Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Militaire experts: 'Jep. MH17 neergehaald met BUK'

Noem ons aluhoedjes, maar nu de VN Veiligheidsraad een resolutie heeft aangenomen waarin expliciet gesproken wordt over "the downing of a civilian aircraft" duiken ineens overal 'overtuigende bewijzen' op dat MH17 inderdaad door een SA-11 BUK raketinstallatie uit de lucht is geschoten. Alsof het nu ineens 'gezegd mag worden', zeg maar. De Britten analyseren hierboven op Channel4 en de Amerikanen schrijven in de NYT: "The shrapnel came from outside the plane." Op Twitter puzzelt @EzraBraam met stukjes vliegtuigromp. Britse analist op Channel4: "It's fully consistent with the damage we've observed, so all signs continue to point to the SA-11 [BUK] system." Vandaag staat in alle landelijke kranten een ingetogen rouwadvertentie (pdf) van de Rijksoverheid en de Telegraaf heeft een pagina met invoelende rouwberichtjes (pdf) van KLM, Schiphol, ANVR & de voorzitters van Eerste en Tweede Kamer, maar wat iedereen dus eigenlijk wil zeggen, is wat de medewerkers van de Stadsschouwburg Amsterdam uitschreeuwen in hun advertentie voor een verloren collega: Fuck de raketten!!!
Update: Razende reiziger Timmerfrans is ondertussen alweer in Brussel, waar hij met KEIHARDE economische SANCTIES dreigt.
ANP Omroepbericht: TREIN MET LICHAMEN VLIEGRAMP IN CHARKOV AANGEKOMEN

Reaguursels

Inloggen

nog even als tip. De afgeschoten raket had een RODE kop / head en niet een witte kop zoals de twee andere op de truck (even goed zoeken maar dan heb je ook wat).

speedy_con33 | 22-07-14 | 22:51

Echt iedereen roept maar wat en 0,0 bewijs:
- Vliegtuig kan nog altijd zijn neergestort door bom of technisch mankement. Niemand heeft bewijs aangevoerd wat dit uitsluit.
- Gesprekken met luchtverkeersleiding zijn in beslag genomen door Oekraïnse regering. Waarom?
- Vliegtuig is niet "geëxplodeerd" of "gedesintegreerd" maar voor het overgrote deel neergekomen in een klein gebied. Staartstuk ligt vlakbij de romp.
- Mocht het neergehaald zijn, dan kan dat dus door ieder wapen gebeurd zijn: een raket van de grond, van een vliegtuig of een boordkanon.
- Passagiervliegtuigen worden wel vaker neergehaald: Oekraïne deed dat al eerder 'per ongeluk' in 2001, en Amerika in 1988 en vermoedelijk ook wat meer recentelijk, in 2008 en.wikipedia.org/wiki/List_of_airline...
- Beelden van BUK systemen zijn geen bewijs. Ze kunnen overal genomen zijn, en het laat het alleen de lanceerwagen zien, niet de noodzakelijke radarwagen. Zonder die tweede wagen kan je er niets mee.
- Rebellen hadden goede reden om te liegen over het bezit van BUK systeem: ze worden vanuit de lucht aangevallen en staan met de rug tegen de muur.
- Rebellen hadden eerder vliegtuigen neergehaald, maar op veel lagere hoogte dan een lijnvlucht. Een Il-76 die aan het landen was, en een An-26 die volgens de regering op 6000 meter vloog.
- Oekraïne maakt diverse eigen wapensystemen, veelal in fabrieken in het oosten, waarvan de specs niet te vinden zijn op wikipedia: en.uos.ua/produktsiya/tehnika-pvo/71-z...
- Onderzoeken waarvan de conclusie al vooraf duidelijk is zijn onbetrouwbaar. Een onderzoek uit Amerika, Oekraïne, Engeland, Rusland, Australië is onbetrouwbaar. Wie betaalt, bepaalt. Een goed onderzoek begint met het analyseren van bewijs en het verwerpen van hypotheses. Maleisië en landen die neutraal staan zijn betere kandidaten.

Verder wat Flatulent | 22-07-14 | 13:23 zegt.

Ik ben niet pro dit of dit, maar wacht gewoon het bewijs af. Echt bewijs, en niet een video van een zogenaamde 'expert'. Staats TV uit het westen is geen haar beter dan staats tv uit Rusland of Iran.

vansuyle.com | 22-07-14 | 19:40

Net die ellendeling van een timmerfrans op het journaal. De lichamen zijn in Kharkov dus nu kunnen de remmen los. De EU is bezig om samen met de VS de Oekraine uit de invloedssfeer van Rusland te tillen en om veertig miljoen sloebers aan het Euro-imperium toe te voegen.

Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 18:19

De VS en nog andere inlichtingendiensten hebben al dagenlang beweerd dat ze precies weten wat er is gebeurd, ze hebben data, saltellietbeelden, en foto's alsmede afgetapte telefonades...
Welnu, vooruit met de geit, zet dat spul allemaal op internet en dan kunnen we eindelijk een einde maken aan dit zinloze gespeculeer.

mallekater | 22-07-14 | 17:13

Overigens leuke analyse: Die BUK-raket moet van de seperatisten komen want het regeringsleger heeft geen vliegtuigen om op te schieten.

Begint het dan niet een beetje op de lanceerinstallatie op de school te lijken? Als je op onze luchtmacht schiet en mist, ben je een boef.

frank87 | 22-07-14 | 15:31

gebrokenvleugel | 22-07-14 | 14:23
Er was zover je die richting op kon kijken, bewolking.
Dus tenzij de raket van 40-50 KM afstand (dus ergens buiten de zichtbare bewolking) is afgeschoten (wat qua bereik onmogelijk is) is je verklaring erg ver gezocht.

Flatulent | 22-07-14 | 14:42

We hebben overtuigende bewijzen van Amerika al eerder gezien m.b.t. Irak.

crocelodocus | 22-07-14 | 14:33

www.usatoday.com...

Onkunde? De VS exporteert gas, benzine, diesel en ruwe olie.
Meeroever | 22-07-14 | 13:41
.
Als je de moeite zou nemen om je eigen link te lezen dan had je opgemerkt dst het gaat over export *plannen*, niet over de realiteit. Wat de Amerikanen hopen is dat de groei van fracking doorzet, maar dat is uiterst onwaarschijnlijk. Ondertussen is dit de realiteit:
.
www.eia.gov/naturalgas/importsexports/...

De VS zijn een netto gas importland en kunnen op geen enkele manier olie en gas uit Rusland vervangen.

Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 14:28

Flatulent | 22-07-14 | 14:12

Ga nu naar buiten alle windrichtingen bewolkt, richting zuid ONbewolkt.

gebrokenvleugel | 22-07-14 | 14:23

Zo langzamerhand verlang ik terug naar het internetloze tijdperk met slechts traditionele media. Wat een stel alumalloten die de hele dag elkander napapegaaien met allerlei onzin, verzameld van allerlei alu nonsens sites.
Dzjiezus, dat ik dit verlangen nog moet meemaken op mijn leeftijd.

baggerella | 22-07-14 | 14:17

@ GaatDeGoedeKantOp | 22-07-14
Ik had graag jouw reactie inhoudelijk beantwoord, maar ik word een beetje licht onpasselijk van niet-ironisch gebruik van het "woord" sheeple. Dat wordt 'm dus niet.

krotekoker | 22-07-14 | 14:16

@ van Oeffelen.

Ten eerste vochten de Russen in die strijd aan onze kant, en was de oorlog zonder hen nooit gewonnen..

ten tweede gingen de Amerikanen pas aan die oorlog meedoen NADAT Hitler zo stom was om ze de oorlog te verklaren.. niet uit de goedheid van hun hart.

de Melkmuil | 22-07-14 | 14:13

gebrokenvleugel | 22-07-14 | 13:48

Dat hoeft niet. De foto is overduidelijk. Ten eerste staat de waarschijnlijke foto die voor de fotoshop gebruikt is, iets lager op dezelfde pagina.. zelfde foto, maar geen trail.

Verder is deze foto genomen tegen een onbewolkte blauwe lucht terwijl je, als je de video van de crash en de rookpluim bekijkt ziet dat het zwaar bewolkt was.

Dus tenzij je mij kunt uitleggen hoe lucht binnen 3 minuten van stralend blauw naar zwaar bewolkt kan veranderen, ben ik niet geneigd om dergelijke foto's serieus te nemen.

Flatulent | 22-07-14 | 14:10

www.ukrainebusiness.com.ua/news/11169....
.
Allang amerikaanse militairen in Oekraine. Toen het vliegtuig neerstortte was er een oefening gaande. Net als trouwens tijdens 9/11 en 7/7.

Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 14:02

Flatulent | 22-07-14 | 13:54

Dan moet je de site van Brown Moses eens door spitten, uitgebreide speurtocht naar de bewegingen die het BUK voertuig/en gemaakt hebben.

twitter.com/Brown_Moses

gebrokenvleugel | 22-07-14 | 14:02

gebrokenvleugel | 22-07-14 | 13:48

Laat dat nou net de foto zijn die ik in mijn eerdere bericht als Fake aantoon...

Flatulent | 22-07-14 | 13:54

Ondertussen in Gazaa :
"Duits gezin met vijf kinderen van 4 tot 12 jaar komt om in Gaza."

Ben benieuwd wanneer de Duitse golf van verontwaardiging losbarst richting daders. of...

Flatulent | 22-07-14 | 13:45

Hadden we maar meteen naar onze vrienden de Polen en de Amerikanen geluisterd. De bevrijders van Brabant in 1944 hebben helemaal geen enkel motief ons iets aan te naaien. Nee, dat gore ranzige tuig uit Rusland die moeten we geloven. No way !

van Oeffelen | 22-07-14 | 13:34

Zoek de verschillen #2 :

i60.tinypic.com/2m35ndc.jpg

Bovenste foto : geplaatst op Dailymail als bewijs afvuren BUK MH17

Onderste foto : Screenshot van video zojuist neergestorte MH17

Flatulent | 22-07-14 | 13:33

Zal mij benieuwen tot voor nieuwe ellende de boosheid van dit incident gaat leiden. De geweldspiralen kennende hier en daar in de wereld.

Eigenlijk hoop ik dat de oorzaak iets banaals is. Een dronken meerdere die de adviezen van z'n ondergeschikten in de wind sloeg. Iets wat geen nieuwe geweldspiraal waard is. Jammer voor de wapenhandel, dat wel.

kloopindeslootjijook | 22-07-14 | 13:29

Zoek de verschillen :

MH17 : "Dat was een afschuwelijke misdaad."
IR655 : "... een tragisch ongeval"

Flatulent | 22-07-14 | 13:28

@krotekoker | 22-07-14 | 10:25
Gelukkig ben jij duidelijk het toonbeeld van intelligentie.
Gewoon lekker napraten wat je voorgeschoteld is vanuit de staatspropaganda kanalen.
Probeer eens een paar vragen voor jezelf te beantwoorden, dan kom je wellicht iets verder.
Wie heeft er voordeel bij? Waarom die eenzijdige berichtgeving, What about the Oekraïense gevechtsvliegtuigen?
Waarom een alternatieve route vliegen op aangeven van Kiev? Waarom zoveel vagen en tegenstrijdige berichten? Waarom hele paspoorten en vage FB accounts?
Waarom denk je alles te weten, omdat je altijd het NOS journaal kijkt? Jouw waarheid is de echte waarheid, want gezien op TV? Zoiets?
Ik begrijp figuren zoals jouw totaal niet, lees eens een boek (Machiavelli – De heerser), verruim je kennis en loop niet achter de sheeple aan.
Wellicht komt het nog goed.. Ooit.

GaatDeGoedeKantOp | 22-07-14 | 13:23

De logica van die vent op de video grenst aan het belachelijke.
"Beide landen beschuldigen elkaar maar Oekraine heeft het niet gedaan want die hebben nog niet eerder een raket afgevuurd en oekraine is er ook niet bij gebaat om een toestel neer te schieten"

Als je op basis van die logica een land beschuldigd ben je niet echt geschikt voor je baan.

Niet alleen heeft oekraine in het verleden al eens eerde een passagiersvliegtuig uit de lucht geblazen en dus bewezen dat zijn luchtafweer niet echt capabel is, maar ook hebben ze juist als enige iets te winnen bij deze aanslag, nl de sympathie van het westen.

Daarbij kun je dan ook nog de volgende punten optellen:

Oekraine start precies op het moment dat ze weten dat er op korte termijn een trein langs moet, een grote aanval op Donetst (met o.a. mortieren)

oekraine ongezien al beweert dat er met de datarecorders is geknoeid

Er steeds weer bewijzen richting Separatisten worden getoond die achteraf fake zijn (zelfs Daily mail plaatst een geshopte foto met zogenaamde trails van de raket)

De Oekrainse geheime dienst was al net zo snel met het in beslag nemen van gesprekstapes als Oekraine wist te vertellen wat er gebeurd was en zelfs met welk wapen.

Er ook beter met de lichamen is omgegaan dan men ons wilde doen geloven

De dozen zijn overgedragen aan de Maleisische regering, ondanks dat Oekraine beweerde dat de separatisten dat beslist niet wilde en ze hadden overgedragen aan Rusland

Met al het bovenstaande kan ik er niet zomaar van uit gaan dat de Oekraine niet zelf het toestel heeft geraakt.

Maar ja, ik ben dan ook geen specialist die aan de hand van 1 foto al precies weet te vertellen wat er gebeurd is... </sarcasm>

Flatulent | 22-07-14 | 13:23


Maar we kunnen het gas als Europa niet vanuit de VS importeren. De infrastructuur ontbreekt. Daar wordt hard aan gewerkt. En dat is goed want van 1 land afhankelijk zijn is niet erg slim. Zeker niet als dat land een vieze dictatuur is.
Meeroever | 22-07-14 | 13:10
.
Weer de gebruikelijke onkunde: de VS zijn zelf een netto-importeur van gas. Die gaan nooit helemaal niets exporteren. Die satanische Amerikanen zijn alleen bezig om een wig te drijven tussen de EU en Rusland, zodat ze ons in koloniale afhankelijkheid kunnen houden.
.
En Putin is toch gewoon demokratisch verkozen hoor.

Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 13:16

nomuslims4staphorst | 22-07-14 | 12:30
Kijk.... die hadden we nog niet gehoord. Klinkt logisch.

Premier Trutte | 22-07-14 | 13:13

Vanwaar geloven wij ineens blind wat de Amerikanen roepen? en als gevolg van de Amerikanen de Engelsen? Het is niet alsof die ons niet al eerder hebben voorgelogen voor eigen gewin. Het staat vrij zeker vast dat er een raket op dat vliegtuig is afgeschoten, maar een raket van een straaljager, of een BUK afgeschoten door Oekraïne zou exact dezelfde schade aanbrengen... toch? De enige die hier mee wint zijn is de Oekraïne die nu vol inzet op publieke support voor hun zaak, en de Amerikanen die al langer proberen Rusland terug in een hoekje te sturen.. Is opvallend hoe weinig Amerika ineens geeft om stabiele energie prijzen (Libië, Iraq, Rusland) nu ze hun eigen schalie gas en Olie hebben gevonden.. Hoge prijzen of een verdere breuk tussen Europa en Rusland zou hun goed uitkomen. Zeg niet dat ze geen gelijk hebben, maar als ze al die waterdichte bewijzen hebben van satelliet beelden, kom daar dan mee... en niet met een paar niet te definiëren foto's en gesprekjes.

de Melkmuil | 22-07-14 | 13:12

@TheEgg | 22-07-14 | 12:39

Die pijplijn is deels in handen van de Nederlandse staat. En de Duitse. Een boycot kan. Is een mogelijkheid.

Maar we kunnen het gas als Europa niet vanuit de VS importeren. De infrastructuur ontbreekt. Daar wordt hard aan gewerkt. En dat is goed want van 1 land afhankelijk zijn is niet erg slim. Zeker niet als dat land een vieze dictatuur is.

Meeroever | 22-07-14 | 13:10

@Eppo | 22-07-14 | 12:35

Behalve dan dat export van dat gas tegengewerkt wordt door de senaat in de VS. Dat ze de capaciteit voor die export bij lange na niet hebben. Moet namelijk over zee weetje. Bovendien is het een stukje duurder.

Meeroever | 22-07-14 | 13:06

Gisteren werd op het nieuws gesproken over een of andere Oekraiense generaal die trots op FB meldde een Antonov-dinges te hebben neergeknald. Dat bericht werd later verwijderd. Onderschepte separatisten-gesprekken gaan van: 'hey, sukkel, dat was een passagiersvliegtuig/transportvliegtuig en geen antonov ja!', maar daar hadden de slachtoffers niks meer aan. Die waren toen al dood. Foutje, bedankt, zeg maar. RIP.
:( :( :(
.
Ik wil best geloven dat die ene generaal een hele domme fout maakte. Het was geen antonov. Onderschepte gesprekken gingen ook over dat internationaal bekend zou zijn dat het een oorlogsgebied is, en gevraagd werd: waarom vlogen ze over ons luchtruim heen? Tja, waarom?
.
Ergens eerder in een GS-draadje las ik dat eoa organisatie bepaalt welke routes wel/niet veilig zijn om over te vliegen en op welke hoogte.
Waarom vond die organisatie dat vliegen over de Oekraine veilig genoeg was? Domme beslissing geweest dus. Is dat hoe men dobbelt met de veiligheid van vakantiegangers? Een stukje omvliegen had misschien wat meer gekost. Qua brandstof enzo, maar dan hadden de slachtoffers nog geleefd.
.
Draagt die organisatie in dit geval niet ook een zekere verantwoordelijkheid? >> Ik neig naar 'Ja'! Wat vinden anderen hier?

gaffelbaard | 22-07-14 | 12:55

@nomuslims4staphorst | 22-07-14 | 12:30,
dat vliegtuig valt niet recht naar beneden maar doet daar ruim 2 minuten over van 10km hoogte, de brokstukken hebben in het begin nog een snelheid van 800 km/h (of meer)

rode peper | 22-07-14 | 12:41

@Meeroever | 22-07-14 | 12:13
En welke pijplijn loopt er om een economische boycot heen? Juist.
Geen alu-hoedje, geen complottheorieën, gewoon: Sepasratist maakt fout. VS buit dit diplomatiek maximaal uit.

TheEgg | 22-07-14 | 12:39

Piet_Snot | 22-07-14 | 12:10
Sterker nog, ze mogen ook stemmen.

ElMatadero | 22-07-14 | 12:37

Meeroever | 22-07-14 | 12:13
Dat klopt.
Maar USA ziet de EU graag als afzetmarkt voor hun schaliegas. Dat is een economisch belang en een 'koude oorlog' tussen EU en Rusland komt dan wel van pas.

Eppo | 22-07-14 | 12:35

Waarom we zeker weten dat de MH17 is neergehaald door een BUK:
Een BUK heeft een aktieradius van maximum 50 km. Vóórdat die 50 km gevlogen heeft moet deze dus een doel geraakt hebben.
Noem deze baan de hypothenusa. Trek een denkbeeldige lijn vanaf de positie waar het vliegtuig werd geraakt (recht oven de crash site) naar de aarde. Dit vormt een rechthoekige driehoek, waarvan de lengte van de onbekende (lange) zijde nu bekend is. In te schatten op 10 tot 30 km. Dit is een gebied van plm 20 tot 60 km rond de crash site. Dit gehele gebied is onder militaire controle van de separatisten. Dáár moet de lanceerinstallatie gestaan hebben. Het in werking brengen van de lanceerinstallatie is vakwerk, uit te voeren door ervaren en getraind personeel (niet uitvoerbaar voor het soort halfdronken boeren zoals we die op recente beelden gezien hebben). Dus: met medewerking en/of onder leiding van Russische soldaten.

nomuslims4staphorst | 22-07-14 | 12:30

@rara | 22-07-14 | 10:50
Hij is mijn trouwste volger. Beter nog dan anderen die iedere tegel 3x lezen print hij ze ook nog es uit. Om er daarna briesend met de gele marker langs te gaan.

Kanttekening: wel in de baas zijn tijd. Op weg naar zijn vroegpensioen (oude regeling!) als beleidsmedewerker bij de gemeente Emmen.

Godsammekraken | 22-07-14 | 12:24

@ Meeroever | 22-07-14 | 12:09

Precies! Het is oorlog daar, mensen vol adrenaline (en drank) dan is in al je enthousiasme een foutje snel gemaakt.

Capt. Iglo | 22-07-14 | 12:16

Overigens moest ik lachen toen ik las dat dit een spelletje is van het Westen om te voorkomen dat Russisch gas richting het Westen gaat. Er loopt nota bene een pijplijn over de Oostzee direct maar Duitsland en Nederland. Oekraïne is door ons in deze buitenspel gezet.

Meeroever | 22-07-14 | 12:13

@Linkse Zakkenvuller | 22-07-14 | 12:03
Moet je gewoon voor de gein de reaguursels hier eens lezen (het artikel zelf is niet interessant) :
xandernieuws.punt.nl/content/2014/07/N...

Met name de randdebielen die over de numerologie (getal '7') beginnen.
Wat een achterlijke kutmongolen man..
Het kan toch niet zo zijn dat dergelijke mensen gewoon vrij mogen rondlopen in dit land?!?

Piet_Snot | 22-07-14 | 12:10

Als ik hier de reacties lees van al die complotdenkers snap ik echt waarom NL naar de klote gaat, er wonen schijnbaar een hoop mensen die geestelijk niet helemaal in orde zijn.

Capt. Iglo | 22-07-14 | 12:10

Zorgwekkend al die aluhoedjes. Lopen kwijlend achter Papa Poetin aan. Complotdenkers opgelet.

Moskou, het Kremlin en Poetin willen dat de rebellen slagen in hun opzet. Namelijk een onafhankelijk land onder controle van Rusland in de Donetsk regio.

Om dat te bewerkstelligen heb je minstens overwicht in de lucht nodig. Vliegtuigen hebben de rebellen niet en het daadwerkelijk sturen van het Russische leger is ook geen optie. Dus is besloten ze te voorzien van geavanceerde systemen zoals de Boekraketten.

Ondanks het meesturen van Russische militairen is dat mis gegaan. Het raken van een civiel vliegtuig was de opzet niet. Wellicht dachten ze dat het een militair vliegtuig betrof. Of vloog er een militair vliegtuig in de buurt.

Dat zowel Rusland als de rebellen er geen belang bij hebben maakt ze allerminst onschuldig. Niet alles in een oorlog gebeurd omdat een partij er belang bij heeft.

Meeroever | 22-07-14 | 12:09

pistol-pete | 22-07-14 | 10:28
leuk bedacht, maar onwaarschijnlijk; europese gasbedrijven gaan niet zomaar failliet, 'even de prijs laten kelderen' werkt alleen als men een monopolie heeft, en dat heeft Rusland niet. Ukraine is inderdaad belangrijk voor gasleveranties, maar niet meer zoals vroeger; sinds een paar jaar heeft Duitsland eigen leidingen via scandinavie, en vanuit het MO zijn er leidingen via oa Cyprus. Ik zou graag (echte) bewijzen zien voor jou theorie.

--sql error-- | 22-07-14 | 12:06

Zullen we Ockham' s scheermes er even bij halen? Wat is het meest waarschijnlijke equivalent? Een stomme c.q. Dronken schutter dacht een Antonov in het vizier te hebben en haalde de trekker over. Vergeet de rest, zet je alu hoedje maar af.....

Polletje Piekhaar | 22-07-14 | 12:05

Gisteren via een GS reaguurder gewezen op "Martin Vrijland" en zijn alu-hoedjes blog. Maar wat word ik intens woest van zijn "onderzoek" en zijn schare volgers. Gat-ver-damme wat een volk.
Zo diep in de NWO/Illuminati put, dat zij elke naam van de slachtoffers checken op Facebook en concluderen dat dit fake-accounts zijn, de condoleance-posts nep en deze mensen dus niet bestaan en dood zijn.
Onbegrijpelijk.

Linkse Zakkenvuller | 22-07-14 | 12:03

@fingers | 22-07-14 | 11:53
Interessante vraag, ik kan me herinneren dat Maleisië hun doden daar op wilden halen, echter nu hoor ik weer dat Australië naast onze Herc ook een vliegtuig daar heeft staan en die vliegt ook op Schiphol straks. Dan erbij vraag ik me ook af waar ze alle lijken willen laten. Misschien ergens in een gekoelde schuur bij een particuliere groente boer? Ik weet uit ervaring dat die reusachtige gekoelde schuren hebben. Het lijkt me niet dat onze ziekenhuizen zoveel kan opslaan.

Shadow112 | 22-07-14 | 12:02

Lijken, lijken, dat ligt er in die trein, geen lichamen. Het woord LIJK is kenneLIJK eng en dus afgeschaft in het newspeak van onze staatsomroeperts, waaronder de Van den Heuveltjes. En die kop van die Van Dam kan ik ook niet meer zien, dan nog liever die Broekema - dame. Stuur eens een SUB de Zwarte Zee in, gewoon kijken of we dat nog kunnen? Michiel de R where are you now that we need you??

Moeltasik | 22-07-14 | 12:02

New Quacka | 22-07-14 | 11:52

Dat zijn geen pro-russen maar nuchtere Nederlanders die het frontale gedeelte van hun hersenen pogen te gebruiken in plaats van emotioneel achter allerlei media aan te lopen.
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat Russen allemaal lieverdjes zijn, maar die yanks hebben nu eenmaal een dikkere vinger in de westerse pers-pap.
(zegt overigens ook iets over het niveau van het journaille, de witte raven even daargelaten)

Eppo | 22-07-14 | 12:02

fingers | 22-07-14 | 11:53

Is niet onlogisch als je weet dat Nederland een internationale reputatie op dit gebied heeft .

Worden in buitenland vaker te hulp gevraagd .

Roy Bean | 22-07-14 | 12:00

Fonnzie6 | 22-07-14 | 11:41
Wanneer je je verdiept in hoe een BUK werkt ga je het beter snappen... die kogelgaten.

Premier Trutte | 22-07-14 | 11:58

Vraagje aan Joris... Kan je al die pro-russen van deze site af jorissen? Russen zijn moordenaars, allemaal!
New Quacka | 22-07-14 | 11:52
Geen fan van vrije meningen?

XaleX_2 | 22-07-14 | 11:57

tot neutrale partijen als Nederland en Maleisie met onderzoeksresultaten komen.
Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 11:34
Mag ik even lachen. Nederland neutraal? De mensen die het voor het zeggen hebben in dit land (dus niet het volk) Handelen uit andere belangen dan de publieke waarheid. Vraag ook even de bonnetjes op aan die eerlijke pik van een Opstelten. Het volk wordt alleen maar voor de gek gehouden en dat zal ook na dit drama niet veranderen.

XaleX_2 | 22-07-14 | 11:55

Even los staand van de oorzaak en schuldvraag; ik lees steeds maar weer dat de slachtoffers worden geïdentificeerd in Nederland..... dus niet ter plekke.... betekend dat niet-Nederlanders dus ook naar NL worden gevlogen? Lijkt mij onlogisch maar hoe haal je de lijken uitelkaar zonder identificatie?

fingers | 22-07-14 | 11:53

-weggejorist-

New Quacka | 22-07-14 | 11:52

Fonnzie6 | 22-07-14 | 11:41
Heeft u het filmpje boven al afgekeken voordat u met alu-hoedjes sites komt aanzetten.

ron78 | 22-07-14 | 11:52


Hieromheen hangt de lucht van de vanouds bekende angelsaksische beerput .

Wat heeft de USA hier nou bij te winnen ???.

Ga je eens verdiepen in het " Militair Industrieel Compex " .
Als je het passievistische Europa DWINGT zich te gaan herbewapenen ......

Roy Bean | 22-07-14 | 11:51

@Fonnzie6
Beter luisteren, er is geen inslag. De raket ontploft dichtbij het vliegtuig.

OsIrls | 22-07-14 | 11:49

@pistol-pete | 22-07-14 | 11:07
Precies, de media laten zich graag gebruiken om ons te manipuleren. Linksom of rechtsom, via geweld of via het innemen van bijvoorbeeld pensioentegoeden, door de chaos die nu gecreëerd is kan er handig op onze emoties worden ingespeeld om meer macht te krijgen. Wij hoeven daarvoor alleen maar blind te blijven varen op wat we de hele dag voorgeschoteld krijgen. En wat te denken van dit, geplaatst 1 dag voor de vliegramp: www.dagelijksestandaard.nl/2014/07/bri...
Alles voor de macht, lijkt het wel.

Schaaldier | 22-07-14 | 11:47

@ CumGranoSalis | 22-07-14
Nou ja, stel dat het inderdaad een Archer was geweest. Als we wederom het internet moeten geloven hebben die dingen een springkop van ongeveer 7 kg. Nog steeds bij lange na niet genoeg om zo'n Boeing in één keer op te blazen, dus daarom geloof ik niet zo in die complottheorieën dat de Boeing is neergeschoten door een jager o.i.d. Zo'n Buk-raket is nog steeds tien keer krachtiger.

krotekoker | 22-07-14 | 11:47

Even geen zaken doen met de russen betekent ook dat we
de Siebel winkels (onlangs opgekocht door een Rus )
links moeten laten liggen !
Niets meer kopen van de Russen!!

Simon Colijn | 22-07-14 | 11:43

Respect voor de wijze waarop Timmermans en Rutte hiermee omgaan.

spelen | 22-07-14 | 11:43

De USA POTUS marionet Porosjenko heeft zojuist algehele mobilisatie afgekondigd voor mannen onder de 50 jaar.
Op naar WW III kameraden!
Doel:
Oekraïne in een rokende chaotische puinhoop veranderen zodat Rusland geen gas meer kan leveren aan de EU.

Eppo | 22-07-14 | 11:42

-weggejorist-

Fonnzie6 | 22-07-14 | 11:41

De Russen beginnen al terug te krabbelen net op CNN citaat Russische diplomaat "Als de opstandelingen het vliegtuig hebben neergehaald was het een ongeluk" Dat is in politieke taal bijna een schuldbekentenis!

Shadow112 | 22-07-14 | 11:41

Gekke Dave, en wat hebbben de EU, de VS en de Oekraine dan precies te winnen bij deze ramp?
mallekater | 22-07-14 | 10:21
.
Hier een goed overzichtsartikel mbt motieven:
peakoil.com/publicpolicy/orlov-fact-fr...

Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 11:37

@Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 11:18
Prima, maar waar begin je met kijken? Op de plek die Oekraïne beweert, of in Kransoarmijsk? Laat anders een Rus daar even daar langs lopen, en even een herkenbare foto (niet met een aardappel genomen) op het internet plempen. Bespaart ons een hoop tijd.
In deze hele kwestie blijft het opvallend dat iedereen met "bewijs" aankomt maar als puntje bij paaltje komt is het allemaal randmateriaal. En dat randmateriaal dient als bespeling van de publieke opinie, niet om als daadwerkelijk bewijs te dienen.

Tubantia83 | 22-07-14 | 11:36

krotekoker | 22-07-14 | 11:23

Correct! zijn ook maar een handje van die dingen gemaakt.
Maar volgens mij kunnen zowel de R-3, R-60 als de R-77 onder dat ding gehangen worden.
De geringe lading en het feit dat een R-60 IR gestuurd is en een 'simpele' prox fuse heeft lijkt het mij inderdaad niet dat dit een mogelijkheid is.

CumGranoSalis | 22-07-14 | 11:35

Ach nee, van Rossum gaat onverdroten voort op zijn pad van autodestructie en quote UK en US bronnen dat het toch een Buk was. Van Rossum heeft een heilig geloof in alles wat angelsaksisch is. Die liegen nmlk nooit. Vergeten zijn de leugens rondom het drama vd invasie van Irak, 2003. Het zijn de Amerikanen geweest die de regime change in Kiev hebben voorbereid. Het zijn Britten en Amerikanen geweest die Syrie in brand hebben gezet.Die lui hebben alle geloofwaardigheid verloren. Als ik van Rossum was zou ik even rustig afwachten tot neutrale partijen als Nederland en Maleisie met onderzoeksresultaten komen.

Wurgje de huisboa | 22-07-14 | 11:34

Nou toch (vrijwel) iedereen roept om maatregelen en sancties tegen Rusland, vraag ik me dringend af hoe vol de zalen over 7 weken zitten tijdens het Rotterdamse Gergiev Festival, met nota bene W.W. 1 als hoofdthema.
Gergiev, iemand uit de directe vriendenkring van Putin, laat bepaald geen twijfel over aangaande zijn pro-Russiche standpunt inzake het hele Oekraïneconflict:
www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=gergiev+u...
Ook in de kwestie Georgië-Ossetië ligt wat hem betreft de zwarte piet (daar ist'ie weer) bij Georgië en kan Rusland daar helemaal niets in verweten worden. En dan zijn er nog wel wat meer opmerkelijke standpunt van VG te vinden, in (bijv.) de kwestie Pussy Riot : www.bbc.com/news/entertainment-arts-20...

Het zou Nederland sieren als men de daad maar eens bij het woord voegt en het hele Gergiev Festival dit jaar maar eens links laat liggen.

taxhond | 22-07-14 | 11:27

uncle john | 22-07-14 | 11:17

Geen plaat voor de kop .
Maar doen wat ze wordt opgedragen .
Kennis en vermogen tot duiding is al lang uit de omroep vedwenen .
" Lukt het niet op de MAVO en heb je een IQ beneden de 90 ,kom dan bij ons "; het NPO.

Roy Bean | 22-07-14 | 11:26

@CumGranoSalis | 22-07-14 | 11:13
Behalve dat een SU 25 alleen de Archer kan afvuren, en het is sterk de vraag of die het zou redden. Heel theoretisch (puur op max afstanden en ceiling), ja. In de praktijk, onwaarschijnlijk.

TheEgg | 22-07-14 | 11:24

@ CumGranoSalis | 22-07-14
De Oekraïense luchtmacht heeft geen Su-25T of TM modellen. Alleen Rusland heeft die, en dan alleen nog een zeer klein aantal. De Oekraïne heeft alleen het basismodel dat dus geen geleidingsradar heeft en bovendien alleen de R-60 (AA-8) af kan vuren. En de R-60 is een kleine hittezoekende luchtdoelraket met een kleine springkop (3 kg). Vergelijk dat maar eens met de 70 kg springkop van een Buk-raket! Ik denk niet dat die 3 kg aan springstof die Boeing zó uit elkaar hadden laten spatten, zelfs als er meerdere gebruikt waren.

krotekoker | 22-07-14 | 11:23

@tubantia. Laten we samen gaan kijken of dat bord van het filmpje daar ook staat.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 11:18

@ krotekoker | 22-7-14 | 10:25

De enige met een plaat voor de kop zijn zij die alles van de staats tv
aannemen als de enige waarheid.

In deze tijd van het internet, social media en instant news
doe je er verstandig aan verder te kijken dan je neus lang is
en alle opties open te houden.

Iedereen die er een andere visie op na houd afdoen als aluhoedje
is wel erg makkelijk.

uncle john | 22-07-14 | 11:17

De verklaring van de dienstdoende Oekraiense luchtverkeersleiders is waar te vinden?Denk dat de grote vraag is waarom dat vliegtuig over dat gebied vloog.

hebbuh | 22-07-14 | 11:17

@jos: itm. In de shownotes staat het ook stap voor stap uitgeschreven.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 11:14

milky bar | 22-07-14 |

Bedoeld ja, maar ook een SU-25 (T & TM) heeft Air to Air radar systemen.
En een R-77 vuurpijl kan tot op 50 km doelen aangrijpen.
Dus technisch is het heel goed mogelijk dat een Tank-killer met een ceiling van max 20.000ft. Een vlieftuig op 30.000ft uit de voeding knalt. Niet waarschijnlijk, maar zeer zeker een mogelijkheid technisch.

CumGranoSalis | 22-07-14 | 11:13

Zo, en dan nu die Putin naar het Internationaal Strafhof brengen!

Glas Koning | 22-07-14 | 11:13

@weedpuff | 22-07-14

Dus is 'ie blauw, grapjas.

krotekoker | 22-07-14 | 11:10

@Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:57
Waar is het argument dan nu precies? "De reclame zou een reclame voorstellen van een autodealer in Krasnoarmeisk". Wat is daar minder propaganda aan dan het filmpje zelf? Net als het filmpje op zich geen bewijs is. Het is een bewering en dus niet minder propaganda. Erg bijzonder dat u dat niet wilt inzien. Als er iemand een foto maakt van het bewuste billboard en herkenningspunten met het filmpje laat zien, dát is bewijs.

Tubantia83 | 22-07-14 | 11:10

Een nagenoeg "perfecte" analyse van hoe het allemaal heeft kunnen gebeuren is hier te vinden:

www.noagendaplayer.com... Duurt wel ruim een uur.

Geen aluhoedjes, maar veelal droge feiten.

Beter gaat u niet vinden over het hoe en waarom....

JosEHV | 22-07-14 | 11:10

@Mark van Leeuwen | 22-07-14 | 10:23
inderdaad een interessante hypothese

GekkeDave | 22-07-14 | 11:10

@mallekater | 22-07-14 | 10:21
Iets met pijpleidingen ;)

GekkeDave | 22-07-14 | 11:07

Economische samcties: wordt het geen landbouw goederen meer exporteren of gaat de eu geen gas en olie meer kopen?

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 11:07

Misschien is het roepen van een false flag wel de false flag. Daar wel eens over nagedacht?

Fred Bastiat | 22-07-14 | 11:07

De_Tovernaar | 22-07-14 | 10:19

Bedankt voor de bevestiging van wat al vermoed werd .

Kan ik dit aan toevoegen : tweakers.net/nieuws/97381/duitse-pilot... ; wat deed MH17 daar ?

Roy Bean | 22-07-14 | 11:07

@Schaaldier | 22-07-14 | 10:49
Europa heeft geen geld om oorlog te gaan voeren tegen Rusland. Een maand terug was er geen enkele politicus die het kon verkopen dat er op de gezondheidszorg bezuinigd werd, en dat we wel een gewapend conflict zouden starten in Oekraïne. Er komt een vliegtuig naar onder, en de publieke opinie van 600 miljoen Europeanen en Amerikanen is binnen Enkele dagen veranderd. Ik zag gisteren zelfs een lelie teler op het nieuws die de helft van zijn afzetmarkt wilde laten vallen vanwege dit conflict. Voor het neerhalen van dit Vliegtuig hadden EU en de VS geen stok om Rusland mee te slaan. Die stok hebben ze nu wel. De waarheid komt nooit aan het licht, want die wordt door de media bepaald.

pistol-pete | 22-07-14 | 11:07

@krotekraker De lucht is niet blauw, ook niet groen mar zwart. Het lijkt blauw doordat de moleculen het licht zonnestralen omzetten naar blauw licht.

weedpuff | 22-07-14 | 11:07

@Chiant | 22-07-14 | 10:59

Ik dacht zelf ook altijd dat die mensen zichzelf hadden heruitgevonden als "liever een kromzwaard op de keel van mijn dochter dan openlijk stellingnemen tegen Islam"
.
Oude gewoonten, hè...

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 11:05

Godsammekraken | 22-07-14 | 10:47
"Moral fag" Weer een bijzonder originele invalshoek. Wat maakt dat jou? Een rebel met een zeer sterkke eigen mening?
*Proest* Leeghoofd.

Igor Putkin | 22-07-14 | 11:05

@kicktherabbit | 22-07-14 | 10:43
Volgens mij hebben de oekraïnse precies dezelfde raket installaties. wat nog meer opviel is terwijl iedereen probeerd de lichamen naar nederland te krijgen oekraïne wederom begon met aanvallen.

vraag me af hoe NL het had gevonden als poetin in NL op de dam in amsterdam de amsterdammers gratis geld beloofde in ruil voor toetreding tot rusland.

Zou toch een rare situatie worden niet?

GekkeDave | 22-07-14 | 11:04

@LangeTijdGeleden | 22-07-14 | 10:51
Dat zou dan ook overeen komen met dat filmpje waarbij die kolonel op een gegeven moment zegt "Wat moest een civiel toestel daar". Wat dan ook kan betekenen dat het wel een gerichte lancering was. Dan hadden de opstandelingen met een hele grote mea culpa het nog enigszins kunnen de-escaleren. Maar de kans is groot dat Vlad heeft gezegd, bek houden.

Shadow112 | 22-07-14 | 11:03

Volgens Nourdin el Ouali, de islamitische clown van NIDA was dit een 'false flag' van de zionisten om de aandacht van Gaza af te leiden. Die tweet heeft ie toch maar weer verwijderd.

getergde kaasboer | 22-07-14 | 11:02

hStripe | 22-07-14 | 10:11
Echt, te dom om voor de duvel te dansen. En zoals Parel al terecht opmerkte, is een Su-25 bedoeld voor grondondersteuning, geen onderschepping van wat voor vliegtuig dan ook. Ga nog maar even in het kruiphoekje zitten met je aluminium-mijter.

milky bar | 22-07-14 | 11:01

Blijven toch ook nog een paar vragen.
Waarom de route op het laatst 300 km verleggen.
Waarom begeleiden 2 jets het de MH17 en waarom niet tot de Russische grens en laten ze het los boven schietgebied.
Waarom is de MH17 lager gaan vliegen.
Klopt het dat er problemen waren met het identificatie-systeem en de elektronica van de MH17 zoals ook bij hun andere gecrashte toestel? zodat het onidentificeerbaar rondvloog?

Premier Trutte | 22-07-14 | 11:00

Hé kijk, ze bestaan nog echt! De "liever een Rus in mijn keuken dan een raket in mijn tuin"-roepers.

Chiant | 22-07-14 | 10:59

@tubantia: elk tegenargument is nu eens niet altijd russische propaganda hoor. Dit zeker niet.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:57

Even ter vergelijking:
(3 juni 2010, 3 weken na de ramp)
"TRIPOLI - De ANWB Alarmcentrale heeft tot en met vandaag 35 slachtoffers van de vliegramp in Tripoli teruggebracht naar Nederland.
Bij de ramp op 12 mei kwamen 70 Nederlandse inzittenden van het toestel van Afriqyiah Air om."

ikker | 22-07-14 | 10:56

Als dertiger zit ik er eigenlijk steeds ongeduldiger in. Oorlogen en ellende komen er sowieso aan. Dat heeft de wereldwijde politiek met het financiele en morele wanbeleid van de afgelopen dertig jaar wel voor elkaar. Overbevolking, schulden, etc. Laten we dan maar beginnen. Dan is het des te sneller voorbij en kan ik nog aan de wederopbouw deelnemen.
.
Eerst natuurlijk nog even onze vloot verdubbelen, de landmacht reanimeren, en iets van een luchtmacht aanschaffen. Het zou wel aardig zijn als Nederlandse soldaten deze oorlog in mogen gaan met echte wapens en materieel in plaats van de politiek correcte belofte dat er heus geen oorlog komt.
.
Politiek correcte mensen mogen van mij trouwens als eerste naar de frontlijn. Ze wilden het niet horen, zij wilden het allemaal zo.

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 10:55

Zolang het maar duidelijk is dat het allemaal de schuld van Rusland is, het vrome Westen en vooral de EU valt niets kwalijk te nemen en heeft helemaal niets te maken met het conflict in Oekraïne. De politiek, onze vertegenwoordigers doen nu hun uiterste best om het recht te laten zegevieren en alle verantwoordelijken te berechten. Over een paar maanden is er meer duidelijkheid en kunnen ze zich weer richten op de vooruitgang van Europa en haar volk. Het volk smacht naar verdere uitbreiding van de EU en meer zakelijke belangen zodat de Euro burgers het nog beter gaan krijgen en dat het daar bovenop allemaal nog veiliger voor ons wordt in Europa. Wij zijn een gezegend volk om geboren te zijn in Europa en dat we zo veel mensen aan de top hebben die het beste met ons voor hebben en uit ons belang handelen. Lang leve Europa!

XaleX_2 | 22-07-14 | 10:53

@Shadow112 | 22-07-14 | 10:45
Dit zei ik gisteren inderdaad ook al. Het kan een onervaren fout zijn geweest, een technische fout, of natuurlijk een aanslag die expres is gebeurt.

Het enige probleem is dat de theoriën (zoals ik al zei gisteren) klopt, de bewijzen daarentegen zijn nog enorm afwezig en/of verstopt door de 'hogere heren' in dat gebied.

LangeTijdGeleden | 22-07-14 | 10:51

Gôh, da's wel heel onverwachts nieuws.

Rest In Privacy | 22-07-14 | 10:51

@Godsammekraken | 22-07-14 | 10:47
'Marksmith'?

rara | 22-07-14 | 10:50

Oh jottum… economische sancties, want die doen zoveel. En wanneer gaan we mensen sturen om de boel écht op te ruimen? Australië wil wel, en niet zo'n beetje ook ;)

kanon0503 | 22-07-14 | 10:49

GekkeDave | 22-07-14 | 10:03
pistol-pete | 22-07-14 | 10:13
Wat GekkeDave zegt, zei ik een paar dagen geleden ook. Wellicht klopt het wat pistol-pete hieraan heeft toegevoegd. Ik houd ook de mogelijkheid open dat een kleine groep mensen (mogelijk onder de vlag van de VS) de Oekraïne en EU als marionetten wil inzetten om zeggenschap over Rusland te krijgen, op weg naar een (financiële) wereldheerschappij. En dat hiervoor al een tijdje de voorwaarden gecreëerd worden. Niet alleen de chaos die door het neerstorten van het vliegtuig is ontstaan, maar ook de gecreëerde financiële crisis die al langer geleden is ingezet.

Schaaldier | 22-07-14 | 10:49

Watching the Wheels | 22-07-14 | 10:46 met kan ik niet geloven bedoel ik dat ik niet kan geloven dat het een bewust complot is. Dat was even onduidelijk, sorry! Het is uiteraard een ongeluk, maar wel voortkomend uit machtspolitiek en een breder plan. Of dat bredere plan goed of slecht is, weet ik niet. Obama en Timmerfrans vertrouw ik wel, Van Baalen en dergelijke lieden niet.

Watching the Wheels | 22-07-14 | 10:48

@TheEgg | 22-07-14 | 10:42
Ja, een simpele krijger die normaal gesproken in een mijn werkt. Zijn meerdere heeft die kloten niet, want die ontkent wapentuig te hebben om vliegtuigen uit de lucht te schieten.

Tubantia83 | 22-07-14 | 10:48

Zo he, lijkt er op of de putin fanboys massaal wakker zijn geworden.

zaklamp | 22-07-14 | 10:48

@Igor Putkin | 22-07-14 | 10:29
Hoe zeg je "moralfag" in het Drents?

Godsammekraken | 22-07-14 | 10:47

@Voxlumen | 22-07-14 | 10:23
Nee.
.
Raket heeft een zogenaamd proximity detection system. Laser straaltjes schijnen in alle richtingen, bij de eerste reflectie gaat de warhead af.
.
Zo'n raket explodeert naast het vliegtuig. Warhead bestaat uit explosief ingepakt met kleine kogels. Die vliegen alle kanten op met supersonische snelheid.

A1VD | 22-07-14 | 10:47

Van Nostrand | 22-07-14 | 10:30
Echt he, maar het denken in complexe (complot)theorieën vinden we leuk. Een gigantische blunder van de separatisten met speelgoed van Rusland is te makkelijk, daar kan Joost Niemoller zijn weblog niet mee vullen.

kicktherabbit | 22-07-14 | 10:46

Voxlumen | 22-07-14 | 10:23
Schreef het gister al... daarom is het zo belangrijk dat trein met de lichamen hierheen komt. Daar zullen namelijk wel of niet raketscherven/sporen inzitten.

Premier Trutte | 22-07-14 | 10:46

-weggejorist-

Watching the Wheels | 22-07-14 | 10:46

@Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:38
"In fact, the billboard is supposedly advertising a Krasnoarmeisk car dealership." Dat het geen reclame was voor ochtendmuesli was mij ook wel duidelijk. Dat het geen reclame was voor Autobedrijf Stolwijk ook. "Supposedly advertising" is mij te vaag. Nog afgezien van het feit dat de afstanden daar groot zijn en dat niet uitgesloten is dat een autohandelaar in Krasnoarmeisk ook een vestiging 100 kilometer verderop heeft. M.a.w.: het blijft allemaal vaag. Je moet de Russische propaganda net zo min geloven als de Westerse & Oekraïense propaganda, totdat onomstotelijke bewijzen op tafel worden gelegd.

Tubantia83 | 22-07-14 | 10:45

@lompe smurf | 22-07-14 | 10:43
In WOI werden Engelse soldaten door de Moffen doodgeschoten met kogels die in Engeland waren gemaakt. What's new?

rara | 22-07-14 | 10:45

volgens het filmpje lockt de buk operater eerst handmatig in op het doel. Na de lancering neemt op een gegeven moment de radar van de raket het over en leidt het vervolgens naar zijn doel. Als de "Russen" dus op een gevecht's vliegtuig hebben gemikt kan het zijn dat de raket vervolgens het verkeers vliegtuig heeft gepakt, die weliswaar hoger vloog, maar natuurlijk een veel grotere radar signature heeft.

Shadow112 | 22-07-14 | 10:45

Is er nu niemand die de vreemde kleur van dat brokstuk opvalt?
Lijkt me meer een brokstuk van een militair toestel.

kwark001 | 22-07-14 | 10:44

de enige die bij dit ongeluk wat te winnen hebben zijn de oekraine, de eu en de VS.
GekkeDave | 22-07-14 | 10:03

Klopt, dure blunder. Daarom moet je dat volk ook geen duur gevaarlijk speelgoed geven als Rusland zijnde. Dom dom dom.

kicktherabbit | 22-07-14 | 10:43

@duitse herder | 22-07-14 | 10:39

Komt nog. Juncker is het kloonleger dat de Europese Commissie jaren geleden heeft besteld aan het ophalen....

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 10:43

Jajaja, fuck die raketten enzo, ondertussen is Nederland ook gewoon de dominee die over normen en waarden praat en tegelijkertijd zijn eigen kinderen misbruikt 925.nl/archief/2014/07/18/dodelijke-ra...
Want als het om centjes gaat gelden ineens heel andere regels.

lompe smurf | 22-07-14 | 10:43

@Sprx, volgens sommigen, bewijzen foto's dat de inslag bij de cockpit was geweest. Dan zouden de piloten op slag gedood zijn.

Maar, zoals elders opgemerkt... Waar zijn de trails van de raketten op die video's?

Voxlumen | 22-07-14 | 10:43

@KoninginWildemina | 22-07-14 | 10:17
De klap die zo'n HE warhead afgeeft naast zo'n vliegtuig is genoeg om iedereen binnen dat vliegtuig al bewusteloos te 'slaan'. Dit is ook de enige troost die er is als de nabestaanden willen weten of de slachtoffers zonder pijn om het leven zijn gekomen...

Dus je had de raket wel kunnen zien aankomen, maar nooit op tijd kunnen bellen/reageren en na dat de explosie is geweest was waarschijnlijk niemand nog bij bewustzijn (op een enkeling na dan).

Echt walgelijk alsnog...

LangeTijdGeleden | 22-07-14 | 10:42

Het is trouwens wel duidelijk dat je aan de hele EU geen enkele touwtering hebt. Geen Barosso, Verhofstadt, Juncker of wie dan ook gezien of gehoord de laatste week.

Fred Bastiat | 22-07-14 | 10:42

Gelukkig kijkt de reaguurder vandaag al wat kritischer. Gisteren werd ik hier uitgemaakt voor pro-russisch en dom vanwege mijn uitlatingen omtrent mogelijke betrokkenheid van de VS. Niet dat het perse zo hoeft te zijn, maar wel omdat het kan.
Het is nu wel heel erg makkelijk om Putin de schuld te geven.
De sancties treft hoofdzakelijk de burger, zowel hier als in Rusland.
Voor wat? Voor een veronderstelling? Vooroordelen?
Wat mij echt bang maakt is de machtzucht en geldzucht van de VS.

ET007 | 22-07-14 | 10:41

@ eedpuff | 22-07-14
De lucht is blauw. Het overgrote deel van de mensheid is het daar mee eens. Nu kan je in tegenstelling tot de kudde, als de vreselijk tegendraadse denker die je bent, wel vinden dat 'ie groen is, maar dat maakt 't nog niet waar.

krotekoker | 22-07-14 | 10:41

@theegg: vergeet niet dat guy het konijn bestuurder is bij exmar. 'S werelds grootste gastankerboer.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:40

@hStripe | 22-07-14 | 10:11

Kijk, stel nou dat mensen die er verstand van hebben er helemaal naast zitten. Het was geen surface-to-air maar een air-to-air onderschepping zoals u zegt.
.
Dan nog klopt uw weergave niet. De Su25 Frogfoot is de Russische tegenhanger van de A10 Warthog. Ontworpen voor close air support, het aanvallen van gronddoelen.
.
Su27 Flanker zou misschien hebben gekund. Als je er een beetje verstand van hebt dan....

Parel van het Zuiden | 22-07-14 | 10:40

Maar EU Brussel blijft hardnekkig zwijgen... wie heeft dat bepaalt ?

duitse herder | 22-07-14 | 10:39

Het zouden uiteraard nog wel de Oekraïne kunnen zijn. Als ze doen of het de separatisten zijn en een civiel vliegtuig neerhalen helpt dat hun zaak enorm natuurlijk. Ik zie ze er voor aan... Zo lief zijn ze niet, niet dat je daar in de westerse media iets van hoort.

MAAR

Tot nu toe wijst al het bewijs richting de separatisten dus hoewel ik vind dat we open moeten blijven voor alle mogelijkheden is dit byfar de meest waarschijnlijke mogelijkheid.

Sketcher | 22-07-14 | 10:39

ik zie kogelgaten.

zundappboer | 22-07-14 | 10:39

@tubantia: heb je het gelezen? Ik denk niet dat de lokale autodealer 100km verderop gaat adverteren. Er zou natuurlijk iemand even naar toe moeten met een camera. Vast geen streetview daar.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:38

Economische sancties tegen Rusland... We gaan onszelf dus weer in de voet schieten? Dit zag je allemaal van mijlen ver aankomen toen die dikke/ vieze Van Baalen op dat plein stond met die andere Belgische sociopaat.

blabam | 22-07-14 | 10:38

Dus waarschijnlijk waren (veel van) de passagiers niet op slag door de raketinslag afgaande van het dit verhaal. Maakt het nog erger. Een val naar de grond van 10 km hoogte die je bewust meemaakt, misschien wel kijkend in de ogen van je medepassagiers. Wat een hel.

SammyJankis | 22-07-14 | 10:35

@Van Nostrand | 22-07-14 | 10:30
Die waarheid komt wel boven tafel, alleen zullen we die nooit herkennen tussen al die rapporten die al klaar waren voor het vliegtuig de grond raakte.

frank87 | 22-07-14 | 10:35

En maar toegang voor de onderzoekers eisen: Als ik het tempo van de conclusies zie, hebben die onderzoekers ruim genoeg informatie kunnen verzamelen.

frank87 | 22-07-14 | 10:34

-weggejorist-

TheEgg | 22-07-14 | 10:33

@TheEgg | 22-07-14 | 10:24
Met dat verschil dat de oudere Engelsman zich momenteel nog steeds eerst verontschuldigt aan Duitsers zodra die vertellen dat ze uit Dresden komen voordat ze de conversatie voortzetten. Zij zijn zich bewust van wat voor schade ze hebben aangericht. Degene die hier de trekker heeft overgehaald, of het nu een Rus of een Oekraïner, of toch een Oekraïense Rus is geweest, heeft niet de kloten om te zeggen: sorry, ik was het, ík heb de fout gemaakt. Lafbekken zijn het, allemaal.
@Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:26
Debunk prima, maar ik heb graag meer bewijs dan dat "mensen zeggen dat". Kom met foto's die het ongelijk van de Oekraïense autoriteiten bewijzen. Iedereen wijst naar elkaar, maar onomstotelijke bewijzen op tafel leggen ho maar.

Tubantia83 | 22-07-14 | 10:33

Niet genoeg bewijs, lijkt me consistent met enige raket ontploffing, kan dus ook een air to air raket zijn geweest.
De sterke niet testoppen daling lijkt op het afbreken van het staartstuk, dwz dat raket inslag achterin is geweest of van achteren.

sprx | 22-07-14 | 10:32

-weggejorist-

weedpuff | 22-07-14 | 10:31

Gaat iedereen nu de 'Sherlock' uithangen, terwijl er dagenlang separatisten met zwarte dozen, vliegtuig onderdelen en lijken hebben lopen slepen?

Vergeet het maar, de waarheid zal heel moeilijk boven tafel komen. Rusland heeft het grootste motief, althans dat lijkt mij vrij duidelijk.

Van Nostrand | 22-07-14 | 10:30

@mallekater | 22-07-14 | 10:21 Ik geloof niet in een complot, het is ongetwijfeld een fout, waaraan wel een vreselijke berg machtpolitiek vooraf ging. In antwoord op je vraag 'wat heeft het westen daar in Oost-Oekraïne te winnen www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=rutte+oek...

Watching the Wheels | 22-07-14 | 10:30

Godsammekraken | 22-07-14 | 10:02
Respectloos? Een "fuck Silverlight"comment binnen 24 uur onder een MH17 topic, dat is pas respectloos.
Lutser.

Igor Putkin | 22-07-14 | 10:29

--sql error-- | 22-07-14 | 10:19
Daarom aast Gasprom ook al maanden op Nuon. Ook gehoord van Rockefeller? Gazprom kan met zijn enorme gasvoorraad met de prijs zakken tot ieder Europees bedrijf failliet is. Dan moet Gazprom echter wel eerst het gas hier krijgen, o.a. door Oekraïne heen. In Polen leverde dat een aantal problemen op, maar die hebben ze in 2010 al getackled: en.wikipedia.org/wiki/2010_Polish_Air_...
Europa wilde op een politieke manier door een pro Europese regering in Oekraïne aan de macht te helpen de deur in Oekraïne ook dicht gooien, alleen stak Poetin daar zijn voet tussen.

pistol-pete | 22-07-14 | 10:28

Hey, economische sancties tegen rusland. Precies wat de usa al maanden van de eu landen wilde maar waar de vs alleen maar baat bij heeft. Je verwacht het niet.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:28

Over Flatske Timmerfrans kunnen we duidelijk zijn:
youtu.be/OatH82glcUE

Graf Von Gurkenzug | 22-07-14 | 10:28

Reaguurder @theegg slaat natuurlijk de spijker op de kop.

De Geus | 22-07-14 | 10:27

Verschrikkelijk ik zeg gerechtigheid ! Laten we de ogen open houden op dit moment elke minuut word er weer een man vrouw of kind afgeschoten onthoofd gemarteld of verkracht in de omringende Arabische risico landen onder het bewind van de verenigde zandhappende haatbaarden #ISIS & Co, Zij hebben nog meer vrij spel gekregen en de ogen van de wereld zijn nu een andere kant op aan het kijken #ISIS zal niet terug schrikken om commerciële passagiersvliegtuigen neer te gaan halen in de nabije toekomst! het verschil met de Rebellen van ''Rusland'' is dat de jongens van ISIS door de inname van vliegvelden en olievelden per dag Miljoenen verdienen met de door verkoop van de Olie, zij zullen met alle zekerheid door het jatten van amerikaans wapentuig in Irak ook beschikken over Luchtdoelraketten en ze zullen dat ook zeker kunnen gaan aanschaffen! reken maar wij westerlingen voldoen niet aan de extremistische doelstellingen van het #IS de enige goede westerling in de ogen van ISIS is een dode! Wij vliegen elke dag over die zelfde landen! het is een kwestie van tijd voordat ze ons massal uit de lucht gaan schieten ( voor de ISIS word het dan prijs schieten in naam van Allah) ... Oftewel de wereld moet z,n ogen HEEL goed open houden voordat we weer een put moeten dempen nadat het kalf verdronken is. Wat nu is gebeurd mag nooit weer gebeuren! het is dus tijd om vliegroutes te herzien.

Thargoid | 22-07-14 | 10:27

@KoninginWildemina | 22-07-14 | 10:17
Er bestaat een kleine kans dat iemand de raket aan zag komen, dat klopt. En je kan er op rekenen dat de USA nu druk bezig is om de gesprekken te controleren. Maar de vluchtrecorder is waar het nu om gaat, de kans dat de piloten iets hebben gezien is veel groter vanwege hun uitzicht vanuit de cockpit. Vandaar dat iedereen de vluchtrecorders wil hebben.

rara | 22-07-14 | 10:27

Overtuigende signalen worden gebracht als bewijs; mooi is dat! Op de NOS wordt gesproken over de raketinstallatie waarmee MH17 is neergeschoten...
.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, dus ik zie graag bewijs, ipv 'overtuigende signalen'. Overtuigend is namelijk een erg subjectief begrip.

KazVandam | 22-07-14 | 10:26

@Mark van Leeuwen | 22-07-14 | 10:23
Interessante hypothese!

Shadow112 | 22-07-14 | 10:25

@ GekkeDave | 22-07-14 | 10:03
Ik zie sinds de ramp de ene na de andere reactie als de jouwe, ook bij de kranten, over "EU propaganda" en "CIA false flag operaties" en "de VS zijn ook geen lieverdjes" en "het was Kiev, in de keuken, met de kandelaar" en meer van dat soort achterlijk gelul, van figuren die menen dat ze van die vrijgevochten en onafhankelijke denkers zijn en dat al te graag laten zien. Maar ze zijn geen denkers. Ze zijn geen intellectuelen. Het enige dat ze laten zien is dat ze een gigantisch bord voor de kop hebben.

krotekoker | 22-07-14 | 10:25

@Draconian | 22-07-14 | 10:17
1: Het is waarschijnlijk per ongeluk geweest (als in, per ongeluk verkeersvliegtuig, niet de lancering)
2: Misschien dat je eens met het Engelse of Amerikaanse Bombercommand moet gaan praten uit WOII. Die vermoordden rustig 200000 onschuldige burgers in 1 nacht, alleen omdat ze in het verkeerde land woonden.

In een oorlog vallen burgerslachtoffers. Alleen, oeps, deze keer waren het Nederlanders. De schuldigen zijn degenen die de oorlog begonnen zijn. Obama, Poetin, Verhofstadt, van Balen en nog wat kleine piemeltjes die wat te compenseren hadden.

TheEgg | 22-07-14 | 10:24

Jammer genoeg laat de Britse analist onbesproken of die schade ook kan zijn toegebracht door een andersoortige raket, een air-to-air bijvoorbeeld. Dat wekt weer wantrouwen.

De Geus | 22-07-14 | 10:24

Maar wat als de jager waar de russen over spreken min of meer in de 'veilige' schaduw vloog van de MH17 en zo de MH17 als schild gebruikten? Dan wordt het weer een andere visie op het geheel. Ik bedoel maar, als je beide verhalen combineert en de geschiedenis van de al eerder neergeschoten Oekraïnsche vliegtuigen er bij pakt kun je hier op uit komen.

Mark van Leeuwen | 22-07-14 | 10:23

De kns is groot dat het een raket was. De vraag is wie geschoten heeft. Mish heeft aangetoond dat het verhaal van die buk die zogenaamd de grens over reed niet klopt (foto's) blijken dichter in de buurt van kiev genomen te zijn. Zelf denk ik dat er gerommeld is met de radaridentificatie zoals omschreven is in de antwoorden van het duitse ministerie van verkeer.

Pimp my Voortuin | 22-07-14 | 10:23

De_Tovernaar | 22-07-14 | 10:19
de helft daarvan is al ge-debunked. De rest zal eenvoudig te controleren zijn door inlichtingendiensten en journalisten.
De info komt overigens ook niet van zero-hedge, maar van RussiaToday.

--sql error-- | 22-07-14 | 10:23

Mijns inzien, lijkt dit meer op meerdere impacts van een automatisch wapen (kogels afgevuurd op een object), ipv een raket...

Nu heb ik vernomen dat die BUK raketten buiten de impact ontploffen, maar daar zijn deze gaten die ze laten zien, te rond voor (voor een snelheid van het vliegtuig, en de snelheid van de raket).

Kogels = rondachtige gaten, "schrapnel" = meer scheurachtig iirc. Weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Voxlumen | 22-07-14 | 10:23

Bijna live forensisch onderzoek met die filmpjes. Alsof je er zelf deel aan kunt nemen. Maar waarom wordt dat fragment waarin het buk-systeem weg gereden wordt versneld afgespeeld? In de echte beelden kwam die rent-a-truck nauwelijks vooruit terwijl met deze beelden de impressie van een wegstuivende racetruck gesuggereerd wordt.

Revvoyensovyet City | 22-07-14 | 10:22

Gekke Dave, en wat hebbben de EU, de VS en de Oekraine dan precies te winnen bij deze ramp?

mallekater | 22-07-14 | 10:21

-weggejorist-

jozef6846 | 22-07-14 | 10:20

Ik kan het jaar 2014 nu wel omschrijven in 1 woord.

Intens

GeargeSears | 22-07-14 | 10:20

@ hStripe | 22-07-14 | 10:11
Ja, het is een complot! [Facepalm]

Pieleke | 22-07-14 | 10:20

pistol-pete | 22-07-14 | 10:13
als Europa dat wil dan hoeven ze alleen maar hun gas-inkopen te doen bij een ander land, en dat doen ze dus niet. Er klopt dus iets niet in jou logica.

--sql error-- | 22-07-14 | 10:19

Wat een zieken mensen lopen er rond op deze planeet. Dat je überhaupt zo iets op je geweten kan hebben om zoveel onschuldige mensen te vermoorden. Mensen zonder ziel die een ander kunnen doden. Oorlog omdat we willen overheersen en overtuigingen opdringen.

Draconian | 22-07-14 | 10:17

Wat ik me afvraag (vast heel blondt), heeft geen van de passagiers ergens tijdens de vlucht nog een telefoontje gepleegd?

KoninginWildemina | 22-07-14 | 10:17

Het is al een paar dagen bekend dat het dat liegende Russische schorem is dat het gedaan heeft. De pers en het publiek worden met een vertraging van enkele dagen geinformeerd ten aanzien van alles wat niet direct waarneembaar is. Over waarom de trein vannacht tien uur stil heeft moeten staan komen over 2 dagen de ware redenen nog wel naar boven. Men wilde gewoon de trein weer terug hebben.

van Oeffelen | 22-07-14 | 10:16

Haha en ze zeggen dat Rusland propaganda maakt..

weedpuff | 22-07-14 | 10:15

"Zij kunnen rekenen op steun van ons allemaal bij het verwerken van het grote leed dat hun zo plotseling en onverwacht is toegebracht."
Hun? Hadden ze die tekst niet even nog kunnen laten nalezen door iemand die de Nederlandse taal beheerst?

Schoorsteenveger | 22-07-14 | 10:15

GekkeDave | 22-07-14 | 10:03
Jouw laatste zin omschrijft hetgeen ik ook denk. Europa wilt Rusland gewoon van de energiemarkt af houden. Hoe logisch het ook klinkt, het wordt helaas meestal afgedaan als aluhoedjes relaas.

pistol-pete | 22-07-14 | 10:13

vanRossem, dat het nu wel gezegd wordt heeft denk ik minder te maken met de VN resolutie, maar meer met het feit dat de lichamen onderweg zijn en dat er een bestand is rond de rampplek. Er is nu dus weinig reden om nog aardig tegen te doen.

--sql error-- | 22-07-14 | 10:12

wie zegt dat die puzzelstukjes van de mh17 zijn en niet van de mh370.

ganzo | 22-07-14 | 10:12

Ik zeg: neergeschoten door een oekraïense SU-25 met medeweten van het westen. Zo rollen ze hier namelijk, over lijken.

hStripe | 22-07-14 | 10:11

@Godsammekraken | 22-07-14 | 10:02
Je moet het ook niet letterlijk nemen...

rara | 22-07-14 | 10:06

Ik voorspel een pro-raket demo op de dam.

* | 22-07-14 | 10:06

Prachtig om de EU propoganda te zien zegevieren. Mijn vertrouwen in de EU en de Nederlandse staat is gedaald tot mijn geloof in een vriendelijke vriend die op een wolkje zit. (iets met god)

de enige die bij dit ongeluk wat te winnen hebben zijn de oekraine, de eu en de VS.

GekkeDave | 22-07-14 | 10:03

Fuck de raketten!!! Is dat niet een beetje R.S.E.T.E.P.C.-loos?

Godsammekraken | 22-07-14 | 10:02

In oorlogstijd zouden we helemaal Rotterdam gaan op Donetsk. Die Russen hebben geluk.

rara | 22-07-14 | 10:02

Laat het vingerwijzen maar beginnen.

Evil Genius | 22-07-14 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken