Dit wil je ook lezen
"""Gezondheidsproblemen door klimaat"""
ARE YOU NOT SCARETERTAINED!?
@Van Rossem |
04-06-23 | 18:03 |
303 reacties
Klimaatbeleid vanaf 2025: je baas moet al je woon/werk-kilometers bijhouden en aan de overheid doorgeven
Nederland in een lange forensenfile richting klimaatdystopie
@Van Rossem |
25-05-23 | 15:05 |
295 reacties
Klimaatinterview Carice van Houten: 148 keer 'ik'
HOUDT HET DAN NOOIT OP!?
@Ronaldo |
13-05-23 | 14:14 |
207 reacties
Beveiligers TU Eindhoven hebben even geen zin in veelkleurige klimaclowns
Ga maar ff ergens anders ijsberen
@Mosterd |
11-05-23 | 18:30 |
163 reacties
De kachel aanmaken met D66 in Het StamCafé
lekker warm
@Pritt Stift |
01-05-23 | 22:02 |
445 reacties
Hugo krabbelt terug: niet iedereen verplicht een warmtepomp
Eerste storingen in de energietransitie
@Struikrover |
01-05-23 | 19:00 |
214 reacties
Niets is nog heilig. WK Snooker ruw verstoord door klimaatactivisten met poeder en lijm
Eerst Floortje Dessing, en nu dit weer. Er blijft niets over voor MANNEN en dat was altijd al het plan
@Spartacus |
18-04-23 | 13:00 |
162 reacties
Daan 'tijd voor mijn wekelijkse opiniestukje over kolonialisme of klimaat' Krahmer is zo'n zeurpiet
Staat weer in de krant met gemiep
@Mosterd |
04-04-23 | 21:01 |
102 reacties
Prof. dr. Elma Blom is wetenschapper en had niet gedacht dat ze hier ooit zou staan
Nee Elma, je bent gewoon een mens, niets menselijks is je vreemd en je werkt toevallig op een school in Utrecht
@Spartacus |
26-03-23 | 17:00 |
381 reacties
Feest bij de houtkachel: Urgendadoel gehaald
Bier voor iedereen
@Struikrover |
15-03-23 | 11:55 |
122 reacties
Reaguursels
InloggenTja. Het is gewoon best bizar slecht qua ondermaats kudt.
Ik weet niet of Gregorius elke week 45 euro krijgt van GS maar die kunnen ze beter in hun zak houden. GS is wel eens boeiender geweest. Zo jammer.
Ach ja een stijve pik en een bloot meisje. Tekstje erbij en dan maar hopen dat het schokkend en controversieel genoeg is. Maar het is eigenlijk een beetje fantasieloos varieren op een thema.
Vraag me wel eens af of Gregorius Nekschot ooit Geenstijl had gehaald als hij nooit was vervolgd geweest vanwege vrijheid van meningsuitingakkefietjes.
Dergelijke zelfvragers zouden misschien beter lid van De Volkskrant of NRC kunnen worden.
Nekschot bemt èn heerscht. Ook zonder door een AT tussen de vette lappen vandaan gegraaid te zijn op een vroege ochtend omdat een OvJ (hoi Paul VelleDinges) arrestatie wel een geoorloofd dingetje vond en de toenmalige MinJus (Ernesto "Che" Hertje Ballin) de ballen niet had om de hele zaak terug te fluiten, had Nekschot wel een GS basisspeler geworden. Met akkefietje is de zaak alleen bespoedigd, that's all.
Nekschot = eindbaas
Punt
AAAAAA dont think so.....!
Vandaar die door de CU gewilde import van Armeense dames, die moeten ook allemaal warm gepompt worden euh aan de warmtepomp geholpen worden.
Had het geen jongetje moeten zijn?
Verhip, zie nu pas dat het een meisje is.
Bah, wat ordinair weer.
Aah, de kinderen worden ideologisch misbruikt.
Inderdaad Hogenood! Het is ronduit vulgair wat de politiek doet met het laten marcheren van jeugd tbv de klimaatreligie. Ik wordt er onpasselijk van.
www.geenstijl.nl/5146211/gregorius-ne... Ordinair vind ik de kinderen die 12 uur per dag onze kleren naaien in Bangladesh en China, jongetjes die belangrijk batterij grondstof uitgraven voor onze elektrische auto, kinderen in steengroeven, kind huwelijken in diverse landen, besnijdenis vooral van meisjes. Onze kinderen met volwassen sexueel getinte teksten op hun borden zijn verwend en worden gebruikt!
Voor iemand die pissig wordt van grammatica is dit een extra moeilijke.
Geweldig!
Ja, ranzig genoeg?
www.geenstijl.nl/5146211/gregorius-ne... De ranzige waarheid, ranzig uitgebeeld. Wat is nu ranzig?
@CalamityJane | 11-02-19 | 11:29: Helemaal waar. Ranzig is die hele ons-door-de-strot-geduwde-klimaat geld machine.
Talentloze, ongeïnspireerde troep. Is er echt niemand te vinden die wat verder komt met tekenen en humor?
Hij is duidelijk genoeg!
+1
Het is allemaal zo banaal en gemakzuchtig wat de tekenaar doet. Als een vervelende oom die zo nodig verjaardagen moet opleuken met onnozele boerse grappen en grollen.
@welkom01 | 11-02-19 | 09:40:
Waar is jouw spitsvondige, orginele, leuke, unieke en doordachte prent?
@peterdh | 11-02-19 | 10:14: Onze welkom-heter is waarschijnlijk een gelovige die een kritische opmerking van een oom of tekenaar niet kan waarderen.
Snap je de tekening niet of kom je oorspronkelijk uit Duitsland?
@Graaier | 11-02-19 | 12:00:
Tsja wat moet ik hier nu weer mee?
Dat GN tekent voor GS wil niet zeggen dat iedereen het dan maar fantastisch moet vinden, toch?
@Graaier | 11-02-19 | 07:42: ... ben het met je eens dat er volop gas in de bodem aanwezig is....
In de VS hebben ze schaliegas ontdekt en veel nieuwe oliebronnen - Trump piekert er niet over om te gaan stoppen met gas, olie, benzine en diesel.
Steeds meer landen in Europa doen NIET of minder mee met de extreme eisen van Parijs.
Den Haag probeert zich vast te houden aan de absurde eis om in 2050 geen olie en gas meer te gebruiken.
Met als gevolg... steeds meer mensen en bedrijven die dit land ontvluchten.
Wat we overhouden zijn verdwaasde Kamerleden en leraren.... en veel woedende en wanhopige ouders die met hun kinderen in armoede leven.
Het afsluiten van het gas heeft gigantische gevolgen voor Nederland.
Hierbij praat ik niet over benzine--> dat verhaal wordt nog erger.
Weer een topper erbij !
Raak, raker, raakst..!
Ik vind de tekening behoorlijk treffend. Hoe kinderen worden ingezet als middel om vanuit klimaat-religieuze overwegingen een beleid door te drukken en we allemaal genaaid worden. Er zijn duidelijke overeenkomsten tussen de massahysterie die zich ontpopt in het klimaatdebat en religieuze fanatici. Kosten noch moeite zullen gespaard worden om de tegenstander zijn ongelijk voor te schotelen. Wetten, belastingafdracht, hersenspoelen van jeugd ( youthforclimate.nl en ec.europa.eu/commission/sites/beta-po... ), machtsvertoon (waar GN zelf ook wel wat ervaring mee had:
duckduckgo.com/?q=gregorius+nekschot&... ) etc. Dit zijn allemaal dingen die aan de orde van de dag zijn. Gele hesjes in Frankrijk, blindelinkse geloof voor eigen doelen.
Macron weet inmiddels dat de arrogantie van Parijs en Brussel niet meer gepikt wordt door de gele hesjes.
De Nederlandse overheid is (nog) niet bang voor de gele hesjes.
Die gaan ongetwijfeld komen... omdat de gasprijs via extra energieheffing ieder jaar verhoogd wordt.
Met de absurde mededeling dat over 20 jaar de gaskraan helemaal wordt dichtgedraaid... terwijl landen om ons heen wel het schone aardgas blijven gebruiken.
.... heb me afgevraagd - hoe het komt dat leerkrachten, Kamerleden en medewerkers bij de NPO massaal met dit linkse verhaal komen?
Weet nu het antwoord - deze mensen zijn ambtenaar en krijgen hun loon via de schatkist. Zij hebben een beschermd inkomen met goede sociale voorzieningen.
Ze maken propaganda voor het linkse Klimaatverhaal van Parijs waarbij we in 2050 geen olie, benzine en gas meer mogen gebruiken.
Als een stel kuddedieren lopen ze elkaar achterna terwijl ze niet weten of het daadwerkelijk resultaat heeft.
Echter de gevolgen en uitgaven voor de schoolkinderen en hun ouders zijn enorm--> resulterend in onzekerheid, armoede en boosheid.
De gele hesjes gaan ook in Nederland komen - waarom moeten wij van het gas af terwijl België en meer landen in de EU wel het schone aardgas blijven gebruiken?
Dat je bij nieuwbouw geen aardgas meer doet... is slim, maar om te zeggen dat je het gas ieder jaar duurder maakt met de mededeling dat over 20 jaar alle bestaande woningen, huizen en bedrijven geen gas meer krijgen--> is absurd en niet sociaal.
Steenkool is in Polen, Duitsland en België nog volop verkrijgbaar.
@sociaal_econoom | 11-02-19 | 07:13: Waarom is geen aardgas bij nieuwbouw slim ? Er is nog zeker voor een paar honderd jaar gas. Goedkoop en schoon. Waarom denk je dat Rusland, Quatar, Iran en bijvoorbeeld de yankees zo hard. letterlijk, vechten om gas te mogen leveren. Ze stikken er bijna letterlijk in. Zoveel is er. Dat is ook de reden waarom allerlei andere landen dan Nederland over de hele wereld met deze landen bezig zijn om verdragen met een waarde van honderden miljarden af te sluiten. Man, man, man de religie is ook al doorgedrongen tot Geenstijl reaguurders.
Er is zelfs voor meer dan 600 jaar gas. Gas is ook de schoonste energie. Nederland stopt ook niet met het leveren aan andere landen. Ze stoppen alleen met leveren aan de eigenaren van het gas de Nederlandse bevolking
Niet de clown maar dat meisje met staartjes wil de warmtepomp. Maar alleen als die echt werkt. Er is al zoveel nep. Liefde en zo.
Een misdienaar die een non climatologisch op temperatuur brengt is ook een mogelijkheid ( speciaal voor de fijnproevers ) .
Ach, Weer een cartoon met een penis. Want stel je voor een cartoon zonder pik komt niet aan. Oh ja, en ook nog uitleg. Gregorius, ik vind het prima en fantastisch dat je gezellig aankloot maar probeer eens iets anders en verras ons. Want iedere week weer een tampeloerus, want uw fixatie op den penis wordt in mijn ogen inmiddels behoorlijk saai en afgezaagd.
Last van penisnijd Basil?
Rubens kon alleen maar dikke wijven schilderen. Maakt dat hem een prutser?
De lul. De bron van alle ellende op de wereld.
Langshetrandje: alleen als ze besneden zijn vanwege een bestseller met ene Allah in de hoofdrol.
De mensch is geil. Mannen lopen hun pik achterna. Vrouwen willen hem graag in hun doosje. Uw hele leven wordt daardoor bepaald. Uw genenpakketje kan niet anders dan bezig zijn dan voortplanting. De rest is bijzaak. Van geen belang. OK, dat geldt niet als er een afwijking in het pakketje zit en de voortplanting niet gaat lukken. Maar daar is dan in dezelfde generatie de stekker uit getrokken.
De fixatie op vrouwendingen verveelt nooit gelukkig!
@ Sociaal econoom, Mark Rutte is een grote oplichter.
Eenden moet je niet voeren dan gaan ze kwaken.
De 5 tafelen en de 600 geboden:
- 1. Gij zult....
etc.
Het gaat in het leven te weinig over porno.
Ik houd er niet van maar het gebeurt. (Hoorde ik van iemand).
Wil je een diepgaand gesprek over dubbele penetratie Harry?
@Gulliver | 11-02-19 | 02:58:
Ja graag!
Als jij begint haak ik aan....
Ik denk dat mijn xhamster een virus heeft opgelopen. Zou het besmettelijk zijn?
Wat die dubbele penetratie betreft hebben we nog een dame nodig die als tussenpersoon wil fungeren.
Je krijgt dadelijk ruzie en onenigheid binnen het gezin... ouders zeggen tegen hun kinderen dat ze geen geld hebben voor een dure warmtepomp en elektrische auto.
Kinderen worden dan boos omdat ze op school en bij de NPO kinderen wijsmaken dat indien we doorgaan met het gebruik van aardgas en benzine dat dit levensbedreigend is--> waanzin.
Er zit heel veel waterstof in Gas. Maar waterstof is ook de enige manier om alle groene energie duurzaam in op te slaan. Daarom is Rusland tot vijand gemaakt want zij hebben de ultieme sleutel in handen van schone energie. Amerika weet dit en daarom is waterstof nooit doorgebroken ondanks de gigantische potentie.
Waterstof is niets meer dan zuiver water waar elektriciteit in opgeslagen is en tevens het meest aanwezige element op aarde.
Energie gaat nooit verloren uiteindelijk.
zeg maar tegen de meester op school...
door de duurder wordende gasprijs gaan steeds meer mensen een houtkachel aanschaffen, waarbij ze op hout en steenkool (briketten) stoken.
Dan krijg je een rook en een CO-2 uitstoot waar de kinderen van moeten hoesten.
5 World Changing Inventions That Were Suppressed From The Public:
youtu.be/cMEjpFcimew?t=56
kweethetooknietbeter, keek het hele filmpje zojuist,
Open source energie projecten waar zijn ze ? Dat van de sigaretten, ben 3 maanden gestopt met (ketting)roken nu, dit terzijde. De 2de gaat over waterstof. ... Er zijn bepaalde krachten werkzaam die niet te overzien zijn maar dat zal altijd zo blijven voor eenvoudige zielen zoals wij.
Okay methaan bestaat uit 1 koolstof en 4 waterstofatomen, als je waterstof maakt uit methaan moet die koolstof ergens naar toe. De meest gebruikte methode is om het te oxideren tot kooldioxide, eventueel via een tussenstap met koolmonoxide. Dit gebeurt in de chemische industrie veel als waterstof een grondstof is voor je productieproces. Even snel gerekend krijg je dan netto en afgerond uit 1 kilo methaan 2¾ kg kooldioxide en 250 g waterstof. De zuurstof wordt uit de lucht gehaald of uit water (stoom). Andere koolwaterstoffen dan methaan, liefst met zoveel mogelijk zuurstof en waterstof zijn ook bruikbaar, dus na mierenzuur en methanol gaat het snel bergafwaarts met het rendement. Dan direct met elektrolyse uit water met 'groene' stroom opgewekt kan waterstof als transportmiddel om energie tijdelijk in op te slaan zonder het continue transportverlies van elektriciteitsleidingen handig zijn. Rendabel is ook dat zomaar niet.
Er staat 'warmtpomp'. Maar dat mag de pret niet drukken hoor, ik moest lachen.
De machthebbers in Den Haag en Brussel maken de fout dat ze denken dat West-Europa en Nederland ALLEEN op de wereld zijn.
Amerika (Trump), Rusland, Polen, Oost-Europa--> steeds meer landen in de EU gaan de extreme eisen van Parijs, waarbij we in 2050 geen gas, olie en benzine mogen gebruiken... NIET volgen.
Je kunt kinderen op school indoctrineren maar we wonen hier niet op een eiland.
Vanwege hoge milieuheffingen en dure investeringen krijg je in de komende jaren steeds meer--> dat bedrijven en mensen met hun gezin dit land zullen ontvluchten.
Bijvoorbeeld België en Duitsland blijven gewoon het schone aardgas gebruiken,
Polen en de Oost-Europese lidstaten hebben lak aan de extreme klimaateisen van Parijs en Brussel.
Straks in NL aan de bedelstaf. Heel het bedrijfsleven kapot en de burgers bankroet.
@Superkwatta | 11-02-19 | 00:42:
dat lijkt mij ook het doel; iedereen te druk met rondkomen dus geen tijd om zich met politiek bezig te houden -> vrij spel voor Den haag
@Superkwatta
de plannen van Rutte III zijn gedoemd te mislukken... omdat steeds meer landen in de wereld de extreme klimaateisen van Parijs (waarbij we in 2050 geen gas, olie en benzine mogen gebruiken) NIET zullen volgen.
Maar dan zitten wij hier met onvoorstelbare kosten en uitgaven... met steeds meer armoede--> met mensen, bedrijven, boeren en tuinders die het land uitvluchten.
@Superkwatta | 11-02-19 | 00:42:
Als je geluk hebt, mag je als dienstmeid komen werken bij de gegoede families. Maar, voor jouw 10 anderen, als ....
Genaait door de klimaatkerk en kindermisbruik. Goed gezien Greg.
Heb jij ook weleens iets niet leuk gevonden op GS?
Ik krijg de indruk dat je het met alles eens bent op favourite website.
U is genaaid.
@HoerieHarry | 11-02-19 | 00:29: Ben een positief mens maar dat polikor besodemieter kan ik niet zo goed tegen. Een overheid die de 'onderheid' naait (of is het naaid) mag van mij op z'n GS,s afgebrand worden.
@revolte | 11-02-19 | 01:04:
Het was niet naar bedoeld hoor.
@HoerieHarry | 11-02-19 | 01:07: Net op tijd Harry. Zat er al aan te komen ;-).
Dus pastoors zitten aan kleine kinderen, en de klimatiers hebben het continue over warmtepompen. Ook is het linkse klimaatgedram inderdaad een religie. Nou, dan kun je deze cartoon maken over een klimaatbijbel en een man met een harde klabanus en een klein meisje. Geniaal.
Volgende week: Rutte die iemand in zijn bek schijt en zegt "Dit kun je voor 1000 Euro krijgen". Als het moet plan ik het hele jaar voor je vol, Nekschot!
Wederkomst des heeren en de kledij van de man doen mij meer aan een protestantse ouderling denken, dus het is even more all over the place dan jij al optypte.
@Sjors W. | 11-02-19 | 00:19:
Het zet jou in ieder geval aan het denken, dat lijkt me een mooi resultaat van deze topcartoon.
@Superkwatta | 11-02-19 | 00:40:
Smaken verschillen. Ik ben altijd wel bereid over een artikel, cartoon of kunstwerk na te denken, of ik het nou goed of slecht vind. Ik vind dit geen topper.
We hadden verwacht dat Rutte III met de ''rechtse'' VVD, ChristenUnie en het CDA een rechtse middenpartij zou zijn.
De enige linkse partij bij Rutte III is D66... Alexander Pechtold en nu Rob Jetten doen het buitengewoon knap.
Op gebied van klimaat en migratie is Rutte III net zo links als GroenLinks.
Klimaat en migratie (instroom van migranten uit Afrika en moslimlanden) mag bij Rutte III alles kosten--> de kinderen en hun ouders gaan in de komende jaren merken dat deze twee linkse hobby's onbetaalbaar worden.
Hehe briljant weer. Geen cartoonist zo uniek als Greg.
De bedoeling van de linkse Milieugasten van Parijs is... dat we in 2050 geen gas, olie en benzine meer gebruiken.
Wie de jeugd heeft... heeft de toekomst.
Als je kinderen vanaf de basisschool leert dat gas, olie en benzine verantwoordelijk zijn voor opwarming en klimaatsverandering--> dan kun je in de periode 2030 -2050 zonder tegenstand en gemor de gas- en benzinekraan dichtdraaien.
Klimaathoax is ook gebaseerd op geloof.
In ieder geval niet op feiten.
Klimaathoax, het nieuwe geloof.
Ik buig voor het goddelijke in u..
Smakeloze ranzige tekening. Walgelijk maar spot on. De klimaatfascisten dwingen en misbruiken kinderen voor hun hypocriete doel.
Ja klinkt als een zeer goede beschrijving van deze tekening.
Mis de hamburger.
Een nieuwe Nekschot, een nieuwe piemel.
Sommige mensen geloven in Jezus of Mohammed, sommige in UFO's, andere in samenzweringen en weer anderen in het klimaat.
Wat deze geloven met elkaar gemeen hebben (behalve dat ze je al je geld kosten) is dat kritisch denken niet gewenst is.
Knap dat je dat uit zo'n prent haalt..
@Shareholder II | 10-02-19 | 23:36:
Ja, dat of dat de priesters van de klimaatkerk niet van kleine kinderen af kunnen blijven. Een van de twee.
Laten we nu niet doen hier alsof we Nekschot allemaal begrijpen.
Ik heb nog nooit een cartoon begrepen.
En dan zie ik mensen hier die zeggen hoe briljant het iedere keer weer is.
Heeft wellicht te maken met mijn IQ.
Het zal wel.
De meeste grote kunstenaars worden pas 100 jaar na hun dood écht begrepen. Dus wees gerust, het ligt niet alleen aan uw IQ.
Sommige mensen begrijpen de kunst van het trollen niet goed.
Nekschot verdient zijn naam.
Nekschot is een intellectuele drempel. Sommigen zijn gewend aan het fenomeen drempel, en stappen er zo overheen. Anderen zijn wat simpeler; die struikelen, vallen recht op hun bek, kijken duizelig om zich heen, en komen dan tot de conclusie dat de drempel wel briljant MOET zijn geweest.
Dat zijn de mensen die Nekschot briljant vinden.
@Sjors W. | 11-02-19 | 00:03:
Gelukkig, dan valt het wel mee met me...
@Sjors W. | 11-02-19 | 00:03:
Je klinkt alsof je de deurklink nog niet hebt gevonden.
Tjesus, wat is moeilijk aan?
Vorige week was ie wel goed, maar dat was dan ook uitzonderlijk. Vandaag weer de gebruikelijke zwakke vertoning.
Ik kan het niet helpen, vind hem grappig. Slaat echt helemaal nergens op maar de absurditeit hiervan vind ik gewoon echt humor. Kamagurka had hem kunnen maken.
Het klimaatgedoe is helemaal op de voorgrond getreden waardoor we de ons door de strot gedouwde schandelijke immigratie sprinkhanengolf vergeten; DAAR gaat het de deugfascisten immers om...!
Maar... maar...
Nu vergeet je ineens wat die immigratie ons allemaal gebracht heeft..!
Zoals.
Zoals...
Help me even.
@Padjepejer | 10-02-19 | 23:14:
Hier. video.twimg.com/ext_tw_video/10944752...
In België wil men iedereen milieuvriendelijker laten stoken en daar moet iedereen wat gaan gebruiken? Juist, gas.
Precies hetzelfde in Spanje Portugal en Ierland, waar de overheid in de grote steden nu gasleidingen (zoals wij die al decennia hebben) laat aanleggen om iedereen op gas te laten koken en verwarmen.
Wie is er nou gek...?
www.gasnetworks.ie/home/
Buurman heeft een warmtepomp, dus klinkt t alsof je een tl-lamp hebt aangelaten snachts in bed. Hoop dat iedereen er gek van wordt. Tyfusdingen maken herrie. Als die scholen niet snel realistische zelfdenkende leraren aannemen moet ik ze zelf gaan vertellen wat er aan de hand is. Stasi tactieken van die socialisten gaan ver.
Inderdaad. Dat goede (geluids)isolatie niet in die 30,000 euro is inbegrepen, dat vertellen ze er ook nooit duidelijk bij.
Scholen mogen dan weer best aan de warmtepomp. Laat ze maar belijden wat ze geloven.
Dat gezoem schijnt erg irritant te zijn.
Ik mis de clou volstrekt.
Als iemand hem uit kan leggen, graag, ander houd ik mijn onbegrip in deze net zo lief in stand.
Piemel naait je?
@rattenvanger XL | 10-02-19 | 23:12: Daar zijn ze voor, behalve om te pissen. Maar nu in de context van deze cartoon.
Al uitgelegd. Ff zoeken. Succes.
Ik vind hem heel goed. (Wel onsmakelijk)
Het is al gezegd, klimaatreligie, nou die warmtepomp spreekt voor zich, en in plaats van dat doorfokken het devies is, is dat bij deze religie de warmtepomp in elk huishouden. En je kan ook het misbruik er in terugzien.. als ik iets mis lees ik het straks wel bij.
Harde maar treffende allegorie.
De klimaat-hysterie mooi afgeserveerd.
Goed gedaan Gregorius
Wederom..... ziek.
Briljant GN! kotelet neem een paracetamolletje
Deze wekelijkse cartoons en die wekelijkse uitkeringsepistels,ik zie werkelijk de toegevoegde waarde niet.
Niemand begrijpt het.
Dat heb ik ook soms in het leven.
@Nanker Phelge | 10-02-19 | 23:06:
Reist u verder en heb plezier. Toedels.
@Nanker Phelge | 10-02-19 | 23:06:
Dat zeg ik al jaren van de regering bedenkelijk de bezem er doorheen, maar wat denk je er luistert niemand naar mij en GS absoluut niet naar jou.
Tekentechnisch begrijp ik met de beste wil van de wereld niet wat er met dat kind aan de hand is.
Ik begrijp dankzij langshetrandje dat ik kijk naar een erectie, niet naar een kind met een open buikje. Excuseer mijn domheid.
@Mickey.
Proest! Je kan deze onsmakelijkheid misschien beter aan je voorbij laten gaan. Het siert je dat je het niet zag.
@letopuwzaak
Hihi.. Dankzij GS voel ik mij soms inderdaad weer puur en onschuldig (en da's best lang geleden ;-) ). Fijne avond!
@MickeyGouda | 10-02-19 | 23:02: Moest ook even turen! Dat is niet dom. Tikje ongelukkig getekend, meer niet!
Hij is goed, Gregorius.
Die warmtepomp past ons allemaal.
Mag ik zeggen dat ik hem niet snap?
Wordt een beetje grof gevonden hier geloof ik. Hypocriet wel als je bedenkt wat hij hiermee wil zeggen.
Mwah, is niet zo grof. Die dikke erectie is simpel symbool voor alle opgewonden schooldirecteurtjes die tranen met tuiten huilen van ontroering en bewondering voor de strijd die hun leerlingen aan het ontketenen zijn. Nu nog gele of groene hesjes aan en we tellen weer mee in de vaart der volkeren. Paar honderd miljard armer (een rekening die overigens door die leerlingen moet worden betaald, dat snappen ze niet) maar goed, een gang naar het Malieveld levert al gauw een vrijstelling op voor Wiskunde in het lopende schooljaar.
@Langshetrandje | 10-02-19 | 22:56: Mwah... waar staat dat voor? Denk dat ik het weet... maarrr
@CalamityJane | 10-02-19 | 23:08:
Mwah betekent dat een aantal uiterst irreguliere passanten dit kennelijk onsmakelijk vinden, zoals die niv01 hier direct onder bijvoorbeeld. Als je enige bijdrage per maand in de panelen dit soort tekstjes zijn dan vind ik je mwah.
www.geenstijl.nl/5146211/gregorius-ne... O juist. Toch begrepen. Dank!
Gaat een beetje ver deze cartoon.
Wat er op Nederlandse scholen gebeurt gaat ook heel ver.
Wat vijftienjarigen op borden kalken daar had ik nou een beetje moeite mee.
@CalamityJane | 10-02-19 | 22:49:
Ik at op die leeftijd liever pussy dan een big mac.
daarvoor is een tekening...
@Langshetrandje | 10-02-19 | 22:57: Kalkte je het ook op borden? Nee toch?
@CalamityJane | 10-02-19 | 23:09:
Toen ik ongeveer die leeftijd had, was ik tegen de neutronenbom.
jesuistocheentaalnazi
Beetje een aparte site, maar de in het artikel genoemde links zijn goed verifieerbaar.
cultuurondervuur.nu/betrapt-europese-...
ec.europa.eu/commission/sites/beta-po...
'Bijbel'..? 'Wederkomst des Heeren'..?
Ah, ik snap het. Christendom afzeiken. Dat is natuurlijk heel stoer en heldhaftig...!
Ergens snap ik het wel. Youp had het al eerlijk toegegeven:
"Ik heb geen zin in dat mes..."
Laten we ons maar niet te druk maken. Als we toch al zo laf zijn en ons niet willen verdedigen, de jeugd helemaal volgens links geïndoctrineerd hebben, de poorten wijd hebben openstaan omdat we anders racistisch zijn...
... Waarom zou je om zo'n volk nog treuren?
Ik ga het Nederland dat ik van vroeger kende wel missen moet ik toegeven :-( Gelukkig is er nog bier.
Ik hef het glas op jullie, het steeds kleiner wordende groepje nationalistische Nederlanders..!
*plop*
Waar ben je nu?
Dat christenen afzeiken is zo laf. Maar dat zie ik hier niet in. Dat afzeiken heeft mensen de kerk niet uit uitgejaagd. Dat hebben ze toch echt zelf gedaan.
Tjezus man, relax. Het is een geslaagde (eindelijk eens) referentie naar de aloude zendingsdrang icm kindermisbruik. Vroeger waren er nou eenmaal niet zoveel smaakjes godsdiensten in Nederland.
En bovendien staat Gregorius er niet bepaald om bekend de islam te sparen, is het wel? Gewoon totaal niet relevant hier.
@CalamityJane | 10-02-19 | 23:00:
"Dat afzeiken heeft mensen de kerk niet uit uitgejaagd. Dat hebben ze toch echt zelf gedaan."
Dat klopt. Maar het maakt het niet minder erg, als je ziet wat we er nu voor terugkrijgen.
Ik denk dat de babyboomers indertijd heel blij zullen zijn geweest met al die vrijheid die ze kregen. Maar het is nou niet bepaald in een paradijs veranderd, helaas.
@ZZP-er
In Nederland. Dit is nog steeds mijn land, ook al is het stuk. De enige manier waarop ik Nederland verlaat is gestrekt met de tenen omhoog.
Ik denk niet dat het christenen afzeiken is, maar dat er de klimaatreligie en bijpassende 'verwachtingen' (iedereen aan de warmtepomp kosten wat kost!) mee wordt bedoeld.
@Harry Turtle | 10-02-19 | 23:03: Jawel, want die islamietiërs doen echt totaal niet mee met de klimaathysterie.
@Harry Turtle | 10-02-19 | 23:03:
Daar heb je een punt.
Ik heb het simpelweg echt helemaal gehad met de islam. Inderdaad spaart Greg de islam niet.
www.geenstijl.nl/5146211/gregorius-ne... Ja maar natuurlijk Padje!! Ik denk het er hetzelfde over. Begrijp me niet verkeerd. Wat ik ook weer begrijp dat conferenciers afhaken met islammoppen. Voor wie zouden ze het nog moeten doen? Voor op een handvol na laf nederland.
En voor de helden die het dapper vonden en vinden het christendom af te zeiken hoop ik dat ze het langzamerhand in hun broek doen.
Ik heb ontzettend de schurft aan, maar ik geloof niet dat deze op het christendom gericht is... denk dat het slaat op klimaathysterie als vorm van religie.
@Sjors W. | 11-02-19 | 00:10:
Bij een aanpassing verviel 'Nekschot' uit 'de schurft aan Nekschot', pardon.
m.knack.be/nieuws/belgie/ik-heb-het-s...
Mooi artikel. Dekt de lading...
Er zijn een hoop suggestieve, dwalende en labiele mensen die zingeving zoeken, vooral aan de linker zijde van het politieke spectrum.
Schitterende rant.
@de honden blaffen... | 11-02-19 | 00:03:
Dank u.
De vraag is of alles dat bedacht wordt als oplossing in de war against co2 ook werkelijk in het belang is van de bevolking op lange termijn of alleen nu even voor de verkopers van windmolens, zonnepanelen, warmtepompen en waterstofgasdingesen. En aanverwante lobby.
Is dit een serieuze vraag?
De CO2 global warming these is een hoax. Slechts bedoeld om te nivelleren op wereldschaal middels CO2 emissierechten.
Tegenlicht vandaag over waterstof, zou het eindelijk eens doorbreken ?
@sprietatoom | 10-02-19 | 22:50:
Tuurlijk niet.
Ons van het gas afsluiten is vooral goed om Poetin te pesten, en daar gaat het de Haagse trawanten van Brussel om; daarbij ook nog dik geld te verdienen met pompen, belasting BTW enz is een plus. Kassa voor de overheid en hun pompenwinkel-vriendjes en schouderklopje van hun meesters van het Brusselse politburo.
En wij maar dokken. Ik ben Nederlander; ik ben gek...!
Superkwatta | 10-02-19 | 23:08 |
Ben persoonlijk wel bekeerd tot de waterstof religie omdat er weinig nadelen op te sommen zijn, 15 jaar geleden werd ook al een waterstofrevolutie voorspeld.
Waarom niet Superkwatta ?
@sprietatoom | 10-02-19 | 23:14:
Klein molecuul, diffundeert vrijwel overal doorheen. Hoog explosief. Lastig te bewaren. Lastig te tanken. Lees eens iets over de tankstations van waterstof.
Kost energie om te maken. Niet efficiënt. Hoogstens de moeite als je zoveel stroom over hebt dat je een manier nodig hebt om dat af te fakkelen maar er toch iets aan over te houden.
Superkwatta | 11-02-19 | 00:31 |
Is er een alternatief ? Al je bezwaren overtuigen niet, gas is ook explosief, waterstof is uitstekend te bewaren. Wet van behoud van energie, dus kost net zoveel als rechtstreeks elektriciteit te maken enz. En verder zie mijn laatste post, al je bezwaren verdwijnen als men beseft hoeveel waterstof er in gas zelf zit...
@sprietatoom | 10-02-19 | 23:14:Tesla was een wetenschapper, die veel met waterstof deed. Vonden de olie mensen niet leuk, dus werd dood gezwegen,
Neen.
Zit een behoorlijke kern van waarheid in helaas..
Wat een zwakte.Zucht.
Voor één keer redelijk... Zal dus wel weer 3 mnd afzien worden.
Wanneer harvesten we die zon nou eens?
Tja. Wat moet je hier nou op zeggen.
Dat Greg's geest ernstig ziek is?
zo, lekker fout
Kunst mag schuren en dat begrijpt Gregoire heel goed.
In de klimaatreligie worden kinderen misbruikt door volwassenen.
Dat hebben we afgelopen week goed kunnen zien.
Weer een hele fraaie van Gregorius Nekschot, verzetsheld.
De waarheid is hard.
@Gulliver | 10-02-19 | 22:22:
Dat is ie zeker.
Dat staat als een paal boven water.
voor minder wordt ik van facebook afgeflikkerd
@Gulliver | 10-02-19 | 22:24: LOL
Mijn ogen voelen zich misbruikt
Een standbeeld voor Greg is onderhand het minste. Op een prominente plek op het binnenhof. Opdat de leden van de marionettenregering hem iedere dag kan zien.
@Superkwatta | 10-02-19 | 22:45:
Edit: kunnen
Kwatta
Goed idee, op de plaats van het beeld van Drees. Die heeft minder voor Nederland betekend.
Dom én boos. Dat moet een kutte combinatie zijn.
Greg is er voor de angstige stokoude pvv'er.
@Langshetrandje | 10-02-19 | 22:48:
Prima plan.
@Shareholder II | 10-02-19 | 23:32:
U klinkt zelf een beetje zoals uw omschrijving. Sterkte!
Wat weer een kul verhaal over de zgn waterstofeconomie op tv. Stelt op het totale energieverbruik voorlopig (en op lange termijn) niks voor. Zou haast beginnen te geloven dat het gezeur over het klimaat vooral bedoeld is om de vele fraudegevallen met o.a. uitkeringen en andere mistanden en foute beslissingen te vebloemen. Als Nederland zijn aardgas vanaf het begin alleen gebruikt had voor het land hadden we nu geen probleem gehad. Maar er moest geld aan verdiend worden door het te exporteren. Heeeel veel va die inkomsten zijn over de balk gegooid voor linkse hobbies (en nog steeds) met als gevolg dat er nu voor de burger kostbare maatregelen moeten worden genomen.
Ons aardgas is aan het buitenland verkocht voor een schijntje mede dankzij het economische en socialistische wonderkind JOOP het Uilskuiken.
@kempenaer | 10-02-19 | 22:22:
Luns deed het gas in de aanbieding, dat moest weer van de Amerikanen.
Geloof je totaal niet in waterstof of is het de kleine schaal waarop het nu nog gebeurt ?
@Jan Dribbel | 10-02-19 | 22:24:
1970: meer gasexport vanwege kernenergie
In de jaren 60 was het idee dat kernenergie de toekomst had en zo goedkoop zou worden dat aardgas daarmee in waarde zou verminderen. De regering ging ervan uit dat in het jaar 2000 alle elektriciteit uit 35 Nederlandse kerncentrales zou komen. Aan het kabinet-Den Uyl hebben we de plannen voor kerncentrales aan onder meer de Eemshaven en opslag van radioactief afval in zoutkoepels te danken.
De Nederlandse aardgasvoorraden moesten vanwege de kernenergieplannen zo snel mogelijk opgemaakt worden, door sterke toename van het gebruik zowel in binnen- als in buitenland. In 1970 maakte de Kamercommissie voor Economische Zaken van de Tweede Kamer zich ongerust over de geringe omvang van de export: er moest meer afgezet worden naar het buitenland.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2021401-het-...
Ook werd de gasbel in het gebied ingezet voor geopolitieke zaken. Molenaar: "Italië kreeg van Nederland heel goedkoop, bijna gratis, gas geleverd. De reden daarachter was dat de Sovjet-Unie geen handelspartner mocht worden van een NAVO-land. Italië had gezegd te overwegen Russisch gas in te kopen. Nederland wilde dat vermijden."
Volgens Molenaar was de lage prijs vooral het idee van Joseph Luns, destijds minister van Buitenlandse Zaken, lid van de Katholieke Volkspartij (KVP). "Luns stond op de nominatielijst om secretaris-generaal van de NAVO te worden. Met deze deal zou hij goede sier maken." Volgens de biograaf is de gang van zaken geen geheim, maar wordt er liever niet over gesproken. "Dit heeft Nederland de afgelopen jaren honderd miljard euro gekost."
Hoogleraar Albert Kersten, die een biografie van Luns schreef, spreekt tegen dat Nederland voor een zacht prijsje gas aan Italië verkocht om het land zo op het westerse spoor te houden. "Dat was de claim van de communisten. De Italiaanse politiek had een groot communistisch segment en Nederland wilde dat de christendemocraten aan de macht zouden blijven. Maar we verkochten ook aan Frankrijk, België en Duitsland. Voor dezelfde lage prijs."
Het was volgens Kersten voornamelijk een zakelijke overweging. "De NAM was de partij die de onderhandelingen voerde, niet de regering. De lagere prijs was mogelijk het gevolg van de langetermijnvisie van dat moment. Men dacht nog steeds dat kernenergie het gebruik van aardgas zou verdrijven."
De lage prijs in de schoenen van Luns schuiven is volgens Kersten dan ook te kort door de bocht. "Ik denk niet dat een gascontract met Italië voldoende is om secretaris-generaal van de NAVO te worden. Luns had door de jaren heen een enorme reputatie opgebouwd. Hij kon op eigen kracht die functie krijgen, en dat is vier jaar later ook gebeurd."
Nee ik geloof niet in waterstof als grootschalige energie drager. Heel duur om te maken (laag rendement), moeilijk (duur en gevaarlijk om) op te slaan, in NL onmogelijk om voldoende op te wekken met wind- en zonneenergie. Dus afhankelijk van buitenland. Voer dan maar vloeibaar gas in. Dat wordt nog steeds op grote schaal als afval opgebrand. Ook elektrisch autorijden is een hopeloos probeersel als de accu's niet dramatisch verbeteren en daar is geen enkele aanwijzing voor op middellange termijn. Bovenal is het rendement van elektrisch rijden ongeveer 50% lager dan wanneer je de brandstof direct in de auto gooi i.p.v. er eerst elektriciteit mee op te wekken in een energiecentrale.
watazooi | 10-02-19 | 23:32
Laag rendement, de wet van behoud van energie zegt dat energie niet verloren gaat. In welke energievorm wordt het lage rendement dan omgezet ? Warmte kan benut worden.
Zelfs de Russen van Gazprom denken eraan om een scheikundig deeltje uit het gas te halen dan kan men via de pijpleidingen uit Rusland pure waterstof transporteren.
Waterstof is het meeste aanwezig element op aarde, indirect.
@Superkwatta | 10-02-19 | 23:24: neueeee NAM heeft geen onderhandelingen gevoerd met buitenlandse afnemers. Waarschijnlijk was dit de nederlandse GasUnie, feitelijk de overheid.
Je kan gas transporteren en aan het einde waterstof eruit halen op huisniveau en daarmee elektriciteit opwekken, daarmee experimenteert België. Of Rusland doet dit zelf en we hebben een `volledig CO2 vrije brandstof. De Russen hebben in beide gevallen de sleutel in handen. Wat is het Geo politieke spel, is dit de reden waarom waterstof nooit mocht doorbreken want de Russen hebben het zoals wij water hebben ?
De kosten liggen bij de burgerT, kosten van een gemaakt probleem, met een onzinnige oplossing.
Walgelijk weer, maar dat is altijd zo bij die Nekschot. Fantasieloos, talentloos, nutteloze verspilling van bandbreedte op het internet.
Zand in de vagijn?
Misschien heeft u wel geen gevoel voor humor, dat zou natuurlijk ook zo maar kunnen.
Geni(t)aal.
Subtiel en smaakvol.
In een andere dimensie misschien.
Dit is ordinair, heeft niks te maken met satire.
Smaakvolle, intelligente en toch grappige bijdrage. Ofzo.
Moet dit nou echt?
Nee, maar wat doe je er tegen?
Blijft de vraag wat een warmtpomp is.
Een omgekeerde airco of koelkast.
@HoerieHarry | 10-02-19 | 22:14:
Dat is wel de beste manier om het aan simpletons uit te leggen inderdaad.
@Berbaar | 10-02-19 | 22:17: Ik heb er lang over moeten doen, maar ik weet nu wie je bent.
De letter “e” ontbreekt...
Er zijn "simpeltons" die over de typo heenlezen. Of mis ik de clou?
@gemeentereiniging | 10-02-19 | 22:44:
Er is veel mis in het onderwijs, zoiets?
@Hangtietsmurfin | 10-02-19 | 22:30:
Nou vertel het me mop.
Ik was al Rutte, Peggie, communist, Klaas, Soros, Surinamer, Marokkaan, Turk, asielzoeker, Hirsch Ballin etc etc
Ben benieuwd, het is altijd een bron van hilariteit in huize Berbaar :)
@Berbaar | 10-02-19 | 22:48:
De palletkoning van Duindorp toch?
@Superkwatta | 10-02-19 | 23:10:
AKA de drijfsijzenlikkert.
@Berbaar | 10-02-19 | 22:48:
Is u Splinter Chabot?
Albert Hahn. Maar dan nu.
Zo te zien was de opa van Rob Jetten ook al heel fout in de Tweede Klimaatoorlog.
Om op het niveau van Greg te blijven.
Wat hebben wij een kutcartoonist, verschrikkelijk wat een kutcartoonist.
Probeer eens iets anders als slaapmutsje dan een glas azijnzuur...
Had hij keeper moeten worden?
@Gulliver | 10-02-19 | 22:26: als hij maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem .......
Ik snap dat het budget een dingetje is, maar misschien is het beter om dan maar de wekelijkse cartoon te schrappen.
Dat dus, zie hierboven.
Hier zal ook iets van toegevoegde waarde in zitten , Zonde dat ik het nimmer zie .
Geeft niks, Greg is voor de acquired taste zeg maar ;)
@Berbaar | 10-02-19 | 22:12:
Heb ik daar ook een hoofddoek voor nodig net als Hennis Plasschaert om die taste te kunnen krijgen ?
@ghetto-is-back | 10-02-19 | 22:23:
Nee, wel een paar hersencellen dus U kunt Greg's pareltjes voortaan beter overslaan.
@Berbaar | 10-02-19 | 22:32: Dat lijkt me dan maar beter inderdaad . Stel je voor dat ik net als jou ook een paar hersencellen had , dan had ik ook nog VVD gestemd .
@Berbaar | 10-02-19 | 22:32: inderdaad, met een maar een paar hersencellen, een volledig gebrek aan humor en geen idee van goede smaak zijn dit soort frutsels misschien nog als cartoon te beschouwen.
Als je zo'n cartoon over het moslimgeloof zou dan zou dat een eeuwige verdoemenis betekenen.
De heer G. Nekschot heeft zich ook op dat vlak niet onbetuigd gelaten. Een moedig man en een voorbeeld voor ons allen.
Ik denk dat de goede man lang geleden al tot in de eeuwigheid verdoemd is hoor.
Deze keer eens geen tetten.
Tetten mogen niet van de school met de bijbel, warmtepompen wel.
Tetten komen wel weer bij de volgende cartoon over Hennis Plasschaert.
Nekschot stijgert ongetwijfeld van de inspiratie.
Het is weer een toppertje Greg!
Berbaar | 10-02-19 | 22:05 |
Vind je? Naar mijn mening is de hele klimaatdiscussie oververhit, maar deze cartoon met de subtiele maar niet zo subtiele steek naar de katholieke kerk (haha, klimaatreligie en geïndoctrineerde kinderen!!) vind ik a) makkelijk en goedkoop en b) inhoudelijk niets toevoegen aan het debat.
Voor mij is de klimaatdiscussie vooral heerlijke irritainment; ik geniet van de zweem van verwaandheid en wereldvreemdheid die D66 tentoonstelt, Greet die die arme knul als boksbal gebruikt en er zo met de prooi van Terry, die zichzelf weer eens verliest in hysterisch gewauwel, vandoor gaat ... het is alsof je in slow-motion kijkt naar een ontsporende trein.
@de IJsman | 10-02-19 | 23:45:
Voor een ijsman klink je vrij verwijfd.
Het is gewoon ongelofelijk slecht!
REAGEER OOK