Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trump dreigt Palestijnse cashtunnel op te blazen

Social

We weten niet precies wat er in Trumps koffie zat hedenochtend, maar wij willen het ook wel eens proberen. In ieder geval, terreurstaat Pakistan (het land waar elke tak van de trias alle drie de taken zelf vervult) kreeg gisteren om de oren omdat het inderdaad een stel hypercynische engnekken zijn die de VS als enige islamitische kernmacht al decennia chanteren met: 'geef ons geld, dan zorgen wij ervoor dat onze nukes niet in terroristische handen vallen, want da's nog best een duur geintje'. En ja, als the Land of the Pure (*) er zelfs van langs kreeg, dan kun je er natuurlijk een flinke slok op wedden dat het meest gepamperde volk op aarde ook een veeg krijgt. De VS heeft in fiscaal jaar 2017 $362.6 miljoen (PDF) aan Palestijnse nation building funds geschonken, en droeg daar bovenop in 2016 $359.5 miljoen bij aan UNWRA (het exacte bedrag over 2017 lijkt nog niet helder). Dat zijn flinke gelden voor president Abbas die met een geschatte net worth van $100 miljoen nu het 538e jaar van z'n 5 jarige mandaat bekleedt. Goed, het klinkt natuurlijk allemaal heerlijk, de Palliepenny-kraan dichtjanken. Aan de andere kant, het veiligheidsapparaat van Abbas' PA draait op Amerikaans geld, en de geldkraan is de enige manier om nog enige invloed uit te oefenen op een volk waar niet mee te praten valt. Daarbij is het ook echt maar zeer de vraag of het stopzetten van hulpfondsen in Israëls belang is. Daniel Pipes legt in ieder geval uit van niet, omdat Israel het dan zelf allemaal moet lappen en fixen, en het is natuurlijk evident dat hongerpallies zich liever massaal tegen Israël keren dan tegen hun eigen kleptocratie. Maar goed, Pallies snappen ineens wel dat ze zich beter gewoon voor het allereerst sinds ontstaan in '67 moeten gaan gedragen. Da's ook wat waard.

Reaguursels

Inloggen

Kan dan de EU ook even stoppen met de ambtenaren en het verplegend personeel te betalen, het zijn onze belasting centen.
Ze krijgen van overal geld, werken ze wel nog, wat een zooitje en dan moeten we vertrouwen in de huidige politiek krijgen.!!!!

rexm | 04-01-18 | 13:13

Kunnen we nog wat van leren, van die meneer Trump. Ook in Nederland gaan miljarden richting ondankbare mensen due het niet goed voor hebben met de mensheid. Ik zeg: alle geldkranen dicht!

Accident_Prone | 03-01-18 | 22:14

Hoe het steeds gaat: Hezbollah of Hamas starten oorlog die ze niet kunnen winnen en vuren wat primitieve lachwekkende raketjes af op Israel. Op een gegeven moment wordt Israël het zat en bombardeert de boel plat. Vervolgens mogen westerse landen dokken om de schade te herstellen. Waarna we op een gegeven moment weer opnieuw gaan beginnen.
Op de lange termijn ontwikkelt Israël nog geavanceerde defensie systemen zodat nauwelijks nog een terrorist zich op Israëlisch grondgebied zal bevinden en geen enkel projectiel op het land kan worden afgeschoten. Vervolgens kan Israël vol zelfvertouwen gebieden opeisen op de Westelijke Jordaanoever en Palestijnen verdrijven. De Palestijnse gebieden worden voor de snel groeiende Palestijnse bevolking onleefbaar gezien de armoede en hun onwil om een welvarende natie op te bouwen (vooral Gaza).
Vervolgens zal er een massa emigratie van Palestijnen naar westerse landen komen en zitten westerse landen en wat Joodse inwoners ervan (zoals die eigenaar van dat restaurant) opgescheept met die Palestijnen. Israël vindt het top, is sterker dan ooit, kan zelfs uitbreiden naar een groter Israël, en kan haar bestaan compleet veiligstellen met geavanceerde wapensystemen.

McStuiver | 03-01-18 | 18:43 | 2

Israel noem ik ook het grootste land van de wereld. Het kent geen grenzen.

Nikstc | 03-01-18 | 21:14

Volslagen debiele analyse. Geen enkele kennis van zaken.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 22:13

Die tweestaten oplossing komt er nooit. Die zgn Palestijnse staat is een verzinsel. Israel is al sinds de oprichting omringd door landen met moordlustige Mohammedanen die meerdere keren gezamenlijk een oorlog begonnen zijn en elke keer hebben verloren. Als je een oorlog begint en verliest, verlies je ook grondgebied als dat van strategisch belang is om het land te kunnen verdedigen. Een oude wetmatigheid. Israel is op het smalste deel maar 16 km breed, dus de westelijke Jordaanoever en ook de Golan hoogte zal Israel nooit maar dan ook nooit teruggeven. De Sinai woestijn mocht Egypte terughebben want strategisch onbelangrijke zandzak. De "Palestijnen" op de Westelijke Jordaanoever zullen in Israel moeten leven en zich normaal dienen te gedragen, het alternatief is: terug naar Jordanië, waar ze niet welkom zijn.

babyboemert | 03-01-18 | 17:27 | 2

Die twee-staten oplossing is er al, en is er altijd al geweest.
Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 17:08

Stormageddon | 03-01-18 | 17:46

Wat zit de wereld toch raar in elkaar. Landen of volkeren die het kwaad verspreiden worden door de EU, met tedere handschoentjes aangepakt (Perzie, Turkije, Saoedi Arabie, de Palestijnen enz. enz.) en krijgen als bonus ook nog geld toegestopt wat direct weer in de pocket van de machthebbers komt. Eindelijk zegt een president daar stop ik mee, geld gooien in een bodemloze put.

De Evangelist | 03-01-18 | 17:22

Trump heeft ISI nodig in zuid azië wegens de wijdvertakte goede ISI informanten alleen speelt de ISI top nog steeds dubbelspel ivm corruptie op bestuurlijk niveau.
De geheime dienst van de PA zorgt voor bescherming van de top van de PA meer niet wegens ook corruptie en de gewone PA politie krijgt geen of te weinig middelen/info om hun taken goed te kunnen uitvoeren tegen bv Al- aqsa brigades en hamas dat weer israël in de kaart speelt zodat de palestijnse bevolking daarweer onder lijd. De top van de PA is net zo corrupt als het politieke bestuur op het eiland curacao, misschien zelfs nog meer.
De palestijnse bevolking is het pak speelkaarten voor de top van de Palestijnse Autoriteit en word gul gefinancierd door wensdenkers en andere paard voor de kop mensen.
Stoppen met financieren van de PA is een goede eerste stap om de corruptie aan te pakken, de Mossad en Shin Bet pakken de kopstukken van de terreurgroepen in de regio wel aan.

steekmug | 03-01-18 | 16:44

Trump heeft een bloedhekel aan de linkse politieke correctheid. Daar was hij nooit vaag over. Intussen lijkt hij de daad bij het woord te voegen. Als ondernemer/doener is hij uit ander hout gesneden dan de gemiddelde ambtenaar/politicus. Dat vooral heeft veel Republikeinse kiezers aangesproken en niet zgn. nep-nieuws uit Rusland.

marjen | 03-01-18 | 16:29

Best consequent, om van al dat hulpgeld enige cooperatie terug te verwachten. Geen slecht idee dus om eens te laten voelen dat een kleine 2/3 miljard dollr per jaar aan hulp gaat richting die Amerikaanse vlagverbranders en wat het betekent om dat geld te moeten missen. Je kunt veel zeggen van Trump (heel erg veel) maar dit vind ik nou niet eens zo'n slecht gebaar

Ander verhaal is dat verdere verpaupering chaos a la Syrie in de bezette gebieden bevordert. Vult dat gat zich met nog meer radicale haatbaarden dan ben je verder van huis.

Beste_Landgenoten | 03-01-18 | 16:22 | 1

+1

O2Neutraal | 03-01-18 | 20:29

Trump moet nog wel even aan de arabieren de cruciale vraag stellen:

"Mogen er, net zoals er Israëlische arabieren zijn, ook Joden wonen in de nieuw op te richten utopische palestijnse staat ?" Zo nee, neem dat dan effe mee in de onderhandelingen......

Mazoeza | 03-01-18 | 15:47

Dit is waarom ik ook op Trump gestemd zou hebben, als ik er zou wonen.

Gele Beer | 03-01-18 | 15:35

Ondertussen heeft premier Rutte cs z'n endeldarom in de vaseline gezet om Erdogan tegemoet te komen.

Ik zou zo zeggen: regering alhier ogen openen svp, Chamberlain leefde in de jaren '30 !!!!

Mazoeza | 03-01-18 | 15:34

Prima initiatief van Trump. Als dit niet uit zijn onderbuik komt, heeft hij de geschiedenis van het conflict heel wat beter bestudeerd dan de Europeanen die hopen dat het zo'n beetje vanzelf goed komt.
De Palestijnen zijn hun financiering eerder kwijtgeraakt. Tot 1990 kregen ze het meeste geld uit de Arabische Golfstaten. Maar toen Irak Koeweit bezette, verklaarden de Palestijnse leiders zich solidair met Saddam Hoessein. De Golfstaten stopten onmiddelijk alle betalingen. Binnen de kortste keren kwamen de Palestijnen bedelen bij de VS en de EU. En kregen daar te horen dat er wel wat schot in het vredesproces moest zitten voor ze een cent kregen. Even later zaten ze de onderhandelingstafel. Om die onmiddelijk weer te verlaten toen de inkomsten van VS en EU (+ individuele Europese landen) op gang waren gekomen.
Geen geld voor Palestijnen = vredesproces. Palestijnen onvoorwaardelijk geld geven = in conflict in stand houden.

Mike_DB | 03-01-18 | 15:11 | 1

Dit moet verder uitgezocht worden, indien waar, ingrijpen. Bedankt voor je reactie.

O2Neutraal | 03-01-18 | 20:31

Niemand daar wil de Palestijnen. Vandaar de openluchtgevangenis waarin ze vertoeven. En te dom om te zien hoe ze als menselijk schild worden ingezet door hun 'leiders'. Ik heb wel meelij met de kids je zal in die shit geboren worden

letopuwzaak | 03-01-18 | 14:56

Trump zou weleens gelijk kunnen hebben in deze.

van Oeffelen | 03-01-18 | 14:54

Het blijkt steeds weer dat politici zoals hij, die niet onder de mom van "diplomatie" buigen en wegkruipen (ja, Rutte ik kijk naar jou!) uiteindelijk dingen gedaan krijgen.
Dit zijn de politici die wereldwijd respect krijgen, zelfs van harde dictators. Niet die laffe politici die luid jammerend dat ze toch zo graag vriendjes willen blijven zich keer op keer laten beledigen en oorvijgen in ontvangst nemen.

moitambien | 03-01-18 | 14:52

Decennia lang durende besprekingen hebben tot nu toe NIETS opgeleverd. De 'Palestijnen' willen helemaal geen vrede en Israël erkennen is al helemaal off limits. Vegen al jaren lang hun islamitische reedt af met de Oslo accoorden. Hoog tijd voor deze no-nonsense aanpak van ome Donald!!

Pierre Lebon | 03-01-18 | 14:48 | 1

Zowel Fatah als Hamas hebben in hun officiële Statuten staan dat één van de peilers het van de aardbodem laten verdwijnen van de staat Israël en alle Joden is. Hoe men daar ooit vrede mee denkt te sluiten is mij altijd al een compleet raadsel geweest...

Sjefke7807 | 03-01-18 | 15:07

Er is wat aan het veranderen hier.
Een jaar geleden werd je hier zowat doodgetrampeld onder de hoeven van een kudde pro-palestijnen als je iets ten gunste van het IDF zei.
Een half jaar geleden werd je hier zowat doodgetrampeld onder de hoeven als je ook maar iets ten gunste van 'die idioot' Trump zei.
Ik krijg zowaar weer hoop.

Roadblock | 03-01-18 | 14:46 | 3

Links NL is niet gebaat bij het oplossen van problemen. Linkse "Goede Doelen Industrie" is juist gebaat bij ellende om de gigantische subsidie geldstromen rijkelijk te laten vloeien. Vandaar dat ze helemaal niet willen dat het Palestrijnenprobleem opgeloste wordt. Vandaar dat het met Afrika NOOIT beter zal gaan zolang wij hier zo'n grote Ontwikkelingshulp industrie hebben die volkomen afhankelijk is van een arm en ellendig Afrika.
Ga er maar vanuit dat de Palestijnen "hulp" industrie er alles aan zal doen om Trump tegen te werken en een vrede in het MO te voorkomen..

moitambien | 03-01-18 | 15:01

Trump IS ook een idioot. Maar dat neemt niet weg dat hij per ongeluk nog wel eens wat goed doet.

Beste_Landgenoten | 03-01-18 | 16:24

Voor een idioot heeft hij anders een behoorlijk pragmatische aanpak. Misschien is hij niet zo dom als hij lijkt of heeft hij een goede ploeg om zich heen.

O2Neutraal | 03-01-18 | 20:33

Onderhandelen op basis van macht. Dat doet Trump prima. Hij gaat doorbraken bewerkstelligen in dossiers waar al jaren niets in is gebeurd en veel onnodig lijden plaats vond. Hij is DE man voor het probleem dat Midden Oosten heet. Je hoeft hem niet aardig te vinden; daar heb je, je vrienden voor.
Een harde leermeester. Fantastisch!

Rest In Privacy | 03-01-18 | 14:44 | 1

Precies.... ik had zo nog mijn bedenkingen maar inmiddels ga ik de beste man steeds leuker vinden.

Linkse allergie | 03-01-18 | 15:05

Met name de laatste zinnetjes van Spartacus zeggen alles;
"Maar goed, Pallies snappen ineens wel dat ze zich beter gewoon voor het allereerst sinds ontstaan in '67 moeten gaan gedragen. Da's ook wat waard."

Voor ieder die even goed leest; de 'Palestijnen" hebben zichzelf (om precies te zijn deed Arafat dit, inderdaad die Arafat) vorige eeuw in '67 tot volk uitgeroepen en zeggen aanspraak te hebben op wat nu Israël is met Jeruzalem als hoofdstad. Echter is er geen énkel historisch bewijs te vinden van het 'Palestijnse volk'. Geen archeologisch bewijs, geen munt die gevoerd werd noch iets anders. Daarentegen zwemt Jeruzalem in het historisch en archeologisch bewijs dat de Joden er al zeker 3000 jaar woonden. Lang voordat de Islam nog maar op de kaart stond. Ofschoon ik Trump een enorme botte hork vind is de man wel heerlijk verfrissend in de zin dat hij niet lult maar gewoon poetst. What you see is what you get. In tegenstelling tot Odrama, die wel een charismatisch orator was maar nog geen deuk in een natte krant geslagen kreeg.

Sjefke7807 | 03-01-18 | 14:43 | 1

Die Arafat met die geblokte sjaal om z'n nek was toch ook een dropl*l van de bovenste plank, die wist zich met leugens ook wel een slag om de rondte te draaien.

watmagjenogwel | 03-01-18 | 15:16

Overigens wel grappig dat Trump eerst de ambassade van de VS definitief naar Jeruzalem verplaatst, het de ondeelbare hoofdstad van Israël noemt en vervolgens verbaasd is dat de Palestijnen hem niet meer zo lief vinden en dus niet willen praten.

MFvGeel | 03-01-18 | 14:39 | 4

Stuk goedkoper, heb je ook niet een circus vol analisten en onderhandelaars nodig. Snap dat de media er niet blij mee zijn, het was altijd mooie vulling, het 'nieuws' over de situatie daar.

O2Neutraal | 03-01-18 | 20:35

Sinds begin 2014, 3,5 jaar geleden dus al, heeft Palestina niet meer aan de onderhandelingstafel gezeten, dus dit is onzin wat je zegt. Ik vind het van lef getuigen om dit te beslissen. Petje af voor Trump. 't Werd hoog tijd. Stel, jij hebt een rotkind dat alle huisregels aan z'n laars lapt, je bespuugd, beschimpt en beledigt... zou je dat kind dan zakgeld geven?!!

Flip468 | 03-01-18 | 21:41

Flip468 | 03-01-18 | 21:41
Prima hoor, dan maak ik van onderhandelaars: diplomaten. Mijn eigenlijke punt was dat er meer verdient word met ellende dan zonder ellende. Er zullen meer mensen zijn die zich met dit soort zaken bezighouden dan met landen waar dit soort zaken niet gebeuren. Als u het daarmee ook oneens bent, dan laat ik het hierbij.

O2Neutraal | 04-01-18 | 09:57
▼ 1 antwoord verborgen

Kut. Ik hoop dat Trump blijft betalen. Anders pakken wij de rekening. Onze gutmensch linkse politici staan te popelen om de terroristen in Palestina te sponsoren.

CommandeurBroekhuis | 03-01-18 | 14:37 | 1

Wij doen het a.

gsm | 03-01-18 | 16:37

Hoe Spartacus weet dat "Pallies" voor het eerst sinds 1967 "snappen" dat ze zich moeten gedragen (ik vertaal het maar even) is me een raadsel. Dat het buitenland stopt met het subsidiëren van de Palestijnse Autoriteit zou ook ik wel begrijpelijk en wenselijk vinden, maar het is zeer de vraag hoe dat uitpakt op de Westoever. Daarnaast kan het best zo zijn dat een flink deel van de "Pallies" zich al lang "goed gedraagt" maar gewoon niet zo veel te vertellen heeft over zijn eigen bestuur. Een wat voorzichtiger toon over de Pallies zou wel zo eerlijk zijn.

JvanDeventer | 03-01-18 | 14:16 | 2

Hoezo? Niks meer voorzichtig. Erger dan dit wordt het toch niet. ER zijn genoeg gegevens bekend over het volstrekt corrupte presidentschap van zowel Fatah als Hamas.

ristretto | 03-01-18 | 14:36

Inderdaad. Geen cent meer naar al die terroristische organisaties. Dus ook niet naar de pallies.

De Schele Uil | 03-01-18 | 14:40

Trump doet eigenlijk alles goed, moet wel want het NRC vindt van niet.

uisge baugh | 03-01-18 | 14:15

Laat men de bankrekeningen en bezittingen van Hamas & Fatah maar eens zien aan de bevolking.
(Na het dichtdraaien van de soepsidiekraan natuurllijk.)

Rest In Privacy | 03-01-18 | 14:14


Het Nederlandse tintje aan de atoombommen van Pakistan.

Abdul Qadir Khan (Bhopal, India, 1935 of 1936) is een Pakistaanse atoomgeleerde van Pathaanse afkomst. Hij wordt beschouwd als de vader van de Pakistaanse atoombom. Hij verschafte Pakistan essentiële kennis voor het bouwen van een atoombom nadat hij in de jaren 70 in Nederland de techniek stal om uranium te verrijken tot splijtstof voor kernwapens door middel van de ultracentrifuge.

von Amsberg | 03-01-18 | 14:12 | 4

@ martymcfly | 03-01-18 | 14:15
Dat is na al die jaren nog niet veranderd

telelezer | 03-01-18 | 14:18

Schandalig dat Nederland die Kahn-kat op het spek heeft gebonden. NL=Kleuterklas

Pierre Lebon | 03-01-18 | 14:44

Bizar dit. En dan lees ik net ook nog op Wiki dat hem in 1992 op humanitaire gronden een visum verleend is terwijl bekend was dat hij de techniek aan dubieuze landen verkocht had. Ik dacht dat het iets was van de laatste jaren maar ons land was toen dus ook al kapot.

Linkse allergie | 03-01-18 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het vredesproces in het Midden Oosten: tientallen jaren hetzelfde recept, en een andere uitkomst verwachten.
Het wordt inderdaad eens tijd dat de Palestijnen eens tegemoetkomingen doen.
Israël heeft dat al gedaan, onder andere door de Gazastrook geheel aan de Palestijnen over te laten.

Peter_K | 03-01-18 | 14:12 | 3

Ja en wat hebben ze gedaan met de Gazastrook: alle huizen - gebouwd door de Israëliers - met de grond gelijk gemaakt, de kassen vernield enz. enz. Het is gewoon destructief volk.

Lupuslupus | 03-01-18 | 14:33

Het wordt gewoon nooit wat met die gasten. De Palestijnen willen helemaal geen vrede want stel je voor dat ze dan zelf verantwoordelijk worden gehouden voor hun inkomstenstroom. Dat oorlogje voeren is een heel goed verdienmodel.

Linkse allergie | 03-01-18 | 15:09

Palestijnen zullen hun verdienmodel (slachtofferschap uitbuiten)
nooit opgeven. Het alternatief, hard werken, zal nooit een optie zijn. Cutuurdingetje?

xavier | 03-01-18 | 15:39

Als Voetbalhooligans zich misdragen -> spelen zonder publiek.
Als Voetbalclub fraudeert -> degradatie.
Als Palestijnen terreur plegen -> geen geld meer. Hulde.

Bert Konterman | 03-01-18 | 14:12 | 1

Geen geld meer van de VS. Er staat nergens dat Europa dat verlies aan inkomsten niet gaat compenseren (ze doen gekkere dingen).

TheseDays00 | 03-01-18 | 14:14

Palestijns nationalisme is gebakken lucht. Er is helemaal geen sprake van een Palestijns volk, de Palestijnse cultuur bestaat niet. Elke pro-Palestina aanhanger in Nederland is nog nooit daar geweest. Wat weet je nou van een gebied als je er nooit bent geweest, geen familie daar hebt zitten en nooit heen zal gaan?

martymcfly | 03-01-18 | 14:09 | 2

Hm, u bent niet op de hoogte van het feit dat er behoorlijk wat palestijnen in Nederland wonen? Dat de eenarmige fundraiser van Hamas voor Europa Amin Abou Rashed in Nederland woont?

Roadblock | 03-01-18 | 14:18

Het zijn Arabieren. Palestijnen bestaan niet

De Schele Uil | 03-01-18 | 14:42

Na jaren van pappen en nathouden was het misschien ook wel tijd voor een olifant in een porseleinkast.

zwarte_weduwe | 03-01-18 | 14:05

Ik mag Donald wel. De man is heerlijk recht voor zn raap, ongecompliceerd en daarom erg duidelijk. Niks zachte heelmeester. Ik denk dat een Noord-Korea, de Palestijnen, de Pakistani, dat stúkken beter begrijpen dan dat oeverloze om de hete brij heen draaien van bijna alle politici. Deze schurkenstaten moet je met gelijke praatjes bestrijden, dat begrijpen ze uitstekend. Op dit moment in de tijd, mondiaal gezien, vind ik Trump exact de juiste keuze om woordvoerder van grootmacht USA te zijn. Keep it up Trump, ik ben zo klaar met dat pacisfistische geloel wat we al jaar en dag door de strot geduwd krijgen. Geef er maar eens een klap op.

Dutchbeaurouge | 03-01-18 | 14:03 | 2

shurken(staten) hebben alleen maar respect voor 2 dingen: (1) Een grote bek (of geweld) en (2) Geld.
Dat heeft Trump verrekt goed gezien. Nu maar hopen dat het (naieve, policor, grotendeels door links verpeste) congres hem steunt

telelezer | 03-01-18 | 14:16

de VS is ook een schurkenstaat met alle respect voor de inwoners,

adjudant | 03-01-18 | 14:22

Twee staten oplossing: Gaza bij Egypte en Westelijke Jordaanoever bij Jordanie. IOets anders gaat niet werken en daar komt dat volk toch al grotendeels vandaan. Wat is dat toch met die landen dat ze alleen naar Israel kunnen wijzen en niet zelf conclusies kunnen trekken?

TheseDays00 | 03-01-18 | 14:02 | 2

Jordanië wil ècht die Palestijnen niet terug. Het is rotvolk dat niets deed dan ernstige rellen veroorzaken, daarom zijn ze er destijds uit gegooid door koning Hoessein.

Lupuslupus | 03-01-18 | 14:07

Tijdens de vredesonderhandelingen met Egypte en Jordanië heeft Israël al aangeboden die gebieden terug te geven aan de respectievelijke eerdere eigenaren. Ze willen ze niet meer hebben. En willen dus eigenlijk ook geen 'Palestijnse' staat naast Israël. Want die hadden ze onmiddelijk kunnen uitroepen in de geretourneerde territoria.

Mike_DB | 03-01-18 | 15:36

Dit zou wel eens de tactiek kunnen zijn diegaat werken; de internationale diplomatie heeft zich de afgelopen twee decennia laten gijzen door radicale soennieten en daarbij komt dat Palestina wordt gebruikt door de golfstaten om de stabiliteit van Israel in het gevaar te brengen. Trump is aardig aan het roeren en dat is zo slecht nog niet.

Panos88 | 03-01-18 | 13:59 | 1

Zeker. Tijd voor vernieuwde inzichten. De morele chantage van links leidt alleen maar tot verdieping van de patstelling. Hup rechts!

Reaganmania | 03-01-18 | 14:03

Dat hele zandbakconflict van die chronisch ontevreden besneden piemelvolkjes met lange tenen zou iedereen gewoon moeten negeren. Laat ze elkaar maar afmaken. Daarna asfalteren en een grote parkeerplaats van maken.

DrumPiet | 03-01-18 | 13:56 | 2

de pest is, dat allerlei naieve policor weg-met-ons randdebielen ze naar Europa halen, dus dat kun je helaas niet negeren; (maar houd vooral je mond anders raaassjiest!)

telelezer | 03-01-18 | 13:59

Nee laten we ze hierheen halen....

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 15:04

Dat is dan ongeveer 120 dollar per palestijn per jaar, dus 10 per maand. Alleen al van USA. Tel daarbij alle gelden uit andere bronnen (1.400 Euro/palestijn) voor wederopbouw na laatste oorlog. Verdienmodel om geen vrede te willen. Moeten ze zelf geld gaan verdienen door iets van waarde te gaan maken.

Sunir | 03-01-18 | 13:55 | 1

Ze zouden het voorbeeld van het (vroegere) Libanon kunnen volgen en er een toeristen Las Vegas met gouden stranden en palmen van kunnen maken en zo een rijk en voorspoedig land worden.
Maar, stel je voor, iets nuttigs beginnen? Nee want ze leven slechts voor hun primitieve middeleeuwse haat voor Israel; het piepkleine Israel dat van een ooit dorre woestijn een vrije voorspoedige oase maakte

telelezer | 03-01-18 | 14:08

In maart 1977, publiceerde het dagblad Trouw een interview met Zahir Muhsein, een van de leiders van de PLO. Hier zijn uitspraak:
Het Palestijnse volk bestaat niet. Het creëren van een Palestijnse staat is alleen een manier om onze strijd tegen de staat Israel voort te kunnen zetten voor onze Arabische eenheid.
In werkelijkheid is er geen enkel verschil tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen. Alleen om politieke en tactische redenen praten we tegenwoordig over het bestaan van een Palestijns volk omdat de nationale Arabische interesse vraagt om iets dergelijks om het zionisme te bestrijden,
Om tactische redenen kan Jordanië, een soevereine staat met vastgelegde grenzen, geen claim op Israel doen gelden terwijl een “Palestijn” dat wel kan.
Mocht er ooit een Palestijnse staat komen, wordt deze direct verenigd met Jordanië.
Unquote

Mazoeza | 03-01-18 | 13:55 | 3

Precies dat. Helaas beseffen weinig Nederlanders hoe geraffineerd het destijds door Jasser Arrafat en de zijnen in elkaar is gezet. Men trapt er met open ogen in. Ze hebben de uitdrukking 'Palastijnse volk' gewoon 'ingepikt'.

Je kunt nog het nog eerder als legitiem verantwoorden als een stel Noord-Duitsers naar Friesland zouden trekken en zichzelf als 'Friezen' zouden betitelen en tegelijkertijd de huidige inwoners van Friesland als 'Hollanders' (of Nederlanders) zouden wegzetten.

druipsmurf | 03-01-18 | 15:06

Linkje graag. Niet dat ik het ermee oneens ben maar de bron opslaan is zoveel makkelijker als er weer eens een gutmensch losgaat op Israel en de "Palestijnse Zaak"... Scheelt een hoop typewerk om hun ongelijk keer op keer aan te moeten tonen.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 16:22

@Graaisnaaiert | 03-01-18 | 16:22 |
Ziet u mijn tegel van @Sjefke7807 | 03-01-18 | 16:55 |

Sjefke7807 | 03-01-18 | 17:00

Hup Trump, je wordt een groot leider !

Rest In Privacy | 03-01-18 | 13:55

Israël is de enige reden dat er landen zijn in het MO. Zonder Israël vecht iedereen elkaar de tent uit. Soennieten tegen sjiieten, en als er dan nog overlevenden zijn, dan zijn er wel weer andere redenen om de ander de strot door te snijden.

DenkenDanDoen | 03-01-18 | 13:52 | 3

Dan mag Israel van mij morgen verdwijnen in de hoop dat de rest elkaar afslacht.

Kruisruiker | 03-01-18 | 13:54

Het schijnt dat moslims iedereen haten. Ze haten christenen; ze haten joden; ze haten alle niet-moslims; ze haten alle westerlingen; soennieten haten sjiieten; sjiieten haten soennieten; het ene moslim land haat het andere molsim land; het ene dorp haat het andere dorp.
Maar bovenal haten ze zichzelf!

telelezer | 03-01-18 | 13:57

telelezer | 03-01-18 | 13:57 |
U bent er bijna. Nu nog de vraag waar komt al die haat vandaan?
Entering........(Tromgeroffel).......... The Qur'an.

Roadblock | 03-01-18 | 14:21

de arabieren in Gaza hebben miljarden gekregen om hun blijvende haat te kunnen uiten.
de 2 staten oplossing hebben ze al vele malen geweigerd om de eenvoudige reden dat ze dan ook Israël moeten erkennen.
als ze niet zulke corrupte idioten als leiders hadden gehad waren ze al lang een natie geweest.
terecht dat Trump dit aankaart,geen cent meer daar naar toe.

pejoar | 03-01-18 | 13:51 | 1

Arafat heeft van de miljarden euro's een miljard gestolen wat wij en de eu hebben betaald.

gsm | 03-01-18 | 16:51

Haha.... in dit verband is het natuurlijk grappig dat Pakistan zijn atoombom te danken heeft aan de info die gejat is bij Urenco in Nederland door ene Abdul Qadir Khan die na een Mickey Mouse security screening (vanwege naiviteit waar wij in Nederland het patent op schijnen te hebben) daar gewoon naar binnen kon lopen om aldus de ¨islamitische atoombom¨te produceren. Hoera!

drs kwenie | 03-01-18 | 13:47 | 3

Ze hebben mijnheer Khan met de atoomgeheimen weg laten lopen om een tegenwicht te vormen tegen het met de Russen heulende en van kernbommen voorziene India.

bdn01 | 03-01-18 | 14:29

En zonder die amateuristische bedrijfsspionage was het natuurlijk nooit gelukt met die bom? Ok, ze lopen wat achter daar in islamistan maar dik 60 jaar na het origineel en met de huidige stand der techniek en vrije informatie op internet kan het niet anders of ook de baddies kunnen zo'n ding bouwen. De destijds gejatte info ging trouwens vooral over het opwerken van uranium met supercentrifuges, niet over het construeren van een bom zelf.

elfenstein | 03-01-18 | 14:52

@elfenstein | 03-01-18 | 14:52 |
Voor het uranium dat bruikbaar is in een atoombom heb je dus die centrifuges nodig. In die tijd was het Internet nog niet voor handen zoals nu wel het geval is. Als ze die kennis toen niet in handen hadden gekregen stonden ze op een nog grotere afstand, wat alleen maar toe te juichen is. @drs kwenie heeft gelijk wat de stuitende naïviteit van Nederland betreft. Zo staan we wereldwijd dan ook bekend en dat is geen titel om met trots te dragen.

Sjefke7807 | 03-01-18 | 15:03

Goed dat Trump benoemt dat de VS moet ophouden met invloed te kopen. Of ie dat ook meteen even wil doen met de 38 miljard aan militaire hulp die de VS het komende decennium aan Israél overmaakt. Misschien dat Israël dan ook wat meer bereid is om compromissen te sluiten.

MFvGeel | 03-01-18 | 13:45 | 11

@Sjefke7807 | 03-01-18 | 14:37

Ah, het befaamde, zij zijn nog veel erger, dus mag Israël de Palestijnen ook onderdrukken. Het boeit me geen reet wie er "schuldig" is of wie wat doet. Juist om dat soort emotionele discussies te voorkomen is het internationaal recht uitgevonden. En dat is hier vrij duidelijk:

- Palestina was een Engels protectoraat.
- De VN nam zogenaamd dat protectoraat over, maar de VN is geen land, dus dat is niet rechtsgeldig.
- Jordanië neemt de West Bank in en annexeert het, Engeland als "eigenaar" van het gebied keurt die annexatie goed (en daarmee is het rechtsgeldig)
- Israél bezet de West Bank
- Jordanië draagt zijn claim op de West Bank officieel over aan de PLO als representant van de Palestijnse inwoners van het gebied.

Volgens mij is het qua internationaal recht heel simpel. Er hoeft helemaal niet onderhandeld te worden over de twee staten oplossing, want die twee staten bestaan namelijk al en de grenzen zijn ook duidelijk. Het enige waar wel over onderhandeld moet worden is het beëindigen van de bezetting door Israël en eventuele annexatie door Israël van gebieden, maar dat kan dus niet eenzijdig beslist worden.

Het enige dat de internationale gemeenschap hoeft te doen om druk op de ketel te zetten is Palestina als staat te erkennen.

MFvGeel | 03-01-18 | 16:08

@MFvGeel | 03-01-18 | 16:08 |
Ik heb hem hier elders al geplaatst maar speciaal voor u nog een keer (sorry Joris voor de herhalio maar zo kan ik mijn stelling beter onderbouwen);

- www.mythsandfacts.org/article_view.asp...

Er ís geen bezetting van 'Palestijns land' want het land als zodanig en het volk hebben nooit bestaan, nóóit. Voor u mij denkt te kunnen ondersneeuwen zou ik mezelf eens iets beter in lezen op de materie. De 'Palestijnen' zijn puur en alleen in het leven geroepen om de Joden te zieken. Het was onverteerbaar voor landen als Jordanië dat de Joden binnen no time een groene oase wisten te timmeren uit slechts een dor stuk woestijn. De PLO was/is een terroristische organisatie, das nogal een representant van een 'volk'. In niet alleen hun (maar ook in die van Fatah en Hamas!) officiële Statuten is opgenomen dat ze niet zullen rusten voor alle Joden dood/verdreven zijn en Israël een zwart gapend gat op de kaart. En met dergelijk volk denkt u serieus compromissen te kunnen sluiten. Echt?!?

- www.wnd.com/2012/09/hamas-palestinians...

Hier een linkje met een video waarin een vooraanstaand lid van Hamas zélf(!) zegt dat er niet zoiets is als een Palestijns volk maar dat ze oorspronkelijk allemaal afkomstig zijn uit o.a. Egypte, Jemen en Saoedi-Arabië.

Geeft u nu eens één voorbeeld van archeologisch bewijs van het Palestijnse volk. Eentje maar. Hint: dat is er niet. Van de Joden echter zwemt het van het historisch en archeologisch bewijs. En al van minimaal 1000 jaar vóórdat de Islam ook maar gesticht werd.

Sjefke7807 | 03-01-18 | 16:55

@Sjefke7807 | 03-01-18 | 16:55

Beter lezen, ik sprak over INWONERS VAN HET GEBIED. Het maakt geen zier uit of dat Palestijnen, Chinezen of bosnegers zijn. Feit is dat een flink gedeelte ervan al eeuwen op die plek woonde of als nomaden rond trok. Daarmee zijn zij onlosmakelijk met het gebied verbonden. En volgens internationaal recht moet je de inwoners tot staatsburger naturaliseren als je een gebied annexeert en moet een bezetter inwoners van een gebied gelijke rechten geven ten opzichte van de eigen bevolking. Ik ga echt niet mee in de discussie of Palestijnen wel een volk of een ras is, dat maakt namelijk geen moer uit. Wat wel wat uitmaakt is dat mensen van land verjaagd worden waar ze al generaties lang wonen. De rest is bullshit.

MFvGeel | 03-01-18 | 17:50
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik vraag mij altijd af hoeveel van de wereldwijde ontwikkelingshulpgelden uiteindelijk gewoon directe subsidiering is van de wapenindustrie. En dan bedoel ik dus, dat de US afspreken dat bijv. 10% voor "goed nieuws doeleinden" wordt gebruikt, 20% aan de strijkstok blijft hangen, en 70% wapens voor worden gekocht bij door de "US approved vendors".

Ik denk dat juist dit soort uitspraken voor Trump levensgevaarlijk kunnen zijn, daar de wapenindustrie gelazer met hun inkomensstroom niet zullen tolereren.

Borrom | 03-01-18 | 13:42 | 2

Denk je dat palestijnen in de VS shoppen, of de Taliban. Gek toch dat het vooral AK-47's, Iraanse raketten en die boot met wapens (kom, waar kwam dat ook alweer vandaan?) zijn. Nee, wapenindustie van de VS die heeft er baat bij.

TheseDays00 | 03-01-18 | 14:18

Die 70% kan Trump ook direct spenderen bij de "US approved vendors". Dan bespaart hij 30% en versterkt hij met die 70% z'n eigen leger extra. De wapenindustrie is dus snel tevreden. win-win.

EODs | 03-01-18 | 14:23

Israel moet de kans met een US-president als Trump en een volstrekt incompetente en verdeelde EU nemen en een harde, heel harde klap richting de Palestijnen uitdelen. Niemand zal actie ondernemen.
Met hard bedoel ik zó hard dat ze er de komende 20 jaar geen last meer van hebben. Of nooit meer.

du Roi Soleil | 03-01-18 | 13:41 | 9

@Roi Soleil
Had u ooit de indruk, dat als Israel het palesteinse probleem op die manier had willen beeindigen, dat zij dat niet zouden kunnen?
Wat WolfWolf zegt: Als de palestijnen stoppen met hun kinderen haat in te pompen, en om de dood van elke Jood te brullen en aanslagen te plegen, raketten af te schieten, etc. Dan komt er vrede.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palesti...
Als de Israelisch stoppen met zich te verdedigen, dan wordt de laatste Jood in de middellandse zee verzopen.

Roadblock | 03-01-18 | 14:30

@MFvGeel | 03-01-18 | 13:59 |
En hier valt uw masker af. Israël heeft altijd verdedigd en is nooit zélf begonnen. Alle militaire acties waren altijd als reactie op terreur/raketten/bommen vanuit Gaza etc.. Er werden door Hamas zelfs lanceerinstallaties op daken van scholen en ziekenhuizen gezet om maar zovele mogelijk Palestijnse slachtoffers te generen want dat doet het zo goed hier op de deug kwelbuis.

Sjefke7807 | 03-01-18 | 14:30

MFvGeel | 03-01-18 | 13:59 |
Goh, een wonder dat dat 'palestijnse' land dan al niet lang op is.
Legt u nog even uit hoe Gaza ontstaan is, dan snap ik het weer.

Roadblock | 03-01-18 | 14:32
▼ 6 antwoorden verborgen

De Nederlandse en Europese regeringen zullen wel meer met bakken gemeenschapsgeld klaar staan om de gevallen gaten op te vullen. Jammer voor Ploumen dat die niet meer op haar positie zit.

down | 03-01-18 | 13:41 | 2

Oh, maar er zit iets 'beters' dan Ploumen met haar klauwen aan de geldkraan: Sigrid de Jodenhaatster. Abbas hoeft zich geen zorgen te maken.

Guido | 03-01-18 | 13:49

Sigrid heeft een persoonlijk belang bij de palestijnen.

Roadblock | 03-01-18 | 14:34

Regel 1, geef überhaupt nooit geld aan een moslim of islamiet

bassieenadriaan | 03-01-18 | 13:40 | 2

Ik ben toevallig aan het hoofdstuk Zakat (Liefdadigheid) van het boek Understanding Islam through Hadis (Een aanrader) bezig, en daarin staat onder anderen dat een moslim NOOIT liefdadigheid moet geven aan niet-moslims.

Roadblock | 03-01-18 | 14:39

@Roadblock | 03-01-18 | 14:39 |
Fijn te lezen dat er hier nog meer mensen zich ter zake kundig kunnen noemen omdat ze, net als ik, de moeite genomen hebben al die boeken eens goed te lezen en door te spitten. Wanneer je dat doet en de kennis tot je neemt, schiet je al gauw binnen de minuut 15 gaten in alle absurde claims die men er op na houdt wat de Islam betreft. Mensen hebben werkelijk geen idéé wat ons boven het hoofd hangt mocht de Sharia etc. hier ooit echt opgeld gaan doen...

Sjefke7807 | 03-01-18 | 14:54

Het zijn uiteraard economische belangen dat Trump pro-Israel is, alsmede het grote aantal Joden dat in de VS woont. Snap ik wel.
Maar elk weldenkend mens moet er toch helemaal niets mee te maken willen hebben.
Gelovige volken die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaar het liefst afslachten.
Kutgeloof!

Kruisruiker | 03-01-18 | 13:40 | 2

Competitie, concurrentie houdt iedereen scherp. Monopolies zijn nooit goed, behalve als het jouw monopolie is, natuurlijk;-)

Teleo | 03-01-18 | 14:00

"alsmede het grote aantal Joden dat in de VS woont". Dat is slechts circa 2%. Wel bezetten de Joden ruwweg 50% van alle belangrijke posities in de VS (centrale banken, overheid, FED, etc).

EODs | 03-01-18 | 14:17

Verplichte leeskost voor alle Greta en Dries en andere wegkijk gekkies; http://cult.tpo.nl/2017/12/26/recensie-we-haten-elkaar-meer-dan-de-joden-van-els-van-diggele/

benjeallanggek | 03-01-18 | 13:40

Die onvoorwaardelijke gratis cash stroom is de reden waarom Palestijnse leiders er niet over peinzen om vrede met Israël te bewerkstelligen.
ismail haniyeh (Hamas) heeft een prive bankrekening van 2,6 miljard dollar. In plaats van dat aan in Gaza te investeren, zit ie lekker van te genieten aan het zwembad in Qatar. Die hufter is zelf maar 1x in Gaza geweest. Maar roept lekker veilig buiten het bereik van Israëlische bommenwerpers heldhaftig op tot strijd.
Ondertussen blijven die ongekozen linkse kleautzakken van de EU, die vieze terroristen lekker pamperen van mijn belastinggeld. Niet uit naastenliefde, maar gewoon om Israël te treiteren.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 13:39 | 5

We kunnen niet zoveel. De dikke EU moloch dendert maar door. referenda gebruikend als plee-papier

Rest In Privacy | 03-01-18 | 15:58

Vier miljoen, niet 2,6 miljard, volgens de Algemeine. Maar dan nog. Het geld wordt verdiend uit gejat hupgeld en de smokkel via de tunnels. Corrupte klootzakken. Aanpakken dat tuig.

Beste_Landgenoten | 03-01-18 | 16:32

Sorry in de war met een andere haatbaard van Hamas. Khaled Mashaal, head of Hamas’s political wing. “Global estimates say Mashaal is worth $2.6 billion

Rest In Privacy | 03-01-18 | 19:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk iemand die het begrijpt en niet buigt voor de islam.
Kunnen de domme linkse policor freaks het weer over de schoenen van zijn vrouw hebben of dat hij slist en vreemde handjes geeft.

Wat een verademing iemand die gewoon zegt hoe het is inplaats van flapdrol rutte.

zwaanshals | 03-01-18 | 13:39 | 2

Sukkels als Zwaanshals moet je inderdaad met directe taal aanspreken. Anderen hebben aan een half woord al genoeg. Het enige dat Trumo hiermee probeert te bereiken is de goedkeuring van zijn eigen achterban, die inmiddels tot een "all time low" is geslonken.

bdn01 | 03-01-18 | 14:08

zwaanshals, zekers uit R'dam, je hebt het voor 100% goed, ga maar door voor de 1000 gulden...

watmagjenogwel | 03-01-18 | 14:43

Het leukste vind ik de verfrissing en de berg zout die voort sijpelt uit de traanbuizen van de linkse gutmensch. Tevens vraag ik me nu oprecht af wat die Obama in de afgelopen 8 jaar nou daadwerkelijk heeft gedaan? Was niets anders dan een marionet van het grootkapitaal, eentje met een kleurtje om in te spelen op de gutmensch, die zijn politieke overtuiging baseert op emoties i.p.v. rationeel denken. Heerlijk begin van 2018!

Ketchupbadger | 03-01-18 | 13:39 | 1

Prima constatering obama de goldman sachs slaaf.

zwaanshals | 03-01-18 | 13:40

Eat that dries van Agt!

benjeallanggek | 03-01-18 | 13:36 | 3

In die tijd (van het liedje) had ie nog een beetje verstand. Verder ben ik het wel met je openingszin eens!

benjeallanggek | 03-01-18 | 13:45

@ allanggek, nou geloof me, ik ken dat figuur reeds dat ie nog hoogleraar was, maar ook toen vond ik hem al verstandelijk gehandicapt, en op het moment dat ie de politiek betrad wist ie z'n mening met 180 graden te draaien.
en dan denk ik aan de verplichte deelname aan de volkstelling.

Overigens ook zo'n gedrocht waarvan de roverheid van mening was dat dat zo nodig moest.
En hoeveel jaar is dat geleden??
T.o.h. nog niets veranderd.

watmagjenogwel | 03-01-18 | 14:40

Een witte man die geld geeft aan islamieten en het niet pikt dat hij als dank in zijn bek word gezeken .
Wat gebeurd hier dan , is de wereld gek aan het worden ?

Castor12 | 03-01-18 | 13:33 | 1

Dat dus! Helemaal juist geformuleerd!

Sarcastisch varken | 03-01-18 | 17:25

Ah, berichtjes van Trump zijn nooit zomaar berichtjes, die man moet met de wereld communiceren. Zijn microfoon bij de MSM is stuk en de luidspreker geeft alleen bizarre teksten over "De Russen" en (uiteraard) Hitler.

Nu weer een baanbrekend concept, dat het mogelijk contra-productief is om je doodsvijanden van wieg tot graf te verzorgen en van eten en spullen te voorzien.
Dat is een inzicht waar de gemiddelde EUrocraat zijn hoofd zeker nooit omheen kan wikkelen! Zeker niet nu hun doodsvijand Trump dat zegt.

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 13:30 | 3

Ha ha.
Je sloeg die spijker behoorlijk hard op z'n kop.

Lewis | 03-01-18 | 13:34

Exact dit. Pacifisme werkt alleen als je oppenenten exact dezelfde inzichten krijgen op exact hetzelfde moment.

Trans_Fimmermans | 03-01-18 | 13:40

Bam - Bingo.
Geven brengt bij moslims alleen maar minachting teweeg, daar zij zelf nooit aan ongelovigen zullen geven, tenzij het direct voordeel oplevert.

Roadblock | 03-01-18 | 14:42

Nou, dit is de reactie uit het pittoreske gaza : Rocket launched from Gaza into Israeli territory: IDF.

Chemokar | 03-01-18 | 13:29 | 3

krijgen ze er weer 8 terug

zwaanshals | 03-01-18 | 13:40

Ja en dan weer huilie huilie doen.

Lupuslupus | 03-01-18 | 13:48

fotos van huilende "Palestijnse" vaders met een bepoederd en bebloed kind in hun armen komen weer massaal uit het archief. Israël schiet ook altijd op een (kinder)ziekenhuis of een school volgens de MSM. Typical.

Dutchbeaurouge | 03-01-18 | 14:18

Ondertussen in de haven van Urk: ark van Noach op drift. Filmpjes zullen straks wel op dumpert verschijnen

Van Urk | 03-01-18 | 13:28 | 2

Nou en ?

Bergbloempje | 03-01-18 | 14:32

God zijn wil: die ziet het bouwen van zo'n ding als fout. Geen andere verklaring mogelijk. Niks geen goed vastleggen met touwen ofzo....

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 14:35

Het is toch te gek voor woorden dat je extremisten geld geeft om het langer vol te kunnen houden extremist te zijn. Goede zaak om geen geld te geven aan agressieve volkeren met corrupte leiders.

Graaier | 03-01-18 | 13:33

Zie adolf erdohitler en zijn rattennest.

WayneGretzky*99* | 03-01-18 | 13:36

Het steunen van terroristen is al bedenkelijk. Nu heeft het westen natuurlijk een dubbele moraal richting dat gebied daar. Maar toch, wat Trump doet verdient navolging. Wil je hulp? Ok, maar dan moet je je wel een beetje inzetten voor vrede en vooruitgang.

Rommelende Onderbuik | 03-01-18 | 13:44

I love Trump

tata1981 | 03-01-18 | 13:26

Zoals altijd met die arabieren, ze haten alles van ons westerlingen. Behalve... juist ja $$$

number668 | 03-01-18 | 13:26 | 1

Die haten ze ook, nadat zij er poep van maakten.

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 13:34

Logisch, dus racisme!

Kaas de Vies | 03-01-18 | 13:25

De Chareidische rabbijnen, de Satmar en de EdahHachareidis hebben wat de staat israel betreft gelijk, je gelooft in je boek of niet en je gedraagt je ook daarnaar. Als jood kan het land Israël pas ontstaan na de komst van de messias. Het voordien stichten van de staat israël is niet volgens het ware geloof dat in het oude testament staat. Het is aan de messias gegeven om de staat Israël te doen ontstaan en niet aan de joden zelf. Met andere woorden, wachten totdat messias verschijnt en als men daar niet op vertrouwt, dan valt men zijn eigen geloof af. Want men gelooft toch zo vast in het beloofde land, daar ga je niet zelf een voorschot op nemen, en tot die tijd behoort die streek toe aan de mensen die er van oorsprong altijd al hebben gewoond.
Wat Trump betreft, die houdt erg veel van zijn familie. De vijand van jou is ook mijn vijand-theorie. Fijn dat hij van zijn familie houdt, maar er lijden ook veel mensen onder.

Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 13:25 | 14

@Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 17:08
Lieverd, daar heb ik niks mee te maken, wat er allemaal in oude sprookjesboeken staat. Niet alleen ik niet, niemand niet. Doet er niet toe. Ook niet dat er allerlei joodse sektes zijn die dat allemaal wel geloven en serieus nemen. Ik neem dat niet serieus en heeft verder ook geen enkele juridische status in het debat. Het doet er domweg niet toe. Genesis niet, Exodus niet, Leviticus niet, Numeri niet, Deuteronomium niet.
En ook niet wat ik daar wel of niet van begrepen (leuke poging tot ad hominem, maar helaas pindakaas).
Voor de huidige staat Israël heeft dat allemaal geen enkele betekenis, zelfs niet als sommige joden zich daardoor laten inspireren en dat ooit als basis hebben genomen voor hun verlangen naar de heroprichting van de eigen staat. Zal allemaal, maar doet er niet toe. Het bestaansrecht van de staat en de fundatie van de huidige staat is er NIET op gebaseerd. Je lult uit je nek.
Het is gebaseerd op het moderne volkenrecht van zelfbeschikking, afspraken met de volkenbond (en later UN) Groot-Brittannië als mandaathouder van het gebied en notariële aktes van overdracht en bezit van gronden.

Allemaal leuk hoor, dat messianistische geneuzel, maar dat maakt het alleen maar nodeloos ingewikkeld en gevaarlijk. Want die joodse engnekken worden met dat nederzettingen beleid gesteund door christelijke (Amerikaanse) engnekken die ook graag Jezus terug willen en Armageddon willen bespoedigen. Niets liever dan de destructie van de wereld en de terugkeer van de messias. Als de religieuze kul gewoon uit het conflict wordt gelaten is meer dan de helft al opgelost.

Het is heel simpel. Grenzen van 1967, Jordanië (Palestina Transjordanië) is het thuisland van die Arabische islamieten die niet in Israel willen wonen en het water van de Jordaan moet worden gedeeld tussen die twee landen. En verder moet iedereen alle “heilige” boeken in de kerken en tempels laten liggen. Niks mee te maken.

Stormageddon | 03-01-18 | 17:43

@Stormageddon 03-01-18 / 17:08
Mij aanspreken met "Lieverd" en "je lult uit je nek" als disccussie-vorm hanteren. Joden "engnekken" noemen en hun geloof als "messianistische geneuzel" wegzetten. Je pogingen om denigrerend te zijn richting mijn persoon, dat boeit mij niet. Maar om een bepaalde groep gelovigen, notabene Joden, die zich richten naar de oorsprong van het hele Israelstaat gebeuren weg te zetten als "engnekken met messianistisch geneuzel" en "niks mee te maken" , alleen om je eigen persoonlijke visie als enige waarheid neer te zetten, een groep Joden op die manier weg te zetten, dat valt onder discriminatie en antisemitisme. Je begrijpt natuurlijk dat ik, ondanks het feit dat ik niks van doen heb met welke religie dan ook, het niet vind kunnen dat een groep gelovigen (in dit geval joden) door iemand zo wordt weggezet.

Louise-in-de-pels | 04-01-18 | 10:42

Messianistische engnekken die gevaarlijke geopolitieke spelletjes spelen om oude profetieën te doen uitkomen, die wensen dat de heiland op aarde komt en menen dat dat destructie van de wereld de enige manier is, omdat dat in oude sprookjesboeken staat, die noem ik engnekken. En van welke sekte ze zijn, joods, christelijk, islamitisch of wat dan ook, dat boeit me geen kut. Helemaal niks, ze zijn allemaal even idioot, gevaarlijk, destructief en niet serieus te nemen. Gelukkig zijn de meeste christenen en de meeste joden die waanzin allang voorbij en hebben we het bij de engnekken over kleine randgroepjes. Mooi zo laten, geen aandacht aan besteden.
Ca va sans dieu. youtu.be/ba-GZ4oDETA
Verder: je bent hier op Geenstijl, niet bij de Balie, niet op Joop. Gezeik over “de toon” maakt hier geen indruk.

Stormageddon | 04-01-18 | 13:23
▼ 11 antwoorden verborgen

Palestijnen worden op de been gehouden door de US en de EU en ook nog eens door individuele donaties van EU landen buiten de EU om. Goed dat Trump hier eens aandacht aan schenkt. Zal niet mee vallen voor alle Pali-liefhebbertjes , waaronder 90% van de journalisten , om dit geestelijk te verwerken.

Zwizalletju | 03-01-18 | 13:24

Gretta Duisenberg heeft de vlag alweer halfstok hangen.

Kruisruiker | 03-01-18 | 13:23

Meteen doen, aangezien de vrinden uit Qatar dan de kraan weer wat verder openzetten. Dat hele Gaza is 1 enorme corrupte bende, zie de eindeloze stroom publicaties daarover. En de jonge pallie is er reeds lang klaar mee, maar die zitten tussen de balzak en de anus.

Chemokar | 03-01-18 | 13:23 | 3

De corrupte hoogste leiding van Hamas ( o.a. Ismail Haniyeh ) zit in Qatar. Een meervoudig volgevreten miljardair. In het WK 2022 Qatar, dat economisch geboycott wordt door zijn Arabische buren vanwege sponsoren van terreur, en waar de EU driftig zaken mee blijft doen.

Zwizalletju | 03-01-18 | 13:55

Alsof het open laten van de geldkraan de steun vanuit Quatar stopt.

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 14:33

Kijk eens wat er aan Pro-Pallievolk in ons huidige kabinet zit. Begrijp niet dat een Wouter Koolmees daar tussen wil zitten...

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 14:48

Ik heb niets met Trump maar wie kan 'm hierin nou ongelijk geven?

Haatgenerator | 03-01-18 | 13:23 | 4

Ik heb meer met Trump dan met Rutte. Wat een schijnheilig slap aftreksel van een vent is dat nou zeg.

Swonchek | 03-01-18 | 15:28

Ik heb héél véél met Trump en niets met Rutte én Merkel én Juncker én etc.. Een van de echte leiders in het Westen, voor zo ver we dat woord nog mogen gebruiken, samen met de Ossie leidersin Polen, Hongarije en de Oostenrijkse Baudet

Zwizalletju | 03-01-18 | 18:02

Wat Zwizalletju zegt...

PaRaR | 03-01-18 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als we alle linkse hobby kranen dichtdraaien kunnen we met 50 jaar met pensioen.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 13:22 | 3

Op je 45e bedoel je....

Oepsie1234 | 03-01-18 | 13:23

Hear hear. En alle haatbaarduitkeringen stopzetten kunnen je kinderen ook direct rentenieren.

WayneGretzky*99* | 03-01-18 | 13:40

Zullen we dan gelijk even de wachtgeld regeling vereenvoudigen en gelijkstellen aan het minimum inkomen??

Swonchek | 03-01-18 | 15:26

De muur moet nog gebouwd gaan worden, hij moet ergens op besparen. Geloof niet dat Mexico dat zelf gaat betalen.

Croxifoxio | 03-01-18 | 13:22 | 1

Prima idee. De geldkraan is een wondermiddel en als je die open zet mag je er ook wat voor terug verlangen. Maar deze uiterst begrijpelijke redenatie is door de linksmensen al lang geen optie meer. Bij Trump dus wel. Tja, is effe wennen !

Lichtstadfan | 03-01-18 | 13:21

net als huursubsidie en hypotheekrente-aftrek, maakt domweg geld ergens in duwen alles alleen maar erger.

GoedenMorgenDezeMorg | 03-01-18 | 13:21 | 2

Als die ambtenaren en politici eens effectief met belastinggeld omgaan heb je geen huursoepsiedie of hypo aftrek nodig.

WayneGretzky*99* | 03-01-18 | 13:43

@goedemorgen
De boven-ons-gestelden hebben zelf de nodzaak tot voortdurende "groei" door middel van rente op rente gecreëerd. Ze proberen via een instrumentje hier en daar de fundamentele fout te versluieren: men heeft bewust "Industrie kapitaal" en "Leenvermogen belast met rente" vermengd. Roekeloze sociale politiek heeft ook niet echt verlichting gebracht. Men heeft de nationale economiën daardoor opgezadeld met eeuwigdurende rentes. De huidige oplossing (Draghi) is een tijdelijk lapmiddel, zonder welke iedereen met een klein vermogentje pijlsnel verarmd zou raken en politiek wakker kan gaan worden. Daar is men nog niet toe bereid schat ik in.

kindapaas | 03-01-18 | 14:31

Wat brengt Trump toch een heerlijk frisse wind door de Wereldpolitiek!

Oepsie1234 | 03-01-18 | 13:21 | 4

Nucleaire fall-out heeft zeer goede bacteriedodende eigenschappen. Daar wordt de wind inderdaad frisser van.

bdn01 | 03-01-18 | 14:11

Welke nucleaire fallout?

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 14:28

Inderdaad. De terugkeer van het gezond verstand.
Ik vind zijn milieu/klimaatbeleid niet bepaald jofel, maar momenteel vind ik de rest van de wereldproblemen (oa de strijd tegen de islam) zodanig de spuigaten uitlopen dat de voordelen van Trump's beleid verre opwegen tegen de nadelen. De natuur zorgt wel voor zichzelf, over het algemeen, maar verpeste samenlevingen weer leefbaar maken kost tientallen generaties, als het al ooit lukt (zie het gehele M-O en half Afrika).

Braboblanke | 03-01-18 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk ben je ook gek als USA dat je bakken met geld naar dit volk stuurt en als beloning verbranden ze je vlaggen. Als Trump toch een grote knop heeft dan kan er toch ook wel een raketje af voor de Palestijnen ?

Roze_bril_drager | 03-01-18 | 13:21

Het schijnt dat Dries van Agts lijk spontaan begon te beven toen dit nieuwsbericht werd gedraaid in het mortuarium waar-ie ligt.

raskol | 03-01-18 | 13:20 | 3

Die lul leeft nog,jammer genoeg.

miko | 03-01-18 | 13:53

Ik denk niet dat Dolle Dries afhankelijk is van het geld van The Donald. Die ligt goed.

Guido | 03-01-18 | 13:54

De living death doen wel vaker domme dingen.

Dutch_Holland | 03-01-18 | 14:10

Amerika is dan ook een puppet state van Israel. En maakt miljarden over aan Israel.

Zonder publiekelijk op te knieen te gaan voor de joden en trouw te zweren aan Israel tijdens eens AIPAC conferentie kom je niet ver in politiek USA.

Wel heel knap van de joden. Dat dan weer wel.

Teleo | 03-01-18 | 13:19 | 6

Deze verkeerde kijk op de werkelijkheid van links, is de oorzaak dat ze op sterven na dood zijn. De hele wereld is gek, behalve wij.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 13:45

Josti,

Odroma had een hekel aan die NetteYahoo. Maar ook hij maakte de knieval voor de broodnodige verkiezingsgelden.
Trump zijn halve familie is joods. Er gaan nog heel wat (donkere) Yanks uit lagere klassen sterven voor Israel.
Ik vind het oprecht knap van de Israeli dat ze Amerika aan de leiband hebben en hun shit laten opknappen. Eigenlijk hilarisch, wanneer ik Amerikanen weer eens over de grootsheid van hun land hoor oreren.

Teleo | 03-01-18 | 13:55

@Teleo: als je moet kiezen tussen bouwers en slopers, tussen beschaving en barbarij, tussen intelligentie en hysterie, tussen vrijheid en onderdrukking, democratie of autocratie kiest u dan voor de slopers? De barbarij? De hysterie? De autocratie? De onderdrukking?

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 14:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Trump for president!

Oh wait

Go Trump!

Cold-Cees | 03-01-18 | 13:18 | 1

hahaha

Graaier | 03-01-18 | 13:35

Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Lewis | 03-01-18 | 13:17

Linkse mensen zullen wel woedend zijn maar hij heeft gelijk imho. Er gaat daar zoveel hulpgeld naar toe, het slaat gewoon nergens op en het is niet eens nodig

Bokito ergo sum | 03-01-18 | 13:17

Zow..... en nu ga ik onderduiken...... want er zal een bak stront komen.......

Herr Zimmermann | 03-01-18 | 13:16

"Een volk waar niet mee te praten valt......"
Zou het er iets mee te kunnen maken hebben dat ze jaar naar jaar meer land verliezen, dat ze jaar na jaar meer en hogere muren om zich heen gebouwd krijgen? Zou dat er iets mee van doen kunnen hebben?

Herr Zimmermann | 03-01-18 | 13:16 | 6

Of misschien dat ze ooit een heel land toegewezen was inclusief grote stukken van wat nu Israël is maar dat het niet genoeg was? Dat deze mensen sindsdien in elk land waar ze mochten verbliven uitgekotst zijn? Dat ze bovendien doorgaan met het vermoorden van ieder die het niet met hun eens is zelfs onder hun eigen mensen??
Er is nooit een land Palestina geweest. Noem de laatste premier,president of koning eens op voor het ontstaan van Israel eens op?

miko | 03-01-18 | 13:52

@Herr Zimmermann | 03-01-18 | 13:16 |
Het Palestijnse volk heeft als zodanig nooit bestaan. Arafat riep het uit in 1967. Er is geen enkel historisch bewijs dat het Palestijnse volk historisch gezien ooit bestaan heeft:
- www.mythsandfacts.org/article_view.asp...

Sjefke7807 | 03-01-18 | 14:09

Stel dat Abbas vandaag vrede zou willen, is bereid te praten... dan komt pas aan het licht dat ze het niet aankunnen, ze zijn te verknipt.
Dit volk sterft liever achter zelfgebouwde muren dan dat ze ooit echte vrijheid genieten. Het slachtofferschap van die Palestijnen is grotesk!

lanexx | 03-01-18 | 15:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap niet waarom er überhaupt geld naar dat soort landen gaat.

Wekkertje | 03-01-18 | 13:13 | 6

adjudant | 03-01-18 | 14:33
Maar waarom precies het Jodendom?

lanexx | 03-01-18 | 15:04

Adjudant een links Jodenhatertje? Mensheid is de bron van alle ellende. Die verschillende karaktertje die het allemaal denken beter te weten. Live and let live is het moto kerel. Always playing the blame game.

Swonchek | 03-01-18 | 15:17

Ai, adjudantje valt even door de mand. Jammer joh, probeer het anders nog een keer als je je medicatie hebt genomen.

PaRaR | 03-01-18 | 18:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Hell yeah!!!

Gomezlopez | 03-01-18 | 13:12

Amerikaanse diplomaten moeten toch helemaal gek worden van dat ongeleide projectiel in het Witte Huis.

Ardbeg | 03-01-18 | 13:12 | 10

Volgens sommigen is hij een ongeleid reptiel....
\:aluhoedje modus\off

elfenstein | 03-01-18 | 14:45

Zal best, ze hebben jarenlang hun gang kunnen gaan met een project wat niets opleverde, wat hebben deze lieden in godsnaam decennialang bereikt? deze dienst zou opgeheven kunnen worden.

lanexx | 03-01-18 | 15:03

Hi Ardbergje, just #MAGA !!!

Swonchek | 03-01-18 | 15:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat een verademing ... een president die doet wat hij vooraf beloofde.

Ik snap dus heel goed dat hij slecht ligt bij de anderen, die zijn immers gewend dat verkiezingsbeloften niets waard zijn, en willen dat graag zo houden.

James Lastig | 03-01-18 | 13:12 | 3

NIet lullen maar poetsen. Voorlopig blijft het bij Trump vooral bij lullen en brengt hij niks tot stand, behalve chaos. Wat denkt Trump met het dichtdraaien van de geldkraan te bereiken? Dat die Palestijnen zich gedeist gaan houden? Juist niet dus. Met die paar rotcenten koop je in elk geval nog wat invloed. Het enige dat Trump hier bereikt is de adoratie van zijn achterban op sites als GS, maar in elk geval niet dat de wereld er veiliger of beter door wordt.

bdn01 | 03-01-18 | 14:16

bdn01 | 03-01-18 | 14:16
Dus omdat ze zich toch niet gedeist kunnen houden daar schuiven we maar ruim 300 miljoen richting die corrupte boevenbende in de hoop dat ze zich niet nog minder gedeist gaan houden? Rare logica. Dat trump daar een eind aan maakt is toe te juichen, of je hem nou blind adoreert, GS'er bent of gewoon amerikaan bent die het wel zat is dat zijn geld naar die ellendige bende daar gestuurd wordt, Die jonge hep gewoon gelijk en noemt het beestje bj de naam, net als dat hij adequaat regeert op die volgevreten mafklapper in Korea z'n gedreig. Even laten zien wie er de grootste heeft, niet minder dan dat en dat is op een in toenemende mate politiek correct politiek wereldtoneel heel verfrissend. Of je het er mee eens bent is een kwestie van smaak en overtuiging maar duidelijke taal is bij mij altijd +1

elfenstein | 03-01-18 | 14:43

Geen argument dus om de geldkraan open te houden.bdn01
Tot nu toe hebben die paar rotcenten geen invloed gekocht.

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 15:07

Go Trump!

kaasfondue | 03-01-18 | 13:11 | 2

Het eenige juiste bestuurder van vandaag. Hulde

BMCJG | 03-01-18 | 14:09

Yes, en nu vol op het gaspedaal, go Trump !!!

PopeyeKamper | 03-01-18 | 16:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken