Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gratis fietsreparaties bij inloopcentrum voor vluchtelingen. Vrijwel alle fietsen blijken gestolen

Lol

niet de fietsen in het verhaal

VROEGER konden we gewoon nog lekker de Duitsers de schuld geven. Hee kijk Klaus op een Batavus, die is vast en zeker gejat! Zurückgeben zweinhund! Tegenwoordig worden al die fietsen geklaut door asielzoekers. In Hardenberg zit bij een inloopcentrum voor vluchtelingen een reparatiepunt voor fietsen. Kunnen de arme asielzoekers gratiesj fiets repareren. Blijken al die fietsen toch zomaar gestolen. "Van den Hoek: 'We kregen steeds vaker fietsen binnen die later gestolen bleken te zijn. Het loopt de laatste maanden de spuigaten uit'. (...) Vanuit de opvanglocatie en van ondernemers in de stad ontvangt Van den Hoek signalen dat een ‘kleine groep’ azc-bewoners aan diefstal en heling van de voertuigen doet. 'Ik was er klaar mee. Wij willen niet betrokken zijn bij heling'." Nou ja, een kleine groep verpest het weer eens voor de rest! Nu komt er een registratieplicht voor alle fietsen op het azc. Wordt de handelsgeest van de ondernemende asielzoekers weer gehinderd!

Reaguursels

Inloggen

Bij Duinrel is ook zo'n klubje. Medelanders, allemaal een gratis fiets en een boel alternatieve fietsenmakers die altijd de verkeerde kant op kijken. Ik ben al een paar keer geweest om mijn eigen gestolen fietsen terug te vinden.

Squeezycheese | 18-09-23 | 21:53

Red de aszzp-er!

HeelStijl | 18-09-23 | 20:01

Goh echt? Je zegt het niet! Zag er vandaag nog één rondrijden met een fiets t.w.v. €1200
Eerste wat ik dacht 'Vast een Syrische neurochirurg'

Free-J.T | 18-09-23 | 18:17

Ai ai ai wat stigmatiserend allemaal, foei toch....

Jackson | 18-09-23 | 17:59
-weggejorist-
out-of-de-box | 18-09-23 | 17:49

Zal de lokale gamma wel enorm blij mee zijn. Mogen iedere dag het "ontbrekende" gereedschap aan komen vullen.

DeWDD | 18-09-23 | 17:41

Mijn en dijn is zó typisch Nederlands, dat valt niet uit te leggen aan lieden uit een andere koeltoer.

Nivelleermarionet | 18-09-23 | 17:35

Kunnen we geen lokfietsen neerzetten? Vervolgens wel alle criminelen per direct het land uitzetten aub. Scheid het kaf van het koren.

Fedor Emelianenko | 18-09-23 | 17:25

Je moet ze naast de Miele er natuurlijk ook wel een fiets bij geven, Oh jah, en voor diegenen met een rijbewijs, een leuk autootje of zo,

gijnsteel666 | 18-09-23 | 17:07 | 1

Niemand in donker Afrika heeft een echt rijbewijs, het is een vodje dat je voor weinig geld koopt, in lichtgetint Afrika kan het zijn dat je nog wel een rondje om de moskee moet kunnen rijden. Ik zou zeggen: niet accepteren in Europa en iedereen op eigen kosten een rijbewijs halen.

Incaudavenenum | 18-09-23 | 17:35

En altijd die nadruk op 'een kleine groep'. Ja, zal wel.

Willibald von Klúúúk | 18-09-23 | 16:34

Ook gratis zijwieltjes zeker...
Fietsen kunnen ze niet. Repareren helemaal niet.
Jatten wel.

ilovevarkens | 18-09-23 | 16:12

Fietsbelasting en dus fietsplaatje invoeren, dat zal ze leren..

hier openen | 18-09-23 | 15:53
-weggejorist-
daytripper | 18-09-23 | 15:53

Kwanza baiskeli yangu nyuma.

vladimirows | 18-09-23 | 15:45

Wat doe ik toch verkeerd? Eerst dure fiets kopen van zelf verdiend geld. Dan fiets laten repareren waar je tegenwoordig afspraak voor moet maken met een wachttijd van ruim twee weken. De reparatie kost een fortuin en betaal ik ook van zelf verdiend geld. Tenslotte heb ik mijn fiets verzekerd voor belachelijke hoge premie die ik eveneens betaal van zelf verdiend geld.

Kattie | 18-09-23 | 15:37 | 2

Niet een ouwe stalen fiets kopen en daar zelf aan sleutelen, vooral. Mooie dingen hebben is afzien, zeker als je ze door een ander laat verzorgen..

Williz | 18-09-23 | 16:02

Jij bent gewoon een brave burger, wees er trots op ! Zonder jou had onze sociaal-liberale regering geen geld om uit te delen aan de z.g behoeftigen.

Jackson | 18-09-23 | 18:03

Stel ik zou een fiets jatten en de pliesie wist het, want die staat pontificaal op mijn oprit.. zou ik daar mee weg komen, kon ik me dan ook nog veroorloven de instantie de bird te geven?? En waarom niet?

hoffrevisited | 18-09-23 | 15:09 | 1

Ich habe es nicht gewist toch? Marktplaats enzo..

boerk | 18-09-23 | 15:14

Gewoon wachten tot de fiets gerepareerd is en dan ophalen. Scheelt weer een bom duiten.

Schipperke | 18-09-23 | 15:06

Waarom vier schotelantennes?

borgmonster | 18-09-23 | 15:00 | 4

Shoarma schotels

Piet-Kietelaar | 18-09-23 | 15:32

Één televisiezaal voor mannen, één voor vrouwen één voor kinderen en één voor het personeel.

vladimirows | 18-09-23 | 15:46

Verschillende dialecten.

hier openen | 18-09-23 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dat ze massaal hun gejatte fietsen ter reparatie aanbieden zegt ook alles. Ze hebben gewoon schijt aan alles.

En waarom ook niet.
Ze *weten* dat dit hun aanvraag niet beïnvloedt.
Ze *weten* dat NL diefstal gedoogt.
Zoals NL ook (seksueel) geweld gedoogt.

Ze *weten* dus dat de regeringspartijen overbevolking en islamisering dusdanig belangrijk vinden, dat ze alle overlast en criminaliteit voor lief nemen. Misschien wel als aanbeveling zien. Net als het volledig overbelasten van de verzorgingsstaat; volgens links essentieel om versneld een derde wereldland te worden.
De doelstellingen van de radicale "middenpartijen" zijn zo overduidelijk dat heel de wereld dit weet. Stel dat Saoedi Arabië morgen 10 asielzoekers opneemt, dan zullen die dit soort fratsen daar echt wel achterwege laten.

Dandruff | 18-09-23 | 14:46

Ga naar de Hardenbergse middenstanders, praat met hen en word wijs.
Variatie op een gezegde.

L.E. Raar | 18-09-23 | 14:30

“Nu komt er een registratie plicht voor alle fietsen op het azc…”
En als je hem nou 10 meter buiten de poort zetten?

Themouseman | 18-09-23 | 14:08 | 1

Dan jatten wij die gejatte gerepareerde (ooit van de stationsjunk gekochte) fiets weer terug.
Nee die staan "beveiligd" op het terrein. Stel je toch vort dat iemand zijn eigendom terughaalt.

SolidRock | 18-09-23 | 15:13

Als ze binnenkomen meteen:
gratis fiets, gratis tandarts, gratis zorg, gratis huis, gratis uitkering.
Overvallen, stelen en jatten zijn heel snel verdwenen, probleem opgelost.

meneer Q | 18-09-23 | 14:08 | 1

En stel nu dat ze dat nou al allemaal krijgen..?

Themouseman | 18-09-23 | 14:09

Die beweringen dat het dus allemaal mannen zijn die vluchten is eindelijk ook ontkracht.
Ik zie toch voornamelijk damesfietsen op die foto.
Als die meisjes straks een verblijfsstatus hebben is er een overschot aan vrouwen in Nederland.

Piet-Kietelaar | 18-09-23 | 13:53 | 2

Andersom: vrouwen vallen als ze op een herenfiets stappen. Mannen zwaaien hun been over het zadel ondanks de niet aanwezige stang.

guido_lonij | 18-09-23 | 15:06

Andersom ? Moet ik de tekst van je andersom lezen ofzo ?

Piet-Kietelaar | 18-09-23 | 15:37

Ik stel een ander soort registratie voor. Iedere "asielzoeker" die zich misdraagt wordt uitgezet. In die registratie wordt dan bijgehouden wie er allemaal zijn uitgezet en dus nooit meer terug mogen komen.

MAD1950 | 18-09-23 | 13:45 | 1

Hoe heet uw partij…? Mijn stem heeft u

Themouseman | 18-09-23 | 14:07

Registratie plicht voor fietsen?
Uitgevoerd door de overheid, juist: de overheid ziet als oplossing meer overheid.
Het lijkt wc-eend wel.

blbla | 18-09-23 | 13:38

Duitsers die aan het eind van de oorlog fietsen stalen deden dat om thuis te komen.
Er was niks voor ze geregeld dus moesten ze het zelf maar regelen en de Pervitin was op dus naar huis marcheren ging niet.

Osdorpertje | 18-09-23 | 13:36

En hoe zit het met die mobieltjes? Ook registratieplicht dan maar?

Tiscali-2 | 18-09-23 | 13:21 | 1

Zijn ze toch al? IMEI nummer?

Sneerpoets | 18-09-23 | 13:42

#WirGappenDas

Atheist.Vader | 18-09-23 | 13:11

“Een registratieplicht” daarmee is het dus opgelost in de ogen van de politiek. Fantastisch vak politicus. Je hoeft niks op te lossen. Alles of uitstellen of een onderzoek laten doen of een registratieplicht invoeren.

HoniSoit | 18-09-23 | 13:07 | 1

Levert meteen baantjes op voor .....

vranac | 18-09-23 | 13:23

Hier moet je gewoon mee doorgaan.
Twee vliegen in één klap:
1. Je kunt de fietsen weer terug krijgen bij de rechtmatige eigenaar.
2. Je weet gelijk wiens aanvraag je kunt afwijzen.

plaatjesdraaiert | 18-09-23 | 13:02

Geef ze allemaal een gratis eenwielertje.

Conan de Rabarber | 18-09-23 | 12:55 | 1

Zonder zadel uiteraard

Wokpan1975 | 18-09-23 | 14:16

In Schagen rond het jaar 00' was het ook altijd feest.
Als je je fiets 'plots' kwijt was, werd je verzocht om eerst even langs het lokale AZC te gaan. De fietsen moesten daar immers buiten het hek geparkeerd worden en dus kon je je fiets zo vinden en meenemen.

Op een gegeven moment werden de AZC medewerkers het ook zat en gingen het niet eens meer noteren. Leuk voor de tijd die je niet meer hoeft te werken voor de administratie, nog leuker voor de "kijk eens wat een lieverdjes het zijn" cijfers voor de lokale pro-immigratie partijen die deden alsof er niets aan de hand was.

Gelukkig wist men in de stad wel beter.
Er is een hoop verbeterd sinds dat godvergeten kanslozen centra weg is. Want het meerendeel, zoals altijd, was géén vluchteling.

LangeTijdGeleden | 18-09-23 | 12:54 | 1

Die k.t burgermeester uit Schagen weet het zeker beter ..... we stoppen ze nu lekker in petten ....

ikbenj | 18-09-23 | 13:02

“Een klein groepje azc-bewoners zal kwaad zijn. Prima.” Ach arme zielige criminele asielzoekertjes. Wees maar even kwaad hoor, straks is papa niet boos meer en krijgen jullie allemaal een gratis fiets, en huis, en meubels, en leefgeld, en onderwijs, en ziektezorg.

Zgan | 18-09-23 | 12:52 | 2

Je vergeet de tandarts.

meneer Q | 18-09-23 | 14:10

Idd een hallucinante zin, te idioot voor woorden. Met kop en kont het land uitschoppen die vuile dieven.

The Green*Machine | 18-09-23 | 14:21

Waar zouden we zijn in Nederland zonder registreren ? Weer de catagorie overig overig om lastige vragen in de toekomst te voorkomen ?

Ruikbaard | 18-09-23 | 12:51

Lees je ook mee Willie?

swassannuf | 18-09-23 | 12:46

97 procent verpest het voor de rest.

Jan Toeternuitje | 18-09-23 | 12:43

En dan vraagt Timmerfrans zich af waar die onvrede vandaan komt.

swassannuf | 18-09-23 | 12:42 | 2

Zo weet frenske ook niet dat hijeen piemoi heeft, want hij heeft hem al in geen jaren gezien, en wat je niet ziet bestaat niet. Zelfs als je wel iets voelt. Frenske leeft niet in zijn eigen bubbel hij is zijn eigen bubbel.

brie-de-penis | 18-09-23 | 12:55

Dit soort dingen versnellen de asielprocedure toch, toch..?

Neuth | 18-09-23 | 12:39

Je bent ook eigenlijk al een speciaal persoon als je niet gewoon via de normale procedure een asielaanvraag doet maar botweg en ongevraagd een westers land komt binnenbanjeren (en ook nog eens niet weggaat bij afwijzing).
Waarom hebben we het daar niet wat meer over? Ruil liever een eiser om voor een nette vrager op afstand.

SIogra | 18-09-23 | 12:17

Uiteraard dromt zo’n werkplaats iedere dag vol met leergierige jongemannen die dolgraag een vak willen leren en hun handjes willen laten wapperen.

JJMS | 18-09-23 | 12:15

Moet opeens denken aan al die deugende linksmoeders die fietsles aan asielzoekers geven.

Grumpy_Old_Ed | 18-09-23 | 12:13 | 2

Ik ken er zo één. Leuke dame verder, maar politieke gesprekken absoluut vermijden wil je het gezellig houden!

At_Dawn_They_Sleep | 18-09-23 | 12:38

Op een oude fiets moet je t leren

Shoarmamasutra | 18-09-23 | 15:37

Registratie werd in de jaren ‘90 al ingevoerd op het AZC in Luttelgeest.

Leffe Blonde | 18-09-23 | 12:11
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 18-09-23 | 12:05

Daarom moet je nooit lachen als een kansparel valt met een fiets. het kan jouw fiets zijn.

Deurdonderer | 18-09-23 | 12:03

Een registratieplicht.

Maar, worden ze ook vervolgd? Voor diefstal of heling? En als het antwoord NEE is, is dit dan weer een nieuwe voorkeursbehandeling voor statushouders?

gaffelbaard | 18-09-23 | 12:00 | 1

Inderdaad, we gaan niets doen. We gaan weer iets registreren.

Duwbak_Linda | 18-09-23 | 12:04
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 18-09-23 | 11:57 | 1
-weggejorist-
Geylebok | 18-09-23 | 11:54

BAM, ze slaan gewoon de apotheker-stap over en gaan direct voor heling. Helden.

Kouwe Kees | 18-09-23 | 11:52

Wat een ophef om niks. Is het niet bekend dat fietsdiefstal net zoals winkeldiefstal, vernieling ed al jaren geleden zijn benoemd als "kleine criminaliteit"
Deze term is toen bedacht om aan te geven dat het allemaal niet zo erg is en voordeel is dat de politie kon zeggen (vanwege bezuinigingen) dat deze "kleine criminaliteit" dan ook geen "prioriteit" (weer zo'n mooi uitgedacht woord) heeft.
Voordeel is de overheid doet niets voor u en u moet het maar lekker zelf uitzoeken, is veel goedkoper.

johnyl | 18-09-23 | 11:49 | 2

Een ebike van 2000 euro jatten, noem het maar kleine criminaliteit...

ReyNemaattori | 18-09-23 | 12:07

Onze twee gejatte ebikes met een gezamenlijke waarde van 7.500 kleine criminaliteit noemen ik krijg daar wat van.

Toedels | 18-09-23 | 12:31

Een oud en blijkbaar vergeten spreekwoord: Al te goed is buurmans gek.
De Tineke Ceelens van dit land hebben ons stevig bij de ballen.

J.P.Drapeau | 18-09-23 | 11:48 | 1

Dat wijf is krankjorem. Je hoort het al aan haar stem als ze weer zo'n radiospotje in heeft gesproken. Totaal wereldvreemd en slechts één kant op kijken en lullen.

Graeme Reaper3779 | 18-09-23 | 12:07

Een kleine groep verpest het voor de rest. Goedgelovigheid troef. Om hoeveel fietsen en asielfietsers gaat het dan?

bergsbeklimmer | 18-09-23 | 11:48

Blijkbaar mist niemand die fietsen. Zij hebben die fietsen vast harder nodig dan de vorige eigenaren.

Als we nu gaan uitzoeken waar die mensen heen fietsen, kunnen we daar ook wat voor ze betekenen. Of pendelbussen inzetten op hun fietsroutes.

kleybeuker | 18-09-23 | 11:48 | 4

Ja en ondertussen lekker accepteren dat de asieleisers onze spullen jatten, onze vrouwen lastig vallen en onze woonomgeving verzieken.

Sieg Hein | 18-09-23 | 11:54

Ik zie zelfs meerdere verdienmodellen:
fiets jatten,
politie melden,
verzekering melden,
verzkeringsgeld cashen
jatter betalen,
fiets laten repareren,
fiets wordt verkocht.
Alleen legaliseren gaat dit probleem oplossen, fietsen lenen dus.
You own nothing and will be happy.
(geld lenen kost geld.... enz.).

nobodiesunmighty | 18-09-23 | 11:55

Als oud eigenaar ben je niet welkom op het azc terrein. Je kan aangifte doen maar vervolgens gebeurt er verdacht weinig

Free-J.T | 18-09-23 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Op een ouwe fiets moet je het leren.

Geylebok | 18-09-23 | 11:47

Zweinhund?

harry19612 | 18-09-23 | 11:45 | 1

Schweinhund!

Zgan | 18-09-23 | 12:40

Ik begrijp wel dat de Sharia in dit geval niet toegepast wordt.
Met een afgehakte hand is het moeilijk fietsen…

Mark zit te Dutten | 18-09-23 | 11:44 | 2

en zonder voet, links? rechts?

HetOorAakel | 18-09-23 | 11:47

Dan krijgen ze op onze kosten een aangepaste fiets.

Bootsjunge | 18-09-23 | 11:51

Goh, serieus?

pibasso | 18-09-23 | 11:44

Het is weer een grote groep die het verpest voor de rest

bimbam | 18-09-23 | 11:41

Al die lui komen uit landen waar ze hondstrouw zijn aan hun gezag. Ze hebben met alle generaties hun gezag gevolgd. Dat gezag smeedde banden met de Amerikaanse overheid en het Amerikaanse zakenleven. De fundamentalist fungeerde als waakhond om de brave moslim niet van het pad van de islam af te laten leiden, maar verder was de American Style er in volle breedte verbazingwekkend populair. De Arabische lente stelde weinig tot niets voor. De gevallen dictators in die periode van de Arabische lente vielen slechts omdat ze door de VS niet meer gedekt werden omdat de economie daar niet was geworden wat het Amerikaanse zakenleven in gedachten had. Als één man komt een deel van de populatie van daar naar hier alsof dat maar een natuurlijke te rechtvaardigen reactie is op de waanzin die ze zelf gecrëerd hebben. Het rotsmoesje is steeds dat de VS en daarmee wonder boven wonder wij allemaal als Europses individuen medeschuldig zijn aan de armoede van deze gehoorzame overbevolking. Waarom moet hun rotzooi mijn rotzooi worden als dat niet waar is.

zeurmachine | 18-09-23 | 11:41 | 4

@Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 12:03: zoiets? : de oorlogen in het Midden-Oosten die steeds veroorzaakt worden door de CIA om olie en gas starten vluchtelingenstromen naar west-europa waar heel afrika ook nog op meelift

HetOorAakel | 18-09-23 | 12:09

Van dit verhaal snap ik werkelijk niets.

meneer Q | 18-09-23 | 14:14

@meneer Q | 18-09-23 | 14:14:
Ja maar u heeft dan ook niet het Brilliantisme gen. Dat is wel een vereiste om alles te kunnen overzien.

SolidRock | 18-09-23 | 15:20
▼ 1 antwoord verborgen

Wat doet die fietsenmaker dan als de diefstal geconstateerd wordt? Laat me raden in NL.

inCol | 18-09-23 | 11:38 | 2

De eigenaar kan die ophalen tegen betaling van 40 euro 'administratiekosten'? of zoiets.

small_town_dad | 18-09-23 | 11:40

Wat-ie mag ligt geheel aan de status/kleur/land van herkomst van de "eigenaar".
Is het een belastingbetaler, blank, van geboorte en origine Nederlander; meteen aangeven.
Alle overigen heel voorzichtig melden bij de wijkagent of nog liever niets doen.
Verschil is er nu eenmaal anno 2023.

MK27 | 18-09-23 | 12:43

In hun eigen land maakten ze zelf fietsen van schroot en afval. Dan snap ik wel dat een slotje doorknippen een aantrekkelijk alternatief is.

small_town_dad | 18-09-23 | 11:38

Geef ze een waterfiets kado voor de terugreis naar de kusten van Noordelijk Afrika.

At_Dawn_They_Sleep | 18-09-23 | 11:36 | 1

Een simpele katapult is sneller en beter voor het millieu.

Reagiertank | 18-09-23 | 14:55

Makkelijk om dit weer te veroordelen. Veel beter is om te achterhalen waarom deze kleine groep de fietsen steelt.

Waarschijnlijk heeft het te maken met het beperkte budget (zakgeld) dat zij per week krijgen om in hun levensonderhoud te voorzien. Begrijp werkelijk niet waarom we daar niet wat ruimhartiger in kunnen voorzien.

Zoontzettendklaarmee | 18-09-23 | 11:35 | 7

Overigens zijn er meer groepen die zak- en kleedgeld krijgen. Moeten die dan ook maar fietsen gaan stelen?

Duwbak_Linda | 18-09-23 | 12:00

@small_town_dad | 18-09-23 | 11:49: dat is een heel goed idee, mits het basisinkomen niet hoger is dan een uitkering! Helaas bedoelen de linksgekkies een inkomen dat rond modaal ligt.

Grachus | 18-09-23 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Wederom wordt er gesproken van een kleine groep. Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Een kleine groep ten opzichte van wat?
Noem een een aantal, dan bepalen wij wel of we dat een kleine groep vinden.

Arnold Layne | 18-09-23 | 11:34 | 2

Als deze groep uit 1 persoon bestaat, dan is dat exact 1 te groot.

Bootsjunge | 18-09-23 | 11:49

Nou je hebt 27 miljoen Nederlanders, daarvan komen er 67.000 asielzoekers waarvan de meeste een fiets jatten. Dat is dus een kleine groep Ten opzichte van de 27 miljoen die een fiets kopen. Logisch toch.

jan huppeldepup | 18-09-23 | 12:06

Gelukkig kan ik hier mijn mountainbike nog gewoon zonder slot buiten laten staan. De eerste die probeert hier op het dorp een fiets te stelen zal het bezuren.

small_town_dad | 18-09-23 | 11:34 | 12

@Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 12:05: Ah je doelt op het plan om boeren te onteigenen obv stikstofregels en dan het vrijgekomen peerceel te gebruiken voor asielzoekers? Dat was toch COMPLOT-denken??

small_town_dad | 18-09-23 | 12:45

@Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 12:29: Voorlopig kun je wel je fiets buiten zetten zonder dat die gejat wordt. Dus laat die oudjes dan maar op hun mobieltjes tikken.

Boeloeboe | 18-09-23 | 12:48

@small_town_dad | 18-09-23 | 12:45:
"en dan het vrijgekomen peerceel te gebruiken voor asielzoekers"
Dat IS complotdenken.
Maar ik heb al een beeld bij je.
Het is niet heel rooskleurig.

Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 13:30
▼ 9 antwoorden verborgen

Hier zeggen veel mensen stem PVV, dan komt het goed, maar wat gaat Geert dan doen? Hebben zij concrete plannen om dit tegen te gaan en kunnen wij dat ergens teruglezen? Vanaf de zijlijn roepen is makkelijk, kunnen zij het ook waarmaken?

Ik ben namelijk bezorgd dat er niemand echt een oplossing heeft, of dat ze aan alle kanten worden tegengehouden binnen de wetgeving en EU.
Zie bijvoorbeeld ook het hele fiasco met Meloni in Italie, die krijgen werkelijk niets voor elkaar (wel typisch Italiaans weer..).

Kosmos | 18-09-23 | 11:32 | 7

Als Geert iets aankaart komt 80% van het nepparlement praten over de toon.

bergsbeklimmer | 18-09-23 | 11:53

Er zijn zoveel maatregelen te bedenken die de asielstroom per direct terugbrengen tot 0. Het enige waar het aan ontbreekt is politieke wil.

Sieg Hein | 18-09-23 | 11:58

Het begint bij het accepteren van het probleem.

omgponies | 18-09-23 | 12:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat die Gazelle geen pedalen heeft lijkt me een stuk effectiever, want zonder zadel kan je prima fietsen.

John McClane | 18-09-23 | 11:38

Zadeltje bij de Hema; €15 (als je ervoor betaalt althans)

Sneerpoets | 18-09-23 | 11:39

In eigen cultuur worden ze gelyncht voor diefstal, en hier krijgen ze geen straf want zielig.

usb stok | 18-09-23 | 11:30 | 1

Niet zielig, maar een dreiging voor hun verblijfsstatus.

HankHill | 18-09-23 | 11:36

Kunnen die koekenbakkers niet zelf leren hun fietsen te repareren?
Nee koken hoeft niet, afwassen niet, schoonmaken niet, en dan verbaasd dat ze geen respect hebben voor de Nederlanders.
Les één in de derdewereldland cultuur; goed zijn is zwakheid en voor zwakkelingen heb je geen respect.

J.Cash | 18-09-23 | 11:30 | 5

@Red shirt | 18-09-23 | 11:33: Juist, vooral die mannen met een Russische import-bruid. Zoals het hoort.

small_town_dad | 18-09-23 | 11:36

@Red shirt | 18-09-23 | 11:33:
Die heeft het druk genoeg met werken om dit zooitje te onderhouden.

J.Cash | 18-09-23 | 11:36

@John McClane | 18-09-23 | 11:35: Als je de finnen meerekent gaat het gemiddelde wel een stuk omhoog ja.

uisge baugh | 18-09-23 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet om het één of ander maar welke institutionele racist heeft deze fietsen gecontroleerd op diefstal? Dit is etnisch profileren pur sang ! Eruit met die persoon !

Sneerpoets | 18-09-23 | 11:30

De fietsenmaker geeft zelf aan dat het gaat om een kleine groep. Ben dan wel benieuwd waar 'vrijwel alle fietsen blijken gestolen' op is gebaseerd.

BobDobalina | 18-09-23 | 11:30 | 5

Je moet die juristen ook alles uitleggen he?

At_Dawn_They_Sleep | 18-09-23 | 11:37

Taakverdeling.

zeurmachine | 18-09-23 | 11:42

@uisge baugh | 18-09-23 | 11:33: alles kan. Ik ben alleen benieuwd naar de feiten.

BobDobalina | 18-09-23 | 11:46
▼ 2 antwoorden verborgen


Asiel-eisers stelen niet, ze zijn dankbaar voor het gebodene.
U weet wel, ' de heb ik recht op' cultoerrrrrrrrrrrr

Ervaringsdeskundige | 18-09-23 | 11:29

Het wachten is op gratis auto's inclusief onderhoud en tankpas voor gelukzoekers.

Dwaalgast | 18-09-23 | 11:29

Het geeft ook wel aan wat die lui van ons denken. Gewoon je gestolen fiets voor gratis naar de (naive) fietsenmaker brengen. Ies graties in giekkiesland.

inCol | 18-09-23 | 11:28 | 2

Les twee in derdewereldland moraal: zoek de grenzen op.

J.Cash | 18-09-23 | 11:31

Ja precies. Je begint op een all-inclusive cruiseschip waar je geen vinger hoeft uit te steken, leert vervolgens Nederlands en de ‘kansen’ in Nederland op de frauduleuze taalschool van Mohammed. Het eerste woord dat je leert: “racisme”.

Zgan | 18-09-23 | 13:05

Die zijn al prima ingeburgerd dus.

141535979 | 18-09-23 | 11:28

De grote groep die maar weer eens laat wat voor een mentaliteit er heerst onder de meerderheid van de ‘asielzoekers’. Verrasend weer dit. Not dus. Kutland.

RGV42 | 18-09-23 | 11:27

Ik snap niet wat hier 'Lol' aan is, beste redactie. Het is dieptriest wat mij betreft.

small_town_dad | 18-09-23 | 11:24 | 1

Keihard hardop lachen (wat LOL betekent) doen mensen alleen als ze aandacht willen (kijk mij eens plezier hebben, ik ben zo'n leuke dude), dronken zijn, of maniakaal. Hier is het laatste van toepassing denk ik.

John McClane | 18-09-23 | 11:31

Ik moest even gaan zitten, dit nieuws kwam als een klap aan en dat geheel onverwachts. Ik maar steeds denken dat alle asieleisers naar de plaatselijke fietsenmaker gingen om daar voor 800 euro een leuke fiets te kopen. Blijkt er toch een kleine minderheid van 99% fietsen uitgeleend te hebben. Hier moet is stevig over gepraat worden.

jan huppeldepup | 18-09-23 | 11:24

En water is nat.

Boeloeboe | 18-09-23 | 11:23

Tja alles krijgen die gelukszoekers gratis, dus waarom niet de fietsen + gratis reparatie uiteraard.

Old_School_Dutchmen | 18-09-23 | 11:21 | 2

Waarschijnlijk denken ze zelfs: "waarom zetten die racisten al die gratis fietsen op slot?".

R.F.Pickering | 18-09-23 | 11:24

Hier (metropoolregio Amsterdam)krijgen de asielzoekers een fiets, fietsles en gratis fietsonderhoud.
En zie je de jongere asielzoekers binnen no time tijden op fat bikes.
Je weet wel die zoveel gejat worden.......

MK27 | 18-09-23 | 11:25

Wat een klucht weer. Theater van de Traan.

Kowalski11 | 18-09-23 | 11:21 | 1

+1!

LoesjeP | 18-09-23 | 11:25

Die dekselse "kleine groep" ook altijd die stelselmatig voor "op zichzelf staande incidenten" zorgt. Lastig en niets tegen te doen aangezien het een kleine groep is en de incidenten steeds op zichzelf staan. Daar valt niet tegen op te treden namelijk, want je kunt er niet op anticiperen. Valt geen patroon in te ontdekken, helaas. Enfin, iemand nog iets leuks gedaan dit weekend?

Do-na-zi | 18-09-23 | 11:21 | 2

Yep, mijn fiets laten repareren bij de fietsenmaker. 120 ballen koste me het.

Old_School_Dutchmen | 18-09-23 | 11:22

@Old_School_Dutchmen | 18-09-23 | 11:22: Het meeste kun je zelf ook waarschijnlijk. Als de fietsenmakers al 25 euro vragen voor een band plakken dan doe ik het ook zelf wel.

small_town_dad | 18-09-23 | 11:27

Doen ze ook in waterfietsen?
Dan kunnen ze meteen terug over het water, zoals ze gekomen zijn.
Of vergis ik me en zijn ze met busladingen, hierheen gebracht?
Wat hebben we een fraai beleid ten aanzien van deze veelplegers.
Foeigesprek en hop naar de volgende fiets of ebike.
Vult u wel netjes uw aangiftebiljet in, fouten worden gelijk afgestraft.

Zitvlak | 18-09-23 | 11:20

Dit komt door klimaatverandering, de witte man en er ligt islamofobie en xenofobie aan ten grondslag. Ik denk dat we allemaal eens even goed naar onszelf moeten gaan kijken.

John McClane | 18-09-23 | 11:20

ESTA visum verklaring VS: bent u eerder met justitie in aanraking gekomen in VS? Buiten VS? Heeft u oorlogsmisdaden begaan? Staat u geregistreerd bij Europol? Maar Europa Nederland is niet VS

HetOorAakel | 18-09-23 | 11:20

Frau Von der Leyen: "Wij willen dat er geen criminelen naar de EU komen en degene diue er al zijn moeten eruit, nú"

MK27 | 18-09-23 | 11:20
-weggejorist-
VanderGeelen-Coppens | 18-09-23 | 11:19 | 3

Met zulke slechte sloten vragen die fietsen er gewoon om om gestolen te worden. Nu z.s.m. een glanzende startup incubator ter plaatse neerzetten om het ondernemend gedrag verder te bevorderen.

tectonicos | 18-09-23 | 11:19

Om dit op te lossen, krijgen die gasten allemaal een elektrische fiets.

Mahatma | 18-09-23 | 11:19 | 1

Nee díe jatten ze zelf wel m.n. fat bikes.

MK27 | 18-09-23 | 11:26

Waarom is het nu zo moeilijk om het kaf van het koren te scheiden?
Waarom kunnen criminelen asielzoekers niet direct worden uitgezet?
En als ze niet uitgezet kunnen worden waarom worden ze dan niet vastgezet?
Is dat allemaal zo inhumaan?

Kosmos | 18-09-23 | 11:18 | 3

Neen dat is niet inhumaan maar het is niet wat links/wees welkom wil.

MK27 | 18-09-23 | 11:21

Zo komen uit heel onveilige landen, waar ze allen tijdens de vakantie dagen nog even langs gaan.

Hiesjes | 18-09-23 | 11:22

@Hiesjes | 18-09-23 | 11:22: Op vakantie is net zo veilig als wonen. Dus terug naar land voor vakantie dan is het land veilig genoeg. Laat ze er dan vetplicht blijven.

MK27 | 18-09-23 | 11:28

Een beetje meer empathie hoor. Deze mensen hebben onze fietsen harder nodig dan wijzelf. Dat geldt overigens ook voor onze auto's.

Pretzel Logic | 18-09-23 | 11:18

Ik zal wel racistisch zijn, maar ik vind dit niet normaal en ik vind ook dat wij dit niet labbekakkerig moeten gedogen.

thanseeuwen | 18-09-23 | 11:16 | 1

Klopt maar als je ze wil weerhouden van jatten o.i.d. en je grijpt in sta jij voor het hekje.
En word je straf niet gematigd.

MK27 | 18-09-23 | 11:22

Wel mooi dat al deze tandartsen ook hun handelsgeest meteen inzetten.

Subietzometeenstraks | 18-09-23 | 11:16

Maar vindt er ook vervolging plaats? Of wordt ook dit toegestaan, net als het blokkeren van wegen door sommigen (en zelfs gesubsidieerd) wel en anderen niet wordt toegestaan?

El Rico Grande | 18-09-23 | 11:13 | 2

Nee. Dit overkomt ons. Het is een natuurverschijnsel. Dus niet klagen en niet vragen, maar dragen.

Wiebenick | 18-09-23 | 11:20

@Wiebenick | 18-09-23 | 11:20: Een wolf is ook een natuurverschijnsel, maar ik zorg wel dat ie niet op mijn erf komt.

koeberg | 18-09-23 | 12:30

Doen ze een keer geïntegreerd, is het weer niet goed.

Blauwpetje | 18-09-23 | 11:13

Ik heb nog nooit een fiets gestolen, niet dat ik zo braaf ben maar omdat ik zo'n pleurishekel aan fietsen en fietsers heb.

uisge baugh | 18-09-23 | 11:13 | 2

Meteen aangeven bij de politie. Oppakken en verschepen.

inCol | 18-09-23 | 11:12 | 2

Ja precies. Als je je vingers niet thuis kunt houden in het land dat jou veiligheid en onderdak biedt, dan is het direct retour afzender. Idioten zijn we.

Trekhaas | 18-09-23 | 11:15

Mag niet van de D66 rechters.

J.Cash | 18-09-23 | 11:17

Gek he!?

inCol | 18-09-23 | 11:11

Die grappen ze dus niet eens voor eigen gebruik, maar ze handelen er zelfs in volgens deze fietsenmaker. Dus eigenlijk zijn ze met stelen hun eigen handel begonnen. Maar raar genoeg mogen ze telkens ondanks wetsovertreding én nog vaak uit veilige landen de boel blijven oprekken en blijven. Bij diefstal en uit veilig land: direct op het vliegtuig zou ik zeggen. Maar ja, wij zijn de instanties niet, maar roepende burgers in een niet functionerende woestijn.

Jan, Leiden | 18-09-23 | 11:10 | 1

Grappen =gappen

Jan, Leiden | 18-09-23 | 11:19

t Lijkt me meer een definitiedingetje.

Weerduivel | 18-09-23 | 11:10 | 2

Ja, lenen zonder einddatum heet dat.

TheseDays00 | 18-09-23 | 11:14

Cultuurverschil. Volgens het pact van ‘Umar is dit helemaal okee.

Trekhaas | 18-09-23 | 11:22

Herhaal dit eens in een willekeurige studentenstad.
Kijken hoeveel fietsen gestolen blijken te zijn geweest.

Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 11:09 | 13

Conclusie : in een willekeurige studentenstad zijn ook veel asielzoekers gehuisvest.

zwarte-string | 18-09-23 | 11:43

@Wiebenick | 18-09-23 | 11:43:
Nee het zijn vooral junks. Die sommige schrijvers voorzien van hun broodnodige coke.

Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 13:31
▼ 10 antwoorden verborgen

Je verwacht het niet hé...

lamlul007 | 18-09-23 | 11:09

Het is toch bekend dat die gasten fietsen jatten en er altijd mee weg komen? Of is er wel eens een parasiet veroordeeld voor zo'n feit? Overigens is naar mijn mening niets veilig in de buurt van een AZC, daarom wil geen enkel normaal mens zo'n kamp in zijn buurt. Dat heet ervaring, iets wat sterker is dan een wet.

Zoelense Hobbyboer | 18-09-23 | 11:07

Het is sowieso de schuld van Duitsland

RickTheDick | 18-09-23 | 11:06 | 2

Met dat “wir schaffen das” van Merkel inderdaad

Trekhaas | 18-09-23 | 11:16

"'We kregen steeds vaker fietsen binnen die later gestolen bleken te zijn."

Steeds vaker, zijn dat dan "alle" fietsen?
Interessante spin.

Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 11:06 | 13

@Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 11:31:

Dit haal ik eruit:

"Tegenwoordig worden al die fietsen geklaut door asielzoekers.''

Wordt mee aangegeven dat fietsen die vroeger door de Duitsers werden geconfisqueerd, tegenwoordig door asielzoekers worden gejat. Dat zal niet kloppen inderdaad, maar is dat zo erg? Mosterd zegt alleen zoiets als: vroeger had je de Duitsers die je fiets jatten, nu zijn het de asielzoekers.

"Blijken al die fietsen toch zomaar gestolen.''

Dit is dan de enige zin waarover je - enigszins - kunt vallen. Daar heeft Mosterd dan inderdaad het woordje 'vrijwel'' of ''bijna'' vergeten.

Maar om te kunnen beoordelen of ''vrijwel alle'' en ''steeds vaker'' overdreven is dan wel de realiteit beschrijft, zou je moeten weten over welke aantallen het gaat. Als van de honderd ter reparatie aangeboden AZC fietsen er vijf gestolen blijken te zijn, is het sop de kool niet waard. Als het de helft zou betreffen, had er m.i. iets moeten staan als: ''ca de helft'', of ''een significant percentage''. Bij ''vrijwel alle'', en ''steeds vaker'' denk ik aan percentages van 80% of hoger.

Dr_Johnson | 18-09-23 | 11:46

@Beste_Landgenoten | 18-09-23 | 11:31:
Het is helemaal niet nodig dat alle asielzoekers fietsen stelen. Dat zou erg inefficiënt zijn. Een klein aantal stelende asielzoekers kan prima een heel azg van gestolen fietsen voorzien.

Wiebenick | 18-09-23 | 11:54
▼ 10 antwoorden verborgen

Straffen worden niet opgelegd omdat dat de beslissing voor een verblijfsvergunning negatief zou kunnen beïnvloeden.

HankHill | 18-09-23 | 11:05 | 1

Negatief voor de bevolking bedoelt u?

Cadaver | 18-09-23 | 11:56

Nou wie zag dat aankomen..

ikvindhelemaalmooi | 18-09-23 | 11:03 | 1

Idd dat had toch niemand verwacht. Gestolen fietsen niet repareren lijkt me. Kan het reparatie punt meteen worden opgeheven.

Therapietje | 18-09-23 | 11:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland