Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV Bewaarvideo. In Brussel loopt censuurakela zich warm, politiek Den Haag gaat rustig slapen

Een "volkomen onnodige angst", aldus Sybrand van Haersma Buma. Pechtold die blij is dat zijn minister Kafka Orwellongren niet op haar handen zit en een volslagen onnodige kat aan Wilders uitdeelt over #Penthousegate. Vriend van de show Özturk die niet tegen een grapje kan. Dit is een bewaarvideo die zo in de tijdcapsule voor 2025 kan. En dat we dan wakker worden in de Victory Mansions en dat we terug kunnen denken aan die goeie ouwe tijd dat je op het internet nog kon zeggen wat je dacht. Kijken dus, zolang het nog mag!

Social

Reaguursels

Inloggen

Alxander stelt graag de trias politica buiten werking, want je mag toch niet van minister Orwellogren toch niet verwachten dat ze op haar handen gaat zitten, zegt hij. Wat een domoor eigenlijk. En zo’n club doet mee aan ons landsbestuur..

Janneus | 17-01-18 | 17:13

Alexander Pechtold is een reactionair: hij wacht de actie van zijn tegenligger af en bepaalt daaraan zijn 'eigen' (reactionaire) koers.

Verder: op de Joodse begraafplaats van Venetië (Lido) staan soms engelen afgebeeld op de grafstenen. Kijken deze cherubs elkaar aan (denk aan Pechtold en Wilders), dan beleefden de Joden goede tijden. Kijken ze elkaar niet aan, dan was het bar en boos. Pechtold en zijn metaforen, pas op, pas op.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-01-18 | 13:27

Als het Omtzigt verhaal "de grens naderen" is, dan maak ik me geen zorgen. Dan kun je dus nog steeds alles bij elkaar liegen en framen.

hustler01 | 17-01-18 | 11:56

"".. dat we terug kunnen denken aan die goeie ouwe tijd dat je (...) nog kon zeggen wat je dacht..""
Koot en Bie worden beschuldigd van racistische jeugdboeken lezen in de tijd dat het leven nog goed was
youtu.be/PFYod0SKqQ0?t=115

telelezer | 17-01-18 | 10:40

Martin Bosma mag inmiddels het PVV roer wel overnemen.

me,myself and IK | 17-01-18 | 10:08

Wat net zo erg is, zijn nieuwsfeiten waarover men niet rept in de media.
Collectief weglaten van nieuwsfeiten, omdat het niet uitkomt voor degenen die de laffe journalisten lippendiensten bewijzen, is een vorm van manipulatie die ik net zo erg vind dan liegen en manipuleren van nieuwsfeiten.

Rest In Privacy | 17-01-18 | 10:05

Ik zou nu iets willen zeggen wat duidelijk maakt hoe ik kubuskop Buma en leugenaar Pechtold haat maar dat levert me een ban op dus vul zelf maar in. Iets met onbewaakte spoorwegovergang, brand in een appartementencomplex in Scheveningen en organen die ik eventueel aan mijn hond kan geven op zijn vers vlees dag.

Linkse allergie | 17-01-18 | 10:02

Ik wil meldpunt voor neppolitici, met opties.
Eentje waar je gewoon onder alias kan bellen om je beklag te doen over deze waardeloze mentaliteit van wat volksvertegenwoordigers zouden moeten zijn. Dat je in een keuzemenu komt met 1 de uitsmijter; om ze in de hofvijver te lazeren en 2 TBS2.0; om bij twijfel dergelijke charlatans ter beschikking van de bevolking te stellen.
Want dit is tenenkrommend!

hoochee | 17-01-18 | 09:53 | 1

Zou een prima idee zijn.

Muuke | 17-01-18 | 16:58

Zo blijkt maar de dubbele moraal van onze politici. In Rusland de vijand zien maar ondertussen hun oude veiligheidsdienst KGB en hun methoden adoreren.

bull shit | 17-01-18 | 07:56
-weggejorist-
De Evangelist | 17-01-18 | 00:58

Flink beledigend die reactie van Pechtold.

Hij koppelt kritiek op zijn malversaties met zijn appartement aan "tegenliggers" en dat weer aan Wilders. Kortom, wie kritiek heeft is een recalcitrante Wilders aanhanger.

Dat neemt niet weg dat zijn handelen echt niet door de beugel kan en nee ik ben geen Wilders aanhanger.

Munchhausen | 17-01-18 | 00:38

Te veul commentaar gehadj op de cultuurverriekers zeker

Vanilla | 17-01-18 | 10:25

Buma die de Brexit noemt als voorbeeld van buitenlandse beinvloeding. Terwijl de EU zich op alle mogelijke manieren, zichtbaar en niet-zichtbaar, en met een budget van miljarden euro's, met het Brexit referendum heeft bemoeid.

Gewinflipt | 16-01-18 | 22:55 | 4

Buma had goede teksten over overheidsinmenging in de nieuwsvoorziening. Stukken beter dan die Ollodinges met haar enge, dubbelzinnige praatjes.

Moeki de Meeuw | 16-01-18 | 23:13

Had Buma toch wel een punt. Met buitenlandse inmenging, aangezien de EU niet als binnenlands kan aangemerkt worden

Oeps_Again | 17-01-18 | 00:30

Zal Buma nooit vergeten met z'n opmerking over de tijdsduur van de formatie. "Wereldwijd of ook daarbuiten?" Dat zegt genoeg, lijkt me.

Muuke | 17-01-18 | 01:05
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zei die hondekop nou: "Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg"? Daar zou ie best wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik schat in dat het dan niet is zoals hij het voor ogen heeft.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 22:54 | 2

En de dwarsliggers houden het spoor echt. Ach ach.

marjen | 17-01-18 | 07:40

... houden het spoor recht. Zucht.

marjen | 17-01-18 | 07:41

"Wat veel groter is,
is dat je iets wat helemaal geen nieuwsfeit is,
wat niet bestaat,
als leugen neerzet,
in de hoop,
dat de stemming in een land verandert,
letterlijk de stemming,
de stemming onder de mensen,
maar ook de stemming bij een verkiezing,
waardoor een democratie wordt beïnvloed in jouw richting."

Heeft Buma het hier nou specifiek over Soros of over de EU als geheel?

harbi | 16-01-18 | 22:53 | 1

Nee, over Rutte en het toneelstukje vlak voor de verkiezingen.

Muuke | 17-01-18 | 01:07

Straks mag men in Rusland nog meer dan hier. lol
Denk dat dit wel het vonkje bij de benzine is.
Rechts gaat nog heel heel veel zetels krijgen.

Rene046 | 17-01-18 | 00:30

ze kunnen een compleet profile van u maken: uw interesses, vrienden, reispatronen, eetpatronen, geldstromen, alles, alles.
Voorbeeld; AH-klantenkaart, u geeft meer uit dan eigenlijk mogelijk is, en nodig zou zijn voor een oudere man alleen -lol-.
Waarom? Wie woont er bij u?
Hoe komt u aan extra geld?
Dan facebook: luistert via Android mee met wat u zegt: heeft u het veel over Parijs bijv., komen er aanbiedingen voor reizen naar Parijs op uw scherm.
Uw belastingaangifte hoeft u al niet in te vullen: alles is al bekend, ook uw huurbaas heeft recht op uw inkomensgegevens, zodat de huur omhoog kan als u teveel verdient.
Uw auto wordt gescand als hij rijdt op de snelweg? De gegevens worden gecheckt of u uw APK goed heeft, enz. enz.
Het is 1984, .
newspeak
thought crime
Ook het eeuwig hebben van oorlog en een vijand, waarom weet niemand, hoort hierbij.

King of the Oneliner | 16-01-18 | 22:17 | 2

Ik heb geen bonuspas, gebruik geen airmiles, vul meestal een fake email in (werkt meestal) altijd een verkeerde maand/dag voor geboortedatum als dit gevraagd wordt, laat alles bezorgen op mn werk adres, alle adds van Google staan uit, gps staat altijd uit, onthouden van locaties staat uit, Bluetooth staat altijd uit, wifi gebruik ik alleen thuis.
Gebruik een vpn tunnel voor al het internet verkeer *dikke vinger*
Je zou achterdochtig worden toch?

boerk | 17-01-18 | 08:32

Niet genoeg helaas boerk, als je een telefoon hebt kan men die volgen, ook zonder wifi en bluetooth.

O2Neutraal | 17-01-18 | 18:14

Het is allemaal vrij simpel: Juncker en Brussel hebben gefaald. Ze hebben alles op het Oekraïne verdrag gezet terwijl een 1.000 x belangerijker lande zijnde Engeland uit de vingers hebben laten glippen.

Normaal wordt je dan als bestuurder op staande voet ontslagen.

Niet in Brussel. Nu is het in 1 x de schuld van Rusland en fakenews.

Terwijl: als je als Brussel zo'n waardeloos verhaal hebt en zo weinig argumenten hebt om je beleid te verantwoorden zodat het al omvalt bij wat tegenwind op internet ben je geen knip voor de neus waard.

Een goed bestuur en ervaren leiders lachen om fakenews e.d. . Een sterk bestuur heeft logisch beleid met logische argumenten gebasseerd op kunde en kennis. Dat alles ontbreekt in Brussel.

Juncker en consorten moeten gewoon ontslagen worden per direct omdat ze blijkbaar weigeren om op te stappen. Europa heeft niks aan goede bureaucraten, we hebben leiders nodig met records en daden.

Tee Of Cup | 16-01-18 | 22:07 | 1

Lijkt wel een miljoenen bedrijf met 45000 werknemers dat in de achterkamertjes probeert te redden wat er te redden valt en "ineens" failliet lijken te zijn. Management zit er alleen voor zichzelf.

boerk | 17-01-18 | 08:36

Als ik het goed begrijp zijn de Russen nu de nieuwe vijand?
En niet de vijfde colonnen van islamisten die Europa van binnenuit slopen?
Nou, als de T-34 tanks op de Dam staan , en de Kalashnikov's AK47 hun reinigende werk hebben gedaan in Den Haag, wake me up when september ends...

King of the Oneliner | 16-01-18 | 21:56

Was het niet juist Buma en Pechtold die continu Wilders beschuldigden van ‘weglopen’? En door het verspreiden van dit bewezen fakenews hiermee probeerden onze democratische verkiezingen te beïnvloeden.

number668 | 16-01-18 | 21:48 | 7

Soms schiet de gedachte in mij op dat Wilders een pion van Rutte is. Oud-vvd-er, gedoogsteun, nooit echt constructief oppositie voeren... brrrrr

ProFail | 17-01-18 | 00:19

Profile. Dat gevoel hebben wij ook al een tijd. Van achter de schermen komt wel eens een foto waar de heren zich prima met elkaar vermaken.

Muuke | 17-01-18 | 01:13

Profail, natuurlijk. Excuus.

Muuke | 17-01-18 | 01:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Langzaam maar zeker wordt de burger totaal elektronisch gecontroleerd.
Maar criminelen, allochtonen en misschien tokkies vallen minder goed te controleren, omdat ze nog lekker analoog op straat bezig zijn.
En wat niet weet, wat niet deert...
Bromsnor 2.0 wil het liefst vanuit de luie burostoel Henk en Ingrid de burgerlul monitoren, liefst met 10 jaar terugwerkende kracht, waarbij alle gegevens gekoppeld worden: uitlatingen op facebook, energiegebruik, werkgever, auto, het kapotte brommertje in de schuur, waar u inlogt, waar u uitlogt, en wat uw favoriete nickname is op Pornhub.

King of the Oneliner | 16-01-18 | 21:47 | 5

@ lupuslupus; ze kunnen een compleet profile van u maken: uw interesses, vrienden, reispatronen, eetpatronen, geldstromen, alles, alles.
Voorbeeld; AH-klantenkaart, u geeft meer uit dan eigenlijk mogelijk is, en nodig zou zijn voor een oudere man alleen -lol-.
Waarom? Wie woont er bij u?
Hoe komt u aan extra geld?
Dan facebook: luistert via Android mee met wat u zegt: heeft u het veel over Parijs bijv., komen er aanbiedingen voor reizen naar Parijs op uw scherm.
Uw belastingaangifte hoeft u al niet in te vullen: alles is al bekend, ook uw huurbaas heeft recht op uw inkomensgegevens, zodat de huur omhoog kan als u teveel verdient.
Uw auto wordt gescand als hij rijdt op de snelweg? De gegevens worden gecheckt of u uw APK goed heeft, enz. enz.
Het is 1984, .
newspeak
thought crime
Ook het eeuwig hebben van oorlog en een vijand, waarom weet niemand, hoort hierbij.

King of the Oneliner | 16-01-18 | 22:17

@King 22:17.
het voert veel te ver om op elk onderdeel van uw betoog te reageren maar veel daarvan is ècht niet op mij van toepassing.

Lupuslupus | 16-01-18 | 22:28

Lupuslupus | 16-01-18 | 22:28 Hij gaf ook maar voorbeelden he, beweerde nergens dat het op u van toepassing is/was.

EA 827 | 17-01-18 | 15:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Als iedereen mijn intelligentie en inzichten zou bezitten zou er geen nepnieuws bestaan. Heeft totaal geen zin want je zou het gelijk doorhebben.
Geintje!

Kruisruiker | 16-01-18 | 21:47 | 1

Lol.

Lupuslupus | 16-01-18 | 22:28

Pechtold is een goudvis in een vissenkom die aan de schatkistjes de juiste weg herkent. "Hee, een schatkistje. Blup".

Lewis Lewinsky | 16-01-18 | 21:39 | 1

Hee een schatkist.. waar heb ik die eerder gezien... *Hmmm mompel mompel*

boerk | 17-01-18 | 08:37

Dat zal geert ook denken als hij Arogander ziet voor die sneuneus heb ik geen woorden weer een rookgordijn als het om Omzicht gaat

likdoorn | 16-01-18 | 21:35 | 14

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-01-18 | 22:25
Ik heb tenminste feiten, in tegenstelling tot mafklappers die denken dat hij permanent ondergedoken in kazernes zit.
Mooi appartement, dat van de buren deed recent bijna een tonnetje of 6/7 en hartstikke veilig.
Is de beste man gegund, vandaar mijn slechts verwijzen naar 2 Haagse wijken.

Berbaar | 16-01-18 | 22:35

@berbaar. Wat een misselijke opmerking dit.

Muuke | 17-01-18 | 01:57

Serieus Berbaar? Flik je dit nu echt?

Linkse allergie | 17-01-18 | 08:49
▼ 11 antwoorden verborgen

"Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg."
Pechtold, metaforen zijn bedoeld om ingewikkelde zaken begrijpelijk te maken. Hij is er goed in om eenvoudige zaken ingewikkeld te maken.
Wat kan een mens zich voorstellen bij zijn metafoor?
Helemaal niets. Bedoelt hij dat hij veelal met z'n auto op fietspaden rijdt? Met z'n fiets op de snelweg? Hij zal wel bedoelen dat hij uit z'n nek lu,t

bodemloos | 16-01-18 | 21:29

Duitsland, België, Frankrijk, Nederland, Spanje. Het kan geen toeval zijn dat er in zo veel Europese landen zo ongeveer gelijktijdig maatregelen worden genomen tegen "fake news", met Rusland als zogenaamde aanstichter van al het kwaad.
Dit kan toch haast niet anders dan dat dit door Brussel opgelegd is, met als achterliggende bedoeling om die toenemende EU-kritiek tegen te gaan.

spanarchist | 16-01-18 | 21:23 | 2

Er is op enig moment besloten dat Rusland wederom de vijand moet zijn, of men is echt bang voor RT en wat Russische trollen op Twitter. Kies maar.

atheïstisch stemvee | 16-01-18 | 21:29

Lijkt me een uitkomst van een recente Bilderberg bijeenkomst.

de Voorzittert | 16-01-18 | 21:35

Pechtold heeft twee onderwerpen hoog op zijn agenda staan. Dat zijn Baudet en Wilders.

BozePaarseMan | 16-01-18 | 21:22 | 1

Tsja met de blunders van die 2 is het natuurlijk ook wel makkelijk scoren.

Berbaar | 16-01-18 | 21:45

"Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg."
Geweldig gevonden Pechtold, nu jezelf nog even afvragen of je zelf niet aan het spookrijden bent.

Jackanders | 16-01-18 | 21:15

Het heeft geen zin

Bokito ergo sum | 16-01-18 | 21:09 | 1

Wat niet? Ageren tegen de gevestigde orde (oude adel+oud geld) die hun machtspositie in gevaar zien en nu opeens een wanhoopsoffensief starten met als centraal thema de door hen onwelgevallige meningen en maatschappelijke bewegingen als nepnieuws te benoemen? Laat ze zweten en steek je kop niet in het zand zèg! Want geef ze i.ytimg.com/vi/2lMc1Vbd3VY/maxresdefa... een vinger en vervolgens beginnen ze alweer oorlog. Het moest maar eens afgelopen zijn met al dat nepotisme dat in brussel huist!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-01-18 | 21:30

Wat een bullshit van Buma. Menig Brit heeft met zijn volle verstand voor de Brexit gestemd. Het nepnieuws uit Rusland wordt schromelijk overschat en bovendien zijn de voorbeelden van dat zgn. 'nepnieuws' zeer karig.

Bvdb | 16-01-18 | 21:09 | 9

@botbot | 16-01-18 | 22:07
Haha zo werken die dingetjes helaas beste botbot.
Mevrouw heeft haar zure smoel gestoken waar de zon niet schijnt en dan kunt U met alle bewijs van de wereld aankomen maar ontkennen/ontkrachten zal het want anders stort het (zure) wereldbeeld in elkaar.

Berbaar | 16-01-18 | 22:12

had u er ook heel veel op kunnen noemen.
botbot | 16-01-18 | 22:07
.
Nee dat had ik niet want ik kijk nooit op RT behalve als ze heel af en toe een demonstratie uitzenden. Dus wat moet ik ermee? En als u mijn bijdragen zou lezen had u kunnen weten dat ik in ieder geval één ding helemaal NIET ben en dat is goedgelovig. Daarbij maak ik helemaal zelf uit wat ik wel of niet wil geloven.

Lupuslupus | 16-01-18 | 22:33

Lupuslupus | 16-01-18 | 22:33
U mag van mij geloven wat u wilt zelfs in het nepnieuws mag u van mij in geloven.
Maar dan moet u niet pissig worden als u met de neus op de feiten gedrukt wordt.

botbot | 16-01-18 | 23:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Blijven dus over SP, PVV en FvD, de rest neemt de kritische, onafhankelijke kiezer niet serieus.
Noot voor Pechtold, een pastiche of was het pistache ?
En wederom, Amerika, wat een land.

Hensmunter69 | 16-01-18 | 21:08

Wat ik wel als een probleem zie is dat veel jongelui echt alles geloven wat ze op internet zien.
Dat heeft te maken met de tijd, maar het kan problematisch worden..

Kruisruiker | 16-01-18 | 21:05 | 7

@spanarchist
.
Wist niet dat alleen bejaarden naar de NOS kijken. Weer wat geleerd.

Lupuslupus | 16-01-18 | 21:15

@Lupuslupus | 16-01-18 | 21:14; het is uiteraard niet de bedoeling om scholieren/studenten te indoctrineren. Maar als ik moet kiezen tussen scholing/bewustwording of een ministerie van waarheid is de keuze niet zo moeilijk.

therealbraindump | 16-01-18 | 21:23

@kruisruiker
Ik heb de indruk dat dat meevalt. Kijk maar eens hoeveel jongeren geïnspireerd zijn door Baudet en het FvD. Ook mensen van begin 20. Kennelijk werkt de indoctrinatiemachine van het onderwijs lang niet op iedereen. Ik vind het dan ook erg verstandig dat Baudet zoveel investeert in jongeren. Hij is bezig een nieuwe generatie bestuurders op te leiden en dat is de enige manier om op termijn iets te kunnen veranderen omdat (veranderen van) politiek en beleid een kwestie zijn van lange adem. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Braboblanke | 17-01-18 | 08:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Doet Pechtold nou net alsof Ollompslomp niet namens hem staat te raaskallen?
*vuile huichelaar neuriet in fis klein*

Lewis Lewinsky | 16-01-18 | 21:04 | 1

Erg laf inderdaad om die de kastanjes voor Prutte uit het vuur te laten halen inderdaad.

O2Neutraal | 16-01-18 | 21:24

Wauw. Dus Pechtold krijgt een penthouse van een buitenlandse ambassadeur, zet het niet in het geschenkenregister, liegt over het gebruik ervan om de belasting erop te drukken, en legt de schuld over de berichtgeving hierover bij Wilders? On fukking gelooflijk.

spanarchist | 16-01-18 | 21:03 | 3

Zo is het wel.

Lewis Lewinsky | 16-01-18 | 21:04

en hij weet dat hij ermee wegkomt.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 21:06

Ja, en dat zal niet weg gecensureerd worden. De reactie van Wilders overigen wel weer.

BozePaarseMan | 16-01-18 | 21:14

Al die deugdzame heren en dames politici die vanuit hun wereldbeeld en visie slechts het beste met de wereld voorhebben. Dus er komen sleepnetten, data wordt opgeslagen en komt er een waakhond die ons moet behoeden voor nepnieuws.

Tot de dag dat mensen met minder goede bedoelingen in het centrum van de macht komen. En de hele dekselse infrastructuur ligt er dan al. Klaar om ingezet te worden. Geen donder geleerd van de geschiedenis. Naïeve dwazen.

atheïstisch stemvee | 16-01-18 | 21:01 | 6

Het positieve scenario is dat ze inderdaad zo dwaas zijn, het negatieve scenario, daar wil ik niet eens aan denken.

O2Neutraal | 16-01-18 | 21:27

@atheïstisch stemvee
.
Ik bezie àlle politici met gepaste argwaan. De een (veel) meer dan de ander, maar toch. Door de (vele) jaren heen heb ik gemerkt dat dat de enig juiste houding is.

De tijden dat men (op een paar uitzonderingen na) wèrkelijk het beste voor had met de bevolking ligt allang achter ons.
En ja, toen werden er ook fouten gemaakt maar déze huidige puinhoop is nog nooit vertoond en zal alleen maar erger worden.

Lupuslupus | 16-01-18 | 21:39

... met de kennis van nu...

Sarcastisch varken | 16-01-18 | 22:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Internetcensuur?
Dan ga ik toch lekker het darkweb op.
Moet nog wel even uitzoeken hoe, want ik heb geen idee hoe het werkt.

Kruisruiker | 16-01-18 | 20:59 | 2

tor downloaden en klaar.

peterdh | 16-01-18 | 21:07

Nee Pechtold, je bent geen volksvertegenwoordiger. Je vertegenwoordigt een partij met antidemocratische opvattingen die het volk zoveel mogelijk de mond probeert te snoeren. Een ordinaire charlatan, dat ben je bovendien, met je appartement.

Professor Superhirn | 16-01-18 | 20:51

Even tussendoor : wat is Tom Staal een verademing als politiek journalist t.o.v. types als die van NieuwZuur, Buitenhof enz. Klasse Tom... hoop dat ze je ook niet wegkopen bij de NPO zoals die blonde tuthola die nu bij 1-Vandaag zit.

Keyboardspeler | 16-01-18 | 20:48 | 1

Het zou wel aardig zijn als er in Nederland ruimte zou blijken te bestaan voor een politiek medium zoals The Hill in de VS.. ("Mueller has subpoenaed Bannon in Russia probe: report" thehill.com/homenews/administration/36... "Trump crushes Bannon while Bannon testifies on Russia
" thehill.com/opinion/white-house/369110... ). Dat lijkt een beetje de 'go to'-site voor politieke insiders ook (en die plaatsen ook nog wel geestige comments onder die artikelen ook vaak - een deel van die comments is in ieder geval van mensen die goed ingevoerd lijken). Misschien kan GS dat oppakken (maar voor je het weet ben je MSM misschien ook.. ). 20 jaar geleden iig werd ik met zachte dwang (daarna iets steviger aanmoediging) om 'Binnenlands Bestuur' te gaan lezen door de mensen die over me gingen - maar de tegenzin daarover bleef toch wel (die 'service lijn' was gericht op de Rijksoverheid). Nou beleeft 'The Hill' ongetwijfeld, net als andere media in de VS hoogtijdagen met Trump.. maar wat ook het succes van Tom Staal en GSTV laat zien (en heel veel andere relatief nieuwe media die daar rondlopen) is dat het publiek voor politiek nieuws in ieder geval breder is geworden de laatste jaren (en dat er kennelijk ook genoeg gebeurt - the Hill pakt feitelijk ook wat nieuws erbij van Ministeries volgens mij en dan kan je denk ik dus een medium vullen).

nickolaas | 16-01-18 | 21:13

Ik hoor het Penthouse echt zeggen: "..... aangeven dat het maatschappelijk debat een richting moet krijgen." *slikt*

BlowingBubbles | 16-01-18 | 20:47

Lijkt mij beter dat de Rijksoverheid en de Politiek in Den Haag eens werk gaan maken van hun eigen betrouwbaarheid, voor dat je anderen daarop sturen.
William Moorlag = ineens de Robin Hood van de PvdA ???????
Alexander Penthouse = Zich van geen kwaad bewust inzake zijn appartementje?

Beroep = Boerenlul | 16-01-18 | 20:41

Er worden in deze discussie twee dingen door elkaar gehaald. Je hebt een spectra aan media, zoals GS NRC en NOS. Deze platformen kiezen ervoor om nieuws op een bepaalde manier te brengen. Er worden geen leugens (fake news) verteld, het wordt alleen vanaf bepaald perspectief belicht. Dit is geen fake news, al is het soms verre van objectief. Fake news, wat volgens mij voor 95% op Facebook en Twitter rondgaat, is het verspreiden van leugens door bedrijven met politieke motieven. Het is me echter niet duidelijk waar iedereen het nou over heeft, inclusief de ingestelde task force vanuit de EU.
Als het eerste wordt aangepakt heb je het over censuur, bij het tweede is het een goede zaak.

Luckystriker | 16-01-18 | 20:36 | 10

Bosma is erg goed bezig ook, wat mij betreft al wel hét moment om hem tot fractievoorzitter te benoemen.
Luckystriker | 16-01-18 | 21:52
.
Ach wie weet. Bosma geeft nu al 10x vaker dan Geert interviews of antwoord aan een verslaggever. Daarnaast is het een uitmuntend vice-voorzitter van de 2e kamer. Streng, rechtvaardig en vol humor. Een genot om hem bezig te zien.

Lupuslupus | 16-01-18 | 22:37

Klopt. Hij moet zich misschien nog wat meer op de kaart zetten bij de msm. Maar bij wisseling van de wacht heb je volgens mij ook de msm blij, wat weer lijdt tot goede publiciteit.

Luckystriker | 16-01-18 | 23:05

De NOS vertelt geen leugens? Nou en of de NOS leugens vertelt. Ik dacht ook altijd dat het alleen maar een beetje links gekleurd was ofwel "vanuit een bepaald perspectief belicht", al is dat eigenlijk al geen objectieve journalistiek meer. Maar het is veel erger, en dat is vooral tijdens de afgelopen Amerikaanse verkiezingen pijnlijk duidelijk geworden. De berichtgeving was zo bizar puur negatief over Trump, dat ik gewoon eens wat complete interviews ben gaan opzoeken in plaats van die geknipte stukjes die de NOS ons voorschotelde. En dan blijkt dat het elke keer weer uit de context getrokken stukjes waren waar ze zelf een hele duiding bij verzonnen, terwijl veel essentiëlere programmapunten uit zulke interviews totaal niet werden genoemd (stel je ook voor dat we zouden gaan denken dat hij een punt had). Dit is niet alleen een beetje gekleurd, het is ook niet een beetje slordig, het is gewoon moedwillig de feiten verdraaien om het verhaal in de eigen agenda te doen passen. Bijvoorbeeld die keer dat ze heel achterbaks deel 2 en 3 van zijn tweet over die tranentrekkende toespraak van Meryl Streep weglieten om zijn reactie te saboteren en er een eigen draai aan te geven. Of zoals die keer dat ze een item hadden over Poetin die een journalist genegeerd zou hebben toen die vragen wilde stellen over de MH17-ramp. Compleet gemanipuleerd filmpje, wat hier op GeenStijl gelukkig aan de kaak werd gesteld. Of met dat "door de Amerikaanse politie zelf vrijgegeven" filmpje van de arrestatie van een donkere mevrouw door een blanke politieagent, waarbij alleen het stukje werd getoond waarin ze werd getaserd, maar niet het wangedrag (niet meewerken, schelden, krijsen, tegenstribbelen bij een zeer geduldige agent) dat daar zeer uitgebreid aan vooraf ging, terwijl dat nou juist de reden was dat de politie het filmpje had vrijgegeven. En zo zijn er tientallen voorbeelden die ik in de afgelopen twee jaar al zelf heb kunnen vaststellen. Ik huiver bij de gedachte hoeveel leugens me verder nog zijn verteld, zowel sindsdien als in alle jaren daarvoor. Ze zijn verdorie zelf het nepnieuws waar ze ons zo graag voor "waarschuwen".

Dr. Snoepjes | 17-01-18 | 12:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Interessant word dat ze zelf gaan bepalen wat fake is. Vooral rond verkiezingstijd is het erg belangrijk fake nieuws te Jorissen. Ik kijk er naar uit!

Mr_Pikibelly | 16-01-18 | 20:25

Ze kunnen gewoon als iets in hun ogen fake news is een persbericht maken waarin staat wat hun mening is. Vroeger tekenden dan bijvoorbeeld 100 belangrijke mensen en daarmee was duidelijk dat al die mensen een andere mening toegedaan waren. Nieuws beoordelen op waarheidsgehalte is de grootst mogelijke onzin.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 20:22 | 1

Als het structureel moet gebeuren, bedoel ik. En "verbieden" is al helemaal onzin. Grapjes over islam en moslims worden door cabaretiers niet gemaakt, straks ook geen grapjes meer over de EU anders vliegt je kop eraf (metaforen mogen nog wel of gaat Ollongren nu zeggen dat het fake news is). Stelletje malloten in die Tweede Kamer op een enkeling met gezond verstand na.

Watching the Wheels | 16-01-18 | 20:25

Buma legt het nog één keer uit..
Het nepnieuws komt van de staat, niet van de Nederlandse staat maar van een buitenlandse staat, daarom stemmen jullie op de verkeerde dingen en dat moeten we niet willen met z´n allen.
We kunnen ook de stekker eruit trekken, zoals in het buitenland, maar dat doen we (nog) niet.

Zum_Fotzen | 16-01-18 | 20:18 | 1

Goede samenvatting van het gekwezel van die bidlip.

TisNieZoMoeilijk | 16-01-18 | 20:40

De tirannen in Brussel gaan kritiek op massa-immigratie, op de islam, op de EU en op vijandigheid jegens Rusland kalt proberen te stellen.
Dat is een volstrekt onwenselijke en gevaarlijke ontwikkeling.
Je ziet aan de slappe reacties van steekpenning Pechtold en de schijnheil Buma dat deze karteltrekpoppen wel voor een politieke gedachtenpolitie zijn.

kempenaer | 16-01-18 | 20:18

Manneke Pechtold denkt werkelijk dat de shitstorm is overgewaaid he. En daar begint het eerlijk gezegd ook wel een beetje op te lijken.

priks | 16-01-18 | 20:18 | 2

Was niks, is niks en zal ook niks worden.
Storm in een theekopje.

Berbaar | 16-01-18 | 20:21

achter de oliebol zei ie toch. Die zit vast gemetseld in zijn strot en zijn boordmaat is in drie weken twee inch gegroeid.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 22:19

Volkomen onnodige angst, aldus de heer Buma. Buma doet een Rutte, mensen u krijgt 1000 euro.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 20:16 | 2

Hey, dat is fake nieuws. Zoiets dus.

Mr_Pikibelly | 16-01-18 | 20:26

Juist fake news, want de angst is terecht, we krijgen straks engnekken die bepalen wat we mogen denken, de vrijheid om anoniem te reageren wordt met graagte de nek omgedraaid dit alles om de democratie te beschermen.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 20:37

Ondertussen denkt Noorwegen het lek boven te hebben. Vluchtelingen bereiken Noorwegen voornamelijk via Denemarken of Zweden en zijn de grenzen redelijk gemakkelijk te controleren.En daarmee is Noorwegen, na Denemarken en Zweden het 3e Scandinavische land, dat een strenger toelatingsbeleid invoert.Onder andere worden er DNA-tests ingevoerd bij gezinshereniging om de familieverband tussen de betrokken personen volledig vast te stellen, meldt VG. www.tref.eu

gnor | 16-01-18 | 20:15 | 2

Haha tref.eu pffft...
Verder is er natuurlijk niets mis met een streng toelatingsbeleid en controle.

Berbaar | 16-01-18 | 20:20
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 16-01-18 | 21:28

De UK overheid heeft de sociale media bedrijven gevraagd opheid te geven omtrent Russische advertenties rond Brexit. Uitkomst 1 GBP, zegge 1 pond.

indianexpress.com/article/technology/s...

Pimp my Voortuin | 16-01-18 | 20:13

Volgens de MSM zou de integratie ook goed verlopen als we mensen de ruimte gaven en we zouden ons in hun cultuur en godsdienst verdiepen. Of dit nu nepnieuws is of niet, de visie waarmee ze mensen wil beinvloeden is gewoon fout. Veel erger dan nepnieuws .

Rest In Privacy | 16-01-18 | 20:11

Laten we niet te moeilijk doen, onderzoeksjournalistiek is toch onzin, als je er zelf niet bij was blijft het een mening en een mening geven mag gewoon!
Dus verander het motto in Tendentieus, ongefundeerd, nodeloos kwetsend & een Mening en GS kan in deze vorm blijven bestaan.
Factuurtje volgt, geen dank. :)

Ongeblustekalk | 16-01-18 | 20:08 | 2

Nee, want de Reaguurders mogen in de toekomst niet meer anoniem reageren

Rest In Privacy | 16-01-18 | 20:32

Heb je een bron en dan heb ik het niet over een filmpje van een bazelende vlaming in een parlement. Of is dit paniekzaaierij om stemming te maken?

Ongeblustekalk | 16-01-18 | 20:46

Vanaf vandaag praten ze visserslatijn. Wel ten koste van de Nederlandse vissers , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 16-01-18 | 20:06

Straks gaan we Justitieel Complex Zaanstad (grootste gevangenis van NL)omtoveren in Hohenschönhausen. U heeft iets geroeptoeterd over moslims? 5 jaar cel! Bijbel in huis? Ook voor u 5 jaar lang cachot. Grapje gemaakt over provincieleider Rutte dan wacht 20 jaar lang de hel op aarde voor u. Vluchtpoging uit de Verenigde Staten van Europa provincie Nederland? 30 jaar op water en brood. Maar niet voordat u 48 uur lang bent verhoord totdat u uit wanhoop maar een valse bekentenis gedaan hebt.

VeelTeSteil | 16-01-18 | 20:06 | 7

Dus wat jij hier zegt Berb, dat jou bescheiden mening de waarheid is die niet geverifieerd hoeft te worden?

Sarcastisch varken | 16-01-18 | 21:21

Berbaar | 16-01-18 | 20:51
Ik volg u niet, iedereen ziet toch dat dit niet de richting op gaat die bij een rechtstaat hoort? Overigens heeft bewijslast alleen zin in een onpartijdig rechtstelsel, zo'n stelsel als we hier ooit bij benadering hadden.

O2Neutraal | 16-01-18 | 21:31

Berbaar | 16-01-18 | 20:51
Jammer. De Hans Anders heeft in u geen klant.

VeelTeSteil | 17-01-18 | 06:05
▼ 4 antwoorden verborgen

MSM juichen.

Schoorsteenveger | 16-01-18 | 20:05 | 1

Ik waardeer uw lange, inhoudelijkere tegels meer. Ga daar mee door.

TisNieZoMoeilijk | 16-01-18 | 20:37

Potjandarie lieve medereaguurders: die Lisa Westerveld, dat is me een Tukker. Dat gezegd hebbende: vvd'er rijmt op Farizeeër, cda 'er dan helaas weer niet op Sadduceeër , maar meneer Omtzigt, mocht u dit lezen: www.youtube.com/watch?v=qGvMjgLXBi0

Rest In Privacy | 16-01-18 | 20:02 | 3

Lisa Westerveld komt uit de Gelderse Achterhoek. Een klein maar belangrijk verschil. Tukkers en Achterhoekers mogen elkaar niet zo.

aamert | 16-01-18 | 20:23

aamert | 16-01-18 | 20:23
Das pas nepnieuws!
Tukkers en achterhoekers gaan zeer goed met elkaar om, tesamen met de brabanders.

Herr Zimmermann | 16-01-18 | 20:52

Lisa Westerveld komt uit de Gelderse Achterhoek. Een klein maar belangrijk verschil. aamert | 16-01-18 | 20:23 Topografie: altijd al mijn slechtste vak geweest. Dank voor uw terechte correctie.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 21:30

Ik wil wel een keer zijn tegenligger zijn... wordt vast een weekje staatshotel

Oetiohnegentechnik | 16-01-18 | 20:02

LOL "aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg"
Well said Peggie!!

Berbaar | 16-01-18 | 20:01 | 9

Van politici van enig kaliber mag je verwachten dat zij hun eigen politieke weg uitstippelen en hun handelen niet laten leiden door gedoodverfde politieke opponenten, een ultiem zwaktebod dus beste Berbaar..

therealbraindump | 16-01-18 | 21:02

Wauw die ongelofelijk goede politicus kent zijn gezegdes heur... phoe! Wat een heerlijke charmante man...

Sarcastisch varken | 16-01-18 | 21:15
-weggejorist-
Rest In Privacy | 16-01-18 | 21:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Het meest angstaanjagend is misschien wel de apathie van de mensen die deze censuur over zich heen laten komen.

Dit was 10 jaar geleden nog ondenkbaar...................... veel media en mensen zouden toen (terecht) moord en brand schreeuwen over de censuur maatregelen. Nu is er vooral stilte.

Kaskensj | 16-01-18 | 19:59 | 3

Wie denkt U dat dit soort interviews nog te zien krijgt in Nederland? Juist, het grootste deel is te druk met brood en spelen van de MSM.

Mark Verheijen | 16-01-18 | 20:03

Wat een gelul. Er waren ongeveer 100k demonstranten in A'dam, in London 1M.
.
De MSM hebben het verhaaltje voor zoete koek geslikt en Bush, Blair en Balkende zijn oorlogsmisdadigers die door het internationale strafhof vervolgt zouden moeten worden.

Eierbal-is-fijn | 16-01-18 | 20:10

'tegen de Irak oorlog'. Jezus, ik kap voor vandaag.

Eierbal-is-fijn | 16-01-18 | 20:11

Goed stel tieten heeft die Lisa Westerveld !

beniknouzoslim | 16-01-18 | 19:56 | 4

Shit, was teveel gefocust op het interview. Ff opnieuw kijken.

Mark Verheijen | 16-01-18 | 20:00

Nu we het toch over uiterlijkheden hebben, is de tandarts van die Bosma deaud ofzo?

Berbaar | 16-01-18 | 20:11

Je gaat vanzelf wat lager kijken wanneer je die GL grafbek ziet inderdaad.

PresidenteDeConjovia | 17-01-18 | 01:17
▼ 1 antwoord verborgen

Kende het woord kakistocratie nog niet.

Poesmobiel | 16-01-18 | 19:56 | 2

en heel toepasselijk. De EU lijkt in alles op de Oostenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie. Het zal ook stuk lopen op de Balkan.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 19:59

Het laatste dat ik erover las, was dat de V4 ('Visegrad landen') meer de V2+2 waren en dat Rusland klaagde dat ze door Polen meer als vijand dan als bondgenoot worden gezien ("Poland puts Russia on enemies list — Lavrov" tass.com/politics/985102 ) en dat Victor Orban klaagde dat de EU Rusland meer zou moeten steunen ("Hungarian PM criticizes EU policy towards Russia" tass.com/world/985006 ). Maar dit is het Russische staatspersbureau, het kan in theorie 'fake news' zijn (behalve dan dat ze op dezelfde dag een Tu-160 bommenwerper stuurde, die misschien een soortgelijke boodschap overbracht, wie zal het zeggen.. ).

nickolaas | 16-01-18 | 20:11

Eindelijk hebben we daar de ware CDA-er Buma weer. Wat is het toch een griezel, in de categorie denkula's.

faz | 16-01-18 | 19:55 | 4

Heel knap: in iedere zin een vette leugen. Zie Brexit, zie Rusland etc. Nep, nep, nep.

piloot47 | 16-01-18 | 20:10

"Nederland is een open democratie, waarin we juist willen voorkomen, dat overheidsnieuws - want dat is dat nepnieuws - de waarheid overvleugelt". 2:33

LiniaalRectaal | 16-01-18 | 20:39

Fuck. Ik dacht dat hij het over onze eigen overheid had. My bad.

LiniaalRectaal | 16-01-18 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Er zit maar een ding op en dat is met honderdduizend man lid worden van de politieke partijen. Alleen zo kunnen de Pechtoldoiden worden afgestopt.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 19:55 | 1

Ahh "entrisme" ;)

brughslurph | 16-01-18 | 20:06

Goed gezegd, Martin Bosma.

Lewis Lewinsky | 16-01-18 | 19:52 | 3

Wilders, treed terug, laat Bosma de fractie leiden en voortaan overal als woordvoerder optreden. Ik lach me rot.

piloot47 | 16-01-18 | 20:12

"Ik ben geen grappenmaker". Gelukkig nog één persoon die de waarde van humor inziet, LOL.

LiniaalRectaal | 16-01-18 | 20:35

Bosma is geweldig. Daarom stem ik ook altijd op hem.

Lupuslupus | 16-01-18 | 20:37

Pechtold... 'aan sommige tegenliggers herken je de juiste weg'. Hij mag gelijk mijn auto lenen.

Premier Trutte | 16-01-18 | 19:52 | 1

Hij is een spookrijder en moet inderdaad de andere kant op rijden.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 19:55

Alexander Pechtold ..... überlutser, betweter, het morele kompas van de D66 windvanen, moreel failliet. Scheveningse flatbewoner.

Flappie2006 | 16-01-18 | 19:51 | 2

Dat kan korter..

Von Mutzenbacher | 16-01-18 | 20:07

Schijnheil

Jorisendedraak | 16-01-18 | 20:42

Als ik Pechtold zie op dat filmpje moet ik denken aan een giftige koffervis. Ook zo opgeblazen. En dat vele wegdraaien van die ogen bij het beantwoorden van vragen: je ziet dat hij liegt.
Enge enge man.

paridae | 16-01-18 | 19:51

2018 wordt het jaar van met een gestrekte been er tegen aan,zet je maar schrap.
Verder gaat alles om cijfers en het grote geld draaien,let op je duiten jij klerk.

kzegje | 16-01-18 | 19:49

Ben benieuwd hoe het met De Speld gaat aflopen.

Mark Verheijen | 16-01-18 | 19:46 | 1

Die wordt binnenkort de grootste krant van Nederland.

piloot47 | 16-01-18 | 20:14

Nederland heeft helemaal niets te vertellen.Wen er maar aan.

van stampij | 16-01-18 | 19:45

Duidelijk verhaal. Het partijkartel zit in het JA kamp en de rest in NEE.

Mark Verheijen | 16-01-18 | 19:44

"Nederland is een open democratie". Nee dus. We zijn een provincie van de EU en de politiek laat keer op keer zien dat ze de democratie weglachen en verneuken. Niet bang zijn hoor!

XaleX_2 | 16-01-18 | 19:43 | 1

Wollen praatjes, waar referenda eerst genegeerd en daarna verboden worden is er niet veel meer "open" aan de democratie.

Jan Passant mk2 | 16-01-18 | 19:48

Wat is I lelijk

rein9576 | 16-01-18 | 19:41

Ja... Daar is Eurofiel Pechtold wel blij mee... Zijn clubje bestempelt nieuwsartikelen uit de tijd dat kranten nog nieuws brachten al als spam. Dus die wordt al geil bij de gedachte!

Mastermattie | 16-01-18 | 19:39

.. 1984 kan bijna niet dichterbij komen zonder daar zodanig van af te stompen dat je gaat geloven dat Alexander Pechtold, Sybrand van Haersma Buma en Kafka Orwellongren te vertrouwen zijn.

Jan Passant mk2 | 16-01-18 | 19:38

En toch vind ik het knap, dat één man zoveel walging in mij naar boven kan halen.

Rollins | 16-01-18 | 19:35 | 7

Tom deed het best wel aardig vond ik ;)

Berbaar | 16-01-18 | 20:02

Rollins | Meer walging van A Pechtkop dan bij mij kan niet, denk niet dat jij aan 10 % komt van mijn totaal,de rillingen lopen over mijn hele lijf wat die ellendige 66 graftak betreft, al begint zijn loopjongen Kees V ook aardig in de buurt te komen.

gelukzoeker | 16-01-18 | 21:19

één man?

GKJP | 16-01-18 | 23:02
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl