun studie te betalen Het zijn wijsneuzen die de ballen verstand hebben van de materie waarover ze lullen. Hun door D66 en GroenLinks ingezette klimaatplannen doen niet onder voor de Stalinistische Vijf Jaren Plannen waar op papier op voorhand de graanoogsten , mijndelvingen en industriële groei vaststonden. Deze idiotie wordt gelegitimeerd door een premier met een dubbele agenda , ingefluisterd door een nitwit als Nijpels en gesteund door " barmhartige" onnozele halzen als Voordewind , Buma en Seegers.

Jan Boule | 11-02-19 | 10:32 | 2

Het Neomarksisme goed uitgelegd. Rutte laat het allemaal gebeuren. Jesse en Rob geloven daadwerkelijk dat ze goed bezig zijn. Kijk maar, een paar duizend scholieren zeggen ook dat we dit allemaal moeten doen (die arme kinderen beseffen niet dat zij zelf de hele rekening van deze ellende moeten gaan betalen, de babyboomers lachen zich een breuk, want het zal hun tijd wel duren).

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:43

Klaver en Studie? Heeft een VMBO diploma aan de muur en dat was het dan wel. Lijkt me bij uitstek geschikt om een partij cq. een land te besturen. Proest....

Eagle0511 | 11-02-19 | 11:30

Dit weten ze bij de omhooggevallen consultants van '66 ook: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/44/eigen... Die hebben samen zo'n 17 miljard euro op de plank liggen. Dan valt een graai van ruim 5 miljard euro eigenlijk nog best wel mee. Aan de andere kant: zo hou je natuurlijk nog wat over voor de eerstvolgende modegril.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:32

D66 komt met een briljant, nieuw plan! Om draagvlak in de samenleving te creëren voor een volstrekt onverantwoordelijk "klimaatakkoord" gaan we de 'goede dingen' subsidiëren en de 'slechte dingen' zwaarder belasten. Dat is volkomen nieuw in Nederland. Doen ze anders nóóit tenslotte. En omdat de beloftes van gratis weggeefgeld tot nu toe allemaal stand hielden gaan we hier massaal voor natuurlijk.

Ik hoef geen 2000 grijpstuivers van een kudtpartij. Want alles wat ik van die kudtpartij krijg, áls ik het al ooit krijg, is zwaar besmet met een tegenprestatie die vele malen meer zal kosten dan dat ik ooit cadeau zal krijgen. En wie gaat die 2000 euro betalen? Ik zelf natuurlijk. Ergens zullen die knaken vandaan moeten komen. Dus gaat mijn OZB weer eens omhoog, of verzinnen ze een ander kudtsmoesje om net een paar 100 meer dan die 2K uit mijn zak te kloppen.

En dan noemen ze het "inkomensafhankelijk'. Ah. Goed om te weten want dan kan ik per direct al die 2K op mijn buik bijschrijven ipv op mijn bankrekening. Dan zal het er wel weer op neerkomen dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen cq. de middenklasse krijgt de rekening gepresenteerd.

Inkomensafhankelijke subsidie. Met een maximum van 2000 euro. Wat moet je in gódsnaam met een handjevol zakgeld als je je huis moet laten herbouwen onderhand voor 45 duizend euro. Om aan de wensjes te voldoen van klimaatdrammertjes als de gesjeesde Jetten en dat jochie met die bolle wangetjes.

Maakten ze subsidie op elektrische auto's maar inkomensafhankelijk. Ipv 6K gemeenschapsgeld weg te geven op een voertuig van 100K, wat dus alleen betaald kan worden voor mensen die toch al geld zat hebben. Een denderend succes ook, nu je ziet dat de bijtelling naar 22% gaat is de verkoop per direct, en volledig, ingestort. Liefde voor "het klimaat" gaat toch gewoon door de portemonnee. Je verwacht het niet.

Het is minderwaardig spul, die vrome klimaatbidlippen van D66. Ze willen werkelijk paapser dan de fukking paus zijn, het heeft alle kenmerken van een geradicaliseerde religie die verplicht door ieders strot gedouwd moet worden. Al dan niet met wat kleingeld als smeermiddel maar slikken zúl je. En geloven zúl je. OKé, je mag ook niet geloven, maar dat mag je niet uiten. Meelopen, netjes in de pas, netjes in de rij, mee met de massa, en vroom het hoofd buigen naar de zelfbenoemde klimaatpausjes die vanaf hun troon minzaam neerkijken en zien dat het Goed is. En genieten van hun nieuw verworven pressie middel. Hun glimmende, pas uitgevonden macht. Het klimaat! Het moet gvd als een zégen zijn gekomen voor een aantal politici. En je weet zo wel wie. Ze sleurden het gretig uit de handen van wetenschappers en van idealisten, scheurden het papier er wild af en rennen er kraaiend van kinderlijk plezier en dronken van de belofte van ongebreidelde macht, want waartegen niemand moreel kán protesteren, mee weg. Nog even moeten ze samen om het nieuw verworven machtsmiddel vechten, trekken het van links naar nog linkser, verscheuren het, besmetten het, spugen erop en misbruiken het. Net zolang tot alle glans eraf is en onder de blingbling gewoon weer een grijze worst tevoorschijn komt die zal bestaan uit lastenverhogingen en verdere inperking van persoonlijke vrijheden.

Dutchbeaurouge | 11-02-19 | 10:31 | 4

yes

ger1306 | 11-02-19 | 10:44

+++++1!!

Ton8695 | 11-02-19 | 12:18

Dutchbeaurouge | 11-02-19 | 10:31
Wanneer bieden ze jou hier eens een contract aan?

Vanilla | 12-02-19 | 08:13
▼ 1 antwoord verborgen

Leef je leven als Al Gore: Rijdt die Hummer! Vlieg die privéjet!

El Gouda | 11-02-19 | 10:31 | 2

Vlieg als Metten, overal naar toe!

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:35

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:35: *Jetten.

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:35

Verkiezingswaanzinnigen met verduiveld slinkse jettejesser stofzuigeraandedeurverkooppraatjes .

Minus Richels | 11-02-19 | 10:31

Die 2000 Euro zijn natuurlijk niet te besteden bij de Gamma, maar deel van een totaalpakket dat verplicht bij een leverancier van D66 huize afgenomen moet worden. Jetten krijgt na zijn actieve politieke carrière 1 % van de totaal investering.

bergsbeklimmer | 11-02-19 | 10:29

Communisten66.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:29

Installatiebedrijven durven op dit moment al zonder schaamte 20% extra marge te maken op hun werk. Uurloon naar € 62,- per uur voor een beginnnend knechtje.
De kassa rinkelt daar goed.
€2000,- subsidie zal gewoon in de aanbesteding verrekend worden. Net als bij de subsidie van de asbestsanering. Deze bedroeg €4.50 per m2. De prijs steeg prompt met €4,-
Ik zag dat de provinciale opcenten van de MRB weer met een euro gestegen waren. Niks is leuker en makkelijker als andermans geld uitgeven.

nuchterbekeken | 11-02-19 | 10:29 | 1

Wat denk je de urenschrijvers van de consultants- en ingenieursbureaus. Na zes maanden studeren a 150 Euro per uur een copy/paste rapportje afleveren. Het is een waar bonanza de komende jaren voor dit soort bureau's.

El Gouda | 11-02-19 | 10:35

Niet dat ik zo'n groene jongen ben, maar met de noodzaak van een mobiele airco (hartpatiënt) (ik laat geen vaste installeren want huurhuis), zouden zonnepanelen best wel fijn zijn.
Mijn verhuurder liep 21 jaar geleden al te verkondigen dat ze binnen afzienbare tijd zonnepanelen zouden leggen. Ze hebben ze nu (2018) eindelijk gelegd in één deel van de wijk. Op de huizen met de kleinere daken. Bij mij is er een groter dak dat pal op het zuiden ligt, maar het eerste paneel moet nog gelegd worden,,,
Ik zie Mammeloe het hierboven over labels hebben.
Aan de andere kant van de straat staan dezelfde huizen maar die zijn verkocht.
Als je daar het label van opzoekt is het label F. Maar mijn huis zou label C zijn?
Ze hebben er in 21 jaar geen flikker aan gedaan...

Bijtendehond | 11-02-19 | 10:29 | 2

Tja,
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/is-de-verhuurder-verplicht-energiebesparende-voorzieningen-aan-een-woning-aan-te-brengen

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:35

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:35:

Nou, ze doen het dus wel, op de "verkeerde" huizen. De informatiebrief erover is echter 21 jaar oud. Zeg dan gewoon niks hè? Ik zal in 2349 wel een keer aan de beurt zijn.

Bijtendehond | 11-02-19 | 12:34

Mooie is dat het allemaal weer volledig fact-free gebeurt. Zonder doelstelling, zonder vooraf bepaalde resultaten.
Nee gewoon miljarden er tegenaan flikkeren en maar zien wat er gebeurt.
Net als destijds met de Vogelaarwijken. Gewoon honderden miljoenen er tegenaan geflikkerd en nul komma nul aantoonbaar resultaat.
Politiek van andermans geld is zo makkelijk.

Dick Luyenlomp | 11-02-19 | 10:28

Hoe kompleet van de pot gerukt moet je zijn, om te geloven dat de burgers hier in trappen.

Mr.Crowley | 11-02-19 | 10:24 | 2

U zal verbaasd zijn hoeveel mensen dit een goed idee vinden en om deze reden op D66 gaan stemmen. Zwevende kiezers...

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:26

Een paar duizend kinderen zeggen dat het moet.

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:26

Ik bezuinig op mijn belastinguitgaven. Levert veel meer op.

RenHoek | 11-02-19 | 10:24

Ik heb al Label A. Mag je er dan drank voor kopen?

Mammeloe | 11-02-19 | 10:23 | 1

Johnny Walker Green Label?

Glasgow Argus | 11-02-19 | 10:26

Flikkert op met je laadpalen. Tanken van elektriciteit doe je thuis of op een tankstation, niet op de openbare weg. Compleet belachelijk.
En dat voor 0.0000000000001 C

Zwizalletju | 11-02-19 | 10:23 | 3

Als er straks een paar miljoen electrokarretjes rondtuffen, hoeveel van die paaltjes staan er dan langs de weg?

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:27

"Samen willen ze miljarden investeren in de toekomst:"
Miljarden van uw geld worden straks geinvesteerd in "de toekomst"
Bij d66 zijn ze allemaal paranormaal, vandaar dat ze al weten wat "de toekomst" ons gaat brengen.
Ik ook: belastingverhoging

TDB | 11-02-19 | 10:21 | 4

Met postcodeloterijwetenschappers in dienst krijg je dat.

peterdh | 11-02-19 | 10:28

Meer toekomst voor een betere toekomst
een betere toekomst voor ons en onze kinderen
betere kinderen voor onze toekomst
een betere toekomst komt je toe dit voorjaar
d66 komt naar je toe deze toekomst
samen de schouders onder een betere toekomst
stem voor een klavervolle toekomst
een sterker en schoner Nederland in de toekomst
voor een beter en.... nou ja, gatver de gatver. Stroop de hemdsmouwen op en maak zelf de '66-verkiezingsbingokaart maar af.
Bingo!

piloot47 | 11-02-19 | 10:36

@piloot47 | 11-02-19 | 10:36: Klavertjes 4 brengen geluk, en wat wil: onze Jesse is geestelijk pas 3! gl heeft dus de toekomst! Joepie!

Rest In Privacy | 11-02-19 | 12:38
▼ 1 antwoord verborgen

Beware of Greeks baring gifts. Alle subsidie moet worden betaald door de belastingbetaalers. Nederland is zo onbetrouwbaar geworden. Iets plannen op jange termijn is onmogelijk. Ik noem:
Pensioen
Hypotheekrente aftrek.
Aftrekposten in het algemeen
Levensloopregeling
Vroeg pensioen
AOW
BTW
Rekeningrijden
ETC ETC

Zatkniss | 11-02-19 | 10:21 | 3

En het UWV gooit miljarden weg heeft totaal geen controle , ook een hele goeie morgen .

Jetstream | 11-02-19 | 10:34

@Jetstream | 11-02-19 | 10:34: UWV gooit helemaal niks weg. Ze schenken het aan het goede doel. Polen, dobbernegers en doekgebroed.

Nivelleermarionet | 11-02-19 | 11:35

@Nivelleermarionet | 11-02-19 | 11:35: , jawel hoor aan mensen die al 6 jaar in de ziektewet lopen en nooit voor controle opgeroepen worden , gaat over miljarden euro's .

Jetstream | 11-02-19 | 12:11

Ik wil graag een land zonder D66.
Daar heb ik zelfs een ontploffende kerncentrale of door aardbevingen verwoest Groningen voor over... Want fuck die warmtepomp.

Specht! | 11-02-19 | 10:21

D66 heeft geleerd te liegen tegen de bevolking van de VVD of van Rutte
Dus die werkt moet lenen en wie niks doet krijgt alles weer voor niks.

gerrit5042 | 11-02-19 | 10:20

Ja hoor en van het CDA krijg je straks 3000 euro en van de SP 10000 euro. Mensen die dit geloven, denk ff aan de 1000 euro van Rutte, die ga ik echt niet meer serieus nemen. Dan ben je gewoon dom.

PijlVader | 11-02-19 | 10:19 | 3

De VVD zal ook wel weer met loze beloften komen. Die hebben als toverwoord dat het 'behapbaar' voor iedereen moet zijn. Als de VVD uit gaat maken wat voor de mensen behapbaar is dan weet je dat je uitgeknepen gaat worden.

osolemio | 11-02-19 | 10:23

En lezen die zogenaamde politieke partijen hun eigen twitterfeed wel!?

PijlVader | 11-02-19 | 10:29

OK. Moeten we het dan maar eens hardop zeggen ? D66 is volksverlakkerij.

suscrofa | 11-02-19 | 10:18

Waarom wordt dat hele voorlopen op het klimaat niet verhaald op de EU? Ik heb de meest idiote projecten voorbij zien vliegen, het moet dan toch wel wat waard zijn om ons als gidsland te gebruiken!

marrretje | 11-02-19 | 10:18

Maar Shell heeft dit jaar gelukkig 80% winst gemaakt die ze via slimme constructies wegsluizen... TACHTIG PROCENT WINST en amper belasting betalen.. en wij maar ploeteren.

Ton8695 | 11-02-19 | 10:17 | 1

+ de andere multi's….. a bloody shame.

ger1306 | 11-02-19 | 10:28

Nog niets... de staat harkt via energie belasting, auto belasting al iets van 100 miljard per jaar binnen ? Laten ze dat maar eens gebruiken ipv weer een verhoging. Absurd dat dat allemaal in de algemene middelen gaat.

percy | 11-02-19 | 10:16 | 3

U begrijpt het niet. Die 100mlrd wordt vooral gebruikt om multinationals als Shell en Unilever voordeeltjes te geven.

Ton8695 | 11-02-19 | 10:19

Exact: er zit al 221% belasting op energie. Als mensen dat een beetje beginnen te beseffen....
kWh Prijs

Ten opzichte van andere landen hebben wij in Nederland een hoge kWh prijs (kWh staat voor kilowattuur). Voor enkeltarief grijze stroom is de gemiddelde prijs per kWh 22 eurocent (gebaseerd op het prijspeil van 2015/2016). Dit bedrag is in grote lijnen als volgt opgebouwd:

---
Stroom: 6 eurocent
Energiebelasting: 12 eurocent
BTW: 3,5 eurocent
---
www.energiesite.nl/begrippen/kwh-prij...

peterdh | 11-02-19 | 10:32

www.geenstijl.nl/5146214/of-zou-dit-o... Kaart dat maar eens aan bij verkiezingen.
Lijkt me dat je daar goed mee kunt scoren.
Nog geen 20% van de absurd hoge energiebelasting,komt daar waar het hoort.
De rest verdwijnt in algeme allochtone middelen.
Zoals bijstand,crime,exta aandacht op school,allerlei onnodige trajecten enz,enz.

De Profundus | 11-02-19 | 11:23

D66 gaat klop krijgen in maart en ze weten het

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:16

De plannen van Rob Jetten, Jesse Klaver en Rutte III--> zullen uiteindelijk stranden.
Steeds meer landen in de wereld ook in de EU doen niet mee met de extreme eisen van Parijs - waarbij we in 2050 GEEN gas, olie en benzine meer mogen gebruiken.
Nederland kan dit in haar eentje niet voor elkaar krijgen--> anders krijg je een vlucht van bedrijven en mensen die uit Nederland zullen vertrekken omdat in andere landen en buurlanden niet deze extreme dingen zullen plaatsvinden.

Echter intussen hebben Rob Jetten, Jesse Klaver en Rutte III ons miljarden euro's armer gemaakt.
Het is misselijkmakend dat ze samen met de NPO kinderen op de basisschool indoctrineren.
Uiteindelijk zal het plan niet doorgaan... het verzet en het onbegrip worden alsmaar groter.

sociaal_econoom | 11-02-19 | 10:16 | 4

Naast het klimaat is Rutte III absurd bezig met migratie.
Zij denken dat we een oneindige stroom mensen uit Afrika en moslimlanden hier opvang, een woning, zorg met een uitkering kunnen geven.
Hoe is Nederland over 5 of over 10 jaar?

Jongens als Rob Jetten en Jesse Klaver komen net van school en zijn daar geïndoctrineerd met klimaat en met migratie.
Trump, Rusland, Oost-Europa... steeds meer landen doen niet mee met de onbetaalbare plannen van Parijs, Brussel en Rutte III.
Er is voldoende aardgas in de bodem... waarom mogen we geen schoon aardgas gebruiken?

sociaal_econoom | 11-02-19 | 10:23

@sociaal_econoom | 11-02-19 | 10:23:

De uurlonen in Europa moeten omlaag, daarom migranten. De macht moet naar Brussel, daarom is er dmv migranten chaos gecreëerd om een noodzaak te creëren om alle macht naar Brussel te kunnen brengen.

Ton8695 | 11-02-19 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

Klimaat en milieu zijn gewoon hefbomen om meer geld uit de reële economie onder overheidscontrole te brengen. Op naar de socialistische droom! Zin in de toekomst!

Rest In Privacy | 11-02-19 | 10:15 | 1

Goede observatie, klopt als een bus. Ik vind het alleen geen droom maar een nachtmerrie...

Retepsteeltje | 11-02-19 | 10:21

Het werkelijke probleem is de mens,enkel genocide kan ons nog redden.
Ik zeg doen.

rein9576 | 11-02-19 | 10:15 | 2

Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Glasgow Argus | 11-02-19 | 10:16

De waterpomp kun je bezien als een vorm van collectieve suïcide.

suscrofa | 11-02-19 | 10:23

Ja maar D66 en GL studentenmeisjes die op Jesse of Rob(ot) stemmen wonen allemaal in studenten kamers/krotten. Voor 2000 kan ik trouwens ook niet mijn appartement uit 2005 'verduurzamnen', Kan een warmtepomp ongebruikt op het balkon zetten, dat is het dan.

percy | 11-02-19 | 10:15 | 1

Als het aan Groenlinks en D66 ligt mag je straks al vanaf je 16e stemmen. Ze hopen dat dan al die naïeve minderjarige poppetjes zonder enige vorm van levenservaring/wijsheid op Groenlinks/D66 gaan stemmen, waar ze waarschijnlijk ook nog gelijk in krijgen dan.
Beter is de stemgerechtigde leeftijd te verhogen naar 21 jaar, zodat diegene die mogen stemmen in ieder geval een klein beetje levenservaring hebben (en erachter zijn gekomen hoeveel de overheid van hun bruto inkomen wil hebben).

Ibu | 11-02-19 | 10:58

eerst pakken ze je organen af en nu de Nuon-miljoenen. lekker bezig,!

Opajoop | 11-02-19 | 10:14

Opvallend weer dat de Democraten in de VS zojuist hun eigen New Green Deal hebben geïntroduceerd, een plan dat zo uit de koker van GL en D66 zou kunnen komen en het land economisch onherstelbaar zou beschadigen. Ik blijf me verbazen over die synergie tussen Nederlandse politieke partijen en de Amerikaanse politieke bewegingen, voornamelijk op links. Enfin, het is wel duidelijk wat de bedoeling van de politiek is. De klimaathysterie is puur aangewakkerd om er financieel en politiek een slaatje uit te slaan. Dat wil zeggen, om bij de argeloze burger onder valse voorwendselen het geld uit de zak te kloppen. Het bedrijfsleven en het onderwijs doen er vrolijk aan mee. We hebben een harde reset nodig van ons politieke systeem want op deze manier stevenen we recht op onze ondergang af.

TheOneWhoKnocks | 11-02-19 | 10:12 | 1

Synergie van alles wat uit Amerika komt. Fucking genderneutrale onzin bijvoorbeeld. Gender. Geslacht!

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:14

Pffttt. D66.

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:10

LOL, er komen verkiezingen aan, en de partijen die ons de afgelopen jaren kaal plukten beginnen plotseling met het strooien met geld richting de kiezer. Een vos verliest wel zijn haren, maar nooit zij streken.
Komende maart gewoon FvD of PVV stemmen, niet dat zij wat voor elkaar gaan krijgen, maar je breekt er het huidige partijkartel mee, en je vertraagt er het links- of rechtsom leegplunderen van je portemonnee mee.

miff | 11-02-19 | 10:09 | 1

Tja, verkiezingen in zicht... iets met 'doet de gek in vreugde leven' o ja: veel beloven, dat was het.

John9oo9 | 11-02-19 | 10:19

Om vervolgens weer de Ontroerend goed belasting, gemeentelijke belastingen, etc weer op te schroeven.

Olleke | 11-02-19 | 10:09

Wat een fantastisch plan, na het verkwanselen van de aardgasbaten verkwanselen we de reserves van de provincies aan luchtfietserij.
Wat zou er toch mis kunnen gaan ?

Wijze uit het Oosten | 11-02-19 | 10:07

Gverrrr, houdt die complete waanzin nu nooit op!
Iedere dag weer randdebielen aan het woord, over milieu, immigratie, racisme, lgbtgfgthbers, feminisme(wat allang verkracht is door vrouwen zelf), islamofobie, EU propaganda, de komende brexit hell, etc en geen woord over paasmoorde, het opblazen van onze sociale zekerheid, idiote huurprijzen van woningen, kosten van immigratie, criminaliteit onder nieuwkomers, bevolkingsexplosie in Afrika, gele hesjes in Frankrijk etc
Dit land is weggeven en aangetast door betonrot!!!

stormtijd | 11-02-19 | 10:07 | 1

Maar vreemder is dat het bijna alleen de media is. Zover ik zie zijn het de mensen niet.

Geen01 | 11-02-19 | 10:27

Las net de ANWB kampioen , alles over duurzaam verduurzamen en elektrische auto’s. Kon het blad bijna niet meer tillen door de vakantieadvertentie’s. Cruiseschepen , vliegen en met de auto. Nou rukt de klimaathysterie mij geen bal , maar het hypocriete gedrag van de ANWB begint mij meer en meer tegen te staan. Geld stinkt i.t.s.t een kolencentrale niet.

ja,diedus! | 11-02-19 | 10:07 | 7

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:12:
Nee. Helaas.

John9oo9 | 11-02-19 | 10:20

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:17: dat oud papier kan gewoon worden bijgestookt als biomassa, samen met houtsnippers uit het amazonewoud. En dan telt het niet mee als CO2.

Glasgow Argus | 11-02-19 | 10:28

@Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:17: goed punt, ik zal er voortaan de openhaard mee aansteken!

Dr.Tatta.Macamba | 11-02-19 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

D66..... is dat niet de partij waarvan de partijleider Jetten het verschil niet weet tussen milieu en klimaat? Die partij?

Dan weten we direct wat die belofte waard is....... en ik verklap het alvast maar, het is geen 2000 euro

Fatwabuster | 11-02-19 | 10:07

Drammers 666 dreigen te worden weggevaagd bij de Provinciale Staten verkiezingen en ze gaan dus maar voor Sinterklaas spelen . Weg ermee , domme wegkijkers.... Die warmtepomp komt er bij mij niet in .....

FrankOngerust | 11-02-19 | 10:07

Mooi, maar alles wel met 21% BTW zodat het uiteindelijk toch naar de staatskas vloeit.
Sigaar uit eigen doos.

2_amazing | 11-02-19 | 10:07

Baudet had best een punt op zondagochtend bij die overigens slecht Italiaans (en Duits) sprekende Rick Nieman. De voorgenomen belastingafdrachten voor de klimaatwet staan in geen enkele verhouding tot wat we daarmee eventueel zouden gaan bereiken. Helder punt. Gaat stemmen trekken.

van Oeffelen | 11-02-19 | 10:06

Laten we nou eindelijk eens kerncentrales gaan bouwen. Dan kunnen de verstandige mensen van D66 het authentieke enkelglas in hun monumenten behouden.

squadra | 11-02-19 | 10:06 | 1

Op en afbouw wel rete duur….

ger1306 | 11-02-19 | 10:33

Hou een sop met het woord 'klimaatontkenner'. Niemand is een ontkenner van het klimaat. De oorzaak van klimaatverandering is het meningsverschil.

kwark001 | 11-02-19 | 10:06 | 1

'De oorzaak van klimaatverandering is het meningsverschil.'
Dàt, en het antwoord op klimaatverandering. De klimaat maatregelen die de Nederlandse overheid nu van plan zijn slaan helemaal nergens op!

keestelpro | 11-02-19 | 10:21

Zat me gisterochtend weer dood te ergeren aan WNL op zondag. Die Rick Nieman zat Baudet continu te onderbreken en slijmbal Wiegel kreeg weer alle ruimte om de doortrapte VVD'er uit te hangen. Maar overgeschakeld naar pawn stars , stuk interessanter.

AntonJensen | 11-02-19 | 10:05 | 2

Gheghe was humor.
Wiegel pakte die pianoneukerT eventjes aan en toen zat hij met z'n bek vol tanden.
Wat een lichtgewicht en dat beklijft.

Berbaar | 11-02-19 | 10:31

@Berbaar | 11-02-19 | 10:31: en maar niet snappen dat je zelf onder de +/- 15% valt die in die stierenpoep van de Wiegel achtigen trapt! En maar die hemeltergend arrogante waffel open gooien, om die mening diarree er weer uit te persen. Goed bezig!

Dr.Tatta.Macamba | 11-02-19 | 15:58

Vanwege fubal zaterdag even bij Radio 1 blijven hangen. Daar was een CDA-er te gast, ging over de joods-christelijke roots van de partij en waarom er dan zo prominent een dame met hoofddoek op de site stond:
www.cda.nl/goede-morgen/
Hoe dit was te rijmen? Men bleef hier heel lang over doorgaan. Opvallend.

Mammeloe | 11-02-19 | 10:05 | 1

Men anticipeert op de toekomst qua grootste geloof in Nederland.

Is dit nog nieuws? | 11-02-19 | 10:13

Het klimaat, de nieuwe melkkoe van de EU! Met zijn allen de komende 30 jaar vele miljarden Euro's ophoesten, onze economie ondermijnen terwijl de grootste CO2 producenten o.a. China en de VS niet meedoen. Hier zouden Rutte en de EU zich druk om moeten maken maar het klimaat interesseert ze geen moer!!!
Het draait hen om de macht en de Eurootjes!

Harrie7949 | 11-02-19 | 10:05

En opeens blijkt iedereen weer een te hoog inkomen te hebben en mag dus gaan lenen net als zoals toen met die inkomensafhankelijke ziektekostenverzekering. Verduurzamen kan ik sowieso niet omdat ik op woekererfpacht woon. Als ik verduurzaam gaat de WOZ omhoog en dat moet ik straks nog meer erfpacht betalen.

osolemio | 11-02-19 | 10:04 | 1

Troost u, ook huiseigenaren zonder erfpacht moeten steeds maar meer WOZ betalen. Meer, meer, nooit minder. Vale roofratten.

Nivelleermarionet | 11-02-19 | 11:29

&Bokito De kosten belastingaftrekbaar maken? Wie hebben daar dus weer het meeste voordeel van denk je?

Mariolo | 11-02-19 | 10:02

Trap er niet in. Gewoon FvD stemmen of als je echt heel boos bent PVV.
Maar nooit meer op de mainstream politiek.

keestelpro | 11-02-19 | 10:01 | 3

50+,SGP of desnoods SP.

Johan_Voorhaar | 11-02-19 | 10:04

Het zal u verbazen hoeveel idioten gewoon WEER op het partijkartel stemmen, ze willen gewoon graag genaaid worden.

Solar666 | 11-02-19 | 10:05

Zo zo. Ik ben nu al benieuwd. Een schenking voor het verduurzamen van mijn woning die ik tot mijn 70e moet afbetalen. Wat zou ik dan krijgen als ik 1600 netto verdien met wisselende diensten, ook nachtdiensten en weekenden werken en meer dan 40 uur per week, met pesnsioen pas op mijn 68. Dat wordt een hele duurzame woning denk ik, kom maar op met die 50.000 gratis euro

onesizefitsall | 11-02-19 | 10:01 | 1

1600 netto verdien met wisselende diensten, ook nachtdiensten en weekenden werken en meer dan 40 uur per week??

Ik zou maar eens met je baas gaan praten je wordt opgelicht.Baas is vast iemand van de vvd.

pegaje | 11-02-19 | 12:52

.. met 2000 euro maak je je woning niet geschikt om er met een warmtepomp die een vermogen kost een leefbaar binnenklimaat te creëren.

Wat de beloften van politici van het slag van D66 en Rutte waard zijn? Dat is ook bekend. Die 2k komen er dus nooit terwijl het geld dat je dus wel hebt iedere dag in waarde afneemt. Het daarmee afgeroomde vermogen verdwijnt in de gapende afgrond van de EU - en daar worden alleen EUrofielen warm en blij en rijk mee gehouden.

Jan Passant mk2 | 11-02-19 | 10:00

En de hysterie gaat maar door en door... vergeet niet te leven.....

fred1434 | 11-02-19 | 10:00

Einde van de streep zit je op -10000 Euro door alle overige dingen die duurder worden.

c.onjo | 11-02-19 | 10:00

Maak die kosten voor verduurzaming gewoon belastingaftrekbaar

B0kito | 11-02-19 | 09:59 | 4

Nee, dat deugd gewoon niet. Privaat bezit hoort niet betaald te worden door belastingbetalers.

Solar666 | 11-02-19 | 10:03

@Solar666 | 11-02-19 | 10:03: als in geen btw over heffen Pipo de clown. Belasting geld word gewoon door private mensen betaald hoor

Dr.Tatta.Macamba | 11-02-19 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het grote liegen is weer begonnen. Stem FvD of als het niet anders kan Greet

pibasso | 11-02-19 | 09:59 | 1

Ja, de enige echte oppositie tegen de opkomende nieuwe staatsmacht zonder noemenswaardig democratisch mandaat.

Jan Passant mk2 | 11-02-19 | 10:03

“Als een schenking of lening, afhankelijk van hun inkomen"
Lees: de midden en hogere inkomens moeten extra belasting betalen voor de lagere inkomens subsidie. Alweer....

ZwarteDag | 11-02-19 | 09:58 | 1

Als de 1% haar belasting gewoon eerlijk zou betalen, zou dit allemaal niet zo'n probleem zijn. Het midden betaalt voor de boven en onderkant. Die onderkant kan je niet heel veel kwalijk nemen, het geld dat de samenleving tekort komt verdwijnt aan de bovenkant.

Ton8695 | 11-02-19 | 10:14

Het werkte voor Rutte, dus wie weet.

marrretje | 11-02-19 | 09:58 | 1

Het gemiddelde stemvee is dom genoeg.

RickVogelschrick | 11-02-19 | 10:14

Ik huur, dus dat verduurzamen laat ik lekker aan mijn huurbaas over. En dan verhuis ik naar Belgie.

Alexis de T. | 11-02-19 | 09:57 | 3

ik ben jaloers

Peter777 | 11-02-19 | 10:02

Haha! Het woord 'klimaatvluchteling' gaat nog eens een onverwachte betekenis krijgen.

keestelpro | 11-02-19 | 10:23

Dat verduurzamen mag de huurbaas gewoon als huurverhoging aan je doorberekenen.

Grijskijkert | 11-02-19 | 12:19

"afhankelijk van hun inkomen" typisch D'66 dus nein Danke.

Berbaar | 11-02-19 | 09:57 | 4

@marrretje | 11-02-19 | 09:59:
Neuh hier nog gewoon ketels en (nog) geen warmtepomp maar de crux zit hem in de geciteerde woorden.
Heb je dus niks aan.

Berbaar | 11-02-19 | 10:02

Precies ook mijn gedachte.

John9oo9 | 11-02-19 | 10:26

Ook het eerste wat mij opviel. Zal waarschijnlijk wel minimum loon zijn, want die hebben toch geen eigen huis.

NaughtiusMaximus | 11-02-19 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl