Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Britten pakken 150 paspoorten jihadi's af

Social

Minister Blok leest u even mee? Paspoortjes van een flatgebouw gooien kan gewoon en de Britten laten zien hoe. Het afgelopen jaar hebben de bolhoedeilanders 150 dubbelepaspoortiërs veranderd in enkelepaspoortiërs maar dan dat die ene die overbleef niet de Britse was. Kunnen alle mensenrechtenactivisten weer gaan janken maar kom aan lui. Serves them right voor onderdaan van het kalifaat proberen te worden. Wie ervoor kiest te gaan strijden namens een van de wreedste regimes ooit, is af. Toedeledokie en opgeruimd staat netjes. 

INSTANT UPDATE: DAAR IS MACHIEL DE KAMERGRAAF

Social

Reaguursels

Inloggen

hoezee...nederland mag per direct volgen

coolgen | 31-07-17 | 19:30

Sterker, we zouden actief terugkeerders uit moeten leveren aan Irak en Syrie. Jammer dan dat ze daar weinig mensenrechten kennen ... maar die kende IS ook niet. In/na oorlogstijd, denk aan de tweede wereldoorlog, verwachtten wij ook dat we de schuldigen zelf mogen berechten. Toen kenden wij ook de doodstraf. En die straf is ergens wel terecht te noemen voor een ieder die aan de zijde van IS gestreden heeft.

_pandora_ | 31-07-17 | 14:26
-weggejorist-
Omnisofos | 31-07-17 | 12:59
-weggejorist-
Omnisofos | 31-07-17 | 11:16

Is ook wel tijd want er lopen er daar 700 los van de lijn over straat. Kwestie van tijd voordat die bomgordel tevoorschijn komt.

Bekeerling | 31-07-17 | 10:21

Gaat niet gebeuren broeders en zusters

Thiery zei het al het is alleen maar een poppenkast onze regering en wat er van over is is links incl de pers (nos) die wordt betaald door de regering voor een goed verhaal incl helpen als ze er niet uit hun verhaal/worden komen trouwens in onze nsb volkskrant stond dat ze graag deze new age SSers in een al mislukt inergratie project willen sturen naar nederland zie je het al voor wat een land wat een land

Generatie_1984 | 30-07-17 | 23:46

In Nederland knuffelen we ze dood.

Dirk III | 30-07-17 | 22:55

Dat briefje dwarrelt door een lege Kamer. Onze bestuurders en volksvertegenwoordigers zijn toch allemaal met vakantie? Tot aan de verkiezingen van 2021.

dedeurs | 30-07-17 | 21:41

Excuus... verloren reizigers bedoel ik uiteraard

BillyVetnippel | 30-07-17 | 20:55

Ik mag aannemen dat er 150 NLse paspoorten onderweg zijn ivm verrijking en verloren zonen etc?

BillyVetnippel | 30-07-17 | 20:54

En natuurlijk ook kapotdeadschieten voor ze terug komen.

McMarx | 30-07-17 | 20:27

Ach, Nederland en de vijand binnenlaten. Het is een oud en triest verhaal. De duitsers deden er in 1940 ook maar 5 dagen over die probeerden we tenminste nog tegen te houden. Nu halen we ze met spandoeken en liedjes binnen, geven ze een huisje met alles-erop-en-eran en een fijn zakcentje want wie weet worden het ooit trotse Nederlanders. Goed nieuws, dat wórden ze ook maar dan zijn er geen oude nederlanders meer, alleen 'nieuwe'. Die ouwe ( u,ik en onze kinderen en kleinkinderen ) zijn dan dood, weggevoerd als huisslaafje van. Doe even je ogen dicht en verbeeld jezelf de toekomst want zó wordt die, tenminste als er niet eens ingegrepen gaat worden. Van politici, leger, politie en rechterlijke macht hoeft u niets te verwachten. Hier kunnen we alleen zelf nog maar wat aan doen want een dapper volk bepaalt immers zijn eigen toekomst !

ST18 | 30-07-17 | 20:12

Goeie actie van de Britten, alleen is het jammer dat ze al hun papieren reeds lang hebben weggegooid. En daarom zal ze een warm welkom toegezongen gaan worden door een stelletje linkse Nederlanders. Wat de Britten niet meer willen krijgen de belastingbetalers hier voor hun kiezen.

Therapietje | 30-07-17 | 20:08

Ook op U-tube
- youtu.be/oJbnAZQZ7L8

Flappie2006 | 30-07-17 | 19:56

Ik begrijp nu waarom de Britten zich van de EU hebben afgesplitst.
Ze kunnen nu eindelijk zelf beslissen wat ze met ongeoorloofde zogenaamde asielzoekerts moeten omgaan.

mallekater | 30-07-17 | 19:56

@kloopindeslootjijook | 30-07-17 | 18:48
Volg, en maak een screenshot aan, hoe het CBS tzt niet-Westerse afkomst gaat benoemen cq herleiden. Eerder waren er al een -tig benamingen voor. We gaan dit binnenkort meemaken, het benoemen tot Nederlander. (Geen enige duiding meer achter)

bij gelegenheid | 30-07-17 | 19:07

Let op, nu krijg je de discussie; na hoe lang in Nederland wonen ben je een Nederlander en wanneer niet.

kloopindeslootjijook | 30-07-17 | 18:48

@Von Mutzenbacher | 30-07-17 | 17:21
"Er zijn mensen uit die wijken die nooit elders in het VK geweest zijn en denken dat 70% van de bevolking islamitisch is."

Deze groep heeft ook Brexit gestemd om van de EU-immigranten die in hun wijken kwamen wonen weg te krijgen.

the Jackdawn | 30-07-17 | 18:28

"(einde off topic geneuzel)"
@bij gelegenheid | 30-07-17 | 18:04
Inderdaad. Als we niet uitkijken, dan trekt Joris straks onze paspoorten nog in.

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 18:15

@Von Mutzenbacher | 30-07-17 | 17:44
Dank voor de tip!

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 18:06

Graaf van Egmont | 30-07-17 | 14:33

Nee, dat is het niet. Google even "Wet op het Nederlanderschap"
En in tegenstelling tot wat SDI zegt, mag statenloos maken wel (in dienst van VREEMDE krijgsmacht, er staat nergens dat dat een regeringskrijgmacht moet zijn, wat ze je wel proberen wijs te maken)
IS lijkt mij behoorlijk te voldoen aan het criterium van "vreemde krijgsmacht"
En die wet geldt ook voor Midden-Oostiërs en dubbelpaspoorters.
Dat hij niet toegepast wordt is een ander verhaal.

Bijtendehond | 30-07-17 | 18:06

Aha, link plaatsen lukt wel. Maar, link ergens neerplempen binnen de tegel die je wilt afleveren blijft een onvoorzien opstakel. Al doende, zo door de jaren heen, zal dit vernieuwende concept zich mettertijd wel van enige bugs ontdoen.
(einde off topic geneuzel)

bij gelegenheid | 30-07-17 | 18:04

@kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 17:30
Ik zet mijn link als eerste. Dan werkt het prima.

Von Mutzenbacher | 30-07-17 | 17:44

Big brother correcte belg , schaam u diep.

rattenvanger XL | 30-07-17 | 17:43

De DADER was geen asielzoekerd aldus de voltallige Iraakse gemeenschap. Wat happens in koblenz stays in koblenz.

rattenvanger XL | 30-07-17 | 17:41

Joris. ik zal nu stoppen met testen.

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 17:36

@mezelf | 30-07-17 | 17:21
Mét minteken plus spatie vóór de url verschijnt de tegel wel. Zónder die minteken plus spatie vóór de url verdwijnt de tegel in de krochten van het internet. Blijkbaar een paar bugjes. Of de spam-filter is iets te streng afgesteld, dat kan ook nog. Maar dat gaat vast en zeker goed komen bij de volgende update.

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 17:30

Brexit. Rule Britannia! Brits paspoort innemen van jihadi's, Rule Britannia! Well done you Limeys. Daar nemen wij een dubbele Nexit op. Cheers!

Een vrije paling | 30-07-17 | 17:25

Gaat echt niks oplossen want de gemiddelde asielzoeker die zich in ons land meldt is zijn paspoort "kwijt". En de ambtenaren van het AZC zijn van het zelfde soort als de politie die ook altijd gelooft dat een doorrijder na een ongeluk die zich na 24 uur meldt "echt niet gedronken had" .

zorgeloos-type | 30-07-17 | 17:21

www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/....
Het kan dus wel. Ook hier. Blijft de vraag waarom dat niet standaard gebeurt.
Wat ze in het VK nu doen is ook alleen maar mooipraat. Er lopen daar duizenden geradicaliseerden rond. Hele dorpen en wijken van grote steden totaal geislamiseerd. Er zijn mensen uit die wijken die nooit elders in het VK geweest zijn en denken dat 70% van de bevolking islamitisch is. Kinderen naar de islamitische school, jongens en meisjes gescheiden uiteraard.
Vrouwen thuis, uitkering en het wekelijkse uitje naar de moskee waar vrouwen ook nog eens flink geindoctrineerd worden. Zie de BBC documentaires hierover.
Dat paspoort afnemen gaat echt het verschil niet maken.

Von Mutzenbacher | 30-07-17 | 17:21

@telelezer | 30-07-17 | 16:46
Zojuist proberen een tegel met als laatste regel link te plaatsen (naar de schietpartij), maar de tegel verdween in zijn geheel. Daarom nogmaals een test.
- www.telegraaf.nl/buitenland/28794415/_...

We zijn toch immers een soort van beta-testers, nietwaar. ;)

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 17:21

Het.kan.dus.WEL!

Flap Drol | 30-07-17 | 17:08
-weggejorist-
Bigi Bana Boy | 30-07-17 | 17:00

God ze worden wakker in de UK hoor !

Bigi Bana Boy | 30-07-17 | 17:00

...een van de wreedste regimes ooit.
Zoudt U dus in het vervolg, wanneer er een vergelijking gemaakt moet worden, Hitler willen vervangen door Bagdadi.
Zijn we ook van de Godwin af.
Tevens wordt de emotionele druk op het Duitse volk minder, zodat het schaamtegevoel versneld verwerkt kan worden.
Dat zou nog wel eens het halsstarrig binnenhalen van aliens kunnen doen afnemen.

bodemloos | 30-07-17 | 16:55

Geen aandacht voor een irakees die in Duitsland met een automatisch wapen een nachtclub omver schiet?

doskabouter | 30-07-17 | 16:54

@Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:50
Stop de persen! Naar moet natuurlijk na zijn....

Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:51

@ telelezer | 30-07-17 | 16:46
We hebben er allemaal last van. (En zo begint de censuur ;)

Rest In Privacy | 30-07-17 | 16:51

@Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:41
Dank voor de uitleg. Misschien kan GS het scherm gewoon wegklikbaar maken. Een grapje is leuk, maat het moet ook wel leuk blijven en niet irritant worden/zijn.
*Gaat bijkeuken bouwen*

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 16:50

@telelezer | 30-07-17 | 16:46
Nee hoor, is mij en vele andere reaguurders ook al overkomen de afgelopen dagen. Schijnbaar accepteert de nieuwe lay-out geen link direct naar een "enter" voor de volgende regel. Als je er bv het woordje Link of iets dergelijks voor zet en dan de link plaatst zou het wel moeten werken. Maar het geheel is nogal wiebelig sinds de nieuwe site.

Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:50

Als het al symboolpolitiek is - wat ik niet denk, want je houdt op deze manier echt een substantieel aantal potentiële aanslagplegers buiten je land
@ Dr_Johnson | 30-07-17 | 16:34
-
Het verschil is dat GB wel gecontroleerde grenzen heeft maar dat bij ons iedereen doodgewoon naar binnen kan lopen

telelezer | 30-07-17 | 16:49

@ kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 16:35
en
@ Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:41
-
Als ik een reactie met een linkje probeer op te laden, dan doet hij het soms wel maar meestal niet
Ben ik de enige die daar last van heeft?

telelezer | 30-07-17 | 16:46

@kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 16:35
Dat gebeurt als u te veel op het "naar links" pijltje drukt begreep ik van andere reaguurders. Ik geloof dat de max rond 9x ligt. Anders wordt u inderdaad opgezadeld met een stuiterende middelvingerende van Jole. En het is ook aan te raden uw tegel in de bijkeuken te bakken (in Kladblok of Wordpad ofzo). Mocht er dan onverhoopt iets mis gaan met het posten hoeft u de hele tegel niet opnieuw te kneden...

Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:41

Eigenlijk moet de hele "gutmensch" populatie de mond houden over extreem rechts want ze staan toe dat er een slag volk is dat exact hetzelfde doet en er volgens de normen en waarden van de "gutmensch" mee weg komen. laat ze daar maar eens over nadenken.

Umberto die trotzoni | 30-07-17 | 16:39

@marcoplarco | 30-07-17 | 16:04
Zou die man dat wapen hebben gekocht via die darkweb-handelssite? En zo ja, was de Nederlandse Politie, die een maand lang het beheer deed van die handelssite, op de hoogte dat deze man dat wapen kocht? Zomaar een paar vragen uit nieuwsgierigheid.

En waarom krijg ik soms tijdens het intikken van een tegel een doorschijnend roze layout en in het midden een stuiterende cirkel met daarin een man die een middelvinger opsteekt, waarna ik enkel nog maar de pagina kan F5-en. Wat doe ik verkeerd? Waarom krijg ik dat irritante scherm?

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 16:35

Je moet ze hun paspoort niet afpakken...maar hun leven.

Oepsie1234 | 30-07-17 | 16:34

"Britten pakken 150 paspoorten jihadi's af"

Eindelijk, eindelijk, eindelijk!

En al die zeurtjes die zeggen dat het symboolpolitiek is, en niet eerlijk want jihadi's met maar één paspoort mag het niet worden afgepakt omdat je mensen niet stateloos mag maken, daar zeg ik dit tegen:

Als het al symboolpolitiek is - wat ik niet denk, want je houdt op deze manier echt een substantieel aantal potentiële aanslagplegers buiten je land - dan is het uiterst nuttige symboolpolitiek: je maakt die Syriëgangers maar vooral ook hun vele duizenden sympathisanten in West Europa duidelijk "that we mean business". En mbt stateloosheid: daar zouden we ons ook maar eens niets meer van aan moeten trekken. Als Victor Droste aka Zacharias al Hollandi stateloos wordt gemaakt, zal me dat werkelijk jeuken. Het enige dat mij interesseert is dat hij Nederland nooit meer binnenkomt.

Maar ach, dagdromerij. In gekkenhuis Nederland pleiten experts in de NRC ervoor dat Nederland zich veel meer moet inspannen om de "verloren zonen" weer te repatriëren. Dus over niet al te lange tijd zitten alle Marouanes weer hier om "onze hoofden er af te slachten", als ze vinden dat er met ze "gefokt" wordt.

Nou, Marouane, we zullen allemaal "yellow ribbons round the old oak tree" binden om je weer in onze liefdevolle armen te sluiten.

Dr_Johnson | 30-07-17 | 16:34

Juist! Allemaal de aan t spit/theekransje , gas/dialoog , tbc/integratie , ptss/goed gesprek , 72 maagden/sociale voorzieningen , christelijke genocide in syrie / Srebrenica , man achter de wolken/ in je bakkes realiteit ( streep door wat onjuist is)

rattenvanger XL | 30-07-17 | 16:31

Het laffe Nederland met Rutte voorop doet toch niks wegkijkers en hopen/denken dat alles wel goed komt. Het moment komt sowieso een keer dat ze met krokodillen tranen verkondigen dat ze erg meeleven met de gevallen slachtoffers hier!

justtrust | 30-07-17 | 16:30

Alternatief: Geef ze een _nieuw_ paspoort. Bij het ophalen daarvan gaan ze de bak in, waar ze 20 jaar lang van hun mooie NL paspoort kunnen genieten.

W_F | 30-07-17 | 16:30

@Croisantneuf | 30-07-17 | 15:18
Niks levenslang! Dan kosten ze ons nog hééééél lang geld. Om over het gevaar van bevrijd worden danwel uitbreken nog maar te zwijgen. Evenals het radicaliseren van medegevangenen. Nee. Gewoon de Frans/Engelse aanpak en zand erover.

Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:23

"men" verslagen is , naar boven gooit

Rest In Privacy | 30-07-17 | 16:23

@ Lupuslupus | 30-07-17 | 16:13
Dat geloof ik niet 1,2,3. Ze praten nu al alle aanslagen in de EU recht. Ik hoop dat de Nederlandse bevolking na de eerste grote aanslag alhier de straat op gaat. Maar de laatste verkiezingen laten zien dat zolang de terrorist niet te hard rijd en "groene kogels" gebruikt. men hem geen strobreed in de weg word gelegd.
-
In Trouw stond een artikel waarin ze spijtoptanten worden genoemd. Het enigste dat men spijt is dat en verslagen is in Syrie. De strijd zet men dadelijk hier voort.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 16:21

@theo-is-dood | 30-07-17 | 15:13
Ik hoop dat u het niet erg vindt als ik bedank? Heb ooit ergens in 2004 of 2005 zo'n onthoofdingsvideo gezien waarin een Amerikaanse journalist live onthoofd werd voor de camera. Heb ik nóóit meer van mijn netvlies gekregen. En dan met name de geluiden die de arme man maakte. Dat daders van dit soort *vul hier het toepasselijke woord in* daden gewoon mogen terug keren naar NL is voor mij van zo'n absurditeit dat mijn hersens er een acute Bsod (het welbekende Windows Blue Screen of Death) van krijgen.

Sjefke7807 | 30-07-17 | 16:21

@mijzelf
Omdat de link naar de Rojava grondwet niet werkt :

Article 26

Every human being has the inherent right to life. No one within the jurisdiction of the Autonomous Regions shall be executed.

hhmariavanempel | 30-07-17 | 16:15

Een hond met rabiës word zonder omzien afgemaakt. Mensen met geestelijke rabiës daartegen,laten we fijn tussen ons in lopen.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 16:13

We zijn nog minimaal 10 aanslagen met vele doden (IN Nederland) verwijderd van het punt dat de 'boven ons gestelden' bij zinnen komen. Dus we kunnen nog even.

Lupuslupus | 30-07-17 | 16:13

Ik krijg wel eens de indruk dat onze samenleving te beschaafd is geworden, en zich daardoor geen houding meer weet aan te nemen tegenover duistere krachten als het Jihadistische Salafisme - waarvan de praktisanten zich schuldig maken aan de meest weerzinwekkende moordpartijen, verkrachtingen en folteringen. Nog tot ver in de 18e eeuw vonden dit soort lieden hun einde op de galgenberg, waarna hun resten volgens Wikipedia niet begraven werden maar als veevoer dienden.

Ik heb maar één woord voor de suggestie dit soort lieden weer terug te laten in onze samenleving, of zelfs te pamperen: ziek.

Dr. Vigilante | 30-07-17 | 16:09

@Ce ca! | 30-07-17 | 15:51
LOL. En voor PvdA-er Klijnsma natuurlijk. En Rutte. Ha ha ha ha.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 16:05

@ BambergBintje | 30-07-17 | 15:40
Dat was een 34-jarige Irakees meet een machinegeweer.
"Geen terrorist"
Gelukkig maar.

marcoplarco | 30-07-17 | 16:04

Ik wil het strenger! Alle Hollanders die vanuit het buitenland over hun ex-vaderland janken... WEG!!!

Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:43

Breeduit lachen met gebit zichtbaar mag inderdaad niet meer.
Glimlachen wel, zij het subtiel.
De pointe is gesloten mond.

Wat betreft de uitzonderingen zal je mond nog openvallen...
Wie motorisch dit alles niet kan, daartoe heeft de fotograaf een extra opdracht het zo natuurgetrouw mogelijk vast te leggen - moet je dan ook vertonen aan het loket bij aanvraag hè?

Kinderen vanaf geboorte worden ook geacht een eigen paspoort te hebben en dus pasfoto. De jongste die ik voor de lens kreeg was 1,5 week jong.
En hoe doet men dat als fotograaf?
De ouder/verzorger krijgt wit laken om (ter achtergrond) en kind op schoot, om zo recht mogelijk te zitten. Met geduld en trucs de aandacht trekken van ukkie richting lens te kijken: shoot!

De echte uitzonderingen om boos van te worden, liggen in de lijn van dubbel paspoort.
Religieuze types met hoofdbedekking zijn namelijk gevrijwaard van het element ooraanzet. Ter extra hoofdstuk is wel opgenomen dat de hoofdbedekking geen schaduw mag werpen op het portret.
Dat mocht sowieso al niet, enige schaduw.
Ook niet door bijvoorbeeld een hipsterbril - ik bedoel maar.

Niet mogen lachen op pasfoto is de minst erge norm, heus.
En het mag dus nog best, een beetje.

Kudtkip | 30-07-17 | 16:02

Feynman | 30-07-17 | 14:50
Rojava (Syrisch Koerdistan) was en is een Autonome Regio. Net als met Vlaanderen kan NL daarmee een verdrag sluiten bv houdende uitlevering van verdachten. Op veel bezwaren hoeft dat niet te stuiten want vlg hun constitutie kent men de doodstraf niet https://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Rojava

hhmariavanempel | 30-07-17 | 16:02
-weggejorist-
MagnesiumC | 30-07-17 | 15:59

Alle mensen met een Nederlands paspoort zijn nette mensen.
Alle mensen die in Nederland verblijven zijn nette mensen.
Als ze iemand doden, is dat nooit terreur. Niet bij het CS. Niet in de metro. Echt geen terreur. Want terreur komt in Nederland niet voor. Want alle mensen die in Nederland verblijven zijn nette mensen.
Alleen maar nette mensen. Aldus De Regering.
*u hoeft zich voorhands geen zorgen te maken*

Lewis Lewinsky | 30-07-17 | 15:58

Agh het leven kan zo simpel zijn.

010ert | 30-07-17 | 15:55

Wat een klotezooi is het geworden op GS, niets kun je meer linken.
Anyway, doden en schietpartij in Bodrum.
Wie heeft nog zin om deze zomer naar Turkije te gaan??..... Iemand??

watmagjenogwel | 30-07-17 | 15:55

@BambergBintje | 30-07-17 | 15:40
De buitenlandcorrespondent van GS is op dit moment op vakantie in het buitenland.

Wel zielig hoor voor de 150 personen. Ik vind dat Nederland ze moet opvangen. We hebben hier professionele instellingen die ze kunnen deradicaliseren. En mochten ze eventueel een oorlogstrauma hebben opgelopen, dan hebben we daar ook de nodige professionals voor. En als we ze dan ook nog even een nieuwe naam geven (naar Zweeds voorbeeld) dan kunnen ze zo de maatschappij weer in en aan het werk en de kost verdienen.

kweethetooknietbeter | 30-07-17 | 15:53

Plasterk maakt wel uitzonderingen voor gehandicapten die hun mond niet dicht kunnen krijgen, las ik.
Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:43
-
Aha, politici maken weer eens uitzonderingen voor zichzelf dus. :)

Rest In Privacy | 30-07-17 | 15:51

Mooie in your face fuck van de Engelsen richting Brussel. Jullie willen fucken ? Hier heb je 150 pseudo vluchtelingen die straks zonder papieren asiel aan komen vragen bij jullie.

netniet | 30-07-17 | 15:51

Uitstekend idee! Waarom heeft NL dit niet bedacht? Oh, das waar ook,.. wij hebben hier gekken die ze desnoods met eigen vervoer willen ophalen...

Erdee | 30-07-17 | 15:48

theo-is-dood | 30-07-17 | 15:26
-
Dank, da's de uitleg van stateloos, maar nog geen verklaring hoe dit kan bij personen met dubbel paspoort waarvan er een nietig is verklaard.

Ergo, vooral uit Marokkaanse wege wordt het afschudden van die nationaliteit onmogelijk gesteld, omdat iemand - puur per genenpool - altijd Marokkaan zal zijn. Da's een fabeltje, want een Amerikaanse immigrant uit dat land kan dat alleen maar worden door de Marokkaanse af te leggen - en dat lukt daar prima.

Voor Turken valt het ook niet mee, maar het kan wel.
En dit alles op vrijwillige basis.

Zodra het vanuit overheidswege, zoals Engeland nu aankondigt, verbroken wordt, staatsburgerschap, en er die 2e nationaliteit rest: dan telt deze in ene niet als staatsburger van ander land zijnde?
Geen persoonlijke vraag verder, gewoon mijn verwondering.

Kudtkip | 30-07-17 | 15:48

BambergBintje | 30-07-17 | 15:40
Schiet een machine pistool leeg maar isgeen aanslag komt uit Irak maar geen asielzoeker... ik ga voor bloedsuikerspiegel.

P-unit | 30-07-17 | 15:47

@Kudtkip | 30-07-17 | 15:37
Heb het even gegoogled, lachend op de pasfoto mag niet. Ik heb hier nog oude paspoorten liggen met lachende kinderen. Andere tijden. Plasterk maakt wel uitzonderingen voor gehandicapten die hun mond niet dicht kunnen krijgen, las ik.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:43
-weggejorist-
BambergBintje | 30-07-17 | 15:42
-weggejorist-
BambergBintje | 30-07-17 | 15:40

Preventief ruimen kan helaas niet want onze veel geprezen Schoeversmeisje op Defensie heeft nog maar 4 kogels in voorraad, en die bewaart ze voor de Russen.
Ook de familie dient uitgezet te worden, want een heel groot deel is gewoon medeplichtig. Neem een voorbeeld aan Israël; executeren, huis slopen en familie eruit. Dat is de enige juiste aanpak. Maar ik vrees het ergste met dit kabinet van non valeurs en overige zwakzinnigen.

hans6100 | 30-07-17 | 15:38

Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:17
-
Pasfotonormen zijn al jaren wereldwijd gesteld op: gesloten mond.
Hebben niks te maken met niet mogen lachen - zolang de lippen maar gesloten zijn, gezicht frontaal, waarbij de ooraanzet zo goed mogelijk te zien is, en geen storende schaduwen. Tegen neutraal grijze of witte achtergrond.
Voor bepaalde landen is een afwijkend formaat van verhouding 3:4, ongeveer 5 x 5 cm geëist.

Wat wel flink raak is aan je tegel: met dubbele paspoorten worden niet zelden dubbele uitkeringen geïnd - daar ligt een straffere controletaak bij de overheid.

Kudtkip | 30-07-17 | 15:37

Mag vast niet van Brussel. Man wat ben ik jaloers op die Britten.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 15:36

animalia | 30-07-17 | 15:32
Zo vinden we elkaar op dit onderwerp dan weer wel.......

Mark_D_NL | 30-07-17 | 15:35

@ Mark_D_NL | 30-07-17 | 14:39
helemaal mee eens, ben inmiddels ook zo ver
Iedereen vind het allemaal zo prachtig, gezien het stemgedrag, alles liev en sneu
Haha alleen zit ik die heerlijke randstad! Maar zelfs dat doet mij niets meer!
De chips staan hier ook inmiddels klaar, misschien wordt er dan iemand wakker.
ben alleen bang dat het wakker worden, veel te laat komt.
Dat relativeer ik kan weer, het dient mij tijd wel uit.
helpt niet echt, ik maak mij toch druk, om het aapjes effect, doof blind

animalia | 30-07-17 | 15:32

Kunnen we wel eindelijk The Beatles weer zien optreden. The IS Beatles, that is.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:28

alle dubbele paspoorten het land uit te beginnen met de oranjes.

rechtsdwalendeautist | 30-07-17 | 15:27

1. Nu kunnen ze dus hier in NL hun toekomst gaan zoeken. Wij vinden toch iedereen zielug
2. Alle NL IS strijders zelfde mee doen, afpakken dan paspoort. Daarna alsnog daar afknallen. Zul je zien dat we anders nog voor eea aan kosten op zullen draaien.

StayRichorDieTrying | 30-07-17 | 15:26

Kan iemand even helder uitleggen hoe het zit als iemand 2 paspoorten heeft, waarvan er één wordt ingetrokken (vernietigd, ongeldig verklaard etc.), diegene met nog het andere paspoort stateloos zou raken?

Dat is toch feitelijk de zegen van het 2e paspoort?
Dat men op nog de andere nationaliteit, per document en al, kan leunen?

Kudtkip | 30-07-17 | 15:24

De enige goede handeling, die je van de overheid zou moeten verwachten aangezien de risico's te groot zijn voor de burgers in het land.
Hopelijk volgen er meer regeringen die hiervoor kiezen! Mja, Nederland hé ...
Ps. wat de Fransen doen is ook nog een optie; op zoek gaan naar dat gajes en 'poppen' die handel, voor volk en vaderland.
Ben gewoon eerlijk, zie ze liever dood in IS-land, rottend in de woestijn en aangevreten door de ratten, dan levend aan de poorten van Europa.

BadLieutenant | 30-07-17 | 15:22

Oh, wat heerlijk. Gelijk naar Nederland halen, die verdwaalde geesten. Snel snel snel, dan kunnen we ze met liefde omringen, vertellen van fijn en blij, een huis geven, een uitkering, een opleiding, een vrouw, een bankstel, veel liefde, veel begrip, veel...... BOOOEEEEEMMM!!
Oeps, wie had dàt nou verwacht....een aanslag.....

ST18 | 30-07-17 | 15:21

Wat ik het meest beangstigend vind is dat velen dit eigenlijk heel normaal zeggen te vinden terwijl als je dit 20 jaar geleden had voorspeld ze je voor totaal gestoord hadden uitgemaakt, wat het ook is.
[email protected] | 30-07-17 | 15:13
Lees Enoch Powell : ''It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre.''

theo-is-dood | 30-07-17 | 15:18

Ik zou het gepaster vinden de bijzondere rechtspleging weer in het leven te roepen. Een ieder waarvan vast staat dat deze binnen het IS territorium betrokken was bij moord, mishandeling verkrachting, misdaden tegen de mensheid en/ of een vuurwapendrager was zouden tot de doodstraf veroordeeld moeten kunnen worden. Eventueel levenslang zonder kans op gratie.

Croisantneuf | 30-07-17 | 15:18

ZE naar boven gooit.

de uitbater | 30-07-17 | 15:17

Dankzij deze terreur mogen kinderen in het Westen als maatregel niet meer lachend op de foto in hun paspoort. Terwijl de Jihadisten met meerdere valse paspoorten en namen gewoon Europa binnen wandelen. Iet zegt mij dat beleidsmakers de verkeerde keuze maken maar dat wist u al.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:17

Ik ben meer voor de Franse aanpak, mogen hun papiertje houden.

de uitbater | 30-07-17 | 15:15

Hoe is het met die Britse kelensnijder? Die steeds op TV kwam. En die Engelse gast, die die reportages maakte voor IS

Muskatnuss!!! | 30-07-17 | 15:15

Dick123 | 30-07-17 | 15:01
Daar wil ik aan toevoegen dat wanneer een NL'er geëmigreerd is en dus automatisch zijn nederlanderschap kwijt is geraakt heimwee krijgt en terug wil naar NL dat dat ontzettend moeilijk is, als het überhaupt mogelijk is. Terwijl als je duidelijk niet oorspronkelijk van het europese continent afkomstig bent en zonder enig document een paar meter voor bv de libische kust in een rubberboot dobbert je met allerijl door een schip van de EU "gered" en naar een europees land gebracht wordt waar een huis, uitkering en een bonus van 10 ruggen op je ligt te wachten met de gelegenheid de hele familie over te laten komen.

Wat ik het meest beangstigend vind is dat velen dit eigenlijk heel normaal zeggen te vinden terwijl als je dit 20 jaar geleden had voorspeld ze je voor totaal gestoord hadden uitgemaakt, wat het ook is.

Dick123 | 30-07-17 | 15:13

Toedeledokie en opgeruimd?
Is dat net zoiets als weggejorist en opgerot?
Nou dan hou ik mijn hart vast.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 15:12

WEER is het Engeland dat het goede voorbeeld geeft en WEER is het de PVV die het onder de aandacht probeert te brengen.

funkyd | 30-07-17 | 15:11

@Plukkiehaar | 30-07-17 | 15:05
*taped mond van Plukkiehaar dicht*

necrosis | 30-07-17 | 15:09

Wat ze blijkbaar niet snappen is dat deze gasten nu met een vals paspoort als asielzoekert terugkeren en zich alsnog ergens opblazen, in Londen of Parijs, het is hun om het even.

Balletje Mayo | 30-07-17 | 15:07

*zingt hardop* Jij bent welkom in mijn land.

Plukkiehaar | 30-07-17 | 15:05


Laatste plempte hier iemand hier een tegel over Winston Churchill, die na 1945 nog vele Duitse oorlogsmisdadigers heimelijk heeft laten struikelen. Buiten het Neurenberg Tribunaal om dus. Vond ik wel een goeie.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 15:04

hhmariavanempel | 30-07-17 | 14:54
“The ones directly involved in ISIS crimes have received death sentences and the least punishment is a five year jail term, and that applies to those who had indirectly backed the group or showed support to the group through social media platforms,” Barwari said.
--
Dus support op Social Mdia levert je al sISIS supporter ook nog 5 jaar op... En hier krijgen ze en kopje thee en een eigen buurthuis.

Mark_D_NL | 30-07-17 | 15:03

Goede maatregel van de Britten, maar administratief afpakken is half werk, beter is zoals de Fransen doen om speciale eenheden naar de gebieden sturen om voorgoed dergelijke kwaadaardigen te verwijderen van het toneel.

Koeienflat | 30-07-17 | 15:02

Het blijft vreemd, als je als autochtone NL'er emigreert dan wordt automatisch de NL nationaliteit ingetrokken, dus geen dubbele nationaliteit voor de autochtoon maar uiteraard wel voor de allochtoon. Dat is toch vreemd?!

We moeten af van de dubbele nationaliteit, wel zo rechtvaardig, wel zo inclusief. Op die manier kan je oa ook zien waar iemands loyaliteit ligt en dan ben je tevens af van het gejammer dat uitzetten onrechtvaardig is want als je enkel de NL nationaliteit hebt kan je nooit uitgezet worden en daarmee is het direct einde discussie en kan de tijd aan nuttigere zaken besteed worden.

Btw, de mensen in het vk die nu helemaal door het lint gaan vanwege het intrekken van de nationaliteit stonden wel te juichen toen wilders de toegang tot het vk geweigerd werd.

Dick123 | 30-07-17 | 15:01

Dit lijkt mij het minst gewelddadige verzet tegen dit fascistische regime dat mogelijk is. En ik weet zeker dat je er minimaal één onschuldig leven mee redt. Dus morgen doen.

Simon_GS | 30-07-17 | 14:59

@hotnot | 30-07-17 | 14:39
Oei, jij speelt met je GS paspoort.

necrosis | 30-07-17 | 14:57

Zou me niet verbazen als de mensen met afgepakt paspoort straks gewoon een nieuw paspoort krijgen in nederland na zich aangemeld te hebben als vluchteling.

watazooi | 30-07-17 | 14:57

hoe moeilijk kan het zijn. UK zei al eerder "Aju EU" en doen dit gewoon, wij moeten eerst toestemming vragen aan Brussel en onze president is helaas zeer onbetrouwbaar naar zijn volk en zeer loyaal aan de rukkers in Brussel.. dus moeten wij ze een integratie cursus aanbieden ipv zomaar een paspoort afpakken

WhiteTornado.nl | 30-07-17 | 14:57

Dat wij dit bericht wel mogen weten, want van de Irakese machinegeweerschutter in Konstanz Duitsland mochten we dat juist niet.

FreeVogelaar | 30-07-17 | 14:54

De strafkamer van de rechtbank van Dohuk (Iraaks Koerdistan) is al 24/7 in bedrijf http://www.rudaw.net/english/kurdistan/19062017 met doodvonnissen en al @necrosis | 30-07-17 | 14:36

hhmariavanempel | 30-07-17 | 14:54

Hier krijgt zo liev exemplaar een enkelband, en levenslang een uitkering, kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag, pensioen en wordt gepamperd tot aan het eind.
Maar kiezend Nederland vind het allemaal prachtig, dus iedereen tevreden.

animalia | 30-07-17 | 14:54

Yup zo moet het als ze de hitsquad weten te overleven paspoort weg uitleveren aan Syrië of Irak. Misschien is het een idee voor het internationaal Strafhof in den haag om een tribunaal voor deze Pipo's te organiseren in raqqa aangezien de strijd daar gedaan is. Na veroordeling uitleveren aan het land waar men de misdaden heeft gepleegd voor straf! Mooi signaal naar de regio en fijn dat de vluchtelingen bijna weer terug kunnen om het land daar weer op te gaan bouwen! Kunnen ze zien dat er weer law and order is in het zand. Ook doberino's die hebben meegelift op deze ellende een enkeltje opbouw aub.

P-unit | 30-07-17 | 14:53


Je kunt ze ook opvangen op een van de vele hippe Festivalterreinen. Na afloop. Die zijn inmiddels helemaal compleet afgesloten. Dubbele hekken en heel veel controle. Daar kom je echt zonder kaartje niet meer in. Ik heb vorig jaar zelf een soort van wachttorens met bewaking gezien. Alleen de zoeklichten ontbraken nog.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 14:51

@Muxje | 30-07-17 | 14:35 : Tegen over de gestelde 'extra straf', staan vele jaren aan extra voordelen ten opzichte van de overige houders van een Nederlands paspoort. Wat mij betreft mag de rechter dat ook eens gaan meewegen. Bijvoorbeeld: alleen veroordeelden die tenminste getracht hebben om hun Turkse of Marokkaanse nationaliteit te laten schrappen, mogen hun Nederlands paspoort behouden.

Guido | 30-07-17 | 14:50

"Het is moeilijker om de nationaliteit in te trekken van mensen die daardoor statenloos raken, omdat dit in strijd is met internationale verdragen."

Ken ze eerst ambtshalve de nationaliteit van de Islamistische Staat toe, en ontneem in dezelfde akte de Nederlandse nationaliteit. Ze hebben hun eigen vlag, hun eigen land en zelfs hun eigen paspoorten daar.

Het ontbreekt het kabinet aan de wil en de durf de feitelijke situatie te erkennen en die te gebruiken. Zelfs als het niet mag, doe het gewoon en laat ze maar procederen vanuit de zandbak.

Dit juridische standpunt is beter houdbaar dan de illegal combatant theory die de VS gebruikten om Guantanamo Bay af te vullen zonder die gevangenen een aanklacht, tijdig proces of andere rechten van krijgsgevangen.

Feynman | 30-07-17 | 14:50

Mooi,die Britten kunnen dat nu.Hier kan mo en alleman gewoon naar binnen?Moet je er uit steek je iemand neer en kan je blijven in onze all-in gevangenisresort.

van stampij | 30-07-17 | 14:47

Slough, Luton, Bradford, Reading, Burnley, Leicester, London, Coventry, Birmingham....zomaar een handje vol steden waar de kafir op dit moment al de minderheid is. White flight is absoluut een fenomeen in Engeland. Steden als Manchester, Southampton, Plymouth, Milton Keynes zullen binnen een jaar of vijf 'vallen', daarom is dat land ook zo verdomde politiek correct. Daarom is dit ook zoals nope-14:38 al zegt waardeloze symbool politiek. Ook in Engeland kunnen ze geen Marokanen naar Marokko terugsturen, net als wij en daar ligt wel het grootste probleem. De oplossing zou heel simpel zijn, criminele kansenparels vastzetten totdat het land van herkomst ze terugneemt, maar omdat Europese overheden geen ene moer geven om uw welzijn gebeurt dit dus niet, want het kost geld.

Twan_Flat | 30-07-17 | 14:46

Goede move van Engeland, maar het land is ondertussen wel compleet overgenomen door de divesiteitsmafia. Met name de BBC: je kunt doorgaans geen programma meer maken daar zonder dat er verplicht een deelnemer, commentator of presentator gekleurd moet zijn. Programma's zijn standaard ook doordrenkt van anti-blank commentaar.

Adversary | 30-07-17 | 14:45

Het VN Vluchtelingenverdrag uit 1953 opzeggen. Dat is ooit bedacht om een paar vervolgde dissidenten uit het voormalig Oostblok op te vangen. Of een Duitse grenswacht die over het prikkeldraad was gesprongen in Berlijn. Uitzondering was er al voor Duitse Nazi's, die mochten niet worden opgevangen. Het Verdrag is inmiddels hopeloos achterhaald, compleet onbetaalbaar en onrechtvaardig naar onze (klein)kinderen. Niet bedoeld voor ladingen jonge moslimmannen uit veilige oorden. En al helemaal niet voor oorlogsmisdadigers. Punt.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 14:45

telelezer | 30-07-17 | 14:35
NL is groot in geld in de EU. Dus daar valt nog wel wat te doen. maar ja, we zitten, nog met die trekpop Rutte opgescheept. En die likt de schoenen van merkel voor zijn volgende nep baantje. Dus van Rute moet je niets meer verwachten . Maar na Rutte, als we dan nog geen anarchie hebben , dan komt die Nexit er wel.

Mark_D_NL | 30-07-17 | 14:45

Wij hebben Mark Rutte, het ruggegraatloze schoothondje van Brussel. Reken er dus maar niet op dat dit puike plan doorgang vindt.

accijnstoerist | 30-07-17 | 14:43

Er lopen 20.000+ van die ontspoorde dwaze op hun eiland rond... 150 is gelijk aan 0,0

Hoopvoltot | 30-07-17 | 14:43

Kennelijk is een Nederlands paspoort in Nederland wel een absoluut recht? Het zou me niet eens verbazen.
Graaf van Egmont | 30-07-17 | 14:33

Neen, waarde graaf, want als je bijvoorbeeld vrijwillig een nationaliteit erbij aanneemt (bijv. getrouwd met een Amerikaanse) gaat er een klok tikken voor een procedure waarbij je steeds op tijd je paspoort moet verlengen, anders raak je je Nederlanderschap vanzelf kwijt. Dit geldt natuurlijk uitsluitend voor geboren Nederlanders van Nederlandse afkomst, niet midden-oosten o.i.d.

SDI | 30-07-17 | 14:41

Gebeurt al in Nederland. Net als in de UK alleen bij dubbele nationaliteit.

Vega Mindy | 30-07-17 | 14:40

Hello Holland, here we are !
En dat 150 keer...
@ hollandsevluchteling | 30-07-17 | 14:36
-
Daar komen ze
https://www.youtube.com/watch?v=0eB_m7QjoJI

telelezer | 30-07-17 | 14:40

Ze zouden toch maar eens in overweging moeten nemen de Markerwaard droog te maken en daar al het ongewenste volk op te bergen. Hek boven op de dijk, met selbstschussanlagen en wachttorens, er zijn vast nog wel wat voormalige oostduitsers die voor een prikkie daarin kunnen adviseren. Geen gemalen, laat ze maar lekker met emmertjes proberen droge voeten te houden.

hotnot | 30-07-17 | 14:39

Laat ze maar lekker Nederland binnenkomen, niets paspoort afnemen. Laat ze maar los gaan in NL. Die gasten komen toch ergens in de randstad terecht en zullen dan daar hun slachterswerk doen. Laat maar gebeuren. De NL goedmensch wil dat toch zo graag, die willen toch humaan zijn... Ik zeg binnenlaten in Amsterdam oid in een AZC plempen en kijken wat er gaat gebeuren. Ik zet de cola en chips alvast klaar

Mark_D_NL | 30-07-17 | 14:39

Symbool politiek. Trap. er. niet. in..............

nope | 30-07-17 | 14:38

Engeland loopt wat het multiculturele slagveld wel nog een aantal jaar voor op Nederland, dus in ons gave land gaat zoiets niet gebeuren. Pas als er hier flink wat meer kafirs zijn gemold en ongelovige hoeren verkracht, dan is er misschien een kansje.

Twan_Flat | 30-07-17 | 14:37

Hello Holland, here we are !
En dat 150 keer...

hollandsevluchteling | 30-07-17 | 14:36

@marcoplarco | 30-07-17 | 14:27
Volgens mij zei Rutte iets in de trant van 'het is misschien beter als ze daar sterven'.
Lever die kalifaatfanaten gewoon uit aan die Yezidi-vrouwen, die weten wel raad met dat uitschot.
Rutte is daar te slap voor.

necrosis | 30-07-17 | 14:36

Wij geven ze de knuffeldood.

Plaktong | 30-07-17 | 14:36

Fransen jihadisten die in syrie/libie tegen de lamp (of een kogel) lopen die mogen hun paspoort netjes houden, gaat zo mee de greppel in.

vluggehenkie | 30-07-17 | 14:35

@ Diminutive 14:28: Dat is meteen ook het voordeel dat het VK heeft: daar zijn dubbele nationaliteiten namelijk wel gewoon toegestaan. Dus immigranten mogen hun nationaliteit houden, iets dat ondanks beweringen van Wilders et al eigenlijk volkomen betekenisloos is. Totdat ze iets stouts doen en ze de Britse nationaliteit ontnomen wordt: dan zijn ze dus niet statenloos (tenzij het andere land ietsje sneller is, wat niet erg waarschijnlijk is).

In Nederland dekt dit dus alleen Turkse en Marrokaanse onderdanen, die trouwens beschermd worden tegen het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit door de rechter, juist omdat zij als enige een dubbele nationaliteit mogen hebben betekent paspoort afpakken dus een oneerlijke extra straf. Als iedereen een tweede nationaliteit mag hebben geldt dat argument niet meer. Bovendien helpt het Nederlanders die een tweede nationaliteit erbij willen hebben, want dat kan nu ook niet.

Ik ben hier erg principieel in, en net als bij weigerambtenaren zeg ik: iedereen, of niemand. Of wel mogen allemaal 2 paspoorten, of we zeggen tegen de Turken en Marokkanen: "Het spijt ons, maar je kan geen Nederlander worden als je eigen land je niet laat gaan, dus ga daar maar klagen".

Muxje | 30-07-17 | 14:35

Nederland, snel ook doen, (..)
@ Diminutive | 30-07-17 | 14:28
-
Dat mogen we niet van Brussel. De Britten kunnen het wel kunnen doen want die hebben (eerdaags) eindelijk hun soevereiniteit terug.
Helaas zal Nederland ten onder gaan, want niet alleen zijn we te klein om onze soevereiniteit terug te eisen van het steeds machtiger wordende Brusselse Politburo, maar het grootste deel van ons eigen stemvee is te naief om e.e.a in te zien. Dus helaas, wen er maar vast aan.
Fijne erfenis voor onze kinderen

telelezer | 30-07-17 | 14:35

En zijn die 150 badgasten al onderweg naar Nederland?

FreeVogelaar | 30-07-17 | 14:34

Kennelijk is een Nederlands paspoort in Nederland wel een absoluut recht? Het zou me niet eens verbazen.

Graaf van Egmont | 30-07-17 | 14:33

Druppel op den spreekwoordelijke gloeiende plaat. Daadwerkelijk doortastend optreden zou betekenen dat ook de Britse sharia-rechtbanken en salafistische moskeeën gesloten zouden worden. Daarnaast zouden de haatpredikers, illegalen migranten en criminele dubbele paspoorters het land uit gegooid moeten worden. Pas dan ben je serieus bezig een probleem op te lossen, niet door symbolisch 150 paspoorten in te trekken.

prov1nciaal | 30-07-17 | 14:33

Moeten ze zoiets wel snel regelen, anders gaat Amnesty international het omgekeerde werk doen.

TRUMP | 30-07-17 | 14:30

Wat is Engeland toch een gaaaf land!

HijgentHert | 30-07-17 | 14:30
-weggejorist-
Maxx! | 30-07-17 | 14:29

Nederland, snel ook doen, want anders is Marokko je voor, stateloos maken mag namelijk niet.

Diminutive | 30-07-17 | 14:28

Dat dit voor sommigen merkwaardig is bevreemd me. Dit is toch wel het minste wat men zou moeten doen. Waar is die Neurenberg mentaliteit gebleven?

keestelpro | 30-07-17 | 14:27

Nagekomen vraag: "Indien u het Nederlandse paspoort niet afneemt, kunt u dan garanderen dat de jihadisten op andere wijze (naar Frans of Brits voorbeeld) geëlimineerd worden, zoals Mark Rutte al eerder prefereerde?

marcoplarco | 30-07-17 | 14:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken