Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trump: 'Mijn rode knop is groter dan die van Kim'

Ding-Dong. Bericht voor meneer Little Rocket Man. The Donald sees your red button, and raises you a bigger red button.

Social

In Nederland krijgen we vandaag een winterstorm, maar internationaal dreigen wereldleiders met een nucleaire superstorm. Trump heeft de nieuwjaarstelex van Kim Jong-Un gelezen, waarin hij verklaart dat hij te allen tijde een Rode Knop op zijn bureau heeft, om de internationale kernstversiering mee aan te steken. In een tweetje terug laat de Leader of the Fact-Free World weten dat hij altijd graag hapt, maar dat meneer Kim zich wel bewust moet zijn van het feit dat Donalds knop groter is, en bovendien wél werkt. Right. Het gaat niet om het formaat van je knop. Maar om wat je er mee doet. Of liever: wat je er niet mee doet. Tevens: Nucleaire Holocaustknoppenpiemels meten via een open chatvenster. What a time to be alive. Voor zo lang als 't nog duurt...

Reaguursels

Inloggen

Geef den Trump a break. Hij is net zo tactvol als Kim en hij spreekt de taal die Kim begrijpt. Ballen. Neeeh we moeten de dialooog open houden meh meh meh watjes. Kim weet als hij aan zijn rode knop gaat zitten dat hij dan de heule dikke rode knop van den Trump op zijn dak krijgt. En daarom gaatie het niet doen. ALLEEN daarom. Dat heet evenwicht.

Cepalislam500mg | 03-01-18 | 23:08

Gek heh... Wanneer een debiel roept dat ie een raket wil afschieten is dat normaal want hij is een debiel. Maar wanneer een normaal iemand dan reageert dat ie dat terug kan doen is ie ineens debiel. Ja, Trump zou ook op zijn Hollands "Je bent welkom in mijn land" kunnen zingen. Maar gelukkig is ie niet gek die 'debiel'.

Premier Trutte | 03-01-18 | 21:17

"Kim Jong Un orders reopening of Panmunjom hotline, Olympic participation talks"

www.nknews.org/2018/01/kim-jong-un-or...

Wie weet. Als de Amerikanen zich daar nou maar eens niet mee gaan bemoeien, hopelijk wordt het wat.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 03-01-18 | 16:16

Als het kon had Trump al lang geroepen de volgende raket die je lanceert schiet ik uit de lucht. Waarschijnlijk zijn ze bang dat dit niet lukt en het machtsoverwicht verdwijnt. Zou dus een perfecte actie van China of Rusland zijn om dit als een uitdaging te zien en de eerste Kimmieraket naar beneden te halen. Nog meer sancties naar Noord-Korea betekent hoogstwaarschijnlijk dat Nucleaire rommel en ander wapentuig naar groepjes als ISIS gaan, de acties die zelfmoordterroristen met dit materiaal uit kunnen voeren kan ieder mens wel verzinnen. Als dit nog lang duurt gaat Japan zelf Nucleaire raketten installeren en meerdere landen in de buurt ook. Ook deze kunnen na kalmte terecht komen bij minder gewenste personen, personen die hun eigen leven graag opgeven voor een hoger doel in het bezit van desastreuze rommel zijn onbeheersbaar.

Martin_rsd | 03-01-18 | 14:42

""... geld krijgen en nog een grote bek opzetten ook, zou je bij mij ook niet moeten proberen....""
@ Graaisnaaiert | 03-01-18 | 11:52
Kijk eens goed wat er in NL gebeurt!

telelezer | 03-01-18 | 14:34

Met een beetje mensenkennis kan je haar/hem het beste als volgt beschrijven:
Kunstenares, kraakt er op los, heeft een uitkering, is boos op de hele wereld, is lesbisch, wil uit principe niet werken voor de witte man, heeft een tijdje bij het Riagg gelopen, vindt dat iedereen tegen haar is, is tegen zwarte piet, vindt Kerstmis onzin en schuwt geen geweld als zij wordt tegengesproken. Kortom, een ongelukkige ziel.

salsaparilla | 03-01-18 | 13:41 | 2

U is de draad kwijt.....

Mazoeza | 03-01-18 | 13:47

Erg he, dat posten onder de verkeerde topic.
Heb ik ook wel eens.

Roadblock | 03-01-18 | 13:57

Wel vreemd eigenlijk dat niemand benadrukt dat de ontwikkeling van Noord-Korea als kernmacht vooral tijdens de periode van Obama heeft plaatsgevonden. Doordat er jaren niet is ingegrepen is, kan Trump de rommel gaan opruimen wat eigenlijk al te laat is. Maar ja, hij heeft toch een grotere knop.

salsaparilla | 03-01-18 | 13:34 | 1

En, en, hoe had men willen of moeten of kunnen ingrijpen?
Bommen erop?

De Koreaanse kwestie is zo ongeveer het meest moeilijk op te lossen geopolitiek probleem wat er is op deze aardkloot.
Ik zie geen fatsoenlijke oplossing met wapengeweld. Alleen vernietiging en weer milloenen doden, zoals tijdens de Koreaanse oorlog.
Ç'est ça, Evocatus

Evocatus | 03-01-18 | 16:20

Het lijkt mij, Van Rossem, op dit moment veel belangrijker om aandacht te besteden aan de mogelijke toenadering tussen de twee Korea's. Er is overleg mogelijk om Noord-Korea deel te laten nemen aan de Olympische Spelen en Zuid-Korea gaat daar graag op in. Ben benieuwd naar dië dialoog. Laat Trump maar even voor wat hij is, een onbehoorlijke idioot!
Bij voorbaat dank! Evocatus

Evocatus | 03-01-18 | 13:08 | 3

Kennelijkhoudt u van omwegen en afleidingsmanoeuvres...!

Mazoeza | 03-01-18 | 13:49

Je moet een stel onderdrukte sporters die gemarteld gaan worden als ze geen medaille winnen niet toelaten joh..

barryvantiggele | 03-01-18 | 13:58

@Mazoeza | 03-01-18 | 13:49

U zou zich eens in de gescheidenis van dit conflict moeten verdiepen, dan kunt u misschien kant-én-wal-rakende opmerkingen maken.. Trouwens geopolitiek is vergeven van omwegen en afleidingsmanouvres.

@barryvantiggele | 03-01-18 | 13:58
Alles wat de twee Korea's weer bij elkaar kan brengen moet aangegrepen worden. Het wederzijdse leed van bevolkingen wegens de scheiding is zéér groot! Om te beginnen moeten de Amerikanen daar opsodemieteren nadat ze echte moeite hebben gedaan om vrede te sluiten, want de facto is men nog steeds in oorlog.
Ç'est ça, Evocatus

Evocatus | 03-01-18 | 16:03

Zolang Rusland en China er geen heil in zien, is er niets aan de hand.
Rusland heeft denk ik meer en betere raketten als menigeen denkt.

gato | 03-01-18 | 13:05 | 2

dan of als dat

Mazoeza | 03-01-18 | 13:49

@mazuza, Gelijk heb je,,dat.. natuurlijk

gato | 03-01-18 | 13:55

Trump is the Supreme leader of the world.

Johan_Voorhaar | 03-01-18 | 12:52

Trump is niet een moderne standaard-politicus, daar balen ze best van in Noord-Korea en Iran, alsmede in alle nep-parlementen de wereld rond.

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 12:47 | 1

nep-parlementen? dus ook NL

telelezer | 03-01-18 | 14:25

nikolaos | 03-01-18 | 12:28
"Meestal" is goed gekozen want in mijn geval drukken woorden uit wat ik vind.

Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 12:44

Trump ieg sterke leider. Waar zijn die van ons in Europa ?
Begin me ook af te vragen wat Obama nou 8 jaar lang gedaan heeft.

koelkast | 03-01-18 | 12:44 | 3

2000 miljard meer schulden gemaakt.!
Economie draait stukken beter nu, daar hoor je nos niet over!

joppo0 | 03-01-18 | 12:48

0bama heeft een man in het damestoilet gezet en de rassenstrijd opnieuw aangestoken. Hij heeft daar wel heel progressief bij gekeken en vlot vliegtuigtrappen op- en af gerend (meestal van en naar een ultra-duur golf resort).

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 12:51

.. oh - en zoals Joppo0 al stelde heeft 0bama de enorme staatsschuld opgebouwd door zijn minder briljante 43 voorgangers aangepakt. Hij verdubbelde die, in zijn eentje, binnen zijn ambtstermijn!

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 12:57

Probeer en ervaar.
Vrolijk Pashupatastra.
*niet eens met ogen knipperen zou*

hallevvezool | 03-01-18 | 12:42

Held!

Schepvogel | 03-01-18 | 12:09

Door deze schoolpleinhumbug weten ondertussen wel alle Noord-Koreanen dat er buiten de grenzen van hun land mensen leven, die het niet eens zijn met hun Oppermachtige Knopdrukker. Opeens zal die ballon van grootdoenerij leeglopen, omdat Kim's woorden loos worden. Trump's twitterpolitiek is geheel anders dan de stilstilstil voorzichtig anders breekt het lijntje kletsmeierij van zijn voorgangers, waardoor de ellende voor de Noord Koreanen reeds decennia voortduurt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-01-18 | 12:09 | 6

Zelfs al hebben ze daar een firewall die nog ondoordringbaarder is dan de Chinese, de Noord Koreanen kunnen uit het gebral van hun Knopkukel genoeg afleiden. Evenzo hebben de twitters van Trump in Iran meer gevolgen dan alle Obamazalvingen ervoor. Overigens blijft Trump humbuggen, maar het heeft meer effect dan zalven.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-01-18 | 13:59

Evocatus: het is juist een kenmerk van socialistische heilstaten om een post-religieuze samenleving op te bouwen die aan de geboorte en handelingen van de Grote Roerganger bovennatuurlijke machten & waarden toekent. Kijk maar eens goed hoe volgelingen, "journalisten" en omstanders in vervoering opkijken tegen minkukels als Justin Trudeau - en zijn kloon hier in Nederland.
In Noord-Korea is die prachtige vervoering en solidariteit met de Betrokkene slechts verder doorontwikkeld. Daarom kan je rustig stellen dat NK de beste socialistische heilstaat van dit moment is.
Mislukkend socialisme is een natuurwet, net zoals het schielijk deponeren van het kapotte resultaat in de container met het gebrandschilderde opschrift "extreem rechts".

Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 14:16

@Jan Passant mk2 | 03-01-18 | 14:16

Er was in China een leiderschaps cultus t.a.v. Mao, zo ook in de Sovjet-Unie m.b.t. Stalin. Die werden voorgesteld als grote absolute leiders, sterke mannen, maar er werden geen onmogelijke natuurverschijnslen gekoppeld aan hun daden. Men was in de Sovjet-Unie sterk antireligieus gericht.

In Noord-Korea is dit wél het geval en daarin wijkt geheel het af van de andere voornoemde socialistische "experimenten".

De opkijken in een soort vervoering zoals sommige mensen doen bij een Trudeau of Klaver is van een geheel andere veel goedaardiger aard. Niemand in Nederland dicht deze mensen iets daadwerkelijk bovennnatuurlijks iets goddelijks toe.

Overigens zijn er genoeg werkende socilaistische experimenten die tot op de dag van vandaag gewoon werken. Zegt Marinaleda u iets? Heeft u de documentaire "les Femmes de la Bruckman" gezien?
Doe er uw voordeel mee, Evocatus

Evocatus | 03-01-18 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu is het wachten op de match Trump - Turkije.......

Mazoeza | 03-01-18 | 11:57

Net een Austin Powers film.
Op het wereldtoneel moet er wel een keer gewoon doorgepakt worden, dat pappen en nathouden heeft voor een stinkend moeras gezorgd.
Palestijnen en Israëliërs moeten gescheiden worden. De zogenaamde bezette gebieden naar Israël en de Palestijnen naar eigen land: Jordanië.

kempenaer | 03-01-18 | 11:57

Trump heeft nog een aardige : al die landen die in de VN tegen de VS stemmen, maar wel miljarden dollars aannemen om hun broek op te kunnen houden, een goed onder de lope nemen wat die hulp betreft.

Als de VS bv stopt met hulp in Egypte (dat consequent verder gaat met de verwijdering van minderheden) is daar binnen 30 een schreeuwend voedsel tekort.

Kortom mohammedaan: minder schreeuwen, meer doen (sic!!) en de degene die al jaren je broek ophoudt niet in het gezicht fluimen.....

Mazoeza | 03-01-18 | 11:56 | 5

Waar baseer je die 30 dagen op? Er wordt namelijk nogal wat voedsel verbouwd in Egypte.

TyrionLannister | 03-01-18 | 12:27

Machtsvacuum bestaat niet.. en Rusland heeft nu al relatief grote invloed in dat land.. (oa via sectoren die nooit echt vrije markt zijn geworden, zoals de energiesector - ze bouwen daar kerncentrales op dit moment, maar de gasleveranties is feitelijk ook geopolitiek door de Russische overheid, de bankensector en wapenindustrie en je ziet dus dat die invloed internationaal wordt toegepast).

nickolaas | 03-01-18 | 12:44

@TyrionLannister
Ga eens googelen op egypt food imports dependency, non-onderzoeker als u bent !

Mazoeza | 03-01-18 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Heerlijk die Trump. In der Beschrankung zeigt sich erst der Meister

Graaier | 03-01-18 | 11:53

Niet zo benauwd aub. Trump is the best we can get. In ieder geval staat hij z'n mannetje en kruipen de islamisten en ander fascistoïde gespuis, van angst in hun broek schijtend, weer terug in hun respectievelijke grotten en holen. Alles beter dan die slappe kast-islamist Obama, de verraderlijke klootzak.

Van Zessen Klaar. | 03-01-18 | 11:53 | 3

Volledig mee eens.

kempenaer | 03-01-18 | 11:58

Exact!!

joppo0 | 03-01-18 | 12:49

Eens voor het eerst wordt er gewoon terug beblert daar kunnen die apen niet tegen

Jacktheflipper | 03-01-18 | 16:33

Laat iemand Trump wel even vertellen dat de wereldkaart een platte afspiegeling van de aarde is, dus dat eventuele nukes niet via Europa naar Korea moeten vliegen, maar gewoon over Japan kunnen worden gekopt. Het zekere voor het onzekere nemen, zeg maar...

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 11:49 | 3

Dat gezegd hebbende, blij met zijn opstelling jegens de grootste oorzaak van terreur, die Pallies. Blij dat hij die financiele support eens kritisch gaat bekijken, want geld krijgen en nog een grote bek opzetten ook zou je bij mij ook niet moeten proberen. Dus in deze, go Trump!

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 11:52

Percies, iemand anders moet hem dat gaan vertellen. Gokje, werk je in de (semi-) overheid?

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:53

Waarom zou hij dat denken. Ik zag een aantal maanden geleden in het jeugdjournaal ook al een item daarover. Die docent maakte de kindertjes behoorlijk bang omdat de raketten over Europa zouden vliegen. Stemmingmakerij, als ik Kim was dan zou ik kiezen voor de kortste routen en over mijn aartsvijanden (Japan, ZK). Trump laat ze waarschijnlijk via de vloot droppen, dus niet via Europa.

BozePaarseMan | 03-01-18 | 12:37

Vraag die velen stellen is moet je als president of premier diplomaat zijn?

Dacht van niet. In een beetje beschaafd land bestaat een corps diplomatie.

Moet je natuurlijk niet zo'n onbeschaafde LöL zijn als erdogan, kimjongkneus of een ayatollah....

Mazoeza | 03-01-18 | 11:47

Heerlijk.
Ik ben zo blij dat die slappe zak Obama weg is.
Nu nog even die vieze Palestijnen van het gratis geld infuus aftrappen.
Gooi dat linkse droom bubbeltje maar keihard aan diggelen.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 11:46 | 3

SS (ja die van zw p) zal het niet met u eensch zijn. Evenals velen die nog een vochtig broekje van de messias hebben....

Mazoeza | 03-01-18 | 11:48

Het racistische is dat Obama nooit zou zijn verkozen als hij niet zwart zou zijn... En die achterlijke Democraten dachten dat kunstje te kunnen herhalen door een vrouw als kandidaat erdoor te drukken. Geschikt voor de functie belangrijkste man/vrouw/whatever van de wereld? Mweh. Een statement, dat is pas belangrijk.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 11:53

@Mazoeza
ik hoop dat ze er in blijven
Graaisnaaiert
in een klote wereld heb je een klootak aan het roer nodig. Is niet leuk maar wel realiteit

Rest In Privacy | 03-01-18 | 12:12

Hij zegt gewoon wat al jarenlang het geval is. Ook de Nobelprijs voor de vrede winnaar Obama werd altijd vergezeld door de Nucleaire football. en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_footbal...

Peter_K | 03-01-18 | 11:43

Dat je zoiets als president kunt zeggen, heerlijk lijkt me dat. Ik hou wel van deze humor. Weg met alle onverdiende politieke egards!

Ulle Ruttelflut | 03-01-18 | 11:28

het is allemaal niet zo moeilijk, die geo-politiek.
Met decennia alfa-mannetjes in apen landen die wild om hun heen schreeuwen en dreigen is er nu een alfa-silverback op de apenrots gekropen die de grootste ballen heeft.
Ik vind prachtig.

HA, BIER!1! | 03-01-18 | 11:24 | 2

Klopt. dat is altijd zo geweest en zal de komende 1000 jaar nog wel zo blijven.
Realiteit is, dat niet de cultuur met de mooiste Poezie of filosofie het voor het zeggen heeft, maar de cultuur met de meeste vliegdekschepen.
America heeft er 12. De rest van de wereld heeft er 6.
En ondanks het gejank van "onze" Europese leiders, zijn het nog steeds onze bondgenoten.
Tijd dat wij weer volop mee gaan betalen aan de Navo ipv ontwikkelings samenwerking, waar we stank voor dank voor terugkrijgen.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 11:55

Alleen denkt Trump kennelijk over: 'Speak softly, but carry a big stick'
dat dat betekent:
Twitter volop, mits met volumeknop uit (...),
en show/be a big prick.

Hemmenaar7 | 03-01-18 | 12:11

Trump doet het juist erg goed. Kim Jong- un is simpel van geest dus die moet je niet vermoeien met diplomatieke procedures. If you press your button, I’ll press mine. I’ll live and you’ll be dead. Dat is de enige taal die dictators begrijpen.

Nivelleermarionet | 03-01-18 | 11:20 | 1

Precies. Kim Jonge Oen - en afrikaanse en arabische despoten - moet je niet met een zachte hand benaderen. Laat zien wie de baas is.

Guido | 03-01-18 | 11:28

Mijn rode knap is 's ochtend vroeg groter dan die van Trump (ODOL).

dr Rechts | 03-01-18 | 11:20

Als ik een lijstje zou moeten maken van alle 'food starved regimes' die juist vanwege dat soort grote interne problemen dit soort dingen ondernamen en vervolgens ook daadwerkelijke oorlogen startten.. zelfs Japan deed het in 1940 (koloniale aspiraties kwamen deels daar uit voort - net als de Duitsland alle Russen wilden vermoorden om de grond voor landbouw te kunnen gebruiken..'lebensraum.. ').
"The Taste of War: World War Two and the Battle for Food by Lizzie Collingham – review - Starvation and conflict go hand in hand, Lara Feigel discovers"
www.theguardian.com/books/2011/feb/05...
Die zal zijn briefing goed begrepen hebben #not! ,Sad!

nickolaas | 03-01-18 | 11:09 | 6

@Kartelmaster2000
"Japan desperately needed resources, and there were only two places to get them: Siberia and the South Pacific. The Imperial Japanese Army favored going after Siberia but were forced to abandon that strategy after the disastrous 1939 Battle of Khalkhin Gol. The Imperial Japanese Navy got its way, but it had to deal the fact that the South Pacific had already been colonized. Hence the simultaneous attacks on Pearl Harbor, Singapore, Hong Kong, the Philippines, and Malaya: The Japanese didn't want the Americans or the British to resist the Japanese scramble for rubber and oil. This turned out to be suicidal and a complete misreading of how the Americans would react to Pearl Harbor, but it was about 90 years in the making." www.slate.com/blogs/quora/2014/07/07/w...
@kruisruiker
Ik zie Victor Orban nog een oorlog starten.. daar zitten heel veel partijen achter die een 'new deal' zoeken (voormalige adel die officieel weer de dienst wil gaan uitmaken en daarom proberen ze de grondwet te veranderen al een paar jaar - want die stelt dat alle burgers gelijk zijn.. naast dat er nogal wat gebieden zijn met veel etnische hongaren in omliggende landen (Roemenie, Slovenie, Servie, Oostenrijk, Tsjechie) onder invloed van nationalisme zijn er mensen die dat willen herenigen - zoals bijna gelukt was in WO II door met de nazi's te collaboreren.. En alle Oost-Europese staten schroeven op dit moment hun defensie-uitgaven op - Hongarije verdubbeld het leger in zowel manschappen als budget, maar het zal komend jaar blijken of ze Russisch materieel gaan aanschaffen denk ik (net als Erdogan onlangs deed... ).
Maar Hongarije heeft grote interne problemen - honderdduizenden vooral jonge hoogopgeleiden zijn de afgelopen jaren weggetrokken.. ziekenhuizen hebben tekorten aan artsen, universiteiten het laagste aantal inschrijvingen sinds 1990 en de afgelopen weken waren de tekorten bij staatsbedrijven zo groot door emigratie, dat de post niet meer volledig kon worden rondgebracht net als er te weinig buschauffeurs zijn om alle lijndiensten te rijden schijnt.. (ik heb ff krap tijd - dus je moet ff Googlen beginnetje hier hungarianspectrum.org/2015/07/02/the-g... hungarianfreepress.com/2017/05/20/more... ). "450,000 Hungarians have no steady doctor" budapestbeacon.com/450000-hungarians-... "Doctors continue to leave Hungary" bbj.hu/news/doctors-continue-to-leave...
Als iets ons in 1940 op ons dak gevallen is, dan waren het wel dat soort 'interne problemen' in nazi-duitsland en hoe ze die 'extern' dachten te gaan oplossen (met oa een oorlogseconomie.. ).

nickolaas | 03-01-18 | 12:07

Wat denk je dat je potentieel harder kan gaan raken - 'interne problemen' in landen als Rusland en Hongarije - die dus heel veel geld in bewapening stoppen, ondanks dat hele basisdingen als gezondheidszorg slecht geregeld zijn (levensverwachting van een man in Rusland is 64,7 jaar - cijfers van 2017) - en ondertussen jat een kleine elite aan de top relatief veel middelen weg.. (wat ze willen blijven doen - en in Hongarije is het niet heel veel anders.. bovendien schijnen miljardendeals rond kerncentrales en metrolijnen die door Russische bedrijven worden gebouwd nogal ontransparent te zijn en heeft de regering van Orban al een hoop corruptieschandalen op zijn naam staan). En zo'n Vitez (lands' adel) probeert best wel openlijk de macht in handen te krijgen - als ondertussen de beste mensen wegtrekken ligt een aristocratie binnen handbereik (landadel en grondstoffenrechten - verder denk ik toch wel achteroverleunend rijk worden, zoals honderden jaren geleden gebeurde),

nickolaas | 03-01-18 | 12:16

[betere onderbouwing post over Japan - stond nog op een ander apparaat, moest ff van mijn plek.. ]
"Mori’s capacity to combine nostalgia for wartime nationalism with enthusiasm for boosting the number of foreigners in Japan is, however, perhaps not so odd after all. The inspiration for the activities of the Diet Members’ League is a fear that a low birth rate and declining population will irrevocably damage Japan’s power and prestige. For this reason, its members have given a friendly reception to the views of Sakanaka Hidenori, former head of Japan’s Immigration Bureau, who advocates an expansion in the size of Japan’s foreigner population to 10 million, or even maybe 20 million (ten times the current size) by the middle of this century, thus creating a “Big Japan” with enhanced global power and prestige. " [..]
"By the beginning of the twentieth century, the nature of Japanese emigration had begun to change. The numbers of migrants were now much higher, running at around 10,000 a year in the early years of the century, and the majority of migrants were agricultural and other labourers from relatively poor rural regions of Japan, many of whom were recruited by labour contracting companies. The main destinations for migration at this stage were Hawaii, Canada and the United States, but in 1907 an agreement to encourage Japanese migration was reached with the state of Sao Paulo in Brazil, which was to become a major magnet for emigrants in the 1920s and early 1930s, and from the period of the First World War onwards emigration to Southeast Asia also began to expand rapidly. " apjjf.org/-Tessa-Morris-Suzuki/2862/ar...
"In fact, the implantation of a Japanese presence in Latin America – Endoh challengingly identifies it as colonial – was often ill-conceived, haphazardly co-ordinated if lavishly funded, and hastily executed, much to the detriment of the 300,000 some migrant-settlers who made the cross-equatorial journey. It is this negligence on the part of the Japanese state that Endoh seeks to explain, which is all the more problematic given the great resources and systematic efforts that were put towards the recruitment, financing, training, transport, and resettlement of the so-called kokusaku imin (immigrants as a strategic national policy; p. 2) who made up this strategy of ‘colonial development’ to spearhead ‘Japan’s expansionist overtures’ (p. 8)." www.history.ac.uk/reviews/review/857

nickolaas | 03-01-18 | 12:19
▼ 3 antwoorden verborgen

The sum of all fears. Maar dan echt. Daar zijn de Ami's waarschijnlijk banger voor dan van die anderhalve raket.

Petrus Poortwachter | 03-01-18 | 11:09

Opmerkelijk dat het dreigen met nucleaire oorlog blijkbaar niet in strijd is met de huisregels van snowflake safe space Twitter.

koosnaam | 03-01-18 | 11:08 | 2

Tja Trump is toch wel goed voor veel views en reacties op Twitter dus dan durf men niet te doen...

Kartelmaster2000 | 03-01-18 | 11:12

Tja Twitter, dat is toch amerikaans, tikkeltje hypocriet...

watmagjenogwel | 03-01-18 | 11:16

Al met al dus gewoon een wedstrijdje ver plassen voor grote kinderen.

ScumbaggusMaximus | 03-01-18 | 11:07 | 2

Trump geeft de juiste reactie op die bluf-koreaan

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:18

Realpolitik.

kempenaer | 03-01-18 | 12:07

Voorlopig is Trump de laatste tijd helemaal niet zo slecht bezig.

Eerst de vanzelfsprekende bevestiging van de hoofdstad van Israel Jerusalem, en nu de zichzelf palestijnen noemende terroristische arabieren voor het blok zetten: geen vredesbesprekingen, geen geld.

Zou de EU ook eens moeten doen, maar ja zuipende lafaards met slappe knieën.....

Mazoeza | 03-01-18 | 11:05 | 4

Was al pro-Trump, maar wat hij het laaste jaar allemaal waar heeft gemaakt, maakt hem in mijn ogen de beste president sinds Reagan (is ook niet zo moeilijk gezien de presidenten die er tussen hem en Reagan aan de macht waren).

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:16

Vrede is wel het laatste wat palestijnse leiders willen. Want dan houdt het gratis geld op en kunnen ze Israël niet overal de schuld meer van geven. Goed dat Trump de kraan nu alvast dichtdraait.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 11:59

De man levert. Punt.
Dat alleen al zal er voor zorgen dat de arabische staten eieren voor hun geld kiezen.
Als hij zegt, dat het stemgedrag in de VN consequenties zal hebben, zou onze eigen door en door linkse pro-palesteinse BUZA daar eens over na moeten gaan denken. Die club is in een hard tempo bezig de Nederlandse belangen te verkwanselen.
De uitspraken van Trump over de bijdrage aan de NAVO, die hier door de media smalend afgedaan werden, zijn zaken waar wij in de toekomst de rekening over gepresenteerd krijgen. Ik heb nog niets gezien in de regeringsplannen ,dat zij serieus naar het afgesproken defensie percentage gaan toewerken.
De houding van de EU tov Trump, het schofferende gedrag van Juncker, allemaal factoren waardoor de EU zich buitenspel aan het zetten is.
De EU beland in een situatie, dat zij straks de enigen zijn, die de leugenachtige palestijnen nog financieel steunen.

Roadblock | 03-01-18 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

1 jaar aan de macht en nu al de beste president van de afgelopen eeuw. Hij trolt iedereen de moeder and I love it!

skoftig | 03-01-18 | 11:04 | 3

Totdat Kim echt echt koekwaus blijkt en op de knop drukt. Dan is Trump ineens "de slechtste president die met zijn grote bek meewerkte aan de vernietiging van de aarde".
Ik denk dat hij zijn energie beter kan gebruiken om China te overtuigen om mee te doen met een olieboycot voor dat NK. En aandachtshoer Kim gewoon laten blaten. Uitlachen en niet reageren. Dat is het enige waar je Kim mee kan raken. Kim lokt die uitspraken van Trump uit voor de eigen buhne en Trump trapt er steeds weer in. #sad

Haatgenerator | 03-01-18 | 11:33

Haatgenerator. DENK jij nou echt dat die trekpop op de knop gaat drukken, met al die schepen van de US voor de kust, nee dat denk je niet echt he. Als je dat wel echt denkt dan ben je zielig.

Gokmaar | 03-01-18 | 11:40

Jij denkt rationeel. Maar een zwaar gestoorde Kim denkt op een heel andere manier.
En nee, ik denk het niet. Maar als er 1% kans is dat hij gek genoeg is dan is dat veel, gezien de impact.

Haatgenerator | 03-01-18 | 13:20

Ben blij dat we Trump hebben en dat zijn knop ook nog groter is , is helemaal het einde.

gato | 03-01-18 | 10:59 | 2

We? Ze!

VerderLezert | 03-01-18 | 11:06

We hebben niets, We hebben een regering die vanaf de man zijn verkiezing hem en masse belachelijk maakt. We hebben media waarbij het bon-ton is om elke dag Trump als een imbeciel af te schilderen. Onze journalisten in Amerika meneer Zwart voorop, zijn zo anti-Trump dat het hun zichtbaar pijn doet, als ze eens iets positiefs moeten zeggen.

Roadblock | 03-01-18 | 13:12

Ik voorspel zonder glazenbol dat die knoppen niet ingedrukt gaan worden.

Kruisruiker | 03-01-18 | 10:58 | 4

VerderLezert: Ja, iedereen moet en zal geïnformeerd moeten worden door van staatswege goedgekeurde media zeker? Werk je soms bij de NPO (lange arm van de PvdA)?

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:20

Ach tron, in de US kijkt men nauwelijks NPO en de NPO is onafhankelijk. Nederland wordt al vele jaren vooral door uw rechtse stukmakers geregeerd.

VerderLezert | 03-01-18 | 12:51

VerderLezert | 03-01-18 | 11:08 |
U probeert hier uw anti-Trump Joopverhaal te slijten? Wat doet u eigenlijk hier als het hier volgens u vol 'rechtse stukmakers' zit?
En als we het over stukmakers hebben lust ik er nog wel een paar.
Jullie linkse deugdmensen hebben ervoor gezorgd dat wij nu betonblokken in onze grote steden hebben.

Roadblock | 03-01-18 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Trump communiceert duidelijk, en door het publiek te doen middels Twitter is er een kans dat het serieuzer genomen wordt. Hulde. En ik denk trouwens dat ze eventuele Noord-Koreaanse raketten met kern-luchtdoelraketten neerhalen. Boven Noord-Koreaans grondgebied.

Gewinflipt | 03-01-18 | 10:57 | 5

Verderlezert: Weet precies wat de USA aan wapens heeft. Je moet je aanmelden bij China, kun je veel geld verdienen!

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:22

en.wikipedia.org/wiki/LIM-49_Spartan .... als Onkel Trump maar gek genoeg is, dan trekt ie wel wat oude designs van de plank. Making the American Defense industry great again....

Pcharky | 03-01-18 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Trump en Kim nou eens tegelijkertijd op de rode knop drukken en het gevolg daarvan zou zijn dat met de mensheid hetzelfde gebeurt als met de dinosauriërs, (niet klagen want de mensheid vernietigt zichzelf, de dino's konden er niets aan doen), dan was de aarde beter af. Want het totale leven wordt toch niet vernietigd en over een paar miljoen jaar is ook die wolk van die rode knop, samen met alle menselijk ingrijpen op aarde verdwenen. Of men vandaag op de knop drukt of dat de mensheid nog even doorgaat met elkaar afslachten op elkaars eigen geproduceerde afvalberg, verdwijnen zal de mensheid zeker. Planten en dieren zijn beter af zonder de mens.

Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 10:55 | 13

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:24
"Ach, als je maar genoeg uitzoomt is niets belangrijk meer. Over een paar miljard knalt de zon uit elkaar in een supernova. Who cares wat er in de tussen tijd gebeurd?"

Antwoord: Gek genoeg zou dat de enige reden moeten zijn om de mensheid te laten beseffen dat zij maar een stofje in de hele tijdlijn is en het allerbelangrijkste is dat men die korte tijd van aanwezig zijn op aarde niet verkwanselt met langzaam of iets sneller (als men de rode knoppen indrukt) de eigen soort (en anderen) laten uitsterven en iedereen doet er vrolijk aan mee.

Louise-in-de-pels | 03-01-18 | 11:48

Schijnt heel evenwichtig over te komen als je zo praat. Maar meestal drukken de woorden het tegenovergestelde van dat wat daadwerkelijk gedacht wordt uit. @louise

nikolaos | 03-01-18 | 12:28

Hm, als ik u zo hoor, kan u er bijna niet op het moment wachten 'dat de aarde beter af' is.

Roadblock | 03-01-18 | 13:27
▼ 10 antwoorden verborgen

Voor Churchill aan de macht kwam was hij ook niet bepaald populair. Hij werd zelfs bespot omdat hij forse kritiek had op Chamberlain. En na de oorlog kon hij meteen het veld ruimen bij de verkiezingen.
Het kan verkeren....
Ik heb het al eens vaker gezegd: op dit moment zou Trump wel eens de juiste persoon op de juiste plaats op het juiste moment kunnen zijn. Soms heb je een bully nodig om de andere bully's af te stoppen.

MyCatIsDoingThis | 03-01-18 | 10:53 | 5

VerderLezert : Dat "buying time" werkte goed zeg!

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:27

@ tronald. Inderdaad, twee jaar extra om vliegtuigen te bouwen. Zonder hadden ze Battle of Britain niet kunnen winnen en had Duitsland vrijwel zeker een landing uitgevoerd die ze zeker niet hadden kunnen weerstaan (hoewel de Duitsers daar ook niet erg op voorbereid waren).

VerderLezert | 03-01-18 | 12:49

VerderLezert | 03-01-18 | 11:05 |
Ik heb bij een andere topic u dit ook zien zeggen, en u toen gevraagd wat u nu precies ermee wilde zeggen? Misschien is mij het antwoord ontgaan.
Ik moet u er intussen ook op wijzen dat een oorlogsverklaring uitgeven niet hetzelfde is, als een oorlog starten.
De tweede wereldoorlog is gestart, omdat Duitsland Polen binnenviel zoals u wel weet.

Roadblock | 03-01-18 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Jarenlang pleasen met een gevaarlijke nucleaire staat tot gevolg. Ja, dat was pas een goede tactiek.

BozePaarseMan | 03-01-18 | 10:52

Zinloze tweet weer van Trump. Klinkt stoer, maar bereik je niets mee. Iedereen weet al Amerika de meeste kernwapens bezit, so what? Tussen Trump en de kernwapens zitten gelukkig veel lagen, dus op die knop drukken kan hij sowieso niet zomaar. Als je je identiteit moet ophangen aan zo's hypocriete staatsmongool als Trump heb je geen greintje zelfvertrouwen.

martymcfly | 03-01-18 | 10:52 | 6

Gaat zeker weer om de toon?

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:28

Er zitten geen lagen tussen de Commander in Chief en de raketten. Als de president de lancering beveelt is de enige check die gebeurt of het bevel daadwerkelijk van de president komt. Moet ook zo zijn omdat er geen tijd is bij een aanval van buiten voor een bespreking in commissie. Dus je lult uit je nek. De president kan wél zomaar op de knop drukken en dan wordt er gelanceerd. Sowieso.

Stormageddon | 03-01-18 | 13:04

U klets uit uw nek. De president van de USA is altijd, waar hij ook is, in de buurt van de afvuurmogelijkheid.

Roadblock | 03-01-18 | 13:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat er ondertussen echter aan de hand is in Korea:
www.koreatimes.co.kr/www/nation/2018/0...

Trump zit teveel op twitter, en de media outlets blazen de boel teveel op. In realiteit is alles alweer aardig aan het ontdooien.

Kartelmaster2000 | 03-01-18 | 10:50

Spreek de taal die men verstaat. Die ola rukker was voor Dhr Trump al de wereld aan het verkloten en nu heeft die iemand gevonden die aan zijn ijsje likt!

Mr_Pikibelly | 03-01-18 | 10:49

Trump en zijn tweets, het was even wennen maar eigenlijk gewoon een verademing dat er zo direct en duidelijk gecommuniceerd wordt. Nu al in afwachting op zijn MSM ontmaskeringstweets aanstaande maandag: twitter.com/realdonaldtrump/status/94...

de Voorzittert | 03-01-18 | 10:46 | 5

@Lupuslupus: Ik heb redelijke, intelligente mensen uit mijn omgeving hardop lopen roepen waarom die sniper nog steeds niet was opgestaan... En als je dan zegt: "Dat is democratie, hij heeft gewonnen, fair and square, niet klagen achteraf, hadden ze maar op Hillary moeten stemmen of Sanders niet buitenspel moeten zetten. Richt je frustratie maar op de Democratische partijtop" kijken ze je aan alsof je knettergek bent. De afgelopen 2 jaar zijn er heel wat maskertjes afgevallen, zowel in de politiek als in mijn kennissenkring... Was heel leerzaam.

Graaisnaaiert | 03-01-18 | 11:58

@Lupuslupus | 03-01-18 | 11:20 |
Ah, u maakt kennis met de linkse hypocrisie.
Ik heb de verkiezing van Trump gevierd, door de dag erna zeer geamuseerd naar de verwarde, bijna huilende nieuwslezers, op de NPO te kijken onder het nuttigen van speciaal voor die gelegenheid aangeschafte flessen champagne met mijn vrouw.
Als ik deze feiten bewust eens in een Trumpdiscussie liet vallen, leek het wel of ik gezegd had, dat ik de builenpest had :)

Roadblock | 03-01-18 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je bedenkt hoe het er hier in Nederland aan toeging in 40-45 is het een raadsel waarom die arme noord-koreanen nog niet zijn bevrijd van hun verschrikkelijke dictator.

kom hoe heet ie | 03-01-18 | 10:45

Tja als Trump die Nuke nu niet gebruikt heb je kans dat dat ding gaat roesten.

Plorkface | 03-01-18 | 10:44 | 1

Zoals die krengen op Volkel.

PresidenteDeConjovia | 03-01-18 | 14:50

Heerlijk he die penis nijd., Ik vind het prachtig.
Op het wereld toneel gewoon kunnen zeggen mijn rode knop is groter.
Super.
En iedereen met een beetje internet kan het lezen.
I love It.

Gokmaar | 03-01-18 | 10:42 | 1

Yep, huidige gebruikte stijl is niet te ontkennen en hij maakt er hele volkstammen helemaal gek mee.

Swonchek | 03-01-18 | 15:43

liever Trump dan Rutte.

Dutch_Holland | 03-01-18 | 10:40

De Trumpert is maar 1 Amerikaan van vele miljoenen.
De Bloempot is maar 1 Noordkoreaan van vele miljoenen.
Iets met vraag en aanbod, waarschijnlijk.

Notenkraker | 03-01-18 | 10:40

Trump oefent met de 2 bruine knoppen van Melania.

Kruisruiker | 03-01-18 | 10:37 | 1

Ze zijn roze. kruisruiker. Roze.

Gokmaar | 03-01-18 | 10:44

Daarom een bindend referendum met de vraag of er al of niet op de knop gedrukt mag worden.

Pimol | 03-01-18 | 10:36 | 2

Ga jij dan ff over het geitepad het inlegvelletje naar Un brengen?

Tronald_dump | 03-01-18 | 11:31

Moet wel bindend. Raadgevend mag niet van Kasja.

PresidenteDeConjovia | 03-01-18 | 14:49

"Nuclear button on the desk at all times",
"Trump eigenlijk soort reaguurder" ( en waarom rocketman niet ook),
en nu maar hopen dat ze niet te vaak "headdesken".

D-Fens_1963 | 03-01-18 | 10:34

Bluf van beide kanten. Niet dat ze niet op die knop kunnen drukken maar ze gaan het niet doen.

Lupuslupus | 03-01-18 | 10:33 | 2

2 megalomanen met heeeeele kleine piemeltjes die chicken met elkaar spelen. Ik weet het niet hoor.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 10:52

@Sano, Melania is er kennelijk gek op, dus ik denk dat het wel mee valt.
Aan de andere kant moet ik wel toegeven, gezien z'n postuur, zal het niet zo groot geschapen zijn.

watmagjenogwel | 03-01-18 | 11:05

Trump, het taalgebruik van een kleuter.

lingo star | 03-01-18 | 10:32 | 2

Mocht je willen.

Mr_Pikibelly | 03-01-18 | 10:50

Lingo doet het pijn? Wie je erover praten? Praten helpt is je geleerd. Fuck that niet lullen maar poetsen. Hebben ze in de US gezegde voor “Fuck with the bull and you get the horns”

Swonchek | 03-01-18 | 15:40

Tja, jarenlang zalvend niets doen en faciliteren werkt alleen maar averechts en is de reden dat we in deze situatie zitten (geldt niet alleen voor N Korea). Duidelijke taal en grenzen stellen, dat vereist ballen en zorgt voor oplossingen.

Reagurend_Nijlpaard | 03-01-18 | 10:31 | 3

Geheel bezijden de waarheid. Bij de olympische spelen van Sydney liepen de Koreanen hand in hand. GW Bush heeft men zijn axis of evil kletspraat de Noord-Koreanen de gordijen in gejaagd en zie wat wij nu hebben.

VerderLezert | 03-01-18 | 10:36

Bush maakt verkeerde keuzes mbt Noord-Korea en Obama liet het vervolgens maar erger worden.

Kartelmaster2000 | 03-01-18 | 10:52

VerderLezert | 03-01-18 | 10:36 |
Een verdwaalde linkse ziel.
Nee, VerderLezert, de walgelijke Noord-Koreaanse dictatuur is niet het gevolg van uitspraken van Bush.
Oh, Ja, nog een paar weetjes:
-Krankzinnige jihadistische IS-moordenaars zijn ook niet het gevolg van discriminatie en gebrek aan stageplekken/werk.
-Rellen en aanslagen plegen door palestijnen zijn ook niet het gevolg van uitspraken van Trump.

Roadblock | 03-01-18 | 13:51

Laat maar vallen dan, het komt er toch wel van.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 10:31 | 2

Het geeft niet of je rent, ik heb jou nooit gekend.

EODs | 03-01-18 | 11:03

Doe maar? “Voor dat de bom valt”

Swonchek | 03-01-18 | 15:38

Het is ook de muis tegen de olifant. Donald heeft NK met 2 knopjes helemaal in gruzelementen, terwijl Kim Er op z'n minst 1000 nodig heeft. Dus kan Donald wel stellen dat zijn knop relatief groter is.

Jos Tiebent | 03-01-18 | 10:31 | 3

Trump heeft geen knop, het is beeldspraak. Daarbij zal men stilletjes de lanceerprocedure wat lastiger hebben gemaatk. Het is zelfs mogelijk dat de man met de football alleen nep-apparaat bij zich heeft. Gen Kelly weet inmiddels wat voor een vlees er in de kuip zit.

VerderLezert | 03-01-18 | 10:38

Kim zijn raketten moeten een heel eind vliegen, Donald belt gewoon naar de dichtstbijzijnde sub.

Lt-Kol Kilgore | 03-01-18 | 10:52

VerderLezert | 03-01-18 | 10:38
Je gelooft die linkse onzin echt he? Heeft Gen Kelly dat zelf tegen je gezegd of was dat op CNN?

Roadblock | 03-01-18 | 13:52

De mijne is ook groter dan die van de meeste van jullie.

pibasso | 03-01-18 | 10:29

Kim Holland laat weten een nog grotere te hebben.

TheseDays00 | 03-01-18 | 10:24 | 1

Ja maar nat veroorzaakt 'ie kortsluiting.

PresidenteDeConjovia | 03-01-18 | 14:47

Onderhandelingen met Noord-Korea hebben alleen kans van slagen als Noord-Korea beseft dat zij niet te ver moet gaan. Trump zorgt ervoor dat Noord-Korea wel drie keer nadenkt voor ze de VS een kunstje flikt. Well played, mr Trump!

Stijlicoon | 03-01-18 | 10:24 | 1

Meer dan eensch. Geen import/export meer, dat land loopt in 3-5 maanden muurvast. Kunnen ze mog wel op die knop drukken, maar dan gaat de raket niet meer af wegens gebrek aan electriciteit.

BenPakdee | 03-01-18 | 10:27

Uw professor heeft de grootste paarse knop....

Prof. Pim Pam Pet | 03-01-18 | 10:22 | 1

Maar wat doet ie wanneer je 'm indrukt?

Teleo | 03-01-18 | 10:24

Maar een reactor om kernstroom op te wekken is echtwaarheus veeeeeel gevaarlijker.

Teleo | 03-01-18 | 10:19

Ik voel me in een oorlog geluld worden waar ik geen trek in heb!
Zouden jullie ook niet aan toe moeten geven.

Het is dezelfde angst die nu de wereld in wordt geslingerd als met de Russen en diens Spoetniks eind jaren 50.
Kortom de soep wordt niet zo heet gegeten dan hij wordt opgediend.

TP 1984 | 03-01-18 | 10:19 | 2

Ik zal je maar geen stralend 2018 wensen zeker ;-)

Lt-Kol Kilgore | 03-01-18 | 10:32

Lt-Kol Kilgore | 03-01-18 | 10:32 Gei(ger) ook de beste wensen in 2018!

TP 1984 | 03-01-18 | 11:11

Good cop - insane cop? Tillerson en Zuid-Korea blijven praten en redelijk. Trump doet alsof ie een delier heeft. Dit is de positieve uitleg om mijzelf gerust te stellen.

atheïstisch stemvee | 03-01-18 | 10:18

Ik heb veel respect voor Donald Trump, de discrete onderhandelaar.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 10:18 | 1

Eindelijk zeg je ook eens iets verstandigs.

beau van rtl | 03-01-18 | 11:02

Twee gekken met een nuke button, wat kan hier nou misgaan?

priks | 03-01-18 | 10:17 | 1

Hangt er van af bij wie de rijst het eerst op is...

BenPakdee | 03-01-18 | 10:25

Trump heeft inderdaad een flinke rooie kop.

kneuterzak | 03-01-18 | 10:16 | 1

Oranje

PresidenteDeConjovia | 03-01-18 | 14:46

Donald trumpS Kim.

Biologische_Dildo | 03-01-18 | 10:13

we leven in 1 groot gekkenhuis

bert.s | 03-01-18 | 10:12

Tja jaren van appeasement richting Noord-Korea hebben niets uitgehaald, misschien dat ze dit wel snappen.

raskol | 03-01-18 | 10:10

Lil' Kim: Rock on with your bad self!

El Gouda | 03-01-18 | 10:10

Je moet toegeven, die Trump heeft stijl. Een schreeuwerige stijl, maar wel stijl.

frank87 | 03-01-18 | 10:07

Prachtig ook dat hij dreigt om te stoppen met betalen aan de Palestijnen omdat ze niet leveren!
Wie had ooit gedacht dat geopolitiek zo simpel kon zijn. Ik zie heel links Nederland inclusief Rutte al in een stuip om de grond rondspinnen... want dit kan vast niet... want racisme.

Kaas de Vies | 03-01-18 | 10:07 | 6

Ervoor zorgen dat aan de Palestijnse kant er niemand meer is die voor je werkt, werkt altijd in je voordeel.

Rest In Privacy | 03-01-18 | 10:57

Hij draait nu de geldkraan dicht naar alle landen die niet leveren.

ristretto | 03-01-18 | 10:57

Geweldig, er zullen wel veel palestijnse UNWRA "amtenaren" brodeloos worden.
Misschien moet de top van de PLO nu wel terugkomen uit hun dure villa's in Istanboel.

Roadblock | 03-01-18 | 14:09
▼ 3 antwoorden verborgen

De ultieme dick measurement challenge!

Gomezlopez | 03-01-18 | 10:05 | 1

Zeg dat wel. Lekker rode knoppen vergelijken. Je moet er van houden.

PresidenteDeConjovia | 03-01-18 | 14:46

Hahaha, als je daarover nadenkt inderdaad. Dat een koude oorlog over het open kanaal wordt gevoerd.

Bvdb | 03-01-18 | 10:05

Ach. De nuke can rocketman zijn om te voorkomen dat USA er binnenvalt.
Hoe is het in Iran met de buitenlandse inmenging op dit moment?
En in Jemen?

Is dit nog nieuws? | 03-01-18 | 10:01 | 5

Het klap.

beau van rtl | 03-01-18 | 11:38

Iran lijkt mij in tegenstelling met 2009 nu een geval van zelfontbranding.

Roadblock | 03-01-18 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je het zo leest is Trump eigenlijk gewoon een reaguurder.

Tapioca pudding | 03-01-18 | 10:01 | 3

Die gebande trolaccount die steeds weer opduikt.

Neta | 03-01-18 | 10:10

Ja, maar met wie zouden we hem hier kunnen vergelijken?
Iemand die durft?
Hoeft natuurlijk niet een huistrol te zijn.

watmagjenogwel | 03-01-18 | 10:55

Met mij. Ik zou precies hetzelfde doen als Trump. Die weet namelijk de waarheid. Die weet beter dat iedereen dat de knop van U. Dus echt niet werkt. De man is niet dom. Ik zou hem ook weglachen.

LifeCatcher | 03-01-18 | 11:49

Trumps uitspraken zijn puur voor binnenlands gebruik. De amerikanen zijn dol op dit soort quote's.

Grunningertoal | 03-01-18 | 10:01 | 2

Het zal voor velen een geruststelling zijn dat er in de knop een draadje los zit. Minder geruststellend is dat bij de bediener ook zo is.

VerderLezert | 03-01-18 | 10:33

VerderLezert | 03-01-18 | 10:33 |
Bla bla bla Trump is gestoord, Bla bla Bla de Russen hebben ervoor gezorgd dat hij gekozen is, Bla bla bla, enz enz.

Roadblock | 03-01-18 | 13:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken