Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale BOA-lullen slopen platenzaak

Dit is dus precies waarom je heikneuters geen badge, pak en macht moet geven zonder jarenlange drilling in de grondrechten van de democratie. BOA's zijn de absolute capitulatie van de maatschappij aan de maatschappelijke verruwing en een teken dat je de hufterigheid van het tijdsgewricht niet kan oplossen door een deel van de hufters dan maar een pak en een badge te geven. Lees dit huiveringwekkende verhaal van de mooie en puike platenzaak Velvet in Leiden (koop daar!), waar een paar medewerkers lekker met pizza en bier voor de deur zaten, totdat de eencellige vinkjes opdoken. Metinclusief illegale huiszoeking, kleinzierigheid en volslagen willekeurige intimidatie. 

CULTUUR EN HANDHAVING
Of: Hoe handhaving een situatie uit de hand liet lopen

Ik denk dat ik voor veel mensen en meerdere platenzaken in het land spreek als ik zeg dat een platenzaak, en in mijn geval specifiek Velvet Leiden, een belangrijke culturele steunpilaar is voor een gemeente, in dit geval de gemeente Leiden.
Naast het aan de man brengen van nieuwe, of heel oude muziek, organiseren we instoreconcerten, luistersessies, radiouitzendingen, podcasts, een groot jubileumfeest (voor 5000 man) en elk jaar een uitbundig feest genaamd Record Store Day.
U weet vast wat het is, maar toch: tijdens Record Store Day kun je heel de dag (gratis) luisteren naar verschillende artiesten en om even te illustreren wie hier de afgelopen jaren tijdens Record Store Day of een willekeurige instore heeft gestaan een bescheiden lijstje namen: Lavinia Meijer, Tim Knol, Michael Kiwanuka 10cc, Gruppo Sportivo, Birth of Joy, Kayak, Racoon, Nick Mulvey, Joep Beving, Barry Badpak, Michiel Borstlap, Blaudzun, Bart Wirtz, Bear’s Den, Douwe Bob, Spinvis, Kraak & Smaak, Lakshmi, Eefje de Visser, The Slow Show, Remy van Kesteren en Jochem Myjer en dat is slechts een selectie uit de afgelopen twee jaar. Bovendien organiseren we ruim vijf jaar een festival in de Leidsche Schouwburg, hebben we muziekfilms vertoond op het Leidsch Filmfestival, draaiden we plaatjes in kroegen en op festivals, hebben we signeersessies en zo kan ik nog even doorgaan. Tot zover ons bewijs dat we bijdragen aan het culturele klimaat van de stad.
Terug naar de winkel. Als je het lekker vindt, schenken we tijdens dat uur dat zo’n instore maximaal duurt, een biertje. Geen zeven, geen tien, maar één biertje, uit een flesje.
Afgelopen zaterdag was het Record Store Day. Het was druk in de winkel. Tijdens de optredens van Bettie Serveert, Thijs Boontjes en Gruppo Sportivo was de winkel afgeladen. Hier en daar werd een plaatje gekocht, een biertje gekocht (speciaal Velvetbier voor thuis) en hier en daar werd een biertje gedronken. Het was gemoedelijk en er werd genoten door honderden mensen.
Om 19:00 was het klaar. Thijs Boontjes pakte z’n keyboard in, de klanten verlieten de winkel, er werd wat geveegd en het personeel zetelde zich voor de deur aan grote tafel met pizza en een wijntje.
En toen was daar handhaving.
Drie sterk, breed, stoer en humorloos. Waar komt dat bier vandaan? Van binnen. Het probleem was niet dat er een biertje werd gedronken, dat doen de studenten hiernaast ook, maar dat dit uit de winkel afkomstig was. Dus, had ik zelf een kratje bier meegenomen, had het gemogen. Was het geen punt geweest. Dat het uit de winkel afkomstig was, was het probleem. Dat er overdag bier geschonken werd, was ook niet het probleem, want dat hadden ze niet geconstateerd. De winkel was immers al gesloten.
Achter de kassa stond inderdaad een aantal kratten bier, volle en lege. Die moesten weg. Uit het pand. U begrijpt, de euforische sfeer was weg. Maar met elkaar hebben we de boel opgeruimd, de kratten bier naar boven gebracht. Ik heb geen rijbewijs en had bovendien gedronken, dus leek ons uit het zicht, op de zolder waar alleen personeel komt, ruim voldoende.
En toen was daar handhaving vandaag opnieuw. Vijf man sterk, nog breder, nog humorlozer. Ik werd in de winkel gedegradeerd van gewaardeerde muziekkenner en platenzaakmedewerker tot beruchte crimineel die meer dan vermanend werd toegesproken. Ik stond te trillen. We hadden gezegd dat het uit het pand moest! Ik wierp er nog tegenin dat je in willekeurig welke winkel in de koelkast moet kijken en daar alcohol treft. Niet het punt. Hij dreigde dat me een half jaar gevangenisstraf boven het hoofd hing.
Maar het bier is wel weg, niemand die een kratje bespeurt. Op zolder, ja, daar staan kratjes bier, maar daar komt niemand behalve ik. Geen klant die daar komt.
Niets mee te maken.
Vijf man sterk naar onze zolder en alsof er een huiszoekingsbevel was vanwege een ernstig delict werd onze zolder leeggehaald. Ik stond werkeloos toe te kijken, klandizie stond met open mond toe te kijken hoe deze stoere mannen en vrouwen hun achterbak volladen.
Nog natrillend na deze invasie van ‘handhaving’ (ik zie vooral een uit de hand gelopen situatie), waren er gelukkig weer aardige klanten die me langzaam weer terugbrachten van crimineel naar platenzaakmedewerker.
In januari heb ik aangifte gedaan van een grove diefstal rond kerst. Met videobeelden kon ik bewijzen wíe (met naam en toenaam) de diefstal gepleegd heeft en ongeveer voor hoeveel geld. Ik heb na bijna vier maanden niets meer gehoord. Niet wat er gebeurd is en of deze man opgepakt is, niet of ik ooit nog de gestolen waar kan terugverwachten. Dieven horen niks van hun bewezen diefstal, de winkel kan fluiten naar het recht dat zegeviert, maar drink een biertje voor de deur van je winkel en je wordt direct behandeld als crimineel, met vijf man sterk, dreigementen uitend en al. Ik kan de clichégeworden gedachte ‘Ga boeven vangen!’ niet onderdrukken. 

- M. Siera, berucht platenzaakmedewerker

Reaguursels

Inloggen

Verbeterde tekst.
De objectieve kans, dat 'n BOA niets te maken heeft met islam, primitiviteit, importmens, uitkering en discriminatie, bestáát nog steeds. Alleen, dat zegt je gevoel eigenlijk niet. In kranten verschijnen zat artikelen over strategieën die sceptici gebruiken om uit te leggen dat toeval niet bestaat. Want er bestaat echt verschil tussen ‘n objectief wiskundige kans op, en hoe je die wiskundige kans beleeft.

Der Paulie | 28-04-18 | 15:41

De regering" vindt het allemaal prima : "U, bevolking, wilde meer blauw op straat, nou hebt u dat van ons gekregen en nu is 't wéér niet goed !" Nee, natuurlijk is dit niet goed, Haagse Bende ! Toen jullie méér allochtonen bij de politie wilden plaatsen ( i.v.m. afspiegeling van de maatschappij !!!) bleek dat die allochtonen o.a. onvoldoende de NL-taal machtig waren; géén punt voor "den Haag" : de aanstellingseisen voor de politie werden aangepast a.d. "kennis" der allochtonen. Ziedaar, probleem opgelost, maar ándere problemen ontstonden elders, maar dat vindt "den Haag" niet zo erg.
Veel allochtonen, maar óók autochtonen, die niet voldeden/voldoen a.d. eisen voor politieagenten, worden alsdan vaak BOA ! Natuurlijk zijn er ook "goede" BOA's , maar ik kom ze niet vaak tegen.
(Ik kom uit die "wereld" en weet hoe 't werkt)

oter | 28-04-18 | 10:29
-weggejorist-
ReligionSucks | 28-04-18 | 10:04 | 1

Laten die handhavers maar achter milieu delicten (vuurstokers afvalverbranders)aangaan ,en gevaarlijke verkeerssituaties.maar dat heeft geen prioriteit

pedro300 | 28-04-18 | 09:46

Een BOA constrictor wurgt al het plezier uit de samenleving, en heeft vaak een (semi-vage) achtergrond, ze zijn verzonnen om de politie te "ontlasten".

cat22 | 28-04-18 | 09:32

Aangifte doen, minimaal.

LiveLongAndProsper | 28-04-18 | 09:00

Los vd BOAs, als ze eerst met 3 dan met 5 komen, dan worden ze aangestuurd.
Laat de gemeentepolletiek, GS, een journo en/of een WOB-er uitzoeken wie dat is, en dan mag die persoon over naar Handhaving Kampers.

Hemmenaar7 | 28-04-18 | 06:20

En weten jullie nou wat het mooie is? Het brutosalaris van een gemeente Boa is hoger dan die van een agent..... hahahaha.

thekolere | 28-04-18 | 05:22 | 1

Serieus? Bron graag.

diederik12345 | 28-04-18 | 09:48

Eenstrepers en machtsmisbruik, een oud (NSB) fenomeen in ’n nieuw (BOA) jasje. Hier op de Veluwe heerst een ware plaag van BOA’s welke momenteel op ‘jacht’ zijn, en ze zijn er apetrots op: nieuwe terrein auto’s, kek logo, nieuwe kleding en wel een hele streep: ongevraagd rammen en kloppen op ramen en deuren, en zodra de eigenaar kwaad wordt, dan piepelen ze de politie er bij. Kun je weer ’n avondje zitten wegens obstructie. Locals weten waar ik het over heb.

Veluwse-Eikel | 28-04-18 | 02:50

Ik kom naar Leiden, naar je zaak en koop een plaat en buiten drink ik een biertje wat ik zelf meeneem. Wat een losers zeg. Zoals ik al eerder heb gezegd. De crimineel, wordt beschermd hier. De brave borst, de burger wordt behandeld als crimineel. Wie neemt de handschoen nu eindelijk eens een keer op.

De Evangelist | 28-04-18 | 00:24

BOA's zijn het soort mensen dat in een oorlog de rode loper voor de vijand uitlegt en eigen kinderen en ouders verraden.
BOA's zijn het soort mensen waar bijna iedereen van moet kotsen.
Misschien kan dit hopeloos, machtsbelust maar oliedom volk beter zichzelf ophangen in de kelder.
Ik heb geen enkel goed woord voor dit volk. En blijkbaar ben ik niet de enige die deze mening heeft.
Misschien willen de BOA's keer stoer doen bij een woonwagenkamp of in een mocro buurt. Ohnee .... zijn ze te laf voor.

ET007 | 27-04-18 | 22:57

PVLB. partij voor de lekker belangrijk. geef mij geld en macht en ik zorg dat er zo weinig mogelijk veranderd.

etwaboy | 27-04-18 | 22:25

Ik noem het altijd “Speciale” Opsporings Ambtenaren,

KaiserSoza | 27-04-18 | 22:24 | 1

Mongeaulen

De_Ware_als_het_ware | 27-04-18 | 22:31

pfff gejank van een slappe zak, je hoeft ze niet eens in je zaak te tolereren dus zeg dat dan ook, opzouten !

krem | 27-04-18 | 21:01 | 3

Niet juist. Een boa heeft op sommige gebieden best vergaande bevoegdheden, ook mbt betreden van plaatsen (uitgezonderd woning).

Schepvogel | 27-04-18 | 22:33

Teveel Penoza gekeken? Als een uniform voor je neus staat ga je niet stoer lopen doen tenzij je een crimineel bent. Probeer je netjes je zijn als fatsoenlijk mens.
Helaas ruikt een BOA dat en krijgt hij een stijve die hij thuis niet kan krijgen,

ET007 | 27-04-18 | 23:00

Boa = gelijk aan de alom bekende door Melkert verzonnen veldwachtersbaan. En inderdaad, hijs de meest simpele lieden in een uniform prik ze een badge op het vod wat ze aangemeten hebben gekregen, geef ze een beperkte bevoegdheid en ze voelen zich hélemaal oppermachtig. Kortom: Kortom: Het zijn niet meer dan een stelletje dildoes met oren.

jale | 28-04-18 | 00:31

boa’s....laat me nog liever drie maal daags in mun bek kotsen dan dat ik boa zou worden!

KillerCunt | 27-04-18 | 20:48

Ach ja Nederland kutland qua rechten voetbalsupporters slopen trein gaan vrij uit., uitgeprocedeerde asielzoekers kraken huis gaan vrijuit. MisdAAD Loont in dit land.

franck7020 | 27-04-18 | 20:39

en Mark Rutte zag dat het goed was.

Nichtsneues | 27-04-18 | 20:33

Goed, dat was het dan, tot zover het respect voor deze groep ambtenaren. Vol goede moet ga ik het volgend jaar weer proberen.
Ja ik scheer alle goede en foute over één kam omdat ik geen zin heb om een lijst bij te hoeden welke hun macht misbruiken en welke goed zijn. Het lijkt mij beter dat de overheid er voor zorgt dat ik er van uit kan gaan dat een ambtenaar die er nog niet uit geschopt (en gevangen genomen) is, een goede ambtenaar is.

W_F | 27-04-18 | 20:01 | 1

Soms moet je moet met een “d” schrijven, vooral als die goed is...

Brou Is Back | 28-04-18 | 09:14

Je moet als BOA anders wel een scholing volgen en daarna wordt je zeer zorgvuldig getest. Als het blijkt met de test, dat je een IQ onder de 76 hebt, word je per direct aangenomen. Alles wat hoger is wordt afgewezen en moet bij Mc.D gaan werken.

jan huppeldepup | 27-04-18 | 19:52

Leije ? Sinds Pechold is 't nooit meer de ouwe geworden. En dan meneer Siera, Leidscher kan bijna niet, die mens die kan de klappen opvangen. Had nou maar dat bakkie bier bij de super gejat, dan was 'r niks hand geweest, ja toch niettan ?

Vroegah bij Gé Hofenk zouwen die boa's nie eens binnen mogen, en die gemeentewerkers liepen toen nog achter een karretje met een groot vullesvat en een ditto bezem de straat schoon te houwen, en heel wat beter dan ze nu doen (!)

Vesta | 27-04-18 | 19:37

Meneer vindt dat zijn platenzaak "een belangrijke culturele steunpilaar is voor een gemeente". Toen stopte ik maar met lezen.

Gele Beer | 27-04-18 | 18:51 | 2

Ja dan moet je dus even doorlezen, want hij onderbouwt dat wel redelijk overtuigend.

diederik12345 | 27-04-18 | 19:40

En een tekst met meer dan twee alinea’s vraagt natuurlijk ook wel erg veel van je aandachtsspanne.

Titaantje | 27-04-18 | 20:27

Probleem is dat ze zo’n beetje iedereen bij een gemeente deputy kunnen maken waardoor type’s als deputy Cletus Hogg en sherrif Roscoe P. coltrane ongestoord los kunnen gaan op triviale zaakjes die gemakkelijk herkenbaar zijn. Vaak met een Boss Hogg als chef met bijbehorende belangen op het gemeentehuis.

B.Spiritus | 27-04-18 | 18:44

Welke oetlul gaat dan zeggen dat er boven nog bier is... domdomdom

vinzepinz | 27-04-18 | 18:44 | 2

Dat is wat je bijblijft na dit verhaal?

diederik12345 | 27-04-18 | 19:42

Ja best wel

vinzepinz | 28-04-18 | 12:07

Deze platenzaak, Velvet music, is de grootste mediatheek in Leiden en allerminst gesloopt. Ik was er vandaag nog. Ze verkopen tijden Record Store Day bier, en dat mag niet zonder vergunning. Bier verkopen zonder vergunning is oneerlijke concurrentie voor horeca-ondernemers die wél aan de strenge eisen voldoen. Het optreden door de handhavers is wmb volkomen terecht.

Kopje Suiker | 27-04-18 | 18:04 | 10

Boa's zijn het uitschot van Nederland. Zelf staan ze boven onder links en rechts naast de wet, zelf volgen doen ze hem niet. andere onterecht aanpakken doen ze graag.

Duracell | 27-04-18 | 22:13

Correct. Juiste samenvatting. Dan kun je gaan lopen zeuren over boa s etc . Maar dan ben je als ondernemer te dom om uit je ogen te kijken om het toe te geven en ze ook nog op zolder te laten kijken. Maar ja leiden en de naam siera, weetje eigenlijk al genoeg.

Dus zoals eerder gememoreerd: De meest simpele lieden komen door de sollicitatie selectie om BOA te kunnen worden en krijgen onmiddellijk een aanstelling. Wat een lulkoek @Kopje Suiker. Het gaat over de manier van optreden van deze WB agentjes. Bij mij hadden ze de 1e traptrede nog niet eens gehaald !!

jale | 28-04-18 | 00:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Beetje Der Process van Franz Kafka.
Vond het een vreemd verhaal, maar dit komt in de buurt.
* Draait Flakes van Frank Zappa *

oplichter | 27-04-18 | 17:45 | 1

Ik wilde taalnaziën maar toen las ik dat Kafka zelf met die foute spelling van “Prozess” op de proppen is gekomen. Vaag.

Titaantje | 27-04-18 | 20:33

In de familie een politieman die BOA's les heeft moeten geven. De verhalen, de horror. Werkelijk qua intelligentie lager dan laag. Maar daarom genieten ze juist van de macht die ze opeens krijgen over veel intelligentere mensen.

FordPrefect | 27-04-18 | 17:38 | 3

Dat is één van de redenen, waarom er ineens tijdens de tweede wereldoorlog in Nederland van die lage-intelligente-mensen waren, die zich graag aansloten bij de NSB, want dan konden ze in uniformpjes op de Jodenjacht gaan, en andere mensen intimideren met hun geleende macht van de Duitsers. Want, eindelijk, zo gloorde 't in die lege-kelder-hoofden, eindelijk waren zij eens aan de macht, om de anderen te laten voelen, dat ze naar hen moesten luisteren.

Der Paulie | 27-04-18 | 17:47

Tja een politieman is mbo niveau 3 of 4, een handhaver minimaal niveau 2. De horror, wat een niveau verschil...

BozePaarseMan | 27-04-18 | 18:14

Jamaar ik vind t niveau vN iemand afmeten aan zn papiertjes nog wel t domste van alles.
Verder ongezien de tiefus naar elke vorm van wetshandhaving.

Eigen rechter eerst!

schoon-schip-maken | 27-04-18 | 18:31

Hier is een leuke zaak van te maken, en een aardige schadevergoeding uit te slepen.

Mather | 27-04-18 | 17:38 | 1

Ja ga maar procederen tegen een overheid. Ik zie je over 50.000 euro wel weer.

diederik12345 | 27-04-18 | 19:48
-weggejorist-
Der Paulie | 27-04-18 | 17:37 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Velvet Leiden, not the issue.

Handhavers: Untermenschen die, vanuit onkunde en hun quasi-machtspositie hun eigen minderwaardigheidscomplex botvieren op o.a. mensen die wél enige intelligentie hebben en in staat zijn waardecreatie te brengen aan de maatschappij.

HypoPseudo | 27-04-18 | 17:36

De BOA's worden in 2019 bij de politie gevoegd. Er bestaan serieuze plannen bij BiZa om een gedeelte van hen van een dienstwapen te voorzien.

bisbisbis | 27-04-18 | 17:34 | 1

Dat meen je? Ik zie hier af en toe BOA's lopen... Die halen de meest eenvoudige coopertest niet. Die hebben waarschijnlijk niet het verstandelijk vermogen te begrijpen hoe de beveiliging van een vuurwapen werkt.
Kortom, aanwinst voor de politie. En meer blauw op straat, dat dan weer wel.

EEnzame SchizofrEEN | 27-04-18 | 19:36

Die kan je keihard terugpakken omdat hun handelen strijdig is met vele beginselen van goed bestuur en er waarschijnlijk vormfouten gemaakt zijn. Hebben ze gevraagd om in privé gedeelten te komen? Hebben ze de cautie aangezegd?
Verder lijkt me dit een geval machtsmisbruik (détournement de pouvoir) en strijdig met tenminste het evenredigheidsbeginsel.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Algemene_begi...

ikhaatnicknames | 27-04-18 | 17:30 | 1

Lijkt het wel op. Vandaar al in een eerdere tegel van mij: klachtwaardig handelen van die BOA's.

EefjeWentelteefje | 27-04-18 | 17:48

BOA'sde meest achterlijke figuren, zoals al is opgemerkt, deze figuren compleet links laten liggen en niet met deze Mongolen contact onderhouden.

mevr.Kribo | 27-04-18 | 17:24

Zou Velvet Leiden sieren als ze klanten zelf wel goed behandelen. Krijg geen antwoord op mails van hen, dus kom daar niet meer en kan dan geen medelijden opbrengen voor ze.

DrSnuggles | 27-04-18 | 17:20 | 1

Geen antwoord op mails? Dan bel je toch even?
Waarom deelt u uw inertie met ons?

Maytheforcebewithyou | 27-04-18 | 17:38

Ik had gezegd; als er problemen zijn bel je maar de politie. Zo'n natnek met een hesje kan toch gewoon kapotvallen

Poppo van Ulvinga | 27-04-18 | 17:12 | 1

De politie? Als ze tijd hebben.

BozePaarseMan | 27-04-18 | 17:15

Mijn overbuurman is een Boa, hij is er trots op.
Is hier vanuit SriLanka gekomen, spreekt een beetje Nederlands, en mag hier in uniform meelopen. Ik snap er niks van. Hij doet het weliswaar maar parttime, want vanwege dokters advies mag hij met doorbetaling van zijn uitkering 5 maanden per jaar terug naar zijn vaderland. Hij lacht zich te barsten. Ik snap er niks van. En gedurende die 5 maanden blijft zijn appartement gehuurd/betaald. Ik snap er helemaal niks van.

Delfts Blauw | 27-04-18 | 17:12

Je zal als kind moeten vertellen dat je vader een BOA is. BOA! OMG, BOA! BWOEHAHA. De meest stompzinnige naam dat een beroep kan hebben.

Rest In Privacy | 27-04-18 | 16:59 | 1

In principe is Boa een containerbegrip. Je bent bv als vrachtwagenchauffeur ook geen rijbewijs C-er.

BozePaarseMan | 27-04-18 | 17:13

Ooit ook van die handhavers van dichtbij mogen aanschouwen. Eentje had een kale kop met aan de achterkant zo'n zwart gevlochten sliert haar dat eruit groeide. De andere had letters getatoeëerd op zijn knokkels. Kon niet lezen waar er stond. Het zag er allemaal werkelijk waar niet uit. Maar niets verbaast mij nog.

MichelDenHaag | 27-04-18 | 16:52

Wat denk je dat er bij de BOA's van handhaving werkt? Het laagste schuim der aarde. Heel vaak wonen ze in een wijk tussen de criminelen. Ik denk dat een van hun of hun buren het niet zo leuk vonden dat u aangifte heeft gedaan.

Olieboer | 27-04-18 | 16:50

Zonder huiszoekingsbevel is dit huisvredebreuk.
In je privégedeelte hebben ze niets te zoeken !
Aanklagen !!!

A333aan | 27-04-18 | 16:48

Zet een gek een pet op en voila, een Boa. Ooit zag ik een boa helemaal los gaan op een man in het winkelend publiek die niets maar dan ook niets had misdaan. Die boa psychopaat was zo'n treiterkop die niet afliet.
In mijn eigenste kdtdurp lopen die landlopers met rinkelende handboeien te slenteren. Inmiddels rijden ze met een witte auto's met 'handhaving' erop. 1 hersencel en of de bevolking zich even in hun pas wil begeven. Man, man, man, welke idioot heeft dit ooit bedacht.

eastender | 27-04-18 | 16:35

Deze BOA's hadden - top op zekere hoogte - gewoon gelijk. We horen een eenzijdig verhaal. Wat ik er uit opmaak is dat ze voor de winkel bier zaten te drinken wat uit de winkel kwam. En dat mag gewoon niet. De reden daarvoor is simpel; op dit soort dagen wil jan en alleman een graantje meepikken. De plaatselijke Horeca moet aan een waslijst aan regels voldoen, moeten evenementenbier schenken, enzovoort. Die investeren daar veel tijd, moeite en geld in. Dan kan de gemeente het niet toestaan dat non-horeca mensen een grijze drankenhandel gaan beginnen in een winkelpand. "daarvan was hier geen sprake". Dat geloof ik, maar het is niet controleerbaar. Daarom mag het gewoon niet.

Deze winkelier presenteert zich als uberonschuldig, maar ondertussen staat er dus overal bier. Buiten, binnen achter de toonbank, en op zolder, van eigen brouwerij ook nog, en zit men dat met klanten en personeel buiten op te drinken. Dat is de andere kant van het verhaal.

En dan.. hoe hebben deze gasten zich gedragen ten opzichte van de BOA's? Ze zaten aan het bier al, het zijn sowieso al geen dokters en advocaten. Zou het wellicht kunnen dat ze zelf ook wat onaardig geweest zijn tegen die BOA's, en dat dat er toe heeft geleid dat de BOA's even doorgepakt hebben? Dikke kans van wel.

ZiekeGarnaal | 27-04-18 | 16:32 | 4

Geef domme mensen macht en je hebt gedonder.

Poppo van Ulvinga | 27-04-18 | 17:11

@Muxje nee, gelijke monniken gelijke kappen. Het voldoen aan alle wettelijke eisen om überhaupt alcohol te mogen serveren is een heel duur geintje. Als meneer naast zijn core business extra service wenst te verlenen om zo extra klandizie voor zichzelf te genereren dan mag hij ook de lasten dragen van de gene die die service als hoofdinkomsten hebben.

Mellita, domi adsum. | 27-04-18 | 17:28

Muxje: het is niet de Horeca die zeikt, maar de overheid. En als je vind dat dat anders moet, ben ik het met je eens. Dus dan moet je de politiek in. Op dit moment is het geregeld zoals het geregeld is, en moet ook een eigenaar van een charmante platenzaak zich daar aan houden.

De horeca wordt veel te veel over gezeken in NL. Enerzijds wordt die sector door de overheid finaal uitgeknepen en ingeperkt door regels, en anderzijds loopt 'het volk' dom te zeiken dat alles te duur is. Als er één sector is die de klappen heeft gehad tijdens de crisis, is het de horeca.

Voorbeeld van wat fout was en nu veranderd is, horecagelegenheden zoals hotels moesten een peperdure melding naar brandcentrales hebben. Echter, amateurs die hun zolderkamer een 'bed and breakfast' noemden, hoeften dat niet. Dan kun je de horecaondernemer een zeiker vinden als ie daar wat van zegt, maar hij heeft gewoon gelijk. Die horecaondernemer moet kapitalen betalen aan vergunningen om een terras te mogen neerzetten, voldoen aan alle regels, HACCP, BHV, enzovoort, mag dan alleen evenementenbier serveren buiten, en ga zo maar door. En dan gaat zo'n platenzaakje er vlakbij even bier uit eigen brouwerij lopen serveren zonder ook maar ergens voor te betalen, vergunningen, opleidingen, enzovoort. Dan heeft de horecaondernemer (en de BOA) gewoon gelijk als die er wat aan wil doen.

Moet je horen hoe hard die platenzaak zou gaan schreeuwen, als de horecaondernemer morgen platen gaat verkopen.

ZiekeGarnaal | 27-04-18 | 18:03
▼ 1 antwoord verborgen

Had ze vriendelijk doch dringend verzocht op te tyften uit mijn zaak. Stuur de echte popo maar als er iets gebeurt wat niet mag, niet zo’n stel ramenlikkers die godverdomme nog niet eens “boete” kunnen spellen en een IQ hebben evenredig aan hun schoenmaat.

mr.money | 27-04-18 | 16:31

Als het om het handhaven van de openbare orde gaat, gaan onze dappere BOA’s tot het gaatje.

Mr_Natural | 27-04-18 | 16:07

Deze BOA betreft een medewerker van de Gemeente. Om even aan te geven hoe diep triest het in NL met de Gemeente en haar medewerkers gesteld is:
Toen het windkracht 11 was in januari stuurde de Gemeente haar medewerkers de straat op met een BladerenBlower om de blaadjes te verplaatsen. Het was nog op diverse journaals te zien, lachen?
Op dat gemeentehuis zit dus een leidinggevende die zijn personeel zo behandelt, eigen initiatief wordt niet gewaardeerd, ordnung muss sein. Een zelfde soort persoon bij de Gemeente Leiden staat dus ook boven deze BOA's één hersencel minder en hij/zij had ook moeite met schijten (wanneer, waar en hoe).

Beroep = Boerenlul | 27-04-18 | 16:06

'Boa's houden winkels in een wurggreep'
'Boa's draaien pleziertje platenzaak de nek om'
'Alles over de aanschaf, verzorging, gedrag, huisvesting, ziekten en voeding van de Boa' .. nee wacht.

Kouwe Kees | 27-04-18 | 15:52

Krijgen ze eindelijk een stageplaats is het weeeer niet goed. * hoofd in handen laten zakken doet*
Waren het wel Boa's, of gewoon lui uit het volkskwartier die gratis bier wilden hebben?

Cobalt bomb | 27-04-18 | 15:49

Wat een ongelooflijke zelfbeheersing van deze man. Je moet het maar kunnen.

KeesRoeiboot | 27-04-18 | 15:48 | 1

Dat dacht ik ook bij het lezen van dit verhaal. Ongelofelijk dat deze man dit soort gedrag accepteert.

SnartBlirdetRagnarok | 27-04-18 | 16:41

BOA's, de overgebleven NSB'ers.

Shalalieshalala | 27-04-18 | 15:41

Wat de mensen in onze middelgrote gemeente in Brabant hebben gedaan tegen die boa's is niet meer naar het centrum komen, niet meer op koopavond en niet meer op koopzondag. Het is elke keer een dooie uitgestorven boel. Al meer dan 96 winkelpanden staan leeg wat ook heel erg is voor de winkelier, de keidure parkeergarage staat er voor joker en de mensen blijven thuis. De politiek heeft toen het parkeertarief met een dubbeltje verlaagd, nou hulde en lachuh joh, want er veranderde niets.

De mensen waren het kotsbeu na al die bekeuringen, ook als je je fiets niet netjes in de fietsenstalling bracht. Een fiets tegen de gevel en bam bekeuring en fiets pleite als je niet snel genoeg kwam opdagen. Effe op de kaart kijken in je auto op een parkeervak was al een bekeuring. Effe pinnen bij de bank was al een bekeuring. Nou zijn de boa's zelf ook werkloos, verdiende loon! En probeer nou nog maar eens de mensen terug te krijgen in het centrum. Want die hebben inmiddels allemaal allang een ander plekkie gevonden. Zoalsm in Leiden, lekker swingen bij Velvet in Leiden met een pilsje erbij!

Ikbeneenzelfbouwer | 27-04-18 | 15:33 | 3

Waarom begrijpen lokale politici dat niet?

grancolombiano | 27-04-18 | 15:47

Utrecht is anders wel geïnspireerd door dit fietsenbeleid: Vorige week was ik in de jaarbeurs en daar hangt het vol met intimiderende teksten over je fiets. Ik had het al aan dat zieke GL toegeschreven.

eastender | 27-04-18 | 16:18

@eastender | 27-04-18 | 16:18
Ik moest van de week de post voor ons bedrijf ophalen, daarvoor parkeer ik mijn fiets welgeteld vijf minuten voor het winkelcentrum. Prompt hing er zo'n sticker aan. De BOA was nog ter plaatse, dus ik spreek haar aan. "Ja mevrouw, u heeft volledig gelijk, het ìs ook belachelijk, maar het moet van hogerhand..."

EefjeWentelteefje | 27-04-18 | 17:52

Mijnheer de Reaguurder, waar denken we naartoe te gaan?

lingo star | 27-04-18 | 15:32 | 3

Wie weet krijg je dat nog eens te horen. Misschien na aanleiding van dit topic.

nikolaos | 27-04-18 | 15:40

Ik vrees dat het wel de toekomst is.

lingo star | 27-04-18 | 15:52

Dat is er al alleen wordt de vraag niet meer gesteld en worden mensen eenvoudigweg geband van bv facebook en youtube. Het is de overheid die dit promoot.

eastender | 27-04-18 | 16:20

Kijk, hier zouden die BOA's zich moeten melden en optreden! Maar ze kijken wel uit!!
*
DEN HAAG - In acht steden zijn op Koningsdag leden van Dawah op Straat (DOS) opgedoken die korans uitdelen. In Den Haag leidde dit tot verontwaardiging bij bezoekers van de vrijmarkt.

demaup | 27-04-18 | 15:30 | 2

Ik eet nog liever een bedorven sateetje op Koningsdag dan dat kutboek aan te pakken.

Yperiet | 27-04-18 | 15:49

Terechte verontwaardiging. Dit gaat zó tegen de sfeer van de vrijmarkt in, kunnen die lui zich nou niet 1 dag gedeisd houden?!

eastender | 27-04-18 | 16:41

Boa's politie. Allemaal met hetzelfde sop overgoten.

miko | 27-04-18 | 15:26

Het duurt niet lang meer tot assertieve burgers zichzelf (terecht) gaan verdedigen. De overheid raakt zijn waardigheid kwijt. BOA´ś hebben zelfs eventueel de beschikking over vuurwapens. Het is wachten op het eerste ¨ïncident¨...

squadra | 27-04-18 | 15:19

Die clown die een ballonnetje aan een BOA gaf en die knapte kreeg ook een boete van dat wijf die duidelijk al 30 jaar geen hemaworst heeft mogen ontvangen. BOA's zijn een soort laagopgeleide Gestapo en daar mag je je best tegen verzetten, want Benjamin Franklin zegt dat je je tegen tirannie mag verzetten.

RockyIII | 27-04-18 | 15:16

Noemden men ten tijde van Adolf, SA troepen

joppo0 | 27-04-18 | 15:15

Ach, de politie heeft het te druk met mij oppakken als ik op zondag ochtend om 8u30 een wandelingetje maak in de stad : of ik me even wil legitimeren.

Nou nee dus, want ik deed niks maar dan ook niks verkeerd.

Eierbal-is-fijn | 27-04-18 | 15:14 | 4

Zit je me nu reverse-te-trollen? Weet je wie ook enzo?

Eierbal-is-fijn | 27-04-18 | 15:27

Weet je wie ook van wandelen hield?

Gulliver | 27-04-18 | 15:38

Prins Bernhard?

Eierbal-is-fijn | 27-04-18 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Politie moet zich ook schamen want zij kiezen altijd automatisch de kant van de BOA's of de treinconducteur (die er ook wat van kan).

RockyIII | 27-04-18 | 15:13 | 1

De treinconducteur is ook een BOA.
Zei ex-BOA:

Bijtendehond | 28-04-18 | 20:57

Tja dat krijg je als je mongaulen macht en een uniform geeft. Dat gedrag wordt echt niet alleen door Duitsers gedemonstreed. Gelukkig waren deze kloeke uniformdragers niet geboren rond 1920.

Zatkniss | 27-04-18 | 15:13

De opleiding tot handhaver bevindt zich op MBO niveau 3. Daar kom je door eerst niveau 2 te doen, waarvoor je een opleiding VMBO basis nodig hebt, dus het laagste VMBO niveau dat er bestaat. Mijn dochter mocht het genoegen smaken door een rotstreek van haar directeur een jaartje op basisniveau mee te draaien op school. Nou, dat was feest hoor ! De mentor, een dame op leeftijd, vertelde mij off the record dat de klas vol zat met onbehandelde ADHD-ers en andere hedendaagse stoornissen.
Mijn dochter, die graag toch weer naar een hoger niveau wilde, deed erg haar best maar als ze een toets moest maken, mocht ze in een apart kamertje zitten om haar toets te maken, omdat dit in de klas onmogelijk was. Daar was het één grote ordeverstoring, appende kinderen, gegil, geduw en getrek.

En uit die groepen selecteert men dus handhavers. Frisse figuren hoor, vol karakterfouten en persoonlijkheidsstoornissen, ADHD-ers en nog meer lekker spul.
En die worden dan losgelaten op hardwerkende ondernemers, niets vermoedende burgers en zelfs kinderen die wat limonade verkopen op straat.

En wat nog erger is : ze krijgen steeds meer taken die bij de politie thuishoren.
Zoals in mijn gemeente het afhandelen van winkeldiefstallen.

Nederlander65 | 27-04-18 | 15:11 | 1

Ook politie surveillanten kunnen instromen op niveau 2. Agent vanaf 3 of 4. Zoveel verschil zit daar dus niet tussen.

Schepvogel | 27-04-18 | 22:29

Leiden is echt een kutstad voor haar ondernemers. Belachelijk 2 uur binnen regel voor de kroegen.

defrhymz | 27-04-18 | 15:11 | 2

Zeur niet als een klein kind. Vroeger gingen de kroegen in Leiden om 2 uur dicht.

Gulliver | 27-04-18 | 15:40

Kroegen in Leiden?
De horror. Sluiten. Allemaal.

Langshetrandje | 27-04-18 | 15:52

Criminelen aanpakken is eng, die hebben wapens, maling aan alles en bij hen geldt het recht van de sterkste. Daar zou je als BOA of agent weleens au van kunnen krijgen. De gewone man daarentegen, dat is een makkelijk slachtoffer. Ik denk er al eens aan om een speciale panic room te bouwen in mijn zaak, waar BOA's in kunnen worden vastgezet als ze illegaal je eigendom binnendringen. Dat houdt ze tenminste van de straat en voorkomt verdere overlast.

Boerkablaffer | 27-04-18 | 15:07

BOA's, je moet ervoor uitkijken, want hoog percentage randdebielig. Vroeger belandde dat volk op een plek waar ze wasknijpers maakten, maar sinds de kapotbezuiniging van de wijkpolitie krijgen ze een bliksemopleiding, een lichtgevend pakkie en worden ze in de publieke ruimte gedumpt. Tja.

De Vrijlansier | 27-04-18 | 15:04

Dergelijke kleauthommels staan hier ook wel eens aan de deur want ik heb de neiging te leven en ik heb geeneens een winkel. De vooringenomenheid van die hommels is al irritant genoeg, maar dat wat mij nog het meeste irriteert is recentelijke ervaringen met de pliesie zelf. Want helaas ook daar is die domme hoogmoed schering en inslag. Die 'datbepalenwijwel-mentaliteit' komt m'n neus uit. Sta je serieus te praten tegen zo'n tenenkrommend stuk opleiding, blijkt dat ie louter staat te genieten van zijn monopolie op geweld. En dus gooien ze op indicatie van een van hogerhand af bepaald quotum gemakkelijke targets in de cel. De statistieken zeggen, kijk ons eens even goed bezig zijn. Onderhand word je als burger echt lastig gevallen, dan is 'de' auto helaas net 20 km. verderop naar een melding toe en kan je gewoon de typhus krijgen. Ondertussen wordt de onder- steeds vaker de bovenwereld en om dat te verbloemen hebben we trajectcontroles. Zouden ze die boa's onder de pliesie gaan scharen, dan zal er qua praktische mentaliteit niet zo veel veranderen in mijn optiek. Onwenselijk acht ik het wel. Maar dat was destijds het afschaffen van de Rijkspolitie ook, het is nooit meer goed gekomen en louter steeds verder afgegleden. Die boa's zijn destijds in het leven geroepen, omdat we bepaalde bevolkingsgroepen niet in de hand hadden en moesten dus een zekere signatuur hebben. Tja, dan is het beleid toch duidelijk? Gelijk dat zooitje in Den Haag kiest de meerderheid hier blijkbaar voor, helaas.

hoochee | 27-04-18 | 15:00

Maar had je ze toe moeten laten tot in de zolder? Mag dat zonder huiszoekingsbevel?

Overrijp | 27-04-18 | 14:59 | 3

Neen dat mag niet. Ze hebben niet eens een bevel tot binnentreden. Maar ja, probeer je gelijk maar eens te halen als het kwaad al is geschied. Dat wordt ontkend, verdraaid of dusdanig getraineerd dat je het uiteindelijk maar opgeeft. Een ondernemer heeft wel wat anders te doen !

Nederlander65 | 27-04-18 | 15:13

Wakker worden! Het is een winkel, geen woning.
''Degene die bij of krachtens de wet belast is met de opsporing van strafbare feiten of enig ander onderzoek, met de uitvoering van een wettelijk voorschrift of met het toezicht op de naleving daarvan, dan wel een bevoegdheid tot vrijheidsbeneming uitoefent, en uit dien hoofde in een woning binnentreedt[...]''
Er staat duidelijk: WONING, en daarvan is in casu geen sprake. Het betreft een winkelpand.

theo-is-dood | 27-04-18 | 15:24

Een woon/winkelpand. Aangezien de zolder zich over het algemeen in het bovenste deel van een pand bevindt zijn ze dus ook in de woning geweest.

Gulliver | 27-04-18 | 15:42

Muziek is haram snap dat dan. Dit is nog maar het begin

schalwijk023 | 27-04-18 | 14:56 | 1

En dan ook nog alcohol in het spel, helemaal foute boel voor Achmed de Boa.

Yperiet | 27-04-18 | 15:03

Platenzaken zijn broeinesten van criminaliteit, overal.
In Deventer hebben dappere Boa's ook een platenwinkel bestormd
www.destentor.nl/deventer/plato-deven...

Lijkt me een strak gecoördineerde landelijke actie

vander F | 27-04-18 | 14:53 | 1

De ambtenaren in Deventer waren zich van geen kwaad bewust. Zou autisme een harde eis zijn voor de functie van BOA?

Giraf01 | 27-04-18 | 15:03

Waren het gezellige lui geweest hadden ze een pilsje kunnen meedrinken. Geen vuiltje aan de lucht.

Accident_Prone | 27-04-18 | 14:53

Geef ze een uniform en ze denken dat ze bloody Hitler zijn.

Yperiet | 27-04-18 | 14:50

Logisch dat de BOA zich hierop richt, hoeven ze geen ingewikkelde of gevaarlijke dingen te doen. Verder zal CBS wel (tevens) werken op de cijfers van de BOA dus lijkt alles dan veiliger als ze alleen maar wat harde werkers pesten..

Kartelmaster2000 | 27-04-18 | 14:50

Men vergeet dat een boa vaak ook een loonslaaf is van de gemeente en hogere ambtenaren. Als je wil klagen moet men de regelgeving en het volledige apparaat beklagen.

Schepvogel | 27-04-18 | 14:49 | 5

@Schepvogel
Helemaal mee eens. Boa's voeren alleen maar uit wat democratisch besloten is en niet anders. Wie klachten heeft over de regelgeving en de handhaving, moet zich beklagen bij de politici die verantwoordelijk zijn voor de regelgeving en de ambtelijke bazen van de boa's die aanspreekbaar zijn op de uitvoering.
En vergeet niet dat de horeca steen en been klaagt bij de politiek over deze vorm van alcoholgebruik. Zij ziet dat als oneerlijke concurrentie.
Enfin, ik snap de frustratie van de meneer de 'cultuurdrager' maar hij blaft echt tegen de verkeerde boom.

Amsterdamsko | 27-04-18 | 15:39

Het gaat hier niet over atractiepark Amsterdam maar een normale stad.

Gulliver | 27-04-18 | 15:45

Amsterdamsko | 27-04-18 | 15:39

"Helemaal mee eens. Boa's voeren alleen maar uit wat democratisch besloten is en niet anders"

Ter info, want het is blijkbaar nog niet helemaal tot je doorgedrongen maar de democratie in dit land is al minstens twee decennia afgeschaft.

der_feldwebel | 27-04-18 | 19:23
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Accident_Prone | 27-04-18 | 14:48 | 2

Ik wacht op de ultieme lijst met voorvallen zoals dit.
Bijna dagelijks lees je wel een bericht waar je nekharen recht overeind gaan staan.
De overheid en haar (wan)beleid.

pejoar | 27-04-18 | 14:47

Boa,s zijn mensen met een beperking, die een terugkeer traject naar de maatschappij volgen.

von Amsberg | 27-04-18 | 14:46 | 2

U bent de optimist van de dag. Proficiat Claus, ik drink een Meursaultje op je.

Langshetrandje | 27-04-18 | 14:50

Een platenmaatschappij zal dat niet worden.

Gulliver | 27-04-18 | 15:46

Gelukkig ziet je de Overheid ook zo snel bij illegale Moskee lezingen in Winkel panden .

liegende lippen | 27-04-18 | 14:42 | 1

Nu ga je zeker zeggen:”Oh wacht”
Ik ben gewoon paranormaal begaafd.

Accident_Prone | 27-04-18 | 14:49

Even wat duidelijkheid voor de jonge lezer. Een plaat is in deze context niet een ding dat je voor je hoofd hebt of een grote tatoeage op je rug.
Nee, men doelt hier op een zogenaamde geluidsdrager. Een object waar muziek op staat. Alleen met een plaat kan je niet bellen of whatsappen. Het is een soort zwarte pannenkoek die je op een pick-up legt (een platenspeler... geen auto of handeling als het oppikken van een 'date' voor bedseks.
laat maar. Ik geef het op. Hoe dan ook, draai een plaat nooit achterstevoren.

RickTheDick | 27-04-18 | 14:41 | 2

Gelukkig doet vinyl het weer goed tegenwoordig. Record Store Day is een geweldig initiatief. Heb de afgelopen jaren mooie collector items gekocht op RSD. Maar goeie tegel..

Selecter | 27-04-18 | 14:45

gewoon aangifte doen, bel een advocaat,
stelletje idioten, door dit soort idioterie hebben steeds meer mensen minder respect voor het 'gezag'

Henk de Vries2074 | 27-04-18 | 14:41

Ik heb geleerd boa'tjes niet te woord te staan. Zwijgend aankijken.
Beste geval lopen ze gewoon door en anders komt er "echte" politie bij waar nog wel een beetje mee te communiceren is.

Boa'tjes zijn een ondersoort. Ik voel me niet geroepen daarmee te communiceren.

Ikdus | 27-04-18 | 14:39 | 1

U komt ze kennelijk nogal eens tegen die SOAs?

Langshetrandje | 27-04-18 | 14:40

Wat begint met een biertje drinken voor je platenzaak eindigt steevast met een terroristische aanslag. Voorbeelden te over. Goed BOA's hier tegn optreden.

de euro middenweg | 27-04-18 | 14:39

advocaat zoeken dan Twee klachten indienen betreffende twee optredens boa incl illegale zoeking... Aangifte doen bij politie aangaande huisvrede/lokaalvredebreuk en diefstal van een hoeveelheid bier incl verpakking... schadeclaim opmaken..
als het goed is heb je een bewijs (formulier) gekregen wat er inbeslag genomen is (gelet op je verhaal zal dit ook niet gebeurd zijn) verder veel succes

sweedminder | 27-04-18 | 14:38 | 1

Precies. Zal vast wel een advocaatje je voor weinig willen bijstaan. Helaas, ik niet. Ik had gehakt gemaakt van dat BOA tuigh.

Koffie ? | 27-04-18 | 15:49

Ik ben in Hongarije, vertel net wat autochtonen over dit voorval. Ongeloof en verbijstering was mijn deel....

Selecter | 27-04-18 | 14:37

De maatschappij is failliet ........ Monkey's in suits, D66 rechtsgang, Handhavers met beperkte geestelijke vaardigheden, Goedgekeurde jodenjacht in Amsterdam, terughalen en facilitereren van Jihaad-bruitjes + kroost etcetc ....... het houdt niet op.

Tijd voor actie of berusting in het lot van dit land.

Ervaringsdeskundige | 27-04-18 | 14:37

Ik roep het elke dag kijkend naar TV of de krant lezend. Dit land is definitief de weg kwijt. Twee artikelen vandaag de Friezen blokkers en de platenzaak BOA's wat een ellende. De memo debatten al vergeten ? Ach ik stop maar.

ouwe treurniet | 27-04-18 | 14:36

Wat een grap. Links-extremistisch tuig gaat vuurweek en stenen gooiend los in Amsterdam. Politie grijpt niet in, Van Aartsen vindt het allemaal ophef om niks. Man slaat ruiten in van Joodse zaak, politie wacht rustig af en pakt hem op nadat hij klaar is. Hardwerkende eigenaar drinkt biertje voor eigen zaak, 5 man er boven op.

TheBigKirth | 27-04-18 | 14:31 | 2

Het is niet meer te volgen en nog minder te begrijpen. De overheid van dit land is doodziek.

Lupuslupus | 27-04-18 | 14:35

Het is kafkaësk. Op democratische wijze los je deze zieke situatie ook niet meer op.

kempenaer | 27-04-18 | 20:16

BOA's bekeuren alleen nette mensen. De rest en de echte gevaarlijke toestanden durven ze niet aan. Het is moeilijk volk dat aan een kunstmatig baantje geholpen moet worden.

HijgentHert | 27-04-18 | 14:31

AANGIFTE DOEN TEGEN DIE NSBÉRS.

Blankeroom | 27-04-18 | 14:29

Linken naar een FB-account. GS, doe es niet.

mozaard | 27-04-18 | 14:24 | 1

Tekst FB staat gewoon gekopiepeest.

VeelTeSteil | 27-04-18 | 14:27
-weggejorist-
Re:Kniftig | 27-04-18 | 14:23 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat krijg je als je brokjes genetisch afval een uniformpje aantrekt met kekke gepoetste laarsjes eronder......

Selecter | 27-04-18 | 14:23

BOA's zijn het product van een FALENDE politie en justitie organisatie. Al 40 jaar de weg kwijt! Liever lui dan moe! Dit land is naar de kloten!

snars | 27-04-18 | 14:23

We zijn met zijn allen ook wel een beetje hypocriet. We verafschuwen al die regeltjes, maar als er ergens in ons land iets misgaat roepen we wel gelijk de overheid ter verantwoording. Die had het maar moeten voorzien en voorkomen.

Nederland, regeltjesland. En maar met zijn allen roepen hoe vrij we hier zijn.

Als ik het goed begrijp is de eigenaar nog in de gelegenheid gesteld om de alcohol uit zijn zaak te verwijderen. Door het dan vervolgens op zolder te zetten zoek je zelf ook wel een beetje de grenzen op moet ik zeggen.

Charlie36 | 27-04-18 | 14:22 | 4

De gerenzen van een afschuwelijk misdaad?

TheBigKirth | 27-04-18 | 14:26

Al die regeltjes zijn er om te kunnen handhaven als de situatie daar om vraagt. Handhaven is echter mensenwerk, en niet voor pennelikkende paardepiemols die de omstandigheden ter plekke niet kunnen inschatten.

IJschpegel | 27-04-18 | 14:35

Maakt de zolder dan ook deel uit van de zaak?

Jos Tiebent | 27-04-18 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Waren ze ook in Tsjechië, die BOA's? Daar was ook iets met bier.

Breinbrouwsels | 27-04-18 | 14:20

Advies: Nu nog even de winkelschappen nalopen om te controleren over die hersenloze primaten geen platen hebben gejat. Volgens mij zijn Justitiële rehabilitatie projecten nogal eens de personele hofleveranciers voor handhavend personeel.

Van Zessen Klaar. | 27-04-18 | 14:20

Een overheid die haar bevolking het recht op zelfbeschikking ontneemt, creëert een bevolking die de overheid overal de schuld van geeft.

Axelvon | 27-04-18 | 14:17

Tja het verhaal van de BOA’s .....
Een grijs gedraaide plaat.
Talentloze artiesten, anders waren t wel echte cops.

Ruimedenker | 27-04-18 | 14:16

Als we erbij waren geweest, hadden we mischien zelf dat bier bij meneer van zolder gehaald. Al heb ik zelf ook niet een al te hoge pet op van hendheeving, over de attitude van meneer de platenverkoper ten tijde van de razia, weten we natuurlijk helemaal niets als we slechts zijn kant van het verhaal horen.

zuilim | 27-04-18 | 14:16 | 1

http://www.dumpert.nl/mediabase/7241317/8c5fbbb4

VeelTeSteil | 27-04-18 | 14:22

Echt die gasten zijn niet goed wijs, laatst zat ik op de fiets 10 meter van een voetgangers oversteekplaats met stoplichten, ik stak over bij de haaientanden en voetgangers hadden rood, brult in een keer zo'n gast dat ik moest stoppen, ik reed door. Al had ik tijd had ik hem wel wat verkeersles gegeven.

Papierversnipperaar | 27-04-18 | 14:16 | 1

Ach.. Whats new.. Het zijn wandelende symbolen van de arrogantie vanuit de stadshuizen.. Hier in lokaal park wordt iedere avond de boel gesloopt, in de brand gestoken én gevochten. Handhaving geeft alleen boetes aan oude mensjes die hun hondje los laten lopen.. (grote kerels met Staffords kunnen uiteraard hun gang gaan).. En dat met een arrogantie waar je bloed van uit je kop wegtrekt.. Maar nogmaals, goede weerspiegeling van de politiek in het algemeen...

Lompiedompie | 27-04-18 | 14:15

Als er toch een camera hangt kan hij de beelden misschien lekken naar GS zodat wij een beeld hebben van die idioten.

ariedeknaller | 27-04-18 | 14:12 | 1

Lastig...... die lui lijken ook nog eens op elkaar.

demaup | 27-04-18 | 15:25

Werkende Nederlanders die een drankje doen na hun werk, lopen treiteren.
Waardeloze prioriteiten heersen er bij de bezettende macht.
Mij vertegenwoordigen ze in ieder geval niet, deze verraderlijken.

kempenaer | 27-04-18 | 14:09

Misschien moet de mooie en puike platenzaak Velvet in Leiden (koop daar!) zich maar restylen als poppodium MET een volledige horeca- en terrasvergunning om hun omschreven activiteiten BOA-proof te maken in deze humorloze wereld.

Jan Passant mk2 | 27-04-18 | 14:08 | 2

Weet jij hoeveel regels verbonden zijn aan het uitbaten van een tent met horeca- en terrasvergunning? Als je terras een centimeter te groot is, je terrasverwarmers uit het lood staan of je toiletten niet aan de voorgeschreven afmetingen voldoen, wordt je linea recta naar de guillotine gesleept.

FrankVeer | 27-04-18 | 14:51

Frank: dat is waar. Platenzaak Velvet met illegale kroeg voor livemuziek en aanpalend terras moet beter maar vriendjes worden met Antifa. Dan trekt iedere NL burgemeester al zijn BOA's en politie terug.

Jan Passant mk2 | 27-04-18 | 15:12

Stuur die nutteloze lafbekken even naar de Hells Angels. Daar komen dit soort helden nooit. Wedden !

Rest In Privacy | 27-04-18 | 14:08

Ik zou zeggen... Zoek een goede advocaat en doe aangifte van diefstal. Bier is in beslag genomen, moet een (hulp) officier van justitie beslissen wat er mee gebeurt. Waar is het bier gebleven, is er proces verbaal opgemaakt. Allemaal makkelijk te reproduceren, als het gegaan is zoals het moet gaan.

Okkie Trooi | 27-04-18 | 14:07 | 1

Dan zal je zien dat er geen proces verbaal is opgemaakt. En als er geen PV is, is het niet gebeurd, luidt dan de voor hun logische conclusie. Ik heb dat zelf een keer mee mogen maken.

artie | 27-04-18 | 14:38

"Ik kan de clichégeworden gedachte ‘Ga boeven vangen!’ niet onderdrukken."

Een verkeerde gedachten, bijna iedereen weet toch ondertussen wel dat die BOA's geld moeten binnenharken? Ze hebben zelfs een bonnenquota en moeten de burgers nog verder uitknijpen, dat heeft niets met boeven vangen te maken.

JI-HAAT | 27-04-18 | 14:06

En als je de volgende keer nou eens wat méér gaat doen in plaats van alleen maar te gaan zitten met pizza en bier? Toeteren, met vlaggen zwaaien, schreeuwen, wat dingen in de fik steken en dan met vuurwerk naar de BOA's gooien? Dan snappen ze wél dat je iets aan het vieren bent hoor!

Poesmobiel | 27-04-18 | 14:05

Even een verhaaltje. In een Zuid-Amerikaans land is men bevreesd voor bepaalde politiemensen. Wat blijkt, ze nemen daar handhavers in dienst die voorheen doorgingen als uitschot van de maatschappij. Nu beroepen die iieden zich op hun status en zijn dan ook de meest ijverigen onder de handhavers - om het maar mild uit te drukken. Daar moest ik even aan denken toen ik dit artikel las.

mozaard | 27-04-18 | 14:03

Dit. UK is hier ook al ver in.

jan99 | 27-04-18 | 14:16

Plaats nog maar een paar x in de comments vandaag.

einStina | 27-04-18 | 14:21

Ja, het is een enorm rake typering. Het komt van me,myself and IK | 27-04-18 | 09:25 in deze thread:

www.geenstijl.nl/5141773/verkrachter-...

En ja, we moesten dit maar eens heel vaak gaan plaatsen.

omanders | 27-04-18 | 14:47

Als het niet klopt wat ze doen (en zo lijkt het) kun je toch een klacht indienen tegen dit kleinburgerlijk gedoe?

-

Bernhard de II | 27-04-18 | 14:02 | 3

Een klacht indienen tegen de gemeente of de staat? Denkt u nu echt dat mensen die werken daar de tijd voor hebben? Of dat ze dat kunnen winnen? IK zou maar oppassen als platenzaak, voor dat je het weet raak je vergunningen kwijt en heb je de aankomende vijf jaar rioolwerkzaamheden voor je deur.

Zapata10 | 27-04-18 | 14:05

ja, alleen zul je dan merken dat die klacht onderin de lade eindigt, geseponeerd wordt of door personeelsgebrek niet in behandeling wordt genomen.
Bij protest hiertegen -schriftelijk en aangetekend uiteraard- krijg je geen antwoord of krijg je -een dag voor de wettelijke termijn is verstreken- een nietszeggend briefje dat de brief ontvangen is.

miff | 27-04-18 | 14:07

Hmmm, ik heb iets meer vertrouwen in de rechtsstaat. Als iets echt niet klopt, dan moet daar over te praten zijn, ook met de overheid cq politie.

Bernhard de II | 27-04-18 | 14:14

Stuur ze even door naar Amsterdam-Oost om de illegale kraak door illegale vreemdelingen op te lossen! Oh .... wacht ....

doskabouter | 27-04-18 | 14:02

Wie fouten maakt, moet op de blaren zitten, maar ik vraag me af of deze handhavers dezelfde stoere attitude zouden tonen ingeval er beoefenaren van de godsdienst voor de vrede bij betrokken zouden zijn, en zo ja, laat deze stoere kerels en dames de grenzen snel gaan bewaken, of illegalen als uitgeprocedeerde asielzoekers naar hun land van herkomst vergezellen.

SlimmeBelg | 27-04-18 | 14:02

Het is redelijk simpel mijn beste platenzaakcrimineel.
U heeft omzet als platenzaak en maakt winst. Dus is het heel eenvoudig om u te beboeten voor belachelijke kleine vergrijpen en dat is ook nuttig. Immers dat genereert pecunia voor de staat. Omdat u iets te verliezen heeft kunt u uzelve lastig verdedigen tegen eencellige ploerten die van staatswege u proberen te beroven.
Het oppakken van een dief daarentegen genereert inspanning en kosten en is daarom geen prioriteit. Al helemaal omdat de meeste dieven geen winst genereren en de staat al geld kosten.

Zapata10 | 27-04-18 | 14:01 | 1

Heb het idee dat je dit half als grap naar voren brengt maar het werkt verdomme echt zo. Heb op eerste verdieping gewoond in drukke winkelstraat waar natuurlijk ook aso´s,junks en dieven opdoken. Die werden ,zelfs in overtreding ,grotendeel met rust gelaten door de handhavers in tegenstelling tot de arme winkeliers en neringdoenden...

drs kwenie | 27-04-18 | 15:44

BOAs zijn uitsluitend ivbo leerlingen,dus beetje terughoudend zijn want ze willen ook mee tellen in deze duistere tijden.

rein9576 | 27-04-18 | 14:01 | 1

Buiten dat zijn BOA's wannabee police officers maar te dom, te klein of een foute houding. Dan krijg je dit.

doskabouter | 27-04-18 | 14:03

Wat een klootzakken. Sterkte man! Goed dat je even doorgeeft aan GS.

Al die voortijdig afgezwaaide boa-vmbo-ers, manmanman. Geef ze enige macht en wat ze doen is mensen lastig vallen met futiliteiten.

Het hele verschijnsel boa is alleen maar werkverschaffing, doek die inteelthandel maar op.

Ichneumonidae | 27-04-18 | 14:00

Never nooit iemand iets laten bekijken zonder bevel. Zelfs niet je kofferbak.

Lood om oud ijzer | 27-04-18 | 13:59 | 1

Klopt, maar er is 1 uitzondering: de douane mag in je kofferbak kijken, zelfs al woon je in Utrecht en staat je auto voor de deur. Politie mag dat niet. Mahjah, douane = belasting, en daar werkt het allemaal net ff anders.

paartjehop | 27-04-18 | 15:35

Ik heb altijd een blauw zeil in de kofferbak, en een spade. Dan kun je makkelijk een BOA afvoeren.

Fantabulosa | 27-04-18 | 13:58 | 1

Ongebluste kalk en ducttape niet vergeten...

Ad Hominem Tu Quoque | 27-04-18 | 14:16

Heldhaftige plempsels hier maar die gast stond er alleen. Tegen 5 man sterk, dan laat je ze dat bier maar meenemen als je niet zelf in de cel wil belanden. Het omgekeerde gedrag van de gemiddelde Nederlander die nieuwe Nederlanders in zijn omgeving aantreft: met een grote boog omheen of gewoon maar stilzwijgend toestaan dat ze het hun omgeving lastig maken....

de Voorzittert | 27-04-18 | 13:58 | 1

HAHAHA. Lachen dit.

Welke macht denk je dat een BOA werkelijk heeft? Die 5 man hoef je niet eens toe te laten in je pand! Laat staan dat ze je kunnen arresteren.

Dit soort types geilen op de macht van hun insigne en het komt ze verdomd makkelijk uit dat mensen vaak niet weten wat deze types wel/niet mogen.

Moet je eens kijken hoe snel je de ambtelijke radertjes kan laten lopen zodra een BOA buiten zijn boekje gaat. Even de wethouder bellen, want die is (politiek) verantwoordelijk; BOA in de bijstand, en jij een verontschuldiging in drievoud.

TeeJee | 27-04-18 | 15:41

Te zot voor woorden. Sowieso klachtwaardig handelen.
Sterkte aan dhr. Siera.

EefjeWentelteefje | 27-04-18 | 13:57

Ja, beetje zielig doen hier. Maar die Siera is een levensgevaarlijke crimineel. Illegale drankvoorraden zorgvuldig op zolder verbergen! En proberen de aandacht van de zaak af te leiden door buiten een beetje pizza te gaan eten! Het is een schande en het is maar goed dat daar k.e.i.h.a.r.d. tegen wordt opgetreden, zelfs als daarvoor wetten moeten worden overtreden.

Echt, dit land is besmet met een virus dat van normaal denkende mensen idioten maakt. Beetje het kaliber van die wethouder die in Barneveld die zandsculptuur gaat slopen omdat die een meter over een volkomen denkbeeldige grens ligt. Of van een agent die een oud vrouwtje bekeurt omdat ze een van huis meegebrachte verpakking van koekjes in een openbare vulnisbak gooit.

xspalm | 27-04-18 | 13:57 | 4

over dat oude vrouwtje: huh? wtf. nu breekt mijn klomp. uh, pump.

einStina | 27-04-18 | 14:19

Je mag de verpakking volgens mij ook weggooien in de prullenbak van de supermarkt waar je het produkt gekocht hebt.

artie | 27-04-18 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmm, M. Siera.....
Altijd weer die Zuid Europeanen.

D-Fens_1963 | 27-04-18 | 13:56

Inlevingsvermogen in Maastricht? Op ons autovrije binnenplaatsje liet de overbuurman zijn gasten uit. Ze staan nog even voor de voordeur te praten en zijn hond staat er naast. Gelukkig waren er twee BOA´s om deze grove overtreding vast te stellen en kreeg hij een bekeuring voor het niet aanlijnen van zijn hond. Het bezwaar werd gelukkig wel geaccepteerd en de boete werd teruggedraaid, maar toch....

ches | 27-04-18 | 13:55

In Januari aangifte doen met videobeelden van rond Kerst? Dat mag helemaal niet, zo lang mag je videobeelden niet bewaren.

Osdorpertje | 27-04-18 | 13:54

Misschien fake-BOA's ?

zimmerschwanz | 27-04-18 | 13:53

Wat een armoede... zelfde als dat verhaal in Maastricht waar ook iemand voor zn winkeltje zat drankje te doen.

Zulke zaken hoop ik nooit mee te maken, want totale gebrek aan context, menselijke maat, ofwel gewoon wat vreugde toestaan in het leven is om te huilen. Ik zou niet de rust hebben tegen die staatsmongolen.

Dat is ook het 2e probleem.. handhaving van regeltjes door mensen met iq van 60 en sociale inlevingsvermogen van een amoebe..
Hijs die gasten in een uniform en ze menen aanklager, rechter en beul tegelijk te kunnen zijn. Want: regels zeggen: MAG NIET!!!11!

iustus | 27-04-18 | 13:52 | 1

Het probleem is alleen dat serieuze zaken die NIET MOGEN!! ook niet worden aangepakt, zeker niet door een stel dumbo BOA’s, niet door de serieuzere dienaren der Hermandad en zeker niet door een compleet falend OM. Eigenrichting, dat gaat nog wat worden komende jaren.

J-van-de-Bontekoe | 27-04-18 | 15:28

Knap dat je niet opgepakt bent, ik zou me 100% zeker niet kunnen beheersen en aan de lopende band domme verwensingen en beledigingen hebben gescandeerd.

Wiezewalakristalix | 27-04-18 | 13:51 | 1

Dan krijg je weer het verhaal van belediging van een ambtenaar in functie... schiet ook niet echt op, maar snap wel je gemoedstoestand.

Keyboardspeler | 27-04-18 | 14:08

Wie zoet is krijgt boetes, wie stout is subsidie.
Nederland anno 2018.
Feynman vult iedere zaterdag een column met een stuk of 50 voorbeeldjes van gewelddadige parasieten die vrijuit gaan, versus belastingbetalers die om niks zwaar gedupeerd worden.

En omdat het gedogen van gewelddadige criminaliteit leidt tot meer gewelddadige criminaliteit, kan de overheid steeds meer wetten aannemen om eerdergenoemde belastingbetalers keihard mee aan te pakken. Een gluiperig spelletje van onze regering, die heel goed weet dat we geen nieuwe wetten nodig hebben. We hoeven alleen de BESTAANDE wetten te handhaven. Sorry voor het schreeuwen, maar dit is al zo vaak herhaald.

We hebben het allemaal zelf in hand mensen.
Stem niet op de kartelpartijen die dit mogelijk maken.

Dandruff | 27-04-18 | 13:50 | 9

@Langshetrandje | 27-04-18 | 14:39
Nee inderdaad, door Nederlands onnozele stemgedrag en al jaren goed functionerend cordon sanitaire is er inderdaad geen alternatief voor die nitwit. Helaas.

WasHetMaarMakkelijk | 27-04-18 | 15:02

@Dandruff | 27-04-18 | 15:00
Wij zijn het eens maar dat wist u wel. Ben zelf goed opgeleid, meercellig en vooral zelf nadenkend. Met name dat laatste schort het nog wel eens aan bij de hoger opgeleiden. Zij zijn namelijk gewend zich hoger op te LATEN leiden.

WasHetMaarMakkelijk | 27-04-18 | 15:06

Langshetrandje | 27-04-18 | 14:36,

Ongemotiveerde kwalificaties als "zwaktebod in het kwadraat" zijn ook een zwaktebod. Om dit land weer op de rails te krijgen zijn bepaalde maatregelen nodig, en zowel FvD als PVV zijn bereid die maatregelen te nemen.
Dus geef vooral aan welke maatregelen jij nodig acht, of juist niet, en welke partij(en) het dichts bij jouw visie komen.

Dandruff | 27-04-18 | 15:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja, aan de ene kant mogen wat mij betreft alle BOAs per direct naar de plantsoen dienst. En wat ze hier uithalen kan MISSCHIEN niet door de beugel (ik ken de APVs in Leiden niet). Aan de andere kant geeft meneer de platenzaak eigenaar hier dus zelf toe zonder vergunning alcohol te schenken/verkopen. En die regels zijn nu eenmaal belachelijk (te) streng.

Gregovic | 27-04-18 | 13:49

BOA's hebben doorgaans weinig te doen. Dat heeft te maken met het feit dat Nederlanders best wel een net volkje zijn. Wat krijg je dan? Lieden die doelbewust en langdurig gaan zoeken naar overtredingen om een goed gevoel tussen de oortjes te krijgen.

En dan krijg je met deze excessen te maken. Hersentjes die stilstaan, geen tolerantiegrens meer kennen en zichzelf bevoegdheden toe-eigenen die ze helemaal niet hebben.

RenHoek | 27-04-18 | 13:48 | 2

Niet alleen. Er is ook een quota beleid binnen BOA managment om budget voor BOA’s te rechtvaardigen.

Er is een ziekelijk motivatie binnen die kneuzenkermis.

Trans_Fimmermans | 27-04-18 | 14:26

‘BOA’s hebben doorgaans weinig te doen’. Dat komt omdat ze op de verkeerde plek staan.
In de Schilderswijk, Laakkwartier en het centrum kunnen ze in ploegen werken.

Maytheforcebewithyou | 27-04-18 | 15:38

Gezagsgetrouwe burgers zijn nu eenmaal een makkelijker doelwit. Overigens had ik de heren zonder huiszoekingsbevel resoluut de deur gewezen.

Binnenbaan | 27-04-18 | 13:48 | 2

Inderdaad, ze mogen zonder huiszoekingsbevel toch niet binnenkomen?

FrankVeer | 27-04-18 | 14:54

Precies, oprotten met die lui. Ken je rechten!

Montesquieue | 27-04-18 | 20:38

Tsja, het Nederland van vvd, pvda, cda, d66 en consorten is er voor uitvreters, criminelen en andersoortig genetisch wanproduct.
.
Werken, zorgen en bijdragen maakt je tot doelwit van dat Nederland.
.
The enemy within.

Parel van het Zuiden | 27-04-18 | 13:48

Wie heeft het voor het zeggen in deze winkel? Is die winkel een openbare gelegenheid? Nee? Doei Boa's.

Is dit nog nieuws? | 27-04-18 | 13:48

Volgens de Grondwet hebben wij recht op humoristische BOA's die niet zonder huiszoekingsbevel zolders doorzoeken en wel boeven gaan vangen indien daartoe gesommeerd door de grappige klanten van een platenzaak die biertjes verstrekt aan dorstige studenten.

Jan Passant mk2 | 27-04-18 | 13:47

BOA'S met eencellige hersenen? Niet overdrijven. Want zo te lezen hèbben die "heren" zelfs die ene cel op kantoor achtergelaten. Goed bezig geweest, BOA'S. Wil je jezelf nog eens verrassen? Kijk dan vanavond nog eens in een spiegel. Wat zie je dan? Juist. Geen stoere smoel maar een grote lul.

ljcoster | 27-04-18 | 13:47 | 1

Je zult maar op een een fuif moeten vertellen dat je BOA van beroep bent.... Bovendien zullen de ouders van zo'n mispunt ook (terecht) niet trots kunnen zijn.

Ommezwaai | 27-04-18 | 14:32

Ik lees verder een onrechtmatige inbeslagname, danwel diefstal danwel verduistering van goederen. Niet best allemaal.

RenHoek | 27-04-18 | 13:46

Ik noem die melkertbanerts 2.0 altijd SOAs.

Langshetrandje | 27-04-18 | 13:46

Staatsmongolen op patrouille, wat een eikels zeg.

LonelyWanker | 27-04-18 | 13:46 | 1

Geen een willekeurige randdebiel een badge en je hebt een boa, gaaf land man.

boerk | 27-04-18 | 13:50

Dat krijg je als de menselijke maat zoek is geraakt en ALLES in regeltjes gevat moet worden omdat we te veel volk in Nederland hebben dat zich uit zichzelf niet normaal kan gedragen.

Bytemaster | 27-04-18 | 13:44 | 3

En zo is het!

Eduardo5000 | 27-04-18 | 13:54

Spijker. Kop.

Ad Hominem Tu Quoque | 27-04-18 | 14:12

Gevangenis zonder tralies.

En daar komen al die mensen uit de hele wereld dan op af: democratie en vrijheid van meningsuiting.
En het ergste is dat ze het zelf nog geloven ook.

Wering | 27-04-18 | 14:56

Waren die BOA's heel toevallig nieuwe Nederlanders?

JI-HAAT | 27-04-18 | 13:43 | 4

@suckmydick: nee, niet. Is typisch macho finnengedrag.

Ars Vivendi | 27-04-18 | 14:41

Nee hoor, geef een laagschedelige ongeacht z´n komaf een uniform en presto: een monster!

drs kwenie | 27-04-18 | 15:29

Een Boa is per definitie uitheems.

Mr_Natural | 27-04-18 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

Noord Korea aan de Noordzee. Ik neem aan dat deze mislukte wannabe politie-agenten inmiddels werkeloos thuis zitten?

VeelTeSteil | 27-04-18 | 13:43

pantoffeldiertjes

wiedergutmachsnikkel | 27-04-18 | 13:40

Schending AWBi. Dat is best serieus. Ik zou aangifte gaan doen.

RenHoek | 27-04-18 | 13:40 | 2

Dus dat. Het is wel lief dat ie het met ons deelt, maar als iemand zonder huiszoekingsbevel je pand doorzoekt en vervolgens je bier(kratje) jat lijkt een aangifte mij wel op z'n plaats.

sarcastro | 27-04-18 | 16:31

Bestuursrechtelijke handhaving, daar is geen huiszoekingsbevel voor nodig zolang het geen woning is. Maar deze mannen hebben dringend een cursus situationeel handhaving nodig. Wat een idioterie

Herr Inspector | 27-04-18 | 18:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken