achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Oud-international fulmineert over vrouwelijke commentatoren in voetbal, iedereen boos, het wachten is op een dapper statement van de KNVB

Nou ZEIST kruip eens uit dat bos

Ooooo jongens het gaat helemaal los met een intersectionele genderfuck uit de HEL in de voetbalwereld. Joey Barton, oud-international van Engeland en oud-speler van onder meer Manchester City en Newcastle United, ergert zich kennelijk groen en geel aan vrouwelijke commentatoren en analytici in de voetbalwereld. Volgens Barton is dat MANNENWERK. Met je grote blote mannenklauwen vlees op de barbecue smijten en daarna over voetbal lullen, zeg maar. Want vrouwen kunnen niet (laten we zeggen: minder goed) voetballen, ze hebben minder verstand van tactiek, enzovoorts. "Mannen die luisteren naar vrouwelijke commentatoren moeten zich laten nakijken. Ik ga toch ook niet praten over breien", dat werk. Over vrouwelijke commentatoren Eni Aluko en Lucy Ward schreef hij: "How is she even talking about Men’s football. She can’t even kick a ball properly. Your coverage of the game EFC last night, took it to a new low. Eni Aluko and Lucy Ward, the Fred and Rose West of football commentary." Fred en Rose zijn seriemoordenaars. Enfin, nogal lomp en plat en boeien ook, maar deze Barton pakte tijdens zijn carrière dan ook meer headlines met ophef en controverse dan met prijzen.

Wat-ie ook doet: lachen om vrouwen die niet kunnen voetballen. "Technically, that’s awful. She can’t move without her legs rubbing together. You have to laugh. She’s 18 yds out and can’t reach the goal without a bounce! Fucking pathetic. Get them off the Men’s Football. Off the tele. Only there to tick boxes. DEI is a load of shit. Affirmative action. All off the back of the BLM/George Floyd nonsense. Cancel me, I’d don’t care anymore." In de hoek, schelm! Je lacht ook niet om mensen in karretjes!

MAAR NU. Nu komt de halve voetbalwereld in opstand met van die 'voetbal is voor iedereen' dooddoeners. De zender natuurlijk, andere oud-internationals, maar ook deze maffe Duitse profvoetbalclub: ga eens lekker WEG naar Duitsland - wat Barton duidelijk maakt met een afbeelding van De Stranden. En we weten allemaal dat het een kwestie van tijd is tot de KNVB zich ertegenaan gaat bemoeien. Want als er ergens een deugdoelpuntje te scoren is, staan de paarsgebroekte hbo-middlemanagers van de KNVB met de vinger omhoog en de neus vooraan. Hup KNVB waar blijf je?

Hahahaha

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN

De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics

@Mosterd | 20-06-26 | 18:30 | 848 reacties

WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal

Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat

@Mosterd | 16-06-26 | 20:45 | 176 reacties

Oranje - het rapport!

Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!

@Mosterd | 15-06-26 | 09:35 | 214 reacties

Fantaseren over voetbal in het Stamcafé

(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)

@Schots, scheef | 10-06-26 | 22:00 | 364 reacties

We worden wereldkampioen!

In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op

@Mosterd | 09-06-26 | 09:30 | 188 reacties

Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse

"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"

@Mosterd | 18-05-26 | 14:30 | 42 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.