Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doorgesnoven tyfuslul maakt echtpaar dood

Alcomobilisten. Knieschijven. IJzeren staven. 

Mensen die onder invloed van drank en sos een stukje gaan rijden moeten worden opgesloten voor moord. Waarom? Gister is er wéér een ouder echtpaar doodgereden op de snelweg. Op de A44 tussen Oude Wetering en Nieuw-Vennep sloeg een 32-jarig stuk ademend afval toe door na een gevaarlijke inhaalmanoeuvre de auto van de slachtoffers te rammen. De klap was zo hard dat de traumahelicopters geen zin meer hadden. De verdachte rende vervolgens in doorgesnoven paniek een akker in, maar kon gelukkig worden opgepakt door de lange arm van de wet. Rechtszaak waarin de dader verklaart al genoeg gestraft te zijn door de media in 3... 2... 1...

Reaguursels

Inloggen

Niet dat dat een oorzaak is, maar ze mogen best wel wat doen aan die A44. Echt een vooroorlogse snelweg.
Iets verderop heb je die kaagbruggen en dan rijdt je een fuik in waar je wel n middenstreep hebt maar waar de stroken smaller zijn dan parkeervakken in Amsterdam. De weg is mooi gelardeerd met twee berlijnse muren vol krassen.
Naar verluid is de oplegging ook al verroest en ligt de brug op een vochtig blok hout.
En aan t einde bij Wassenaar staat t ook nog eens vol stoplichten. Doe eens een paar tunnels ofzo.

Shoarmamasutra | 08-10-18 | 11:12

Buiten de grote steden sterft het van de idioten die met extreme snelheden door de N en B wegen ploegen, vaak onder invoed. Toch zelden Politie te zien, bureau is maar 3 dagen per week open, alleen op afspraak.

Hiesjes | 08-10-18 | 00:49 | 1

In Nederland is het sowieso een chaos op de wegen met al die verschillende snelheden voor verschillende typen voertuigen. En borden langs de wegen daar stoort verder ook niemand zich aan. Ook nog nooit gehandhaafd zien worden. Moet je eens proberen bij een tijdelijke snelheidsbeperking je te houden aan de aangegeven snelheden. Van pure opgefoktheid leggen ze soms zelfs hun telefoon neer. Spektakel. Een gevolg is dan ook dat zelfs wegwerkers zich niet meer storen aan waar en hoe ze borden met tijdelijke snelheidsbeperkingen plaatsen. Of de borden rustig laten staan tot een half jaar nadat de put af is.

Mazzelstof | 08-10-18 | 05:21

Ongelooflijk he dat zo'n echtpaar het leven laat bij zo'n botsing en dat de veroorzaker gewoon nog kan rennen door een weiland.
Heb weleens gehoord dat dronken mensen niets breken als ze van een trap vallen in tegenstelling tot nuchtere mensen omdat ze door de alcohol verslapt zijn, dat zal nu ook wel zo zijn. De veroorzaker had dood moeten zijn en het echtpaar nog levend, hoe triest dit!!

pino2 | 08-10-18 | 00:33 | 1

nu is met een grote bolide op hoge snelheid vol op een boodschappenwagentje knallen te vergelijken met een olifant in draf die op een springbok knalt. Let maar eens op, al die speed-alcoholrijders die een ander uit het leven rijden zitten standaard zelf in een stevige tank.. ik vraag mij steeds meer af of het een met het ander te maken heeft. Je waant je blijkbaar onkreukbaar in zo'n auto en dus gaat er nog even wat extra risiotroep je lijf in om vervolgens in je bolide te stappen.. wat kan jouw overkomen immers als het misgaat!

fikkieblijf! | 08-10-18 | 08:51

Zo'n lamlul zouden ze moeten inzetten als crashtestdummy. Die dingen schijnen heel duur te zijn terwijl het leven van deze lamlul helemaal niets waard is.

Mike Gaatjeniksaan | 07-10-18 | 22:19 | 1

Ja maar........ weet je wel hoe duur zo'n crashtest is?

Zeker als het gaat om prototypes die compleet in handwerk gemaakt worden wil je reproduceerbare meetresultaten die niet beïnvloed worden door de fysieke gesteldheid van het proefobject.

We moeten de zaak dus omdraaien: aan de hand van crashtests bepalen hoeveel verdovende middelen deze lowlife in zn donder had.
Op de X-as de bekende snelheid, op de Y-as de geconstateerde schade.
Beginnend bij 10 kmh doorgaan tot ca 80 kmh om voldoende meetpunten te hebben.
Want we gunnen de boef toch een eerlijk, op betrouwbare metingen gebaseerd proces?!

klimgek | 07-10-18 | 23:22

De dader is ook maar een mens?
Van vlees en bloed?
Met gevoelens?

Daar geen rekening mee houden en zomaar vanuit de onderbuik oordelen, "dat moeten we niet willen met z'n allen".

Dit drama zal hem zijn hele leven achtervolgen.
Hij is daarmee wel meer dan voldoende gestraft.
Laten we na al dat onnodige verlies van levens, niet nog een leven onnodig laten lijden.

*D66rechterislamitischstemveebescherming modus*

Rest In Privacy | 07-10-18 | 21:26 | 3

@Scaramanga01, Wat een ongelooflijke reactie. U lult uit uw nek, het zal maar een direct familielid van u zijn. Vierendelen zo'n super klootzak en niet anders. Een mens..., een beest is het verdomme.

jale | 08-10-18 | 10:34

@jale wel eens van ironie gehoord?

Droppot_dk | 08-10-18 | 12:21

@jale wel eens van ironie gehoord?

Droppot_dk | 08-10-18 | 12:21

even bij nieuwskanaal gekeken; kenteken 70-TNR-8. Audi S6 Avant. WAM verzekerd: Nee.
Daar is dus ook niets meer te halen.

Coolcnor | 07-10-18 | 21:00 | 4

Bij schade door een onverzekerd motorrijtuig, kun je claimen bij het Waarborgfonds.
Die dat overigens wel weer gaat proberen terug te halen.

appeltje2010 | 08-10-18 | 01:19

Ja uit mijn portemonnee, mensen die wel normaal verzekerd zijn. Dat is wel zo eerlijk, want als je rondrijdt in zo'n dubbeldure mocrokever heb je natuurlijk niet al te veel poet meer over voor een groen kaartje in het handschoenenvakje. Daar moeten we begrip voor hebben.

Mazzelstof | 08-10-18 | 05:00

dondert toch niet voor onverzekerde veroorzakers .. de schade zal door iemand worden opgehoest. Hetzij door de Nl staat als voorschot en verhaald op de kale kip met zijn veroordeling na zijn taakstraf ( dronken achter het stuur is taakstraf) kwestie van je leven lang niet meer hard werken of zwart en de Nl burger betaald. De verzekeringsmaatschappijen die mogelijk wel uit dienen te betalen als er wel iets verzekerd is gooien gewoon dan de verzekeringen voor eenieder standaard jaarlijks omhoog..

fikkieblijf! | 08-10-18 | 08:56
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij zag ik toch echt vannacht op TV Noord-Holland dat het om een lichtgetinte ''man'' met ontbloot bovenlijfje ging.

bitterpete | 07-10-18 | 20:30 | 3

Had hij ook een handtasje?.

Mars020 | 07-10-18 | 20:52

... duh... Audi....

indernaad_datisjuist | 08-10-18 | 09:04

Ik vernam dat t om een lokaal bekende aannemer ging.

Shoarmamasutra | 08-10-18 | 11:00

Gestraft door de media? Prima plan. Naam en nummer graag. Foto, ook mooi. Werkgever? Tikkie NSB, maar laten we een uitzondering maken. Familie, vrienden. Alles en iedereen. Het leven onder de mensen moet voor deze neukfout zó godsgruwelijk kut zijn, dat 'ie vrijwillig de rest van z'n leven in een cel wíl zitten.

Tom Hagen | 07-10-18 | 20:13 | 2

Zijn werkgever zal hoogstwaarschijnlijk het U.W.V. zijn. Dus een zwaar gesubsidieerd stuk vreten.

Mars020 | 07-10-18 | 20:51

Dus ik moet eerst mijn huis opeten maar een Audi S6 Avant rijder krijgt gewoon een uitkering van het UWV?

W_F | 08-10-18 | 00:26

Drank en een cocktail van allerhande dope... 2 keer doodslag.... Werkstraf en een jaar rijontzegging want de Wegenverkeerswet wordt maar niet aangepast... Want weeffoutjes en lastig enzo. Wat een land...

Sliptong | 07-10-18 | 19:32

Hmm... ja.. als je er genuanceerd over nanuanceert dan moet je natuurlijk erkennen dat het voor hem ook geen pretje zal zijn geweest. Ik hoop dat de arme man inmiddels een beetje van de schrik is bekomen en dat het verder allemaal mee zal vallen.

Mazzelstof | 07-10-18 | 19:17 | 2

Nou echt. Hoeveel pech kan iemand hebben? Ik zeg vrijspraak en gratis geld.

Sliptong | 07-10-18 | 19:33

Volledig met deze bijdrage eens!

Helaas wordt dit mededogen nooit belicht door Joop, Vrij Nederland, AD, VK etc. , die ons GS'ers als stelletje guurrechtse kleautzakken wegzet.

klimgek | 07-10-18 | 23:29

Ach de trein is ook wat. In Brussel is weer een berichtje uit de doofpot geglipt, er is een man door militairen overmeesterd die een mes bij zich had in de trein en net was begonnen met dreigen (met op de keel).
Vrij normaal in het belegerde Brussel van Juncker en co waar blijkbaar de militairen 24/7 op straat nodig zijn.

bananabanana | 07-10-18 | 18:27

taakstrafje en foei.... wat had je dan gedacht...

LinkeToni | 07-10-18 | 18:23

In de krant stond dat meneer waarschijnlijk in shock was en daarom de benen nam.... hoe naïef.

BozePaarseMan | 07-10-18 | 17:35 | 3

Niels van der L. , een drugsrijder op de A2 die een persoon dood reed en twee kinderen gehandicapt, claimde een psychose.

BP Richfield | 07-10-18 | 18:13

BozePaarseMan | 07-10-18 | 17:35
Hij had direct zijn advocaat gebeld en die zei : zeg maar dat je in shock was.....

Muchnadt | 07-10-18 | 22:37

als ie had gekund was ie dus gewoon doorgereden...

fikkieblijf! | 08-10-18 | 08:58

Stelt niks voor, een A7 blokkeren is vele malen erger en moet zwaar bestraft worden.

poisonivy | 07-10-18 | 17:24

Hier komt die mee weg.

Johan_Voorhaar | 07-10-18 | 17:03 | 1

... Niet mee weg

Johan_Voorhaar | 07-10-18 | 17:03
-weggejorist-
BMW320 | 07-10-18 | 16:44

Deze super klootzak aan handen en voeten vastbinden en in 1 van de gelande traumahelikopters laden, opstijgen tot een meter of 100, stil blijven hangen boven het beton waar hij de zojuist twee bestuurders heeft doodgereden en met 1 trap uit de geopende deur van de heli tyfen. probleem opgelost en gelijk een voorbeeld gesteld vopr alle aspirant snuivers, zuiplappen en spuiters die toch achter het stuur kruipen.

jale | 07-10-18 | 16:32 | 9

@jale, goed plan en ook voordeliger, dan al die rechtszaken met uitstel en andere bullshit.

Mars020 | 07-10-18 | 18:47

Maxima vind dat niet goed, dat doet haar denken aan haar vader, die had daar ook iets mee

brie-de-penis | 07-10-18 | 19:12

Dit soort teksten, daar ben ik recentelijk nog voor gejorist...

MurkRatte | 07-10-18 | 21:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Triest. Zo onrechtvaardig. Alsmede de straf, zeg ik nu al..

Shareholder II | 07-10-18 | 16:17 | 1

Inderdaad, je ziet het al aankomen. Waarschijnlijk een gevalletje als de A2 doodrijder

amateurrr | 07-10-18 | 17:45

Gadverdamme, niet te geloven. Neem lekker een taxi vieze doorgelierde paupers... Nokken nou.

Latrinalia | 07-10-18 | 15:58

hier is snelrecht wel van toepassing, dunkt me.

zeiksmurf | 07-10-18 | 15:50 | 1

Snel een taakstrafje dus. Morgenochtend zal ik ook maar weer beginnen aan mijn wekelijkse 13 uur taakstraf. Elke week opnieuw, jaar in jaar uit.

Kopieerapparaat | 07-10-18 | 15:57

Vast iemand die Henk heet, of toch Jan....

MeneerGuggenheimer | 07-10-18 | 15:29 | 1

Ik gok Mike of Nick. 32 jaar uit Oegstgeest.

merel veld | 07-10-18 | 19:26

Ik zou niet in vrede kunnen rusten met de gedachte dat mijn moordenaar een taakstraf krijgt, toch hoop ik dat deze slachtoffers dit wel kunnen want meer zit er niet in voor hen.
Sterkte aan de nabestaanden en moge deze alcomobilist eeuwige nachtmerries krijgen, minimaal.

BootleggersSmurf | 07-10-18 | 15:26

Met 18 miljoen mensen is er een kans dat je zo'n achterlijk stuk stront kunt tegenkomen.
Doet niemand wat tegen.

HoerieHarry | 07-10-18 | 15:21 | 2

In die regio is de kans wel groter, geloof ik. Die snuiven Volendam onder tafel. Zou mij niet eens verbazen als t pakembeet een huisarts of brandweer betreft die naar een noodgeval was opgeroepen? Zo gaat dat daar. Heb ik van een maatje van mij. Zelf weet ik niks and I never sing.

Shareholder II | 07-10-18 | 16:27

Shareholder II | 07-10-18 | 16:27
Inderdaad, zelf weet u niks en neemt u dit klakkeloos van uw maatje aan en pleurt het op het internet - klasse !!

Muchnadt | 07-10-18 | 22:31

Dit zijn toch hopelijk wel van die gevallen waar je zelfs in Nederland naar de gevangenis voor gaat.

mortgage_freeman | 07-10-18 | 15:02 | 11

@ik_word_gek_in_NL , helaas niet. Er zijn mensen die het nog bonter maken en daar houd de rechter rekening mee. Je zal maar eerder je rijbewijs zijn kwijtgeraakt, dronken en doorgesnoven door een woonwijk racen en een kind doodrijden bijvoorbeeld. Geen fictieve zaak. De hoogst haalbare straffen worden maar zelden opgelegd en ook in de zaak die ik noemde volgde er geen maximale straf.
Wat ik er persoonlijk van vind moge duidelijk zijn, iets met een hoge boom, maar de rechter besluit tot andere dingen.

@Berbaar, lees dit linkje eens. Goed kijken welke wetboeken zij aanhalen, het hele artikel goed tot je door laten dringen en nog eens heroverwegen wie er nou staat te kletsen. Dank.
www.juridischbureauletselschade.nl/la...

BootleggersSmurf | 07-10-18 | 17:26

Even Googlen leert dat vergelijkbare gevallen in NL 3-6 jaar kregen.

zmooc | 07-10-18 | 18:03

Als hij voor zijn geloof moet snuiven en spuiten, dan krijgt hij geen straf.

Mars020 | 07-10-18 | 20:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Men vond hem in een akker, maar was hij ook de bestuurder? Ik denk dat ik ook maar een advocaat word.

Wasbakplasser | 07-10-18 | 15:00 | 2

Was het eerste waar ik aan dacht. Voel al aankomen dat het heerschap er mee weg gaat komen.

Rotterdammert1965 | 07-10-18 | 17:23

Hij was door de harde klap uit de auto geslingerd en kwam op zijn pens in het weiland terecht.

Mars020 | 07-10-18 | 20:12

Fikse celstraf en levenslang rijverbod.

Reykjavik | 07-10-18 | 15:00 | 1

Hij had al een rijverbod.

W_F | 07-10-18 | 15:05

Zonder knieschijven kan je nog autorijden, een dwarslaesie ergens bij C4 is een betere oplossing.

W_F | 07-10-18 | 14:56 | 1

Liefst een niveau of 2 hoger die dwarslaesie

johan1951 | 07-10-18 | 16:41

Zolang we fopstrafjes blijven uitdelen voor rijden onder invloed zal dit nooit veranderen.

Cor Netto | 07-10-18 | 14:47
-weggejorist-
miko | 07-10-18 | 14:46 | 3

het was vast geen opzet van hem om roekeloos vol speed te rijden en daardoor wat slachtoffers te maken.. op innemen van alcohol en drugs staat wel een taakstraf. Een beetje wakkere advocaat zal aantonen dat hij niet de opzet had om mensen het leven uit te rijden... en verder is in deze discussie over hardrijders met in het lijf coke, wiet en/of alcohol al vaker geopperd dat een ieder maar moet zorgen om in een tank de weg op te gaan zodat je nooit zelf in de kreukelzone terecht komt als zo'n speedrijder ook dezelfde weg benut in wel een dikke stalen BMW of Merce dusss .

die man en zijn advocaat gaat vanalles uit de kast trekken wat de slachtoffers fout hebben gedaan..
binnenkort het hoger beroep van die racing porsche rijder met zijn zoon even afwachten om te horen wat Fleur heeft bijgedragen aan haar eigen moord.

fikkieblijf! | 07-10-18 | 14:42 | 4

. In juridische zin betekent roekeloosheid: zeer onvoorzichtig gedrag waarmee een zeer ernstig gevaar in het leven wordt geroepen, terwijl de verdachte zich daarvan bewust is (bewuste schuld) of had moeten zijn (onbewuste schuld). Kortom: een zeer ernstig gebrek aan zorgvuldigheid; het zwaarste verwijt dat iemand kan worden gemaakt......... Indien iemand onder invloed is, dan is het waarschijnlijk dat diegene er zich niet van bewust was, en is er dus geen sprake van roekeloosheid (wat een verzwarende opstandigheid zou zijn en zou kunnen leiden tot strafverhoging)

cabrão | 07-10-18 | 15:57

cabrao.. mooi zo'n onbewuste roekeloosheid met je lijf vol peppers en hersenverdovende middelen.. die kinderen, familie, buren en andere betrokkene hebben daar alle begrip voor lijkt mij.. die arme man wist niet wat ie deed dus 140 schoffelen op het kerkhof.. of zoiets, dat zal hem leren!

fikkieblijf! | 07-10-18 | 16:01

Het is prachtig. Je kunt dus nooit roekeloos zijn als je onder invloed bent, want dan ben je je niet meer bewust van hoe achterlijk je gedrag is. Da's logisch natuurlijk.

snakedogman | 07-10-18 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zuipen snuiven en dan nog rijden. En nog even wegrennen als je een aanrijding hebt veroorzaakt, dan ben je een tyfuslul eerste klas. Wat mij betreft mogen ze hem dermate kreupel slaan, dat hij alleen nog door een rietje kan eten. Of iets in die geest.

PijlVader | 07-10-18 | 14:40

Fijn he, gedoogbeleid. Ik durf te wedden dat die smeerlap al vaker is opgepakt voor vergelijkbaar gedrag, maar zijn moeder gaat zeggen dat hij zo'n lief jongetje was en de buurt heeft al een bos bloemen langsgebracht.

Datsun_Cherry | 07-10-18 | 14:34 | 3

Gedoogbeleid? waarvan?

Erikjan79 | 07-10-18 | 14:42

Van cocaïne, amfetamine en methamfetamine. Althans volgens Datsun_Cherry.

Boris die Sauertopf | 07-10-18 | 14:43

Er is helemaal geen gedoogbeleid op onveilige dingen doen tijdens het rijden. Dom volk dat buiten de stad woont en met de auto naar huis moet, dat moeten ze stoppen met gedogen!

Fedor Emelianenko | 07-10-18 | 15:55

"Tyfuslul" dekt de lading wel. Helaas grossiert Nederland in dit soort asootjes. Van ethiek hebben ze sowieso nog nooit gehad en om het Nederlandse strafbeleid lachen ze. Je kunt als mede-weggebruiker dus alleen maar hopen dat je ze niet op jouw weghelft in de ogen hoeft te kijken.

MickeyGouda | 07-10-18 | 14:31 | 7

@MickeyGouda | 07-10-18 | 14:41
A44 is een autosnelweg met een vangrail tussen de rijrichtingen dus nee.

Berbaar | 07-10-18 | 14:52

@MickeyGouda | 07-10-18 | 14:41
Daarnaast wordt ook nog vermeld dat die idioot achterop de auto van de slachtoffers is gereden dus waar U dat frontaal vandaan haalt?

Berbaar | 07-10-18 | 14:54

@Berbaar

U kent duidelijk uw wegen. Ik sta gecorrigeerd.

MickeyGouda | 07-10-18 | 14:56
▼ 4 antwoorden verborgen

.. maar goed. Heeft het team van advocaten van de "man uit Oegstgeest" zich al gemeld met de eis berichten als "Doorgesnoven tyfuslul maakt echtpaar dood" te verwijderen?
De goede naam van de "man uit Oegstgeest" ligt nu te grabbel, dat kan elke linkse rechter wel beamen. Verachtende omstnadigheid, lijkt mij ook, meneer is nu al zo zwaar aangevallen in zijn privé.
Dat weegt erg zwaar, vraag dat maar eens aan de "man met een penthouse".

Jan Passant mk2 | 07-10-18 | 14:29 | 2

Die heeft een piket advocaatje toegewezen gekregen dus stop maar met dat hysterische "team van advocaten".

Berbaar | 07-10-18 | 14:32

Sinds wanneer zou het "team van advocaten" voor de "man uit Oegstgeest" hysterisch zijn, Berbaar? Je hebt het hier wel over een zeer prima betaalde beroepsgroep die niet meer weg te denken is binnen onze gejuridificeerde samenleving. Foei.

Jan Passant mk2 | 07-10-18 | 16:56

Dat heet welvaart.

Jahowiseffe | 07-10-18 | 14:27

In heel veel landen is de wetgeving als volgt: Als je onder invloed rijd, dan wordt je auto gezien als een wapen en moet je voor een rechter verschijnen wegens een moordaanslag.
Vaak is het in die landen ook zo dat als je je wegenbelasting niet betaald, je niet verzekert bent of je auto niet gekeurd is, deze direct in beslag wordt genomen.
Wordt het niet een tijd dat Nederland dergelijke wetgeving krijgt ?
En wat gaat deze moordenaar voor straf krijgen ?
200 uurtjes schoffelen want hij heeft veel problemen gehad in zijn jeugd ?

Lenco | 07-10-18 | 14:24 | 3

Nou kom maar op met dat lijstje van landen dat het als een "moordaanslag" ziet.
Gezien "Je.... rijd", "je.... betaald" en "verzekert bent" verwacht ik weinig.

Berbaar | 07-10-18 | 14:29

In de USA wordt dit wel een ander verhaal .

Jetstream | 07-10-18 | 15:46

Zulk soort moordenaars zouden juist nooit meer aan de maatschappij mogen deelnemen i.p.v. een schoffeltaakstraf van enkele weken.
Het feit je bewust onder invloed gaat rijden en het leven van medeweggebruikers ontneemt en probeert te ontsnappen zegt al voeldoende over de intenties van de moordenaar.

Reebensteeltje | 07-10-18 | 14:19 | 1

<linksmodus on.> Kom kom meneer heeft al een slechte dag zijn bmw stuk, geen geld voor drugs want opgegaan aan de reparatie, allemaal gemene opmerkingen op GS me dunkt is ie wel genoeg gestraft. <end linksmodus>

hatschjoe | 07-10-18 | 20:03

Laat me raden, hij reed in een opgevoerde zwarte hatchback met getinte ramen?

sarcastro | 07-10-18 | 14:17 | 1

Met remlichten die constant aangaan.

Papa Jones | 07-10-18 | 14:22

Ik vermoed dat hij al een paar keer eerder boetes heeft gehad voor asociaal rijgedrag.

Gewinflipt | 07-10-18 | 14:16

Vast weer zo'n Transavia piloot, want daar hoort dit gedrag een beetje bij de bedrijfscultuur.

Baron Clappique | 07-10-18 | 14:14 | 2

Ja, vliegend over de weg inderdaad.

Papa Jones | 07-10-18 | 14:15

Omdat hij niet meer mag vliegen, probeerde hij met zijn auto op te stijgen. Rijden er opeens zondagsrijders voor hem en probeerde hij los te komen van de grond om er overheen te vliegen. Dat mislukte en daardoor zijn er doden gevallen. Denk, dat de rechter daar alle begrip voor op kan brengen?.

Mars020 | 07-10-18 | 20:09
-weggejorist-
HRP-5 | 07-10-18 | 14:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Vorig jaar in Tilburg ook een echtpaar doodgereden door een Maroc.
15 maandjes zitten min 30% en aftrek voorarrest.

Yalimba | 07-10-18 | 14:11 | 3

Waar komt die 30% vandaan?

From here Till Burg | 07-10-18 | 14:24

@from here till burg: omdat het de eerste keer is dat hij iemand doodrijdt, de volgende keer krijgt hij wel de volle 100%. Zo rolt de recht- eh kromspraak.

Analia von Solmsch | 07-10-18 | 14:45

@from, in dit kutland krijgt iedereen 30% korting op zijn straf. Dat is ook de enige manier om ooit korting te krijgen, want voor de rest wordt alles alleen maar hoger belast. Daarom gebruiken baardapen vaak een auto om aanslagen te plegen. Als ze dan bijvoorbeeld 30 mensen hebben platgereden in het centrum van de stad, worden ze aan alle kanten beschermd door links. Denk maar aan de suikerpatiënt, verwarde man, hij was tijdelijk zijn richtingsgevoel kwijt, kreeg net een apje, voet bleef hangen aan zoom van jurk, baard zat tussen het stuur, de gordijnen waren ineens dicht, zag een lekkere boerka lopen, in de woestijn heb je geen drukke pleinen, enz... Dus de kans op een straf is bijna 0. Daar nog 30% vanaf, blijft er niks over.

Mars020 | 07-10-18 | 19:17

Misschien heeft vriend Trump nog wel ergens een Old Sparky staan voor het weggeven. Met een rijtje zonnepanelen kun je dit soort vuilnis gewoon CO2 neutraal omleggen. Daarna door naar een vuilverbrander en ze wekken de verbruikte energie zelf weer op. Compleet energieneutraal. Geweldig toch?

Kopieerapparaat | 07-10-18 | 14:10

Is deze bewuste lul familie van de totaal mislukte vader en zoon uit Loosdrecht (ben de namen vergeten/verdrongen)?

Dit soort hufter moet je inderdaad als misdadigers beschouwen. de georganiseerde soort ook. Want dat ben je als je kan "organiseren" dat je een hoop drank en drugs tot je neemt en je autosleutels nog weet te vinden.

Nu nog een opschoning van de rechterlijke macht (Pechtold neem je rotzooi mee!!!) om te voorkomen dat die arme, arme man tot slachtoffer wordt verklaard en tot zinnen mag komen met een paar dagen taakstraf (en die doorkomt met op z'n luie reet zitten en niets doen)

Nuuk | 07-10-18 | 14:10 | 1

Daar dacht ik ook aan : Casper en Walter van Wijngaarden uit Loosdrecht. Of een allochtoon, dat kan natuurlijk ook.

Baron Clappique | 07-10-18 | 14:18

Rijkspolitie , dikke Targa's met ex Mariniers , en handhaven..

Ghibli | 07-10-18 | 14:08 | 1

droom lekker verder want eigen volk laatst.. de ware verkeershufter komt er gewoon mee weg. fopstrafje kopje thee

coolgen | 07-10-18 | 15:48

Als deze twee arme mensen geen familie zijn van de rechter die straks uitspraak moet doen dan vrees ik dat een veroordeling wegens moord of doodslag er niet in zal zitten. De cokesnuivert regelt een goede advocaat en gaat er met een paar "Volkert-jaartjes" vanaf komen. Zo werkt ons rechtssysteem.

ILF2 | 07-10-18 | 14:02

Kijk en dan hebben we straks de landelijk ingevoerde speekseltesten waarmee men hoopt dit soort malloten van de weg te halen maar uiteindelijk alleen laaghangend fruit (mensen met nog wat reststoffen van avondje feesten in het bloed) mee gepakt gaat worden.

Begrijp me niet verkeerd, alcohol, drugs en verkeer gaan niet samen. Maar dit soort gasten ga je niet pakken met een alcohol fuik en je nieuwe speekseltest.

Het enige wat je er mee bereikt is dat mensen waarvan in 8 van de 10 gevallen helegaar niet expliciet vastgesteld kan worden dat ze bewust drugs gebruikt hebben veroordeeld worden voor rijden onder invloed, met alle gevolgen van dien.

Het soort klaplopers dat op een gegeven moment een ouder echtpaar kapot rijdt kijkt wel uit en komt niet in een alcoholfuik terecht.

normanius | 07-10-18 | 14:00 | 4

Daarom rende hij ook weg. Z'n roes uitslapen en zich dan de volgende ochtend nuchter op het politiebureau melden: "Ik was in paniek en rende weg, kan me er verder niets van herinneren"

Muxje | 07-10-18 | 14:08

Kwestie van geld/prioriteiten bij de overheid
@ Papa Jones | 07-10-18 | 14:05 |
Ik verwoord het anders maar het komt op het zelfde neer.
Alco fuiken, speekseltesten en trajectcontroles hebben prio ten overstaan van het van de wegplukken van doorgesnoven randmongolen.

normanius | 07-10-18 | 14:15

normanius | 07-10-18 | 14:15

Ja, en die speekseltesten en fuiken, daar geloof ik helemaal niet in. Ik ben in 20 jaar nog nooit in een fuik gereden, ik heb ooit één keer moeten blazen, maar dat was diep in de nacht. En ik zit dagelijks op de weg, in de Randstad.

Papa Jones | 07-10-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ongetwijfeld de eerste keer daat hij mensen dood reed. Voldoende voor de rechter om de eis van justitie te verlagen en een voorwaardelijke straf op te leggen.

bas ooms53686289 | 07-10-18 | 13:55 | 1

Ja, dat verwacht ik ook. Met behoud van rijbewijs, want dat is belangrijk voor zijn integratie.

Baron Clappique | 07-10-18 | 14:24
-weggejorist-
Mazzelstof | 07-10-18 | 13:49 | 1

Niet om het een of ander, maar tijdens elk ritje over de snelweg komt er wel minimaal één zo'n doorgesnoven 'tyfuslul' langsjakkeren. Deze idioten zijn net zo fout als deze mijnheer, waar het helaas fataal afliep.

De rijkspolitie moet weer in ere hersteld worden en de orde terugbrengen in het verkeer.

Papa Jones | 07-10-18 | 13:47 | 6

... en steeds op de rem trappen. Daar zouden ze ook wel eens tegen mogen optreden. Op je rem staan op de snelweg betekent strafpunten.

Papa Jones | 07-10-18 | 14:25

@Papa Jones | 07-10-18 | 14:25
Volgens mij was het feit dat die idioot niet op de rem trapte juist mede debet aan het ongeval.

Berbaar | 07-10-18 | 14:30

Berbaar

Nee, het probleem is dat hij zijn gaspedaal veel te diep had ingedrukt. Als je je gewoon aan de snelheid houdt, hoef je ook niet te remmen.

Papa Jones | 07-10-18 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat goed met ons land.

JohnWalker | 07-10-18 | 13:44

.. een "man uit Oegstgeest" veroorzaakt onder invloed en met roekeloos gedrag een zwaar ongeluk. En probeert te vluchten.
Benieuwd hoe zo'n "man uit Oegstgeest" eruit ziet en denkt. Hopende dat de andere mannen uit Oegstgeest niet ook zo zijn.

Jan Passant mk2 | 07-10-18 | 13:44 | 4

Hij had ter plekke een nekschot moeten krijgen.

Rico den Hollander | 07-10-18 | 13:49

Oh, ik kan mij wel een voorstelling maken. Een gewone man die aan de verdovende middelen zit en een kort lontje heeft. Daar zijn er heel veel van in Nederland.

Papa Jones | 07-10-18 | 13:59

Als er staat, een man uit Oestgeest of een of ander dorp of stad is het bijna altijd een allochtoon. Anders had er gestaan, een Nederlander veroorzaakt ongeval.

Mars020 | 07-10-18 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien heel raar, maar ben wel een beetje klaar met al dat upper-gedoe waardoor mensen de hele wereld denken aan te kunnen en risico's gaan nemen. Het brengt niet het mooiste in mensen naar boven. Gewoon kappen met rommel.

kloopindeslootjijook | 07-10-18 | 13:43 | 2

Helemaal niet raar. In teveel gelederen van de westerse samenleving zijn de gevolgen merkbaar van het grootscheepse gesnuif. Het cynisme, de haast, de arrogantie, de roekeloosheid. Triest.

kapoerewiet | 07-10-18 | 13:51

Overal waar cocaïne en andere uppers opduiken ontstaat rotzooi. Ten koste van ons land. In die zin zijn cocaïne-gebruikers een soort landverraders.

kloopindeslootjijook | 07-10-18 | 13:57

Zomaar wat streeknieuws vandaag op het NHD:

Beschonken man belandt met auto in voortuin Zwaagdijk-Oost
Automobilist in Purmerend onder invloed van de weg gehaald na tip
Vrouw onder invloed in Heerhugowaard aangehouden met drugs in auto
Op de vlucht na aanrijding met drank in Onderdijk
Verdachte dodelijk ongeval A44 test positief op alcohol en drugs
www.noordhollandsdagblad.nl/

AntonJensen | 07-10-18 | 13:42 | 2

Narcostaat.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 13:54

In Noord Holland nemen ze de B weggetjes en rijden ze alleen zichzelf dood bij een bocht en sloot.

Fedor Emelianenko | 07-10-18 | 16:01

Politiek stelt kaders strafmaat.
Het volk kiest de politiek.
Wie is dus schuldig aan de taakstraf straks?
Het volk.
.
D66-rechters voeren slechts uit binnen de kaders. Een raar misverstand in de panelen.

de Voorzittert | 07-10-18 | 13:42 | 5

De enige die in het kabinet nog een beetje de orde wil handhaven is de VVD. Maar als je VVD stemt schijn je ook al een hersenloze lul te zijn volgens het volk. Dus ja, zeg het maar...

Papa Jones | 07-10-18 | 14:11

En juist daarom pleit de PVV voor minimumstraffen.

Stratum | 07-10-18 | 14:37

Ja, maar Wilders heeft geen vrienden meer helaas.

Papa Jones | 07-10-18 | 15:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja maar deze meneer heeft zijn rijbewijs nodig voor zijn baan waarschijnlijk en dus kan hij volgende week gewoon weer rijden.

Balletje Mayo | 07-10-18 | 13:39

Jamaar jamaar jamaar die twee oude mensen zijn ook schuldig hoor.
Ze waren met elkaar aan het praten en gingen niet opzij toen ik aankwam. Er moet ook onderzoek gedaan worden naar het rijgedrag van die dode meneer.
En ik moet geen strafkrijgen om aan mijn alcohol en drugsverslaving te werken.
En een gevangenisstraf dan is mijn toekomst naar de maan.
En schade vergoeding kan ik niet betalen.
En op GS ben ik zo hard aangepakt boehoe ik ben zo een zielig slagtoffer.
Was getekend de Advocaat

Jacktheflipper | 07-10-18 | 13:35

De sanctie voor doorgesnoven achter het stuur zitten is een taakstraf. Serieus, ik heb het opgezocht.

Daar ligt het probleem denk ik.

Papa Jones | 07-10-18 | 13:34

op RTL nieuws geen vermelding van etnische afkomst, dan weet ik wel waar die chauffeur hoogstwaarschijnlijk vandaan komt anders hadden ze wel nederlander of blank geschreven.

isotope 465 | 07-10-18 | 13:34 | 2

Het intetesseert mij geen reet wat zijn etniciteit is. De overheid moet gewoon veel meer politie de weg op laten gaan om dit soort idioten van de weg te plukken. En ja dat kost geld.

Papa Jones | 07-10-18 | 14:02

Waarschijnlijk is zijn etniciteit Brabo-met-petje. Dat volk zie ik meestal de gekste toeren uithalen op de snelweg.

kapoerewiet | 07-10-18 | 14:26

Dat wordt drie weken schoffelen.

lacucaracha | 07-10-18 | 13:33

De dader zal wel weer tot slachtoffer worden gemaakt. Hier past maar één ding een zware straf en nooit meer achter een stuur. Maar in Nederland rijdt hij waarschijnlijk binnenkort al weer rond.

miss error | 07-10-18 | 13:33

Het geeft natuurlijk te denken waarom iemand die een dubbele moord pleegt levenslang kan krijgen. En iemand die met een doorgesnoven kop en een gewetenloze persoonlijkheid in een auto 240 uur dienstverlening kan krijgen.
Dat zou je toch denken dat er zoiets bestaat als rechtsongeljkheid.

chickenlover | 07-10-18 | 13:33 | 7

Dat komt doordat de rechterlijke macht onder roekeloosheid iets heel anders verstaat dan de gewone mens met zijn gezond verstand. Maar een dergelijke afwijking van algemeen aanvaard besef is volgens mij een voorwaarde voor de beroepsgroep.

WillTRiker | 07-10-18 | 14:12

Dan gaan we nog een stap terug. Blijf dan gewoon van de fles af en stop je neus niet in de poeder. En wat mij betreft toon je wel degelijk de intentie om willekeurige mensen het boekje om te helpen als je in die toestand de auto in stapt. Dus moord.

Knisperende_Tissue | 07-10-18 | 14:19

Het gaat niet zozeer om de opzet. Moord zal het nooit worden. Maar dit zit wel aan het einde van het spectrum. 240 uur dienstverlening geeft geen rechtsvaardigheidsgevoel t.o.v. iemand die een dubbele moord pleegt. Daarnaast is het een verschil of iemand nuchter een verkeersongeval veroorzaakt en de mate van verwijtbaarheid en iemand die er voor kiest om met een zelf destructief middelengebruik er desondanks voor kiest om achter het stuur te kruipen met het realiteitsbesef zichzelf of een ander kapot te rijden. Zolang iemand nog in staat is om in een auto te rijden, zijn zijn handelingen voor hemzelf nog te overzien. Hij kan ook de keuze maken om een taxi te nemen. Met die wetenschap wordt er geen recht gedaan aan slachtoffers van zo'n persoon. Daarnaast is er nergens een garantie dat die persoon het niet opnieuw doet. Die 240 uur is in vrijheid en zonder gedwongen afkicken of iets dergelijks.
Het zullen je ouders maar zijn die je weg kan brengen.

chickenlover | 07-10-18 | 14:25
▼ 4 antwoorden verborgen

hup, twee x 20 jaar

Risingson | 07-10-18 | 13:31

Elke straf die de Nederlandse rechters zullen gaan opleggen, zal te laag zijn voor ons rechtvaardigheidsgevoel. Bewijslast discutabel, verzachtende omstandigheden en softe jurisprudentie.

Zero tolerance is helaas geheel afwezig in de Nederlandse rechtstaat. Het verhaal van een dader is leidend voor de strafmaat, niet het leed van het slachtoffer. De omgekeerde wereld.

Gebruik van alcohol én drugs in het verkeer moet echt ALTIJD als misdrijf worden gezien. Ongeluk of niet. altijd strafblad én lange rijontzegging.

Schandalig dat indien je bijvoorbeeld je rijbewijs voor je huidige werk nodig hebt, die dan geregeld niet afgepakt wordt. Belang dader wordt dan belangrijker dan die van slachtoffer en maatschappij.

SamV | 07-10-18 | 13:25 | 1

Terecht maar een taakstraf en rijontzegging voelt zo onrechtvaardig

Jacktheflipper | 07-10-18 | 13:37

De Nederlandse rechters kennende wordt dat weer een fopstraf. De verdachte zal tzt wel weer tegen 40 uur schoffelen in hoger beroep gaan en onderzoek eisen of het echtpaar niet doorgesnoven en/of dronken was. Waarschijnlijk zoekt hij dezelfde advocaat op als die lutser Van Wijngaarden die het nodig vond om dronken samen met vader Lutser een jonge vrouw dood te rijden bij een straatrace.

Ruikbaard | 07-10-18 | 13:24

Tegenover (on)toerekeningsvatbaarheid zou aanrekenbaarheid in de wet moeten worden opgenomen.
Zelfs al was de dader 100% ontoerekeningsvatbaar op het moment van het misdrijf, hij is 100% aanrekenbaar voor die ontoerekeningsvatbaarheid.
En dus 100% schuldig aan dubbele doodslag.
Niets 'ongeluk', niets 'dood door schuld'. Gewoon dubbele doodslag, maximale straf.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 13:23 | 6

MarcS | 07-10-18 | 13:45
In de huidige strafmaten voor dergelijke delicten komt dat nog niet echt naar voren, of wel? Ik doel niet op de verantwoordelijkheid voor het misdrijf zelf (aanrekenbaarheid van het misdrijf), maar de verantwoordelijkheid voor de eigen ontoerekeningsvatbaarheid. Oftewel: had de dader kunnen voorkomen dat hij van het padje was?
Je kan vanuit moreel en ethisch oogpunt op die wijze juridisch een onderscheid gaan maken tussen tyfusjunks (willens en wetens) en (bijvoorbeeld) dementie. Maar ook tussen terroristische geloofsfanaten en 'verwarde mannen'.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 13:52

@A.U.EnLeven | 07-10-18 | 13:52
He ja, een nieuw wetje die geen enkele toegevoegde waarde heeft, 0 komma niks.
U geeft zelf toe, staat in wet.
Pleit dan voor handhaving en toepassing wet ipv te banken om een nieuwe.

MarcS | 07-10-18 | 15:10

@MarcS: het was maar een idee hoor.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Slachtoffers waren 66 en 62 jaar. Dat scheelt een hoop AOW. Neem aan dat de advocaat dit wel mee neemt in zijn pleidooi.
Hoop dat er een rechter aan te pas komt die zojuist wat ellende heeft mee gemaakt. En de rechter in de hoger beroepszaak ook.

Febofiel | 07-10-18 | 13:23

Ik was 6 maanden mijn rijbewijs kwijt met 600 euro boete erbij, omdat ik op 1e kerstdag, volkomen nuchter, 's avonds om 9:00, na zo'n familiebezoek waar je niet kan wachten tot je weer thuis bent, op een lege, droge 4 baans snelweg waar je 100 mag, even de 160 aantikte op de linkerbaan met het Italiaanse V6-je. Ja, ik weet het. Het mag niet. Maar deze complete lamlul zal er dan wel met een sisser vanaf komen.

Soefkoet | 07-10-18 | 13:21 | 10

@MarcS, tja geloof het of niet, dat is niet mijn probleem. Weet wel dat ze op avonden als 1/2 kerstdag en oud en nieuw etc zwaarder straffen. Doe er mee wat je wilt. Grote bek had ik absoluut niet. Ben ik te laf voor.

Soefkoet | 07-10-18 | 14:21

@flow82 als als als... OM en Justitie moeten zich aan FEITEN houden niet aan wat 'had kunnen gebeuren'.

Soefkoet | 07-10-18 | 14:22

@SufKut, waarom is het nodig om een lege 4 baans snelweg links te gaan rijden?. En laat me raden er zit ook geen richtingaanwijzer in dat hok van jou?. Dat je op dat moment ontoerekeningsvatbaar was, omdat je een schoonmoedertrauma had opgelopen. Geven jou geen stafvermindering i.v.m. verlichtende omstandigheden.

Mars020 | 07-10-18 | 20:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Zentgraaff, roep je nou op tot geweld? Wel het goede voorbeeld blijven geven hè. Reaguurders worden gejorisd voor minder.

Boerkablaffer | 07-10-18 | 13:21

Berbaar | 07-10-18 | 13:13
Dat kan het echtpaar niet meer zeggen...

Genodigde | 07-10-18 | 13:20 | 2

Reageer nou eens onder het bewuste reaguursel. Of moeten we alles erop naslaan of zo.

kapoerewiet | 07-10-18 | 13:27

jij bent weer zwitsal-waardig Genodigde.

deluiegriek | 07-10-18 | 13:38

Volgens de rechter (inc D66 partijkaart) is een taakstraf van 120 uurtjes wel voldoende...

GerardvanderLam | 07-10-18 | 13:17

Bon ton

geile debiel | 07-10-18 | 13:17

Maar een land besturen onder invloed van coke is dan weer helemaal bin ton.
Dit weet ik uit zeer onbetrouwbare bron.

geile debiel | 07-10-18 | 13:16 | 1

Ambtenaren hebben een chauffeur of gaan met het OV.

Fedor Emelianenko | 07-10-18 | 16:07

Nu snel het oudere echtpaar beschuldigen van roekeloos rijden, anders krijgt de gemotoriseerde junk misschien wel drie weken ontzegging van de rijbevoegdheid. En dat zou natuurlijk fataal zijn voor zijn baan.

Nivelleermarionet | 07-10-18 | 13:16 | 1

Was het niet de premier van Slowakije die een pakje kabouterpost uit zijn binnenzak liet vallen tijdens een persconferentie?

Bennie Verbaasd | 07-10-18 | 14:19

Bewust met zoveel troep in je lichaam in een auto stappen maakt van je een moordenaar in spé. Mag van mij levenslang krijgen maar t'zal met behulp van een doortrapte advocaat en slappe rechter wel weer een flutstrafje worden

AntonJensen | 07-10-18 | 13:14 | 1

Laten we wel rekening met eventuele verzachtende omstandigheden. Zoals dat hij altijd voor iedereen in de buurt klaar stond.

Mark_D_NL | 07-10-18 | 13:15

Daarom; gister avondje vrienden. Heen met auto. Terug met taxi.

Moet straks wel teringeind fietsen om auto te halen. Maar dat heb ik er 100% voor over.

Nacho_Vidal | 07-10-18 | 13:12 | 7

Koop een e-bike. Heen met de elektrische fiets en terug. En dan die e-bike een beetje opvoeren zodat die een 50 a 60km per uur gaat. Ben je zo thuis.

Mark_D_NL | 07-10-18 | 14:15

Ja maar af en toe een biertje moet kunnen.

Nacho_Vidal | 07-10-18 | 14:35

Heb ik. Maar die past niet in de achterbak van mijn 1.2

Nacho_Vidal | 07-10-18 | 14:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Preventief ruimen aub

ViaNova | 07-10-18 | 13:11

Wat ik wil zeggen. 0,0 schuldbewust deze mongool. Van mij hoeft er niet eens een rechtszaak te komen maar mag hij direct tegen een kogel aanlopen.

overVecht | 07-10-18 | 13:11 | 5

Of een vette, zwarte fluim van een commando* in zijn bek.

* ZIe topic waarin commando's dagen lang zwarte rommel ophoesten na een dagje schietbanen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 14:04

Is het al bekend of het een Mongool was ?

Doe mij maar twee ! | 07-10-18 | 14:24

Een mongool is hij zeker weten!. Op de weg kom ik continu mongolen tegen, die bellend, lezend, vretend, hun make-up bijwerkend of scherend achter het stuur zitten. Een richtingaanwijzer hebben die mongolen niet, want die optie was te duur. Als ze die figuren nu eens allemaal van de weg af halen, hebben we gelijk ook geen file's meer. Verder natuurlijk alle woestijnrijbewijzen ongeldig verklaren, want dat is ook levensgevaarlijk. Het verkeersprobleem is dan opgelost en scheelt een boel doden.

Mars020 | 07-10-18 | 19:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Vind dat strafmaat voor dronken en/of gedrogeerd achter het stuur flink omhoog moet, namelijk jarenlange gevangenisstraf, dood door schuld. Te vaak in nabije omgeving gezien hoe het (bijna) levens van zovele nabestaanden heeft verwoest. Onbegrijpelijk.

Jan, Leiden | 07-10-18 | 13:11 | 5

New Q., thanks!
Inderdaad, veul erger.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 15:33

New Quacka | 07-10-18 | 13:26 |

Nieuwe categorie zware doodslag door schuld dan. Moord met voorbedachte rade kan niet, die verdachte wist nog niet wie hij ermee zou doodrijden. .

Jan, Leiden | 08-10-18 | 00:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Keihard aanpakken!!! ..... 3 dagen schoffelen.

Mark_D_NL | 07-10-18 | 13:10 | 1

Hoho! Niet zo grof! Dan op zijn minst verspreid over 6 middagen, zónder opvallend hesje, want anders hoger beroep en tegeneis van half miljoen wegens schaden des aanziens binnen eigen gemeente.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 14:07

Dan durf je toch ook niet meer in de maatschappij terug te keren... laat staan dat je bedenkt weg te rennen.

overVecht | 07-10-18 | 13:10 | 7

Overvecht; Als buschauffeur heb ik ook een verantwoordelijke baan. Voor bijv. 1 vroege dienst, gewoon op tijd naar je nest, niet zuipen, ondanks de vroegte toch iets eten. Zo moeilijk is dat niet, heb ik geen coke of andere shit voor nodig. Een bogie en een banaan,dat dan weer wel.

LoesjeP | 07-10-18 | 14:01

overVecht | 07-10-18 | 13:58
Had de woorden dan voor zichzelf laten spreken, poepke ;)

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 14:04

Als buschauffeur sta je niet in regelmaat 24 uur aan de operatietafel of maak je weken van 80 a 90 uur.

overVecht | 07-10-18 | 14:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij parkeerde hem netjes op de vluchtstrook. Die pro zwarte pieten activisten zijn vele malen erger....

Drunken_Pumpkins | 07-10-18 | 13:09 | 1

Misschien komt er nog een leuke animatie video van het OM, iets met drank en autorijden.

Mark_D_NL | 07-10-18 | 13:11

Ach ja, een paar levens .....
Het zal de rechters niet boeien hoor, het land was toch te vol?

MarcS | 07-10-18 | 13:09

standrechtelijk executeren

Genodigde | 07-10-18 | 13:07 | 9

@Is dit nog nieuws? | 07-10-18 | 13:29
Men moet de strafmaat zien in verhouding tot andere misdrijven.
Eerder eiste het OM 8 jaar cel en daarna 6 jaar rijontzegging.
Dat lijkt me een realistische eis maar iedere zaak is uniek dus maar even afwachten op verdere details.

Berbaar | 07-10-18 | 13:46

@wo ist der bahnhof | 07-10-18 | 13:41
Allemaal gelezen en begrepen knul en ja ik ben meer van de ratio dan van de onderbuik.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Berbaar | 07-10-18 | 13:49

@Genodigde, idd dat is de beste en goedkoopste oplossing!. Let maar niet op die barbaar, want hij loopt weer te trollen met zijn slinkse smoel. Gewoon negeren die debiel, anders gaat hij zichzelf ook nog belangrijk vinden.

Mars020 | 07-10-18 | 19:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Straffen???
Eerst maar eens kijken of ie te hard reed en die bekeuring netjes aftikken. En voor de rest, hij blokkeerde de snelweg toch niet?

J-van-de-Bontekoe | 07-10-18 | 13:06

Heel de samenleving weet dat rijden onder invloed een ernstige zaak is, waarom zijn de straffen dan niet navenant ?

Wijze uit het Oosten | 07-10-18 | 13:04 | 1

Goede vraag; wellicht doordat rechters vaak 'het hele verhaal' willen weten en daardoor (onbewust?) beïnvloed worden om de feiten te 'herzien'. Uiteraard gesteund door diverse advocaten die het verhaal stevig aanzetten, waar juist het OM enkel de feiten presenteert.
Stel je voor dat het OM eens de feiten 'aandikt', dan zijn de rapen gaar.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 13:10

Zal een straf in de lijn van die A2 doodrijder worden.
Jaar of 4 en rijontzegging van een jaar of 5.
Veel te licht in mijn opinie, het OM had in eerste instantie 8 jaar geëist.

Berbaar | 07-10-18 | 13:04 | 5

@MarcS | 07-10-18 | 13:09
Guilty as charged ;)
Neemt niet weg dat het een zeer vergelijkbare casus is.

Berbaar | 07-10-18 | 13:20

@Baski | 07-10-18 | 13:16
Ja of, een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
Ik denk dat deze beter past.

MarcS | 07-10-18 | 13:39

@Marc: I'll take it! ;)

Baski | 07-10-18 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog voor je eerste drankje/pilletje/whatever weet je of je later op de avond nog achter het stuur moet. Dan toch drinken/snuiven/spuiten/whatever betekent gewoon (poging tot) moord met voorbedachte raden. We hebben genoeg lege cellen dus gaarne de maatschappij voor zeer lange tijd tegen dit soort menselijk afval beschermen.

dezakloper | 07-10-18 | 13:02 | 1

Exact hetzelfde wat ik al eerder heb geplaatst. Ik ben blij dat er meer zo over denken.

DankeSchon | 07-10-18 | 13:05

gewoon de doodstraf voor dit soort misdaden.

franck7020 | 07-10-18 | 13:02 | 4

Martelen en stenigen op het marktplein!

Mark_D_NL | 07-10-18 | 13:13

Vierendelen met de twee Ardenner knollen van boer Harm!

kapoerewiet | 07-10-18 | 13:29

kapoerewiet | 07-10-18
Hahah heerlijk!

Quinzinho | 07-10-18 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Iets in mij voorspelt dat deze moordenaar de schuld zal geven aan de overledenen die gevaarlijk zouden hebben gereden, en dat het écht een ongeluk was.
Nou, als dat geen honderd uur schoffelen wordt...

LaatsteAvondmaal | 07-10-18 | 13:02

Zolang in Nederland strafzaken er op zijn gericht op een zo snel mogelijke terugkeer in de maatschappij verwacht ik niet meer dan 240 uur schoffelen. Je wenst in dit soort gevallen de doodstraf... maar helaas.

kijkt in glazen bol: Als klap op de vuurpijl zal de verdachte misschien wel gaan afdwingen om de bestuurder, welke is overleden, een bloedtest af te laten nemen om vast te stellen of deze bestuurder dronken was ten tijde van het ongeluk om de onschuld van de verdachte te benadrukken.

Marvin_NL | 07-10-18 | 13:01 | 6

Knufter | 07-10-18 | 13:05
Er zal geen samenleving aan durven beginnen om een legale definitie van een Untermensch op te stellen.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 13:11

Berbaar | 07-10-18 | 13:10

Ach gut. Berbaartje doet even een virtual signaltje.

Wat weet je het toch allemaal zo beschaafd en goed.

Knufter | 07-10-18 | 13:16

Schoffelstrafjes. Je zou toch bijna hopen dat er tijdens het schoffelen een opa van rond de 80 een blackout krijgt en het betreffende platsoentje per ongeluk omploegt met zijn Audi Q-series.

marcoplarco | 07-10-18 | 17:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Speed kills & speed kills.

Mr_Natural | 07-10-18 | 13:01 | 2

Speed kills, but the other speed does not kill you.

Suddenly becoming stationary is what kills you. (J.C.)

Baski | 07-10-18 | 13:07

Baski | 07-10-18 | 13:07
Prachtig.

Mr_Natural | 07-10-18 | 13:13

Je zou je opa en oma of vader en moeder maar zo verliezen.
Alcohol, coke, pillen én speed had die 'volwassen' knakker gebruikt.
Ik zou de dader zelf berechten, ongeacht 'straf'. Tyfusjunk.

A.U.EnLeven | 07-10-18 | 13:00 | 2

Mijn idee, laat die rechter hem dan maar snel vrijlaten.

Therapietje | 07-10-18 | 13:25

Ach, eind deze maand gaan er weer een paar honderd duizend man helemaal naar de klote op alcohol, coke, pillen en speed tijdens ADE. Op wat hart afwijkingen na gaat dit meestal helemaal goed. Junks hebben meestal geen geld voor een auto. Dit is gewoon een doorgesnoven lamlul!

Fedor Emelianenko | 07-10-18 | 16:15

“Uit controle is gebleken dat de man alcohol had gedronken en onder invloed was van cocaïne, amfetamine en methamfetamine.”

WTF... dit zou niet eens onder “dood door schuld” moeten vallen, maar onder “moord”. Willens en wetens zo een auto in stappen en dan niet bewust zijn dat zoiets zou kunnen gebeuren. Wat een dwaas...

DankeSchon | 07-10-18 | 13:00

Dat wordt weer een een fopstraf.

Statler en Waldorf | 07-10-18 | 12:59

Ik zal niet ontkennen dat ik helemaal nooit eens een beetje teveel onder invloed ben. Dus ik ben per definitie ook een verkeershufter. Dank u. Maar dan kan je ook best normaal rijden. Ik begrijp die totale waanzin niet van mensen die dubbele snelheden gaan rijden en onverantwoord gaan inhalen of gaan spookrijden.

Leptob | 07-10-18 | 12:59 | 7

Leptob; Wanneer je geld hebt voor 1 paar biertjes, kan je toch ook iets apart houden voor 1 taxi? Of stap in de bus!

LoesjeP | 07-10-18 | 14:07

@Lebtop, zouden die mensen ook nuchter aan het spookrijden slaan kun je je afvragen natuurlijk.
Verder: Ik rij veel in het donker en kom regelmatig mensen tegen die alhoewel zij rustig rijden zeer vreemd gedrag vertonen op de weg.
Drank maakt dat je reacties langzamer zijn, je inschattingsvermogen veranderd en dingen je botweg ontgaan. Jij mag denken dat je dingen nog wel aankunt maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
Als jij met drie ipv twee biertjes gaat rijden en regelmatig drinkt kun je er misschien nog mee wegkomen voor de wet en het gevoel hebben dat je nog tot alles in staat bent maar ik heb een simpele vraag: Als jij iemand doodmaakt met je auto, gaat dit je dan niet dwarszitten en wil je niet liever voorkomen dat jij jezelf de vraag hoeft te stellen of dit zonder drank ook gebeurt zou zijn?
Ieder weekeinde zijn er doden door mensen die dachten nog te kunnen rijden, toch blijven mensen volhouden dat zij beter zijn, andere stofwisseling hebben, meer drank op kunnen dan gemiddeld en ik sprak zelfs een alcomobilist die beweerde met drank op beter te rijden dan nuchter. Wie houd wie nou voor de gek?

BootleggersSmurf | 07-10-18 | 15:19

Mark_D_NL | 07-10-18 | 13:27
je kunt beter iemand met 5 bier en dertig jaar rijervaring achter het stuur hebben dan een onervaren blaag van 20 met een half jaar zijn rijbewijs, iets met jeugdige overmoed.
Verder hoeft je niet katje lam achter het stuur maar dat geld in mijn ogen ook voor meer dan drie uur aan een stuk rijden (wat nog al wat oppassende huisvaders en moeders doen) rijden na een super lange werkdag of een slechte nacht, iemand onder stress na ruzie of een sterfgeval thuis, mensen met bepaalde ziektes, na internationale reizen over meer dan 4 tijdszones. En ga maar door.

miko | 07-10-18 | 16:26
▼ 4 antwoorden verborgen

drugs are bad, mmkay?

King of the Oneliner | 07-10-18 | 12:57

Ik voel een taakstrafje aankomen ...

Remi 1 | 07-10-18 | 12:56

Levenslang. 'J Mainteindrai.

De Evangelist | 07-10-18 | 12:56

De D66-rechter zal vooral blij zijn met de extra hoeveelheid organen in omloop. Komt die strafverminderingsgrond!

Kapitein Stijlvol | 07-10-18 | 12:55

Net als eerder de rechtbank acht het hof niet bewezen dat verdachte zich schuldig heeft gemaakt aan doodslag. Volgens het hof kan niet worden bewezen dat de verdachte bewust het risico heeft genomen dat er een aanrijding zou plaatsvinden met dodelijke slachtoffers.

Het hof acht wel bewezen dat X. onder invloed van alcohol was en met een forse overschrijding van de maximumsnelheid heeft gereden.

Hierdoor is sprake van roekeloosheid en vindt het hof, net als de rechtbank, dat dood door schuld is bewezen. Daarnaast wordt verdachte veroordeeld omdat hij de slachtoffers geen hulp geboden heeft na het ongeval.

Ongeveer zoals www.ad.nl/woerden/hogere-straf-voor-s...

Roltong | 07-10-18 | 12:55 | 2

Helaas kan dit soort gajes inderdaad niet veroordeeld worden voor doodslag, zie verder het Porsche-arrest uit 1996, een beroep op 'voorwaardelijke opzet' - te vertalen als "je had toch kunnen weten wat de mogelijke gevolgen van je daad zijn, en je hebt ondanks dat de gerede kans dat dit zou gebeuren bewust geaccepteer" - wordt helaas zo goed als nooit gehonoreerd.

Resteert dus inderdaad 'dood door schuld' waarvoor de strafmaat veel lager is.
Jammer, wat mij betreft mogen dit soort verkeershufters veel harder aangepakt worden, zeker in geval van overduidelijke recidive - en gezien het feit dat het hier weer eens gaat om een dronken en doorsnoven tor, ga ik ervan uit dat dit het geval is.
TK II doe je werk eens en ga aan de slag met een wetswijziging voor dit soort gevallen!

RIP echtpaar en nabestaanden...

EefjeWentelteefje | 07-10-18 | 13:03

www.hartvannederland.nl/top-nieuws/20...

Situatie was enigszins vergelijkbaar; drank, hoge snelheid. Echter was deze chauf van de scene weggelopen om niet zelf aangereden te worden.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 13:06

Advokaat zal later verklaren dat hij onder drugs en dronken niet meer wist wat hij deed !!!!!! Maar die oetlul wist zich nog wel te verstoppen onder een paar struiken dus zo erg zal het met zijn black-out wel niet geweest zijn. Helaas ziet een 66 rechter dat weer heel anders wat ik hier met mijn boerenlullen verstand als gerecht ervaren en wordt hij weer losgelaten op de mensheid tot de volgende dooie.

jan huppeldepup | 07-10-18 | 12:55
-weggejorist-
putinisyourfriend | 07-10-18 | 12:55 | 1

A jury today convicted a Keys driver of vehicular manslaughter for the 2015 crash that left a pedestrian dead on the sidewalk. Thomason faces up to 30 years for the manslaughter conviction alone. www.miamiherald.com/news/local/commun...

Feynman | 07-10-18 | 12:55 | 1

Feynman, enige waar deze chauf zich mee had kunnen verweren, is dat ze een vrouw is. Wellicht dat ze daarvoor 'maar' 30 van de 75 jaar opgelegd kreeg.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 13:01

En net zoals zo vaak kan de veroorzaker van het dodelijke ongeluk vrijwel ongeschonden zijn voertuig verlaten. Wanneer is het eens een keer andersom? Als je zo gestoord wil zijn om met alcohol en drugs op achter het stuur te kruipen, rij je jezelf maar de vernieling in. Mag hopen op een wetsvoorstel waarin alcomobilisten veel en veel harder gestraft worden dan nu.

2Little2Late | 07-10-18 | 12:53 | 5

Wat dat aangaat was mijn broer een voorbeeld voor velen; ondanks zijn zatte kop had hij het fatsoen om zijn motor tegen een paal te parkeren zonder anderen daarmee lastig te vallen. Naja, buiten de opruimploeg dan.

Djadja_Kolja | 07-10-18 | 13:36

@EefjeWentelteefje | 07-10-18 | 13:05
Waarom een fictieve wens? Je mag dat toch gewoon echt wensen. Het is moeilijk op te vatten als een bedreiging. Tenzij je in staat bent om een boom zo ver te krijgen dat ie spontaan voor een auto springt. Dat is overigens ook wel bomenfluisteren voor gevorderden.

TheEgg | 07-10-18 | 13:41

TheEgg, als je een (ietwat lompe directe) wens begint met de woorden 'ik zou', staat (bewezen) de politie al vlot aan uw voordeur te rammelen. Enige dat er dan nog tussen u en het hekje rest, is bijvoorbeeld een standvastige redactie van GS.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou zijn advocaaat ook roepen "Ze kwamen uit een zijstraat en letten niet goed op"?

h3* | 07-10-18 | 12:53

Moge de dader een doorgesnoven bubba tegenkomen.

Ren je rot | 07-10-18 | 12:52

Sorry 32 en dan vol aan de drugs een auto instappen. Dan hebben we als maatschappij ook niet veel aan je verloren. Toedeledokie.
Drugs zijn leuk zo tot je 25ste dan moet het toch een keer afgelopen zijn.

Dlareg | 07-10-18 | 12:52 | 3

Ja, je hebt gelijk. Tot je 25e kan je gewoon met drugs op achter het stuur kruipen. Maar daarna! Nee, dat kan echt niet meer...

2Little2Late | 07-10-18 | 12:54

@2Little2Late | 07-10-18 | 12:54
Waar schrijf ik dat je er dan wél mee achter het stuur kan?
Het gaat mij er om dat je een enorme loser bent als je 32 bent en dan zo'n coctail in je lichaam hebt.
En als je dan óók nog gaat rijden val je wat mij part direct buiten de maatschappij

Dlareg | 07-10-18 | 13:03

Jij zit elke dag thuis naast je huismoeder? Ik kom die huismoeders steeds vaker tegen op allerlei feestjes, de wereld verandert sneller dan je denkt.

Fedor Emelianenko | 07-10-18 | 16:19

Dit land heeft meer meer meer PVV rechters nodig en minder minder minder D66 rechters.

keestelpro | 07-10-18 | 12:51

Gaan we nu alle Audi's van de weghalen?

koudijs | 07-10-18 | 12:50 | 1

Graag vanaf nu steevast die overprijsde mocro-volkswagens Aldi's noemen.

EEnzame SchizofrEEN | 07-10-18 | 12:55

De winnaar van de Walter van Wijngaarden-trofee van 2018 is bekend.

raskol | 07-10-18 | 12:50

Wat een gore klootzak! 12 jaar met TBS.
-

Bernhard de II | 07-10-18 | 12:50

Nee, minder dus. Want bij dat ongeluk was er nog een 2-jarig kind betrokken. Bij dit ongeval "slechts" twee volwassenen. Dus ik gok op ongeveer 60 uur taakstraf. En een belerend vingertje erbij, dat dan weer wel. Foei!

2Little2Late | 07-10-18 | 12:56

Hoop voor hem dat zijn ouders van rechts naar links lezen, dan krijgt hij vast nog een vrouw, huis, en baan (inclusief auto, ov zuigt hè) cadeau.

Boris die Sauertopf | 07-10-18 | 14:52

Komt die taakstraf in 3....2...1...

inderdaad geen stijl | 07-10-18 | 12:49

OMG.Weer allemaal drugs ,dan is ie weer ontoerekeningsvatbaar.Zucht.

''Rechtszaak waarin het slachtoffer verklaart al genoeg gestraft te zijn door de media in 3... 2... 1...''

De dader.Zelfs GS vult alvast onbedoeld D'66 rechterstekst in,oogt niet als sarcastische opzet tenminste.

pga | 07-10-18 | 12:49 | 3

Hoeft helemaal niet ontoerekeningsvatbaar te zijn. Waarschijnlijk verre van dat. Ook het opportunisme ten aanzien van moord is vaag. Waar zit de voorbedachte raad van de dader? Dit is doodslag wellicht met strafverzwarende elementen.

maSs | 07-10-18 | 13:40

maSs | 07-10-18 | 13:40

Dood door schuld. Punt

Bijtendehond | 07-10-18 | 15:08

Duiding: artikel 6 Wegenverkeerswet 1994.

En artikel 8 Wegenverkeerswet 1994 ook (onder invloed)

Bijtendehond | 07-10-18 | 15:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken