Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Opening Noord-Zuid Lijn Amsterdam

Jeuj. NPO faciliteert opzichtig Shine Momentje Femke Halsema. Van uw centen...

Krak

Chipsnootjesbierr.  Koffie, boterhammen met worst & peuken. We schakelen rechtstreeks naar Onze Hoofdstad voor... ja, waarvoor eigenlijk? Amsterdams grootste faalproject sinds De Bijlmer - de metrolijn van Noord naar Zuid - wordt vandaag feestelijk geopend, als een soort van Landelijk Icoon. Kreng kostte miljarden meer alsdan begroot, vernielde de helft van de binnenstad, bracht ondernemers tot de bedelstaf, veroorzaakte 1 dode en meer scheuren in muren als de NAM, en nu moeten we daar opeens landelijk trots op zijn. Een fukking spoorlijntje van 16 minuten, tussen twee stadsdelen die elkaar intens haten. Potjandubbeltjes Nederland. Ga eens echt aan het werk. Bouw vliegdekschepen. Bouw GeenStijlland. Bouw Schiphol in Zee. Leg nou eindelijk eens die snelweg Hoorn-Almere aan. Bedenk een Waddeneiland. Maar nee. We gaan nationaal hosannah doen op de NPO, voor een tunneltje van 320K, per meter. En dat allemaal om dat vreselijke pluche-mens met d'r fopbenoeming & aangeleerde MKB-smile over het voetlicht te brengen. Kedeng Kedeng.

Social

Reaguursels

Inloggen

Over 15 jaar wanneer volop gebruik wordt gemaakt van de NZ lijn zanikt niemand meer over wat het heeft gekost maar wat het opbrengt. Amsterdam Noord is niet voor niets een bouwput, ga er eens kijken. Snap je ook waarom die metro straks volop wordt benut.

Jan, Leiden | 22-07-18 | 13:06

De Betuwelijn, de hogesnelheidslijn... hebben allemaal meer tijd en geld gekost dan gepland.
Dit wetende... kon je voorspellen dat de Noord-Zuidlijn ook wat langer zou gaan duren en wat meer geld zou kosten.

Bij een volgend plan bij de spoorwegen en metro gaan we er gewoon van uit:
1. dat het een keer zo lang gaat duren
2. dat het een keer zoveel gaat kosten
dan zijn we realistisch bezig.

sociaal_econoom | 22-07-18 | 02:34 | 1

2x of 3x is realistischer....
Maar dat weten de aannemers aan de onderhandelingstafel ook. Het rijk moet de goedkoopste nemen, dus de aannemers zijn er bij gebaat om te zeggen dat het 1 miljard kost ipv 4 miljard en de politiek is erbij gebaat om te zeggen dat het 1 miljard kost ipv 4 miljard.
Dus niet echt verwonderlijk dat het *altijd* duurder uitpakt.

peterdh | 22-07-18 | 11:52

Begrijpelijk dat ze het vieren: eindelijk zijn ze af van dat hoodpijndossier.
Graag zou ik eens van de Gemeente Amsterdam horen welke inwoners van Amsterdammer er daadwerkelijk hebben meegewerkt aan die metrolijn.
Hoeveel van die Groenlinksers hebben gaten gegraven, beton gestort, damwanden gezet, de rails gelegd, de sterkstroomvoorzieningen aangelegd, tunnelsegmenten afgezonken, drukberekeningen gemaakt, alarmsystemen aangelegd e.d.? Heeft Sylvana SImons eigenhandig haar vinger in het gat van de damwand gestoken en de Vijzelgracht gered? Je mag toch aannemen dat met al die werkgelegenheid tijdens de 15 jaar metro-aanleg, er niet of nauwelijks meer uitkeringen verstrekt hoefden te worden. Nog een gelukje dat er de laatste jaren nog zoveel vers-aangekomen apothekers, dokters en advocaten omgeschoold konden worden! Gelukkig dat Femke H. haar werk als baggerspecialiste net op tijd afhad zodat ze burgemeesteres kon worden.

JvanDeventer | 21-07-18 | 23:10 | 1

Er zijn i.i.g wel een aantal mensen rijk van geworden. Dat dan weer wel...

rattenvanger XL | 22-07-18 | 00:01

Bij het referendum over de NoordZuidlijn werd BELOOFD door de gemeente: er wordt geen tramlijn opgeheven. Zie ze daar zitten, op een feestje van minimaal 5 ton, de arrogantie ten top, op kosten van de belastingbetaler. Gemeenplaatsen over verbinden tussen Noord en Zuid, alsof dat nieuw is. Geweldig Halsema, je wordt een fantaaastische burgemeester. Excuses voor de grootste budgetoverschrijding. Gewoon wachten op de eerste grote regenbui, dan loopt die tunnel vanzelf wel onder.

dathoujetoch | 21-07-18 | 20:57 | 1

Want de rest van de tunnels is ook al ondergelopen?

peterdh | 22-07-18 | 11:54
-weggejorist-
De musso linie | 21-07-18 | 20:57

Van mij part breken ze de hele teringzooi daar af, liever nog vandaan dan morgen.
Eng volk die Amsterdammers, Halsema, Martijn Koning en de rest van de gekke grachtengordel volk.

WillSchmidt | 21-07-18 | 19:19 | 1

Martijn is gewoon een kneusje uit Zwolle hoor. Halsema ook import toch? Alle 'glorifying' Amsterdammers die ik (ook persoonlijk) ken, komen van buiten Amsterdam eigenlijk bedenk ik net.

2tribes | 22-07-18 | 11:27

ach de overheid. ze weten toch nooit wat het kost of opbrengt. 100 miljoen hier misschien 300 tot 600 miljoen daar. wat ze wel weten hoe zo ons van de centen afhelpen

Rest In Privacy | 21-07-18 | 18:33

Krijgen ze daar nog meer Dagjesmensen uit Nederland die er eigenlijk niet dood gevonden willen worden, de stad een links bolwerk vinden en toch even nog een kijkje gaan nemen hoe al die linkse mensen zich toch van noord naar zuid begeven.

Jan Onbewoond | 21-07-18 | 17:10

Weet je het interesseert mij geen ene moer wat het gekost heeft. Want het fijne is dat ik nu in 8 minuten op het Rokin ben. En vroegah moest ik met 1 van die boven lijnen en dat duurde nogal lang. En geld weggooien, tsja dat doen ze toch wel. Dus dat die NZ lijn er is : heel prima!

AMX pri | 21-07-18 | 17:01 | 1

Dat hellhole nog niet ontvlucht? Respect.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 19:13

Er wordt nu de grootste zeesluis van de wereld gebouwd in IJmuiden en dat in opdracht van 020.
Deze zeesluis heeft geen enkele meerwaarde.
De schepen die zo groot zijn dat ze speciaal door deze sluis moeten steken allemaal dieper dan 15 meter, en laat de Velsertunnel nu op 15 meter liggen.
dus nu moeten dadelijk deze schepen eerst gedeeltelijk worden gelost buitengaats, om dan door het Noordzeekanaal te kunnen.
Waanzin, met een aardig kostenplaatje!
020 op hun best!

Gerrit gordijnstok | 21-07-18 | 16:04 | 1

Willen ze ook nog eens een brug over het IJ bouwen. Kan je die zeesluis net zo goed weer opdoeken. Net zo hilarisch als het busplatform achter CS terwijl de meeste bussen CS niet meer aandoen maar bij een van de twee haltes in Noord stoppen. Lol

VeelTeSteil | 22-07-18 | 00:18

OV is voor nukubu.

The2Amendment | 21-07-18 | 15:46 | 2

Oh ja? Zonder mij en mijn collega's zou de tering uitbreken in Nederland. Dus zo nutteloos ben ik niet.

VeelTeSteil | 22-07-18 | 00:19

Respect voor OV medewerkers.

peterdh | 22-07-18 | 11:56

Dat is toch het verzorgingsgebied van AT5? Wie buiten A'dam is er geïnteresseerd in die opening.

Guido | 21-07-18 | 14:29 | 2

Binnen A'dam ook niet hoor. Duizenden kaarten over voor de openinsrondjes
Heb zelf ook wel wat beters te doen. Planten afstoffen ofzo.
.

mrmartin666 | 21-07-18 | 14:35

Amsterdam is inmiddels een subsidiestad geworden van de rest van het land, het hele land betaald hieraan mee en de Amsterdammer zelf is er al zo'n 3,500 euro per persoon aan kwijt. Dit alles ondanks dat de gemiddelde Amsterdammer zelf in een referendum destijds tegen gestemd heeft, maar dit mocht genegeerd worden omdat er niet genoeg mensen op kwamen dagen.

Leukautootje | 21-07-18 | 15:45

3 miljard. Daar had je dus 3 HSL lijnen voor kunnen bouwen. Enfin... dit is wel het laatste project dat de Groningers voor de Grachtengordeldieren in 020 hebben betaald. Veel succes ermee. En niet meer aankloppen als het Rokin verzakt, kom dan eerst maar over de brug om alle verzakkingen in Groningen te betalen.

Oh, enne... is er wel een nachtdienst? Dat je op Noord je auto kan parkeren en dan gewoon naar Paradiso kan? Zonder dat je ‘s nachts door de IJ tunnel hoeft te wandelen omdat het pontje niet meer gaat? (Wat niet mag, maar ja... taxichauffeurs in Amsterdam willen niet naar Noord. En indien wel willen ze er 50 euro voor. Ja doei!)

Stormageddon | 21-07-18 | 14:22 | 3

Gewoon via über een taxi bestellen. Bij idioterie 1 ster beoordeling geven. Wordt de chauffeur direct gebeld door über en mag ie uitleggen hoe 't komt.... En dat weten ze.

En 's nachts door de IJtunnel wandelen. Kan dat dan? Ligt de popo op 1 oor natuurlijk.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 14:35

Ja, dat kan. Wandeling van ongeveer 10 minuten. We hebben het een keer gedaan, omdat de auto op Noord stond (gratis) en we hadden geen zin om te zwemmen midden in de nacht of om te wachten op het eerste pontje. Geen politie gezien. Slechts 1 auto in de tunnel gepasseerd (de buis van Noord naar Zuid).
Über bestond toen nog niet, overigens.

Stormageddon | 21-07-18 | 14:48

@ Sliptong | 21-07-18 | 14:29
Ik vind Sanne nog wel meevallen. Bink en Skip , da's pas erg.

Baron Clappique | 21-07-18 | 14:58

Ongelofelijk dat we ooit de Deltawerken of de Afsluitdijk hebben kunnen maken...

mennie | 21-07-18 | 14:13 | 4

Dat werd gedaan door mannen die gedegen onderwijs hebben genoten. Waar moeders de vrouw de kinderen groot bracht, waar een huis op 1 salaris kon worden gekocht en waar de lasten in balans waren. Tegenwoordig zijn het allemaal minkukels; vooral bij de overheid. Waar laksheid en algeheel "boeiuuuuuuhhhh" de boventoon voert en waar men zo tiefus druk is met oppas, bijbaantjes, 20 sporten en 4 soorten instrumenten en acteerklasjes voor kinderen met achterlijke namen als Bloem, Sterre, Mees, Sanne, dat men geeneens tijd heeft om een goed plan uit te werken en dit uit te voeren. Politiek gekonkel om maar onder Europees aanbesteden uit te komen en liegen, bedriegen en mensen de pestpleuris laten genieten omdat dit megalomane flutproject nu eenmaal muss sein. Niemand die een bemmende monorail boven de stad bedenkt om dikke kolommen en tering veel staal, met liften en schone energie. Wij zijn een schim van de mannen en vrouwen die de Afsluitdijk en de Delta Werken bouwden. P.s. volgende tegel-in-je-bek project: de nieuwe zeesluis in mijn IJmuiden.... Maar dat is voor een volgende facepalmende episode.

Sliptong | 21-07-18 | 14:29

Deltawerken zijn gerealiseerd door de baggerindustrie... die hebben internationaal nog steeds een goede naam. Denk aan de palmeilanden, het nieuwe panamakanaal, luchthaven voor de kust bij HongKong. Die deltawerken zijn, zodra in handen van de overheid, ook flink verwaarloosd door allerlei ellende met luiheid, corruptie, grote bek en onkunde... waarom denk je dat er door buitenstaanders een alarmbel is geluid waardoor er plots een nieuwe deltawet kwam? Die eerste versie kwam trouwens ook pas toen het te laat was, dacht je dat er voor de watersnoodramp nooit gewaarschuwd was door experts ofzo?

Rest In Privacy | 21-07-18 | 14:41

mennie | 21-07-18 | 14:13
De staatscommissie die de Afsluitdijk ontwierp werd voorgezeten door de Nederlandse natuurkundige en nobelprijswinnaar Hendrik Lorentz. Oftewel, iemand die er daadwerkelijk verstand van had.

Eierkopf | 21-07-18 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Is er nu nog geld over voor de Zuid-Noord lijn, want je wil toch ook terug met de metro. Of gaat dat weer een eeuw duren ?

Baron Clappique | 21-07-18 | 14:04

Het dorp 020 wil nou eenmaal bij de echte metropolen horen.
Kost wat en nog steeds is het net niet.

Ruimedenker | 21-07-18 | 14:03

Is het nu eens afgelopen,met het potverteren van de groninger aardgasbaten,voor de amsterdamse noord zuidlijn.
Betaal eerst de schade kosten,die in het texas van europa zijn ontstaan.
Het is dat napoleon,de wet heeft veranderd,anders waren de bodem inkomsten voor de groningers geweest,ieder die boven de bel woonde had inkomsten gehad,van de 280 miljard,die aan gasbaten uit de bodem is gehaald.
Dan hadden ze in Amsterdam nog met punters door de grachten gevaren.
De sprinkhanen invasie was er ook niet geweest,groningers zijn nuchtere mensen,die geen koren aan de ratten voeren die hun oogst opvreten.
Femke de verlosser,allemaal op de fietse,zou ze haar ronkende olie sluberende mercedes nog bezitten,of rijd die nu op patat olie

soledad | 21-07-18 | 13:40

Ben blij dat ik er als geboren en getogen Amsterdammer niets meer mee te maken heb. Die nep-Amsterdammers hangen mij danig de keel uit met hun multikul-gezever en die soms wel geboren en getogen Amsterdammers met hun innige liefde voor dat prachtige Rifgebergte.

Nelis SplitBloes | 21-07-18 | 13:17

Jammer dat er door het opheffen van een aantal tramlijnen een paar wijken niet meer (of heel slecht) zijn verbonden met het centrum/CS. En dat met een gemeenteraad en burgemeester die te pas en (vooral) te onpas verbinden hoog in hun vaandel hebben staan. Beweren ze. Valt me tegen van Halsema.

sailor 1 | 21-07-18 | 13:04 | 1

Gerekend vanaf CS is er zat OV om je door de hele stad te brengen, alle kanten op behalve Noord, want dat ligt boven het IJ.
De NZ lijn is in de verste verte geen alternatief voor het bestaande fijnmazige tram/busnetwerk.
En als je dan ook nog lijnen gaat opheffen, waardoor bepaalde stadsdelen van OV worden beroofd, dan ben je goed fout bezig.
De F. Bolstraat tussen de Ceintuurbaan/Stadhouderskade lag (deels) 13 jaar open voor de NZ lijn. Toen het ondergrondse deel klaar was werd de straat weer begaanbaar gemaakt. Toen ging hij weer open, reden: een tramrails werd gelegd.
Tramrails klaar, straat weer afgewerkt. Vervolgens ging de straat weer open, het fundament onder de tramlijn was niet goed. Opnieuw gelegd, straat weer klaar. En nu gaat lijn 16 weg.

Memek | 21-07-18 | 15:29

too little too late. Amsterdam heeft een goed metronetwerk nodig, we zijn nu halverwege.

van heinde en verre | 21-07-18 | 12:31 | 3

amsterdam heeft niets nodig .. niet amsterdam met lobden of parijs of moscow vergelijken aub... amsterdam is een gehucht vergeleken met de wereldsteden. nederland in zijn geheel kan je wel vergelijken.. bouw dus metrotunnel van centraalstation naar leeuwarden .. dan is t vergelijkbaar

dr no | 21-07-18 | 12:49

Inderdaad, snel een lijn van ijburg naar havenstad boren!

bamitoren | 21-07-18 | 13:29

bamitoren | 21-07-18 | 13:29
Lekker stookolie snuiven tussen de scheepjes.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 13:36

Getverderrie,
als ik dan vanmorgen die foto in het AD zie van de opening van de noord-zuidlijn in Amsterdam, heb ik het wel weer gehad.
Daar zit ze hoor, de triomfantelijke kijkende Halsema met dat burgemeesterskettinkje om. Halsema een vals links wijf en totaal ongeschikt om burgemeester van onze hoofdstad te zijn.
Nog erger, de zich altijd in baantjes manoeuvrerende Dijksma (pvda), ineens daar wethouder geworden, terwijl niemand ze had gestemd in Nederland en haar partij is weggevaagd. Via de "ons kent ons"kartel club,
Dijksma een 100% non valeur.
Het linkse hofje bij elkaar derhalve .
De meest uitgenodigde notabelen ( op één na) op de foto , hadden ook maar niet netjes een stropdas omgedaan. Dat doe je niet als je in links progressieve kringen verkeert bij de totstandkoming van een miljarden project en door ons betaald nietwaar.!.
Links wordt "zum kotsen"in dit land.

outdoor | 21-07-18 | 12:27 | 1

Dijksma heeft nog nooit een gewone baan gehad. Vanuit de PvdA-jongeren de Kamer ingerold, vanuit de Kamer het kabinet ingerold, vanuit het kabinet het College ingerold - kan dus geen normale zin uitspreken en was altijd al een wandelend partijprogramma. Vertegenwoordigt niemand meer behalve zichzelf. Op naar het burgemeester- of commissarisschap. Eindigt vast als Minister van Staat met dodelijke diabetes.

piloot47 | 21-07-18 | 13:27

Fijn dat de Fira binnenkort ook A'dam Noord aan kan doen.

SlimmeBelg | 21-07-18 | 12:16

Nou Amsterdam, welkom in 1968 zou ik zeggen.

IslamPislam | 21-07-18 | 12:15

@VTS He, liefje, niet zo defensief. Je kent me toch onderhand wel een beetje... hoop ik. Ik proostte juist op je actie. Keep it up, boos boefje.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 12:36

einStina | 21-07-18 | 12:36
Ben niet boos! Ben megaboos!

Was niet defensief bedoeld. Moeilijk om een juiste toon over te brengen online. - (De toon mensen, de toon! (linkse modus off)

VeelTeSteil | 21-07-18 | 12:49

Oh oke, voortaan hoor ik alleen nog goede tonen. Megaboos snap ik... zolang je geen juichaapje wordt, blijven we heel goeie vriendjes. *VTS meesleuren doet*

Rest In Privacy | 21-07-18 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Projecten worden altijd fors overschreden, maar op tv ziet het er mooi uit. Ik denk dat de metro's van Londen en Parijs ook vele malen duurder zijn geworden dan begroot. Bij een drukke hoofdstad met internationale allure (dat wil men graag) hoort een goed werkend vervoerssysteem. Over een tijdje zijn de forse kosten vergeten.

Mannes | 21-07-18 | 12:14

Sorry foute posting

Memek | 21-07-18 | 12:14

Wat een faal, maar wel te verwachten van die stad. Je zal er maar wonen en een geboren en getogen amsterdammer zijn, dan waren je ouders ook al totaal gestoord.

Ongeblustekalk | 21-07-18 | 12:12 | 4

Dan bent u een van de weinigen VTS.

SlimmeBelg | 21-07-18 | 12:18

VeelTeSteil | 21-07-18 | 12:16
Jouw mening is dus irrelevant, zou jij op willen houden met reaguren?

Ongeblustekalk | 21-07-18 | 12:49

Ongeblustekalk | 21-07-18 | 12:49
Zou jij lekker even de tering willen nemen. :-)

VeelTeSteil | 21-07-18 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Die Pritt, er word in Nederland niets meer gebouwd zonder overschrijding. Jij wilt een waddeneiland? Prima, maar niet gaan janken als het 3 keer zo duur wordt. Schiphol in zee? 6 keer zo duur. Je bent een beetje een kleindenkertje. Grow up.

Von Knarrenstein | 21-07-18 | 12:05 | 4

Schiphol in zee brengt een miljarden strop te weeg. En wat moeten we met het huidige Schiphol ? Afschrijven? Bovendien staan er al grote windmolen parken dus vergeet het maar.

Trumme | 21-07-18 | 12:34

@Trumme | 21-07-18 | 12:34
Toch bijzonder dat ze het dan in Hong Kong, Osaka, Kitakyushu, Kobe, and Chūbu wel gewoon kunnen. Nota bene met Nederlandse ingenieurs van Royal Haskoning en Nederlandse baggeraars. Om nog maar even te zwijgen van de kunstmatige eilandjes bij Dubai.
Het huidige Schiphol kan gewoon als regionaal vliegveld blijven. De helft minder vliegbewegingen, twee banen dicht, kun je daar weer andere leuke dingen doen. Formule 1 circuit aanleggen bijvoorbeeld. Of een Olympisch Stadion en Olympisch dorp ofzo.
Het is een kwestie van willen, dat geld komt er wel. En bovendien: dat vliegveld in zee kan ook gewoon door de NV Schiphol worden geëxploiteerd (zoals Lelystad), dus dat gaat niet ten koste van het luchthavenbedrijf.

Stormageddon | 21-07-18 | 15:16

Trumme | 21-07-18 | 12:34
Dus gewoon maar doorgaan met het sproeien van onverbrande koolwaterstoffen en fijnstof over duizenden mensen ? Zelfs de meldingssite tegen vlieghinder geeft een keuze_optie "zwarte aanslag" (ze moesten wel omdat het steeds erger wordt, vroeger stond die ernog geen eens in). Met je oude autootje mag je sommige steden niet meer in, dat zijn van die zinloze, maar wel stoere beslissingen van wethoudertjes.
Schiphol is gewoon een faciliteerder van geluidsoverlast en gezondheidsrisico's worden gebagateliseerd. Onder het mom van Schiphol is de motor van....., is onmisbaar voor..... etc. etc. mogen ze gewoon doorgaan en uitbreiden, gedekt door groot aandeelhouder "de Nederlandse staat" (70%)

Muchnadt | 21-07-18 | 16:52
▼ 1 antwoord verborgen

vorige week reed ik over een brug van 150 km lang.zo ongeveer heel nederland. niet een lullig tunneltje van 16 km m3t vijf keer budget overscheiding... en daar een beetje op lopen kicken.. bouw een magneettrein naar oostnederland bv.. doe iets echt groots ...

dr no | 21-07-18 | 11:59 | 4

elvenstein
.. heb jij deze keer betaald dan ?!?

dr no | 21-07-18 | 12:46

dr no | 21-07-18 | 12:46
Ja en ook u. 1 miljard rijksbijdrage.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 12:52

lekker gasgeld uit groningen uitgeven aan speeltje in amsterdam had die amsterdammers lekker laten fietsen.. die paar km

dr no | 21-07-18 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het nut van de NZ lijn is zeer beperkt. Oké het ontsluit Noord beter omdat het openbaar vervoer vanuit Noord tot nu slechts met bussen door de IJtunnel/Piet Heintunnel moest gaan. Maar er zijn slechts 2 halteplaaten in Noord die ver uit elkaar liggen en waar de reizigers wel wat voor moeten doen, om op dat station te komen.
Vanaf Centraal volgen er nog slechts 5 haltes die ook ver uit elkaar liggen. De NZ lijn loopt waar nu zeer fijnmazige tram en buslijnen bestaan, dus meer van hetzelfde maar dan ondergronds.
Er zijn en worden tram/buslijnen opgeheven en dat is nu juist zo zonde want die NZ lijn biedt op geen enkele wijze soelaas aan bepaalde wijken die nu opeens het openbaar vervoer zien verdwijnen en zeer ver moeten gaan om op die beperkte NZ lijn te stappen, die dus niet fijnmazig is.
Ik ben totaal niet onder de indruk van de NZ lijn.
Wellicht, wanneer hij doorgetrokken wordt tot aan Schiphol dat er dan meer nuttig gebruik van gemaakt kan worden.

Memek | 21-07-18 | 11:57 | 9

Prima dat die haltes ver uit elkaar liggen, maar de primaire eigenschap van stad en streekvervoer, de fijnmazigheid gaat verloren als je t.b.v. de NZ lijn dan andere lijnen gaat opheffen. Er was voldoende OV in 020 en die gaat een stap achteruit.

Memek | 21-07-18 | 13:02

Hebben ze dus eerst de hele de Lairessestraat en de Albert Cuyp voor een godsvermogen aangepast voor tram en busverkeer en dan wordt de 16 eruit gehaald. Man man man.

Basil Fawlty | 21-07-18 | 13:41


Hebben ze dus eerst de hele de Lairessestraat en de Albert Cuyp voor een godsvermogen aangepast voor tram en busverkeer en dan wordt de 16 eruit gehaald. Man man man.
Basil Fawlty | 21-07-18 | 13:41

Precies. Het aantal tramhaltes dat is opgeofferd voor de NZ lijn loopt in de tientallen, en daar komen, gerekend vanaf CS, 6 NZ haltes voor in de plaats.
Daar waar tramlijnen opgeheven zijn, komt de NZ lijn veelal niet eens in de buurt, anders gezegd het is in de verste verte geen alternatief.
ZuiderAmstel had lijn 25, die is weg. Gevolg is dat de bewoners nu 900 meter moeten lopen naar het Victorieplein om lijn 4 te nemen richting CS.
Nogmaals het enige dat de NZ doet is Noord, mits je vlak bij de 2 haltens woont beter ontsluiten. Vanaf CS waren er zat trams en bussen die je door de hele stad brengen, er was geen gebrek aan OV, en in die gebieden dus geen behoefte aan de NZ lijn. Maar met NZ moest dat anders.
Zinloos gedoe.
De Albert Cuypstraat/Ferdinand Bolstraat heeft 4 keer opengelegen (foutje) voor o.a. lijn 16, en nu, zeg maar dag met je handje.

Memek | 21-07-18 | 14:42
▼ 6 antwoorden verborgen

3200 euro per centimeter? Nu snap ik hoe Elon miljardair is geworden en waarom Tesla nog niet failliet is.

Leukautootje | 21-07-18 | 11:57

"Fijn hè
Topics lezen op GeenStijl. Weet je wat nog fijner is? Topics lezen als Premium Lid. Je krijgt allemaal toffe extra's en helpt ons open, onafhankelijk & onverveerd doorrr te bloggen. Zo blijven we jouw knalroze kruitvat vol verzuchtingen, zendingsdrang, wanstaltige woordgrappen en foute fotosjops.
Waar blijven die toffe extra's nou?? "
'k kan wachten tot ik een ons weeg, en daar ben ik niet ver meer van af.

watmagjenogwel | 21-07-18 | 11:47 | 4

Bedelen om extra's onder een topic over een megalomaan bouwproject dat enorm over budget is gegaan vanwege wanbeleid, graaiende bouwboys en foute bestuurders. Nee, dát gaat 'm worden hoor.

elfenstein | 21-07-18 | 11:55

En ik wil een nieuwe muis. De mijne is hoorndol geworden van het scrollen.

kwark001 | 21-07-18 | 12:27

@eifenstein, Ik bedel helemaal niet, belofte maakt schuld, het is alleen maar een constatering.
Eigenlijk, op de keper beschouwd is het bedrog, maar alla, ik wil het door de vingers zien.

watmagjenogwel | 21-07-18 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een blauwe maandag als uitzendkracht bij de Amsterdamse Dienst Metro gewerkt. Als het zoals het er daar aan toeging symbool staat voor het hele A'damse metronet, zal ik nooit of te nimmer 1 voet in die Noordzuidlijn zetten. Totale incompetentie, vermomd als arrogante zelfgenoegzaamheid.

Zenzeo | 21-07-18 | 11:46 | 1

De naam GVB zegt het al .. Gerund door de niet aflatende incompetentie van het ambtelijke apparaat.

normanius | 21-07-18 | 12:06

Fem krijgt spoedig spijt van haar pluche-opportunisme voor een plaats in de geschiedenis.

hagelkruis | 21-07-18 | 11:46

Grapjassen. Het film impliceert dat er van alles fout ging. Dat is natuurlijk niet waar. Uitgevoerd zoals gepland. Corruptie gaat in Nederland niet via envelopjes maar via “budgetoverschreidingen” , “onhandig gemaakte afspraken” , “uurtarieven die nooit in de particuliere sector kunnen”. Gemene deler, partijlidmaatschappen aan beide kanten van de onderhandelingstafel. Corruptie 2.0. Zo werken partijbelidmaatschapten.

Parel van het Zuiden | 21-07-18 | 11:46 | 1

De spijker op z’n kop. Zo zal het ook gaan met de nieuwe zeesluizen en met de verplaatsing vd mariniers.

Trumme | 21-07-18 | 12:40

Leer eens groot denken.

Bigi Bana Boy | 21-07-18 | 11:44 | 2

Dat is excuus numero uno bij financieel uit de klauwen gegierde projecten.

Goldfinger | 21-07-18 | 11:49

Dat zal best, maar daar heb ik (beroepsmatig) niets mee te maken. Maar ik hou van groot denken. Ambitieus zijn en gewoon dingen doen. In China had die lijn er binnen 8 maanden gelegen. Daar hou ik van. Daadkracht. Grootse dingen verrichten.

Bigi Bana Boy | 21-07-18 | 13:33

En binnenkort... de Oost-West lijn.... Trrrrrrrr.. Badum Tjing

Pedronegro | 21-07-18 | 11:44

Amsterdam. Wat was dat ook alweer?

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:42 | 3

Daar waar je adonis woont, domme doos. *einStina aankijken doet*

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:58

Sterke reactie.

Von Knarrenstein | 21-07-18 | 11:59

@VTS ah, dat met je eigen weg gaan is een uitdaging? *terugstaren doet*

@van Knarrenstein: en dat op de vroege zaterdagochtend...

Rest In Privacy | 21-07-18 | 12:06

Duurt het ook nog 15 jaar voordat 9292 de Noordzuidlijn heeft ontdekt? Voer in vertrek metrostation De Pijp eindbestemming metrostation Noorderpark Amsterdam en je moet met tram 24 en bus 33 en je reis duurt tussen de 35 en 42 minuten..... 9292.nl/reisadvies/amsterdam_metrosta...

Rheia | 21-07-18 | 11:39 | 3

Dat is niet eerlijk.... niemand heeft ze verteld dat dat ding er zou komen...

neonreclame | 21-07-18 | 11:55

Moet je wel morgen als datum gebruiken. Vandaag rijdt ie alleen voor mensen die zich hebben aangemeld en zijn er optredens op de stations.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:57

@veeltesteil: hmm... in de toekomst kijken dus.... Waar hadden ze dat ook kunnen doen....

neonreclame | 21-07-18 | 11:59

"..... Ga eens echt aan het werk. Bouw vliegdekschepen. Bouw GeenStijlland. Bouw Schiphol in Zee....."
Gelukkig !! Pritt begint weer op het juiste spoor te komen..........

Muchnadt | 21-07-18 | 11:38

Onder de Partij van de Armoe begonnen.
Ben benieuwd of deze lijn in 20 jaar nog open is vanwege mogelijke verzakkingen. Amsterdam die mooie stad is gebouwd op palen..... Mocht de grote droogte lang aanhouden en er te weinig water in de grachten komen te staan; stort de oude binnenstad in.
Houten palen verrotten wanneer blootgesteld aan lucht...

Eendragtmaaktmagt | 21-07-18 | 11:37

Die Noord-Zuid lijn bij de Krim was sneller klaar.

De Rennende Rukker | 21-07-18 | 11:34

Dit mag miljarden kosten , terwijl de ontsluiting van Zuid-west Nederland , de Westerscheldetunnel nog steeds niet tolvrij is.

Alfa 75 | 21-07-18 | 11:32 | 3

De metro is ook niet gratis

Oepsie1234 | 21-07-18 | 11:33

Metro niet gratis?? ik mag toch aan nemen dat voor het merendeel van de inwoners van 020 een regeling is dat ze gratis met OV kunnen.
Of krijgen ze alleen een Miele en moeten het dan zelf maar zien te redden??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-07-18 | 11:38

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-07-18 | 11:38
Men kon/kan een gratis dagkaart aanvragen bij GVB.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:53

Nederlandse kneuterigheid ten top. Een mislukt flut projectje, dat ongetwijfeld in no time door junks en ander geteisem over genomen zal worden, daar waar bij andere steden duizenden kilometers excellente metrolijnen in perfecte conditie al meer dan een eeuw beschikbaar waren.

echt_links | 21-07-18 | 11:27 | 3

Denk dat de invasie van junks en overig dakloos geteisem wel mee zal vallen. Zonder chipkaart + saldo kom je bij de meeste haltes en stations namelijk niet verder dan de entreehal.

normanius | 21-07-18 | 11:37

@normanius : niet zo naïef aub.... zwartrijden kunnen ze als de beste....

neonreclame | 21-07-18 | 11:42

Dat wordt dan een gruwelijk probleem want iedereen en z'n dronken kat moet er gebruik van gaan maken dankzij al die tramlijnen en bussen die geschrapt en aangepast zijn. Zit je dan met z'n allen tussen de junks. Jaren 80 all over again.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:51

VOOR het voetlicht en OVER de bühne

Rudy Mentaie | 21-07-18 | 11:27

Ik vind dat ze Trump hadden moeten vragen voor de bouw. Gewoon een wolkenkrabber die je verticaal bouwt. Altijd op tijd en ... binnen budget... oh wacht...

Paaldanseres | 21-07-18 | 11:25 | 1

Goede kans dat Trump binnen tien minuten van de onderhandelingen dit project had afgeblazen, ergens op een goede dag in 1996.

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 11:30

Je hebt inflatie. De euro wordt minder waard. De prijs in een offerte is maar 3 maanden geldig. Daarna gaat de prijs omhoog. Prijs aan het begin + inflatie + onvoorzien = prijs aan het eind. Ook gaan beide aannemers failliet vlak voor het einde. Dat is heel slim. Elke schadeclaim gaat naar de failliete boel, procedeert u maar tot u suf bent.

Ikbeneenzelfbouwer | 21-07-18 | 11:24

.. maar goed. Femke is nog maar net burgemeester en dan levert ze dit af! Ik zal een poosje niet meer zeggen dat linkse Gutmenschen nog geen fatsoenlijke drol kunnen poepen, zonder hulp en financiële steun van een ander.

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 11:23 | 4

Inderdaad....1 dag is ze aan het werk, en ze krijgt het gewoon af. Haha.... nou ja, ik heb niets met GL, maar ik vind het wel een leuke vrouw. Beter dan die grijze bobo's hiervoor.

Oepsie1234 | 21-07-18 | 11:36

"Een Noord/Zuidlijn komt al voor in het Plan Stadsspoor uit 1968.[4] Destijds besloot men te beginnen met de bouw van de huidige Oostlijn. Wegens grote maatschappelijke weerstand die onder andere uitmondde in de Nieuwmarktrellen in 1975 en overschrijdingen van het budget besloot de gemeente Amsterdam in 1975 dat er na de Oostlijn geen kilometer metrolijn meer bijgebouwd zou worden.[5] Tegenstanders van de metrolijn waren bang voor budgetoverschrijdingen en verzakkingen in het centrum van Amsterdam.[6] Het woord 'metro' was na 1975 lange tijd taboe in Amsterdam."

Tijden veranderen schijnbaar en nu lekker populistisch doen die Femke, wat een engerd.

Leukautootje | 21-07-18 | 12:07

Zo, het is zelfs nog enger dan dat ik al dacht:
"Eind jaren tachtig werd er op initiatief van D66 toch weer onderzoek naar de haalbaarheid van een Noord-Zuidlijn gedaan. Uiteindelijk resulteerde dit in een Raadsbesluit op 27 november 1996, waarna een volksraadplegend referendum plaatsvond op 25 juni 1997. Voor het referendum kwamen 123.198 stemmers opdagen, waarvan 79.861 (64,8%) tegen de komst van de lijn stemden; 42.961 kiezers stemden vóór aanleg. De uitslag werd niet als bindend erkend, omdat het aantal nee-stemmers volgens de referendumverordening groter had moeten zijn dan de helft + 1 van het aantal stemmers bij de laatste gemeenteraadsverkiezing. Dat betekende dat alleen met minimaal 154.935 tegenstemmers de bouw had kunnen worden tegengehouden. Nu dat aantal niet was gehaald, kon de bouw van de lijn wat de democratische rechtsgang betrof doorgaan.[5]"

Leukautootje | 21-07-18 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het mooie van dit alles is natuurlijk dat die bouwboeren zich de ballen uit de broek lachen. Na de boel zo lang mogelijk gerekt te hebben mogen ze nu vrolijk (en budget overschrijdend) bij CS beginnen aan het eerste noodzakelijke onderhoud.

normanius | 21-07-18 | 11:22 | 2

Vandaar waarschijnlijk dat de VVD en hele grote ondernemers tegenwoordig zo enthousiast de EU en hun linkse kameraden steunen. Linkse marktwerking, bodemloze contracten. Rechts lullen - links zakkenvullen.

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 11:26

Zeker. Pas toen de gemeente eindelijk de boel contractueel beter op orde had zijn de bouwkartelianen een beetje tempo gaan maken. Dáárvóór gebruikten ze gerust matige kwaliteit bouwmaterialen en deden ze rustig an.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:49

Is er al storing?

JeMotWat | 21-07-18 | 11:22

Als Amsterdammer zeg ik: gelijk doorpakken met een Oost-West lijn (Ijburg via CS naar 020-Gaza). En ik mis een metro Schiphol - Centrum.

Risingson | 21-07-18 | 11:21 | 5

Een kamelenpad naar Schiphol zal eerder gerealiseerd worden.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:41

Als oud-Amsterdammer ben ik heel blij dat die lijn er nooit komt. Nog meer Chinezen en buitenlanders die over de grachten sjokken.
Het Venezië van het Noorden ..... wordt net zo erg als Venetië zelf: 400.000 bezoekers per dag is heel gewoon.

Eendragtmaaktmagt | 21-07-18 | 11:41

Amsterdam is de Efteling van het noorden.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Geeeuuuuwwwww. Een mega project van de overheid wat uit de hand is gelopen. Tsja. Prestige mag wat kosten. Maar een oplossing voor het rampknooppunt Merwedebrug A27, daar is nog steeds geen geld voor. Dagelijks ellenlange files, vervuiling, ongelukken, brug die in elkaar dreigt te donderen. Maar ja. Weinig eer mee te behalen denk ik? Maar in 16 minuten van noord naar zuid Amsterdam, ja kijk, dat is vooruitgang waar het land, de economie en de mobiliteit wat aan heeft. Zucht en geeuwt nog maar s.

Dutchbeaurouge | 21-07-18 | 11:20 | 1

16 minuten als het rustig is. Als het druk is mag je daar gerust nog wat minuten bij optellen. Kunstmatige drukte overigens daar iedereen in de metro gepropt wordt om het geheel nog een beetje terug te verdienen.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:47

Amsterdam is een groot faalproject dus alles wat daar gebeurt is sowieso zinloos en zonder enige betekenis.

Elessir | 21-07-18 | 11:18

Was dat nu Amsterdam? Ik heb 2 minuten gekeken, van afsluitende deel. Al die mensen met vlaggetjes, duidelijk in de handen geduwd en instructie tot juichen bij binnenkomst. Het lijkt wel Noord Korea. Met via de megafoon toch la Kaakklem herself? of vergis ik mij?

Dionne Stax is de dissonant als de gewoon frisse, vrolijke persoon die zij is. Daar had natuurlijk die fantasierijk geklede hysteria mevrouw van de
Pyongyang NPO moeten zitten.

Nuuk | 21-07-18 | 11:17

Geloof dat Dionne zelf nooit met de metro gaat, ze drukte te vroeg op het knopje waardoor de deur nog niet open ging en ze noemt de metro een trein. Maar verder maakte haar verschijning het een compleet feest.

Wybe Wabes Abbema | 21-07-18 | 11:14

Al die mensen, zwaaiend met vlaggetjes op de perrons.
Waar hebben ze al die mongolen vandaan gehaald???

Ars Vivendi | 21-07-18 | 11:14 | 3

Met zo'n budgetoverschrijding kan er nog wel een paar miljoen af om iedereen te belonen die ook niks deed.

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 11:16

Geen idee. Weet wel dat ik veel 'diverse' mensen zag. Ach is binnenkort wel over. Dan zie je alleen nog Bink en Storm op het station totdat ze 18 zijn en een dikke BMW onder de aars geschoven krijgen van papa en mamalief en dat keer 100.000. Gentrificatie in een tijd van diversiteit, erg paradoxaal allemaal weer.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:45

100 euro de man, jullie betalen toch.

SlimmeBelg | 21-07-18 | 11:56

Speech met mislukte humor en mislukte zelfspot, een reclamespot met grachtenpandvolk. Bij het shot met Sharon Dijksma én Femke Halsema moest ik even kotsen.
Stax en het uiteindelijke resultaat waren de drie positieve punten.

Petskast | 21-07-18 | 11:11 | 1

Iets te vroeg gejuicht. Klapvee op elk station. Had ik kunnen weten.

Petskast | 21-07-18 | 11:13

Amsterdam is a failed state. Excuses hoeft men niet te verwachten voor deze uitspraak.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:11 | 1
-weggejorist-
Ditlandisstuk | 21-07-18 | 11:12

De Noord-Zuid lijn bewijst andermaal dat een extreem Links college werkelijk helemaal niets kan. Schimmige project managers, corruptie, bureaucratie en ook nog eens grove inschattingsfouten laat zien dat het Nederlands politiek landschap door en door verrot is. Maar goed, de lijn is er nu eindelijk gekomen. Grove schande dat een kut openingsfeest gewoon een half miljoen kost. Opnieuw linkse geldverspilling. Kut Links kut ambtenaren. Vreemd dat Nederland in het buitenland wel top kwaliteit kan leveren.

Indoneesje | 21-07-18 | 11:11

Begin van de ondergang van de echte Amsterdam Noordeling. Benieuwd wanneer ik met een jodenfooi (nee niet meteen 'Hitler" schreeuwen. Is gewoon Nederlands...) uitgekocht wordt en plaats moet maken voor een josti met geld teveel die eerder z'n neus ophaalde voor 'die tokkies'... Aan hen: sterph, löl.

RIP aan de twee mensen die zijn overleden tijdens de bouw. (en niet één zoals vaak in de media gezegd! Aanrijding tussen monteur en metro op Station Zuid en damwand op auto Johan van Hasseltweg)

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:09 | 5

Het blijft een ghetto.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:44

Dat betonblok in noord met die mooie tekst erop:
"Dat wat je vroeger in de jordaan had, dat is dat noord gevoel"
Die is wel zó wrang, die tekst. Chapeau voor de schrijver.

elfenstein | 21-07-18 | 11:51

elfenstein | 21-07-18 | 11:51
Ze doen het erom... Ze vinden het heerlijk om dat dorpse hier in Noord kapot te maken en gerust nog een bak zout in de wonde te smijten. En dan nog even zeggen dat het de bedoeling is dat Noorderlingen gaan profiteren van de kansen. Haha, 'pleur dood' zou m'n oma zeggen.

Gulliver | 21-07-18 | 11:44
Is het allang niet meer.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zapte er langs. "Lieve dames en heren. Oh nee, dat mag ik niet meer zeggen. Lieve mensen..." en toen was ik er al klaar mee. Goed dat er eindelijk goed openbaar vervoer is, dat werd wel tijd.

NaughtiusMaximus | 21-07-18 | 11:09

In de randstad is met miljarden gesmeten, wat kon dankzij de aargasinkomsten uit Groningen. Helaas voor de Groningers, het geld is nu op. Er moesten tenslotte ook nog miljoenen besteed worden om kleine scheurtjes in een paar Amsterdamse huizen, als gevolg van verzakkingen, te repareren.

watazooi | 21-07-18 | 11:07 | 3

Over Groningen gesproken: de nieuwbouw van de zuidelijke ringweg is alweer met een paar jaar vertraagd. En ze zijn nog maar net een paar maanden geleden begonnen. En dat de kostenoverschrijding minimaal 300% wordt, tja, dat voel je al een beetje op je kousenvoeten aankomen.

Hee, wat ze in Amsterdam kunnen, kunnen wij ook!

VanBukkem | 21-07-18 | 11:16

Jullie hebben een haven cadeau gekregen maar de eerste boot moet er nog uitvaren. Hoeveel geld men ook in Groningen investeert het blijft een provincie vol debielen waar niets
aan valt te verdienen. Haal het gas er uit en geef het land terug aan de natuur.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:50

@Gulliver | 21-07-18 | 11:50
Niet helemaal waar. Er worden nog steeds behoorlijke schepen gebouwd langs het Winschoterdiep. En die varen ook allemaal een keer uit. Edoch, u heeft een punt dat dat Eemskanaal -een soort Betuwelijn 1.0- inderdaad niet helemaal is geworden wat de bedoeling was.
En voor de rest zal ik net doen of ik uw reaguursel niet gelezen heb.

VanBukkem | 21-07-18 | 12:01

(Onze nationale stoeipoes, Dionne Stax, ziet er weer uit om op te vreten...)

VanBukkem | 21-07-18 | 11:07 | 3

Kan ze nog lopen dan? Gisteren nog gespot op via gladiola

Jos Tiebent | 21-07-18 | 11:17

@Jos Tiebent | 21-07-18 | 11:17
Het zou mij niks verbazen als ze dit gewoon vantevoren hebben opgenomen. Geen risico. Er is al genoeg mis gegaan.

VanBukkem | 21-07-18 | 11:20

De Via Gladiola is de Nieuwe zijdse voorburgwal voor provincialen.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:52

Het orkest van de Titanic is er ook. Op de eerste rit. Hoge verwachtingen.

Mensdier | 21-07-18 | 11:03 | 1

Dooorrrrrrrrspelen godverdomme!
-blub-

elfenstein | 21-07-18 | 11:08

Bel Gerard Cox even.

Speitoptantje | 21-07-18 | 11:02 | 2

Als Gerard naar Amsterdam gaat noemen ze hem Cocks.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:21
-weggejorist-
Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:44

Hahaha! De mooiste tunnel van Amsterdam. Maar niet alleen van Amsterdam. Ook van Rotterdam. En van Eindhoven.
Martijn de Koning

Speitoptantje | 21-07-18 | 11:02 | 2

Hij vergeet Den Haag....
maar dat zal wel té veel zeer gedaan hebben

elfenstein | 21-07-18 | 11:07

Ik mis Halbe

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:00

Haha net als de HSL ook zo een geweldig project.

Sjonie01 | 21-07-18 | 11:00 | 1

Dankzij de droge zomer is de HSL weer onkruidvrij.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 11:04

Vanuit die metro heb je wel het mooiste uitzicht over Amsterdam. Een pluspuntje.

VanBukkem | 21-07-18 | 10:57 | 1

Lol!

Basil Fawlty | 21-07-18 | 12:55

Doe mij dan maar 1 strekkende meter..

Jimmy Mc Clure | 21-07-18 | 10:56

Maar goed, hij ligt er.... gebruik hem dan maar veel.

Oepsie1234 | 21-07-18 | 10:56

De steekwoorden van Halsema's speech: dromen, gevoelens, voedingsbodem, nieuwe energie, respect, sprankelend, dromen, visioenen, pijn, nieuwe tijd, toekomst, mensen bij elkaar, arme en gefortuneerde mensen, bruisende binnenstad, visionair, eenheid, dank.

Mensdier | 21-07-18 | 10:56

Smeer dat amsterdamse nieuws maar in je haar, daar krijg je krullen van.

Koos Knak | 21-07-18 | 10:53 | 1

Een nieuwe speeltuin voor het mocrotuig in Amsterdam.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:59

Daar hebben een groot aantal personen een prima baan aan gehad.

Ervaringsdeskundige | 21-07-18 | 10:53 | 1

Die gedachte ging bij mij ook een aantal keren door mij heen. Los van het feit dat de metrolijn een prima vervoersmiddel is in grote steden, zijn er een paar (honderd/duizend?) mannen/vrouwen geweest die nu lekker in een mooi villa'tje wonen ergens buiten Amsterdam of in de provincie.

Wybe Wabes Abbema | 21-07-18 | 11:02

Jezus, wat een zuur Joop-berichtje, GS...
Lekker toch, vooruitgang? Jullie zitten straks toch ook dagelijks in die tunnel op weg naar werk?

ZegMaar | 21-07-18 | 10:50 | 2

Je hebt nog steeds slingers in huis hangen vanwege de opening van de Betuwelijn?

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:54

U begrijpt niet dat een feest voor een project dat ruim over budget en tijd is gegaan een beetje vreemd kan worden gevonden door mensen? Kan mij niet voorstellen dat dit gebeurd waar u werkt, tenzij u voor de (semi-)overheid werkt.

O2Neutraal | 21-07-18 | 10:54

Sorry, ik trek het niet meer om te kijken en te luisteren.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:49

Dat spreekbeurt melodietje van d'r had ik graag in de al vergeten kwab gelaten. Bah.

dopinie | 21-07-18 | 10:48

Snelweg Hoorn-Almere?! Wut?

Niffio | 21-07-18 | 10:47

Absurd duur project ja, maar om dat nou zo gefrustreerd te linken aan iemand die daar net een week zit er er niks mee te maken heeft gehad is gewoon zielig pritt. Beetje vent zijn!

Mather | 21-07-18 | 10:46 | 4

Als je er net zit kun je ook beslissen dat feestje af te schaffen want het is beter om in een hoekje te gaan zitten schamen.

laagvliegert | 21-07-18 | 10:51

laagvliegert | 21-07-18 | 10:51
+1

O2Neutraal | 21-07-18 | 10:55

Die linkse sufkut is pas net begonnen. De grote rampen komen nog.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Het is duidelijk dat Femke Halsema nooit verder is gekomen dan voorleesmoeder qua kwaliteiten. Voor de rest bazelt ze een hoop voorgekauwde nietszeggende verveling oproepende teksten het land in en heeft ze in het verleden en nu veel schade aangericht aan de samenleving met haar gestoorde wensdenken m.b.t. een multiculturele samenleving die door ieders strot geduwd moet worden.

Rheia | 21-07-18 | 10:46 | 2

Femke en kauwen? Volgens mij eet ze zelfs door een rietje.

Jos Tiebent | 21-07-18 | 11:15

Rheia | 21-07-18 | 10:46 | reageer
M.a.w. Emotioneel gewauwel van een labiel vrouwmensch.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:37

Zolang mismanagement niet strafbaar is - en dan vooral door ambtenaren - blijf je dit soort weerzinwekkende zaken houden. Of het nu een catastrofaal geleid IT project is of zoiets. Niemand hoeft de gevangenis in. Maar owee als iemand bij een bank of een bedrijf een verkeerde knop indrukt, dan staan de moraalridders te wapperen met hun vingertjes. Dit soort blunders van de overheid moeten strafbaar kunnen worden gesteld. In bepaalde buitenlanden is men daar links en rechts al mee begonnen.

van Oeffelen | 21-07-18 | 10:44 | 4

Eierbal-is-fijn | 21-07-18 | 10:52
Vreemde organisatie waar u werkt, normaal worden prestaties en gebrek daaraan meegenomen in het bedrijfsleven als het gaat om beloning, promoties en voortzetten dienstverbanden.

U bedoeld dat bij bedrijven een IT project een van de vele zaken is waar men mee bezig is wellicht en het daarom in het licht van de totale prestaties moet worden bezien. Helemaal mee eens, helaas is in het geval van de NZ-lijn, de prestatie dermate slecht, dat de positieve geluiden (zoals bijv. het succesvol ophalen van vuilnis op gezette tijden) in het niet valt.

O2Neutraal | 21-07-18 | 10:59

Dat bedoelt ik idd.

Eierbal-is-fijn | 21-07-18 | 11:00

Het minste wat je kunt doen is ze allen hoofdelijk aansprakelijk stellen voor het verspillen van andermans centen. Wat zou de animo om de 'politiek' in te gaan afnemen.

SlimmeBelg | 21-07-18 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk eens aan, Femke is nog geen 2 weken burgemeester, en het project dat al een eeuwigheid over twee jaar klaar zou moeten zijn is af.
Wat zou er allemaal wel niet gebeurd zijn als ze premier was geworden?

frank87 | 21-07-18 | 10:43 | 3

Een brug naar Afrika... Zonder grenscontroles.... Het mens is gek. Een hysterisch vrouwmens met op hol geslagen moeder hormonen waarmee ze de hele wereld aan haar tiet wil leggen. Zulke labiele vrouwen maken meer kapot dan je lief is. Wij, de samenleving, zijn nog gekker dat we gekken ons laten besturen. Zelfs een dronkaard als Juncker en een leugenaar als Rutte. Wij zijn volledig de weg kwijt. Het is hoog tijd om het gezonde verstand te laten regeren en ons niet meer te laten regeren door mensen met kortsluiting die in hun eigen gestoorde luchtbellen leven.

Rheia | 21-07-18 | 10:48
-weggejorist-
Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:52

Ben maar blij dat ze kinderen heeft en dus enige notie moet hebben van empathie met het nageslacht. Er zijn al kinderloze politici genoeg.

SlimmeBelg | 21-07-18 | 12:12

"Negentien jaar nadat het besluit tot de bouw van de NZ lijn is genomen, kunnen de Amsterdammers hem in gebruik nemen."

Zo! Dat hebben ze snel gedaan!

VanBukkem | 21-07-18 | 10:43 | 2

Over 50 jaar hebben ze verharde wegen in Amsterdam.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:49

Gulliver | 21-07-18 | 10:49 |
Ik moest lachen. Uitgerekend op alle wegen die ik vaak moet hebben is het hommeles, rijd al meer dan een jaar structureel om. Kansloos ook hoe ze meerdere grote baustellen tegelijk starten zonder even op de kaart te kijken of je daarmee niet toevallig de halve stad lamlegt.....

elfenstein | 21-07-18 | 11:12

Als de NPO er bij vermeldt dat Femke's eigen partij - GroenLinks - tegen deze lijn heeft gestemd, is het een prima uitzending.
Halsema gaat nu shinen met een project waarvan Dales (VVD) alle shit over zich heen heeft gekregen.
Zou mooi zijn als ze wat warme woorden hieraan wijdt.

Amsterdamsko | 21-07-18 | 10:42 | 2

De shit moet nog beginnen. Amsterdam kennende begint de tunnel binnenkort met lekken en stort binnen een jaar in elkaar.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:51

Inderdaad, de nieuwe 'Lijn 52' moet zich nog bewijzen! Ook als het gaat om geluids- of trillingsoverlast voor aanwonenden? We zullen het zien.

JohnWalker | 21-07-18 | 12:55

Is dit nou een geblondeerde Aicha die het presenteert?

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:42

Ondanks dat die er ligt, is dit een nationale schande van jewelste. Het schaamteloos verbrassen voor falen ten koste van.

Mr_Pikibelly | 21-07-18 | 10:41

London heeft een prachtig ondergrondse-systeem. Geboord door dikke lagen stevige klei.
Amsterdam kan alles wanneer een ander dat betaalt en uitvoert, dus ook tunnels boren door soepgrond dwars door de heipalen die de gebouwen overeind houden.
Dat is dus vandaag al klaar!

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 10:40 | 4

Een TBM kan nog een waterdichte tunnel boren door puur water.

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 11:37

Dat wil ik zien.

elfenstein | 21-07-18 | 11:44

Lekkende tunnel. Anecdote. In de tijd dat wij hier aan het aanpielen waren met de NZ lijn heeft men in Istanbul twee lijnen onder de Bosphorus aangelegd op een breuklijn. Dingen werden natuurlijk gebouwd door een Japans consortium want die hebben er evaring mee. Wat bleek nou. Er verschenen na de opening sensationele artikelen in de Istanbulse kranten dat de tunnel lekte. En dat klopte. Die schapen daar dus doodsbang en durfden de metro niet meer te nemen. Wat is het geval? Die tunnels moeten lekken want de grond "werkt" en als je dat niet hebt dan stort de boel in (maw flexibiliteit van de tunnelbuis). Heeft maanden geduurd en een berg campagnes van de gemeente voordat mensen weer in die metro durfden. (dat ding moet overigens niet lekken zoals in Den Haag). Ghehehe.

Basil Fawlty | 21-07-18 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, die Martijn Koning maakt wel scherpe grappen voor die bobo's.
"Het eerste wat ze eigenlijk hebben gegraven is een bodemloze put, waar ze al het gemeentegeld hebben ingeflikkerd". Mooi.

Mensdier | 21-07-18 | 10:39

Als bewoner van de rest van Nederland boeit me dit echt geen moer

XverderNix | 21-07-18 | 10:38 | 3

Je hebt er 185 euro aan bijgedragen in ieder geval.

Mensdier | 21-07-18 | 10:41

@Mensdier: aw crap

XverderNix | 21-07-18 | 11:18

Fake news! De overheid heeft 0% bijgedragen aan dit project. Het is volledig gedragen door de Gemeente Amsterdam. De Amsterdamse belastingbetaler heeft er voor opgedraaid. Hiervoor is er beknot op sociale voorzieningen.

Silvion | 21-07-18 | 15:04

Scherp praatje van Martijn. Cohen keek wat zuur na afloop.

dr.Kwakzalver | 21-07-18 | 10:38 | 1

Mocht niet boven op z'n wijf gister.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:33

En over een jaar genderneutrale ingangen creëren en de stad is af...

neonreclame | 21-07-18 | 10:38

Sharon Dijksma zegt in de Telegraaf: "Ik hoop echt dat deze lijn de kloppende levensader wordt tussen Noord en Zuid en dat de komende jaren in de praktijk zal blijken dat wat ons is beloofd ook gaat uitkomen."

NEE, voor 3,1 miljard belastinggeld MOET je verwachten en desnoods afdwingen dat het gaat werken, of anders zullen er koppen rollen, inclusief die van jouzelf!

Professor Superhirn | 21-07-18 | 10:35 | 5

Linkse plannen maken gaat anders: eerst dromen en dan rond de tafel zitten met een projectontwikkelaar om het contractje te tekenen. De projectontwikkelaar doet de rest en stuurt de facturen, die de belastingdienst betaalt zolang er nog geld in de zakken van "de anderen" zit.
Maar vandaag is het lijntje af en het geld van de anderen is nog niet op! Ik zeg: links ondernemers-succes!

Nu nog kijken of iemand wil betalen voor een treinkaartje, maar dat is bijzaak.

Jan Passant mk2 | 21-07-18 | 10:53

"ik hoop". En dat moe(s)t ons land besturen?

Jos Tiebent | 21-07-18 | 10:54

voldemort | 21-07-18 | 10:50
QFT

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Martijn = BAAS!

Spetnaz | 21-07-18 | 10:35

Eens zien of in de praktijk diverse veiligheidssystemen op elkaar aan sluiten.

Earl_of_Doncaster | 21-07-18 | 10:34 | 1

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... maar daarna snel wegwuiven met... wir haben es nicht gewusst en het wir schaffen das geblér.

Paaldanseres | 21-07-18 | 11:17

Ja hoor, laten we een stalen gedrocht dwars door een antieke stad heen bouwen....
En die dan GVB blauw schilderen, doet het vast goed op de selfies van.. eh... de HELE stad. Achterlijke, dat ding daar in woepietaal is gebouwd in 1900, leuk voor ze maar ik zou dat denk ik niet willen hebben in m'n stad.

elfenstein | 21-07-18 | 10:39

Ik wel,Liverpool had het ook,mooi.

ger1306 | 21-07-18 | 11:05

Liverpool, dé toeristische trekpleister van engeland. Tuurlijk. Denk eens na joh?

elfenstein | 21-07-18 | 11:14

Ik woon in Amsterdam en ben er blij mee. Denk dat die lijn helemaal vol gaat lopen, en de stad ontlast.

Gewinflipt | 21-07-18 | 10:33 | 5

Hopelijk loopt hij niet lekkerlijk vol.
De tunnelbak in Den Haag hebben ze eindelijk droog.

boterhamtevredenheid | 21-07-18 | 10:53

Ja die gaat wel vollopen omdat je bijna verplicht in die metro gepropt wordt. Anders kom je nergens meer.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:32

Helemaal mee eens! Ik woon net buiten Amsterdam en reis voor mijn werk dagelijks naar De Pijp. De Noord/Zuidlijn gaat mijn reis met 20 minuten verkorten.
Laat de beroepszeikerds die niet eens in de buurt van Amsterdam wonen maar zaniken. Ik -en tienduizenden anderen die er dagelijks gebruik van gaan maken- zijn maar wat blij met de N/Z-lijn

Silvion | 21-07-18 | 15:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdammers hebben nou eenmaal een dwangmatige tunnelvisie.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:33 | 1

Hey vriend effe dimme ouwe, gheghe.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:31

Nooit echt goed gevolgd, maar ik ben toch er maar eens voor gaan zitten om dit rechtstreeks te kijken. Eerste feitje is dat het per meter 320K heeft gekost. Helaas is de mediaspeler van NPO bagger, want na tien minuten valt hij terug op 320x200 pixels. Dacht daarna even opnieuw te starten, maar dan begint hij vanaf het begin en kan ik niet doorspoelen naar tien minuten.

Wybe Wabes Abbema | 21-07-18 | 10:31 | 1

Daarvoor heet het ook NPO. Niet teveel investeren in dergelijke technieken, anders moeten de salarissen van de linkse hournalisten omlaag. Klagen van de linkse roeptoeters is veel beter.

Paaldanseres | 21-07-18 | 11:11

Kost wat maar dan heb je ook wat.
Dales heeft een verkeerde beslissing genomen om de bouwkosten niet te verzekeren.
That's all.

Einde van de Domheid | 21-07-18 | 10:30

Ik werkte voor een verzekeringsmaatschappij toen dit project langskwam. In een gezamenlijk aanbod met andere maatschappijen vroegen we een enorm geldbedrag om dit project te verzekeren. Toen het antwoord van Amsterdam was dat ze de prijs belachelijk hoog vonden en het niet meer wilden verzekeren haalden wij allen zeer opgelucht adem. Enkele jaren later ging zelfs de champagne open.

schoneslapert | 21-07-18 | 10:29 | 5

O2Neutraal, ik gok een CAR verzekering.

Ars Vivendi | 21-07-18 | 10:51

@O2, zoals ik al schreef het was een verzekering tegen uitlopende bouwkosten. Zoals SS zei vond Dales dat duur en verwachtte hij goedkoper uit te komen de gemeente (ons) het risico te laten nemen. Kan gebeuren, maar wel raar als je daarna solliciteert op de functie BM.

Einde van de Domheid | 21-07-18 | 11:16

Einde van de Domheid | 21-07-18 | 11:16
Bedankt, was daar al bang voor. Bah.

O2Neutraal | 21-07-18 | 11:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ziet er mooi uit maar dat mag ook wel voor die prijs. Wat een ongelofelijke strop voor de belastingbetaler.

BozePaarseMan | 21-07-18 | 10:29

Wij kregen wel netjes een Info krantje waar ze idd al een voorsprong namen op het naderende onheil...

neonreclame | 21-07-18 | 10:31

komtdatschot | 21-07-18 | 10:29 | reageer
En die bussen komen snel hoor... Ehhh halfuur! Maar dat is heel snel hoor! Lol

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:28

Pas wat duitjes geïnvesteerd om peddelend door de stad te rijden.... veel beter plan....

neonreclame | 21-07-18 | 10:29 | 2

Je hebt een waterfiets gehuurd?

elfenstein | 21-07-18 | 10:40

Haha.... zat met een Engels woordje in m’n hoofd....

neonreclame | 21-07-18 | 11:44

Een jaar of 5-6 geleden ging ik freelancen. Leasebak ingeleverd en met OV naar mn projecten. Daarvoor had ik een jaar of 10 niet in het OV gezeten.
Dus ik kom op Rdam CS aan met de metro. Kijk een goed op de borden. "Hee, er is ineens een nieuwe metrolijn naar Den Haag". Kijk, dat is Rotterdam. Hij ligt er gewoon ineens. Geen gezeik, geen wethouders die weggaan.
Het fundamentele probleem is dat Amsterdammers in essentie elkaar geen succesjes gunnen. Als kreeften in een ton

BASinnic | 21-07-18 | 10:29 | 5

De omgebouwde tramlijn bedoelt u . En al gehoord over het uit de hand gelopen Hoekselijn? Ook zo'n bovengronds metrosucces.

Earl_of_Doncaster | 21-07-18 | 10:42

De tramlijn van Den Haag naar Rotterdam Ahoy werkt wel, rijdt veel vaker dan de trein en je kan rustig blijven zitten hoewel het zitcomfort beter zou kunnen.

voldemort | 21-07-18 | 10:46

Was een NS Sprinterboemel (Hoekse lijn), wat nou tramlijn? En er is een budgetoverschrijding geweest waardoor de doortrekking naar het strand ff moet wachten. Valt echt in het niets wat er bijmoest in het N-Z traject daar.

Jerry Lundegaard | 21-07-18 | 17:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze nationale schande, en dan nog feestelijk openen ook!

Ko Ranzig | 21-07-18 | 10:29

Moet zeggen dat de foto's van de stations best gaaf zijn. Kost iets, maar dan heb je ook wat. Sommigen zien overal een reden in om over te mouwen.

StiekemeBunzing | 21-07-18 | 10:27 | 1

Als de EU, de belastingdienst of gemeente/waterschappen/nutsbedrijven meer kopjes koffie willen, dan kan men zich bij u gerust melden begrijp ik. Dat siert u in mijn ogen, ik zou willen dat ik het ook zo zou kunnen benaderen, maar helaas stoor ik mij enorm aan de vrindjes die rond grote projecten hangen en belastinggeld opsnoepen in een waas van vriendjespolitiek, verspilzucht en onkunde.

O2Neutraal | 21-07-18 | 10:48

"Goed gewerkt pik" tegen allen die het werk verzet hebben, en voor de rest kan het mij en de rest van Nederland aan de reet roesten dat er een extra gaatje in Amsterdam zit.

dopinie | 21-07-18 | 10:27 | 1

En nu maar hopen dat de zeespiegel heel wat sneller stijgt en dat het zeewater nog sneller van noord naar zuid kan stromen. Win/win.

Paaldanseres | 21-07-18 | 11:03

Toch een van de mooiste gebouwen in de Amsterdamse skyline. Dat dan weer wel.

VanBukkem | 21-07-18 | 10:27

Femke Halsema die als eerste activiteit een totaal uit de hand gelopen project (financieel, technisch, menselijk) opent. Ik vind de symboliek mooi.

TheEgg | 21-07-18 | 10:26 | 1

Indeed, cynische ghehehe.

Basil Fawlty | 21-07-18 | 11:40

Maar omdat Amsterdam niet alleen een airbnb paradijs wil zijn maar ook nog z'n inwoners iets van modern vervoer wil bieden in de 21e eeuw moest er wel iets gebeuren. Die pontjes om naar noord te komen zijn ook niet echt je-van-het meer en vanwege de toenemende drukte zowel óp die pontjes als de scheepvaart over het IJ wordt dat een keer onhoudbaar. Dan liever de grond in.
UIteraard staat buiten kijf dat de gemeente er een megafaal van gemaakt heeft, onrealistisch lage aanbesteding, in het pak genaaid door de bouwboys, iets te experimenteel bezig gaan onder een antieke binnenstad en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te grote ego's. Dus femke voelt zich direct thuis.

elfenstein | 21-07-18 | 10:25 | 6

Ja maar daar waren ze in Londen wel op voorbereid ze hebben diverse historische panden in de gaten gehouden en de bodem geïnjecteerd tegen het verzakken.

voldemort | 21-07-18 | 10:55

Lagaan die elfenstein. Die moest het budget in de gaten houden, viel in slaap en probeert hier zijn hachie te redden.

Pedronegro | 21-07-18 | 11:19

Pedronegro,
Ik kan niet ontkennen dat ik er persoonlijk beter van ben geworden.
Ik mocht als dj 1x draaien bij de ingang van zo'n tunnel. Presentatiedingetje. Betaalde wel lekker ook voor zo'n gig maar da's altijd zo. Feestjes voor bouwheren en dergelijke zijn altijd 2x standaard en ze betalen altijd keurig.
Graaiers zijn we, allemaal.

elfenstein | 21-07-18 | 11:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn er al mensen opgepakt en vastgezet? We weten allemaal dat dit een lekker putje met geld was om uit te graaien. OM kom van je luie aars af! Ow nee, kan wel maar dan komt een d66 rechter uit de hoek moet fopstraffen.

tragic1911 | 21-07-18 | 10:25

Ter compensatie voor de overlast en het lange wachten, vind ik dat bewoners van Amsterdam minimaal allemaal 10x gratis gebruik mogen maken van dat ding.

Rheia | 21-07-18 | 10:25 | 7

Voor uw info, Noord is dat stuk Amsterdam waar as we speak als een malle gebouwd wordt, alle ouwe shit langs het IJ gaat er binnen 10 jaar af om plaats te maken voor nieuwe huizen, winkels en boulevards. Dat u daar niet wil, hoeft of kan wezen is niet relevant. Ik woon zelf net buiten het centrum richting west en moet voor m'n werk meerdere keren per week naar de ndsm. Ik heb de pontjes met de jaren alleen maar drukker zien worden tot het huidige punt waar ze lui in gele hesjes moeten inzetten om te voorkomen dat men elkaar de tent uitvecht om op die kutboot te komen.
Leuk voor touri's, niet leuk voor woonwerk verkeer. Bovendien kan je nog steeds na 11 uur 's avonds alleen met de centrumpont, de rest vaart niet meer of inhet weekend nog een paar keer om het uur.
Kleredingen, he-le-maal klaar mee. Laat iedereen die nu met het ov gaat en tussendoor met de pontjes moet lekker onder de grond blijven, overstappen bij centraal of al eerder in de visgraat. Top! Mag wat kosten van mij, de originele begroting was van begin af aan al onrealistisch laag, duidelijk verhaal maar ik ben heel blij dat het ding klaar is.

elfenstein | 21-07-18 | 11:21

De belasting betalende bewoners van 020 zouden de rest van hun leven gratis moeten kunnen. 3500,- EUR gemiddeld per persoon gekost uit verhoogde gemeentebelastingen. En aangezien de helft helemaal niets betaald dus minstens 7000,-.

Rest In Privacy | 21-07-18 | 12:01

@elfenstein Volgens mij ben je niet echt op de hoogte van de vaar tijden van de pontjes.

grhd | 21-07-18 | 15:17
▼ 4 antwoorden verborgen

tja , R'dam metro , A'dam metoo , de oplossing van Wuppertal was in de op palen in het veen gebouwde stad logischer geweest , en uiteraard € goedkoper. Denken met alternatieven was een heipaal te ver.

15121937 | 21-07-18 | 10:23 | 1

Neem jij eens een mooie foto van Amsterdam en shop daar zo'n monorail van de efteling in. En? Doen? Enige verschil is dat het bakje waar je inzit dan gvb blauw is en dwars door het centrum gaat, mooi man.

elfenstein | 21-07-18 | 10:57

Waarom mag je, als je in het buitenland bent, niet naar NPO Live kijken, 3.1 miljard verspild maar je mag het niet zien!!!!

Nomen | 21-07-18 | 10:23 | 4

Omdat de NPO programma's koopt met alleen de uitzend rechten voor Nederland (en misschien Belgie?). Dit programma valt daar waarschijnlijk niet onder, maar bij verstek heeft men alles maar dichtgezet blijkbaar.

O2Neutraal | 21-07-18 | 10:52

Wilde je hier serieus naar gaan kijken dan?

quigg | 21-07-18 | 11:07

Ik mis het niet, zelfs BVN de deur uit gedaan, wat een bs

watmagjenogwel | 21-07-18 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het klinkt tendentieus en nodeloos kwetsend, maar eigenlijk is dit gewoon Calvinistisch gelul, wat uiteindelijk weer één van de redenen is waarom we in ons eigen land onder de voet worden gelopen. Ja, want wat zijn wij toch een sukkels en wat is onze hoofdstad toch stom he.

John McClane | 21-07-18 | 10:22 | 3

Hear hear!

elfenstein | 21-07-18 | 10:32

John McClane | 21-07-18 | 10:22 | reageer
Ja laten we op z'n Amerikaans over alles overdreven positief zijn en ondertussen alles in de shit laten lopen. Top idee.

VeelTeSteil | 21-07-18 | 11:19

Want alles is toch al kut. maup maup.
Beste Veeltesteil, in de shit lopen doet het gezien onze bestuurderts toch wel. Maak je daar nou maar niet druk over, als simpel burgertje moet je vooral gewoon blij zijn dat iets het uiteindelijk doet. Het mooie van al die gein is dat het op de grote hoop gaat, samen met alle ander megafails van de overheid dus om je overe dit ene ding op te winden..... mwah. Heeft niet zoveel zin.

elfenstein | 21-07-18 | 11:25

Met een fractie van dat geld ...........

Baron Clappique | 21-07-18 | 10:22

Had een kabelgondelbaan aangelegd.

Jos Tiebent | 21-07-18 | 10:20

Een treinspoortje onder rottende grachtenpalen, top idee.

harry21 | 21-07-18 | 10:18

Beetje duur, maar blij dat hij er is. Van zuid naar noord kost je nu nog een klein uur. Een klein uur dwars door die grafstad. Dat kan je de mensen niet aan doen.

Ggroengras | 21-07-18 | 10:18 | 6

Taxichauffeur gisteren tegen mij: "Mijnheer ik heb een Tesla gekocht omdat ze zeikten over milieuvervuiling, ik heb een trambaanontheffing. Maar vanaf morgen mag ik niet meer rijden in de halve binnenstad. Begrijpt u het nog? Het is gewoon pure haat van GL, D66, PVDA en al die kutambtenaren in de Stopera tegen alles wat op 4 wielen rijdt".

Basil Fawlty | 21-07-18 | 11:29

Basil Fawlty | 21-07-18 | 11:29 |
En bleef het maar bij die kutambtenaren in de Stopera, dan zou de rest van NEEderland er gevrijwaard van zijn.
Maar niets is minder waar, ze komen uit alle hoeken en gaten, en blijven de burger, overigens een woord dat door die zelfde ambtenaren is uitgevonden, volgen tot voorbij de urn of grafkist. Onuitroeibaar.

watmagjenogwel | 21-07-18 | 12:01

@Ggroengras.
Dan bent u een notoire domoor. U had allang metro via WTC-Amstel-CS kunnen nemen dan. Kost u welgeteld 2 minuten meer dan met de Noord-Zuid lijn. Niks geen stad door verder, enkel nog pont naar Noord.

de Voorzittert | 21-07-18 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

dan de NAM, Pritje. Rolt ook lekkerder, en dat is dan weer toepasselijk. *spelnazi high five*

Ggroengras | 21-07-18 | 10:16

Dan de nam ipv als

DerLothar | 21-07-18 | 10:15 | 2

"alsdan" is meestal de bewoording hiero.

Earl_of_Doncaster | 21-07-18 | 10:38

Alsdan is dé indicator dat de schrijver geen fucking benul heeft wat 't nou moet zijn en er daarom maar een kwinkslag, een gebbetje van maakt. Tenenkrommend.

elfenstein | 21-07-18 | 10:42

Bedankt voor het linkje. Afrikaanse muziek. Relaxed.

Mensdier | 21-07-18 | 10:13 | 1

en als je dan leest NPO, is een stichting, dan denk ik, ja een stichting zonder winstoogmerk?? Ha, ha, maar wel allemaal met een salaris waar Trump jaloers op zal zijn.

watmagjenogwel | 21-07-18 | 11:55

Ach, doe maar een tunneltje.

Mr_Natural | 21-07-18 | 10:13

Ik doneer voor GeenStijlland in de Noordzee

Rest In Privacy | 21-07-18 | 10:12

Ambtenaren en grote projecten. Daar is toch niemand verbaasd over.

Oepsie1234 | 21-07-18 | 10:11

Van dat geld hadden we ook de Noordzee kunnen inpolderen.

keestelpro | 21-07-18 | 10:11 | 2

Dat brengt pas iets op. Doen!

Dwaalspoor | 21-07-18 | 12:56
-weggejorist-
keestelpro | 22-07-18 | 02:39

Wellicht volledig uit de hand gelopen, laat er nu maar gewoon goed gebruik van gemaakt worden.

AntiNeutrino | 21-07-18 | 10:11 | 1

'Wellicht'... ik lees het goed.

Papa Jones | 21-07-18 | 10:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl