Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SCHOKKENDE FOTO'S! Italië luchtbrugt 160 Subsahariërs naar hun Nieuwe Thuis

Na decennia van een hopeloos tekort aan ongeschoolde arbeid uit weinig compatibele derdewereldculturen is Italië's redding dan eindelijk nabij. Want daar komen ze, de eerste 162. Vers getaxeerd door een mensenhandelaar naar keuze, ingevlogen per C-130 Hercurieus. Het culturele uitwisselingsprogramma vond plaats namens de UN High Commissioner for Refugees. En volgens de VN betreft het hier vooral extreem kwetsbare groepen, zoals vrouwen, kinderen, gehandicapten en ouderen. "The group of Eritrean, Ethiopian, Somali and Yemeni refugees include families, single mothers, unaccompanied children and disabled people. All of them need health care and counselling." Ja, die unaccompanied children kennen we inmiddels, maar goed, we hopen dat het hier inderdaad maar gewoon de allerkwetsbaarsten betreft. Opdat zij dan maar in ieder geval een mooie afvallige kerst mogen hebben.

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
JeeCake79 | 24-12-17 | 14:31

Het VN Vluchtelingenverdrag dateert uit 1951: nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_betreff...

Dat verdrag is nooit bedoeld en geschreven voor de huidige situatie in de wereld. Sterker nog, bij lezing van het verdrag blijkt dat bepaalde groepen vluchtelingen al meteen werden uitgesloten. Het verdrag van 1951 gold namelijk niet voor zogenaamde "Expellees", vertaald als "verdrevenen". Dat waren uiteraard de etnische Duitsers die uit Oosteuropa verdreven werden. In het Duits: "Heimatvertriebenen". Wiki: ''De verdrijving van Duitsers na de Tweede Wereldoorlog was de etnische zuivering van Duitse staatsburgers uit de voormalige officiële vooroorlogse oostelijke provincies van Duitsland, welke in 1945 aan het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa door Polen werden geannexeerd, en daarnaast uit andere delen van Midden- en Oost-Europa, waar tussen 1945 en 1949 een etnische zuivering plaatsvond van Duitstalige minderheden, dat wil zeggen Volksduitsers, uit de Sovjet-Unie, Tsjecho-Slowakije, Roemenië, Hongarije en Joegoslavië.[...] De verdrijving van minstens 12 miljoen Duitsers vond voornamelijk plaats tussen 1945 en 1949. De dodelijke slachtoffers die onder hen vielen ten gevolge van de, bijna altijd met geweld en/of intimidatie afgedwongen, verdrijving worden in aantal geschat tussen 300.000 en 2,5 miljoen. Het grote verschil in schattingen is er deels op terug te voeren of men alleen de standrechtelijke executies en moordpartijen daartoe rekent, of er ook de door oorlogsgeweld, honger, uitputting en ziekte omgekomenen bij telt.''

theo-is-dood | 24-12-17 | 09:10 | 1

Dat verdrag moet gewoon herzien worden of genegeerd. De VS heeft al meerdere malen gebogen naar Castro, wij hebben met de EU verdragen / afspraken gemaakt met Khadafi en tegenwoordig betalen we naar verluid zelfs met clandistiene operaties geld aan mensensmokkelaars om de situatie nog enigzinds onder controle te houden, oh en we hebben natuurlijk een deal met Erdogan.

O2Neutraal | 24-12-17 | 14:27

Toen ik gistermiddag in ons winkelcentrumpje rondliep (klein dorpje onder de rook van grote (Rand)stad) bekroop me ook al het gevoel dat dit niet goed gaat en niet goed meer komt.

Enerzijds mannelijke groepjes van Arabische persuasie, bebaarde 20/30-ers die met opvallende stemverheffing het winkelcentrum doorkruisten. Anderzijds families (net op tijd voor Kerstmis ingevlogen kennelijk) met Afrikaanse achtergrond (Somalisch/ Eritrees) die paradeerden door het winkelcentrum.

Eerdere vakanties dit jaar in Duitsland en Oostenrijk gaven zelfde beeld in middelgrote en kleinere steden.

NV_2017 | 24-12-17 | 07:39

Ik vraag me echt serieus af, en wellicht kan iemand mij helderheid verschaffen;
De afgelopen decennia, zeg maar de afgelopen 40 / 50 / 60 jaar heeft Nederland in totaal tientallen miljoenen, wellicht zelfs miljarden guldens / euro's gedoneerd aan ontwikkelingshulp enzo. En NL niet alleen. Ook de vele landen om ons heen. Dus is er in al deze jaren voor vele tientallen miljarden, misschien zelfs honderden miljarden euro's aan geld naar diverse landen gegaan. Ik noem een Ethiopie, Somalie, Afghanistan, Kenia, noem maar op.
En nu, na al die jaren en vele miljarden is het nog steeds niks in al die landen.
Beschaving nul. Ze vechten mekaar de tent uit. Geen water, weinig te eten, ze produceren niks en kunnen dus geen handel drijven, geen scholing, dus veel analfabetisme. Kortom, niks anders dan problemen. Alleen ellende in die landen.
Ze willen kennelijk gewoon niet beter.
En dat volk wil dus nu wel in steeds grotere aantallen deze kant opkomen.
Laat ze het lekker daar zelf uitzoeken. laat ze de eigen broek ophouden.
Ik wil ze hier in ieder geval niet. Of ben ik nu racistisch ?

beftekkel | 24-12-17 | 01:27 | 2

Als jij een racist bent, dan ben ik dat waarschijnlijk ook. Ik heb exact dezelfde gedachte. Klakkeloos miljarden overmaken, waarvan je weet dat de helft in verkeerde handen komt, is niet alleen erg naïef, maar vooral zinloos. Eigenlijk hebben al die miljarden het systeem in stand gehouden. Dictators werden niet bestraft, maar juist beloond met tientallen miljoenen. Dit soort initiatieven zijn de beste. Wij moeten gewoon veel bier drinken om de economie in Ethiopië op gang te krijgen: nos.nl/nieuwsuur/artikel/2016497-hein...

salsaparilla | 24-12-17 | 07:38

salsaparilla | 24-12-17 | 07:38
Hmm... die miljarden zijn waarschijnlijk verdwenen richting de appartementen handel aan het Binnenhof en de Zwitserse banken...

Príncipe | 24-12-17 | 10:44

Ik ben opgegroeid met het idee dat je een sterk leger nodig hebt. Een sterk leger om ons te beschermen en grenzen te bewaken, buitenstaanders tegen te houden en te zorgen dat de rust in de samenleving gewaarborgd blijft.
Toen 10- tot 8 jaar geleden Wilders begon om defensie een linkse hobby te noemen was ik het niet met hem eens. Een sterk leger dient toch ons volk? Je zou voor defensie moeten zijn Wilders. Hebben we immers hard nodig in de strijd tegen de islam.
Inmiddels heeft het nieuws de laatste jaren aangetoond dat defensie niks meer te maken heeft met aloude principes, waarden en normen. Integendeel, onze dure vliegtuigen worden ingezet om onze tegenpartij te helpen infiltreren in onze samenlevingen.
De nieuwe sollicitanten bij defensie komen niet meer uit Harderwijk, Urk of Kerkdriel. Nee, defensie is een neo-hipsterorgaan geworden waar gütmenschhipsters in leggings en baardjes uit de grachtengordel graag bij willen horen. Waar adolescente kinderen van Groenlinks bestuurders uit Bloemendaal graag geziene sollicitanten zijn die snel kunnen klimmen naar kritieke posities zodat er een definitieve breuk kan worden gegarandeerd met wat onze defensie ooit was.
Wilders had gelijk.
Dit defensie-apparaat beschermt ons niet. En de EU wil een Pan-Europees leger hebben? Ga weg Schulz, met je linkse hobby! Dat is geen leger, maar de wereld-weggeefwinkel. Ethisch verantwoord in de context van Sylvana Simons. U heeft niks te zeggen of te willen, behalve dat u betaalt! En ik ook. Vrolijk kerstfeest allemaal.

rectormagnificus | 23-12-17 | 23:45

Ik ben moe en heb inhoudelijk weinig toe te voegen. Maar wat een slecht gevoel krijg ik bij dit bericht.

spinselsinjehoofd | 23-12-17 | 22:53

In de landen buiten Europa lacht men zich werkelijk een breuk. Die onuitputtelijk niet te stoppen stroom met economisch "vluchtelingen" zal uiteindelijk voor enorme problemen gaan zorgen tussen de Europese volken. Al die mensen dienen namelijk wel voedsel te hebben. De landen in Afrika zijn tegen die tijd al dermate ontvolkt, dat er nog geen pinda meer wil groeien. Landen buiten Europa zijn wel zo slim geen economisch " vluchtelingen" o te nemen, dat doet Europa wel voor ze. landen buiten Europa zorgen wel in de eerste plaats voor hun eigen bevolking. Het zal nog wel een tijdje duren, maar dat de volgende "twisten" binnen Europa, en Europa zelf met de rest van de wereld zullen niet uitblijven. De GL/D66PvdA oplossingen bij dit soort problemen dat de Europeaan dan maar 4 dagen van de week moet gaan overleven op een paar plakjes witbrood zal echt niet haalbaar zijn en in een meer dan overvol Europa met groepen mensen die zich sowieso niet willen aanpassen kan het niet anders dan dat er (burger)oorlogen ontstaan. Tegen die tijd zit echter de Europese elite, die nu zo graag van alles binnenhaalt in Europa, naar goed gebruik in Canada.

Ruikbaard | 23-12-17 | 21:44

Test (RB)

Gijsie | 23-12-17 | 20:12

Wij en met name jonge en toekomstige generaties gaan er zwaar voor betalen met steeds meer belastingen en economisch vertraging of zelfs achteruitgang tot de punt waarbij de dan te onhoudbaar dure verzorgingsstaat instort.
Bijvoorbeeld, net op de nieuws hoorde ik dat Italië 3% web tax gaat invoeren. Nederland en de rest van de EU zal zoals gebruikelijk volgen.
Wat dan gebeurt is dat je een rekening krijgt van je ISP met het abonnement bedrag + 21% BTW, en daar weer 3% web tax overheen. Dat kan je dan betalen van je salaris waar reeds meer dan de helft van geroofd is door de uitdijende overheid. Als kikkers in langzaam opwarmende water vinden Nederlanders en de meeste Europeanen dat natuurlijk acceptabel want ze kennen niets anders dan slaafs leven onder semi-socialisme. Daarna wordt de web tax verder in kleine stapjes opgeschroefd zodat hetzelfde gebeurt als met ons energie rekening en brandstof die beiden voor het grootste gedeelte uit belastingen bestaat.
Wij moeten uit de tentakels van de EU en macht terug krijgen over ons eigen land en grenzen. Dat betekent dat stoppen met stemmen op pro-EU partijen een hoge prioriteit is.

letters_of_cijfers | 23-12-17 | 20:11

U weet wel, en dan leuteren over een nijpend tekort aan sociale huurwoningen. En maar analfabeten binnenhalen, eenmaal in Italie bevalt het ze daar nix, u weet wel "outkiering hooger Neerderlant". En zo blijft de blanke NL er die zich inzet voor dit land (waarom nog in godsnaam), wel tot z'n 30ste bij ma wonen, of huurt dat zolderkamertje wel vd huisjesmelker voor 800pm. Die leuke hoekhuizen met tuintje erbij? Ja, dat is 20 jaar wachtlijst. Door?

Wienerschnitzel mit | 23-12-17 | 19:05

Prima, als ze maar in Italië blijven dan.
De stroom is namelijk onuitputbaar. De stroom zal blijven aanzwellen zodra men dit hoort.
Erbarmelijke omstandigheden.... ja in Lybië waar het niet pluis is, Men kan ook gewoon thuis blijven. Velen komen uit landen waar geen oorlog is. Waar men te eten heeft maar het land niet bepaald ontwikkeld is.
Hoewel kijken we naar de aandelen in meerdere Afrikaanse landen, nar diverse emerging market funds gericht op Africa en fondsen die in de sterkste 9 landen investeren in Africa dan is er over de laatste 15 jaar een behoorlijke stijgende lijn te zien met ups en downs.

We kunnen betere wat betere voorwaarden voor veel landen creëren met onze middelen, legers en geld, in het westen opdat men aldaar meer perspectief krijgt en oko kan exporteren naar oa Europa. Weg die blokkades. Dan kunnen we ook keihard de grenzen sluiten want dit houdt anders echt niet op die vluchtelingenstroom naar Europa.

Moneytron | 23-12-17 | 18:57 | 1

Ze reizen vanuit diverse landen naar Libie.
En dan krijgen wij te horen dat het in Libie zo ellendig is, dat er geen weg terug meer is?!
Daar moeten wij niet intrappen.
Want als wij weten dat het in Libie ellendig is, weten die illegale migranten dat ook, want zij beschikken via hun smartphones over precies dezelfde informatie als wij.
Dat ze desondanks toch de gok wagen, komt omdat ze weten hoe ze, ondanks al hun kennis, toch door links zullen worden onthaald met vet geld en vette extra's.
Want dat weten ze ook via hun smartphones.
Wat wij weten, weten zij ook.

marjen | 23-12-17 | 19:09

Zie ik het nou goed, zitten ze in een kooi?

eentweehuppekee | 23-12-17 | 18:54 | 2

Nee, hun bagage zit in die kooi.

Sjefke7807 | 23-12-17 | 19:43

Ze mogen twee kippen en een geit meenemen per persoon. Het eventuele meer aan vee en de kamelen komen later per boot.

Rommelende Onderbuik | 23-12-17 | 21:42

Allemaal figuranten voor de kerststal? En na de feestdagen gaan ze terug neem ik aan.

Linkse allergie | 23-12-17 | 18:23

Dus als ik het goed begrijp, hoeven deze mensen de mensensmokkelaars niet te betalen, maar betalen nu wij, via ons geld aan Brussel, die criminele maffia mensensmokkelaars.
Daar zie je dus weer hoe al die linkse schijnheiligheid leidt tot uiterst dubieuze betalingen, van ons geld, hier aan de maffia!
Want links kent maar 1 verdienmodel: De belastingheffing.

marjen | 23-12-17 | 18:20
-weggejorist-
gnor | 23-12-17 | 17:44

Obama bedankt.

P-unit | 23-12-17 | 17:21

'a difficult, but succesful humanitarian operation'
-
Lees: overbetaalde UN-ambtenaren hebben overbodige 'diplomatie' bedreven met functionarissen van een voorlopge regering, met krijgsheren en met mensenhandelaren. Verder moest er nog even wat logistiek en transport bedreven worden, alsmede de nodige publiciteit geregeld en betaald, waardoor ieder van deze 162 verrijkerts van 'onze' samenleving ons in de EU al ruim een miljoen Euro heeft gekost.
-
En oh ja: volgend jaar gezinshereniging.
-
Vrolijk kerstfeest (zolang als het nog mag)

bisbisbis | 23-12-17 | 17:19

Als vrouwen en kinderen uit acute levensbedreigende shit gehaald moeten worden moeten we dat gewoon doen. Wat we niet moeten willen zijn honderdduizenden mannelijke economische migranten. Daar zit toch een groot verschil in.

BozePaarseMan | 23-12-17 | 17:17 | 1

Poesmobiel hieronder heeft gelijk.

Benesha | 24-12-17 | 10:51

Voor elk mens dat nu naar Europa wordt gevlogen of gevaren, kun je er 135 in eigen regio helpen. Draait het dan eigenlijk allemaal wel om helpen?

Poesmobiel | 23-12-17 | 17:15

Zag gisteren een bakker en een ondernemer die in Aleppo een bestaan wilden opbouwen op tv.
Diep respect voor deze mensen die uit de wanhoop iets goeds proberen te doen in tegenstelling van de klaplopers die hier aan kloppen.
Kunnen we deze mensen niet ondersteunen om een menswaardig bestaan op te bouwen in plaats van de andere uitvreters die een excuses zoeken om hier de boel te verzieken?

Simpele Drenth | 23-12-17 | 17:02 | 1

Precies. Ik zag dat ook en dacht meteen aan de figuren die hiernaartoe komen om huis, uitkering en Miele te eisen, in plaats van thuis hun land weer op te bouwen. Die mensen die daar weer de boel op de rit proberen te krijgen, geweldige mensen en een voorbeeld voor veel van hun landgenoten, die zou ik veel liever geholpen zien. Maar dat past allemaal niet in het EU-verhaal van 'onze Europese waarden'. We moeten ze allemaal hierheen halen om ze een betere toekomst te geven. Opvallend ook dat die mensen daar vertelden dat ze wilden dat het weer werd zoals het voor de oorlog was, toen er bedrijvigheid en toerisme was, toen het gezellig was in de straten en op de pleintjes, toen iedereen gewoon met elkaar omging. Die afschuwelijke situatie onder Assad dus, waar de NOS en Nieuwsuur ons alsmaar over berichtte. Maar daar gingen ze niet bepaald op in nu.
Die hele zogenaamde burgeroorlog in Syrië stinkt, en niet zo'n beetje. Een ontwikkeld land waarin allerlei bevolkingsgroepen naast elkaar konden bestaan, een zeldzaamheid in die regio, compleet aan flinters geschoten. Levens verwoest, cultureel erfgoed gesloopt, een maatschappij ontwricht, en allemaal omdat 'Het Westen' onder leiding van Amerika daar zogenaamd de onderdrukte bevolking ging helpen. Die schatten van een gematigde rebellen, die mensen heel gematigd hebben vermoord en vrouwen gematigd hebben verkracht en verkocht. Goed gedaan, Obama en EU. Saoedie-Arabië en Turkije zijn trots op jullie.

Dr. Snoepjes | 23-12-17 | 21:51

Ik hunker naar de Nexit. Deuren dicht en weer normaal doen.
Dus bij de Prov Stalen nooit meer op het partijkartel stemmen. Dan hetzelfde bij de tweede kamer. Dan de referendumwet her-invoeren. Nexit accorderen. Miljarden vangen van de EU wegens teveel betaald geld. En ... o wat zou dat een prachtige kerst zijn. Tja, en Smit(Kroes), Heinz van Balen en Rutte die hun baantjes kwijt zijn. Dat moet dan maar. Het is immers voor het goede doel.

Kamervraag | 23-12-17 | 16:45 | 4

telelezer | 23-12-17 | 18:59
Ik zie Polen en Hongarije ook nog wel binnen afzienbare tijd de EU verlaten en dan is het hek van de dam en zal de rest volgen.

Deviant | 23-12-17 | 23:25

Uiteindelijk zal de EU imploderen, linksom of rechtsom. Daarom heeft het voor Nederland ook niet veel zin om pro-actief een Nexit na te streven.

NV_2017 | 24-12-17 | 07:47

NV_2017 | 24-12-17 | 07:47
Dat denk ik ook, die volgevreten ambtenaren in Brussel houden dit nooit lang vol. Alleen jammer dat het Europese continent eerst zo word beschadigd.

Deviant | 24-12-17 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Voor we beginnen met officiële kanslozen en levenslang afhankelijken binnen te slepen, zullen we eerst eens beginnen alle afgewezen asielzoekers en criminele immigranten uit te zetten?
Overigens waarom wil de VN persé een luchtbrug naar Europa en niet naar het Arabisch schiereiland waar ruimte en geld genoeg is en, wellicht belangrijker, de cultuur een stuk meer verwant?

Franker | 23-12-17 | 16:27 | 3

Omdat het niet te voorkomen is, de bevolking in Afrika groeit 4x zo snel als hier. Nu kunnen we vast aan elkaar wennen, als we ze allemaal buitensluiten staan er over 25 jaar 400 miljoen aan de grens van de EU boos te zijn dat ze niet naar Europa mogen. Dan komen ze vanzelf met geweld, en komt er oorlog/burgeroorlog. We kunnen het alleen maar rekken Helaas.

MarcoC1991 | 23-12-17 | 18:09

@ MarcoC1991 | 23-12-17 | 18:09
Je hebt (helaas) gelijk, zie dit linkje
youtu.be/rN-LlMSS9tU

telelezer | 23-12-17 | 19:02

word hier zo rassies van, jammer wil ik niet, want schuld van de machthebbers die ze binnenlaten.

ger1306 | 23-12-17 | 20:23

Vraag de gemiddelde Italiaan en je krijgt het antwoord dat hij/zij deze importcollaboratie helemaal niet wil. Net zo min als de gemiddelde Nederlander, Duitser, Brit, Fransman, Spanjaard hem wil.

De Vrijlansier | 23-12-17 | 16:14

Kan iemand mij in hemelsnaam even uitleggen waarom dit gewoon allemaal maar kan? En wat moeten wij hier met gehandicapte/oude Afrikanen? De gezonde dragen al nul komma niets bij, die kósten alleen maar! Het is allemaal heel erg hoor maar Europa kán niet de gehele wereld opvangen. Daar is simpelweg geen plaats voor. Om over de desastreuze gevolgen voor de inheemse bevolkingen nog maar te zwijgen. Onze eigen ouderen mogen dus de moord stikken in hun 24-uurs luiers maar deze lieden gaan we dus op ONZE kosten binnen halen en verzorgen? Sorry hoor, maar de stoom loopt me echt uit de broekspijpen nu. Wat ben ik hier gloeiende gloeiende kláár mee! *van frustratie met hoofd tegen de muur bonken doet*

Sjefke7807 | 23-12-17 | 16:03 | 4

Oude Afrikanen gaan eerder deaud, dus uiteindelijk goedkoper voor ons.

Toos Bevergeil | 23-12-17 | 19:26

@Toos Bevergeil | 23-12-17 | 19:26 |
Als ik zou proberen te migreren naar zeg, Australië, Nieuw-Zeeland of Canada bv en ik ben boven een bepaalde leeftijd dan kom ik er niet meer in, ongeacht mijn andere kwalificaties (en ja, ik spreek uit ervaring!). Dan zegt men; "Sorry, u bent te oud. U kunt door uw leeftijd niet meer genoeg bijgedragen aan ons sociale systeem en gaat daar straks dan onevenredig veel uit betrekken. Dat willen wij niet." Waarom moeten wij als de Gekke Henkie van de wereld dan alles maar zonder vorm van proces binnen geduwd krijgen???

Het goedkoopst is het als ze dáár blijven. We kunnen niet de hele wereld op onze bult nemen. Het is hier zwaar overbevolkt. We zitten met bijna 18 miljoen man op een postzegel die nauwelijks fatsoenlijk plek heeft voor 10 miljoen mensen. Het is nu al onleefbaar en dit zal alleen maar erger worden. En natuurlijk gaat dit alles geen aanzuigende werking hebben *kuch*

Sjefke7807 | 23-12-17 | 19:42

niet zo zeuren,mannen!! gewoon durch arbeiten bis 70!

ger1306 | 24-12-17 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Extreem kwetsbaar!? Extreem en (moslim?) import uit Afrika levert bij mij een wat onbehagelijk gerommel in de darmen op. Hopen dat het daarbij blift.

opruimen | 23-12-17 | 15:59

Kan iemand mij ook een foto laten zien Waar dan die vrouwen en kinderen opstaan want ik zie voornamelijk jonge mannen van een jaar of 20/25 of ben je in arabische landen pas officieel volwassen als je 40 bent

Beeld fapper | 23-12-17 | 15:32 | 2

Dat is wel een dingetje. Bij binnenkomst verklaren mannen dat ze 16 zijn. Gebitscontrole toont iets anders aan (wat vaak visueel ook al is te zien), maar ja, papieren zijn zomaar zoekgeraakt. Mocht de beslissing in dat geval toch nog onverhoopt negatief uitpakken voor de gelukszoeker, dan is er de laatste jaren de SJW-fluisteraar nog die hen influistert dat ze plots homoseksueel zijn geworden. Daar zijn we in Nederland namelijk dol op.

Ruikbaard | 23-12-17 | 15:44

Daar zijn nu wel een paar fotootjes van, als u een beetje doorklikt. Wie de ontwikkelingen enigszins volgt weet dat deze verre van representatief zijn. Juist zo voor kerst is het de bedoeling een je reinste tearjerker nepnieuwscampagne in te zetten kennelijk om de verafrikanisering/islamisering/ondergang van Europa te versnellen.

Rommelende Onderbuik | 23-12-17 | 15:45

"Volgens de VN betreft het hier vooral extreem kwetsbare groepen, zoals vrouwen, kinderen, gehandicapten en ouderen. "The group of Eritrean, Ethiopian, Somali and Yemeni refugees include families, single mothers, unaccompanied children and disabled people. All of them need health care and counselling."

Tjonge jonge, wat een verwennerij weer Europa. Uit lanen waar werkelijk geen enkele "vluchteling" is gekomen die ook maar iets bijdraagt aan de Westerse samenleving halen we nu de nog kanslozen der kanslozen binnen. 100% kandidaten voor directe plaatsing in ziekenhuis, bejaardentehuis, jeugdopvang en sociale woningen voor de alleenstaande moedertjes. Zou je nog kunnen denken dat de sterke arbeidsgeschikte mannen in het land blijven om op te bouwen, maar die zitten al lang en breed te genieten in Europa van alle voorzieningen. Allemaal erg bemoedigend voor de toekomst als stel narcistische, megalomane mafkezen blijft denken dat een paar miljoen mensen in het relatief rijke (10% rijk, 80% van het vermogen) is staat is alle honger en leed in de wereld te gaan oplossen door alles naar het Westen te halen. Goed bezig.

Ruikbaard | 23-12-17 | 15:27

Oké, met genoegen trek ik de (belasting)portemonnaie wel weer. Hoeveel mag ik nu weer vrijwillig aftikken?
*GL-, SP-, CDA-, VVD- en D66-modus off*
Het wordt zo langzamerhand tijd voor een gewapende volksopstand!
Hoe lang blijven we nog gedogen dat dergelijke gelukszoekers hier op onze centen komen teren, zonder daar ook maar iets tegenover te stellen?
Ik betaal me zo langzamerhand scheel aan belasting om dergelijk volk te onderhouden.

Alco-de-Holist | 23-12-17 | 14:59

Er zijn minstens 4 miljard minderbedeelden op deze aardkloot. Wat zijn de criteria geweest om deze 160 zieligen hierheen te importeren, en niet de resterende 3'999'999'840 personen? Of gaat dat nog gebeuren? Elk jaar komen er trouwens nog eens 80'000'000 kansloze beebietjes bij. Ik vermoed dat wij tot ons 7'000'000ste levensjaar moeten gaan werken om iedereen een kans te geven.

jacobh-59 | 23-12-17 | 14:48

Die gespierde gasten in de bus zien er anders verdomd onkwetsbaar uit. Maar dat is natuurlijk maar een inschatting gestoeld op enige ervaring.

Rien7847 | 23-12-17 | 14:41

Geef ze eens ongelijk: hun enige taak is de nu nog rijkere EU landen versneld te doen verarmen, zodat de EU nivellering wat sneller gaat.

Het salaris van een chef in de cashewfabriek in Mali (die met 13,5 miljoen was opgezet - ennu al weers til ligt, maar dat terzijde), bedraagt 37,- euro:
Uitzending Nieuwsuur 27 nov. 2017, zie fragment op 00.57
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2204866-alle...

De keuze is dus: leren en werken zodat je in Mali een baan als chef krijgt voor 37,- per maand of als alleenstaande man 229.32 euro per maand toucheren t.b.v. alleen eten en zakgeld www.nu.nl/nucheckt/5021360/nucheckt-k...

Wering | 23-12-17 | 14:41 | 2

Alleen ben je voor die 37 afrikaanse euro's een grote mijnheer in Mali.
Met 229,32 nederlandse euro's zakgeld en de alcohol en sigarettenprijzen hier, kun je hier nauwelijks aan dagelijkse portie qat of weed komen.

Rommelende Onderbuik | 23-12-17 | 15:48

Kun je nagaan wat een Grote Meneer je bent als je hier zuinig leeft (of er iets bij scharrelt) en je kunt 37,- euro per maand naar je familie overmaken.
Hier niet hoeven werken en tóch een volledig salaris van een leidinggevende naar Mali kunnen sturen... tuurlijk wil dan de hele familie zelf ó;ók naar NL.

Wering | 23-12-17 | 18:46

Teleurstelling overheerst, teleurstelling dat het in Afrika maar niet lukt. In de post koloniale periode is er zo weinig vooruitgang geboekt en met het einde van de koude oorlog is het alleen maar erger geworden. En dan ook nog islam wat zich verspreid. Oorlog, honger en corruptie tekenen het continent. Triest.

P-unit | 23-12-17 | 14:15

Bed, bad, brood wordt transport, penthouse (bij voorkeur van Pechtold) en oitkering. Deze mensen willen ook vast en zeker wel graag meedoen met het rassenvermengingsprogramma van de EU en de VN.

De Nederlandse overheid ziet overigens dat het asielbeleid gefaald heeft > aktie: we halen er nog meer, het zal ooit een keer lukken! Uiteraard op kotsen (en kosten) van de burger. Leuker kunnen ze het niet maken.

Greet_Wilderst | 23-12-17 | 14:08

Wel zo economisch dan om niet steeds leeg heen te vliegen , maar de bak vol te laden met kansloze dure zorgbehoevende bejaarden (55+) met over de datum organen, en deze te dumpen in Noord Afrika , waar zij de rol van rol model kunnen opnemen, zoals het slaan van waterputten en demonstreren van gedurende WO II opgedane gezond verstand survival skills.

Baron Clappique | 23-12-17 | 13:59 | 2

Zorgbehoevende bejaarden waterputten laten slaan.

U kunt dierect solliciteren voor manager in de zorg.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 14:37

Heeft de PvdA al contact met u opgenomen wegens briljante ideeën en een aansprekend moreel kompas?

Rommelende Onderbuik | 23-12-17 | 15:49

Hier wachten de bruidegommen al op hun 9 jarige bruid.

Bergbloempje | 23-12-17 | 13:57

Er staat er een tussen die zijn legerkloffie nog aan heeft. Of alvast heeft aangetrokken, dat kan ook.

Rheia | 23-12-17 | 13:56 | 2

@LeZwoHa | 23-12-17 | 15:17 |
Nee, dat was helaas géén hoax. Dat was echt. Later hebben er meer van dit soort dingen plaats gevonden. Ook in de UK.

Sjefke7807 | 23-12-17 | 16:00

Dit heeft alleen maar een enorm aanzuigende werking. Het aantal rubberbootjes zal weer explosief stijgen. En jammer genoeg zullen een hoop van die bootjes het europese vasteland bereiken.

2voor12 | 23-12-17 | 13:55

<Nuancerende modus aan>
Dit is een slechte zaak: De toekomst van velen zie ik ook somber in. Immers, er is steeds minder behoefte aan laaggeschoolde arbeid. De jonge kinderen kunnen zich nog ontworstelen en door snelle integratie redden, maar eenmaal 18 jaar of ouder in Europa, dan ben je in Europa kansloos...
Nog los van het feit dat er in Europa -vooral in het zuidelijk deel- een jeugdwerkeloosheid bestaat van 15 tot 25%. Met andere woorden: Een heel slecht idee.
<Nuancerende modus uit>

Dysphemian | 23-12-17 | 13:55 | 3

Worden ontvangen en opgevangen door moskeeën, jong verse aanwas zonder corrigerende ouders. Ideaal om te hersenspoelen voor het grotere doel. Slecht idee...

boerk | 23-12-17 | 13:59

Helaas weten maar weinig kinderen zich uit hun culturele achtergrond te ontworstelen en, aangezien men niet gedwongen wordt te integreren, is het rendement tot nu toe laag. Generaties aan het infuus. Jeugdwerkeloosheid genoeg in de eu en robotisering aan de horizon.

P-unit | 23-12-17 | 14:18

P-unit | 23-12-17 | 14:18

Slechte integratie heeft nadelen maar ook zeker voordelen, wanneer het tijd is voor hun om weg te gaan zal niemand ze missen, geen lege stoel op het werk geen lege kruk in de kroeg waar jolige umfufu altijd zat de lolbroek van de groep. Niemand zal hen werkelijk missen wanneer het zover is.

Papierversnipperaar | 23-12-17 | 15:00

Er keren toch wel 160 uitgeprocedeerden terug met dat vliegtuig, anders vliegt het ook maar zo leeg terug.

echtpaul | 23-12-17 | 13:53

Waarom deze gelukszoekers wel en de rest van sub-Sahara niet?
Laten we die ook ophalen! Desnoods gedwongen!

Is dit nog nieuws? | 23-12-17 | 13:51

"tekort aan ongeschoolde arbeid" Ze hadden ook naar zuid Italië kunnen vliegen.

W_F | 23-12-17 | 13:50

na continu zeggen dat het allemaal jou schuld is komt nu de oplossing.
gefrustreerde linkmiechels vinden dat we niet genoeg ontwikkelingsgeld geven en ze zien ook niet hoe dat besteed wordt.dus moet alles hier naar toe gebracht worden.
waarom gaan linksen niet in de 3de wereld wonen,is beter voor iedereen.

pejoar | 23-12-17 | 13:50

Nou, de slavenhandel is weer helemaal terug van weggeweest. Iets om trots op te zijn, deugmensen!

obominotie | 23-12-17 | 13:47

IJsberg! IJsberg! IJsberuuuug!
- Full steam ahead!
Ik riep verdomme IJsberg!
- Jazeker. Full steam ahead!

Rest In Privacy | 23-12-17 | 13:45

Waar zijn die tijden dat je via een zelf gegraven tunnel naar West-europa of luchtballon onder een kogel regen ervandoor gingen of hoeveel zijn er wel niet daardoor als lijk geëindigd in het prikkeldraad , zonder enig kans je familie ooit weer te zien,nu Word je zelfs opgehaald en alles staat klaar voor je.

Roger-Rabbit | 23-12-17 | 13:44

Allemaal zieleige kinderen en zielige vrouwen. Hun vaders, ooms, neven en zonen komen zodra de verblijfsvergunning binnen is. Dus tel bij die 160 dus nog even 1000 mannen op.

2voor12 | 23-12-17 | 13:44 | 1

Precies dit en DNA inleveren om ook maar iets na te kijken oid weigeren ze waarschijnlijk doodgewoon

maaknietsuit | 23-12-17 | 13:46

Juist de meest kwetsbare groepen, zieken, zwangeren en gehandicapten. En dat bovenop wat in Jeurope al handophoudend en zorgverslindend binnen is komen drijven, allemaal potentiele arbeid..

fikkieblijf! | 23-12-17 | 13:41

Ik hoorde uit betrouwbare bron dat Julio Poch het vliegtuig gaat besturen.

Vespucci | 23-12-17 | 13:40 | 2

HA !

Baron Clappique | 23-12-17 | 13:54

Met assistentie van maxima als co-knuppellaar !

PopeyeKamper | 23-12-17 | 16:24

Ik word zo verschrikkelijk moe van deze flauwekul

HoogToontje | 23-12-17 | 13:38

Heel lastig. Duidelijk een pr-dingetje zo vlak voor de kerst. Hebben ze net een paar vrouwen en kinderen en misschien een bejaarde en een mankepoot overgezet, terwijl de kampen bomvol zitten met redelijk bemiddelde testosteronbommetjes die in plaats van hun €10k te besteden aan het opzetten van een eigen bedrijfje, liever de gok nemen naar lEUlekkerland.

Mensen helpen? Altijd goed! Twee continenten redden? Echt nog stukken beter!

Rommelende Onderbuik | 23-12-17 | 13:37

Wie ze heeft, mag ze houden; ik wens Italië veel succes met hun nieuwe uitwoners...

Claudia M. | 23-12-17 | 13:36 | 2

Italie is al bijna failiet, nu krijgen ze van Timmerfranz nog een stukje subsidie voor het opnemen van deze mensen. Gaat allemaal om geld. Lonen drukken door veel mensen te importeren, minimum loon en uitkeringen kunnen omlaag, andere lonen ook, want solidair, collectief geld (belastingen) voor het redden van privaat, verkopen collectief eigendom aan privaat, geld voor de uberrijken erbij (de 1% word de 1% van de 1%) en die gaan lekker weer de wereld over van Monaco naar Londen naar x (ik hoor helaas niet bij de elite, maar er is een site waar u kunt zien waar alle prive vliegtuigen massaal heen vliegen, je kunt daar zien dat ze over de jaren heen dezelfde rondjes vliegen). Het is onduidelijk waarom Prutte hieraan meedoet, maar misschien mag ie een keer mee met zo'n rondje ofzo?

O2Neutraal | 23-12-17 | 13:58

O2Neutraal & Claudia M.
Op zich nog niet zo slecht gedacht dus. Italië vangt ze op en verzorgd ze en krijgt daar banen en geld voor terug. En uw redenatie, Claudia, loopt waarschijnlijk spaak bij het "houden". Natuurlijk blijven ze daar niet, zullen wel afspraken liggen dat Nederland, Duitsland en Zweden de meest ontwikkelde AMA's overgedragen krijgt. En de rest vertrek waarschijnlijk illegaal noordwaarts -zeker een deel richting Calais.

Rommelende Onderbuik | 23-12-17 | 15:59

Niet goed, niet goed

Roy020 | 23-12-17 | 13:36

Dweilen met de kraan open. Dit soort feel-good politiek lost geen problemen op maar maakt ze op lange termijn alleen maar groter.

Bert Konterman | 23-12-17 | 13:35 | 1

Politiek ziet er alleen om te managen, het managen van hun eigen houdbaarheid.
Doen ze het "goed" dan mogen er 4 jaartjes bij.
Excel managers, zonder enig inhoudelijke kennis. Als voor de buitenwacht alles onder de streep maar klopt en kan worden verantwoord.
Kijk maar naar Kwiebes, mevrouw PangPang, etc.

boerk | 23-12-17 | 14:05

Jullie weten waarom ze allemaal een Mielle willen?

Bigi Bana Boy | 23-12-17 | 13:34 | 2

Daar kunnen ze zichzelf wit mee wassen?

Kapitein Stijlvol | 23-12-17 | 13:36

Nee. Er zijn geen betere. Anders wilden ze die.

Bigi Bana Boy | 23-12-17 | 13:39

Dit jaar zijn er alweer 90 miljoen wereldburgers bijgekomen. Dat is het echte probleem en dat houdt niet op, niet vanzelf.

Vout | 23-12-17 | 13:30 | 2

Dat is de waarheid die niemand wil horen. Tenminste, niet de mensen van de NGO's, waar vaak toch een lichtelijk gelovig tintje aan zit, waar anticonceptie uit den bozen is.
Maar goed het mag duidellijk zijn dat massale voedseltekorten echt een ding gaan worden deze eeuw.

lsimon | 23-12-17 | 13:49

Voedsel zat maar erg veel ligt weg te rotten omdat men vergeten is een koele of droge opslag locatie te bouwen en onderhouden of één of andere dictator bang is dat GMO rijst als zaaigoed gebruikt word en dan wegens patent schending niet geëxporteerd mag worden, of de voedsel kan het land niet in omdat mensen het niet eens zijn van wie de olie (inkomsten) zijn. Honger is 100% een gevolg van organisatorische en politieke probleem, niet vanwege een te kort aan voedsel in de wereld..

W_F | 23-12-17 | 13:59

Meer parasitair tuig hierheen halen aub. Dan heeft de goedwillende bevolking daar meer armslag om hun land op te bouwen, waardoor de sprinkhanen die W-Europa ondertussen hebben kaalgevreten weer teruggaan. OK dit gaat ‘m dus ook niet worden maar de grenzen dichtgooien is natuurlijk een veel te simpele oplossing die bovendien die Wilders in de kaart speelt. /Deugmodus uit

Nivelleermarionet | 23-12-17 | 13:29

Ik wacht al de hele ochtend op Sunny Bergman, Sylvana Simons en Gloria Wekker om ons moderne slavernij, neo kolonialisme en virulent rascisme in de schoenen te schuiven, vroeger met boten nu met vliegtuigen, maar we zullen die zwarten hierheen halen om uit te buiten als laagbetaalde kontenwassers.

Naja het is ook zaterdag, De dames zullen wel uitslapen denk ik.

jack and friends | 23-12-17 | 13:23 | 1

Die balk zit ook zo in de weg denk ik.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 15:06

En het eerste wat die vluchtelingen doen als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben is het boeken van een extra lange vakantie in hun eigen land. Blijkbaar valt het wel mee met de onveiligheid.
En wat houdt Europa er aan over? Een stel stonede qat kauwers die hun hele leven lang een uitkering zullen trekken en nooit iets zullen bijdragen.

Osdorpertje | 23-12-17 | 13:22 | 3

Dat kunt u niet zeggen, de bijdragen zullen groots zijn, vooral in de sector criminaliteit, en deze sector ligt met name in Nederland op sterven, gezien het grote aantal leegstaande gevangenissen, teruglopende aangiftes en politie die tijd heeft op goudvissenjacht te gaan.

jack and friends | 23-12-17 | 13:24

Nonsens.zo dom als deze reactie kan niemand behalve jij zijn.
Osdorpertje, je bent echt het laatste/eerste/ergste vorm van shit.

Europa wil gewoon op deze manier een uiterst goedkoop contingent arbeidskrachten invliegen.

Dat ligt hem dus niet aan die invliegers, maar aan het Europese GETEISEM die daarmee hun geld willen verdienen.

mallekater | 23-12-17 | 13:30

mallekater | 23-12-17 | 13:3
U dacht dat deze "arbeidskrachten" goedkoop zijn? U bent wel vrij naïef dan. Deze mensen gaan hier nooit aan het werk, nooit en belanden voor de rest van hun leven in de steun... Inmiddels weet driekwart van Afrika wel waar Achmed de mosterd moet halen.

Ommezwaai | 23-12-17 | 13:41

NU.nl checkt: wat krijgt een asielzoeker eigenlijk?

Wering | 23-12-17 | 13:22 | 2

Andere vraag: wat verdient een gewetenloze werkgever aan het stiekem tewerkstellen van een asielzoeker??

Doe dan even domweg eerlijk en zeg tegen kanslozen dat ze terug moeten en tegen mensen die fatsoenlijk kunnen werken dat ze mogen blijven...
Maar de flauwekul die zogenaamde rechtschdragende en impotente helden uitspugen slaat echt nergens op.

mallekater | 23-12-17 | 13:36

@mallekater
Die mensen kunnen er niets aan doen en het komt allemaal door het gewetenloze grootkapitaal. Hoeveel asielzoeker zijn er die stiekem worden tewerkgesteld vraag ik U?
Ik heb al veel onzin gelezen, maar dit gaat nergens over. Deze argumenten zijn ter morele rechtvaardiging van het meer liberale deel van de asielindustrie. Dat heet liegen. Heb meer respect voor die linkse geitenwollensokken die vanuit hun overtuiging migranten helpen dan een draaibeweging om moreel falen goed te praten. Bah!

Bedonderstel | 23-12-17 | 16:12

Hun overheden investeren zwaar in die mensen in opleidingen en noem maar op maar de mensen ''vluchten''. Ik vind het terecht dat de Eritrese ambassade hun een naheffing geven en excuses eisen.

Papierversnipperaar | 23-12-17 | 13:21

Mooi, ze krijgen een lening IPV een gift. Alleen betalen ze die lening nooit terug. En zelfs dan is het niet hun eigen geld maar van de NL belastingbetaler.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 14:00

Ja, die lening is voor de vorm; om ons 'gerust te stellen'.
En het houdt weer wat ambtenaren van de straat in de zieligheidsindustrie. beleidsmakers, uitvoerders, schuldhulpverlening in ala het mis gaat, etc.

Wering | 23-12-17 | 14:53

Serieus, wie wordt hier nou gelukkig van?
Wij niet, maar zij ook niet!

Carmelita | 23-12-17 | 13:20 | 1

Welja, kan er ook nog wel bij. Ik dacht dat Serious Request geld inzamelde om gezinnen in hun thuisland weer bij elkaar te brengen. Nu worden ze per Hercules gewoon naar Nederland gevlogen? Gaat iets niet goed. Veel gezinnen met kinderen in Nederland kunnen hun kind geen beugel geven omdat ze daar geen geld voor hebben en dit groepje kanslozen krijgt natuurlijk wel alles waar ze om vragen. BAH.

Vout | 23-12-17 | 13:18 | 2

Herstel, eerst naar Italië en vervolgens naar Nederland en andere landen. Waar het meest te halen valt dan natuurlijk.

Vout | 23-12-17 | 13:22

nou ja naar Nederland, eerst naar de verdeel/doorstroomcentra.. en ja, da's vervolgens Nederland, Zweden of Duitsland want daar is voldoende geld en wordt nog meer BBP berekende naheffingen, om half Afrika op te vangen. Zegt het voort en zegt het voort... zo, nu Oma van 89 (thuiswonend) eens gaan verschonen keertje extra, tis tenslotte bijna Kerst..

fikkieblijf! | 23-12-17 | 13:46

Het importeren van kansloze calculerende wereldburgers en toekomstige last voor de eens zo fijne samenleving gaat nog eens heel groot worden. Oh, wacht ...

Graaier | 23-12-17 | 13:14

Ooit zal bij iedereen in Nederland het besef komen dat een verzorgingsstaat en ongelimiteerde migratie niet samengaat. Ooit zal het besef komen dat met de islam de veiligheid, vrijheid en de welvaart verdwijnt. Ooit, maar dan is het wel te laat. Ik wens iedereen het goede, ook deze mensen gun ik een goed leven maar het is niet haalbaar om iedereen maar de EU in te laten. Dus ik gun iedereen een goed leven in land van herkomst. Fijne dagen.

osolemio | 23-12-17 | 13:10 | 2

agreed

just another liberal | 23-12-17 | 13:18

Zoals het spreekwoord zegt: De kruik gaat zo lang te water tot hij barst.

spinselsinjehoofd | 23-12-17 | 22:43

Vroeger vlogen we ze naar Suriname waar ze dan op de katoenplantages hun leven opnieuw konden opbouwen, vrij van de oorlogen en strijd in hun eigen landen. Waarom doen we dat niet meer, eigenlijk?

Opslag Medium | 23-12-17 | 13:07 | 2

Omdat het niet mag van ene Sylvana Simons

normanius | 23-12-17 | 13:10

Vlogen? Met de Vliegende Hollander zeker?

Kapitein Stijlvol | 23-12-17 | 13:31

Dit nieuws zal ook bekend worden in Afrika. Het verzenden van deze 160 gelukzoekers naar Europa, zal tot gevolg hebben dat er duizenden richting Libie zullen vertrekken.

Jeroen65 | 23-12-17 | 13:05

En..., laten we lief zijn voor elkaar en niet op voorhand oordelen als we hun sitatie niet kennen. Fijne kerstdagen!

Harry de Slijter | 23-12-17 | 13:02 | 1

Zo is dat!
Er is ten slotte geen greintje bewijs....
oh, wacht...

jemagookniksmeer | 23-12-17 | 13:07

Die laatste foto, kwamen ze echt in die kooien aan?

Nuchternederland | 23-12-17 | 13:00

Ach..., laat die stakkers toch.... Zolaan wij nog geen keuze kunnen maken tussen een reerug of parelhoenbiefstuk, dan valt het volgens mij best wel mee. Ik zou zeggen: WARM WELKOM!

Harry de Slijter | 23-12-17 | 13:00 | 4

Drink jij er nog maar 1 harry opdat je een cirrose oploopt. Nederland is breder dan die koker waar jij door kijkt.

Vout | 23-12-17 | 13:21

Warm welkom? Harry, hol schon mal den Flammenwerfer!

Kapitein Stijlvol | 23-12-17 | 13:29

Bij Harry de Slijter uiteraard. Geef je wel je NAW door?

Implants | 23-12-17 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi om te zien. Met name die 13 jarige kinderen uit Waggaboebalonie van 1 meter 85. En kijk die gehandicapten eens van geluk op en neer springen en rondjes rennen om het vliegtuig. Ook allemaal net 13
geworden. Ze lijken in die landen nu eenmaal al snel wat ouder dan ze echt zijn. Niks met jullie gratiesch gratiesch vooroordelen van doen. Deze mensen komen ons van inteelt en verzwakking redden. En mochten we alsnog zwakker en teer worden? Dan zijn dit de helpende handjes aan het bed. Slim gespeeld EU. Ik heb vertrouwen in de toekomst. Zeker gezien de lessen, nee laat ik zeggen, de successen uit het nabije immigratie verleden.

Dagdief | 23-12-17 | 12:53

Nederlanders weigeren humanitaire hulp uit angst voor de islam , GEENSTIJL is de uitlaatklep geworden van onverdraagzame medeburgers, hebben een uitgesproken mening over anders denkende, menen de wijsheid gepacht te hebben,
zijn de eersten die janken als ze geen hulp of uitkeringen ontvangen,

adjudant | 23-12-17 | 12:51 | 8

Please do not feed the trolls!

Rest In Privacy | 23-12-17 | 13:09

adjudant | 23-12-17 | 12:51
Wat bedoel je nou? Willen moslims ons humanitaire hulp geven maar Nederlanders weigeren die? Wat houd die hulp in vredesnaam in, wat kunnen zij ons in godsnaam geven ipv meer ellende en zeer.

Papierversnipperaar | 23-12-17 | 13:28

Nederlanders geven ontwikkelingshulp, zamelen geld in op tv, en rupsje nooitgenoeg is niet tevree.
En andersdenkende rijden in een vrachtwagen op mensen in. Wie is de zeikerd hier? Sukkel.

Implants | 23-12-17 | 14:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Wordt er meteen ook een blik psychologen aangevoerd om het leed te verzachten, een blik hulptroepen van de GGD, artsen en welzijnswerkers (zat in dit land), zijn die er ineens in grote getale?

lanexx | 23-12-17 | 12:50 | 1

Uhhh ja, want de GGZ is niet alleen kapotbezuinigd in belang van de patiënten, zeg maar.

Luivend | 23-12-17 | 12:55

Zitten hier ook hoogopgeleide kinderartsen tussen, in plaats van steeds apothekers en astronauten.
Hier in Emmen is namelijk de kinderafdeling van het Scheperziekenhuis dicht gegaan omdat er onvoldoende kinderartsen waren.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-12-17 | 12:50

Gebeurd al heel lang trouwens:
nos.nl/artikel/2160553-italianen-hale...

En de Lockheed Martin C-130J Super Hercules is ongeregistreerd volgens mij, dus ook weer een zware overtreding luchtverkeerswet.

Creaguurder | 23-12-17 | 12:49

Hoe verpest je de Kerstdagen voor de Nederlanders? Nou zo dus! Kan nog wel bovenop het bericht dat we 50€ per maand(!) per persoon betalen voor het 'klimaat'.

Waarom moeten die lui allemaal naar Europa? Moet hier soms de hele wereld worden opgevangen? Wat háát ik de ^^%$%R^Y& lui die dit allemaal bedacht hebben zij die het uitvoeren. Hoe lang nog laten we dit gebeuren??~! Wanneer gaan onze grenzen dicht, potdicht en stappen we uit die Satanische EU?
Ziet dan niemand dat onze bevolkingen totaal kapot worden gemaakt?

Wat willen ze nou, burgeroorlogen? Want daar draait het op uit.

Lupuslupus | 23-12-17 | 12:49 | 2

Spijker, kop

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:56

Daar gaat het zeker op uitdraaien mijn waarde Lupus. Mijn oom gaat zó gelijk krijgen. En wat ik maar niet snap; Wanneer haalt men hier nu eens de kop uit de kont? Als er aan de deur wordt geklopt met de woorden "sorry maar u moet uw huis uit want we hebben het nodig voor die zielige instromers"? Gaat het dan misschien dagen? Echt, af en toe moet ik de pc gewoon stil zetten want het is niet goed voor mijn bloeddruk...

Sjefke7807 | 23-12-17 | 15:52

Ik hoop dat dit nepnieuws is

minder_minder_minder | 23-12-17 | 12:48 | 1

Het is inderdaad nepnieuws. Het gaat niet om 160 knakkerts maar om 160'000 knakkerts. Of is dat ook nepnieuws? Gieveel het er ook zijn, in ieder geval zijn ze stuk voor stuk volledig kansloos.

jacobh-59 | 23-12-17 | 16:52

Laat maar lekkers naar de kalote gaan dit Land ook in 2018 .
Ze stemmen weer met volle overtuiging de komende Gemeente Raads Verkiezingen daar voor en op .
Succes met de teringbende dan ook maar .
Je mag er zelf mee zitten , het opknappen en betalen.

liegende lippen | 23-12-17 | 12:47 | 1

De PVV doet in 30 (!) gemeenten mee met de verkiezingen. De uitkomst daarvan zal de lakmoesproef zijn: keert het tij of blijft men op koers naar het ravijn.

Lupuslupus | 23-12-17 | 12:51

Ik wil niet lullig doen , maar het verslag van de UNHCR lezend "imprisoned under inhuman conditions " en "vulnerable refugees", : ik heb de foto's bestuderend een andere indruk .
Voorts zou het misschien geen gek idee zijn de werklozen/belastingbetalers in de EU es uit leggen waarom deze gevangenneming plaatsvond , want als gevangenneming onder erbarmelijke omstandigheden een criterium is dan weet ik nog wel een paar miljoen die dringend verscheept kunnen worden naar het Europese paradijs .

daytripper | 23-12-17 | 12:47 | 1

@daytripper
Je vraagt je ook af waarom ze dan niet naar buurland Tunesie zijn gegaan; van daar uit is de overtocht toch een stuk korter.

kindapaas | 23-12-17 | 17:57

Wat een intriest artikel.

DrumPiet | 23-12-17 | 12:46

A-sociaal, nog a-socialer, het a-sociaalst. West Europa, a-socialer kunnen we het niet maken. We deporteren mensen vanuit het huisland naar jawel, het beloofde land. We beloven van alles, de geldmachine van alle welzijnsorganisaties draait op volle toeren. Weer een lading, moneymakers binnen. De zieligheidsindustrie wentelt zich rond in hun eigen utopia waar paradijselijk leven en genieten van de geneugten van het leven voor hen een doodnormale zaak is. En dat alles verkregen door jawel, de sloebers uit uithoeken en landen waar menigeen niet eens het bestaan van weet. Lekker vanuit hun riante optrek, met hek en carport, schenken zij nog, of liever gezegd, laten zij zich een whiskey inschenken, en kijken naar het journaal. Oordelend over de menschen, die er een probleem mee hebben dat hun hele wijk, naar de klote gaat. 80 % van de immigranten, zijn over 50 jaar nog steeds immigrant. Ondanks alle integratiecursussen en god mag niet weten welke hulp zij allemaal krijgen van jawel, de verdieners aan deze industrie. Tot iemand besluit om alle subsidies en geldmiddelen in te trekken die om deze industrie heen hangen, te beeinidigen. Dan houdt het snel op met de zogenaamde, medemenselijkheid. Help al deze mensen liever in eigen land. Helaas, de machthebbers aldaar zorgen ervoor dat het volk arm blijft. Daar veranderen wij niets aan dat zullen de mensen aldaar zelf moeten doen. Fijne Kerst.

De Evangelist | 23-12-17 | 12:46

Emigreren / vluchten als poltiek asielzoeker/ native naar de Visegrad Alliantie gaat nog eens heeeeeel groot worden in de toekomst.

Ketchupbadger | 23-12-17 | 12:45

Schokkend voor de reizigers inderdaad. Moet je je iPhone even op de vliegstand zetten. Ze moeten leren dat dat een kortetermijninvestering is, maar wie gaat ze dat uitleggen.

RickTheDick | 23-12-17 | 12:45 | 1

Wat probeer je te zeggen? Iphones geven schokken in een vliegtuig? Het is belangrijk dat ze weten dat ze hun rendement snel zullen krijgen?

paulpils | 23-12-17 | 14:52

Timmerfrans charters! Klote weer op de midelandse zee, geen paniek. Timmerfrans charters neemt je mee! Niet mee dobberen op woeste golven of onder de zee bedolven worden Timmerfrans charters vliegt je over!

P-unit | 23-12-17 | 12:44

Knettergek zijn ze bij de EU... Een land als Griekenland verdrinkt in werkeloosheid en dan komen er nog meer werkelozen bij...

Nogmaals, de echte Nazi's waren mensen in pak en die waren ook knettergek tussen de oren. Alleen omdat dit soort mensen niet moordt wil niet zeggen dat ze goed bezig zijn.

We kunnen *NIET* compleet Afrika hier opvangen...

mrXL | 23-12-17 | 12:44 | 2

Nee, maar beter luchtbruggen dan smokkelaars in de hand werken.

paulpils | 23-12-17 | 14:53

@paulpils | 23-12-17 | 14:53 |
En u denkt werkelijk dat die zich het kaas van het brood laten eten? Droomt u rustig verder.

Sjefke7807 | 23-12-17 | 15:45

Stille nacht heilige nacht Europa langzaam verkracht.

Goedverdoemme | 23-12-17 | 12:43

Als dit geen mensenhandel is, dan ... kolere !

Nou ja, misschien over 20 jaar als alles eindelijk kapot is en opnieuw opgebouwd, kunnen we de verantwoordelijken voor deze mensenhandel-transporten en misdaden tegen de mensheid, voor het gerecht slepen, als ook de piloten en het grondpersoneel.

Creaguurder | 23-12-17 | 12:43

We hebben toch nieuwe gevangenisvulling nodig, Anders staan die gebouwen maar voor de helft leeg. Zitten er bewaarders enzo in de WW. Politie en Justie moeten ook blijven draaien. Al die geheimzinnige 'terroristen-in de gaten houders' ook. De hele economie vaart wel bij meer onvrede, agressie, haat en racisme. Op Facebook en Twitter enzo moet ook wat te zeiken zijn, anders hebben de moraalriddertjes niks te doen. Linkse politieke partijen zijn niks zonder vluchtelingen/gelukszoekers-stemvee. En waar zouden we zijn zonder NPO-gestuurde Staats-moslimpropaganda? Hoe komen Jinek en Pauw aan onderwerpjes? Waar zouden DENK, Sylvana en Quincy zijn zonder ons witte racisten? Mensen, bekijk het van de positieve kant... Ieder nadeel heeft z'n voordeel...

Jan Gordelroos | 23-12-17 | 12:42

Ik droom dan altijd maar dat de achterliggende gedachte is om afrika vrij te maken van afrikanen alvorens we landje ruil doen..

schoon-schip-maken | 23-12-17 | 12:41

Kansloos volk binnengekomen door kansloos
politiek, deze mensen zullen nu een rijk en rustig leven hebben, zij hoeven totaal niets te doen om maximaal van alles te profiteren.
Er zullen legertjes van links deugvolk deze mensen van alle gemakken voorzien want zielig, zielige, zieligste en de bij voorbaat blanke racistische Witman die er commentaar op heeft is een xenofobische pro zwartepiet moslimhatende slavenhandelaar met kaalkopjes gestrekte arm syndroom,
wat dat wijst zo lekker.

Plorkface | 23-12-17 | 12:41

Elk jaar komen er 30 miljoen Afrikanen bij, welk probleem denkt de EU op te lossen met een Afrika-EU luchtbrug? Geboortebeperking is de enige oplossing om Afrika leefbaar te houden, klimaatverandering, conflicten, droogte, enz. zijn allemaal drogredenen. Het land en de economie kan gewoon geen exponentiele bevolkingsgroei opvangen, zelfs in Nederland zou dat niet lukken.

Duifmans | 23-12-17 | 12:39

Please do not feed the trolls.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 13:19

Ce ca!: trollen komen voor in sprookjes, zij spelen een rol in een verhaal. Reacties met meer dan 3 regels Nederlands komen uit een menselijke geest, hoe trollerig of debiel ook. Ja sorry, het is bijna Kerst.

Luivend | 23-12-17 | 13:25

@ Luivend
Ok, maar internet trollen leven idd in hun eigen sprookje en verhaal. Hoe debiel en trollerig ze ook over komen. Maar onder de onderste steen leeft dom links volk zonder sjoege van de realiteit. Dat jeukt een beetje. Sorry hiervoor ;)
Verder uiteraard iedereen een prettig najaarsfeest.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 14:15
▼ 7 antwoorden verborgen

" A difficult, but successful humanitarian operation. " .... Nou zeg .. natuurlijk , dat kunnen wij ons voorstellen .. was me dat even afzien .. en allemaal " hand-picked" ... echhhht waar .
Nou , vooral in Zuid -Italië zitten ze te springen om arbeidskrachten , dus dat komt helemaal goed .

daytripper | 23-12-17 | 12:37

Heerlijk hoe stil de M5M is over Trumps zijn zeer succesvolle belasting hervormingen.. Rutte en de EU staan zo in hun hemd. Maar helaas gaan meeste mensen dat pas zien waneer de rijkdom weer uit de USA stroomt en de armoede de EU in zijn greep heeft.
--
Wees slim, geef de grote vinger aan Nederland en de EU club. Het is zo eenvoudig.

Mark_D_NL | 23-12-17 | 12:37 | 1

Niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'eenvoudig'. Emigreren met behoud van Nederlanderschap is niet echt eenvoudig; het duurt nog een jaar of drie eer dat ik de taal spreek van het land waar ik heen ga wanneer het zou moeten (wanneer ik niet meer veilig zou zijn hier). Ook het geld bestrijden is niet eenvoudig; doch ik zou er zo lang mogelijk alles aan blijven doen om het geld in Nederland met geld te bestrijden. Want ik ben een Nederlander en wil niet weg. Maar het geld is het werkelijke kwaad dat de macht blijft voeden en zeker niet eenvoudig te bestrijden als 'normale' burger.

Luivend | 23-12-17 | 12:51

Knoop dit goed in uw horen u wordt vervangen!

Zwiebelmaus | 23-12-17 | 12:36 | 1

En arm gemaakt.

Mark_D_NL | 23-12-17 | 12:38

Lekker doorgaan met het importeren van achterlijkheid. In het noorden zijn we de antieke verdedegingswerken al aan het afstoffen

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:35

En Italie knapt het weer op?

Einde van de Domheid | 23-12-17 | 12:29 | 1

Reken d'r maar niet op. Die stromen straks allemaal linea recta door naar ons, de buren (Duitsland) etc.. *verder gaat met head desken*

Sjefke7807 | 23-12-17 | 15:38

Worden vrouwen, gehandicapten en ouderen geframet als groepen die niet voor zichzelf kunnen zorgen?

Zorc | 23-12-17 | 12:29 | 1

Ja, net als dat psychiatrische mensen continu worden geframet als mogelijk terrorist. "Verwarde man met psychische problemen" -alsof elke verwarde psychisch patiënt een massamoord wil of zou plegen (wat nou 'aanslag' - misdrijf heet massamoord). Walgelijke luchtfietserij om de werkelijkheid maar niet te laten zien en te propageren met de 'alles-is-vredelievend'-ideologie.

Luivend | 23-12-17 | 12:38

Mooi man, een vrachtvlucht kostenposten, ziektes, criminelen en opvreters uit de Europese ruif.
Wat moet het toch fijn zijn om te deugen...

Graaisnaaiert | 23-12-17 | 12:29

Kunnen we niet gewoon ruilen, alle afrikanen naar europa, alle europeanen naar afrika.
En dan over 100 jaar niet zeuren dat afrika een geweldig stuk grond is waar iedereen alle ruimte heeft en voldoede voorzieningen, en dat europa een bak schijt ellende is waar geen flikker van te maken is.
Het ligt aan de mensen, niet aan de omgeving.

Dezenaamhier | 23-12-17 | 12:28 | 1

Het ging een tijd goed in Afrika, armoede, ziektes en ellende verminderden jaar op jaar.
Wanneer dat was? Tijdens de koloniale periode. Daarna is het weer bergafwaarts gegaan.

2voor12 | 23-12-17 | 13:52

Da's nou toevallig. Ze komen uit Eritrea, Somalië, Ethiopië en Jemen. Volgens mij staan die landen allemaal op het lijstje van Trump als landen waarvan het voornaamste exportprodukt islamitisch terrorisme is en waarvan de onderdanen de USA niet in mogen omdat ze een potrntieel gevaar vormen voor de Amerikaanse bevolking.

Hier zijn we zo achterlijk om ze met een vliegtuig thuis op te halen. We importeren en faciliteren onze eigen ondergang in Europa en we stonden erbij en we keken erna. In Maastricht is het al normaal de de Syrische buurvrouw met afgesneden keel bij je op de stoep ligt en in Utrecht is het al niks bijzonders meer als je als 81-jarige in je eigen bed getroffen wordt door de rondvliegende kogels van deze cultuurverrijkers. En Rutte maar wauwelen dat Nederland steeds veiliger wordt.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:27 | 2

Een Somalische buurman is in januari naar zijn "thuisland" gegaan. In juli is 'ie even terug geweest in Nederland en na 14 dagen weer vertrokken richting Somalië . Zijn woning hier staat leeg, de brievenbus wordt regelmatig leeg gehaald door vrienden die hier in Nederland verblijven. Gaaf land, dat Nederland.

demaup | 23-12-17 | 12:46

De grote vraag is waarom hij voor 14 dagen terugging. De rest is verklaarbaar.

Graaier | 23-12-17 | 13:18

Alle deugmensen weer een warm gevoel met de kerst. En de tijdbom tikt weer een stukje sneller.

Bennie Boos | 23-12-17 | 12:26 | 2

Gelukkig wordt er dan ook door de deugmensen volop aan de kinderen in armoede in Nederland gedacht wordt, zodat ook zij een leuk en warm kerstfeest hebben en volgend jaar elke schooldag weer met een gevulde maag in de klas kunnen verschijnen.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:55

Nou dat is niet dankzij de deugmensen, maar ondanks de deugmensen.
Deugmensen zijn namelijk zonder uitzonder netto ontvangers, uit publiek geld gefinancierden. Ze graaien dus uit dezelfde ruif als de arme kindertjes.

jemagookniksmeer | 23-12-17 | 13:16

Met slechts een paar boten heeft de witmens Amerika overgenomen van de Indianen. Met 1000'en boten en vliegtuigen zal de Afrikaan Europa overnemen.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:25

Dit past wel perfect bij de Kerstgedachte.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:25

Allemaal Militairen voor de EU interventie leger... En Rutte droomt daar al jaren van, onderdrukken van mensen, spelen met mensenlevens, engineering van samenlevingen. Rutte is nu een zogenaamde Leider maar zal een Echte lijder worden....

Mark_D_NL | 23-12-17 | 12:25 | 2

"Het EU interventie leger"

Mark_D_NL | 23-12-17 | 12:26

Op weg naar het echte doel: dat kleine landje met die hoofdstad, waar iedereen zo'n moeite mee heeft, dat moet van de kaart maar de bevolkingen zijn er nog niet rijp voor (de meeste politici zijn er al ver voorbij overigens). Met meer- en meer Islam kom dat doel een stuk dichterbij; die hebben wat minder moeite met dat concept.

kindapaas | 23-12-17 | 17:52

Richard Coudenhove-Kalergi. Nog steeds ontkenners? Oké, dan wacht ik wel weer even.

Trubelscooter | 23-12-17 | 12:24 | 4

150 mensen op 250.000.000 europeanen. Het is glashelder. We zijn na deze vaart vervangen.

Shoarmamasutra | 23-12-17 | 12:48

@ Shoarmamasutra - *zucht*

Trubelscooter | 23-12-17 | 14:28

"150 mensen op 250.000.000 europeanen. Het is glashelder. We zijn na deze vaart vervangen."

Dat is flauw, Shoarmamasutra (overigens, ik dacht dat de huidige EU met 27 leden ca 500 miljoen inwoners had). Het gaat natuurlijk niet om die 162 uit het artikel. Het gaat erom dat de massa-immigratie al ca 40 jaar doorgaat, soms met grote passen (jaren 90; 2015), dan weer met kleinere aantallen, maar dóór gaat ze, en dan met name naar die paar rijke West Europese EU lidstaten. Ik meen dat er in Nederland ca 2 miljoen niet-westerse immigranten wonen, waarvan 1 miljoen moslims. Moeten dat er zo snel mogelijk 4 miljoen worden? Want daar doen we echt niet nog eens 40 jaar over, hoor. En daarna? De oorspronkelijke Nederlanders een minderheid in hun eigen land? Voor de grote steden is dat al het geval.

Het moet stoppen, radicaal stoppen. En dus iedere keer als er 162 nieuwe klaplopers worden ingevlogen kan daar niet voldoende tegen geprotesteerd worden.

Dr_Johnson | 23-12-17 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

De vijanden van Europa vinden het natuurlijk prachtig dat Europa kapot wordt gemaakt met immigranten. Met massa immigratie van kanslozen. Het klinkt allemaal heel sociaal, maar dat is het natuurlijk niet.
Als je mensen wilt helpen dan moet je ze in hun eigen landen helpen met een goed en stabiel bestuur. Al de rest is window dressing.
De import van lastig tot niet te integreren moslims en Afrikanen verzwakt en sloopt Europa langzaam maar gestaag. Ze voegen weinig tot niets aan economische kracht toe, meestal het tegenovergestelde: ze kosten geld, vaak levenslang in de uitkering/bijstand en krijgen meer kinderen dan autochtonen die meestal economisch ook weinig toevoegen. Zo wordt je economisch succesvolle autochtone bevolking langzaam vervangen door een contingent, veel kinderen producerende, economisch nuttelozen.
Dat je land en continent daardoor gaat verschralen en weg gaat zakken in de internationale orde is niet meer dan logisch. En dat allemaal met een appèl op uw sociale gevoel. Help die arme mensen toch! Daarmee wordt gebruik gemaakt van het onvermogen van de meeste mensen om grote aantallen te overzien. Om patronen te herkennen.
Er zijn miljarden mensen in de wereld die het economisch minder hebben dan Nederlanders. Maar dat betekent niet dat ze ongelukkiger zijn. Zwitsers zijn ook een stuk welvarender dan Nederlanders. Lijden wij daar onder? Heeft Zwitserland de plicht om allemaal Nederlanders te gaannopnemen? Nee natuurlijk. Wij hebben net zomin de plicht om ander buitenlanders op te nemen.
Wel kunnen we proberen bij te dragen aan een stabiele orde in de wereld, maar daarbij moeten we vooral niet proberen ons model door ieders strot te duwen, want daar zit de rest van de wereld echt niet op te wachten. En oorlogsvluchtelingen moet je in de eigen veilige regio opvangen. Niemand meer naar hier halen.
Verder een actief beleid gaan voeren om niet te integreren en economisch volstrekt onrendabele buitenlanders te repatriëren.
Dat is helemaal niet hard, nee, dat is verstandig, dat is sociaal en dat is logisch.
Help landen met de opbouw van een stabiele structuur op hun manier en laat ze vooral veel zelf doen.
Verder kun je in de eigen regio tegen lagere kosten veel meer oorlogsvluchtelingen helpen.
Met meer gezond verstand oorlogen voorkomen, lijkt me ook een nobel doel. Dat doe je door te stabiliseren en orde te brengen desnoods met de snoeiharde hand.

kempenaer | 23-12-17 | 12:24 | 4

Ga dat de Nederlandse 'gekwetsten' maar eens uitleggen, wat het verschil is tussen 'hard' en 'verstandig'. Janken als baby's en aandacht krijgen levert gewoon meer op dan verstandig hard werken, net als dat terechte kritiek leveren meer energie kost dan je mond houden. En dat is (op een paar uitzonderingen na) in elk land in Europa nu de trend. De spiegel van hardheid komt vanzelf, maar niet zolang we ongeacht 'sociale' omstandigheden in luxe leven.

Luivend | 23-12-17 | 12:32

Er zijn inmiddels meerdere Oost-Europese landen die zich verzetten tegen de door de EU beoogde vernietiging van hun volken, hun culturen en hun landen.
Dat is goed nieuws dat navolging verdient.
De EU is een gedrocht waar we zo snel mogelijk uit zouden moeten stappen, ook al zou het ons geld gaan kosten. Uiteindelijk doet het dat niet en gaat het geld opleveren om er uit te stappen.

kempenaer | 23-12-17 | 13:26

Goede en genuanceerde repliek, dank u, @ Kempenaer. De eerste de beste die tegen mij zegt dat reaguurders op GeenStijl 'dombo's' of 'suffe pubers' zijn, krijgt van mij een oorveeg.
Een ding wil ik toch even kwijt: Europa uit elkaar laten vallen heeft niet zoveel zin. Gelukkig is de bestuur-structuur binnen Nederland geoptimaliseerd voor snelle verandering in de politiek. Dit komt door de schaalvergroting van onze Gemeenten., met dank aan Linksch Nederland. De mening van het volk kan echt binnen 4 jaar tijd behoorlijk dominant doordringen in de 2e-Kamer, als u begrijpt wat ik bedoel. Dit is geen illusie, het kan echt. En vanuit de 2e-Kamer moet het bestuur van de EU worden aangepakt zodat ze stoppen met deze illusie en mensen geen worst meer moeten voorhouden: Vang ze op in eigen land.

Dysphemian | 23-12-17 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt ze best negeren, die VN. China, Rusland, Iran en zelfs de VS doen dat vaak genoeg. Misschien moet de EU dat ook maar eens doen in deze. In het onderwerp over voetbal inside gaf iemand aan dat de Nederlandse Marrokanen vinden dat zij gediscrimineerd worden en dat de Nederlanders tegen ze zijn. Laten we dat eerst eens verbeteren voordat we de zaak voor de mensen aan de onderkant van de samenleving nog slechter gaan maken.

O2Neutraal | 23-12-17 | 12:23 | 1

Onbegrijpelijk, voer je al jaren de opsporingverzocht lijsten aan, heb je op het niveau van kleuterschool al een grote bek tegen de leerkrachten, gebruik je je hele pubertijd met drugshandel en sissen en spuwen, en vindt je geen stageplek als gevolg van je rottige arbeidsmoraal? Rassies! Dieskriminazi! Fakziesten! De kazen haten ons, omdat wij moslims zijn !

Roadblock | 23-12-17 | 12:41

Ik heb ergens nog goede hoop dat Sebastian Kurz de Brennerpas gaat afsluiten/controleren.

Johan_Voorhaar | 23-12-17 | 12:22

Gelezen in een Italiaanse krant:
Het is een samenwerking van de Italiaanse en Libische regering, van het Vaticaan en van de VN

onnosel | 23-12-17 | 12:21 | 2

Volgens mij kunnen we dat inmiddels wel een samenzwering noemen.
Dat dekt de lading beter.

Bijtendehond | 23-12-17 | 12:49

Maar het verhaal is ook langer. De gedachte is dat er een legaal alternatief is, dus dat illegaal aankomen niet meer wordt geduld.

Shoarmamasutra | 23-12-17 | 12:49

Zijn de drie belangrijkste vragen al in de EU kneuzencommissie behandeld:
1) Waarom wil iedereen daar weg?
2) Kunnen we de reden dat iedereen daar weg wil wegnemen?
3) Is het realistisch om de totale islamitische bevolking over te nemen uit landen waar de bevolkingsgroei op aangeven van de imams ongebreideld is?
-
Of is dit enkel mooie propaganda, we helpen de 162 zwaarste gevallen (?????) en de rest blijft dan daar?
Er worden er per seconde misschien wel 162 geboren die straks allemaal hier naar toe willen, past dat?

bananabanana | 23-12-17 | 12:21

Vele luchtwegen leiden naar Rome. Wanneer in Rome, doe als de Romeinen.

am*dam | 23-12-17 | 12:19 | 2

Je metro's 30 jaar niet meer wassen en vlund zijn voor hordes Roemenieroma en malinezen met oorligsinkepingen in hun wangen die de godganse dag op pleinen hangen, drinkend aan die plastic 1 liter flessen 95% inmaakalcohol die daar in de super 5 euro is?
Zo van " ach ze rollen toch vooral de toeristen"

Shoarmamasutra | 23-12-17 | 12:53

Die Romeinse beschaving is ook verdwenen door immigratie.

Implants | 23-12-17 | 15:08

Lekker slim Europa volstoppen met wat ze noemen “zwakkeren” de ondernemende durfals zijn ooit al vertrokken naar Amerika en Australië en nu gaan we het nog slechter maken.

Dutch_Holland | 23-12-17 | 12:19

Ik, zijnde een echte vluchteling ouder dan 70, wil graag naar een warm land vluchten. Helaas heb ik op school niet goed opgelet en weet niet hoe of waar dat warme land is.
Buiten mijn eigen onverstaanbaar dialect spreek ik geen andere talen.
Geld heb ik niet want als echte vluchteling kan ik dat niet meenemen (behalve dan in een obscure clip op de radio waarin 2 kinderen ineens in 2 koffers met geld op de achterbank van de auto veranderen).
Hoe kan ik dan toch duizenden kilometers afleggen zonder dat er vraagtekens worden gezet bij dat 'echte vluchteling'.

BBmetR | 23-12-17 | 12:18

De burger bukt gewoon wat dieper desnoods spreid hij zijn anus nog wat verder anders doet het voor de ander misschien zeer en dat moeten wij niet willen met zijn allen.

Johan_Voorhaar | 23-12-17 | 12:17

En volgend jaar weer lekker op vakantie naar eigen land van herkomst via een tussenlanding in het Midden Oosten. Ziet niemand dat nu of kijkt men gewoon weg.

Rob3997 | 23-12-17 | 12:16

Iemand in Afrika had nog een partijtje loslopende negers over ?

van Oeffelen | 23-12-17 | 12:16 | 4

Shoarmamasutra | 23-12-17 | 12:54
Als u dat denkt bent u degene die onder een steen leeft.
Die handel floreert als nooit tevoren.

jemagookniksmeer | 23-12-17 | 13:22

Ik begreep van een andere reaguurder dat het kopgeld 400 Euro p/st is. (inclusief Iphone ;)

Rest In Privacy | 23-12-17 | 14:17

400 euro is een koopje, zeker als je ze daarna mag demonteren en hun organen op de zwarte markt aanbiedt. Wat doet een beetje lever tegenwoordig? Of een hart? Doe mij maar een rubberbootje of 2 vol.

Graaisnaaiert | 23-12-17 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Wij als Verenigde Staten van Europa willen u vóór de kerst even laten weten: dit gaat niet om geld, dit gaat om zielige mensen die een beter leven verdiend hebben. Blijven betalen lieve mensen, blijven betalen; niet alleen voor je eigen levensonderhoud, gezin, gezondheid of gemeenschap, denk ook even aan alle zielige mensen van over de hele wereld. Want de wereld is lief, iedereen op de hele wereld is lief. En mensen die in 'verkeerde landen' wonen zijn zielig en verdienen onze hulp. Die foute landen kunnen hen gewoon niet helpen, want die zijn niet zo superieur als wij, de Verenigde Staten van Europa. Oh, wij zorgen er met zijn allen voor dat al deze mensen op ons niveau gaan functioneren, wat dat kunnen wij, als Verenigde Staten van Europa. Wij zijn geen narcistische superstaat, nee hoor, wij zijn gewoon heel erg divers vanuit gelijkheid. En wij willen graag dat ook deze mensen onze gelijkheid gaan ervaren, zelfs al moeten wij ze 15 jaar sponsoren om ons niveau te gaan begrijpen. En tuurlijk gaat dat die mensen lukken, ook zij zijn geboren met gelijke vermogens tot ontwikkeling; helaas voor hen in een 'fout land', kunnen zij ook niets aan doen. Maar wij nu wel, dus dat doen wij ook! We helpen meer, meer mensen! Europeanen zijn geweldig! Vooral degenen die ons financieel blijven steunen.

Luivend | 23-12-17 | 12:14

Liep net langs het huis van Klaver. Lagen allemaal smerige zakdoekjes...

Rico Tampeloerus | 23-12-17 | 12:12

UItvliegen prima.
Maarrr: wie betaalt dat?
En hoeveel kosten zijn gemaakt om de uitvliegers eruit te pikken?
Wie betaalt dat?
Wat doet men met de naffers die stad en land in Europa aflopen (de AZC´s) net zolang tot ze worden weggezet en weer een ander AZC-schatje in een ander stadje strikken?
Water naar de zee dragen was nog nooit zo groot.
Ze hadden hier ten eerste nooit mogen aanlanden.
Australie, kom er maar in...

chicago river | 23-12-17 | 12:11

Zo zie je maar weer hoe de uiterlijke kenmerken per ras heel verschillend zijn. Gehandicapten, bejaarden en vrouwen met kleine kinderen zien er in Afrika uit als gezonde jonge kerels die niet bereid zijn eigen land op te bouwen.

Franker | 23-12-17 | 12:10

Och ik bekeek onlangs een item op TV over een Syrisch gezin vrouw/3 kinderen die uit Turkije naar Duitsland gevlogen werd. Het huis konden ze via internet al van te voren bekijken.
Het begeleidende commentaar was als volgt:
Ja, Duitsland heeft ons graag, want de Duitse mensen zijn allemaal oud en gaan dood. Wij moeten ervoor zorgen dat het land blijft draaien.

Roadblock | 23-12-17 | 12:09 | 1

de Kouwenhoven-kalergi doctrine is er tijdens de vlucht naar Duitsland waarschijnlijk op zijn Duits ingeramd.

normanius | 23-12-17 | 12:20

De ondergang van Europa . Nog meer nuttelozen verkrachters en handophouders

lasttango2016 | 23-12-17 | 12:09

Is dit nu dreaming of a black christmas? En laat me raden linea recta door naar het noorden?

P-unit | 23-12-17 | 12:09

Zucht. Welkom in mijn land dan maar. Misschien word ik cynisch maar ik zie vooral wandelende uitkeringen. En waarom worden dudes uit Eritrea en Ethiopië "vluchtelingen" genoemd? Is die stoute Assad daar ook al bezig tegenwoordig? Is momenteel geen oorlog in die regio. En waarom vluchten die Jemenieten niet naar Saudi Arabië en Iran, dat zijn toch de landen die daar de oorlog voeren en die ongetwijfeld broeders hun fracties willen helpen met health care and counseling?

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-17 | 12:08 | 3

Die willen geen klaploers

vluchtelingallergie | 23-12-17 | 12:24

sorry, klaplopers (komt door de frustraties)

vluchtelingallergie | 23-12-17 | 12:25

De letterlijke woorden van o.a. Saoedi-Arabië waren; "Deze mensen passen hier totaal niet. Ze staan mijlenver van onze cultuur etc. Dat gaat alleen maar problemen geven." En dat is dus een islamitisch land dat er zo'n beetje direct aan grenst! Als ze daar al niet passen wat moet dat dan hier wel niet geven???

Sjefke7807 | 23-12-17 | 15:27

Dit lijkt mij onverstandig.

Een paard | 23-12-17 | 12:06

Betaald met anw namens abp,dank u

rein9576 | 23-12-17 | 12:05

We kunnen deze toestroom gigantisch doen krimpen door de vele parasitaire subsidie trekkende "hulporganisaties" in Europa te laten zien dat we dit niet willen..

moitambien | 23-12-17 | 12:04

Het ruim vol testosteronbommen.

LibertasSimplex | 23-12-17 | 12:04

lullig voor de groep vluchtelingen van de 3e groep die naar niger worden gestuurd!

sennholz | 23-12-17 | 12:02

Ik geloof echt dat vredelievend protesteren tegen de huidige politiek alleen maar zorgt dat onze kinderen later geen vaderland meer hebben. Politici lachen zich rot om die lieve protest marsjes. Laten we onze protesten wat persoonlijker en minder vrijblijvend maken.... de moslim manier, moet je eens kijken wat die voor elkaar krijgen.

moitambien | 23-12-17 | 12:02

162? Bijzonder. In dit model Hercules is, afgaande op de kennis van nu, maar ruimte voor 128 passagiers.

RoBD=Skullfucker | 23-12-17 | 12:01 | 2

Aantal op reserve meegenomen, als er een aantal onderweg bezwijkt vanwege de onmenselijke en erbarmelijke omstandigheden waarin deze vluchtelingen verkeerden(kuch)

vluchtelingallergie | 23-12-17 | 12:30

128 westerse mensen of
162 hongerige afrikanen en goederen
Afhankelijk van de BMI.

steekmug | 23-12-17 | 13:12

Als we we eerst al de uitgeprocedeerden en illegalen uitzetten kunnen we daar wat echte vluchtelingen opvangen

likdoorn | 23-12-17 | 12:01

Volksvervanging in uitvoering. Mooi signaal richting de hardwerkende Italiaan die zijn land toch al verknald zag worden door alle instromers die de EU-veerboten aanleveren.

Fijnstoffer | 23-12-17 | 12:01

Zie slechts 2 kinderen en misschien 1 vrouw.

Watching the Wheels | 23-12-17 | 12:01 | 3

precies wat mij ook opviel, we worden weer vreselijk genaaid.

Rico den Hollander | 23-12-17 | 12:06

Onderste foto hoofddoeken alert! Dus wel weer duidelijk wat er extra binnenkomt meer mo.

P-unit | 23-12-17 | 12:11

There's Big Mo, Little Mo, Four-Eyed Mo, No Mo, Eat Mo, Five little guys named Mo, zou Joe Jackson zingen www.youtube.com/watch?v=0Bpo6yvrke4

Watching the Wheels | 23-12-17 | 12:35

Dus om de illegale migratie stroom te stoppen, hebben ze in Brussel bedacht dat we nog wat extra kansloze westerlingen-haters invliegen.
Klinkt goed.
Dat zal wel een breed draagvlak hebben onder de Europese bevolking.
NIet dat dat wat uitmaakt voor die ongekozen mafketels.

Rest In Privacy | 23-12-17 | 12:00

.. ultra-kwetsbare groepen, zoals moslims, ISIS strijders en de mannen van Boko Haram.

Jan Passant mk2 | 23-12-17 | 11:59

De Afrikaanse bevolking groeit van 400 miljoen naar 1200 Miljoen in de komende jaren.
Hoeveel daarvan passen er in Nederland? 60 miljoen? En hoe gaan we dat betalen?

Rest In Privacy | 23-12-17 | 11:58 | 10

"Die nucleaire oorlog komt er,"

Nou ja, ik ben geen koffiedikkijker, en dus kan ik niet uitsluiten dat er ooit een nucleaire oorlog komt, maar het lijkt mij vooralsnog niet heel waarschijnlijk. Zou die er wel komen, ja, dan hebben we het denk ik over een zo'n alles-vernietigend conflict, daar is alleen die 60 kilometer lange meteoriet die 60 miljoen jaar geleden bij Mexico in zee sloeg en een einde aan de dinosauriërs maakte, mee te vergelijken.

"Sinds de jaren 80 dreigen grootmachten al met nucleaire wapens naar elkaar; hoezo zou dat 100 jaar goed blijven gaan?"

Je vergist je. Dat dreigen met atoombommen is al vrij snel na het einde van WW2 begonnen met wat destijds heette de Koude Oorlog tussen de VS en zijn bondgenoten en de Sovjet Unie en zijn satellietstaten. Dus zeg vanaf 1950. Het gaat dus nog geen 100 jaar goed, maar toch al wel bijna 70. En waarom zou het niet nog langer goed gaan?

In de jaren 70 zag je allemaal pessimistische jongeren rondlopen met op hun T-shirtjes de tekst: No Future. Hennie Vrienten met Doe Maar zong het pessimistische "Als de Bom Valt". Zij hebben geen gelijk gekregen. Waar zijn die pessimisten nu? Ik vermoed dat de meesten een heel aardige maatschappelijke carrière hebben doorgemaakt; Hennie Vrienten (70 inmiddels, dacht ik) treedt tegenwoordig weer als een jonge god met veel succes op met Boudewijn de Groot en George Kooymans als "Vreemde Kostgangers"; ik geloof niet dat hij nog zit te wachten tot de bom valt.

Nee, ik ben niet heel erg bang voor de "echte" Bom. De bevolkingsexplosie, echter, ja, die vrees ik behoorlijk.

Dr_Johnson | 23-12-17 | 15:44

Ooit zal iedereen begrijpen dat internet een middel is om je dingen te laten 'geloven'. Succes ermee en fijne kerstdagen :)

Luivend | 23-12-17 | 16:14

Als internet al een ding "by design" is dan een verzamelmachine van informatie over mensen, hun meningen en voorkeuren. Doe er mee wat je wilt.
Luivend: is je voorspelling over het nucleaire armageddon ingegeven door een religieus boek of wat? Persoonlijk vind ik het één van de meest fascinerende onderwerpen, een mensheid die in staat is zichzelf finaal uit te roeien en de beheersing dat niet te willen doen. Als al; dan het gevolg van een verschrikkelijk misverstand.

spinselsinjehoofd | 23-12-17 | 22:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Sommige mensen winnen de lotto en sommige mensen niet. Ik vind dat iedereen recht heeft op de hoofdprijs. Geen gezeik, iedereen rijk.

lulleficatie | 23-12-17 | 11:57 | 1

Waar je geboren wordt is een loterij. Europa of Afrika. De een heeft geluk de ander heeft pech. Als je dat onrechtvaardig vindt, moet je alle loterijen afschaffen.

lulleficatie | 23-12-17 | 18:54

Heeft D66 Alexander Pechtold zijn appartement al beschikbaar gesteld?

FreeVogelaar | 23-12-17 | 11:57

Zijn toch wel gelijk doorgevlogen naar Merkel, hoop ik.

gato | 23-12-17 | 11:56

Op zich ben ik hier wel voorstander van. Enkel de echte vluchtelingen hierheen halen. Dobber negers direct en zonder mogelijkheid asielprocedure terugsturen op hetzelfde vlot.

Oepsie1234 | 23-12-17 | 11:55 | 8

Het zijn geen "echte" vluchtelingen. Al die lui ontvluchten uiteindelijk wel iets natuurlijk, voor het overgrote deel hun armoedige levensomstandigheden, maar als je dat als geldig criterium toestaat, zoals de Gutmenschen altijd bepleiten, dan geef je dus feitelijk twee derde tot driekwart van de wereldbevolking - die het een stuk minder hebben dan het "rijke" westen - carte blanche om maar hierheen te migreren om hun levensstandaard een "boost" te geven.

Dat is wat nu al jaren feitelijk ook gebeurt: derdewereldlanders sparen (of hun extended families leggen hutje bij mutje) om een "reisagent" te kunnen betalen die ze naar West Europa smokkelt. Daar aangekomen is de kans uiterst groot dat ze - op wat voor wijze dan ook - kunnen blijven: eerst moet uitgezocht worden wat er van hun vluchtverhaal (hun "narratief") klopt (meestal niks), daar gaat tijd overheen, dan krijgen ze een verblijfsvergunning - in Nederland iets meer dan de helft meteen - of worden afgewezen, waarna het eindeloze procedure-stapelen begint. Zijn ze na een jaar of 5 "uitgeprocedeerd", dan zijn ze illegaal en moeten Nederland uit. Maar ook dan gaan ze niet, hopen op een generaal pardon of het aanpassen/oprekken van de regels in voor hen gunstige zin, en werpen hun kinderen in de strijd. Dat laatste zie je nu weer bij die BNer actie "Ze zijn al thuis" om mensen die totaal geen recht hebben zich hier te vestigen, tóch maar weer te laten blijven.

We - de EU - moeten helemaal af van dat desastreuze asielzoekersbeleid: opvang in de regio van oorlogsvluchtelingen en verder niemand meer op de bonnefooi erin. Zolang dat niet gebeurt zijn we bezig met een "death wish", en zal Europa langzaam maar zeker totaal ontwricht raken en uiteindelijk - en dan bedoel ik niet over ca 300 jaar - ophouden te bestaan, althans als vrije, welvarende, moderne, seculiere, democratische samenleving zoals die zich in de loop der eeuwen hier heeft ontwikkeld. Daar helpt echt geen moedertje lief aan.

Ceterum censeo dat de limes van Europa esse dichtgetimmerdam.

Dr_Johnson | 23-12-17 | 12:41
-weggejorist-
SnartBlirdetRagnarok | 23-12-17 | 13:20

Voor elke persoon die je hierheen haalt om er zo'n lekker warm gevoel van te krijgen, laat je er zo'n dertig achter om te verrotten. Hoezo efficiënte inzet van middelen?

sockpuppet | 23-12-17 | 21:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Ongelofelijk hoe we onszelf kapot maken. Dit is natuurlijk weer één grote reclame in Afrika voor nòg meer van dit soort parasieten naar Europa.

moitambien | 23-12-17 | 11:55

Het probleem hiermee is: wanneer is het genoeg? Als je alle zielige mensen wil opvangen, zitten we hier straks met een half miljard hulpbehoevende Afrikanen opgescheept. We zijn met een half miljard burgers in de EU, dus wellicht kan dat tot enige problemen leiden. Gewoon stoppen met die onzin. Laat ze daar zelf maar eens orde op zaken stellen en hun eigen broek ophouden. Alle ontwikkelingshulp is ook op niks uitgelopen.

Akiron | 23-12-17 | 11:53 | 2

Zo'n slordige 100 miljard(!) in een 70+ jaar. En het heeft nagenoeg n.i.e.t.s. opgeleverd. Ja, de schare kinderen is nóg wat groter geworden.

Sjefke7807 | 23-12-17 | 15:20

En als je alle "single mothers" wilt laten overkomen blijft er gaan huwbare vrouw over daar en komen de kerels er vanzelf achteraan. Win-win?

spinselsinjehoofd | 23-12-17 | 22:11

Is ons democratisch gevraagd of wij het hier mee eens zijn? Dacht het ook niet... De meerderheid van de Europese bevolking wil niet meer immigranten erbij. Toch gebeurt het. Kan iemand mij dit uitleggen?

Rheia | 23-12-17 | 11:53 | 3

Is geheel gepland door de EU, die willen massa-immigratie. Ze willen een superstaat en daarvoor moeten de culturen en landen van Europa kapot. Dat zeg ik niet, dat zeggen ze zelf: www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Op allerlei vlakken wordt dat dus aangevallen, zie mijn links hieronder: La Bailaora | 23-12-17 | 12:38.

Ook bv. via regionalisme en het (onderhands) ondersteunen van separatisten, bv. in Catalonië en voorheen Kosovo, probeert men landen uit te hollen: themolesite.wordpress.com/2017/10/08/...

Andere manieren zijn via aanval op zwarte piet (cultuur), kerstmis en christendom, verspreiding islam, etc, etc, etc. Doel is altijd hetzelfde: ondermijnen van landen om een superstaat op te richten zonder dat de nieuwe mensen een wortel hebben met sterke landelijke cultuur. Anders werkt een EU superstaat niet.

La Bailaora | 23-12-17 | 12:44

Klassiek verdeel en heers. Eindpunt; voor iedereen even slecht en vechten om te overleven als in de us. Gheto’s en segregatie alles tegen elkaar opzetten. De elite lacht zich rot.

P-unit | 23-12-17 | 14:02

@labailaora
"Straight from the Protocols". Het zelfde draaiboek met deels andere spelers. Ze denken dat toch niemand dat merkt. Het zijn immers vervalsingen; er is tenslotte ook niemand die denkt dat 1984 als handleiding gebruikt kan worden.

kindapaas | 23-12-17 | 17:33
-weggejorist-
PureYak | 23-12-17 | 11:52 | 2

"But your pool needs more diversity. Trust me, the enrichment you get from having a shark in your pool is definitely worth having your kids eaten by it."
Annoniem.

Rheia | 23-12-17 | 11:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl