Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Migratietop: Merkel en Macron versus de rest

Duitsmedia zien een eindspel voor Merkel

Ach, migratie. Verworden van een zij-dossiertje over door het bedrijfsleven geïmporteerde arbeidskrachten die niet meer terug gingen, tot een existentiële breuklijn waarlangs Europese politiek zich ontvouwt. 

Terecht ook wel, want volksverplaatsingen laten zich in de boeken niet verdoezelen door wat geld bij te drukken en wat met de balansen te schuiven. Dit zijn (binnen de huidige wet) onomkeerbare facts on the ground die het SOCIALE WEEFSEL nu niet bepaald ontgaan. 

Vandaag houdt de EU op expliciet verzoek van Merkel een mini-migratietop, die eigenlijk louter in het leven geroepen lijkt zodat Merkel op EU-niveau een interne politieke crisis kan bezweren die, wanneer dit op nationaal niveau zou gebeuren, het einde van haar politieke carrière kan betekenen. Samengevat: Merkels Beierse coalitiepartij CSU wil de Dublinverordening die Merkel op 21 augustus 2015 uit het raam mieterde wederom gaan bekrachtigen, wat zou betekenen dat migranten die Europa in een ander land dan Duitsland binnen kwamen, teruggestuurd worden naar het land van entrée, meestal Italië of Griekenland. De CSU lijkt bereid de regering op dit dossier te laten vallen, maar heeft nu ingestemd te wachten tot na de mini-summit van vandaag en de grotemensensummit van aanstaande 28 en 29 juni. Hier trouwens de standpunten van het zéér belangrijke Nederland. Livestreams van summit hier en hier.

De Viségrad4 (Hongarije, Polen, Slowakije en Tsjechië) hebben laten weten geen interesse te hebben om Merkel te helpen haar interne crisis te bezweren, en bedanken voor de uitnodiging. Ook Italië, nogal een actor in het geheel, boycotte de meeting bijna omdat er een voor hen ongunstige concepttekst van de eindverklaring lekte, maar dat bleek later om een 'misverstand' te gaan, waardoor ze alsnog aan zullen schuiven.

De grap is dat Merkel op dit dossier van binnen een bondgenoot van de Italiaanse populisten is. Merkel wil namelijk eígenlijk, net als Italië, dat de Dublinverordening op non-actief blijft en dat migranten die Europa via Italië betreden ook heus naar Duitsland door mogen wandelen om daar asiel aan te vragen. Maar de CSU wil dit niet, en nu is Merkel genoodzaakt om tegen haar eigen opvattingen in Italië te bewegen zélf meer migranten binnenshuis te houden, en er minder door te laten naar Duitsland. Terwijl de Italianen juist hun havens sluiten voor smokkel-ngo's die dobberdrommels opvissen voor de Libische kust en overvaren naar Fort Europa.

Dan is er natuurlijk nog Frankrijk. Macron gaf in een gesprek met de Spaanse premier Pedro Sanchez te kennen dat hij voorstander is van sancties tegen landen die weigeren migranten op te nemen. Maar veel boeiender is het Duits-Franse plan voor "the creation of a European asylum office", wat dat verder ook moge betekenen. Even maf is het dat Macron op diezelfde gezamelijke persverklaring op 20 juni zei dat: "France and Germany will ensure that those who are registered in a Schengen-zone country can be taken back as quickly as possible to the country where they have been registered", wat nu net is wat Merkel in principe helemaal niet wil (en Horst Seehofers CSU dus wel), en daar nu een uitweg voor zoekt. Kolonel Kurz in Oostenrijk dreigt alvast met een blokkade van de Brennerpas als Merkel zwicht voor de terugstuur-theorie van Macron & Seehofer.

Snapt u het nog?

Social
Social

In dit geval toch ongezien Macron

Social

Kiezen tussen een Franse dwerg met grootheidswaan of 1 keer in de week missionaris op woensdag met het licht uit, poeh..

Reaguursels

Inloggen

"Snapt u het nog?"

Ja.
EUxit
EUxit
EUxit

hallevvezool | 25-06-18 | 15:26 | 2

Ik hoef geen exit hoor, slechts hervormingen. Hadden we bij nader inzien nooit deze unie moeten in gaan, natuurlijk. Laatst was in het nieuws hoe bijvoorbeeld de EU de Benelux zo goed als overbodig heeft gemaakt. Persoonlijk had ik liever een vergaande politieke unie gezien van de Benelux en de EU gewoon als handelsunie. Echter watten en alsen hebben wij niet zoveel aan, want we zitten nu eenmaal in de EU en we zitten vast aan de Euro. Ik zie wel nog kansen hoor, laten we eens even de feiten op een rijtje zetten.

- Denemarken heeft een rechtse anti immigratie regering.
- Oostenrijk heeft een rechtse anti immigratie regering.
- Slovenie heeft laatst ook een ruk naar rechts gemaakt.
- Italië weer een ruk naar rechts.
- De visegrad 4 zijn allemaal al anti immigratie
- Italië had een anti immigratie partij als 2de grootste partij vorige verkiezingen
- Nederland ook een anti immigratie partij als 2de grootste partij de vorige verkiezingen
- Dat er überhaupt een partij in Duitsland is opgestaan die iets durft te zeggen over migratie na de tweede wereldoorlog is onderhand ook wel een wonder te noemen.

Laat Juncker en consorten maar roeptoeteren dat ze populisme verslagen hebben, de trend is duidelijk en de EU beseft dit ook wel hoor. De migratie wordt wel degelijk aan banden gelegd de afgelopen maanden. Echter is dit hetzelfde als met bijvoorbeeld Obama die het grootste aantal illegale migranten terug stuurde van elke zitten President, een politicus kiest waarmee ze zich willen profileren. De pro-EU partijen profileren zich minder graag met strenge immigratie retoriek en hun achterban ziet dit ook niet graag.

Ik denk dat de druk van het 'populisme', maw de volk, wel degelijk z'n invloed begint te krijgen. De EU is gedrocht, maar ik heb nog de lichte hoop dat er inmiddels genoeg landen komen die tegenwicht kunnen bieden. Daarnaast zijn in de pro EU en pro immigratie landen toch ook wel partijen bewust dat ze iets moeten doen. Kijk hoe Rutte onder druk van de PVV en nu ook FvD toch weer wat naar rechts schuif. Kijk hoe de CSU in Duitsland ook beseft dat ze strenger beleid moeten volgen.

Alleen Merkel en Macron lijken zich van geen kwaad bewust. Vraag is hoe ze dit gaan vol houden. Ik ben hoopvol, 20 jaar geleden was het ondenkbaar geweest dat 'populisten' overal zouden regeren en daadwerkelijk immigratie zouden aanpakken. Als genoeg landen die switch maken denk ik dat de EU niet eens perse opgedoekt of te worden, alleen terug gesnoeid en hervormd. Duidelijke afspraken, samenwerken op immigratie, handels en munt unie en verder gewoon zoveel mogelijk autonomie aan de landen zelf geven.

Swami4 | 26-06-18 | 12:39

*De tweede Italië in mijn lijstje moet natuurlijk Frankrijk zijn, waar Le Pen tweede werd.

Swami4 | 26-06-18 | 12:40

Daar komt het woordje weer. 'Populist' Het spreekt boegbeelden dat GS dezelfde woordentaal aanneemt, want de intentie is duidelijk, het slecht afschildren van een bepaalde groep.

Populist.

Is dat het gekozen woordje dat gebruikt wordt als vilificatie tegen degenen die tegen globalisme idealen zijn?

Wat is dan een democratie, wordt een democratie ook niet geregeerd door de wil van de meerderheid, wat dus populair is?

sickstyle | 25-06-18 | 13:53

Te dom om voor de duivel te dansen zijn de leiders die roepen opvang in Europa. Eenmaal hier krijg je die mensen niet meer weg.

ogeon | 25-06-18 | 09:38 | 1

Dacht het dus wel. Kiezen voor een overheid ie hier tegen is. Centrale kampen inrichten, arbeid latwen verrichten, en daarna deporteren zodra dat mogelijk is.

sickstyle | 25-06-18 | 13:54

Ik woon sinds 2014 in Polen. In NL wordt van alles beweerd over dit land maar het is hier in PL toch prima wonen. Even een paar facts:
-lagere belastingen (bv. een VW Passat TDI in NL 34.000 euro, in PL omgerekend 26.000 euro
-mooie vrouwelijke vrouwen en geen genderneutreale gefrustreerde Nederlandse wijven
-zeer leefbaar; wij hebben ons landgoed (ja, met binnenzwembad) hier in Gorzow voor omgerekend 280.000 euro gekocht, in de Randstad moet je dit bedrag x10 doen
-gezondheidszorg is beter, ik bedoel die particuliere, je ondergaat binnen 1 dag alle onderzoeken i.p.v. maandenlange wachttijden
-sinfs 2014 hier nooit een hoofddoek gezien of een moslim vluchteling, wel Oekrainers, maar die integreren perfect en zijn harde werkers (eentje inmiddels directur bij mijn bedrijf)
-Polen is vooruitstrevend (alle introducties van nieuwe producten, medicijnen, etc.) zijn hier maanden eerder dan in NL en toch houdt men van tradities; perfecte combinatie.

Mocht je Polen nooit als emigratieland hebben overwogen dan zou ik het bij deze wel doen. Zeker als je twee ton overwaarde op je wonig hebt en beetje ondernemend bent.

Groetjes uit Gorzow Wielkopolski

MrPolska | 25-06-18 | 00:42

Het zal vast al wel hierboven geopperd zijn maar het telkenmale kunnen herhalen van asiel/verblijfs-aanvragen plus procedures, kan m.i. snel opgelost worden: nieuwe regel: 1x aanvraag plus 1 keer hoger beroep, einde oefening plus daadwerkelijk uitzetten, Werkt de bewuste persoon niet mee dan opsluiten totdat er wel uitgezet kan worden. En opsluiten = opsluiten in gevangenis of afgesloten kamp. Anders blijft het dweilen met de kraan open, totaal zinloos.

LaatmaarLu? | 24-06-18 | 23:13 | 1

Maar na de eerste poging heet Achmed van 18 ineens Mohammadvan 16 en aangezien hij zijn paspoort opgevreten heeft op de boot... begint het circus opnieuw

BillyVetnippel | 25-06-18 | 07:57

In de 50-er en 60-er jaren van de vorige eeuw werden de bevolkingen van de koloniale machten van Europa middels de stembus ten minste nog geraadpleegd omtrent de onafhankelijkheid van de koloniën. Frankrijk zat in noord- en west Afrika , de Engelsen voornamelijk in oost- en zuidelijk Afrika en Portugal aan beide kanten met Angola en Mozambique..( Libië en toenmalig Abbesinnië ofwel Ethiopië , Eritrea , Somalië waren Italiaans). Nu worden de respectievelijke bevolkingen niet om hun mening gevraagd. Berlijn , Brussel en Parijs maken de dienst uit. Na 50 é 60 jaar onafhankelijkheid en talloze miljarden uitgedeeld door de Europese Jan Pronken is de enige uitweg voor , -en zulks is een feit- , ondernemende jonge mannen uit Ivoorkust , Nigeria , Ghana , Somalië noem maar op en is tevens een braindrain voor die landen. Volgens het weblog Résistance Républicaine betalen deze jonge mannen bij elkaar 3000 euro's voor hun transfer naar de vetpotten aan de Noord- en Oostzee.
Polygamie , het ontbreken van gezinsverbanden en last but not least , Allah's zaad rijkelijk over Allah's akkers zorgen ervoor dat Afrika ondanks haar enorme potentie en minerale rijkdommen geen thuis meer is voor jonge Afrikanen. Voeg daar aan toe dat de RK Kerk nog steeds contraceptie verbiedt en het plaatje is rond. Een land als Angola is wel booming maar lijkt een uitzondering. Het zijn dezelfde mafiose Barbaresken aldus RR die niet slechts jonge mannen aanleveren aan de NGO's die de facto de zelfde mensenhandel uitoefenen als de slavenschepen uit de 18e eeuw maar tevens wapens leveren aan djihadisten in Afrika en drugs aan Europa. De gewone Europese onderdaan wordt besodemieterd op grote en grove schaal en genoemde NGO;s dienen eigenlijk achter slot en grendel te verdwijnen wegens mensen- en slavenhandel.

Jan Boule | 24-06-18 | 23:13 | 1

uitweg... weggaan naar Europa...

Jan Boule | 24-06-18 | 23:21

Leuk feestje daar van Merkel, Macron en Rutte. Jammer dat er veel niet konden komen. De aanwezige wilden merendeels Europa in de uitverkoop doen. De afwezigen willen merendeels dat niet. Mooi he die EU.

Mart6037 | 24-06-18 | 22:34

Oplossing? Je kan alleen nog maar Nederlander worden door er geboren te worden. Verder nooit. Iedereen kan binnenwaaien, maar die wordt nooit Nederlander en gaat per definitie op enig moment weer wieberen naar de plek van herkomst. Wordt anders veel te druk hier, en het 'sociale' stelsel gaat anders failliet.

P.redgleuf | 24-06-18 | 21:33 | 3

"Je kan alleen nog maar Nederlander worden door er geboren te worden."

Lijkt me een uitermate slechte oplossing. Asielzoekers in procedure zorgen nu al dat ze kinderen krijgen (ik dacht dat de term "anchor babies" is of zoiets) om het uitzetten te bemoeilijken. Als kinderen die hier geboren worden automatisch Nederlands zijn, krijg je die ouders plus kind helemaal nooit meer weg. Sterker, dan zullen hoogzwangere Afrikanen hier binnen komen om binnen 3 á 4 maanden te bevallen en kan het gratis geld feest beginnen.

Dr_Johnson | 24-06-18 | 22:05

Dr_Johnson | 24-06-18 | 22:05 Daar is wel wat op te verzinnen. Je kan een kind alleen inschrijven in de gemeentelijke basisadministratie als de ouder daar ook in staat. Anders onmogelijk. Ben je meteen van de zoekgeraakte paspoorten af.

P.redgleuf | 24-06-18 | 22:49

Of in het geval van paspoort kwijt en niet mee werken kan je ze gewoon de plomp ingooien. Op papier bestaan ze dan toch niet dus wij weten van niks.

KamikazeKut | 24-06-18 | 22:54

Aan het eind van deze eeuw naar verwachting 4,4 miljard Afrikanen!!!!!!!
Die willen in groten getale naar Europa.
Als je dat gebeurt dan gaat alles wat hier is opgebouwd naar de gallemiezen.
Dat begrijpt een kind nog.
Dan wordt het hier Afrika 2.0.
Chaos, armoede en oorlog.
Europa moet iedere immigrant tegenhouden en terugsturen aan de buitengrenzen.
Echte vluchtelingen moeten in de eigen regio worden opgevangen.
Al de rest is window dressing en een recept voor ellende.
www.trouw.nl/opinie/de-afrikaanse-bev...

kempenaer | 24-06-18 | 19:53 | 4

Betaal iedere afrikaan in hun eigen land 1000 Euro als ze zich bewijsbaar laten steriliseren; dat is goedkoper dan ze hier te onderhouden
Maar ook dat zal wel weer raasjiest zijn DENK ik

telelezer | 24-06-18 | 20:02

Geen speld tussen de krijgen.

lacucaracha | 24-06-18 | 20:26

Kunnen we niet met een Afrikaans land ruilen of zo? We gaan er met zijn allen heen en bouwen het lekker nieuw op. Moet kunnen. Net zoals er aan de Israëlische kant van het hek bij Gaza alles bloeit en de andere kant niets, ondanks de miljarden van de EU.

ristretto | 24-06-18 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Tussen alle ellende toch nog een "feel-good" gebeuren:
Ik citeer het nieuwste voorstel van Trump:
"Iillegale immigranten meteen deporteren; We kunnen niet toestaan dat al deze mensen ons land binnenstromen. Als iemand binnenkomt dan brengen we hem meteen, zonder rechters of juridische procedures, terug naar waar hij vandaan kwam. Ons systeem is een karikatuur van goed immigratiebeleid en van rust en orde. De meeste kinderen arriveren zonder ouders”,
www.telegraaf.nl/nieuws/2212435/trump...
Triump for presedent !!
Oh, wacht.......

telelezer | 24-06-18 | 19:29

Wereldvreemd en onrealistisch standpunt van Macron. Die durft in zijn eentje de banlieu's niet meer in.

Wekkertje | 24-06-18 | 19:24

En als Erdogan verzaakt, (de verkiezingen verliest), ist alles uber und vorbei sowieso.

rmstock | 24-06-18 | 19:22

Goh daar laat ze minimaal 50 a 70 Journalisten aardig voor L_L staan.

rmstock | 24-06-18 | 19:20

Migratietop leuk, maar dan thuis eerst wel alles netjes op orde hebben : www.breitbart.com/london/2018/06/24/in... "An investigation into Germany’s Federal Agency for Migration and Refugees (BAMF) has found that migrant criminals with records of murder, rape, and drug dealing have been allowed to stay in the country under the asylum law." In de Bild ausgabe : "MÖRDER, VERGEWALTIGER, DROGENHÄNDLER Keiner will sagen, ob DIE noch bei uns sind" www.bild.de/politik/inland/bundesamt-...

rmstock | 24-06-18 | 19:15

je suis bier | 24-06-18 | 14:16
Daar zeg je zo wat, als vluchteling kind(eren) krijgen in land van asiel, verleent dat de ticket tot blijfstatus?

Ik zal een voorbeeld schetsen - met pardon voor de lange lap (zo'n 2 x A4).
Op 6 april 2016 kreeg ik, met één huis ertussen (authentieke wijkbewoners) een nieuw buurmeisje. Uit Eritrea, ze was versneld statushouder geworden.
Dit had o.a. te maken met de verhuizing van het azc uit de Koepelgevangenis naar het oude belastingkantoor - jawel, dit speelt in Breda, letterlijk onder m'n neus.

De Eritrese jongen die huisraad uit een busje aan het lossen was, dwong me tot kennismaking. Letterlijk kwam hij me halen toen ik 1 voet buiten de deur had gezet, nog een babbeltje maakte met de buurman over het Oekraïne referendum waar ik met m'n stem naartoe wilde.

Nadien heb ik heb ik vaker een aard van dwingelandij bij Eritreeërs bemerkt. Geen prettige eigenschap. Maar goed, kennismaken. Zij heette Selam, hij Kibrab.

Waar ze vandaan kwamen. "Afrika".
Ja, da's nogal groot, waar in Afrika? "Itrea". Ah, de korte versie.
Hij woonde al 2 jaar in Breda, ook eigen woning, in een wijk vlakbij, kon een heel klein beetje de taal. Ze waren broer en zus.

Tijdje later was ik uitgenodigd via een briefje dat door een super zachte sok van Vluchtelingenwerk was geschreven, op de koffie. Benieuwd als ik ben, er naartoe.
Er zaten zeggen en schrijven 5 Hollandse grieten (nou ja één half Engels, ook een soort buurvrouw), waaronder die van Vluchtelingenwerk en een COA-coach. Die laatste had vast zelf te weinig sociale contacten, want vulde constant de ruimte met d'r geouwehoer. Dit 5tal was duidelijk van de club "weg-met-ons".

Vreemd, gezien 'ons' toch maar mooi een huis, inboedel en uitkering leverde.
Die van VW: "Nou, ze krijgen het niet meer kado hoor, veel minder en ook nog als lening". Of iemand nog een logeerbed en kasten over had.
Haha ja, en dan wel een vette flatscreen met doorlopend de MTV van thuisland als levendig behang - naast megaposter van Jezus.

Trots bediend door Kibrab, via z'n hippe Iphone.
Later vernam ik dat die leningen na 36 maanden worden kwijtgescholden - dus gewoon gratis. Het laminaat en de loungebank hadden de vorige bewoners overigens al nagelaten.

Koffie! Heel leuk en schattig, maar duurt gerust 3 uur. Selam zat met een poppenhoek tafeltje+krukje bonen te roosteren, malen en in een kalebas tot het zwarte goud te toveren. Interessant, instant primitieve rituelen, oh en lekker hoor. Je mag alleen niet weg voor je het 2e kopje hebt gedronken - het hele proces opnieuw.
Je kunt onderwijl niks anders dan vriendelijk glimlachen, onverstaanbare MTV bewonderen en het geratel van die 5 proberen vanbinnen proberen te dempen.

Relevante info, ze waren eigenlijk geen broer en zus. Wel uit hetzelfde dorp, van dezelfde stam zeg maar. Zij was getrouwd met iemand anders die tijdens zijn vlucht in Egypte was blijven steken. Heel erg volgens muts VW.
Vreemd vond ik het dat ze dan niet samen met d'r man had gereis...

Wat ik erg begon te vinden in de maanden erna, was het luide gelul van Kibrab, die in hun moerstaal in de achtertuin van Selam haast dagelijks het thuisfront belde. Je zou zweren dat die Iphone overbodig was, dat ze het 5000 km verderop ook wel konden horen!
Onderwijl begon hij redelijk in te burgeren - zette een keukenstoel voor de deur om in het zonnetje te zitten. Is normaal hier.
image.ibb.co/jjhjaT/2723_KIBRAB_GS5_i...
* Geen zorgen, dit is ontdaan van de voornaamste privacykenmerken. Foto op straat mág en tsja, hij had meer oog voor z'n apparaat dan mij, om bezwaar te maken bijvoorbeeld. Ergo, hij heeft minutenlang niet door gehad dat ik er stond.

En toen, 1 jaar geleden. Selam beviel van hun dochtertje. Onze tussenburen had hij gecharterd haar op te halen uit het ziekenhuis - hij had tenslotte alleen een fiets. En Ihone. En zich ook alleen maar voortgeplant.
Paar maanden later voltrok zich hier een doopfeest van jewelste!

Er stonden dure bolides klaar, versierd met roze linten, bloemen, ballonnen etc. De hele familie van Kirbrab (werkelijk waar, vader moeder, zusjes, broers, neven, nichten, en ook vrienden) in chique gewaden. Om naar een kerk in A'dam te gaan! Een buurvrouwmuts had zich laten lenen te chauffeuren, te tolken.
WTF?
Waar kwamen al die overblije mensen en dure wagens vandaan?!?
Dat feest duurde ook nog een week - al die tijd lagen er maïsbladeren voor de deur, op de stoep. Eten maakten de vrouwen in de achtertuin, grote emmers vol, onder het grrrrenot van hun MTV.

Ik was ook weer uitgenodigd, en ben, ja opnieuw erop in gegaan.
Meemaken wat daar toch gebeurt. We zaten in een grote kring met (koud) eten op tafel en, uiteraard, alleen hun taal. Een jongen was duidelijk wat rustiger. Kwam op een goed moment in perfect NL's over de brug.

Hij was al 8 jaar hier, had werk als vrachtwagenmonteur in een bedrijf op Hazeldonk. Daar wisten ze ook wel dat ze niks lelijks over hem hoefde te zeggen, want verstond alles.
Goed voor jou. Op mijn vraag of hij deze vrienden wat beter Nederlands kon leren, was zijn antwoord klip en klaar: ik kijk wel uit, heb ik geen tijd voor.

Dan nu een zeker slot en plot. Sinds zeker een half jaar staat Selam en d'r dochtertje er alleen voor. Nou ja, ukkie ligt nog steeds of hangt in een wikkel aan de rug van mamma. Kibrab is volledig uit beeld. Komt hier nooit meer.
Zij spreekt of verstaat nog steeds geen woord NL's. Hooguit de vraag "hoe gaat het?", met het vaste antwoord "goed, goed, goed".

Ik vermoed dat in het verlengde van de jongerenreizen georganiseerd door de Eritrese overheid er hier ook bewust baby's gemaakt worden als een soort levensverzekering.
Heeft niks te maken met beter leven opbouwen en hé kijk nou geznnetje stichten.
Voor de goede orde, zij zijn christelijk, geen moslim, die niet dat deel van het omvolken speelt hier.

Slotvraag: wat nu?
Slotmening: mensen die tijdens de 5 jaar als statushouder zich voortplanten, daarvan krijgen zij, noch hun kroost een extra status om te mogen blijven.
Daar zal de wet ongetwijfeld op moeten aangepast, nou maak er vaart mee!

Kudtkip | 24-06-18 | 18:48 | 5

Is dit nog nieuws? | 24-06-18 | 18:58
Ik vermoed van wel.
Vermoedde het al in 2016, en vorig jaar.
Zij waren bij de minste lekkere buitendag in de achtertuin.
Plots zomaar weken niet te horen in de zomer.
Gevraagd heb ik het niet - gaat ook niet, want ze verstaan me niet.

Kudtkip | 24-06-18 | 19:05

En daar kom je nu pas achter? Als je wilt blijven fock je een paar koters en dan is er feest , je mag blijven

Verweg | 24-06-18 | 20:32

@Kudtkip | 24-06-18 | 18:48

Ik denk een exemplarisch verhaal dat je overal in varianten wel duizenden keren zult tegenkomen.

"... als vluchteling kind(eren) krijgen in land van asiel, verleent dat de ticket tot blijfstatus?"

Nou, in het geval van jouw buren denk ik dat het niets uitmaakte; ze hadden kennelijk al allebei een verblijfsvergunning op grond van de asielwetgeving, plus de bekende gratis huisvesting, gratis voorzieningen, en het gratis geld gescoord. Dan zijn al die lui hier "for keeps", voor altijd en eeuwig, tot de dood ons scheidt, waarna ze wellicht alleen als lijk terug naar eigen land gaan om daar begraven te worden.

Nee, waar kinderen "assets" van onschatbare waarde zijn/worden, is uiteraard als ze die verblijfsstatus (nog) niet hebben, ze in eerste instantie zijn afgewezen met hun asielverzoek, ze ergens in procedure nr 2 of 3 of 4 of 5 zitten, of aan het eind van de rit uitgeprocedeerd raken. Eigenlijk vooral in dat laatste geval worden kinderen ingezet om toch te mogen blijven. Als niets meer helpt, dan zoekt zo'n advocaat de publiciteit, zeker als er een aaibaar 13-jarig meisje in het gezin is (en die doen het zonder uitzondering altijd geweldig op school en willen later allemaal arts worden) dan verschijnen daarvan grote foto's in de kranten om ons op onze "hardvochtigheid" en "wreedheid" te wijzen dat die mensen terug moeten naar eigen land. En altijd, maar ik bedoel ALTIJD gaan de Gutmenschen dan de bekende huil-argumenten aanvoeren: het arme meisje heeft hier vriendjes en vriendinnetjes, is nog nooit in het land van haar ouders geweest - als meisje hier geboren is - in het andere geval is het zo lang geleden dat ze de taal helemaal niet meer kan, ze zijn inmiddels "verwesterd", en de burgemeester vindt ook dat ........ moet blijven. Dat gold in het geval van Sahar, dat gold in het geval van Mauro, in andere gevallen die ik alweer vergeten ben (en betekent ook altijd dat er een paar honderd "vergelijkbare gevallen" ook mogen blijven als eea succes heeft. En nu zie je het weer - maar dan weer iets anders - gebeuren met die Howick en Lily: daar lukte het niet en moest moeder met kinderen terug naar Armenië - waar echt niets aan de hand is; ja, een paar weken geleden zag je dat er vreedzame protesten oid waren - en werden gewoon verdonkeremaand op het moment van uitzetting: moeder werd op het vliegtuig gezet, en kinderen zitten nog hier. Zouden er aanvankelijk achteraan gestuurd worden, maar nu heeft men weer verzonnen dat er eindeloos tijd gerekt kan worden door "zelfstandige" asielaanvragen voor in te dienen.

Allemaal bewijzen dat dat hele asielcircus volledig uit de klauwen gegierd is. Ik hoop morgenochtend in de kranten te lezen dat er op die EU minitop nu eens spijkers met koppen geslagen zijn om Fort Europa dicht te timmeren, maar heb er een hard hoofd in.

Dr_Johnson | 24-06-18 | 21:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet u het nog?
Aan het begin van de door de EU veroorzaakte asieleiserscrisis zeiden diverse links-deugende BN-ers dat ze zelf wel even een asieleiser in huis zouden nemen. Uiteindelijk deed niemand dat, natuurlijk. Dus mocht het plebs de illegalen opvangen. Sommige belastingbetalers werden uit hun eigen huis gezet door "krakende" illegalen.

Dat is de deugende "gutmensch" in een notendop;
- Nederlandse boot plukt "vluchtelingen" van de Libische stranden;
- zet ze af in Italië;
- Italië geeft ze een treinkaartje naar Duitsland;
- Merkel eist dat zij ze weer door kan sturen naar andere EU-landen.

Zelf de idealistische weldoener uithangen, maar de rekening bij een ander leggen. En o wee als je daar wat van zegt; "fascist, racist, nazi".

Dandruff | 24-06-18 | 18:47 | 1

Goede samenvatting. K mis nog een beetje het integreren in de nieuwe woonplaats. Oh wacht....

Is dit nog nieuws? | 24-06-18 | 18:49

Oké,topos voorbij, haben wir es schon geschafft?

Is dit nog nieuws? | 24-06-18 | 18:46

Mutti is blijkbaar Honnecker's wraak.

MistaRazista | 24-06-18 | 18:33

vraag een migrant waarom hij naar Europa vaart en zelfs daar veel geld voor over heeft alsmede het risico om te verdrinken...
het antwoord zal niet zijn omdat ze in Europa het werk komen doen dat door Europeanen niet kan worden gedaan, het antwoord zal ook niet zijn om te komen werken voor het eigen levensonderhoud en voor het levensonderhoud van familie in de thuislanden.. het antwoord zal zijn..

om naar Nederland, Duitsland of Zweden door te reizen... want daar is er eeuwigdurende bijstand.. zonder te hoeven te werken.

fikkieblijf! | 24-06-18 | 18:28

Waarom kunnen we dit hier niet?

Is dit nog nieuws? | 24-06-18 | 18:47

Dat kunnen we wel. Dat willen "we" niet. Dat komt omdat er heel veel mensen geen gebruik maken van hun stemrecht. Met name in landen als Frankrijk, Duitsland, Italiê en Nederland. Zou geen zin hebben. Kutsmoesjes.

Langshetrandje | 24-06-18 | 19:14

Snapt u het nog?

jazeker, geen beslissingen nemen is ook een beslissing.. rekken en rekken en rekken en etc etc etc.. dan lost het probleem zichzelf mogelijk ooit een keer op.
Als die volle boten voortaan weken op zee dobberen op zoek naar een haven kunnen ze ondertussen geen andere dobberaars uit zee hengelen..

wat mij betreft lekker rondjes laten varen en in de havens van Marokko en Tunesie laten aanmeren...

fikkieblijf! | 24-06-18 | 18:20 | 1

Precies.
Illegalen die feitelijk sowieso uitgezet zouden moeten worden, mogen hier toch eindeloos blijven rondhangen. Mogen op onze kosten procederen en nog eens procederen, tot ze winnen. Of weer verliezen; waarna ze alsnog worden gedoogd tot het volgende generale pardon. Of tot ze hier kinderen hebben gekregen en *dus* om "humanitaire redenen" gelegaliseerd worden.
Van uitstel komt afstel; de asiel-lobby buit dat buitengewoon slim uit.

Dandruff | 24-06-18 | 18:54

Begin nu eerst eens gewoon NGO ferrys te verplichten de opgepikte vluchtelingen naar het dichtsbijzijnde land aan wal te brengen. Dus niet meer 10 km uit de libische kust (nog IN territoriale wateren regelmatig dus) bootjes oppikken en die de overige honderden kilometers verder varen naar de andere kant van de plas. Gemakkelijk te controleren met de bestaande scheepsbakens. Geen track van de hele tocht (gaatje van een paar uur kan best, maar geen dagen) dan geen vluchtelingen afzetten. Meer als de helft van de middelandse zee over geweest (kwestie van lijntje vaststellen) dan geen vluchtelingen afzetten.

Gregovic | 24-06-18 | 18:15 | 4

Die NGO's mogen best op 10km van de Libische kust gaan liggen. Dan is de dichtstbijzijnde plek waar ze niet verzuipen maar 10km verderop.

Oh wacht..

marcoplarco | 24-06-18 | 19:06

Niet aan wal brengen terugslepen.

lacucaracha | 24-06-18 | 19:16

@ Is dit nog nieuws? - Goed idee!
Met een eigen NGO de 'drenkelingen' redden zoals volgens alle NGO's verplicht...
En dan afzetten op het dichtstbij zijnde land.

Niet terecht gekomen in het Beloofde Land? "dan moet je terug naar degene (de mensensmokkelaar) die dat aan jou heeft beloofd...

Wering | 25-06-18 | 02:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor net Rutte zeggen dat ze de mensen voor dat ze de reis gaan ondernemen naar Europa , eerst even gaan checken of het wel asielzoekers met problemen of vluchtelingen zijn. Zo hoeven de mensen niet eerst veel geld aan mensensmokkelaars betalen en het risico te lopen dat ze verdrinken. Godverdomme, wat een lumineus idee. Hoe kom je er op.

Beste Rutte. Lampelul. Dit zelfde idee had Geert Wilders 5 jaar geleden al.

beau van rtl | 24-06-18 | 18:11 | 2

ja ho eens even.. ze weten al dat ze geen vluchteling zijn.. ze vragen al geen paspoort meer aan in eigen land.. dan hoeven ze die ook niet in zee te gooien als een veerboot met een Europese vlag begint te hengelen..

fikkieblijf! | 24-06-18 | 18:22

beter goed gejat dan slecht bedacht. Rutte kan zelf niets bedenken.

ogeon | 25-06-18 | 09:50

Gezellig die livestreams. We zien hoe ze aankomen, hoe ze elkaar begroeten, hoe ze in hun eigen taal en dus voor de meesten onverstaanbaar hun zegje doen. Dan zien we hoe ze op de familie-foto worden gezet. Daarna worden deze beelden herhaald. Om daarna weer live te gaan om te zien hoe ze weer vertrekken. Maar van de vergadering, dáár waar het om gáát, helemáál nada, noppes, niente, niks.

kweethetooknietbeter | 24-06-18 | 17:40 | 1

vergadering, vergadering.. het was toch een onofficiële topmeeting.. is alvast een prettige zomerreces meeting, niet meer!

fikkieblijf! | 24-06-18 | 18:23

Laat de dominee dochter en vriendje Marron, het zelf oplossen. Alle vluchtelingen, asielzoekers, mensen zonder paspoort naar Duitsland en Frankrijk. Grenzen dicht van de andere landen. Dont call us, we dont call you Doei, jullie wisten en/of weten het toch zo goed.

De Evangelist | 24-06-18 | 17:40 | 2

Je vergist je. Als Macron A zegt bedoelt hij B. Frankrijk bewaakt wel zijn zuidgrenzen en laat zo min mogelijk binnen.

Mijn klomp breekt | 24-06-18 | 18:17

Mijn klomp breekt | 24-06-18 | 18:17 |
Niet altijd maar in deze casus zéker. Hier wordt in mijn grensstreek iedere auto met een kleurige bestuurder volledig uitgekamd. Etnisch profileren is helemaal geen probleem. Die politiedienst die hiermee belast is is overigens gewoon ook volledig militair, dus géén enkele bullshit mogelijk. Macron heeft die nieuwe regering in Italië gewoon even een welkomstbeuk gegeven. Game on.

Langshetrandje | 24-06-18 | 18:34

Ik gun iedere wereldbewoner een uitkering en vrede. Maar helaas gaat dat niet.
Torpederen op zee zou ik zeggen .

Oepsie1234 | 24-06-18 | 17:22 | 2

Er is geld zat op de wereld. Alleen zit dat geld vast bij een slechts een paar mensen/families. Het rolt niet en als het geld al rolt, dan rolt het van laag naar hoog.

kweethetooknietbeter | 24-06-18 | 17:48

Meer humaan, met duwboten terug duwen.

Mijn klomp breekt | 24-06-18 | 18:18

Dus eerst roept die abjekte achterklijke stasi-kut ;"kom ALLEMAAL hierheen"
en dan;
migranten die Europa in een ander land dan Duitsland binnen kwamen, worden teruggestuurd.

Het is vrijwel onmogelijk om als eerst land in Europa, Duitsland aan te doen.

Weer een typisch voorbeeld dat andere mensen met de stront opgescheept worden, die Gutmenschen binnenhalen.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 17:18 | 2

Merkel en Macron hebben het voor het zeggen in Europa, zoals Frankrijk en Duitsland altijd al hebben gehad, en de rest moet maar slikken.

Datmagniethe | 24-06-18 | 18:08

Zijn ook eerste en tweede economie van EU samen goed voor meer dan de helft.

Langshetrandje | 24-06-18 | 18:36

Ah kijk. Spanje wordt opgezadeld met de bliksemafleider-rol. Spanje is voorzien van een EU-puppet, en zal daar de prijs zwaar voor betalen.

marcoplarco | 24-06-18 | 17:11 | 1

Maar hun banken worden gered natuurlijk.
Dat dan weer wel.

LuckyGirl | 24-06-18 | 17:17

.. bovendien zou het helpen ook EU bobo's aan te pakken die u tot opvang dwingen van hun kameraden in den strijd tegen de westerse samenleving.

De westerse samenleving is misschien de vijand van de globalisten en de islamisten, maar niet de vijand van de gewone burger.
Integendeel.

Jan Passant mk2 | 24-06-18 | 17:04

Ophouden illegale migranten binnen te laten en beginnen NGO's en hun mensensmokkelvrinden als criminelen te behandelen. Omdat het criminelen ZIJN.
Dat zou helpen. Oh - en een muur bouwen.

Jan Passant mk2 | 24-06-18 | 17:01 | 1

lijkt mij gezonder om illegalen ook daadwerkelijk het land uit te zetten, en in de tussentijd te interneren. Het is nu zo dat er geen uitzetting is tenzij vrijwillig. Inclusief Nederland heeft niemand in Europa een idee waar al die uitgeprocedeerden en andere illegalen zich bevinden. Uitgezet op teruggekeerd zijn ze niet. Zie de krakers van Amsterdam.

Beroep = Boerenlul | 24-06-18 | 17:23

M & M moeten oppassen dit word niet gepikt door Italië er worden hier geen EU spelletjes meer gespeeld
Italië met steun van Griekenland legt een vlootblokkade voor de Afrikaanse kust en NGO schepen die de blokkade proberen te breken worden getorpedeerd en naar de bodem van de middellandse zee gezonden
Een keiharde Italië en Griek exit uit de EU en beide landen zijn beter af

Spanje blijkt een papieren tijger doordat onafhankelijk Catalonië weigert nog langer te betalen voor de rest van Spanje en Madrid valt

Duitsland komt in opstand tegen Merkel en met steun van Oostenrijk valt Berlijn weer in Duitse handen

zoefff3 | 24-06-18 | 16:49 | 11

@Langshetrandje | 24-06-18 | 17:45 | Duurzaam worden weggepoetst? De gehele euro politiek tot nu toe is juist volkomen incident gestuurd, was er maar iets duurzaam en structureel opgelost. Het enige wat men tot nu toe, onder de bezielende leiding van mutti Merkel, heeft uitgevoerd is het kopen van extra tijd terwijl er helemaal niets gedaan is aan de onderliggende problemen..., bijvoorbeeld het afnemende concurrentievermogen van Italië, en dat gaat zich een keer wreken. De game on strategie is een keer uitgewerkt en dan zullen er heel harde keuzes gemaakt moeten worden.

therealbraindump | 24-06-18 | 19:10

therealbraindump | 24-06-18 | 19:10
U gebruikt mijn tekst selectief. Ik zeg min of meer duurzaam. Dat is net een nuance (ik typ het ook niet voor niets zo). Als je min of meer duurzame oplossingen lang achter elkaar kan laten opvolgen, heb je uiteindelijk toch een duurzame oplossing. Die echt harde keuzes zullen er ooit wel komen, maar het water staat de beslissers in Europa echt nog niet hoog genoeg aan de lippen. De Engelsen zitten binnen tien jaar bv gewoon in de Euro. Game on.

Langshetrandje | 24-06-18 | 19:18

Langshetrandje | 24-06-18 | 19:18 | Hoe komt u erbij dat de Britten binnen 10-jaar onderdeel zullen zijn van de Eurozone? Groot-Brittannië is dan geen lid meer van de EU en wanneer zij dit wel zouden zijn hebben zij geen enkele incentive om deel te nemen aan de Eurozone. Wat is de rationale om een netto betaler te worden in een transferunie? En de theorie dat min of meer duurzame oplossingen leiden tot een duurzame oplossing ontgaat mij ten ene male.

therealbraindump | 24-06-18 | 19:51
▼ 8 antwoorden verborgen

Mensen! Mensen! U heeft het allen fout!! Die miljoenmiljard vluchtelingen uit Afrika komt helemaal niet door de mensensmokkelaars en de westerse gutmensjes, nee nee, Marianne Thieme van de dierenpartij heeft het op de radio gezegd en uitgelegd: "het komt door de opwarming van de aarde". Het wordt de Afrikaners gewoon te heet onder hun voeten en dat betekent maar 1 ding: "GO NORTH" Marianne weet ook de oplossing van het probleem: meer meer meer ontwikkelingshulp. Soms is de oplossing toch zo eenvoudig.

simplesimpie | 24-06-18 | 16:46 | 5

Als we ergens een slag kunnen slaan wat milieu betreft lijkt mij dat bevolkingsafname hoog op de agenda zou moeten staan.

LuckyGirl | 24-06-18 | 17:16

Voor meer negerts maken heb je sex nodig. Bij heet weer neemt menigeen's libido af. Dus bij opwarming van Afrika zou de geboortegolf moeten verdampen. Dat strookt niet met de feiten . mhhhhh

Winter_is_coming | 24-06-18 | 18:14

Dat smoesje kunnen ze ook niet gebruiken, want als er meer volk in Europa komt wonen wordt ook veel en veel meer troep gemaakt en meer zooi de lucht in geblazen.

Rene046 | 24-06-18 | 19:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan liever op woensdagavond het licht maar uit, in de Macron-versie wordt na een aantal jaren het licht voorgoed gedoofd...

Binkoo | 24-06-18 | 16:42 | 3

De meeste mensen zien er met het licht uit toch ook veel aantrekkelijker uit.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 16:45

Zonder licht zie je Bubba niet voordat het te laat is.

Winter_is_coming | 24-06-18 | 18:15
-weggejorist-
einStina | 24-06-18 | 18:37

Het grootst of eigenlijk het enige probleem dat er is, dat ik heb, met deze massa immigratie, is niet de huidskleur (ik ben geen racist, wie wel?), maar de import van intens verkeerde ideologieën en daaraan verwante (criminele) moraliteiten en cultuur.
Zelfs al zou immigratie idd 'nodig' zijn voor de verontrustend teruglopende geboortecijfers in onze streken, is dit NIET de oplossing.

SaintNick | 24-06-18 | 16:35 | 3

De politiek verzaakt juist een oplossing te vinden voor de teruglopende geboortecijfers.
Meer handen in een land betekent niet automatisch meer handen aan het bed.
Het betekent vooral, economisch gezien, meer schuldenaren en meer consumenten.

LuckyGirl | 24-06-18 | 16:49

Precies LuckyGirl. Dat is juist wat ik zeg: de politiek draagt de verkeerde oplossing aan voor ons probleem.

SaintNick | 24-06-18 | 17:24

Of de juiste oplossing ... voor het verkeerde probleem. CSU: wij willen geen gelukszoekers meer. Merkel: wij gaan ze selecteren op Afrikaanse bodem en daarna verdelen. Merkel, Merkel toch, dat was niet de vraag!

Winter_is_coming | 24-06-18 | 18:18

Bedoelt Der Spiegel met 'Endzeit' nu het einde van Merkel, of het einde van Europa? Ik hoop toch het eerste...

Zenzeo | 24-06-18 | 16:32 | 3

Ik denk het einde van de EU.

Sjonie01 | 24-06-18 | 16:33

Wat Sjonnie zegt, zeker weten.
Tenzij je gelooft dat het einde van de EU automatisch het einde van Europa betekent.

LuckyGirl | 24-06-18 | 16:47

Het einde van de EU? als dat toch eens waar was, en dan Rutte ook weg.
Ik zou een maand lang feesten.
Misschien nog wel langer.

BosrandDirk | 24-06-18 | 18:42

Met enig geluk gaat het voormalige habsburgse rijk aangevuld met Italië Merkel de nek kosten, m.i. de slechtste naoorlogse Europese politieke leider. Merkel heeft werkelijk alles vekloot, de atomausstieg, de alleingang met het haar wir schaffen das beleid, het halfslachtige eurobeleid zonder daadwerkelijk door te pakken. Het is te hopen dat Jens Spahn de honneurs zo spoedig mogelijk gaat overnemen.

therealbraindump | 24-06-18 | 16:20 | 1

Jens Spahn,ben je wel goed bij je hoofd braindrumpf? Die is zonodig nog erger dan Mutti Merkel/Kasner. Er zijn veel betere kandidaten binnen de CDU, maar deze partij volgt het pad van de PvdA naar beneden. AfD en CSU( als deze partij landelijk gaat) hebben met de FPD de beste kaarten. SPD heeft geen aansprekende leider meer. Mutti kan beter emigreren naar haar voorbeeld/Muster heilstaat Zweden. Daar zijn ze ook volledig de weg kwijt.
Soort zoekt soort. Merkel is passé. Driewerf Hoera!

Eendragtmaaktmagt | 24-06-18 | 17:16

Gisteravond in de taxi naar de airport een chauffeur uit Eritrea. Volgens hem zijn zij plus de Ethiopiers christenen en de Somaliers "arabs".

van Oeffelen | 24-06-18 | 16:17 | 2

2/3e van de Ethiopiers ios volegsn Wiki nog Christen en aangezien het vroegere Ethiopie en Eritrea een land waren ( Abessinie ) zou het maar zo het geval kunnen zijn.

Graaisnaaiert | 24-06-18 | 16:39

Ethiopie heefft een prachtige en heel oude Christelijke cultuur, vergelijkbaar met de Grieks Orthodoxe.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 16:46

Geweldige brief ! Heb ik aan mijn Duitse kenissen toegestuurd.

Eendragtmaaktmagt | 24-06-18 | 17:19

Afrika opnieuw en voor eeuwig koloniseren en verder ieder land zijn eigen grenzen laten bewaken.

Eppo | 24-06-18 | 16:12 | 1

Oorlog met China beginnen dus?

Langshetrandje | 24-06-18 | 16:29

Zie net een Pickwick reclame op tv. Iemand uit Aleppo die bij een voetbal team omdat zijn vrienden er niet meer zijn.

Aleppo meneer, het spijt me enorm dat je vrienden er niet meer zijn maar laat je alsjeblieft niet lenen voor deze emotionele chantage. Je verdient beter.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 16:05 | 1

Die Aleppo-gozer is waarschijnlijk een aanhanger van IS alias DAESH alias the White Helmets,alias de CIA.

Eendragtmaaktmagt | 24-06-18 | 16:16

Timon, wat is dit nu? "Kiezen tussen een Franse dwerg met grootheidswaan of 1 keer in de week missionaris op woensdag met het licht uit, poeh.."

Misschien zit mevrouw Orban wel iedere avond bovenop. We weten het niet en hoeven het ook niet te weten. Wat we wel zien is dat Macron zich zonder enige terughoudendheid laat vastleggen met degenerate cultuuruitingen die niet bij Europa en Afrika horen.

Die negers op de foto hebben zich ook een imago aan laten praten waar hun voorouders niet trots op zijn.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 15:50 | 6

Ik stel me zo voor dat dat een heel gemeen lachje was vol leedvermaak. Ghehe.

einStina | 24-06-18 | 16:10

BlowingBubbles | 24-06-18 | 16:05 Hmm, ik dacht eigenlijk dat het een soort gangsta posse was. Wat ik een opgelegde cultuuruiting vind voor Afrikanen welke die mensen geen goed doet.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 16:39

@AanDiggelen, rap is zover ik weet te herleiden naar slavernij, in die zin dat men op deze wijze met elkaar communiceerde terwijl het op zang leek, zodat de oppassers er niet op sloegen. Maar misschien heb ik het mis. In ieder geval vind ik rap en breakdance geen vorm van 'degenerate cultuuruitingen' en prima bij iedereen passen die het wil doen. De kern van onze vrije, democratische samenlevingen is dat men zich vrij mag uiten op een zelfgekozen wijze, zonder dat de overheid/samenleving al te zeer normen gaat opleggen voor wat wel of niet gepast is en voor welke groepen. Diverse dictaturen van verscheiden signatuur hebben ons geleerd waar dat toe leidt.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 16:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Okay, één vraag: wat zou jij doen als je Afrikaan was?

Paintertje | 24-06-18 | 15:47 | 16

"wat zou jij doen als je Afrikaan was?"

Mijn vrouwen hard laten werken, terwijl ik met een koude pils onder een boom in de schaduw in een hangmat lag te chillen; en voor de rest prijsneuken.

Dr_Johnson | 24-06-18 | 17:10

PvdAsieleisers stemmen, en vaste reaguurder op joop worden.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-06-18 | 19:08

De hele dag met mijn derde been achter de vrouwtjes aanrennen.

Gulliver | 24-06-18 | 19:17
▼ 13 antwoorden verborgen

In elk land worden bij alle asiel aanvragen vingerafdrukken afgenomen, maar die afdrukken worden nu nauwelijks vergeleken met andere landen. Het is dus mogelijk om onder verschillende namen meerdere asiel aanvragen te doen, met dubbele kansen op een verblijfsvergunning en meerdere uitkeringen. Als een EU asiel bureau zou inhouden dat er één centrale database van aanvragen (en vinger afdrukken) komt dan is dat een verbetering.

Probleem blijft dat een deel helemaal geen asiel wil aanvragen omdat ze niet op zoek zijn naar een veilig land maar naar een land met betere economische mogelijkheden. Bijvoorbeeld het tentenkamp in Calais zit geen enkele asielzoeker tussen omdat ze er allemaal voor kozen om niet in het veilige Frankrijk asiel aan te vragen maar proberen van het veilige Turkije, via het veilige Griekenland en Frankrijk naar het financieel gunstigere Engeland door te reizen.

W_F | 24-06-18 | 15:46 | 4

"Maar in Calais kunnen ze het water niet over, want geen bootje."

Nou, ik denk dat "een bootje" op zich niet zo'n probleem is, maar in tegenstelling tot de Noord-Afrikaanse kust, waar ze een paar kilometer uit de kust al door NGO smokkelaars worden opgepikt en naar een EU haven worden geferried, zullen ze hier, als ze opgepikt worden, linea recta terug naar Frankrijk worden gestuurd. Vandaar dat ze het niet eens proberen. Het plan van die "Jungle" bewoners bij Calais is aan boord van een vrachtwagen te komen als verstekeling en pas eruit in de UK, waar ze meteen de illegaliteit ingaan.

Dr_Johnson | 24-06-18 | 16:57

In Calais en daarnaast in bourgogne sur mer liggen voldoende stervende 'jachtjes' die je in een paar uur overvaart. In de stroom xomertoetisten valt dit niet op. En bootje stelen is vast geen nieuwe actyiviteit.

Winter_is_coming | 24-06-18 | 18:25

Boulogne (te veel sangria achter de kiezen op domingo)

Winter_is_coming | 24-06-18 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

De scheldnaam van Merkel in CZ is Makrela, of te wel Makreel. Makreel & Macroon, wat een team. www.express.co.uk/news/world/978843/a...
Italianen schofferen, dat lijkt het enige waar Emmanuel toe in staat is, gesteund door Sancho Panza van Spanje. Dat wijst erop, dat Italië niet te vermurwen is en dat vanuit het sinterklazen land alvast begonnen is om met zwarte pieten te gooien naar de Azzurri. Viva Italia ! Fanculo Merkel & Macron!

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-06-18 | 15:45

Ik ben er uit, dit gebeurt met opzet. Noem mij maar gek we spreken elkaar over 5 jaar wel.

lacucaracha | 24-06-18 | 15:44 | 3

Uiteraard.
Wij kijken naar een toneelspel, zoals altijd.
De kaarten zijn allang geschud, dezelfde mensen staan aan het roer, dus het roer gaat niet om.

jemagookniksmeer | 24-06-18 | 15:50

Als dit alles per ongeluk gebeurde dan zou er ook wel eens iets per ongeluk goed gaan, niet?

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:56

Eens, hier zit een plan achter, anders kan Merkel krankzinnig verklaard worden door haar absurde immigratie plannen.

lanexx | 24-06-18 | 17:12

Wonderlijk toch, die EU-logica. Ik heb nu al plannen gehoord dat "vluchtelingen" opgevangen moeten worden in detentiekampen binnen de EU (Macron) of in landen die aan de EU grenzen. Waarom in vredesnaam? Zodat ze zo dicht mogelijk bij West-Europa kunnen komen en makkelijker naar binnen glippen? Zodat de media weer haar misselijkmakende emotioneel chanterende sirenenzang kan loslaten op de argeloze burger om die arme, zielige migranten toch niet meer zo "inhumaan" op te sluiten en ze alsnog de facto een verblijfsvergunning hebben, zo niet de jure? En dan ook weer eens een crisis veroorzaakt door EU-wanbeleid zien als een kans om juist meer macht, bevoegdheden, belastinggeld en ambtenarij naar Brussel te sluizen. Je zou toch bijna denken dat het een vooropgezet plan is.

Ik val wellicht in vervelend herhalio, maar wat nodig is, is een harde en effectieve aanpak die gelukszoekers geheel buiten de deur houdt en zwaar ontmoedigt. Niet de manipulatieve slappe drampolitiek die koste wat het kost de deur op een kier wil laten voor illegale migratie en een open uitnodiging is naar de halve Derde Wereld om hier te komen:
-Vluchtelingen opvangen in de regio, waar hun cultuur minder clasht en ze makkelijker terug naar huis kunnen. Als de buurlanden overvol raken (en dan moet het wel gaan om minstens 25% van de bevolking als vluchteling of zo) mogen ze die doorsturen naar het aanpalende land. Moet wel heel erg wereldcrisis worden wil je dan vanuit Syrië in Nederland of zelfs Duitsland uitkomen. Het is ook een stuk goedkoper om mensen daar van bed, bad en brood te voorzien dan hier.
-Als je al per se vluchtelingen wereldwijd wilt spreiden (waarom eigenlijk?) doe dat dan op basis van je bevolkingsgrootte, niet welvaart. Rijkdom betekent niet dat je meer recht hebt op integratieproblemen, criminaliteit of parasitair volk. Nederland hoeft dan met haar 17 miljoen mensen van de 7 miljard of zo, hooguit eenmalig (!) iets van 50.000 mensen op te vangen, gewoon over de gemeentes verdelen naar bevolkingstal en dan is het COA-circus over. Die mensen haal je gewoon zelf op in dezelfde samenstelling als de vluchtelingenpopulatie, dus niet alleen maar opgefokte mannetjes van 20.
-Wie toch op eigen houtje denkt brutaal te mogen wezen en naar luilekkerland te reizen krijgt gegarandeerd GEEN vluchtelingenstatus. Je wordt direct uitgezet naar het land waar je vandaan kwam met vliegtuig, boot of te voet. Dat is niet zielig of te gevaarlijk, je vond dat gevaar ook geen probleem op de heenweg. Als dat niet kan wegens gebrek aan medewerking krijg je bed, bad en brood achter prikkeldraad.
-Landen die niet meewerken krijgen sancties. Niemand uit die landen krijgt nog een visum of mag ons grondgebied betreden, alle import en export wordt belast, tot aan het overmaken van geld of vliegtickets en vakantiereizen aan toe.
-Wie Nederlanderschap wil verwerven moet eerst zijn andere paspoort(en) inleveren. Je kunt altijd later nog ruilen als je dat per se wilt en het land van herkomst meewerkt. Werkt dat land niet mee, wederom: sancties, geen zoete broodjes bakken of dealtjes met dictators sluiten.
-Wie naar Nederland wil komen om te werken of te wonen, doet dat op eigen kosten. Je betaalt een borgsom o.b.v. de duur van je geplande verblijf en sluit een verzekering af die je alleen deelt met andere migranten om alle kosten van migratie te dekken, met een eigen risico als je het betaalbaarder wilt maken.
-Eerste generatie nieuwe Nederlander heeft geen enkel recht op Nederlandse uitkeringen, tweede generatie alleen nadat het vermogen van de eerste is aangesproken. Zij kozen voor kinderen en hier wonen, wij niet.
-Het regelen van Nederlanderschap of een visum doe je op plek van vertrek, niet hier. Enige uitzondering zijn mensen die werkelijk voor hun leven of vervolging vluchten en geen enkele andere mogelijkheid hadden dan een vlucht naar Nederland, wat zeer onwaarschijnlijk is.

Hou je daar alle illegale migratie mee tegen? Waarschijnlijk niet, maar je zit het niet zoals nu aan te moedigen of zoals Artsen Zonder ethische of geopolitieke Grenzen mensensmokkel te bedrijven.

Wol | 24-06-18 | 15:44 | 7

Zelfs illegalen kun je ontmoedigen door geen enkele uitkering te verstrekken. Maar dit land wil dit in de verste verte niet, dit land wil het braafste jongetje uit de klas blijven.

lanexx | 24-06-18 | 17:15

Opvangen in kampen aan de grenzen.
Dan zijn ze halverwege binnen.
Dat is het plan.

BosrandDirk | 24-06-18 | 18:04

Te dom om voor de duivel te dansen zijn de leiders die roepen opvang in detentiekampen binnen Europa. Eenmaal hier krijg je die mensen niet meer weg.

ogeon | 25-06-18 | 10:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik geef het VN vluchtelingenverdrag nog 3 jaar. En als de Europese landen slim zijn zeggen ze meer dan alleen de herziening uit 1967 op.

omanders | 24-06-18 | 15:42

Willen we een humaan asielbeleid, dan moeten de poorten dicht voor kansloze gelukszoekers.
Krijgt Merkel haar zin, dan zijn het Italië, Spanje en Griekenland die alle illegale migranten te verwerken krijgen.
Links- of rechtsom: willen we allemaal een Europese unie, dan moet beleid door alle VOLKEREN in meerderheid gedragen worden, niet slechts de leiders.
Niemand weet nog wat onze leiders nou eigenlijk voorstaan.

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:42 | 6

Nog iemand of ben ik de enigste... lol

Rene046 | 24-06-18 | 18:47

Kansrijke gelukszoekers moeten hun eigen land/huis opbouwen/onderhouden.

Arachne | 25-06-18 | 01:41

ze moeten vechten voor hun eigen vrijheid.

ogeon | 25-06-18 | 10:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Er moet gvd eerst een nieuwe oorlog uitbreken willen ze dat thyfus Schengen opheffen.

de uitbater | 24-06-18 | 15:40

Ik wil geen Europa. Europa is geen land. En ik heb al een land. Aan zee.
Wat zit die Flip de Winterhulp zijn lezertjes nou voor een binaire keus te stellen.

In je hok Belg.

LibertasSimplex | 24-06-18 | 15:32 | 1

Het eu clubje gebruikt Europa. Zeggen wij zijn Europa en dergelijke. Terijl Europa volgens mij weten ook bestaat uit bijv. Rusland.
--
Dat Europa gebruik door het eu clubje is pure volksverlakkerij en gore propaganda. Zie de OS vorig jaar, toen het smerige eu clubje overwinningen van landen ging vieren als zijnde eu overwinningen. Was treitergedrag, bekend van eu figuurtjes (typisch penthouse gedrag).
--
Gebruik altijd "eu club¨ ipv EU of Europa of Europese Unie... want dat is het niet meer en niet minder. Een low level clubje gelijkgestemden.
--
Jij geeft een waarde aan de eu club door in te gaan opdat Europa spelletje.. doe dat niet. noem ze gewoon eu clubje.. wanneer dat een beetje overgenomen wordt dan zien mensen steeds beter wat de eu nu echt is. Associeer ze met het kleine, niet met Europa.
-

Mark_D_NL | 24-06-18 | 15:50

Das het nog niet tot een Katholieke kerken
crisis heeft geleid in Katholiek Italië en Duitsland.
Ze graven hun eigen graf steeds dieper en dieper...

steekmug | 24-06-18 | 15:31 | 4

Regeren is vooruitzien. Italie wisselt maandelijks van regeringen maar het Vaticaan denkt, zoals bekend, in eeuwen. Wie wast in 2100 Zijne Heiligheid de billen als Italie ontvolkt is ? Het immer dalende geboortecijfer was in 2017 8,6 en het sterk stijgende sterftecijfer 10,4. Italie is over vijf generaties ausradiert tenzij...

hmariavanempel | 24-06-18 | 15:43

Er is altijd wel een discreet Filipijns zustertje beschikbaar, hmariavanempel

Langshetrandje | 24-06-18 | 16:47

Ach dat met uitsterven van bevolking .... zodra de welvaart beter wordt durven mensen zich wel weer te vermeerderen, kinderen kosten geld.
Of je neemt het Afrikaans pensioen model.. Maak er gelijk wat meer dan nodig, de kids zorgen wel voor opa en oma.

Rene046 | 24-06-18 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zit de laatste tijd een beetje te kijken naar huizen in Hongarije, ik wordt echter steeds serieuzer.

GKJP | 24-06-18 | 15:29 | 7

Oja en niet vergeten je betaald niet elk jaar opnieuw belasting voor je huis zoals hier.

Sjonie01 | 24-06-18 | 16:12

En heerlijke grenzen aan de rand van het land.

GKJP | 24-06-18 | 16:20

.. buren in Balaton….

Jan Boule | 24-06-18 | 17:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Een beroepsgroep die ferm aanwezig is in Brussel en goede zaken doet wanneer "men" uitvergaderd is , is de prostitutie gecentreerd in het Quartier Nord / Rue d'Aerschot en het Quartier Ijzer. Er zijn zo'n 5000 vrouwen en in mindere mate mannen actief. Naast Belgische prostituées overdag zijn het 's "nachts voornamelijk Albanese en Afrikaanse vrouwen die werken. Maar de grootste groep bestaat uit Bulgaarse en Roemeense vrouwen die de Russische en Moldavische prostituées hebben vervangen. Kortom , de aanwezigheid van duizenden EU mensen legt de beroepstak geen windeieren.

Jan Boule | 24-06-18 | 15:27 | 5

Da's fijn voor onze leiders (zelf de grootste hoeren) want die Oostblokkers zijn er ook niet vies van hun kinderen in te zetten.

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:46

Van ons geld ook nog, besef ik me opeens *kotst*

BlowingBubbles | 24-06-18 | 15:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Macarons zijn heerlijk, Macron lusten de honden geen brood van. Snel naar Hungary

goedrechts | 24-06-18 | 15:19

Ik heb het gisteren nog op de Twitters aan zo'n deugpersoon proberen uit te leggen en gebruikte hiervoor de vergelijking met kruiderijen in het eten. Een beetje kan een geweldige smaakmaker zijn en het eten wordt er beter van. Gooi je echter de gehele pot met kruiden in de pan, dan wordt het een niet te vreten prut. Hetzelfde met de migratie naar Europa. Wanneer hebben we genoeg "verrijking"? Hoeveel kan bv Nederland nog kwijt voordat de samenleving hier onhoudbaar wordt (zo deze dat nu al niet is) en de culturele waardes, gevoelens en uitingen van de inheemse Nederlander zodanig worden aangetast dat deze onherkenbaar veranderd zijn en de inheemse Nederlander met zijn unieke identiteit ernstig bedreigd wordt? Bij 36 miljoen? 50 dan? Waarom mag men in ieder land waar ook ter wereld zijn eigen cultuur, tradities en identiteit hebben, maar moeten de Europese volken deze dingen allemaal maar rücksichtslos te grabbel gooien? En is het e.e.a. niet een vorm van zachte genocide? Hieronder wat definities:

- Met "genocide" bedoelen we de vernietiging van een etnische groep... Algemeen gesproken hoeft genocide niet per se de onmiddellijke vernietiging van een natie te betekenen, behalve wanneer dit bereikt wordt door massaslachtingen op alle leden van de natie in kwestie. Het wordt meer gebruikt als aanduiding van een gecoördineerd plan dat gericht is op de vernietiging van de essentiële fundaties van de levens van deze nationale groepen, met als uiteindelijk doel ze geheel weg te vagen (Verenigde Staten van Europa iemand?). De doelen van een dergelijk plan zouden zijn de desintegratie van politieke en sociale instituten, van cultuur, taal, nationale gevoelens en de vernietiging van persoonlijke gevoelens van veiligheid, vrijheid, gezondheid, waardigheid en zelfs van de levens van de individuen tot deze groepen behoren...

- De misdaad van genocide moet erkent worden als een samenzwering om nationale, religieuze of etnische groepen te vernietigen. De openlijke daad van zo'n samenzwering kunnen bestaan uit aanvallen op mensenlevens, vrijheid of eigendommen van mensen uit deze groep enkel en alleen vanwege hun affiliatie met deze groep. De formulering van de misdaad kan als volgt luiden: "Degene, deelnemend aan de samenzwering om de nationale, religieuze of etnische groep te vernietigen, begaat hiermee een aanval op leven, vrijheid of bezit van leden van de groep in kwestie en is als zodanig schuldig aan de misdaad genocide.

- Alle van de hierna volgende daden gepleegd met de intentie tot de vernietiging van, gedeeltelijk of als geheel, een nationale, etnische, raciale of religieuze groep zoals: Het vermoorden van leden van deze groep; het veroorzaken van serieus geestelijke of lichamelijk letsel bij leden van de groep; het opzettelijk opleggen van levensomstandigheden aan de groep om haar fysiek als geheel of gedeeltelijk te vernietigen; maatregelen nemen om geboortes binnen de groep voorkomen of te ontmoedigen; (en/of) het gedwongen overplaatsen van kinderen van deze groep naar een andere.

Als je die definities zo leest kun je tot je grote schrik steeds meer vakjes afvinken. En hebben wij, en andere Europese volken, dan niet het recht om te zeggen: "Wij willen dit niet!"?

Sjefke7807 | 24-06-18 | 15:14 | 5

Sjefke: " Waarom mag men in ieder land waar ook ter wereld zijn eigen cultuur, tradities en identiteit hebben, maar moeten de Europese volken deze dingen allemaal maar rücksichtslos te grabbel gooien? "

Europeanen lijken hiervan uitgesloten inderdaad. Dezelfde mensen die voor een vrij Tibet campagnen zullen hier in Europa juist pleiten voor meer immigratie. We schijnen dat verplicht te zijn.

Terwijl nationalisten juist staan voor echte diversiteit. Ieder volk heeft recht om in eigen kand hun cultuur te behouden. Globalisme en het daarbij behorende multculturalisme leidt alleen tot een grote grijze brij waar geen plaats meer zal zijn voor de unieke culturen op de diverse werelddelen. Eeuwig zonde als dit alles verloren gaat.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 15:44

Hoe dan ook moet je van goeden huize zijn om de Europese cultuur te kunnen verrijken. Kebab en shoarma zijn ongeveer het enige dat ik kan bedenken, en zelfs de grootste kebabvreter zal moeten toegeven dat de ellende er niet tegen opweegt.

Vreetkonijn | 24-06-18 | 17:32

Gooi er nog een paar flinke hete pepers in het begin lekker pittig, maar na een tijdje krijg je klachten dat het te heet is en nog wat langer is het niet meer te pruimen.

Rene046 | 24-06-18 | 18:34
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben het over een totale volksverhuizing onder de paraplu van vluchtelingenverdragen, meer niet. Daarom is het jammer dat verdragen nooit ter discussie mogen worden gesteld. Het mag wel, maar wie het doet is een slecht mens - einde discussie.

Men doet het voorkomen of zaken als immigratie e.d. herroepbare verschijnselen zijn. Dat zijn ze niet. Immigratie is niet zoiets als een BTW-verhoging, die je kan terugdraaien als zij niet bevalt. Immigratie is voor eeuwig. De kosten, materiëel en immateriëel, zijn dat ook

Het is buitengewoon treurig dat juist zaken die onomkeerbaar zijn, de EU, immigratie etc. nooit specifiek aan een volksraadpleging worden toevertrouwd. Ze worden er doorheengerommeld, met als enige wettelijke grondslag dat er ooit ergens verkiezingen zijn geweest.

Eigenlijk worden tegenwoordig alle echt belangrijke zaken buiten de democratie om geregeld, door supranationale hoven, door verdragen, door lobbyisten etc.

We mogen meepraten over de tafelschikking. Op de Titanic.

Ik lijk goddomme Baudet wel.

Magdatkandat | 24-06-18 | 15:14

Nog even doorgaan, luitjes. Nog even duwen en trekken aan Brussel, nog even Merkel en Macron wegstemmen, nog even volhouden en de EU bestaat niet meer. Zij hebben 'm gemaakt, wij laten 'm verdwijnen. Hou vol.

pollens | 24-06-18 | 15:11 | 1

De EU schaalt niet zelf terug. Daarvoor is een revolutie, burgeroorlog oid nodig.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 16:06

Merkel is al tijden helemaal van het padje af. En wordt alleen nog in het zadel gehouden door mensen die net zo de weg kwijt zijn.

Cor Netto | 24-06-18 | 15:06

De manier waarop de EU werkt is een totaal zooitje. Landen die 'topjes' beleggen, andere landen die weer andere 'topjes' beleggen en dan eens in de zoveel tijd een 'top' waarbij de standpunten van al die topjes tot een soort verenigde slotverklaring moeten komen. Waarna iedereen alsnog doet wat ze zelf willen. Punt is dat zo'n Macron wel gelijk heeft, dat de enige manier om hieruit te komen is een verregaande transitie van macht naar de EU. Maar dat niemand - ik ook niet- dat wil of aandurft, met die gare economieen en wirwar aan regeltjes als het over pensioenen, belastingen etc gaat. Het fiasco laat zich nauwelijks nog verhullen.

Dr_Prepper | 24-06-18 | 15:05 | 4

Ja, dat ook nog eens inderdaad.

Dr_Prepper | 24-06-18 | 15:28

Brrrr Merkel in een topje...
The horror.

Gulliver | 24-06-18 | 15:33
-weggejorist-
Rene046 | 24-06-18 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

M&M's..... geen smarties.

Nelis SplitBloes | 24-06-18 | 15:05 | 2

Splitsvondig!

BlowingBubbles | 24-06-18 | 15:14

Er zijn wel bruine M&M's, maar geen witte M&M's...
Discriminatie!

King of the Oneliner | 24-06-18 | 15:57

Er hoeft op die bijeenkomst maar 1 ding bekrachtigd te worden: de definitie van de term "vluchteling".
En zelfs dat gaat niet gebeuren, Merkel (net als May in casu de Brexit) is niet de ideale persoon om het tij te doen keren.
Ook Rutte, die erop prat gaat geen visie te hebben, zal niet in staat blijken van richting te veranderen.
Wat het volk ook wil.

LuckyGirl | 24-06-18 | 14:58 | 1

Correct.

Langshetrandje | 24-06-18 | 15:01

15.05u: Toch wel grappig, dat zo'n man in zijn eigen taal spreekt en dat de meerderheid geen flauw idee wat er nu gezegd wordt. Men zou om te beginnen eens kunnen afspreken dat daar altijd Engels gesproken wordt.

kweethetooknietbeter | 24-06-18 | 15:07

Lekker brabbelen naast buiten de microfoon, zodat de kijker er geen woord van meekrijgt...

kweethetooknietbeter | 24-06-18 | 15:16

@kweethetooknietbeter Die man is ook nog van Slovenie, het voormalig joegoslavie. Door simpel Wiki te raadplegen begrijpt u beter waarom Oost-Europa, geografisch als centraal Europa genoemd, niet staat te springen om Moslims op te vangen. Hongarije is ergen in 1699 door de Polen bevrijd van bezetting door Moslim Turken, Slovenie daarintegen kan het weer niet maken Moslims af te wijzen door de burgeroorlog van 1991 tot 1999, en Merkel, tja Duitsland kan het helemaal niet maken om alleen maar blanke mensen met blond haar en blauwe ogen in eigen land te accepteren evenals geen maatregelen te nemen tegen mensen die nog gas in huis hebben. Italie erkend Islam niet als religie dus die kunnen geen onderscheid maken op geloof. Zo heeft iedere lidstaat een verleden dat unanieme beslissingen onmogelijk maakt.

CarloCarpacio | 24-06-18 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Er is al teveel schade toegebracht. Hervorming moet dus gepaard gaan met vergelding jegens verantwoordelijken.
.
Ban politiekcorrecten!

Parel van het Zuiden | 24-06-18 | 14:56

Dat gekut met opvangkampen binnen de EU. Waarom niet gewoon buiten de EU.?

Is dit nog nieuws? | 24-06-18 | 14:55 | 1

Waarom überhaupt opvangen? Wij zijn die Afrikanen niets verschuldigd. Hoogstens wil ik uit welbegrepen eigenbelang een container condooms doneren.

Vreetkonijn | 24-06-18 | 17:26

Als Merkel op dit dossier struikelt gaat er hier een goede fles open.

Wijze uit het Oosten | 24-06-18 | 14:53 | 1

Reken u vooralsnog niet rijk; er zijn nog meer dan genoeg landen - meestal de landen waar ze zeker weten dat de uitkeringen er niet interessant genoeg zijn voor gelukszoekers- waar de zwarte tsunami's ongezien worden binnen gelaten. Zelfs de nieuwe Italiaanse premier, Conte, kan er niets tegen doen dat er ook vandaag weer scheepsladingen tegelijk op Italiaanse bodem zijn afgeleverd. Die ene boot die door Malta en Italië voor de Bühne 'geweigerd' werd moest doorvaren naar Valencia was een perfecte afleidingsmanouvre.

Terwijl het geweigerde schip naar Spanje voer, brachten stilletjes drie 'reddingboten' (lees: watertaxi's) een paar duizend man aan wal in Palermo - dankzij een 'welkom in mijn land' burgemeester.

bisbisbis | 24-06-18 | 15:37

Eigenlijk mogen we die onvruchtbare ex-stasi plompe boerenknol Mutti Merkel wel dankbaar zijn

Bokito ergo sum | 24-06-18 | 14:52 | 2

In welk universum?

halfvolle glas | 24-06-18 | 14:55

Dat ze zich niet heeft voortgeplant?

jemagookniksmeer | 24-06-18 | 15:58

De oplossing is zó simpel. Breng dobbermirgranten terug aan wal waar ze zijn vertrokken. Financier en sta garant voor menswaardige opvang aldaar. Financier eventueel vanuit die opvang de reis terug naar het thuisland.

Een van de weinige dingen die EU uitstekend zou kunnen doen is coördineren om bij toekomstige calamiteiten opvang in de regio op te zetten. Noodhulp, medische zorg, bescherming, dat soort dingen. Of ga door op de huidige weg met moralistische oogkleppen op en draag de consequenties. En die zullen fors zijn. Voor iedereen. Linksom of rechtsom.

atheïstisch stemvee | 24-06-18 | 14:51 | 8

Met achtergrondmuziek van Rocky haha!

atheïstisch stemvee | 24-06-18 | 15:40

zover hoeft men niet eens te gaan.
Stop gewoon alle activiteiten van Soros, en de ellende stopt.

Rene046 | 24-06-18 | 18:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Duidelijke analyse van de EUpolitieke situatie. Als alle betrokkenen nu eens doen wat ze zeggen dan ben ik verlost van de politieke aanwezigheid van Merkel.

Goedzo | 24-06-18 | 14:49

Er is nog steeds een oplossing, alleen men wil daar niet aan. Grenzen dicht. Vooral de zeegrenzen. Zeemijnen leggen. "Reddingsacties" voor de kust illegaal verklaren. Het vuur openen bij overtreding. NGO's uitroken. Actief remigratiebeleid voeren voor veilige landen en zware criminelen. Grote sterilisatiecampagnes in kansloze landen.

Klinkt extreem? Als bovenstaande niet gebeurt, zullen er pas echt extreme dingen gebeuren.

LiniaalRectaal | 24-06-18 | 14:48 | 5

Ik durf te wedden dat er minder slachtoffers door de zeemijnen zullen vallen dan nu door verdrinking. Dus wat is nu humaan?

LiniaalRectaal | 24-06-18 | 15:34

Een paar duizend nep haaienvinnen in zee laten drijven werkt mogelijk ook afschrikwekkend.

Gulliver | 24-06-18 | 16:01

Durf te wedden dat er meer slachtoffers in Europa vallen door de zogenaamde vluchtelingen dan ze zelf verzuipen op zee.

Rene046 | 24-06-18 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ooit zal de dag komen dat Mutti Merkel een steenpuist op haar Schafforgaan zal krijgen. De welvaartseisers zullen dan van walging terugkeren naar hun zand van herkomst. Of ziet iemand een betere oplossing? Ik bedoel, niemand durft “het” toe te geven en dankt Darwin voor het spontaan geëvolueerde deugorgaan dat zo’n lekker gevoel geeft.

Nivelleermarionet | 24-06-18 | 14:48

God, dat uiteindelijk Oost-Europa de enige is die opstaat voor onze democratie, normen en waarden en kwaliteit van leven.

Blasfemie | 24-06-18 | 14:47 | 1

Gelukkig hebben die wat oorlogsverleden met Moslims zoals wij met Nazi's, zo presenteert Hongarije dat ook, zou u Nazi's als vluchtelingen opvangen? Iets met Ottomaans Hongarije...

CarloCarpacio | 24-06-18 | 15:12

Het is toch van de gekke, ene Macron en Merkel beslissen over ons.

gato | 24-06-18 | 14:46 | 2

Wees maar blij dat Macron niet beslist met wie jij een relatie hebt, anders had je met een veenlijk rondgelopen.....

JI-HAAT | 24-06-18 | 14:53

Nou nog even en het is een veenlijk,.
Nee hoor grapje, het is nog een knappe man, zegt iedereen hier in Spanje.

gato | 24-06-18 | 15:00

De meeste asielzoekers zijn geen echte "vluchtelingen" die veiligheid zoeken maar illegale migranten die onder het mom van "vluchteling" naar Noord/West Europa migreren vanwege economische/financiële voordelen ( lees uitkeringen en dat soort dingen).

Daarvoor maken ze (mis) gebruik van de asielprocedure.

Ook de "vluchtelingen" die oorspronkelijk uit oorlogsgebied komen (zoals b.v. Syriërs) zijn illegale migranten omdat ze vanuit veilige gebieden in de regio ( b.v. Turkije, Libanon, enzovoorts) naar Noord/West Europa reizen vanwege ons sociaal stelsel.

Behalve het financiële plaatje is er ook en sociaal/religieus plaatje. De meeste illegalen zijn moslims en die nemen hun religie mee naar Europa en houden daaraan vast. Ook de tweede en derde generatie.

Als gevolg daarvan vind er een sluipend proces van islamisering plaats met zelfs de oprichting van islamitische partijen die ieder jaar sterker zullen worden.

Kaskensj | 24-06-18 | 14:46 | 2
-weggejorist-
vluchtelingallergie | 24-06-18 | 14:47

@Kaskensj | 24-06-18 | 14:46
Ook de "vluchtelingen" die oorspronkelijk uit oorlogsgebied komen (zoals b.v. Syriërs) zijn illegale migranten omdat ze vanuit veilige gebieden in de regio ( b.v. Turkije, Libanon, enzovoorts) naar Noord/West Europa reizen vanwege ons sociaal stelsel.

.
___
.
Inderdaad.
Ook voor vluchtelingen met een terechte vluchtelingen-status geldt dat, als de reden voor hun vlucht vervallen is, en ze toch niet terug gaan, ze dan illegale migranten zijn...... die terug moeten!!
Is voor iedereen beter.

Kijkeensaan | 24-06-18 | 14:55

Geloof dat het bijna niemand om het kleurtje gaat. Maar wel over armoede val, druk op sociale voorzieningen, het veranderen van complete wijken en steden en infiltratie door een vijandige ideologie. En onze regering en de EU blijven ziende blind of zijn crimineel nalatig,

Scepticus | 24-06-18 | 14:40 | 1

Er zijn veel meer redenen om te stoppen met de zinloze immigratie.
- tekort aan huizen
- vertiendubbelde ecologische voetafdruk van elke Midden-Oosten immigrant die in Nederland komt wonen
- files
- criminaliteit
- robotisering die voor de deur staat
- druk op onderwijs
- druk op gezondheidszorg
Vergrijzing oplossen met volkeren die voor minimaal 50% in de bijstand verblijven is ronduit idioot.

André4711 | 24-06-18 | 18:01

Een interessante beschouwing.

lanexx | 24-06-18 | 18:05

Antarticaans volkslied opzet.... U bent welkom in mijn land, u bent welkom in mijn land.

Poessiepiloot | 24-06-18 | 14:35

Op naar zelfbeschikking to the max. Stem nooit meer op een politiek partijtje!

Mark_D_NL | 24-06-18 | 14:35 | 1

En dat dan liefst met z'n allen tegelijk.

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:16

Waar de Eerste Wereldoorlog rond 1925 bekend stond als de Grote Oorlog, maar na de activiteiten van een bekende Oostenrijker in later tijd werd hernoemd tot Eerste Wereldoorlog, hebben we in een iets verder verleden de Grote Volksverhuizing. Die zal binnenkort wel in de Chinese en Japanse geschiedenisboeken bekendstaan als de Eerste Volksverhuizing.

HoogToontje | 24-06-18 | 14:33 | 4

Rond 1925 stond, wat wij nu de eerste wereldoorlog noemen, bekend als de grote oorlog. Wat snapte je nu precies niet? ;-)

Mokum Kosher | 24-06-18 | 15:01

In Engeland heet hij nog steeds The Great War. En dan bedoelen ze niet dat hij zo fantastisch was.

Synecdoche | 24-06-18 | 19:26

Dat lag niet aan de Oostenrijker. De Napoleontische oorlogen werden destijds in GB the great wars genoemd. Dus moest men WO1 hernoemen.

Arachne | 25-06-18 | 01:26
▼ 1 antwoord verborgen

Op naar een Australisch immigratiesysteem. Stem FvD!

Trans_Fimmermans | 24-06-18 | 14:30 | 2

Maar wel stemmen tegen dichte grenzen.

VeelTeSteil | 24-06-18 | 14:50

Alleen oorlog gaat de grenzen dichten.
Dus er is hoop.
Sarc//

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:14

De EU is natuurlijk een prima verdienmodel. Het tandenloze Europees Parlement kan gen vuist maken tegen de ongekozenen van de Europese Commissie met als uitvoerend orgaan de kinderloze ( dus geen zorgen voor de toekomst van hen) Merkel en Macron. Volgend le Monde Diplomatique verdienen de volgende mensen een riante boterham in "Brussel".:
Voor de Europese Commissie werken 21.635 ambtenaren
Voor het Europese parlement werken : 5549 mensen
Er werken als diplomaat voor de EU : 5145 mensen
Voor het Conseil de l'Europe ( Raad v E) werken er : 3091 mensen
Als geaccrediteerd journalist werken er 951 mensen
Als beroepslobbyist bij de EU werken er 15.000 à 20.000 mensen
Voor de NAVO werken er in Brussel 4000 mensen.
De taxiritten naar restaurants , hotels , Pechtoldlofst worden verzorgd door 1000 chauffeurs op dagbasis.
Kortom , deze klassse , zwelgend in gekd , drank en eten en macht zal haar positie middels hun partijen ALDE ( VVD-D66) CDA-en en Partis Socialistes met hand en tand vededigen.gelijk de nietsnutten dat deden aan het hof van Louis XIV in Versailles
Voorbehoud : de cijfers zijn van omstreeks 2015

Jan Boule | 24-06-18 | 14:30 | 4

Een beroepsgroep die niet genoemd is maar die talrijk aanwezig is in Brussel is die van de prostitutie , 5000 prostitu
.. In het Quartier Nord is 70 procent overdag belgisch maar 's nachts - wanneer men uitvergaderd is-- bevolken

Jan Boule | 24-06-18 | 15:20

En toen werd zomaar de guillotine uitgevonden.

simplesimpie | 24-06-18 | 16:13

jan boule
dit hoort bij 15.27 uur . Excuus want onvolledig

Jan Boule | 24-06-18 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Duitsers zijn historisch gezien helemaal niet goed in het keren van invasies, de Fransen ook niet. Waarom zo'n Merkel en Macron zich een leidende rol aanmatigen is mij een raadsel. Waarom Rutte lijdzaam volgt nog minder.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 14:29 | 8

Gaat nooit gebeuren. Net zo min als de Brexit gaat rondkomen.

Langshetrandje | 24-06-18 | 14:40

Zijn we zelf bij, stel ik met enige bescheidenheid.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 14:46

Langshetrandje | 24-06-18 | 14:34 |:
LOL @ een jaartje uitbollen.

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Italie heeft helemaal gelijk. Als die NGO's over de rug van de EU lekker humanitair willen doen, laat ze dat lekker in hun eigen land doen. Geeft overigens aan hoe failliet de EU in feite is. Er is geen eenheid, geen groepsgevoel en geen uniform beleid.

Merkel heeft er een klerezooi van gemaakt in de hoop dat met dreigen en moralistische uitspraken het allemaal wel goed zou komen. Dat gaat dus niet werken. Ben benieuwd hoe dit wordt opgelost.

RenHoek | 24-06-18 | 14:26 | 4

Simpelste en snel doeltreffende oplossing is de Amerikaanse, ergens een oorlog beginnen, we zouden Turkije kunnen aanvallen bijvoorbeeld, met als reden linkse principes, de co2 uitstoot is daar veel te hoog, ze willen geen warmtepomp, er rijden geen bakfietsen, weinig homo feesten, weinig vrouwen op top posities, de koeien en kippen hebben te weinig ruimte, er zijn geen traject controles, de sigaretten zijn veel te goedkoop, ze hebben geen wegenbelasting, geen oppervlaktewater belasting, geen milieu heffing op een open haard, ze mogen roken op terrasjes, ze ruimen de stront van hun hond niet op bij het uitlaten, geen Burka verbod, er zijn geen milieustraten waar je witgoed in kunt leveren, ze hebben geen plastic afval ophaaldienst, de boeren slaan de mest niet op in peperdure silos, ze telefoneren autorijdend, ze mogen onbeperkt trekken achter een auto met een B rijbewijs, echt er zijn zo veel redenen Turkije aan te vallen op het niet naleven van Linkse principes en op die wijze de Europeese economie een boost te geven, wat gek dat Links niet met dit idee komt?

CarloCarpacio | 24-06-18 | 14:50

CarloCarpacio | 24-06-18 | 14:50 |:
Sinds links niet meer kijkt op een oorlogje meer of minder zou je denken dat het plan al klaar ligt.

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:10

@carlocarpacio
LOL!!

André4711 | 24-06-18 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

Om een prachtig mozaiek te maken moeten de oude zaken eerst uit elkaar vallen. Kom maar op met die crisis! *inschrijfformulier schervensmijten zoeken doet*

einStina | 24-06-18 | 14:23 | 25

@Langshetrandje: dat denk ik ook vaak. Ontmoedig me nou niet naar nog meer cynisme... ;-)

@Hans Nimmerlans: Ja sorry ik kan het niet laten, maar je begon zelf met een verhaspeling van die gehate naam. Ik weet wel dat je daarom niet perse proEU bent, en ik weet ook weinig van je persoonlijke situatie. Maar ik vind je wel erg positief, en dat associeer ik met mensen met een goed leven. Dat lijkt haaks op mij te staan dus dat kruist dan weleens. Wel prettig om te weten dat je de inbreng waardeert. :) Rode wijn? Je hebt me bijna omgekocht. Enjoy!

einStina | 24-06-18 | 16:40

einStina, ook hier rode wijn... senegaleze volkslied min één. En out.

Langshetrandje | 24-06-18 | 16:57

Langshetrandje: Cheers!

einStina | 24-06-18 | 17:39
▼ 22 antwoorden verborgen

De EU zit in drijfzand: De harder ze spartelt, de verder ze wegzakt. En de EU blijft maar geloven dat ze zelf de aangewezen redder is om zichzelf weer uit het drijfzand te trekken. G’luck mate. Ain’t gonna happen. Tenzij je Schengen opheften Merkel wiebert.

Zeddegeizot | 24-06-18 | 14:23 | 1

Mooie metafoor, hopelijk heb je gelijk.

Vreetkonijn | 24-06-18 | 17:20

Uit die top gaat helemaal niks komen dan wat loze kreten over eenheid en solidariteit. Het is nog nooit anders geweest. Hopelijk houdt de CSU voet bij stuk en gaat Merkel nu echt ophoepelen, maar ook dat zie ik helaas niet zo snel gebeuren. Dat Italië en wat andere landen een harder beleid gaan voeren betwijfel ik niet, maar ik ben bang dat we nog lang opgescheept zitten met halfbakken EU-beleid omdat niemand de ballen heeft om op te komen voor belangen van EU-burgers. Ze willen het liefst zo snel mogelijk van al die kritische burgers af. Dat is ook precies het idee achter die massale import vanuit Afrika.

Akiron | 24-06-18 | 14:23 | 1

De CSU voelt vooral in Bayern de hete adem van AfD in zijn nek, vandaar de harde opstelling richting Mutti M. Aangezien daar binnenkort verkiezingen zijn doen ze nu even een Rutte, om de AfD de wind uit de zeilen te halen. En na de verkiezingen kruipen ze toch weer lekker bij Mutti op de schoot.

infidel103 | 24-06-18 | 14:51

Macron en geldschieter Merkel doen het kunstje na Van Mitterrand en Kohl, laatstgenoemde heeft de sterke Duitse Mark ingeleverd voor de Euro om Franrijk op de been te houden.

JohnWalker | 24-06-18 | 14:22 | 1

Peanuts vergeleken bij de extra lebensraum die ze er voor terug krijgen.

kweethetooknietbeter | 24-06-18 | 14:53

Stompzinnige tweet van De Winter. Je hoeft niet te gaan flirten met kleurplaatjes om je punt te maken. Werkt averrechts.

Graaisnaaiert | 24-06-18 | 14:21 | 7

@Graaisnaaiert
Inderdaad, viel mij ook al op en prima verwoord!

Basil Fawlty | 24-06-18 | 16:02

Perfecte tegel, Graaisnaaiert.

LuckyGirl | 24-06-18 | 16:13

@Graaisnaaiert | 24-06-18 | 15:08
Geen bruin bijsmaakje, maar een lekker zwart bijsmaakje. Zonder gekheid, het probleem is juist dat politiek-correcte medemens ineens niet kleurenblind is als een neger de mindere is in een vergelijking. Als het plaatje was omgedraaid: blanke homo's en een donker traditioneel gezin, had dan één blanke "racisme!" geroepen? Nee, en nu het omgekeerd wordt afgebeeld is het ineens wel racisme. Die totale overgevoeligheid voor één kant is een ziekte van onze tijd.

Zware Guy | 24-06-18 | 17:27
▼ 4 antwoorden verborgen

De grenzen sluiten word onontkoombaar omdat de landen die tegen massa immigratie zijn steeds luider worden en meer aanhang genieten dan Macron/Merkel lief is. Het word buigen of barsten voor hen. Als Merkel wegvalt kan Macron het wel schudden met z’n nieuwe Europa.

Trumme | 24-06-18 | 14:20 | 4

@normanius
Ik ben behoorlijk klaar met dat gezever over onmogelijkheden. Als de wil er is, dan is de weg er ook. Verschijnen ze op de stranden? Daarvoor heb je kustbewaking (radars, schepen, dat soort dingen). Verdwijnen ze in de illegaliteit? Dat kun je enorm veel moeilijker maken met fatsoenlijke controles en een zero tolerance uitzet beleid voor alle illegalen.
Immigratie is geen natuurwet, en het langzamerhand wel welletjes vinden is geen blinde paniek maar gewoon gezond verstand.
Het probleem bestaat omdat men _wil_ dat het bestaat.

Opslag Medium | 24-06-18 | 15:45

Ik wil ze wel eens de Europese kusten zien bereiken, tot nu toe moeten ze maar 12 zeemijl de zee in varen en ze worden opgepikt. Een echte overtocht zal veel kostelijker en riskanter zijn, zodat de aantallen in elk geval drastisch zullen dalen. De aantallen aankomers dan, niet de aantallen verdronkenen.

Vreetkonijn | 24-06-18 | 17:18

Ach ze kunnen ook eens een keertje handhaven op de identificatie plicht, wedden dat het flink opruimt.
zeg maar zoiets als Trump met de Mexicanen doet.
Dan waren we ook van die illigale krakers af.
Stuur dat gespuis maar fijn naar Kamp EU

Rene046 | 24-06-18 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Laat ze even wachten met Brenner-pass-controles tot na de zomervakantie svp.. Geen zin om dankzij wat dobberproblematiek onnodig lang in de file te moeten staan.

DommeNeger | 24-06-18 | 14:20 | 1

Grenzen dicht, blijven ze allemaal in Spanje.
Las net gisteravond feest Sant Juan 4 aanrandingen, nog nooit gelezen.

gato | 24-06-18 | 14:54

Echte Gordiaanse knoop. Dus deze top gaat zeer waarschijnlijk niets opleveren en dus wordt het erg lastig voor Merkel.

Langshetrandje | 24-06-18 | 14:19 | 3

Alleen de kiezer kan het lastig maken.
De zet is aan hun, niet aan Merkel en dat weet ze donders goed.
Ik schat Merkel in als iemand die het lastiger vind om politiek te voeren die tegen alles waar ze voor staat te voeren dan om te verliezen.

LuckyGirl | 24-06-18 | 15:02

De vraag is ook of het een wegloper is of dat ze vlucht vooruit neemt. Een vlucht die wel eens versnelde uitbouw EU zou kunnen betekenen. Snel, zolang het nog kan.

Langshetrandje | 24-06-18 | 15:34

*Natuurlijk* komt hier een vlucht naar voren uit: een asielkantoor voor heel Europa, zodat er in de toekomst via een enkele simpele weg honderden miljoenen afrikanen hiernaartoe kunnen worden gehaald. De natte droom van alles wat links is: de straten vol met donkere, viriele mannen.

Opslag Medium | 24-06-18 | 15:39

Hongarije, Polen, Slowakije en Tsjechië. De enige EU landen die serieus zijn te nemen.
Zij weten hoe het is om onder het juk van een bezetter te leven.

073Cab | 24-06-18 | 14:19 | 2

Spanjaarden, Grieken, Italianen en Balkan volkeren ook wel hoor.
Een probleem is dat er een groep mensen in Europa is doorgeschoten in het humanisme en de waarden daarbij als inherent universeel beschouwd. Dus dan is massa immigratie geen probleem.
Je helpt zielige mensen uit armoede en conflicten en we zullen allemaal welvarend en humaan in Europa kunnen leven. Mooie sprookjes.

Plus daarbij hebben deze mensen een vriend in de cultuurmarxisten.

Trans_Fimmermans | 24-06-18 | 14:39

Ach ik wil eens echte vluchtelingen zien, mensen die blij zijn om hier onze cultuur te delen, die hun best doen om onze taal te leren, en niet dat volk dat hierheen komt en onze cultuur weg wil hebben.
En gelijk even door de zure appel heen bijten en mensen die zich hier niet aanpassen, of al jaren niet onze cultuur willen accepteren, helaas veel moslims.. terug naar land van herkomst. of land dat hun eisen hier in hun cultuur heeft verwerkt.
Gedaan met die multiculti, Geen problemen met mensen van diverse afkomst, maar laat ieder land hun eigen cultuur behouden, wil wel nog eens op vakantie kunnen om te genieten van iets anders dan in Nederland, maar moet niet zoiets worden als Centraal Amsterdam, de ene na de andere winkel met dezelfde, waterpijpen, en andere souvenirs..

Rene046 | 24-06-18 | 17:51

Op zich niks mis met het opnemen van vluchtelingen, maar je moet bij binnenkomst duidelijk maken dat het altijd tijdelijk. Of je nu kinderen krijgt of niet.

je suis bier | 24-06-18 | 14:16 | 10

Prikpil bij binnenkomst lijkt me nuttiger, vooral ook om emo-tv en emo-reacties bij linksdraaiend NL tegen te gaan. Voorkomen is beter dan genezen.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 14:50

Er moet is een duidelijke definitie komen wanneer iemand nu precies een vluchteling is. Dat moet worden gecontroleerd en bij de minste twijfel is iemand een migrant. Maar ja, het komt zo goed uit dat emo woord vluchteling.

doskabouter | 24-06-18 | 15:38

doskabouter | 24-06-18 | 15:38
Ik twijfel er nog aan. Kunnen we ook echte vluchtelingen blijven opvangen? Van die Syriers en Irakezen kun je stellen dat het echt vluchtelingen zijn. Weg van oorlog en IS. Maar zulke aantallen moslims kunnen we gewoon niet verwerken als we onze eigen samenlevingen niet duurzaam willen ontwrichten. Bovendien lig in het zwembad ook al in de file, zo druk is het in ons land. Vol = vol neig ik steeds meer naar, ook voor islamitische vluchtelingen.

BlowingBubbles | 24-06-18 | 15:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Hup Heras lobby!

BlowingBubbles | 24-06-18 | 14:16 | 10

En Hongarije laat zien dat een hek wel degelijk effectief is.

Rest In Privacy | 24-06-18 | 15:24

AanDiggelen, veilig aangekomen merk ik. Hongarije: inderdaad, eenvoud maakt macht :-)

BlowingBubbles | 24-06-18 | 15:34

Ghehe, niets gaat ongemerkt voorbij, dat blijkt maar weer. Goede guurders going strong!

einStina | 24-06-18 | 15:47
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE Utrecht Updates. GÖKMEN AANGEHOUDEN