Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal wrijft in vlek SP en PvdA na geklapte samenwerking met mafklappers NIDA

Wij wrijven door.

Als een politieke partij een samenwerkingsverband heeft met een antisemitische partij die in het kader van de vrijheid van meningsuiting provocerende kritiek op Israël ventileert, dan hoor je daar als landelijk politicus iets van te vinden. Iets als: niet zo best. Of: zijn jullie nou helemaal besodeflikkerd. En zeker als je lokale afdeling (zoals de PvdA-010) weigert duidelijk afstand te nemen of zoals de NIDA-pijpers en terroristenvrienden van de SP-010 gewoon nog meer olie op het vuur gooit. Dan krijgen je landelijke partijgenoten het lastig. Dan moet Jasper van Dijk toegeven dat die hele samenwerking er nooit had mogen zijn. En dan moet je partijleider Marijnissen dat weer nuanceren en nu weet die arme Tom Staal nog steeds niet wat de SP nu precies van Erdoganfans met ongezonde Israëlhaat vindt.

Social

Reaguursels

Inloggen

SP en antisemitisme blijft een moeilijk onderwerp. Daar verandert ook de dochter van Jan niets aan. Tenslotte kennen we nog allemaal Harrie van Bommel, die met de "Alle Joden aan het Gas" mee-sympatiseerde. En daar waren meer prominente Stalinisten bij!

Janas | 14-03-18 | 12:18

Hier was Tom weer ouderwets scherp en adrem. Vooral toen hij de SP erop wees dat er normaal niet zo makkelijk van de landelijke partijlijn mag worden afgeweken door de lokalio's.

hustler01 | 14-03-18 | 10:37

Bedoelt hij met CIDI-fans onder hun steen dat de joden hun muil moeten houden?

uisge baugh | 14-03-18 | 08:42
-weggejorist-
CherylBart558 | 14-03-18 | 07:31

de Israel liefde is weer groot op rechts. jammer Thierry.

AanDiggelen | 14-03-18 | 07:30

Haha sorry Tom, je probeert een idee te framen, niet gelukt. Je kunt wel steeds de microfoon wegtrekken om niet te horen wat je niet wil horen en je eigen verhaal er doorheen te rammen, gaat niet werken in dit geval.
Maar zoek die gast in Rotterdam op. Kun je meteen bij de nida langs.
En er zal best een grens aan de vrijheid van de gemeenteraden ztten,. Als een PVV-raadslid een compleet andere koers gaat varen, die niet des PVVs is, zal er vanuit Den Haag ook wat aansturing komen, dan kan je immers het met goed fatsoen misschien geen PVV meer noemen. Dar zal voor elke partij zo ongeveer werken. Dus enige invloed vanuit de top hou je toch.

kloopindeslootjijook | 14-03-18 | 07:24

Nou , zo te zien is niemand het eens met die vergelijking van Nida. Het is alleen even wat geworstel met einde samenwerking. Effect : de moslims die wij-en-hunnie en boos op Israel willen zijn want hunnie en iedereen is tegen ons... die gaan er voor zorgen dat Nida groeit.
De Nida kon wel eens groter worden hierdoor. Dat was vast niet het beoogde doel.

kloopindeslootjijook | 14-03-18 | 07:06

Jasper van Dijk. Topper. jammer dat hij bij de SP zit.

memyzelfandai | 14-03-18 | 01:44

Hartverwarmend.
Dit wrijven in de vlek.
Dat NIDA niet deugt, ja, dat wisten we al.
Maar dat SP 'leidster' (hoe heet die dochter van Marijnissen ook al weer, die d'r vader via 'n putsch en wat tussenpausen heeft opgevolgd?), enfin, dat dame 'L' dus helemaal geen leidster is maar 'n stuntel.
Allemaal goede dingen gehoord in dit interview.
(over landelijke leiders, die haantje de voorste willen zijn bij elke scheet in den lande; maar hé, ze zien wel de splinter bij 'n ander, maar niet de balk in eigen oog; eh, ik haal expres 'n Bijbelse wijsheid aan, want die zal dame 'L' niet in d'r opvoeding van pappie hebben meegekregen)
Het kabouter-niveau; ik weet 't.
En 't leidt tot niks, deze politiek, ik weet 't.
Maar zet die kleine kabouter-politici maar 'te kakke', of wijs er maar op, dat ze als verwaande keizers zonder kleren lopen, en dat iedereen hun lelijke naaktheid ziet.
Tip.
Kan iemand dame 'L' Marijnissen iets geven om zichzelf schaamtevol mee te bedekken (?), want dat ze niet gekleed is, ja, dat is nog 'n kwestie van beschaving en smaak, maar dat wij van Nederland tegen haar lelijkheid moeten aankijken (?), please, 'bedek' haar afstotelijkheid ergens mee.

Der Paulie | 14-03-18 | 00:00

Een burka bijv...

Kanarie_Geil | 14-03-18 | 09:48

@ RickyLaRue | 14-03-18 | 01:41

Jij bent net 18?

omanders | 14-03-18 | 10:40

RickyLaRue, er lopen nog meer dames in de tweede kamer. Niet alleen bij de SP.

EEnzame SchizofrEEN | 14-03-18 | 20:48
▼ 2 antwoorden verborgen

"met kameraadschappelijke groet"....

Lohengrin | 14-03-18 | 06:34

Waarom is de website van meneer de kleijn, die op zijn twitter staat, tijdelijk niet beschikbaar?

www.leodekleijn.nl/

flipkipse | 13-03-18 | 23:32

Server heeft rookpauze.

EEnzame SchizofrEEN | 14-03-18 | 20:49

Jasper van Dijk doet het hier een stuk beter dan Lilian Marijnissen. Hebben ze wel de juiste partijleider 'gekozen'?

grancolombiano | 13-03-18 | 23:23

Lilian zal we door het Orakel van Oss gebeld worden. Vader Jan kan niet echt warm worden van deze vorm van crisismanagement. Had hij beter Fozzy Bear kunnen laten zitten, maar die gaat nu de geschiedenis in als de eerste SP-burgermeester.

Glasgow Argus | 13-03-18 | 23:02

Lilian had er geen zin in, ik denk dat de communicatie tussen SP Rotterdam en vooral Leo de Kleijn en de landelijke SP zeer slecht is, dat kon je opmaken uit de woorden van Jasper. Niet verrassend, Leo is een tegenstander van Ron Meyer en Lilian Marijnissen.

lingo star | 13-03-18 | 22:54

Nou Lillian als je lekker verder wil gaan met campagne voeren en dit zomaar weg wuift, omdat die vervelende realiteit nu aar boven komt, dan doe je de SP geen goed.
Die andere man (ben z'n naam even kwijt) die zegt tenminste duidelijk waar het op staat. Lillian iets minder arrogantie en een diepe buiging en fatsoenlijk de media te woord staan na zo'n incidentje wel op z'n plaats.
Mijn beeld is nu dat de SP een bedenkelijke partijleidster heeft, jammer had een hogere pet op van de SP.

bananabanana | 13-03-18 | 22:42

Een aantal SP dames lopen er chique bij in de korte rok en hoge hak. Netjes en leuk, zeker maar als de samenwerking met moslims innig blijft zal de rok langer moeten en de hak lager. Het heeft zo zn nadelen.

BozePaarseMan | 13-03-18 | 22:38

Nou !!! in de biblebelt zeggen we hoe langer de rok des te natter het hok.

mapline | 14-03-18 | 01:04

Beste Leo ben JIJ wel eens onder je eigen steen vandaan gekropen? Of kruip je liever in het Islam gat!

Rdock | 13-03-18 | 22:38

Kim Yo Jong Maorijnissen moet haar omtrekkende moves nog ff oefenen, het wegvluchtgedrag lag er iets te dik bovenop.... daar trapt niemand in. Om elke hoek kan een Ellaatje/Kasjaatje op de loer liggen in de vorm van een roze plopkap met een Tom Staal eromheen.

Blijven oefenen schat, enne niet zo’n kippennek maken als je die plofkap onder je neus krijgt,dat is zo duidelijk afkeurend................ noblesse oubligé, of hoe Marx dat ook zou verwoorden....

bakermat | 13-03-18 | 22:35

Die Leo de Kleijn gaat het nog ver schoppen bij de SP, let op mijn woorden.

Memek | 13-03-18 | 22:20

Dat denk ik niet, er is geen meerderheid voor Leo zijn koers, zelfs niet bij de hoogopgeleide bestuurders en al helemaal niet bij de achterban. Leo zal het bij Groen Links of Bij1, NIDA of DENK moeten proberen.

lingo star | 13-03-18 | 22:57

Gaap......(hand voor je mond, anders pist er iemand in....)

bakermat | 13-03-18 | 22:36

Wat een pareltje is deze GSTV toch. Tom verdient alle lof voor het aan de oppervlakte krijgen van de totale chaos en spraakverwarring bij de SP en PvdA.
Meest opvallend is het opportunisme van de Haagse partijleiders.
Eerst vooroplopen in de gemeentelijke campagne (remember het Balie-debat) en als het écht spannend wordt, wegduiken onder het mom van 'daar ga ik niet over want lokale aangelegenheid'. Wat een lafaards!

Amsterdamsko | 13-03-18 | 22:15

Tom is de eerste die naar de goelach afgevoerd zal worden ben ik bang.

reagluurder010 | 14-03-18 | 02:29

Ik had op een paar puntjes altijd nog wel een beetje sympathie voor de SP. Vooral ook omdat ze daar altijd principieel en consequent in waren. Daar hou ik wel van: principeel en consequent, ook al ben ik het met die principes niet eens. Maar met een aantal van de SP principes kon ik het wél eens zijn: fel anti-religie, anti-arbeidsmigratie en fel tegen graaien in overheidsdienst en politiek, waar die afdrachtregeling voor bedacht was.

Waren ooit fundamenten van die club, die al onder druk kwamen met PLO haatheks Anja M. in de gelederen, maar met allerlei GroenLinks achtige types als Leo heeft de SP, net als D’66 ook alle ideologische en principiële veren afgeschud, in de jacht op het pluche en de persoonlijke ambitie. Lijkt wel een trend, dat alle partijen hun principes laten schieten. Jammer.
En vooral ook verraad aan de achterban. Wat verschilt de SP nu nog van GL, D’66 en PvdA? Niks dus. Gewoon dezelfde grijze sociaal-democratische SJW shit. Hef jezelf dan op of ga helemaal fuseren.
Dit hep geen sin so.

Stormageddon | 13-03-18 | 22:08

Mevrouw Marijnissen vindt eerst dan de campagne een lokale aangelegenheid is en daarna gaat ze hard campagne voeren. Ze spreekt zichzelf al in 1 zin tegen. Jan draait zich in zijn graf om.

Frau Merkel | 13-03-18 | 22:06

Leo staat voor lomp en onbenullig.

franck7020 | 13-03-18 | 22:05

@ Leo, je bent arrogant. Groetjes.

TheseDays00 | 13-03-18 | 21:59

Vroeger werden dissidenten bij de SP rücksichtslos geroyeerd en op transport naar de goelag gezet. Toch? De ijzeren maoïstisch-leninistische greep op de lokale baasjes was totaal. Kon je als buitenstaander een hoop kritiek op hebben, maar het was wel functioneel. Je wist in elk geval waar je aan toe was en wie de baas was: de worstendraaier uit Oss.
Papa Jan had Leo allang in de Maas geflikkerd met een gewicht aan z’n voeten. Dochter Lilian komt niet eens met de suggestie dat Leo een stukje zou kunnen gaan zwemmen. Ik weet het niet, maar volgens mij is Lilian geen blijvertje.

Stormageddon | 13-03-18 | 21:53

Ongelofelijk dat dat de fuckbunny van Jan Slagter was.

RenHoek | 13-03-18 | 21:45

D66 Haarlem gaat ook eerst naar de moskee om toestemming te vragen of ze een poster mogen ophangen met zoenende vrouwen. Geweldig toch die versmelting van religie en staat!

Simon_GS | 13-03-18 | 21:36

Eens zien of een dergelijke reactie volgt wanneer een lokale SP een gemeentecoalitie aangaat met een figuur als, Constant Kusters, bijvoorbeeld. Nee hoor is een lokale afdeling, mogen ze helemaal zelf weten. Weltrusten Lilian.

netniet | 13-03-18 | 21:28

De mafklappers hebben allemaal een hypotheek! Waarom ziet niemand dat. Het is levensbehoud over de hardwerkenden in ons land.

Matwetwe | 13-03-18 | 21:19

Tom Staal mafklappert zijn mafklappers dat het een lieve lust is, Jasper van Dijk is de verademing maar Lilian Marijnissen... Plofkippig staat ze stuntelen, ze grijpt niet de kans om SP te boosten, en komt inderdaad kil, koud & ongedurig over.

Eeuwig..Op..Vakantie | 13-03-18 | 21:18

Mooi hoe het linksch-ieslamietisch verbond in Roffa in recortempo in de "auto-destruct"-modus belandt. En aangezien alle Haagse partijkopstukken in "Tjolk Hekking"-modus bij elk "debat" aanschoven, krijgen zij nu ook wat spetters van de peopventilator mee. Kostelijk.

Grijskijkert | 13-03-18 | 21:13

Die boy van Nida steeds maar zeggen dat t gaat om Rotterdam en de Rotterdammers. Waarom dan tweets over Israel? Taqiya

selectief verontwaar | 13-03-18 | 21:05

Marijnissen kiets gewoon voor de islamitische Jodenhaat in Rotterdam. Dat is dan duidelijk.

basweetutwel | 13-03-18 | 20:58

Inderdaad. Denk dat die maffe Rotterdammer heeft gedreigd met een afsplitsing, dat is natuurlijk ook niet fijn voor ze zo vlak voor de verkiezingen.

BlowingBubbles | 13-03-18 | 21:09

Ook Marijnissen baalt hier van, logisch. Vraag me af of de SPers anti semitisch zijn, beetje kort door de bocht lijkt me. Eerder onhandig gedraai om de hete brij heen, om de verkiezingen te beschermen wat ‘twijfel laten bestaan’ op een klunzige manier. Dan houdt het gezeur niet op. Neem publiekelijk afstand, dan is het zo over.

HaatbaardKnipper | 13-03-18 | 21:22

De samenwerking van links met Nida ligt aan diggelen.
Mooi -mooi- mooi.

Alucard | 13-03-18 | 20:55

Nou ja, het lijkt er tot nu toe vooral op dat dit voor de buhne is. Denk dat de Rotterdammers toch moeten vrezen voor wat er na de verkiezingen gebeurt. Als ik een Rotterdammer was zou ik ze alle vier links laten liggen qua stem.

BlowingBubbles | 13-03-18 | 21:11

Wat BlowingBubbles zegt. Het is natuurlijk in eerste instantie waar de kardinale fout ligt dat "progressief" links, niet alleen in Rotterdam overigens, het fundamentele probleem gewoon niet ziet in samen te smelten met islamisten en al helemaal geen probleem ziet niet in sympathiseren met islamisten. Als je dan als Rotterdammer (of elders) alsnog zou kiezen voor zo'n partij die "opeens" tot inzicht komt onder druk van mediabelangstelling en dan afstand neemt of niet of wel of eigenlijk toch niet of toch maar wel met tegenzin of niet enz... dat islamisten eigenlijk islamisten zijn en islamistendingen doen en denken dan kun je in elk geval niet meer zeggen dat je het niet geweten hebt.

Mazzelstof | 14-03-18 | 06:13

Lilian waggelt als een eend viel me net op (en kwaakt als een eend)

potverdrie | 13-03-18 | 20:53

Die ouwe van Max heeft dat op zijn geweten. De man heeft 50 viagra’s geslikt en toen Lilian bestegen. Loopt nog te waggelen.

HaatbaardKnipper | 13-03-18 | 21:25

De dochter van wil er niets meer over zeggen want ze gaat campagne voeren voor de gemeenteraadsverkiezingen voor een mooie uitslag. Dan moet je er juíst wél iets over zeggen. En keer op keer.
Vervolgens probeert ze Staal te ontwijken door sneller te gaan lopen en duwt hem geïrriteerd opzij en vlucht de trap op.
Zo gauw het onderwerp anders is dan de zorg en de graaiers in de zorg is ze de weg volkomen kwijt.
Die gaat het niet lang redden aan de top van de SP.

leo de pejo | 13-03-18 | 20:53

Dat meisje Marijnissen is nu al de weg kwijt.

plauter | 13-03-18 | 20:45

Blijf wrijven, laat Links inzien waar ze zich met DENK, NIDA en Bij1 mee inlaten. Extremisme gebouwd op de empathie van naïevelingen.

GroetenVanUrk | 13-03-18 | 20:43

Yep. Dit is Nederland. Voor mij is het schandalig dat dit soort ongewenste binnenkomers een politieke partij kunnen oprichten. Dat die ook nog veel stemmen krijgen, is te danken aan het 'hartelijk-welkom-beleid' van Rutte I, II en III. Hoe is het mogelijk dat al die buitenlanders hier kennelijk ineens stemrecht hebben? Urk is een mooi bolwerk zoals het politiek gezien wel moet.

hoogstetijd | 13-03-18 | 20:58

Nee hoor, doe mij maar liegende VVDjers en bankiers. Veel betrouwbaarder dan die socialisten met hun walgelijke eerlijk delen.

oplichter | 13-03-18 | 20:36

Liegende VVD'ers stappen in ieder geval op en bankiers zien een vette salarisverhoging (voorlopig) niet doorgaan (én liggen maatschappelijk & institutioneel behoorlijk onder het vergrootglas). Socialisten laten zich vooral voorstaan op "verheven & bewogen" utopische maakbaarheidsidealen maar bakken er (evengoed en nérgens ter wereld) geen ene klont van. Het is het hautaine socialistische gedram van het morele gelijk wat links verdiend de das om doet. Vooral als blijkt dat er in die sferen ook gewoon bunkerhard met taxpoet de kluit bedonderd wordt met fop projectjes, vriendjespolitiek en belangenverstrengeling (hoi Fatima c.s.). En dat "eerlijk delen" daar is de prik inmiddels ook wel behoorlijk van af. Ik deel jaarlijks volgens mijn belastingaangifte en zie daar echt nul komma niks, nada, nakko, noppes aan resultaat voor terug. Behalve het monotone en dogmatische mantra van "eerlijk delen". Optiefen a.u.b. en ga eens wat bijdragen i.p.v. slachtofferig klagen en je klauw ophouden.

Grijskijkert | 13-03-18 | 21:05

Eerlijk delen is ook relatief. Dat is een kreet die vooral door netto ontvangers wordt ondersteund. Veel van dat eerlijke delen in de afgelopen decennia heeft geleid tot een hele horde verwende en immer ontevreden Nieuwe Nederlanders. Ben benieuwd wat er was gebeurd als 'we' niet zo scheutig waren geweest met gezinshereniging, kinderbijslag, bijstand, aanvullende bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvang toeslag, gratis kickbokslessen, allerhande gemeentelijke kortingspassen en vast nog wel meer uit de 'eerlijk delen'ruif.

BlowingBubbles | 13-03-18 | 21:16

VVD is ook niet mijn partij.
Maar ik verkies corrupte democraten boven maoïstische antisemieten.
Die in de praktijk bovendien net zo corrupt zijn; google maar eens op "PvdA + baantjescaroussel". Het is echt geen toeval dat "linkse" steden in Nederland allemaal min of meer failliet zijn.

Socialisme heeft niks met eerlijk delen te maken.
Socialisten zeggen altijd dat het plegen van reeksen genocides zal leiden tot een "arbeidersparadijs", waarin de bevolking wordt verdeeld tussen slaven en partijleden. Zij beloven dat trouwe partijleden daar soms bijna half zo veel geld kunnen verdienen als een toiletjuffrouw in het Westen. Dat lijkt heel mooi, maar concrete voorbeelden in de praktijk zijn er niet.
En over "eerlijk delen", de top in socialistische landen is altijd schaamteloos veel rijker dan de top van ons bedrijfsleven. Terwijl het volk verhongert bouwen ze gigantische paleizen met gouden kranen.

Dandruff | 13-03-18 | 21:20

Stem op de SP (Hamas vrienden) en je krijgt een hogere gasrekening.

Memek | 13-03-18 | 20:36

Waar oorlog en gewapend conflict is zijn geen menselijke wapens en strijdmethodes te vinden. Het kost hoe dan ook (vaak vele onschuldige) mensenlevens.
Maar zo barbaars als ISIS dat valt toch echt in het rijte te plaatsen van holocausts, killing fields en dergelijke, en nog wel een graadje gruwelijker.
Waar Israel zijn wapens inzet is het hun recht op verdedigbare grenzen; Israel heeft primair een defence force. Maar terreur en barbarij als ISIS e.d. dat zal Israel niet doen.
Wat NIDA doet is extreem dom en zoals gebruikelijk bij islam aangelegenheden, achterlijk tot en met.
Geen enkele politieke partij die het zout in de pap verdient zou dit soort tuigh aan zijn zijde willen hebben. Maar ja dan heb je links, en die lusten er wel pap van. Ze zien de splinter in het oog van de FVD/PVV maar de balk in hun eigen ogen, zien ze niet.

Memek | 13-03-18 | 20:32

je ziet de stress, paniek en angst in de ogen van Dochter Marijnissen.

Johan_Voorhaar | 13-03-18 | 20:31

Hm, ik zie eerlijk gezegd liever dat Tom Staal met die microfoon naar Rotterdam gaat om het daar aan die Leo de Kleijn voor te leggen. Ze hebben natuurlijk een punt, Marijnissen en van Dijk, dat hij daar moet zijn met zijn vragen. Verder verstandig van van Dijk dat hij benadrukt dat de SP een seculiere partij is en niet met partijen wil werken die geïnspireerd zijn door de Islam. Marijnissen had daar ook wat duidelijker in kunnen zijn maar het lijkt er op dat ze zich vooral irriteert aan Tom Staal (niet onbegrijpelijk, haha).

Voxxx | 13-03-18 | 20:29

Volledig eens, ook U begrijpt het (spel).

Berbaar | 13-03-18 | 20:39

Zijn interview techniek wordt steeds beter, nu nog proberen om die kop uit beeld te houden.

SchichtigeSpicht | 13-03-18 | 20:28

Gaat lekker zo: links Amsterdam trekt zich na terechte ophef terug uit een antidemocratische antifa demo; links Rotterdam moet zich hangend en wurgend uit een linkse samenewerking na ophef over een haatbericht van één der partners. En in beide gevallen ruziet de lokale afdeling met landelijk.
En dan volgende week massaal links stemmen zeker...

Winter_is_coming | 13-03-18 | 20:28

Dat komt omdat links altijd recht probeert te lullen wat overduidelijk FOUT is

Ayatholla_Buttbanger | 13-03-18 | 20:37

Inkoppertje: hoe komt het dat Amsterdam en Rotterdam zo links zijn?

hoogstetijd | 13-03-18 | 21:02

GroenLinks doet toch nog steeds mee met die haatmars?

BlowingBubbles | 13-03-18 | 21:19

Lilian is precies haar vader. Die wil de SP graag de sekte laten die het was.

HoerieHarry | 13-03-18 | 20:26

Hoorde die de Kleine net nog op de radio. Hij kon heel goed met een confessionele partij samenwerken want GroenLinks is ook deels opgebouwd uit zo'n partij, de EVP. Maar die wilden alle Israëlieten niet de Middellandse Zee indrijven...

eerstneukendanpraten | 13-03-18 | 20:25

Hey eerstneuken... Ik ben een voorstander van je nickname hoor. Maar goed. De EVP, die partij was ik allang vergeten. In tegenstelling tot de CPN. Ik vond dat in de jaren zeventig een dappere partij. Fré Meis vulde belangeloos de belastingaangiften in van bejaarden uit Groningen en, nog belangrijker voor mij, de CPN stemde in juni 1973 als enige linkse partij tegen het Verdrag van Straatsburg, en dus voor het behoud van de zeezender Radio Veronica. Ik stem PVV, maar ik moet altijd glimlachen als de NCPN in de gemeente Reiderland en elders in Oost-Groningen zetelwinst behaalt!

hoogstetijd | 13-03-18 | 20:45

De SP is volledig in de war... zoals altijd. Deze mevrouw Marijnissen heeft geen enkel antwoord op de vragen van Tom Staal, prima gedaan van Tom wat mij betreft.

hoogstetijd | 13-03-18 | 20:23

Wat is ze toch een talent.

Hoen | 13-03-18 | 20:19

Er zal best wel eens wat mis zijn in Israël, maar wat wil je tussen al die barbaarse islamitische landen. Wie met pek omgaat wordt ermee besmeurd en dat zal ook voor Israël gelden, dat zich omringd ziet met godsdienstfanaten en gestoorde gekken. Maar ondanks alles draagt Israël flink bij aan de vooruitgang in de wereld, zie het aantal nobelprijswinnaars, is het een democratie en zijn de rechten van vrouwen-homo's-religieuze minderheden heel wat beter geregeld dan bij hun barbaarse buren. En ja Öztürk, zelfs vergeleken met Turkije met zijn gestoorde president (wil tegenwoordig zelfs Griekse eilanden terug), uitpuilende gevangenissen en oorlogen in het zuidoosten is Israël nog een baken van beschaving.

Angelica | 13-03-18 | 20:18

Precies. Tel t aantal nobelprijzen idd.
Zelfde als hier, of dacht je echt dat we nog steeds zo mild waren als 20 jaar geleden.
Vuur bestrijd je met vuur, maar gezelliger gaat het er allemaal niet op worden..

schoon-schip-maken | 13-03-18 | 20:25

Sommige landen zoeken vijanden, anderen vrienden. Goed dat Israël meedoet aan Songfestival.

TheseDays00 | 13-03-18 | 20:33

schoon-schip-maken | 13-03-18 | 20:25

"Tel t aantal nobelprijzen"

Nou ik wil niets zeggen hoor maar Alfred Nobel zou in de gemiddelde ploflim vast een goede klant gezien hebben. Ik denk dat 'ie ze, als grootverbruikers, wel een speciaal prijsje had gegeven.

Voorgeenchanterikpeu | 13-03-18 | 22:53

Goeie hoor, die Tom! Salarisverhoging voor die man!

Haljared | 13-03-18 | 20:18

Inderdaad, echt hoe een goeie journalist behoort te zijn, hij legt bloot hoe de partijen er werkelijk in staan. goed!

Peniskokertje | 13-03-18 | 20:29

Ik mag die van Dijk wel. Er komt vaker wijze praat uit de man.
Nu gewoon ff SP en PVV levelen op migratie niveau en we hebben een partij van formaat.

Marijnissen moet nog ff oefenen maar ze zou in theorie over de juiste genen moeten beschikken.

Niks mis met SP mits ze stoppen met luizakken pamperen.

schoon-schip-maken | 13-03-18 | 20:15

Volgens partijgedrag.nl is er maar 44% gelijkenis. SP zou veel beter met 50 plus (74%) en PvdD (88%) kunnen fuseren, zodat er een linkse Eurokritische partij is voor boze mensen met meer dan 20 zetels. Dit zou dan bijvoorbeeld de Partij voor dieren en zielige mensen (PvDeZM) kunnen heten.

tostimaker | 13-03-18 | 20:44

Qua "levelen op migratie" was SP juist één van de eerste partijen die de problematiek rond migratie als politiek thema benoemde, al vroeg in de jaren '80 (zie Gastarbeid & Kapitaal uit 1983). Maar wellicht zagen ze op enig moment in dat de policor-onderbuikgevoelens bij vele andere partijen deze opstelling zou aangrijpen om de discriminatie-kaart tegen hen te trekken, en hebben een strategische koerswijziging gemaakt om niet buitengesloten te worden, zoals Wilders' PVV, Janmaat al veel eerder, of Baudet nu is overkomen - of nog erger (R.I.P. Pim Fortuyn).

OverdaanDerOnderheid | 13-03-18 | 22:19

Was het niet van Bommel die meeliep in de demonstratie waar "Hamas, Hamas, alle ... aan het..." gescandeerd werd? Toen werd er geen stelling genomen en Marijnissen neemt nu geen stelling. Ik vind dit ontzettend verontrustend.

Elvi | 13-03-18 | 20:15

Van Bommel is de Graus vd SP.
Accepteren en loslaten is hef devies. In Raqqa welteverstaan.

schoon-schip-maken | 13-03-18 | 20:16

Van Bommel heeft bij mijn weten tenminste 3 x "de pech gehad" om in openlijk antisemitisch gezelschap te demonstreren. Van Bommel was een jaar voor dat hamas-incidentje al eens bij een demonstratie waarin de gezellige meezinger "Khaybar khaybar al yahud" werd gezongen. Als Midden Oostendeskundige van de SP zei van Bommel destijds niet te hebben geweten waar dat lied over ging. Bij een andere demonstratie tegen Mubarak stond van Bommel op de foto met een man die een bord bij had van Mubarak als jood, en de tekst dat Mubarak een poppetje van de "zionisten" was.

Dat met "hamas de joden aan het gas" was samen met de zwarte weduwe Gretta Duisenberg, en daar zat nog een staartje aan. D en van B zagen de camera, en probeerden hun mocro aanhang toen te overstemmen met een ander liedje; "intifadah intifadah palestina vrij". Alsof dat minder ernstig zou zijn;
1) intifadah = reeksen bloedige aanslagen op joodse burgers;
2) vrij palestina = jodenvrij palestina, zie Gaza en Westbank.
Het enige vrije land in die regio is Israël.
Mensen die tegen dat land demonstreren zijn bijna per definitie Jodenhaters. Want wie moslims echt meer vrijheden gunt, gaat niet demonstreren tegen het enige land in die regio waar moslims méér rechten en vrijheden hebben dan in welk moslimland dan ook. Dan neem je de vrijheden van joden en christenen maar op de koop toe, en kies je toch voor Israël.

Dandruff | 13-03-18 | 20:47

En het kan elke keer gekker en gekker....

Dagdief | 13-03-18 | 20:28

Hij kan zijn fractiegenoten zijn wil opleggen op straffe van excommunicatie. En het is hem nu naar het hoofd gestegen door te denken dat hij ook de pers kan instrueren op straffe van ... ja van wat?

Winter_is_coming | 13-03-18 | 20:34

De persvoorlichter van Pechhouse heeft toch niet vergeten te bedingen dat over dit onderwerp geen vragen mogen worden gesteld?

OverdaanDerOnderheid | 13-03-18 | 21:36

Die Marijnissen komt er wel. Of, grotere kans, ze gaat ten onder.

TheseDays00 | 13-03-18 | 20:13

Die ouwe Jan zal vanavond wel een van zijn beroemde donderpreken houden tegen zijn dochter.
Agnes Kant was een media genie vergeleken bij dit onnozele optreden.

Harry Turtle | 13-03-18 | 20:13

Ja, die Agnes, die schreeuwde toch hele tijd?

eerstneukendanpraten | 13-03-18 | 20:32

@Eerstneuqendanpraten
Het was er iig ene waarbij je je hele avond aan praten verdeed omdat je het zielig vond om weg te lopen en tegelijk het lef niet had om dr te neuqen.

Ik zou bijna zeggen dan nog liever Jellejetta Klijnsma  maar mn moeder ziet me aan komen rollen..

schoon-schip-maken | 13-03-18 | 20:50

eerstneukendanpraten | 13-03-18 | 20:32
Als ze haar mond niet vol had, vernam ik uit betrouwbare bron.

BlowingBubbles | 13-03-18 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen

Liliane Marijnissen. Dit gaat helemaal mis. Geen intellect. Geen gogme. Geen goed voorkomen. Het grootste politieke lichtgewicht sinds Haitske van der Linden:
www.parlement.com/id/vgbtk0xphswo/nie...

de Voorzittert | 13-03-18 | 20:12

Zou ze zich echt door die drol hebben laten doen dan, kan toch gewoon niet?
Als dat de onderdrempel is doe ik haar hele goot rondom t huis vernieuwen indien ze in staat is om met n harde in dr mond het SP verkiezingsprogramma op te dreunen.
Na geeltand Halsema toch wel t beste sinds jaren.

schoon-schip-maken | 13-03-18 | 20:22

Lilian Marijnissen is niet echt Helder, nee.

Graaisnaaiert | 13-03-18 | 20:59

ed.. | 13-03-18 | 20:13

Ik vond haar boertige tred (op hakjes?) wel erg genderneutraal. Dat dan weer wel.

OverdaanDerOnderheid | 13-03-18 | 21:18
▼ 1 antwoord verborgen

Voor wie er nog over dacht SP te stemmen.

Treurgrond | 13-03-18 | 20:12

tja vooral als de hoge kopstukken van een partij, niet eens weten wat er in de provincies gebeurt en gezegd word. lol
Nu snappen we langzaam aan waarom ze in Den Haag zo blind en dom zijn als het om ellende in gemeentes gaat. Als de media niks verteld zijn hun zo blind en doof als maar wat.
Wir haben es nicht gewusst.

Rene046 | 13-03-18 | 20:58

Jasper van Dijk is helder, Lilian, leer wat van hem.

smdyasc | 13-03-18 | 20:12

Waarom moet iedereen altijd afstand nemen van woorden die een ander heeft uitgesproken en waarvoor zij zelf geen verantwoordelijkheid voor hebben?

devil13 | 13-03-18 | 20:11

Jammer dat de SP flirt met NIDA, nu zal ik zeker nooit meer in mijn hoofd halen ook maar te overwegen om op de SP te stemmen. En dat is voor een arme sloeber als ik toch jammer.

tata1981 | 13-03-18 | 20:11

SP is niet mijn partij maar meneer Van Dijk doet het heel goed vs fretje Staal; sterk, rustig, laat zich niet onder de voet lopen, netjes.

who cares? | 13-03-18 | 20:11

Inderdaad doet die knakker het prima, zeker voor een SP-erT.
Marijnissen is ook duidelijk maar heeft absoluut geen trek in Tom Staal.
Storm in een glas water en die meneer in Rotterdam gaat naar Siberië of waar de SP goelags heden ten dage dan ook gevestigd mogen zijn.

Berbaar | 13-03-18 | 20:36

Ook Ronald van Raak en die kale met baard komen steeds sterk uit hun woorden bij Tom. Nu nog het licht zien en dan kunnen ze ver komen.
Maar Marijnissen? Poeh.

Winter_is_coming | 13-03-18 | 20:37

Is toch een van de top 3 betere politici, lult en draait nooit.. kan dat wel waarderen, stemmen erop is weer wat anders ;)

lovekila | 13-03-18 | 21:43

nou, lijkt erop dat de kleinklapper exit is en meneer van dijk krijgt straks een standje van die zuurdoos

ed.. | 13-03-18 | 20:10

Ze lijkt weinig regie te hebben, daar is deze fuckup een mooi voorbeeld van. Voor het einde van het jaar muiterij binnen de SP en exit Marijnissen dynastie.

Harry Turtle | 13-03-18 | 20:18

SP, weg ermee. Partij met het gedachtengoed van Mao wil niet meer met islamo-fascistische Nida spelen. Nou ja zeg, wat flauw.

Flappie2006 | 13-03-18 | 20:08

Ik kom regelmatig in Portugal & Spanje waar communistische partijen nog groot zijn. Blijkbaar heeft ook daar niemand om zich heen gekeken en gezien dat dat systeem, alhoewel goed bedoeld, een mega-faal is. Dus waarom zouden dan in NL niet grote groepen blind zijn hiervoor!?

Winter_is_coming | 13-03-18 | 20:41

Winter_is_coming | 13-03-18 | 20:41
Ik kom regelmatig in Polen... daar staan ze er heel anders in.

lovekila | 13-03-18 | 21:41

Laat alle partijen die aan deze flirt hebben willen meedoen zonder zich zelf te hebben bedacht of zonder keihard te zijn teruggefloten door het landelijk bestuur maar helemaal kapot gaan.

Lewis | 13-03-18 | 20:07

Samenwerkingsverband noemen ze het ook nog. Nou, werk ze samen he? Hand in hand, idem idealen voor ogen. Toch?

Dagdief | 13-03-18 | 20:07

Islam?
Kamelenpis halal & alcohol haram!

tata1981 | 13-03-18 | 20:05

Die kun je vandaag wel vaak kwijt, he?

TheseDays00 | 13-03-18 | 20:14

Zit de hele dag al in mijn hoofd maar dan als een soort van liedje..
Islam Islam, Kamelenpis halal & alcohol haram!
Ach zo heeft iedereen wel wat, maar heej, ik zou kamelenpis nooit rein verklaren en ik heb het ook nooit gedronken.
www.bing.com/images/search?q=muslim%2...

tata1981 | 13-03-18 | 20:24

REAGEER OOK