Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV - Hallo Politiek Den Haag. Ook al zo'n Epic Energie Dreigbrief van de NUON gehad?

Of zit De Patatbalie er soms warmpjes bij?

Best gelezen december-topic so far op de GeenStijl. Ingezonden. Man krijgt mail van de NUON. Over de idiote verhoging van de energierekenings, die ons allen zo hard treft. Wat blijkt namelijk. Gewone, normale, hardwerkende Nederlanders moeten de energietransitie gaan betalen van overzelotische milieu-activisten en overige fopliberalen met molentjes in hun hoofd. Heel Holland mailde daarop massaal hun mails/brieven van de NUONS van Nederland naar GeenStijl, en als we het Dossier met meer dan 1000 woedende reacties bekijken, kan het niet lang meer duren voor het brandende Binnenhof heel Den Haag gaat stadsverwarmen. Zulks vinden wij zonde van zo'n mooi gebouw, dus beter stapt u over naar een andere politieke partij dan wel energie-aanbieder. GeenStijl-verslaggever Tom Staat ging vandaag met gevaar voor eigen leven naar de wandelgangen van Den Haag om aan de HH Politici te vragen. HOE HOOG IS UW ENERGIE REKENING STRAKS?

Reaguursels

Inloggen

De overheidsheffingen stijgen: uit voorzorg passen we uw termijnbedrag aan

Beste heer xxxxxxxx,

U heeft gekozen voor een contract met vaste prijs. Daar heeft u nu profijt van. Want onze variabele prijzen stijgen per 1 januari 2019. En uw vaste prijs blijft natuurlijk gelijk. Een goede keuze dus.

Toch hebben we uw termijnbedrag gecheckt. Want de energieprijs bestaat ook uit netbeheerkosten en overheidsheffingen. De overheidsheffingen stijgen komend jaar fors. Daarom hebben we uw termijnbedrag hierop aangepast. Ook uw verbruiksgegevens hebben we hierin meegenomen. Zo voorkomen we verrassingen op de jaarafrekening.

uw termijnbedrag is nu € 162,00
dit wordt vanaf 28 januari 2019 € 205,00

Wilt u weten welke tarieven veranderen? In de bijlage hebben we de nieuwe tarieven voor u op een rij gezet.

Kunnen we u nog ergens mee helpen?
De antwoorden op de meestgestelde vragen vindt u alvast in de brief. Ook op nuon.nl/tarieven-januari vindt u extra informatie. Maar heeft u toch nog vragen, dan helpen we u graag via chat. We zijn er op werkdagen van 8.00-22.00 uur.

Vriendelijke groet,

Cindy Kroon
Directeur Klanten

Duarte | 19-12-18 | 16:41 | 1

Ja hoor, dit is een copy-paste van mijn brief!
Betrapt Nuon!
Alleen t bedrag aangepast, dat dan weer wel...

Canis.bonus.es | 19-12-18 | 20:00

Hier zeiken helpt niks! Goh wat is die Pieter Omtzigt (CDA) veranderd?

Retenjongen | 19-12-18 | 13:00

Zit wel een foutje in want Essent is gekoppeld met netbeheerder Enexis en die levert weer niet in Liander gebieden ;)
Gemeld en wordt gepatched… opletten dus

Mathijs2017 | 19-12-18 | 12:03 | 1

En Essent (stelletje oplichters, die laten jou geld betalen voor het feit dat ze jouw geld van jouw rekening kunnen afschrijven. Ze vragen daar meer geld voor dan wettelijk toegestaan is, van de ACM mag het allemaal) en Enexis zijn één en hetzelfde bedrijf. Alleen op papier (ook letterlijk) zijn het twee bedrijven, met twee directies etc. zodat de consument onnodig nog meer geld uit hun zakken geklopt kan worden, met dank aan die nitwits in Den Haag.

Boris die Sauertopf | 19-12-18 | 17:15

Goed verhaal van Dijkhoff en beleid dat ons zou moeten aanspreken. Minder belasting op werken en meer op consumeren. Werken wordt beloond. Je ontvangt meer geld elke maand. Enkele producten worden wel duurder, maar daar heb je zelf ook invloed op hoeveel je daar van koopt.
Dat ze dan de belasting op producten verhogen die het milieu of de gezondheid belasten is goed beleid. Alleen het verhogen van het lage BTW-tarief is raar. Dat mag Dijkhoff wel nog eens een keer uitleggen.

SamV | 19-12-18 | 10:40 | 2

Jovd? Blazer van pappa lenen voor het brassen!

penis-aqua-rosA | 19-12-18 | 12:02

"Werken wordt beloond" @SamV in welke wereld leef jij? Aangezien dit onzin is. Het wordt nog erger met je; "maar daar heb je zelf ook invloed op hoeveel je daar van koopt." Mensen moeten dus maar minder groenten en fruit gaan kopen? Fantastisch idee!
Tip: voordat je weer wat roept, denk eerst eens na. Sowieso aan een ander denken zou je niet misstaan..

Boris die Sauertopf | 19-12-18 | 17:21

De houtkachel is ons gele hesje zodat de politiek alleen nog maar doet wat het volk wil.. Gaat de prijs teveel omhoog, dan allemaal houtkachel stoken. Is de prijs acceptabel dan allemaal duurzame energie.

Voor wie het nog niet weet, met een 6-8 kW houtkachel van €200 van Marktplaats stookt u uw hele huis een hele winter warm als u continu stookt en 's nachts laat uitgaan. U heeft daarvoor nodig 10 m3 pallethout, dat is 5 dagen halen zagen tassen, en geen lui wijf.

Dus met een energiecontract van GeenStijl en een houtkachel heeft u de pilitici in uw knip! En op datingsites staan alleen nog maar luie uit het huis geflikkerde wijven.

Ikbeneenzelfbouwer | 19-12-18 | 10:25 | 1

Uw tegel facineert me...
Ik denk de mix van geel hesje, zelf kloven van pallethout, de details van uw stookschema en de verwijzing naar het aanbod op datingsites...
Begrijp ik goed dat u op relatieplanet op zoek bent naar een maagdelijke vrouw in een geel hesje dat overdag pallethout wil verzamelen en ‘s nachts uw bed verwarmt met proactieve activiteiten?
Klinkt als een sprookje!
Ik dank u..! Heb vanavond geen verhaaltje meer nodig voor het slapengaan...

Canis.bonus.es | 19-12-18 | 20:11

Lekker man. Allemaal digitaal klagen en lekker bij de verwarming blijven zitten. En dan wachten tot andere mensen protesteren en hun nek uitsteken. Die kun je dan vervolgens uitlachen want dan lijk je zelf slimmer en behoor je niet tot 'die groep'. Je sluit je pas aan bij een beweging als al gebleken is dat hij succesvol is anders krijg je geen leuke plaatjes voor je sociale media.
En je moet natuurlijk wel het goede hokje kiezen als je in de pas wil blijven lopen in dit vrije land.

osolemio | 19-12-18 | 10:13 | 1

OZO! U heeft volledig gelijk wat mij betreft,nu de akties koppelen aan een vaste dag maar alle dagen van de week.

Xanadu | 19-12-18 | 22:21

Ook een mailtje van de nuon gehad met de nieuwe maandtermijn.
Van de oude maandtermijn is geen spoor meer te vinden. Moest ik op mijn bank app opzoeken.
Ook nog vragen wat ik van het mailtje vond....
+11%, wat denk je zelf Nuon.

watergeus | 19-12-18 | 10:01 | 1

Zit vast aan Nuon wegens stadsverwarming.
voordeeltje later: geen diederiksamsompomp van €30.000 nodig.

watergeus | 19-12-18 | 10:04

Het viel me bij de verkiezing van Politicus van het jaar op wat een arrogant mannetje Klaas Dijkhoff eigenlijk is. Toen Baudet het had over de teloorgang van Nederland (of zoiets) schoot Klaas minzaam doch demonstratief in de lach. Dijkhoff heeft namelijk in De Slimste Mens gezeten en dus overstijgt hij in intellectueel opzicht iedere politicus... en met Brabantse Klaas kunnen we lachen, ook nog eens een keer! Maar dat terzijde.

K. Westergaard | 19-12-18 | 09:44 | 3

Iemand die lallend in boerenkiel een polonaise leidt door een bitterballenzaaltje in Schijndel kun, en wil je, niet serieus nemen.

Voorjaarsmoe | 19-12-18 | 09:54

Voorjaarsmoe | 19-12-18 | 09:54

Wat mij betreft loopt hij lallend voorop in de polonaise, daar heb ik geen moeite mee. Wel als het een pose is om de gewone volksjongen uit te hangen, maar tegelijkertijd het gewone volk, dat zich achter (in dit geval) Baudet schaart, minacht.

K. Westergaard | 19-12-18 | 10:18

"en met Brabantse Klaas kunnen we lachen" Het is van origine toch echt een Duitser en je mocht willen dat hij grappen maakt.

Boris die Sauertopf | 19-12-18 | 17:23

Toch grappig, btw verhoging, energie wat duurder wordt, zowiezo lasten stijging zorg en nog wat wat "dingetjes" die "duurder" worden per 1 januari 2018. Daarbij komt dan nog de energie transitie. En hoor wat ons kabinet Te melden heeft. U gaat er in loon op vooruit, ja om deze verhogingen en meer van te betalen!! Per saldo gaat het meer Te besteden eerder naar minder vrij te besteden. Hoe in hemels naam kun je nu volhouden dat als alles duurder wordt het niet ten koste van koopkracht gaat. En de opmerking "wij werken hier hard aan" is gewoon een aanfluiting!! Het geeft aan dat er dus geen oplossing is. Behalve de lasten verhogen

Nico1000 | 19-12-18 | 09:35

In België zijn nog heel veel huishoudens die hun huis verwarmen met stookolie (gekoppeld aan olieprijs, ook in het zwart af te rekenen) waarvan de tank eens in de tijd door vrachtwagens wordt gevuld. Hier moeten we van het gas af.. Altijd braaf haantje de voorste dit Nederland ten koste van Jan met de Pet.

sprietatoom | 19-12-18 | 09:31

Energiebedrijven kunnen er niet zoveel aan doen, zijn allemaal heffingen

Bokito ergo sum | 19-12-18 | 09:29 | 1

Klopt. Het is een ordinaire belastingverhoging

van heinde en verre | 19-12-18 | 09:49

Yep, ook brief van Nuon, handig overzicht met de 40 verschillende kosten die veranderen, ik moet alleen nu zelf gaan uitrekenen hoeveel duurder alles wordt ... makkelijker kunnen we het niet maken.

Analia von Solmsch | 19-12-18 | 09:14

Ik doe al mijn gele hesjes de deur uit. Ik krijg maar 5 eu verhoging van Nuon.
Dat is minder dan ik er in januari bij krijg als gevolg van de verlaging van de belasting op mijn salaris.
Doorlopen mensen, er is niets aan de hand.

Nonik Neem | 19-12-18 | 09:04 | 1

Hmm. Ik zes euro. Maar desondanks hou ik met de komende verkiezingen rekening met de eventuele gevolgen van de energie transitie.

BigKnor | 19-12-18 | 12:48

Voor degenen die denken dat de afrekening maart 2019 komt: think again. De VVD voert niet voor niets GL beleid uit. De Jessias krijgt in ruil voor steun van Rutte III in de 1e en 2e slaapkamers belastingverzwaringen voor het plebs onder het hele slechte excuus van 'klimaat'.

De opkomst voor de provinciale statenverkiezingen is traditioneel laag. Goed nieuws dus voor grijze regentenpartijen CDA, PvdA en CU, hun grijze achterban komt wel opdagen. Team ADLE zal ook niet heel veel verliezen, ja D66 best wel maar het zal meevallen. Want stemmen op PVV, FvD en SP is voor veel tata's nog een brug te ver. Zeker degenen die wel gaan stemmen... en gaat het rode potloodje toch richting CDA, PvDA, VVD. M.a.w. het verlies zal meevallen.

En mocht het toch tegenvallen is er dus nog altijd Yes-R Feras Klaver die kabinet Rutte aan de meerderheid helpt. En de PvdA doet vast ook wel mee voor wat pluche baantjes.

Dus spreidt de bilpartijen maar, die grünen gaan u penetreren, linksom of rechtsom.

Graaf_van_Hogendorp | 19-12-18 | 08:36

Een jaar of 5 a 10 geleden werden protesten tegen de gevestigde orde denigrerend geframed als protesten van de boze blanke man. Framen werkt blijkbaar, want inmiddels is elke vorm van protest door de boze blanke man gekaapt.

Balgesjaakt | 19-12-18 | 08:35

Staal en jullie blaffen tegen de verkeerde boom als je echt wat wil veranderen wbt. fiscaliteiten en de energierekening.
Huidige insteek: alle belastingen op ieders rekening gaan op de grote hoop van het ministerie van financien.
De boom waar je tegenaan zou moeten zeiken: "alle energiebelastingen zouden alleen moeten worden besteed aan huidige en komende energiemaatregelen".
Als we dit er doorkrijgen, moet je dan eens kijken hoe snel het kaartenhuis in elkaar flikkert.

Organische evolutie | 19-12-18 | 08:29 | 1

Precies dat. Extra inkomsten gaan naar de algemene middelen.
Huishoudens mogen straks lenen voor energiebesparende maatregelen, terwijl bedrijven subsidie gaan krijgen. Fiscalisering van domweg mogen leven in NL.

Analia von Solmsch | 19-12-18 | 09:18

Accident_Prone | 19-12-18 | 08:06 |... Klaas Dijkhoff politicus van het jaar....

Klaas Dijkhoff draagt kleding van een rijke rechtse VVD-er... maar innerlijk is hij net zo links als Rob Jetten, Jesse Klaver en Mark Rutte.
Meer geld voor milieu en migranten.

sociaal_econoom | 19-12-18 | 08:19 | 1

Misschien moet een gedeelte van dat geld maar eens rechtstreeks worden ingehouden op het salaris van kamerleden. Sommige mensen moeten eerst dingen zelf ervaren voordat het muntje valt.

MickeyGouda | 19-12-18 | 08:43

Nuon is alleen goed in het rondsturen van stalkers a.k.a. glibberige colporteurs. Volgende keer stuur ik de hond erop af!

Morgenstern064 | 19-12-18 | 08:10 | 2

sticker op de deur en ze lopen stilletjes uw huisje voorbij.

De_Helderse_Kaaskop | 19-12-18 | 08:12

Heb ik ook gehad, maar dan Eneco. Een colporteur die hardnekkig bleef komen nadat ik bij Eneco was vertrokken. Uiteindelijk heb ik hem een overstapcontract laten opstellen, wat hem 20 minuten kostte. En op het laatste moment gezegd “bij nader inzien zie ik er toch maar vanaf”. Eerst werd hij rood, daarna blauw. Hij liep driftig weg en ik heb hem nooit meer gezien. Doe ik met Jehova’s ook altijd. Gewoon zoveel mogelijk van hun tijd verspillen, dan komen ze nooit meer.

Nivelleermarionet | 19-12-18 | 08:23

En, Nederlanders willen altijd en allemaal wintertijd. Allemaal en altijd.
Meer vraag naar energie doet de prijs ook weer stijgen.
Mij is niets gevraagd. Waar blijft dat referendum. Hahahah.
Nou fijne werkdag allemaal! Tot vanmiddag maar weer.
Oh, ik vergat, heb een kerstbonusje gekregen.
50% belasting.
Als je die nou eens onbelast liet, of uitbetaald in goederencheques. Dat is goed voor de economie.
Ok, werkse.

Ruimedenker | 19-12-18 | 08:08 | 1

Ah, u werkt. Dat is waar het misging. Daar had u nooit aan moeten beginnen.

Nivelleermarionet | 19-12-18 | 08:27

Klaas Dijkhoff politicus van het jaar? Das een vette leugen right there! VVD overleeft te vaak de verkiezingen door die fakepraatjes.
En het simplisme hoe hij zich hier uit de vraag lult... Trap er niet in.

Accident_Prone | 19-12-18 | 08:06

Betalen pannekoek!

Zaaddonor | 19-12-18 | 08:02

De ondertiteling is een stuk leuker dan wat er allemaal echt gezegd wordt.

The_Black_Knight | 19-12-18 | 08:00

Ik heb een e-mail van Nuon gekregen dat mijn termijnbedrag van € 36,00 per maand voor 2019 niet aangepast hoeft te worden.

GeenTheeDrinker | 19-12-18 | 07:58 | 3

36 euro? Hoe dan? Ik gebruik ook niet veel energie, maar volgens mij is je vastrecht 50-60 euro per maand. In mijn geval komt er zo'n 20 euro gebruikskosten bovenop.

Volgens mij klopt het niet wat je zegt, of je woont in alternatieve woonvorm.

Foolonthehill | 19-12-18 | 08:31

12 euri vastrecht voor de (kennelijk ongebruikte) gasleiding, 24 euro voor wat andere vaste elektriciteitskosten; we hebben een fotonenboer hier. Geniet er maar van No Tea, na 2022 kan je niet meer salderen.

Organische evolutie | 19-12-18 | 08:37

Mooi systeem dan @organische evolutie gefeliciteerd met jullie winst dan maar.

Foolonthehill | 19-12-18 | 08:41

Weet je wat, ik lieg gewoon dat ik die brief nog niet heb..

noerg | 19-12-18 | 07:38

Ik dacht altijd dat de energieprijzen gekoppeld waren aan de olieprijs.
Een vat olie kost nu 55 dollar.
Tot zover het sprookje waar ik jaren in geloofde.

HoerieHarry | 19-12-18 | 07:34 | 2

Dat klopt, maar alleen als de olieprijs stijgt.

WillemWordtWakker | 19-12-18 | 07:53

Wat WillemWW zegt, dit model is het meest winstgevend. Lekker laag zo, beter, dan kunnen we straks weer mooi omhoog met de energieprijzen.

TheFrank | 19-12-18 | 08:32

Als seniorklagert hiero, doe ik net als velen anderen, wat lettertjes typen in het reaguurdersbalkje. Zolang er niet met mestvaten en rieken naar het Binnenhof gegaan wordt om het hersenloos gespuis af te zetten en in het gevang te gooien wegens verspreiden van fake news, leugens en het kapotmaken van ons land en erfgoed, verandert er helemaal NIKS! De Fransen hebben meer ballen moet ik zeggen.

Ronnie uit Helmond | 19-12-18 | 07:09 | 1

helemaal correct.. de Nederlander laat zich gewillig langzaam koken en tegen en als die gaar is komen ze niet meer uit die pan.. Rutte weet het, die zal het een worst wezen. nog even de komende verkiezingen door en dan is hij allang elders in beeld. Echter het is niet alleen Rutte het is die hele elite in dat pluche in Den haag die enkel denkt in het eigen hokje met een groot hek erom heen. Totaal niet van zins om de lasten bij elkaar op te tellen om tot een totaal plaatjes te komen.. maar goed, die Nederlander die blijft gewoon geloven in de goedheid van het electoraat..

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:35

De gebruiker moet betalen. Dat zal best. Maar wat is redelijkerwijs het minimum dat je nodig hebt met twee truien aan in huis en alle lampen uit. Een paar tientjes zal de mensen in de 2e kamer niet veel kunnen schelen. Als een alleenstaande bent op voltijd minimumloon is dat wel degelijk een schoolreisje voor je kind minder. O nee, daar was al geen geld meer voor.

kloopindeslootjijook | 19-12-18 | 07:09

Dus dit is de agenda waarvoor het partijkartel van landverraders Pim heeft laten liquideren? Omvolking, onderwerping, onderdrukking en uitbuiting van de Europese bevolking. Kijk om u heen, het plan vordert gestaag. De grootste verraders in de geschiedenis.. en het blinde gehersenspoelde volk staat erbij, kijkt ernaar en klapt ervoor.

Ton8695 | 19-12-18 | 07:02

Op 20 Maart 2019 zijn er Provinciale verkiezingen en het zorgt er meteen voor dat de regeringspartijen geen meerderheid meer hebben in de Eerste Kamer. Stem eens met je voeten en laat de beroepspolitici sidderen voor de stem van het volk.

El Gouda | 19-12-18 | 05:59 | 4

Tegen die tijd laten ze het CBS weer selectief propaganda maken dat het goed gaat. Doe er een paar douceurtjes bij en het volk weer hetzelfde omdat er geen "fatsoenlijk" alternatief is. Ik moet welhaast kosten van deze mantra van de Berbaartjes van deze wereld. Geen fatsoenlijk alternatief voor de VVD.

azijnseikerT | 19-12-18 | 07:51

hetzelfde kiezen

azijnseikerT | 19-12-18 | 07:51

Mark Gaafland vindt altijd wel een vaas in de wet.
Deze doortrapte leugenaar heeft net weer een partij vazen uit Marrakech cadeau gehad.

Pelforth | 19-12-18 | 08:06
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte III is vreselijk... milieu en migratie (migranten) dat mag alles kosten.
Hiervoor verhogen ze de energieheffing, de BTW, zorgpremie en de accijnzen.
Niet alleen volgend jaar... in 2020 en 2021 zul je zien dat de uitgaven voor milieu en migratie onbetaalbaar worden.
Waarbij de Nederlandse burger steeds meer moet ophoesten.
Rutte weet drommels goed dat deze 2 dingen Nederland de das om doen.... bij de NPO hoor je hier geen woord over.

sociaal_econoom | 19-12-18 | 05:50 | 1

Ik zou wel eens een berekening willen zien met welk percentage werkenden van een groep migranten je break even speelt. Van Syriers is bekend dat na 10 jaar 30% werk heeft gevonden. Dus weet je ook wat ze in het laatje brengen. Daar staat dan inburgeringscursus , advocaten, asielprocedures , gezondheidszorg kosten , huisvesting enz enz tegenover. Buiten het feit dat deze mensen vluchteling zijn. Wil je toch weten wat dat voor je samenleving betekent. Of willen we ten koste van ons zelf deze vluchtelingen helpen? Nou ja, als het maar duidelijk is. Gister bijv in Capelle wilde iemand ook heel graag iemand helpen door het water in te springen... zhkh

azijnseikerT | 19-12-18 | 08:01

Investeer in een goede kolen kachel. De ketel gaat alleen aan om te douchen. De deuren werken als thermostaat. Wil je je slaapkamer warm hebben, laat je de deur open. Kolen kosten geen drol en op de btw na verder belastingvrij...

Bill le Koek | 19-12-18 | 05:34 | 1

Miljoenen mensen wonen in een huis zonder schoorsteen...

Lupuslupus | 19-12-18 | 08:47

Betaal € 135 euro bij Greenchoice. Vrijwillig, want ze schatten mij in voor rond de € 100. Ieder jaar rond september krijg ik € 300 terug en betaal een maand geen energie-kosten. Heerlijk om rond deze tijd de colporteurs af te zeiken die met hun gladde praatjes aan de deur komen. Een half uur laten lullen en dan zeggen dat je vrijwillig het maandbedrag hebt verhoogd. Ze slaan mij nog net niet, maar je ziet de haat in hun ogen.

van_Heutsz | 19-12-18 | 05:08 | 3

Juist Greenchoice "vergat" in het verleden terugb te betalen :)

quazi | 19-12-18 | 07:04

even wachten op september 2019.. dan graag een evaluatie..

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:36

als je ieder jaar overstapt kan je daar nog €250 bij optellen. ( niet doorvertellen )

De_Helderse_Kaaskop | 19-12-18 | 08:18

Was best wel blij, kreeg van mijn werkgever per 1 januari een salarisverhoging.

Kreeg op dezelfde dag een brief van die energiehoer over een verhoging.

Verhoging p/m is netto net zo hoog , als mijn salarisverhoging.

Val ... dood...

rammelbakje1 | 19-12-18 | 04:57 | 2

En de loonsverhoging is bruto, waar de energieverhoging netto is.

quazi | 19-12-18 | 07:05

en dan is dit nog maar de energierekening.. van die koopkracht ( salaris) zou u uiteindelijk meer te besteden hebben.. maar er komt nog wat meer aan hoor! in 2019 BTW omhoog en tevens de prijzen in winkels en bij ondernemers want die betalen nl ook die verhoogde BTW die ze weer doorberekenen aan U en mij. Tevens hebben ze te maken met andere verhogingen op o.a. OZB, telefoon etc etc en ook dat gaat u merken.
2019 ik ben zo benieuwd of de Nederlander in februari al heeft ervaren wat een gaaf kabinet we hebben of pas in maart.. en dan komen de milieukosten er nog aan!

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:39

De reden dat we van het gas af moeten, zijn de Russen.
We moeten en zallen de Russen verzwakken.
Die prijsverhoging zorgt ervoor dat we uiteindelijk zelf héél graag van het gas af willen.

Ruimedenker | 19-12-18 | 04:36 | 4

Bijzonder om te weten is, dat België in Nederland gas importeert en daar minder voor betaald dan wat de Nederlanders betalen..

ShellB | 19-12-18 | 05:13

De Belgen betalen bijna 40% minder voor gas wat ze uit Nederland importeren.

ShellB | 19-12-18 | 05:15

in de vorige eeuw zat ik in de jaren 70 in de schoolbanken. Mijn maatschappijleraar wist het volgende te vertellen. Over 20 jaar heeft Nl geen gas meer en gaat gas enorm duur worden terwijl Nederland wel gas levert aan buurlanden tegen een hele lage prijs. Die contracten zijn al afgesloten en lopen door. Dat was in de jaren 70 vorige eeuw.. Ik weet dat nog zo goed omdat niemand van die 14 jarige maar enig idee had waar die man het over had... die voorspelling blijkt nu volop uit te komen. Dus een regering die nu bezig is met deze maatregelen zouden de contracten van de buren eens moeten gaan wijzigen!

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:42
▼ 1 antwoord verborgen

Waar het Parijs om te doen is... dat we in 2050 GEEN gas en olie (benzine en diesel) meer mogen gebruiken.
Hierbij geven ze CO-2 uitstoot de schuld voor de opwarming--> dit is een leugen.

De opwarming wordt veroorzaakt doordat de lucht hier schoner wordt met minder roet- en (fijn)stofdeeltjes.
Hierdoor bereiken de zonnestralen minder gehinderd, feller en warmer het aardoppervlak.
Mensen snappen het dadelijk niet meer--> hoe minder CO-2... hoe warmer het hier wordt--> waarbij de milieugasten harder gaan roepen om sneller met olie en gas te stoppen.
Zij veroorzaken zelf de opwarming en geven CO-2 hierbij de schuld.

Zeg eerlijk dat je in 2050 geen gas en olie meer wil gebruiken - maar ga daar niet een leugenverhaal bijplakken over CO-2 uitstoot.

sociaal_econoom | 19-12-18 | 03:53 | 4

nou mooi, steeds meer mensen gaan over op een houtkachel c.q. open haard vanwege de enorem kosten van het gas. Die fijnstof en vervuiling daarvan slaat wel een gat in de gezondheid maar he... dan kan de levensverwachting ook weer omlaag.

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:44

Wat een absoluut en dom gelul.

In een lucht zonder deeltjes anders dan "lucht" komt de zon vrij ongehinderd tot het oppervlakte. Dat weerkaatst het grootste deel van de warmte (en neemt een deel op). Die weerkaatste warmte wordt, door geen deeltjes in de lucht, de ruimte weer ingestraald, als het ware.

Nu mét deeltjes. Een deel van de warmte wordt al direct geabsorbeerd door deeltjes in de lucht. Vervolgens kaatst het aardoppervlakte weer, en dan wordt er wéér een groot deel warmte opgenomen.

Serieus gast, zelden zulk dom gelul gelezen als dat van jou. En dat is knap hier.

zik | 19-12-18 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

INH.30CL | 19-12-18 | 02:19 |
"Vanaf 2019 rij ik 2x per maand naar Duitsland (50 min, 16 euro brandstof)."
---
Heb je al gezien hoe de Duitse Grünen (grotendeels net als bij ons ten koste van de sociaaldemocraten) de laatste maanden in de peilingen naar boven schieten? De eerstvolgende federale parlamentsverkiezingen zijn weliswaar normaal gesproken pas in 2021, maar de invloed van peilingen op regeringspartijen is er ook in Duitsland. En Merkel staat sowieso al bekend als "Grünen-freundlich".

WirMachenMusik | 19-12-18 | 03:34

Is nog maar de vraag of deze belastingverhoging ook werkelijk voor "energie" gebruikt wordt. Ik heb zo'n flauw vermoeden en hoop dat de rechtse oppositie het goed in de gaten houdt.

WirMachenMusik | 19-12-18 | 03:12 | 3

Oorlogsfonds spekken.

steekmug | 19-12-18 | 05:34

Wordt al ontkracht in het filmpje door die mevrouw met moeilijke naam. " van de energiebelasting wordt de inkomstenbelasting betaald."

Promedio | 19-12-18 | 07:28

EU leger, defensie voor de oorlogsgebieden versterking, topsalarissen van CEO's die de behoefte markt reguleren icm deze regering ( ziektekostenverzekeraars, unilever, shell, woningcoöperaties, waakhonden, internet spionage,) etc etc uw geld wordt goed besteed om u en mij terug in de mand te sturen..

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:46

Loop nou niet zo te zeuren. Het wordt allemaal elders gecompenseerd. Klaas zegt het, dus is het zo.

lieverdeauddanreaud | 19-12-18 | 02:52 | 2

"Ik begrijp de achterdocht maar die is niet terecht"

"Het klimaat hè? Voor onze kinderen"

Sans Comique | 19-12-18 | 02:51 | 1

onze kinderen... over een 50 jaar zitten onze kinderen, wat nog is overgebleven elders in de wereld, ver weg van dit land dat zal bestaan uit kinderen van voornamelijk Afrikanen en Aziaten.

fikkieblijf! | 19-12-18 | 07:48

Wat is toch jullie beef met nuon? Die klagers; daar zullen een paar terechte klachten bij zitten. De rest zijn mensen die hun prijs vast hadden staan voor een periode, en waar nuon wat meer marge wil op de eindafrekening, als in, dat mensen geld terug krijgen ipv. moeten bijbetalen.

Sowieso gaat het om een voorschotnota. Je kunt gewoon bellen en het bedrag laten veranderen.

Al dat gerant op NUON van de afgelopen 2-3 weken, gaat nergens over. En nee, ik ben geen klant bij NUON, werk niet voor ze en heb er geen aandelen in.

zik | 19-12-18 | 02:30 | 9

@ Jan
Money money money ligt meer voor de hand
lieverdeauddanreaud | 19-12-18 | 03:29
Kan ook, maar ik vind The winner takes it all, een prachtig nummer.
Maar dat had ik pas door door er een 2-de en een 3-de keer naar te luisteren.
Dit nummer is 40 jaar oud en is zonder hulp van PC-programma's in één keer opgenomen.
Aghneta zingt de sterren uit de hemel.

Jan Dribbel | 19-12-18 | 03:43

@ Jan
Ja, geeft me nog steeds kippenvel.

lieverdeauddanreaud | 19-12-18 | 05:10

Ik ben juist afgelopen september overgstaynaar Nuon, omdat zij het goedkoopste waren in mijn geval.
Laatst wel een bericht gekregen. Ons voorschot eerst, schrik niet, gaat van €150 naar €155! Oh nee! (Voor een vrijstaande woning) Heftig hoor.
Verder kun je inderdaad heel makkelijk gewoon je maandbedrag aanpassen, mocht je dat willen.

Timide_Aso | 19-12-18 | 06:42
▼ 6 antwoorden verborgen

vanaf 2019 rij ik 2x per maand naar Duitsland (50 min, 16 euro brandstof). Ik ga daar mijn boodschappen doen, tanken en kijken naar huisjes die daar de helft goedkoper zijn net over de grens. Mijn welverdiende centjes gaan niet meer naar roverheid, zouden meer mensen moeten overwegen.

INH.30CL | 19-12-18 | 02:19 | 1

met andere woorden, u wordt ook een accijnstoerist. Ik maak er een sport van om mijn centen over de grens uit te geven. Voor je het weet sponsor je toyota's voor moslimterroristen.

accijnstoerist | 19-12-18 | 02:50

Dit is nog maar het BEGIN.
Het plan van Rutte III (Rob Jetten en Mark Rutte) is ieder jaar de gasrekening flink duurder te maken.
Dit om ons te stimuleren dat we onze HR cv-ketel, gas kooktoestel en geiser naar de schroot brengen en dit gaan vervangen voor dure warmtepompen en elektrische kookplaten.

De kille ambtenaren en Kamerleden in Den Haag denken dat wij naast de duurder wordende energienota ook nog geld hebben om 10.000 euro uit te geven voor nieuwe dure dingen omdat we van het gas af moeten.

Rutte zegt ik ben blij dat de mensen in Nederland er volgend jaar op vooruit gaan... en intussen verhoogt hij de BTW, de energieheffing, de zorgpremie en de accijns op alchohol--> de vaas van een dwaas.

sociaal_econoom | 19-12-18 | 02:17 | 1

ik woon in een huurwoning..... beetje lastig om de CV ketel, warmtepomp, isolatie ect. aan te passen. maar betaal wel hoor.
Voor het milieu....

De_Helderse_Kaaskop | 19-12-18 | 08:27

Toch vind ik die Dilan een aantrekkelijke vrouw.

Lafayette | 19-12-18 | 01:50 | 2

Pas maar op met zo'n geïnverteerd ding je bed. Voor je het weet heb je morgen de broers wat uit te leggen

Oprisp | 19-12-18 | 02:10

Beetje thrillseeking op zijn tijd. Maar ja, ik heb een zwak voor foute vrouwen.

Lafayette | 19-12-18 | 03:10

Wat zit iedereen nou te muggenziften. als de aarde opwarmt hoeft de thermostaat echt niet hoger maar juist lager. dus iedereen gaat uiteindelijk minder betalen.... snappen jullie het nou echt niet?

Schelenietsnut | 19-12-18 | 01:48 | 2

VVD verkoopt zoveel gebakken lucht dat het in Den Haag plaatselijk al 15 graden is opgewarmd.

Gulliver | 19-12-18 | 02:31

dat is dus het probleem, we betalen om de aarde kouder te houden.... word dus dubbelop zo.

De_Helderse_Kaaskop | 19-12-18 | 08:29

Stop nou eens met zeuren op de Nuon. Als er volgend jaar 1 extra alleenstaande moeder is die een tientje moet bijbetalen wordt Nuon geslachtofferd bij die zeurprogramma's van de VARA.

Als de Nuon het maandbedrag fictief wil verhogen kun je daar gewoon niet aan meewerken en dan gebeurd dat gewoon niet.

Het gedrag van de Nuon komt voort uit het aantal wanbetalers en dat ze graag een paar maanden op je centen zitten.

Mijn maandbedrag is al vijf jaar hetzelfde, en elk jaar krijg ik tussen de 400 en 600 euro terug. Het zal me een worst wezen dat ik daar nog 0,05% over kan krijgen.

jcvjcvjcvjcv | 19-12-18 | 01:27 | 1

En dan wordt dus elk jaar je maandbedrag aangepast, omdat de energieboer dat blijkbaar wettelijk verplicht is en moet je het zelf weer terug veranderen. Ook met de waterrekening, knap irritant allemaal.

Neemt niet weg dat er door de staat weer een kwak belasting opgegooid wordt omdat al die oerlelijke nix opleverende maar flappen slurpende windmolentjes ook betaald moeten worden. Iemand moet die ongevraagde zooi toch betalen? Nou, u dus.

Kinkfactor | 19-12-18 | 03:07

Betaal 110 euro (stroom en gas) per maand, knappe jongen die daar nog wat vanaf krijgt.
Heb absoluut geen trek om me zorgen te moeten maken of het bij een andere leverancier allemaal wel goed gaat.
Blijf dus zitten waar ik zit.
Ik tevreden en Papa Jones tevreden.

snapal | 19-12-18 | 01:21

Dus als ik Dijkhoff goed begrijp betaal ik door de verhoging van de BTW en de energiebelasting mijn eigen koopkracht verhoging, die ik vervolgens via het kopen van voedsel en verbruik van energie weer terug betaal.............. zit hier nog enige logica in, ben ik gek geworden of word ik verneukt........ of allebei, kan ook nog.

Fatwabuster | 19-12-18 | 01:14

Het opwarmen van het klimaat wordt door rechts gezien als een dingetje van links.
Ze zullen dus tegen beter weten in ontkennen dat het klimaat verandert.
Bewijs telt dan ook niet, op een koude dag zullen ze alleen maar roepen> wat nou opwarming?
In mijn opinie moet je wel volkomen gestoord zijn om de opwarming niet te op te merken.

snapal | 19-12-18 | 01:09 | 14

Grotendeels op rechts ontkennen ze niet de opwarming van de globale gemiddelde temperatuur! Men betwist de absolute connectie tussen CO2 en die temperatuur. Men betwist de invloed van de mens op die CO2. Er zijn periodes waarbij temperatuur steeg maar niet de CO2 en vice versa. IPCC modellen die aantoonbaar niet alle variabelen meenemen die van invloed zijn op CO2. Grafieken die expres schaalverdelingen toepassen voor vertekend beeld. Mensen zoals Stormageddon die over decennia's ipv 100.000den jaren. Etc.

De linkse kerk is het probleem. Die stellen een paradigma alleen willen niet het paradigma aanpassen op basis van bewijzen. Dus: religie, dogmatiek.

Neemt niet weg dat een energietransitie voor schone lucht gewenst is. Zadel de middenklasse alleen niet er VERPLICHT WETMATIG MEE OP!!

Trans_Fimmermans | 19-12-18 | 08:34

Stormaggeddon: "Welke opwarming, schat? Ik merk hem niet op. Ik sjok nu ongeveer 50 jaar rond op deze aarde. Lang genoeg om klimaatverandering op te merken, nietwaar?"

Alsjeblieft zeg. Als je gebrekkige anekdotische bewijsvoering gaat gebruiken breng je het eerlijke debat alleen maar schade toe. Ik hoop dat andere mensen ook inszien dat je een onzin tegel schrijft met je klimaat analyse van de afgelopen 100 jaar op een aarde die 4,500.000.000 jaar!! oud is.

Pak eens een tijdsbestek die relevant is vent!

Trans_Fimmermans | 19-12-18 | 08:37

@Trans_Fimmermans | 19-12-18 | 08:37
Ik reageer rechtstreeks op de opmerking van @snapal: “In mijn opinie moet je wel volkomen gestoord zijn om de opwarming niet te op te merken.”
Dat gaat dus over persoonlijk opmerken van klimaatverandering. Mijn persoonlijke ervaring gaat niet verder terug dan een halve eeuw. Ik merk het niet op.
En tja, dê definitie van klimaat is nu eenmaal: het gemiddelde weerpatroon over een periode van 30 jaar. Dat is de definitie, ik kan het niet mooier maken. Nu: ik loop langer die 30 jaar rond op deze aarde, dus als het was veranderd in die tijd had ik het toch opgemerkt? Dáár reageer ik dus op.

Wil jij praten over het klimaat van 300 miljoen of 1 miljard jaar geleden? Vind ik ook prima, schat. Of over Middeleeuwen? Of de Romeinse warme periode? De kleine ijstijd? Wil ik het ook wel over hebben. Kom maar op. Wat wil je weten?

Stormageddon | 19-12-18 | 14:53
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik ben tien jaar lang verschrikkelijk zuinig geweest met stoken, douchen, koken en alles wat met gas te maken heeft. Ook alle apparatuur vervangen voor energie zuinig. Gewoon omdat ik een hekel heb aan onnodige verspilling. Niet eens met de intentie het milieu te redden. Gewoon gezond verstand.

Altijd een normaal voorschot bedrag en ik kreeg altijd tussen de 100 en 200 euro terug ieder jaar.

Tot ik een zogenaamde slimme meter kreeg geinstalleerd. Ineens een verdubbeling van mijn gasverbruik en veel hoger stroom vebruik.

Mocht voor het eerst in tien jaar 350 bij betalen.

Dat niet alleen, nu ook nog een brief met een verhoging. 47 Euro per maand extra.

Deze mafia ploeg kon mij via een mailtje nog vertellen dat ik ook wel erg zuinig was de laatse tien jaar en dat de oude meter misschien wat langzaam draaide.
Bij mij gaat alles vanaf nu voluit en altijd aan.
De rekening gaat toch omhoog en als je zuinig bent krijg je nog een belediging en een verwijt. De groeten!

LinkeLotje | 19-12-18 | 01:02 | 7

Je kunt er oldskool meter(s) tussen plaatsen. Tellertje houdt gewoon 500 jaar lang je kWh verbruik tot achter de komma bij. Niet te foppen want Wet van Ohm zover ik weet. Toen feilloos nog mechanisch werkte. Geheid nog overal op markten te vinden. Kun je zelfs ijken denk ik. Kan je op elke groep zetten. Niét in kast kutten. Stroomboer zal schijten op je meting maar jij weet dan of je echt genaaid wordt. Maar ja.. voor x groepen meters vinden en laten plaatsen kost ook geld.

Shareholder II | 19-12-18 | 03:34

Maar goed.. meten doet een "slimme" meter ook. Alleen voor wie is ie slim? En hoe betrouwbaar zijn digits idd als je als mens argwanend wordt ? Dat is wel interessant topic - dus niet echt voor hier. Maar die stroomboeren slijten die dingen aan bejaarden en sneeuwvlokjes, gok ik zo. Eigenlijk aan ons die mensen te informeren. Dat vaasje weet je wel.. Niet stuk laten gaan.

Shareholder II | 19-12-18 | 03:50

Die Amerikanen zeggen ook meer te betalen door die nieuwe meter.

gato | 19-12-18 | 08:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Bottom line: het maakt helemaal geen ZAK uit wat wij hier in Nederland doen om zogenaamd "de wereld te redden". En alleen daarom al is het woestmakend dat de energieboeren in dit land zich de ballen uit de broek lachen en u volgend jaar kapitalen uit de zak berekenen.

Kameroudste | 19-12-18 | 00:52 | 1

China lacht zich nog harder de ballen uit de broek, en maar doen of Trump gek is..

sprietatoom | 19-12-18 | 01:03

Ach ja, 100 meter van de Duitse grens af wonen krijgt steeds meer voordelen. Tanken is niet interessant, maar levensmiddelen, wow! Blijkt maar weer eens dat DH wederom niet verder kijkt als hun eigen bubble. Het Haagse (wan)beleid maakt steeds meer hardwerkende ondernemers kapot. (Behalve Shell en Unilever en consorten natuurlijk!)

Tikkie Terug | 19-12-18 | 00:41 | 1

En gas en licht? en de zorgverzekering? Ook goedkoper? Nee zeker, anders waren die wel genoemd.

draaideurgezeur | 19-12-18 | 02:53

Gelukkig betaalt Shell ook volgend jaar geen cent belasting.

wapster | 19-12-18 | 00:38 | 2

En de kleur van de bourkha's is voor volgend jaar ook al vastgesteld:
het wordt zwart, wat een verrassing.

Jan Dribbel | 19-12-18 | 00:44

Jan Dribbel
Daar is over nagedacht, zwart houdt meer warmte vast.

snapal | 19-12-18 | 01:03

Keesje V.... hahaha ... eindelijk verlost van die penthouse boy.

daytripper | 19-12-18 | 00:38

Het échte nieuws: NASA wetenschappers zeggen dat er een nieuwe mini-ijstijd aankomt met record koude temperaturen wereldwijd. Het wordt dus dubbel stoken met dubbele kosten de komende jaren. Joepie!

Dr.SapperDeFlipFlap | 19-12-18 | 00:29 | 5

ben ik ff blij dat mijn winterbandjes onder de auto zitten.... pffff.... schaatsen haal ik ook vast uit het vet.

Schelenietsnut | 19-12-18 | 01:51

Dus die warmtepomp kunnen ze daar stoppen waar de zon niet schijnt. Enkel "at gunpoint" schaf ik zo'n geldverslinder aan.

draaideurgezeur | 19-12-18 | 02:54

Dan heb je wat aan je warmtepomp, die trekt het dan niet.

Ronnie uit Helmond | 19-12-18 | 06:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar, nogmaals, als we opwarming van de Aarde gewoon door laten gaan, is dan de verminderde co2 uitstoot door minder stoken meegenomen in de berekeningen van de klimaattafels???

de honden blaffen... | 19-12-18 | 00:29 | 4

@Dick Luyenlomp | 19-12-18 | 00:32:
Ja klopt. Ook wel de "IPCC-methode" genoemd.
"Climate-gate", anyone?

draaideurgezeur | 19-12-18 | 02:56

draaideurgezeur: ik ben blij dat jij ook inziet dat we keihard worden voorgelogen om ons centen uit de zak te kloppen voor helemaal niets!

accijnstoerist | 19-12-18 | 03:00

Zie hier hoe IPCC modelletjes worden aangepast, www.klimaatgek.nl

steekmug | 19-12-18 | 05:45
▼ 1 antwoord verborgen

Beste methode om het klimaat te redden is zo min mogelijk werken. Alleen werken voor het noodzakelijke. Eten en een klein huisje. Hoe minder geld men heeft hoe minder men uit te geven heeft. Dus geen auto, geen vakantie. Zo min mogelijk stoken. 16 graden Celsius is warm genoeg. Men heeft dan de klapper top 3 gemaakt. Geen luxe. Geen dure kleding. Rest gaat op aan voedsel en dat is het. De norm moet zijn hoe minder groen het gras is, hoe beter.
Men zal veel vrije tijd hebben om te ontspannen. Geen burnout's meer. Iedereen leeft in vrede.

ProAsfalt | 19-12-18 | 00:26 | 1

Met heel wat minder mensen dan. Maar, in vrede. En een verdag met de robots.

Shareholder II | 19-12-18 | 01:04

Iets met budget vertrouw ik voor geen centimeter.
Mijn ervaring is dat het goedkoop lijkt, maar aan het einde van de rit je duurder uit bent.
Hier in de stad zit ook een budget fietsenmaker, het is er stervensdruk want veel studenten, maar het is een laaienlichter eerste klas, hij had de ketting zogenaamd vervangen, wat dacht ie> met een gesloten kettingkast merkt de klant toch niks?

snapal | 19-12-18 | 00:24 | 1

Op een vergelijkingssite gaan energie-aanbieders met de billen bloot, alle kosten zijn inzichtelijk, en kunnen vergeleken worden met alle andere aanbieders. Dit is véél transparanter dan de informatie op de site van de leveranciers zelf.

Je moet alleen nooit in zee gaan met vergelijkingssites die niet direct de verschillende tarieven en aanbieders tonen. Er is dan een reden waarom ze het niet tonen (je krijgt dan een aanbieding pet mail, of erger nog, je wordt gebeld).

Papa Jones | 19-12-18 | 00:32

Het valt mij op dat iedere lastenverzwaring van dit kabinet door de NOS-nieuwslezer met een grote glimlach wordt voorgelezen.
Alsof de burger niet doorheeft dat die weer eens wordt genaaid.

Jan Dribbel | 19-12-18 | 00:16 | 2

Ja, en bij elke lastenverzwaring horen we dat het gecompenseerd wordt door een hoger netto inkomen.

Papa Jones | 19-12-18 | 00:21

Een hond gaat vaak op zijn baasje lijken.

sprietatoom | 19-12-18 | 00:28

We waren ooit een innovatief, ondernemend en zeevarend volkje. We zaten -ondanks onze beperkte lengte- achterin de klas bij de populaire jongens. Anno 2018 zijn we de 'Mark Rutte' van de klas geworden en verhuisd naar de voorste bankjes, vlakbij meester Juncker. Terwijl klasgenoten Italië, Frankrijk, Griekenland, Oost-europa en nog veel meer landen zitten te feesten en ons uitlachen, maken wij het beste huiswerk van de klas -en betalen hun lunch- om niet in elkaar geslagen te worden op het schoolplein. MeesterJuncker interesseert het geen hol, zolang hij maar op tijd zijn borrel heeft. En zelfs die schenken we -kneus als we zijn- wel even voor hem in.

kotelet | 19-12-18 | 00:07 | 7

Dat ie een zatlap is, is een excuus. Net als politiek janken.
Vergeet dus niet dat jij dat potlood vasthoudt in maart.
EP+EK = moed houden. We stemmen al die flikkers naar huis. Is de theorie.

Shareholder II | 19-12-18 | 00:34

Shareholder II | 19-12-18 | 00:34
Blijkbaar weet jij niet hoe de europese regeringwerkt. het europees parlement is een tandeloze tijger, die mag vergaderen voor de buhne.
De beslissingen worden genomen in de commissies. Her parlement kan die beslissingen niet tegenhouden. De leden van de commissies worden benoemd en dus niet gekozen. In europa valt dus niets te kiezen of te stemmen.
Het dus een totale schijndemocratie.

Dick Luyenlomp | 19-12-18 | 00:41

Dick, niet letterlijk nee. Maar "anti" stemmen heeft wel degelijk zin omdat dat het sentiment voedt. Het europese volk kan een EU laten imploderen. Dit is reeele hoop.

Shareholder II | 19-12-18 | 03:03
▼ 4 antwoorden verborgen

we blijven de genaaiden. de enige die er op vooruitgaan zijn de graa ibanen en de nieuwe medelanders

Rest In Privacy | 19-12-18 | 00:07 | 1

bert.s
Inderdaad, graaibanen maken het verschil tussen onder of boven de streep zitten.
Het verschil tussen graai en niet graai banen is gigantisch, snap de gele hesjes heel goed.
Zij doen het werk, de graaierds profiteren door ze uit te zuigen en zichzelf dikke salarissen toe te bedelen.

snapal | 19-12-18 | 00:37

Overstappen voor een tientje verschil heeft geen nut. Zit je weer een tijd in de rats, omdat je moet afwachten of alles wel goed verloopt.
Morgen even naar de gamma voor folie achter de radiatoren en voortaan alleen de woonkamer stoken.
Een slimme stoker is op zijn toekomst voorbereid.

snapal | 19-12-18 | 00:03 | 5

Is het niet om te janken?
Je betaalt je scheel en je
verrekt van de kou...

wiener mit pommes | 19-12-18 | 00:32

Dick Luyenlomp.
Alleen Europa wat investeert in schone energie heeft totaal geen nut.
Die paar honderd miljoen mensen kunnen nooit goedmaken wat miljarden anderen vervuilen.

snapal | 19-12-18 | 00:50

Papa Jones.
Plakker?
Kam een tientje besparen, kom het maar halen, als je zo omhoog zit.

snapal | 19-12-18 | 00:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Not. Ik heb al 10 jaar een warmtepomp. Ding doet het niet meer maar mijn twee buren, zelfbouwers, stoken zich een ongeluk. Ook geen NUON.
#zelfbouwkavel

Mammeloe | 18-12-18 | 23:56

De openhaard gaat er bij mij uit en komt een HR houtkachel in waar mee ik mijn CV ook mee kan verwarmen.
Dus deze verhoging raakt mij niet.

botbot | 18-12-18 | 23:51

Vieze vazenbrekerij dit. Bah.

Shareholder II | 18-12-18 | 23:50

Ik heb maar een conclusie na deze video bla, bla.
Geen brief gehad. Alles gaat digitaal. Nog niet gelezen.
Geveinste verbazing.
Tweede kamerleden krijgen waarschijnlijk gratis energie geleverd en weten dat maar onhandig te verbergen.

MistaRazista | 18-12-18 | 23:49

Ik begrijp de ophef niet zo. Die energiebedrijven die roepen maar wat met die maandbedragen. Ik heb echt jarenlang zelf het bedrag elke keer naar benedeen aangepast en dan kreeg ik bij de jaarafrekening nog steeds terug omdat ik te-veel had betaald. En dit jaar stond er in de mail dat mijn maandbedrag niet aangepast zou worden. Fijn hoor.

hagbard_celine | 18-12-18 | 23:48 | 2

Aha. U wordt in het filmpje genoemd door Klaas Dijkhoff: u breekt uit het model !!

Papa Jones | 19-12-18 | 00:17

Nou bij mij ging hij altijd omhoog, Nuon bedankt.

gato | 19-12-18 | 08:41

Iedereen er op vooruit in 2019. Alleen de energierekening maakt de complete belastingverlaging die in het vooruit is gesteld al ongedaan + nog een beetje. Dan is btw van 6 naar 9 % niet meegerekend. Een ook alle belastingen die zo fijn aan de WOZ waarde van je huis hangen: gemeentelijke belastingen en waterschappen. En als je een huurhuis hebt, de jaarlijkse huurverhoging. Zullen we het maar niet hebben over brandstof accijnzen. Moet je voor de gein eens opzoeken wat de benzine per liter deed, de laatste keer dat de olieprijs op het huidige niveau stond. Kan je verzekeren dat dat niet boven de 1,50 lag zoals dat nu het geval is. Verre van zelfs, zeer verre van zelfs.
Ben ik waarschijnlijk nog wel wat vergeten. Denk dat het Nederlandse vaasje voor veel mensen in 2019 aan gruzelementen gaat vallen.

Eagle0511 | 18-12-18 | 23:45

Ik ben benieuwd wat de dubbele agenda is.
Het is overduidelijk dat het kabinet ons alleen maar bezig wil houden. We moeten van het gas af en overschakelen op zeer dure alternatieven. Het is overduidelijk dat we er mondiaal niets mee opschieten, en daar maken we ons vervolgens, begrijpelijk, heel druk over, maar ondertussen is men met iets heel anders bezig.
Waar is de Bilderberggroep in het geheim mee bezig?

Alco-de-Holist | 18-12-18 | 23:42 | 2

Spannend Alco, als u eruit bent, laat u mij het geheim dan wel even weten?

Canis.bonus.es | 18-12-18 | 23:56

Een fonds aan het oprichten voor 2021.

steekmug | 19-12-18 | 05:49

Gelukkig is LPG inmiddels zo een niche dat ie niet echt interessant meer is voor de fiscus. 0,57 euro per liter stemt mij wel blij. Misschien toch maar een gaskachel installeren. Kan ik mijn huis verwarmen vanuit de auto.

snokkertje | 18-12-18 | 23:35 | 2

Sukkel, ik betaal voor 1000 liter aardgas 62 cent. Jij kan dat vast regelen via deze site voor 72 cent. Per kuub.
Ben je veel goedkoper uit.

Ongeblustekalk | 18-12-18 | 23:45

Ongeblustekalk | 18-12-18 | 23:45
Serieus? 1000 liter aardgas voor 0,62 cent? Sukkel! Verkoop het dan door. Het levert ook vast 0,62 de liter op....

rokertje | 19-12-18 | 08:14

Elk nadeel hep zijn voordeel, aldus een filosoof uit de Watergraafsmeer.
De Nederlandse burgers worden door dit kabinet een vaas aangenaaid, maar bekwaam laaienlichter Mark Gaafland gooit zijn eigen vazen in en is op weg naar een electoraal echec bij de komende verkiezingen.
3 maanden voor de eerste verkiezingen, dit trekt ie niet meer recht.

Pelforth | 18-12-18 | 23:33 | 5

Mét Rutte nooit meer een coalitie met de PVV. Dus laat hem de verkiezingen maar verliezen, dan komt er een ander.

Papa Jones | 19-12-18 | 00:24

Echec, wat een heerlijk woord.

de honden blaffen... | 19-12-18 | 00:26

@dehondenblaf Ja. Echec is denk ik thuis in het "Genootschap ter bevording van woorden als mistroostig of wankelmoedig"..

Shareholder II | 19-12-18 | 01:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik trap er niet meer in, na al die server errors. Ik wilde iets ovenr tante Bel zeggen. Dat gelul over Amsterdam is onzin. Ik woon hier, en dat is niet in Amsterdam. En nu druk ik op enter.

lokoolokie | 18-12-18 | 23:32

De kosten zijn al wat maanden bekend en zijn bewust zo laat aan de burger gepresenteerd. Met dit weer ga je toch niet de straat op!

ik zei het toch | 18-12-18 | 23:26

Ik heb "mazzel" gehad. Geen verhoging bij Fawlty Towers (Nuon) voor de kerst. Maar zal me niks verbazen als ik ergens volgend jaar in de nek word geslagen. Ik houd er in ieder geval al rekening mee.

Basil Fawlty | 18-12-18 | 23:26 | 6

Basil Fawlty | 18-12-18 | 23:51
Jij moet kinderboeken gaan schrijven, je hebt fantasie genoeg.

Ongeblustekalk | 18-12-18 | 23:55

@Canis.bonus.es
Nee. Heb een jaarcontract. Werd idd eerst te hoog ingesteld maar heb het zelf verlaagd. 140 voor ongeveer 150m2+. (vorig jaar centen terug gekregen. Iets van 200 euro) Heb nog nog 6 maanden te gaan en dan zie ik het wel. Heb wel een A geïsoleerd appartement (als ik de boel effe opwarm blijft het dagen warm en in de zomer heb ik de verwarming niet nodig (ligt op het zuiden)). Toen ik nog oppe gracht woonde was het inderdaad ieder jaar roulette want je mocht niks aanpassen zonder gemeenteregeltjes. Werelderfgoed, monument en zo. Dat huis tochtte me toch. Veel plezier gehad maar ik mis de Linkse, hypocriete, grachtengordeldieren en het huis niet.

Basil Fawlty | 19-12-18 | 00:12

@Ongeblustekalk
Goed geld mee te verdienen. ik noem een Harry Potter. Helaas heb ik niet zoveel fantasie itt tot uw azijngezeik.

Basil Fawlty | 19-12-18 | 00:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Even uitgezocht hoeveel een ton steenkool kost: 200 Euro. www.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-energii/... Vrachtwagenkosten in Tsjechië zijn ook te overzien. Dus wilt u van al het geroof van de roverheid af zijn: ga over op steenkool! In Tsjechië bestaan ook CV ketels op steenkool, maar wat is knusser dan zo'n zacht gloeiende allesbrander?

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-12-18 | 23:12 | 9

Ongeblustekalk | 18-12-18 | 23:49
U lult in repeat stand. Ik spreek uit kennis uit de eerste hand, ken vele mensen in Tsjechië.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-12-18 | 23:58

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-12-18 | 23:58
Ja maar natuurlijk!

Ongeblustekalk | 19-12-18 | 00:02

@Ongeblustekalk
Gewoon een wat stoerdere waterpomp installeren, kan je ketel ook in de kelder of in een schuur.
Logistiek is dat eenvoudiger vwb de aanvoer van houtblokken.
Ik zou bijna zeggen ‘kom eens kijken’
Maar dat doe ik toch maar niet

pennestront | 19-12-18 | 00:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Het NIBUD heeft nog een tip om energie te besparen:
ga nog maar één keer per week onder de douche.
Een onwelriekend voorstel.

Jan Dribbel | 18-12-18 | 23:11 | 2

Op die manier besparen ze allang energie in bejaardenhuizen.
Het Nibud moet weg, dat bespaart ons heel wat ellende.

MistaRazista | 18-12-18 | 23:20

Temeer omdat Nibud daar ook al tipte te pissen ?

Shareholder II | 19-12-18 | 00:18

Alsof die slaapkamerleden ook maar iets merken dat hun energienota met een barcie omhoog gaat per maand.

Die Vaas Dijkmof bakt ze ook wel weer bruin. Ja jullie moeten onze tabellen en beloftes geloven dat je erop vooruit gaat - maar garanties krijg je slechts bij stofzuigers (hoi Pia!) want individueel kan het afwijken.

Zucht. Wie neem je nu in de maling Vaasje? Waarom zit jouw Vaasjespartij te beloven dat iedereen erop vooruit gaat terwijl je doelbewust Groen(s)Links belasting verhoogt en weet dat energieboeren niet zo debiel zijn als het volk wat op jouw flutpartij stemt - en doodleuk ook de kosten voor hun klanten gaat verhogen ter compensatie. En met andere woorden helemaal niet op vooruit gaan onderaan de streep. En dan niet individueel maar per bulk.

Driefwerf bah Dijkmof. Enige grappige aan dit filmpje is de sneer van KeesVee richting @nostyle. Voor de rest is het huilen geblazen... zeker als je indenkt dat de Vereniging Vaasjes Dieven gewoon weer gaat winnen in maart 2019.

Graaf_van_Hogendorp | 18-12-18 | 23:11 | 1

Bij Henri Keijzer zijn de opslag vazen in de aanbieding.

Pelforth | 18-12-18 | 23:16

Het mag wat kosten, Rutte als opvolger van Druncker.

medusa324 | 18-12-18 | 23:08

Samengevat, de regenten poepen op uw hoofd en u mag betalen en bedanken. Fijne dag verder.

Ton8695 | 18-12-18 | 23:03

00:27.. 150 brieven? In welk tijdperk leven deze mensen?!
*dankt god voor optie 'aanpassingen'... hips*

Tha Analyzer | 18-12-18 | 23:00

Spanje krijgt overal gas. Electriciteit kost hier. .1,31 kw,. vandaar pellet kachel en open haard.

gato | 18-12-18 | 23:00 | 1

Bij mij niet hoor, gewoon gasflessen en de elektra is reteduur.

Wiezewalakristalix | 18-12-18 | 23:38

Mijn voorspelling: u koopkracht gaat er 1 januari hard op achteruit. En even voor maart krijgt u een sigaar uit eigen doos zodat u weer netjes het goede vakje invult.

azijnseikerT | 18-12-18 | 22:55 | 4

U draait al even mee.

Dirk III | 19-12-18 | 00:05

Het is al bijna 20 jaar elk jaar hetzelfde. De eerste keer dat ik het gevoel had dat ik keihard werd genaaid was in januari 2001, een jaar voor de Euro. Geen bijzondere belastingverhogingen en maatregelen dat jaar, maar toch schoten de prijzen omhoog. Over de hele linie. Alle abonnementjes, gas water licht, telefoon, verzekeringen, boodschappen... en toen dachten we nog: nou.... dat doen ze vast om nu al te cashen op de omschakeling naar de Euro. Dat kost natuurlijk geld en dat willen ze nu alvast innen, want volgend jaar als het nieuw is, rekent iedereen de nieuwe europrijzen tot op de cent om en wordt elke verhoging opgemerkt.

En dat omrekenen was ook zo, maar op 1-1-2002 gingen de prijzen gewoon wéér omhoog. Met die lelijke nieuwe eurobiljetten. En sindsdien kan ik me geen jaar herinneren waarin dat niet het geval was.
In de jaren ‘90 zal dat vast ook wel gebeurd zijn, maar daar merkte ik weinig van. De boodschapjes in de super en het biertje op het terras van 1999 verschilden qua prijs niet zoveel van 1990. Maar in de nieuwe eeuw is het gvd hard gegaan. Elk jaar weer.
Wanneer merk je dat het hardst? Half februari. Want dan is opeens je geld voor die maand al op. Met een beetje spaargeld achter de hand is dat verder geen ramp, maar je het wordt wel steeds lastiger om dat spaarpotje aan te vullen.

Stormageddon | 19-12-18 | 00:21

Exact. Jij beschrijft nu een proces van het uitzuigen van de middenklasse. Vroeger had je nog behoorlijk wat vet. Maar ook deze groep is nu aan het interen. Wacht nou maar op de volgende depressie. (Ik hoop natuurlijk dat het bij een recessie blijft, maar denk het niet) Die gele hesjes is een voorbode wat er in Europa gaat gebeuren. De politiek had al lang maatregelen moeten nemen, maar liet het asn de ECB. Die heeft tijd gekocht en de politiek heeft er niks mee gedaan. Nu kan de ECB niks meer. (Fed wel) Er moet geld komen voor klimaat en immigratie. Deze hobbies zijn niet meer te betalen. En hoewel natuurlijk niet alle problemen hier de oorzaak van zijn. Gaat de woede zich hier wel op richten.

azijnseikerT | 19-12-18 | 07:18
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt heel hard gewerkt om ons helemaal naar de tering te helpen. Maar 1 ding wil ik Verhoeven nageven. Dat is dat dat harde werken wordt beloond. Gefeliciteerd!

azijnseikerT | 18-12-18 | 22:54

Gewoon naar Rusland gaan en gas vragen. Deed Merkel ook.

gato | 18-12-18 | 22:49 | 2

Weet je wie ook naar Rusland ging en een hoge gasrekening kreeg?

Oprisp | 18-12-18 | 23:16

België?

Canis.bonus.es | 18-12-18 | 23:25

Ge er maar vanuit dat je geen flikker terug krijgt.
BTW verhoging pak ik ook nog even mee en ga er ook maar vanuit dat ze in 2019 de auto en de pomp niet met rust laten.

botbot | 18-12-18 | 22:47 | 1

En daarna belasting op je zonnepanelen.

gato | 19-12-18 | 08:47

Wat heeft die van Ojik toch een vrouwelijke zeikstem

Dr. Pown3rt | 18-12-18 | 22:39 | 1

Dat had Pol Pot ook.

Pelforth | 18-12-18 | 23:18

Hahaha... die Verhoeven, het is dat het een D66'er is, maar ik vond die sneer aan het eind wel geinig : Geenstijl-energie, dan zit ik de hele winter in de kou.

Keyboardspeler | 18-12-18 | 22:39 | 2

Kees warmt zijn handen aan een lekker jong vrouwtje.

Glasgow Argus | 18-12-18 | 22:46

Kees heeft de goedkoopste energie leverancier, nou nou die zal duurzaam zijn zeg. Hypocriete lul

MoltisantiBeer | 18-12-18 | 23:05

Mijn huis hangt vol met Philips Hue led lampen en vorige maand 5 radiatoren voorzien van Honeywell Evohome. Op het dak zonnepanelen en nu ben ik zeer benieuwd hoe de rekening er over een jaartje uitziet. Verwacht wel energiebesparing maar geen geldbesparing. Een warmtepomp wil ik niet, ik wil namelijk mijn geld gebruiken om van mijn leven te genieten enzo.

devil13 | 18-12-18 | 22:37 | 4

Ja het kost wat maar ik zie het maar als een hobby om de boel een beetje te automatiseren enzo. Hobbies mogen een beetje geld kosten.

devil13 | 18-12-18 | 23:23

Mee eensch devil13. Ik bespaar aardig op de gasrekening met vergelijkbare radiatorknoppen: ongebruikte kamers worden nu niet meer verwarmd.

Muxje | 18-12-18 | 23:33

Waterzijdig inregelen scheelt meer dan keer op keer goochelen per ruimte. Tenzij je de ruimtes binnen ook tochtdicht maakt.

A la snackbar | 18-12-18 | 23:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem aan dat Klaas Dijkhof mij in januari wel te woord wil staan. Verhoging energiebelasting en verlaging van belasting op arbeid zijn niet vergelijkbaar.
Mogelijk dat hij mijn energierekening, en dan met name de verhoging daarvan aan mij kan gaat uitleggen. En als hij het hier koud heeft gekregen, dan weet ik nog wel wat mensen waar hij langs kan gaan.
Binnenkort kom ik anders wel met een geel hesje bij hem langs.

El Rico Grande | 18-12-18 | 22:27

O u dacht dat u betaalde om de aarde te redden. Nee u betaald om (k)wiebes te redden. Gaskraan dicht en daar mag u nu voor dokken. Worden de mensen in groningen er beter van. Nee. Want gas dicht geen aardbeving redenatie en bekijk het maar met je huis met scheuren.Maar het wordt door dit kudtkabinet weer leuk gebracht. We moeten de aarde redden want .... Die andere landen lachen ons echt uit die niet aan die onzin mee doen.Alsof wij nederlanders ook maar enig invloed hebben op dat klimaat.Ook de multinationals lachen hun ballen uit de broek. Waar wij knijpen gooien hun de kraan open met het door ons opgebrachte geld voor hun bijna gratis gas. We worden door dit kabinet letterlijk gepaald in onze reedt.

tweetybird | 18-12-18 | 22:26

Het klopt op zich wel wat Dijkhof zegt. Wat de overheidsmaatregelen energieprijzen doen en wat de overheid doet om zoiets te compenseren.
Dat is het verhaal.
Nu zegt de overheid dat we er allemaal op vooruitgaan. 150 euro in schaal 1 en 450 euro in schaal 2 en 3.
Gas wordt duurder. 0,03 euro. De teruggave vermindering energiebelasting gaat van 373 euro naar 310 euro. Bij een gemiddeld M3 verbruik van 1500 x 0,03 euro = 45 euro en 60 euro vermindering teruggave energiebelasting. Dan is dat 110 euro.
110 euro valt nog binnen die 450 euro schijf 2,3 én binnen die 150 euro in belastingschijf 1.
Voedsel gaat van 6% naar 9%. Zorg zegt de overheid heeft het geen invloed op de prijs en mogen we de overheid niet aanspreken of zij gelogen heeft over of de Nederlander erop vooruit of achteruit is gegaan, ondanks het NSB antwoord.
Het www.ad.nl/economie/huishouden-300-eur...
110 +300 euro = 410 euro en voor VVD'ers dat mensen er 4 tientjes op vooruitgaan volgend jaar is dan waar.

klowiepowie | 18-12-18 | 22:26 | 4

Eneco wordt trouwens ook verkocht. We gaan weer een slechte deal maken.

klowiepowie | 18-12-18 | 22:38

Heeft NL HVC aandelen die alle vuil uit heel Europa importeert. Hebben we Eneco die haar speelveld vergroot heeft door EON Benelux over te nemen. Kan Nederland door een fusie met die 2 haar consumentenbereik vergroten, smijten die ambtenaren kans weer weg. Waar betalen we ze voor? Of mag Nederland niets ondernemen omdat we in de EU zitten?

klowiepowie | 18-12-18 | 23:01

RWE *energiedirect.nl* directeur bij HVC moet alleen nog ff z'n mind refreshen.

klowiepowie | 18-12-18 | 23:17
▼ 1 antwoord verborgen

Duitsland stapt van het gas af en in België staken de kerncentrales. Vraag en aanbod en viola de rekening gaat omhoog. De EU is een feest.

Acidbrain | 18-12-18 | 22:19 | 3

Als Dijkhof nou gewoon weer gezegd had dat er nieuwe kerncentrales moeten komen, dan had hij zich deze afgang kunnen besparen.

Sitting_targets | 18-12-18 | 22:23

Bij een feestje moet je niet op een paar centen kijken.

Mr_Natural | 18-12-18 | 22:35

Klaas gooit zijn eigen vazen in.

Pelforth | 18-12-18 | 23:20

En dan is het nu nog de energierekening die forser uitvalt dan politicus heeft bedacht en berekend... Maar de verhoogde energierekening van wineliers en ondernemers gaat ook door u en mij betaals worden. In 2019 kan uw koopkracht zomaar fors naar beneden kelderen door dit doorberekenen. Dat mag dan niet worden geplaatst bij de verhoging van energie. Dit land wordt kapot belast.

fikkieblijf! | 18-12-18 | 22:17

Maar dat we alles wat zuurstof produceerd afbreken is niet aan de oorde.

rein9576 | 18-12-18 | 22:13

Vaas Dijkhof staat even doorzichtig te liegen. Goede leermeester gehad.

Sitting_targets | 18-12-18 | 22:10 | 1

Vaas boven vaas.

Cor Netto | 18-12-18 | 23:03

Ik ga nu mensen beledigen, waarvoor reeds nu mijn excuses. Ik/wij hebben hier geen brief gehad met een verhoging o.i.d., maar goed ook, maar daar komt bij dat wij ook niet echt naar het verbruik kijken, en daar komt de belediging, dat wil ik niet want ik wil genieten van het leven, mijn kinderen, en mijn vriendin. Ook ben ik de mening toegedaan dat je een goed paard nooit een schop moet geven, zo ben ik nimmer van zorgverzekering overgestapt, daar ze me goed hebben geholpen, ik ben in wat ziekenhuizen geweest, KPN net zo, en ga zo maar door. Ik raaskal eigenlijk maar wat, maar wat ik eigenlijk zeggen wil: Gooi nou eens niet een deur theatraal tegen een dame zonder een vaasje te breken, maar open de deur eens voor mensen die het nodig hebben.

Of zoiets, heb net / twee uurtjes geleden verlichting aan m'n huis gehangen om mijn kinderen te verassen, die liggen inmiddels op bed. Evenals mijn vriendin, en als ik mijn geplempsel allemaal terug lees, lijkt het me beter dat ik maar stop.

GKJP | 18-12-18 | 22:10 | 10

Ik volg u hoor.... u is loyaal... u waardeert de kleine geneugten ook... dat mag

Sottotteke | 18-12-18 | 23:38

@GKJP
U bent van de generatie Solidariteit, vertrouwen en breed gedragen gemeenschappelijke ethiek, ofwel de Oorspronkelijke Europeaan. Dit is exact waarop onze politici en hun lobbyisten rekenen; deze oer-Europeaan verdwijnt niet snel uit het collectief geheugen en kan zonder al te veel moeite effectief voor de gek worden gehouden (en ik sluit mezelf ook niet uit).
U heeft gelijk, ik herken in de merkentrouwheid ook veel van mijn eigen soms onverklaarbare keuzes. Ik heb bv ook nog steeds die droom van toonaangevende nationale industrieën, harmonieus samenwerkend met een nationaal industrieel planbureau... maar helaas, de tijden zijn veranderd. Onomkeerbaar. Word wakker!

kindapaas | 19-12-18 | 02:38

@GKJP
Verkeerd aangesloten spullen kunnen resulteren in 'verassing'. Vermoed dat RichardBandler dat bedoelde.

Amsterdamsko | 19-12-18 | 08:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat loopt die Staat weer een nummertje te maken door irritant en overdreven mensen in de rede te vallen. Van mij mag het Minder.

Hoofdbreker | 18-12-18 | 22:10

Ik stook warm op het snoeihout rondom het landgoed. Heb alleen een bruin vermoeden dat het snoeien daarvan meer kost dan regulier verstoken van aardgas vanonder mijn voeten. Om over windmolens maar te zwijgen. Diederik Zwamson, kom er maar in met je warmtepomp die hier echt de boel niet gaat warmstoken...

eerstneukendanpraten | 18-12-18 | 22:08 | 3

leuk , maar is duurder en dom.

newray | 18-12-18 | 22:11

Diederik Glimhoofd naait ons allemaal een oor aan. Of twee.

medusa324 | 18-12-18 | 23:06

Die Swamsom kijkt of ie zijn laatste vaasje heeft vergokt.

Pelforth | 18-12-18 | 23:22

Of geld dat nodig is voor klimaatbeheersing.. Dan kunnen we de zeestromen gaan beïnvloeden.. Via de democratische weg. Uiteraard.

DoctahDie | 18-12-18 | 22:08

Het kabinet Rutte III kan beter het Plunderkabinet genoemd worden.

Jan Dribbel | 18-12-18 | 22:08 | 1

Eens een dief altijd een dief.

Pelforth | 18-12-18 | 23:23

Nederland speelt weer eens de gekke Henkie, waarvoor de burgers de rekeningen betalen. Warmte-pompen, wind- en zonne-energie gaan ons niet voldoende helpen. De rest van de wereld gaat over op gas, of blijft kolen stoken, of onderzoekt intussen betere alternatieven dan wind- en zonne-energie. De grootste en belangrijkste landen doen niet mee aan de klimaatwaanzin (= het redeloze ongefundeerde geloof dat de CO2-concentratie in de atmosfeer hoofdzakelijk door mensen wordt bepaald, en daarmee de thermostaatknop van de wereld is). Er is geen rationele of wetenschappelijke basis om zo snel en nu reeds #vangaslos te gaan. De belastingen en heffingen dienen maar een paar doelen:
1) het ondersteunen van de klimaatwaanzin-lobby (inmiddels een miljarden business waar veel niet ter zake deskundige alarmistische leeghoofden van vreten),
2) de overheidsfinanciën op orde brengen zodat o.a. immigratiekosten en EU-afdrachten kunnen worden betaald om door te sluizen naar Zuid-Europa,
3) zorgen dat Mark Rutte's kansen op een topfunctie in de EU maximaal zijn.

Fijnstoffer | 18-12-18 | 22:08 | 4

GL en Nijpels de grote aanjagers van deze waanzin met hun klimaattafels. En die lobby is groot in Den Haag. Vergis u ook niet. De departementen die er over gaan zijn inmiddels veelal bevolkt met snowflakes en millennials die vakkundig zijn geindoctrineerd tijdens hun (linksige) opleiding dus ze weten niet beter. Ze geloven echt in die onzin. Deze b*llshit gaat ons zo veel geld kosten met uiteindelijk wereldwijd verwaarloosbaar resultaat zolang China, India, VS, Rusland, Brazilie en het continent Afrika niet meedoen en zelfs dan is het onbekend of het iets uitmaakt.

Basil Fawlty | 18-12-18 | 22:23

Het is verbijsterend dat het parlement zelfs maar weigert om over de investeringen te praten die aan de klimaattafels worden uitgedacht. 1500 miljard euro en geen hond die er over wil praten.

Glasgow Argus | 18-12-18 | 22:44

@Glasgow
1500 miljard is zo veel geld. Het grootste bedrag dat ik ooit heb gehandeld als interbancair broker was, many, many moons ago, op 31 december (Effe opscheppen. ;-))) Maar om mijn punt te maken en dat is belangrijker) 500 miljoen euro in 1 shot. Een overheid (niet de Nederlandse) deed een deposito naar een bank voor 6 maanden tegen 0.01 commissie aan beide zijden (feest voor mij) met daarnaast een ook FRA, SWAP, Forward en een Repo (wederom commissie) en dat vond ik zo ongelooflijk veel geld en ik was wat gewend. Vermenigvul dat maal 3000 keer. Dit valt gewoon niet op te brengen voor Nederland en dat alles om de klimaat hysterische idioten gelukkig te houden zonder dat er ook maar een greintje bewijs is. Ze hebben nul besef van geld en waar het vandaan komt.
Bloedeng.

Basil Fawlty | 18-12-18 | 23:04
▼ 1 antwoord verborgen

Van Ojik is eerlijk en zegt waar het om gaat: een ordinaire belastingmaatregel via de energienota.

De gasprijs hangt aan de olieprijs en die zakt steeds verder. De hogere nota is alleen voor de burger want de industrie heeft bijna gratis gas en hoeft zich niet aan te passen.

De burger wordt niet alleen belloond met de energietax, maar moet ook de investeringen in warmtepompen gaan doen a raison van 30.000 ekkies per woning.

Gelukkig kan de gemeente Rotterdam nu gaan cashen op de verkoop van Eneco. Kan die nieuwe kuip er toch gewoon komen.

Glasgow Argus | 18-12-18 | 22:04 | 2

Hij kan eerlijk doen omdat hij in de oppositie zit. Het gaat niet om beleid van Groenlinks. En hij wil dat alleen mensen met lage inkomens gecompenseerd worden. Eerlijk wellicht, maar ook kut. Kutpartij.

Sitting_targets | 18-12-18 | 22:15

dat is juist het probleem , men weet dat de industrie flink gaat groeien, vooral door de vele geïmporteerde verbruikers die erbij komen, deze industrie juist het grootste probleem als het over klimaat verandering gaat maar daar wordt totaal niet ingegrepen, en daarom legt men het probleem bij de werkende man neer, de elite zal het ook immers worst wezen om de voor hun paar euro extra te betalen die stoken echt niet een paar graden minder, en hun elektra auto zal ook dagelijks aan de stekker hangen.. en ook de ziektepremie zullen hun worst zijn.. dat is vroeger ook al zo geweest..
iemand met laag inkomen heeft alleen basis verzekering, terwijl de elite alle aanvullende posten erbij neemt omdat het kan.

tja en warmte pompen..... ik heb er nog niks positiefs over gehoord..
misschien leuk als je een huis hebt die up to date is en overal vloerverwarming hebt.. maar hoeveel mensen met een standaard baantje of uitkering hebben zoiets ?

Rene046 | 18-12-18 | 22:52

Massaal overstappen op de open haard. Daar wordt geen vastrecht over geheven. Of milieubelasting.

DebraCadabra | 18-12-18 | 22:04 | 3

lekker geverfd hout stoken.

Glasgow Argus | 18-12-18 | 22:05

Prima idee.

DebraCadabra | 18-12-18 | 22:06

Nog niet. Tot er een ambtenaar aan uw deur staat. Net als bij de hondenbelasting.

BakkerHenk | 18-12-18 | 22:21

Iets met een dode mus:

Wij vinden het fijn wanneer u klant bij ons wordt en daar mag best wat tegenover staan. Daarom hebben wij een mooie aanbieding voor u klaarstaan: de Nuon Powerdeal. U krijgt € 250,- korting bij stroom en gas. We verrekenen deze korting met uw jaarafrekening. En we doen er nog een schepje bovenop: u krijgt 5% Blijven Loont-korting op de variabele leveringskosten van stroom. Deze korting loopt op tot 25%, zolang u klant blijft en aan de voorwaarden voldoet. Mooi meegenomen, toch?
www.nuon.nl/producten/energie/aanbied...

AntonJensen | 18-12-18 | 22:02

Triest maar helaas verwacht om die totale disconnectie tussen de kamer en het volk te zien. En dan met een lulverhaal over compenseren komen (VVD). CBS grafiek in een vorig topic zegt genoeg. We meten ons (de regering althans) toch altijd graag aan Duitsland? Nederland -1 a 2%. Duitsland +10%. En maar leuteren over een vaasje.

Basil Fawlty | 18-12-18 | 22:01 | 1

Wat maakt het allemaal uit als de bevolking niet verder komt dan een beetje klagen. Dan wordt de kloof alleen maar groter.

24-07-69 | 18-12-18 | 22:35

Dat verlies op de aardgasbaten krijgt de bevolking op zijn bord er moet gecompenseerd worden nietwaar? En dat via transportkosten o.a.
Zolang iedereen op zijn handen blijft zitten...

DoctahDie | 18-12-18 | 21:59 | 1

De aardgasbaten zijn decennia lang besteed aan ambtenaren en uitkeringen, die zullen toch ergens van betaald moeten worden.

Osdorpertje | 18-12-18 | 22:14

Het is niet zo dat energie zo duur is, energie is eenderde van je totale rekening, de rest is energiebelasting en netwerkkosten.

Osdorpertje | 18-12-18 | 21:58

Ze (VVD) blèren heel hard dat de belasting op arbeid omlaag gaat maar fluisteren heel stilletjes dat de BTW omhoog gaat en dat de energie duurder wordt, kortom je gaat er op achteruit maar dat mag niet gezegd worden WANT de belasting op arbeid gaat omlaag!!!
Stelletje gluipers

boerenvla | 18-12-18 | 21:54 | 1

En niet te vergeten de zorgkosten en alle gemeentelijke belastingen.

Leffe Blonde | 19-12-18 | 09:15

Weet iemand wat de calorische waarde is, van een eurobiljet?
Ik vraag dit voor een vriend.

Rest In Privacy | 18-12-18 | 21:53 | 3

Ik adviseer Lires ipv Euro's.

Mr_Natural | 18-12-18 | 21:55

U heeft ca. 5 20€ biljetten nodig om een liter gebakken lucht een graad te verwarmen.

Mark de Grootte | 18-12-18 | 22:08

LOL, @ beide.
Voeg daarbij een paar overheids aanvraagformulieren, postcodeloterijmails en ik ben gedekt voor de winter.
;)

Rest In Privacy | 18-12-18 | 22:19

Ik gok hier op 3 euro per maand extra. Maar dat is dan wel op een totale rekening van 20 euro per maand.

Diederik Vlegel | 18-12-18 | 21:52 | 4

ff opgezocht . ng wifi ngdc goognlr.

newray | 18-12-18 | 22:03

Appartement van 100m^2 uit 1915. Maar dan wel heel goed geisoleerd en met zonnepanelen. Vooral isolatie doet wonderen. Totale gasverbruik is 400 m^3 per jaar waarvan ± de helft voor warm water en koken.

Diederik Vlegel | 18-12-18 | 22:04

Onmogelijk die 400 m3 per jaar met douchen en koken. U bent niet Diederik vlegel denk ik uw achternaam begint eerder met een S

penis-aqua-rosA | 19-12-18 | 08:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ook leuk om te lezen is de tijd die het duurt om het overtollige C02 weg te vangen. Duurt maar 40000 jaar. En dan denken dat alle maatregelen helpen, is ronduit leugenachtig.

Deflatiemonster | 18-12-18 | 21:51 | 6

Edwin X Berry is trouwens de zoveelste in een rij die gedwarsboomd wordt door de mainstream IPCC science en door de Elsevier.com bladen. Gelukkig zijn er wel een aantal door gekomen o.a van hoogleraren Salby en Harde , een paar jaar geleden en vorig jaar, die ongeveer het zelfde betogen en wijzen op de complete nonsens aannames in de IPCC CO2 boekhouding.

Zwizalletju | 18-12-18 | 22:28

Tig mogelijkheden. Nanobotjes voor bouwen. Komt goed :-)

Shareholder II | 18-12-18 | 23:05

@Zwizall
Goede link, bedankt.
Het UN model lijkt vooral bedoeld als een oplichtingstruc van epische proporties. Zo zijn we van junk bonds (jaren 80) naar sub-primes gegaan en nu naar "climate hoax".
De "climate hoax" is opgezet als een derivaat: een off-balance sheet geldscheppend instrument dat zich onafhankelijk gedraagt van mogelijke onderliggende waarden. Exact waar het met de sub-primes ook is misgegaan: als de onderliggende waarden worden "geclaimd" dan is de executiewaarde te klein om alle eisers tegemoet te kunnen komen #faalmodel. De "geschapen" waarde wordt niet ondersteund door onderliggende reële waarde van aktiva, in principe hetzelfde probleem als bij samengestelde interest.
Men heeft zich toen nog succesvol weten te verbergen achter "we overzagen het zelf niet meer vanwege te complex". Maar met niet meer kennis dan het Praktijkdiploma Boekhouden kon je echter al bepalen dat het model simpelweg niet had kunnen kloppen.

kindapaas | 19-12-18 | 04:23
▼ 3 antwoorden verborgen

@jeroenpoepinjeschoen
Ik weet niet of je het weet maar veel heel veel mensen met een laag inkomen zitten in een huur huis, kunnen geen huis kopen. dan zijn die huizen ook nog zo slecht geïsoleerd.
hoe zit het met de boetes voor woning coöperaties die hun huizen niet aanpassen aan de huidige stand maar wel de huurder uitmelken tot op het bot.
Eigenlijk zouden deze mensen de rekening daar moeten neerleggen.

Rene046 | 18-12-18 | 22:31

Jeroen ,oudere mensen hebben domweg een veel tragere stofwisseling en willen/moeten het noodgedwongen daarom warmer hebben.
Werk zelf in de ouderenzorg ,ik wordt ook niet vrolijk van die temperaturen op de appartementen...
Maar voor Rutte gelden er geen uitzonderingen .Ouderen in oude slecht geïsoleerde huisjes tellen niet meer mee .
Zijn ''meevallende '' belastingplannen die al het leed gaan verzachten gelden alleen voor de werkende klasse in een modern geïsoleerd huis ,en Mona Keijzer bestond het zelfs met stookvoorbeelden te komen ,die zelfs voor die categorie te laag was .
Dit kabinet is van de werkelijkheid los gezongen en dat gaan ze merken.
Oudjes in de kou en asieleisers een Miele ,laat dat maar aan Wilders over in de debatten straks.

pga | 18-12-18 | 22:57

Ik hoop dat het niet nodig is maar een tip voor de ouwe omaatjes: op internet is elektrisch verwarmde kleding verkrijgbaar, sokken, bodywarmers en dergelijke. Als iemand het koud heeft, is het misschien efficiënter om vooral het lichaam te verwarmen en niet de hele omgeving.

Watunbidanwenu | 19-12-18 | 00:33
▼ 2 antwoorden verborgen

ja joh , olie en gas kost niets meer dus alles wordt duurder. ?

newray | 18-12-18 | 21:46 | 1

ik kook 4 pit* alleen op gas . butagaz wordt nu wel heel voordelig. waarom ?

newray | 18-12-18 | 21:52

Het is bui-ten-ge-woon simpel. F*** NUON en gelijksoortigen.. Massale tegendruk. Niet betalen. Trek je periodieke machtiging in. Wél zorgen dat je dat geld in reserve houdt voor het moment dat je daadwerkelijk afgesloten wordt. Het duurt vele, vele maanden voordat ze beginnen met afsluiten. Dan betalen degenen die afgesloten worden gewoon weer. Ze hebben absoluut niet de capaciteit om snel of op grote schaal af te sluiten. Als je dit met duizenden gezinnen over het hele land twee maanden vol kunt houden, dan ligt het systeem op z'n knieën.

bisbisbis | 18-12-18 | 21:45 | 4

Zei ik ook al,en heb dat ook al medegedeeld aan de energieleverancier.
Maar die eindafrekening gaat in de bus op de Mauritskade in Den Haag bij Mark.

Welles! Nietes! | 18-12-18 | 21:50

überhaupt denk ik niet dat ze iedereen kunnen afsluiten, op die manier zouden ze geen geld beuren. Het is jammer dat mensen niet begrijpen hoeveel macht ze hebben, op dezelfde manier dat het zo jammer is dat ze allemaal bang zijn.

Care | 18-12-18 | 23:23

bisbisbis | 18-12-18 | 21:45
Daar kom je nog wel achter met je slimme meter ;).

Vanilla | 19-12-18 | 08:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ook. Van 185 naar 270. Dat is 12 x 85 = 1020 per jaar meer.

Dat is best veel.

Kwijldraad | 18-12-18 | 21:43 | 1

Misschien toch eens dat raam dichtdoen.

hagbard_celine | 18-12-18 | 23:36

in belgie is het kinderlijk eenvoudig om de meter op stil stand te zetten, wil niet zeggen dat ik daar gebruik van maak, hetzelfde geldt voor rode diesel, nooit van gehoord totdat ik bij de grens werd aangehouden

Meesteres Belgie | 18-12-18 | 21:43

Met Kees Verhoeven staat heel Nederland het hele jaar in de kou.

Glasgow Argus | 18-12-18 | 21:43

Gewoon online aangeven je oude maandbedrag blijven betalen, en de jaarafrekening 2019 in de brievenbus doen op een van deze adressen.
www.vvd.nl/adresgegevens/

Welles! Nietes! | 18-12-18 | 21:40

Aangezien de duivel en zijn ouwe moer alle kosten gewoon lekker doorberekenen wordt alles nog een keer stukken duurder. En bedankt klimaathobbyisten.

van stampij | 18-12-18 | 21:39 | 1

De energieboeren laten u op voorhand betalen voor de dreigende plannen van de overheid. En geen enkele politicus die dat even in de roze microfoon zegt.
Zouden ze het zelf gewoon niet begrijpen?

keestelpro | 18-12-18 | 21:43

Let op, als ze hiermee wegkomen flikken ze het volgend jaar opnieuw. En vele organisaties zullen volgen want u betaalt toch wel.

priks | 18-12-18 | 21:38 | 2

Ze creeren hun eigen nieuwe crisis. BTW omhoog, energierekening omhoog en dan denken ze werkelijk dat de winsten van bedrijven omhoog gaan als de lonen nauwelijks stijgen.

Watching the Wheels | 18-12-18 | 21:45

Ja de winsten gaan omhoog want de bedrijven zoeken hun afzetmarkt in het buitenland.

matatwork | 18-12-18 | 22:01

In de tuinbouw zetten ze bij warm weer de gaskachels aan en de ramen lekker ver open om de warmte kwijt te raken, dankzij het goedkope gas dat Groningen doet trillen. Balkenende bedankt! Ook bedankt voor de 8,3 miljard euro die zonder onderzoek over de balk werd gesmeten voor de zogenaamde gasrotonde die we nu dus blijkbaar zogenaamd of echt toch weer niet nodig hebben. Politics sucks, ze zijn in ieder geval niet het klimaatprobleem aan het oplossen en ook niet de problemen van Jan Modaal. Ze verdelen de poet in hun eigen netwerkjes. www.rekenkamer.nl/publicaties/rapport...

Watching the Wheels | 18-12-18 | 21:37 | 7

GA: die Mieles kosten stroom, terwijl de migranten gewend zijn om de was met de hand te doen. ook lopen zijn ze gewend. Leg maar op de klimaattafels: voor migranten geen Mieles, geen telefoons en geen vervoer.

Leffe Blonde | 19-12-18 | 09:10

@Glasgow Argus | 18-12-18 | 22:36
Zo zit het inderdaad, lenen lenen lenen, groeien groeien groeien, zogenaamd om de CO2-uitstoot te verlagen. Ze lijken niet te snappen dat ze die groei vast moeten houden. De jaren erna moeten ze die 150 miljard ook blijven doen in welke economische vorm dan ook en iets zegt mij dat dat niet met warmtepompen kan blijven zijn, dus die "positieve" groei nu gaat uiteindelijk toch weer over in groei die de aarde naar de klote helpt. Daarnaast ... minder energie gebruiken, het zal niet gebeuren, we moeten groeien anders klopt dat leeneconomie-systeem niet meer (de rente verdwijnt in de bank, er moeten jaarlijks nieuwe leningen bij komen anders zakt de economie in elkaar).

Watching the Wheels | 19-12-18 | 10:41

@Glasgow Argus | 18-12-18 | 22:36
O wacht, je bedoelt juist wel dat die systemen steeds vervangen moeten worden en dat ze dus wel steeds nieuwe leningen kunnen verwachten in die richting. Dat ze die economische groei weer voor 60% kunnen belenen was even een eye-opener, bedankt. De staatschuld mag inderdaad 60% zijn van die leeneconomie. Daarom hebben ze natuurlijk ook alle mensen vol hypotheken gestopt en zelfs studenten grote schulden op hun nek geladen. Bijzonder systeem en zogenaamd allemaal voor de ijsberen.

Watching the Wheels | 19-12-18 | 10:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Was dat Omtzigt ja?

Kanon Bier | 18-12-18 | 21:36 | 2

Blijkt 'ie ineens familie van Buma te zijn.

BakkerHenk | 18-12-18 | 22:13

Hij is wel veranderd. Tropenjaren daar in de 2e kamer.

DolfWeerwolf | 19-12-18 | 07:06

Lezerbrieven VK. Vrouw van 88, AOW van 1.107 euro netto per maand. Haar energierekening wordt 319 euro. Zij heeft kinderen die haar kunnen bijstaan en dat is fijn. Maar dan de VVD er Yesilgoz over de idiote verhogingen: 'We nemen maatregelen dat het voor iedereen behapbaar blijft'. Tja, allang ingehaald, voor dat ze d'r politieke praatjes had uitgespreken.

eastender | 18-12-18 | 21:35 | 6

Ja, idd een t.

eastender | 18-12-18 | 22:04

Die Dijkhof is helemaal een schandaal, de koopkracht gaat vooruit maar het kan individueel tegen vallen als alle rekeningen omhoog gaan. Joh. En dan vragen of Tom Staal voor het nummertje gaat, de schaamteloze narrenkop.

eastender | 18-12-18 | 22:08

De eerste tegel was een 'Eensch!' bericht op de tegel van @spamzuiger, de derde op @Boerenvla.

eastender | 18-12-18 | 22:10
▼ 3 antwoorden verborgen

We zouden ook op andere zaken kunnen besparen maar waarschijnlijk zitten we vast aan niet bindende afspraken.

Patje2011 | 18-12-18 | 21:35

Blijven zitten bij je huidige energieleverancier, die je zojuist een aanzegging heeft gedaan voor een forse verhoging is sowieso heel erg dom.
Bij een concurrent een aanvraag neerleggen met een KWh prijs en een M3 prijs van meer dan een cent minder dan je huidige leverancier is lonend en wordt veelal geaccepteerd.
Gewoon de vraag neerleggen : Accepteren of ik ga naar een concurrent.
Tot nu toe drie keer op rij gelukt, kortom ik betaal nu minder verbruik dan in 2016. Alleen die vermaledijde milieu heffingen en het vastrecht krijg ik maar niet omlaag.

Dit werkt trouwens ook voor je ISP, zodra ze een prijsverhoging aankondigen direct in de telefoon klimmen. Gelijk zeggen dat als ze dit gaan doen dat je direct overstapt op een andere, goedkopere provider. Een prijsverhoging is namelijk een ontbindende factor van het contract.
Ook dit is al meerdere malen gelukt, wij betalen nog steeds het tarief van 2015..

Wijze uit het Oosten | 18-12-18 | 21:33

Is de rest van Nederland ingesneeuwd? Ik heb 7 minuten voor het laatst gereaguurd. Hallo? Echo?
Edit: stel je niet aan.

keestelpro | 18-12-18 | 21:33 | 2

Misschien heeft niemand er de energie meer voor, Kasteelpro.

MickeyGouda | 18-12-18 | 21:36

Er is vandaag ook gewoon te veel te doen. Vallende kabinetten, superveel vagina50 topics, bekervoetbal, eerwraken, kerstrecepten, error500's, sneeuw, de omhaal van Onana, het einde der tijden etc etc

keestelpro | 18-12-18 | 21:40

Ik had ook een verdubbeling van Nuon gekregen(60 naar 115) en heb vandaag m'n maand bedrag zo laag mogelijk gezet (€48) en zet het verschil wel op m'n eigen spaarrekening om de eindafrekening te betalen. Misschien een idee als meerdere dit doen om een signaal te af te geven?

Markie. | 18-12-18 | 21:33 | 4

Gelukkig andere reaguurders! Goeie tip trouwens van je! Ik denk dat de meeste energieleveranciers de maandkosten op scherp zetten vanwege de dreigende milieumaatregelen.

keestelpro | 18-12-18 | 21:35

Overstappen naar een meer voordeliger aanbieder is een nog duidelijker signaal.

BrutusBosch | 18-12-18 | 21:44

@BrutusBosch,
Nee. Dat is hetzelfde als overstappen naar een andere maffiabaas omdat je het oneens bent met uitgeknepen worden.

Care | 18-12-18 | 23:26
▼ 1 antwoord verborgen

Oplossing is simpel; volk in de kou, regering in de kou. In andere woorden, gewoon lekker met wat 'gele hesjes' naar binnen, ramen eruit, kachels eruit, stroom eraf, deuren open, airco aan, vuurkorven aan, supersoakers 9000 (of wat ze tegenwoordig ook hebben) mee en voila, zoals ze de Fransen dan zeggen.

Care | 18-12-18 | 21:33 | 1

Maar toch wel met Russisch gas?????

Leffe Blonde | 19-12-18 | 09:02

Gevatte sneer van Kees Verhoeven aan het eind van deze GSTV.
Ook sympathiek dat hij de uitsmijter krijgt.
#keespower

keestelpro | 18-12-18 | 21:32 | 1

Met een warmtepomp zit #weesgeenkees straks sowieso de hele winter in de kou.

Binkoo | 18-12-18 | 22:19

December is sowieso de maand om van energieleverancier te wisselen. Of van nationaliteit in het meest extreme geval.

keestelpro | 18-12-18 | 21:25 | 4

Haha dank je. Tja ik was dan ook een van de eerste #vaasje tweeterts. En dat komt omdat ik 24/7 F5 op geenstijl. GeenStijl: altijd als 1e op de hoogte.

keestelpro | 18-12-18 | 22:34
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken