Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk! D66'ers dolenthousiast over referendum

Kijk, zo halen we die 300.000 wel.

Social
Social
Social

Als bij toverslag is D66 opeens rete-enthousiast over het referendum geworden. Zo enthousiast dat je haast zou denken dat die partij is opgericht om de mondige burger meer inspraak te geven in het politieke bestel. Nog even en Alexander Pechtold trekt met een matrozenpetje het land door, terwijl Pia Dijkstra  ziekenhuizen langsgaat om iedereen zo'n kek visitekaartje met referendum.nl erop in de hand te drukken. GOED ZO D66! ZIE JE WEL DAT JULLIE VAN DE DEMOCRATIE HOUDEN! BEDANKT!

Reaguursels

Inloggen

Ja want:
1. Tegen het christendom aanschoppen
2. Minder kindertjes, meer immigratie!

Iggy_Plop | 28-05-18 | 13:39

Gefeliciteerd Ierland! Dit mag uitbundig gevierd worden! Eindelijk afgerekend met weer een dogma opgelegd door geesteszieken in rare jurken.

hustler01 | 27-05-18 | 19:23

*Proest* dus de strekarmpjes hier zijn tegen D66 zelfs nu ze voor het referendum zijn?
Dat is weer weinig consequent van de mensjes denk ik dan terwijl ik over mijn tweede zwembad uitkijk in mijn paradijsje achter de duinen.
//berbaar modus off

LuckyGirl | 27-05-18 | 15:28 | 1

Ghe

drs. P | 27-05-18 | 18:45

Democratisch zolang de juiste mensen stemmen.

WdVteL | 27-05-18 | 15:04

Ik zag demense in Ierland gisteren feestvieren op straat. Toch wel raar eigenlijk: er is helemaal niets feestelijks aan dat aborteren en ze joelen alsof ze morgenvroeg allemaal in de rij gaan staan om een vrucht te laten afdrijven. Ik weet niet hoe het in Ierland met de euthanasie is, maar een festiviteit in de sfeer van "Hoi, hoi, hoi, ik mag me vanaf nu laten doodspuiten!" zou me eenzelfde gevoel bezorgen.

JvanDeventer | 27-05-18 | 14:47 | 3

Idd, of je nu voor of tegen bent, abortus is een zwaar ingrijpende beslissing, niet iets om feest over te vieren.

WdVteL | 27-05-18 | 15:06

Ik vond het ook een tamelijk ongepaste reactie. Een ingetogen reactie was meer op zijn plaats geweest gezien het onderwerp.

Linkse allergie | 27-05-18 | 15:12

Ik denk niet dat ze zo zeer feest vieren omdat ze nu allemaal als gekken vruchten gaan laten afdrijven. Ik denk dat ze vooral een overwinning op een achterlijk instituut als de rk kerk vieren: achterlijke ouwe katholieke mannen in jurken - die bovendien niet met hun tengels van kinderen kunnen afblijven - hebben niet het recht om dwingend regels voor te schrijven voor alle inwoners van een land, inclusief een meerderheid die totaal niet meer in hun onzin-openbaringen en onbewezen wonder-anekdotes gelooft. Bovendien, als je je wel als brave katholiek wilt gedragen en als ongewild zwanger geraakt meisje/vrouw geen abortus wilt laten plegen, dan staat het je uiteraard ook vrij om het kind geboren te laten worden: de niet-gelovigen laten de keus daar waar hij hoort: bij de vrouw, niet bij een bijgeloofsclub.

Geloof hoort achter de voordeur en in het clubhuis, en daar mag je je naar hartelust houden aan allerlei sektarische voorschriften en rituelen, als je daar aardigheid in hebt (zolang eea maar niet in strijd is met democratisch tot stand gekomen seculiere wetten).

Dr_Johnson | 27-05-18 | 17:35

Ok, dit is echt de allerbeste topic ooit. In your face, D66! Ik zou er bijna premium lid voor worden, ware het niet dat er zo vaak plichtmatig op het christendom wordt ingehakt, vooral om niet te anti islam te lijken.

djtdlg | 27-05-18 | 14:45 | 1

Niks plichtmatig. Gewoon omdat religie gewoon een beetje boel Kudt is.

ristretto | 27-05-18 | 14:47

Eigen straatje eerst.

medusa324 | 27-05-18 | 14:36

D66 is omarmd demoncratie altijd als het maar niet in Nederland is

Jacktheflipper | 27-05-18 | 13:30 | 1

Ze heten niet voor niets onder Alexander Penthouse tegenwoordig 66. De D moet je immers verdienen.

O2Neutraal | 28-05-18 | 10:00

Heeft iemand die tweet van sofieintveld al doorgezet naar @christenunie?

doskabouter | 27-05-18 | 12:35 | 1

Heeft iemand de tweet van Annabel Nanninga al doorgezet naar in't veld ?

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:05

Ongehuwd zwanger zijn was in Ierland lange tijd zo'n beetje het ergste wat je als vrouw kon overkomen, en vrouwen en meisjes werden door khatolieke nonnen op een beestachtige en mensonwaardige manier als paria's en slaven behandeld, en daar zijn de bewijzen van te over.
Raar genoeg hoor je daar de moderne feministen nooit over, dat wijven met macht over hun medemens net zo debiel, achterlijk en onmenselijk handelen als mannen. je ziet het terug in de houding van pia dijkstra, en die zweedse trudt, een bord voor hun taas the size of texas, en 24/7 met de kop in de kont.

De Briemusketier | 27-05-18 | 12:13 | 3

Is mooi he, @AnnelouEgmond (#D66) en @SophieintVeld (D66), bevolking die zich per referendum uitspreekt over medisch-ethische kwesties? Zelfbeschikking enzo. Tof dat dat kan, in IERLAND. Daar WEL.
.
Heerlijke rake comment van Annebel overigens, en mocht sophie in de weg gaan staan bij enige medisch-ethische kwesties die u mogelijk ontrieven, dan volstaat een schop voor haar kudt in de meeste gevallen.

De Briemusketier | 27-05-18 | 12:24

Vrouwen zijn geen haar beter dan mannen als het aankomt op pesten, treiteren, kleineren, en - jawel - mishandelen. Vrouwen en mannen behoren namelijk beiden tot de soort 'mens', een behoorlijk vervelende, agressieve apensoort, dat zich nog 'het hoogste der schepping' acht óók.
De soort wordt doorgaans nog veel vervelender en arroganter, zodra het geïnfecteerd blijkt met de geestelijke afwijking 'religie'.

Was getekend, een ouderwetsche feministe.
U weet wel, zo één die meent dat hoofddoeken, burka's, uithuwelijking, clitoridectomie en aanverwante, géén 'vrije keuzes' zijn.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 12:41

@EefjeWentelteefje
het stoort mij in niet geringe mate dat een kakelkip als sophie in't velt goede sier maakt met de ellende die veel Ierse vrouwen hebben moeten doorstaan. Vrouwen die hun jeugd, levensvreugde en kind werdt ontstolen door krengen van wijven in een habijt. en daar versierd het domme gansje in't veld haar politieke veranda mee. Om vervolgens stampvoetend NEIN, NEIN, NEIN! te roepen als als het thuisfront zich niet wil laten leven door een hersenloos kreng van een wijf met een parelketting om haar nek ipv een habijt. Dat kunnen we het ouderwetse feminisme gerust kwalijk nemen, dat ze vergeten zijn om hun dochters fatsoen naar hun medemensch bij te brengen. Een goed pak slaag is hier dringend van node, en beter laat dan nooit.

De Briemusketier | 27-05-18 | 12:52

Enig idee op hoeveel handtekeningen de teller staat?

Cable | 27-05-18 | 12:03 | 2

97155.

LiniaalRectaal | 27-05-18 | 13:14

Nooit voldoende.

Care | 27-05-18 | 15:07

"terwijl Pia Dijkstra ziekenhuizen langsgaat"
The horror.

LibertasSimplex | 27-05-18 | 11:48 | 1

Neger WAT ? zijn die donorverklaringen in m'n zak !

De Briemusketier | 27-05-18 | 12:15

Sophie is tegen het patriarchaat maar daar bedoelt ze natuurlijk niet het islamitische patriarchaat mee. Nee de "enge witte mannen" natuurlijk.

Mijn GS nick magnie | 27-05-18 | 11:48

Lovende woorden aan het adres van D66. Zeker als je ze nodig hebt, maar het blijven farizeeën/farizeeërs. Els Borst was een uitzondering. Zij knokte voor zelfbeschikking over je eigen levenseinde. Pia Dijkstra, die nog niet in de schaduw van haar kan staan, legt bij ontstentenis van een persoonlijk "nee", automatisch het als "geen bezwaar" de beschikking bij de Staat. In het verleden was er ook iemand die zei: "L'état, c'est moi!”, maar daar zal zij zich toch niet mee durven te vergelijken? Hoewel?

Een vrije paling | 27-05-18 | 11:30

Soms fantaseer ik wel eens in een onbewaakt ogenblik over een liefdesbaby van de Vlaamse Alde-demagoog en Sophie in 't Veld. Zou niet alleen vanwege het uiterlijk een van ergste dingen zijn die de mensheid kan overkomen. In dat soort gevallen zou abortus een zeer welkome optie zijn.

Luchtbakfietser | 27-05-18 | 11:29

Heerlijk artikel. Hypocriete D66-moralisten. Wat een enge partij is dat geworden zeg. Van Mierlo draait zich om in z'n graf als hij ziet wat er van z'n partij is geworden. Een stelletje volksminachtende, plucheklevende EU-Jugend die alle macht naar Das Vierte Reich wilt overhevelen.

Dr. Snoepjes | 27-05-18 | 11:28 | 1

D'66 is deel van Het Probleem geworden, compleet met aanmatigende en niet bestaande problemen aanpratende graaigriezels die zich voordoen als politici. Want deel zijn van Het Probleem, De Kloof tussen Burger en Politiek, dat schuift nu eenmaal lekkerder, in de portomonnee van D'66 graaigriezels en uw en mijn aars.

De Briemusketier | 27-05-18 | 12:58

Ja. Wat moet je er inmiddels nog van zeggen. Zal wel moeilijk zijn voor een opportunist om consequent je bek te houden over referenda als je partij die net met zeer wankele argumenten en juridisch broddelwerk gesloopt heeft.
Maar hoe werkt het in Ierland eigenlijk, raadgevend of moest dit sowieso gevolgd worden? In het laatste geval kan je de uitleg van Sjoerdsma en zo al voorspellen natuurlijk.

noerg | 27-05-18 | 11:14

Wanneer het over de vernietiging van Christelijke waarden gaat zit Demoncraten66 natúúrlijk op de voorste rij. Annabel heeft het goed; ze zijn alleen maar vóór wanneer het hèn uitkomt.

Lupuslupus | 27-05-18 | 11:14 | 4

Ik vraag me af of die christelijke 'waarden' ook van toepassing zijn wanneer een ongeboren vrucht uit levensreddende, medische noodzaak moet worden afgedreven. Elke keer weer is het dezelfde discussie met religies; en de conclusie: de mens is niet vrij in denken en spreken, de mens heeft geen zelfbeschikkingsrecht, verbod hier, verbod daar, want dat wordt voor u bepaald, dat staat in het boek. Het lijkt wel alsof die bovennatuurlijke goden ook D66 hebben gestemd.

Memek | 27-05-18 | 11:41

Mazzelstof kan zich dus ook vinden in de opvatting van de Islam dat de christelijke waarden om zeep moeten worden geholpen? In het Islam-debat benadrukken de meeste mensen hier toch handhaving van de Nederlandse (christelijke) normen en waarden?

Mannes | 27-05-18 | 12:36

@Mannes, Op het vlak van abortus zijn fundamentalistische christenen en moslims, laatstgenoemden op een mogelijke enkele uitzondering na, het roerend eens. En de eigenlijke motivatie is ook exact dezelfde, vrouwen het recht ontzeggen op het beschikken over hun eigen lot. De rest is theocratische theater. Medisch-ethisch, betrekking hebbende op de embryologie, de genese van het centraal zenuwstelsel en functionaliteit ervan hebben ze uit hoofde van een religie niks zinnigs te zeggen en aan de theologische prietpraat over het tijdstip van het binnengaan van fictieve entiteiten als "zielen" etc. hoeft niemand buiten die geloofsgemeenschap een boodschap te hebben in een seculier land. Daar kunnen sowieso geen wetten of zelfs maar sociale normen op worden gebaseerd. In zoverre dus dat de claim dat deze ontzegging over het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen berust op christelijke waarden of islamitische waarden ben ik graag bereid ze te zien gaan - en waar mij daartoe de mogelijkheid wordt geboden dit ook te helpen laten gebeuren.

Mazzelstof | 27-05-18 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

Geert heeft gelijk als hij het heeft over een nepparlement en nepdemocratie.
Maar breng dat de eencellige kiezer maar eens aan hun verstand.
Kortom,hopeloze zaak.

komtdatschot | 27-05-18 | 11:10

"Democratie is als een trein. We stappen uit wanneer we aankomen op het station dat wij wensen." Van wie is dit citaat ook al weer? Van die islamfascisten van de AKP of die gluiperds van het partijkartel?

balustrade | 27-05-18 | 11:05 | 1

Van het akp tuigh.

Ramses Sappie | 27-05-18 | 20:41

Wat, D'66 zou dan toch de reden zijn dat je club in de peilingen fors verliest. Hoe zou het toch komen dat in de poll m.b.t. het meest gewaardeerde kabinetslid, mw Ollonkreng op de 18e en laatste plaats staat. Waarom verloor D66 in de GR2018 in Amsterdam ruim 40% van haar zetels. Waarom willen veel mensen die arrogante Penthouse zou graag voor de rechter zien verschijnen opdat hij hangt.
Enig idee D'66?

Memek | 27-05-18 | 11:02

"Als je traditionele, homofobe en seksistische waarden in twijfel trekt, vinden populisten dat je hun identiteit aantast", aldus Sophie.
Terwijl moslims wereldwijd bekend staat als traditionele, homofobe en seksistische bevlokingsgroep, zijn het juist PVV-ers die in haar ogen populisten zijn. Zo krom en laf is dit hypocriete domme gansje.

politiek.tpo.nl/2017/12/09/sophie-in-t...

K. Westergaard | 27-05-18 | 10:52 | 1

D'66 en selectieve verontwaardiging, je verwacht het niet hé.

De Briemusketier | 27-05-18 | 12:17

Heb toch even de moeite genomen om de facebookpost van deze domme 66 muts te lezen. Hierbij haar duiding van de referendumuitslag over legalisering van abortus: "The result is also a blow to those forces who are campaigning for the return to a society based on “traditional values”, nationalism and authoritarianism." Dan spoor je toch echt niet!

Wim_Kut | 27-05-18 | 10:40 | 4

Helaas heeft de 'society based on "traditional values", nationalism and authoritariasnism' haar eigen sharia-recht, en geeft zij geen fuck om de andere wetten die bedacht worden...

Wim_Kut | 27-05-18 | 10:50

Wim_Kut | 27-05-18 | 10:50
10 punten.

Langshetrandje | 27-05-18 | 10:51

"10 punten."
@ Langshetrandje | 27-05-18 | 10:51
Je bedoelt natuurrlijk: "Irelande douze points"
youtu.be/-n--JnAwirk?t=51

telelezer | 27-05-18 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

D66 heeft donders goed door dat abortusrecht van overwegend blanke Ierse vrouwen OOK weer een steentje bijdraagt aan de omvolking van Europa.

skoftig | 27-05-18 | 10:40 | 13

Ja Lupuslupus, daar hebben Katholieken ook over nagedacht en zij vonden teksten in de Bijbel met dezelfde of hogere autoriteit nog dan wat Paulus wel of niet te melden had. Zij gebruiken wel degelijk een aantal citaten uit de Bijbel, zowel uit het OT als het NT, die het celibaat lijken aan te prijzen, of waarmee je dat althans op theologische gronden aannemelijk kan maken. Ze hebben zelfs netjes een website waarop ze al die teksten opsommen en uitleggen. Dat is in ieder geval niet minder legitiem dan een standpunt over abortus uit de Bijbel proberen te destilleren. Daarover is de Bijbel nog veel minder specifiek dan over het celibaat. Terzijde, uit 1 Korinthiers 7-8 in conjunctie met voorgaande zou je kunnen opmaken dat Paulus zelf celibatair leefde, dat preferabel vond, maar gewoon dacht dat een dergelijke geloofsijver niet van iedereen verwacht kon worden.

Mazzelstof | 27-05-18 | 12:06

Mazzelstof | 27-05-18 | 12:06
Ik zou hieraan toe willen voegen dat georganiseerde religie de dood in de pot is. Wordt altijd gebruikt om het volk te bedwingen. JC had volgens mij niet zo heel veel met de scherpslijperij en hypocrisie die je bij veel in georganiseerd verband opererende 'mannen' in jurken tegenkomt. Neemt overigens niet weg dat ik abortus wel als iets beschouw dat in principe verwerpelijk is. Het is en blijft toch weerloos leven dat beeindigd wordt.

BlowingBubbles | 27-05-18 | 12:42

@ BlowingBubbles "weerloos leven dat beëindigd wordt.." Dit is in ieder geval de juiste categorie, namelijk het is een ethisch vraagstuk. Maar je moet dat toch verder specificeren, want niet alleen beëindigen wij met de grootst mogelijke regelmaat en achteloosheid voortdurend weerloos leven, wij achten dit nuttig en doen dat soms ook met plezier. Dat zal dus te algemeen gesteld zijn. Het zal specifiek betrekking hebben op menselijk leven neem ik dan maar aan. Maar ook dat is te algemeen, want er zijn gemakkelijk situaties aan te wijzen en goed te beargumenteren waar het beëindigen van weerloos menselijk leven het meest ethische is om te doen. Dus dan moeten we het hebben over embryologie en wat we nu exact bedoelen met menselijk leven. Daar zijn natuurlijk tijdens de ontwikkelingsstadia vanaf een bevrucht eicel allerlei arbitraire grenzen aan te wijzen waarvóór het wel en waarnà het niet ethisch verantwoord kan worden om af te breken. Het wettelijk criterium hiervoor is levensvatbaarheid (buiten de baarmoeder) dat is min of meer vastgesteld op 24 weken en in de praktijk hanteert men een grens van 22 weken. Het best beargumenteerbare ethisch criterium voor het aanwijzen van zo'n grens is de mogelijkheid van het (subjectief) lijden van het embryo en de minimale vereisten die daarvoor kunnen worden gesteld aan de ontwikkeling van het centrale en het perifere zenuwstelsel. De wetenschappelijke consensus is dat de ontwikkeling van de keten van neuronen van pijnreceptoren via de neuronen in het ruggenmerg tot en met de neuronen die de noodzakelijke connecties in het brein zelf en het maken van die connecties uiteindelijk pas ergens tussen week 27 en week 30 zijn voltooid zodat die functionaliteit van subjectieve gewaarwording van pijn ook daadwerkelijk plaats kan vinden.

Mazzelstof | 27-05-18 | 14:08
▼ 10 antwoorden verborgen

De Ierse tak van de X66 is al druk bezig een inlegvelletje te maken.

Ze zitten zich nog even te buigen over de tekst (zal wel maanden duren), het moet namelijk gewoon zo blijven maar voor die 66% toch lijken of het sterk verbetert is:)
Maar de Ierse X66 kan buigen op internationale hulp van ander xemocraten, die gespecialiseerd zijn in draaien om de hete brei. Mogelijk dat de werkelijkheid iets gewijzigd moet worden, daarvoor hebben ze al hulp aangeboden gekregen van GroenLinks. Die kunnen dat zo goed en komen overtuigend over omdat er zelf in geloven, prachtig toch.

bananabanana | 27-05-18 | 10:37

Ze kent wel een hele grote betekenis toe aan deze uitslag.

nikolaos | 27-05-18 | 10:34 | 1

heel*

nikolaos | 27-05-18 | 10:35

penthouse66. Als je relaties onderhoud met chocoboeren uit het oosten ben je echt je geloofwaardigheid verloren.

Rest In Privacy | 27-05-18 | 10:30

Las net ook dat stukje van Tommy Robinson, weet er nog te weinig van omm'n mening te vormen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat Judith Sarengenti en Spohie uit 't Veld dit nog voor de 5 maanden zomerreces tot op de bodem uitzoeken en zorgen dat binnen de EU de vrijheid van meningsuiting overeind blijft en al helemaal transparantie van rechtszaken. Ook als de inhoud je politiek niet zo goed uitkomt laat staan als er rugbaarheid aan gegeven wordt en je moet zeggen in Pauw wat je er van vindt.
Een geruststellende gedachte deze politieke windvaantjes in de EU.

bananabanana | 27-05-18 | 10:30

Veel conservatieven - doorgaans confessioneel - zijn er mordicus tegen, maar vrouwen moeten toch zelf kunnen beslissen? Ja, abortus wordt soms misschien te gemakkelijk gepleegd (dat klinkt toch als een misdaad, 'gepleegd'). Ja, het heeft grote effecten op de demografie van de Westerse beschaving. Maar helaas, geen beschaving heeft het eeuwige leven, alle technische innovatie, economische voorspoed en cultuurerfenis ten spijt.

De Vrijlansier | 27-05-18 | 10:27 | 5

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 10:40
Ik vind het zowieso erg gevaarlijk als moslims in een kruidvat gaan winkelen.

Langshetrandje | 27-05-18 | 10:46

Hallalieheliaal | 27-05-18 | 10:35 Een op drie zwangerschappen eindigt in een spontane abortus nog voordat de dame in kwestie merkt dat ze zwanger is. God is de grootste aborteur.

Knufter | 27-05-18 | 10:50

Knufter | 27-05-18 | 10:50
.
O nu bestaat Hij opeens wel? Als Hem maar iets 'aangewreven' kan worden door miezerige mensjes.... Die door één woord van Hem er niet meer zijn. Succes met uw hoogmoed.

Lupuslupus | 27-05-18 | 11:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Hm, D66 kan democratie alleen waarderen wanneer "het volk" dat zij zo minachten de 1 keuze vraag goed invult, zoals de Ollongrennen dat voorschrijven.

De vraag of er ja of nee mandaat is voor het verbeurd verklaren van uw lijf en goederen heeft veel te veel onzekere keuzes. Daar gaan zij dus nooit toestemming voor geven vanuit de penthouses.

Jan Passant mk2 | 27-05-18 | 10:27

Goed zo: daarom hou ik ondanks alle scepsis zo van GeenStijl. Leg de hypocrisie maar bloot.
Overigens: hartjes voor La Nanninga. Hulde!

Amsterdamsko | 27-05-18 | 10:26

Ik dacht dat met die muts van GroenLinks Judith Sarengenti de bodem van wereldvreemdheid wel was bereikt, gaat onze Spohie er even verder doorheen.
-
Nu wil ze even meevaren op het succes van een referendum in Ierland, waarvan de uitslag blijkbaar welgevallig is. Als je haar jubelend hoort blijft je verward achter.

- Dankzij volksraadpleging beschikking over je eigen lichaam (???? prachtig referendum donorwet)
- Prachtig hoe sterk vrouwen zich daar los geworsteld hebben van het door geloof ingegeven beleid rondom hun lichamen en de vrijheid die ze daar over hebben (hoe verhoud zich dit rond de stilte en het dhimmie gedrag van Sophie rondom de islam, waar was ze vanuit Europa toen vrouwen in Iran er wat van vonden?????????????)
- Geloof en bestuur moeten los van elkaar staan (waar is Sophie met haar morele Europese opgestoken vingertje als het gaat om partijen als Denk en Nida en de partij Islam in België, die een 100% islamitische agenda hebben??????????????????????)

De schaamte voorbij en wij Nederlanders hebben de houding van het zal allemaal wel en zijn ter beroerd om even kleur te bekennen en dat donor referendum in te vullen (voor of tegen!). Sophie heeft gelijk dit is iets wat het volk moet beslissen en in ieder geval verbeterd moet worden!!!
Als iemand de houding heeft "ja maar, ze doen er toch niets mee" kan wellicht kloppen, maar niets doen is nog erger dan kunnen ze er ook niets mee doen.

De schaamte voorbij, lees even bij de collega's van tpo.nl het stukje van Jan Dijkgraaf. De spijker in één keer op z'n kop en volledig verdwenen in het hout! In een commentaar van nog geen tien zinnen op het gezweef van Sophie.

bananabanana | 27-05-18 | 10:20 | 1

Het zal wel een bindend referendum geweest zijn en daar is de X66 voor, sure (alles voor het gedraai voor de buhne)

bananabanana | 27-05-18 | 10:26

Ongegeneerd hypocriet, die partij is helemaal de weg kwijt.

Zwiebelmaus | 27-05-18 | 10:19

Hier noemen we hem voorlopig Alexander Penthouse.
Zo makkelijk mag hij er niet mee weg komen ....

Wekkertje | 27-05-18 | 10:17

Juist. De elite hoeft niet bang te zijn. Die vinden het niet erg dat onze kinderen misbruikt worden door z.g. vluchtelingen.
Er is godverdomme geen vluchteling bij man. Het zijn gewoon allemaal criminele psychopaten die hun land hebben verlaten voor een makkelijker leven of die hun land gewoon zijn uitgeflikkerd, omdat ze zich niet gedragen. Wij halen ze binnen met een zangkoortje uit Apeldoorn. Ik hoop dat dit zootje postnatale depressies inmiddels ook hun fouten hebben ingezien, maar ik denk het niet.

beau van rtl | 27-05-18 | 11:00

Wees welkom, wees welkom in mijn land. Ik heb twee mooie jonge dochters om te verkrachten, dus ga je gang. Hoe achterlijk kun je zijn he.

beau van rtl | 27-05-18 | 11:01

Hebben die enge wijven hier ooit nog hun excuus voor aangeboden.

beau van rtl | 27-05-18 | 11:02

Hier wat synoniemen: farizeeër, gluiperd,, pilaarbijter, schijnheilige, tartuffe, veinzaard, veinzer.

knutsel_ | 27-05-18 | 10:12

Nou ben ik juist bij een onderwerp als dit tegen een referendum. Over een onderwerp als dit bindende referenda houden opent de deur voor onderdrukking van minderheden. Ik hou normaal niet van die 'appeal to extremes', maar als in Saudi-Arabië bij een referendum over de vraag 'mogen joden een keppeltje op' 99% nee stemt, kun je ook niet volhouden dat dit democratisch en dus legitiem besloten is.

Ziekeconstipatie | 27-05-18 | 10:10 | 12

@Ziekeconstipatie | 27-05-18 | 10:26
Opgepakt worden omdat je een varkensmutsje draagt. Niet vervolgd worden omdat je een theedoek draagt.
Right

MarcS | 27-05-18 | 10:35

Ik weet niet of Saudi-Arabië nou zo'n goed voorbeeld is in deze discussie. Als je het hebt over grondrechten dan komt de helft van de bevolking -de vrouwen- er sowieso nogal bekaaid vanaf. Da's dus niet eens de minderheid.

knutsel_ | 27-05-18 | 10:38

Het is eigenlijk te lastig te zeggen wanneer 'de meerderheid beslist' wel of niet zou moeten gelden. In dit specifieke geval en bij bijvoorbeeld het recht een keppeltje of hoofddoek (ik zie er liever minder, maar dat terzijde) te dragen is er in elk geval m.i. geen enkele noodzaak te vragen aan anderen of het mag en vind ik een referendum compleet 'out of the question', aangezien het geen fuck boeit wat jullie en ik allemaal vinden

Ziekeconstipatie | 27-05-18 | 10:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik twijfel tussen kansloos dom en volslagen schaamteloos.

norocketscience | 27-05-18 | 10:08

Ze zijn in ieder geval consequent. Abortus is ten slotte ook oogsten uit een levend lichaam.

Langshetrandje | 27-05-18 | 10:07 | 2

Heel scherp, lol.

Apollo | 27-05-18 | 11:09

Schep!
Dit verklaart wel wat

frickY | 27-05-18 | 11:25

'66 is opportunistisch. Met referenda mag men wel voor hun 'progressieve' thema's stemmen, maar oh wee als men tegen stemt dan is het volk te dom.

GroetenVanUrk | 27-05-18 | 10:07

Debielen66 blij omdat de uitslag ze toevallig bevalt. Alsof er geen referendummoordenaars Ollongren en Pechtold bestaan.

Fijnstoffer | 27-05-18 | 10:07

Gelukkig zijn D66 en Geenstijl het altijd roerend eens

Doctor Honoris Causa | 27-05-18 | 10:06

De Ierse regering is het niet eens met de uitslag en zal een inlegvel maken voor in welke uitzonderingen abortus mag. Uiteraard blijft abortus gewoon verboden.

i-Wonder | 27-05-18 | 10:05

Het probleem met de huidige politiek is gewoon dat ze hun standpunten niet meer rationeel kunnen verdedigen. Uitsluitend ingegeven door emotie en/ of dwang door de EU. Oekraïne: EU. De keuze om bij de EU te komen kwam uit Brussel. Viel niet te verdedigen. Sleepwet: op de genoemde bezwaren is nooit een goede discussie gevoert. Kan ook niet. Het is echt belachelijk om de mogelijkheid te hebben om iedereen te kunnen controleren. Donorwet: ik heb niemand uit Den Haag gehoord over wanneer je lichaam wordt leegehaald. Niet, zoals iedereen denkt, na overlijden, maar tijdens een hersendood situatie. Ze kunnen daar niet over praten, want als ze daar over beginnen, verliezen ze direct de discussie. Voorbeelden genoeg op internet.

zwartzondersuiker | 27-05-18 | 10:05 | 2

Levende organen transplanteren nou eenmaal beter dan organen op droog-ijs.
Ik snap dus wel dat het leeghalen van een hersendode hoe luguber ook, de standaard methode is.

normanius | 27-05-18 | 10:50

@normanius. Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Alleen klinkt het voor " de goede zaak" niet zo leuk. Je kan er dus geen discussie over voeren. Die verlies je. Dus hou je je mond dicht. Las ergens dat Pechtold afgelopen maand maar drie keer getweet heeft en Pia twee keer. Ze zijn nu ineens meningloos.

zwartzondersuiker | 27-05-18 | 10:58

Slechts een bevestiging wat voor een foute club D66 is, en de schrijnend hypocriete achterban.
Democratie, alleen als het ons gelijk dient.
.
En maar dweepen met “heugopgleid” terwijl juist een intelligent mens zou moeten begrijpen dat een democratische rechtstaat niet kan werken. Dat op zo’n wijze bereikte resultaten nooit duurzaam zullen blijken.
.
Dit land zou zoveel beter zijn zonder de politiekcorrecte beftekkeltjes van Pechtold...

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 10:03

De meeste Nederlanders zien zichzelf als individualisten: ik doe gewoon mijn ding. Maar het zijn dan wel individualisten die vaak dezelfde keuzes maken, en daardoor niet te onderscheiden van collectivisten. Germaanse kuddedieren.

Als er geen donorreferendum komt wegens te weinig handtekeningen, dan vinden Nederlanders het kennelijk wel prima dat hun lichamen na gebruik aan het collectief toevallen, zonder dat hun toestemming daarvoor vereist is. Het zou mij in mijn mening over de Nederlandse volksaard bevestigen.

Collectivisme en individualisme hebben beide hun voor- en nadelen.

Sitting_targets | 27-05-18 | 10:03

Hypocrisie is één dingetje. Het tentoonstellen van diezelfde hypocrisie door middel van een kleutermedium als 'twitter' maakt het helemaal àf.

Serieus zeg, wat een domheid. En dat zijn dus dezelfde die menen dat wij, gepeupel, te stom zijn om zelf over zaken te kunnen nadenken en oordelen.

Maar ga vooral lekker door met het ingooien van de eigen glazen, dédain66.
Ik zie het met genoegen aan.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 10:03

Net als elke dag is het ook vandaag weer een slechte dag om D66'er te zijn.

Sqbar | 27-05-18 | 10:02

Referendum over Brexit = populisme
Referendum over abortus = historic vote to empower women

Ik ben weer helemaal op de hoogte.

atheïstisch stemvee | 27-05-18 | 10:02

Heeft het braafste jongetje van de 66 klas Jetten al gereageerd, of mag die snotneus nog niet twitteren van zijn moeder......

Fatwabuster | 27-05-18 | 10:02

“Kut.” denkt Kajsa Ollongren nu.

Robin Hood | 27-05-18 | 10:01 | 6

Dat Ollongren zich hier überhaupt mee bezighoudt of zich bekommert om wat burgers denken is al een hele naïeve gedachte. Ze zit goed in het zadel en komt daar zonder 'politieke doodzondes' ook niet zomaar van af. Zij zit zorgeloos lekker buiten van het zonnetje te genieten.

GroetenVanUrk | 27-05-18 | 10:58

@ GroetenVanUrk, nee, niet het gepeupel. MAr wel dr collega-burgerhaters.

Robin Hood | 27-05-18 | 11:59

Kajsa denkt toch de hele dag aan kut?

LuckyGirl | 27-05-18 | 15:21
▼ 3 antwoorden verborgen

D’66, wanneer de uitslag voorspelbaar is en vooral wanneer de uitslag D’66 bevalt dan zijn ze voor referenda. Het is een partij die vooral bestaat uit mensen die continu dagdromen, overlopen van naïviteit, niet meer dan 1 of 2 hersencellen hebben. En deze partij maakt deel uit van het kabinet, pfff.

Rdock | 27-05-18 | 10:01 | 1

"... mensen die continu dagdromen, overlopen van naïviteit, niet meer dan 1 of 2 hersencellen hebben"

Nee, dat is juist het erge. Het zijn over het algemeen vrij slimme mensen, en hoewel ik zelf nooit op D66 stem, moet ik bekennen dat ik eigenlijk volledig achter al hun opvattingen mbt de zg medisch-ethische kwesties sta.

Wat ik op ze tegen heb, is dat het een "vanzelfsprekende" elite is, in die zin zijn ze naïef. Met "vanzelfsprekend" bedoel ik dat het gros van de D66ers typische OSMers zijn, keurige gestudeerde mensen die in de "juiste" steden/wijken wonen, waarvan hun kinderen op de "juiste" (lees: lelieblanke) scholen zitten, mensen die het heel erg met elkaar getroffen hebben en in de praktijk eigenlijk nauwelijks met mensen buiten hun eigen soort in contact komen; mensen die verbaasd hun wenkbrauwen optrekken als ze horen dat iemand vraagtekens zet bij de verworvenheden van de multiculturele samenleving, die immers een verrijking vormt (de nadelen ondervinden zij in hun "habitat" niet, waar immers alleen OSM woont).

Nou ja, bij de volgende verkiezingen zullen ze wel weer flink verlies lijden. Het effect van verlies bij regeringsdeelname is bij geen enkele partij zo groot als bij D66 (nou ja, behalve dan bij de PvdA vorig jaar; maar in tegenstelling tot D66, die na verlies altijd wel weer opkrabbelde in de oppositie, denk ik dat de PvdA gedoemd is ten onder te gaan).

Dr_Johnson | 27-05-18 | 11:57

Hoe denken deze mensen? Ze kunnen er ook voor kiezen om zo'n tweet niet de wereld in te sturen. Is het een afweging op basis van deugpunten ofzo?

Bugblatter | 27-05-18 | 09:59 | 1

Het is veel erger. Ze doen dit om u en mij te laten zien dat zij aan de touwtjes trekken. Dat u en ik hen hypocriet vinden interesseert hen geen sodemieter. Dit is pure arrogantie van de macht.

Langshetrandje | 27-05-18 | 10:02

Ongeloofelijk dit en het erge is nog dat die D66 hypocrieten met ons gemeenschapsgeld worden betaald.

scorpio777 | 27-05-18 | 09:58

Kostelijk die hypocrytie. En maar niet door hebben dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt met die tweetjes.

drs. P | 27-05-18 | 09:57 | 1

Wat dan ook meteen het volledige onbenul en de onbekwaamheid van die ‘66 figuren weergeeft.

J-van-de-Bontekoe | 27-05-18 | 10:26

Marietje Schaake en Sophie in ‘t Veld. De verpersoonlijking van de absolute collaboratie.

Glasgow Argus | 27-05-18 | 09:55 | 1

Vergeet Sjoerd Sjoerdsma niet hè. Die is net zo hypocriet. Ach, wie niet eigenlijk bij 66

Man.man.man | 27-05-18 | 12:44

Zolang het niet gaat over geld, publiekgeld, andermansgeld waar de publiekgeldafhankelijke politici ongebreideld uit kunnen tappen, vinden ze ALLES best.
Komt hun inkomsten onder vuur, dreigt er gevaar, staat hun baantje op de tocht..... volle paniek.
Ze weten dat de belastingbetalers vinden dat hier een VEEL te grote overheid genesteld zit. De belastingbetalers weten dat ze tot op botten worden geexploiteerd, hun geld word verbrand.... en zouden referenda over hun verzonnen, geimporteerde en zelf gecreerde “problemen” voor ernstig gevaar voor hun vele publieke verdien(diefstal)modellen kunnen betekenen. Oplossen problemen betekend nl. weg budget, weg leuke baantjes, weg kabbelende risicovrije parasitaire aanwezigheidspremies.... ze gaan accuut de nutteloosheid in, wat ze overigens al waren zonder het mischien te beseffen...... het gaat over geld.
Abortus en euthanasie zou helemaal geen polotiek issue mogen zijn, het is PRIVE!!!!!!!!!
zelfbeschikking en zelfontplooiing stat in de grondwet. Maar deze items hebben de katholieke, protestante en calvinistische taliban schaamteloos naar zich toe getrokken, hersenspoelingen, manipulaties om ook HUN “verdienmodel” op peil te kunnen houden want religie is OOK privé...... als ik geloof in de heilige kastajeboom is het MIJN zaak, als ik geloof dat God niet bestaat is dat MIJN zaak..... en met al die bullshit staan HEEL veel mensen steeds weer HEEL veel meer mensen ontzettend lastig te vallen...... rot op..... hypocriete egocentraten.
En daarom zijn referenda een must......... peoples choice.
Wat is er anders mis met Zwitserland, HET referendaland??

Katoentje | 27-05-18 | 09:55 | 1

Waarom denkt u dat links, in de jaren 70, de pil, het spiraaltje en abortus in het ziekenfondspakket wilde hebben? Waarom wilde links de leeftijd waarop de pil en dus sex "mochten" naar beneden hebben? Waarom wilde links euthanasie, en nu het "voltooide leven" medisch wettelijk geregeld hebben?

Omdat links erkenning wil voor hun "liberale levensvisie" of "vrijheden" en dat de belastingbetaler ervoor moet betalen. Dat gekoppeld zoals u zegt met baantjes en macht en geld.

U vindt dat de kerkelijk het moraal naar zich heeft toegetrokken. Links had dat dus af kunnen schaffen, maar heeft in plaats daarvan het naar zichzelf toegetrokken. En er het staatsverdienmodel op toegepast.

Arachne | 27-05-18 | 12:29

De enige reden dat D66 voor een referendum in Ierland is, is omdat Ierland geen extreem getalenteerde politici als Ollongren, Pechtold en Verhoeven heeft.

Langshetrandje | 27-05-18 | 09:54 | 1

En bedankt, even flink gelachen!

J-van-de-Bontekoe | 27-05-18 | 10:25

Even denken... hyp... hype... hypo.... yes! Hypocriet.

kwark001 | 27-05-18 | 09:54

Wat een verwrongen wereldbeeld hebben die liberalen, bah.

Vreetkonijn | 27-05-18 | 09:52

Daarom leven we in een nepdemoctratie. Democraten van nu hebben zo weinig vertrouwen in hun systeem, dat ze tegenstanders bestrijden met maatregelen die indruisen tegen hun eigen principes. Hence de huidige “democratie” vernietigt zichzelf.

Balgesjaakt | 27-05-18 | 09:52 | 2

Hè? “principes” in combinatie met “democraten” is wel erg progressief hoor. Daar is Nederland nog niet aan toe.

Nivelleermarionet | 27-05-18 | 10:00

Het ontbreekt hen niet slechts aan vertrouwen maar ook aan begrip hoe een democratische systeem werkt en welke mechanismen dat drijven. Ze denken dat de motor wel zonder cylinders en brandstof kan. Dat ze het ding daarna niet aan kregen heeft hen vervolgens niet weerhouden om ook maar eens met een koevoet in de transmissie te zitten rommelen.

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 10:09

dementerend_66 vergeet het pluche niet maar de idealen wel, mooi aangetoond door fvd.

28 | 27-05-18 | 09:51

D66 wil het referendum veranderen. Ze willen eerst zelf de uitslag bepalen waarna de juist hoeveelheid stemmers mag komen opdraven.

2voor12 | 27-05-18 | 09:48

Slim bezig...

Rico Tampeloerus | 27-05-18 | 09:47

Als er een referendum komt om de FvD te verbieden dan is D66 ook voor.

skoftig | 27-05-18 | 09:46

Hypocriete democraten zijn het. Vooraf hoor je ze niet en na een (voor hun goede) afloop gaan ze massaal delen hoe goed dit is.
Een vriend van mij zegt ajax fan te zijn, maar je hoort hem alleen als ajax eenmaal kampioen is geworden. D66 doet mij een beetje aan hem denken

Kale Gerrit | 27-05-18 | 09:44 | 2

"Hypocriete democraten".

Dat is inderdaad de juiste term. D66 zijn alleen voor volksraadpleging, referenda zeg maar, als de uitslag ze bevalt. Komt er iets uit dat ze niet bevalt, dan moet het referendum meteen de prullenbak in.

Dr_Johnson | 27-05-18 | 11:03

D66 zijn = D66 is (D66ers zijn; kan ook natuurlijk)

Dr_Johnson | 27-05-18 | 11:04

Ierland voert abortus alleen in voor de eerste 12 weken zwangerschap. Dat is in Nederland 24.

Ranzig hoe politici alleen stembusuitslagen vieren als de uitkomst bevalt. Dan ben je geen democraat. De Ierse anti-abortusbeweging heeft tenminste de uitslag en hun verlies erkent en geaccepteerd. Daar kunnen deze plucheplakkers een hoop van leren.

Feynman | 27-05-18 | 09:44 | 4

De onderwijspartij is een bijzondere leerling.

LuckyGirl | 27-05-18 | 15:13

Interessant onderscheid, de 12 vs 24 weken. Weer wat geleerd. Vanuit Iers optiek is onze abortuswetgeving dus gelegaliseerde moord...
Waarvan acte!

Amsterdamsko | 27-05-18 | 23:42

Even zeiken: erkenD ipv erkenT. :-)

Amsterdamsko | 27-05-18 | 23:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ze kunnen die D beter in IQ veranderen.

Mr_Natural | 27-05-18 | 09:40 | 1

Die ga ik onthouden.

LuckyGirl | 27-05-18 | 15:11

Geldt alleen voor vandaag denk ik....

nope | 27-05-18 | 09:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken