Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kersverse NIDA-clown wil secularisme onthoofden

De MSM hebben nog een beetje moeite met het duiden van de GR18-winst van moslimpartijen en lijken bang om hun vingers te branden aan "islamofobie" en andere self-inflicted diseases of the policor brain. Wij zijn er al wel uit: het is gevaarlijk.

En voor het geval niemand die nogal stevige bewering van ons wil aannemen, of weg wil wuiven met een hysterische krachtterm als 'racisme!' (is het niet - red.) of 'islamofobie!' (bestaat niet - red.), presenteren wij een clipje met Erdal Balci, fijnschrijver met een Turkse migratie-achtergrond en parels van columns in De Volkskrant (dus volstrekt onverdacht), die bij Nieuwsuur (ook onverdacht) pleit voor seculariteit en daarbij rustig uiteenzet dat de politieke islam van een startpunt vanuit vriendelijke solidariteit uiteindelijk altijd opschuift richting wat er in de Koran staat. En daar staat niet zo veel leuks in over democratische waarden, vrijheid en secularisme - zeker niet voor niet-moslims.

Tegenover Balci zit Cemil Yilmaz van NIDA Den Haag, die met de opmerking "seculariteit staat nergens in de Grondwet" bevestigt dat democratie voor de politieke islam slechts een trein is die je neemt tot je eindbestemming is bereikt. En dat is wat wij dus 'gevaarlijk' noemen. Het staat trouwens ook gewoon in hun standpunten, subtiel verpakt tussen progressieve teksten over zorg, cultuur en compassie: "In de politiek wordt de scheiding tussen kerk en staat te vaak misbruikt om de ruimte voor geloof in de samenleving te beperken en af te doen als iets van vroeger of als iets voor thuis." Met andere woorden: geloof zou vaker voorrang moeten krijgen. Levensgevaarlijk voor niet-gelovigen.

Franse intellectuelen, Duitse politici uit Merkels hoek, de jonge premier Kurz van Oostenrijk: allemaal waarschuwen ze (eindelijk) hardop tegen de (politieke) islam in hun landen. En wij? Wij zien het niet en krijgen dertien keer DENK in de gemeentepolitiek, plus nog wat vergelijkbare partijen in de Randstad. En dat is toch allemaal een beetje als Theo van Gogh die geen beveiliging wilde en toen ineens in de loop van het pistool van Mohammed Bouyeri keek: Je ziet het pas als het te laat is. 

Update: De skyline van 010 volgens NIDA. Wat valt je op?

Oprotterdam

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Allemaal leuk en aardig, maar wie gaat de uitkeringen betalen als de Laastste Nederlander vertrokken is, en wie onserhoud de dijken tijdens de daaropvolgende burgeroorlog tussen marocs, turken, koerden, somaliers, syriers, irakies, surinamers, antllianen, tibetanen en eskimoos?

De Briemusketier | 24-03-18 | 20:18 | 1

Treurige waarheid.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet meer uit of iemand mij xenofobisch noemt of racistisch, ik vind het (persoonlijk dus) niet tof dat het binnen Nederland stikt van de 'niet-Nederlanders'.
Het maakt me geen zak uit of je hier geboren bent, het moment dat ik een of andere kebab naam zie verschijnen verlies ik mijn interesse al, wanneer ik hen vervolgens hoor praten geloof ik er niets van en bij alle 'goed bedoelde ideeën' zie ik alleen maar hoe er meer en meer van Nederland verdwijnt.
Ik verwacht dat de Turken in Turkije hetzelfde zouden reageren wanneer iedere John de Friettent eigenaar en zijn familie Turkije omtoveren tot nieuw-nederland.

Care | 24-03-18 | 22:15

Godverdomme, zo kan ik me het profiel van Rotterdam niet herinneren.

wegrenner | 24-03-18 | 19:34

Zoals de grote demagoog Erdogan altijd zegt: de minaretten zijn onze raketten! haha. Maar goed, ieder volk krijgt de leider die het verdient zullen we maar zeggen.. en ja dat is jammer voor Erdal Balci. LEES zijn columns. Deze man weet waar hij over praat. Niet alleen heeft hij humor, het is een van de weinige VK columnisten met intellect én gezond verstand!

DhrFukalla | 24-03-18 | 17:30

En maandag is iedereen alles weer vergeten

vinzepinz | 24-03-18 | 17:28

Deze Franse tegel gooi ik en elke mekka topic: "Het nieuwe islamistische totalitarisme wil op elke manier grond winnen, en wil zichzelf als slachtoffer van intolerantie afschilderen."

Bill Cosby | 24-03-18 | 16:57

De NPO inzake de praktijken van de islam: Wij WILLEN niet weten.

Willibald von Klúúúk | 24-03-18 | 15:24

Bereid u voor op corruptie, nepotisme, clientelisme, knokpartijen , intimidatie en bedreigingen de Nederlandse gemeenteraadszalen. Bereid u voor op doordrammen over rare regels over drankenverkooop, scholen, sportzalen, zwembaden, bushokjesreclame, sluitings- en werktijden, enzovoorts. Bereid u vooral voor op Turkse bedrijfjes waarvan nog nooit iemand gehoord heeft die er plotseling met grote overheidsopdrachten vandoor gaan - en niet opleveren.

bisbisbis | 24-03-18 | 15:20

Nida pleit hier dus voor meer islamisering van de publieke ruimte. Want islam is meerwaarde voor de samenleving.
Ze zeggen het zelf! Wij verzinnen dit allemaal niet!
Dat andere Nederlanders daar ook nog iets over te zeggen hebben, dat boeit ze voor geen meter.

marjen | 24-03-18 | 14:44

'Nida'. Slechts één letter verschil met het Spaanse / Italiaanse 'nido', dat 'nest' betekent.
Dat is de reden dat ik die partij van Vijfde-Colonners altijd associeer met 'nest'; Slangennest. Koekoeksnest. Nestbevuilers. Wespennest.

Nederland is altijd zo'n proper landje geweest. Maar inmiddels staan Nederlanders toe dat import-islamieten met hun gore schoenen vol kamelenstront en morele rotting het dure, ooit zo propere tapijt van de Hollandse huiskamer vernaggelen.

Nederland laat over zich heen lopen.
Wat heeft de ooit zo (terecht) trotse Nederlanders toch tot zulke meelijwekkende watjes gemaakt?

Peter Emile | 24-03-18 | 14:29

Hoewel in de koran, best wel sprake is van een moraal, Is de achterlijke cultuur van woestijnvolken en de uitwerking van de sharia immoreel. bv. Slechte daden zijn dat opeens niet als het tegen niet-islamieten gericht is. Je mag niet doden, maar Afvalligen weer wel. Taqqiya, Polygamie, gelijkheid maar Christenen en Joden betalen extra belasting etc.

Omdat er vele uitzonderingen zijn op de moraal binnen de sharia en geschriften, worden mensen heel voorzichtig. Ga vooral niet in tegen de willekeur van de Sharia, imam, of ayatollah, zo onstaat er een gefrustreerd en repressief regime. In het christendom staan juist figuren centraal die de moraal willen herwinnen en terug tot de basis willen brengen (10 geboden zonder concessies) en daarmee tegen gevestigde orde ingaan, dat zijn gelijk helden: Jezus(naastenliefde), Maarten Luther(vrijheid van godsdienst), Marten Luther King Jr(geen ongelijkheid op basis van kleur) etc.. Humanisme en socialisme gaat op die manier verder: verandering naar een eerlijker stelsel waarbij de moraal weer op een hoger niveau komt: Marx, Kennedy, Obama.

Alles waarbij gemarchandeerd wordt met de moraal ( "slechte dingen mag je niet doen , tenzij tegen onze vijand") zal leiden tot destructie en/of repressie (zie Hitler, Stalin).

WaltKowalski | 24-03-18 | 13:26

Gelijdelijk krijgen de moslims meer grip op de samenleving.
In duitsland hebben ze in meerdere moskeeën wapens gevonden.
Is dit een teken aan de wand.
Nee bij ons gebeurd zoiets niet,stel dat het wel zo is,dan staan we machteloos.
Je kunt met een auto door heel de eu rijden met een kofferbak vol wapens,je wordt nergens gecontroleerd.
My house is my castle,toch mag je je bezit niet verdedigen.
Het minste zou het bezit van een stroomstootwapen zijn.
Kun je zo in duitsland kopen,nee we leven in een omgekeerde wereld.
je moet de inbreker de wang toekeren.
Chamberlain achtige toestanden.
maar de tijdklok tikt,ik hoop niet dat hij een keer afloopt

soledad | 24-03-18 | 12:34

Blijkbaar moet deze meute op elke raadsvergadering opnieuw worden uitgelegd wat het woord seculier betekent... Succes en sterkte voor de andere raadsleden 😂

RichardBandler | 24-03-18 | 11:46

Het is toch zo eenvoudig. Lees gewoon aandachtig alle officiële geschriften van de Islam en het wordt duidelijk. Islam heeft niets te zoeken in Europa, niets te bieden aan ons, niets bij te dragen, dan verderf en bederf.
Arm Europa, arm Nederland, Evocatus

Evocatus | 24-03-18 | 11:01 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 24-03-18 | 12:17

Wat is het probleem als men de scheiding van kerk en staat te rigide vindt? Daar valt wat voor te zeggen. Denk bijvoorbeeld aan een gesubsideerd wijkcentrum waar veel moslims komen en waar zodoende ook een Islamitische tekst aan de muur hangt. Er zijn partijen die dan dit willen verbieden. Dat gaat dan al snel in tegen de vrijheid van godsdienst. Dat die scheiding er moet zijn dat hoor ik NIDA niet betwijfelen. Alleen de toepassing van de principes moet losser. Zeker in een multiculti stad als Rotterdam komt dat beter tegemoet aan de beleving van de inwoners. De scheiding van kerk en staat is er juist op gericht om godsdienstvrijheid te waarborgen. De grens tot waar mensen die vrijheid mogen gebruiken inzetten om je eigen anti-geloofshouding door te drukken onderdrukt juist de religie. Nu is de Islam natuurlijk van meer bekend dan van een koran in een buurtcentrum of een Arabische tekst aan de muur. Het is echter wel heel makkelijk om iedereen over 1 kam te scheren en uit dit standpunt blijkt helemaal niet dat we hier met anti-democratische tendensen te maken hebben. Men vraagt meer vrijheid ook als het gaat om de publieke ruimte. Wat is er mis met meer vrijheid?

Fiasco | 24-03-18 | 11:00 | 8

Ik snap de reactie van u allen. Toch denk lijkt de vrijheid waar NIDA om verzoekt vooral te gaan om hun eigen vrijheid waar dan ook. Er staat niet dat anderen moeten worden beperkt. Enkel dat men zelf de vrijheid wil die nu soms op rigide wijze wordt ontzegd.

Fiasco | 24-03-18 | 11:45

@VreemdeEend Dat ze die postercampagne niet ok vonden is natuurlijk belachelijk. Maar het is de taak van de politiek in Nederland om duidelijk te maken waar de grenzen liggen van bemoeienis in de openbare ruimte. En sommige zaken zijn ook voor andere groepen niet akkoord. Mensen moeten de ruimte hebben om hun standpunt publiek uit te dragen tot op zekere hoogte. Tot men anderen wil beperken, en dat zullen ze wellicht nog meer moeten leren. Alleen dat is een andere discussie. In het standpunt hierboven verzoekt men om tolerantie en vrijheid voor zichzelf om zich te kunnen uiten.

Fiasco | 24-03-18 | 11:53

Fiasco,
De islam heeft momenteel DEZELFDE rechten en plichten als iedere andere Nederland. U liegt als u zegt dat de islam minde rechten heeft.
Maar u wilt dat de hele vloer groen wordt; en dat gaat niet samen, een vloer die tegelijk groen en tegelijk veelkleurig is.

marjen | 24-03-18 | 11:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoop niet dat de waarschuwingen van Erdal Balci aan dovemansoren zijn gericht.
Grondwet asap aanpassen, godsdienstvrijheid ondergeschikt maken aan seculiere en liberale beginselen.

Luchtbakfietser | 24-03-18 | 10:50 | 3

Godsdienstvrijheid is juist een liberaal beginsel. Het betekent dat je elkaar vrij laat in de geloofsovertuiging. Dat is een wederzijdse vrijheid; jij vrij, een ander ook vrij.
En op dat punt vertrouw ik de islam dus niet. Zij willen anderen niet vrij laten, maar gaan zich ernstig bemoeien en willen het nest bezetten.

marjen | 24-03-18 | 11:17

Godsdienst vrijheid staat nu op gelijke voet met veel fundamentelere liberale beginselen zoals bv gelijkwaardigheid van man en vrouw. M.i. een slechte zaak, zou een duidelijkere rangorde moeten komen.

Luchtbakfietser | 24-03-18 | 11:42

Marjem

Ideologie van de politieke Islam is idd zeer dwingend en weinig tolerant

Luchtbakfietser | 24-03-18 | 11:45

Het is ook wel raar hoor, ooit was ik het heel aardig eens met de rooien juist omdat ze zo tekeer gingen tegen geloof en de invloed daarvan op het dagelijks bestuur. De VARA was een baken van het vrije woord, het schimpen op de katholieken was tot kunstvorm verheven.
Tsja, en nu ben ik dus blijkbaar een bruinhemdige, guurrechtse blanke teringlijer omdat ik precies dat nog steeds ambieer. Alle geloven achter de hobbydeur, invloed op mijn wereld: 0 en geen magnietjes of kannietjes opgelegd door religieuze zwakzinnigen die menen de waarheid in pacht te hebben. Zo'n moskee is volgens mij ook prima geschikt als poppodium, dáár moeten we naartoe net als vroegah.

elfenstein | 24-03-18 | 10:02

IJzersterk stuk. Je vraagt je wel eens af hoeveel voorbeelden de gevestigde partijen moeten zien om tot de conclusie te komen dat de islam een groot gevaar is.

henk1948B | 24-03-18 | 09:47

Het voorbeeld om religie en politiek te verbieden, niet alleen voor die inteelt vereniging maar geldt voor alle relligekkies zoals sybrand en die biblebelt adepten.
Wat dat betreft is Noord korea wel een heilstaat, daar zul je zo'n achterlijke mongolen als hier niet tegenkomen.
niks is dodelijker dan religie

Voasje64 | 24-03-18 | 09:20 | 1

Kim Jong Un heeft gebeld en laat weten dat honger plus deportatie/heropvoeden/verdwijnen ook heel aardig werkt.
Succes met de emigratie he?

elfenstein | 24-03-18 | 09:56

Nou en, gaan we weer:
Willen jullie meer of minder......
Meer, meer, meer!?

Is dit nog nieuws? | 24-03-18 | 08:23

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat dit Denk-adept zat te bazelen. Dat seculariteit in zijn dubbele paspoortland Turkije niet in de Grondwet staat, zal vast.
Dat hij geen idee heeft wat vrijheid van godsdienst inhoudt, is een gotspe.
Een echte wetenschapper zou nimmer praten namens zijn eigen geloofsgroep en dwepen met 'ons' en 'wij'.
Welke wetenschapper gaat hem wijs maken en uitleggen dat godsdienstvrijheid niet een groep toebehoort maar een individueel recht is?

Een Nederlandse Nederlander niet behept met ongevraagde dubbele nationaliteit gevrijwaard van schikken naar Turks recht kent wel degelijk onze Nederlandse Grondwet waar nota bene in artikel 1 staat dat discriminatie wegens levensovertuiging - dus ook wegens seculier - niet is toegestaan.

drs.Nee | 24-03-18 | 08:15

Mooi voorbeeld van wat eeuwenlange kruizing tusen neven en nichten met het IQ doet.

0112358 | 24-03-18 | 08:12

Ik zag recentelijk op ID een aflevering over het Hotel Cecil met daarin een seriemoordenaar die zijn werkterrein had verlegd van zijn thuisland Oostenrijk naar LA. Hoewel de teller op een dozijn slachtoffers stond toen hij de bak inging, maakten een aantal Amerikaanse "intellectuelen" en politici zich hard voor zijn vrijlating, Hij was namelijk zo'n voorbeeldige gevangene. Een jaar lang genoot hij volop van zijn media exposure, toen sloeg hij doodleuk aan het moorden. Waarom ik dat hier te berde breng? Omdat Nederland inmiddels aanvoelt als één hele lange aflevering van "Hotel Cecil".

MickeyGouda | 24-03-18 | 07:50 | 1

Een open TBS instelling, zoals onderhand heel europa trouwens.

boerk | 24-03-18 | 07:54

Onmiddelijk onderzoek instellen naar de financiering van partijen als Denk, buitenlandse giften zijn niet meer toegestaan

macdushi | 24-03-18 | 07:47 | 1

Die krikgen ook geld van moskeeën en die draaien voornamelijk op zwart crimineel geld.
Het is een grote maffia bende met een zieke ideologie. Mohammed is de Godfather.

boerk | 24-03-18 | 07:56

bwanabanjo | 23-03-18 | 20:42 : Wie neemt het initiatief in de 2e kamer om een wetsvoorstel in te dienen om het mensen met 2 paspoorten niet langer mogelijk te maken om zich verkiesbaar te stellen dan wel om te stemmen.

Dit zou m.i. de allereerste maatregel moeten zijn. Wanneer men de sprong niet durft te maken of niet wil maken zich voor 100% en onherroepelijk aan de Nederlandse samenleving te binden, en aan geen andere, dan moet men geen zeggenschap over deze samenleving en haar inwoners krijgen.

Ik voeg daaraan toe dat men het wegdoen van een tweede nationaliteit zelf zou moeten betalen -- niks geen leningen of subsidie zoals de overheid nu geeft aan Turken die hun Turkse dienstplicht willen afkopen. Ben je niet bereid die inspanning te leveren -- zelf het geld bij elkaar sparen -- dan heb je er niet genoeg voor over om echte Nederlander te zijn en bekijk je het lekker. Dan mag je hier wonen, maar niet stemmen of verkiesbaar zijn of (wat mij betreft) welke publieke functie dan ook vervullen (inclusief het ambtenaar zijn).

Ik zie allerlei redenen waarom deze maatregel meer kans zou maken dan allerlei anderen en het zou ons een heel eind de goede kant uit helpen.

VreemdEend | 24-03-18 | 05:47 | 5

Mooi initiatief, maar zal wegens discrimininatie van de hele islammeuk worden verpletterd. Alleen zij voelen zich dan weer gediscrimineerd. Je hebt ook andere nationaliteiten bv alle Spaanstaligen. Hoor je nooit janken. Nooit ! Doen allemaal lekker mee met hun dubbele nationaliteit. Want Christelijk opgevoed.

Koffie ? | 24-03-18 | 08:59

@boerk - Veel dubbelpasspoortiërs zijn hier geboren, menigeen al 3e of 4e generatie hier-geborene. Ook zij zouden bij het bereiken van de meerjaargiheid moeten kiezen -- of echt alleen maar Nederlands, of geen actief / passief stemrecht, recht om ambtenaar te worden, en andere beperkingen die nuttig blijken tov echte Nederlanders.

@Koffie - Als je dit als een voor iedereen geldende regel invoert, kan niemand 'descriemietazieeee!' roepen, want dan geldt het voor mensen van alle landen en kleuren.

@Franker - Die dubbele paspoorten zouden niet meer zo'n maatschappelijke dreiging zijn wanneer mensen met een dubbele paspoort onder de door bwanabanjo en mij genoemde beperkingen zouden leven. Je kunt daarnaast altijd jouw regels voor mensen die niet hier geboren zijn.

VreemdEend | 24-03-18 | 11:11

Maar leg het eens praktisch uit? Iemand wordt hier geboren, krijgt een NL paspoort, maar omdat er Turks bloed uit eerdere generaties zit, beschouwt de Turkse regering hem automatisch ook als Turks onderdaan. Met daaraan verbonden automatisch: een paspoort. Wat valt er voor de knaap in kwestie dan te kiezen?

Het paspoort wordt altijd als iets heiligs beschouwt, maar is juridisch slechts een reisdocument. Dus het al dan niet hebben van dat document verandert niets aan iemands legale status.

Dr_Prepper | 24-03-18 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

De verrotting van onze samenleving komt inmiddels van binnenuit! Met grote dank aan PvdA, GroenLinks, en vooral D66. Maar ook onze geloofsgekkies partijen gaan hier niet vrijuit, al komen die al een beetje tot inkeer! Bedankt naïevelingen ik maak mij ernstige zorgen om de toekomst.

Rdock | 24-03-18 | 04:16

Ik weet niet of men in gemeenteraden anoniem stemt. Zo niet dan vrees ik dat er vrij snel besluiten beinvloed gaan worden door dreiging met geweld. Het zal ook voor gemeenteraadsleden nodig zijn om persoonlijke beveiliging te nemen. Uiteindelijk zullen er wel onbestuurbareplekken onstaan. Ik vrees ook dat het nu snel gedaan is met het behoud van culturele zaken als monumentale kerken e.d.

Hadena | 24-03-18 | 02:10

Politiek hoort met feiten te werken. Niet met een geloof.

Ries13 | 24-03-18 | 01:58 | 1

Politiek werkt nooit met feiten. Het werkt zelfs in het beste geval met ideologie. Op die weegschaal worden feiten gewogen. Dat kun je aan de hand van de symmetrie in het links-rechts paradigma mooi zien wanneer de feiten loodrecht staan op bijvoorbeeld genetisch manipuleren van landbouwgewassen bij links of klimaatverandering bij rechts. Wanneer feiten en ideologie met elkaar in botsing komen dan gaan feiten linea recta de deur uit en verandert de wetenschappelijke consensus in een soort samenzwering tegen de verborgen waarheid die zij dan kennen, zijnde google experts.

Sterker nog dan dat, wanneer feiten en ideologie met elkaar in tegenspraak zijn heeft dat meestal een versterkende werking op ideologie, omdat mensen dan gevraagd wordt meer te investeren in de ideologie. Dat is hoe geloof namelijk werkt.

Mazzelstof | 24-03-18 | 07:51

Pas op voor de Russen! Groetjes, het partijkartel.

tata1981 | 24-03-18 | 01:15 | 2

Een lieve gedachte aan jou!

Ongeblustekalk | 24-03-18 | 01:22

Ja de Russen die hebben toch ook eigenlijk wel een soort Sharia; de Tsjaria.

kaasfondue | 24-03-18 | 01:26

De nazaten van de verlichting hebben in hoog tempo de laatste decennia afscheid genomen van het christendom, al dan niet op vileine wijze. Tegen christenen kon je schoppen en spugen want die deden/doen toch niets terug. Nu worden die verlichte nazaten geconfronteerd met islamisten en ze laten gewoon gebeuren wat ze decennia lang hebben bestreden. Laat ze maar eens de sharia vol in hun arrogante bek terugkrijgen, wellicht dat er dan iets begint te dagen.

Eppo | 24-03-18 | 00:58 | 2

Bij de NRC, de NPO heerst de sharia al. Laat daar dan maar eerst iets gebeuren.

kaasfondue | 24-03-18 | 01:12

Dergelijke optimisme deel ik niet. Tot dagen niet in staat vrees ik. We hebben hier te maken met extremisten die als je je oor dicht bij hun door een shariaklant zojuist doorgesneden luchtpijp zou leggen nog met hun laatste restje lucht zou horen gorgelen over islamofobie.

Mazzelstof | 24-03-18 | 08:19
-weggejorist-
Jetstream | 24-03-18 | 00:48 | 1

het enige wat de islam met europa te maken heeft, is dat de islam sinds haar oprichting storm gelopen heeft op europa. wat hun in 14 eeuwen niet lukte met het kromzwaard, lukt hun wel met de strakke plasser. dankzij onze deugmensen. een troost heb ik. het eerste wat het europese kalifaat eem kopje kleiner maakt is de door deugmensen zo geliefde "verdraagzaamheid". daar gaan die mooie zwaar bevochten regenboog-zebrapaden.

Bread_Pitt | 24-03-18 | 00:07

Ik denk niet heel goed over DENK.

BigSmoke | 23-03-18 | 23:51
-weggejorist-
De Evangelist | 23-03-18 | 23:25

Zolang defensie nog een Blank christelijk bolwerk is hebben we nog niets te vrezen. Althans, als ze munitie en wapens zouden hebben.

Oepsie1234 | 23-03-18 | 23:19 | 1

Hehe pang pang! En hier een varkenslapje! So!

boerk | 24-03-18 | 08:01

'Ons geloof is goed voor de gemeenschap'.. wc eend uitspraak. Wat ze geloven willen maakt mij niet uit maar ik bepaal zelf wel wat goed is voor de gemeenschap. Straks zetten ze net als Jehova's nog een voet tussen je deur om Allah te brengen.

BozePaarseMan | 23-03-18 | 23:16 | 1

Als de, netjes gezegd, 'overlast' die ze bezorgen inderdaad tot de letterlijke voet tussen je deur, zoals bij Jehova's, beperkt zou blijven, dan zou er niet veel reden voor zorg zijn.
Helaas is de overlast in praktijk al veel en veel ernstiger......

Hoe weinig ik ook op heb met Jehova's, hen in een vergelijking te betrekken met een fascistische ideologie doet ze geen recht.

michelpen | 24-03-18 | 00:09

Het is nu toch duidelijk voor de wegkijkers hoe het nu zit.....
Gelukkig vergeet internet niets het zal een belangrijk middel worden om naar de burgeroorlog. De politici, journalisten media pilaren die dit hebben gevasiliteerd voor burgertribunalen te slepen.
Wat het volk nog rest is zich te gaan organiseren onder leiding van oud militairen en officieren in elke stad en dorp.

siempie2696 | 23-03-18 | 23:13

Het frappante is dat die Denk jongen het laatste woord krijgt en dan iets mag brabbelen over waanideeën.

Henk Zult | 23-03-18 | 22:59

Eerlijk gezegd verwacht ik de komende periode chaos in de raad van R'dam en zo nog een paar gemeenten. Maar of het nog op tijd is, valt te bezien. De duivel bestaat en komt in de vorm van een sekte. En NL heeft deze wolf in schaapskleren omarmd. Triest.

klamme.vla | 23-03-18 | 22:57

Dankzij linksstemmers en hun voorliefde voor de Islam krijgen we figuren met een dubieuze dubbele agenda aan de macht. Toppie, goed voor NL..

BozePaarseMan | 23-03-18 | 22:38 | 1

Oja want alleen Moslims in de politiek hebben een dubbele agenda...

Balgesjaakt | 24-03-18 | 06:52

Het is al te laat en de zombies en linkse honden willen niet luisteren. Laat het dan maar gebeuren.
Uiteindelijk zullen ze vanuit oosteuropa en rusland hier komen om ons te bevrijden van het islamjuk en voor eens en voor altijd hier schoon schip maken. Kan misschien nog wel 50 jaar duren hoor. Don't hold your breath.
Europa wordt een groot Sbrenica.
Mladic had het al voorspeld.

postmodernismisdead | 23-03-18 | 22:38 | 1

Mladic! Waar kan ik zijn uitlatingen teruglezen?

Henk Zult | 23-03-18 | 23:01

''Start een deltaplan voor de moslimgemeenschap hier. Grootschalige aanpak gettovorming, emancipatiegolf voor vrouwen, offensief van verlichtingsidealen in de buurt en op scholen, seculiere geesten onder hen omarmen, vrijheid van partnerkeuze promoten."'

Probleem is dat dit een enorme subsidiespons gaat zijn, en dat geld kun je toch echt beter besteden aan de gezondheids of ouderenzorg. Dus ook voor de migranten uit de jaren 70 /80.. Valt dat kwartje nu al een keer? Leg anders even uit waarom een native indian hier een een deltaplan moet financieren voor wat merkel perse wil importeren?

Chemokar | 23-03-18 | 22:36

Onze enige redding is dat hunnie altijd ruzie krijgen met elkaar

koelkast | 23-03-18 | 22:30 | 2

Ze hebben al ruzie heur, gülenisten krijgen een molotov cocktail inhumaan winkel.

Analia von Solmsch | 23-03-18 | 23:24

Analia von Solmsch | 23-03-18 | 23:24 |:
Autocorrect is een bitch.

LuckyGirl | 23-03-18 | 23:37

Die ardal balci moet ook de politiek ingaan. Heerlijke duidelijke blik op de islam.

Schepvogel | 23-03-18 | 22:27

Islam is vergif van het ergste soort. Als je denkt dat het niet erger kon... nu zitten ze in het parlement en in gemeenteraden. Wat een drama. Moet er niet aan denken hoe het er hier over tien jaar uit ziet.

npo | 23-03-18 | 21:55 | 4

@Berbaar
Op een dag klopt het ook aan uw deur.

LiniaalRectaal | 23-03-18 | 22:04

20 september ben ik weg, allemaal veel plezier in het polder kalifaat in de toekomst.

Niamh | 23-03-18 | 22:18

Klopt wat @Berbaar zegt. Neem Groen Linkse volksvertegenwoordigers.

BozePaarseMan | 23-03-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Het ligt vast aan mij maar ik versta geen klap van wat die dikke baas in het filmpje antwoordt op de vraag waarom hij op Denk stemde.
Kan er in het vervolg een ondertiteling bij?

Amsterdamsko | 23-03-18 | 21:38 | 2

Wat jai niet begraip? Ies gewoon Nedderlans.

LiniaalRectaal | 23-03-18 | 21:49

Het kwam neer op "want ze zitten in het kabinet"

Sbas | 23-03-18 | 21:52

Nu ik dat artikel van Elsevier weer lees over de bundeling van Franse intellectuelen van linker en rechter zijde om een halt toe te roepen aan het islamisme, denk ik aan de vete tussen GS en Joop.
Geheel gegrond maar boeiend blijven de commenters op Joop, en dan bedoel ik met name die doorwrochte stukken.
Ik ben wel benieuwd naar GeenJoop.nl
Okee, mept U maar %$#*

bodemloos | 23-03-18 | 21:36 | 4

Chemokar | 23-03-18 | 21:57
Ik weet niet waar die Franse intellectuelen op draaien.
Maakt ook niet uit. Als er maar gedegen gereageerd gaat worden op de politieke islam vanuit verschillende perspectieven.

bodemloos | 23-03-18 | 22:01

@bodemloos De Politieke Islam kun je enkel bestrijden via een volledig seculiere staatsvorm. Of een Dictatuur zoals men in het MO allemaal doet.

Chemokar | 23-03-18 | 22:09

Chemokar | 23-03-18 | 22:09
Zijn linkse intellectuelen gelovig dan?

bodemloos | 23-03-18 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

Gastarbeid en Kapitaal – SP brochure 1983,
.
“Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt , vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt. Zoals nu kan het niet”.
.
“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
https://sptransparant.wordpress.com/gastarbeid-en-kapitaal/

janleuk | 23-03-18 | 21:35 | 3

Neh, heeft geen zin om het aan te halen bij bevooroordeelde reageerders want is rood, guurlinks of zelfs communistisch.

Dr. Blechtrummel | 23-03-18 | 22:00

Toch knap, die inzichten waren er dus 35 jaar geleden al. En er is helemaal niets mee gedaan.

Road to serfdom | 23-03-18 | 22:05

@the Road, inzichten lijden niet altijd tot inzicht.

Dr. Blechtrummel | 23-03-18 | 22:50

Moslimpartijen hadden veel eerder een podium moeten krijgen en niet decennia door de PvdA (indirect) vertegenwoordigd moeten zijn. Nu krijg je pas eindelijk zonder filter te zien wat zij willen en waar ze voor staan. Dan kan niemand meer ontkennen wat bijvoorbeeld een Pim Fortuyn goed verwoorde: de normen en waarden van de islamitische gemeenschap staan haaks op de westerse en zijn daarmee niet verenigbaar. Nu kan niemand dat meer ontkennen. Voor mij mag Denk alle linkse zetels krijgen en dan geen PvdA, GroenLinks en SP meer.
...
Overigens staat seculariteit wel in de Grondwet. Het is het artikel inzake vrijheid van godsdienst. Veel mensen begrijpen dit artikel verkeerd. Het betekent dat er geen godsdienst vanuit de overheid wordt opgelegd waardoor de mensen dus vrij zijn om welke, of geen godsdienst te kiezen.

Zijl5824 | 23-03-18 | 21:34 | 3

GVD, wat had die man gelijk. Na z'n (zinloze) dood is er een reet mee gedaan.
.
"Pim Fortuyn over het integreren van buitenlanders in de Nederlandse samenleving"
https://www.youtube.com/watch?v=JgSGph-k-Wc

janleuk | 23-03-18 | 21:38

Vanuit het oorspronkelijke land werden moslims gesommeerd zich niet te mengen in democratie daar dit tegen de koran in gaat.

LuckyGirl | 23-03-18 | 21:51

Het is zelfs nog erger: De Turken zoals Erdal Balci hier, zijn doelbewust mon ddood gemaakt door de PVDA die welbewust de Imam op het schild hebben gehesen als spreekbuis voor de gastarbeiders. Waarmee ze het op dat moment wel degelijk aanwezige seculiere geluid effectief gesmoord hebben.

Dr_Prepper | 23-03-18 | 22:10

Ze hebben die Murkenmeuk toch Zelf in het zadel geholpen die Hollanders door steeds maar blind op PvdA te stemmen die Club die het zogenaamd wel wist .
Nou die kolerezooi is nog maar pas begonnen .

liegende lippen | 23-03-18 | 21:33

geen probleem moslims hier dezelfde rechten als de christenen in Saoedie.

Ko.Nein | 23-03-18 | 21:26

Als ik iets over het gelijkheidsbeginsel wil weten pak ik ook altijd de koran.

LuckyGirl | 23-03-18 | 21:22 | 2

Om op elke bladzijde te lezen wat dat beginsel niet is.
Het is frappant hoe blind wij in het Westen zijn inzake de beginselen der Islam. "Zo erg kan het niet zijn, het is tenslotte een godsdienst" is een van de meest naïeve posities die je in kunt nemen. Het is een en al verstikking die Islam, het neemt de adem weg, snoert in, maakt benauwd.

Schoorsteenveger | 23-03-18 | 21:35

Hoog tijd om eens wat meer seculiere moslims aan het woord te laten over de gevaren, Schoorsteenveger.
In de regel kennen die de uitwassen en snappen dat onze seculiere samenleving juist bescherming biedt.

LuckyGirl | 23-03-18 | 21:46

Hippolytus de Marsiliis

Vroeger, ik was jong en de bom zou vallen
en zure regen vrat de bossen op terwijl
vanuit vervallen panden nog met enkel glas

de kou door kieren binnengierde
toen die nieuwe ziekte bolle ogen
uit holle wangen deed loeren

van homosexuelen waarvan het vel
om botten spande. Je kon
geen woning krijgen en droeg

shirts met 'no future' en trok
je eenzaam af. Maar nooit, nooit
hoorde je dat gezeik over die godsdienst

gezeik dat drupt drupt drupt op je voorhoofd, drupt
als die chinese martelng
youtu.be/xQSI8qOBNoQ?t=541

Hufterst | 23-03-18 | 21:15 | 1

En alles waar we toen nog overheen moesten stappen
kunnen we nu aan onze laars lappen

alle verworvendheden uit het verleden
worden nu met voeten getreden

we hadden het juk van geloof afgeworpen
en worden binnenkort aan een nieuw onderworpen

Mark Verheijen | 23-03-18 | 21:21

KKK. OpKankeren met je Kanker Koran.

MikeTheBull | 23-03-18 | 21:06 | 3

Je komt nu wel op het niveau van een koranfanboy met zulke bewoordingen.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 21:15

Heee die lijsttrekkende snuiverT van PVV Rotterdam ook in de panelen.
Mag ik U nog even bedanken voor het vermaeck de laatste weken en gisteren in de Pow docu in het bijzonder.

Berbaar | 23-03-18 | 21:19

Doe es niet.

LuckyGirl | 23-03-18 | 21:41

De beste manier om islam te bestrijden in dit door policor en corruptie vergiftigde land is alles wat islam-achtig is volledig te boycotten.
Iedereen kan dat doen. En iedereen die nog wat om Nederland geeft MOET dat doen. Of het nu voor jezelf is of voor je (klein)kinderen.
Geen vakanties naar moslimlanden
Geen boodschappen doen bij moslimwinkels
Geen moslimstagiaires aannemen
Arbeidscontracten met moslims niet verlengen
Geen zaken doen met moslimleveranciers
Stelselmatig aangifte doen tegen moslimoverlast, video-opnames maken van ‘incidenten’. En verspreiden.
Uiteindelijk is het hierdoor bijzonder onaantrekkelijk voor volgers van deze barbaarse pedogodsdienst. Gewoon alle voordelen die men hier nu (veelal onterecht) geniet ontmantelen.
Buurten worden weer veiliger; vergeet niet dat wereldwijd islam verantwoordelijk is voor het leeuwedeel aan oorlogen, racisme, haat, pedofilie, terreur, vrouwenonderdrukking en ontwrichting van samenlevingen!
Onze ‘regering’ olv landverrader mprutte doet er NIETS tegen.
Dus kunnen we maar beter zelf actie ondernemen.

pennestront | 23-03-18 | 20:58 | 5

@witdusracist | 23-03-18 | 21:18
Beter inderdaad.
Nog beter zou zijn niet iedereen over dezelfde kam te scheren.
Beoordeel mensen gewoon op hun merites, kleur, geloof, afkomst is weinig boeiend.
Daden wél!

Berbaar | 23-03-18 | 21:36

Ja hoor berbaartje,
Feit is wel dat dit werkt. Veel vrienden en bedrijven met wie ik zaken doe doen al mee. En het breidt zich supersnel uit.
Koop jij maar lekker bij al je moslimwinkeltjes; er zijn immers nog veel meer sukkels die dat doen.
Uiteindelijk worden de omzetten van deze smoezelige winkeltjes te klein om zelfs hun zwarte (qua geld haha) nog te kunnen betalen. (Meestal als ‘extraatje’ op hun onterecht verleende uitkering)
En ga maar lekker op vakantie naar je fijne terroristische, ondemocratische pedofiele moslimlandjes. Kom ik je tenminste niet tegen.....
Multiculti is dood, hartstikke dood. Nu nog even de Nederlandse maatschappij herstellen.
Zonder al teveel moslims that is.
Jij mag blijven hoor berbaartje. Zonder het infuus van NL waaraan je ligt redt je het toch nergens.
Vorm van ontwikkelingshulp.....
Zo, en nu reaguur ik niet meer op je.
Je bent te simpel en voorspelbaar.

pennestront | 23-03-18 | 21:41

Berbaar | 23-03-18 | 21:36
Een mooie statement berbaar.
Goed voor het onderzoek en de factuurtjes. Niks mis mee, je leeft kort op deze aarde en je mot toch de zaken voor elkaar hebben.

Ongeblustekalk | 23-03-18 | 21:44
▼ 2 antwoorden verborgen

@JI-HAAT | 23-03-18 | 21:47
Nee hoor, mevrouw Krikke komt, net als ik, gewoon weer geregeld in de Schilderswijk.
Ze let alleen wel iets beter op haar tasje, net als mijn oude moedertje en mevrouw Berbaar.
Krikke is niet zo'n type dat achter het bloemetjesgordijn gaat zitten bibberen.
Helemaal mooi!!
Sterkte knul in dat enge Den Haag.
Proest!!

Berbaar | 23-03-18 | 22:14

Haar voorganger Van Aartsen bezocht de Schilderswijk op de fiets begeleid door een paar agenten.

drs.Nee | 24-03-18 | 08:37

drs.Nee | 24-03-18 | 08:37
Allemaal in scène gezet, net zoals dat huftertje Klaver zich bij de Tweede Kamer liet fotograferen op een bakfiets!

JI-HAAT | 24-03-18 | 11:20
▼ 8 antwoorden verborgen

Er komt onvermijdelijk de druppel, emmer. Dan gaat het spetteren en ben ik blij dat ik in de provincie woon.

larie | 23-03-18 | 20:49 | 3

Of laf.

Omnisofos | 23-03-18 | 21:04

Vermoedelijk is de druppel als plotsklaps alle potentiele moslim kiesgerechtigden daar ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken. In een grote golf gaat dat dan.. zomaar ineens. Dan eerst de strijd binnen de tweedeling in het autochtone kiesdeel. Spannend. En Omnisofos.. niemad is gebaad bij Tito 2.0 drukketel.

larie | 23-03-18 | 21:08

@ larie | 23-03-18 | 21:08
Het ging ook zo goed in Joegoslavië.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 21:52

Het gevaar is niet een aanslag hier en daar. Wel heel erg, daar niet van, maar het echte gevaar is de aanhoudende massa immigratie van conservatieve moslims; die gaan onze samenlevingen veranderen. En niet ten goede.

canis lupus | 23-03-18 | 20:47 | 5

Hemmenaar7 | 23-03-18 | 20:50
We hebben geen gecontroleerde instroom nodig, mensen genoeg hier. Denk eens aan het miljeu.

Ongeblustekalk | 23-03-18 | 21:07

Stille tochten. Duizenden mensen met kaarsjes en vol eendracht. Marcherend langs de kades. Tranen en verdriet. Hoe kan zoiets gebeuren? De daders waren 'in zicht'..... we weten en wisten het allemaal...... Maar we deden niets. Helemaal niets.

Omnisofos | 23-03-18 | 21:10

Gaat het dan niet mis omdat we Moslims stimuleren deel te nemen aan de democratie? Moslims zouden uit zichzelf niet stemmen. Maar omdat assimilatie wordt afgedwongen, en nooit zal slagen, worden ze steeds beter vertegenwoordigt in de politiek.

Balgesjaakt | 24-03-18 | 06:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Je verwacht het wel, omdat wij Nederlanders destijds ook voor de Duitsers de rode loper hebben uitgerold.

Baron Clappique | 23-03-18 | 20:45 | 1

Die voor de Duitsers was dan misschien rood, die voor de islam is van fluweel.

harry19612 | 23-03-18 | 20:55

Het moet gebeuren. Al te lang heeft de Islam zich schuil kunnen houden temidden van goedwillend naïef links volk, maar de tijd is gekomen dat die Islam een volgende stap neemt, nu die goedwillendheid zijn maximale rek heeft bereikt. Met dank aan de Islamknuffelaars gaan moslims nu zichzelf zijn en hun plek opeisen, en het werd tijd. Al te lang werd maar niet duidelijk waar die Islam nou eigenlijk voor staat en, belangrijker, wat die Islam op termijn bereiken wil, en nu gaat daar eindelijk zicht op komen.
Pas nu zal de vraag ook werkelijk gesteld kunnen worden hoe wij als samenleving de toekomst vorm gaan geven, en pas nu zullen die moslims met de billen bloot moeten en ook daadwerkelijk met de billen bloot gaan.
Dat wordt een harde confrontatie, en we hebben veel moed en veel intellect nodig om die confrontatie aan te gaan. Naar dat intellect moeten we op zoek, want die vind je niet of nauwelijks meer op de universiteiten, maar die zal gevonden worden.
En dan zal blijken wat de sterkste positie is, die van de absolute waarheid, of die van de systematische twijfel.

Schoorsteenveger | 23-03-18 | 20:44 | 9

Jozias van Aartsen

Sbas | 23-03-18 | 22:11

Waar het om gaat, en wat schoorsteenveger denk ik bedoelt, is dat we de moed zullen moeten hebben om impopulaire beslissingen te moeten gaan nemen, om uit deze shit te komen. Bijvoorbeeld: het afschaffen van speciaal onderwijs (het toestaan van op religie geente scholen) en daarmee de christenen hun schooltjes ook ontzeggen. Het is nodig, maar durft het CDA over zijn schaduw heen te stappen? En zo zijn er nog veel meer irritante keuzes die gemaakt moeten worden. Als ik eerlijk ben vrees ik dat de goegemeente liever lekker inclusief naar de afgrond loopt en met elkaar ten onder gaat, dan dat iemand harde keuzes durft te maken. Nederland, het land van de zachte heelmeester....

Dr_Prepper | 23-03-18 | 22:15

Dr_Prepper | 23-03-18 | 22:15 |
Juist. Dat bedoelde ik. Onder andere vrijheid van onderwijs 2.0 dus: de religies hun ruimte gunnen maar in geen geval religieus gekleurd onderwijs faciliteren. Voorts de discussie aandurven, met gestrekt been.

Schoorsteenveger | 24-03-18 | 11:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie neemt het initiatief in de 2e kamer om een wetsvoorstel in te dienen om het mensen met 2 paspoorten niet langer mogelijk te maken om zich verkiesbaar te stellen dan wel om te stemmen. Hiermee wordt dan een hoop ongein voorkomen en houdt onze samenleving seculier.
Beperkt in sterke mate de invloed van de religie van de vrede, het op 1 zetten van het imaginaire vriendje en voorkomt belangenverstrengeling en conflicten waarbij bv loyaliteit aan de heersende opinie in het land van verblijf gevraagd wordt (bv Armeense Genocide). Voorkomt ook wantrouwen bij opinies over of handelen bij conflicterende belangen van de diverse landen.
In de jaren 70 van de vorige eeuw dachten ze nog in termen van de maakbare samenleving, dat is niet mogelijk gebleken, dus graag al dit soort maatregelen, opnieuw beoordelen, sterk beperken en waar nodig terugdraaien. Iets met voortschrijdend inzicht.

bwanabanjo | 23-03-18 | 20:42 | 1

Ik dacht al, waar blijft het dubbele paspoort.

Baron Clappique | 23-03-18 | 21:27

Tja, je ziet het pas als je ogen open gaan.

McMarx | 23-03-18 | 20:42

Je kan geen democratie hebben zonder dat er tegelijk een vrij cultuurleven is waarin de staat niet ingrijpt. Maakt niet uit of die staat een volledige democratie is of niet. Een vrij staatloos cultuurleven is één van de belangrijkste waarborgen voor de bescherming van de rechten van minderheden tegen een meerderheid. DAT zouden die stomme politieke-islamisten zich eens moeten realiseren. Want als er staatsingrijpen komt in religie en cultuur in Nederland, dan is dat in principe slecht voor de rechten van islamieten omdat zij geen meerderheid hebben. Niet voor niets wil Geert Wilders massief staatsingrijpen in het cultuurleven, door o.a. staatsverbod op boeken, sluiten door staat van private religieuze instellingen en scholen, enz.

FockeWulf | 23-03-18 | 20:38 | 4

Je kan niet democratie en vrijheid verdedigen door de methodes over te nemen van degenen die haar kapot willen maken.

FockeWulf | 23-03-18 | 20:55

Bovendien: er is al instroom van islamieten in NL sinds 50 jaar. Ondanks massa-immigratie en groter fockgedrag maken ze na 50 jaar slechts 5% van de bevolking uit. Daarvan is slechts een deel politiek-islamist (in de zin van actief de Sharia willen invoeren) en heeft daarvan nog weer een deel geen NL paspoort en dus geen stemrecht. Ook is de massa-immigratie al flink beperkt door de veel strengere immigratiewetgeving, dus nieuwe instroom is veel lager dan voorheen. En dan zouden de Sharia-invoerders over 50 jaar de politieke meerderheid in NL vormen? Ik vind dat totaal niet geloofwaardig. Bovendien: als over 20 jaar blijkt dat het aantal islamieten alsnog te hard aan het groeien is omdat ze tegen de verwachting in al 30 procent van de bevolking uitmaken (nogmaals: zeer onwaarschijnlijk), dan de meerderheid tegen die tijd alsnog maatregelen nemen. Overigens vind ik het idee dat de (relatieve) NLse democratie en vrijheid zo gemakkeljk om zeep kunnen geholpen, weinig getuigen van geloof en inzicht in de kracht van onze SUPERIEURE Nederlandse politieke cultuur, superieur juist omdat die veel democratischer en vrijer is dan het wereldwijde gemiddelde. - Nou jij weer.

FockeWulf | 23-03-18 | 21:15

"maken ze na 50 jaar slechts 5% van de bevolking uit."

Nee, 6%, en van 17,2 miljoen inwoners van Nederland zijn dat er 1.032.000. Ik vind dat niet "slechts" 1 miljoen; ik vind dat godverdomme al een miljoen, meer dan genoeg, eigenlijk al veel te veel.

".... omdat ze tegen de verwachting in al 30 procent van de bevolking uitmaken (nogmaals: zeer onwaarschijnlijk), dan de meerderheid tegen die tijd alsnog maatregelen nemen."

Dat geloof je werkelijk? Als het ons nu al niet lukt om de grenzen dicht te timmeren, dan gaat ons dat wel lukken als het percentage moslims naar 30% is gestegen? Hoe dan? Je moet die grenzen nu dichttimmeren, liever nog 20 jaar geleden.

Religie hoort achter de voordeur en in het clubhuis. Het gaat om persoonlijke levensovertuigingen die je vrij bent te hebben en te beoefenen, maar die ga je niet aan andersdenkenden opdringen in de publieke ruimte. En dat is wat moslims ten enenmale niet begrijpen, of willen begrijpen. Vandaar dat ze steeds kleine pasjes voorwaarts zetten, met een enkel stapje terug mbt de islamisering van Nederland, en in het verlengde Europa.

Ze proberen hoofddoekjes bij de politie toegestaan te krijgen, een organisatie die er voor en van ons allemaal is en neutraliteit zou moeten uitstralen. Ze proberen de "oproep tot het gebed" door te drukken. Soms zie ik al dat ze op straat bidden. Dat schijnt in Frankrijk en België al vaker voor te komen. Dat proberen ze hier ook door te drukken. Ik kom regelmatig bij DEn Haag Centraal; daar is een taxistandplaats - taxichauffeurs zijn allemaal mensen "met een migratieachtergrond" - en daar zie ik regelmatig een taxichauffeur, die op straat voor zijn taxi een kleedje uitrolt en gaat bidden. Dat is er nu nog één, over een paar jaar doen ze het allemaal, en dan is het een soort "verworven recht". Eigenlijk zou die man gesommeerd moeten worden door de politie om zijn kleedje op te rollen en dat niet meer te doen in de openbare ruimte; als hij wil bidden, gaat hij maar naar de moskee, of naar huis. Gebeurt allemaal niet.

En die Nederlandse - westerse - politieke cultuur is weliswaar superieur aan de islamitische, maar hij wordt te veel "for granted" genomen. En het grootste euvel is dat "wij" ongelofelijk decadent zijn geworden, niet meer echt geïnteresseerd in onze vrije, westerse normen en waarden. Ons interesseert slechts het voetbal, wat series op tv, en onze vakantiebestemmingen. De rest laat ons koud, en dat zal ons uiteindelijk de das omdoen.

Dr_Johnson | 23-03-18 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar klopt het aantal moslims dat door het cbs wordt genoemd wanneer men kijkt naar het aantal zetels van nida en denk.
Een schreeuwende kleine minderheid die er niet toe doet.
Maakt de boodschap van jochies niet sterk, wat een angst.

Ongeblustekalk | 23-03-18 | 20:38 | 4

Waarom vertaalt dat zich niet dan in het aantal zetels?

Ongeblustekalk | 23-03-18 | 21:02
-weggejorist-
Lars030 | 23-03-18 | 21:13

Stemmen is haram. Zoek maar op.

LiniaalRectaal | 23-03-18 | 21:18
▼ 1 antwoord verborgen

Opkomst van Denk/Nida is ronduit fantastisch en noodzakelijk in het kader van het geheel dat onze geschiedenis gaat heten. We zijn gezegend met moslims als politieke leiders, die onomwonden de wensen van moslims kenbaar maken en in gaan zetten op islamitisch bestuur.

Decennia lang hebben inwoners van steden als Amsterdam PvdA gestemd omday de arbeidersklasse vond dat het socialer moest. Vervolgens heeft de PvdA die mensen bedankt door eveneens decennia lang mee te werken aan import van het ooit benoemde stemvee.

Nu zijn de oorspronkelijke inwoners van de stad verdrongen door deze instroom en is de PvdA geminimaliseerd doordat het stemvee een nieuwe partij heeft gevonden. Onder aan de streep staan zowel de inwoners als PvdA met lege handen.

Doordat moslims nu op islamitische partijen stemmen trekken ze weg uit het midden en stemmen dus ook niet op '66 of GL. Ofwel partijen die doen alsof ze in moslims geïnteresseerd zijn maar eigenlijk hengelen naar hun stem terwijl ze het PvdA-beleid gewoon door willen zetten.

De uitwassen van moslims in de raad en islamitisch bestuur worden nu op hele kleine schaal duidelijk en het is echt heel goed mogelijk dat dit een reactie teweeg gaat brengen onder autochtonen, die ook uit het midden weggaan trekken naar rechts ofwel FvD en PVV.

In het kader van de recente geschiedenis zijn Denk/Nida nu aan de beurt maar de kers op de slagroom is voor Thierry en Greet, bij devolgende kamerverkiezingen. Hou vol, het komt goed.

netniet | 23-03-18 | 20:33 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 23-03-18 | 20:45

Tijd voor de reconquista.

KeesBruin | 23-03-18 | 20:33 | 1

Si.

C.Martel | 24-03-18 | 13:28

Laten we niet vergeten dat NIDA en Denks een gevolg zijn en niet de oorzaak.

Bakito | 23-03-18 | 20:32 | 5

Fuck. Dan bedoel ik het andersom. Excuses.

Bakito | 23-03-18 | 20:40

@Bakito | 23-03-18 | 20:40 |
Nice

Mark Verheijen | 23-03-18 | 21:08

Helaas, volgende keer beter pik.

netniet | 23-03-18 | 21:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Grondwet. Vrij zijn van religie.
Ramen. Aarghh.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 20:32 | 7

De Grondwet is al verworden tot een velletje wc-papier. Dat is sinds men de Orgaandonorwet heeft goedgekeurd. Dus aan de Grondwet heb je als burger geen reet meer.

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 21:07

Ce ca! | 23-03-18 | 21:04
Dank je! Hoop dat het niet zo 'snart' zal zijn.

SnartBlirdetRagnarok | 23-03-18 | 21:12

@ SnartBlirdetRagnarok | 23-03-18 | 21:12
Wat betreft de wettelijke aanpassingen kan het mij niet "snart" genoeg gaan. Groetjes Canuth.
@ kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 21:07 |
Voor mij gelden alleen de natuurwetten, de rest is verzonnen door den mensheid.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 21:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaat geen dag voorbij met islam gezeik,

franck7020 | 23-03-18 | 20:30

Lieve mensen, leg je erbij neer. NL stemt nu eenmaal zo, de meerderheid vind het mooi, prachtig. Waar het eindigt? .. geen idee. Het gaat wellicht niet goed uitpakken, maar: what to do?

Wienerschnitzel mit | 23-03-18 | 20:28 | 3

Hoe het eindigt? Rond 800 werd Narbonne door de Spaanse moslims (her)ingenomen: de mannen en oudere jongens werden afgeslacht, de vrouwen en kinderen als slaaf weggevoerd.

Boer Kini | 23-03-18 | 20:30

detail ; de slaven bleven op Groen Links stemmen.

Acidbrain | 23-03-18 | 21:02

Never surrender!

LiniaalRectaal | 23-03-18 | 21:10

Ik moest ineens denken, ik weet niet waarom, aan dit lied van Frank Affolter - Het is nog niet te laat: www.youtube.com/watch?v=av6k7k2zFRA .

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 20:25 | 1

Erg leuk ,maar helaas is het wel al veel te laat , hier lijken wij met velen maar nog altijd blijven de meeste met welkom welkom vlaggetjes zwaaien ,daar zorgen onze propaganda zenders voor ,want zo... zielig .

blauwe zander | 23-03-18 | 20:31

Een aantal jaren geleden vond er in september een katholieke processie in Utrecht plaats. Eeuwen lang was het verboden geweest voor de katholieken om dit te doen. Eindelijk mocht het weer gebeuren. Mooi om te zien en om naar te luisteren. Tradities van vroeger werden een nieuw leven ingeblazen. Het was een feestzondag in Utrecht. Veel mensen waren op de been. Veel studenten. Ik hoorde ze mompelen, tegen elkaar praten. De mensen in de processie werden voor gek gezet. We gaan terug naar de Middeleeuwen, werd er gezegd. Werd er gelachen. Werd er gemompeld. Terwijl het koor dat de processie begeleidde de mooiste liederen van Mozart en Brahms zong. Middeleeuwen, hoe komen ze erbij, waren mijn gedachten. De klokken van de Dom werden geluid, een half uur lang. Een machtig geluid. Eeuwenoude klokken. Een historisch moment. Nederland vroeger, Nederland nu. In een omarming. Utrecht, een van de oudste religieuze centra van ons land. Het begin van onze geschreven geschiedenis.
De Middeleeuwen zijn nu geland in Utrecht. De studenten, de mensen, de mompelaars. Ze merken het niet eens. Ze hebben er zelf voor gekozen. De onvruchtbare tijd is aangebroken. Geen muziek, geen kunst. Geen geschriften. Geen levensvreugde. Slechts onderwerping. Onze toekomst.

onnosel | 23-03-18 | 20:23 | 21
-weggejorist-
Heenenweer | 24-03-18 | 10:04
-weggejorist-
Heenenweer | 24-03-18 | 10:04
-weggejorist-
Heenenweer | 24-03-18 | 10:04
▼ 18 antwoorden verborgen

En nog zijn er mensen die zeggen dat er niets aan de hand is.
Sterker nog. Ze schreeuwen dat er niets aan de hand is.
En worden heel boos als je het tegendeel beweert.
Het enige gevaar wat ze zien is "extreem rechts"=mensen met islam kritiek=mensen die niet achterlijk zijn.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 20:21 | 1

* sirene op steekwagentje aanslingeren doet *

kweethetooknietbeter | 23-03-18 | 20:33

En het probleem is niet alleen islam. Culturen die niet bij elkaar passen is ook nogal een dingetje. Veel rifapen weten niet eens wat islam is en brullen maar wat mee. Maar die hebben wel een cultuurprobleempje.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:16 | 2

Die cultuur, die is doordrenkt van islam en islam is doordrenkt van die woestijncultuur.
Dat geldt overigens ook voor onze cultuur, die is op een aantal terreinen echt niet los te zien van het christendom.
.
Dat je die dingen los van elkaar kunt zien is een veel gehoorde misvatting onder seculieren. Men beseft niet wat een religie in feite is. Een normen en waarden stelsel met zeer specifieke gedrags- /leefregels en gewoonten/riten. Zeer, zeer sterk lijkend op cultuur dus. Een opgelegde cultuur eigenlijk Waarom denkt u dat religieuzen altijd zo druk zijn met invloed op onderwijs?

Parel van het Zuiden | 23-03-18 | 20:26

ik zie ze niet per definitie los van elkaar. ik wil hiermee aangeven dat er ook culturele verschillen zijn die los van islam staan die problemen geven. Verder ben ik het met U eens dat de islam (en andere "geloven") een hele nare cultuur met zich meebrengt.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:48

Nee.......... niets "persoonlijks" alleen iedereen weet WIE het doet, maar vooral wegkijken............ ohhhhhhhhhhhhh je word er zooooooooooo moe van.

Wienerschnitzel mit | 23-03-18 | 20:24

Schilderswijk, Den Haag. Ik kom er af en toe met de tram langs. Een soort dierentuin.

Boer Kini | 23-03-18 | 20:29

kan Ze het puinbeleid van haar voorganger van Aartsen ook eens ervaren die heeft die zooi allemaal hier heen binnen gehaald toen die in de RegerinG zat en laters Burgemeester werd en die zooi van hem opstapelde voor een ander.

liegende lippen | 23-03-18 | 21:54
▼ 4 antwoorden verborgen

En... je hoeft je niet meer te scheren.

Van Duyvenbode | 23-03-18 | 20:14 | 3

Precies, en als vader ijverig meehelpen je eigen dochter te stenigen omdat ze verkracht is.
Kan de rest van de familie vrij van enige blaam weer vrolijk verder, toch?
Waar kan ik tekenen?

Jackanders | 23-03-18 | 20:19

Jackanders | 23-03-18 | 20:19
Gewoon weer een nieuwe dochter erbij maken.
Vrouwtje doet schort omhoog, en hoppa.

Van Duyvenbode | 23-03-18 | 20:47

En voor stenen weet je waar je moet zijn. Toch?

Mark Verheijen | 23-03-18 | 21:07

De scheiding van kerk en staat. Een van de fundamenten onder vrijheid. Uitspreken deze niet te erkennen....
.
Een alert en democratisch zelfbewust volk zou fel reageren. Zo’n stelling is defcon1, red alert, action stations, alle hens aan dek, te paard, te wapen. Nooit meer!
.
Niet deze natte scheten...

Parel van het Zuiden | 23-03-18 | 20:12

Jongens ik heb voer voor een nieuw topic, ik ben er uit: Allah bestaat niet. Stom! Niet bij stil gestaan dit even te checken, maar 't is dus allemaal gebaseerd op een hoop onzin. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich nu voor de kop slaan ('als ik het niet dacht') maar ja, foutje bedankt.

He, blij dat dit nu aan het licht gekomen is, kunnen we allemaal weer door 1 deur.

Hufterst | 23-03-18 | 20:11 | 2

Dan kan het mooi op de boekenplank onder SF worden ingedeeld.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:14

Misschien wel het meest hilarische bij dit alles is dat de centrale geloofsbelijdenis van islam dit ook zegt: 'Allah bestaat niet, ergo: Allah bestaat' Krankjorumste contradictie die sinds 623 triljoenxtriljoen herhaald wordt: 'Er is geen Allah, dan Allah' Logisch samengevat: Er is geen Allah. (punt) Allah. (punt). Het laatste deel (Allah.) is geen zin. Blijft over: 'Er is geen Allah'. Kijk nu naar al die mensen die zich voor de kop slaan: zij knielen voorover op hun matje richting Mekka en bonken 'boem' met het hoofd op de vloer.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-18 | 22:09

Ik er iets met Lupus?

JuffrouwJansen | 23-03-18 | 20:11 | 3

Is

JuffrouwJansen | 23-03-18 | 20:11

Lupus al een tijdje niet meer gezien.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:12

Ik zag haar woensdag nog en gister ook. In haar gewoonlijke prima staat.

einStina | 23-03-18 | 20:14

Laten we het proberen, misschien pakt het goed uit. Als man zit je dan niet perse verkeerd. Ik bedoel: alles kassie an, vrouwtje terug in het hok, nooit zelf enige schuld bekennen, de schuld heeft altijd de ander. Klinkt helemaal niet verkeerd eigenlijk.

Van Duyvenbode | 23-03-18 | 20:06 | 1

Je hebt gelijk, we zijn ook veel te ver doorgeslagen. Misschien moeten we het maar gewoon eens proberen.

Bill Cosby | 23-03-18 | 20:11

Ons paard van Troje is door onze wegkijkende mensen zèlf in elkaar getimmerd.
Gaaf hè?

Jackanders | 23-03-18 | 20:05 | 4

Parel van het Zuiden | 23-03-18 | 20:14
Inderdaad Parel, het is nog beroerder dan ik beschreef.

Jackanders | 23-03-18 | 20:24

Met FSC keurmerk.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:26

Islam macht frei !

Acidbrain | 23-03-18 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Eind jaren zestig protesteerde de burgers tegen de bemoeienissen van de kerk en gelijk hadden ze.
Anno 2018 geven ze de islam ruim baan om het voormalige holland terug naar de middeleeuwen te bombarderen.
Heb nou al medelijden met de kinderen die er straks onder te lijden hebben.

komtdatschot | 23-03-18 | 20:03 | 1

Het lijden is al begonnen. Onder priemende ogen van groepsmarokkanen is het niet fijn topless op het strand liggen, dames zijn zich aan get 'zelfcensureren'. Voor hoer uitgescholden op straat wanneer je er leuk en hups uitziet is ook top. Etcetera...

Winter_is_coming | 23-03-18 | 20:13

Ja, nu lach je nog om zo'n clown. Met zijn gare gebazel over concrete wetten.

RenHoek | 23-03-18 | 20:02

Al die bakfietswijven en GL gekkies in de steden (die zich doodschrikken wanneer ze een boom in het echt zien) verdienen de sharia. We halen hier volk binnen in de politiek die als doel hebben om hier net zo'n islamstaat te stichten als waar ze vandaan komen. Hoe kun je dan nog een vrij land zijn (wat we al niet meer zijn) dat bijvoorbeeld ook echte vluchtelingen kan opvangen? Veel buitenlanders die hier wel dankbaar zijn voor wat ze geboden wordt worden schijtziek van die islamindoctrinatie hier. Ze zijn er vaak voor gevlucht. En al die linkse gekkies hebben dat mogelijk gemaakt. Ze hebben ervoor gezorgd dat we straks Midden-Oosten taferelen hebben hier.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:01 | 2

Mag ik wat zeggen? Met alle shit van de laatste 5 jaar hoef ik ook geen "echte" vluchtelingen meer.
Ja, dat mag ik.

Dat ze potjandosie eens de schouders eronder zetten in eigen land. Je zult zien dat die mede-Belgen die die 2 Nederlandse jonge vrouwen verkracht hebben toevallig wel onder de noemer "echte" vluchtelingen vallen.
Uit Somalië, Zuid-Soedan of Eritrea ofzo.

Opbokken ermee 1

WasHetMaarMakkelijk | 23-03-18 | 20:50

Ik probeerde aan te geven dat dezelfde wappies die echte vluchtelingen willen opvangen dat onmogelijk maken door dit land te veranderen in een land waar de vluchtelingen vandaan komen. En echte vluchtelingen hoeven van mij ook niet direct losgelaten te worden in de samenleving.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:55

Sinds wanneer is Theo van Gogh gedood door een pistool?
Heb ik iets gemist?

leo de pejo | 23-03-18 | 20:00 | 3

Nepnieuws, just nepnieuws.

meneer der meneren | 23-03-18 | 20:03

Combi van pistool en mes.

Road to serfdom | 23-03-18 | 20:06

Beide.
"zeven kogels in de rug en rechterflank en linkerarm en nek van [slachtoffer] geschoten en met een mes de halsorganen van [slachtoffer] doorgesneden en met twee messen in de bovenbuik van [slachtoffer] gestoken, waardoor [slachtoffer] zodanige verwondingen aan de darmen en nier en lever en milt en longen en strottenhoofd en slokdarm en bloedvaten heeft opgelopen, dat hij daaraan, door bloedverlies en weefselschade, is overleden," uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...

Vula | 23-03-18 | 20:15

Het Islamisme wandelt onze gemeenteraden, politiek en bestuur niet in hoor !
Inderdaad...
*Klippetieklop, klippetieklop, klippetieklop.....*

Wijze uit het Oosten | 23-03-18 | 20:00 | 1

Pas op voor de Russen!

tata1981 | 24-03-18 | 01:14

Eat that Joris L!

Road to serfdom | 23-03-18 | 19:59

We werken er allemaal aan mee met geopende ogen.
Dus bekeer of ga lekker dood autochtone Nederlander.
In naam van Allah.

witdusracist | 23-03-18 | 19:59 | 1

Niet alle Nederlanders hoor, maar wel de overgrote meerderheid.

Van Duyvenbode | 23-03-18 | 20:03

Geert Wilders heeft er in het verleden vaak voor gewaarschuwd............ de islamisering is in volle gang en zal door de aanhoudende massa immigratie (onder het mom van "vluchteling") uit de islamitische landen en geboorte steeds sneller verlopen.

Kaskensj | 23-03-18 | 19:57 | 11

SnartBlirdetRagnarok |
En?

botbot | 23-03-18 | 20:53

WasHetMaarMakkelijk |
Met een botte bijl bereikt men niets, daverende woorden werken ALLEEN als een bock op de haverkist voor een knullige achterban.

botbot | 23-03-18 | 20:58

botbot | 23-03-18 | 20:53
En verder niks jochie.
Maar toch wel verschikkelijk dat al die gelovigen gekwetst zijn. Wat een drama.

SnartBlirdetRagnarok | 23-03-18 | 20:59
▼ 8 antwoorden verborgen

De middeleeuwen heten aan de andere kant van de Noordzee the dark ages. Onze recente geschiedenis heeft ons geleerd dat de beschaving af en toe stevige stappen terug doet. Als deze tegel een beleggingsadvies was, dan was het een panic-sale order. www.youtube.com/watch?v=E1xqSZy9_4I

Feynman | 23-03-18 | 19:57

Ik ken Yilmaz uit de tijd dat we beiden Psychologie studeerden in Groningen. Grote mond, overal bij betrokken, vriendelijk in de omgang maar ik vertrouw(de) hem voor geen meter. Hij geeft hier geen reden hem minder in de gaten te houden.

Ralle Babbel | 23-03-18 | 19:55

Geestelijke vergiftigde groepen die hier niet gaan aarden.Daar ook niet op uit zijn want orders uit de Koran.En hele horden die het niet zien tot dat alles dood en kapot is net als de regio’s waar de Koran de wet is.. Islam maakt alles kapot wat je lief is.Alles.

van stampij | 23-03-18 | 19:54

ach, het beeld van linkse mensen zal toch niet veranderen. Ik werk zelf in een links bolwerk. Maar die mensen zitten echt in lala land. Ze zien het echt niet.

yeps | 23-03-18 | 19:53 | 2

Nou ja, dan hebben ze het toch dik verdiend uiteindelijk, een minaret in hun reet bedoel ik.

Van Duyvenbode | 23-03-18 | 19:56

Oh dat gaat wel veranderen, hoor. Het zal in een keer omslaan. Zo gaat dat met volkssentiment, geen lineair verloop, maar asymptotisch. Alleen veel te laat, op een moment dat er geen “eenvoudige” of relatief zachte maatregelen meer mogelijk zijn. Het zal ook heftig en niet gericht zijn waardoor er veel collateral damage zal zijn. Zo gaan die dingen in de geschiedenis.

Parel van het Zuiden | 23-03-18 | 20:07

Met Groen Linksch als grote winnaar is het hopen tegen beter weten in. Over 2 jaar 2de kamer verkiezingen en we kunnen beter gaan emigreren.

Trumme | 23-03-18 | 19:53 | 2

Als we U en de Uwen is dan ben ik helemaal voor.
Toedeledokie!!!

Berbaar | 23-03-18 | 20:14

Jij bent ook een landverrader hè? Of... Of... Ben jij een van hen die hier een theocratie in willen voeren? Die staatsvorm doet het prima in de zandbak, maar in Nederland niet. De westeuropese verlichte cultuur is altijd al superieur geweest, dus vind je het gek dat veel mensen bang zijn om dat op te moeten geven?

Gajus | 23-03-18 | 21:50

Dus de koranwetten gaan hier gelden in de toekomst?
Dat wordt dan een gezellige boel!

HoerieHarry | 23-03-18 | 19:53 | 1

De koranwetten gelden hier al. Waar islam is daar zijn koranwetten. Simpel.
Moslims leven niet naar de grondwet maar naar de sharia.
En dat kan/mag gewoon samen blijkbaar.

keestelpro | 24-03-18 | 14:15

'Islamofobie' voor zover dat bestaat is dit kruipen en buigen voor het gedram van die doodscultus. (zie links)

Islam willen bestrijden heeft niets met angst te maken.

palingdroom | 23-03-18 | 19:52 | 2
-weggejorist-
Lars030 | 23-03-18 | 20:02

Goed verwoord Lars. Islam-aversie... DIe hou ik er in.

palingdroom | 23-03-18 | 20:17

'Islamofobie' voor zover dat bestaat is dit kruipen en buigen voor het gedram van die doodscultus. (zie links)

Islam willen bestrijden heeft niets met angst te maken.

palingdroom | 23-03-18 | 19:52 | 1

Waar is Joris als je hem nodig hebt?

palingdroom | 23-03-18 | 20:20

Mooi, laten "wij" het dan vooral hebben over het moraal, van de islam. Islamfobie? Nee,gezond verstand. Een sekte als geen ander, doet weinig tot niets onder, van het Katholieke geloof qua moord en doodslag.

Rest In Privacy | 23-03-18 | 19:52

De Media is veel te druk met 'de populisten' in de politiek. De groei van extreem rechts in de politiek, dat is pas eng.

Labtechnieker | 23-03-18 | 19:51 | 2

Tja, dat links wegkijken gaat nog eens grote gevolgen hebben,
en Amsterdam en Utrecht gaan met yasses klaplul daar de eerste blijvende klappen
aan ondervinden van het islamitische gezwel.

Plorkface | 23-03-18 | 19:57

Volgende keer extreem rechts aub even tussen "" zetten. Of beter nog, benoemen als weldenkend mét oplossingen.

WasHetMaarMakkelijk | 23-03-18 | 20:37

"Onze geloofsbeleving is van meerwaarde..." Wie kan mij vertellen wat de meerwaarde is. Het zo stellen betekent natuurlijk niet dat het waar is.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 19:50

Scheiding tussen kerk en staat bestaat niet. Een persoonlijke geloofsovertuiging is altijd het uitgangspunt. Ookal noem je je geloofsovertuiging geen geloofsovertuiging.

Balgesjaakt | 23-03-18 | 19:50 | 2

Scheiding tussen kerk en staat bestaat niet? Mmm dan hebben we sinds 1795 dus een beetje nep gedaan...

peterdh | 23-03-18 | 19:52

Is dat nieuws voor je? Onze democratie is een farce, moge dat duidelijk zijn.

Balgesjaakt | 24-03-18 | 07:06

Altijd hoon en gelach moeten weerstaan als ik vertelde SGP te stemmen, maar NIDA stemmen is dus blijkbaar wel oké?

Kartelmaster2000 | 23-03-18 | 19:47 | 2

SGP respecteert de democratie, NIDA/DENK zien het als een trein waar je op een gegeven moment uit stapt. Met SGPers valt altijd een goed inhoudelijk gesprek te voeren, respectvol, ook over geloof; de Islam partijen roepen al heel snel fobie, rascist. Vast zijn in je geloof is één ding; anderen je wil willen opleggen is voor mij een grens te ver.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 19:56

Winter_is_coming | 23-03-18 | 19:56 dacht ik ook altijd maarja wie ben ik

Kartelmaster2000 | 23-03-18 | 20:04

Zo lang we die politiekcorrecten niet langs de zijlijn zetten, bij voorkeur met een geluidsscherm zodat je al die ranzige nazi-aantijgingen niet hoeft te horen, is de opmars van de islam niet te stuiten. Je kunt niet (be)strijden met politiekcorrecte messentrekkers in je rug.

Parel van het Zuiden | 23-03-18 | 19:46 | 1

Eens, niets aan toe te voegen, maarja, stemgedrag van het volk beziend gaan we met z'n allen lachend \ voetbal kijkend \temptation island kijkend (doorhalen wat niet van toepassing is) de bietenbrug op.
Over max. 100 jaar gaat hier in Europa definitief het licht uit, met dank aan alle wegkijkers.

Mallepietje1001 | 24-03-18 | 11:26

nou, ik dacht van niet. opzouten.

newray | 23-03-18 | 19:43

Lekker naïef denken met ze alles jommers. Een Deltaplan, emancipatie dit dat, de wal zal het schip keren. Moslims gonna moslim, face it. Ik maak me er al jaren niet druk meer over, stem daarom ook al jaren niet meer. Valt aan te raden. Het is heerlijk om achterover te leunen en de world te zien burnen. Elke boerenlul of achterbuurtbewoner had dit legio lichtjaren al aan kunnen zien komen. IS inclusief. Het besef komt vanzelf ooit, op tijd of te laat, wie zal het zeggen?

Nanker Phelge | 23-03-18 | 19:43

Over mijn lijk, wat het is nooit te laat om - desnoods met pijl en boog - de samenleving te helpen om zich van religieuze rotzooi te ontdoen. Ik denk dat we op de vooravond staan om de inquisitie te starten...

Bill Cosby | 23-03-18 | 19:43 | 2

Lees nog even je geschiedenisboekjes over de Inquisitie door. Samengevat was dat een soort van Katholieke Talibaan die andersdenkenden 'uitselecteerden'.
Verder snap ik je gevoelens voor The Purge.

Winter_is_coming | 23-03-18 | 19:59

Doodseskaders. Dan blijf je vrij van religie.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 20:05

"seculariteit staat nergens in de Grondwet"
Bonk, bonk, bonk, bonk.
Dat geloof slechts een vrijblijvende, persoonlijke hobby is
staat dus precies *wel* in de grondwet.
Dit is inderdaad heel erg aan het worden.
,
Linkse gutmenschen, wordt alsjeblief snel wakker.
Dit is het begin van het einde van de democratie,
en ook van *jouw* vrijheid.

hotmint | 23-03-18 | 19:42 | 1

Het verschil zit m in t verschil herkennen en erkennen tussen een ideologie, en een godsdienst. En die lopen hand in hand bij de muzelmannen. NIDA en denk preken de godsdienst voor de wet/buitenwereld, maar de ideologie is de drijfveer.

Chemokar | 23-03-18 | 19:48

Het zal de gemiddelde Nederlander verbazen.. Maar sommigen groepen/mensen hebben daadwerkelijk nog een ingroepsvoorkeur!

Maar ja, Vertel dat maar eens aan de gemiddelde bakfiets moeder uit Utrecht.
Weet u nog die campagne van GL "De Nederlander bestaat niet."

Speel dit scenario eens uit. Stel je hebt Ajax versus Fc utrecht. En Ajax paast de bal naar Ajax en ook naar Fc utrecht. En Fc utrecht paast de bal alleen maar naar Fc utrecht... Rara wie gaat er winnen?

KutFilosoof | 23-03-18 | 19:40 | 1

Dat is nou eens een mooie vergelijking op de vrijdag. Antwoord op je vraag: de joden iig niet.

SnartBlirdetRagnarok | 23-03-18 | 19:48

Sorry hoor, maar een breedbeeldtelevisie verticaal opnemen altijd -10.

Wasbakplasser | 23-03-18 | 19:39

"En wij? Wij zien het niet en krijgen dertien keer DENK in de gemeentepolitiek"

Wij ?? Hoezo wij ? Ik zie het wel en velen met mij.

Wekkertje | 23-03-18 | 19:39 | 2

Wij?! Wij zijn nog lang niet met genoeg. Helaas nog lang niet...
Ik, helemaal verbouwereerd dat het CDA de grootste landelijke partij werd bij GR18 Ongelooflijk. Al die niwits switchen maar:

Van CDA naar VVD naar D66 en vice versa.
Van GL, naar PvdA, naar D66, naar SP en vice versa

Alles maar gebaseerd op slap geouweneel op TV en de drang om zich goed te voelen over zichzelf. Zolang het maar geen PVV is, of recentelijk FvD.
Zolang ze maar naar alle tevredenheid en " weloverwogen" tegen buren, vrienden en collega's kunnen zeggen dat ze op een "fatsoenlijke", algemeen geaccepteerde partij gestemd hebben.

We, wij, de zieners zijn helaas nog zwaar in de minderheid...

WasHetMaarMakkelijk | 23-03-18 | 19:48

@WasHetMaarMakkelijk
zo waar. Ik leef misschien in een bubbel, maar dit is wel de beste bubbel. Laten we hopen dat mijn, en onze, bubbel zo groot mogelijk mag worden.

dildoswaggins69 | 24-03-18 | 04:53

De nieuwe verzuiling start hier

Maak er maar een gedenksteen van: GR2018

Met natuurlijk maar een zuil

Hmmm. Waar doet dat aan denken?

Curioso | 23-03-18 | 19:38

Dat wordt de komende vier jaar keihard wegkijken door de absoluut-niet-nepnieuws media.

solcama | 23-03-18 | 19:38

Uit 2006 : Donner, destijds minister van Justitie, zei in 2006 in een interview met Vrij Nederland: 'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?' Hij noemde dat 'de essentie van democratie'. Donner noemde verder de reactie van veel mensen op de komst van de islam 'extreem' en zei een nieuwe, islamitische zuil met open armen te zullen ontvangen. ""

Om maar even aan te geven hoe naïef men hier toen was, en op de linkerflank nog steeds is. En waarom DENK en NIDA zich de ballen uit hun broek lachen. Wat Donner toen vergat te vermelden is dat alle politieke islamitische landen een dictatuur als staatsvorm hebben.

Chemokar | 23-03-18 | 19:38 | 8

Chemokar | 23-03-18 | 19:38
Dit citaat van Donner geeft precies aan hoe verzuild hij denkt. Alles grijpt hij aan om zijn eigen zuil in stand te houden, terwijl die zuil als een zoutpilaar bezig is te verpulveren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-03-18 | 22:18

Mr. Donner snapt (zoals vele anderen die graag over democratie spreken) gewoon niets van mensenrechten. Die kun je niet met een meerderheid terzijde schuiven, ook niet in je Grondwet. Of je moet werkelijk alle internationale verdragen die daar aan raken opzeggen en bereid zijn internationaal te worden gezien als volstrekte paria (hee, dat rijmt), wat met Den Haag als 'stad van internationaal recht' toch een behoorlijke stap is.

OverdaanDerOnderheid | 24-03-18 | 00:55

Dus feitelijk is dw essentie van democratie dat je het democratisch kunt afschaffen. Volgens Donner dus.

Ben Hetzat | 24-03-18 | 22:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Islamontkenners.

Dat is wat ze zijn

Curioso | 23-03-18 | 19:37 | 2

Ze mogen wat mij betreft allemaal de gr18.

vanBarchum | 23-03-18 | 20:18

Mooi gevonden!

Highwoodman | 24-03-18 | 09:43

Het is begonnen. Bedankt linkse wegkijkers en iedereen die dit gefaciliteerd heeft. Bedankt voor het verkloten van een identiteit en cultuur. Bedankt voor het verkloten van mijn land.

Mark Verheijen | 23-03-18 | 19:35 | 5

En ze zullen het nooit toegeven. Later, als de stront echt aan de knikker is, zullen ze de causaliteit omdraaien en de schuld van de radicalisering leggen bij Fortuyn, Van Gogh, Wilders en Baudet. Doen ze nu al. Vergetend dat we al in de jaren tachtig moslimterrorisme hadden in Europa.

kapoerewiet | 23-03-18 | 19:46
-weggejorist-
Lars030 | 23-03-18 | 19:59

En wij kunnen zelf nergens terecht. Geen land ter wereld waar wij ons massaal kunnen vestigen, levenslang een uitkering kunnen genieten en gratis verzekerd zijn en wonen, onze eigen kerken kunnen bouwen, deelnemen aan de politiek en flink mogen janken omdat wij ons tekort gedaan voelen en uitgescholden worden voor kaaskoppen.

LolaBabooshka | 23-03-18 | 23:05
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken