Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO komt geld tekort. Gaat miljoenen besteden aan verliesgevend bod op uitzendrechten Oranje

prudsers

De Nederlandse Publieke Omroep, die geld tekort komt, biedt volgens de altijd goed geïnformeerde Telegraaf miljoenen voor de uitzendrechten van de kwalificatiewedstrijden van het Nederlands Elftal.

"Een NPO-woordvoerder laat aan deze krant weten dat dit soort rechten altijd in overleg met de NPO worden aangeschaft, en dat het nooit het doel is om het geboden geld „eruit te halen”." Het is natuurlijk maar belastinggeld, en hoe kun je beter laten zien dat je schijt hebt aan de burger dan door diens centjes te besteden aan het Nederlands Elftal? Dat is een soort woningcorporatie en zorginstelling ineen qua ruim boven de Balkenendenorm verdienende incompetentie. Guus Hiddink had geen zin meer, Danny Blind kon er niets van, Dick Advocaat begreep de regels van de WK-kwalificatie niet helemaal en dan was er ook nog Hans Van Breukelen. Nu Arjen Robben is gestopt kunnen we zelfs van Andorra verliezen, maar dat vormt voor de NOS geen beletsel om 900.000 euro per potje te bieden. Doe gewoon niet.

Reaguursels

Inloggen

Ik begrijp daar niks van. Oranje is toch geen AJAX? ;-)

Takki Yah | 06-01-18 | 02:27

NPO, daarvoor betaalt u, als u een werkzame Nederlander bent, bijna 100 euro per jaar (800 miljoen per jaar in totaal). Wat u ervoor terug krijgt is Russisch nepnieuws van het niveau van het NRC. Wat een gaaf land is dit toch, dat we dat geld aan zoiets kunnen besteden omdat we het niet nodig hebben voor andere zaken.

O2Neutraal | 05-01-18 | 22:11

NPO geld tekort ? Stop dan maar met salaris aan VARA-graaiers en de kechs van VARA programma's zoals Peter Ewrrrrr de Vries; bespaart ons geld en dan hoeven we die betwetende zuurzak niet steeds te zien. Minder minder minder. Yes we can ;-)

Rest In Privacy | 05-01-18 | 18:09

Nederlands elftal?? Van wat? Voetbal?!??!?! Mmwwoehahaha....die komen toch nooit verder dan de 1e ronde kwalificatie? Die zouden een bedrag moeten betalen aan iedereen die naar die wedstrijden wil kijken. Prutsvoetballertjes.

Pietje | 05-01-18 | 15:41

RIP NL VOETBAL (even een kruisje slaan...)

bosmaloot | 05-01-18 | 14:10

Ik heb ook niks met voetbal, en al helemaal niet dat dat dan iets is waarvoor ik mee moet betalen. Kan iemand mijn hobby ook sponsoren? ik wil graag een nieuwe joypad.

Menage00 | 05-01-18 | 14:10

Tip @NPO:
Eerst 1 zender afschaffen.
Dan genoeg geld over voor deze poepeligheid.

hotmint | 05-01-18 | 13:42

Terwijl iedere Nederlander makkelijk naar de Belg, Duitser of Brit kan kijken naar dat foebal. Is het commentaar vaak nog leuker ook.

Gele Beer | 05-01-18 | 13:03

Niemand kijkt nog naar het Nederlands Elftal, tenzij het ons vrouwenelftal betreft.

De Ana(a)list | 05-01-18 | 12:53

De komende zomer heeft de npo toch juist minstens 2,7 miljoen bespaart? Die Duitsers lachen sich suf.....

FasiscovanJole | 05-01-18 | 12:51

Ach ja voetbal; "A game for gentlemen played by morons"

Dit in tegenstelling tot Rugby: "a game for morons played by gentlemen" !!

Mazoeza | 05-01-18 | 12:49

Dat geldt lenen ze dan weer van oubollige oliebol Joep van 't H........

Mazoeza | 05-01-18 | 12:47 | 2

huh? wat doet die allahverdomde t daar ?

Mazoeza | 05-01-18 | 12:50

Dat is de t die onze Joep graag drinkt met zijn makkers.

Gele Beer | 05-01-18 | 13:01

Ik als vrouw begrijp geen snars van buitenspel en corner en het hedendaagse voetbal boeit mij niet. Vroeger zat ik wel gekluisterd aan de buis, maar toen was de mode van de voetballers iets meer naar mijn smaak.
Maar één ding wil ik wel nu eisen. Als de NPO voetbal gaat uitzenden, wil ik ook dat Voetbal Inside na iedere wedstrijd wordt uitgezonden want vooral die (door de deugers bevonden vrouwonvriendelijke opmerkingen) vind ik humor van de bovenste plank. En als ze ooit niemand meer van tussen mogen nemen, mag Johan Derksen Louise indepels eens lekker afbranden.

Louise-in-de-pels | 05-01-18 | 12:42 | 3

U stelt zich beschikbaar om er eens lekker "tussen" genomen te worden?
U klinkt als van Derksen zijn leeftijd, daar bedanken ze bij VI voor vermoed ik ;-)

D-Fens_1963 | 05-01-18 | 14:15

D-Fens_1963. Ik moet me sterk vergissen maar bij Voetbal Inside neemt men de dames via woordgrapjes van "tussen" of kijkt u naar een pornoversie van VI? :)

Louise-in-de-pels | 05-01-18 | 15:04

Ik ga graag met je mee Louise-in-de-pels! Keiharde humor is keigoed, zeg maar

Sandronique | 05-01-18 | 16:16

Rot op met voetbal. Wil het niet zien en wil er niet voor betalen. Ik wil het zelfs niet zien als ik er voor betaald wordt.

npo | 05-01-18 | 12:33 | 2

Eens

rifraf | 05-01-18 | 12:41

Weet je wat nog erger is? Geouwehoer op Radio en TV over voetbal.

Droogloopmat | 05-01-18 | 13:18

Het voetbal glijdt steeds verder af naar een bedenkelijk niveau. Veel voetballers overschatten zich schromelijk. Een beetje voetballer die een bal recht vooruit kan schieten (nog niet eens een wreeftrap) over 20 meter, vindt zichzelf al heel goed en verdient ongeveer 60 tot 80.000 euro per jaar. Ongelofelijk. Naast het voetballen kunnen er maar weinig een normaal interview geven. Dit geldt overigens ook voor de vragenstellers die weinig niveau en inhoudelijke kennis hebben. Zij praten de heertjes heerlijk naar de mond. We hebben de afgelopen 10 tot 15 jaar, onder de bezielende leiding van de KNVB, luxe voetballers en circusartiesten gecreëerd. Hakjes, scharen en vele circusachtige bewegingen daar gaat het om. Dat is cool. Cool is het zeker, maar dan als circusact. Het gaat om functionaliteit en niet om trucjes die niets opleveren. Ja balverlies of het spel vertragen. De jeugdopleiding is bar en boos en de meeste jeugdtrainers bij zowel de BVO's als de Amateurs bakken er al jaren niets van. Het resultaat wordt en is nu pijnlijk duidelijk. De Bobo's bij de KNVB, de voetballers, trainers en technische staf van de BVO's malen er niet om. Its all about the money en het komt met weinig inspanning met bakken binnen. De supporter blijft toch naar het stadion komen. Hoge prijzen van kaartjes en/of seizoenkaartjes het maakt niet uit. Ook al is het voetbal niet om aan te zien, ze gaan toch wel. Briljant.

De Evangelist | 05-01-18 | 12:16 | 3

Je zou eens moeten kijken hoe AZ met hun jeugd omgaat. Ik ken toevallig iemand die lesgeeft om de middelbare school waar die jochies allemaal heengaan. 's Morgens om 6 uur worden ze opgehaald, ochtendtraining, de hele dag school, middagtraining, huiswerk en slapen. Dag in dag uit en wel goede cijfers halen op school, anders volgen er maatregelen.

TyrionLannister | 05-01-18 | 12:32

Dit is een kant van de medaille. Het maatschappelijke deel. Ik heb het over het voetbalgedeelte. Jeugdopleiding staat en valt met goede trainers. Hier gaat met name veel fout. Je ziet het direct terug op het veld. Kleine prinsjes dartelen over het veld, vol met trucjes en lovende woorden van de trainers en de ouders. Mentale weerbaarheid nul. Want hey, zij horen hun hele leven al dat zij ontzettend goed zijn. Dit een belangrijk onderdeel van de jeugdopleiding waar het al mis gaat. Heb ik het nog niet eens over het voetbaltechnisch- en tactische gedeelte. Kies eerst voor de lengte pass, dan voor de breedte en dan terug. Cruijff had daarin helemaal gelijk. Nu is de keeper meestal diegene die het meest in balbezit is. Leer jonge spelers die facetten aan: snelheid inspeelpass, het direct opengedraaid staan, de directe controle over de bal en van de te voren weten wat je gaat doen en wie waar staat. Trainen en nog eens trainen van dit onderdeel. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De Evangelist | 05-01-18 | 13:36

Geheel in tegenstelling tot wat uw nick doet vermoeden is er aan u een goede voetbaltrainer verloren gegaan.
Of......?

D-Fens_1963 | 05-01-18 | 14:10

Kan de regering niet regelen dat dat NPO geld voortaan op openbare plekken wordt verbrand? Dan kunnen we tenminste nog wat warmte ervan opvangen als burger.

ChatBot | 05-01-18 | 12:04

De NPO heeft haar beste tijd wel gehad, tijd voor een alternatief.

Ko Ranzig | 05-01-18 | 11:55

De commerciële zenders halen de investering er niet uit. NPO ziet zijn kans en overbiedt, het teveel wordt weer terug verdeeld in de eigen pocket. Bestedingen van ambtenaren gaan al jaren zo. Weg die zooi.

bigstone | 05-01-18 | 11:41

Aha! Dáárvoor komt de NPO dus 'geld roven bij niet-kijkende kijkers' (lees!: autonome weldenkende mensen).

Dan is het niet erg.

HypoPseudo | 05-01-18 | 11:40

Zou het geld niet beter besteed zijn aan trainingen voor het elftal?

Rest In Privacy | 05-01-18 | 11:34

KNVB geld rolt rond in onze eigen economie... maar wat doet de FIFA eigenlijk met het geld? Volgens mij komt dat enkel in diepe zakken terecht. Niet in investeren dus.

Oepsie1234 | 05-01-18 | 11:32

Prima.
Nederlands Elftal is de beste tv-satire show.
Doen!

wezen | 05-01-18 | 11:20

Toch wel heel apart, ik heb altijd geleerd dat geld wat je niet hebt ook niet kunt uitgeven. Heel logisch eigenlijk, toch? Maar als het om belastinggeld gaat kan dit ineens wel? Rare wereld.Laat de heren voetballers eerst maar eens weer leren te voetballen en zich te leren kwalificeren. Het zou de NOS (en andere omroepen) sieren de uitzendrechten te boycotten tot de voetballertjes weer een beetje op niveau zijn.

Marvin_NL | 05-01-18 | 11:15 | 1

Beter kwalificeert het Nederlands elftal zich niet voor eindtoernooien. Dat scheelt 900.000 euro per wedstrijd.

SamKoeman | 05-01-18 | 11:37

Wel mooi hoor, een verlieslijdende ploeg , betaald met een verlieslijdend businessmodel.

Nuchternederland | 05-01-18 | 11:07

De NPO is een mastodont uit vroeger tijden, toen staats-TV nog een grote impact had op de meningsvorming van de mensen. Tegenwoordig zijn er zoveel zenders waaruit je kunt kiezen, alsmede het internet met een veelvoud aan info dat de NPO nog slechts een fractie van het totaal is. Ga je terug naar de kern van de functie van de NPO, dan zou zo'n zender een soort 24-uurs SIRE reclame moeten zijn: informatieve programma's die aansluiten op het regeringsbeleid. Dus programma's over wetgeving, wijzigingen in stelsels zoals zorg, belasting, onderwijs etc. En onafhankelijk nieuws.
Alleen is het dat dus allemaal niet. NPO toont ons Boer zoekt vrouw, Heel Holland bakt, DWDD, NOS journaal, Nederlandse films, kortom: een hoop shit. Shit waar het volk geen fuck aan heeft en waar het gros ook helemaal geen belasting aan wil uitgeven. Ook niet aan voetbal, net zo min als aan Formule-1, darten, curling, Nascar racing en nog veel meer andere sporten. De NPO is links en rechts namelijk ingehaald door commerciële media die dit prima kunnen aanbieden en hun verdiensten halen uit reclame-inkomsten er omheen. Daar moet de NPO zich niet mee bezighouden.
Daarom: NPO terug naar 1 of 2 kanalen met kwalitatieve programma's ZONDER reclame en een volledig transparante boekhouding: wie betaalt voor welk nieuws/item? Het is mij volkomen duister waarom de NOS bepaald nieuws wel en ander nieuws niet verslaat of verkeerd. Wie betaalt daarvoor? En in zo'n onafhankelijke opzet maakt het me ook geen fuck uit wat het kost, als het maar goed is en ik niet voor de gek word gehouden.
Uiteindelijk verdwijnt de NPO natuurlijk volledig doordat dit concept alleen werkt bij een verticale programmering die zal verdwijnen door de mogelijkheden die on-demand biedt. En dan verdwijnt alles naar de interwebs en daar heeft men de keuze uit vele bronnen waarvan uiteindelijk de meest betrouwbare zal overblijven. En dat is vandaag beslist niet de NPO.

Bakkeleures | 05-01-18 | 11:07 | 2

Hoho. Bakkeleures, 99% eens, maar over Boer Zoekt Vrouw ga je mis.
Boer zoekt Hoer is een geniaal concept, met talrijke tenenkrommende tiepes, de boeren, de hoeren, incl. die valse vileine presentator Yvon Jaspers, dat is pas TV maken man. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Volg elk seizoen. Aanrader: die serie met boeren in het buitenland. Vooral die uit Canada en vooral Tanzania, die op zeker moment besloot dat hij met alletwee de dames maar door het leven moest. Een feestje om te zien, genieten. Trek wel touw om je tenen.

chicago river | 05-01-18 | 11:22

@Chicago River:
-
Even serieus: hebt u zich al eens gerealiseerd hoe veel subsidie 'Boer zoekt vrouw' krijgt, onder andere uit de potten van Brussel? Nee? welnu: met u de meeste argeloze kijkertjes niet. Het programma is niet bedoeld om boeren aan vrouwen te helpen: het is bedoeld om de acceptatie van de agrarische sector in de verstedelijkte gebieden te verhogen. Die boeren hebben namelijk een vrrrreselijke last van al die stedelingen die hier maar komen wonen en die maar niet kunnen accepteren dat mest naar stront ruikt. Dit alles in het kader van het 'Gemeenschappelijk Landbouw Beleid'. Klachten alstublieft bij de grootste biomassa van Nederland: Sharon Dijksma.

bisbisbis | 05-01-18 | 11:39

Gezien het aantal leden van de knvb en de grote aantallen wekelijkse bezoekers van wedstrijden mag hier zeker wel aandacht voor deze sport (ook nog eens de meest beoefende sport op de wereld) zijn.
knvb.h5mag.com/jaarverslag_2016/de_kn...

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 11:05 | 2

Prima plan! Laat dan de KNVB en al die bezoekers er voor betalen door het achter een decoder te gooien. Kan iedereen die dat wil het “kopen”.

JayJay | 05-01-18 | 11:20

Juist gezien die aantallen is er geen enkele reden om belastinggeld te verspillen. Er zijn genoeg commercieelen om de boel uit te zenden, daar hoeft de overheid zich niet mee te bemoeien. (En niet met sport in het algemeen imho)

Gregovic | 05-01-18 | 11:31

Die hele voetbalgekte interesseert mij geen cent. Ik vind hun salarissen schandalig maar ik word via de blauwe enveloppe wel verplicht om mee te betalen. Laat alsjeblieft alleen commerciële omroepen/ betaalzenders bieden op uitzendrechten van voetbal.

Wladimir 1928 | 05-01-18 | 11:02 | 2

Wiens salarissen vind je schandalig?

Sjors W. | 05-01-18 | 11:05

Sjors W. | 05-01-18 | 11:05 Ik vind de salarissen die de voetballers verdienen bij hun clubs schandalig hoog. En die salarissen blijven exorbitant zo lang er geld naar de voetbalwereld stroomt. Voetbal is een smerige rotsport vanwege de blessures, en ik wens als burger geen cent aan de instandhouding mee te betalen.

Wladimir 1928 | 05-01-18 | 15:30

Zonde van het geld! en Oranje kun je net zo goed veranderen in inclusievie aangezien er nog amper voetballers van eigen bodem spelen. En als ze er al spelen dan doen ze dat niet voor de lands eer maar voor hun volgende miljoenen transfer.

normanius | 05-01-18 | 11:00 | 3

Niet helemaal waar, ze zijn allemaal van eigen bodem, maar sommigen hebben twee bodems en kiezen waar er het meest te halen valt.

Nuchternederland | 05-01-18 | 11:08

Wat een gelul. Cilissen. Zoet. Padt. Blind. Strootman. Veltman. De Ligt. Sneijder. Van Ginkel. Van de Beek. Própper. De Jong. Berghuis.

Babel, Fosu-Mensah en Promes: geboren in Amsterdam. Ake en Rekik in Den Haag. Van Dijk in Breda. Wijnaldum, Vilhena en Depay regio Rotterdam. NIet dat het er toe zou moeten doen, maar Van Dijk, Depay and Ake zijn halfbloedjes.

Dus: allemaal van eigen bodem.

Sjors W. | 05-01-18 | 11:12

@ Nuchternederland | 05-01-18 | 11:08
Wie dan? Rekik had voor Tunesië kunnen kiezen - doen er behalve Frans/Tunesiërs niet veel. Verder vooral roots in Suriname en de Antillen, lijkt me geen probleem (en logisch) dat die voor Nederland kiezen.

Sjors W. | 05-01-18 | 11:15

Weggegooid geld. Zelfs curling is nog boeiender om naar te gluren. Zodra die over het paard getilde mannetjes iets minder aandacht hebben voor de kapper, tatoeages en hoedjes mogen ze zich eens afvragen wat ze nu werkelijk presteren. Dat wordt weer een voorbeschouwing van een uur, een waardeloze wedstrijd en tenslotte een nabeschouwing van een waardeloze wedstrijd van een uur. Hooguit een samenvatting van een uur laat op de avond zou nog te pruimen zijn, maar vrees dat zelfs die te slaapverwekkend zal zijn. Gewoon lekker aan de commerciëlen overlaten.

Ruikbaard | 05-01-18 | 10:58

Voetbal, de enige aanleiding om de NPO op mijn tv te hebben.
Als er toch zo nodig bezuinigd moet worden weet ik er nog wel een paar. Die suri die altijd in een jurk loopt en dan raar gaat praten, die suri met dat gebit, Paul de L*l, dat mens dat de hele wereld afreist en de weerpersoon. Daarna kunnen we het over voetbal hebben.

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 10:54 | 3

Vind Halina Reijn aan die tafel van die Vara.adepten ook niet veel bijdragen.Sterker nog, zag uitzendingen bij m´n ma (ik doe niet aan TV) waarin Halina uberhaupt d´r smoel opentrok.
Ergens is dat ook weer knap, van Halina. Dat je gewoon aanschuift, je bek niet opent laat staan een zinnige zin eruit weet te persen, en dan met 2000 EUR in de betaalde taxi huiswaarts keert.
Ik moet haar dat nageven. De actrice.

chicago river | 05-01-18 | 11:02

chicago river | 05-01-18 | 11:02
De Vara, daar zeg je wat.
Weer een enorme bezuinigingsmogelijkheid.

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 11:07

Ja. Paul de L*l (mooi!) heb ik nooit betrapt op echt goede sterke grap, of competent interview gevonden. Maar hele volkstammen wel. Tsja.

chicago river | 05-01-18 | 11:16

Het gepeupel betaald altijd de rekening.

Dutch_Holland | 05-01-18 | 10:54

De KNVB maakt de begroting dus rond met publiek geld.

Willemdrie33 | 05-01-18 | 10:53

Jongens! Niet op een kluitje!1!!

chicago river | 05-01-18 | 10:49

Voetballers vandaag de dag zijn verwende klootzakjes, die denken dat de hele wereld om hen draait. Op een enkele uitzondering na dan; er zijn er nog een paar, die het gewoon een leuk spelletje vinden. Stoppen met die bezopen salarissen dus, maar dat schijnt niet te kunnen.

Wobbelplatte | 05-01-18 | 10:49 | 1

Dan krijg je dus Gristiano Ronaldo´sen die in de rust even z´n haartjes laat bijwerken.
I rest my case.

chicago river | 05-01-18 | 10:50

Voor veel geld uitzendrechten betekend een mooi plaatsje op de eretribune. Begrijp dat dan. NPO bobo's willen een gratis plaatsje in de skybox ipv een kaartje kopen tussen hebt plebs.

je suis bier | 05-01-18 | 10:48

En een jaar salaris van 5 ton is taboe binnen de publieke omroep maar even een miljoen per wedstrijdje kudt voetbal is geen probleem. Voetbal krijgt naar mijn idee te veel aandacht en brengt ook te veel ellende, misschien moet de NOS dat geld beter gebruiken om vele andere sporten in de aandacht te brengen.

Sinclair | 05-01-18 | 10:47

Geef de mensen brood en spelen..... Aangezien voetbal nog steeds volksvermaak nummer 1 is begrijp ik wel dat men er bij de NPO alles aan gelegen is om de wedstrijden van het nederlands eltal binnen te halen.
Los daarvan zou ik het erg vervelend vinden als die wedstrijden achter een decoder verdwijnen. Voor de mensen die vinde dat ik dat maar moet betalen... Ik betaal ook mee aan wegen waar ik nooit op rij, ik betaal ook mee aan ziekenhuizen waar ik nooit ben geweest, ik betaal ook mee aan scholen die ik of mijn kinderen nooit van binnen zal zien.

manke_ooievaar | 05-01-18 | 10:46 | 3

Kromme vergelijking tussen wegen en voorzieningen die jij niet gebruikt. Dat noemen ze het collectieve. Zou een beetje gek zijn als we alleen een weg in jouw straat aanleggen en dan zeggen dat de rest van Nederland de pot op kan, of niet dan? Ziekenhuizen, wegen en scholen zijn een noodzakelijke voorziening, voetbal niet, dus als men dat per se wil zien dan zou daar best betaald voor kunnen worden.

TyrionLannister | 05-01-18 | 11:12

De NPO is ook een collectieve voorziening. Op die collectieve voorziening verwacht ik ook dat het nederlands elftal uitgezonden wordt. Ziekenhuizen, scholen en wegen zijn alleen noodzakelijk voor de mensen die er gebruik van maken. Ik woon in de randstad wegen in de rest van het land mogen ze zelf betalen. Die zijn ook verhoudingsgewijs duurder want er wonen daar per strekkende km weg veel minder mensen.

manke_ooievaar | 05-01-18 | 11:49

Jij verwacht dat, en toevallig ben je op het vlak van het leuk vinden van voetbal in de meerderheid, dus wordt het ook uitgezonden op de NPO, voor veel te veel geld. Maar ik geloof niet dat jij nog nooit, zij het indirect, geen gebruik hebt gemaakt van wegen buiten de randstad. Maar we zijn daarnaast ook 1 land en we gaan niet alleen een ziekenhuis, weg en school bouwen naast jouw zielige hoopje mens.

TyrionLannister | 05-01-18 | 12:36

Investeren in een failliete boedel noemen ze dat.

Jeroen65 | 05-01-18 | 10:44

Ach, 5.29 cent per wedstrijd per Nederlander. Kleine prijs als je ziet hoeveel lol we er aan gezeik en geouwehoer bij het koffiezetapparaat op het werk voor terugkrijgen...

Enter Yeti | 05-01-18 | 10:43

In 2016 zijn die onderhandelingen al op niets uitgelopen omdat de UEFA huiliehuilie deed dat ze er te weinig geld voor kregen. De NOS is echt gek dat ze het bod gaan verhogen, is het gewoon niet waard. Zeg tegen de UEFA dat ze er in kunnen stikken, toch niet om aan te zien. Dan zie ik dat geld nog liever naar ontwikkelingshulp gaan.

TyrionLannister | 05-01-18 | 10:42 | 2

Dit ís ontwikkelingshulp.

Rest In Privacy | 05-01-18 | 10:44

Touché, echter wordt er volgens mij al genoeg geld in die wereld rondgepompt. Dan zie ik het liever naar een paar kilo rijst in de woestijn gaan.

TyrionLannister | 05-01-18 | 11:13

Waarom moet er altijd belastinggeld bij voetbal? Laat die sukkels die dat leuk vinden eens lekker zelf betalen.
Stadions worden gesubsidieerd, grond onder stadions wordt gekocht en verpacht, de staatsomroep zendt het uit.
allemaal belastinggeld om een stel voetbaltokkies blij te maken. En de rest van het land mag meebetalen.

Vogelbeest | 05-01-18 | 10:41 | 3

Voetbaltokkies? Dit geeft aan dat ze meer subsidie in jouw opleiding hadden moeten steken. Hoewel ik het niet mee eens ben dat de NPO hieraan mee doet, getuigt jouw reaguursel van een niveau nog lager dan zmlk. Wist je dat belasting voor heel veel wordt gebruikt, waar niet het gehele land achter staat? Naar mijn mening mag er minder naar ministers, minder naar criminelen, minder naar immigranten, minder naar uitkeringen en minder naar subsidie voor kunst. Maar ja, iedereen betaalt eraan mee. Laat de 'sukkels' om in jouw debiele woorden te blijven die dat leuk vinden, het zelf maar betalen. Maar dat gaat niet. Daarom is er belasting die iedereen betaalt, om jaar allerlei dingen te gaan.
Lutser

Sensemilla | 05-01-18 | 10:45

@Sensemilla
Als ik het goed begrijp ben je voornamelijk boos omdat hij het woord voetbaltokkies gebruikt? Om in te haken op het laatste stukje van je tekst, waarom zou het niet kunnen dat voetbalenthousiastelingen dit zelf bekostigen? Omdat de EUFA te veel geld wil? Wie doet het dan meer pijn om een rondje over te slaan?

TyrionLannister | 05-01-18 | 11:21

@sensemilla: ik denk dat jij niet goed begrijpt hoe ons (belasting)systeem werkt. Uiteraard wordt ons belastinggeld gebruikt voor ondersteuning van de ontwikkeling van allerlei zaken inclusief sport en kunst. Vogelbeest lijkt daar ook niets op tegen te hebben. Maar belastinggeld/algemene middelen zou niet gebruikt moeten worden om zo’n commercieel event als een wk/ek voetbal te sponsoren.

JayJay | 05-01-18 | 11:36

Heb ik het niet eens over de hdhd voetbal commentators die niet om aan te horen zijn met hun achterlijk gezemel over allerlij zgn niet te harden achtergrond informatie die ze door je strot willen duwen met hun zunuwachtige kut stemmen.

gelukzoeker | 05-01-18 | 10:40 | 1

Lol!

Lupuslupus | 05-01-18 | 11:00

900.000 euro per wedstrijd? Daar mag best wat tegenover staan. Bert Maalderink verbannen is een mooie eerste stap.

SamKoeman | 05-01-18 | 10:39

Feitelijk is een voetbalwedstrijd een lange reclame voor merchandise van de betreffende club, of bond in dit geval. Dus laat de KNVB maar betalen, dan mag de NOS het van mij uitzenden. En ik ga dan wel weer kijken wanneer het weer om aan te zien is.

John McClane | 05-01-18 | 10:38

Laten ze maar de serie Schone Schijn nog een keer uitzenden. Ook steeds hetzelfde, maar dan goedkoper.

Steinway | 05-01-18 | 10:37 | 1

Ik ben voor, en ook "allo allo" graag.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-01-18 | 10:59

Welke kwalitatief hoogwaardige programma's
moeten dan wijken voor dat voetbal op de NPO, zo'n spelletje duurt toch maar 90 minuten.

Plorkface | 05-01-18 | 10:36

De npo en verdere staatsmedia allemaal afschaffen die hap , als je voetbal wil zien ga je er maar heen met je luie reed,en als je dat niet kunt betalen ga je maar werken met je nog luiere reed.Of ga zelf sporten links werkschuw tuig met je zandbak knuffel achterban erbij.

gelukzoeker | 05-01-18 | 10:35

In mijn Zanzibar zitten naast youp ook Paul, mathijs, Claudia, jeroen, Jan, Patrick en natuurlijk de selectie van het nederlandse voetbalelftal (mannelijk inclusief de vorige coachingstaf, die daarvoor en de toekomstige). Verplicht luisterend naar live optreden van een algerijnse Fransman.

Rest In Privacy | 05-01-18 | 10:32 | 1

dresscode: witte onderbroek

SamKoeman | 05-01-18 | 10:36

Enig idee al welke omroepen hun zendtijd moeten gaan inleveren om het voetbal te kunnen uitzenden?

kweethetooknietbeter | 05-01-18 | 10:29

Iedereen mag buitenspelen, en doet dat als ze daar intrinsiek voor gemotiveerd zijn. Daar hebben we geen NPO sportuitzendingen voor nodig.

paulpils | 05-01-18 | 10:27

Uitzending van sport is een overheidstaak?
Brood en spelen zodat het gepeupel in het gareel blijft.

Is dit nog nieuws? | 05-01-18 | 10:27 | 2

Moet Oranje wel beter gaan spelen dit niveau heeft een averechts effect.

VeelTeSteil | 05-01-18 | 10:35

Sport. Niet alleen voetbal. Nationalisme in de hand werken.

Is dit nog nieuws? | 05-01-18 | 12:04

Als jij 100 Euro aan de bank schuldig bent, dan heb jij een probleem. Maar als jij 100 Miljoen aan de bank schuldig bent, dan heeft de bank een probleem.

Dus brand maar op dat geld!

marcoplarco | 05-01-18 | 10:26 | 1

En dan het gewoon laten klappen en dan weer van opnieuw beginnen, enz. enz.

kweethetooknietbeter | 05-01-18 | 10:30

Is hier geen subsidiepotje voor, zoals voor vara youpie??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-01-18 | 10:23 | 1

De vara heeft geen subsidie maar heeft wel veel leden en een gezond budget. Voorts krijgen ze volgens afspraak hun deel van de omroepbijdrage.

VerderLezert | 05-01-18 | 10:57

Wat is het probleem? Er is geen tekort maar zou er een tekort zijn dan gaat een bedrijf toch gewoon door. Dat zie je overal in de media.
Feitelijk is het wel zo dat de KNVB, gezien alle overheidsuitgaven om het voetbal mogelijk te laten zijn, de rechten gewoon gratis aan de overheid zou moeten laten. Daar zullen de commerciëlen het natuurlijk niet mee zijn. De kwaliteit is daar al zo laag dat ze alle op sterven na dood zijn en dan zou het voetbal ook nog bij de publieken mogen blijven. HEt probleem is natuurlijk dat SBS veel te lage kijkcijfers haalt en dat is gewoon slecht voor het voetbal.

VerderLezert | 05-01-18 | 10:22 | 3

Waarom sport niet exclusief naar de commerciële zenders?

Is dit nog nieuws? | 05-01-18 | 10:27

Omdat het een algemeen belang is en er honderden miljoenen gemeenschapsgeld in voetbal en andere sporten gestoken zijn. De gemeenschap heeft dan recht op een tegenprestatie. Het is geen subsidie voor matig presterende commerciële omroepen.

VerderLezert | 05-01-18 | 10:56

Algemeen belang. Nee. Dan neem je maar een betaalzender.

Is dit nog nieuws? | 05-01-18 | 12:03

Nederlands elftal en de NPO zuigen skippyballen door een rietje maar als het toch bijna een miljard per jaar moet kosten.. beter helemaal gewoon opheffen

Bokito ergo sum | 05-01-18 | 10:19

Goed moment om een uitzendbijdrage van de spelers hun megasalarissen af te halen. Zie het als bijdrage aan hun persoonlijke PR.

kaasfondue | 05-01-18 | 10:17 | 2

Spelers betalen net als multinationals en hun aandeelhouders geen belasting wegens Monaco of Kaaimaneilanden, dus weinig kans op een geringste bijdrage aan wat dan ook.

Watching the Wheels | 05-01-18 | 10:20

@watching the Wheels: Dit zijn een berg domme opmerkingen achter elkaar! Alle bij Nederlandse clubs spelende voetballers (ook de buitenlandse spelers) betalen in Nederland belasting over hun spelerssalaris en spelerbonussen. Aandeelhouders van multinationals betalen belasting over hun inkomen/vermogen daar waar ze fiscaal gevestigd zijn. Als een buitenlandse aandeelhouder (natuurlijk persoon) van een multinational in NL gevestigd dividend krijgt, wordt er zelfs vooraf in NL al dividendbelasting in NL ingehouden. Alle in NL gevestigde multinationals betalen belasting in NL. De huidige discussie ten aanzien van multinationals daarover gaat meer over de hoogte van het belastbaar bedrag (ivm mogelijke gedeeltelijke vrijstellingen).

JayJay | 05-01-18 | 11:48

Ach, UEFA blij en NPO weer een "argument' voor meer geld.

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 10:16

Professioneel voetbal hoort op een commerciële zender. Laat de NPO breed de sport promoten. Vooral sporten waar atleten de strijd moeten aangaan zonder sponsors, zaakwaarnemers en wedkantoren.

Feynman | 05-01-18 | 10:15 | 2

Het is promotie van het multiculturele succes en het "wij-gevoel", dus begrijpelijk dat de staatszender daar miljoenen in investeert.

Watching the Wheels | 05-01-18 | 10:18

De successen van het Nederlands elftal zijn omgekeerd evenredig met de multicultisering van dit land, me dunkt.

Glasgow Argus | 05-01-18 | 10:19

Er zijn toch al betaalkanalen die gespecialiseerd zijn in het uitzenden van sport? Kunnen ze het voetbal daar niet uitzenden? Dan betalen alleen diegene er voor die Oranje willen zien spelen.

Osdorpertje | 05-01-18 | 10:15 | 3

Dat is het probleem: buiten de NPO/NOS heeft niemand er geld voor over, en de bobo's van Uefa en KNVB willen toch hun privé-jets in de lucht houden.

Guido | 05-01-18 | 10:20

Juist, vorig jaar kreeg je zo'n sportkanaal door de strot geduwd, icm een verhoging van de abbocenten.

photto | 05-01-18 | 10:32

photto | 05-01-18 | 10:32
Jij ook bij canaal digitaal zeker. Ik heb die kutzender ook in mijn maag gesplitst gekregen.

Vanilla | 05-01-18 | 12:04

Welke uitzendrechten? Oefenpotje tegen amateurclub De Treffers.

Dutch_Holland | 05-01-18 | 10:14

Uitzendrechten voor het Nederlands elftal lijken mij net zo aantrekkelijk als de rechten op de uitzendingen van de nieuwste flop van Paul de Leeuw.

Glasgow Argus | 05-01-18 | 10:13 | 1

Die Paul de L*l met zijn commerciele bedrijfjes 20 jaar blijven supporten is ook onbegrijpelijk inderdaad, maar ja ... VARA.

Watching the Wheels | 05-01-18 | 10:16

Lees dat schrijfsel nog eens door Ronald. Of laat iemand anders het doen.

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 10:12 | 1

ah, is al gecorrigeerd. Mooi.

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken