Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tests bewijzen het. NPO1 is een poepsaaie bejaardenzender voor voltooid levenden

Social

Eindelijk zijn ze er in Hilversum ook achter. Nederland 1 is Reutel des Doods in Medialand. Er wordt alleen nog naar NPO1 gekeken in levenseinde-klinieken. NPO1 is de liftmuziek in euthanasie-centra, en als er weer eens iemand (na drie maanden) dood aangetroffen wordt voor de televisie, dan staat-ie in 100% van de gevallen op Bed & Breakfast of 1 tegen 100. Trek gewoon de stekker eruit, en geef die organen. Ach laat ook maar. Sterph, Hilversum. Sterph...

Reaguursels

Inloggen

En maar blijven vragen om meer geld. Is Gayham Norton trouwena niet ook te zien op comedy central of veronica?

Wat mij betreft kan de NPO terug naar één zender, en op die zender alleen nieuws/politiek/debatten. Ook de talkshows afschaffen die zijn gekwalificeerd door de ombudsman als (actuele) meningsvorming programma's zoals DWDD en Jinek. Ze laten hier zeer weinig ruimte om nog een eigen mening te vormen, omdat de presentator vooringenomen is en er haast altijd een woonkamersfeer heerst waar de gasten dezelfde mening hebben als de presentator.

Luckystriker | 15-02-18 | 17:49

NPO 3 is ook treurnis ze hadden zowaar een moslima gevonden (leuke dame, mooie krullen zonder hoofddoek) maar haar dochtertje was geschokt door het minder, minder van Geert Wilders maar dat komt toch vooral door de ongenuanceerde berichtgeving van dezelfde NPO. Het ging om de criminele jeugd wat wek wat minder mag. Later was een ander jongetje de oerknal aan het ontkennen.

voldemort | 15-02-18 | 17:38

Als oudere geniet ik van Mariëlle Tweebeeke, Dione Stax en nu ook nog die nieuwe Amber bij Nieuwsuur.

lingo star | 15-02-18 | 17:18

Publieke omroep is zo 20e eeuw. Ik mijd het actief met die smerige gekleurde staatspropaganda. Zoals gisteren dat 'informatieve' item over orgaandonatie in België; dat walgelijk gepush van controversieel kabinetsbeleid; pure indoctrinatie. Maar iedereen betaalt er verplicht aan mee. Wat is er gebeurd met het principe van de gebruiker betaald?

Defman | 15-02-18 | 15:36

Ik heb wel respect voor het feit,dat al die omroepen op zoveel zenders zoveel jaren zoveel bagger kunnen laten zien,hebben we het even niet over dat er meer zendtijd aan reclame opgaat dan aan programma,s.Maar zij moeten er wel voor waken,om niet meer bn,ers dan kijkers te hebben.TV IS DOOD.

napels | 15-02-18 | 13:47

Elke dinsdagavond om 20.30u is altijd die lange commercial voor de PVV op NPO1. Dat is altijd wel onderhoudend.

Taggart | 15-02-18 | 13:34
-weggejorist-
Kanarie_Geil | 15-02-18 | 13:06

Android kastje van +/- 60 euro. Kodi heet het. Kan je alles zien wat je wilt. Wel je beetje verstoppen want veel wat je gaat kijken komt van vage streams. Ziggo app om af en toe “normale tv” te kijken? Vraag je zus het wachtwoord en geen hond die je er af trapt, Klaar.

Dagdief | 15-02-18 | 13:04

Wat een storm in een glas water. Hier staan Bergsma en Kramer volledig buiten. Gaat alleen over coaches en bobo's. En niet eens met Nederland als schuldige partij. Inderdaad wat flauw om er nu mee te komen. Maar ook erg veel druktemakerij van GS.

Janas | 15-02-18 | 12:20

Dus de mensen die TV kijken zijn mensen met geld. Ik zie het probleem niet: da's immers precies de groep die adverteerders graag willen bereiken.

woordgrap van de dag | 15-02-18 | 12:15

Toen de men de kerk liet voor wat het was dacht de TV de taak van verantwoording-aansmeerder te moeten overnemen waarna de NPO er nog een schepje bovenop deed. Dat viel helaas samen met de opkomst van de immer klagende islam waarop de NPO dacht: EUREKA! een nieuwe kerk! En o wat is dat fout gegaan door de naïviteit van die linkse NPO kerk. Ze weten nog steeds de klepel van de klok niet te vinden terwijl de kijkers al decennia pijn aan de oren hebben.

MEDIACRATIE | 15-02-18 | 12:10

Laten we eens een referendum houden over hoeveel mensen figuren als van Nieuwkerk Paul de leeuw Humberto tan en jinek nog op televisie wiilen zien. Ik denk dat ze de 10 procent nog niet halen. Welke lul zet deze figuren er dan neer.

beau van rtl | 15-02-18 | 12:05 | 4

Je vergeet er een: Peter RRRRR de Vries.

Lichtstadfan | 15-02-18 | 12:49

Pas maar op boo,
je hebt kritiek op een gekleurde.
Dat kan natuurlijk niet meer.
Alles met een kleurtje is boven elke verdenking verheven.

Kanarie_Geil | 15-02-18 | 12:51

Vuiltje in je oog dat je elke avond meeroffelt op tafel met Matthijs?

Dagdief | 15-02-18 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

de moeilijk bereikbare kijker is ongetwijfeld ook een kijker die het gehad heeft met linkse BNNVARA prime time prg's. Als die niet meer kijkt naar de kijkcijferkanonnen, haakt die ook verder af. Maar blijkbaar is bv paul de leeuw nog wel leuk. Dat is al jaren vooral leuk voor zn bvtje, en dat is er ook aan af te zien. Bij RTL is net Galjaard vertrokken omdat men daar domweg ingrijpt. En de NPO zal ook in moeten grijpen. Dat links activisme begint inmiddels ook de adverteerders te vervelen.

Chemokar | 15-02-18 | 12:04

NPO alleen maar spelletjes, quizen en slap lullen. O ja herhalingen.

Hiesjes | 15-02-18 | 12:00

Ik kijk geen televisie en luister nooit naar de radio. Waarom moet ik er dan in vredesnaam aan meebetalen? Waarom worden de kosten niet verhaald op de mensen die wel kijken en luisteren?

MAD1950 | 15-02-18 | 11:59 | 2

Beste Mad. Sterker nog ik woon in Hongarije en kan niet kijken meebetalen moet ik wel. Het is als wegenbelasting betalen als je geen voertuig hebt.

Jimmy200 | 15-02-18 | 12:37

Vroeger was alles beter... toen hadden we de Dienst Luister en Kijkgelden. Die kwamen aan de deur vragen of je TV had. Maar dat zie ik niet meer gebeuren.

Lichtstadfan | 15-02-18 | 12:48

De laatste keer dat ik iets van de NPO gezien had heette het nog Nederland 1,2 en 3 en zat ik nog op de middelbare school. En dat zal dan wel tijdens een maatschappijleerles zijn geweest.

Vanilla | 15-02-18 | 11:53

Vind je het erg als ik helemaal geen TV meer kijk. Zit liever lekker achter mijn laptop en selecteer zelf mijn nieuws en entertainment. Er zijn mensen die zeggen dat ik er aan verslaaft ben maar die zitten zelf elke avond van 19:00 tot 24:00 naar die kijkpijp te gluren. Ik ken er zelfs waar hij om 9:00 uur 's ochtends al aan staat. Wie is er dan verslaaft aan wat?

Olieboer | 15-02-18 | 11:51

En dan die hoos islam gerelateerde programma's.
Gatverdamme, wegwezen met de NPO.

Rest In Privacy | 15-02-18 | 11:45

Ik kijk altijd nog liever naar NPO1 dan alle RTLen Unilever of de tokkiestal van SBS.

Cheeky Bastard | 15-02-18 | 11:30 | 1

Ze maken allemaal dezelfde bagger, het verschil tussen de NPO is dat deze worden betaald uit jouw belastinggeld terwijl de 'commerciëlen' er tenminste nog in slagen om hun eigen broek op te houden.
Naar de televee kijk ik allang niet meer, maar ik weet wel naar wie van beide categorieën mijn sympathie uitgaat.

EefjeWentelteefje | 15-02-18 | 13:20

Heel de NPO is inmiddels een door net managers gerunde subsidie trog. Eerst totaal knielen voor de zielige nieuwkomers en er dan achter komen dat men het linkse failliet nastreeft. Men is al 10 jaar bezig te proberen de verzuilde boel te saneren, maar ook daar plakt het pluche harder dan een stoel met superlijm. De totale schok kwam toen men met een niet pol correcte serie op kwam draven, iets met een schooltje. En dat is een enorme hit. Kortom, het is wel degelijk de content, en er zitten nog steeds 4 mln mensen naar de tv te kijken.

Chemokar | 15-02-18 | 11:25

Niet alleen NPO1, maar alle NL zenders zijn zwaar kudt. Allemaal, inclusief de commercieeltjes. Gelukkig is er nog F1 op Sky en wielrennen op Sporza, maar verder heeft het leven geen zin meer. Nu nog een kluisje en 2 gram poeder scoren.

quigg | 15-02-18 | 11:24 | 4

Het deluxe pakket staat beschreven in het The Peaceful Pill Handbook.. Daarin staan adressen van chinezen die voor 450 euri een nog beter poeier leveren.
Het middel van De Laatste Wil is voor de budgetshoppers die dan voor 180 euro klaar zijn.

quigg | 15-02-18 | 12:35

Dank. Tja, rustig sterven is niet goedkoop. Plus dan nog een CDA-minister die met zijn vrome kop de tent nog kan saboteren.

gestoptmetroken | 15-02-18 | 12:41

Wij begrijpen elkaar.

quigg | 15-02-18 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Let wel, die Nederlandse Publieke Omroep - NPO_ krijgt van de Nederlandse belasting betaler een subsidie van bijna 1 miljard euro. ( Een miljard !!).

Het hele systeem klopt daar niet, het is een nepotisme kliek, ons kent ons, ik kom bij jou en jij bij mij, met altijd diezelfde zakkenvullers in talkshows.
Het nieuws, nieuwsrubrieken zijn altijd links partijdig, vooringenomen en bijna nooit neutraal, iemand met een andere mening wordt weggevaagd. De politieke cabaretiers zijn een lachertje daar.
Schijtlollige programma's ( het zijn er teveel om op te noemen) met overbetaalde lieden zoals die Paul de Leeuw, waar niemand meer om lacht, behalve dan het ingehuurde klootjesvolk wat in de zaal zit.
En dan al die ( te) vele reisprogrammaatjes, met gratis vakanties voor "artiesten", wat "klauwen met geld " kost en vaak te saai is om naar te kijken.

Nee, die NPO moet op de schop. Wat mij betreft één goede, onafhankelijke, neutrale Nederlandse omroep als publieke zender, met compleet nieuwe gezichten.
En als de vara zo graag elke avond op eigen 2 zenders wil, ( zoals zij dat nu gratis vaak hebben) moeten zij maar hun eigen broek op gaan houden en contributie vragen bij hun leden en sponsors zoeken ipv. handje ophouden.
Onze belasting centen niet naar die artiesten daar.
De commerciële omroepen moeten zich tenslotte ok te barsten werken voor sponsors etc. Die kosten ons geen geld.

Maar de NPO is een vastgeroeste kliek, ook bij vriendjes in de politiek, met maar een gemeenschappelijk belang: "hoe houden wij elkaar in"stand?
We zullen er dus helaas nog lang last van hebben.

outdoor | 15-02-18 | 11:22

Los van de spelen, want dat is tenslotte ook een manier om de kijkdichtheid op te krikken, kijkt er bijna geen hond meer naar de staatszender NPO1. Tegenwoordig heb je van kastjes op je glasvezel netwerk zitten die uit gezet moeten worden of uuuuuren aan staan als jij je Tv uitzet. Dan blijft die dus plakken op de laatste zender. Nu ga ik straks aan het infuur om 12 uur en daarna als de wedstrijd voorbij is gaat de TV uit, maar dat kastje blijft aan op dat kanaal. Uiteraard als er gemeten word, dan zou ik zitten kijken op dat kanaal, maar helaas. De Tv zelf is uit. Volgens mij word er geen rekening gehouden met deze situatie en worden cijfers kunstmatig hoog gehouden door deze techniek.

Mr_Pikibelly | 15-02-18 | 11:14 | 3

Interessant.

MEDIACRATIE | 15-02-18 | 12:17

Dan zouden er heel veel nachtelijke en ochtendprogramma's tussen de best bekeken programma's moeten zitten.

Ardbeg | 15-02-18 | 12:20
-weggejorist-
Kanarie_Geil | 15-02-18 | 12:55

Ik kijk graag talkshows en reportages. Ik kan buiten NPO1 maar weinig interessante talkshows over de Nederlandse actualiteit vinden. En aan mijn Twitter feed vol journalisten van links tot rechts ben ik niet de enige die nog regelmatig naar de NPO kijkt en de zogenaamde MSM leest want ook hier op Geenstijl gaat het continu over NRC en Volkskrant artikelen en uitzendingen van de NPO. Zolang er geen nieuws wordt gemaakt kunnen we hier ook niet op het nieuws zeiken. En zolang er nog geen online Jinek, online De Monitor of online Zembla is hoop ik toch echt dat de NPO nog even blijft, al mogen ze er wel wat geld weghalen en een zendertje schrappen zolang ze nog steeds programma's als 1 tegen 100 en de Curling Show kunnen maken. Nederland verdient een beter media aanbod dan EnzoKnol, RTL Boulevard en The Voice of Holland. En RTL heeft na Barend en van Dorp nooit meer iets fatsoenlijks kunnen produceren.

Ardbeg | 15-02-18 | 11:09 | 2

Je kan Jinek en zembla gewoon kijken op npo.nl. Heb al jaren geen tv abo meer. Bevalt me prima. Ik lees op geenstijl wat de moeite waard is om terug te kijken. De rest is toch reclame en andere bagger.

reagluurder010 | 15-02-18 | 11:52

Same here.

Ardbeg | 15-02-18 | 12:18

Poep onder de microscoop is best interessant, kan je niet zeggen van NPO-vul-maar-een-nummer-in.

puszuiger | 15-02-18 | 10:50

Ook het topic is saai.

Mark_D_NL | 15-02-18 | 10:47

Ik zie als argument dat het gaat om het niet kunnen doordringen tot "moeilijk bereikbare kijkers". Wat of wie zijn dit dan? De kijkcijfers bewijzen namelijk dat de programma's best populair zijn. En moet dan een programma als Buitenhof niet weg? Laat de politiek zich niet bemoeien met de inhoud van programma's. Ik lees hier regelmatig dat veel reaguurders nooit naar de NPO kijken, maar wel vaak op progamma's reageren. Kennelijk is het populair de NPO af te zeiken. Nee, dan de commerciëlen. Daar hoef je niet na te denken. Intussen word je wel beïnvloed door die gesponsorde programma's en kun je genieten van amusante langdurige reclameblokken. Dit is wat het volk wil. Misschien moet de NPO langzamerhand eens het lef hebben NPO 3 op te heffen. Kun je in 1 klap heel veel bezuinigen.

Mannes | 15-02-18 | 10:37 | 1

Amusante reclameblokken ( ? ) waar verzekeringsmaatschappijen en andere grote bonzen bijzonder vaak hun steentje bijdragen aan het framen van de kijker met meer dan alleen reclame. Biotex wast witter was vroeger genoeg.

MEDIACRATIE | 15-02-18 | 12:33

Elke zender is zwaar ruk. Elke avond de zelfde pulp. Ik denk dat Ruud Lubbers te veel tv heeft gekeken en toen in een depressie is gekomen.

Rallywally | 15-02-18 | 10:35

Nu we het toch over de publieke omroep hebben ... NOS probeert samen met de Volkskrant even de 10 km. race te beïnvloeden, match fixing met een bericht over match fixing nos.nl/pyeongchang2018/artikel/221729... Zou de Volkskrant NOS tandem deze verhalen ook weer precies getimed doorgespeeld hebben gekregen van de regering of Jeroen van der Veer? Socchi ging immers ook over Heineken en Shell.

Watching the Wheels | 15-02-18 | 10:34 | 2

En Poetin.

Watching the Wheels | 15-02-18 | 10:34

Wel héél toevallig vanmorgen naar buiten gebracht. Als dit geen opzet is dan ben ik Sylvana Simons.

eerstneukendanpraten | 15-02-18 | 10:44

Hoe moet de Nederlandse staat zijn burgers nu nog onder controle... uhh ik bedoel informeren... zonder publieke zendtijd?

Sarcastisch varken | 15-02-18 | 10:34

Wat een non-artikel. Het mooie van tv is dat niemand je dwingt om te kijken, of om ergens naar te kijken. Daar heb je de afstandbediening voor.
Mooi dat er voor elke doelgroep zijn of haar eigen verstrooiing is.
De één kijkt tv, de ander laat op GS weten nooit tv te kijken.

DrumPiet | 15-02-18 | 10:33 | 2

Maar je moet er wel voor betalen.

bigs | 15-02-18 | 10:52

Helemaal mee eens piet. ik kijk ook niet, MAARRRR,
er gaat bijna een MILJARD(!!!!!!!!!!!) van MIJN belastinggeld naar toe.
Vertel: WAAROM moet ik voor gebakkenkijkbuisstront betalen?
Die vat ik niet.

Kanarie_Geil | 15-02-18 | 12:59

Ik heb de 1, 2 en 3 van mijn afstandbediening gesloopt.

kwark001 | 15-02-18 | 10:31

Gewoon 1 zender met uitsluitend VPRO programmas

Dutch_Viscount | 15-02-18 | 10:30 | 1

Zijn van Kooten en de Bie en Sjef van Oekel weer terug dan? Pollens! ik word niet goed! Even kotsen in de fietstas van de Heer van der Pik.

MEDIACRATIE | 15-02-18 | 12:43

Er gaat veel veranderen en de NPO zal er aan moeten geloven. Jeugd kijkt al helemaal geen TV meer en luistert ook nauwelijks naar de radio. Het alleen maar YouTube en social media. Ik (oudere jongere) kijk nog maar hooguit 2 uur TV per week.

doskabouter | 15-02-18 | 10:27

Als zekerheden als pensioen en HRA opgeheven kunnen worden, dan kan ter compensatie toch ook wel de NPO opgeheven worden?

RenHoek | 15-02-18 | 10:21

Ben wel bejaarde maar, ik kijk al 20 jaar geen Nederlandse debiele volksverneukende NPO/NOS meer.!
Niet alle bejaarden zijn dement!

joppo0 | 15-02-18 | 10:18

Doe mij maar NPO1 ipv Astro TV en campingzenders. Liever bejaard dan Tokkie.

LexDicties | 15-02-18 | 10:17

Als ik nu.nl lees is het daderprofiel dat zich vormt in mijn hoofd een witte republikein die zich met veel wapentuig laat fotograferen, onderwijl de hitlergroet brengende.

De Daily Wire meldt: “He’s also following resistance groups, like Syrian Resistance groups and fighter groups out of Iraq and, we should also note that a couple days ago, as far as a week ago, that he was involved in a Youtube chat room conversation about bombs or building bombs,” Gallagher said.

Dat is toch alweer een geheel ander beeld.

Foolonthehill | 15-02-18 | 10:16 | 1

Oops verkeerde artikel. Excuus.

Foolonthehill | 15-02-18 | 10:18

De publieke omroep moet geen amusement proberen uit te zetten. Laat allerlei lollige quizjes en reisprogramma’s met (semi) bekende Nederlanders over aan de commerciëlen. Steek al dat geld gewoon in documentaires over de vaderlandse geschiedenis.

Irnerius | 15-02-18 | 10:14

Doe s,v,p, Caroline tensen van de t.v.

gato | 15-02-18 | 10:13

C'est le ton...
Kennelijk wordt bij GS nog altijd minder verdiend dan bij de subsidieslurpers van PowNed ( hebben die eigenlijk nog een website, geen idee !)

Hemmenaar7 | 15-02-18 | 10:13

Waar zat PowNed

dhrat | 15-02-18 | 10:13

Goh NPO1 is alleen goed voor NOS Studio Sport, de rest is propaganda bagger van de bovenste plank. Zelfs de documantaires zijn vaak van slechte kwaliteit met weinig feiten maar vooral veel de mening van de maker. Ik kijk liever VICELAND bijv. of National Geographic of Discovery en zelfs FOX. Sowieso is TV outdated, op Youtube staan genoeg leuke docu's die je uren zoet houden.

Indoneesje | 15-02-18 | 10:12 | 1

Val tegenwoordig al om 8 uur in slaap , op de bank, want geen ruk op de t.v.
Alleen VI en flikken vind ik leuk.

gato | 15-02-18 | 10:15

NPO is gewoon een overbodige instelling die gemeenschapsgeld wil aanwenden om een groepje mediageile moraalridders aan hun financiële gerief te helpen. Resultaat is een zijk-item als gisteravond in het 8 uur- journaal waarin enkel voorbijgangers getoond die NIET met de minister-president op de foto willen. Want ja, die wil de subsidie beperken. Echt, hoe ver kun je nederland omlaag trekken. Afvoeren die NPO.

Papa Jones | 15-02-18 | 10:11 | 1

Jah hallllllllllo zeg.....
Als ze mij gevraagd hadden of ze even hun vinger in mijn poeperdje mochten steken, dat had ik dat niet zo indiscreet gevonden als dat ze vragen of ik met die pinokio, aards leugenaar en glibber jakkende paling op de foto wil. Er zijn grenzen hoor!!

Herr Zimmermann | 15-02-18 | 10:38

Misschien wanneer men de huidige zittende macht van de NPO er eens uittrapt en nog een zooitje van die chantabele medewerkers/journalisten, en daarvoor in de plaats een platform bouwt wat voldoet aan de behoeftes en die invulling geeft aan wat de wet de staatsomroep in realiteit voorschrijft, en die meegaat met de techniek. Het leven is een menu, ik wil zelf kiezen en niet anders.

Memek | 15-02-18 | 10:09

Zeg het al jaren. Kijkt geen hond meer naar tussen nu en 5 jaar. NPO opheffen en investeren in internet en streamingsdiensten. Complete waanzin dat er drie netten zijn en 6 radiostations voor bijna 800 miljoen.

Geld is elders brood- en broodnodig.

RenHoek | 15-02-18 | 10:03 | 2

Voor bijna 800mln voor binnenkort max 1 mln, die eigenlijk net zo lief commercieel kijken en luisteren (of idd online)

Hemmenaar7 | 15-02-18 | 10:16

Helemaal gelijk! vroeger ging je naar V&D nu bestel je bij bol.com, tijden veranderen. En ze blijven ook maar 1 smaak serveren op de drie staats tv-netten.

Rallywally | 15-02-18 | 10:46

Ik vraag me af hoe ze tegenwoordig aan accurate kijkcijfers komen..

In het verleden ging dit met een kleine groep consumenten met een extern kastje bij de televisie. Volgens verhalen zaten die lui op besloten fora om zo de kijkcijfers te manipuleren door bij bepaalde programma's aan te geven dat ze met 12 man aan het kijken waren. Volstrekt onbetrouwbaar systeem..

De lineaire media loopt sowieso op zijn einde. De generatie van nu kijkt al nauwelijks televisie. Over 15 jaar streamen we alles en betalen we per programma.

Threesixty | 15-02-18 | 10:00 | 1

Neem een hond en loop s'avonds door de wijken! Ik geloof nl ook niet dat er bijna 5 miljoen mensen naar de luizen moeder kijken.

Rallywally | 15-02-18 | 10:51

Op de schaarse momenten dat ik TV kijk is dat alleen naar de BBC's TWO en FOUR via Astra2 of BBC iPlayer via een VPN. Elke dag hebben die - geheel gratis - minstens een programma met hoge kwaliteit. Kom daar maar eens om bij NPO.

Koonkluk Huis | 15-02-18 | 09:59 | 3

Zou ik getegeld kunnen hebben :- ) mis alleen nog een VPN; welke gebruik jij?

Enrique C | 15-02-18 | 10:23

Stel de ITV's (en channel 4 enz enz) dan ook direct in, zitten op dezelfde satelliet en ook gratis ;). Quest en Dave zijn ook aanraders en ook voor noppie ;).

Vanilla | 15-02-18 | 11:46

Ook bij de BBC is het niet meer wat het geweest is. Weinig vernieuwing en TV dramas zoals 'I Claudius' worden niet meer gemaakt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-02-18 | 12:40

Is de term 'stresstest' ook al geïntroduceerd bij de NPO. Doe ff normaal zeg.
Voor het overige: weg met de NPO.

Amsterdamsko | 15-02-18 | 09:59

On demand is key tegenwoordig. Ik kijk niet om 20 uur exact naar het staatsjournaal, ik kijk wel als ik dat wil, waar en wanneer ik wil. En vooral: naar wat ik wil en dat is NOOIT NPO of NOS.
Dit medium heeft nog 5 jaar, daarna gaan ze de kranten achterna. Het aandeel babyboomers is te groot en die sterven langzaam (te langzaam, dunkt mij) en daarmee dus hun kijkers.

Bakkeleures | 15-02-18 | 09:59

TV kijken doe je via Netflix. Vrij van reclames die uitsluitend gericht lijken op mensen met het IQ van een schuursponsje, vrij van permanent wapperende moraalridders, vrij van de PvdA hegemonie, vrij van zwáár politiek gekleurde zogenaamde "actualiteiten programma's", vrij van constant diversiteits en inclusiviteits gezever, vrij van superblije en perfect geïntegreerde moslims, en vrij van de carrousel van "tafelgasten" die al 15 jaar exact hetzelfde is. Oh ja. En vrij van Matthijs van Nieuwkerk, Dolf Jansen, en een enórme, schier onuitputtelijke sliert van allochtonen die ofwel komen vertellen dat ze gediscrimineerd worden, ofwel dat ze kei- en keizielig zijn, ofwel dat "de Nederlanders" zich de tiefus moeten schamen omdat ze Nederlanders zijn. En vrij van Sylvana Simons. Netflix. It's the gift that keeps on giving.

Dutchbeaurouge | 15-02-18 | 09:56 | 4

Netflix? Ook niet bijster boeiend...

Enrique C | 15-02-18 | 10:25

Volledig mee eens. Kijk "Braking bad" en je weet waarom en zoveel beter dan het zwaar overrated "House of cards"...

eerstneukendanpraten | 15-02-18 | 10:39

Goed gezegd,heb ik niks aan toe te voegen.

napels | 15-02-18 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Als we er nu nog eens een paar honderd miljoen in stoppen maken we misschien betere programma's .
M.v.g
Frau Shula R.

Castor12 | 15-02-18 | 09:54 | 1

Is wel eens onderzoek gedaan, naar wat wij per hoofd aan de publieke omroep kwijt zijn in vergelijking tot de zeer gewaardeerde BBC. Uit het hoofd was de Brit 3-5 x zoveel kwijt als wij. Maar goed, sowieso het tv-aanbod hier marginaal. Herhaling van herhaling van herhaling wbt films, zelf over de verschillende zenders, alsof het een dorpsbibliotheek met maar 200 boeken is. Tokkies gaan op zuipvakantie, tokkies neuken met elkaar of met anderen, tokkies zetten een tattoo, tokkies gaan meppen, tokkies gaan rappen, tokkies gaan zingen/dansen, tokkies gaan koken, tokkies verwisselen een week van huis, tokkies gaan op vakantie en tokkies zitten in de schulden. En natuurlijk heel lulprogramma's waarin men praat over wat die tokkies vandaag nou weer hebben gedaan, met natuurlijk de nodige beelden.
Zie hier televee anno 2018. Bah.

Graaisnaaiert | 15-02-18 | 13:31

Bij Floortje gonst de verveling erbij af, wat een poepsaaie bedoeling zo de wereld rond zeg.
En is er een programma dat een hype is geworden dan weten ze van gekkigheid niet meer wat ze ermee aan moeten en worden de afleveringen ineens niet meer leuk, sorry juf.
verder alle npo's ongezien de typhus

Plorkface | 15-02-18 | 09:52

Ik krijg al jeuk bij het infantiele journaal toontje (na de dramatisch gewichtige openingstune). Wie kijkt er naar? Je moeke die het toch niet begrijpt maar niks beters weet om de huiselijke stilte te vullen.

oorwormpie | 15-02-18 | 09:52 | 2

Op dit moment is m.i. de ergste voorleesmoeder Simone Weimans. Door een afwijking kan ze kennelijk haar hoofd niet rechthouden en ze slaagt erin om elke zin op dezelfde toon op te dreunen: "moet u nóu weer horen". Zo te zien valt ze er zelf bijna bij in slaap.

piloot47 | 15-02-18 | 10:19

Mijn moeder doet dit al 20+ jaar. Elke dag Volkskrant en 8 uur Journaal. Het probleem is dat deze mensen ook mogen stemmen en alle flauwekul en leugens van de Staatsgezinde media geloven. Elk rechts geluid veroordelen maar ze hebben nog nooit daadwerkelijk zélf iets op Geenstijl gelezen of een praatje van de Lavendelprins gehoord.

Unicornos_Magnificus | 15-02-18 | 12:11

Inderdaad, en Powned is het aantrekkelijke alternatief.
(Mag ik een teiltje?)

Koos Knak | 15-02-18 | 09:51 | 1

Powned heeft geen doelgroep maar is puur opgericht om aan het subsidie-infuus te hangen. En zonder doelgroep kan je ook niet praten of je die bereikt.

2voor12 | 15-02-18 | 09:59

Ik kijk alleen nog formule 1 op televisie. Dus over 6 weken dat ding maar eens afstoffen.

Teleo | 15-02-18 | 09:51 | 2

Ik installeer de App dan maar weer. Tientje in de maand maar alle sport en wanneer ik het wil.

RenHoek | 15-02-18 | 10:04

Geen wedstrijd word er door mij overgeslagen.
Maar hoop wel dat Ziggo-sport blijft uitzenden, via Canal-Digital.

gato | 15-02-18 | 10:30

Dat laatste is inderdaad mooi en voltooid, vooral dat rph aan het eind. Kan GSTV geen uitzending maken waarin ze alle reaguursels live laten zien met Fransje Bauer als commentator, zijn ze dol op, en Tom Staal kan dan dat handwuiven en die bekkentrekkerij doen voor doven en slechthorende Nagenoeg Geheel Voltooiden?

Breinbrouwsels | 15-02-18 | 09:50

En toch ben ik verrast over deze uitzending van Buitenhof afgelopen zondag waar het gros van de politieke leiders terecht de grond ingeboord werden.
www.uitzendinggemist.net/aflevering/42...

poiuytrewq | 15-02-18 | 09:50 | 3

Dat gevoel heb ik ook al dat ze zich van de verliezers gaan afwenden. Een radicaal links mediageil mevrouwtje dat elke dag wel op de Twitter aan het kijven was praat nu verdorie gewoon met lui van de PVV.

Breinbrouwsels | 15-02-18 | 09:53

Was eindelijk een goede uitzending, keek ook met verbazing.

gato | 15-02-18 | 10:28

Trap er nou niet in! Dit gebeurt telkens weer namelijk. In aanloop naar verkiezingen worden de linkse partijen en linkse media opeens een stuk rechtser, zodat ze kiezers behouden. Na de verkiezingen rukken ze weer naar links. Dat is met Rutte ook al twee kabinetten lang zo gegaan..

Unicornos_Magnificus | 15-02-18 | 12:07

Ruud kijkt er ook al niet meer naar.

schoon-schip-maken | 15-02-18 | 09:48

[email protected] 'de aanname dat op NPO 2 geen amusement uitgezonden wordt'

guinnessdude | 15-02-18 | 09:47

Op de dag van het overlijden van de Hengst van Kralingen had de NOS 3 fossielen aan tafel zitten van bijelkaar 300 jaar oud om het premierschap van RL te bespreken. Dan vraag je erom.

van Oeffelen | 15-02-18 | 09:45 | 1

Je zou ook een beetje respect kunnen hebben.

Mannes | 15-02-18 | 10:25

Bestaat dat nog die crap? Jaren geleden al gestopt met tv kijken terwijl ik toch echt dicht bij mijn pensioen zit. En dus tot de doelgroep ouwe lullen tv kijkers behoor. Stop die subsidie maar in de zorg en opdoeken die geest belastende programma's

bigs | 15-02-18 | 09:43

Wie kijkt er nog tv?

Rest In Privacy | 15-02-18 | 09:42 | 2

Ned. 1 uitsluitend voor de wielerwedstrijden. ARD en ZDF voor de krimi's, Discovery voor het hersenloze vertier.

Boer Kini | 15-02-18 | 09:44

@ Boer Kini 09:44

Programma's die gaan over het feit of de snoek ook mensen aanvalt noem jij "hersenloos vertier"? Ga je mond spoelen met water en zeep, cultuurbarbaar...

eerstneukendanpraten | 15-02-18 | 10:37

Nederland 1 is en was altijd al waardeloos, maar vroeger sprongen de tv's automatisch aan op kanaal 1. Nu starten ze op de laatst bekeken zender. Die marginale kijkcijfers op 1 zijn te danken aan het handje vol grijze muizen die nog steeds een 4:3 Philips Matchline TV hebben.

PureYak | 15-02-18 | 09:42 | 1

U gebruikt de kanalen kiezer van de de tv nog , u kijkt dus analoog ?

Castor12 | 15-02-18 | 09:56

Liever vandaag dan morgen. Staatstelevisie op zwart

Poppo van Ulvinga | 15-02-18 | 09:40

En de NPO maakt deze lijst zelf?
/* Iets met slager en eigen vlees mompelt */

Frietje_Oorlog | 15-02-18 | 09:39

Dus onze lieve oude mensen die toch al niet gewassen worden pak je ook nog hun pleziertje af, sociaal hoor.

Menage00 | 15-02-18 | 09:37 | 2

Als er minder geld naar de Matthijs en Paul de Leeuw gaat, dan kan er meer naar het wassen van ouderen.

Watching the Wheels | 15-02-18 | 10:26

Kan toch ook op de commercielen? Iedereen heeft kabel hoor, zeker in verzorgingshuizen.

Graaisnaaiert | 15-02-18 | 13:23

Vooral dat laatste.

jemagookniksmeer | 15-02-18 | 09:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken