Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is 2001 bij Nieuwsuur: 'As Soennah is onfris'

In de MSM hebben ze het de hele tijd over de nare kantjes van de islam dus dan kunnen wij natuurlijk niet achterblijven. Dit weekend is het alwéér haathut dit, haathut dat in NRC en Nieuwsuur over die arme As Soennah moskee in de Shariadriehoek.

Social

Kijk die arme burgemeester Pauline Krikke eens draaien en wurmen als de voorleesvader van dienst hele strenge vragen stelt over Haagse subsidie aan salafisten die pleiten voor steniging van overspelige vrouwen. Ze neemt de vlucht naar voren door voor nieuwe wetten voor salafinanciering te pleiten, maar ze weigert om haatvader Jozias van Baardsen te beschuldigen van grove nalatigheid. Terwijl het verhaal in Nieuwsuur allesbehalve nieuws is, want As Soennah is al decennialang een doorn in het oog van de tolerante democratie. En dat die subsidie voor shariapatrouilles zelfs ten goede komt aan jihadistische sujetten met een clubkaart van Al Nusra, gaat ook al jaren terug. Zomaar een kleine greep uit de grote salafi- en Sheikwatch-grabbelton rond As Soennah: 2016, 2017, 2015, 2006, 2009, 2005. En dan hebben we de search op 'Fawaz', 'Afwas' en 'Huppeldepup' nog achterwege gelaten. Kortom. Nieuwsuur doet of ze nieuws hebben, burgemeester doet of de neus bloedt, en in de verte grinniken een paar regressieve regimes zo hard dat de salafistische goudstukken rinkelen in hun investeringsportefeuille. Want wat we al jaren weten over de Ware Islam, niet alleen in de As Soennah, zet zich toch nooit om in echte inspanningen tegen integratie ondermijnende islamisering. Geen enkele bestuurder die het durft en in de MSM is het ook pas net 2001. Noem ons maar weer de islamofobe zwartkijkers, maar het worden nog lange, zware & donkere jaren.

Reaguursels

Inloggen

God-mi-jaar wat zijn we al ver van huis! Die islam heeft hier niets te zoeken. De koran is een oorlogshandboek. Echt waar! Wanneer gaan onze politici zich nu eens inlezen en grenzen stellen? Ga alsjeblieft niet proberen de islam te veranderen, stuur de islam gewoon weg! Door de islam te willen veranderen begeef je je in een wespennest waar je niet meer levend uit gaat komen. Getuige 56 landen en staten die de laatste 1400 jaar zijn verorberd. Ooh wacht, wij met onze westerse verlichte geesten zijn serieus superieur en wij hebben niets te vrezen. Bullshit! We gaan dit verliezen als we nu niet op korte termijn duidelijke grenzen stellen. Ja, dan nu maar even op een paar zieltjes trappen. Is beter dan Europa op te laten vreten door de islam. Elke moskee in Europa dicht! Geen ruimte voor de islam! Wil je islam spelen? Speel lekker islam in jullie eigen islamlanden.

Als wat meer mensen Mein kampf hadden gelezen destijds, dan hadden tijdig meer mensen op de hoogte geweest van de snode plannen van Herr Hitler en had het misschien nooit zover gekomen. Wellicht toch een goed idee voor een breed publiek om kennis te nemen van de koran en de geschriften over het leven van den profeet mohammed. Er staan voldoende betrouwbare uittreksels online. Lees, lees, welke een snode plannen zij hebben om hier ons leven te verbouwen en wat voor een soort man, profeet mohammed, zij de perfecte man vinden.

We zijn stapelgek dat we hier een miljoen moslims hebben laten neerstrijken! We zijn stapelgek dat we de islam hier 500 moskeeën hebben laten bouwen. Onze kinderen zullen in burgeroorlogen belandden omdat wij te lui waren om de kennis tot ons te nemen die dit had kunnen voorkomen. Kapitalisme maakt decadent en dom!

MvandePijnakker | 30-04-18 | 00:07

Met alle Gekheid op een islamstokje met van Aarsloch en Krikke zou je bijna vergeten wat een prima burgemeester Wim Deetman was.
Der Deet was een no nonsense bestuurder die Den Haag uit heur haren uit het artikel 12 moeras heeft getrokken.
.
En dat mag ook weleens een keer gezegd worden. Waarvan acte.

De Briemusketier | 29-04-18 | 23:17
-weggejorist-
Ronald89 | 29-04-18 | 22:58

Krikke zat nog niet op haar troon of de deur werd al opengezet voor een gesprek met klagende statushouders die -godbetert- in nagelnieuwe voor hen opgeleverde prachtwoningen waren neergestreken. Lilluk naar hypocriet en opportunistisch wijf.

spinselsinjehoofd | 29-04-18 | 20:13

Tijd voor een onderzoek naar geldstromen van gemeenten naar terroristische organisaties.

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:49 | 1
-weggejorist-
Analysis | 30-04-18 | 00:40

Misdadig wanbestuur van Josias
Onze thee drinkende nar
Iedem R.I.P. van Der Laan
Wanneer komt hier een einde aan

Jacktheflipper | 29-04-18 | 19:25

Als ik nou een oost Europeaan €5000 geef om de straat een beetje schoon te houden en hij knalt een Haagse burgemeester af, ga ik dan ook vrijuit?

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:17

Wat ik me afvraag is: waarom staat die moskee niet op de lijst?
Is het incompetentie (ernstige zaak) of moedwil (nog veel ernstiger).
Ik weet het eerlijk niet.
*mompelt iets met de regering weg of ik weg*

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:00

Meer beukenbos!

getzappad | 29-04-18 | 18:02

Goed dat Nieuwsuur er zo nadrukkelijk aandacht aan besteedt. Dat is alvast winst. De burgemeester heeft t over een dilemma. Dat is natuurlijk onzin. Met het kwaad moet je gewoon nooit samenwerken. Op geen enkel terrein.

BlowingBubbles | 29-04-18 | 17:18 | 3

Wat is het dilemma?
Is dilemma niet synoniem voor tweestrijd?
Je kan die lui hun ideologie niet afkopen (het zit hem een beetje in het woord ideologie).
WTF.

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:01

KG, ik begrijp denk ik niet wat je precies bedoelt. Maar als je bedoelt dat je niet begrijpt waarom de burgemeester een dilemma heeft, dan begrijp ik het met jou niet.

BlowingBubbles | 29-04-18 | 19:25

BlowingBubbles | 29-04-18 | 19:25 |:
Je begreep me uitstekend.

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:42

Subsidie om ze in toom te houden. Bah vieze smaak in mijn mond bij moskeeën. Stenig van vrouwen bij overspel. Knettergek volk en dat is dan 3e generatie en maar roepen nl is niet tolerant. Wanneer stopt dit een keer.
Als dit zo door gaat wordt wilders echt heel groot.

franck7020 | 29-04-18 | 17:05 | 1

Ik heb bij subsidie altijd een vieze smaak in mijn mond.

flesje | 29-04-18 | 19:19

Van Aartsen.. 1 van de vele redenen dat ik nooit meer op de VVD zal stemmen.

Wasbakplasser | 29-04-18 | 17:04

Islam gaat niet samen met alles wat niet islam is.
Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen.
Beetje lullig van jullie om mijn tegel van 14.32 weg te jorissen.

Zelf een grote bek hebben, maar als iemand anders eens de puntjes
op de i zet weten jullie niet hoe snel je hem/haar monddood moet
maken.

getzappad | 29-04-18 | 16:55 | 1

Islam gaat zelfs niet samen met islam.
True story!

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:04

Je eigen ondergang subsidiëren, hoe af ben je dan als land!
Klein houden die handel, het liefst helemaal weg (of alleen achter de voordeur!) anders vrees ik voor het ergste in de nabije toekomst en daar heb ik dus helemaal géén zin in.
Ps. Oh ja, ik heb het hier over het moslim-geloof en aanverwante zaken, voor degenen die dat nog niet duidelijk is!

BadLieutenant | 29-04-18 | 16:36

WAAROM SUBSIDIES?? Geloof lekker zelf betalen. We subsidies krijgen ze genoeg uit Haatistan en liegkriezie!

MeneerGuggenheimer | 29-04-18 | 15:55

*zucht*. Dat antwoord: je kunt de moskee niet als scholingsinstituut gebruiken. Want dat staat niet in het bestemmingsplan. Bureaucratie ten top. Wedden dat dat bestuur van de moskee dan weer op zoek gaan naar een mogelijkheid hoe dat dan wel binnen het bestemmingsplan kan? En vervolgens als er niets veranderd is en er weer excessen ontmaskerd worden staan er weer verontwaardigde bestuurders te verkondigen dat ze juridisch niets kunnen. Zeg nou gewoon dat we dit soort vormen van godsdienstbeleving niet tolereren omdat ze in strijd zijn met onze liberale democratie. En treedt op!

Europees_Aanbesteed | 29-04-18 | 15:38 | 4

Zo is het, E_A.

Treed op of treed af.

Dr_Johnson | 29-04-18 | 15:47

En hoe zijn we aan die bureaucratie gekomen? Links heeft dat netwerk gebouwd om de macht te verwerven en te consolideren. De moslims, die door links enthousiast werden binnengehaald in land, maatschappelijke organisaties en partijen, volgen het voorbeeld van links/liberaal en zijn onderweg om de dominante positie van links over te nemen. Links meende, en meent dat nog steeds, de moslims te kunnen "onderwerpen" en in kapselen zoals zij dat met het christelijke volksdeel heeft gedaan, via wetgeving, sociale voorzieningen en vooral treitercampagnes. De moslims blijken een stuk taaier dan links had kunnen bevroeden.

De consensus is dat, wanneer de islam dominant is en de facto de macht heeft, de joden, homo's en christenen zullen worden uitgeroeid. Fout! Het niet geloven in een God, de afwezigheid van een hogere macht of de ontkenning daarvan, is iets wat de islam niet kan tolereren. De liberalen/links zullen dus de eersten zijn die de gevolgen van hun eigen beleid/wensdroom zullen mogen ervaren.

Arachne | 29-04-18 | 16:56

Arachne | 29-04-18 | 16:56 :
Gemene deler islam & links: desnoods met geweld je ideologie aan anderen opleggen.

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het houdt niet op, niet vanzelf.

Swonchek | 29-04-18 | 15:31

En voor de mensen die klagen over het stemgedrag van Nederlanders.
Zitten jullie lekker naar max te kijken? Rondjes rijden in Bakoe. 93% islam.
Niet kijken dus!! Niet naar Turkije op vakantie etc etc. Principieel zijn doe je niet alleen in het stemhokkie.

Ruimedenker | 29-04-18 | 15:20 | 1

Stedentrip Instanboel geannuleerd: check!

spinselsinjehoofd | 29-04-18 | 20:17

Waarom zijn die stumpers toch altijd zo verbaasd en/of verrast?
www.omroepbrabant.nl/?news/2544491143/...
Filiaal Tilburg was jaaaren geleden al in het nieuws met Rita Verdonk.
Toen stonk de familie Salam al.

Ruimedenker | 29-04-18 | 15:13

Ik krijg steeds meer de indruk, dat ons land wordt bestuurd door laffe incompetente linkse slampampers..... en niet te vergeten ook met die vele, misschien wel zeer vele corrupte VVD'rs......... Ben bang dat dit niet meer te keren is.

HardwerkendeBlanke | 29-04-18 | 15:06 | 1

Best case scenario.
Worst case: moedwil.
Het laatste wordt steeds plausibeler.

LuckyGirl | 29-04-18 | 19:07

Vroeger betaalde je de politie om 'het met oud en nieuw rustig te houden', tegenwoordig blijkbaar de moskee?

Waar is mijn geld voor het rustig blijven eigenlijk, doe het al mijn hele leven en krijg alleen maar rekeningen van de gemeente en de overheid...

Terra | 29-04-18 | 15:00

Veruit de meeste politici zijn bange wezens. Ze durven dingen niet aan te pakken omdat dat 'vervelend' is. Dan worden de verkeerde mensen boos als ze zo'n corrupte moslimbende aanpakken. Of als ze antifa krakers het land uit moeten schoppen. Als diezelfde politici nu eens bestaande wetten gewoon gaan handhaven en de politie daarbij steunt en niet telkens weer afvalt, dan zou het al beter gaan. En daarnaast eens beginnen met een rationalisering van alle subsidies en regelingen voor de 'zwakkeren'. Streng zijn is goed en duidelijk voor mensen die dat van zichzelf niet kunnen opbrengen, discipline dus. Al die lamlendigheid van veel autochtone Nederlanders, het ziekmakende misbruik van allochtone gelukzoekers die daarop afkomen, daar moeten we vanaf. En dat gaat dus niet met zachte heelmeesters.
En iedereen die op een politieke partij uit de coalitie stemt, mag zich dit aantrekken.

Gele Beer | 29-04-18 | 14:55

""De burgemeester van Den Haag Pauline Krikke is geschokt door de praktijken van de AsSoennah-moskee""
Hahaha.... ze is wel vaker "geschokt" door moslims, namelijk toen haar handtasje werd geroofd door een getinte "medelander"
Dat had ze nooit verwacht want moslims doen zo iets toch niet want zijn toch zo aardig en vredelievend en eerlijk
www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/b...

telelezer | 29-04-18 | 14:51

En als je 'minder minder minder' blert, sta je hier voor de rechter.

Isnogaanhettype..... | 29-04-18 | 14:50

Ik mag aannemen dat Kick Out Zwarte Piet al onderweg is om de slavernij anno 2018 te gaan bestrijden? Dat er bussen met demonstranten optrekken naar Den Haag? Dat Bij1 van Sylvana al politieke stappen ondernomen heeft?

Rest In Privacy | 29-04-18 | 14:44 | 2

@druipsmurf: ik bedoelde de sexslaafjes in Syrië, eigendom van de door de Haagse moskee gemotiveerde en uitgezonden volgelingen.
De slavernij waar u op doelt zullen we op een dag zelf ter hand moeten nemen. De door mij gemerkte organisaties zullen daarbij onze tegenstanders zijn vermoed ik.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 16:38

Krikke is al even incompetent als Van Aartsen. Misschien helpt stenigen om in te zien dat de positieve bijdrage er niet is. Man man man.... het zal je burgermeester zijn. En in Amsterdam verkloot hij al net zo de boel. Die kerel is verminderd toerekeningsvatbaar.

Linkse allergie | 29-04-18 | 14:41

Toe maar.
Verlicht me.

klön | 29-04-18 | 14:38 | 1

Ik zou oppassen met dat soort uitspraken, benzine geld voor die gasten ook als verlichting.

BootleggersSmurf | 29-04-18 | 16:01
-weggejorist-
getzappad | 29-04-18 | 14:32 | 1

Onze olieverslaving is hun islamverovering

klön | 29-04-18 | 14:09 | 4

Nou Gaffelmans ... verspreiding van de heilige boodschap gebeurt nu toch echt mede met oliedollars ipv met het kromzwaard. Plus dat de westerse samenleving bestaat uit half comateuze weekdieren die geen idee hebben wat hun boven het hoofd hangt . ( zie ook Feynman dit weekend)

daytripper | 29-04-18 | 14:48

Het decennialang nauwelijks gecontroleerd toelaten ban mosselmannen is hun islamverovering.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 15:22

De hardliners trekken de islamkar en die worden gesubsidieerd met bakken oliedollars. In Indonesië is het precies zo gegaan.

klön | 29-04-18 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Vóór het uitbreken van WOII en tijdens de deportaties van de Nederlandse Joden stonden de meeste gezagsdragers ook de andere kant op te kijken, en werd er driftig gecollaboreerd met de vijand. Het is nu helaas niet anders.

Nelis SplitBloes | 29-04-18 | 14:08

Wat opnieuw bewijst dat politici in de eerste plaats altijd hun eigen positie over een aantal jaar in ogen houden. Daarna komt hooguit het algemeen belang om de hoek kijken.
Een bestuurder 'doet' politiek correct omdat ze graag over een jaar weer een hoge post willen hebben in de publieke sector. Bij voorkeur als burgemeester.
Je wordt immers geen burgemeester als je de naam hebt (of de verdenking op je hebt geladen) bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten.
Een no-nonsense PVV-er kan zo nooit meer burgemeester worden. Een politiek correcte 'struisvogel' van de Pvda, D66 of CDA wel. Kortom: op deze manier blijft Nederland maar in een vicieuze cirkel draaien.
Wie denkt dat politici blind zijn, heeft het niet begrepen.

druipsmurf | 29-04-18 | 14:06

El Fath moskee in Dordrecht. Ontving geld van Saoedi Arabië. Saoedi-Arabië is lid van de OIC. El Fitrah moskee in Utrecht ontving geld uit Koeweit. Ook Koeweit is een OIC lid. Ándere landen die geld doneerden aan moskees in ons land en lid van de OIC zijn: Qatar, Turkije.
 
Dezelfde landen financieren ook in andere Europese landen (Engeland, Frankrijk, Duitsland, België )moskees die, net als hier, bekend staan om radicaal-extremistische islam en prediken tegen de democratie, haat zaaien tegen niet-moslims, anti-semitisme en oproepen tot strijd of gewapende strijd tegen 'ongelovigen' (lees: de autochtone bevolking).
 
Europa moet islamiseren! Om dat te bereiken hebben moslimlanden afgesproken o.a. via gelddonaties aan moskees (en financiering van andere activiteiten en organisaties, zoals bijvoorbeeld islamitisch onderwijs en islamitische belangenorganisaties die gesprekspartner van onze overheid zijn) te bereiken dat Europa islamiseert. De verhullende term daarvoor: islamitische solidariteit.
Wat de ottomanen (=turken) niet lukte via de gewapende strijd, proberen islamitische landen in groepsverband nu ahw van 'binnen uit'.
 
De manier om de islamisering te stoppen moet uit meerdere maatregelen bestaan; islam verbieden, moskees sluiten, islamitische belangenorganisaties opdoeken, dubbel paspoorters hun NLse nationaliteit ontnemen en niet-Nederlanders het recht om te kiezen en gekozen te worden (kiesrecht) ontnemen zijn enkel voorbeelden die thans niet of nauwelijks bespreekbaar zijn in Nederland. Omtzigt, PVV en FvD zullen voor zo'n voorstel stemmen maar het politiek draagvlak is nog steeds onvoldoende.

Andere landen zijn verder op dit gebied. Nederlandse naïviteit zet ons op een mogelijk risicovolle achterstand.
 

Wat leeslinks:
" Islamism is a political ideology, based on a religion, the stated aim of which
is to replace Western legal systems with a version of sharia far more brutal than what
is currently applied in most Muslim countries." Bron: The EU, the Muslim Brotherhood and the Organization of Islamic Cooperation by Leslie S. Lebl
 
Punten 5 t/m 15 van OIC/ACM-2017/CG-EUROPE/REP
 
" The OIC Secretary General appears to be laying the diplomatic groundwork to persuade non-elected bureaucrats at EU headquarters to enact hate-speech legislation that would limit by fiat what 500-million European citizens -- including democratically elected politicians -- can and cannot say about Islam." www.gatestoneinstitute.org/3790/oic-b...

In een presentatie van de ISFD (een OIC fonds)  is te lezen dat in 2012 6 miljoen dollar geïnvesteerd werd in Europa, zonder te noemen wat dat voor een projecten zijn of welke landen het betreft. Bron: ISFD
 
EU-OIC towards a closer partnership eeas.europa.eu/headquarters/headquart...

gaffelbaard | 29-04-18 | 14:06

Politiek: "Stond erbij en ik keek ernaar"

timmey | 29-04-18 | 13:50 | 1

Van een burgemeester hoef je in dit verband niets te verwachten, dat is een erebaantje voor uitgerangeerde bestuurders die wachten op hun pensioen, of een tijdelijke stalling voor bestuurders die wachten tot ze (terug)gevraagd worden voor de landelijke politiek. In het geval van Krikke waarschijnlijk optie 1: zij is een bestuurlijke lichtgewicht, was al zo toen ze wethouder in A'dam was, verwacht van haar geen daadkracht. Dit lijkt me een zaak van Nationaal Belang, omdat de Nationale Veiligheid in gevaar is. Maar Mark Rukke lijkt het te druk te hebben met memo's en andere papiertjes...

Zenzeo | 29-04-18 | 13:58

In Breda speelt ook zo'n kwestie.
www.bndestem.nl/breda/sp-burgemeester...
De lokale SP heeft in de gemeenteraad kritische vragen gesteld én burgemeester Paul Depla wakker proberen te schudden.
En wat roept de burgerva... *kuch* manager?

SP drukt mensen in een hoek waar ze niet willen zijn!
En die mensen laten zich in een hoek drukken?
Bas Maes (SP) gaf het enig juiste antwoord: "Wij willen de moskeeën niet in diskrediet brengen. Zij moeten zichzelf niet in diskrediet willen brengen".

Onderwijl zelfs hommeles binnen de SP-fractie. Rachied Benabbou, 11e op de kieslijst, neemt afstand van de vragen van zijn eigen SP.
Paard van Troje breekt los als een duveltje uit een doosje?

Depla tegen Bas: kijk nou wat je doet man!
Je vervreemdt Rachied van jou, drukt hem in een hoek etc.
Ja mensen, ook deze burgemeester bemoeit zich liever met interne politieke partij-aangelegenheden dan de maatschappelijke kernzaak waar de kritische noten om draaien.

Ervan uitgaand dat de journalist het correct heeft opgeschreven, hoe logisch dan wel geruststellend moet dit zijn?

Het islamoetische stichting bestuur over koop van het moskeepand in de Antiloopstraat:
"Onze stichting heeft hiervoor een bijdrage ontvangen van een liefdadigheidsinstelling uit Eindhoven. Deze NGO is gevestigd in Saudi-Arabië".
...

Kudtkip | 29-04-18 | 13:50 | 3

Heeft een 'liefdadigheidsinstelling' uit Eindhoven dan betaald aan een NGO / stichting die is gevestigd in Saudi-Arabië? Of ligt Eindhoven (al) in Saudi-Arabië?

OverdaanDerOnderheid | 29-04-18 | 14:54

Paul Depla is veel, echter absoluut niet naïef. Het is met opzet.

Arachne | 29-04-18 | 16:36

Uiteindelijk zullen alle praktizerende moslims geen plek meer kunnen vinden binnen en niet-moslim partij. Pas als het zover is, kan de strijd om het behoud van het goede echt starten. Nu worden diverse partijen nog gegijzeld door angst voor het verlies van de stem van moslims.

BlowingBubbles | 29-04-18 | 17:24

Belachelijk dat het nu zomaar een item is terwijl de meeste geldstromen al lang en breed bekend zijn.

Schepvogel | 29-04-18 | 13:44

Wat onze medelanders met Ar@bierengeld doen, dat moeten ze zelf weten. Veel erger is het structurele stelen van door ons allen opgebracht belastinggeld:>
Via Binnenlands Bestuur: ''De fraude bij islamitische basisscholen was structureel en verliep volgens een vast patroon, zo blijkt uit de talloze rapporten van de Inspectie van het Onderwijs. Personeelsleden - veelal familieleden of vrienden van de schoolbestuurders - werden op de loonlijst gezet zonder dat ze feitelijk werkzaamheden verrichtten.

De truc om die uren te bekostigen was in veel gevallen hetzelfde: islamitische scholen tellen relatief veel achterstandsleerlingen waar extra geld voor wordt gegeven. Met dat geld kunnen de klassen kleiner worden gemaakt en assistent-leerkrachten worden aangetrokken. Dat gebeurde echter niet. Van het aldus overgebleven budget konden de ‘spookwerknemers’ worden betaald.

Daarnaast gaven diverse scholen veel geld uit aan schoonmaak en leerlingenvervoer, veelal verzorgd door bedrijven die persoonlijk waren gelieerd aan het schoolbestuur. Onder meer in Roermond werd het leerlingenvervoer dubbel gedeclareerd, bij het Rijk en bij de gemeente. Enkele schoolbesturen gaven soms tonnen uit aan ‘schoolreisjes’, onder meer naar Mekka en Turkije (zie ‘Frauderen was dagelijkse praktijk’ hiernaast).

Uit het overzicht van de Inspectie van het Onderwijs van november 2008 blijkt dat er in de schooljaren 2004/2005, 2005/2006 en 2006/2007 bij dertien van de twintig islamitische schoolbesturen ‘onregelmatigheden’ hebben plaatsgevonden rond de aanstelling van bestuurders en personeel. Bij veertien schoolbesturen werden verdachte overige bestedingen aangetroffen. Slechts twee schoolbesturen hadden hun financiële administratie geheel op orde.

Bij een vergelijkende quickscan onder tachtig niet-islamitische scholen, waaronder ook ‘zwarte’ scholen met veel achterstandsleerlingen, werden geen malversaties aangetroffen.''
Bron: Binnenlands Bestuur, 02-09-2012

theo-is-dood | 29-04-18 | 13:39 | 1

Mogen ze zelf weten? Nee. Niet mee eens.
Dat arabierengeld financiert ook islamitische liefdadigheid in NL. Bijvoorbeeld door voedsel of meubels te doneren of medische kosten te betalen van arme uitkeringsgerechtigde moslims. Dat heet inkomen in natura bij de uitkeringsinstanties.
Bij autochtone nederlandse ongelovige uitkeringstrekkers wordt dan de uitkering verlaagd.

gaffelbaard | 29-04-18 | 14:26

Subsidiefraude is al jaren bekend maar wordt niet vervolgd, zie Binnenlands Bestuur;>
www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/ach...
''Eind 2008 stelde de Inspectie voor het Onderwijs vast dat bij vijftien schoolbesturen (samen 43 scholen) tussen 2004 en 2008 voor minstens 4,6 miljoen euro is verduisterd of ‘onrechtmatig besteed’, maar tot nu toe is geen enkele bestuurder hiervoor berecht. Eén fraudegeval leidt binnenkort tot een rechtszaak, alle overige gevallen zijn om onduidelijke redenen zonder vervolging afgehandeld, zo blijkt uit een inventarisatie door Binnenlands Bestuur.'''

theo-is-dood | 29-04-18 | 13:32

Briemusketier. Vergist zich. Licence to ill moet zijn licence to chill.

Eigenhoutje | 29-04-18 | 13:21 | 1

Met vrouwenbesnijdenis neemt de lust van vrouwen af. Misschien is het beter om de pik van mannen af te hakken. Verliezen die ook hun lust. Komen er ook minder criminelen ter wereld. Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Dat was het | 29-04-18 | 13:20 | 4

@ eefje misschien dat dat hele wantrouwen tegenover hun eigen zelfdisciplinaire al wel aangeeft dat het een puinhoop wordt als ze in een vrije westerse wereld terechtkomen. Want in die wereld is zelfdiscipline nodig om (zelf) iets van je leven te maken.

Europees_Aanbesteed | 29-04-18 | 15:25

De militante feministen en heden ook de gewone feministen krijgen (kregen) een plaatsvervangend orgasme bij de mogelijke realisatie van deze droom (het ontmannen van de man).

Arachne | 29-04-18 | 16:33

EefjeWentelteefje | 29-04-18 | 13:46
De grote omwenteling kan alleen beginnen als vrouwen en homo's de rijen sluiten en de aanhangers van de religie van vrede niet meer als slachtoffers zien. Helaas zijn onder vrouwen en homo's veel collaborateurs te vinden. Actief in allerlei clubjes of wel door consequent '66, VVD en GL te stemmen. Hiernaast ligt de bal nadrukkelijk bij de christenen m/v. Ook daar (vooral bij CU) veel collaboratie. En dat terwijl 'de kerk' al 1400 jaar ervaring heeft met het gevaar van de islam.

BlowingBubbles | 29-04-18 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dit hele verhaal sluit naadloos aan bij de analyse van Feynman een paar uur hiervoor. Het probleem is dat als de Gutmensch zelf middels bv de Nederlandse Propaganda Omroep bepaalde misstanden ontdekt het met een welwillend oog wordt bekeken want " onverdachte" hoek. maar .. o wee als bv de extreem rechtse rakkkers van GS aan de bel trekken. Nu maar hopen dat de analyse van Feynman , natuurlijk in grote lijnen bekend bij de niet-comateuze burger, ook tot de botte luchtfietsers gaat doordringen. Misschien is het nog niet te laat .

daytripper | 29-04-18 | 13:10

Tja............... uiteindelijk krijgt ook Geert Wilders gelijk al zullen zijn tegenstanders in de media en politiek dit nooit toegeven.

Geert Wilders waarschuwt al jaren voor de gevaren van de (sluipende) islamisering van Nederland (en Noord/West Europa)

Daarvoor word hij gedemoniseerd door de media en politieke elite. Maar hij krijgt toch iedere keer weer gelijk. De feiten spreken voor zichzelf.

Kaskensj | 29-04-18 | 13:02

Wat een tenenkrommend interview met die Pauline Krikke. Vol van plaatsvervangende schaamte probeerde ik haar te souffleren. Misschien moet zij zich bekeren in die moskee en dan zien hoe ze na haar genitale verminking denkt over de lofzang van Van Aartsen over dat gebedshuis.

Short | 29-04-18 | 12:53

Het meest irritante en ook het meest verontrustende was de kennelijk voor Krikke noodzakelijk geachte toevoeging dat het hier niet om de Islam als zodanig zou gaan.
Natuurlijk gaat het om de Islam. Het Salafisme is een deel van die machine, en niet een onbelangrijk deel.

Schoorsteenveger | 29-04-18 | 12:51 | 1

Was inderdaad opvallend en irritant, maar te begrijpen. Ze zijn als de dood om nu tegengas te moeten gaan geven, na decennia lang pamperen. Het is ook bijna niet meer te doen: booslims en ploflims zullen uit hun holen komen en de tot nu toe tamelijk onverschillige moslim zal zich gedwongen voelen een kant te kiezen bij repressieve acties tegen salafisme. Welke kant dat wordt laat zich raden.

klön | 29-04-18 | 13:52

Die Allah lijkt Rutte wel. Hij weet zelfs ongelovige bestuurders voor zijn wagentje te spannen.

HogeNood | 29-04-18 | 12:46

Ik zoek het juiste woord voor ons land... ik zie allerlei elementen... autocratie van multinationals... oliegargie... pornocratie als ik in de media kijk... fascisme bij de EU... communisme rond de import... pascifisme bij van A... toenemende anarchie... afstevenen op islamitische theocratie... officieel zijn we een monarchie en parlementaire democratie... verwarrend... ik mis alleen nog een dictatoriaal keizerrijk... iets dat zo veel is, is niets. Rest In Bloody Pieces, NL.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 12:46 | 6

“het hele systeem omgegooid wordt”, ehm, in welke richting? Iets met een verlicht despoot ofzo?
Volgens mij kan er ook wel degelijk iets veranderen door wijziging in verdeling aantal zeteltjes over partijen. Als er maar genoeg verschuift.

duh! | 29-04-18 | 13:33

Het systeem zal niet veranderd worden omdat geen grondwetswijziging het nog zal halen met de versnippering. Men heeft nu maximale macht met minimale burgerinspraak en dat gaan ze niet opgeven.

Roze_bril_drager | 29-04-18 | 13:37

@RozeBril: Dat vrees ik ook. 'elaas!

Rest In Privacy | 29-04-18 | 13:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Ophef overde SS, terwijl we het eigenlijk over de NSDAP, haar ideologische basis en haar achterban zouden moeten hebben.

Buddingpuks | 29-04-18 | 12:40

Zolang Nederland wordt geregeerd door een Partijkartel in handen van Multinationals, waaronder een internationaal olie- en gasbedrijf met belangen en vrindjes in arabierenland, krijgen moslims (arabieren) een onbeperkte license to ill in Nederland, want dat hebben Ze zo afgesproken.
Je moet wel een enorm bord voor je kop hebben als je niet begrijpt dat bestuurders in Nederland nadrukkelijk de opdracht hebben om weg te kijken, de boel recht te praten of te vergoeielijken, wie deze Marschorders niet opvolgt wordt geblackballed, en kan zijn volgende baantje uit de Banencarrousel wel vergeten. We zijn inmiddels een door en door corrupte Schurkenstaat en Bananenmonarchie, annex islamitische extremistenparadijs. Gefeliciteerd daar mee!

De Briemusketier | 29-04-18 | 12:37 | 1

Als je nog iets verder kijkt zou je er zomaar op kunnen komen dat er voor de elite nog een zeer voordelige kant aan zit en dat is dat het volk lekker afgeleid en beziggehouden wordt met z’n woede tegen de islam. En zich zo niet keert tegen zijn ‘leiders’ en hun corrupte zaakjes. Dat kan dan de tweede partij van NL opleveren, zolang die wordt uitgesloten met een cordon sanitaire is daar verder ook geen gevaar van te duchten.
Sowieso niet: zolang de overgrote meerderheid genoeg te eten heeft en in relatief goede omstandigheden leeft zal er veel van wat men wel weet door de vingers gezien worden. Erg principieel zijn de Nederlanders immers niet, en nooit geweest.

duh! | 29-04-18 | 12:44

"Aan de ene kant doet de moskee goed mee met oud en nieuw. Aan de andere kant is er ook een andere kant"

En met zo'n redenering subsidie voor de haatclub goed praten. In de linkerhand het prediken voor steniging en vrouwenbesnijding, maar aan de andere kant "doen ze goed mee met oud en nieuw".

Ook deze burgemeester moet gewoon weg. Ik snap het politieke spel van je voorganger niet wilen afvallen, maar als dat je belet te zeggen "hij had 't fout" dan ben je geen knip voor de neus waard.

Hufterst | 29-04-18 | 12:33 | 2

Dat is net zo'm kromme redenering als "ja, hij heeft 30 kinderen verkracht en vermoord, maar ach, hij betaalt ook netjes belasting".
We zijn hier echt compleet van de pot gerukt!

Mastermattie | 29-04-18 | 12:41

Hufterst | 29-04-18 | 12:33,
Mastermattie | 29-04-18 | 12:41,

Het is nog veel erger, want er gebeurt met Oud en Nieuw helemaal niks goeds.
Integendeel. Omdat vrome moslims geen ongelovige politie dulden, mag er rond die moskee een shariapolitie rondmarcheren. In de hoop dat die niet alleen ongesluierde vrouwen, homo's en joden op hun gedrag of bestaan aan zullen spreken, maar eventueel ook wat overlastgevers en criminelen.
Maar het eerste probleem is dus al dat "onze" politie alleen geaccepteerd wordt als ze de shariapolitie assisteren. En het tweede probleem is dat de shariapolitie hele andere prioriteiten heeft dan onze rechtsstaat.

Een burgemeester die daar iets "goeds" in ziet kan rond oud en nieuw net zo goed een burgerwacht van neonazi's rond laten lopen. Zelfs de Haagse SP heeft zich hier altijd tegen uitgesproken.

Dandruff | 29-04-18 | 13:48

Je kan de islam duiden tot je een ons weegt, maar er is maar één taal die ze verstaan en begrijpen.
De rest is allemaal onzin.

Ongeblustekalk | 29-04-18 | 12:28 | 1

En dat is Arabisch?

Mark_D_NL | 29-04-18 | 12:42

Het punt is dat je in Nederland alleen maar een positie in het openbaar bestuur kunt verwerven als je een links angehauchte intellectuele lichtgewicht bent. Dit zijn dus mensen die net aan gehoord hebben van de koran (maar niet weten wat er in staat), maar begrippen als insan al kamil, jihad fi sabil allah, al wala wal bara slechts zullen houden voor lekker gekruide gerechten bij die leuke knuffelturk op de hoek. Tsja. Regeren is vooruitzien, maar wie niets weet kan ook niet vooruitzien...

HoogToontje | 29-04-18 | 12:28

Waarom is Geert zo stil??!!

joppo0 | 29-04-18 | 12:28

Gaan ze nu heel langzaam aan een beetje wakker worden?

tata1981 | 29-04-18 | 12:27

Van Aartsen wist het wel, maar heeft de boel gewoon verder laten rotten want wie heeft er nu zin in 24/7 beveiliging?

mobile.twitter.com/sypwynia/status/96...

Dit zei Jozias van Aartsen in 2004: 'Er is nou eenmaal islamo-fascisme (...) Hun doel is duidelijk: ze geven volstrekt fundamentalistische uitleg aan de Koran (...) die tot doel heeft onze westerse samenleving te ontwrichten. Onze democratie moet zich daartegen teweerstellen.'

Rest In Privacy | 29-04-18 | 12:09 | 5

En zoals het dan gaat in de VVD: 'Ik heb er geen herinnering aan'.

eastender | 29-04-18 | 12:32

Een gematigde islam is een net zo’n ridicuul concept als een gematigd nazisme.
Homo’s moeten nog steeds van flats worden geflikkers maar dan niet kop eerst, zoiets?

kempenaer | 29-04-18 | 12:34

@eastender | 29-04-18 | 12:32
Lijkt wel een beetje Duits... "Wir haben es nicht gewußt"

Mastermattie | 29-04-18 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

zegt genoeg... Ze zorgen dat het rustig blijft.

Rene046 | 29-04-18 | 12:08 | 1

Ja, voor 'nu'. Het is korte termijn denken. Hoe meer moslims hun gang kunnen gaan en zich razendsnel vermenigvuldigen des te eerder loopt het uit de hand. En reken maar dàt het gruwelijk uit de hand zal lopen.

Lupuslupus | 29-04-18 | 12:15

Als we dan toch over ongewenste invloed op Nederlands ingezetenen hebben, gooi Erdolf's "kazernes" van Dyanet dan voortaan ook op die grote schijthoop van de duvel. En pleit ook meteen voor een Europees verbod op de Grijze Wolven. Allemaal onderdeel van het Groot-Ottomaanse plan, allemaal oorlogsvoorbereiding.

Abject | 29-04-18 | 12:04 | 1

In Duitsland is Milli Güres (of hoe je dat ook schrijft, heb geen zin om het op te zoeken) verboden maar al tientallen jaren geleden zaten er duizenden in de Amsterdam Arena om naar toespraken te luisteren.

Lupuslupus | 29-04-18 | 12:20

Net als de mohammedanen behoren ook burgemeesters tot stammen en clans: wat ze gemeen hebben is hun achterlijkheid.

De Vrijlansier | 29-04-18 | 12:04

NRC, Nieuwsuur.

Wat natuurlijk interessant is, is zich af te vragen "waarom nu". Heeft er iemand van hogerhand opdracht gegeven om dit op de kaart te zetten?

En wat interessant is: hoe kantelt dit het wereldbeeld van NRC lezers en Nieuwsuur kijkers? Ik ken er maar genoeg. Eerst "Ja maar we moeten genuanceerd zijn blabla en het loopt niet zo'n vaart" en dan nu jaren later "ja maar het is hier nu en het gaat niet meer weg en we moeten er maar mee leven".

Of zouden die mensen dan nog denken dat het simpele sluiten van zo'n haathuis, als ze dat al niet buitenpropertioneel vinden, een oplossing is en dat daarmee de beerput weer dicht kan?

Ik wil twee dingen:
1 een brede publieke discussie die verder gaat dan dit teentje in het water dat islamdebat heeft

2 rehabilitatie van die enorme schare belastingbetalende, normale, zich zorgen makende mensen die in de afgelopen jaren fascist en weet ik wat allemaal niet genoemd zijn.

Dat is moi incluis.

Hufterst | 29-04-18 | 12:03 | 1

Grappig dat ze nou nooit één week voor de verkiezingen met zo'n bericht op de proppen komen.

Mastermattie | 29-04-18 | 12:37

Ben benieuwd hoveeel NL bestuurders zich al hebben overgegeven aan de Islam in ruil voor wat geld.... denk dat het tientallen zijn. Die geldstromen vanuit het MO, naar de Moskeeten, is ook naar de NL bestuurders gegaan.
--
Onderzoek dit eens journalisten, dan kunnen jullie weer scoren met oud nieuws. dank je.

Mark_D_NL | 29-04-18 | 11:57 | 3

Dat kan niet anders want elke keer als weer zo'n zotmo met het idee aankomt om 'de grootste moskee van Europa' te gaan bouwen, zijn bouwterreinen en welwillende gemeentebesturen beschikbaar om mee te doen. Dat dhimmitude gedrag is met euro's heel goed te masseren.

eastender | 29-04-18 | 12:02

Geld. Of chantage, op zijn tijd. Een stapel foto’ s, een filmpje, whatever works best.

Glasgow Argus | 29-04-18 | 12:04

Laten de journalisten dan meteen even op onderzoek gaan naar de bedrijven die mosketen voor de bezetter bouwen. En die aan de schandpaal zetten. Kijk, dat geld - voor velen - niet stinkt is bekend, maar bouwen voor de bezetter(!) is toch wel eh... heel erg 'speciaal'.

Lupuslupus | 29-04-18 | 12:24

Ik word zo moe van haathutten. Of ze er nou als raket uitzien met een halve maan erop, of als een vierkante toren med een haan erop.. Het zijn niet alleen die moslim fanatici, maar die zwarte kousen kunnen er ook wat van. Beide gedachtenkronkels zitten wel in de 2e kamer, waarvan 1 kronkel het reeds tot regeren heeft gebracht.

Noodaggregaat | 29-04-18 | 11:55

We weten dat de islam een fanatieke politieke godsdienst is, die ongelovigen
( dus christenen en katholieken e.a. ) willen vermoorden,. Dát is de islam.
Zie de geschiedenis ervan.
De islamisten hebben daarvoor een reeks plannen uitgewerkt.
Fanatieke moslims hebben het leven in het tolerante westen al heel lang veranderd. Ga maar eens vliegen vandaag de dag b.v.
Veel terreur, moordaanslagen, ( 9/11 ) het afdwingen van rechten , maar niet de plichten, eigen moskeeën, scholen, weigeren de Nederlandse taal goed te leren en we werden overstelpt met criminelen.
Dat willen zij bereiken door massa immigratie naar westerse landen, zie maar eens hoeveel kinderen immigranten hebben. Immigranten voegen niks toe aan onze maatschappij, het kost alleen maar veel gemeenschapsgeld.
Pim Fortuyn waarschuwde ons al, lees zijn boeken erover.
Als we niets doen zullen onze kinderen en kleinkinderen in een héél ander Nederland terecht gaan komen.

We moeten beginnen te eisen dat in Nederlandse Moskeeën uitsluitend in de Nederlandse taal gepredikt mag gaan worden.
Dat zal veel helder maken.
Die predikers zijn op Nederlands grondgebied en wij bepalen dus hoe het moet.
Wij moeten niet hun cultuur overnemen, zij juist de onze en anders, vertrek maar.
En haatpredikers moeten als non valeurs, met het eerste de beste vliegtuig gedwongen worden óns land te verlaten,uitgewezen en nooit meer terug!

outdoor | 29-04-18 | 11:53 | 2

Over dat in het Nederlands?
Zie mijn stukje van 11.19.
We weten het. En nu?

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 12:09

Ze moeten moskeeën op dezelfde manier aanpakken als clubhuizen van motorclubjes. De middelen en wetten zijn er al, ze worden alleen selectief toegepast.

Mastermattie | 29-04-18 | 12:32

Wow.. zo leer je nog eens wat. Even kijken hoor of ik het goed begrepen heb. Er is dus subsidie om de boel rustig te houden. Ik hou mij al jaren rustig. Mevrouw Pauline Krikke, waar kan ik mij aanmelden voor deze subisidie en kan dit ook met terugwerkende kracht?

mynameistrouble2 | 29-04-18 | 11:51

Pas als zelfs op haatsite De Joop volmondig wordt toegegeven dat islam kudt is geloof ik dat er echt iets gaat veranderen.
Maar zo ver zijn ze nog niet.

matatwork | 29-04-18 | 11:50

Maar, waarom wordt het ineens allemaal bekendgemaakt in de MSM? Waarom nu (wel)? Moeten er geesten rijp gemaakt worden? En waarvoor dan? Wat staat ons te wachten? Wat is de achterliggende agenda? Of is dit mijn paranoia-brein weer eens dat spreekt?

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:49 | 1

Er moet geld naar toe om op de een of ander (bij voorbaat falend) links plan proberen de zaak een andere kant op te sturen. Voor moslim aan de kant staande jongeren is ook al weer iets met subsidie opgestart.

watazooi | 29-04-18 | 11:59

@Einstina reaguursels, stukjes. kennis and so on... chapeau, hat off.

Mark_D_NL | 29-04-18 | 11:48 | 1

Gracias! Mucho amore!

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:57

Er staat een put bij opa op het erf
de buurman heeft al vaak een klacht geuit
maar opa, op een banje met een fluit,
in 't zonnetje, ruikt nog niet het bederf

van dieren die al lang verdronken zijn
dus gaat de buur nu zoeken en die vindt
de resten van een kalf in dat ravijn
en tot zijn schrik ook botten van een kind.

Het kind dat ooit verdween en toen met honden
nog werd gezocht maar nimmer werd gevonden.
Het kind dat 'wijsheid en beschaving' heette.

En opa fluit en zingt tussen de bloemen
en jaagt de buren weg vanwege 't noemen
van namen uit de put van het vergeten.

Hufterst | 29-04-18 | 11:47 | 6

einStina | 29-04-18 | 11:58 Nou, in mapje "deel 2 stoppen" natuurlijk :)))

Hufterst | 29-04-18 | 12:05

Goedgekeurd!

Rest In Privacy | 29-04-18 | 12:30

Top!

Basil Fawlty | 29-04-18 | 13:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Uit pure angst zal ook deze burgermeester als een laffe hond een kopje thee gaat drinken met de hoop dat de onwillige honden haar vriendelijk zullen voorliegen dat er eigenlijk niets aan de hand is.

Ervaringsdeskundige | 29-04-18 | 11:46 | 1

".... Krikke ziet weinig heil in een algemeen verbod op buitenlandse financiering.Het
wordt volgens haar pas een probleem als er boodschappen,gedragsregels of wat
dan ook meekomen die de democratische rechtsstaat ondermijnen. ..."

Ongelofelijke trut, dit ZIJN de voorwaarden voor deze financieringen :
1) De gast_haatbaarden mogen boodschappen prediken zoals opruiing, geweld etc.
2) De gast_haatbaarden leggen gedragsregels op
3) Er komt nog veel meer mee (= of wat dan ook) met deze financieringen.

Krikke is stomverbaasd dat dit allemaal zo plotseling onder haar burgemeesterschap is gebeurt. Zij is uitstekend door haar voorganger von Aarsloch voorbereid.......

Muchnadt | 29-04-18 | 12:03

Gelovigen, moslims incluis, zijn net een horde ziektes verspreidende ratten. It's true:
www.youtube.com/watch?v=C_ijc7A5oAc
*dansje doet*

Kapitein Stijlvol | 29-04-18 | 11:46

Goed dat Nieuwsuur hier ook eens positief bekeken wordt. Het wordt tijd dat deze enge predikers aangepakt worden, dat islamitische scholen kritisch gevolgd worden etc. Natuurlijk moet er misschien strengere wetgeving komen om deze gasten te kunnen aanpakken. Maar het OM vervolgd Wilders wel op basis van bestaande wettten, dus waarom kan het nu dan niet? Benieuwd naar het debat wat binnenkort wel zal komen. Wat zal DENK hiervan vinden?

Mannes | 29-04-18 | 11:45 | 1

DENK vindt dit helemaal prima, want dan ligt de focus niet op Diyanet & opperbaas erdo. Zolang de conservatieve islam maar blijft groeien in NL, is DENK tevreden. De rest wat ze roepen is louter windowdressing.

Chemokar | 29-04-18 | 12:16

De Islam heeft de NL overheid bij de ballen.. heerlijk. En ze (wij) komen er zonder een beetje druk en geweld nooit vanaf. Want die Islam gekkies volgen het boek... Dus benieuwd hoe de lieve bestuurders van dit toffe land dit gaan aanpakken.
--
400 Moskeetjes x 1000 fanatieke aanhangers = garantie voor Ellende en bloed door de straten IS style in Nederland.

Mark_D_NL | 29-04-18 | 11:45 | 5

De AIVD 'volgt' 500 fundamentalisten dus potentiële terrotisten. Met uw '100' max.
Mark heeft gewoon gelijk: 400 moskeeten x 1000 fanatieke aanhangers. Maak zelf het sommetje maar.

Lupuslupus | 29-04-18 | 12:07

In 2010 waren het er al 450. Ze hebben de afgelopen 8 jaar niet stil gezeten.

eastender | 29-04-18 | 12:38

Lupus. De AIVD weet meer van jou en mij dan van de fundamentalisten.

beau van rtl | 29-04-18 | 12:50
▼ 2 antwoorden verborgen

'Fitna' nog eens uitzenden, met heel groot de datum eronder, gevolgd door alle politieke reacties van toen. Zouden ze dat durven, bij Nieuwzuur?

piloot47 | 29-04-18 | 11:44

Ik sta echt perplex.
Ik dacht dat buitenlandse geldstromen iets van wilders was, besnijdenis iets voor joden, hel & verdoemenis iets van de gristenen, en haatspraak iets van GS was... Blijkt nu dus dat de vredelievertjes van de islam ook een aardige duit in het zakje der barbarij te doen...

DeKolonistenVanIslam | 29-04-18 | 11:42 | 4

Nogmaals: mensen, stem niet meer op VVD, D66, CDA PvdA of GroenLinks. Alleen op PVV of FvD, dat is de enige hoop.

Lychnari | 29-04-18 | 11:47

Ik weet niet hoeveel reaguurders met een bestelbusje op mensenmassa's ingereden zijn. Volgens mij valt het wel mee.
Maar alles waar jij zo'n hekel aan hebt vindt een warm onderkomen binnen de islam.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 12:09

Lychnari : sarcasme, je weet toch..

DeKolonistenVanIslam | 29-04-18 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwsuur en NRC misbruiken de geldstromen omdat ze er eindelijk achter zijn gekomen dat de islam een haat-ideologie is.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:38

Hiervan krijg ik instant zin in een dikke vette döner-rol.

BarryONine | 29-04-18 | 11:37

Prima afleidingsmanoeuvre weer.... Even de focus verplaatsen naar een probleem wat al bijna 2 decennia lang aan de gang is.
Opdat we de memo en de penthouse affaire wat mogen vergeten.

Ommezwaai | 29-04-18 | 11:36

Het is gewoon te erg. Gemeenten kunne die torens gewoon stoppen, kijk naar Leefbaar in Rotterdam. In Utrecht staat ook zo'n gedrocht met raketten er langs. Van verre zie je het al, om te kotsen. Vooral omdat het Utrechtse bestuur zó over de Utrechtse geschiedenis én de bevolking heeft laten spugen.

eastender | 29-04-18 | 12:10

Walging. Opstandige gevoelens. En dan... over tot de orde van de dag :(

Montesquieue | 29-04-18 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

De opkomst en ondergang van het keizerrijk Trigië revisited.

steekmug | 29-04-18 | 11:35 | 1

Alleen is dit geen strip maar echt bloed.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:42

Maar die Moskee is nog steeds open begrijp ik. Nou, ze weten wel van aanpakken..
--
Besturend Nederland schijt in zijn broek voor de Islam.. tiktak.

Mark_D_NL | 29-04-18 | 11:34 | 4

Dat zal ook zeker gaan gebeuren: de uitlaatklep 'Geen Stijl' is daar niet bekend...

bisbisbis | 29-04-18 | 12:05
-weggejorist-
Rene046 | 29-04-18 | 13:08

en vergeet niet ook dit te lezen, er staat ons nog heel wat te wachten,
gerard1945.wordpress.com/2017/08/07/e...
.
lees goed :
"Als oplossing voor de ZOGENAAMDE “vergrijzing”
.
De door de EU centraal GESTUURDE migratie van de noodzakelijke 60 miljoen WERKNEMERS (lol, schijnbaar zit hier de fout") moet over heel Europa verspreid worden. Daar komt de gezinshereniging overigens nog bij.

Rene046 | 29-04-18 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Die Van Aartsen, die moet het toch bewust doen? Wanneer incompetentie deze vorm van perfectie benadert...

Sjors W. | 29-04-18 | 11:33 | 1

Volgens mij is hij gewoon wereldvreemd en vooral heel erg lui

Bokito ergo sum | 29-04-18 | 11:35

Er zal een moment komen dat ze Wilders gelijk moeten geven, of ze bijten nog liever de punt van hun tong af.

shimanski | 29-04-18 | 11:30 | 3

Ze laat zich liever verkrachten en onthoofden met een bot koud mes door de Islam dan dat ze Wilders gelijk moet geven.

Oepsie1234 | 29-04-18 | 11:33

Eerder gaan ze hem de schuld geven. Want het 'klimaat' en 'de toon van het debat' hebben het extremisme in de hand gewerkt.

De winnaar schrijft de geschiedenisboekjes shimanski, en ik wil Greet geen loser noemen, maar hij doet zeker ook niet mee om het kampioenschap. Hij is de FC Zwolle van de Nederlandse politiek.

Sjors W. | 29-04-18 | 11:45

Hou het maar op de tong dan.
Gaat niet gebeuren ..........

Pjotterdjotter | 29-04-18 | 13:22

Pauline Dhimmi is gewoon bang voor haar eigen leven.

Sinds Theo, Ayaan en Geert regeert de angst voor islam.

Kompassie | 29-04-18 | 11:29 | 6

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:35
Hoeveel bananen dan?

Ommezwaai | 29-04-18 | 11:37

@Booo. De islam kent 6 hellen. Welke bedoel je? De eerste is een soort vagevuur voor onzuivere moslims. Christenen gaan naar de tweede en joden naar de derde. De 4e, 5e en 6e zijn elk nog erger... krikke heeft denk koranles gehad.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:40

Geen idee, in ananas is het niet uit te drukken, ananas had Allah nog niet in de koran vermeld. Bananen waarschijnlijk ook niet omdat dat vrouwen wel eens op vunzige gedachten kan brengen. Misschien 3 vijgen? Of 72? 69? ;)

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Keurig dat Krikke haar voorganger niet onder de bus gooit om er zo van af te wezen.
Verder lijkt me haar voorstel voor een landelijk expertisepunt helemaal zo slecht nog niet.
www.omroepwest.nl/nieuws/3624395/Paul...

Berbaar | 29-04-18 | 11:25 | 9

Landelijk expertise punt.. proest.

Mark_D_NL | 29-04-18 | 11:37

Landelijk expertisepunt is een ander woord voor: dan hoef ik tenminste geen actie te ondernemen.

arbeid_loutert | 29-04-18 | 11:57

Berbaartje komt met een “expertisepunt”, typisch een ambtenaar. Veroorzaken problemen, geen analytisch vermogen, gamma cursusje gevolgd waarna ze zich hoogopgeleid noemen (proest!), lossen niks op, zweefteven, deugzeugen.
De ambtenaar is deel van het probleem, niet van de oplossing.

kempenaer | 29-04-18 | 12:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Kunnen we het woord 'nieuws' afschaffen svp? Ouds is passender, of afleidingsverhaal, of herhaling, of stompzinnigheidstest, of spelletjeswijzer.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:22 | 5

@Hufterst: Hahaha. Ja. En dan valt die herhaling meer op, kun je gelijk inzetten voor statistiek. En mensen die niet kunnen onthouden wat wat is, snappen er nu ook niks van, dus dat is geen verlies.

@Nieuws: nerveus? Oh, je nick. Ik bedenk wel een nieuwe voor je. Voorkeur voor een richting?

Rest In Privacy | 29-04-18 | 12:00

Nah Ik hou het wel bij "is dit nog ouds?"
Is dit nog herhaling?
Is dit nog afleiding?

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 13:09

Goed dan. Je kan altijd nog overstappen op Salomo: 'Er is niets nieuws onder de zon'.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelfs nadat vastgesteld is dat die gasten wel een heel erg afwijkend wetboek aanhangen, krijgen ze nog steeds soepsidie om buurtwacht te spelen.

Een beetje alsof je de diamantbuurt laat bewaken door de Hitlerjugend...

Tollebol | 29-04-18 | 11:22

Ik ben benieuwd hoe Nieuwsuur over 10 jaar het nieuws brengt dat Fortuyn vermoord is.

tipo | 29-04-18 | 11:22 | 1

Al gelang welke kant de subsidiewind waait...

Jimmy Mc Clure | 29-04-18 | 11:44

Jarenlang heeft men willens en wetens de andere kant opgekeken terwijl er duidelijk voor gewaarschuwd werd, kijk maar eens wat Professor Pim in die tijd (2001-) al zei / schreef over de islam. PvdA en andere linkse clubjes teerden prima op islamitsch stemvee dus die hadden helemaal geen behoefte om in te grijpen. Nu zie je dat een paar PvdA dissidenten een eigen clubje heeft opgericht en een gigantisch gat slaat in het laatste restantje van de PvdA achterban.
Omdat clubjes zoals de PvdA hierdoor hun invloed en kiezers kwijt zijn, komt er nu opeens een rechtser geluid uit die hoek. Het lijkt bijna verkiezingstijd met allemaal linkse partijen die opeens allemaal rechtse dingen gaan roepen. Maar laat u niet gek maken, dit zijn de laatste stuiptrekkingen van de PvdA in de hoop nog wat rechtse kiezers terug te winnen. Aangezien Nieuwsuur en andere NPO programma's al jaren domweg propageren wat de PvdA ze aanlevert, ligt deze "kritische" berichtgeving precies in de lijn der verwachtingen.
Pim zei al: het is vijf voor twaalf. Inmiddels heeft de klok al geslagen maar hebben ze nu pas de behoefte om dat ook te melden.

Mastermattie | 29-04-18 | 11:21

Een burgemeester die spreekt over euris, echt tenenkrommend!

JI-HAAT | 29-04-18 | 11:21

En dan nu eerherstel voor Pim Fortuyn ?

opzouten.nl | 29-04-18 | 11:21 | 1

En voor Geert Wilders? En voor Ayaan Hirsi Ali? Die overigens uit de VVD komt, dus alweer bewijs dat Krikke de zoveelste VVD leugenaar is: Ze zijn te voor en te na gewaarschuwd.

eastender | 29-04-18 | 11:32

Ik zou het probleem oplossen door en nog veel meer subsidies, belastingvrijstelling, gezinshereniging en uitkeringen tegenaan te gooien..... NOT

Oepsie1234 | 29-04-18 | 11:18 | 1

Ik zal bij mijn gemeente eens informeren waar ik mijn subsidie aanvraag kan indienen omdat ik met oud & nieuw zorg dat het in mijn straat rustig blijft.

NV_2017 | 29-04-18 | 11:21

useful idiots of Putin vs. useful idiots of islam:
- first are just useful, second are just idiots...

wezen | 29-04-18 | 11:18

Gisteren artikel over betreffende moskee in NRC gelezen, “wij haten iedereen die is afgedwaald”.
Je weet niet wat je leest. Naar buiten toe zogezegd tolerant en gematigd, binnen de muren islamitische old school barbarij, duidelijk voorbeeld van takiyya.
Ongelovigen moeten een herhaalde marteldood sterven in de hel; moslimmannen die geen baard dragen of moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen zijn bespotters van de islam; overspeligen moeten gestenigd worden; meisjes van 7 jaar moeten besneden worden om hun lusten te dempen, jongens sowieso ook; vrouwen moeten doen wat hun man zegt; op afvalligheid staat de doodstraf.
Deze moskee krijgt subsidie van de Nederlandse overheid, doet schimmig over haar financiering, maar ontvangt waarschijnlijk grote geldbedragen van fundamentalistische islamitische stichtingen die ook Al Qaeda steunen zoals RIHS (revival of islamic heritage society).
Jozias van Aartsen, van de VVD, ex-burgemeester van Den Haag die veel met deze moskee te maken heeft gehad, stelt zelfs na confrontatie met deze gegevens het volgende: “Ik blijf erbij, deze moskee levert een positieve bijdrage...”
———
Of hij is echt oliedom of hij faciliteert de islamitische kolonisatie van het Westen.
#resolutie van straatsburg: olie voor islamitische immigratie
#coudenhove-kalergi plan
#george soros: open society foundations

kempenaer | 29-04-18 | 11:17 | 5

Vroeger noemden ze dit soort mensen''Vuile landverraders''.

AlexMM50 | 29-04-18 | 11:54

'Vervolgens „worden al hun ingewanden uiteengerukt. Ze spatten uiteen door de hitte”.'
Het is duidelijk - Allah beschikt over een magnetron van zéér hoog vermogen.

HogeNood | 29-04-18 | 12:18

“Ik blijf erbij, deze moskee levert een positieve bijdrage...”
zoals bij vele moskeen...
hiermee bedoeld men dat men, de moslims bedaard, zodat er NOG GEEN geweld op straat is, maar intussen bereid men hun soldaten wel voor door haat speeches.

Rene046 | 29-04-18 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien dat special-snowflakes nu heel even iets durven te zeggen voordat ze weer naar hun comfort-zone uitwijken

Bokito ergo sum | 29-04-18 | 11:17 | 1

Ik zit al te wachten op het bekende ''islamofobie'' geblaat , maar dat blijft achterwege. Die term kan nu ook eindelijk de vuilnisbak in.

Chemokar | 29-04-18 | 11:25

Het komt er in het kort op neer dat deze extremistisch haatbaard hufters gewoon hun gang kunnen blijven gaan, en dat ze nog geld toe krijgen ook.

JI-HAAT | 29-04-18 | 11:17

Omdat jullie er om vroegen: stelletje islamofobe zwartkijkers

Balgesjaakt | 29-04-18 | 11:13

Wacht maar rustig af tot ze met meer zijn, om met Rutte te spreken. Ondersteun ze van alle zijden met subsidies, belastingaftrek enz. Onze kinderen gaan er nog veel plezier aan beleven en onze politici zullen geschokt op de knieën zakken als het te laat is..

Therapietje | 29-04-18 | 11:11 | 3

En houdt lijstjes met financiële steun geheim. Want stel dat Wilders gelijk heeft.
Dat kan niet. Dus er is geen probleem.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:18

Rustig afwachten tot ze met meer zijn is dichterbij dan je denkt.

osolemio | 29-04-18 | 11:28

Het zou me niet verbazen als Rutte stiekem 5 keer per dag op zijn knietjes gaat richting Mekka. De bekeerden zijn vaak het fanatiekst.
Hij is er leugenachtig en achterbaks genoeg voor, samen met van Aartsen.

kempenaer | 29-04-18 | 12:56

Ongelofelijk, ze weigert de enig mogelijke conclusie uit te spreken: Van Aartsen is een lutser die onze stad ernstig in de steek heeft gelaten en potentieel in gevaar heeft gebracht. Zoveel lafheid, het is stuitend.

MickeyGouda | 29-04-18 | 11:11 | 1

Inderdaad en nu is die kl...... in amsterdam om z'n werk af te maken

slotbert | 29-04-18 | 11:18

Ik las laatst dat het animo om voor het land te vechten verschrikkelijk laag is.
Nou zou ik wel eens willen weten hoe hoog het animo om, als vrijwilliger, te helpen mosketen af te breken is.

Petrus Poortwachter | 29-04-18 | 11:10 | 3

Ligt er volgens mij maar net aan in welke stad je die vraag stelt.

Paaldanseres | 29-04-18 | 11:12

Hihi, waar zou dat animo vandaan moeten komen? En in dat onderzoek: tegen welke vijand? En waar? In Mali? Afghanistan? Of op de Grebbeberg tegen de Duitsers? In Turkije voor Europa? Vechten als piloot in een JSF? Vechten omdat onze bekwame politici vinden dat een strijd gerechtvaardigd is?
Die vraag die u stelt zal nooit in zo'n onderzoek naar voren komen: xenofoob, rassies, polariserend enzovoort...
Zucht. De bereidheid om kritisch te zijn is ook verschrikkelijk laag.
Helaas.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:16

Het animo om voor het land te vechten ligt hoog.
Het animo om voor Rutte/kabinet te vechten, .... dat weiger ik.

Oepsie1234 | 29-04-18 | 11:25

De As-Soenah gekkies zijn een zegen voor de imams en de 'gematigden'. Als die gekkies aangepakt worden, gaat islamisering stilletjes gewoon verder tot het niet meer terug te draaien is. Leve de domme policor/D66-cultuur in dit land.

Fijnstoffer | 29-04-18 | 11:09 | 1

Klopt, deze moslimfundi’s zijn niet het enige probleem.
Het probleem is de volledige islam. Die is barbaars en vervoveringsgezind en hoort niet in het Westen thuis want staat diametraal tegenover Westerse waarden van vrijheid en veiligheid.

kempenaer | 29-04-18 | 11:27

Gisteren mijn commentaar al gegeven op wederom een slappe bestuurder die Jozias van Aartsen, je kunt hem zo aanklagen wegens landverraad en ondermijnende activiteiten m.b.t. de rechtstaat, een goede kompaan vindt. Ook kan zij het nog uit haar strot krijgen dat het een goed bestuurder is. Zo lopen dus de hazen. Dek elkaar in de rug, ook al weet je dat het niet deugt. Dit is Nederland anno 1970 tot en met heden. Het proces is nu onomkeerbaar. Met dank aan alle slapjanussen, softe politici, bestuurders, onderwijs (UvA;s). Het land waar geen lieden meer wonen met een rechte rug, inname van standpunten. Het Romeinse Rijk, wil ook op deze manier.

De Evangelist | 29-04-18 | 11:08 | 2

Ho ho, jij hebt ander idee dan haar m.b.t. bestuurder. De beste man heeft nog nooit, al dan niet door bloedsuikerspiegel, ingereden op horde joden.

MarcS | 29-04-18 | 11:19

@marc
"Pictures or it didn't happen" iets te letterlijk genomen daarzo. ;) Niks geen aanslag.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:22

1e. Stop met dat haatvolk hierheen te halen.
2e. Het haatvolk dat er is, per direct eruit sodemieteren.
3e. Geen haatvolk, geen financiering. Solved.

Paaldanseres | 29-04-18 | 11:07

Ben benieuwd wanneer nieuwsuur Diyanet aan gaat kaarten, want dat is de allergrootste politieke & Turkse Moslimbroeder-islam promotor in NL.
Tevens heeft As Soennah den haag mooi bij de ballen, want ze zorgen zogenaamd voor de orde in het afvoerputje Schilderswijk.. Met dank aan van Aartsen.

Chemokar | 29-04-18 | 11:07

Lekker makkelijk. Nu er niets meer aan te doen is erkennen dat er een probleem is. Nu kunnen we alleen nog maar pappen en nathouden, typisch links trekje.

BozePaarseMan | 29-04-18 | 11:07

Geschokt. Ok. En nu? Wat ga je doen Krikke? Doen? Weetjewel? Als in; actie.

ristretto | 29-04-18 | 11:06 | 2

Banken om wetten, terwijl in 999 ban de 1000 gevallen huidige wetgeving volstaat.
Daarbij, géén wet die haar verbied subsidie te stoppen. Maar dat is eng, beslissen, liever verschuilen achter (ontbreken van) wetgeving.
APV is ook ter hare discretie, mochten wetten niet voldoen.
Maar tja .......

MarcS | 29-04-18 | 11:17

Niets, ze gaat helemaal niets doen, net zoals haar VVD voorganger van Aartsen. Ik had i.p.v. die Krikke liever Aboutaleb als burgemeester gezien in Den Haag, dat lijkt mij de minst slechte als je een keuze moet maken...

JI-HAAT | 29-04-18 | 11:20

Alsoo daer is ontstaen een trotse wrede wet? Ontrent de roode zee door d'hand van Mahumed,? Seer vreemd van Christus leer, een spiegel dogh van 't leven? Waer toe het Christendom sigh hadde toen begeven.?? Dees' Alcoransche wet, in 't minst niet ootmoedigh nogh lijdsaem, maer tot wraek genegen ende bloedigh,? maekt sonderlingh haer werk van 't uitterlijk gelaet,? Als wesend' ingestelt tot styvingh van den staet, En den gemeenen man neemts' uit de hand de boeken,? Jae op de straff van 't lijf verbied sy t'onderzoeken. Om nu te weten welk van beyde dese wetten is beter,? wilt voor eerst op bey de brengers letten. Den onsen was altijd heel reyn en vroom van leven,? Daer Mahumet heeft rooff en overspel bedreven. Hugo de Groot (Grotius)
Uit: 'Bewys van den waaren Godsdienst. Mitsgaders zyne andere stichtelyke gedichten, en gesangen'. (1622; derde druk: Johannes Tongerloo, MDCLXXXIII, zie: tiny.cc/vsgKo)

Mazoeza | 29-04-18 | 11:06 | 2

Grotius, de goede bebaarde profeet.

OverdaanDerOnderheid | 29-04-18 | 13:29

Wat was Nederlands vroeger toch een mooie taal. Wel een extra integratieobstakel, dat middeleeuwsch Neederlandsch. Bystandslooket en buytenkeering klinken toch minder platvloers dan hun moderne tegenhangers. Maar vanwege de recentelijke scherpe daling van het intelligentiequotiënt en de daarbij behorende verminderde leesvaardigheid zou het lezen van de oude taal door een kijkgleuf slechts leiden tot aankloppen bij het verkeerde loket. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat doeken en baarden zich per abuis inschrijven als werkzoekende.

Nivelleermarionet | 29-04-18 | 15:02

Walgelijk... Wie heeft dit mens naar de gemeentelijke top gediscrimineerd?!? Wat een talent!

Doc Damage | 29-04-18 | 11:05

Nu nog even wachten tot 11 september en dan maar hopen dat de MSM wakker wordt. Stel je eens voor hoe het er in 2015 aan toe zou gaan. Maar gelukkig hebben we Pim nog!

BlijkbaarNormaal | 29-04-18 | 11:05

Ik hoorde 5 jaar geleden al vreemde berichten over Krikke. Ga mijn geheugen even opfrissen, wat het allemaal was. Het was iets met Krikke-gate.

gato | 29-04-18 | 11:04 | 11

Beau, goed advies, ik ga straks lekker naar Max verstappen kijken, veel wind, veel muren , ik laat de zaak Krikke rusten, doen anderen maar.

gato | 29-04-18 | 11:28

Ah, dank.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:34

Ok Gato. Wordt vandaag voor Max een podiumplek. Veel plezier.

beau van rtl | 29-04-18 | 11:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Ze weten het allemaal alláng. Natuurlijk wisten ze, en wéten ze het. Zeggen dat dit een verrassing is, is zoiets als beweren dat je alles mbt het overleg betreffende de dividendbelasting bent vergeten. Volstrekt ongeloofwaardig. Die hele islam in Nederland en Europa is gewoon een smerig staats- en maatschappij ondermijnend gif.

Tolerant zijn tegenover intolerantie. Hoe snel wil je als maatschappij je eigen graf graven?

Heel heel langzaam beginnen de verantwoordelijken ook door te krijgen dat de publieke opinie begint te draaien en dat ze met een nieuwe, andere wind mee moeten gaan waaien. Te bang om dat eerder te doen, te laf om dorre angst voor hun vette machtsposities om échte actie te ondernemen. Politiek correct zijn begint langzamerhand uit de mode te raken. Het is tijd voor een nieuwe generatie bestuurders die niet bang hoeft te zijn voor de burgers. Omdat ze doen wat de meerderheid van de burgers wíl; een halt toeroepen aan de vergaande brutaliteit van de aanhangers van islam en het schaamteloze misbruik van de vrijheid wat Nederland die religieus gestoorden biedt.

Dutchbeaurouge | 29-04-18 | 11:03 | 2

Hoe gaat men in Den Haag het goed praten, hoe miljarden verkwanseld worden zijn, in investeringen in dit geloof...
Als Den Haag er geen geld aan verdiende, hadden ze wel allang in gegrepen, Nu zijn ze op het punt dat enige tegenwerking, niet zonder geweld vanuit het geloof mogelijk is, daarom laten zien dat weerstand tegen het geloof, gestraft word, nu nog afwachten tot men de puin gaat opruimen.

Rene046 | 29-04-18 | 12:37

Dit is gewoon een "wir haben es nicht gewusst" (tot we het zelf hebben onthuld) van de NPO.

OverdaanDerOnderheid | 29-04-18 | 13:26

www.seznamzpravy.cz/clanek/exkluzivne...
Update: Volgens de Tsjechische pers ging het met de Praagse ober niet om een afranseling maar om een regelrechte liquidatie. Het lijkt er dus op, dat de twee de maximale straf (10 jaar) zullen krijgen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-04-18 | 11:03 | 3

Een rechter/ openbaar ministerie met verstand.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:10

Dat wordt eeuwigopvakantie in Tsjechië.

ristretto | 29-04-18 | 11:12

Gezien het percentage naffers dat in aanraking met de politie komt, is het inderdaad logischer dat ze het nadeel van de twijfel krijgen bij de rechter.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:33

Hou toch eens op! Volgens Berbaar, onze troll ter plaatse is er niets maar dan ook niets aan het handje.

ristretto | 29-04-18 | 11:03 | 1

En als wel, dan is het klein bier.

MarcS | 29-04-18 | 11:14

Hoe komt het toch dat dit soort leugenaars in de toplaag van het bestuur terecht komt? Sinds 2001 ontploffen het internet en de boekhandels zowat over de [politieke] islam en hier zit er weer een geschokt te zijn. Dit duidt helemaal niet op naïviteit. Dit is simpelweg politieke onwil en mbt de islam is dat dus kwaadaardigheid jegens de bevolking. Het is tijd dat die voorlezers aan de kletstafels hun zelfbeeld en dat van hun gasten eens bijschaaft.

eastender | 29-04-18 | 11:01 | 1

Dat het niets meer dan politieke onwil is werd duidelijk toen Halsema in de 2e kamer namens het voltallige linkse blok verklaarde niet op te treden tegen de islamisering van Nederland.

normanius | 29-04-18 | 11:10

Bestuurders als deze, hadden in 1944 de geallieerden de invasie ten sterkste afgeraden; de Duisters konden daar wel eens boos over geworden zijn.....!
Wijze van Zion | 03-03-08 | 21:38

Mazoeza | 29-04-18 | 11:00

Over 17 jaar wordt Geert Wilders verkettert om zijn softe benadering in de MSM.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 10:58 | 2

Ah nee joh, vanuit links nog steeds geen goed woord voor bijvoorbeeld Pim.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:07

Ik zeg ook niet dat ze iets aardig gaan zeggen.
De afkeer komt omdat ze het in hun hoofd haalden om de onfeilbare redenatie van academisch links in twijfel te trekken.
Dat ze 100% gelijk hadden doet niet ter zake.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:36

Hoe kan men altijd en overal zijn gelijk krijgen bij rechters en instanties.
Simpel ,als je leven of het leven van je familie op de kart staat.
Zo dom zijn de moslims dus niet.

rein9576 | 29-04-18 | 10:57

't Is niet wááár! Geert krijgt eindelijk helemaal gelijk van de linkse kerkiërs! Ik kan eindelijk weer in de EenVandaag Opniniepanel zonder gevolgen invullen dat ik als telg uit een christelijk geslacht het eens ben met diverse punten van Geert.

DitjaarkrijgikAOW | 29-04-18 | 10:55

Als 'bewindslieden', burgemeesters en aanverwante bobo's zó weinig besef hebben van wat er in eigen buurt / gemeente / land aan de hand is, dan zijn ze toch volstrekt ongeschikt voor hun vak? Of ligt dat nou aan mij?

Iedere halvegare die z'n kop niet in z'n anus gestopt heeft wist dit al jaaaaaaaaren. Maar ja, natuurlijk de signalen niet serieus nemen hè, want is fassiest!

EefjeWentelteefje | 29-04-18 | 10:54 | 4

verdiend = verdient.

NV_2017 | 29-04-18 | 10:57

@NV Geld is altijd het antwoord. B&W worden betaald naar het aantal inwoners. Frauderende import wordt ook overal met rust gelaten.

eastender | 29-04-18 | 11:05

eastender | 29-04-18 | 11:05
Het meest perfide aspect van het economische belang is de terreur die uitgeoefend wordt tegen degenen die de asielindustrie proberen te bestrijden.

NV_2017 | 29-04-18 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Maar nog geen begin van een oplossing.

Petrus Poortwachter | 29-04-18 | 10:53

Even Leo Lucassen contacten voor wederhoor, wellicht hebben die moskeebesturen hun buik inmiddels vol van deze onderzoeken. Hij weet dat altijd zo mooi te duiden.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 10:51 | 1

Het zou me verbazen als het achterwege blijft. Je kunt het hem praktisch al horen lispelen. Misschien deze openbaring in hetzelfde artikel waarin hij uit de doeken doet dat de discipelen van Riefenstahl en Streicher nieuwsuur en NRC hebben overgenomen.

Mazzelstof | 29-04-18 | 11:52

Waar staat dat vrijheid van godsdienst een verruiming is van de vrijheid van meningsuiting en dat oproepen tot jodenhaat, homohaat, geweld en moord in zo'n geval wel is toegestaan?

Mis ik iets?

Al-Dente | 29-04-18 | 10:50 | 1

Ja
Die vrijheid van godsdienst is ingebouwd in de grondwet toen men nog niet van de islam gehoord had. En de grondwet wijzigen? Hahaha nope, die is toch prima? Vrijheid van godsdienst is toch ge-wel-dig?

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 11:58

De islam is als een tumor die doorwoekert in Europa.
Wat Europa nodig heeft is een doortastende oncoloog in de ivoren torens van Brussel.

leo de pejo | 29-04-18 | 10:50 | 2

Die doortastende oncoloog is óf in no time schat hemeltje rijk en maakt van de ivoren torens minaretten óf zijn EU collega's, de minaretten makende dhimmi's gooien 'm buiten.

eastender | 29-04-18 | 11:08

Brussel is de rookverslaving die aan de kanker ten grondslag ligt.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:29

Achut ze is geschokt. Misschien wat minder wegkijken?

doskabouter | 29-04-18 | 10:49

Mede mogelijk gemaakt door Links, omdat kritiek op de islam als rascisme werd en nog steeds wordt bestempeld. Geen enkele bestuurder of B&W durft daadkrachtig in te grjjpen. En de kanker van het salafisme groeit gestaag door. De rekening komt vanzelf, die word immers betaald met het bloed van onschuldige burgers.

Indoneesje | 29-04-18 | 10:49 | 1

Racisme. Voor de rest eens.

kempenaer | 29-04-18 | 16:39

Onwetendheid laat de onnozelen in vreugde leven. Dat die onwetendheid bewust gekozen is maakt het alleen maar stuitender. Pauline Krikke!!

WasHetMaarMakkelijk | 29-04-18 | 10:47

Dat krijg je als je parelkettingen, met het maatschappelijk besef van een pinda, benoemt op cruciale functies. Onnozelheid heeft sinds gisteravond een gezicht gekregen.

Plakbakbloedworst | 29-04-18 | 10:46 | 1

Onnozelheid had al een gezicht in 'van Baardsen'. Niet gezien?

eastender | 29-04-18 | 10:50

Die Krikke is niets anders dan het jongste zusje van van Aartsen !
Wat een aanfluiting...
Sterkte,Den-Haag !

Jimmy Mc Clure | 29-04-18 | 10:46

Hoe vaak en hoe lang geleden heeft Annabel hier al niet over geschreven?
Knettergek zijn onze 'bestuurders'.

Baski | 29-04-18 | 10:45 | 1

Ja maar.... dat kwam vanuit de onderbuik.

drs kwenie | 29-04-18 | 15:13

De burgemeester zou de subsidie waarop deze multiKul zich voortplant kunnen stopzetten. Met het risico dat de vroede vaderen der islam het geld dat zij nodig hebben op een andere manier moeten collecteren. Het is niet alsof ze daar niet voldoende wapens en bereidheid toe hebben.

Het probleem is niet eens deze achterlijke anti-westerse beweging, het probleem zijn de Gutmenschen die met belastinggeld en oliegeld deze beweging financieren en stimuleren tot meer. meer. meer.

Jan Passant mk2 | 29-04-18 | 10:45 | 1

Als de brave burger geen geld overmaakt aan de overheid kan hij een aanslag verwachten. Zou dat ook gelden als de gemeente geen geld meer overmaakt aan de moskee?

keestelpro | 29-04-18 | 12:09

Toch lijkt er langzaam, heel langzaam wat licht door te breken over Europa.

Petrus Poortwachter | 29-04-18 | 10:43 | 3

Dat zwakke lichtje in de EUropese duisternis is maar valse schijn.

Jan Passant mk2 | 29-04-18 | 10:47

Jan Passant mk2 | 29-04-18 | 10:47
Nou, in het oosten is de zon al volop opgekomen.
Daar hebben ze nu, dankzij deze 'rel' nieuwe brandstof om de lampen op te laten branden.
Ik geef de moed niet op!

Petrus Poortwachter | 29-04-18 | 10:50

Koester vooral geen illusies; ook dit etmaal zullen er alleen al in Nederland weer gemiddeld 734 'nieuwkomers' en 'familieherenigers' worden geïmporteerd. Ook dit etmaal zullen er weer zo'n 350 nieuwe Mohammeds, Murads en Aïcha's bij komen. En inmiddels worden wij door onze incompetente overheden in het ongewisse gelaten over het ware aantal Ware Gelovigen in Nederland., war wij zo'n beetje van iedere burger weten hoe laat hij of zij naar de WC gaat.
-
In Frankrijk of Italië hebben ze geen idéé -niet het begin van een idee- van de bevolkingssamenstelling.

bisbisbis | 29-04-18 | 11:10

Stop, om te beginnen, met het subsidiëren van religieuze instellingen.
Religie zorgt altijd voor tweedracht in een samenleving.

keestelpro | 29-04-18 | 10:42

2001, maar het is nog lang geen september.

Glasgow Argus | 29-04-18 | 10:41 | 6

1 Boeing maakt nog geen lente.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 11:54

Bijna ontmoedigend, na zo'n post is bijna alles al gezegd.
I bow to you, sir!

LuckyGirl | 29-04-18 | 18:57

Misschien wat zwartgallig maar ik vrees dat er eerst veel makke lammetjes naar de (halal) slachtbank moeten worden geleid alvorens er genoeg schapen over de dam zijn gegaan en we in verzet komen...

Beeropdeweg | 29-04-18 | 19:33
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl