Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klimaat gered. 49 procent minder CO2 in 2030

lekker dan

Slecht nieuws voor iedereen die graag op vakantie gaat in eigen land.

De coalitiepartijen plus SP, PvdA en GroenLinks zijn het volgens de NOS zo goed als eens over een klimaatakkoord. Wij gokken op een algeheel barbecueverbod, confiscatie van houtkachels en 7 euro 50 accijns per liter diesel. U komt met uw fossiel brandstofautootje sowieso geen enkele binnenstad meer in en de A2 wordt omgeturnd tot Pedelec-baan. Alle bewoners van Zoetermeer krijgen opgevang in de regio omdat de binnenstad verandert in één groot windmolenpark. Maar daar krijgen we ook wat voor terug: namelijk ouderwets pet weer tijdens de zomer en verrekte koude winters. Vanaf 2024 is er elk jaar een Elfstedentocht met verplicht 13 dagen voorbeschouwing door Erben Wennemars. Ja mensen, u las het hier voor het eerst. Het is uit met de pret. Winter is coming.

Reaguursels

Inloggen

Aan de wetenschappelijke discussie ga ik me niet wagen, ik ben geen wetenschapper. Wel heb ik sterke skepsis over de ernst van (antropogene) klimaatverandering en de mate waarin de mens eraan bedraagt. Simpelweg omdat teveel het oude liedje van de kwakzalver en de Kerk doorklinkt: koop mijn magische drankje of aflaten, anders gaan we allemaal doder dan dood. En als dat niet overtuigt, niet alleen dood, maar doorlevend in de hete Hel.

Ook vind ik het erg onwaarschijnlijk dat het klimaat dat sinds het ontstaan van de Aarde verandert, precies NU op een exact optimum zou zitten waar elke graad omhoog of omlaag alleen maar netto meer problemen met zich mee zou brengen. En dat die niet op te lossen zijn op andere manier. Zoals in een drijvende stad, een boot, op een terp of hogerliggend terrein gaan wonen. We komen pas sinds 10.000 jaar geleden uit het laatste glaciaal van de Ijstijd waar we zogezegd nog steeds als interglaciaal in zitten. Er wordt zelfs beweerd dat onze uitstoot de terugkeer naar de volgende koude periode heeft uitgesteld. En kou is doorgaans een stuk dodelijker dan hitte, op extreme hittegolven na (die je met ventilators, isolatie en airco kunt bestrijden en nu ook al voorkomen).

Maar even aannemend dat het de "consensus" is dat het door de mens komt en dat het verschrikkelijk, afschuwelijk en mensonterend is: kom niet bij me aan met je klimaatverhaaltje als excuus om jouw evangelie, idealen of inhaligheid door de strot te duwen. Het is geen reden om de belasting te verhogen, die kun je ook verlagen en voortaan op de CO2 en methaan-gehaltes van fossiele brandstof die je importeert of uit de bodem haalt heffen. Met teruggave voor elke ton die je uit de lucht haalt of een equivalente compensatie. Zonder dat weer als excuus te gebruiken de planeconoom uit te hangen en je politieke lobbyvriendjes met hun windhandel te steunen met subsidie. De overheid is geen wetenschapper en ook geen ondernemer. Laat de keuze hóe het probleem wordt aangepakt aan hen over, en aan de consument, om de meest mensvriendelijke en effectieve maatregelen te nemen. Gewoon via de financiële prikkel van die belasting en teruggave. Een gelijk speelveld voor iedereen.

Kom ook niet bij mij aan met je willekeurig shoppen in oorzaken van klimaatverandering. Veganisten die vlees eten willen verbieden of autohaters die autorijden willen ontmoedigen wegens klimaat zijn ongeveer zo oprecht als Christenen die zondagsrust willen verplichten uit zogenaamde sympathie met kleine ondernemers of om de samenleving te onthaasten. Het is voor elk objectief buitenstaander duidelijk dat het om hun dogma gaat, met klimaat als schaamlap en Trojaans Paard. Neem dan ook geen kinderen meer en ga lekker zoveel mogelijk stilzitten, want álles gebruikt energie en het meeste zorgt ook voor uitstoot en afval.

Mocht achteraf blijken, zoals ik ergens vermoed en vrees, dat we bedonderd zijn uit belangen van de klimaatwetenschappers (die immers eerder geld krijgen als hun werk een dramatische impact heeft dan wanneer ze het gewoon interessant vinden), politici (meer, meer, meer belasting) of lobby's (geef mijn windmolenpark, zonneboerderij of kerncentrale eens even een miljoenmiljard subsidie) mogen die van mij tot op de laatste cent worden uitgekleed. Helaas staan ze dan wel naakt in een wat kouder klimaat dan voorspeld.

Wol | 19-06-18 | 21:00 | 1

Ik denk er precies zo over. Goed verwoord

Joostmochtnietsweten | 20-06-18 | 08:03

Zodra die superbugs in India doorzetten komt het helemaal goed met de CO2 reductie

glaaf | 19-06-18 | 17:55

Leve het pet weer in de zomer en de strenge winters. Laat maar komen. Ik ben helemaal voor.

Willibald von Klúúúk | 19-06-18 | 14:37

En wat dat je van de Europese importheffing op veel goedkopere Chinese zonnepanelen? Echt, we hebben een totaal onbetrouwbare overheid.

Goldfinger | 19-06-18 | 15:57

Als je CO2 wilt verminderen, moet je Diesel gaan rijden, niet benzine.
Als je CO2 wilt verminderen, moet je een extra nucleaire generator in het land neerzetten, niet weghalen en vooral geen windmolen/zonnepanelen neerzetten.

LangeTijdGeleden | 19-06-18 | 14:26 | 2

Heb je wel een punt: kernenergie is veel schoner qua Co2. Niet helemaal want de winning, bouw, vervoer, opslag etc is nog steeds fossiel. Maar niets wat een electrische conversie daarvan in de weg staat, als je eenmaal al je energie uit kernsplijting haalt. Ik ben voor.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:54

@Beste_Landgenoten er is een mooie ted talk over dit onderwerp. Het aantal 'afval' dat een kernreactor genereert valt in het niets vergeleken met de afval die huidige fossiele brandstoffen, windmolens en zonnepanelen genereren na 25 jaar gebruik.

Zoek even "TED Talk Nuclear Energy".

LangeTijdGeleden | 19-06-18 | 16:25

En a s w e s p e a k gaan er alleen al in HawaÏ bij een vulkaanuitbarsting reeds wekenlang miljoenen tonnen (een onvoorstelbaar veelvoud van wat wij als mensheid in onze gehele geschiedenis ooit bij elkaar hebben geproduceerd of nog kunnen produceren) aan zwaveldioxide, koolstofmonoxide, koolstofdioxide, waterstofsulfide, stikstof, argon, helium, neon, methaan, waterstofchloride, waterstofluoride, waterstofbromide, zwavel, haxafluaoride, kwik, stikstofoxide, halocarbonen (inclusief CFC's), halogeenoxideradicalen en chloor de lucht (en: het water) in.
-
Gemiddeld zijn er 25 vulkanen per etmaal actief op deze aardkloot. (dit etmaal: 29)
-
Gelukkig ligt Nederland onder een kaasstolp.

bisbisbis | 19-06-18 | 13:02

En dan omdat men toch "verder gaat dan", ALLE E-fietsen verbieden want er is niet klimaatneutraler dan gewoon doortrappen en die krengen zijn verder ook alleen maar vet irritant in de stad met al dat gesjees.

GormSuil | 19-06-18 | 13:00

The BP Energy Review for 2017 is now published, and again it is bad news for anybody who thought the Paris Agreement would make the slightest difference.

CO2 uitstoot in het land van de vermaledijde Trump al voor derde jaar op rij dalende:

Rest van de wereld stijgende , Nederland daalt ook al.

notalotofpeopleknowthat.wordpress.com...

Zwizalletju | 19-06-18 | 12:27 | 1

Ja maar de VS was ook de grootste producent, dus een daling zat erin. Maar kijk eens naar China, daalt heel erg hard. India en andere pauperstaten echter verkloten de boel dan weer flink. Het ergste is natuurlijk dat al die akkoorden geen ene flikker uitmaken tegen de groei van de wereldbevolking aan.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:29

Ach wat een mooie dag vandaag, ze hebben eindelijk besloten de grenzen dicht te doen, want al die extra mensen zijn rete slecht voor het Nederlandse milieu.
Eindelijk verstand.

Kanarie_Geil | 19-06-18 | 12:25 | 2

Waar gaan de grenzen dicht?

Jee-dee | 19-06-18 | 13:26

Jee-dee, just dreaming...

Kanarie_Geil | 19-06-18 | 14:41

LOL het is een complot.
1 - Eerst diesels promoten want minder CO2 (!)
2 - Dan diesels haten want fijnstof en NOx (viesbah)
3 - Electrische fietsen promoten want niet fossiel (mooie bloemetjes in NL gered)
4 - Straks komen er nieuwe snel'fiets'paden voor dei batterijenfietsen (ajjjj mileulast al die nieuwe paden, mooie boomjes deaud)
5 - En als dat allemaal klaar zijn, is het besef eindelijk ingedaald dat er gigabergen dode accu's rondslingeren en dat de fabricage van nieuwe accu's de mooie bloemetjes in China enzo deaud maakt en ja, dat is allemaal ook niet leuk.

Gelukkig varen de wetenschappers er wel bij: die maken onderzoeksvoorstelletjes om de consequenties te onderzoeken met als resultaat steevast, dat aanvullend onderzoek nodig is. We zijn er maar zoet mee.

Heeft er nog iemand een gewone fiets zonder batterij?

xspalm | 19-06-18 | 12:18 | 1

Ja, met wel 24 versnellingen! :D

LangeTijdGeleden | 19-06-18 | 14:28

Claimed Antarctic Ice Loss An Artefact of Statistical Waterboarding…Fraught With Huge Uncertainty…

-On June 13 Chris Mooney of the Washington Post wrote how Antarctica’s ice sheet was “melting at a rapidly increasing rate” and “pouring more than 200 billion tons of ice into the ocean annually” — all this according to “a team of 80 scientists”. The doomsday media response was immediate.

Mooney of course blamed CO2 for the speculated ice melt change, and renewed the calls for a cut in greenhouse gas emissions in order to save ourselves.

-Reality: Antarctic ice area growing rapidly

-The satellite imagery and data concerning Antarctic ice area, which go back almost 40 years, in fact show an increasing long-term trend, according to one recently published peer-reviewed study.

-Satellite data spanning four decades show no temperature increase. The RSS data in fact indicate slight cooling over the past decade where accelerated melting is being claimed. How can cooling cause more melting?

-Antarctic coastal surface stations show no warming

Veel meer details: notrickszone.com/2018/06/17/claimed-an...

Zwizalletju | 19-06-18 | 12:08 | 2

Neeheee... feiten mogen niet.
Die worden door de volgelingen der klimaatreligie gewoonweg genegeerd want enkel het woord van apostel Jessias is het ware woord.

Onkel Bratwurstbude | 19-06-18 | 12:13

Protip: als je peer-reviewed wetenschappelijke journals al niet vertrouwd, dan moet je willkeurige bloggetjes al helemaal niet vertrouwen.

Machinefabriek | 19-06-18 | 15:18

Ontzettend veel domme reacties hieronder.
- "Het klimaat veranderd al miljoenen jaren, daar doet de mens niks aan!"
Klopt, maar het gaat nu om de snelheid waarmee het veranderd. Let op: veranderd! (op de ene plek op aarde wordt het warmer, op een andere kouder. Op de ene plek wordt het natter, op een andere droger.)
- "Het is gewoon weer de volgende melkkoe om belasting te verhogen, kijk naar de zure regen en het gat in de ozonlaag, daar hoor je ook niks meer over!"
Dat waren/zijn grote problemen die zijn opgelost/binnen de perken blijven, inderdaad veelal door belastingen. Volkomen logisch, want wat is de oorzaak? Gedrag. Hoe verander je gedrag? Raak de man in zijn portemonnee!
- "Het is allemaal de schuld van die linkse ratten!"
Groen en duurzaam leven en bewust van je "fotoprint" zijn, heeft helemaal niks met links of rechts te maken. Allemaal zijn we mensen en we wonen allemaal op deze aarde. Tot dusver de enige plek in het hele universum waar we kunnen leven. Laten we dus alstublieft een beetje zuinig doen.

Timide_Aso | 19-06-18 | 11:47 | 11

LOL wil je een serieus punt maken, begin je met de stelling "Ontzettend veel domme reacties hieronder" het zal weer eens geen klimaat hystericus zijn die begint met alle tegenstanders van het heilige doel per direct voor gek of dom te verklaren. Niemand neemt je dan serieus zelfverklaarde slimmerik.

Dutchbeaurouge | 19-06-18 | 13:57

Bij voorbaat jezelf als intelligent superieur achten door de rest van de reacties "dom" te noemen.
Vervolgens een plempsel neer zetten die half om half klopt en niet klopt (je weet best zelf wel wat er loos mee is) en daarna zelf geen oplossingen aanbieden met uwe superieure intelligentie met wat ons plebs zou kunnen doen zonder de huidige belastingdruk van 70-90% (ja serieus) in dit land nog verder te verhogen?

LangeTijdGeleden | 19-06-18 | 14:31

Als ik zo door de reacties scroll, dan zie ik zeer veel reacties die kortweg neerkomen op de door mij tussen aanhalingstekens gezette stellingen. Deze zijn ronduit niet (helemaal) waar en je bent dus relatief dom als je denkt van wel.
Verder weet ik niet precies hoe het dan wel moet, maar ik weet wel hoe het niet moet. Iedereen voelt toch op zijn klompen aan dat we niet eeuwig door kunnen gaan met het verbranden van fossiele brandstoffen? We kunnen beter leven van duurzame energiebronnen (verschil zoet/zout-water, stromingen in rivieren, eb en vloed, wind, zon, aardwarmte, overal is energie!). Bovendien lijkt het me naast milieutechnische redenen verstandig omdat je zo onze afhankelijkheid van "zandbaklanden" verkleint. Maar deze oplossingen zijn nu nog veelal duurder / de andere oplossingen leveren meer geld op. Daarom wordt er nu niet automatisch voor gekozen en daarom is het niet slecht als hier financieel op gestuurd wordt, middels belastingen dan wel subsidie.
En dan nog een tegenargument wat ik vaak hoor: "De milieumaffia verdient miljoenen met deze milieuhype!". Ik zeg: zolang het Nederlandse bedrijven zijn die geld verdienen, is het alleen maar goed toch? Zo blijft het in de Nederlandse economie, i.p.v. dat het verdwijnt naar de eerder genoemde "zandbaklanden" met dubieuze regimes aan het hoofd en waar men over het algemeen een dubieus geloof aanhangt. Op die manier "kost" het geen geld (er verdwijnt geen geld), het wordt alleen herverdeeld. Iedereen blij, einde.

Timide_Aso | 19-06-18 | 20:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Het maakt echt geen flikker uit wat wij hier met 16 mio wel of niet doen. De rest van de wereld verbrand plastic voor de lunch.

Bezorgde vader | 19-06-18 | 11:45 | 1

Ja, maar de Nederlandse regering wil graag het braafste jongetje van de klas zijn - en dat mag de burger betalen.

Goldfinger | 19-06-18 | 12:22

Helemaal mee eens Robaldo: Winter is coming!

Winter_is_coming | 19-06-18 | 11:39

Winter in Murica is cold,very cold.

cat22 | 19-06-18 | 11:11 | 1

Ja. En de wannabe tongue in cheek weernieuwsbenadering hier op GS altijd (durft er iemand turven?) matcht natuurlijk prima met het level hijgende toontje van de weerjournaals op de NPOverdreven. Heet (!) de Wet van Communicerende Vaten.

Ochtend, middag, avond en late avond. En dan herhaald. Keer op keer. Durf te turven. Trump en Islam zullen aan het eind van het jaar in de kou blijven staan.

chicago river | 19-06-18 | 11:50

Ons gaat steeds meer te maken krijgen met Myxoislamatose.
Ze zitten overal op de bestuurlijke plaatsen.
Plakje voor Plakje wordt Onze Worst afgesneden.
Er is straks alleen nog maar halaldinges.
Maar over een paar miljoen jaar heeft de natuur alles weer glad gestreken, ergo met of zonder kopvod het wordt wel weer echt groen.

Slurfje | 19-06-18 | 11:08

Grootste probleem: OVERBEVOLKING, vooral in Afrika, vluchtelingen cohabiteren en bevallen zelfs op de wankele rubberbootjes richting Italië!
Ook in Nederland grote paringsdrift; in 1813- bevolking 2,5 miljoen zielen, nu 18 miljoen, de uitgeprocedeerden niet meegerekend.
Ons land " overvol", maatregelen dringend noodzakelijk!
Wij zien in onze stad Somalische dames lopen met een hele rits kleintjes, bij navraag: vader onbekend.
Kobus zegt vaak heel grof; ze schijten kinderen.
Nogmaals, politiek doe er wat aan. Dringend advies van....


mevr.Kribo | 19-06-18 | 11:07 | 3

Myxoislamatose lost Uw probleem op.

Slurfje | 19-06-18 | 11:09

Mevrouw Kribo, wees gerust. Politici zijn bezig er wat aan te doen!

De globalisten van de EU sturen niet voor niets schepen vol islamitische mannen in de militaire leeftijd onze kant op. De globalisten van de democrats in Amerika trekken niet voor niets golven van Mexicaanse criminelen door de gaten in de grens die zij daarvoor open houden.

Met de vernietiging van de westerse samenlevingen storten heel wat kaartenhuizen in elkaar en dat zal massale sterfte opleveren, misschien wel miljarden mondjes weg. Het beste blijft over, want reken maar dat er wat luxe resorts zijn opgekocht op plaatsen ver van het aanstaande gewoel.

Jan Passant mk2 | 19-06-18 | 11:21

Somaliërs staan bekend als topfraudeurs. Hier een stukje uit 2009 over kinderen. En sindsdien is het er niet beter op geworden.

Nadat gebleken was dat Somalische asielzoekers steeds meer kinderen zeiden te hebben, werd in 2007 een dna-test ingevoerd. Vervolgens namen de aantallen biologische kinderen snel af en steeg tegelijk het aandeel pleegkinderen.

‘De creativiteit is onbegrensd’, aldus Albayrak. Al enige tijd wordt stevig doorgevraagd over pleegkinderen, maar dat heeft nog niet tot resultaat geleid. Kennelijk worden verhalen van tevoren goed afgestemd.

Graaier | 19-06-18 | 12:58

.. alle gekheid op een stokje. Wat de poppenkast van Bilderberg ook beweert, de EU, massa-immigratie vanuit islamitische poepgatlanden, klimaatwetten en linkse Gutmenschen in het algemeen zijn de grootste bedreiging voor het (leef)klimaat van de komende generaties.

Dat is het enige echte klimaat dat er toe doet en alles wat politieke slogans als "Groen" "divers", "inclusief" en "klimaat" als wapens hanteert is daar een vijand van.

Jan Passant mk2 | 19-06-18 | 11:05

Ben helemaal voor confiscate van houtkachels maar volgens mij is die houtkachel nou net een speeltje voor linksvolk dat het "zo natuurlijk vindt en zo back to basics"

Ben Hetzat | 19-06-18 | 11:04

Hoe zit het eigenlijk met de zure regen? Daar hoor je niks meer van, is dat uit de mode of zo?
Ik heb liever 49% minder Groen Links.

Memek | 19-06-18 | 11:02 | 2

Daar zijn maatregelen tegen genomen waardoor het grotendeels is opgelost. Daarom hoor je er niets meer over. Fijn hè?

Machinefabriek | 19-06-18 | 15:21

Ik ga naar Mars over enkele jaren. Dus ik misbruik die aarde nog even en na mij de zondvloed.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 10:59 | 1

voor mij zit je al op je mars

Slurfje | 19-06-18 | 11:00

Leuk al die ideetjes, maar wat gaat ons dat kosten? 50'000 Windmolens à 5 miljoen p/st maakt 250 miljard euro. 7 Miljoen huizen aanpassen à 30'000 maakt ruim 200 miljard euro. Samen alleen dat al 450 miljard. Daarbij komt nog de Wiebesfaalfactor, dus alles maal 2, en dan zit je al gauw tegen de 1 biljoen eurietjes.

jacobh-59 | 19-06-18 | 10:58

Heeft iemand Yassir al ingefluisterd dat windmolens funest zijn voor de natuur en dat CO2 geen broeikasgas is?

Jos Tiebent | 19-06-18 | 10:57 | 2

Yessar = marionet van Duyvendak = marionet van Marx.
WegmetOns

Slurfje | 19-06-18 | 11:02

CO2 is wel degelijk een broeikasgas, alleen heeft het een zeer beperkt UV absorptiespectrum. De rol van CO2 wordt schromelijk overdreven. 80-90% van het broeikaseffect is afkomstig van water; als gas en in fijne druppelvorm.

Onkel Bratwurstbude | 19-06-18 | 12:19

Wie nu nog ontkent dat er een milieu- en klimaatprobleem is spoort niet.

DrumPiet | 19-06-18 | 10:55 | 5

Er is geen klimaatprobleem Piet. Er is klimaat, en dat verandert, dat kan je als probleem zien of als uitdaging. Ben je een eu (probleem) of ben je een Trump (uitdaging).......

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:01

Helemaal mee eens Piet... evenals die nog blijven liegen dat de mens het tij nog kan keren - uit lobby- danwel persoonlijk gewin onder het excuus van - baat het niet dan schaadt het niet.

litebyte | 19-06-18 | 11:04

Inderdaad. En dat heeft niets met links zijn te maken, ook al is het zo dat het doorgaans het domein van linkse mensen is.

Bigi Bana Boy | 19-06-18 | 11:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja want we hebben geen urgentere problemen. En ondertussen blijven we honderdduizenden MENA-migranten per jaar converteren naar een westerse ecologische footprint. Good thinking!

Gen. Maximus | 19-06-18 | 10:55 | 1

600.000 per jaar. Daar helpt geen enkel milieuplannetje tegen.

Ofzo2 | 19-06-18 | 10:57

Myxoislamatose wordt de oplossing voor het "witte niet linksche racisten overschot".
Duyvendak 1 komt eraan.
Woont U nog niet in een Kraakpand?
Dan bent U zuur.

Slurfje | 19-06-18 | 10:54

De Grote Ontbossing is begonnen toe alle meiden zonder waarschuwing en vrijwel gelijktijdig op een goeie dag de landingsbaan van hun Kano tot Kale Kano verklaarden en de gazonmaaiers en hakselaars niet aan te slepen waren. Toen omdat Kaalslag van de Eeuw een groot succes bleek gingen ze door en werd alles wat in de verste verte ook maar op een kano, een kut of een bos leek ontbost. De negertjes hadden opeens niks meer om in te leven en trokken dus ook maar hier naartoe. Maar achteraf vonden ze als zondebok gelukkig de CO2, die lucht die opeens en zonder waarschuwing wel eens uit iets dat ontbost is ontsnapt.

Breinbrouwsels | 19-06-18 | 10:51 | 3

Excuses, bovenstaande is door alle ontboezemingen een beetje een viezig verhaaltje geworden waar alle wetenschappelijkheid aan ontbreekt.

Breinbrouwsels | 19-06-18 | 10:53

Breinbrouwsels | 19-06-18 | 10:53
Het is absoluut in geen enkel opzicht slechter dan het verhaal van Mark Prutte over de sleepnetwet in elk geval en het is leuk om te lezen, dat is ook wat waard.

O2Neutraal | 19-06-18 | 11:27

O2Neutraal | 19-06-18 | 11:27 |
Dank voor uw mooie woorden. Mijn ontboste gebiedster stond al de hele tijd vanaf het aanrecht te kijven dat ik die reactie weg moest halen want wat moest de buurt er wel niet van denken. Ze kijkt nu blij omdat ik gezegd heb dat ik een poging zou doen om 'm te laten staan. Nogmaals dank.

Breinbrouwsels | 19-06-18 | 12:27

Milieubewust zijn is niet per definitie links. Ik bestrijd dat ten zeerste. En denk niet dat het vooral je (klein)kinderen zal raken. Het gaat momenteel zo hard dat jullie vrijwel allemaal de gevolgen zullen mee maken. Wens jullie dan ook vooral succes om het dan alsnog gewoon te blijven ontkennen.

Bigi Bana Boy | 19-06-18 | 10:51 | 3

Yep en jij blij, dat het voor 2030 sharia land is hier.

Slurfje | 19-06-18 | 10:56

@slurfje, ja want als je iets wil doen aan klimaatverandering ben je natuurlijk ook 100% naïef over migratie, water is nat. Aldus de onfeilbare stromannenwereld van de PVV-reaguurder.

Sander_Stinkscheet | 19-06-18 | 10:59

Het geboortecijfer onder NWA in Nederland is het hoogst x 58 ton pp CO2 p/j. Water is dus nat. En voorlopig koelt de aarde af.

JdelaT | 19-06-18 | 11:14

Ik hoor trouwens nóót meer iets over ál die "zure regen" die op aarde viel/valt/is gevallen !
De woorden "zure regen" waren nog niet gevallen of de eerste belastingheffingen werden ons vanuit den Haag opgelegd. Kennelijk heeft dat geweldig geholpen............. géén zure regen meer !!
We worden gigantisch bedonderd m.b.t. het klimaat.
In de Achterhoek vindt men fossiele resten van wat eens een tropisch klimaat is geweest................ in de Achterhoek !!!!!!
Miljoenen jaren geleden waren er dus al klimaat-veranderingen ; en nu denken die paljassen in Brussel dat ze 't kunnen veranderen, die figuurtjes denken werkelijk dat zij God zijn !!

oter | 19-06-18 | 10:51 | 2

Ze denken niet dat ze God zijn; ze hebben God geschapen! ;)

kweethetooknietbeter | 19-06-18 | 11:24

Het zuur uit de regen is volledig geabsorbeerd door GL & D66 vrouwen.

Ce ca! | 19-06-18 | 11:43

GL, SP en Pvda. Dit kabinet zit gebeiteld in de 1ste en 2de kamer deze rit. Als Rutte een vrouw en kinderen had, zou hij ze laten prostitueren om maar met zijn reet in het pluche te mogen zitten.

Jeroen65 | 19-06-18 | 10:51 | 2

Ik zou de eventuele "mevrouw Rutte" niet willen doen hoor !!
Daar hebben ze in Islamsterdam een speciale man voor : Rob Oudkerk.

oter | 19-06-18 | 10:53

Myxoislamatose komt eraan.

Slurfje | 19-06-18 | 10:59

En op de lagere scholen les in, schaatsen en sneeuwballen gooien, maar niet voor noord afrikanen.

vanrechteren | 19-06-18 | 10:50

Kijk ik ben pro groen (Niet groenlinks) en voor een beter klimaat. Maar al die absurde maatregelen die wij door onze strot krijgen geduwd, die misschien 0,001% minder CO2 opleveren heeft natuurlijk geen enkel effect als je geen grote vervuilende landen aanpakt. Doe daar eens wat aan!

Tostiapparaat | 19-06-18 | 10:49 | 1

Je staat wel iets sterker als je zeurt bij grote vervuilers om hun emissies omlaag te krijgen als je ook daadwerklijk je eigen uitstoot flink hebt verlaagd.

Sander_Stinkscheet | 19-06-18 | 10:53

Na de meet up met Jesse op (gesubsidieerde) holistische vliegvakantie naar de Seychellen.

JdelaT | 19-06-18 | 10:48

Domme voorbipsen (m/v) die nu nog de klimaatveranderingen/ opwarming van de aarde (blijven) ontkennen kan je beter verwijderen uit de samenleving, alleen maar zure ballast.

Evenals die domme voorbipsen (m/v) die nu nog denken dat klimaatveranderingen/ opwarming van de aarde door de mens kan worden beinvloed, laat staan tot stilstand kan worden gebracht.

litebyte | 19-06-18 | 10:45 | 1

Domme reaguurders die niet weten dat de aarde afgelopen 2 jaar 0,7 graden afgekoeld is en die ook blijk geven van onkunde op het gebied van temperatuurdata, datacollectie en databetrouwbaarheid, kunnen beter geen tegels bakken.

Onkel Bratwurstbude | 19-06-18 | 11:04

Ik ben van mening dat er een wet moet komen die het ten strengste verbiedt dat het gaat onweren, ook zware stormen dienen bij wet te worden verboden.
Het toezicht op de "storm-wet" dient te gebeuren door ons áller Rutte, hij is immers een windvaan die met álle winden meewaait.

oter | 19-06-18 | 10:45

In 2009 is in Brussel besloten dat Nederland 14% duurzame energie moest hebben in 2020. Nu komt 6% van onze energie uit hernieuwbare bronnen, dus die 14% gaan we niet halen. Als wij nu al niet in staat zijn om de beperkte doelstellingen uit het verleden te halen, heeft het geen enkele zin om meer ambitieuze doelen te stellen.

Dit klimaatakkoord dient gewoon als schaamlap om nieuwe belastingen en heffingen in te kunnen voeren om de multiculturele verrijking van Nederland te kunnen financieren.

Irnerius | 19-06-18 | 10:43

Gelukkig maakt Nederland internationaal het verschil! Nederland werkt aan iets, en voila, het is opgelost!

Drunken_Pumpkins | 19-06-18 | 10:43

Laten we dan kernenergie doen. Olifant in de kamer, en Jesse kan het niet verkopen aan zijn bakvissen, maar het is de manier.

Alexis de T. | 19-06-18 | 10:42 | 1

Nee, bah... kernenergie... stel je voor zeg.
Risico arme thoriumreactoren die voor een, vrijwel CO2 vrije, stabiele energievoorziening kunnen zorgen..
Nee, dan liever niet geheel onderhoudsarme, onbetrouwbare windmolens (liefst op zee, want daar gaan ze nog eerder kapot) of zonnepanelen die naar 10 jaar flink op hun toch al lage efficiency van <30% gaan inboeten.
Want daar zijn de energiereuzen ingesprongen om gratis geld op te halen

Onkel Bratwurstbude | 19-06-18 | 11:09

Dat stotteren van Erben Wennemars valt toch wel mee tegenwoord? Dan is 13 dagen wat overdreven...

Gaz21 | 19-06-18 | 10:40 | 1

tegenwoord = tegenwoordig

Gaz21 | 19-06-18 | 10:40

Ik woon in Zoetermeer en ben erg nieuwsgierig hoe dat "opgevang" eruit ziet. Zet het maar in de voortuin als ik er niet ben.

J. Jarig | 19-06-18 | 10:36 | 1

Zoetermeer, pffff... Maar het maakt veel uit of je in Palenstein of Rokkeveen woont.
Opgevang, ook pfff. Zolang Ronaldo dit soort kudtfouten blijft maken hoeft de rest van Nederland GeenStijl niet serieus te nemen.

Gajus | 19-06-18 | 10:40

Er is maar 1 ding wat de wereld kan redden, minder bewoners: het plan moet dus zijn hoe (zonder ze te vermoorden) gaan we van 7 miljard naar 4 miljard wereldwijd? De aarde kan het gewoon iet aan, niet alleen klimaat, maar ook grondstoffen, drukte op de wereld (kom hoe noemden ze dat vroeger), en voedsel zijn niet te doen. Minder kinderen dus. Als je echt wat met de wereld en de toekomst ophebt doe je dat, in plaats van de wereld verder te verpesten met uitputten ervan. Onnozele kortzichtheid.

TheseDays00 | 19-06-18 | 10:32 | 11

De opwarming en de hiermee gepaard gaan de klimaatveranderingen zijn volgens o.a. Scandinavische, Russische en Canadese wetenschappers niet meer te stoppen.

De aarde kan makkelijk 3 keer zoveel 'inhabitants' aan mits men consessies wil doen m.b.t. lebensraum en andere factoren (lees consumptie).

litebyte | 19-06-18 | 11:01

@sander stinkscheet:
" Als we op een magische manier de populatie van Afrika gelijk houden en niks aan onze eigen uitstoot doen is de schade VEEL groter dan als we Afrika lekker laten groeien (met huidige uitstoot/iets groter) en zelf onze uitstoot halveren"
Zonder migranten zou de Europese bevolking krimpen. We zitten nu al op 1.8kind per vrouw. Westerse mensen kopen wel veel te veel onzinnige rommel en vervuilen enorm, maar als de bevolking zou krimpen, krimpt de economie en ook de vervuiling automatisch. We kunnen Afrika en het MO helaas niet laten krimpen, maar elke poging om daar voorwaarden te scheppen om het aantal nieuwe kinderen te beperken steun ik. Goed atheïstisch onderwijs, gerichte ontwikkelingshulp etc.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 11:14

Sander_Stinkscheet | 19-06-18 | 10:39 | favorietblock
Dat is nu wel zo qua verhoudingen vervuiling, geloof je graag, maar ik gun die mensen een betere levensstandaard dan ze nu hebben. Dan gaan ze meer vervuilen en co2-en. Helpt geen lieve moeder tegen, anders dan minder mensen.

tostimaker | 19-06-18 | 11:14 | favorietblock
Dat de economie van Europa alleen kan groeien bij een groeiende bevolking is een sprookje. Als productiviteit stijgt is een krimpende bevolking juist goed, En anders wat? Als je productiviteit groei hebt en bevolkingsgroei ontploft je sociale systeem in je gezicht. Stop met die jaren 50-verhalen te geloven.

TheseDays00 | 19-06-18 | 12:10
▼ 8 antwoorden verborgen

De discussie gaat allang niet meer of het "klimaat" het grootste oribleem op aarde is.

Dát is het probleem.

Ontbossing, vervuiling, overbevissing, islam. Allemaal problemen die een stuk ernstiger zijn dan een graadje erbij, of een decimeterje zeespiegelstijging.

Ontbossing is overigens een grote klimaatspeler. Elke niet-randstedeling weet dat het in een bos koeler is dan erbuiten.

Maar ons kabinet hobbelt graag achter de klimaatlobby aan.
*facepalm*

Gajus | 19-06-18 | 10:31 | 4

Overbevolking is de oorzaak van alles. Gewoon afbouwen met die mensheid ipv van fokken en migratie.

keestelpro | 19-06-18 | 10:38

Door de hogere concentratie co2 is de aarde de laatste jaren veel groener geworden. Dat hoor je dan weer niet van de klimaatredders.

sneakysnake | 19-06-18 | 10:44

@keestelpro,
Overbevolking vormt de basis van:
- overbevissing
- ontbossing
- vervuiling
Alleen islam is geen gevolg van overbevolking. Eerder oorzaak.

Gajus | 19-06-18 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Grappen maken over klimaatverandering is zo 2017. Het is een probleem. Daar is iedereen het over eens. En het probleem is groot. 2 graden extra betekent grote problemen met de productie van voedsel. Ook de stijging van de zeespiegel is een dingetje. Dat kost ons 600km nieuwe dijken. Duur grapje.

Arjan9401 | 19-06-18 | 10:31 | 4

Door de CO2 is de aarde 15% groener geworden, hoe is dat slecht voor de productie van voedsel?

me,myself and IK | 19-06-18 | 10:35

@me,myself and IK
Een homp vlees van de barbecue is een stuk lekkerder dan een quinoa-zeewierburger. Dus aan die vergroening heb je geen reet.

Knisperende_Tissue | 19-06-18 | 10:40

Verdiep je eerst eens in de feiten voordat je je publiekelijk voor schut zet.

Onkel Bratwurstbude | 19-06-18 | 11:11
▼ 1 antwoord verborgen

Die 49 procent gaan we niet halen gezien ze recente jihad op gas als brandstof. De Britten zitten al rond een reductie van 45%, voor een groot deel door het vervangen van kolen voor gas, maar ook dat is voor de linkiewinkies niet goed genoeg.

Ziekeconstipatie | 19-06-18 | 10:30

Mensen lijken te denken dat belasting en beleid door politici, bestuurders, juristjes en subsidielakeien zal leiden tot innovatie.
.
Daar is geen enkel historisch precedent voor. Eerder het omgekeerde.
.
Maar hé, laten we inzake klimaat vooral achter dezelfde idioten die ons massa-immigratie, Eurocratie en daderpampering schonken aanlopen.
.
Want dat gaat al zo goed....

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 10:30

Meer en meer raak ik van mening dat discussiëren over de 'inhoud' van deze onzin de collectieve gekte enkel versterkt. Politiek en media voelen voor mij al jaren als een paranoïde schizofreen die mij verhalen vertelt over hoe de aliens achter hem aanzitten en hij uit angst allerlei maatregelen treft.
Paranoïde schizofrenie is een degeneratieve psychiatrische ziekte. Praten heeft gewoon geen zin, een pilletje is enkel pappen en nathouden, de dood is de enige genezing.
Een 'klimaat-akkoord': waarom ziet men niet dat dit alles geloof predikt? Het heeft niets met realiteit te maken, is een collectieve gestoordheid waarbinnen en waarvan politiek en media gebruik maken om de bevolking te (kunnen) blijven onderdrukken en de onhoudbare systemen te (blijven) steunen tot de ondergang. De natuur moet gaan spreken, om mensen met hun slappe toekomstvoorspellingen terug te brengen naar de realiteit, het hier-en-nu.

A.U.EnLeven | 19-06-18 | 10:29 | 4

@Glasgow Argus: de paradox van het oordeel. Mooi. Maar niet van toepassing op bovenstaande.

A.U.EnLeven | 19-06-18 | 10:44

Dus u gelooft dat moeke Natuur het wel even oplost?
Da's ook een geloof prediken, het zou best eens kunnen dat het 'r allemaal niet zoveel kan schelen wat wij uitvreten en dat ze het volledig aan onszelf overlaat om de shit op te lossen. Waarschijnlijk zijn we er ook nog eens beter in, elkaar uitroeien. We hebben aardig geoefend sinds we er zijn, het moet toch een keertje lukken denk je dan.
Of om Einstein aan te halen,
Toen ze hem vroegen met wat voor wapens de volgende wereldoorlog uitgevochten gaat worden was het antwoord:
"Dat weet ik niet. Ik weet wel met welke wapens de oorlog daarna uitgevochten gaat worden: Sticks and stones"

elfenstein | 19-06-18 | 10:46

@elfenstein: nee, ik geloof in de kracht en macht van de natuur in cyclische karmatische patronen, hecht er geen menspersoon of mensgevoelens aan. Een geloof predikt moraliteit, ik predik natuurlijke balans. Zeg maar, het hier-en-nu is het midden van verleden en toekomst. Het enige dat je echt hebt, moraliteit irrelevant. De rest zit in je hoofd, al dan niet collectief ingeprent.

A.U.EnLeven | 19-06-18 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Klimafaat 2030: Auchting Auchtung alle bezitters van een auto op fossiele brandstof moeten zich melden bij de GEUMPO (Geheime Umwelt Politzei) om zich te registeren een een afbeelding van een olievat om hun kleren te naaien. Posters in de straten. Houtkachelbezitters zijn ons ongeluk. Koop niet bij oliestokers. Bestseller mijn KlimaatStrijd door Führer Jesse. Kan er nog wel 1000 Godwins bij verzinnen.

Zatkniss | 19-06-18 | 10:28 | 1

wel heel milieuvriendelijk die treinen naar het oosten....

Glasgow Argus | 19-06-18 | 10:30

Idd, daar kan het geld beter aan worden uitgegeven : in zulke landen een NL installatie bouwen en onderhouden

Hemmenaar7 | 19-06-18 | 10:29

Wat te denken van overbevolking?
Dit domme CO2 geneuzel wat wij doen hier in Europa gaat werkelijk nergens over. In Azie, Afrika en Latijns Amerika verneuken ze de aarde op grote schaal, maar wij zijn hier druk met onze windmolens en zonnepanelen.
Je wil 0% bijtelling? Ga maar een jaartje in Amazone vechten tegen illegale houtkap of in Afrika condooms uitdelen. Dan doe je echt iets positiefs voor deze aarde.

ilovevolkskrant | 19-06-18 | 10:29

Ze kunnen het weer niet eens voorspellen laat staan het klimaat. het enigste wat ze wel in de hand hebben is uw beurs.

bert.s | 19-06-18 | 10:24 | 2

enige.

TheseDays00 | 19-06-18 | 10:28

Andermans beurs in de hand hebben is best wel enig.

E-Burke | 19-06-18 | 10:29

En wat moet veenlijk Halsema nu in die merc van haar gooien dan!?
Die roomblanke kinders komen niet vanzelf op roomblank onderwijs heur,
en fietsen is voor pleps.

Plorkface | 19-06-18 | 10:23 | 2

Linksdraaiende biodiesel, gefabriceerd uit handgeplukte sojabonen van FairTrade-boeren uit Brazilië, betaald, gesubsidieerd en ondersteund met uw belastingcenten, want is goed voor miljö en zo.

FrankVeer | 19-06-18 | 10:27

Oude diesel schijnen ook te lopen op slaolie.

kortebroek | 19-06-18 | 10:40

Deze debielen, laten zich voor het karretje spannen van een groepje, milieuactivisten en lobbyisten van compagnies die hiermee heeeeel veeeeel geld gaan verdienen. Het resultaat is, nul. Zonder Co2, is er geen leven mogelijk op deze planeet. Een vulkanische uitbarsting genereert meer Co2, en vervuilende dampen dat alle milieuplannen de komende 100 jaar denken te bereiken. Wat gaat meneertje Klaver daar dan aan doen. Een stop op elke vulkaan. Misselijke mensen. Laten zij zich druk maken over al het plastic wat overal rond drijft. Laten zij er voor zorgen dat i.p.v. elektrische auto's er auto's komen die op waterstof rijden. Maar hey, de lobby van Tesla, werkt goed. We worden bestuurd door milieugekkies en door lieden met een ruggegraad van een weekdier.

De Evangelist | 19-06-18 | 10:21 | 1

Of een tuinslang

oostvooruit | 19-06-18 | 10:23

Hahah! In 1990 hadden we 5 miljard inwoners. Tegen 2050 ongeveer 9 miljard. Kansloos

Rest In Privacy | 19-06-18 | 10:21 | 5

Ach, je weet niet wat de natuur nog in petto heeft. Er kan zomaar wereldwijd Ebola uitbreken. Voor je het weet zijn we uitgestorven.

osolemio | 19-06-18 | 10:35

Tegen 2050 zijn er zo’n 2 miljard inwoners. We zijn dan ook diverse oorlogen, een pandemie en hongersnood verder.
.
Of er iets geleerd zal zijn? Mwah, als we leren zoals nu, niet...

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 10:36

Mr. C | 19-06-18 | 10:30
Dat moet een beste oorlog worden dan. Anders zet het niet veel zoden aan de dijk. Aantal slachtoffers WOII wordt nog altijd in miljoenen geteld (enige tientallen). Op een totaal van 7 miljard is dat peanuts. Die zijn er in 5 jaar weer bij gen**kt.

Eagle0511 | 19-06-18 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Welke winter: een gure ideologische winter zeker?

Amsterdamsko | 19-06-18 | 10:18

Aha, de vriestax wordt dus ingevoerd.
Als ik het niet dacht.
*Daalt het kwik onder nul,
dan is de belastingbetaler de lul*.

Gravin v Kippenbouth | 19-06-18 | 10:18 | 1

over een paar jaar komt het niet meer onder 0 das dan weer gunstig

Oromis | 19-06-18 | 10:32

Nou, dan is de vraag van het vorige topic wat de aanleiding van de volgende crisis is ook gelijk beantwoord. De 'deugcrisis'.

Lucifer | 19-06-18 | 10:15

Hoeveel CO2 stoot een gemiddeld mens eigenlijk uit per kilometer lopen, of fietsen? En hoe verhoudt zich dat tot een auto? Dit is een serieuze vraag.
Zou wel superleuk zijn als zou blijken dat autorijden milieuvriendelijker is dan fietsen.

Kees Maf | 19-06-18 | 10:15 | 6

@Diotima | 19-06-18 | 10:28
Als ik minder lui was, ja

Kees Maf | 19-06-18 | 10:33

Okee. Op basis van een gemiddeld dieet van de Europeaan komt de uitstoot van een fietser neer op 16 gram CO2 / km [1]. Op basis van de gemiddelde samenstelling van diesel, kom je op 2.7 kg CO2 / L diesel [2]. Bij een auto die 1 : 25 rijdt kom je dus op 108 g / km. Een factor zever keer hoger dus...

[1] www.tweewieler.nl/fietsen/blog/2017/0...

[2] nl.wikipedia.org/wiki/Dieselolie#CO2-...

Enter Yeti | 19-06-18 | 10:39

@Enter Yeti | 19-06-18 | 10:39
Niet de uitkomst waar ik stiekem op hoopte, maar ook weer niet onverwacht.
*bereidt zich mentaal voor op wandeltocht van werk naar huis*

Kees Maf | 19-06-18 | 11:06
▼ 3 antwoorden verborgen

2050.
Nederland 20 miljoen inwoners.
95% CO2 reductie???
Koekkoek.

de honden blaffen... | 19-06-18 | 10:13 | 2

De Randstad 15 miljoen inwoners. Nederland 5 miljoen.

Knisperende_Tissue | 19-06-18 | 10:22

Dan pas? Er komt een tentoonstelling naar Nederland over het oude Perzië. In de aankondiging daarvan werd gemeld dat Teheran alleen al 20 miljoen inwoners heeft. Er zijn genoeg steden die op hetzelfde niveau zitten. En die vervuilen maar raak. Bij klimaatakkoord moet ik altijd denken aan een rijtje kereltjes in skipakken die hand in hand proberen een lawine tegen te houden.

Synecdoche | 19-06-18 | 13:03

Binnenkort hier te bestellen:
Cursus 100 meter slalomkluunen voor gevorderden. Anders klappen ze straks allemaal frontaal op zo'n molentje....

elfenstein | 19-06-18 | 10:13 | 2

Dat is toch wel inclusief de geheel verzorgde voetreis naar het cursusgebied?

MarcS | 19-06-18 | 10:21

Geadviseerd wordt om al in het dorp van herkomst te beginnen met het gewone klunen. Als globale warming up.

elfenstein | 19-06-18 | 10:31

Met de vulkaanuitbarstingen de laatste tijd zijn alle maatregelen in Nederland echt een druppel op een gloeiende plaat. De moeite en kosten niet waard.

Gregovic | 19-06-18 | 10:13 | 5

dan moeten ze maar een katalysator bouwen op die vulkanen.

Glasgow Argus | 19-06-18 | 10:20

Hoeveel co2 stoot een gloeiende plaat wel niet uit man, hou daar eens mee op!

elfenstein | 19-06-18 | 10:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, iedereen zo zijn hobby. Het gaat natuurlijk om de rekening. En geen verstandig mens -die echt voor zijn centen werkt-, wil zijn koopkracht richting bijstandsniveau lappen wegens dEUgers die zo graag water naar de zee dragen.

Rommelende Onderbuik | 19-06-18 | 10:10 | 1

Je kan wel verstandig zijn, dokken ga je toch.
Met de invoering van de milieugektezone in A.dam zijn 3 voertuigen van me waardeloos geworden, een spartamet, een puch snor en m'n bakbrommer. Alledrie ooit massaal verkocht en aangeprezen als alternatief voor die duivelse auto.
Verbruik:
Spartamet - 50 km/l
Puch snor - 35km/l
Bakbrom - 25km/l
en wat blijft er over waarmee ik wel legaal kan rijden?
Ford Mundaino 2.5 v6 - 8km/l
Nouja, in ieder geval werkt de kachel in dat ding net zo goed als z'n airco dus of het nou warmer of kouder wordt op aard, het zal me jeuken. Heng!

elfenstein | 19-06-18 | 10:36

Klimaatwetten. Klimaatbelasting. Klimaatheffingen.

Onvoorstelbaar knap van de extreemGroenlinkse mensen dat zij een complex dingetje als het klimaat zo kundig weten te besturen.

Dit zijn nota bene mensen die in het normale leven geen kinderfeestje kunnen organiseren, niet zonder grote budgetoverschrijding, bemoeienis door kinderhandelaren en een crisis vanwege verkeerd bestelde rubbertegels.

Toch nog Goed nieuws.

Jan Passant mk2 | 19-06-18 | 10:09

Nu nog datzelfde akkoord in India, China en Nigeria graag.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 10:07 | 2

Shit nee! Dan krijgen we nooit meer zomer.

koeberg | 19-06-18 | 10:09

En vertel de vulkanen aub (zowel aan de oppervlakte als onder water) dat ze het niet te bont moeten maken.

E-Burke | 19-06-18 | 10:10

Na CO2 moeten ze ook doorpakken en ook de uitstoot van waterdamp aanpakken. Waterdamp is het belangrijkste broeikasgas, zoals we weten.

Het beste is het hiervoor om zweet te belasten, want zweet is voor het grootste deel gewoon water. Alle menselijke beweging brengt naast zweet ook warmte voort en die warmte is ook verantwoordelijk voor de warmte in de atmosfeer.

Glasgow Argus | 19-06-18 | 10:06 | 5

@BL
"Scheten zijn nog veel broeikasgasser." Ehhh ja.... methaan uitstoot van de vleesindustrie... Koeien. Ik zou zeggen verbieden. Iedereen verplicht vegan!!!!

peterdh | 19-06-18 | 10:11

Vegas hebben hele vieze darmgassen. Net koeien.

Koning Willy | 19-06-18 | 10:17

peterdh
Dat van die vegans klopt, daar wordt middels propaganda en vega-destivals al hard aan gewerkt. Next.

elfenstein | 19-06-18 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, dank je. Met temperaturen onder de 15 graden maak ik weinig indruk op het naaktstrand.

Knisperende_Tissue | 19-06-18 | 10:06 | 2

Sorry jongens, ik moet nog een beetje wennen aan de voordelen van m'n kroontje.

Knisperende_Tissue | 19-06-18 | 10:06

Staan je tepels toch mooi strak? Oh je bent een vent..

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 10:08

Wel ja, nog meer linkse betuttelzucht.

Ars Vivendi | 19-06-18 | 10:05

Dat is nou het laatste wat me interesseert het weer. Externe factoren mogen nooit invloed hebben op je innerlijke gemoedstoestand. Hebben vrouwen nogal last van.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 10:05 | 1

Wat wordt de volgende drogreden om weer een extra belasting in te voeren?

SlimmeBelg | 19-06-18 | 10:05
-weggejorist-
peterdh | 19-06-18 | 10:05 | 2

Ik ben zo benieuwd wie voor al die plannen mag gaan betalen.

Koning Willy | 19-06-18 | 10:03 | 1

De werkenden. Niet direct het electoraat van deze plannenmakers.

de Voorzittert | 19-06-18 | 10:08

"vervuilende" bedrijven krijgen zware heffingen... gaan sluiten en gaan opnieuw starten in Belgie of Duitsland. Dit was letterlijk het standpunt van het CDA in 2015 maar nu de lobbycratie toeslaat is alles opeens anders.

Grunningertoal | 19-06-18 | 10:03

Zo’n uitstootreductie is heel goed mogelijk. Als je MKB en middenstand ausradiert. Iedereen arm, geen auto etc.
.
Gezien de voortvarendheid waarmee de gevestigde politiek al aan het inhakken is op deze ruggengraat van onze economie zal het deze coalitie vast lukken.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 10:03 | 4

peterdh | 19-06-18 | 10:09 |
Is al langer bekend. We zijn met zijn allen gek geworden. De hele klimaathysterie blokkeert vooruitgang in nog efficiëntere, veiligere en schonere kernenergie. En de hele groene-klimaat-industrie is per saldo vele malen meer vervuilend. (zo'n zonnepaneeltje uit China wordt echt niet klimaatneutraal geproduceerd om over windmolens en accu's voor elektrische auto's nog maar te zwijgen.)

Rommelende Onderbuik | 19-06-18 | 10:21

@peterdh | 19-06-18 | 10:09
Dank voor het delen! Feiten ipv onderbroken, hoewel mijn buik in dezen gelijk had

MarcS | 19-06-18 | 10:40

In Frankrijk is de diesel al ongeveer even duur als de benzine, gaat niet lang meer duren voordat het hier ook gebeurt.

maSs | 19-06-18 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Katla of Hekla, kom er maar in.

A.U.EnLeven | 19-06-18 | 10:01

Winter is coming, kom er maar in. Ik trap niet in The Game Of Hoax.

keestelpro | 19-06-18 | 10:00 | 3

Iemand moet die olie toch opstoken. Anders doen de Chinezen het!

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 10:10

Je hoeft niet alle olie op te stoken. Je kan er ook plastic van maken.

keestelpro | 19-06-18 | 10:20

It is going to be colder, and dryer, probably for several hundred years. There is no question about that. youtu.be/ERoJ-z8ugtQ

Wladimir 1928 | 19-06-18 | 18:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken