Europese Commissie lanceert controle-kampen voor migranten, begroot €6000 de neus
Social
Europa efficiëntieland! Tot nu toe liepen we een beetje aan te kloten natuurlijk, maar nu lijkt de EU toch maar de Australische methode in een Duits jasje te wikkelen. Want in "gecontroleerde kampen" op EU-grondgebied zal binnen 72 uur bepaald worden hoe zielig iemand is en of-ie mag blijven ja of te nee. "People rescued in the Mediterranean will be assessed within 72 hours to determine whether they might be subject to international protection or not. If a migrant does not seek asylum or is not eligible, Frontex will provide escort officers and will help to facilitate both forced and voluntary returns." Die operatie mag wat kosten natuurlijk, en het euvel is begroot op 6000 euro de beige neus "to cover the cost of the transfer, to encourage solidarity among the member states, as it did in 2015." Enfin, is nog maar een voorstel natuurlijk, maar het is zowaar mogelijk dat het beter zal werken dan wat er voorheen geprobeerd is. Aan de andere kant, het blijft de EU aan de knoppen hè.
Reaguursels
Inloggenwww.telegraaf.nl/nieuws/2352114/honde...
Spanje heeft zijn 72 uurs centra al geopend!!!
Die willen die 6000 de migrant wel.
eerst zien, dan geloven
Symboliek. Meer is het niet en meer kán de EU ook niet. Dit is zo volkomen nutteloos omdat er geen immigrant mínder om zal komen. We weten allemaal uit ervaring dat op t moment dat er een immigrant voet zet op Europese bodem die immigrant nooit ofte nimmer meer verwijderbaar is. De enige oplossing die kan werken zijn opvangcentra buiten de EU grenzen. Zolang dat er niet is, maakt het geen bal uit en is het gewoon weer het zoveelste politieke zoethoudertje voor de 500 miljoen morrende Europeanen. Telkens schuiven ze met symboolpolitiek weer de beslissing enkele jaren voor zich uit. Tot het doel bereikt is, een x percentage immigranten tot in de haarvaten van de maatschappij verspreiden om destabilisatie en onthechting van de natiestaten te bewerkstelligen. Slechts dan kan namelijk de Verenigde Staten van Europa worden uitgerold. Dat dat proces grote, onomkeerbare gevolgen heeft voor de 500 miljoen Europeanen, dat zal ze verder worst wezen. Het doel heiligt de middelen. Het is een oorlog van regeringen tegen het volk. En de regeringen/machthebbers schuwen niet om mensen als munitie te gebruiken om hun eindzege te behalen. Ik heb het al zo vaak gezegd; die zogenaamde humane houding van de EU heeft niets maar dan ook niets met humaniteit te maken. Die immigranten zouden van de machthebbers net zo goed massaal kunnen verzuipen als dát goed uit zou komen. Dan verzinnen ze daarvoor wel weer een ander kudtsmoesje.
Zo is het.
helemaal waar! ze willen consumenten om de economie tot grote hoogte te brengen. vele kippen in een hok en dan maar eieren laten leggen en voer vreten..
En wie garandeert dat de afgewezen personen niet alsnog de boot naar Europa nemen? Grenzen blijven met of zonder kampen lek als een mandje. En zolang Europese overheden blijven rondstrooien met rechten en nationaliteit voor migranten zal er echt niks veranderen, want dan blijft de migrantenstroom een lucratieve business voor mensensmokkel. Hoe dan wel? Alleen nog asiel op basis van tijdelijk verblijf, dus ook langdurig asiel leidt in principe niet meer tot naturalisatie. Scherpe controles aan de grenzen en aanvragen consequent alleen in behandeling nemen via de kampen. Zonder papieren geen aanvraag mogelijk. Geen hereniging met familie om te voorkomen dat de band met het land van herkomst wegvalt Zodra de situatie normaliseert terug naar land van herkomst ongeacht de lengte van het verblijf, zeker in die gevallen van uitkeringsafhankelijkheid en een gezin in het land van herkomst. De kosten van elke dag dat geen gehoor wordt gegeven aan vrijwillig vertrek in rekening brengen. Asiel is bedoeld om voor zolang dat nodig is bescherming te bieden. De regeling is zeker niet bedoeld voor mensen die hier gratis en voor niks een hogere uitkering komen incasseren die hoger is dan waar je in het land van herkomst voor moet werken. Geen gezwabber meer met het beleid, maar strikte naleving, dus ook geen subsidies meer voor organisaties die het beleid doorkruisen. Wedden dat je dan alleen de mensen overhoudt die echt tot de vluchtelingen kunnen worden gerekend?
Verdienmodel en kostenverdeelsleutel. En jan en alleman aan de trog. Daar gaat het blijkbaar om in deze wereld. Negertjes zijn handel.
Ik vertrek morgen, meld me, zeg dat ik me heb vergist en of ik die 6K kan meenemen; zwart.
Het heeft dan misschien wel 3 jaar geduurd, maar de EU heeft eindelijk iets bedacht om met de ongecontroleerde vluchtelingenstroom om te gaan. Als ze er nou 4 jaar over hadden gedaan, dan zou dat natuurlijk buitenproportioneel lang zijn geweest, maar 3 jaar valt uiteraard nog wel te overzien.
Daadkracht, hard werken om het voor elkaar te krijgen, ons stinkende best doen, alles op alles zetten etc.. Binnenkort horen we de vv(d)-ers weer tijdens de verkiezingen, iets om naar uit te kijken met de bullshit-bingo kaarten erbij.
Er verandert dus helemaal niks behalve dat het ons 6000 euro pp extra gaat kosten. Want natuurlijk wordt iedereen in die 3 dagen beoordeeld als echte asielzoeker.
Goed mogelijk dat het gewoon alleen maar extra geld gaat kosten bovenop de uitgaven voor migranten die nu al gemaakt moeten worden. Zo gaat dat in een gaaf land, zou Prutte gezegd kunnen hebben.
€ 6.000,00 win, win, deal voor Frontex en andere mafia NGO’s. Terug varen naar de plaats waar deze gelukzoekers vandaan komen. Herkomst:
www.youtube.com/watch?v=TbIc1LZqIAw
youtu.be/eDBNyEplPOk
1 mile voor de kust overboord zetten. De mensensmokkelaars van te voren op de hoogte brengen, zodat de asielzoekers kunnen worden vervangen.
Kosten totale operatie verhalen op ontwikkelingssamenwerking, zodat de Nederlandse-Nederlander geen extra baan hoeft te zoeken.
Maar ik wens helemaal niets te betalen per Afrikaan. Vroeger kon je ze kopen, maar dan deden ze daadwerkelijk ook nog wat.... en anders zorgden de stokslagen er wel voor. Je kunt geen miljoenen nietsnutten, waarna ook nog eens gezinshereniging, onderhouden. Dat is een doodlopende weg die tot genocide gaat leiden.
Dit hele probleem is binnen 30 dagen op te lossen als je bereidt ben een man of 6000 te laten verdrinken op zee. Het fapante is dat zolang dit doorgaat er veel meer dan 6000 zullen verdrinken. Uw regeringen en NGO's zijn verantwoordelijk voor alle doden die er nu vallen.
Ook dat is niet nodig, je kunt ze zelfs opvissen en terug varen naar de kust waar ze vandaan komen. Als de lokale kustwacht of politie moeilijk doet, die gewoon vertellen dat je ze anders gaat uitschakelen, paar echte non-JSF's in de buurt voor een incidentele actie voor in het begin en klaar.
Enne wie gaat die 6000 euro per neus betalen?
De mofrikaanse en tata belastingbetalert. De Engelse melkkoeien zijn binnenkort weg.
Maar gezien de verkiezingsuitslagen van 2017 en 2018 vindt de bakra het allemaal wel best (zolang ze er niet tussen hoeven te wonen of hun witte kinderen op dezelfde scholen zitten als hun nieuwe medelanders).
Er is geen plan voor het terugsturen / uitzetten.
Er is ook niet het voornemen om die kampen zo onprettig te maken dat ze dolblij zullen zijn als de 72 uur voorbij zijn.
Daarmee is het plan bij voorbaat mislukt.
Men vindt nog steeds dat de EU wèl verantwoordelijk is voor het leven van niet-ingezetenen en niet voor dat van de eigen bevolking..
Met die instelling is elk volgend plan ook bij voorbaat mislukt.
En als er een wordt uitgezet dan stapt er een deug doos op in het vliegtuig zodat deze niet kan opstijgen.. kansloos.
Nog even een opmerking over de studentikoze uitdrukking "de neus". Wordt vooral door dispuuts-figuren gebezigd, zoonlief heeft hier ook een handje van.
Het gekke is dat je het gaat overnemen, bonussen en vakantiegeld van mijn eega verdeel ik tegenwoordig ook "per neus".
Gelukkig heb ik wel een grote neus, wij verdelen "naar neus"
@ boerk
Lijkt mij een prima verdeelsleutel, ga ik direct aan mijn nietsvermoedende echtgenote voorstellen. Wel met terugwerkende kracht natuurlijk!
Namibie is een prachtig Afrikaans land zo groot als Duitsland en Frankrijk samen er is nooit oorlog en hier wonen slecht 3 miljoen mensen .......... ruimte genoeg zou ik zeggen . Waarom is dit geen optie ? O , ja geen gratis geld en gratis uitkering .
Lage lonen, veel werkloze (ook statisch) betekend dat de onderste loontreden onderuit gaan. En daarmee de gehele loontabel.
Ik begijp niet waarom het ruim 3 jaar heeft geduurd voordat "EU-masterminds" tot dit briljante inzicht zijn gekomen. Eigenlijk voortbordurend op de disfunctionerende "hot spots" van waaruit ongedocumenteerden en immigranten met valse id's doodleuk ongestoord konden doorreizen richting de vetpotten.
Het zal mij benieuwen of dit nu wel gaat werken, en elke landen deze controversiele kampen op hun grondgebied willen hebben.
ID's
welke landen.. Spanje op dit moment en binnen notime is die doorgangslager propvol en lopen ze alsnog zo naar buiten richting 'we are here' clubs.. ondoordacht plan wat er komt na 72 uren en niet asielgerechtigd.. dom en onuitvoerbaar plan bedacht op een EU overleg??
@ fikkieblijft
Is realistisch scenario, ik wil de EU het voordeel van de twijfel geven maar het "track record" is op dit punt vrij beroerd.
Omdat Merkel niet genoeg onder druk stond. En zelfs nu is de druk nog niet groot genoeg om een einde te maken aan deze mensonterende toestanden waarin arbitraire en politieke willekeur hoogtij viert. Een schande. Laten we hopen dat over drie jaar een einde komt aan deze vv(d), c(d)a, CU en 66-coalitie anders veranderd er weer niets.
@ O2neutraal
Bij onze oosterburen begint de druk toch aardig toe te nemen.
Dus, nu hebben we in de EU een faciliteit erbij.. je dobbert voor 1000 euro per man ( kinderen en baby's gratis)via eerst de smokkelroute door de woestijn, via diverse landen, vanaf het strand van Libie, richting Jeurope. Je wordt opgepikt door zo'n veerboot 1km vanaf de kust of iets verder.. dan begint de rekening te lopen voor Jeurope. Vervolgens wordt je aan land gezet, tegenwoordig in Spanje want Italie en Griekenland zitten al vol met dobberaars die tijdelijk ter verdeling worden opgevangen. In Spanje gaat men dan zo'n 72 uurs opvang in.. dat gaat dus goed zolang de toestroom niet verdubbeld of verdriedubbeld en die kans is heel groot met zo'n nieuwe doorgangssluis, men wordt getoetst ??? geen paspoort, aan de tanden kijken hoe oud iemand is, men is inene kwijt waar men is geboren, spreekt alleen swatihoestie, en dan?.....
......
men kan niet terug, wil niet terug, weet niet waar het huis staat waar die vandaan komt..
wat dan..
ik vermoed dat er binnen no time een enorme volle 72 uurs centra zijn en dat er in heel de EU doorgangssluizen moeten komen om een ongedocumenteerden op te vangen.. advocaten die jarenlange procedures handenwringend gaan opstarten en volgen..
'we are here', gaat OOK erbij nog eens een groot probleem worden in Nederland!
Tuurlijk, paspoort wordt verbrand en het valse paspoort wordt niet erkend in het land van "herkomst". Die werken niet mee aan "terugkeer".
Als mijn belastinggeld hierheen gaat dan maak ik wat extra over. Mits HELE GROTE MITS er ook daadwerkelijk teruggestuurd gaat worden. Sprak laatst een Italiaanse dame die vertelde me over deze "asielzoekers" en hoe die de straten onveilig maken. Als je naar buiten gaat doe je je sieraden af. Anders rukken die asielzoekers ze van je nek. Deze geschichte speelde zich overigens af in Rimini. Daar komt nog wel eens een Nederlander wees dus gewaarschuwd deze zomer.
whether they might be subject to international protection or not.
Die might be lijkt me nogal een grote achterdeur.
Het grootste probleem wat ik er mee heb is dat ze zo in de watten gelegd worden; lees uitkering en woning krijgen(!). Daarnaast heb ik wat tegen subsidies en belastingkortingen. Ons sociale stelsel is daar NIET op berekend. Links gelooft graag in oneindige geldstroom.
Als de buitenlanders gewoon hun eigen broek kunnen ophouden; gedraag u en wees welkom. Denk dat niemand er dan een probleem mee heeft. Doe lekker mee, maar ga niet de ganze dag uit de neus pulken en op alles roepen wat tegenzit "dieskrieminasie". Blijf dan liever weg.
Wees welkom?? Nederland is over en overvol.
We kunnen wel lelijk doen op de migranten... maar de FOUT ligt 100% bij onze maffe overheid en gemeenten.
Den Haag laat de mensen afkomstig uit Afrika en moslimlanden hier binnen... vervolgens worden ze als kasplantjes behandeld en wordt alles van A tot Z voor hun geregeld:
1. maanden soms jaren opvang en verblijf in een AZC... met iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld
2. als statushouder krijgen ze gratis een ingerichte woning
3. ze krijgen extra aandacht, extra zorg en extra begeleiding
4. ze krijgen automatisch een bijstandsuitkering waarbij niet gekeken wordt of ze in hun thuisland vermogen en bezittingen hebben
5. ze mogen naaste familieleden naar NL halen die dan ook al deze voorzieningen krijgen
6. ze mogen 3 jaar doen over de inburgeringscursus met behoud van uitkering
7. nadien blijkt dat 75% langdurig afhankelijk blijft van deze uitkering
Samengevat - de fout ligt niet zozeer bij deze mensen, maar bij onze maffe overheid die deze mensen onder de noemer ''vluchteling'' veel te veel in de watten legt en kasplantjes van hen maakt.
Dit wetende kun je drie dingen voorspellen:
a. de aantallen worden onbeheersbaar groot
b. het kostenplaatje voor opvang, huisvesting, zorg en uitkeringen wordt onbetaalbaar
c. de weerstand, verzet en haat bij de Nederlandse bevolking tegen de politiek in Den Haag en onze gemeenten wordt alsmaar groter
d. waarom worden zij in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld
terwijl onze ouderen en hulpbehoevenden minder aandacht en minder hulp krijgen
Zelfs een kind van dertien kan voorspellen dat dit helemaal fout gaat lopen - waarbij je zult zien dat rijke en werkende Nederlanders met hun gezin Nederland zullen ontvluchten.
Dan heeft Den Haag het helemaal voor elkaar - mensen uit Afrika en moslimlanden komen massaal naar NL en de mensen in Nederland vluchten het land uit.
@sociaal_econoom | 26-07-18 | 04:58
Dat gebeurt nu al massaal. Minimaal 145,000 Nederlanders per jaar trekken aan de stutten en laten dit land voor wat het is:
- www.telegraaf.nl/nieuws/1143010/neder...
En dit is een bericht uit 2013. Gaat u er maar vanuit dat dit nu nog meer is daar de situatie alleen maar verslechterd is. Dus dat is een brain drain en financiële aderlating van jewelste. Deze mensen worden vervangen door alles dat hier komt binnen dobberen. En die hebben vaak nog niet eens een veterstrikdiploma, laat staan echt ter zake doende kennis of opleiding. Wel maakt men op grote schaal gebruik van onze zorgvuldig opgebouwde Sociale Voorzieningen zonder ooit een cent te hebben ingelegd. What could possibly go wrong...
Frontex. Ja, hou maar op. Die motherfuckers zijn te druk met de 5de colonne te verwelkomen. Fuck dat EU clubje. Kunnen niet een deuk slaan in pakje boter. Flikkers. Bedankt weer voor die dode mus.
Een superstaat zonder grensbewaking is ten dode opgeschreven. Maar blijf vooral klappen voor Zweedse activisten die de rechtstaat ondermijnen door vliegtuigen te kapen. Het lange termijn meneer, dat blijft.
Uit rapport CBS: 18 maanden na het verkrijgen van een verblijfsvergunning
Syriers - 90.2 % beschikt over eigen woonruimte
Syriers - 92.9 % ontvangt een bijstandsuitkering
Eritrea - 74.8 % beschikt over eigen woonruimte
Eritrea - 91.9 % ontvangt een bijstandsuitkering
zie link onderaan tabellenset: www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2017/25/van...
Tabel (tabblad) 6 - na 24 maanden:
Syrie - 95 werknemer - 1675 bijstand
Irak - 25 werknemer - 220 bijstand
Afghanistan - 70 werknemer - 165 bijstand
Eritrea - 10 werknemer - 465 bijstand
iran - 10 werknemer - 175 bijstand
Tabel 7: misdrijven (per herkomst land)
Tabel 5: o.a. Inburgering (en overige opleiding): 12.790 inburgeringplichtig
NT2 eamen behaald: 20
Inburgeringsexamen behaald: 45
Heft géén examen behaald: 12.725
Maar ik heb een Syrische schoonmaker in dienst, jij vuile racist!
Vrees dat het een magere poging is om te laten zien dat ze heus wel iets doen aan die massa-uitvreter-plaag. 72 uur om te constateren dat 90% geen recht heeft om Europa binnen te komen. Hoera ! En nu ? terugzenden gaat vaak niet want het land van herkomst weigert deze asielzoekers (geen migranten aub) terug te nemen. Die gaan alsnog rondzwerven in Europa met alle bekende overlast van dien. Op advies van deug-gekkies zal er tevens een explosieve toename zijn van homoseksuele asielzoekers aangezien die veel meer kans hebben wel door de poort te komen van fort Europa. Er geen helemaal niets veranderen aan de huidige ellende welke veroorzaakt wordt door asielzoekers De aarde wordt weer teruggegeven aan neanderthalers en zo verdwijnen we lachend weer de oertijd in waar men elkaar weer gezellig met een knots te lijf kan gaan. Einde aarde. Waar zit het reset-knopje ?
Klopt... het terugsturen van deze mensen gaat heel moeilijk - dus krijgt het merendeel een asielvergunning.... waarbij een groot deel naar Nederland wil komen.
Omdat in NL voor asielzoekers de opvang, huisvesting, zorg, voorzieningen en uitkering het beste is van heel Europa.
Ze worden hier in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld.
Dit heeft een grote aanzuigende werking... echter dit verhaal kunnen we financieel en maatschappelijk weldra niet meer bolwerken.
Het kostenplaatje wordt onbetaalbaar en je krijgt steeds meer weerstand en verzet bij de Nederlandse bevolking.
6000 is gerekend voor die Zweedse asielactivisteküt hele vliegvelden lam legde, nu is het nog duurder.
sommige mensen willen graag de redder uithangen.
die jongedame hadden ze met kop en kont moeten oppakken en eruit moeten zetten.. uit het vliegtuig dan he.. doet ze maar 1 x en daarna nooit meer en dat geldt ook mooi als voorbeeld voor andere jonge maagden die alle zielig vinden.. tot ze zelf een keer worden gepakt.
De eerst volgende 100 bootjes verdwijnen van de radar.Niemand weet niks. Dat nieuws gaat zo snel dat het probleem binnen de 3 maanden niet meer bestaat.
De kids direct naar de orthodontist ....... en dat is pas het begin ;-)
Even als interim manager sprekend: Kansloos tuig, azend op gratis geld, hun kinderen inzettend om zielig te worden gevonden (mogen gewoon verzuipen, staat wel leuk in de televaag) zouden we eigenlijk gewoon in hun gammele bootje naar Australië moeten sturen. Halen ze nooit, iedereen blij....
Hier wel een aardig overzichtje (CBS) van de asielstroom sinds 1975
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
Van (1975) 390 man naar 32.755 (in 2017)
waarvan (2017) in totaal 14.490 nareizigers (per vliegtuig?)
Link komt uit dit artikel: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/03/bijna...
de wet was gemaakt obv 390. dus aanpassen die wet
Er staat nergens dat ze Europa in mogen, "international protection" zoals in de tekst is een ruim begrip.
Ik geloof meer in gecontroleerde kampen midden in de Spaans Sahara - op termijn beter bekend als Marrokaans Sahara.
@Spartacus, hoezo de Australische methode? Bij de Australische methode hoort ook een zeer streng selectiebeleid aan de poort! En de verheven europese waarden kennende is het maar de vraag of een soortgelijk streng selectiebeleid door de EU zal worden uitgevoerd. Daarbij is het trackrecord van de EU om beleid daadwerkelijk om te zetten in concrete resultaten ronduit slecht, wat dat betreft is Juncker een representatief boegbeeld van deze EU.
Het doel van de EU-gekkies is niet om iets te doen voor die afrikanen, maar om geld over te hevelen van Europeanen naar hun instituties.
Nu kan het ineens in 76 uur. Waarom heeft het bij die asielkraker 16 jaar geduurd. Dat is echt surreël.
Allemaal gelul voor de bühne.
Baantjes voor vrindjes.
Beleid maken is toch eerst kijken hoeveel geld je hebt en dan pas kijken wat je ervoor kan doen?
Er zouden om te beginnen een miljoen "vluchtelingen" uit Afrika komen dus waar gaan ze die eerste zesduizendmiljoen vandaan halen?
Foutje LuckyGirl,
Beleid maken in NL betekent eerst een te duur plan maken waar niemand om heeft gevraagd. Bijvoorbeeld het importeren van kakkerlakken en luizen.
Hierna kijkt men hoe de werkende bevolking nog verder kan worden uitgeknepen om dit te bekostigen.
Maar hoe krijg je ongewenste vreemdelingen weer uitgezet als ze geen papieren hebben, maar wel al voet aan wal hebben gezet in Europa? Als ze niet zeggen waar ze vandaan komen, kun je ze niet uitzetten. Als ze het wel zeggen, maar het land van herkomst zeg 'nope, deze meneer staat hier niet in de boeken', kun je ze ook niet terugsturen. Kortom, weer een plan dat niet gaat werken.
Laat ze hun eigen taal spreken en je weet waar ze thuis horen.
Dit werkt in Nederland, en in Duitsland dit werkt gewoon altijd,
ook globaal.
Maar men moet het wel willen toepassen, om de waarheid te
achterhalen als er geen papieren zijn.
heel eenvoudig. je zet ze gewoon op het vliegtuig, en ze zoeken het daar maar uit op hun airport...
Andersom gebeurt dat ook.
dat kost dus 6miljard per jaar, met de huidige influx.
alleen voor de controle.
En dan heb je nog niks.
Dat is ongeveer 100,- per werkende Europeaan.
Geld dat wordt gestolen van de werkenden om weg te geven aan de 'NGO's', die er hun criminele activiteiten mee financieren.
Duurt gelukkig slechts tot de volgende verkiezingen. In italie begon de revolutie.
Rapport:
In 2016 verdienden mensensmokkelaars meer dan 7 miljard dollar aan de vluchtelingenindustrie.
(waarom in west-Europese hoofdsteden huizenprijzen in tien jaar tijd bijna zijn verdubbeld, laat zich raden)
m.hln.be/nieuws/buitenland/smokkelaar...
In Europa efficiëntieland zou de aanpak van mensensmokkelaars evenals uitzetting van hun uitgeprocedeerde handelswaar prioriteitstelling nr. 1 zijn geweest.
In Duitsland wonen nog steeds meer dan 550.000 uitgeprocedeerden.
www.wsj.com/articles/asylum-scandal-j...
Afgelopen zomer werden tijdens deze uitzending de Zweedse kranten doorgenomen met daarin veel aandacht voor illegale vluchtelingen. De migratiediscussie werd opnieuw opgerakeld. Zweden, voorheen bekend staand om een zeer ruimhartig vluchtelingenbeleid werd tijdens de vluchtelingengolf 2015 geconfronteerd met 163.000 asielaanvragen. Om het beheersbaar te houden werden daarna grenscontroles en aanscherpingen ingevoerd.
Volgens de Zweedse pers wordt er overgegaan naar een strenger asielbeleid; een draai van 180 graden. Sindsdien gaat de discussie in Zweden over de grote verdeeldheid die hierdoor is ontstaan.
50.000 uitgeprocedeerde asielzoekers die eigenlijk Zweden uitgezet hadden moeten zijn, bleken in Malmö nog steeds een bijstandsuitkering te krijgen wat haaks staat op het beleid van de sociaal-democratische regering die zegt dat illegalen moeten worden opgespoord en uitgezet.
www.nporadio1.nl/gemist/2017-07-01
In Zweden wordt dankzij jarenlang labbekak-beleid, op 9 september a.s. tijdens de verkiezingen een politieke aardverschuiving verwacht.
@Alleycat | 25-07-18 | 23:12
LOL dat denken domme mensjes zoals U.
Maar ook Italië is inmiddels weer in de realiteit terug gekeerd.
Dromen is voor in de nacht, de realiteit is een heel ander dingetje.
Lol @ berbaar.
Lega Nord maakt juist een enorme opmars in de peilingen. Wie is hier nou dom?
en.m.wikipedia.org/wiki/Opinion_polli...
Domme gansjes zitten overal te schijten waar ze hun pleziertjes neer kunnen plotten.
Terugslepen was Wilders zn plan.
Personeelsadvertentie:
De Sociale Diensten in dit land zijn op zoek naar honderden nieuwe medewerkers om de verwachte stroom asiel-begunstigden aan te kunnen.
Bizar dat de bankierselite ons zo democratisch gekozen te grazen kan nemen, mensen met nul toegevoegde waarde mogen hun gratis geld uitgeven aan de bankiers elite.
cirkel rond.
om het helemaal mooi te maken. geld=lucht. dankzij lucht 90% van de wereldeconomie in handen hebben + iedereen is jouw slaaf. schulden=slavernij 2.0
@blabla9899. Elke indirect return society is gebaseerd op een versie van slavernij.
@alleycat
yep, en hoe groter de schulden des te meer vastgeketend je bent. dit is natuurlijk het grote streven
@28
Ja het is allemaal 1 groot complohot, jeweetwel.
LOL
Kijk je uit dat je niet op je toetsenbord kwijlt tijdens het lachen berbaar. Je kan zo bij de Jostiband daar hoef je niet eens een instrument voor te kunnen bespelen.
-Cyn on)
O, wat érg: complotdenkers.
Daar heb ik toch zo een hekel aan. Die denken zeker ook nog dat de satan bestaat. Wat stom hè? Dat je van die mensen hebt die gewoon hele rare fantasieën kunnen breien. Eigenlijk zou dat verboden moeten zijn: teveek denken, en dan vooral 'slecht denken'.
Sociopaten lijken ze die teveel denken. Die zou je tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. God heeft toch zeker Adam en Eva gestraft voor hun teveel vreten van de boom der kennis? Nou dan!
/Cyn off/
(cynisme hoor!)
De instroom zal per EU-land verschillen... Polen en Oost-Europese lidstaten is vrijwel nihil.
Migranten afkomstig uit Afrika en moslimlanden willen NIET naar Polen.... Polen is een katholiek land, moslims worden daar met de nek aangekeken.
Daarentegen is Nederlandse wel moslim-vriendelijk.
Zij krijgen hier aparte moslimscholen en moskeeën.... tevens krijgt men een ingerichte woning met extra aandacht, extra zorg plus een (langdurige) bijstandsuitkering.
Nederland kan rekenen op een grote instroom.
Of we het financieel en maatschappelijk vol kunnen houden? Daar heb ik mijn twijfels over.... hoe is Nederland over 10 of 20 jaar?
Volledig naar de verdommenis
De anaconda onder het gras is natuurlijk dat we niet meer mogen weigeren zodra deze lieden als vluchteling zijn aangemerkt door frontex.
Exact.
Ja. In 72 uur kun je geen uitsluitsel geven over mogelijk gevaar. Dus gefeliciteerd met uw nieuwe Miele
Hier heb je gelijk in... de asielgerechtigden willen het liefst naar Nederland.
Wij zijn verplicht deze mensen opvang en verblijf in een AZC te geven... vervolgens een ingerichte woning, zorg, een inburgeringscursus plus een bijstandsuitkering.
Tevens hebben zij het recht om hun naaste familieleden naar NL te halen.
Dit verhaal wordt voor ons onbeheersbaar en onbetaalbaar... vrees dat binnen nu en 10 jaar - rijke en werkende Nederlanders dit land zullen ontvluchten.
Dan hebben Brussel en Den Haag het helemaal voor elkaar.
Er zijn miljoenen mensen in Afrika en moslimlanden die graag in NL willen wonen... dit wordt een doodlopende weg - zowel voor hun als voor ons.
Dit is geld dat gewoon op Aarde wordt uitgegeven he, en het gaat in the end niet naar vluchtelingen. Het is een industrie.
We krijgen een vluchtelingentsunami aan instroom, maar dan gelegaliseerd met 6000,00 kosten per persoon, beslissen doorgang al in 72 uur en hierna geslaagde intake procedures en wanneer niet generale pardons, want het duurde te lang. Allemaal Bühne verslaggeving, maar omvolken gaat door met dit mistgordijn. De hoop dat mensen ertegen gaan stemmen is er niet meer, want je wil niet uitgesloten worden in deze kliekmaatschappij als rascist of fascist.
Men wil 60 miljoen werknemers importeren:
gerard1945.wordpress.com/2017/08/07/e...
maw mindcontrol in het westen is fantastisch te noemen. de elite heeft het volk precies waar ze hebben wil. iedereen welke tegen het beleid van de elite ingaat krijgt het volk tegen zich=gutmenschen en is een heks of duivel=racist/fascist en wordt zondig op het marktplein in de fik gezet=ronald freisler proces of afgemaakt. in al die jaren zijn we in het westen niets opgeschoten, de technieken zijn anders, maar het spelletje is dezelfde
blabla9899 | 25-07-18 | 22:43,
Tja, wie de media in de handen heeft die kan het volk alles wijsmaken.
@antisoof
niet alleen de media, ook de overheid, het onderwijs, de universiteiten=sociale studies, het financiele systeem
kevin macdonald - culture of critique
geweldig boek
blabla9899 | 25-07-18 | 22:43 |
Jazeker, niet inderdaad alleen media, maar ook overal waar kliekvorming zich voordoet. En ja, precies waar de Bilderbergkliek de meute als pionnen neerzet. Slaven van een toekomst die niemand wil.
blabla9899 | 25-07-18 | 22:53,
Ik heb, meen ik voldoende gelezen. Zeker om me op te winden om de stuidende onnozelheid van sommigen - gespeeld of niet-.
Ik begrijp jou, maar begrijp je mijn irritatie over de onvoorstelbare onnozelheid van enkelen? Dat is nog bijna het ergst. De gespeelde onwetendheid. Maar ja. Dat hou je toch.
Blabla
Hebben de joden het deze keer niet gedaan?
@antisoof
tis geen onnozelheid, tis het mindcontrolsysteem. het zijn de mensen welke het systeem creeren en de massa sturen welke verantwoordelijk zijn voor deze ellende. je moet stevig in je schoenen staan om je eigen pad te bewandelen, zeker wanneer je tegen groepsdruik ingaat. daarom is bijv islam zo succesvol. tis het mindcontrolsysteem en de mensen welke er gebruik van maken
@ayatholla
khazaren/turkmenen zijn bekeerde joden, geen hebreeuwse joden=het joodse volk. nederlanders zijn christenen, maar noem je nederlanders. hierin heeft kevin macdonald het mis. hij had specifiek khazaren moeten vermelden, dit is bij mijn weten de groep welke het geheel stuurt, tenzij er echte joden/hebreeuwse joden tussen zijn welke het spelletje spelen.
@blabla9899 | 25-07-18 | 23:11
Ook mindcontrol. Zeker.
En dan heb je het nog niet over de betaalde 'krachten'. Die zijn er ook nog. Ook hier waarschijnlijk. Maar die zijn ook wel leuk. Die zijn zo herkenbaar vaak. LOL
@antisoof
ja, dit zijn de sociopaten als hillary/juncker/blair etc
@blabla9899 | 25-07-18 | 23:24
Psssst (ik bedoel de trlln... )
Voor de buhne.
Plus: Eerst zien dan geloven.
Wat heeft (o.a.) Nederland dat andere landen niet hebben - en wat de reden is waarom men NIET naar die andere landen toe wil 'vluchten'?
Antwoord: uitkering, huis, zorg, onderwijs en de mogelijkheid om minstens 5 volledige maandsalarissen ad 37,- (Mali) over te maken naar het dorp dat jouw overtocht bij elkaar heeft gesprokkeld in ruil voor die toekomstig geldstroom.
Oplossing: geen uitkering aan migranten (93 % van de 'vluchtelingen') meer verstrekken.
gerard1945.wordpress.com/2017/08/07/e...
Antisoof: dank voor het linkje, ik kende deze site nog niet, maar lijkt veel interessant leesvoer op te staan.
Toch knap hoe iets wat tot voor kort wel 15 jaar kan duren ineens kan worden teruggebracht tot maximaal 72 uur.
Kan ook niet . Dus van harte welkom allemaal zei de d66 rechter
Dit gaat in Nederland voorspelbaar resulteren in kleine schimmige 'selectie' bureautjes, pressiegroepen die vinden dat wij in Nederland 'meer humane' criteria moeten hanteren dan de rest van de EU, 'open' opvangfaciliteiten waar ze zó uit kunnen wandelen, afspraken met gelukszoekers om toch vooral de kinderen alvast mee te nemen en 'convenanten' om diezelfde gelukszoekers NIET, vooral: NIÉT, het land uit zetten. Netto nuttig resultaat; heel veel meer gelukszoekers die hier mogen blijven en heel veel centjes van ons allemaal naar de gallemiezen
Ik zie toch verbazend veel kikkers hier.
Ze zitten in de pot, de temperatuur stijgt en ze hebben niets door.
Goh, en met zo een opmerking worden ze wakker zeker. Slaap lekker verder.
Volgens de EU zijn er 60 miljoen immigranten nodig om hun economie te laten draaien. Dus eerst wordt de gewone bevolking de pil aangesmeerd en nu, nu de mensen liever kleine gezinnen willen, wordt dat ondermijnd door 60 miljoen immigranten binnen te halen.
Dit is gewoon beleid van de zakenmensen die ons als werkvolk zien
Zo simpel kan het zijn:
gerard1945.wordpress.com/2017/08/07/e...
LOL communist much!?!
Zakenmensen. Klinkt als een jaren zestig protestsong.
Berbaar,
Ja, noem hen communisten, of wat dan ook.
Ja, Knutsel. doe maar leuk. Goh.
Oh leuk is verboden? Misschien heeft Berbaar dan wel gelijk.
Als hij gelijk heeft, dan heb jij je het ook wel. Tevreden nu?
Hoe dan ook, het is veel te warm om je druk te maken over dingen waar je toch niets aan kunt veranderen.
Dat is zo, Knutsel.
Laten we eerst maar eens zorgen voor onze eigen geestelijke verlichting. Want zonder zelfkennis is er geen kennis en zeker geen kennis omtrent het Al, hoe vaag dit ook moge klinken.
Denk aan de grot van Plato. De grotbewoners zijn er van overtuigd dat datgene dat zij waarnemen de realiteit is, onwetend van het spel der groten.
Dus, dat kan men tenminste doen: werken aan het eigen geluk en wijsheid.
Ik neem nog een koude uit de koellast. Hier muziekje om te relaxen:
www.youtube.com/watch?v=SX4h3Va-Rl4
knutsel_ | 25-07-18 | 23:18 |:
Er komt paarse mist uit mijn speakers.
Da''s die goedkope wierook :)
En voor de dagelijks dosis: www.youtube.com/watch?v=nllWDc8_9lw
Deze is speciaal voor Berbaar:
www.youtube.com/watch?v=_BBaBVCzzyg
Ik doe ook mee met de omvolking. Heb me naar Zuid-Oost Europa omgevolkt. Is ook minder warm dan in NL op dit moment.
Laten we vooral de twee bestaande kampen handhaven, te weten
het midden oosten en ten tweede Afrika.
Er is de laatste 50 jaar verrekte weinig zinvols deze kant op gekomen
uit die contreien.
De landen/mensen die te debiel zijn om een goed voorbeeld te imiteren
in het MO moeten vooral meer raketten richting Israël schieten.
Want dat is de ultieme manier op je landbouw te moderniseren.
Waarom geef je ze niet €6000 om op te tyfen.
Wedden dat ze ervoor gaan?
Wel eens van een aanzuigende werking gehoord ?
Laat ze zien wat een shredder/hakselaar kan doen met een eiken boomstam
van 25 cm doorsnee.
Geef ze een paar stevige wandelschoenen en een ferme schop onder de kont.
En vraag even hoe dat ze deze ervaring het liefst zouden beleven bij
terugkomst, eerst de voetjes of......
Lekker doordacht Lucky maar dat past wel bij U. LOL
Maar dan wel uit ontwikkelingshulp. Dus gewoon die pot leegmaken. Werkt wellicht nog beter dan gewoon een lumpsum in een land storten met een toedeledoekiekaartje eraan. Iedereen 6000 euro als microkrediet met de voorwaarde dat ze niet meer in Europa mogen aankloppen voor asiel of verblijf.
FrankVeer | 25-07-18 | 23:03 |:
Juist, dat bedoel ik.
Geen warlords, geen schimmige bureautjes, cut out the middle man.
Iedereen blij.
elevator:
Die aanzuigende werking hou je toch wel, maakt op de korrel geen verschil.
Bovendien ben ik flexibel over die €6000, mag ook best minder.
Dan komen ze 4x per jaar. Met vrienden familie en bekenden.
Ayatholla_Buttbanger:
Daar zijn moderne oplossingen voor te verzinnen.
Berbaar:
Lik me reet.
@LuckyGirl | 25-07-18 | 23:16
Heerlijk, een antwoord passend bij types zoals U met gebrek aan niveau.
Toedels!
Berbaar:
Joe!
@LuckyGirl | 25-07-18 | 23:16:
Is je toiletpapier op?
Gulliver:
Nee, voor mijn poep moet hij betalen.
Berbaar betaalt met R-Marken.
Daar staat 1000 euro op maar in werkelijkheid zijn ze niets waard.
De EU gaat voor "oplossingen" zorgen, dat is beter dan een garantie dat het erger zal worden met de aanvoer van dobberverdriet.
Omvolken is de bedoeling van de EU en dat gaan zij zeker blijven nastreven, tijdens het maken van sussende geluiden voor de koeien op stal.
we betalen 6000 euro pp voor w-europese genocide door import. hoe gestoord kan je het hebben. dit is meer surrealistisch dan welke film ik ooit heb gezien. ff in mn arm knijpen, want ik kan het niet geloven
onee, tis erger. de gemiddelde immigrant kost 1-1.5 miljoen euro pp. de realiteit is nog heel wat meer surrealistisch
Even rekenen wat een fatsoenlijke behandeling voor onze dierbare ouderen in de verzorgingshuizen "de neus" kost.....
Met andere woorden: altijd asiel aanvragen. Je valt dan niet meteen na de 1e ronde (72 uur) uit. Wat n halfbakken oplossing.
Mooie manier om de omvolking wat te versnellen. De kritische burgers worden even.zoet gehouden op deze manier tot ze in de gaten krijgen dat Iedereen zielig genoeg is om in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning.
Dat schijnt de opzet te zijn idd.
Precies, vervolgens rek je begrip vluchteling en los gehts.
"Asylum seekers, on the other hand, will be transferred to the so-called ‘controlled centre’ established with EU support in volunteer member states, where they will remain while the request is assessed. However, so far, not a single EU country has shown its intention to host these centres."
Gaat nooit uitgevoerd worden dus. Verbaast me dat NL zich niet aanbiedt... die moeten onderhand bakken geld over hebben en bovendien hun deugbubbel in ere zien te houden ivm gezichtsverlies.
Oh, NL wacht nog heel even om straks (In ruil voor baantje Juncker voor Rutte), de redder in nood te spelen.
Of het braafste jongetje van de klas wordt gewoon aangewezen. Tot zoverre 'vrijwillig'.
Dit zag je al van verre aankomen na die laatste 'migratie top' van de dobberneger moordenaars. De hele opzet nu is om kampen met inschrijfbalies neer te zetten in Noord Afrika al die migranten (onder het mom van vluchtelingen) naar de EU te halen. Hun oplossing tegen massamigratie is gereguleerde massamigratie. Niet per boot, maar per vliegtuig op jullie kosten. De vervanging is gaande.
Als ik dit soort nonsens lees is vervanging nog niet zo'n slecht idee.
XaleX_2,
Het is gewoon beleid. En trek je aub niets aan van 'sommigen'.
Leuk bedacht allemaal maar wat heeft dit voor nut als je niet tot een verdeelsleutel komt ? Die centra zitten binnen no time vol. Hongarije u bent aan de beurt. Uhm.... nee. Polen, Slowakije, Oostenrijk ? Nee, nee, nee.
En nu ? Gaat Timmerfrans ze brengen ? Gaat het bureau op slot ? Worden mensen, die daadwerkelijk op de vlucht zijn om levensgevaar voor oolitieke opvattingen, religie of geaardheid, straks teruggestuurd omdat men de centra niet leeg krijgt ?
Terwijl de letters het scherm raken, daalt het besef in dat voor die laatste groep vluchtelingen Europa niet meer de defacto veilige haven van weleer is. Evenwel is en blijft dit het probleem met linkse mensen. Ze krijgen in de praktijk niets functioneel georganiseerd. Hier wordt gewoon weer een vefschrikkelijke bak geld weggepist voor een volgende niet werkende oplossing.
Maakt u zich vooral geen zorgen, er komen uitsluitend nog kwartiermakers van pakweg 20 tot 30 jaar mannelijk geslacht om Europa te verrijken. Je zou bijna denken dat hier een Afrikaanse legermacht wordt opgebouwd in Europa. De foto spreekt voor zich.
Overbevolking.
Het is een geoliede immigratie witwasmachine deze huidige opzet, hiermee komen er nog veel meer immigratie..
Wat geeft Brussel, eigenlijk het recht om mijn land dat mijn ouders grootouders en overgrootouders opgebouwd hebben, weg te pissen aan mensen die hier geen kiezeltje bij hebben gedragen en nooit zullen bijdragen?
Dat verdrag uit 2005 waar een meerderheid van de Nederlanders Nee tegen heeft gezegd?
Tis een invasie, en die klootzakken die dit al jaren mogelijk maken landverraders. Heel simpel maar meer is het niet.
Niemand, denk ik. Het recht nemen de zakenmensen gewoon, alsof het hen door de hoogste macht Hemzelf gegeven is.
Het is pure bluf, gesteund door de machthebbers, die er op een of andere manier ingetuind zijn. Ware het niet dat zij ook de wapenen onder hun macht hadden, dan zouden ze kunnen regelen tot ze een ons wogen, het ware niets. Waarschijnlijk worden er een hoop chantage, hypnose en andere duistere krachten misbruikt om de macht van de zakenmensen te vergroten. Want, dat zijn ze: zakenmensen. Dat was de EEG en dat is nu "Europa": een zakelijk ding.
Maar de kloe zit hem in de hersenspoeling van een jaar of 100. Die werpt nu zijn wrange vruchten af. Ons land wordt door gezapige domme gehersenspoelde luie lieden gewoon afgestaan. Op een zeer geraffineerde manier. Zo stiekum en gemeen, daar kan de duivel zelf nog een puntje aan zuigen.
En wie er wat van probeert te zeggen om ons landje te behouden voor onszelf wordt gedemoniseerd, belachelijk gemaakt en in een viezige hoek gezet. Dan worden de meest misselijkmakende vergelijkingen gemaakt.
Ik roep al tig jaar om wakker te worden en om verlichting van de geest zelf, maar ook dat wordt onbegrepen terzijde geschoven. Onbegrepen en geridiculiseerd.
@AntiSoof | 25-07-18 | 22:08
LOL een echte communist in ons midden.
Het is allemaal de schuld van de zakenmensen.
Flikker toch op joh, het is aan ondernemers te danken dat U überhaupt te vreten heeft.
Maarja dan lees ik weer "chantage, hypnose en andere duistere krachten" en vrees ik dat er weer eens een aluhoedje in de panelen beland is.
Sterkte knul!
Berbaar,
Communist? U zegt het zelf.
En, Berbaar,
Het is denk ik onbesteed, maar wellicht zijn er ook verstandige mensen die kunnen lezen:
Het zijn juist de Marxisten. Zoek eens op het net:
Cultureel Marxisme en Rusland. Misschien heeft iemand wel tijd.
Djeez weer onverwacht zo’n enge foto voor m’n neus.
Engeland is slim... die gaan zich via de Brexit loskoppelen van Brussel.
Zweden heeft in 2014 een migratiestop ingevoerd.
Dus het merendeel komt in Duitsland en Nederland terecht.
Dit verhaal wordt voor ons financieel en maatschappelijk onbeheersbaar.
Komen er in Nederland ook niet zo veel meer hoor. De door reizigers hebben in ieder geval weinig kans en ook vele andere landen worden niet langer meer als gevaarlijk beschouwd.
Dat word het volgende steekspel met de deugers; welk land is gevaarlijk en welk niet. We krijgen nu asielzoekers uit Turkije.
miko | 25-07-18 | 21:38
Hoe kan je dat in godsnaam beweren met in het achterhoofd de bestaansgeschiedenis en de visie van de EU. Ik wacht maar hou m'n adem niet in.
Den Haag en veel Nederlanders verkijken zich op het kostenplaatje...
het zijn niet alleen de uitgaven in een AZC - met iedere dag eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Daarna krijg je de uitgaven voor een ingerichte woning, extra aandacht, extra zorg, de inburgeringscursus met dikwijls een langdurige bijstandsuitkering.
Ook hebben ze het recht om naaste familieleden naar NL te halen die dan ook al deze voorzieningen krijgen.
Zelfs een kind van dertien kan voorspellen dat dit verhaal voor ons financieel en maatschappelijk onbeheersbaar wordt.
Waarbij over een jaar of 5 rijke en werkende Nederlanders dit land massaal zullen ontvluchten.... dan is het over en sluiten.
Engeland kiest voor soevereiniteit de vraag is wie gaat er hogere prijs Engeland op korte termijn, Europa op langere termijn.
Zweden heeft in 2014 helemaal geen immigratiestop ingevoerd, de deur wordt platgelopen daar. Blij toe wanneer dat rotvolkje is omgevolkd
VN Vluchtelingenverdrag opzeggen. Waarom geven wij Afrikanen en Arabieren de rechten die voor ons bedoeld zijn en door ons betaald zijn? Echte vluchtelingen moeten helaas lijden onder de gelukszoekers. Niet uit zee opvissen,gewoon op de Afrikaanse kust afzetten. Niet meer,niet minder.
Gaan we niet doen.
Echte vluchtelingen zullen hier altijd welkom blijven.
Berbaar | 25-07-18 | 21:34
Nepperts ook.
Mwoa berbaar. Dat vindt jij. Maar als over een jaar of 15 het zorgstelsel is afgebouwd, de studiefinanciering weg is, de belasting nog een procent of 30 hoger is geworden en we zweedse praktijken hebben in de steden, dan wordt het een ander verhaal.
@peterdh | 25-07-18 | 21:44
Ja, ja, straks wordt het allemaal anders lol
Dat riedeltje kennen we inmiddels wel.
Maar whatever gets you through the night.
"Echte vluchtelingen zullen hier altijd welkom blijven."
Ook als dat er 58.000 per jaar zijn, Berbaar? Of 72.000? Of 129.000? Nog meer?
We kunnen het niet aan, joh, en er komt maar geen eind aan. In 2015 waren het er 58.000, in 2016 en 2017 iets van 28.000 en 24.000, meen ik. In ca 2010/2011 waren het er een paar jaar ongeveer 13.000. Toen kon je alle linksisten horen jubelen dat het - dankzij een soort maatregel van Job Cohen, zeiden ze er dan altijd bij - nog maar zo "weinig" waren (ook 13.000 zijn er gemiddeld meer dan 1000 per maand).
Ook recentelijk las ik als reactie op de nieuwe EU "flinkheid" om de buitengrenzen strenger te gaan bewaken en "selectiekampen" buiten de EU op te gaan zetten, Gutmenschen die zeiden dat de "instroom" al flink minder was, dus vanwaar die nieuwe flinkheid? Het feit dat de instroom is afgenomen door die vermaledijde Turkije-deal, waar diezelfde Gutmenschen ook tegen te hoop lopen, wordt er dan natuurlijk niet bij vermeld.
De grenzen moeten dicht, Berbaar, potdicht, ook vpor "echte" vluchtelingen. Het is dát, of op termijn ten onder gaan.
@Dr_Johnson | 25-07-18 | 21:55
Wat is een echte vluchteling? Met huidige definitie kun je half Afrika gaan opvangen omdat er continu oorlog en narigheid op dat continent plaatsvind.
Zolang het kaf niet van het koren gescheiden wordt krijgen ze van mij allemaal het nadeel van de twijfel.
@Berbaar | 25-07-18 | 21:54
"Straks wordt het allemaal anders, dat riedeltje kennen we nu wel"
Nee Berbaar, het riedeltje *IS* al anders. het zorgstelsel *is* al afgebouwd, criminaliteit *is* al toegenomen, belasting *is* al omhoog gegaan. Dus flikker op met je "dat riedeltje kennen we nu wel".... Je bent aan het wegkijken, feiten niet onder ogen zien, alles confetti en eenhoorns en alles zal goed komen. Flikker op met dat gezeik.
@Dr_Johnson | 25-07-18 | 21:55
De grenzen voor echte vluchtelingen zullen hier nooit dicht gaan en dat is maar goed ook.
Waar U wel een punt heeft zijn de aantallen.
Het kan niet zo zijn dat we overspoeld worden door vluchtelingen.
We dienen te bepalen wat we als maatschappij qua aantallen kunnen verstouwen, sociaal en financieel.
Reken het door, stel grenzen en laat je niet zo overlopen als in 2015.
Ik ben helemaal geen fan van half Afrika hier opvangen maar wel van een pragmatisch en doordacht beleid mbt echte vluchtelingen.
@peterdh | 25-07-18 | 22:16
Het "riedeltje" beste Peter had betrekking op het straks is het allemaal anders.
En criminaliteit (die trouwens schijnt te dalen), veranderend zorgstelsel en belasting af te schuiven op immigranten is nogal............. onnozel om het vriendelijk te houden.
"Wat is een echte vluchteling?"
Lang geleden was het zo dat indien de regering van een land jou "persoonlijk" vervolgde, en je voor je leven moest vrezen, je in een ander - altijd westers - land asiel kon aanvragen. Je moet dan denken aan: een (Russische) dissidente wetenschapper, een leider van een (verboden) politieke partij, een dwarsliggende vakbondsleider, een journalist die bepaalde, voor een regime onwelgevallige, feiten blootlegt. Dat soort mensen. In de loop der tijd is dat asielrecht verworden tot een toegangskaartje/voucher tot de goedgevulde vleespotten van het westen. Als jij je in Nederland wilt vestigen, dan ga je naar de Nederlandse ambassade in jouw land, en vertel je ze dat jij je graag in Nederland wilt vestigen. Dan zal er bekeken worden of jij een redelijke kans hebt om hier in Nederland in eigen levensonderhoud te voorzien (want om handophouders zitten we niet te springen). En dan vallen al die derdewereldlanders natuurlijk allemaal af, want ze hebben wellicht bepaalde vaardigheden - 17 geiten bij elkaar houden; overleven in de Kalahari woestijn, etc - maar dat zijn geen vaardigheden waar grote vraag naar is in Nederland.
Dus hun enige mogelijkheid om hier binnen te komen is met een beroep op de asielwetgeving. Want verkeer jij in je eigen land in "levensgevaar", en je wordt op grond daarvan hier "toegelaten", dan wordt er niet gekeken naar economische waarde voor Nederland. Vandaar dat al die zg statushouders vanaf dag 1 volledig ten laste komen van de verzorgingsstaat: ze kunnen geen werk vinden, want ze kunnen niks, dus krijgen ze een bijstandsuitkering, eventueel plus toeslagen. Vervolgens wordt er veel tijd, geld, en moeite besteed om passend werk of een opleiding voor ze te vinden, maar dat is maar zeer ten dele succesvol. Volgens het CBS is na 15 jaar nog steeds meer dan de helft van de toegelaten asielzoekers uitkeringsafhankelijk, en van de rest heeft een groot deel zg deeltijdwerk (dus dat betekent dat ook daar nog geld bij moet).
Kortom, stoppen met die onzin, die ons te gronde richt. We kunnen niet iedereen die het in zijn bolle hoofd haalt, op de bonnefooi naar Nederland te reizen, voorzien van gratis huisvesting, gratis voorzieningen, en gratis geld.
@berbaar
"veranderend zorgstelsel en belasting af te schuiven op immigranten is nogal............. onnozel om het vriendelijk te houden."
Met zorgstelsel, mijn fout, bedoel ik een groter geheel: de verzorgingsstaat.
www.cbs.nl/NR/rdonlyres/35EB07BB-9EAB... Deze is voor westerse allochtonen vs niet-westerse allochtonen , daar zie je al een onderbuik verschil
nieuws.tpo.nl/2016/09/01/groot-alloch...
Even wat CBS cijfers... nieuws.tpo.nl/2016/09/01/groot-alloch... (die 3e generatie niet meerekenen tot allochtonen, alhoewel een deel daarvan wel met Turkse vlaggen staan te zwaaien (en dat deel heeft geen baan durf ik om te wedden)
Tja, voor de EU-kant kun je natuurlijk plannen verzinnen tot je een ons weegt, maar uiteindelijk zal die 'geforceerde' uitzetting toch érgens naar toe moeten. Daar lees ik nu net weer geen concrete plannen voor, anders dan 'we gaan het eens met ze bespreken'.
Flauw vermoeden dat als die kampen op Europese bodem zijn ze er ook rechten aan kunnen ontlenen. Beter praat je met Heerema en leg je een paar van dit soort dingen halverwege Afrika en Europa
i.stack.imgur.com/QETy6.gif
Zet je er een paar kantoortjes op wat noodwoninkjes.
Mogen ze kiezen.
Het hele continent gewoon pot dicht gooien. En gelijk onze eigen grenzen
Beste oplossing voor iedereen
Mee eens.
Dit gaat NIET goed aflopen... voor Nederland.
Binnen nu en 5 jaar zien we dat mensen vanuit Afrika en moslimlanden massaal naar Nederland blijven komen... en dat rijke en werkende Nederlanders dit land gaan ontvluchten.
Dan hebben Brussel en Den Haag het helemaal voor elkaar.
Deze dingen kun je nu al voorspellen.
Zeker omdat degenen die nu binnen komen door deze constructie "verplicht" een asielaanvraag moeten doen. En we weten allemaal wat het fijnste land is om lekker lang door te procederen..... Zo'n jaar of 15.
U vergeet de foekie foekie rechten die kinderpardon rechten opleveren. Zolang je de procedure maar weet op te rekken tot het asiel kroost op de basisschool zit, ben je daardoor bijna verzekerd van een verblijfsvergunning.
Gewoon terug naar Afrika varen. Kun je op de boot wel de assessment doen wie eventueel naar Europa mag. Geef je die een easyJet ticket. Zullen er nooit veel zijn. De rest netjes afzetten in de Afrikaanse haven: tot nooit weer ziens. Wel even foto’s, vingerafdrukken en DNA afnemen en in een databank pleuren zodat ze geen tweede poging hoeven doen.
Lijkt me ook makkelijker. Olietankertje ombouwen en gaan.
Ok, daar is ie weer.
www.youtube.com/watch?v=M3vL_0XtiVY
Komt niets van terecht. De EU-deugkliek is te verrot en te slap. Het zijn dweilers met de kranen open.
"Want in "gecontroleerde kampen" op EU-grondgebied zal binnen 72 uur bepaald worden hoe zielig iemand is en of-ie mag blijven ja of te nee. "
Dit gelooft toch niemand...
Jawel hoor. Het kriterium is blijbaar: "doe je een asielaanvraag?". Zo ja, doorlopen en ben je "legaal binnen gekomen". Zo nee, weg. Dus iedereen zegt: "Ok ik doe een asielaanvraag, bij deze".... Doorlopen en lekker 15 jaar doorprocederen in land naar keuze.
Niet zo schreeuwen idioot!
"Want in "gecontroleerde kampen" op EU-grondgebied zal binnen 72 uur bepaald worden hoe zielig iemand is en of-ie mag blijven ja of te nee."
Christus, leren die debielen in Brussel het dan werkelijk nooit? Die kampen moeten - gecontroleerd of niet - BUITEN, BUITEN, BUITEN EU-grondgebied opgezet worden. De buitengrenzen, ik bedoel dus de BUITENgrenzen moeten bewaakt worden in de zin dat die klaplopers er niet meer dwars doorheen kunnen lopen/dobberen of anderszins.
Ga je ze in kampen op EU-grondgebied "opvangen", dan kan een kind voorspellen wat er gaat gebeuren: die lui gaan nooit meer terug naar hun eigen landen, en de aanzuigende werking wordt dan: zorg dat je in één van die opvangkampen binnen de EU terechtkomt, en je kostje is gekocht, dan eindig je uiteindelijk wel in Duitsland, Zweden, of Nederland.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt, en zo. Ben ik nou zo slim en zijn die papierschuivers in Brussel nou zo dom? Ik denk toch echt dat laatste.
De deugindustrie zal flink lobbyen. Een staatsman als Trump zou noord afrika annexeren onder het mom van vluchtelingenopvang in eigen regio -> da's pas kansen creeeren en profijt trekken!
Brussel is niet dom, het is hun beleid, meer en meer mensen binnenhalen, de geschiedenis wordt aangepast, over honderd jaar is de blanke Europeaan nog slechts een mythe onder de archeologen.
'Kijok: eenes een scherff van eenes plastiken 'Kroimeldieff, err wordtt weleans gedocht dat err vrioeger, in die 21ste euuw en eerder, mensjens hebben bestaoan met veel merer van het anti-oxydant Glutathione in hunn rijkslichaam hodden en daardoior een lichtere withuidskleur hadden en een hogere IQEQ, helaos zijn ze uitgestoriven, verraden doior hun eigense elites, die EU genaiamd, die voorluoper van onse DraMatrix, ni verdor verztellon hoir, das iest verbootten'
Ik verwacht veel zielige gevallen, dus zal het wel als een magneet werken op de overige "zielige" gevallen.
Die zieligerds hebben altijd zo'n grote familie....
Da's 2000 Pleuro per nacht. Dat moet een goed resort zijn.
Ik doe het voor de helft!
Raar eigenlijk dat er in Nederland zo'n gebrek aan ongeschoolde werkers dat er Polen hotels worden gebouwd . En dat werkgevers mensen met een goedgekeurde asielaanvraag niet in dienst nemen ?
Vind je dat raar?
De pool werkt simpelweg onder het minimumloon. In de plek waar ik het vandaan kom heb ik het vaak zat gezien. 7 polen op een kamertje van 50m2, lekker even voor 75euro/maand alles inclusief vaste lasten doorbijten voor een half jaartje, en dan met een zak geld terug naar polen de koning te rijk.
Dat lukt je simpelweg niet als arbeider in Nederland. Ook niet als ongeschoolde immigrant in je sociale huurwoning. Ook al zouden ze *willen* werken.
@peterdh | 25-07-18 | 21:37
Onder het minimum loon werken magnie en dus moet men die werkgevers aanpakken.
Bij ons op de toko lijkt het wel een mini VN maar iedereen krijgt keurig het CAO loontje.
Dat Polen er voor kiezen spartaans te leven en zo veel mogelijk te sparen is prima en hun vrije keuze.
De mentaliteit van Polen is dus veel beter dan asielzoekers .
Al zou het voor statushouders perfect zijn om te werken , dan leren ze binnen een half jaar de taal , onze cultuur en misschien een goeie arbeidsethos .
@Berbaar
"Dat Polen er voor kiezen spartaans te leven en zo veel mogelijk te sparen is prima en hun vrije keuze."
Ja dat is hun keuze. Maar snap je dan niet dat daarmee ook de "keuze" voor de arbeider in Nederland wordt bepaald?
JIj bent timmerman, je hebt vrouw kinderen huis hypotheek, timmermansbusje op afbetaling, boekhouder om je financieen te regelen, verzekeringen omdat je anders je eenmanszaak kunt opdoeken en je huis kunt opdoeken bij een probleem, dan nog een stukje loon naar je pensioen, dan nog een stuk loon naar je ziektewetverzekering, want je bent een ZZP'er , dan nog een stukje voor de maanden dat je zonder werk zit, want je bent ZZP'er etc. etc. etc. Je werkt voor 50 euro per uur bruto wit en komt net aan uit, maar kunt nog een beetje leuk leven doordat je geen 40 maar 60 of 70 uur per week werkt.
En dan komt de spaarzame spartaanse Pool, die voor 6,50 per uur aan het werk gaat.
Wat zou je doen dan? Voor 6 euro per uur aan het werk gaan? Een andere baan zoeken met je mbo opleiding tot timmerman, werk dat je LEUK vindt en met plezier doet, omdat er een of andere Pool voor 6,50 komt timmeren? Je huis verkopen en ook spartaans gaan leven met je 3 kinderen? Je vrouw op straat zetten omdat ze geen baan heeft en ook moet eten? Geen ziektekosten verzekering nemen en het risico lopen dat je compleet failliet gaat? Geen geld opzij leggen voor je pensioen, zodat je straks lekker onder de brug kan slapen met je vrouw? Zeg het maar.
Hoe is dit *hun* keuze??? Hoe in fucksnaam is dit "hun keuze"?
@elevator | 25-07-18 | 22:01
Eens, werken en/of leren is de beste manier om te integreren.
Statushouders mogen/moeten ook gewoon werken hoor.
Er zijn best wel werkgevers die een extra stapje doen om die mensen aan het werk te krijgen maar het is aan de overheid om ze klaar te stomen voor betaald werk. Lees de taal beheersen en daar gaat men nogal laks mee om en dat is jammer.
@peterdh | 25-07-18 | 22:07
Niet overdrijven Peter er is geen Pool die voor 6 euro per uur gaat werken.
Daarnaast moet je in de tegenwoordige tijd wel een hele slechte timmerman zijn om niet om te komen in de opdrachten.
Verder is het gewoon marktwerking.
Timmermannen in Europa moeten concurreren met elkaar, het is niet anders.
Kwestie van tijd trouwens, het is niet voor niks dat de Polen Nederland en Engeland langzaamaan gaan verlaten.
Natuurlijk is concurrentie vervelend maar zo lang het eerlijk blijft heb ik er geen enkel probleem mee.
Je bent ook niet slim als je nu nog zzp er bent , een beetje vakman kan kiezen op dit moment bij welke werkgever die aan de slag wil .
@elevator
Dat is niet echt het punt. Bij beetje "rechtse" bouwondernemingen die geen Polen in dienst nemen kun je misschien aan de slag als ze een vacature hebben, maar die worden ook de markt uit geconcurreerd door bedrijven die wel gewoon 200 polen in dienst nemen.
maargoed nogmaals, dat is niet echt het punt. Je kunt veel redenen hebben om ZZP'er te worden, dat is *jouw* keuze, dus even naar mijn punt van Berbaar, dat het de keuze is van die Polen om voor 6.50 per uur te werken en met zijn 7en op een 50m2 kamertje te wonen omdat het leven in Polen 20 x zo goedkoop is en ze geen rekening hoeven te houden met alle kosten hier in Nederland, dat pakt die keuze die *jij* als Nederlander in Nederland hebt genomen om te *kiezen* voor een ZZP onderneming, die pakt dat AF!. Dat is het punt. In reactie op Berbaar's : 'jahhh dat is hun keuze, daar doen ze niemand kwaad mee, dat is toch gewoon vrijheid en confetti en eenhoorns, alles komt toch goed" ... dat geblaat....
Mijn oude huurbaas heeft toevallig eergisteren een paar Polen langs gestuurd om het pand waar ik uit gegaan ben te schilderen. Weekje werk. 720 euro. Dus je hebt he-le-maal gelijk. da's 17,5 euro per uur. Das bijna het 3 voudige van wat ik zei.
* Maar dat maakt mijn punt geen haar minder!!! Jij kunt als normale Nederlander niet voor dat geld aan de slag als ZZP'er die moet leven in Nederland met Nederlandse huurprijzen en een en Nederlands gezin , en met Nederlandse belastingen en met Nederlandse alles. Ipv dat je lekker "sprataans leeft" en als het genoeg is lekker in Polen gaat wonen met Poolse huur, en Poolse belasting , en Poolse prijzen, en Poolse minder kosten!!!
"Timmermannen in Europa moeten concurreren met elkaar, het is niet anders"
Nee bal gehakt! Het is zo omdat wij "ervoor kiezen", wij "kiezen" ervoor om de grens open te gooien. Wij "kiezen" ervoor om een verdrag aan te gaan dat mensen toelaat. Nu net weer hebben wij daarvoor "gekozen" met de Oekraine. Hoe blind moet je zijn berbaar, echt hoe blind.
"Kwestie van tijd trouwens, het is niet voor niks dat de Polen Nederland en Engeland langzaamaan gaan verlaten."
Jaja berbaar.... Later zal alles anders worden, dat riedeltje kunnen we ondertussen wel!
"Natuurlijk is concurrentie vervelend maar zo lang het eerlijk blijft heb ik er geen enkel probleem mee."
Leg mij uit: Hoe is het eerlijk dat je moet concurreren met iemand die beduidend minder onkosten heeft? Nar welk land moeten *wij* emigreren om hetzelfde te doen als de Polen?
Die laatste was uiteraard voor Berbaar, en niet voor elevator.
Tuurlijk is het niet eerlijk als je moet concurreren met ongelijke arbeidsvoorwaarden maar dat komt ook omdat de vakbonden te weinig leden hebben . Je hebt als vakman te weinig in te brengen tegen werkgevers . En uitzendburo’s die polenhotel hebben en bepalen wat de huur is en wat het loon is .
@elevator
Ik wil niet je hele tegel copy/pasten maar ff zodat het duidelijk is waarop ik reageer.
"Tuurlijk is het niet eerlijk als je moet concurreren met ongelijke arbeidsvoorwaarden maar dat komt ook omdat de vakbonden te weinig leden hebben ."
Maar wat je zegt is precies het probleem. De Nederlandse arbeiders hebben weinig in te brengen bij een vakbond, omdat namelijk bouwbedrijven Polen in dienst hebben die *geen* vakbond nodig hebben. Et voila, daar word je gedwongen om als ZZP'er aan de slag te gaan. Waar is hun vakbond?
". Je hebt als vakman te weinig in te brengen tegen werkgevers ."
Precies mijn punt, en als de werkgevers aan de slag gaan voor iemand die voor minimumloon een week gaat schilderen dan ben je gedwongen om zelfstandige te worden, en te hopen dat mensen kiezen voor vakwerk en trouw aan hun eigen volk ipv alleen hun portomonee... Good luck with that in Nederland....
"En uitzendburo’s die polenhotel hebben en bepalen wat de huur is en wat het loon is ."
En dat is *precies* wat er niet klopt.
@peterdh | 25-07-18 | 22:31
Beste Peter ik begrijp Uw frustratie wel maar eea is nu eenmaal het gevolg van een kleinere wereld cq globalisering.
Polen mogen hier gewoon werken voor 2 tientjes per uur, neemt niet weg dat het allemaal van tijdelijke aard blijkt want ze trekken hier bij bosjes weg als ze het elders of thuis beter kunnen krijgen.
Tot slot is het misschien een optie om te concurreren op kwaliteit.
Een vakman hebben we allemaal graag, ook al kost het wat meer.
Oh ja tuurlijk hoor EU, dat gaan we 'even' doen.
Ik stel voor om maar eens bij de IND langs te gaan, die hebben nog wat strakkere termijnen.
Maar als er dan zo'n zielige chocoladekrijger uit bijv. Somalië komt zonder papieren én bovendien met afgesleten vingertoppen (zodat ze niet op vingerafdruk te 'tracen' zijn, kid you not) dan zetten we ze niet buiten... Nee, dan krijgen ze het voordeel van de twijfel.
Zal hier niet anders gaan. En anders komen er wel van die zweedse kötjes die moord en brand roepen in vliegtuigen om ze alsnog 'hier' te houden.
Zie de bui al hangen.... !
Polen en andere Oost-Europese lidstaten nemen GEEN asielzoekers op....
iedereen wil graag naar Duitsland of Nederland.
Dus de AZC's die we nu gaan sluiten... moeten dadelijk allemaal weer open.
Nu wordt het erger, want degenen die dadelijk worden doorgestuurd naar Nederland.... hebben 100% recht op asiel.
Op naar 20 miljoen inwoners.
14 miljoen inwoners en 6 miljoen uitkeringskolonisten
20 miljoen inwoners is niet zo erg , als iedereen maar een nuttige bijdrage wil leveren aan onze samenleving .
Engeland is slim - die gaan zich via de Brexit losmaken van Brussel.
Zweden heeft sinds 2014 een migratiestop ingevoerd... dus het merendeel van de asielgerechtigden komen dadelijk in Duitsland en Nederland terecht.
Dit gaat meer kosten dan 6000 euro per persoon - want naast de uitgaven voor opvang en verblijf in een AZC zitten we ook met de uitgaven voor een ingerichte woning, extra aandacht, extra zorg en een (langdurige) bijstandsuitkering.
Brussel en Den Haag denken hier veel te lichtzinnig over.
elevator | 25-07-18 | 21:20
de Markerwaard vullen??
@sociaal_econoom | 25-07-18 | 21:15
Dat komt wel goed.
De landen in de EU die alleen de lusten en niet de lasten willen, worden binnenkort financieel aangepakt.
Werkt dat niet voldoende dan is het recht op vrije vestiging voor inwoners uit die landen aan de beurt.
Staan de pleinen in no-time vol als er een paar miljoen Polen/Hongaren etc gedwongen naar huis moeten.
Orban en consorten hebben een grote bek, wij hebben ze bij de kleauten. LOL
Berbaar | 25-07-18 | 21:25
Hebbie ook een link van dit plan?
elevator | 25-07-18 | 21:20
We kunnen 17 miljoen mensen al niet normaal huisvesten. Laat staan 20. Een dag voor je dood een sociale huurwoning?
@ditoje
Hier spreekt de onderbuik van berbaar.
@ditotje | 25-07-18 | 21:29
Volg het nieuws eens joh.
The wheels they are turning.........
peterdh | 25-07-18 | 21:33
Populistisch EU gelul.
Berbaar | 25-07-18 | 21:36
Denk je niet dat de EU veuls te bang is om die landen kwijt te raken?
Nee,die denken gewoon…….. de welbekende landen nemen deze asieleisers wel op.
@ditotje | 25-07-18 | 21:39
Die knakkers kosten ons ongeveer 15 miljard per jaar.
We hebben dus een beetje leverage voordat we naar het ultieme middel van stopzetten van het vrije verkeer grijpen.
Zonder de EU miljarden is Orban history en dat weet hij ook.
Berbaar | 25-07-18 | 21:46
We gaan het meemaken.
Anders gewoon Hongarije,Polen en Tsjechie verwijderen uit de EU als er niet geluisterd word naar Drunker cs.
Hun vervangers staan immers al klaar(Turkije,Marroko,Albanie en naar wat ik hoor willen de Solomon eilanden en El Salvador ook wel lid worden van deze geweldige club)
Er zijn genoeg steden waar 20 miljoen mensen wonen , dan moet het in Nederland ook wel passen .
Als iedereen maar een nuttige bijdrage levert
En waar komt die 6000 Euro per migrant vandaan?
Bij jou ! Als je tenminste belasting betaald
Een oplossing uitgedrukt in euo's per migrant? Dat is geen oplossing. Nooit never.
De immigrantenindustrie waar door velen goud geld wordt verdiend, vindt het weer prachtig natuurlijk.
Het credo is: fort Europa handhaaft en beveiligt de eigen grenzen. Echte vluchtelingen worden in de eigen regio opgevangen en dus vangen we in Europa alleen Europeanen op.
Afrikanen moeten dus in Afrika worden opgevangen en niet in Europa.
Verder laten we alleen binnen wie we nodig hebben en liefst zo beperkt mogelijk.
Bij problemen door vergrijzing stimuleren we autochtone Europeanen tot het krijgen van meer kinderen.
Het importeren van Afrikanen en/of moslims moet uit alle macht voorkomen worden, want het zijn voor 99% klaplopers en nietsnutten en hun aanwezigheid zorgt voor catastrofale problemen.
Van mij mag die industrie die 6K de kop opstrijken, als het resultaat is dat die kop retour gaat met nul op zak. Het aller, allerlaatste wat we moeten hebben is dat het proces de suggestie van een kans biedt, want dan zijn de koppen niet te stuiten.
Volgens de Australische methode moet je ze toch op een kuteilandje plaatsen, ver weg van het continent? Gelukkig hebben wij er nog wat...
Heb daar wel eens een documentaire over gezien. Dat gun je geen mens. We zullen echt gewoon keihard moeten inzetten op opvang in de regio en van daaruit kijken aan wie we wat hebben en waar we beter een project in het betreffende land van herkomst kunnen opstarten. Het is namelijk niet zo heel moeilijk om ergens een stuk land te pachten en daar tegen een eerlijk loon met voldoende sociale voorzieningen en secundaire arbeidsvoorwaarden die mensen hun eigen geld bij elkaar laten verdienen. Kledingindustrie, voedselindustrie, recycling & hergebruik, allemaal arbeidsintensief. Laat ze daar maar werken. Hier is er weinig tot geen plaats voor mensen "die maken", als ze uberhaupt al ooit aan de slag zouden kunnen/willen gaan.
@Graaisnaaiert | 25-07-18 | 22:23
Dat klinkt zeker niet onredelijk.
6.000 euro. Per uitzettiër.
Ik wil de projectleider Uitzetting van harte feliciteren met zijn goedgekeurde, hilarische budgetaanvraag.
Hahahaha Je dacht dat er hierdoor ook maar 1 persoon minder wordt uitgezet? Iedereen zegt nu bij de 72 uurs opvang: Ik vraag asiel aan. De asielaanvraag wordt niet n de 72 uurs opvang behandeld. Dus meneer mag doorlopen. En komt nu "legaal" het land binnen. Kan dan lekker 15 jaar procederen.
6000 per kop. Dat is best een beetje boel geld voor iets dat toch niet werkt. Allemaal voor de bühne dit. De functie van het binnenhalen van deze lieden is al bekend. Dat gaan ze echt niet nu ineens helemaal ongedaan maken.
Als ze echt terug gaan naar het land van herkomst is het een koopje , direct doen !
Natuurlijk moeten ze teruggaan, sterker nog, je moet ze nooit en te nimmer binnen laten.
Maar dat hoeft natuurlijk geen 6000 euro de man te kosten.
Dat is grootschalige diefstal van belastinggeld.
Voor 50 euro de man moet het ook kunnen.
Ik vind 600 euro ook goed ,als het maar werkt !
kempenaer | 25-07-18 | 21:12 |:
Europese aanbestedingen moeten naar de laagste bieder, dus leef je uit.
Lijkt me nog best lucratief, vraag 100 en je verdiend 50 eypo de neus.
Ik heb toch meer met de Orban-methode.
72... nuff said...
Kijk dan niet, gun ze die kijkcijfers niet.
Er zit een knop op Uw televee.
De enige volbloed l*l bent U die er dan toch naar kijkt.
Dombo!
Koopje!
Maar eerst maar eens zien of het überhaupt gaat werken.
Met 'het '... bedoelt u dan de 'asielzoekers '?
Inderdaad. Blijvertjes kosten uiteindelijk tonnen aan gemeenschaps geld.
Stuur de rekening maar naar dat Zweedse deugneusje Elin.
Als die muts inderdaad wereldnieuws is gaat die actie natuurlijk navolging krijgen .Her en der zullen deze imbecielen opduiken in vliegtuigen....... zeker als er geen straf volgt , want dat is vaak het geval als extreemlinksen zaken vernielen of andere strafbare feiten plegen .
Jaja.... If a person does not seek asylum he is not eligable. Dussssss..... Daaruit maak ik op dat ze tot nu toe gewoon *iedereen* door lieten. Mooi weten we dat nu in ieder geval zwart op wit. Daarnaast slaat dit natuurlijk nergens op, want de asielaanvraag wordt niet in die 72 uur geregeld.
Wat we dus nu krijgen is dat iedereen zegt: "Ik vraag asiel aan", dan door mag lopen, en ze vervolgens lekker 15 jaar kunnen procederen totdat ze uiteindelijk met een Culemborgse gemeente lekker gaan lawaaidemonstreren om te mogen blijven.
Refugees zijn ook opeens migrants... of heb ik de laatste tijd door het warme weer iets gemist?
REAGEER OOK