Hahaha. Het AD (het AD!) heeft een probleem met feitenvrije babbelaars in talkshows
Kom op hee
He wacht even hoor. Jarenlang moesten we op de NPO bij DWDD horen wat Splinter Chabot vond van de relativiteitstheorie, hoe Halina Reijn dacht over de internationale rechtspositie van de Druzen, wat Özcan Akyol een goede rechtsback vindt en wat de mening van Prem Radhakishun was (terugkijktip). Jarenlang ging het in talkshows op tv maar om 2 dingen: namelijk 1) of je een bekende Nederlander was cq wilde worden en 2) of je geen dingen zei die Wilders in de kaart konden spelen. Sterker nog, toen Sywert (vzmh) een keer met wet 2) brak en ergens een cijfertje verkeerd zei werd hij meteen door Leo Lucassen (of all people) tot de politiek correcte orde geroepen. Maar nu komen er ook af en toe wat rechtsere mensen met een matig onderbouwde mening op tv en zijn ze bij NRC (en iets later bij de Volkskrant) al weken in de war en is voor het AD (een krant, die de mening van Özcan Akyol serieus neemt) ook opeens een grens bereikt en is er een 'zorgelijke trend' met babbelaars in talkshow. Ja kom nou. Gelukkig is het niet zo dat in jullie krant Angela de Jong over Gaza of de zorg in Nederland gaat schrijven. Toch?
MAG NIET VAN HET AD
Asielinstroom. Van Weel haalt er weer heel veel
900
Hallo, 900 nieuwe buren! "Primair ligt de verantwoordelijk hiervoor bij minister Mona Keijzer (eveneens van Asiel, red.). Maar wat mij opviel, is dat het op dit moment niet zit in de instroom. Het probleem zit juist in de doorstroom." Aldus asielminister (duobaan) David van Weel (VVD), op bezoek in de COA-fabriek Ter Apel. JA KOM NOU. Het is de INSTROOM, STUPID! Jullie blijven maar pompen pompen pompen (let op: website niet up-to-date: ambtenaar met recesvakantie - red.). Week op week op week op week mensen pompen. En screenen HO MAAR, zelfs moordverdachten uit de Verenigde Staten (veilig land) wandelen moeiteloos dit land binnen. Ondertussen zitten ze bij de Telegraaf de speciale COA LOGEER COUNTER te F5-en. Bij 2000-plus logeetjes dreigt een boete van 50.000 euro voor het COA. Dus voor u eigenlijk. Prettige dag verder.
Nog 23
TK 2025 - DIT ZIJN DE NAMEN
Bekendmaking door Kiesraad
- 50PLUS
- B. Rede en Innovatie voor Natuur en Geluk
- BALANS 23
- BBB
- Belang Van Nederland (BVNL)
- BIJ1
- CDA
- ChristenUnie
- D66
- De Groenen
- DE LINIE
- De Republikeinse Politieke Partij
- DENK
- ELLECT
- FNP
- Forum voor Democratie
- GROENLINKS
- Hart voor Vrijheid
- JA21
- JOU (Jongere Ouderen Unie)
- LEF - Voor de Nieuwe Generatie
- Liberaal Democratische Partij (LibDem)
- Liberale Partij
- Lokaal Brabant
- LP (Libertaire Partij)
- MERA25 – voor Vrede en Solidariteit
- Mijn Stem Telt! Het Burgerinitiatief
- Nieuw Links
- Nieuw Sociaal Contract (NSC)
- NL PLAN
- OOS Limburg (veur ós allemaol)
- ORDA
- Partij BEER
- Partij Bijzonder
- Partij Helder
- Partij van de Arbeid (PvdA)
- Partij van de Toekomst
- Partij voor de Dieren
- Partij voor de Rechtsstaat
- Partij voor Morgen
- PartijvdSport
- PDIB (Partij voor Democratie in Balans)
- Piratenpartij
- Politieke Partij voor Basisinkomen
- PVV (Partij voor de Vrijheid)
- Samen voor Nederland
- SP (Socialistische Partij)
- Splinter
- Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP)
- Volt
- Vrede voor Dieren
- Vrij Verbond
- VVD
- Wereld Partij Feest van DjKaan
- (bron)
LIVE. Extinction Rebellion naar rechter voor méér vluchten van Schiphol (voor Extinction Rebellion)
STOP MET VLIEGEN (maar nu even niet)
En dan vliegen we nu naar de rechtbank in Haarlem voor misschien wel de allerleukste rechtszaak ooit: de stichting Vrienden van Extinction Rebellion spant een kort geding aan tegen Schiphol omdat 36 mensen, die op Schiphol hadden gedemonstreerd tegen vliegen, niet meer vanaf Schiphol mogen vliegen. Ja dat leest u goed. Bij Extinction Rebellion vinden ze het volledig proportioneel om mensen die met de auto willen tegen te houden in hun auto te rijden, of mensen die met het vliegtuig willen tegen te houden weg te vliegen, maar als ze dan zelf een gebiedsverbod voor Schiphol (dus niet eens: alle vliegvelden overal) krijgen is VLIEGEN OPEENS EEN MENSENRECHT. Nee echt. Staat in de dagvaarding. Kijk maar.
Sterker nog: ten minste één van de demonstranten had al een ticket gekocht, maar kan nu dus niet vliegen omdat de luchthaven wordt geblokkeerd vanwege het gebiedsverbod. En hee. Extinction Rebellion is wel tegen vliegen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het gevolg van die mening is dat je ook echt niet meer kunt vliegen.
Genieten hoor. HIER KLIKKEN VOOR LIVESTREAM.
UPDATE: We beginnen een kwartiertje later!
UPDATE: We zijn nu ongeveer een halfuurtje bezig en het betoog komt er min of meer dat Schiphol er volgens XR een beetje een rommeltje van heeft gemaakt. Maar ja, de 'straf' die is uitgedeeld is dan ook nogal minimaal, te weten: je mag niet meer op Schiphol komen. We snappen nog steeds niet waarom die straf nou zo verschrikkelijk is (voor XR-demonstranten) dat ze er voor naar de rechter moeten.
UPDATE: Welja, rechter grijpt meteen in als Schiphol wijst op de ironie van demonstranten tegen vliegen die graag willen vliegen. De rechter interrumpeert en wijst erop dat het wel zo kan zijn dat mensen tegen veel vliegen kunnen zijn, maar niet tegen matig vliegen.
UPDATE: Schiphol zegt eigenlijk 'ja jongens de security op een luchthaven is al lastig genoeg zonder dat geklootviool van XR, en zeik niet zo, jullie kunnen gewoon ergens ander vliegen'
UPDATE: Pauze! Iets na vijf over half 4 verder
UPDATE: Dat was 'm! 29 augustus uitspraak
Woke definitief verslagen: Tsjechië verhoogt snelheidslimiet naar 150 kilometer per uur
We zijn TERUG
Als u ooit op uw sterfbed ligt en door uw nazaten nog een laatste maal wordt ondervraagd over hoe het nu was in die donkere jaren onder het juk van de Grote Betutteling, zullen ze u haast niet geloven als u vertelt over die tijd dat we ineens maar 100 mochten rijden op de grote wegen. U zult ze vertellen dat ook aan deze beproeving een eind kwam, een eind dat in augustus van '25 werd ingezet door een trendbreuk van de dappere TSJECHEN. Tsjechië ja. Daar start binnenkort een proef met een snelheidslimiet van HONDERDVIJFTIG kilometer per uur op de snelweg tussen Tabor en Budweis, een stuk weg van 50 kilometer lang. Bij slecht weer of grote drukte blijft de hoogst toegestane snelheid 130, maar bij betere omstandigheden is het DOORKARREN geblazen. De hoop gloort weer aan de horizon, een nieuw tijdperk is ingezet: een tijd van KRACHT en SNELHEID.
Nieuw in het Militair Industrieel Complex: De Gewone Man. Beleggingen defensie TIEN KEER ZO HOOG
Vraag niet wat je land kan doen voor jou, vraag hoeveel je eraan kunt verdienen
FOTO (ANP) - Vrouw met portemonnee overweegt aanschaf tank
Gek hoe dat gaat. Vier jaar geleden was beleggen in defensie vies jakkie bah smerig huuu wapens daar ga je dood van en nu weten we opeens van gekkigheid niet meer hoe we de defensie-industrie (met stiekeme steun van NRC) zo veel mogelijk centjes toe kunnen stoppen. Beste illustratie van deze draaiende wind is uiteraard het draaiende jasje van onze Nationale Correspondent Morele Ambitie Rutger Bregman, die zelfs op 1 maart 2022 (dat is: na de inval van Rusland) nog waarschuwde dat al dat enthousiasme voor wapens zo akelig was, en in 2024 de Rijken der Aarde opriep om hun Rembrandt van de muur te trekken in ruil voor een paar bommen granaten (misschien kan hij een morele ambitie klasje oprichten voor Oekraïense soldaten die al 3,5 jaar in een loopgraaf zitten en ook weleens een stiltemomentje kunnen gebruiken, red.). De Nederlandse belegger doet braaf wat hem/haar/x wordt opgedragen en heeft inmiddels voor 832 miljoen euro in defensie geïnvesteerd, terwijl dat in januari 2023 nog maar 87 miljoen was. Bijna tien keer zo veel dus. Het is te hopen voor al die Warrens Buffets dat het geen vrede wordt!
Vanaf 1 oktober 100% leeftijdscontrole peuken
BBB levert!
Kaartje hedenochtend uitgereikt tijdens de aankoop van een doosje Mehari's Ecuador (€9,60) bij een tankstation te Noord-Holland. Vanaf oktober dient eenieder die tabakswaren aanschaft een wettelijk AUSWEIS te tonen waaruit blijkt dat hij/zij/hullie wettelijk de wettelijke rookleeftijd heeft bereikt. Shit regelen, het kan dus wel in Nederland.
Foto: wel de vrouw van dit artikel
Hamas wil wapenstilstand en 10 gijzelaars vrijlaten, Netanyahu "vastberaden inname Gaza-Stad, maar overweegt gedeeltelijke deal"
Die andere oorlog
Jeruzalem is op de hoogte gebracht van Hamas' wens tot een wapenstilstand van 60 dagen, inclusief de vrijlating van 10 levende gijzelaars in ruil voor 150 Gazaanse gevangenen. (In totaal zijn er naar schatting nog zo'n 20 levende gijzelaars in Gaza.) Zo'n wapenstilstand staat natuurlijk nogal haaks op Netanyahu's voornemens, die nog altijd van plan is geheel Gaza-Stad in te nemen en bovendien gezegd heeft alleen nog maar deals te willen waarbij alle gijzelaars in een keer vrijkomen. De Times of Israel tekent Netanyahu's reactie op Hamas' voorstel nu als volgt op: "Prime Minister Benjamin Netanyahu seemingly dismissed the Hamas response and signaled that Israel was moving forward with its plan (...). Notably, however, Netanyahu did not publicly rule out the partial deal being advanced — a possible indication that Jerusalem is still weighing its options. And several Hebrew media reports said Netanyahu would examine the proposal." Kortom, 't kan vriezen 't kan dooien maar 't is nooit precies 0 graden.
Tussenstand: Oekraïne koopt "zo'n $100 miljard aan Amerikaanse wapens", volgens Merz "binnen twee weken ontmoeting Zelensky en Poetin"
Het was niet de minste bijeenkomst
Ondanks die handige kaart met in percentages uitgedrukt hoeveel Oekraïens grondgebied Rusland per regio bezet, ging het gisteren eigenlijk amper over grondgebied. Waar het uiteindelijk wel steeds over ging: veiligheidsgaranties, hoe waarborgt Oekraïne de nieuwe grenzen na een vredesovereenkomst. Het antwoord daarop lijkt te zijn dat Oekraïne met Europese financiering tussen de $90 en $100 miljard aan Amerikaanse wapens aan zal schaffen, en dat Amerika een overeenkomst t.w.v. $50 miljard sluit om drones met Oekraïense bedrijven te gaan produceren. Naar verwachting worden deze veiligheidsgaranties "binnen 10 dagen" geformaliseerd.
Daar bovenop is vooral Macron nog steeds een uitgesproken voorstander van een Europese vredesmacht in Oekraïne, zij het ver achter de voorste linies. Om het daar eens over te hebben zet hij zich dus in om na Trumps, Poetins en Zelensky's trilateraaltje een quadrilateraaltje met Europa erbij te houden. Maar het eerste bilateraaltje tussen Zelensky en Poetin verwacht Duitse kanselier Merz dus al "binnen twee weken", al voelt dat vooral als een terloopse schatting.
Macrons inzet: een Europese vredesmacht
De bezettingskaart in het Witte Huis
LIVE - Trump spreekt Rutte en Europese leiders EN belt daarna met Poetin
Tevens StamCafé
HEE ZEG IS HET AL VREDE? Geen idee. Er wordt in ieder geval hevig over GEBABBELD in het Witte Huis en dat is in ieder geval beter dan het een poos geleden was. Trump heeft de taak op zich genomen om het hele zooitje voor eens en voorlopig te beëindigen, maar of het echt ergens heen gaat weten we tot nu toe simpelweg niet. De Alaska Summit van vorige week was volgens Trump een tremendous success en dat hoopt hij voort te zetten met de meetings van vandaag. Eerder vanavond ontving hij president Zelensky, die zowaar in pak verscheen en daarmee de geleden imagoschade en bijbehorende scheldkanonnades wist te doen vergeten. Zo dadelijk worden ook de meegereisde Europese leiders (Macron, Meloni, Merz, Von Der Leyen en president Stubb van Finland) en NAVO-baas Rutte bijgepraat over de gemaakte vorderingen. Tenslotte heeft Trump nog een telefonische afspraak met POETIN. We zijn: benieuwd.
UPDATE 21:01 - Zelensky klinkt hoopvol, er lijken vorderingen te worden gemaakt wat betreft veiligheidsgaranties bij een vredesakkoord.
UPDATE 21:03 - Ook Mark krijgt nog ff het woord. 'If wie plee dis wel, wie ken entit.'
UPDATE 21:07 - Merz benadrukt dat hij wel echt graag een staakt-het-vuren wil zien en dat er wat hem betreft anders geen volgende meeting komt.
UPDATE 21:09 - Meloni, toch een showstopper, ook met een leuk praatje over de kracht van het Oekraïense volk en het belang van eenheid.
UPDATE 21:10 - Macron noemt alvast een lijstje met veiligheidseisen op. Een sterk Oekraïens leger en solidariteit van de coalition of the willing.
UPDATE 21:12 - Starmer is er ook.
UPDATE 21:13 - Young powerful man Alexander Stubb van Finland mag ook nog iets zeggen. 'We found a solution in 1944, and I'm sure we can find a solution now.'
UPDATE 21:18 - De mics vingen nog een onderonsje tussen Trump en Meloni op, nu gaat het overleg door achter gesloten deuren.
UPDATE 22:40 - Het is gaan regenen in Washington D.C.
UPDATE 22:44 - Volgens Bild heeft Trump het gesprek met de Europese delegatie onderbroken om met Poetin te bellen. Na het belletje met het Kremlin worden de gesprekken dus voortgezet.
UPDATE 23:15 - De gesprekken zijn afgelopen volgens CNN, 'but leaders are staying in the White House to continue negotiations, possibly in a different format'.
UPDATE 00:10 - Trump: Er komt een ontmoeting tussen Poetin en Zelensky, gevolgd door een tweede overleg waar hij zelf bij zal zijn.
